Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
rvisuals schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:01:
[...]

Wellicht lukt het wel om 3 x 4k aan te sturen. Maar afhankelijk van het spel zal het niet op max settings zijn en de fps zal flink kelderen.
Ik ben uitgegaan van F1 2015 want ik zal F1 2016 veel gaan spelen en dan met een gtx 1080 vond ik het matig.
Je zult toch altijd een middenweg moeten zoeken en in dit geval ook 1 die binnen het budget past. Spellen en de hardware erom heen zijn bijna nooit bij te houden. Je zegt het zelf al, zelfs met een gtx 1080 is alles op ultra al wat minder met f1 2016.

Kwestie van hoever wil je gaan, het kan allemaal wel als je maar een dikke flappentap hebt 😉

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
AlexP36 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:19:
[...]

Je zult toch altijd een middenweg moeten zoeken en in dit geval ook 1 die binnen het budget past. Spellen en de hardware erom heen zijn bijna nooit bij te houden. Je zegt het zelf al, zelfs met een gtx 1080 is alles op ultra al wat minder met f1 2016.

Kwestie van hoever wil je gaan, het kan allemaal wel als je maar een dikke flappentap hebt 😉
True :)

Och je kan zeker heel ver gaan. Accuforce en dbox lijkt me wel wat $$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 15:50
Beste Tweakers,

Ik weet dat ik de vraag eigenlijk niet hier moet stellen maar hier zitten toch wel de ervaren racers onder de tweakers. Ik wil vandaag een racestuur aan gaan schaffen. Ik heb tot nu toe altijd met een controller gereden of vroeger zelfs met toetsenbord. Nu dacht ik zelf aan de Logitech G29. Is dat nou een enorme miskoop en moet ik een ander merk kopen of is dit een prima stuur? Aangezien ik in dit topic niemand zie met zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Trixh schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:34:
Beste Tweakers,

Ik weet dat ik de vraag eigenlijk niet hier moet stellen maar hier zitten toch wel de ervaren racers onder de tweakers. Ik wil vandaag een racestuur aan gaan schaffen. Ik heb tot nu toe altijd met een controller gereden of vroeger zelfs met toetsenbord. Nu dacht ik zelf aan de Logitech G29. Is dat nou een enorme miskoop en moet ik een ander merk kopen of is dit een prima stuur? Aangezien ik in dit topic niemand zie met zo'n ding.
Er worden dagelijks op marktplaats playseat met stuur verkocht, vaak de G27 ik zou voor dit gaan, zit je direct goed en mooie prijs. 300,- ofzo voor 1 koop. hier mee was ik begonnen destijds en was direct verkocht!

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:36
Dat is denk ik budget gerelateerd. Ikzelf heb een g27 op marktplaats op de kop getikt voor €120. Ik ben er zeer tevreden over. Ben pas begonnen met sim racing op de pc, veel forza gespeeld.
Als ik merk dat dit niet meer volstaat zal ik langzaam aan gaan upgraden, maar ik vind dit een prima uitgangspunt.
Succes met je zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Het budget stuur T150 bevalt mij prima.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Nou zit ik hier en daar weer te lezen over monitoren en bedenk me het volgende. Waarom geen 34" in het midden en 27" aan de zijkanten.

Bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...348q-aluminium-zwart.html

Jullie gedachtes hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Laatst online: 03-10 16:16
AlexP36 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:16:
Nou zit ik hier en daar weer te lezen over monitoren en bedenk me het volgende. Waarom geen 34" in het midden en 27" aan de zijkanten.

Bijvoorbeeld https://tweakers.net/pric...348q-aluminium-zwart.html

Jullie gedachtes hierover ?
Dat is inderdaad leuk, heb er zelf ook over nagedacht. Als je een apart systeem hebt enkel voor het racen is dit leuk, geen splitters nodig of iets dergelijks, maar ik zie zelf liever in mijn gamesysteem, waar ik mijn andere games op speel als mijn racegames, graag een Nvidia kaart. In het geval van een "16:9 21:9 16:9" setup, zul je een AMD kaart nodig hebben. Buiten dat dnek ik dat dat wel de ultieme experience is!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Yannick97 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:22:
[...]

Dat is inderdaad leuk, heb er zelf ook over nagedacht. Als je een apart systeem hebt enkel voor het racen is dit leuk, geen splitters nodig of iets dergelijks, maar ik zie zelf liever in mijn gamesysteem, waar ik mijn andere games op speel als mijn racegames, graag een Nvidia kaart. In het geval van een "16:9 21:9 16:9" setup, zul je een AMD kaart nodig hebben. Buiten dat dnek ik dat dat wel de ultieme experience is!
Vanwaar denk je voor die setup het alleen met amd kan ?
De asus rog swift 27" aan de zijkanten en de 34" in het midden gevoed met een gtx 1080 moet toch ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Laatst online: 03-10 16:16
AlexP36 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:27:
[...]

Vanwaar denk je voor die setup het alleen met amd kan ?
De asus rog swift 27" aan de zijkanten en de 34" in het midden gevoed met een gtx 1080 moet toch ook kunnen?
Nee, Nvidia Surround wordt alleen ondersteund met schermen die allemaal dezelfde resolutie hebben. AMD Eyefinity ondersteund wel andere resoluties, ook in hoogte.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Op die manier, dat wist ik niet. Zo leer je nog is wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Yannick97 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:30:
[...]

Nee, Nvidia Surround wordt alleen ondersteund met schermen die allemaal dezelfde resolutie hebben. AMD Eyefinity ondersteund wel andere resoluties, ook in hoogte.
Klopt.
Ik denk er nog over om een 29inch te verkopen en een 34 inch in het midden te plaatsen. Wel met dezelfde native resolutie dan. Ik kan alleen weinig voorbeelden vinden en gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
Ik heb sinds een maandje of 2 een oculus rift en kijk sindsdien heel anders tegen een race rig aan. Virtual reality heeft eigenlijk alles veranderd. Hoe mooi je race gear ook is, hoeveel extra displays hebt en hoe gaaf je verschillende sturen ook zijn of hoe strak je carbon fiber dashboard er uit ziet. Het word allemaal overbodig.

Vroeger zag mijn rig er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ocOgKvr.jpg

Tegenwoordig rij ik zo:

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.org/64a13z62n/20160610_204319.jpg

Mijn carbonfiber dashboard bestaat uit 2 helften en de rechterzijde zet ik niet eens meer op.Ik gebruikte het toch niet zoveel, maar belangrijker nog: Ik zie er toch niets van. 8)

Natuurlijk staat VR nog in de kinderschoenen en de resolutie is laag. Echter als je op dit moment op het punt staat om te investeren in een triple screen rig , geef ik je het advies om eerst eens ergens VR uit te proberen voordat je de beslissing neemt.

Virtual Reality is de toekomst voor simracen en ik ken meerdere triple screen gebruikers (waaronder ik zelf ook) die nu alleen nog maar in VR rijden. De immersie is ongeëvenaard en hebt het gevoel dat je echt in de auto zit. VR kun je niet uitleggen, je moet het zelf ervaren.

Toch heb ik een poging gedaan om mijn ervaring door te geven aan andere simracers en als je intresse hebt kun je dat hier lezen: http://forum.digitalracin...De-toekomst-voor-simracen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
VR heeft veel voordelen en ook veel nadelen. In mijn situatie zal ook mijn zoon spelen + worden er ook andere spellen gespeeld. Dan is vr niet zo handig, maar ik snap het wel, dichterbij het racen kom je bijna niet als met vr.

Als ik alleen zou simracen zou ik het ook die manier doen maar dit is (helaas) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
@AlexP36, klopt helemaal wat je zegt.

De bovenstaande post is puur van het oogpunt van een simracer. Voor andere games heb ik nog steeds mijn 55" TV. Het gekke is dat ook het spelen van andere games een inferieure ervaring is geworden (zelfs op een 55" vlak voor je neus)

Zo moet ik nog steeds Uncharted 4 uitspelen, die ik sinds de release heb. Normaal had dat geen week geduurd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
AlexP36 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:11:
VR heeft veel voordelen en ook veel nadelen. In mijn situatie zal ook mijn zoon spelen + worden er ook andere spellen gespeeld. Dan is vr niet zo handig, maar ik snap het wel, dichterbij het racen kom je bijna niet als met vr.

Als ik alleen zou simracen zou ik het ook die manier doen maar dit is (helaas) niet het geval.
Dat is ook iets waar ik tegenaan loop. VR is inderdaad een fantastische ervaring, maar het heeft ook flink wat nadelen. Heb al vaker gezegd dat ik het grootste voordeel van VR (volledig opgaan in de actie), direct het grootste nadeel vind. Je bent namelijk compleet afgesloten van de buitenwereld, en dat is niet in elke situatie even handig.

Tevens maak je bij iRacing nog vrij veel gebruik van TB en Buttonboxes (ik tenminste). Die zijn, afgezien van de knoppen op je stuur die je op de tast kunt bedienen, met VR onbruikbaar. Heb een Rift (DK2) en daar wel wat races mee gedaan. Maar moest in de praktijk (buiten de race om) telkens het ding omhoog doen om bepaalde handelingen te verrichten.

Daarnaast was ik telkens blij dat ik het apparaat na een race (doe vooral Skippy races van 25 minuten) af kon zetten. Op m'n 'triples' doe ik zonder problemen 3 races na elkaar, met de Rift is me dat nooit gelukt. Maar dat kan ook een persoonlijk dingetje zijn natuurlijk.

De ervaring is echter fenomenaal. Het 3D effect is fantastisch, de kerb-stones zijn prachtig om te zien. De resolutie is (voor mij tenminste) nog veel en veel te laag.

Voor mij persoonlijk wacht ik nog wel een paar jaar voordat ik er weer serieus naar ga kijken, maar weet bijna zeker dat m'n triples zeker de komende 5 jaar nog wel mijn voorkeur hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42
Hoeveel ben je trouwens in de breedte kwijt met triple monitor setup? mijn 24'' is 57 Cm breed. Maar zie veel mensen dat ze het zeg maar gebogen hebben inplaats van alles strak naast elkaar.

Ik ben opzoek naar een nieuw bureau en nog 2 gelijke monitoren. En het mooiste zal zijn dat ik mijn shelf speakers er gelijk naast kan zetten. Shelf speakers komen dan op een eigen stand. Ben nog aan het uitvogelen hoe ik mjn stuur en pedalen er het beste op kwijt kan maar is iets waar ik later na wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

alexbl69 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:29:

Tevens maak je bij iRacing nog vrij veel gebruik van TB en Buttonboxes (ik tenminste). Die zijn, afgezien van de knoppen op je stuur die je op de tast kunt bedienen, met VR onbruikbaar. Heb een Rift (DK2) en daar wel wat races mee gedaan. Maar moest in de praktijk (buiten de race om) telkens het ding omhoog doen om bepaalde handelingen te verrichten.
Geen last van. Muscle memory ftw :)
Daarnaast was ik telkens blij dat ik het apparaat na een race (doe vooral Skippy races van 25 minuten) af kon zetten. Op m'n 'triples' doe ik zonder problemen 3 races na elkaar, met de Rift is me dat nooit gelukt. Maar dat kan ook een persoonlijk dingetje zijn natuurlijk.
Ik denk dat dan je Rift niet goed is afgesteld, of draag je een bril?

Voor mij niets anders meer dan VR voor simracing :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Psyonara schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:17:
Hoeveel ben je trouwens in de breedte kwijt met triple monitor setup? mijn 24'' is 57 Cm breed. Maar zie veel mensen dat ze het zeg maar gebogen hebben inplaats van alles strak naast elkaar.

Ik ben opzoek naar een nieuw bureau en nog 2 gelijke monitoren. En het mooiste zal zijn dat ik mijn shelf speakers er gelijk naast kan zetten. Shelf speakers komen dan op een eigen stand. Ben nog aan het uitvogelen hoe ik mjn stuur en pedalen er het beste op kwijt kan maar is iets waar ik later na wil kijken.
Je kunt het zo gek maken natuurlijk als dat jezelf wilt. Het ligt er aan wat je wilt. De meeste gebruiken 27 inch of groter ivm optimale FOV.

Mijn wensen waren bijvoorbeeld,
1440p resolutie
27"
IPS of TN paneel
Dunne bezels
G-sync
144 hz refresh rate
Vesa bevestiging

Als je hierop zoekt kom je uit bij 2 monitoren een Dell en een Asus Rog swift.
De Dell kost rond de 600 euro de asus gaat richting de 7 a 800 euro.

Flinke prijzen dus.
Wil je niet meer als 3 a 400 euro uitgeven aan een monitor uitgeven, kijk dan naar 1080p full hd resolutie en je hebt keuze genoeg.

Monitorstore.nl heb je goede filters en krijg je makkelijk alles op een rijtje te zien.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16
Met dank aan de laatste paar posts ben ik nog steeds met mijn 'bird of prey approach' en heb ik het gevoel steeds meer richting een monitor te gaan die ik voorlopig enkel kan gebruiken, en later kan upgraden naar een triplescreen setup.

LG Monitor 32MP58HQ-P
Afbeeldingslocatie: https://www.staticimgsrv.nl/images/producten/4launch/388931b.jpg

Hij is wat groter, nog niet eens duur, en 'gewoon' full HD. Ik wil dat omdat mijn werk pc ook mijn rig pc is, en ik het desktop beeld gewoon dupliceer naar de rig monitor. Ook is er een budget voordeel te behalen, ook straks met een pc upgrade in zicht, maar dat laat nog wel even op zich wachten denk ik als ik eerlijk ben, eerst eens zien wat de GTX 1080 en zijn opvolgers gaat doen in de markt. (En de auto heeft er een raar geluidje bijgekregen ;) )

In ieder geval, iemand ervaring met dit scherm?

Overigens een aantal posts geleden vroeg iemand naar de rift+motion, gaat prima!

@Henkus
Ik neig voor de OSW ook naar een soortgelijk stuur, ik kijk dan even naar de momo mod27c. Het idee is dat ik een soort van F1/LMP/GT stuur in 1 heb. Dan waarschijnlijk met Fi-Tech electronica, maar daar moet ik nog even voor aan de prijs trekken :P

Wat is dat toch jammer dat je elke euro maar 1 keer kan uitgeven :+

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 05-07-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Psyonara schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 01:17:

Ligt eraan hoe je de monitoren plaatst uiteraard. 'Gewoon' naast elkaar voegt voor iRacing niet zoveel toe. Zou ze zo schuin mogelijk plaatsen. Dus dat je enkel gelimiteerd wordt door je opstelling (bij een rechthoekig bureau is het wat lastig om de monitor naast je te krijgen) en of je nog op je stoel kunt komen.

Dat laatste is bij mij de enige beperkende factor. Heb de monitoren in een hoek van zo'n 80° staan. Daardoor zie je wat er naast je gebeurt, en dat is heel prettig. De totale breedte is daardoor natuurlijk ook een stuk kleiner dan als je de monitoren naast elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42
AlexP36 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Je kunt het zo gek maken natuurlijk als dat jezelf wilt. Het ligt er aan wat je wilt. De meeste gebruiken 27 inch of groter ivm optimale FOV.

Mijn wensen waren bijvoorbeeld,
1440p resolutie
27"
IPS of TN paneel
Dunne bezels
G-sync
144 hz refresh rate
Vesa bevestiging

Als je hierop zoekt kom je uit bij 2 monitoren een Dell en een Asus Rog swift.
De Dell kost rond de 600 euro de asus gaat richting de 7 a 800 euro.

Flinke prijzen dus.
Wil je niet meer als 3 a 400 euro uitgeven aan een monitor uitgeven, kijk dan naar 1080p full hd resolutie en je hebt keuze genoeg.

Monitorstore.nl heb je goede filters en krijg je makkelijk alles op een rijtje te zien.

Succes.
Mijn eerste platte monitor was 22'' daarna een 27'' scherm gekocht. En in andere games was ik minder accuraat. Dus mijn voorkeur naar 24'' geschoven.
Maar ik doelde op het bureau oppervlak ruimte mijn computer kamer is vrij klein en hoe de indeling is. Dat is ook vrij nadelig. En ik wil nog een jaar of 2/3 wachten voor ik na een 1440P monitoren overstap.

Ook omdat VR er nu is. ( Wacht ik ook nog een jaar of 2 op)

@Alexbl69

Dat is mijn bedoeling ook Heb nu een 150cm breed Bureau en wil in ieder geval een dieper oppervlakte voor het nieuwe bureau en mogelijk oook breder maar zit tegelijk ook met ruimte.

80 Graden hoek vind ik misschien wat teveel. Dan liever 65 graden oid. Helaas ben ik slecht in rekenen geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
Ik volg dit topic al een hele tijd en het leek me leuk om mijn setup eens te laten zien.
Ik heb deze set in de loop der jaren opgebouwd, maar de laatste tijd zo'n beetje helemaal geupgrade.
Ik had een Playseat met een Logitech G25 stuur en pedalen maar momenteel staat het er zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DyBJFBK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JuxS4QS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/paHqdDy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mx1HnDI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wC17BHU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y1RScfP.jpg

-GTOmega Pro Supreme Racing Simulator
-3x Acer G245 24" monitoren
-Samsung Note 2 met DashMeterPro app
-Ipad 1 met SimRacing Tools telemetrie
-Thrustmaster T300 599XX EVO Alcantara
-Thrustmaster TH8 RS
-Fanatec Clubsport V2 pedalen
-2x Buttkicker Gamer 2 op een Behringer iNuke 1000 DSP
-Logitech Z-5500 surround

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroenit op 05-07-2016 13:46 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Jeroenit schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:41:
Ik had een Playseat met een Logitech G25 stuur en pedalen maar momenteel staat het er zo bij:
Jij kunt ze waarschijnlijk wel zien, maar ik zie alleen links, geen plaatjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
alexbl69 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Jij kunt ze waarschijnlijk wel zien, maar ik zie alleen links, geen plaatjes.
nee ging iets fout, nu werken ze wel

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik volg dit topic al een hele tijd en het leek me leuk om mijn setup eens te laten zien.
Ik heb deze set in de loop der jaren opgebouwd, maar de laatste tijd zo'n beetje helemaal geupgrade.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-Thrustmaster TH8 RS
Zeer nette setup...

Is er trouwens iemand die een goede lijst heeft voor motedis bestelling... Ik wil graag een 80/20 rig maken maar heb eerlijk nog niet echt een idee waar ik moet beginnen zit wel te denken aan de 45mm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ter info er bestaat ook newton profiel, precies hetzelfde als motedis. Prijzen weet ik niet maar wie weet scheelt het.

Is ook nog eens een NL bedrijf.
Newton.nl

[ Voor 16% gewijzigd door AlexP36 op 05-07-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Oh kak de twijfel :X

Wilde aan een collega die LG monitor laten zien, zie ik gewoon dat hij bij SiComputers 194 euro kost, terwijl ik hem gisteren bij Coolblue voor 299 zag! Het is nu heel erg aanlokkelijk om het 'gewoon maar te doen', mja, het is wel weer 200 euro..
jvaneijk schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:52:
[...]

Zeer nette setup...

Is er trouwens iemand die een goede lijst heeft voor motedis bestelling... Ik wil graag een 80/20 rig maken maar heb eerlijk nog niet echt een idee waar ik moet beginnen zit wel te denken aan de 45mm
Zou je toch aanraden dit topic door te lezen, er is genoeg voorbij gekomen, motedis heeft zelfs prompt een Nederlandse afdeling opgericht :)

Mocht je echt verlegen zitten om bouwtekeningen, wil ik ze gerust maken voor je, dat is geen enkel probleem verder. Beter iets meer tijd in de voorbereiding stoppen dan overhaast verkeerde spullen laten komen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 06-07-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-Thrustmaster TH8 RS
Eindelijk weer eens een RIG! Mooi hoor!
Begon me af te vragen of het een Show je RIG thread was of een aankoopadvies draadje voor monitoren en sturen.
Sorry jongens, maar mooie RIG foto's worden een beetje weggespoeld door hardware discussies.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Moeten we daar een apart topic voor maken dan? Lijkt me dat dat prima hier moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het zou leuk zijn als de Topic Starter een index zou aanleggen met links naar de posts met foto's van rig's.
Maar volgens mij is die tweaker niet meer actief hier :(
En 1 topic met van alles door elkaar is mij best hoor. Maakt het draadje tenminste nog een beetje levend. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
Nou ja, ik wil ook niet als een zeurpiet overkomen, maar ik kan me voorstellen dat na veel tijd en moeite iemand trots is om zijn complete RIG te tonen.
Om er de volgende dag achter te komen dat de thread 2 pagina's verder is, in twijfel of iemand hem uberhaupt heeft opgemerkt.
Maar het zou wel een idee zijn om hierin mss te verwijzen naar een nieuw draadje met index

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Misschien is het inderdaad wel tijd voor een herinrichting van de topics. Er is het Simracing Q&A topic wat zo dood is als een pier, deze dateert al uit 2013 en is de insteek al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:00:
Misschien is het inderdaad wel tijd voor een herinrichting van de topics. Er is het Simracing Q&A topic wat zo dood is als een pier, deze dateert al uit 2013 en is de insteek al voorbij.
Moet wel toegeven dat dit wel een lekker actief forum is, en een discussie over welk stuurtje of monitor moet ik kopen hoort hier natuurlijk niet zozeer thuis maar het is wel onderdeel van je simrig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Als iemand zich geroepen voelt om een nieuw pats / vragen topic onder zijn beheer te nemen lijkt me dat gaaf.
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om een soort pats/vragen simracing topic te maken met in de start een verwijzing naar alle posts met rig beschrijving / foto's en een index met verwijzingen naar de actieve topics over de diverse sims zoals pcars, ac, iracing, etc.....
Maar wie o wie wil dat op zich nemen. Ik heb mijn handjes vol aan iRacing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik zal eens kijken of ik een website kan maken waarop mensen hun SimRig plans kunnen uploaden... En andere mensen (na inloggen) kunnen downloaden / commentaar kunnen geven op de plans...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
Ja ik wil dat wel doen, ik begin er ook over te zeuren :P
Voor verschillende Sims verwijs ik dan natuurlijk door naar bestaande draadjes.

Ik zit te denken aan:

Systeem hardware: PC, Monitoren, VR
Besturingshardware: Sturen, pedalen, shifters, Button boxes, Sli en LCD displays.
RIG hardware: Motedis, kant en klaar (Playseat, obutto, Rseat), hout zelfbouw, PVC zelfbouw.
Verschillende Sims/games
Leagues, teams, manieren om mel elkaar in contact te komen misschien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
jvaneijk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:41:
Ik zal eens kijken of ik een website kan maken waarop mensen hun SimRig plans kunnen uploaden... En andere mensen (na inloggen) kunnen downloaden / commentaar kunnen geven op de plans...
Ik heb in de loop der tijd wel wat plannen voor racerigs weten te bemachtigen, ik heb plannen voor Hout en Motedis. Dus neem gerust contact op als ik je hiermee kan helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

jvaneijk schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:41:
Ik zou er geen aparte website voor bouwen. Door de openheid van GoT en alles op een plek trekken we makkelijk mensen hier naar toe en we zijn dan niet afhankelijk van derden om zaken te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

JoepW schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Ik zou er geen aparte website voor bouwen. Door de openheid van GoT en alles op een plek trekken we makkelijk mensen hier naar toe en we zijn dan niet afhankelijk van derden om zaken te onderhouden.
Ik snap wat je bedoeld joep, maar ik merk ook dat er niet echt een plek is op internet waar je dit soort dingen gratis kwijt kan daarom zal ik te denken om even een website hiervoor te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Je hebt helemaal gelijk mijn vragen horen eigenlijk niet in dit topic thuis. Maar ik heb er helaas zoveel dat ik automatisch hier terecht kom omdat ik graag antwoorden wil van ervaren simracers.

Ik heb nu ook een topic gestart of de nieuwe gtx 1080 ook daadwerkelijk triple monitoren in 1440p kan aansturen. Ik krijg verschillende reacties, maar de meerderheid zegt van niet.
Toch zie ik hier simracers die het wel hebben/doen. Dan komt de twijfel en vertrouw ik eerder op iemand met zo'n setup dan wat anders.

Maar van mijn kant excuses voor de topic vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ben wat aan het pielen geslagen, eerst iets backwards engineeren wat ik een leuke oplossing vond. Bedoeling is om dit te gaan laten maken maar niet voor de hoofdprijs, word een leuke uitdaging. Truc is om het zo goedkoop mogelijk op te lossen zonder in te boeten op kwaliteit :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zpjxmo.jpg

Ik ga nog een lijstje specs opschrijven en eerst eens die dingen zelf virtueel in elkaar draaien. Dan gaan de tekeningen met de specs naar Fi-Tech, kijken wat alles moet gaan kosten en, waar ik kan besparen. Hij is voor sommige dingen erg duur, puur wat bouwtekeningetjes maken vraagt hij al 100 euro voor bijvoorbeeld :P

Helaas valt of staat het hele verhaal met het vinden van een betaalbaar exemplaar, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 06-07-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Ben op dit moment naar voorbeeld van deze site http://buildawheelstand.blogspot.nl/ een wheelstand aan het bouwen. Vooral om dat ik racesims aan het her ontdekken ben en niet gelijk het diepe in wil.

Heb een targus keypad die ik ga omstikkeren naar race dashboard, deze komt op linkerkant op een draaibaar deel van de wheelstand. Rechterkant wil ik kijken of ik daar een muispad extension aan kan maken.

Voor nu race ik met buro stoel, maar ben al aan het kijken naar een sportieve autostoel/racekuip. Doel van beide is dat ik de boel vouwbaar wil houden zodat ik het redelijkerwijs ook mee kan nemen naar een lan party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
AlexP36 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:08:
Ik heb nu ook een topic gestart of de nieuwe gtx 1080 ook daadwerkelijk triple monitoren in 1440p kan aansturen. Ik krijg verschillende reacties, maar de meerderheid zegt van niet.
Toch zie ik hier simracers die het wel hebben/doen. Dan komt de twijfel en vertrouw ik eerder op iemand met zo'n setup dan wat anders.

Maar van mijn kant excuses voor de topic vervuiling.
Dit kan hier toch prima? Ik heb dus een 1080GTX met 3 x 144hz @ 1440p.. dat werkt gewoon. In iRacing haal ik in DX11 tussen 150-300fps.. afhankelijk van de track.

Ik kan me voorstellen dat het in een game als Project Cars of iets anders is, maar ik heb die game niet (geinstalleerd) dus dat kan ik niet zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Scr33x0r schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Dit kan hier toch prima? Ik heb dus een 1080GTX met 3 x 144hz @ 1440p.. dat werkt gewoon. In iRacing haal ik in DX11 tussen 150-300fps.. afhankelijk van de track.

Ik kan me voorstellen dat het in een game als Project Cars of iets anders is, maar ik heb die game niet (geinstalleerd) dus dat kan ik niet zeggen..
Ik heb je setup gezien inderdaad en onder de indruk en tikkeltje jaloers 😉
Het enige wat ik wel zag bij is dat je monitors gebruikt met freesync. Voor mezelf heb ik dan zoiets van als je dan toch een nvidia kaart hebt dan ook een g-sync monitor.

Ik weet niet wat jou gedachte hierachter is ?

Mocht je project cars wel hebben zou je dan dit is willen proberen voor mij. Settings op hoog niet op ultra daarvan weet ik toch al dat het niet lekker werkt. Dan kijken hoeveel fps je haalt.

In een ander topic kreeg ik ook een reactie om 1x 1440p monitor te gebruiken en 1080p aan de zijkanten. Qua pixels zou dit net onder de 4k zitten en zou de gtx 1080 wel moeten trekken.

Nou heb ik wel gekeken naar monitoren maar dan kom ik uit op een dell of de asus met aan de zijkanten philips. Dan zit ik nog met het feit dat er geen 1080p monitoren zijn met de specs van de dell of asus.

[ Voor 17% gewijzigd door AlexP36 op 07-07-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Uh, ik had eerst een R9 390.. dus vandaar geen g-sync.. daarnaast heb ik toch geen fps drops, dus waarom g-sync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Scr33x0r schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:34:
Uh, ik had eerst een R9 390.. dus vandaar geen g-sync.. daarnaast heb ik toch geen fps drops, dus waarom g-sync :)
Ik kijk ook een beetje naar de toekomst, mocht het racen ooit stoppen om wat voor reden dan ook en ik zou weer rpg of shooters gaan spelen (of mijn zoon) dan is het toch wel handig om het gelijk op elkaar afgestemd te hebben.

Aan de andere kant pieker ik te veel en dat brengt frustraties met zich mee haha 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, en voor hetzelfde geld zijn de volgende generatie AMD kaarten weer veel beter dan nVidia en dan zit je daar met je propietaru nVidia standaard. Freesync FTW.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Ik neem aan Arjan dat je in iRacing niet alles op full hebt staan (crowds, mirrors, shadow volumes...) Als ik alles op vol zet (met ook 60 auto's) dip ik af en toe wel onder de 150 en op sommige tracks wel verder.
Met iets lagere settings draait het echt als een zonnetje, echter de pit ingang van Imola is echt een drama met ca. 70 fps en op de nordschleife combined als ik vanaf de GP track net de nordschleife op ben en nog wel de pitgebouwen kan zien (zeg maar de eerste 2-3 bochten van de nordschleife) ook.

Voor de duidelijkheid.
Ik heb 3x 1920*1200 schermen (ca. 11% meer dan 1080p) en Arjan jij draait met ca. 60% meer pixels op jouw schermen.

En verder misschien minder negatief benaderd: Ik draai op de meeste iRacing banen met alles op volle settings (zonder shadow maps) ruim boven de 300 fps ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 07-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
We praten wel continu over iracing. Ik heb het een maandje gedaan, althans een abonnement van een maand waarbij ik hooguit 5x heb gespeeld. Maar de graphics in dat spel zijn wat aan de lagere kant als bijv. PC en AC. Dus aan de ene kant snap ik de hoge fps wel.

De vraag van mijn kant is hoe is de fps met PC. Als je daarmee onder of bij de 30 fps komt is g-sync toch wel weer mooi meegenomen. Ik zal iracing zeker gaan spelen als ik meer tijd heb. Voor nu zal PC heersen ivm ik daar geen abonnement voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb project cars wel maar al jaaaaren niet gebruikt.
Zit er een benchmark in pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
JoepW schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:18:
Ik heb project cars wel maar al jaaaaren niet gebruikt.
Zit er een benchmark in pc?
Durf het niet te zeggen Joep, heb het spel net een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexP36 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Durf het niet te zeggen Joep, heb het spel net een maand.
We gaan het straks zien.....
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2016/projectcars.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik draai idd niet alles op high etc.. Heb wel shadow aanstaan, maar niet die tweede optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dan komt onze ervaring ongeveer overeen.
En wat is PC niet mijn ding.
ff geinstalleerd. Geen ondersteuning kunnen vinden voor het apart aansturen van 3 schermen en ff rondgereden op Oulton Park met alles op high en liep mooi vloeiend. Maar ik vind de graphics zeker niet mooi. Erg druk en her en der rafeltjes. Maar het liep vloeiend. Weet geen FPS.
Snel weer gedeïnstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Screexor wil jij nog een poging doen. Ik wil geen 2600 euro aan Joep zijn verhaal hangen haha 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
AlexP36 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:42:
Screexor wil jij nog een poging doen. Ik wil geen 2600 euro aan Joep zijn verhaal hangen haha 😆
Voorlopig niet.. komend weekend ben ik weg en ik ga binnenkort (weer) verhuizen en zal tot januari uberhaupt mijn rig niet meer kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Scr33x0r schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Voorlopig niet.. komend weekend ben ik weg en ik ga binnenkort (weer) verhuizen en zal tot januari uberhaupt mijn rig niet meer kunnen gebruiken
Je mag het geheel zolang wel bij mij neer zetten >:) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik ga weer is bij 0 beginnen :) Nu de R480 uit is wil ik is gaan uitzoeken of dit in crossfire goed te doen is ten opzichte van de gtx 1080.

Ook wil ik weten of de race spellen crossfire ondersteunen of er in iedergeval mee overweg kunnen.
Mocht dit zo zijn dan wordt het budget voor mij en anderen een stuk interessanter denk ik.

Het voorwerk is toch altijd het leukste he ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

iRacing heeft sinds gisteren een SLI profiel in de nVidia driver. Denk dat AMD dat ook wel heeft, mensen rapporteren goede waardes op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Iemand een idee waar je buttonplates kan bestellen voor OSW Sparco P310? Martin Ascher lijkt me uitverkocht. Sam Maxwell duurt me te lang :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Mannen mag ik nog 1 malig jullie mening over de volgende monitor.

pricewatch: LG 27MP68HM-P Zwart

Ga de stap maar maken naar gewoon Full HD. Dit met een RX-480 erbij, is een beetje overkill maar het is het niet waard om een oudere kaart van AMD te kopen.

Nou lees ik vrijwel geen gebruikers reviews over deze monitor en dat vind ik toch verdacht.
Prijs is netjes en de specs ook, dus dan denk ik deze wordt best goed verkocht en zullen er vast een aantal mensen zijn die wel een review achterlaten, maar nee dus.

Vandaar vraag ik jullie mening, kijk ik qua specs ergens overheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alleen VGA en HDMI input, 60Hz, Full HD, niks bijzonders dus. Met name alleen HDMI input is een beetje karig, veel kaarten hebben DisplayPort/DVI en HDMI is wat dat betreft toch een beetje een vreemde eend in de bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28
Zelf zal ik dan voor zede gaan.

pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Full HD
144hz
Free sync

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dat is mijn probleem juist ik zoek een 27 inch monitor met die opties. Maar moeilijk tot niet te vinden in full hd. 1440p zijn er zat.

En als ik er 1 vind zijn de bezels weer te dik. ☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scifo83 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:36:
Iemand een idee waar je buttonplates kan bestellen voor OSW Sparco P310? Martin Ascher lijkt me uitverkocht. Sam Maxwell duurt me te lang :p
Fi-Tech, maar wel duur, erg mooi..
Ik heb al een prijsaanvraag gedaan waar ik van schrok. Bij Martin Ascher is het idd nu uitverkocht en je koopt wat je ziet. Bij Fi-Tech maakt hij wat je wil en betaal je voor. Keuzes keuzes, ik weet het zelf nog niet :(

De kleine Mige is in het land kreeg ik net te horen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 11-07-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik heb goede ervaring met Sam Maxwell, ik had het van hem binnen anderhalve week..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
Sam heeft nog niet gereageerd op mijn mail en Martin mailt dat er een wachttijd van 6 weken is. Damn :p

Dit ziet er toch echt te vet uit:
Afbeeldingslocatie: https://members.iracing.com/jforum/posts/downloadAttach/2444424.page

[ Voor 37% gewijzigd door Scifo83 op 12-07-2016 19:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scifo83 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:49:
Sam heeft nog niet gereageerd op mijn mail en Martin mailt dat er een wachttijd van 6 weken is. Damn :p

Dit ziet er toch echt te vet uit:
.....
Ief,
Mensen zonder een iRacing lidmaatschap kunnen de foto niet zien volgens mij. Dus ff het plaatje op een juist formaat en wel voor iedereen zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2016/Sparco_P310.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Toch mooi die buttonbox.. Overigens Martin Ascher is wel goedkoper dan Sam. Mijne koste iets van 900-950 incl shipping en taxes.. (incl p310 overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ziet er idd prima uit Joep :)

Ik twijfel nog te erg om een keuze te maken, temeer omdat ik er nog geen stuur bij heb, vind die krengen zo duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Ik heb bevraagd aan Sam Maxwell. 689$ voor buttonplate + paddles. Kvraag me af of daar nog tax + importkosten bijkomen? :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 08:41
Volgens mij mag je tot €400 a €450 invoeren zonder daar kosten over te betalen.
Als het meer is dan moet je het aangeven.
-factuur laten bijvoegen met een bedrag onder de €400,
-originele factuur en aangeven bij de douane
-originele factuur en niet aangeven

(bij controle kans dat de waarde anders wordt ingeschat en er een herbereking plaats vindt met eventuele naheffing)

Wat de kans is op controle durf ik niet te zeggen. Ik heb in het verleden nooit problemen gehad en dat was de afgelopen jaren een keer of 5. Ik laat een factuur onder de €400 bijvoegen.
Een vriend van me heeft dat met een ophanging van een hotrod gedaan, gecontroleerd en een naheffing gekregen. Met andere woorden, het moet wel enigzins geloofwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
MTH-34 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:03:
Volgens mij mag je tot €400 a €450 invoeren zonder daar kosten over te betalen.
Nee, dat is maar zo'n 15 euro.

Maar het blijft een gok. Al zoveel geimporteerd in het verleden en er is geen pijl op te trekken.
Thee uit japan wat 3 euro over het limiet kwam import betalen en relatief klein object van 300 euro geen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Over welke bedragjes spreken we kwa importkosten? 50€?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:55
Scifo83 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:46:
Over welke bedragjes spreken we kwa importkosten? 50€?
De BTW over het factuurbedrag, of geschatte factuurbedrag indien er geen factuur bijgesloten is. Plus inklaringskosten. En ik lees hier ook nog iets over douanerechten:

http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

[ Voor 21% gewijzigd door Leon2W op 13-07-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Je komt op ongeveer dit uit:
Bestelbedrag in euro’s € 663,89
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag € 139,42
Totale bijkomende kosten € 152,42
Totaalbedrag € 816,30 (+22,96%)

http://www.invoercalculator.nl/

Op computer onderdelen kan je 0% invoerheffing rekenen.. maar je moet wel BTW betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Bedankt om het uit te rekenen. Kvind het teveel geld. Daar kan ik 2 buttonplates bij martin ascher van kopen :p

Ik ga de O18L bestellen dan, is de enige nog op stock.
http://www.ascher-racing.com/shop/buttonplate-o18l/

[ Voor 13% gewijzigd door Scifo83 op 13-07-2016 14:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ja idd qua prijs is hij wel de meest voordelige, dat je dan niet je eigen wensen kan opogeven, tja, dat is het misschien wel waard. Misschien kun je alsnog later upgraden of nu doorsparen, maar het verschil is nogal groot te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Weet iemand of monitoren anders zijn te bevestigen als deze geen vesa 100x100 optie heeft ?

En als de monitor een lcd is inplaats van ips, maakt dat verschil ?

[ Voor 28% gewijzigd door AlexP36 op 13-07-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
maakt niet zo uit, wat voor scherm is het? wat voor response time hebben ze?
Maar goed wellicht dat we met model meer kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
AlexP36 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:13:
Weet iemand of monitoren anders zijn te bevestigen als deze geen vesa 100x100 optie heeft ?
Staat de monitor op een merk-specifieke voet? Als hij helemaal geen vesa heeft wordt het lastig ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Het gaat om deze monitor, perfect in alles wat ik zoek alleen dus geen vesa en het beeldscherm is LCD maar ik weet niet op dit wat uitmaakt met TN of IPS.

pricewatch: Acer XZ271 Zwart

Edit* over het paneel ben ik al uit, blijkt een LCD IPS paneel te zijn _/-\o_
Ondanks dat er weinig tot geen informatie/reviews erover zijn te vinden, ben ik toch erg gek op deze monitor.

[ Voor 42% gewijzigd door AlexP36 op 14-07-2016 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Curved zou ik niet doen, zie er het voordeel niet van in en als je de curve netjes wil laten doorlopen heb je weer te weinig hoek tussen je schermen vind ik. Lekker plat houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Schuey schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:52:
Curved zou ik niet doen, zie er het voordeel niet van in en als je de curve netjes wil laten doorlopen heb je weer te weinig hoek tussen je schermen vind ik. Lekker plat houden :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CVXpbF8U4AA5TJN.jpg

Even deze foto als voorbeeld genomen, is de dell 35'' curved.
Vind het opzich wel meevallen Scheuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Errr, dit onderschrijft precies wat ik dus post :+

Die curve is zo gering, dat als je hem netjes wil laten doorlopen, is het zo goed als vlak. Ga je wel hoeken gebruiken zoals je dat met platte schermen zou doen (zoals in je foto), ja, kun je net zo goed platte schermen kopen, wat voegt die sumiere curve waar je meer voor betaald dan werkelijk toe? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 14-07-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Dat ie een curve heeft is niet mijn zoek optie geweest is een bijkomstigheid.

144 hz, freesync, 27 inch en full hd zijn de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Schuey schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:29:
wat voegt die sumiere curve waar je meer voor betaald dan werkelijk toe? :)
Plus het feit dat het wel eens ongewenste effecten kan hebben bij iRacing. iRacing berekent namelijk aan de hand van gegevens die je op moet geven (afstand oog-hoofdscherm / groottes scherm / dikte bezel / draaihoek zij-schermen) exact welk beeld het moet tonen. Dat wordt voor de 3 schermen afzonderlijk gedaan, precies voor het oogpunt dat jij gebruikt. Ga voor de gein maar eens met je hoofd iets naar de zijkant en naar voren bij een triple-setup in iRacing, dat denk je direct dat je wagen damage heeft :) .

Curved screens zouden daarom juist wel eens een vertekend beeld kunnen geven. Want welke draaihoek geef je op? Deze klopt alleen voor het midden, niet voor de hoeken van de zij-schermen. En laten de binnenste hoeken van deze schermen nou net degene zijn die je het meest gebruikt.

Kan zijn dat dit effect niet optreedt hoor, heb er geen ervaring mee. Is er iemand hier die met een curved-triple opstelling die dit kan bevestigen / ontkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Er zijn misschien wel Acer -> Vesa mount adapters te krijgen:

http://www.gladiatorjoe.com/ACER-Adapter-Brackets_c9.htm

Maar ik zou lekker voor rechte schermen gaan met vesa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Die zijn er niet. Er is geen scherm op de markt die full hd, 27", freesync, ips, redelijk dunne bezel heeft.

Ook niet in 24 inch.

Het scherm hierboven is er ook in een platte uitvoering alleen heeft deze dan een TN paneel.

Hier nog een lijst van alle monitoren op de markt met freesync. Je kunt gelijk ook de overige specs zien.

http://www.144hzmonitors.com/list-of-freesync-monitors/

Met die beugels is misschien wel een optie.
Ga er is naar kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door AlexP36 op 14-07-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik snap niet waarom je freesync wilt? Dit werkt namelijk toch niet in Eyefinity

Blijkbaar tegenwoordig wel, maar een paar voorwaarden:

- Allemaal aangesloten via DP 1.2
- Dezelfde monitoren

[ Voor 43% gewijzigd door Scr33x0r op 14-07-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 03-10 15:38
Wellicht is er hier nog iemand die zijn rig wil uitbreiden met een nieuwe set pedalen?
Omdat m'n rig bouw plannen nog steeds niet van de grond komen en ik dat ook niet heel snel zie veranderen heb ik maar besloten m'n DSD pedalen van de hand te doen.

V&A aangeboden: DSD Professional Grade Sim Racing Pedals

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Scr33x0r schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:44:
Ik snap niet waarom je freesync wilt? Dit werkt namelijk toch niet in Eyefinity

Blijkbaar tegenwoordig wel, maar een paar voorwaarden:

- Allemaal aangesloten via DP 1.2
- Dezelfde monitoren
Voor optimale prestatie heb ik gelezen dat je zelfs een 1.3 DP kabel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Red Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:51:
Wellicht is er hier nog iemand die zijn rig wil uitbreiden met een nieuwe set pedalen?
Omdat m'n rig bouw plannen nog steeds niet van de grond komen en ik dat ook niet heel snel zie veranderen heb ik maar besloten m'n DSD pedalen van de hand te doen.

Aw shit net nu de OSW onderweg is...

Leuke set, ga je iemand wel blij mee maken denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 14-07-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 19:12

Ziet er strak uit! Zeker nu net m'n modded G27 pedalen raar beginnen te doen? Heeft iemand een idee hoe deze zich verhouden tot de clubsport V3 pedalen van Fanatec die ik eigenlijk op t oog had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Schuey schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Aw shit net nu de OSW onderweg is...

Leuke set, ga je iemand wel blij mee maken denk ik :)
Past heel goed bij een OSW set hoor.. Dan ben je in 1 keer klaar!
ray1979 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:40:
[...]

Ziet er strak uit! Zeker nu net m'n modded G27 pedalen raar beginnen te doen? Heeft iemand een idee hoe deze zich verhouden tot de clubsport V3 pedalen van Fanatec die ik eigenlijk op t oog had?
Dat is als het vergelijken van een setje pedalen in een fiat panda uit 1997 met die van een ferrari uit 2016..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 19:12
Scr33x0r schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:07:
[...]

[...]

Dat is als het vergelijken van een setje pedalen in een fiat panda uit 1997 met die van een ferrari uit 2016..
:9 1997 was wel een mooi bouwjaar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Maar ff alle gekheid op een stokje.. als je een paar goede pedalen zoekt is dat voor dit geld een koopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Zonde van je pedalen... Als je ze gewonnen hebt zou ik ze ten alle tijden houden, het heeft je op dat moment toch geen geld gekost...! Het is dat ik nu geen geld heb anders had ik ze wel interessant gevonden. Ook wil ik begin volgend jaar mijn G25 gaan vervangen voor meteen het goede werk een OSW (small mige) dus daar gaat geld nu eerst naartoe!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Scr33x0r schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:07:
[...]

Soms moet je keuzes maken ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.