Hehe, Ja het valt ook wel mee hoor... Zo moeilijk is ze niet en we zijn redelijk aan elkaar gewaagd.Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:10:
[...]
Sorry, maar je was er toch echt zelf bij aan het begin. Je hebt gewoon iets te vaak ja gezegd. Houden van is niet hetzelfde als iemand de controle laten overnemen. Ik krijg echt kippenvel als ik je opmerking zie dat je F1 MAG kijken en mijn vriendin zou binnen 5 minuten op straat staan als ze mij ooit iets in die vorm zou willen verbieden. Gelukkig zit dat ook totaal niet in haar aard en is het geen "vrouw vrouw".
Nou ja zwaar offtopic en je zal het best naar je zin hebben verder
En bij die pedalen van de T500 heb ik dus de load cell brake mod toegevoegd.naish123 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:00:
Gewoon gelijk een T500 kopen. Zitten goede pedalen bij.
Ik heb een set VPP pedalen gehad met hyperreal upgrade op de rem. Reed fantastisch. Heel de set verkocht en daarna met een T500. Prima set met goede pedalen.
Nu ik weer ga beginnen met sim racen weer een T500 besteld. Zonder twijfel.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ha wel een leuk onderwerp hoor! Iets voor een apart draadje, ik-mijn hobby-mijn partner?Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:10:
[...]
Sorry, maar je was er toch echt zelf bij aan het begin. Je hebt gewoon iets te vaak ja gezegd. Houden van is niet hetzelfde als iemand de controle laten overnemen. Ik krijg echt kippenvel als ik je opmerking zie dat je F1 MAG kijken en mijn vriendin zou binnen 5 minuten op straat staan als ze mij ooit iets in die vorm zou willen verbieden. Gelukkig zit dat ook totaal niet in haar aard en is het geen "vrouw vrouw".
Nou ja zwaar offtopic en je zal het best naar je zin hebben verder
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik zou graag een display willen boven op mijn stuur die aangeeft in welke versnelling ik zit en het schakelmoment. Nou zijn hier verschillende apps voor en ben ik dus opzoek naar een oude android telefoon/tablet.
Maar kan iemand mij vertellen waar ik naar moet zoeken ? Heb ik een oude samsung telefoon nodig of tablet en hoe krijg ik dan de app erop, moet hiervoor een abonnement voor worden afsloten ?
En dan nog de montage, ik kan zelf wel een beugel maken of is hiervoor iets op de markt ?
Ik heb een T500 btw.
Maar kan iemand mij vertellen waar ik naar moet zoeken ? Heb ik een oude samsung telefoon nodig of tablet en hoe krijg ik dan de app erop, moet hiervoor een abonnement voor worden afsloten ?
En dan nog de montage, ik kan zelf wel een beugel maken of is hiervoor iets op de markt ?
Ik heb een T500 btw.
Ik heb zelf de onderdelen gekocht (nog niet binnen) voor deze oplossing: YouTube: Sim Racing Dash for less than £14!. Hoog doe-het-zelf gehalte, maar heeft precies wat ik nodig heb (en volgens mij ook wat jij aangeeft).AlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 06:12:
Ik zou graag een display willen boven op mijn stuur die aangeeft in welke versnelling ik zit en het schakelmoment. Nou zijn hier verschillende apps voor en ben ik dus opzoek naar een oude android telefoon/tablet.
Ik heb een T500 btw.
Als je echt een display wilt dan kan je kijken naar Z1 dashboard maar op een Android is DashMeterPro op zich ook wel een aanrader.. Ik ben nu zelf een beejte naar JRT aan het kijken (iRacing only geloof ik). Wat betreft telefoons zal een Galaxy note 2 ofzo wel mooi zijn. Redelijk groot scherm en snel zat.AlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 06:12:
Ik heb een T500 btw.
Ik heb voor over een tijdje mijn zinnen gezet op zo'n USB powered display die JoepW ook een tijd geleden in elkaar geknutseld heeft, mooi spul volgens mij
Welke is dat precies? Heb je een linkje, kan hem niet voor me halen namelijk.Schuey schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:46:
Ik heb voor over een tijdje mijn zinnen gezet op zo'n USB powered display die JoepW ook een tijd geleden in elkaar geknutseld heeft, mooi spul volgens mij
Zie eigenlijk alleen maar een Z1 display bij zijn setup
[ Voor 7% gewijzigd door jvaneijk op 10-08-2016 08:52 . Reden: even naar simrig gekeken ]
Draai het hier gewoon op een oude iPad, weet ff niet meer welke app... ding hangt via wifi in mijn netwerk
Dat zou iHud for iRacing zijn denk ik, Die had ik er niet tussen gezet omdat hij specifiek over android had.Tazzy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:14:
Draai het hier gewoon op een oude iPad, weet ff niet meer welke app... ding hangt via wifi in mijn netwerk
Die gebruik ik ook op mijn telefoon zo af en toe. Maar vind DashMeterPro beter werken
[ Voor 18% gewijzigd door jvaneijk op 10-08-2016 11:47 . Reden: linkje toegevoegd ]
Zelf gebruik ik deze app op twee 7 inch windows tablets. http://www.simracing-tool...ls/index.php?id=dashboardAlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 06:12:
Ik heb een T500 btw.
Is gratis en werkt gewoon via een websitelink dus dat geeft gelijk veel mogelijkheden. Elke merk tablet, 2e pc of een extra monitor.
Werkt alleen niet bij Iracing, maar dat speel ik toch niet meer (betaal nog wel netjes mijn abo
Zelf wat bouwen is absoluut niet moeilijk, maar je hebt eventueel ook verstelbare tablet armen. Zelf had ik met wat alu hoekprofielen een "hoes"gemaakt en die met een platte aluminium strip aan op de achterkant van de monitor geschroefd (VESA gaten). Maar ja er zijn veel wegen naar Rome.
Ok bedankt mannen genoeg informatie weer dank je wel.
En stel ik koop een oude ipad of galaxy note hoe krijg ik dan de app erop ?
Moet je hiervoor dan een abonnement voor afsluiten ?
Ik zelf gebruik JRT op een ipad mini dat werkt erg goed via de browser.
Als je dan een snelkoppeling maakt op je homescreen gedraagt de website zich als een app
Als je dan een snelkoppeling maakt op je homescreen gedraagt de website zich als een app
Hoe bedoel je dat, Als je een android toestel hebt kan je met een gmail / google account naar de store en die app downloaden en installeren voor een ipad geldt hetzelfde alleen dan moet je een ios / itunes account hebben. Voor de meeste apps geldt dat je een applicatie op je computer moet installeren waar je bijvoorbeeld iRacing, PC of AC hebt draaien. Want de data die je sim genereerd moet natuurlijk wel op je device terecht komen. Dat is dan een zogenaamd client / server applicatie waarbij je computer als server dient.AlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:18:
Ok bedankt mannen genoeg informatie weer dank je wel.
Gebruikt je JRT of een andere variant welke je met een normale browser kan benaderen dan dien je alleen een browser op je device te hebben staan waarmee je naar het desbetreffende ipadres gaat van jouw computer in hetzelfde netwerk of eventueel via internet.
Sorry doelde op telefoon abonnement. Met andere woorden is een sim kaart benodigd.
Maar als ik het goed begrijp kun je mits er wifi in huis is gewoon op internet/ app store
Maar als ik het goed begrijp kun je mits er wifi in huis is gewoon op internet/ app store
Dames, het gaat hier vooral over computer race (duh daar is dit topic voor), en ik zie hier flink wat bedragen voorbij komen voor een stuur of pedalen.. Maar hoe zit het met het echte race in bijv Duitsland (circuit)?
Ik ben namelijk bezig om een oudere A4 Avant 1.8Turbo op te flateren voor het echte ''race'' / circuit (ophanging is 3 weken geleden gedaan, momenteel nieuwe riem + toebehoren, en volgende week het gehele remsysteem voor en achter, en dan is die weer 99% in orde ( 2000 bak dus niet de nieuwste, 100% gaat me nooit meer lukken
)..
Doen jullie weleens afspreken om het circuit op te gaan?
Enige nadeel wat ik wel heb, en dan kom ik weer bij het vrouwen gedeelte.. Mijn vrouw boeit het 0,0 wat ik met die auto doe, maar we zitten wel met weekendes (familie bezoekjes, boodschappen etc etc etc)..
Mij lijkt het wel tof om eens een event te doen en Duitsland in te gaan, maar dan met echte pedalen en echte auto's.
Zo ga ik er eens in de 2 maanden (ongeveer) heen met een vriend die ook een Audi hiervoor aangeschaft heeft en dat is echt onwijs gaaf, het geeft mij persoonlijk 100x meer kick dan voor de computer.
Op dat circuit mag je met alle auto's erop, van bestelbusjes tot ferrari's.. Enige advies is, is om het niet met je eigen ''hoofd'' auto te doen.. Als jij met 50 in een bocht zit en er komt een ferrari met 200 aan dan kan dat kaboem zijn
Ik ben namelijk bezig om een oudere A4 Avant 1.8Turbo op te flateren voor het echte ''race'' / circuit (ophanging is 3 weken geleden gedaan, momenteel nieuwe riem + toebehoren, en volgende week het gehele remsysteem voor en achter, en dan is die weer 99% in orde ( 2000 bak dus niet de nieuwste, 100% gaat me nooit meer lukken
Enige nadeel wat ik wel heb, en dan kom ik weer bij het vrouwen gedeelte.. Mijn vrouw boeit het 0,0 wat ik met die auto doe, maar we zitten wel met weekendes (familie bezoekjes, boodschappen etc etc etc)..
Mij lijkt het wel tof om eens een event te doen en Duitsland in te gaan, maar dan met echte pedalen en echte auto's.
Zo ga ik er eens in de 2 maanden (ongeveer) heen met een vriend die ook een Audi hiervoor aangeschaft heeft en dat is echt onwijs gaaf, het geeft mij persoonlijk 100x meer kick dan voor de computer.
Op dat circuit mag je met alle auto's erop, van bestelbusjes tot ferrari's.. Enige advies is, is om het niet met je eigen ''hoofd'' auto te doen.. Als jij met 50 in een bocht zit en er komt een ferrari met 200 aan dan kan dat kaboem zijn
[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 10-08-2016 14:57 ]
Ga maar eens een jaartje MX-5 cup rijden, een van de meest betaalbare klasses van nederland via DNRT. Denk dat je inclusief aanschaf van de auto voor 10.000 euro nog niet klaar bent het eerste jaar
Ik rij weleens met m'n lotus elise op het circuit maar dat is ook niet goedkoop als je dat een paar keer per jaar doet. Inschrijfgeld, banden, remmen, benzine. 2-3000 euro per jaar is het zo, en dan moet je hem niet in de vangrail zetten...
Ik heb nog geen race-rig, maar volg dit topic wel met grote interesse.
Ik heb nog geen race-rig, maar volg dit topic wel met grote interesse.
Heb jaren op de groene hell gereden met mijn toen nog mooie subaru impreza gt turbo.LopendeVogel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:54:
Dames, het gaat hier vooral over computer race (duh daar is dit topic voor), en ik zie hier flink wat bedragen voorbij komen voor een stuur of pedalen.. Maar hoe zit het met het echte race in bijv Duitsland (circuit)?
Ik ben namelijk bezig om een oudere A4 Avant 1.8Turbo op te flateren voor het echte ''race'' / circuit (ophanging is 3 weken geleden gedaan, momenteel nieuwe riem + toebehoren, en volgende week het gehele remsysteem voor en achter, en dan is die weer 99% in orde ( 2000 bak dus niet de nieuwste, 100% gaat me nooit meer lukken)..
Ik woonde toen de tijd in arnhem en stond na 2,5 a 3 uur op de nordschleife. Te gek circuit al niet het mooiste ter wereld. Even het circuit berijden doe je niet zomaar, doe het de eerste 20 rondjes maar rustig aan en verken het circuit maar is eerst.
Tegenwoordig woon ik in bergen op zoom 1,5 uur meer rijden om op de ring te kunnen rijden.
Kom er heel af en toe nog wel eens maar niet meer met de subaru, deze ligt inmiddels op de schroot ergens of is al gerecycled 😉
Het is alleen al leuk om er een dag te kijken na al het moois en gekkenwerk wat daar de baan op gaat.
Ik hou het nu wel bij sim racen, op de ring haal ik nu tijden van rond de 7 a 8 min. haalde ik bij lange na niet met subaru toen en het is nog vele malen goedkoper ook 😆👍🏼
Tof om te lezen, ja ik woon te Nijmegen en de rest van mijn groep/familie in zuid limburg, maar is hoe dan ook goed te doen om de ring op te gaan.AlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:59:
[...]
Heb jaren op de groene hell gereden met mijn toen nog mooie subaru impreza gt turbo.
Ik woonde toen de tijd in arnhem en stond na 2,5 a 3 uur op de nordschleife. Te gek circuit al niet het mooiste ter wereld. Even het circuit berijden doe je niet zomaar, doe het de eerste 20 rondjes maar rustig aan en verken het circuit maar is eerst.
Tegenwoordig woon ik in bergen op zoom 1,5 uur meer rijden om op de ring te kunnen rijden.
Kom er heel af en toe nog wel eens maar niet meer met de subaru, deze ligt inmiddels op de schroot ergens of is al gerecycled 😉
Het is alleen al leuk om er een dag te kijken na al het moois en gekkenwerk wat daar de baan op gaat.
Ik hou het nu wel bij sim racen, vele malen goedkoper 😆👍🏼
Ik gaf dit ook min of meer aan (ik ga er niet vanuit dat hier ''echte'' racers tussen zitten daar waar het om een computer variant gaat) wegens de reacties van sommige vrouwen hier
Ik zou zeggen indien ze het allemaal een beetje TE vinden dat race voor de computer, stel ze een alternatief voor. Geef aan dat je het anders wel ziet zitten om het echte circuit op te gaan... Begin set is zo'n 5000 euro (auto, auto in orde maken) en misschien dat ze dan zegt: oh nee ho-ho bestel die mooie pedalen van je maar
Hoewel, het natuurlijk stiekem wel een leuk idee is om dat ook daadwerkelijk te doen, ging ik er niet echt vanuit dat ik hier animo ervoor kon vinden
Mwa denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt gekregen van de sim racers hier.
Ik zal voor mezelf praten maar mijn vriendin is de moeilijkste niet gelukkig.
Ik doe nu ook weer een investering van ruim 2000 euro en ik hoor haar niet klagen hoor. Sterker nog ze heeft zelfs aangeboden om 1 van de 3 monitoren te betalen, alvast voor mijn verjaardag 😍
Nee ik ben blij en trots met het geen wat naast me op de bank zit.
Echt racen is een oude hobby van mij geweest maar nu ik wat ouder ben en er 2 kleine monsters hier de boel slopen 😉 is het gewoon niet meer te betalen.
Dagje ring kost al snel een paar honderd euro. Als je wat goedkoper wil racen kun je je beter aanmelden bij een race forum zoals DF trackdays die organiseren track days op, assen, zandvoort, zolder, spa, en de ring. Vast bedrag betalen en gaan.
Ik doe nu ook weer een investering van ruim 2000 euro en ik hoor haar niet klagen hoor. Sterker nog ze heeft zelfs aangeboden om 1 van de 3 monitoren te betalen, alvast voor mijn verjaardag 😍
Echt racen is een oude hobby van mij geweest maar nu ik wat ouder ben en er 2 kleine monsters hier de boel slopen 😉 is het gewoon niet meer te betalen.
Dagje ring kost al snel een paar honderd euro. Als je wat goedkoper wil racen kun je je beter aanmelden bij een race forum zoals DF trackdays die organiseren track days op, assen, zandvoort, zolder, spa, en de ring. Vast bedrag betalen en gaan.
Die shifter mount zit nu inderdaad vervelend omdat ik hem gewoon willekeurig gemonteerd heb. Hij zit nu maximaal dichtbij, wat te dichtbij is. Ik heb nog niet daadwerkelijk een shifter gekocht, dus ik kan je niet vertellen hoe ergonomisch dit allemaal is met ideale setup. Ik heb van anderen geen problemen gehoord / gelezen hier. Er is veel ruimte om de shifter te verstellen in ieder geval.Figuur84 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:00:
[...]
Nog even een vraagje mbt je simetik rig. Op de plaatjes lijkt de shifter mount vrij hoog te zitten (als een schakelpook op dashboard). Met een fanatec shifter (die je alleen erop kan monteren, hardmount zit onder de de shifter) lijkt het mij nog erger. Lijkt dit zo? Hoe ervaar jij dit?
Haha, er wordt iets teveel gezocht achter mijn opmerking van gisteren geloof ik... Enfin, het komt gewoon neer op teveel mooie/leuke/goede bestemmingen voor m'n salaris dat toch echt maar 1x per maand binnen komtAlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:13:
Mwa denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt gekregen van de sim racers hier.
Vrij racen op zandvoort is ook fun. Heb de raarste auto's voorbij zien komen van fiat panda's tot limousines.
De Thrustmaster T500RS.
Een mooi stuur.
Maar ik baal inmiddels van de fixed shifters. Het is me nu te vaak overkomen dat ik tijdens het racen misgrijp met het schakelen, ik kan (of wil) niet wennen aan steeds met andere vingers (de vinger die in de buurt is) de shifter bedienen.
En heb dus een Thrustmaster TM Leather 28 GT wheel addon besteld. Met meedraaiende shifters, en leren bekleding. Ik heb nog getwijfeld aan de Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara, maar daar trekt zweet en vet in, ik heb geen trek in rijden met handschoentjes of regelmatig het stuur moeten reinigen.
Een mooi stuur.
Maar ik baal inmiddels van de fixed shifters. Het is me nu te vaak overkomen dat ik tijdens het racen misgrijp met het schakelen, ik kan (of wil) niet wennen aan steeds met andere vingers (de vinger die in de buurt is) de shifter bedienen.
En heb dus een Thrustmaster TM Leather 28 GT wheel addon besteld. Met meedraaiende shifters, en leren bekleding. Ik heb nog getwijfeld aan de Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara, maar daar trekt zweet en vet in, ik heb geen trek in rijden met handschoentjes of regelmatig het stuur moeten reinigen.
Er is een mod om de t500 aan te passen met origineel stuur. Op youtube staan filmpjes.flopdoc schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:04:
De Thrustmaster T500RS.
Een mooi stuur.
Ik deel je mening en heb het zelf nog niet gedaan maar ga het zeker wel doen, tis af en toe echt vervelend.
Ow, was ik te snel met bestellen? Nou ja, het leer en de andere (ook beter herkenbare) gekleurde knopjes zijn ook wel een meerwaarde. En niet zelf hoeven prutsen, pardon klussen (modden, tweaken).AlexP36 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:35:
[...]
Er is een mod om de t500 aan te passen met origineel stuur. Op youtube staan filmpjes.
Ik deel je mening en heb het zelf nog niet gedaan maar ga het zeker wel doen, tis af en toe echt vervelend.
ff gechecked, ik gebruik Race Dash for pCars - inderdaad alleen voor iOSjvaneijk schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Dat zou iHud for iRacing zijn denk ik, Die had ik er niet tussen gezet omdat hij specifiek over android had.
Die gebruik ik ook op mijn telefoon zo af en toe. Maar vind DashMeterPro beter werken
Wellicht nog een tip, er is een lijst met apps: http://www.projectcarsgame.com/apps.html
Maar die bedragen zijn ook niet mis, ik zie bedragen van meer dan 400 euro voorbij komen voor een dagje circuit en dan ben je er nog niet, dus komt er nog bij: benzine, banden, remmen enz.AlexP36 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:13:
Ik heb het er met een vriend ook eens over gehad om een trackday auto te bouwen, maar het komt er nooit van en we hebben nergens een sleutelruimte.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Verwijderd
Hi Remco,Remco Tr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:21:
Wil upgraden van een fanatec gt3 rs naar een csw v1.5.
Nog ergens waar ik op moet letten?
Ik heb zelf sinds 2014 een CSW 1.5 voor de PS3 & PS4. en ik speel daar regelmatig mee.
Kun je 'm testen met het platform waarmee je wilt racen: PS 3/4 en/of PC?
Zit er een stuur bij? De staat van het stuur?
Kun je testen met stuur met jouw platform (s) met jouw racespel(len)?
Is de software up to date?
Kun je van de koper een kopiefactuur krijgen, door Fanatec verstuurd per e-mail.
Handig ook voor aanmelding/"omschrijving" van de CSW op jouw naam bij Fanatec
i.v.m met service / garantie?
Zijn er problemen mee geweest? Ooit voor onderhoud/reparatie naar Fanatec gestuurd geweest?
Krijg je na aankoop ook de originele dozen bij, voor evt. verzending.
Na aankoop: registreer je bij Fanatec met het produktnummer.
Werken de beide ventilatoren aan weerskanten van de CSW 1.5?
Hoe soepel loopt het draaien van het stuur op de CSW?
Download en lees de uitgebreide PDF manual.
Is het niet interessanter en heb je het geduld te wachten tot Fanatec met de CSL base
(dit najaar?) uitkomt. (lagere prijs dan de huidige CSW V2, actueler dan een tweedehands CSW V1.5) ?
Afwachten op het jaarlijkse voordeeltje van Fanatec tijdens Black Friday in november?
Misschien wel een (combinatie- aanbieding) om de CSL in de markt te zetten.
Ook dan zal weer het aanbod tweedehands CSW bases kunnen toenemen, net zoals toe de CSW V2
op de markt verscheen en er regelmatig tweedehands CSW V1.5 bases werden aangeboden.
Succes!
Duidelijke uitleg, ben ook wel benieuwd naar de CSL en wat die qua prijs gaat doen. Hopelijk ergens richting de 450,- met stuurtje en als hij dan net even iets beter is dan de T300/T500 zou het mooi zijn!Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:27:
[...]
Hi Remco,
Ik heb zelf sinds 2014 een CSW 1.5 voor de PS3 & PS4. en ik speel daar regelmatig mee.
Kun je van de koper een kopiefactuur krijgen, door Fanatec verstuurd per e-mail.
Zijn er problemen mee geweest? Ooit voor onderhoud/reparatie naar Fanatec gestuurd geweest?
Is het niet interessanter en heb je het geduld te wachten tot Fanatec met de CSL base
(dit najaar?) uitkomt. (lagere prijs dan de huidige CSW V2, actueler dan een tweedehands CSW V1.5) ?
Afwachten op het jaarlijkse voordeeltje van Fanatec tijdens Black Friday in november?
Ook dan zal weer het aanbod tweedehands CSW bases kunnen toenemen, net zoals toe de CSW V2
op de markt verscheen en er regelmatig tweedehands CSW V1.5 bases werden aangeboden.
Succes!
Korte vraag en een beetje off topic.
Ik ga heel mijn pc updaten en heb nu een Sapphire 6950 videokaart.
Welke videokaart draait Asseto Corsa, iRacing, rFactor soepeltjes op 3 schermen van 1920x1080?
Ik heb wel een voorkeur voor AMD omdat ik freesync op mijn monitoren hebt en gewend ben met AMD.
Thanks!
Welke videokaart draait Asseto Corsa, iRacing, rFactor soepeltjes op 3 schermen van 1920x1080?
Ik heb wel een voorkeur voor AMD omdat ik freesync op mijn monitoren hebt en gewend ben met AMD.
Thanks!
Voor AMD zou ik iets als een R9 290X of 390X aanraden. Als je toch naar NVIDIA gaat is het GTX 970/980 of GTX 1060+naish123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:36:
Thanks!
AMD heeft momenteel niet echt een nieuw model dus zou zelf eerder voor een GTX 1060 gaan, goed geprijsd en super specs
De RX 480 is net nieuw en doet niet veel onder voor de 1060. In DirectX 12 en Vulkan zelfs beter (al heb je er bij de huidige racegames niks aan) en i.c.m met freesync zou ik die dus aanraden. Wel even wachten tot de kaarten van MSI enz. er zijn, want het standaard model wil je nooit hebben als het om geluid en koeling gaat.jvaneijk schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:00:
[...]
Voor AMD zou ik iets als een R9 290X of 390X aanraden. Als je toch naar NVIDIA gaat is het GTX 970/980 of GTX 1060+
AMD heeft momenteel niet echt een nieuw model dus zou zelf eerder voor een GTX 1060 gaan, goed geprijsd en super specs
Als je alles vol aan wilt op 3 schermen dan is de 1070 een goede optie, maar die prijzen (ook van de 1060 en 1080) zijn nog steeds kunstmatig €50 tot €100 te hoog door (zogenaamde) tekorten.
Eigenlijk is het een erg slechte tijd om nu een nieuwe videokaart te kopen, want alle modellen zijn zeker nog een maand te duur voor wat ze zijn. De 2e hands markt daarentegen is wel interessant aangezien er nu een hoop wordt vervangen.
[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 12-08-2016 12:36 ]
De Rx 480 van amd, alleen zijn de prijzen op het moment nog te hoog en de voorraad slecht leverbaar wat custom koelers betreft.naish123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:36:
Thanks!
Ik heb zelf de reference kaart omdat mij die custom meuk niet interesseert. Prima kaart, prima prestaties met triple full hd.
Onwijs bedankt voor de reacties!
In principe zou het dan deze:
https://www.alternate.nl/...l/product/1280028?lk=9364
of deze moeten worden:
En, als processor gewoon een i5?
of deze moeten worden:
2x zelfde linknaish123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:15:
Onwijs bedankt voor de reacties!
of deze moeten worden:
Is dat ook met project cars? Ik zit namelijk te kijken naar een RX480 of GTX1060 i.c.m. 3 FHD schermen.AlexP36 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:27:
[...]
De Rx 480 van amd, alleen zijn de prijzen op het moment nog te hoog en de voorraad slecht leverbaar wat custom koelers betreft.
Ik heb zelf de reference kaart omdat mij die custom meuk niet interesseert. Prima kaart, prima prestaties met triple full hd.
Je klinkt wel aardig, hoe zal ik dat zeggen.. Je kijkt een beetje op simracers neer, heb ik het idee. Dat de dames maar een beetje achter de computer zitten.LopendeVogel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:54:
Ik ben namelijk bezig om een oudere A4 Avant 1.8Turbo op te flateren voor het echte ''race'' / circuit (ophanging is 3 weken geleden gedaan, momenteel nieuwe riem + toebehoren, en volgende week het gehele remsysteem voor en achter, en dan is die weer 99% in orde ( 2000 bak dus niet de nieuwste, 100% gaat me nooit meer lukken)..
Ik rij zelf ook op het circuit rond, samen met m'n pa en broertje, in divers Italiaans spul. Zelf bezig met een Alfa 75.
Simracen doe ik ook graag, ja, sommige geven er veel geld aan uit. Maar dat is ieders keus toch?
Ik zou ook geen geld in een Audi stoppen, bijvoorbeeld
I5 is zat inderdaad. Zelfs een hoog geklokte I3 is goed genoeg voor een racegame. I7 wordt pas interessant bij spellen die vooral op de cpu draaien zoals Civilization. De I5 6400/6500 zijn goede opties.
Zelf zou ik wel wachten op de custom Rx480 varianten. Ze koelen de kaart beter met minder herrie, maarja daar verschillen de meningen over
Ow nee ik kijk er helemaal niet op neer, ik vind het juist geweldig het sim race! Zelf zit ik er ook aan te denken om het zelf thuis te hebben (was ook de reden waarom ik uberhaupt hier kwam kijken).Fryslanboy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:04:
[...]
Je klinkt wel aardig, hoe zal ik dat zeggen.. Je kijkt een beetje op simracers neer, heb ik het idee. Dat de dames maar een beetje achter de computer zitten.
Ik rij zelf ook op het circuit rond, samen met m'n pa en broertje, in divers Italiaans spul. Zelf bezig met een Alfa 75.
Simracen doe ik ook graag, ja, sommige geven er veel geld aan uit. Maar dat is ieders keus toch?
Ik zou ook geen geld in een Audi stoppen, bijvoorbeeld
Mijn excuses als het zo over kwam.
Ik heb van alles uit moeten zoeken en ben daarmee bij een rx 480 uitgekomen. Denk eraan dat als je van freesync of gsync gebruik wilt maken je dan ook een monitor moet zoeken die dit ondersteund. Ben je budget gebonden ga dan voor freesync hier betaal je zo goed als niets voor, terwijl je voor gsync 50 tot 100 euro meer betaalt als de monitor dit ondersteund.Samoht93 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:59:
[...]
Is dat ook met project cars? Ik zit namelijk te kijken naar een RX480 of GTX1060 i.c.m. 3 FHD schermen.
Google eerst eens op wat je allemaal wilt. Maak een lijst en ga per onderdeel informatie zoeken of vragen. Het voorwerk is bijna net zo leuk als het racen 😉
Een 1060 kan overigens niet in sli, kan wel is een belangrijke rol spelen in de toekomst.
[ Voor 5% gewijzigd door AlexP36 op 12-08-2016 15:28 ]
Bedankt voor j bericht!
Kan nergens info vinden over de csl base? Is er al wat over bekent?
Kan nergens info vinden over de csl base? Is er al wat over bekent?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:27:
[...]
Hi Remco,
Succes!
Reference. De custom kaarten van de RX 480 zijn hier nog niet, maar die lijken meestal meer op de 1060 die je gelinkt had. (open fans). Die van MSI zal er vanaf boven precies hetzelfde uit zien aangezien ze dezelfde koelers toepassen.naish123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:39:
Is dit dan een reference kaart of een custom?
YouTube: MSI RX 480 Gaming X Review & Benchmark
[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 12-08-2016 15:46 ]
Een custom, msi, asus, xfx, sapphire, palit zijn een aantal merken die custom kaarten koelers en lichtjes op de kaarten aanbrengen. Een custom kaart kan je dus onder andere herkennen aan de grotere koelers en de kinderachtige uitstralingen 😉naish123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:39:
Is dit dan een reference kaart of een custom?
Bla blaAlexP36 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:45:
[...]
Een custom, msi, asus, xfx, sapphire, palit zijn een aantal merken die custom kaarten koelers en lichtjes op de kaarten aanbrengen. Een custom kaart kan je dus onder andere herkennen aan de grotere koelers en de kinderachtige uitstralingen 😉
Ik heb altijd al reference kaarten gehad zolang je niet aan overklokken doet heb je niets aan die custom meuk en al zeker niet bij de rx 480 die totaal niet te overklokken is.
De reference kaarten zijn eigenlijk in mijn ogen nog beter qua koeling want die sturen de warme lucht gelijk de kast uit. Bij een custom wordt het de kast ingeblazen en moeten de ventilator het afvoeren naar buiten.
Nee tis leuk allemaal maar bij de rx 480 heb je er niets aan.
Qua geluid productie maakt het ook niets uit, of je speelt een spel over de speakers of met een koptelefoon op. Hoor je dan de fan van de kaart nog dan heb je het geluid niet hard genoeg of staan de speakers uit 😆
De reference kaarten zijn eigenlijk in mijn ogen nog beter qua koeling want die sturen de warme lucht gelijk de kast uit. Bij een custom wordt het de kast ingeblazen en moeten de ventilator het afvoeren naar buiten.
Nee tis leuk allemaal maar bij de rx 480 heb je er niets aan.
Qua geluid productie maakt het ook niets uit, of je speelt een spel over de speakers of met een koptelefoon op. Hoor je dan de fan van de kaart nog dan heb je het geluid niet hard genoeg of staan de speakers uit 😆
[ Voor 19% gewijzigd door AlexP36 op 12-08-2016 17:03 ]
Mis schiet heb ik ook altijd reference kaarten gehad.
Bij mij gaat die de pc in en zolang het draait vind ik het best. Ik heb ook geen led in de kast o, het liefst gebruik ik dezelfde kast weer.
Even van het weekend nadenken wat ik ga doen.
Zie er wel tegenop om het moederboard ed. zelf te gaan vervangen. Schijnt niet moeilijk te zijn.
Voorheen deed een vriend van mij dat, maar die heeft geen tijd...
Bij mij gaat die de pc in en zolang het draait vind ik het best. Ik heb ook geen led in de kast o, het liefst gebruik ik dezelfde kast weer.
Even van het weekend nadenken wat ik ga doen.
Zie er wel tegenop om het moederboard ed. zelf te gaan vervangen. Schijnt niet moeilijk te zijn.
Voorheen deed een vriend van mij dat, maar die heeft geen tijd...
Moederbord vervangen is niet heel moeilijk. Enige wat even een gekut kan zijn is de stekkertjes van de hdd led, resetknop, power etc. Van die dunne stekkertjes, daar moet je even goed in het boekje kijken hoe het moet zitten op die pinnetjes en opletten dat je ze op de juiste pinnetjes zet.
Voor de rest stelt dat allemaal niet zo heel veel voor. PU erop, kaarten en hdds erin, kabels aansluiten en ju.
Als je er niet uit komt dan kan je altijd nog een topic openen op tweakers voor hulp
Voor de rest stelt dat allemaal niet zo heel veel voor. PU erop, kaarten en hdds erin, kabels aansluiten en ju.
Als je er niet uit komt dan kan je altijd nog een topic openen op tweakers voor hulp
Verwijderd
[quote]Remco Tr schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:39:
Bedankt voor jouw bericht!
Kan nergens info vinden over de CSL base? Is er al wat over bekend?
Hi Remco,
Op de Fanatec community site staat de de produktie van de CSL base al is gestart en ook dat er CSL pedalen zullen komen.
https://www.fanatec.com/f...-and-pedals-wanted-update
Dus de community- en product page van Fanatec in de gaten houden voor evt. aankondigingen evenals de
verschillende sim racing sites, die de aankondigingen/primeurs overnemen.
Misschien wordt er n.a.v de aankomende Gamescom door Fanatec wel meer over bekend gemaakt. (?).
Bedankt voor jouw bericht!
Kan nergens info vinden over de CSL base? Is er al wat over bekend?
Hi Remco,
Op de Fanatec community site staat de de produktie van de CSL base al is gestart en ook dat er CSL pedalen zullen komen.
https://www.fanatec.com/f...-and-pedals-wanted-update
Dus de community- en product page van Fanatec in de gaten houden voor evt. aankondigingen evenals de
verschillende sim racing sites, die de aankondigingen/primeurs overnemen.
Misschien wordt er n.a.v de aankomende Gamescom door Fanatec wel meer over bekend gemaakt. (?).
Ik ben me bewust van freesync en gysnc. Dat is een groot voordeel van AMD. Ik gebruik dan op dit moment nvidea gamestream, wat ik met een rx480 niet meer heb natuurlijk, maar daar zijn wel alternatieven voor. Gelukkig heb ik geduld en de tijd dus ik wacht nog wel even tot beide kaarten beschikbaar zijn en de prijzen gedaald zijn. (Zal nog wel even duren...)AlexP36 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:26:
[...]
Ik heb van alles uit moeten zoeken en ben daarmee bij een rx 480 uitgekomen. Denk eraan dat als je van freesync of gsync gebruik wilt maken je dan ook een monitor moet zoeken die dit ondersteund. Ben je budget gebonden ga dan voor freesync hier betaal je zo goed als niets voor, terwijl je voor gsync 50 tot 100 euro meer betaalt als de monitor dit ondersteund.
Google eerst eens op wat je allemaal wilt. Maak een lijst en ga per onderdeel informatie zoeken of vragen. Het voorwerk is bijna net zo leuk als het racen 😉
Een 1060 kan overigens niet in sli, kan wel is een belangrijke rol spelen in de toekomst.
Heeft iemand heel toevallig een RS6 racestoel ? Ik heb nu de juiste binnen gekregen met universele sledes, alleen zitten de montage punten hiervoor onder het leer van de stoel.
Ik kan het leer niet verwijderen ivm dit vast is gemaakt met ringen aan het frame.
Ik kan wel het leer doorboren, wegsnijden maar ben dan bang dat het op den duur uitscheurt.
Iemand dus deze stoel en de sledes gemonteerd, zo ja hoe ?
Ben er al aan uit, holpijpje gekocht en 4 mooie gaten gemaakt in het leer.
Ik kan het leer niet verwijderen ivm dit vast is gemaakt met ringen aan het frame.
Ik kan wel het leer doorboren, wegsnijden maar ben dan bang dat het op den duur uitscheurt.
Iemand dus deze stoel en de sledes gemonteerd, zo ja hoe ?
Ben er al aan uit, holpijpje gekocht en 4 mooie gaten gemaakt in het leer.
[ Voor 9% gewijzigd door AlexP36 op 14-08-2016 18:20 ]
Niet echt actief, dat is de reden dat, dat soort dingen niet in zo'n topic staan denk ik. Ik ga ook namelijk niet enkele pagina's naar beneden als ik iets wil zien
[ Voor 28% gewijzigd door jvaneijk op 15-08-2016 11:15 ]
Vandaag mijn nieuwe scherm binnen gekomen.
pricewatch: Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart
Echt een mooi ding
+ 144Hz
+ FreeSync
+ 27"
Ik ben er erg tevreden mee en wil ook echt niet meer kleiner. Nu moeten er natuurlijk nog 2 schermen bij zodat ik weer op triple screen kan rijden wat ik hier voor ook al deed op 3x 22"
Maar wat zouden jullie doen?
Nog 2 van de zelfde monitoren kopen:
Of 2x deze schermen (ze zien er het zelfde uit alleen deze is maar 60hz en heeft geen freesync en geen displaypoort)
Ik ben er nog niet uit dus vraag ik jullie mening. Het grootste struikelblok is dat het mij 300 scheeld om 60Hz schermen te kopen maar dan hebben die andere schermen geen 144Hz
Echt een mooi ding
+ 144Hz
+ FreeSync
+ 27"
Ik ben er erg tevreden mee en wil ook echt niet meer kleiner. Nu moeten er natuurlijk nog 2 schermen bij zodat ik weer op triple screen kan rijden wat ik hier voor ook al deed op 3x 22"
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart | € 351,51 | € 703,02 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 703,02 |
Of 2x deze schermen (ze zien er het zelfde uit alleen deze is maar 60hz en heeft geen freesync en geen displaypoort)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Iiyama G-Master GE2788HS-B1 Zwart | € 199,- | € 398,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 398,- |
Ik ben er nog niet uit dus vraag ik jullie mening. Het grootste struikelblok is dat het mij 300 scheeld om 60Hz schermen te kopen maar dan hebben die andere schermen geen 144Hz
Ben je niet bang dat als je 2x 60hz monitor neemt voor de zijkant dat je heel erg verschil gaat merken tov middelste monitor? Ik denk dat je dat namelijk gaat zien. Dan heb je altijd het idee dat de buitenste schermen naijlen!SkullboyNL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:29:
Vandaag mijn nieuwe scherm binnen gekomen.
Echt een mooi ding
+ 144Hz
+ FreeSync
+ 27"
# Product Prijs Subtotaal 2 Iiyama G-Master GB2788HS-B1 Zwart € 351,51 € 703,02 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 703,02
# Product Prijs Subtotaal 2 Iiyama G-Master GE2788HS-B1 Zwart € 199,- € 398,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 398,-
Dat weet ik juist niet of je het verschil ziet tussen de 144Hz en 60Hzjvaneijk schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:35:
[...]
Ben je niet bang dat als je 2x 60hz monitor neemt voor de zijkant dat je heel erg verschil gaat merken tov middelste monitor? Ik denk dat je dat namelijk gaat zien. Dan heb je altijd het idee dat de buitenste schermen naijlen!
Ik ben benieuwd of de grafische kaart dat wel kan...SkullboyNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:58:
[...]
Dat weet ik juist niet of je het verschil ziet tussen de 144Hz en 60Hz
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat is Natuurlijk per baan verschillend ik ben nu wat aan het rijden op road America en daar haal ik met 3x full hd ongeveer 180fps dus dan red ik de 144Hz wel maar op de nordschleife red ik dat niet.JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:01:
[...]
Ik ben benieuwd of de grafische kaart dat wel kan...
90 % van de tijd ligt je focus toch op het middelste scherm dus vind het helemaal geen gek idee als je het prijsverschil in overweging neemt. Je kan even zoeken welke 60Hz monitor je makkelijk naar 75-80 kan overclocken om het verschil te verkleinen.
Verder heb ik weleens gelezen dat de videokaart vanzelf de laagste waardes kiest bij 3 monitors. Nu zal dat bij nieuwe videokaarten wel opgelost zijn (hoop ik), maar het kan geen kwaad om dat even uit te zoeken.
Verder heb ik weleens gelezen dat de videokaart vanzelf de laagste waardes kiest bij 3 monitors. Nu zal dat bij nieuwe videokaarten wel opgelost zijn (hoop ik), maar het kan geen kwaad om dat even uit te zoeken.
Ik denk niet dat je FreeSync met non-FreeSync kan mixen, dan gaan er denk ik rare dingen gebeuren, of misschien schakelt de driver FreeSync gewoon uit.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Dat bedoel ik dus niet.SkullboyNL schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:51:
[...]
Dat is Natuurlijk per baan verschillend ik ben nu wat aan het rijden op road America en daar haal ik met 3x full hd ongeveer 180fps dus dan red ik de 144Hz wel maar op de nordschleife red ik dat niet.
Ik bedoel wat Beakzz zegt over het kiezen van de laagste frequentie...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Oké bedankt voor de tip daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Na wat zoeken is heg nog niet helemaal duidelijk wat de gpu er mee doet.
Maar ik ben er wel uit ik koop er nog 2 144Hz schermen bij.
Moet alleen even wachten tot volgende maand. 😢
Maar ik ben er wel uit ik koop er nog 2 144Hz schermen bij.
Moet alleen even wachten tot volgende maand. 😢
Zit ook ff te kijken naar transducers, ik heb alleen een "zachte" schil om mijn stoel.
Hoe direct moeten ze gemonteerd zijn? Maken ze ook herrie eigenlijk? Voor al in de zin of het in mijn omgeving ook hoorbaar is.
Hoe direct moeten ze gemonteerd zijn? Maken ze ook herrie eigenlijk? Voor al in de zin of het in mijn omgeving ook hoorbaar is.
Kan je met Eyefinity (aangezien je Freesync neemt ga ik ervan uit dat je AMD kaart hebt) uberhaupt wel mixed 60hz en 144hz instellen? Van wat ik zo snel kan googlen niet.. Dus dan zou ik toch echt voor 3x 144hz gaan
Zijn er vandaag de dag wel AMD kaarten welke 3x FHD@144Hz trekken in bijvoorbeeld iRacing / PC / ACScr33x0r schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:36:
Kan je met Eyefinity (aangezien je Freesync neemt ga ik ervan uit dat je AMD kaart hebt) uberhaupt wel mixed 60hz en 144hz instellen? Van wat ik zo snel kan googlen niet.. Dus dan zou ik toch echt voor 3x 144hz gaan
Op dx9 in iRacing trok mijn R9 390 het prima... (afhankelijk van circuit).. maar had dan ook een i5 overgeclocked naar 4.8ghz.. Overigens moet je dan wel wat eyecandy uit zetten... maar goed.. ik rij om de snelheid, niet omdat het er mooi uitzietjvaneijk schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:57:
[...]
Zijn er vandaag de dag wel AMD kaarten welke 3x FHD@144Hz trekken in bijvoorbeeld iRacing / PC / AC
[ Voor 14% gewijzigd door Scr33x0r op 18-08-2016 15:02 ]
Ik heb tot heden veel plezier gehad met iracing en mijn g27.. Nu wil ik een ander stuurtje aanschaffen en ik hoor veel de t300 voorbij komen, zal ik veel verschil tussen deze 2 merken?? Het budget speelt ook een rol, wil max 350 uitgeven ofzo.. Of zijn er betere alternatieven?? Of is de g27 geen verkeerd stuur??
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Als je budget max 350 is zal ik bij de g27 blijven. De g27 is een heel mooi stuurtje alleen de pedalen zijn niet top. Je kun voor die 350 euro ook een mooi zetje pedalen kopen.
Hmm ok, ik dacht dat de t300 met die riemen een stuk betere ffb heeft tov van de g27..
Maar dat is niet de moeite waard dan?
De pedalen van de T300 zijn minder dan die van de G27, dus dan zou je die blijven gebruiken, en later waarschijnlijk willen upgraden naar Fanatec Clubsport of Trustmaster T3PA Pro pedalen.Nickrsd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:15:
Hmm ok, ik dacht dat de t300 met die riemen een stuk betere ffb heeft tov van de g27..
Dit kostte me € 400,- (Ferrari stuurtje was tweedehands € 100,-). (momenteel nog met de standaard pedalen)

...
Het stuurtje is heerlijk, maar de pedalen zijn simpelweg bagger. Het eerste wat ik heb gedaan is Fanatec pedalen bestellen, maar dan schiet je ver over je beoogde budget heen. Snap ook niet dat ze geen pakketje maken met de pedalen van de T500. Je kan natuurlijk tijdelijk iets onder de pedalen leggen voor meer weerstand, maar top wordt het niet.Nickrsd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:15:
Tegenover de G27 die ik hier 2 weekjes heb gehad...ik kan nu op dit moment nog helemaal los gaan met racen en met de G27 was mijn vriendin al komen klagen dat ik haar wakker hou
De FFB is dus niet zo krachtig als die van de G27, maar wel erg goed in de details. Ik dacht me te kunnen herinneren dat de G27 pedalen ook los op de pc aangesloten kunnen worden? Of was dat een mod?
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 19-08-2016 00:41 ]
Force Feedback van de G27 is wel erg luidruchtig inderdaad. M'n vriendin klaagt ook dat ik haar wakker hou. Ik moet m'n spullen eigenlijk op zolder zetten van haar.. Daar mag ik dan helemaal losgaan van haar.
Maakt haar niet uit hoeveel het allemaal kost, als ik maar naar de zolder verhuis met m'n game PC.
Maakt haar niet uit hoeveel het allemaal kost, als ik maar naar de zolder verhuis met m'n game PC.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Thrustmaster heeft een soortgelijk 'pakktje' wel, namelijk de 'Thrustmaster T300 Ferrari Integral racing wheel alcantara edition'. Die bestaat uit de T300, het Ferrari alcantara wiel en de T3PA-pedalen. Deze combinatie kost zo'n 400 Euro.Beakzz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:40:
[...]
Het stuurtje is heerlijk, maar de pedalen zijn simpelweg bagger. Het eerste wat ik heb gedaan is Fanatec pedalen bestellen, maar dan schiet je ver over je beoogde budget heen. Snap ook niet dat ze geen pakketje maken met de pedalen van de T500. Je kan natuurlijk tijdelijk iets onder de pedalen leggen voor meer weerstand, maar top wordt het niet.
Ik heb zelf de T300 tweedehands gekocht en vervolgens de T3PA-pedalen gekocht, want de standaardpedalen zijn inderdaad bagger.
Ik zag hier zo setje voorbij komen met een t300 Ferarri stuur en de t3pa pedalen (niet pro) voor iets van 370,- leek me een leuk setje
https://tweakers.net/pric...antara-edition-zwart.html
[ Voor 32% gewijzigd door Nickrsd op 19-08-2016 08:28 ]
Mooi setje. Was die er maar toen ik mijn t300 kocht..
Zo, moederbord vernieuwt, ssd erin. Nieuwe i5. Sapphire 480 rx nitro oc geïnstalleerd.
Nieuwe T500 en een Speedmaster rack met 3 AOC monitoren.
Net even Assetto Corsa gereden.
Ziet er onwijs mooi uit! Komende tijd alles tweaken.
Kom er alleen achter dat Freesync niet over HDMI werkt en 1 monitor is daarmee aangesloten. Beetje jammer.
Maar ik ben back in business!
Kom er alleen achter dat Freesync niet over HDMI werkt en 1 monitor is daarmee aangesloten. Beetje jammer.
Heel mooi setje! Zat zelf te kijken naar het Alcantara stuurtje aangezien er wat butsen in het origineel zitten tot ik zag dat die ook weer €130+ is.Nickrsd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:24:
Ik zag hier zo setje voorbij komen met een t300 Ferarri stuur en de t3pa pedalen (niet pro) voor iets van 370,- leek me een leuk setje
Foto's ?naish123 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:41:
Zo, moederbord vernieuwt, ssd erin. Nieuwe i5. Sapphire 480 rx nitro oc geïnstalleerd.
Moet even netter staan, dan maak ik foto''s. Nu nog niet helemaal af.
Dus de t300 Ferrari met t3pa pedalen
Is een mooie en betere upgrade dan mijn huidige g27?? De moeite waard dus?
Lees er wel goede reviews over dusja..
Jammer dat m'n g27 nog perfect werkt haha of die dan in de verkoop doen hier? En de t300 aanschaffen? Mocht het wel een stap verbetering zijn dan..
Jammer dat m'n g27 nog perfect werkt haha of die dan in de verkoop doen hier? En de t300 aanschaffen? Mocht het wel een stap verbetering zijn dan..
[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 20-08-2016 00:58 ]
Oké dan! Ik ben zo twijfelaar he.. Haha maar als dat allemaal beter is wordt het een leuke upgrade
toevallig deze set icm een wheelstandpro besteld net. bij mardo.Nickrsd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 00:57:
Dus de t300 Ferrari met t3pa pedalen
ben benieuwd! ik heb nog nooit een stuurtje gehad, en ik wilde eigenlijk het f1 stuur, helaas was daar geen bundel voor. oh well, dit stuur is voor gt cars fijner dan een f1 stuur.
ik heb heel veel reviews gelezen, kwam elke keer uit bij de t300, dus die durfde ik wel blind te bestellen. die servo base van fanatec is me wat te duur voor een eerste stuur.
ik ben een woonkamerracer overigens, dus ik zit op de bank, vandaar een wheelstandpro.
Ik ga hem van de week bestellen denk.. Ik wacht graag jou eerste indruk even af.
Al ben ik er ook wel van overtuigd dat ik me een leuk kado geef als ik dit aanschaf
Idd de Fanatec base is alleen al 750,. Dat is me teveel van het goede
Al ben ik er ook wel van overtuigd dat ik me een leuk kado geef als ik dit aanschaf
Idd de Fanatec base is alleen al 750,. Dat is me teveel van het goede
[ Voor 17% gewijzigd door Nickrsd op 21-08-2016 20:44 ]
Naast een thrustmaster shifter gegrepen vandaag, brutaal bod waar ik niet van af wilde wijken, net naast het net gevist.. Helaasch! Soms heb je pech 
OSW stekkers en connecteren zijn allemaal besteld, mooi spul
Komen op de case (Coolermaster TX geloof ik) Nutrik connectoren te zitten 
Overigens had ik redelijk wilde plannen voor een nieuw stuur voor erop, 2 weken geleden ging mijn auto stuk en is opgehaald door de slopert.. Gevalletje kut. Het word voorlopig een kale sparco met, als ik geluk heb, een losse shifter. Ik kan me ergere dingen voorstellen, maar toch, jammer is het wel
OSW stekkers en connecteren zijn allemaal besteld, mooi spul
Overigens had ik redelijk wilde plannen voor een nieuw stuur voor erop, 2 weken geleden ging mijn auto stuk en is opgehaald door de slopert.. Gevalletje kut. Het word voorlopig een kale sparco met, als ik geluk heb, een losse shifter. Ik kan me ergere dingen voorstellen, maar toch, jammer is het wel

[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 21-08-2016 21:37 ]
Niet wachten. Ik heb maanden gekeken naar een vervanger van mijn oude vertrouwde G25 (die het overigens nog prima deed!) en kwam ook telkens bij de T300 uit en dan wel met dat alcantara stuur en de T3PA pedalen of hoe ze ook precies heten.Nickrsd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:40:
Ik ga hem van de week bestellen denk.. Ik wacht graag jou eerste indruk even af.
Maandenlang heb ik zitten dubben, wel of niet kopen, heb ik eigenlijk uberhaupt wel een nieuw stuur nodig? Nee natuurlijk had ik dat niet, want zoals gezegd mijn G25 deed het nog prima. Is de upgrade t.o.v. mijn G25 wel die honderden euro's waard? Ik heb het maandenlang voor mezelf in mn hoofd recht zitten te lullen dat ik die T300 toch echt moest kopen, want veel beter etc etc.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekocht. Achteraf denk ik had ik maar niet die maanden aan een stuk reviews gelezen, filmpjes bekeken en voor mezelf proberen recht te lullen dat ik toch eigenlijk best wel heel erg een nieuw stuur nodig had wat ik dus eigenlijk niet nodig had. Beter had ik gewoon meteen besteld

Ik ben er heel erg blij mee en het is echt een flinke upgrade t.o.v. van een G25 en dus eigenlijk ook de G27, want die 2 zijn op wat andere knopjes nagenoeg identiek.
Ergo: koop dat stuur idioot; je gaat achteraf spijt krijgen dat je eerst nog even een reactie van iemand anders af wilde wachten, want zelf weet je ook al lang dat dit het stuur voor jou gaat zijn
Haha
morgen toch maar bestellen dan! Heb het ook niet nodig de g27 is prima nog, probeer ik met de g27 iemand anders blij te maken. En mezelf met de t300

Hoeveel beter zijn de T3PA pedalen dan de standaard pedalen? Ik overweeg ze wel, maar twijfel sterk omdat ik verwacht dat het verschil niet zo groot zal zijn.DeZaag schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:12:
[...]
Ik heb zelf de T300 tweedehands gekocht en vervolgens de T3PA-pedalen gekocht, want de standaardpedalen zijn inderdaad bagger.
De Pro pedalen zijn me net weer een stapje teveel van het goede qua budget op dit moment.
ik denk (heb ze nog niet, morgen pas) veel beter. volledig metalen binnenwerk, en er wordt een brakemod bijgeleverd. oh, en natuurlijk een koppeling.ralph075 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Hoeveel beter zijn de T3PA pedalen dan de standaard pedalen? Ik overweeg ze wel, maar twijfel sterk omdat ik verwacht dat het verschil niet zo groot zal zijn.
De Pro pedalen zijn me net weer een stapje teveel van het goede qua budget op dit moment.
ik heb de set maar besteld
morgen in huis naar 16.00u..
betreft dus de t300 ferrari 599evo met t3pa pedalen
Ik heb vanmiddag F1 2016 toch maar aangeschaft voor de pc, echter waar ik al en beetje bang voor was klopte dus....mijn Fanatec CSR stuurt wordt niet (goed) herkend
. Het stuur, pedalen etc werken wel alleen heb ik 0,0 FF en dat rijd dus voor geen meter. Na een halve middag googelen etc werkt het nog steeds niet en ben ik er helemaal klaar mee,en heb uiteindelijk toch maar een ander stuur besteld.
De keus is gevallen op een TM TX leather edition, dus als mijn rondetijden net zo belabberd zijn als vanmiddag ligt het zeker niet aan het stuur
.
De keus is gevallen op een TM TX leather edition, dus als mijn rondetijden net zo belabberd zijn als vanmiddag ligt het zeker niet aan het stuur
[ Voor 7% gewijzigd door skreppiedoe op 22-08-2016 19:08 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Bij de T3PA zit de mechanical brake mod. Maar er is ook een loadcell modificatie!!Nickrsd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:42:
ik heb de set maar besteldmorgen in huis naar 16.00u..
Altijd uitverkocht, daarom aan geven dat je een mailtje van de beste man wilt hebben als ze er weer zijn.
Dat mailtje kreeg ik vrijdag, wilde ze gisteren bestellen. Alweer uitverkocht. Zo snel gaat dat.
Noot aan mezelf, volgende keer dus meteen reageren
http://www.bodin-solution...PA/p1644578_15489765.aspx
Groot verschil wat mij betreft. Voelt een stuk degelijker dan de standaard pedalen en kan er meer controle mee uitoefenen, vooral bij het remmen. Ik had nog een waardebon van 100 Euro liggen, waardoor het voor mij een 'goedkope' gok was om de pedalen te bestellen. Ze zijn wat mij betreft absoluut het geld waard, maar ik kan niet inschatten in hoeverre nog duurdere pedalen raadzaam zijn... Beetje een hellend vlak, vrees ik.ralph075 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Hoeveel beter zijn de T3PA pedalen dan de standaard pedalen? Ik overweeg ze wel, maar twijfel sterk omdat ik verwacht dat het verschil niet zo groot zal zijn.
Om toch maar weer is dit topic te gebruiken waar deze eigenlijk voor bedoeld is.
Bij deze een klein voorproefje, het is nog niet helemaal af.

Binnenkort meer 😉 👍🏼
Bij deze een klein voorproefje, het is nog niet helemaal af.

Binnenkort meer 😉 👍🏼
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.