Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Super om te horen. Ga ik toch serieus eens overwegen om dit systeem aan te schaffen. Dan kan ik mijn playseat van de hand doen, omdat ik daar een beetje blikke reet van krijg als ik langer dan een uur erop zit heb ik vrijwel geen gevoel meer in mijn voeten :( wat een hell is dat ding
Je kan het niet echt zien op de foto's maar ik heb op de pedalset (het vierkant er onder zeg maar) 2 twistlocks zitten die ik omhoog en omlaag kan doen, dan een kwart draai en vast zetten, zo kan ik dus de pedalen op een steile hoek zetten of vlak, of waar dan ook er tussen. Je kan dat ook toepassen op een slede, nog makkelijker, een stoelslede (zoals je gewoon in de auto hebt) er onder monteren. Kan je er alle kanten mee op.

Zelfde geld voor mijn stoel, zit gewoon een slede onder net als in de auto, ik kan ruim naar voren en achteren schuiven, zonder problemen. makkelijk als je meerdere mensen hebt die willen racen op het ding, of als je wat makkelijker wilt kunnen in- en uitstappen.

Het enige wat ik mis is omhoog en omlaag kunnen gaan met mijn stoel, en daar is niet echt een goede oplossing voor te vinden die makkelijk, snel en handelbaar is. Daarom ga ik op de sloop waarschijnlijk een stoel halen van een Audi A3 uit 2001 (gewoon omdat ik er zelf 1 heb). Daar zit dat systeem in de stoel zelf, en dan is het even kijken of ik dat er uit kan slopen en onder deze stoel kan monteren, of gewoon de hele stoel er voor vervang.

Hoogte verstelbaarheid klinkt niet als wat mensen veel gebruiken, maar ik vind het gewoon fijner om iets hoger te zitten met racen, en ik zak zowat op de grond als ik lekker lounge en Elite Dangerous wil spelen o.i.d.

Daarbij, Ik kan ook nog heel makkelijk de stuurinrichting en monitoren afzonderlijk van elkaar omhoog en omlaag doen, of kantelen (letterlijk maar 4 schroeven los maken, kantelen, en weer vast draaien). Al een paar keer gedaan en het werkt zo simpel en snel, en het word er echt niet minder van. En als je wil kan je die schroeven (als je het echt vaak moet of wil doen) gewoon vervangen door van die twistlocks te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Je kan het niet echt zien op de foto's maar ik heb op de pedalset (het vierkant er onder zeg maar) 2 twistlocks zitten die ik omhoog en omlaag kan doen, dan een kwart draai en vast zetten, zo kan ik dus de pedalen op een steile hoek zetten of vlak, of waar dan ook er tussen. Je kan dat ook toepassen op een slede, nog makkelijker, een stoelslede (zoals je gewoon in de auto hebt) er onder monteren. Kan je er alle kanten mee op.

Zelfde geld voor mijn stoel, zit gewoon een slede onder net als in de auto, ik kan ruim naar voren en achteren schuiven, zonder problemen. makkelijk als je meerdere mensen hebt die willen racen op het ding, of als je wat makkelijker wilt kunnen in- en uitstappen.

Het enige wat ik mis is omhoog en omlaag kunnen gaan met mijn stoel, en daar is niet echt een goede oplossing voor te vinden die makkelijk, snel en handelbaar is. Daarom ga ik op de sloop waarschijnlijk een stoel halen van een Audi A3 uit 2001 (gewoon omdat ik er zelf 1 heb). Daar zit dat systeem in de stoel zelf, en dan is het even kijken of ik dat er uit kan slopen en onder deze stoel kan monteren, of gewoon de hele stoel er voor vervang.

Hoogte verstelbaarheid klinkt niet als wat mensen veel gebruiken, maar ik vind het gewoon fijner om iets hoger te zitten met racen, en ik zak zowat op de grond als ik lekker lounge en Elite Dangerous wil spelen o.i.d.

Daarbij, Ik kan ook nog heel makkelijk de stuurinrichting en monitoren afzonderlijk van elkaar omhoog en omlaag doen, of kantelen (letterlijk maar 4 schroeven los maken, kantelen, en weer vast draaien). Al een paar keer gedaan en het werkt zo simpel en snel, en het word er echt niet minder van. En als je wil kan je die schroeven (als je het echt vaak moet of wil doen) gewoon vervangen door van die twistlocks te gebruiken.
Klinkt allemaal zeer goed, dan nog een laatste vraag 40x40mm profiel gebruikt of een variatie daarop neem ik aan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Klinkt allemaal zeer goed, dan nog een laatste vraag 40x40mm profiel gebruikt of een variatie daarop neem ik aan?
Standaard 40X40 geloof ik ja, makkelijkste om mee te werken. Groot genoeg om sterk te zijn, klein genoeg om overal te passen, niet in de knoop te komen, en om al je extra's aan vast te klampen/schroeven/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
Mooie rig, wat voor monitoren en gpu gebruik je ?

[ Voor 31% gewijzigd door AlexP36 op 02-08-2016 12:18 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Richard is idd een top gast! Ik heb mijn monitor mounts etc bij hem vandaan en veel met hem overlegd. Samen met hem voor mijn display wat ontworpen. Ik heb zelf alles bij motedis vandaan, dat was nog voordat Richard Sim-lab startte.. anders had ik het ook wel serieus overwogen. Ik heb zelf 45x45 profielen, deze waren, grappig genoeg, goedkoper dan 40x40 en omdat ik iets breder ben heb ik wat maten aangepast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Ben je een beetje tevreden over je display? Gaat dat lekker over USB, en met Z1 oid?

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 02-08-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexP36 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:18:
Mooie rig, wat voor monitoren en gpu gebruik je ?
3X Iiyama E2481HS-B1, de GPU is nog een oude brakke Ati 270x, die echt bijzonder veel moeite heeft. Heb al wel een Gigabyte 1080 GTX OC gekocht, hopelijk word die een dezer dagen geleverd... Dan gaat die in mijn normale PC en de huidige Gigabyte GTX970 OC SLI setup gaat dan in de race machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

3X Iiyama E2481HS-B1, de GPU is nog een oude brakke Ati 270x, die echt bijzonder veel moeite heeft. Heb al wel een Gigabyte 1080 GTX OC gekocht, hopelijk word die een dezer dagen geleverd... Dan gaat die in mijn normale PC en de huidige Gigabyte GTX970 OC SLI setup gaat dan in de race machine.
Dat zijn TN schermen toch? Is die kijkhoek wel goed te doen?

Zie niet dat je hoeken niet zo ontzettend klein zijn waardoor je dus nog redelijk recht erop kijkt. Als je dat vergelijkt met die opstelling van ik geloof Joep die veel kleinere hoeken toepast

[ Voor 16% gewijzigd door jvaneijk op 02-08-2016 15:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik draai met 60 graden en dat werkt al 4 jaar prima.....
Als ik ooit nog naar 144 hz ga wordt het weer TN. IPS is me veel te duur.
En je moet niet vergeten dat de inkijkhoek als ik naar een zijscherm kijk ook gewoon 90 graden (haaks dus) is.
Want het midden van alle drie de schermen staan precies op mijn ogen gericht. Dit rekent de iRacing FoV calculator perfect uit ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik zeg ik ga nog maar eens een veiling aflopen om 3 schermen op de kop te tikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:09:
Ik zeg ik ga nog maar eens een veiling aflopen om 3 schermen op de kop te tikken.
Als je goedkoop een goede nieuwe monitor zoekt, zoek op ebay (eventueel Amazon) naar een "Pixel Perfect'' monitor, dat zijn goedkope Koreaanse monitor van verschillende merken, die prima werken, voor soms zelfs wel voor de helft van het geld, let alleen wel op met de invoer belasting, geen probleem met Amazon UK of D

Heb hier 3x 30'' staan, of te wel 1.5m aan scherm, voor mijn werk PC, die heb ik 3j geleden gekocht voor nog geen 500 euro stuk, waar een nieuwe Dell nog steeds +€1000 was als de goedkoopste.

Alleen lees je zelf ff goed in over Korean monitor en Pixel Perfect en de reviews van ze.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvaneijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Dat zijn TN schermen toch? Is die kijkhoek wel goed te doen?

Zie niet dat je hoeken niet zo ontzettend klein zijn waardoor je dus nog redelijk recht erop kijkt. Als je dat vergelijkt met die opstelling van ik geloof Joep die veel kleinere hoeken toepast
Ongeacht de kijkhoek heb ik er nooit last van.

Je ziet dat kleine cameratje op de middelste monitor, das een IRTracking camera, ik hoef maar een klein beetje mijn hoofd te bewegen en het beeld beweegd mee. Heerlijk tijdens het racen, ik hoef niet helemaal naar rechts of links te kijken, maar iets van de helft (of minder als je hem heel gevoelig afsteld).

Je kan dat dan ook wel doen met 1 of 2 monitoren, maar ik vind dit veel lekkerder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:43
Iemand nog een tip voor een betaalbare stoel? ik heb gekeken naar racekuipen maar ben nogal geschrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:32:
Iemand nog een tip voor een betaalbare stoel? ik heb gekeken naar racekuipen maar ben nogal geschrokken
Ligt er aan wat je wilt, nieuw, 2e hands ook goed?
Moet ie verstelbaar zijn?
Moet er een slede onder kunnen?
Leder of stof?

En natuurlijk, wat is het maximum dat je er aan wilt besteden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Cool topic :)

Hier mijn simpit, welke in een handomdraai ook voor racedoeleinden kan worden omgebouwd door het touchscreen te verwijderen. (de bodem van die monitorarm zit vast met vlinderbouten) :
Afbeeldingslocatie: http://rotjes.bangblog.eu/Cockpit.jpg

Voor mij brengt een groot scherm meer immersie dan 3 kleine schermpjes, dus ben ik na een tijdje van meerdere schermen toch weer overgestapt op één scherm voor het weergeven van het spel. Het 2e scherm is voor het weergeven van instrumenten wanneer ik DCS of een andere flightsim speel.

De houten platen zijn vastgemaakt met metalen hoekdelen en de moeren zijn aan het hout bevestigd met inslagmoeren. Op deze manier kan ik individuele onderdelen vervangen of aanpassen zonder dat ik het hout zodanig beschadig dat ik de delen niet meer kan terugzetten.

Deze build is de opvolger van mijn vorige. Op zich is een obutto een net kant en klaar ontwerp en als je niet al te lang wil klussen denk ik dat ik zo'n ding ook best wel zou overwegen.

[ Voor 48% gewijzigd door ocf81 op 03-08-2016 21:21 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Ligt er aan wat je wilt, nieuw, 2e hands ook goed?
Moet ie verstelbaar zijn?
Moet er een slede onder kunnen?
Leder of stof?

En natuurlijk, wat is het maximum dat je er aan wilt besteden?
2e hands, folding graag (autostoel uit 2deurs kan dus ook) met slede. Leer of stof... boeie
Budget vind ik ff lastig, heb net een 2e AMD HD7950 (crossfire) en grotere voeding gekocht. Moet even zien wat er nog kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 23:38
Tazzy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

2e hands, folding graag (autostoel uit 2deurs kan dus ook) met slede. Leer of stof... boeie
Budget vind ik ff lastig, heb net een 2e AMD HD7950 (crossfire) en grotere voeding gekocht. Moet even zien wat er nog kan :)
Naar de eerste de beste sloop rijden of op Marktplaats kijken. Zelf heb ik een 2e hands Sparco van Marktplaats gehaald voor €125,- en die zat beter dan al die nieuwe sportstoeltjes van onder de €300,- die ik getest heb. Voor €25,- laten stoomreinigen en hij is weer zo goed als nieuw.

Op de sloop ben ik ook nog geweest en daar heb ik hele comfy stoelen gezien, maar net niet wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Naar de eerste de beste sloop rijden of op Marktplaats kijken. Zelf heb ik een 2e hands Sparco van Marktplaats gehaald voor €125,- en die zat beter dan al die nieuwe sportstoeltjes van onder de €300,- die ik getest heb. Voor €25,- laten stoomreinigen en hij is weer zo goed als nieuw.

Op de sloop ben ik ook nog geweest en daar heb ik hele comfy stoelen gezien, maar net niet wat ik wilde.
Inderdaad, marktplaats, ebay (voor de sparco's of recaro's), en anders naar de sloop. Kijk dan vooral naar de stoelen uit wat oudere sportieve auto's zoals calibra's, celica's etc. die hebben meestal fabriek af wat sportievere stoelen. Moet je wel goed schoonmaken daarna, maar met een beetje geluk heb je dan wel een stoel waar je alles mee wilt doen. Ze zijn echter wel zwaarder, en groter, dan aftermarket stoeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tazzy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:32:
http://www.stoelenpaleis.nl/start.php?id=1&lang=NL
Daar heb ik mijn stoel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Thanks, is niet echt om de hoek geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dat gold voor mij ook, maar het was de moeite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaggio
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 11:59
http://shop.raceparts.cc/...2_corbeau-club-sport.html ik heb deze stoel een paar maanden geleden gekocht , deze is compleet met rails!

iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Mooie stoel maar ik denk dat deze stoel al snel way out of my league is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:02:
Mooie stoel maar ik denk dat deze stoel al snel way out of my league is op dit moment.
Houd er wel rekening mee dat je (ook 2e hands) snel aan de ~150,- euro komt voor een fatsoenlijke stoel, met of zonder rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je (ook 2e hands) snel aan de ~150,- euro komt voor een fatsoenlijke stoel, met of zonder rails.
Daarom: de autosloop, al koop je daar alleen de rails. Met een beetje creativiteit kun je daar zo een kuipstoel op monteren. Dat wordt vaker gedaan, ook in gewone auto's ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb ivm aanschaf van een T500RS plus T3PA Pro mijn Logitech G25 set (inclusief Ricmotech load cell brake mod) te koop staan, V&A aangeboden: Logitech G25 Racing Wheel Zwart met Ricmotech load cell brake...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Metalfreak schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:15:
[...]
Daarom: de autosloop, al koop je daar alleen de rails. Met een beetje creativiteit kun je daar zo een kuipstoel op monteren. Dat wordt vaker gedaan, ook in gewone auto's ;)
Ik wacht even het einde van de maand af, kijken of ik dan nog salaris over heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

flopdoc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:44:
Ik heb ivm aanschaf van een T500RS plus T3PA Pro mijn Logitech G25 set (inclusief Ricmotech load cell brake mod) te koop staan, V&A aangeboden: Logitech G25 Racing Wheel Zwart met Ricmotech load cell brake...
Geïnteresseerd om je pedalen te ruilen met mijn originele G25 pedalen met bijbetaling van mijn kant uit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
jvaneijk schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Geïnteresseerd om je pedalen te ruilen met mijn originele G25 pedalen met bijbetaling van mijn kant uit?
Nee dank je.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Jammer, was eigenlijk wel geinteresseerd in hoe dat rijdt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jvaneijk schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Jammer, was eigenlijk wel geinteresseerd in hoe dat rijdt
Hele set overnemen en zelf de standaard set proberen door te verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ralph075 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:59:
[...]

Hele set overnemen en zelf de standaard set proberen door te verkopen ;)
Daar heb ik niet zo'n zin in. Dan koop ik voor $129 wel de mod zelf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 19:12
jvaneijk schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Daar heb ik niet zo'n zin in. Dan koop ik voor $129 wel de mod zelf.
Heb ik zelf toevallig ook gedaan vorige week omdat ik toch nieuwsgierig was naar de load cell feel (en nog niet bereid was om al te diep in de buidel te tasten voor een serieuze pedalen set). Pakketje is nu al een paar dagen bezig om douane op Schiphol te passeren, vrees dat er nog een mooie bonus bovenop die aanschafprijs komt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik ben nu de load cell mod op de T3PA Pro aan t installeren. Wat een gedoe. De stop voor de brake pedal moet verwijderd worden, maar die kruiskopschroef zit zooo vast, dat ik nu de stop moet wegfrezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Na 3 jaar niets meer met sim racen gedaan te hebben, begint het weer te kriebellen. Dus ik ga weer een rig bouwen of kant en klaar kopen. Maar ik kwam in dit forum Motedis tegen. Nooit van gehoord en dit is precies wat altijd al wilde gaan bouwen. Kosten van het dit materiaal hield mij altijd tegen.
Maar ik kom er nog niet uit. Welke Motedis moet je kiezen? Is een semi al voldoende of moet je naar een expert toe? Volgens mij moet je alleen nog op zoek naar een stoel?

Wie heeft zo''n Motedis in gebruik en wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
Ik heb van autostyle een nieuwe auto stoel besteld (RS6 in zilver/zwart) daar zit ook al een slede bij die zo op de Motedis RIG past. Deze stoel zit overigens ook wel fijner dan de playseat voor de wat langere ritjes.

Ik heb gekozen voor de Motedis Expert RIG. Niet de verlengde versie maar de standaard, die is meer dan lang zat. Geen idee waarom er een verlengde versie zou moeten zijn. Ik ben 1,87 lang en heb nog heeeeel veeeeel ruimte over om te schuiven.
Ik heb wel de extra steeringmount kit er bij gekocht zodat het stuur extra stevig vast za.
Met de expert rig heb je wat meer vrijheid dan de standaard rig. zo kun je bij de expert rig kiezen om de pedalen gewoon zoals op een playseat te monteren of op zn kop zoals in een echte auto. Moeten je pedalen dat uiteraard ook wel aan kunnen,.

De levertijd van Motedis was ongeveer 1,5 week. Viel wel mee dus. Het spul is echt super stevig en na een avondje stoeien zat alles in elkaar. Wel goed om van te voren na te denken of je wellicht bepaalde zaken anders zou willen en die gelijk mee bestellen. Zo heb ik wat kleine spullen meebesteld zodat de RIG nog meer instelbaar is zodat mijn dochter van 6 er ook mee kan racen. Tevens een tablet houder gemonteerd en een keyboard tray (via sim-lab.eu).

Ik heb de triple-screen-mount overigens van sim-lab.eu besteld omdat die veel steviger overkomt als die van Motedis.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Bedankt voor je antwoord!

Valt wel op dat veel sim race fora niet meer actief zijn.

Nu nog een nieuwe T500 bestellen van het weekend en de pc weer upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
TonCoronel schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:09:
zoals in een echte straat auto. Moeten je pedalen dat uiteraard ook wel aan kunnen,
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ray1979 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:09:
[...]

Heb ik zelf toevallig ook gedaan vorige week omdat ik toch nieuwsgierig was naar de load cell feel (en nog niet bereid was om al te diep in de buidel te tasten voor een serieuze pedalen set). Pakketje is nu al een paar dagen bezig om douane op Schiphol te passeren, vrees dat er nog een mooie bonus bovenop die aanschafprijs komt... :-(
Zal vast wel goed bevallen! Zelf heb ik nu wel dat de voetplaat van de Playseat Revolution doorbuigt, je zet veel meer druk met een load cell. Moet ik nog iets op verzinnen, ik kwam een plaatje tegen van iemand die de zwarte beugel van de T3PA Pro 180 gedraaid heeft zodat die de pedal plate ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
jeetje.... moet dat nou echt verbeterd worden.... zucht....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Dit ook een mooie optie:

http://sim-lab.eu/product/gt-cup/

Een Motedis expert komt met verzendkosten toch op €411.

Een semi is wat prijs betreft wat vriendelijker. Weet niet of de semi een stuk minder stevig is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
GT Cup is gewoon erg stevig. If anything kun je nog de achterste poten verbinding aan je stuur poten als je echt hard wilt gaan trappen met goede pedalen. Je kunt hem ook vrij simpel ombouwen zodat je pedalen kan inverten zonder al teveel moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Schuey schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:12:
If anything kun je nog de achterste poten verbinding aan je stuur poten als je echt hard wilt gaan trappen met goede pedalen.
Nee dit is lekkere taal 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gevalletje teruglezen voordat je op 'plaats reactie' ramt idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
De GT cup komt inclusief verzendkosten op €355 met alle hulpstukken om een T500 te bevestigen.

Jaren geleden een VPP rack gehad, maar die was een heel stuk duurder. En, die had ik nooit weg moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

naish123 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:48:
De GT cup komt inclusief verzendkosten op €355 met alle hulpstukken om een T500 te bevestigen.

Jaren geleden een VPP rack gehad, maar die was een heel stuk duurder. En, die had ik nooit weg moeten doen.
Die GT Cup kan je ook zelf ophalen... Is in Zeeland

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
jvaneijk schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Die GT Cup kan je ook zelf ophalen... Is in Zeeland
Inderdaad, ik zie het staan. Lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Kleine vraag tussendoor welk OS gebruiken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:14
Windows 10 Pro.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Wil het graag weten omdat ik nog windows 7 draai. Maar vandaag de rx 480 en de acer xz271 binnen gekregen.
Gelijk alles aangesloten en project cars op ultra getest. Mooi om te zien maar ik heb een fps van gemiddeld 40 😳🤔

De rx 480 moet makkelijk meer halen op full hd dus ik vraag me af of dit gewoon aan de OS kan liggen. Al is het alleen maar om directx12 te kunnen gebruiken.

Windows 10 is wel een aanrader dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Windows 10 ook hier, geen problemen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Windows 10 kan niet het verschil maken. Een verse install wel, btw.
Ik draai al geruime tijd op W10 en geen problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Een verse installatie was al de bedoeling moet nog eerst alles backuppen.
Maar dan kan ik mooi de overstap maken naar windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
Heb net een Corbeau Clubman stoel met Miata rails gescoord voor 20eu. Net even het zitkussen op gefrist en de stoel gewassen. Morgen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 21:17
Tazzy schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:23:
Heb net een Corbeau Clubman stoel met Miata rails gescoord voor 20eu. Net even het zitkussen op gefrist en de stoel gewassen. Morgen meer :)
Ah dat belooft wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Had het niet verwacht maar god wat draait alles lekker snel en soepel met Windows 10.
Fps klopt nu ook weer met project cars, 140 fps met alles op ultra. 👍🏼

Binnenkort maar is iracing abonnementje afsluiten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tazzy schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:23:
Zo zeg dat zijn de betere deals :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb mijn Rig vandaag uitgebreid met een Oculus Rift CV1. Ik ga nu maar eens wat meters maken en de settings optimaliseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Razefin schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:03:
[...]

De stoel heb ik gehaald bij Autotaal Johan de Vries in Appingedam, was voor mij mooi dichtbij. Is een Sportstoel, type K4. Goeie prijs voor de stoel, en hij verstuurt ze eventueel ook. Ook daar hadden ze enkele kuipstoelen staan, en hoewel dat er super uit ziet vond ik het voor een race-sim niet perse praktisch. Ik ben dus voor een verstelbare sportstoel gegaan.

Qua button box, GamerMuscleVideo's op youtube heeft een hele uitgebreide review van deze rig gedaan, en die heeft een button box vast gemaakt aan de shifter mount. Je zou kunnen overwegen om er daar 2 van te kopen, zowel links als rechts, en hem daarop vast monteren.

Naar mijn idee is deze rig de beste qua prijs / kwaliteitsverhouding. Hij is stukken goedkoper dan een Rseat of een Obutto, en ik kan me amper voorstellen dat die dingen meer solide zijn. Het enige wat ik beter zie zijn is een 80/20 rig. Maar goed, ik heb mn roze bril ook nog op wat betreft mijn nieuwe aankoop :P
Nog even een vraagje mbt je simetik rig. Op de plaatjes lijkt de shifter mount vrij hoog te zitten (als een schakelpook op dashboard). Met een fanatec shifter (die je alleen erop kan monteren, hardmount zit onder de de shifter) lijkt het mij nog erger. Lijkt dit zo? Hoe ervaar jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
JoepW schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:39:
Ik heb mijn Rig vandaag uitgebreid met een Oculus Rift CV1. Ik ga nu maar eens wat meters maken en de settings optimaliseren ;)
Wow! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:51
JoepW schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:39:
Jij er toch voor gegaan! Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen na enige tijd.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Reolutie is echt wel ff afzien.....
En verder is ie warm ;)
En ik mis toch wel zicht op toetsenbord, buttonbox, Telemetry scherm, TeamSpeak...
We zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28
JoepW schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:55:
En verder is ie warm ;)
En ik mis toch wel zicht op toetsenbord, buttonbox, Telemetry scherm, TeamSpeak...
Dat is exact wat mij wat tegen valt. Daarom ben ik er nog niet uit wat ik er van vind. Ook al meer dan een uur de rift op gehad?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ja warm en lichte hoofdpijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:55:
En verder is ie warm ;)
We zullen zien ;)
Allemaal dingen waarom ik hem nog niet heb gekocht, moest de resolutie beter zijn (4k per oog) en de immersie zoveel beter als triple screen dan zou ik de overige nadelen nog wel kunnen aanvaarden. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
Weer ontopic :)

https://www.dropbox.com/s.../20160807_140133.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...60807_140319_001.jpg?dl=0
  • Sim lab gtcup rig met kleine aanpassing
  • Sim lab triple screen rig
  • Thrustmaster TX + F1 wheel
  • Fanatec Pedals V3
  • Triple screen: LG 29UM68P
  • Z1 Dashboard Samsung DB10D
  • GTX 1080 Aero OC
Ervaringen:
Rig - Perfect systeem, heel stabiel en degelijk
Thrustmaster TX - Prima om mee te starten en goede feedback alleen dat stomme schroefje om je wheel vast te zetten is echt een flut systeem.
Fanatec Pedals - Perfect heel tevreden mee.
Triple screen - Na het uitpakken van het eerste scherm dacht ik...qua hoogte best wel klein. Na het spelen moet ik bekennen dat ik helemaal niet het idee heb dat ze klein zijn. Ik zit vrij dicht op me scherm en de scherpte is prima. (Bij 34inch zal dit toch minder zijn). Door de breedte (wide-screen) ook een goede 180 graden POV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Aangezien we alles over racerigs en hardware in een draadje doen waren we al on-topic hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
JoepW schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

Aangezien we alles over racerigs en hardware in een draadje doen waren we al on-topic hoor... ;)
I know ik lees al een tijdje mee maar doelde ook meer op het "show je race rig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Van hoofdpijn heb ik gelukkig geen last, maar die zweetkop vond ik echt verschrikkelijk. Had altijd 2 USB ventilators op me gericht staan, maar volgens mij is een airco binnen 1 meter een beter idee. Zal die DK2 van me eens te koop zetten, want ik doe er al maanden niks meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
rvisuals schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:57:

• Fanatec Pedals V3
  • GTX 1080 Aero OC
Ervaringen:
Thrustmaster TX - Prima om mee te starten en goede feedback alleen dat stomme schroefje om je wheel vast te zetten is echt een flut systeem.
Triple screen - Na het uitpakken van het eerste scherm dacht ik...qua hoogte best wel klein. Na het spelen moet ik bekennen dat ik helemaal niet het idee heb dat ze klein zijn. Ik zit vrij dicht op me scherm en de scherpte is prima. (Bij 34inch zal dit toch minder zijn). Door de breedte (wide-screen) ook een goede 180 graden POV.
Mooi spul hoor, leuke set :)
Maarehh, dat heb je zulke widescreen schermen, en rijd je met zo'n tunnelvisie fov? :+ Zou dat eens goed zetten, ga je veel plezier van beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvisuals
Schuey schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

Mooi spul hoor, leuke set :)
Maarehh, dat heb je zulke widescreen schermen, en rijd je met zo'n tunnelvisie fov? :+ Zou dat eens goed zetten, ga je veel plezier van beleven!

[video]
Staan idd nog niet goed, thanks voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

• Fanatec Pedals V3
  • GTX 1080 Aero OC
Ervaringen:
Mooie jaloersmakende setup :) Hoelang heb je zitten wachten tot je CSP v3 binnen waren? of heb je die niet via de officiele website gekocht?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:33

• Fanatec Pedals V3
  • GTX 1080 Aero OC
Ervaringen:
Soow mooie rig!!
Als ik de ruimte eens had voor zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
jvaneijk schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:36:
[...]

Mooie jaloersmakende setup :) Hoelang heb je zitten wachten tot je CSP v3 binnen waren? of heb je die niet via de officiele website gekocht?
8)
Dat viel mee 1 week ongeveer. Besteld gewoon bij Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

rvisuals schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

8)
Dat viel mee 1 week ongeveer. Besteld gewoon bij Fanatec.
Ohh oke, Dat is idd niet echt lang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Iemand nog een tip voor een monitor? Moet er 3 hebben.

Mijn oude monitoren zijn kapot, door dochter in gebruik en van 1 werkt de display poort niet.

Ik zag deze staan op MP: http://link.marktplaats.nl/m1076521264

Maar weet echt niet waar op te letten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

naish123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:20:
Iemand nog een tip voor een monitor? Moet er 3 hebben.

Mijn oude monitoren zijn kapot, door dochter in gebruik en van 1 werkt de display poort niet.

Ik zag deze staan op MP: http://link.marktplaats.nl/m1076521264

Maar weet echt niet waar op te letten..
Check deze V&A aangeboden: Dell Ultrasharp U2414H 3x

[ Voor 10% gewijzigd door jvaneijk op 08-08-2016 13:25 . Reden: Verkeerde link! ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Thanks!

Is 8ms snel genoeg?

Volgens mij staan ze te koop.

Zou dit wat zijn:
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart

[ Voor 72% gewijzigd door naish123 op 08-08-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

SkullboyNL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Dit is een gevraagd advertentie.
Dat was een gevraagd ;) link aangepast

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

naish123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:30:
Thanks!

Is 8ms snel genoeg?

Volgens mij staan ze te koop.

Zou dit wat zijn:
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
die 8ms is het nadeel van IPS maar dat zorgt er wel voor dat je kleuren dichter bij werkelijkheid komen en je kijkhoeken beter zijn

die AOC is ook goed dat is een TN paneel welke dus een lagere response time heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb via Mardomedia de Ricmotech load cell brake mod besteld en ontvangen voor de Thrustmaster T3PA Pro pedalen (https://www.mardomedia.nl...ro-en-t500rs-pedalen.html).

Aangezien er op Pricewatch geen entry is voor deze mod plaats ik een korte review alhier:

Ratio

De T3PA Pro pedalen zijn in principe prima pedalen, maar met name het rempedaal is moeilijk te doseren in verband met het gebrek aan feedback, d.w.z. het is moeilijk aan te voelen hoe ver je het pedaal eigenlijk aan het indrukken bent, zodat je ook moeilijk kan bepalen hoe hard je aan het remmen bent. De reden hiervoor is dat de remkracht bepaald wordt door de hoek die het pedaal maakt (die door een potmeter gemeten wordt), en die hoek kun je niet nauwkeurig voelen met je enkel.
Het gebruik van een load cell mod heft dit nadeel op. De potmeter wordt uitgeschakeld, en de oorspronkelijke veer in het pedaal wordt vervangen door een drukgevoelige sensor (de load cell, die de druk doorgeeft aan de computer) plus een andere veer. Na installatie kun je met je voetzool voelen hoeveel druk je uitoefent op het rempedaal- de verschillen daarin voel je veel nauwkeuriger dan de verschillen in de hoek van je enkel, waardoor je nauwkeuriger gedoseerd kunt remmen.

Inhoud

Het geheel wordt in een kartonnen doosje geleverd. Aanwezig zijn een load cell plus kabeladapter, een metalen plaat waar deze op gemonteerd wordt, een springveer, en 2 soorten polyurethaan cilinders, en een zeer duidelijke engelstalige instructie die van redelijk duidelijke foto’s is voorzien.

Installatie in de praktijk

De installatie was in mijn geval erg tijdrovend. Dit was niet zozeer te wijten aan de brake mod op zich, maar aan het bijzonder lastig verwijderen van enkele schroeven van de pedalenset die te vast waren aangedraaid (ik heb er eentje moeten uitboren), en het moeten verwijderen van een pedaalstop in de pedalenset (los geslepen met een Dremel) om plaats te maken voor de load cell plaat.

Gebruik in de praktijk

In eerste instantie viel het gebruik tegen: het calibreren van het rempedaal lukte niet goed: bij opvoeren van de druk op het pedaal nam de remkracht in de sim (Iracing) in eerste instantie toe, maar vlak bij de maximale druk nam de remkracht weer af! Dit bleek echter aan de flexibele voetplaat van de Playseat Revolution, waar ik de T3PA Pro op had gemonteerd, te liggen. Nadat ik de pedalenset uiteindelijk gewoon plat op de betonnen vloer had gelegd (maar een adequate ondersteuning van de voetplaat zou ook moeten werken) was het calibreren geen probleem meer.
Het remmen met een load cell brake in plaats van een spring brake vergt enige gewenning. Persoonlijk rem ik al een jaar of 20 in racesims met een spring brake (hiervoor had ik een Logitech G25). Uiteindelijk lukt het me nu beter gedoseerd te remmen, kan ik tijdens een bocht beter met de rem moduleren en lukt het beter om de wielen bij hard remmen niet te laten blokkeren.

Conclusie

Een wat prijzige update voor je rempedaal, maar voor de serieuze sim racer een heel waardevolle, ik zou haast zeggen noodzakelijke, aanschaf. Niet voor simmers met klusangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb 3 AOC monitoren besteld. Kan nog langer rondkijken maar er is zoveel moois. Dit vind ik goed genoeg.
De eerste keer dat nieuwe monitoren hebt en allemaal dezelfde!
Nu de pc nog. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Ben ook weer aan het oriënteren op een rig. Wil hem gaan gebruiken icm PS4 (F1 2016 voornamelijk, en GTWorld).

Nu zoek ik eigenlijk een playseat die ik makkelijk kan switchen met de salontafel. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Zit misschien toch te denken om een kamer in te richten speciaal voor de Racerig, alleen het jammere daarvan is dat de PS4 mee moet verhuizen en dat ik een extra TV nodig heb.

keuzes... 8)7

Denk dat ik toch wel ga voor een goede raceseat ipv zo'n Challenge ding denk ik. Ik wil in de toekomst toch gaan spelen met Playstation VR (Als dat wat is uiteraard) dat bespaart een extra scherm.

Ga in ieder geval voor de T500RS stuur (300 sla ik over omdat deze net zo duur is als de T500 als je er een goede set pedalen bij wilt) met Ferrari Wheel addon omdat ik voornamelijk F1 2016 ga spelen. Ik heb nog geen NL/Benelux forum gezien over SimRacing met Vraag en Aanbod sectie? Op Marktplaats is niet zoveel te vinden mbt playseats dus misschien moet ik op andere plaatsen gaan kijken als alternatief voor nieuw.

[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 08-08-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
flopdoc schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:40:
Ik heb via Mardomedia de Ricmotech load cell brake mod besteld en ontvangen voor de Thrustmaster T3PA Pro pedalen (https://www.mardomedia.nl...ro-en-t500rs-pedalen.html).

Aangezien er op Pricewatch geen entry is voor deze mod plaats ik een korte review alhier:

Ratio

De T3PA Pro pedalen zijn in principe prima pedalen, maar met name het rempedaal is moeilijk te doseren in verband met het gebrek aan feedback, d.w.z. het is moeilijk aan te voelen hoe ver je het pedaal eigenlijk aan het indrukken bent, zodat je ook moeilijk kan bepalen hoe hard je aan het remmen bent. De reden hiervoor is dat de remkracht bepaald wordt door de hoek die het pedaal maakt (die door een potmeter gemeten wordt), en die hoek kun je niet nauwkeurig voelen met je enkel.
Het gebruik van een load cell mod heft dit nadeel op. De potmeter wordt uitgeschakeld, en de oorspronkelijke veer in het pedaal wordt vervangen door een drukgevoelige sensor (de load cell, die de druk doorgeeft aan de computer) plus een andere veer. Na installatie kun je met je voetzool voelen hoeveel druk je uitoefent op het rempedaal- de verschillen daarin voel je veel nauwkeuriger dan de verschillen in de hoek van je enkel, waardoor je nauwkeuriger gedoseerd kunt remmen.

Inhoud

Het geheel wordt in een kartonnen doosje geleverd. Aanwezig zijn een load cell plus kabeladapter, een metalen plaat waar deze op gemonteerd wordt, een springveer, en 2 soorten polyurethaan cilinders, en een zeer duidelijke engelstalige instructie die van redelijk duidelijke foto’s is voorzien.

Installatie in de praktijk

De installatie was in mijn geval erg tijdrovend. Dit was niet zozeer te wijten aan de brake mod op zich, maar aan het bijzonder lastig verwijderen van enkele schroeven van de pedalenset die te vast waren aangedraaid (ik heb er eentje moeten uitboren), en het moeten verwijderen van een pedaalstop in de pedalenset (los geslepen met een Dremel) om plaats te maken voor de load cell plaat.

Gebruik in de praktijk

In eerste instantie viel het gebruik tegen: het calibreren van het rempedaal lukte niet goed: bij opvoeren van de druk op het pedaal nam de remkracht in de sim (Iracing) in eerste instantie toe, maar vlak bij de maximale druk nam de remkracht weer af! Dit bleek echter aan de flexibele voetplaat van de Playseat Revolution, waar ik de T3PA Pro op had gemonteerd, te liggen. Nadat ik de pedalenset uiteindelijk gewoon plat op de betonnen vloer had gelegd (maar een adequate ondersteuning van de voetplaat zou ook moeten werken) was het calibreren geen probleem meer.
Het remmen met een load cell brake in plaats van een spring brake vergt enige gewenning. Persoonlijk rem ik al een jaar of 20 in racesims met een spring brake (hiervoor had ik een Logitech G25). Uiteindelijk lukt het me nu beter gedoseerd te remmen, kan ik tijdens een bocht beter met de rem moduleren en lukt het beter om de wielen bij hard remmen niet te laten blokkeren.

Conclusie

Een wat prijzige update voor je rempedaal, maar voor de serieuze sim racer een heel waardevolle, ik zou haast zeggen noodzakelijke, aanschaf. Niet voor simmers met klusangst.
Ik heb mijn set voor G27 pedalen ook binnen en ben het eens met jouw conclusie. Zelfs t.o.v de GtEye mod die ik al had is het een erg waardevolle upgrade. Zit nu met m'n tijden op het niveau van voor de upgrade, maar heb nu het gevoel nog niet op m'n limiet te rijden. Vergt enige gewenning inderdaad.

De website die je noemt is trouwens een aanrader. Ik kende ze nog niet en had m'n spullen in Amerika besteld. Uiteindelijke prijs gelijk aan die van MardoMedia vanwege importheffing (+ levertijd van dik een week).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Jullie vinden het niet raar voor een stel el cheapo pedalen een mod te moeten kopen die duurder is dan dat de pedalen van origine kosten? Kun je dan niet beter in eerste instantie al naar een beter setje kijken? Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Schuey schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:19:
Jullie vinden het niet raar voor een stel el cheapo pedalen een mod te moeten kopen die duurder is dan dat de pedalen van origine kosten? Kun je dan niet beter in eerste instantie al naar een beter setje kijken? Of zeg ik nu iets raars?
Nee je zegt niets raars, wat jij zegt ga ik doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik kan de heusinkvelds echt aanraden. Wat een verademing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
Nee hoor, niks raars aan. Alleen... de vrouw overtuigen van het nut van een pedalenset van 400 of 800 euro blijkt lastig :+. Dan maar even een upgrade van de oude trouwe g27s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Nee hoor dat is niet raar. Maar ik wilde een ander stuur, en daar zaten deze pedalen nu eenmaal bij. En met de load cell mod erbij zijn de kosten nog een stuk lager dan een complete Heusinkveld pedalen. Die heb ik waarschijnlijk ook liever... maar zijn me nu nog te duur (dwz ik ben toe aan een nieuwe schutting in de tuin!)(idem keuken)(idem badkamer)(idem huiskamervloer)(etc).

Verder: de el cheapo pedalen bij de G25 vond ik ook al prima (met brake mod). Die zijn na een paar jaar flink gebruik nog helemaal niet af.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 08-08-2016 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
ray1979 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Nee hoor, niks raars aan. Alleen... de vrouw overtuigen van het nut van een pedalenset van 400 of 800 euro blijkt lastig :+. Dan maar even een upgrade van de oude trouwe g27s.
Och ja die vrouwen, het leven zou soms makkelijker zijn zonder :P
De heusinkvelds hadden hier ook al onder mijn voeten gestaan zonder de moeder de vrouw ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Mooi al die vrouwen :D Het is misschien maar goed ook af en toe
dat het verstand op de bank zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ray1979 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Same here... Als het aan mij lag had ik nu een CSP v3 of 2 HE pro's
Maar als je getrouwd bent schijn je daar samen over eens te moeten worden voordat je even 500+ euro uit gaat geven

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Gewoon gelijk een T500 kopen. Zitten goede pedalen bij.

Ik heb een set VPP pedalen gehad met hyperreal upgrade op de rem. Reed fantastisch. Heel de set verkocht en daarna met een T500. Prima set met goede pedalen.
Nu ik weer ga beginnen met sim racen weer een T500 besteld. Zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 07:52:
Mooi al die vrouwen :D Het is misschien maar goed ook af en toe
dat het verstand op de bank zit ;)
Ja en daar maak je een fout, het verstand zit niet op de bank, dat zit achter het stuurtje, maar ik ben al blij als ik ieder weekend F1 mag kijken :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
jvaneijk schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Same here... Als het aan mij lag had ik nu een CSP v3 of 2 HE pro's
Maar als je getrouwd bent schijn je daar samen over eens te moeten worden voordat je even 500+ euro uit gaat geven
Nou ben blij dat ik het wat anders geregeld heb dan. Wij hebben hier een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en wat spaarwerk en voor de rest blijft het op onze eigen rekening. Zo kan ik nooit zeuren als zij wat koopt en maakt het haar niet eens uit als ik mijn deel in de fik steek. De enige die hier een beslissing maakt op dat gebied is mijn bankrekening ;)

Als getrouwde man kan je ook gewoon een vent blijven natuurlijk :+

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Nou ben blij dat ik het wat anders geregeld heb dan. Wij hebben hier een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en wat spaarwerk en voor de rest blijft het op onze eigen rekening. Zo kan ik nooit zeuren als zij wat koopt en maakt het haar niet eens uit als ik mijn deel in de fik steek. De enige die hier een beslissing maakt op dat gebied is mijn bankrekening ;)

Als getrouwde man kan je ook gewoon een vent blijven natuurlijk :+
Was dat hier maar zo, die bankrekening is niet het probleem, het is toch echt de gezamelijke ruimte waar hij in moet staan en hetgeen op de bank zit :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
jvaneijk schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:05:
[...]

Was dat hier maar zo, die bankrekening is niet het probleem, het is toch echt de gezamelijke ruimte waar hij in moet staan en hetgeen op de bank zit :D
Sorry, maar je was er toch echt zelf bij aan het begin. Je hebt gewoon iets te vaak ja gezegd. Houden van is niet hetzelfde als iemand de controle laten overnemen. Ik krijg echt kippenvel als ik je opmerking zie dat je F1 MAG kijken en mijn vriendin zou binnen 5 minuten op straat staan als ze mij ooit iets in die vorm zou willen verbieden. Gelukkig zit dat ook totaal niet in haar aard en is het geen "vrouw vrouw".

Nou ja zwaar offtopic en je zal het best naar je zin hebben verder ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.