Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Ik heb mijn Fanatec GT3 RSv2 lange tijd als reserve stuur op de zolder gehad, maar misschien dat ik er beter iemand anders hier een plezier mee kan doen.

V&A aangeboden: Fanatec Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel EU Oranje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heb ff een vraagje.
Ik wil een Iracing lidmaatschap gaan kopen en heb op mijn laptop (HP Envy 15) de volgende specs:

GPU: NVidia Geforce GTX 850M,
CPU: Intel core I7 4510 2,00GHz
12,00 GB ram,
Resolutie scherm: 1920x1080 hz,

Denken jullie dat dit een goeie set up is? Ik ben van plan om de laptop op een groter scherm aan te sluiten.

Groeten,
Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 16:16
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:51:
Hoi heb ff een vraagje.
Ik wil een Iracing lidmaatschap gaan kopen en heb op mijn laptop (HP Envy 15) de volgende specs:

12,00 GB ram,

Denken jullie dat dit een goeie set up is? Ik ben van plan om de laptop op een groter scherm aan te sluiten.

Groeten,
Floris
Mij lijkt dit een goede setup voor iRacing, heb het zelf maar een tijdje gespeeld maar volgens mij is het niet zo'n zware sim. Een 850m is geen denderende kaart, "but it does the job".

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Hoi heb ff een vraagje.

12,00 GB ram,

Groeten,
Floris
Hoi Floris,

Als je naar de specs kijkt van Iracing moet je laptop het wel trekken. Maar je moet natuurlijk wel rekening houden dat het niet het snelste van het snelste is. Ik weet ook niet wat het gaat doen als je nordschleife met 40 auto's doet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
WIP! Naar voorbeeld van http://buildawheelstand.blogspot.nl/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/34VcPdd.jpg

Linkerkant de iPad stand (moet nog even netjes gemaakt worden). Rechts komt iets vergelijkbaars voor een Targus num-keypad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
had dit in een ander forum geplaatst maar wellicht hier meer reactie! :D

Hi all!

Even een zoekopdracht gedaan maar kwam niet verder dan wat oude topics over dit onderwerp.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren op een playseat en merk dat er aardig wat keus is. Eigenlijk twijfel ik tussen twee types.. een playseat evolution/revolution (pakweg 280-350) of een playseat F1/Grand Prix (900-1000)

De f1 seat lijkt mij qua zitpositie een stuk relaxter dan zo een evolution/revolution. Ziet er nogal recht uit en vraag mij dan ook af of dit niet irritant gaat worden na een uurtje gamen. Het prijsverschil is overigens ook wel aanzienlijk vandaar dat ik ook naar de evolution/revolution kijk :X . Mocht de zitpositie nu echt niet relax zijn ben ik zeker wel bereid wat meer neer te tellen.

Jammer dat je nergens even kan proefzitten in een fysieke winkel..

Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met playseats en welke de beste aankoop zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zou persoonlijk niet voor een playseat gaan. Die stang in het midden tbv het stuur is echt super irritant.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
JoepW schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:48:
Ik zou persoonlijk niet voor een playseat gaan. Die stang in het midden tbv het stuur is echt super irritant.
Heb ik nu ook met m'n Wheel Stand Pro. Het valt mee. Ik kom er niet tegen aan. Misschien dat je er last van hebt bij in en uitstappen in een wat meer robuuste sim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
ls789 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:43:
had dit in een ander forum geplaatst maar wellicht hier meer reactie! :D

Hi all!

Even een zoekopdracht gedaan maar kwam niet verder dan wat oude topics over dit onderwerp.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren op een playseat en merk dat er aardig wat keus is. Eigenlijk twijfel ik tussen twee types.. een playseat evolution/revolution (pakweg 280-350) of een playseat F1/Grand Prix (900-1000)

De f1 seat lijkt mij qua zitpositie een stuk relaxter dan zo een evolution/revolution. Ziet er nogal recht uit en vraag mij dan ook af of dit niet irritant gaat worden na een uurtje gamen. Het prijsverschil is overigens ook wel aanzienlijk vandaar dat ik ook naar de evolution/revolution kijk :X . Mocht de zitpositie nu echt niet relax zijn ben ik zeker wel bereid wat meer neer te tellen.

Jammer dat je nergens even kan proefzitten in een fysieke winkel..

Ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met playseats en welke de beste aankoop zou zijn :)
Heb beide hier staan. De F1 zit inderdaad heerlijk. Er zit wel een groot verschil in 'toegankelijkheid'. Bij de evolution ga je gewoon zitten, in een F1 laat je je glijden. Dat gaat nog wel, maar met name het 'uitstappen' is bij de F1 wel iets gecompliceerder dan bij een evolution. Mocht je zwaarlijvig zijn of last hebben van je rug of iets dergelijks, dan zou ik dat zeker even proberen voordat je er één koopt.

Verder blijft bij de F1 het issue staan dat hij weliswaar eenvoudig te verstellen is, maar dat dit verstel mechanisme tevens inhoudt dat je geen pro-pedalen of wat zwaardere sturen kan gebruiken. Daarvoor is de constructie te slap. Maar een G27 setje oid gaat prima.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:07

Phydomir

Dennis

Hoi heb ff een vraagje.

12,00 GB ram,

Groeten,
Floris
Het houdt niet over. Vooral de nieuwe banen zoals Spa en CoTa zijn behoorlijk intensief. Als je het niet erg vind op met veel settings op low te spelen dan gaat het wel lukken. Je kan natuurlijk altijd voor een relatief klein bedrag iRacing een maand proberen. Je zit er nooit aan vast. Draait het niet wordt het sparen voor een game pc (en een stuur/pedalen).

Als je dat laatste sowieso nog niet hebt zou ik iRacing toch echt wel afraden. Het kan met een controller maar dan zijn er andere games waar je meer plezier uit kunt halen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ik heb laatst in een Playseat gezeten maar ik vond het maar niks eerlijk gezegd. Irritante stang in het midden en het wiebelt alle kanten op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:58:
Ik heb laatst in een Playseat gezeten maar ik vond het maar niks eerlijk gezegd. Irritante stang in het midden en het wiebelt alle kanten op.
wat is het alternatief :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Zo'n motedis rig is nog stukken goedkoper ook dan je playseat.. En je kan er iedere stoel opzetten welke jij fijn vind

[ Voor 0% gewijzigd door jvaneijk op 19-07-2016 13:46 . Reden: type ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou inderdaad voor een Motedis 80/20 rig gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
Het is een heel boekwerk onderhands geworden maar lees het hele topic is door. Heb ik ook gedaan, erg veel informatie over rigs te vinden.

Een playseat raad ik ook af of je moet budget gebonden zijn en dan raad ik het alsnog af 😉

Dit is ook een mooie en zeer stevige optie

http://simetik-cockpits.myshopify.com

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Iemand hier bekend met Frex spulletjes?

En dan met name de Seq shifter of de 8 speed shifter?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

ls789 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:00:
[...]

wat is het alternatief :)?
Je zou ook deze kunnen overwegen. Redelijk betaalbaar en stevig. Keuze uit 2 verschillende stoelen. Deze is ook op vergrendelbare zwenkwieltjes (optioneel) te plaatsen, zodat ie makkelijk te verplaatsen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
AlexP36 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:59:
Het is een heel boekwerk onderhands geworden maar lees het hele topic is door. Heb ik ook gedaan, erg veel informatie over rigs te vinden.

Een playseat raad ik ook af of je moet budget gebonden zijn en dan raad ik het alsnog af 😉

Dit is ook een mooie en zeer stevige optie

http://simetik-cockpits.myshopify.com
interessant allemaal! Alleen maakt het mijn keuze nu nog lastiger haha. Is er ook een handige site om losse stoelen te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
dit ziet er overigens ook goed uit! in vergelijking tot playseat https://www.rseat-europe.com/rseat-rs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Een stoel kun je kopen bij diverse auto materiaal zaken maar ook bijvoorbeeld op autostyle.nl

Ik zou altijd eerst marktplaats of zelfs de sloop in de buurt raadplegen als je budget gebonden bent. Sportstoelen uit de wat luxure auto's kun je meestal wel voor een prikkie kopen.

Ik zelf heb via een webwinkel een rs 6 stoel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
ls789 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:09:
dit ziet er overigens ook goed uit! in vergelijking tot playseat https://www.rseat-europe.com/rseat-rs1
Is prachtig spul maar wel prijzig en alleen met een stoel en frame ben je er niet. Denk ook aan een monitor stand en bijvoorbeeld keyboard houder en beugel voor de shifter.
1000 euro ben je zo kwijt met een rseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Mijn stoel komt van marktplaats en kostte het wereldbedrag van ca. 150 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
AlexP36 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Is prachtig spul maar wel prijzig en alleen met een stoel en frame ben je er niet. Denk ook aan een monitor stand en bijvoorbeeld keyboard houder en beugel voor de shifter.
1000 euro ben je zo kwijt met een rseat.
ik was van plan gewoon de tv te gebruiken die op een laag tv meubel staat (zou ik met de playseat ook hebben gedaan) is deze daar te hoog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Sowieso niet aan te raden. Waarom? Dan staat je scherm veel te ver van je af, minimaal tot waar je voeten zitten. Om een beetje fatsoenlijke fov te rijden en gebruik te maken van je scherm is het aan te raden deze zo dicht mogelijk op je stuur te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

En daarnaast is een TV zwaar af te raden ivm inputlag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
oke dat begrijp ik allemaal wel echter is dit puur voor de fun zo nu en dan ;) ik ga het waarschijnlijk niet zo serieus nemen (moet wel goed kunnen zitten uiteraard).

laatst bij een vriend ook voor een tv gezeten in een cheap raceseat en een ps4. Werkt best aardig. Moet overigens wel goed zichtbaar zijn maar daar kan ik denk wel voor zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Als het voor de fun is kun je ook een soort van tray kopen, kan je je stuur en pedalen en eventueel shifter op kwijt.
Kun je lekker in de bank of stoel blijven zitten en racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Drie lcd's is toch ook wel vet hoor 😜

YouTube: Motorsport Simulator - Rally 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
JoepW schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:43:
En daarnaast is een TV zwaar af te raden ivm inputlag!
Valt allemaal wel mee hoor. Gewoon een goede TV zoeken. Heb recent een Samsung UHD TV gekocht. Deze heeft een speciale Game modus waarbij alle extra 'verbeteringen' worden geskipt en je dus nihil lag hebt. Daar is echt prima mee te racen. 8)

En zoek maar eens een monitor van rond de 40" om aan je raceseat te bevestigen. :O

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
'Vroeger' was er op gitaarnet een high-gain meeting waar dikke versterkers ge a/b-ed werden en dergelijke om uit te vinden hoe wat klonk, wie er wat van vond.

Zoiets is misschien ook wel eens leuk voor hardware. Heb vorige week een league lid gesproken die had maar op de gok een T300 gekocht, maar er eerst nog nooit mee gestuurd! Zelfde geld zou kunnen voor lcd's of grote pc monitoren. Zo kunnen terugkerende discussies misschien duidelijker afgevangen worden als we daarin eigen aantoonbare testresultaten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Had het er toevallig van de week over met een collega dat ik benieuwd ben naar hoeveel anders (beter) nieuwere/andere sturen of pedalen zijn. Beetje van dezelfde strekking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Voor mijn flight simulator heb ik zelf mijn rudder gemaakt, met usb herkenning enzo (op basis van Arduino niet echt ingewikkeld), voor een setje auto pedalen lijkt mij de lat aanzienlijk hoger te liggen omdat er nogal wat mechanische zaken erg goed geregeld moeten zijn, zoals stevigheid en response/gevoel. Zelf iets maken lijkt mij een enorme uitdaging.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
DonJunior schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Valt allemaal wel mee hoor. Gewoon een goede TV zoeken. Heb recent een Samsung UHD TV gekocht. Deze heeft een speciale Game modus waarbij alle extra 'verbeteringen' worden geskipt en je dus nihil lag hebt. Daar is echt prima mee te racen. 8)

En zoek maar eens een monitor van rond de 40" om aan je raceseat te bevestigen. :O
Maak van die nihil dan toch maar minstens 20 ms inputlag. En dan heb je het snelste model. Zal eerder rond de 30 à 45 ms liggen.
Meeste Samsung tv's gaan met 'verbeteringen' vlot naar de 100ms inputlag.

Edit : blijkbaar hebben sommige Samsung tv's van 2016 een lagere input lag van 20 ms ipv 30 of veel meer en andere merken zijn zeker niet beter op dat gebied jammer genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Fragbeestje op 21-07-2016 20:15 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik vraag me af bij hoeveel input lag je ook daadwerkelijk iets gaat merken met simracen.

Net als schuey al zegt, ik hoor het liever van mensen die het al hebben of hebben geprobeerd.
Van sommige reviews die bepaalde sites over tv's en monitoren doen vind ik merendeel al niet meer betrouwbaar.

Je leest overal wat anders en ik denk dat het meer een punt is van zelf testen en doen. Een simrace setup is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een FPS game waar lag dus wel hele belangrijke rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Lag speelt bij simracen juist ook een grote rol. Zeker als je andere hardware beter word!
Als je op een gegeven moment elke keer te laat bent met opvangen omdat je het te laat
ziet maar al wel voelt of andersom, hmm, dat wil je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Bedoel ook niet dat het totaal geen rol speelt maar als ik bijvoorbeeld een monitor heb met 10ms dan weet ik wel zeker dat ik dit merk in een FPS spel, maar met simracen vraag ik me dit af.

En hier geld voor mezelf testen en doen. Ben bekend met zat shooters maar met racegames nog niet echt veel, op dit niveau althans.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexP36 op 21-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Verschil bij mij tussen een 42" tv en een 20" in monitor was ongeveer .6 per ronde.. In het voordeel van de monitor (5ms, 60hz)

[ Voor 20% gewijzigd door Scr33x0r op 21-07-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb de theoretische kennis niet om te herhalen wat enige tijd geleden uitgebreid beschreven op het iRacing forum rondom de effecten van alle stapjes van waarneming op het scherm via je ogen, hersenen, handen, stuur, stuur-driver, software (in dit geval iRacing), gpu-driver naar uiteindelijk weer op het scherm. En het bleek dat de 'paar ms' een enorme (negatieve) bijdrage leveren aan input lag.
Ik heb net als Scr33x0r de ervaring dat een trager en sneller scherm een wereld van verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Blijft de vraag staan waar je een monitor gaat vinden met dergelijke specs (>40") en nihil inputlag.
Daarbij, ik game voor mijn plezier en dat wil ik eigenlijk zo houden. Ik heb geen last van de lag op mijn TV en kan er prima mee racen. Daarom denk ik, zeker voor beginners, dat bij de aanschaf van een eerste setup je echt niet het verschil gaat merken tussen die paar tienden racetijd.
Als je maar lol hebt toch..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Fragbeestje schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:08:
[...]

Maak van die nihil dan toch maar minstens 20 ms inputlag. En dan heb je het snelste model. Zal eerder rond de 30 à 45 ms liggen.
Meeste Samsung tv's gaan met 'verbeteringen' vlot naar de 100ms inputlag.

Edit : blijkbaar hebben sommige Samsung tv's van 2016 een lagere input lag van 20 ms ipv 30 of veel meer en andere merken zijn zeker niet beter op dat gebied jammer genoeg.
Sony tv's zijn prima in game-mode, die komen makkelijk onder 20ms. Niet alle tv's, je moet ze er wel op uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik zat net de GTX 1060 review te lezen op tweakers, maar het lijkt erop dat dit een mooie kaart is om low budget 3 monitoren op FHD te hebben en nog goed prestaties te behalen.. Hij is namelijk vrijwel overal net iets sneller dan de oude 980 en die kon ook al Iracing op 3x FHD aan toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jazeker. Alleen moet je niet verwachten dat je alle grafische opties (op de nieuwe banen) aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

voor het verschil in prijs tussen een 1060 en een 1080 kan je alweer een extra monitor kopen of een mooie sequentiele shifter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 19:12
jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:16:
Ik zat net de GTX 1060 review te lezen op tweakers, maar het lijkt erop dat dit een mooie kaart is om low budget 3 monitoren op FHD te hebben en nog goed prestaties te behalen.. Hij is namelijk vrijwel overal net iets sneller dan de oude 980 en die kon ook al Iracing op 3x FHD aan toch?
Ander merk, dus geen direct vergelijk mogelijk, maar mijn AMD 290 van 2 jaar geleden lukt het ook om 3xFHD iRacing te draaien op ~90 FPS. In lijn met reactie van Joep is er wat tweaken van grafische settings voor nodig, zeker om op alle banen tijdens drukke races FPS stabiel te houden --> het kan echter gewoon en ziet er nog steeds strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ray1979 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Ander merk, dus geen direct vergelijk mogelijk, maar mijn AMD 290 van 2 jaar geleden lukt het ook om 3xFHD iRacing te draaien op ~90 FPS. In lijn met reactie van Joep is er wat tweaken van grafische settings voor nodig, zeker om op alle banen tijdens drukke races FPS stabiel te houden --> het kan echter gewoon en ziet er nog steeds strak uit.
Ik wil ook niet zeggen dat het niet lukt met een R9 290 of 390 maar vind het bijzonder hoe snel een midrange kaart is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AlexP36 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:40:
Ik vraag me af bij hoeveel input lag je ook daadwerkelijk iets gaat merken met simracen.

Net als schuey al zegt, ik hoor het liever van mensen die het al hebben of hebben geprobeerd.
Van sommige reviews die bepaalde sites over tv's en monitoren doen vind ik merendeel al niet meer betrouwbaar.

Je leest overal wat anders en ik denk dat het meer een punt is van zelf testen en doen. Een simrace setup is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een FPS game waar lag dus wel hele belangrijke rol speelt.
Toen ik ooit per ongeluk ietsi ngesteld had in iRacing met vsync was ik zomaar ene halve tot hele seconde per rondje trager. Als kers op de taart kon ik ook bijna geen enkele slide meer opvangen.

Als je denkt dat je er geen last van hebt, ben je er aan gewend en kun je nog sneller worden door zoveel mogelijk inputlag te elimineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
Henkus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:01:
[...]
Tegenwoordig rij ik zo:

[afbeelding]

Mijn carbonfiber dashboard bestaat uit 2 helften en de rechterzijde zet ik niet eens meer op.Ik gebruikte het toch niet zoveel, maar belangrijker nog: Ik zie er toch niets van. 8)
[...]
Hier zit ik al maanden te tobben over wat voor soort opstelling ik wil gaan maken, maar ligt de prioriteit eerst nog op verhuizen. Wel vroeg ik me oprecht af of die fans aangesloten zijn op de snelheid in km/u in het spel of dat ze dienen om het hoofd koel te houden met de VR bril ... :+

En vind je het juist niet irritant dat je misleid wordt door je bril over waar je versnellingspook / knoppen zitten (of gebruik je alleen maar de flippers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als ik kort wat vragen mag over stuurtjes? Zou je een T300 met pedal add-on de voorkeur geven, of de T500? Die T500 hebben nog andere pedalen dan de add-on voor de T300 zie ik? De T300 is later op de markt gekomen, vandaar mijn vraag. Ik heb een T300 gehad, maar zou nu graag pedalen met koppeling hebben en kan een realistische rem ook waarderen.
ray1979 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:41:
[...]

Achja, ik speelde vorig jaar met een Geforce 740M kaart op 1920 x 1080. (Momenteel een AMD 390X)

[ Voor 45% gewijzigd door Luxicon op 22-07-2016 16:55 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17
LinuX-TUX schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:49:
[...]
Hier zit ik al maanden te tobben over wat voor soort opstelling ik wil gaan maken, maar ligt de prioriteit eerst nog op verhuizen. Wel vroeg ik me oprecht af of die fans aangesloten zijn op de snelheid in km/u in het spel of dat ze dienen om het hoofd koel te houden met de VR bril ... :+

En vind je het juist niet irritant dat je misleid wordt door je bril over waar je versnellingspook / knoppen zitten (of gebruik je alleen maar de flippers)
De fans dienen om het hoofd koel te houden met de VR bril. De bedoeling is wel dat ik ze in de toekomst een keer snelheidsafhankelijk maak, maar dat is een lange termijn project.

Als je met flippers rijd en je houd je handen op het stuur heb je perfecte handtracking. Zodra ik de shifter gebruik niet, maar de schakel pook zit toch meestal buiten je directe gezichts veld dus dat valt minder op.

Beter is gewoon niet mogelijk of je moet een auto precies nabouwen om alleen die auto in vr te rijden.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Kan ik hier iemand blij maken met een gratis Thrustmaster T80? Ik ga emigreren en neem het liefst zo weinig mogelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 12:29
Good Fella schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:06:
Kan ik hier iemand blij maken met een gratis Thrustmaster T80? Ik ga emigreren en neem het liefst zo weinig mogelijk mee.
Deze werkt ook op de PS4 toch? Zo ja dan maak je mij er erg blij mee om Project Cars mee te kunnen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Klopt, werkt ook op de PS4, en ook met pCars. Daar had ik hem ook voor gekocht. Als je hem wil hebben kan je hem ophalen in Arnhem. Ik ben alleen morgen nog in het land, dus ik heb wel enigszins haast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 12:29
Good Fella schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:08:
Klopt, werkt ook op de PS4, en ook met pCars. Daar had ik hem ook voor gekocht. Als je hem wil hebben kan je hem ophalen in Arnhem. Ik ben alleen morgen nog in het land, dus ik heb wel enigszins haast :P
Laat ik nou heel toevallig dit weekend in de buurt van Arnhem zijn. Ik kom hem graag bij je ophalen! Ik zal wel even pm'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luxicon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:58:
Als ik kort wat vragen mag over stuurtjes? Zou je een T300 met pedal add-on de voorkeur geven, of de T500? Die T500 hebben nog andere pedalen dan de add-on voor de T300 zie ik? De T300 is later op de markt gekomen, vandaar mijn vraag. Ik heb een T300 gehad, maar zou nu graag pedalen met koppeling hebben en kan een realistische rem ook waarderen.
Ik heb een T500 gehad en nu een T300 (en Fanatec CSWv2 als main stuur). De T300 is soepeler/lichter dan de T500 en geeft meer detail door, maar de FFB van de T500 is wel sterker. Ik zou persoonlijk voor de T300 gaan, echt veruit het beste stuur wat je voor dat geld kunt kopen. Setje fatsoenlijke pedalen erbij en je bent in principe klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 23:38
Binnenkort ga ik een Geforce GTX 1070 kopen en daar wil ik 3 monitors op aan gaan sluiten. Nu race ik nog met een enkel 27 inch scherm en af en toe met de Oculus DK2. Die laatste is leuk voor even, maar ik krijgt er een warm hoofd van, mis wat contact met de knoppen en vind de FOV en resolutie redelijk bagger. Ook de CV1 een weekje in huis gehad en dat is zeker een verbetering, maar ik heb besloten nog 1 tot 2 generaties af te wachten voor ik er echt voor ga.

Dus nu wil ik op zich nog wel investeren in 2 extra monitors, maar het probleem is dat mijn huidige monitor bezels van 2 cm heeft. pricewatch: BenQ GL2760HE Zwart

Weinig praktijkervaring, maar ik heb het idee dat die bezels mij erg gaan irriteren. Nu is er nog de optie om er 2x bijna dezelfde monitor aan te hangen met smallere bezels : pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart
Deze heeft bijna dezelfde maten. Wat smaller door de bezels en wat hoger aangezien het bedieningspaneel nu aan de onderzijde zit en helaas 4 ms ipv de 2 ms die ik nu heb, maar dat lijkt me geen zichtbaar verschil? En de bezels vallen ook nog deels weg door de hoek neem ik aan?

Zou iemand deze setup aanraden of juist helemaal afraden? Ik snap dat 144hz of 4K de betere opties zijn nu, maar aangezien ik over een paar jaar volledig VR denk te gaan vind ik €400 eigenlijk wel even de max voor nu aangezien dit niet mijn enige (dure) hobby is.

Alle hulp is welkom ;)

Edit : Kleinere schermen zijn geen optie trouwens, want ik zit nu achter een 24 inch monitor en dat voelt belachelijk klein :+

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 22-07-2016 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Beakzz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:35:
Binnenkort ga ik een Geforce GTX 1070 kopen en daar wil ik 3 monitors op aan gaan sluiten. Nu race ik nog met een enkel 27 inch scherm en af en toe met de Oculus DK2. Die laatste is leuk voor even, maar ik krijgt er een warm hoofd van, mis wat contact met de knoppen en vind de FOV en resolutie redelijk bagger. Ook de CV1 een weekje in huis gehad en dat is zeker een verbetering, maar ik heb besloten nog 1 tot 2 generaties af te wachten voor ik er echt voor ga.

Dus nu wil ik op zich nog wel investeren in 2 extra monitors, maar het probleem is dat mijn huidige monitor bezels van 2 cm heeft. pricewatch: BenQ GL2760HE Zwart

Weinig praktijkervaring, maar ik heb het idee dat die bezels mij erg gaan irriteren. Nu is er nog de optie om er 2x bijna dezelfde monitor aan te hangen met smallere bezels : pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart
Deze heeft bijna dezelfde maten. Wat smaller door de bezels en wat hoger aangezien het bedieningspaneel nu aan de onderzijde zit en helaas 4 ms ipv de 2 ms die ik nu heb, maar dat lijkt me geen zichtbaar verschil? En de bezels vallen ook nog deels weg door de hoek neem ik aan?

Zou iemand deze setup aanraden of juist helemaal afraden? Ik snap dat 144hz of 4K de betere opties zijn nu, maar aangezien ik over een paar jaar volledig VR denk te gaan vind ik €400 eigenlijk wel even de max voor nu aangezien dit niet mijn enige (dure) hobby is.

Alle hulp is welkom ;)

Edit : Kleinere schermen zijn geen optie trouwens, want ik zit nu achter een 24 inch monitor en dat voelt belachelijk klein :+
Ik zou nu het geld in mijn zak houden, als je toch al weet dat je overgaat naar vr over een tijdje.

Tegen die tijd zijn er weer nieuwere videokaarten uit die benodigd zijn om de vr resolutie te kunnen aansturen.

Wil je toch echt voor monitoren gaan de komende tijd dan zou ik 3 nieuwe kopen en je huidige monitor van de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Volgens mij had ik de mijne nog niet gepost:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HlYcAPu.jpg?1
*Vreemd genoeg post imgur geen thumbnails meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:57:
Volgens mij had ik de mijne nog niet gepost:

[afbeelding]
*Vreemd genoeg post imgur geen thumbnails meer?
vette wallpaper kun je mij die mailen? pckapitein@hotmail.com ;)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
knightvision schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:21:
[...]

vette wallpaper kun je mij die mailen? pckapitein@hotmail.com ;)
http://www.wallpaperup.co...ultiple_space_espace.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Arfman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Ik heb een T500 gehad en nu een T300 (en Fanatec CSWv2 als main stuur). De T300 is soepeler/lichter dan de T500 en geeft meer detail door, maar de FFB van de T500 is wel sterker. Ik zou persoonlijk voor de T300 gaan, echt veruit het beste stuur wat je voor dat geld kunt kopen. Setje fatsoenlijke pedalen erbij en je bent in principe klaar.
Bedankt! De lokale Mediamarkt had er nog 1 op voorraad, terwijl de T300 niet meer op de website staat gek genoeg. Ik zal wel uitkijken naar een pedalensetje (en shifter?). Eventueel kan ik nog dit setje modden, maar dat is het misschien niet echt waard.

In ieder geval blij weer terug te zijn met een T300. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JAM schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 01:02:
[...]

Je zou ook deze kunnen overwegen. Redelijk betaalbaar en stevig. Keuze uit 2 verschillende stoelen. Deze is ook op vergrendelbare zwenkwieltjes (optioneel) te plaatsen, zodat ie makkelijk te verplaatsen is. ;)
Ik heb de RS6 Omega Pro van GT Omega. Ben er nog steeds erg blij mee.. veel meer waar voor je geld dan een Playseat. Voor hetzelfde geld heb je een monitor stand, speakerstands plus een verstelbare stoel (inclusief glider).

Het is wel een drama om in elkaar te schroeven maar als ie staat, staat ie en werkt het prima. Geen wiebelende stangen of iets dergelijks.. alles zit gewoon degelijk vast.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Zijn de Fanatec ClubSport Pedals V2 nog ergens te koop misschien? Of raden jullie een andere aan, zoals de T3PA / Pro ? Die eerste zou qua prijs het best zijn, maar ik vraag mij of het remmen realistisch aanvoelt, en hoe je tegen gas geven / clutch aan kan kijken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Gents,

Ik ben nog steeds een beetje aan het oriënteren op een simrig.
Nu heb ik de volgende in de lijst staan:

Simetik K2: http://simetik-cockpits.m...kpits/products/cockpit-k2
Motedis: http://www.motedis.com/sh...rk4b0nab8hu8khbdm8novv980

Monstertech is wat hetzelfde als de Motedis, maar dan nog een slag duurder ook..

GT Omega, van hierboven: http://www.gtomegaracing....riving-simulator-cockpits

Plan is om dit voorlopig op 1 scherm te spelen, max 2560x1440. Heb er nu een 3930K en 2x580 in, maar die worden vervangen voor een 1060/1070 in de loop van het jaar. Het stuur is een Thrustmaster TX LE.

M'n broertje en ik spelen er allebei op, maar we zijn evengroot, dus er hoeft niet veel afgesteld te worden. Stoelen hebben we hier zat staan. Nu lijkt ons die 80/20 setup wel wat, met dat aluminium.
Mooi om zelf nog iets bij te bouwen, omdat het in principe modulair is.

Nu zijn de andere 2, Simetik en GT Omega van die vaste stoelen, waarbij ik eigenlijk wel geloof dat ze stevig zijn, maar hoe zit dat met die aluminium profielen? Kan iemand daar iets meer informatie over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je kunt ook nog naar SimLab kijken :)

Alu profiel is zo stevig als maar kan en het probleem is als je dat eenmaal gewend bent, en ik kijk naar die GT Omega rigs, zie ik enkel maar beperkingen en een niet erg stevig ogende constructie.

Vaak gaat het ook altijd al een beetje jeuken als ik rigs enkel afgebeeld zie met een g27 pedalensetje waarbij die ook nog eens bijna op de grond staan.. Doet teveel simpele playseat aan als je het mij vraagt. 'even voor de leuk' een rig aanschaffen is het te duur voor, en ik zou het dan maar gelijk goed doen. Lomp en zwaar, maar wel stevig en aanpasbaar. Je moet alleen de looks naast je neer kunnen leggen :P

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 24-07-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
Fryslanboy schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:54:
Gents,

Ik ben nog steeds een beetje aan het oriënteren op een simrig.
Nu heb ik de volgende in de lijst staan:

Simetik K2: http://simetik-cockpits.m...kpits/products/cockpit-k2
Motedis: http://www.motedis.com/sh...rk4b0nab8hu8khbdm8novv980

Monstertech is wat hetzelfde als de Motedis, maar dan nog een slag duurder ook..

GT Omega, van hierboven: http://www.gtomegaracing....riving-simulator-cockpits

Plan is om dit voorlopig op 1 scherm te spelen, max 2560x1440. Heb er nu een 3930K en 2x580 in, maar die worden vervangen voor een 1060/1070 in de loop van het jaar. Het stuur is een Thrustmaster TX LE.

M'n broertje en ik spelen er allebei op, maar we zijn evengroot, dus er hoeft niet veel afgesteld te worden. Stoelen hebben we hier zat staan. Nu lijkt ons die 80/20 setup wel wat, met dat aluminium.
Mooi om zelf nog iets bij te bouwen, omdat het in principe modulair is.

Nu zijn de andere 2, Simetik en GT Omega van die vaste stoelen, waarbij ik eigenlijk wel geloof dat ze stevig zijn, maar hoe zit dat met die aluminium profielen? Kan iemand daar iets meer informatie over geven?
Ik heb zelf een 80/20 rig staan en bevalt goed, je bent welkom om even te komen kijken om een goed beeld te krijgen van een Motedis rig. Wij zitten bij elkaar in de beurt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ls789,

Ik lees nu "toevallig" jouw post. Misschien weet je het inmiddels ook al.

Maar wat betreft Playseats kun je gemakkelijk in ALLE beschikbare modellen proefzitten in de playseatstore winkels, te vinden op de www.playseatstore.com
Ze hebben demonstatiewinkels in:
Breda, Nijmegen, Arnhem en Utrecht.

Verder kan ik ook Mardo Media aanbevelen. Een grote (online) shop op het gebied van Simracen met een winkel/store in Almere. Vele soorten racestoelen, niet van Playseat alleen. Ook de mogelijkheden de verschillende stoelen, merken uit te proberen, met elkaar te vergelijken.
Sinds kort, heb ik vernomen , ook dealer van Rseat simracestoelen.
Misschien ook een interessant voor degenen die geinteresseerd zijn in buttonboxen: vele soorten , maten en prijzen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 18:34
Ik ben op zoek naar een nieuw pendalensetje. Ik heb een thrustmaster T500 RS met de Pro pendalen. Ik wil graag een wat realistischer gevoel er in hebben. Nu heb ik een beetje gekeken en vind ik de Fanatec Clubsport V3 pendalen erg interessant. Hoe kijken jullie naar deze pendalen? Zijn er betere in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Chris1994 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:48:
Ik ben op zoek naar een nieuw pendalensetje. Ik heb een thrustmaster T500 RS met de Pro pendalen. Ik wil graag een wat realistischer gevoel er in hebben. Nu heb ik een beetje gekeken en vind ik de Fanatec Clubsport V3 pendalen erg interessant. Hoe kijken jullie naar deze pendalen? Zijn er betere in dezelfde prijsklasse?
In dezelfde prijsklasse denk ik dat je niets gaat vinden wat daarop lijkt. Het is volgens mij een beejte de gulde middenweg wat betreft de pedalen op de markt.

Anders kom je al meteen richting de 700+ euro.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 18:34
jvaneijk schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:34:
[...]

In dezelfde prijsklasse denk ik dat je niets gaat vinden wat daarop lijkt. Het is volgens mij een beejte de gulde middenweg wat betreft de pedalen op de markt.

Anders kom je al meteen richting de 700+ euro.
Thanks voor je reactie. Zijn de Clubsport Pedals wel z'n geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Chris1994 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Dat zou ik je niet durven zeggen, ik heb ze zelf namelijk niet. Ik heb wel gelezen dat de CSR elite pedals ook goed zijn, en deze zijn goedkoper en vaak hoor je dat die CSP v3 niet dat extra geld waard zijn ten opzichte van CSR elite. Maar anders moet je even kijken op youtube naar reviews.

[ Voor 5% gewijzigd door jvaneijk op 25-07-2016 14:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Laatst online: 03-10 14:21
Chris1994 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:13:
[...]

De nieuwste (V3) pedalen zijn 100 euro duurder als de vorige modellen (heb zelf de V1) maar alsnog zou ik zeggen van de Fanatec spullen waarvan ik in bezit ben zijn de pedalen hetgeen wat wel het geld waard is.

Binnen de prijsklasse ga je niet dezelfde robuustheid / featureset vinden waar je voor een behoorlijk lange tijd plezier van gaat hebben (heb mijne onderhand ~5 jaar).

Waar je wel rekening moet houden dat het onderhoudsgevoelig is. Regelmatig stofvrij maken of invetten hoort er wel bij en reken er op dat er na langere tijd intensief gebruik (~1 tot 2 jaar) de loadcell en/of de potentiometers het begeven.

Als je een set besteld bestel dan gelijk een reserve loadcell en potentiometer setje mee. Scheelt je 20 euro verzendkosten op een aankoop van 25 euro p.s.

Het is wel het stukje gear waar je snellere rondetijden van kunt gaan rijden en met de ClubSport pedalen ga je daar zeker geen miskoop aan doen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cosmoc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 21:17
Wat een mooi forum draad (dank je voor de tip Ray) :)

Ik ben zelf serieus gaan rondkijken naar een race setup nadat mijn Oculus binnen is gekomen.
Er is zoveel te kiezen dat advies en wat voorbeelden zeer welkom zijn.

Daarmee zal ik mijn best doen mijn ervaring van de afgelopen paar weken te delen! ;)

Met de VR bril op was het voor mij duidelijk dat ik niet hoefde te zoeken naar een scherm of beamer opstelling.

De zoektocht naar een geschikte stoel

Ik had al eerder in een playseat gezeten. Met bijna 2 meter en 100 kilo doen we dat maar niet :)
InsideSimRacing heeft een behoorlijk aantal sets gereviewed en zelf gebouwd. Met een paar uurtjes youtube kwam ik uit de op 80/20 To be faster kit en de Rseat RS1.
Na een paar mails met de Franse leverancier van de To Be Faster (erg klantvriendelijk) zag ik af van deze optie. Ik rijd net een paar weken rond en misschien zal ik bij een upgrade ze nog eens meenemen.

Een RS1 dus!
Naar Almere gereden (MardoMedia) en uiterst geduldig geholpen door Marco.
Alle stoelen proberen...alle stuurtjes proberen...en na twijfel....alles nog eens proberen!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/sbopbt.png

De stoel is duidelijk van kwaliteit. Gebouwd als een tank. Geen stang of buis tussen je benen en de leverancier heeft een heel scala aan uitbreidingsopties, naast een shifter mount die er al standaard bijgeleverd wordt.
Erg tevreden met de keuze en gewoon duidelijk 'net even' wat steviger dan een instapmodel.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/287pz4g.png

Ik race op mijn pc in de werkkamer. Op verzoek van mijn vrouw heb ik 2 van de meegeleverde pootjes vervangen door wieltjes. Het geheel is nu rond te rijden via de riembeugels in de stoel.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2lcsndx.png

Stuur + Pedalen

Dit vond ik erg moeilijk. Je kan er behoorlijk wat geld tegenaan smijten. Ik had altijd met de toetsen of een controller (ja..ik weet het 8)7 ) gereden. Belangrijk was dat het niet als een speeltje aan mocht voelen en dat er behoorlijk krachtige force feedback uit kwam. Na vele reviews was ik eigenlijk al bij Fanatec aan het kijken.
Ik heb in de winkel echter verschillende modellen en rims van Thrustmaster geprobeerd en was blij verrast.
De T300 tegen de T500 gehouden en de laatste heeft mijn voorkeur. Het lijkt de feedback net iets 'woester' over te brengen en dit sluit meer aan bij het idee dat ik bij racen heb.

Direct ook de Alcantara Rim besteld. Het standaard rubber van de T500rs rim en de fixed shifters van de base waren mijn enige bezwaren bij de set.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jr77dk.png

De T3PA Pro pedalen moet ik nog in GT stand proberen.
Mijn eerste ervaringen zijn erg positief. Zelfs de veer rem voelt (nu nog) stug en constant.

Add-ons

Kuipje naar de pc rollen, aansluiten, Assetto starten en de VR bril op...
Maar toch ook nog even gekeken naar de eerste uitbreidingen.

De Buttkickers waren mij al wel bekend maar ik vond de shakers zelf, als de mount voor de RS1 vrij prijzig.
Via Soundimports 2 Dayton shakers besteld en gaten geboord in mijn nieuwe stoel :F

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/eqbeyg.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30aclz5.png

Sim Commander 4 / Simvibe aangeschaft.
Ik kom geen seconde eerder over de streep maar de ervaring die dit voor mij toevoegt is het zonder meer waard.

Om het geheel 'mobiel' te houden heb ik connectoren bevestigd aan de audio kabels van de shakers.
Mijn rig staat binnen 2 minuten achter de pc.....of weer op de logeerkamer als er bezoek komt :P

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2q3nawz.png

Al met al zeer tevreden voor week 1 :*)
Mocht iemand vragen hebben over de verschillende onderdelen of een goede suggestie voor de vervolgstappen.....

Jullie kunnen me achteraan de grid vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 18:51
Mooie set Cosmoc!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 15:29
cosmoc schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:00:
Add-ons

De Buttkickers waren mij al wel bekend maar ik vond de shakers zelf, als de mount voor de RS1 vrij prijzig.
Via Soundimports 2 Dayton shakers besteld en gaten geboord in mijn nieuwe stoel :F

Sim Commander 4 / Simvibe aangeschaft.
Ik kom geen seconde eerder over de streep maar de ervaring die dit voor mij toevoegt is het zonder meer waard.

Mocht iemand vragen hebben over de verschillende onderdelen of een goede suggestie voor de vervolgstappen.....
Mag ik vragen waar je die Dayton Shakers op hebt aangesloten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoc
TonCoronel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:13:
[...]

Mag ik vragen waar je die Dayton Shakers op hebt aangesloten?
Begonnen met een Skytronic stereo amp.
400 watt, heel goedkoop en op papier prima.

Er zit echter een vrij luide actieve koeler in.
Ik stoorde me er aan tussen races door, dus vanaf vandaag op een Pioneer A-10-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 15:29
Enig idee hoeveel bass shakers je zou kunnen aansluiten op de skytronic en/of pioneer?. Jij hebt nu beide op de stoel gemonteerd?.
Ik zat zelf te denken aan 4 bassshakers om de dempers te simuleren.... geen idee of dat kan/gaat werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoc
TonCoronel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:40:
Enig idee hoeveel bass shakers je zou kunnen aansluiten op de skytronic en/of pioneer?. Jij hebt nu beide op de stoel gemonteerd?.
Ik zat zelf te denken aan 4 bassshakers om de dempers te simuleren.... geen idee of dat kan/gaat werken.
De Sim Commander 4 software (dus wel pc) heeft een chassis mode.

Hierbij is het idee dat je 4 shakers, ieder in de hoek van je rig (plek van de banden) plaatst.
Om ze allemaal individueel aan te sluiten heb je wel 4 kanalen nodig.
De stereo versterker voldoet dan niet.
Je zou er 2 kunnen combineren of een surround versterker kunnen gebruiken met meer kanalen.

Of je dat op een console aan het werk krijgt....ik ben bang van niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

cosmoc schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:47:
[...]

De Sim Commander 4 software (dus wel pc) heeft een chassis mode.

Hierbij is het idee dat je 4 shakers, ieder in de hoek van je rig (plek van de banden) plaatst.
Om ze allemaal individueel aan te sluiten heb je wel 4 kanalen nodig.
De stereo versterker voldoet dan niet.
Je zou er 2 kunnen combineren of een surround versterker kunnen gebruiken met meer kanalen.

Of je dat op een console aan het werk krijgt....ik ben bang van niet ;(
Check de volgende link http://members.iracing.co...t/50/2471863.page#6968851
Maar je kan die vragen beter hier stellen

[ Voor 8% gewijzigd door jvaneijk op 28-07-2016 13:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik denk dat velen (niet iracers) de link niet kunnen volgen en ik snap de relatie van de post niet met de quote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

JoepW schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat velen (niet iracers) de link niet kunnen volgen en ik snap de relatie van de post niet met de quote...
Lol moest in iracing 2016 :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Waar hebben de meesten hun stuurwiel gekocht voor OSW?

2 weken geleden besteld bij CarFantasy.nl en nog altijd geen stuurwiel te zien. Normaal leverden ze de 21ste juli. Ik heb zondag een status opgevraagd, ze zeggen sorry voor de vertraging maar nog altijd geen statusupdate gekregen.

Jongens toch wat een service. Communiceren met hun klanten kunnen ze niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Scifo83 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:19:

2 weken geleden besteld bij CarFantasy.nl en nog altijd geen stuurwiel te zien. Normaal leverden ze de 21ste juli. Ik heb zondag een status opgevraagd, ze zeggen sorry voor de vertraging maar nog altijd geen statusupdate gekregen.

NIet voor een OSW, maar voor mijn G27 heb ik gewoon een sportstuur gekocht op eBay bij een seller in Engeland, was binnen een paar dagen binnen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

dan had je daar ook niet moeten bestellen, alleen de naam al is fout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Scifo83,

Wat vind je van de stuurtjes van de UGX shop?
http://www.ugx-shop.com/s...ren/add-on-racestuur.html
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik ben ook steeds opzoek, er zit weinig tussen dure nieuwe spullen van normale merken of goedkope 'rebranded troep met een eigen logo uit China'...

Zou dan naar QSP kijken, daarvan weet ik iig nog dat ze in de ribank mzada mx5 cup gebruiken, dus voor het geld tegen een stootje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear78
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-12-2020

Ebay, aliexpress enz., ja china ja goedkoop ja mindere kwaliteit. Voldoet het aan mijn wensen? Ja. De Asher buttonbox maakt het dan weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Gekke vraag misschien, maar er is iets misgegaan met mn bestelling bij Motedis en nu heb ik maar 1 zakje hammernutten nut8 M6 gehad.

Heeft iemand nog wat liggen die ik vandaag of morgen kan overnemen, zodat ik dit weekend verder kan bouwen? Liefst 100 of meer stuks, maar met minder ben ik ook al geholpen!

Weet iemand een bedrijf in NL waar ze maandag evt gehaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 21:17

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kak, zit al 2 weken fora te f5-en op zoek naar iets, ergens wat gevonden, 'doesn't ship to the Netherlands' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Mijn OSW soap blijft ook maar duren.

Eindelijk heeft carfantasy mijn stuurwiel met een week vertraging opgestuurd. Nu is postnl de moeilijke. Gingen zaterdag leveren maar heb ze niet gezien. Zogezegd was ik niet thuis toen ze aanbelden om 12u54. Dikke lol, want was heel de dag thuis.

Nu gaan ze woensdag (ipv dinsdag) bezorgen bij een krantenwinkel in de buurt. Serieus???

Moraal van het verhaal: bestel als belg nooit onderdelen in NL :p quick release en buttonplate van ascher had ik op 2 dagen binnen afkomstig van Duitsland... -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Scifo83 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:26:
Moraal van het verhaal: bestel als belg nooit onderdelen in NL :p quick release en buttonplate van ascher had ik op 2 dagen binnen afkomstig van Duitsland... -.-
Die zijn ook stukken duurder, dus ook betere service ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist helemaal niet dat er een "show your rig"-topic was op tweakers :)

Maar gezien ik toch net wat nieuws in elkaar heb gezet, dan zet ik er maar even 2 fototjes bij, voor de inspiratie zeg maar ;)

Ik zat al tijden te kijken naar een rig die me wat meer flexibiliteit zou geven, ik ben wat langer dan gemiddeld, en vond vooral de playseat niet echt lekker zitten wat afstanden betreft. Ook was er bijster weinig aanpasbaar of toe te voegen, wat bij vele kant-en-klare oplossingen natuurlijk zo is.

Dus, ik dacht terug aan een yubtjub-filmpje dat ik ooit had gezien van de simpit, en daar had hij het over zogenaamd 80X20 profielen. Moeilijk te krijgen in nederland, en dan nog, de maten wijken dan weer af enzo (stomme metric/imperial zooi).

Aaaanyway, na lang zoeken was ik ineens gekomen op sim-lab.eu en deze zeer behulpzame, klantvriendelijke en bovenal idioot goed bereikbare verkoper had waarempel precies wat ik wou, voor bijna dezelfde prijs als een Playseat, en dan ook nog eens volledig aanpasbaar! Ik vind het niet erg om een beetje te klussen, maar dit zat zo snel, zo makkelijk en zo goed in elkaar dat ik me echt afvroeg wat ik fout had gedaan...

Niks dus... het rijd fantastisch! Ruimte zat voor allerlei extratjes (HOTAS setje voor Elite Dangerous komt er nog bij, de 2e pc word wat opgepept, en ik mis nog een scherm er naast wat nog in een verhuisdoos zit) maar desondanks, zeer tevreden!

Binnenkort word het stuursetje vervangen voor een Thrustmaster TX set, want deze Logitech G27 heeft zijn dienst na ruim 5 jaar wel bewezen en verdiend echt een volwaardig pensioen.

Inmiddels is de shifter al wel wat opgeschoven naar rechts, ik kon die op dat moment nog niet verschuiven omdat ik gereedschap tekort kwam...

En dan nu... foto's:

Afbeeldingslocatie: https://67.media.tumblr.com/97ba982c17d6c95151fe8e94242826c2/tumblr_oaxnmrMe1c1vbab3wo1_1280.jpg

Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/4a6794f266d5695d2be206617caa560a/tumblr_oaxnmrMe1c1vbab3wo2_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:39:
Ik wist helemaal niet dat er een "show your rig"-topic was op tweakers :)

Maar gezien ik toch net wat nieuws in elkaar heb gezet, dan zet ik er maar even 2 fototjes bij, voor de inspiratie zeg maar ;)

Ik zat al tijden te kijken naar een rig die me wat meer flexibiliteit zou geven, ik ben wat langer dan gemiddeld, en vond vooral de playseat niet echt lekker zitten wat afstanden betreft. Ook was er bijster weinig aanpasbaar of toe te voegen, wat bij vele kant-en-klare oplossingen natuurlijk zo is.

Dus, ik dacht terug aan een yubtjub-filmpje dat ik ooit had gezien van de simpit, en daar had hij het over zogenaamd 80X20 profielen. Moeilijk te krijgen in nederland, en dan nog, de maten wijken dan weer af enzo (stomme metric/imperial zooi).

Aaaanyway, na lang zoeken was ik ineens gekomen op sim-lab.eu en deze zeer behulpzame, klantvriendelijke en bovenal idioot goed bereikbare verkoper had waarempel precies wat ik wou, voor bijna dezelfde prijs als een Playseat, en dan ook nog eens volledig aanpasbaar! Ik vind het niet erg om een beetje te klussen, maar dit zat zo snel, zo makkelijk en zo goed in elkaar dat ik me echt afvroeg wat ik fout had gedaan...

Niks dus... het rijd fantastisch! Ruimte zat voor allerlei extratjes (HOTAS setje voor Elite Dangerous komt er nog bij, de 2e pc word wat opgepept, en ik mis nog een scherm er naast wat nog in een verhuisdoos zit) maar desondanks, zeer tevreden!

Binnenkort word het stuursetje vervangen voor een Thrustmaster TX set, want deze Logitech G27 heeft zijn dienst na ruim 5 jaar wel bewezen en verdiend echt een volwaardig pensioen.

Inmiddels is de shifter al wel wat opgeschoven naar rechts, ik kon die op dat moment nog niet verschuiven omdat ik gereedschap tekort kwam...

En dan nu... foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi setje. Hoe lang is de levertijd als je daar besteld en hoeveel betaal je voor verzendkosten als ik mag vragen? Als alternatief had je ook bij www.motedis.com kunnen kijken. Die verkopen ook 8020 profielen en complete rigs zijn daar ook te bestellen. Was de prijs van de rig incl. stoel?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Mooi setje. Hoe lang is de levertijd als je daar besteld en hoeveel betaal je voor verzendkosten als ik mag vragen? Als alternatief had je ook bij www.motedis.com kunnen kijken. Die verkopen ook 8020 profielen en complete rigs zijn daar ook te bestellen. Was de prijs van de rig incl. stoel?
Met de extra toeters en bellen (muisplaat, keyboard setup, triple screen setup etc.) was ik net 800,- kwijt. De stoel is de goedkoopste van autostyle die verstelbaar was, 130 euro incl. verzending (2 maal stelletje prusters bij de DHL), simpelweg omdat er later een Audi A3 stoel op komt die ook hoogte verstelling heeft en dergelijken.

De verzendkosten waren iets van 35 euro geloof ik, maar ik heb het zelf opgehaald in Zeeland. Zou maar zo kunnen dat hij zelf ook alles besteld bij Motedis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Met de extra toeters en bellen (muisplaat, keyboard setup, triple screen setup etc.) was ik net 800,- kwijt. De stoel is de goedkoopste van autostyle die verstelbaar was, 130 euro incl. verzending (2 maal stelletje prusters bij de DHL), simpelweg omdat er later een Audi A3 stoel op komt die ook hoogte verstelling heeft en dergelijken.

De verzendkosten waren iets van 35 euro geloof ik, maar ik heb het zelf opgehaald in Zeeland. Zou maar zo kunnen dat hij zelf ook alles besteld bij Motedis.
Tnx, goed om te weten. Wist niet dat ze in zeeland zaten. Misschien ook nog eens de moeite waard om daar naar te kijken voor een nieuwe rig. Ook al bevalt zelfbouw mij ook wel omdat je dan alles zelf kan bepalen wat je wilt hebben en qua prijs lijkt het mij niet heel erg veel duurder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Tnx, goed om te weten. Wist niet dat ze in zeeland zaten. Misschien ook nog eens de moeite waard om daar naar te kijken voor een nieuwe rig. Ook al bevalt zelfbouw mij ook wel omdat je dan alles zelf kan bepalen wat je wilt hebben en qua prijs lijkt het mij niet heel erg veel duurder.
Zo dacht ik ook, maar ik wou niet compleet alles gaan opmeten en bestellen en alle shitzooi er bij. Hij moet marge hebben dus ja je betaald vast iets meer bij hem, maar daarvoor krijg je wel een compleet bemeten set, die echt supersterk is. En tsja, die profielen, je kan er echt alles op en aan schroeven, heerlijk gewoon.

Ik ben niet de lichtste (rond de 95 Kilo en 1.95m lang), en ik hoor de rig zelf niet kermen onder mijn gewicht (wat diverse playseats en wat andere rigs wel deden toen ik ging zitten). Het is echt een goed design, ik zou alleen wel aanraden een eigen stoel te kopen, simpelweg omdat je voor dezelfde prijs iets beters kan krijgen, en een bucketseat is wat mij betreft echt niet comfortabel.

Voordeel is ook, dat hij het compleet zelf ontworpen heeft, hij reageert echt razendsnel als je vragen hebt of ideeën die hij niet op de site heeft staan.

Houd er wel rekening mee, hij doet dit nu nog vanuit thuis/garagebox, dus een grote voorraad is er niet (weekje levertijd ongeveer), maar als hij het heeft dan stuurt ie het op.

Ik wil niemand de hemel inprijzen, krijg ook geen kickback (jammer genoeg), maar dit is voor mij het eerst dat ik zo een goede ervaring heb met iets compleet nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Zo dacht ik ook, maar ik wou niet compleet alles gaan opmeten en bestellen en alle shitzooi er bij. Hij moet marge hebben dus ja je betaald vast iets meer bij hem, maar daarvoor krijg je wel een compleet bemeten set, die echt supersterk is. En tsja, die profielen, je kan er echt alles op en aan schroeven, heerlijk gewoon.

Ik ben niet de lichtste (rond de 95 Kilo en 1.95m lang), en ik hoor de rig zelf niet kermen onder mijn gewicht (wat diverse playseats en wat andere rigs wel deden toen ik ging zitten). Het is echt een goed design, ik zou alleen wel aanraden een eigen stoel te kopen, simpelweg omdat je voor dezelfde prijs iets beters kan krijgen, en een bucketseat is wat mij betreft echt niet comfortabel.

Voordeel is ook, dat hij het compleet zelf ontworpen heeft, hij reageert echt razendsnel als je vragen hebt of ideeën die hij niet op de site heeft staan.

Houd er wel rekening mee, hij doet dit nu nog vanuit thuis/garagebox, dus een grote voorraad is er niet (weekje levertijd ongeveer), maar als hij het heeft dan stuurt ie het op.

Ik wil niemand de hemel inprijzen, krijg ook geen kickback (jammer genoeg), maar dit is voor mij het eerst dat ik zo een goede ervaring heb met iets compleet nieuws.
Super om te horen. Ga ik toch serieus eens overwegen om dit systeem aan te schaffen. Dan kan ik mijn playseat van de hand doen, omdat ik daar een beetje blikke reet van krijg als ik langer dan een uur erop zit heb ik vrijwel geen gevoel meer in mijn voeten :( wat een hell is dat ding

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.