Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

AlexP36 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:00:
Om toch maar weer is dit topic te gebruiken waar deze eigenlijk voor bedoeld is.

Bij deze een klein voorproefje, het is nog niet helemaal af.

[afbeelding]

Binnenkort meer 😉 👍🏼
Is dat PVC? geschilderd / gespoten of is dat een of ander fancy merk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
jvaneijk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Is dat PVC? geschilderd / gespoten of is dat een of ander fancy merk?
Idd pvc, gespoten in mat zwart. Ideaal spul om een rig mee te bouwen. Dan wel 63mm hoge druk/dikwandig pvc gebruiken.

Heb er vanochtend voor het eerst even mee gereden en het gaat geen kant op. Niks is gelijmd alles geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p206x206/14088400_1106637869429021_485242115361167214_n.jpg?oh=d0ea2134c9e37ebb9c8e14dd9b0dbc3c&oe=583EE9D4

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14051800_1106637896095685_7784730131669216697_n.jpg?oh=5f6827993a62a3fd380b83f1831fa747&oe=584DCCB0

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14022205_1106637919429016_2793763735084537161_n.jpg?oh=f9c3b955851da0eaa32d1b879b7b1188&oe=583FA84D

Hier nog foto's. Project is nog niet helemaal klaar. De laatste 2 monitoren komen volgende week. Ook moet er nog een tafel/blad komen aan de zijkant waar de shifter, muis en bekerhouder op moeten komen.

[ Voor 89% gewijzigd door AlexP36 op 25-08-2016 09:49 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 03:28
We kunnen de foto's niet zien
De door jou opgevraagde pagina kan momenteel niet worden weergegeven. Mogelijk is de pagina tijdelijk onbeschikbaar, is de link waarop je klikte buiten werking of verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Je moet de foto's even op openbaar zetten op je facebook.

[ Voor 84% gewijzigd door SkullboyNL op 24-08-2016 12:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

AlexP36 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Idd pvc, gespoten in mat zwart. Ideaal spul om een rig mee te bouwen. Dan wel 63mm hoge druk/dikwandig pvc gebruiken.

Heb er vanochtend voor het eerst even mee gereden en het gaat geen kant op. Niks is gelijmd alles geschroefd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier nog 2 foto's. Project is nog niet helemaal klaar. De laatste 2 monitoren komen volgende week. Ook moet er nog een tafel/blad komen aan de zijkant waar de shifter, muis en bekerhouder op moeten komen.
Idd je moet je foto's of ergens anders neerzetten of er voor zorgen dat iedereen ze kan zien. Even in perspectief met andere Rigs. Hoeveel heb je hier nou ongeveer aan uitgegeven ruwe materialen? heb wel eens een filmpje van Shaun Cole gezien met die lekkere meid erbij die dat maakte maar die was nog ruim $200 kwijt geloof ik. En die had alles wel verlijmd dus als je het schroeft is het nog duurder denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
jvaneijk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Idd je moet je foto's of ergens anders neerzetten of er voor zorgen dat iedereen ze kan zien. Even in perspectief met andere Rigs. Hoeveel heb je hier nou ongeveer aan uitgegeven ruwe materialen? heb wel eens een filmpje van Shaun Cole gezien met die lekkere meid erbij die dat maakte maar die was nog ruim $200 kwijt geloof ik. En die had alles wel verlijmd dus als je het schroeft is het nog duurder denk ik.
Zal later is kijken naar de fotos. Deze moeten inprincipe te zien zijn, ze komen tenslotte uit hetzelfde album en de eerste is wel zichtbaar.

Qua prijs val je stijl achterover denk ik als ik alles bij elkaar optel. Even een ruw lijstje gemaakt.
Pvc bochten, t-stukken 110 euro.
Pvc buis 30 meter, 40 euro p.s. a 5 mtr.
Schroeven 200 stuks 8 euro
Mdf plaat 2x 1mrt x 60cm, 12 p.s.
Buisklemmen voor rempedalen, 6 euro
4 spuitbussen mat zwart, 10 euro p.s
2 bussen primer, 8 euro p.s.
Alle bouten van m6 tot m10 verschillende lengte bij elkaar 20 euro.

Totaal (ruw) dus 350 a 400 euro.
Dan zijn we er nog niet, wil nog verschillende delen in carbonfolie zetten dus hier zit ook nog een kostenplaatje aan.

Kan het goedkoper ?... ja waarschijnlijk wel maar ik heb die moeite niet genomen.
Ik heb wel van te voren gezocht naar goedkope pvc prijzen en uiteindelijk wel de goedkoopste gevonden voor de bochten en t-stukken. Ik heb mijzelf alleen zwaar vergist in hoeveel buis erin de volledige rig zit. Dus dit was echt de geld vreter.

Het filmpje wat je youtube ziet is ook geen hoge druk pvc (dikwandig) maar gewoon 50 of 60mm gewone afvoer pvc. Hier kun je eigenlijk niets mee en ja het kost ook vele malen minder als wat ik gebruikt heb. Hiernaast zullen de pvc prijzen met amerika en NL zeker verschillen.
Het is hier in iedergeval niet mogelijk om voor die prijs een sim rig te bouwen.

Ik had voor dit geld een kant en klare rig kunnen kopen maar ik heb nu precies wat ik wil en hoe ik het wil. Ik kan het uitbreiden waar ik wil en zeg nou toch zelf dit ziet er toch beter uit als een motedis rig met al die mooie rondingen ;)
Hiernaast heeft mijn zoon geholpen en hebben we plezier gehad met het bouwen. Dit is mij meer waard dan welke kant en klare rig dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door AlexP36 op 25-08-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:39:
Bedankt voor je bericht!

Kan nergens info vinden over de csl base? Is er al wat over bekend?

[...]
Hi Remco,

Nieuws over de Fanatec CSL Elite Base;
Deze wordt vanaf vrijdag 26 augustus a.s. door Fanatec online aangeboden.
Hierbij de link van de community page met deze melding:
https://www.fanatec.com/f...ill-go-online-this-friday
(al dan niet in combinatie met stuurwiel, pedalen en loadcell kit voor de PC/Xbox One)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waar plaatsen ze deze is de verwachting? Wordt dit het nieuwe topmodel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

Niellie41

[object Object]

Deze komt onder de CSW. Dit wordt als het goed is hun nieuwe "budget" lijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 25-08-2016 07:22 ]

• rvisuals
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik verwacht dat de volgende topmodel van Fanatec een direct drive zal zijn.

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

AlexP36 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Zal later is kijken naar de fotos. Deze moeten inprincipe te zien zijn, ze komen tenslotte uit hetzelfde album en de eerste is wel zichtbaar.

Qua prijs val je stijl achterover denk ik als ik alles bij elkaar optel. Even een ruw lijstje gemaakt.
Pvc bochten, t-stukken 110 euro.
Pvc buis 30 meter, 40 euro p.s. a 5 mtr.
Schroeven 200 stuks 8 euro
Mdf plaat 2x 1mrt x 60cm, 12 p.s.
Buisklemmen voor rempedalen, 6 euro
4 spuitbussen mat zwart, 10 euro p.s
2 bussen primer, 8 euro p.s.
Alle bouten van m6 tot m10 verschillende lengte bij elkaar 20 euro.

Totaal (ruw) dus 350 a 400 euro.
Dan zijn we er nog niet, wil nog verschillende delen in carbonfolie zetten dus hier zit ook nog een kostenplaatje aan.

Kan het goedkoper ?... ja waarschijnlijk wel maar ik heb die moeite niet genomen.
Ik heb wel van te voren gezocht naar goedkope pvc prijzen en uiteindelijk wel de goedkoopste gevonden voor de bochten en t-stukken. Ik heb mijzelf alleen zwaar vergist in hoeveel buis erin de volledige rig zit. Dus dit was echt de geld vreter.

Het filmpje wat je youtube ziet is ook geen hoge druk pvc (dikwandig) maar gewoon 50 of 60mm gewone afvoer pvc. Hier kun je eigenlijk niets mee en ja het kost ook vele malen minder als wat ik gebruikt heb. Hiernaast zullen de pvc prijzen met amerika en NL zeker verschillen.
Het is hier in iedergeval niet mogelijk om voor die prijs een sim rig te bouwen.

Ik had voor dit geld een kant en klare rig kunnen kopen maar ik heb nu precies wat ik wil en hoe ik het wil. Ik kan het uitbreiden waar ik wil en zeg nou toch zelf dit ziet er toch beter uit als een motedis rig met al die mooie rondingen ;)
Hiernaast heeft mijn zoon geholpen en hebben we plezier gehad met het bouwen. Dit is mij meer waard dan welke kant en klare rig dan ook.
Dat is nog best veel geld. Dan zou ik zelf toch liever voor de makkelijke uitbreidbaarheid van een Motedis (80/20) rig gaan. Ook zo aan te passen naar je wens en denk nog iets makkelijker uit te breiden. Wat betreft of het mooier is of niet dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Maar qua kosten zal het niet veel uitmaken dus.

iRacing Profiel

• AlexP36
jvaneijk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Dat is nog best veel geld. Dan zou ik zelf toch liever voor de makkelijke uitbreidbaarheid van een Motedis (80/20) rig gaan. Ook zo aan te passen naar je wens en denk nog iets makkelijker uit te breiden. Wat betreft of het mooier is of niet dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Maar qua kosten zal het niet veel uitmaken dus.
Nogmaals het kan waarschijnlijk wel 100 euro goedkoper, motedis/newton is ook zeker mooi spul maar gewoon niet mijn smaak.
Ik heb er zelf geen ervaring mee qua rig maar op het werk werk ik er geregeld mee.

En ja smaken verschillen nu eenmaal en gelukkig maar anders hadden we nu allemaal een pvc sim rig 😜

• rvisuals
jvaneijk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Mee eens, het gaat hier puur om de looks. In het begin ook even getwijfeld over de 80/20 maar nu ik het eenmaal heb, ben ik meer dan tevreden en zou niks anders meer willen. De rseat f1 stond op me lijstje maar ben blij dat ik voor 80/20 ben gegaan. Complete rig met stevige 3 monitor stand is best prijzig en dat ga je ook niet redden met 400 euro.

• Nickrsd
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat vinden jullie van een PlaySeat challenge? Dat opklapbaar model..

Ik zou graag een soort rig willen voor meer race gevoel, alleen zo statische rig in de pc kamer is nog done hier thuis..

Dat stoeltje ziet er wel geinig uit en opzich wel positief gereviewd.. Toch?

Iemand ervaring met deze Seat?

[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 25-08-2016 16:21 ]

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tja, ligt eraan. Ik zou het gewoon bij een bureau houden als dat voor je werkt. Zo'n stoeltje is misschien leuk voor een consoleracer voor de tv ofzo, maar ziet er mijns inziens niet uit alsof het maar enigzins zijn geld waard is.

Verwijderd

Nickrsd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:21:
Wat vinden jullie van een PlaySeat challenge? Dat opklapbaar model..

Ik zou graag een soort rig willen voor meer race gevoel, alleen zo statische rig in de pc kamer is nog done hier thuis..

Dat stoeltje ziet er wel geinig uit en opzich wel positief gereviewd.. Toch?

Iemand ervaring met deze Seat?
Ik heb de Playseat Challenge van iemand anders eens bij mij thuis uitgeprobeerd met een Fanatec CSW stuur en CSP pedalen.
Ik vond de stoel lekkerder zitten dan de twee Playseat Evolutions die ik heb.
Je zakt er goed in weg, kuipstoelgevoel de spanbanden dragen jouw lichaam. Misschien moet je die vanwege "oprekken" dan later weer aanspannen. Voelt stabiel als je eenmaal zit
Nadelen vond ik echter het instabiele in - en uitstappen. Je kunt zijwaarts kantelen/omvallen.
ook doordat je het stuur naar 1 kant omhoogklapt. Dus even balanceren en de stoel middels het frame naar beneden drukken bij het in- en uitstappen.
De lengte tot de pedalen kun je instellen, maar voelen niet lekker aan omdat ze plat/vlak op de grond liggen.
Misschien is dat op te lossen door bijv. een schuin platform, schuin voetenbankje onder de pedalen
te plaatsen, zodat de pedalen zoals bij de Playseat Evolution schuin omhoog staan.
Je zit nl. laag, diep naar achteren in de stoel.
Licht van gewicht en makkelijk opvouwbaar, transporteerbaar.
Je kunt toch de stoel uitproberen bij bijv. een Playseat store of sim winkel zoals bijv. Mardo Media in Almere om te ervaren of de stoel wat voor jou is?
Succes.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Heb een Playseat Revolution gekocht, maar ik zag bij diezelfde winkel een RSeat staan die compleet niet eens zo veel meer kostte, maar wat een mooie stoel is dat zeg. Ivm mobiliteit / ruimte toch de Revolution gekocht maar dat druisde tegen al mijn principes in eigenlijk.

Was een RSeat RS1 geloof ik.

Enig nadeel van de Revolution is dat (vind ik dan) het stuur op de verste stand nog steeds verdomd dicht op je staat (En de stoel naar achter schuiven heeft geen zin bij de Revo omdat je stuur gemount zit op je stoel als het ware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Wat vinden jullie van de nieuwe fanatec CSL elite?
https://www.fanatec.com/eu-en/bundle/product;bundle_id;107

Zal dit een upgrade zijn t.o.v. Topmodellen van Thrustmaster en Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ik ben heel erg tevreden met de beta unit. Voor mij zit hij tussen een g27 en CSW in. Ik weet nog niet wat de prijs gaat zijn helaas, dat zal voor een groot deel bepalen of die tevredenheid blijft bestaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:41
rvisuals schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:23:

Pfff wat een lelijk ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ah zie nu pas de prijs, best nog veel eigelijk. Echter, rijd prima. Er zullen vast uitgebreide reviews komen van de final unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
rvisuals schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:23:

Ik vind hem wel nog behoorlijk aan de prijs, bijna 2x zo duur als een T300 met dat Ferrari Evo stuur en de betere pedalen combo. Of dat de meerprijs waard is? (En geen Playstation ondersteuning vind ook wel jammer).

Maargoed, ik kom pas net kijken hier bij het sim racen. Tot voor kort alleen maar Gran Turismo op de Playstation (PS2/PS3) gespeeld, met een Logitech Driving Force uit het jaar kruik :9
Ben nu bezig om een oude geleende game-pc nieuw leven in te blazen, straks op Steam Assetto Corsa met 50% korting halen en m'n oude stuurtje aan de PC knopen en eens kijken hoe dat bevalt.
Mijn volgende stap wordt dan denk ik toch de T300 als upgrade. Want die bedragen die hier langskomen soms :o ... Maar wel echt geweldig spul wat hier allemaal langskomt :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Ik heb een g27 die ik wil verkopen, miss iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Flinke prijs, ik hou het nog wel even bij mijn T500rs.
Wel een mooi stuur zo met het kleine display erin. Denk alleen dat je er weinig aan hebt.
Pedalen zien er goed uit. Misschien wel een keer een optie om T3pa pedalen ermee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Lijkt me sterk dat je er voor dat geld veel verbetering in vind. Het is namelijk als concurrerend product (t300/500/TX) in de markt gezet. Als je dan gaat upgraden, pak dan gelijk iets beters, meer waar voor je geld. Liever een stap vooruit, dan een stap opzij.

edit:
Even met racefuel gereden (100kg), ligt hij wat lager en wat zwaarder, dan rijd hij nog beter dan de orginele setup _/-\o_ . Dat geintje heb ik al met meer wagens gehad, wel een lekker uitgangspunt opzich :)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 27-08-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Mwa ik zie dat de fanatec pedalen instelbaar zijn tot 90 kg druk. Dit is niet haalbaar met de t3pa pedalen zonder modificatie.
Ik heb nu de conical break mod op de t3pa pedalen en dit voegt 30 kg toe. Scheelt dus nogal en wellicht toch een verbetering.

De t3pa zijn redelijk makkelijk te verkopen en mochten de csl pedalen een kleine verbetering zijn en de price is right dan is het wellicht een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Racefuel, 100kg ???? Snap het even niet schuey !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ah schijt, in een compleet verkeerd topic mijn post zitten editen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Hey, mooi om alle rigs te zien en volgen:)
Ik heb zelf een motedis pakket met wat extra onderdelen. Ik ben niet tevreden over de stevigheid van de middelste constructie, waar het stuur op rust. Ik zoek grote en stevige verbindingsonderdelen. Met name hoekverbindingen en platen om 2 profielen aan elkaar te koppelen. Heb al uitgebreid gezocht op fora en Google etc, maar ik kom er niet uit. Motedis heeft volgens mij niet wat ik zoek. Kan iemand helpen of verwijzen naar een goede leverancier /webshop? Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Welk rig van Motedis heb je?

Ben ook wel benieuwd naar een leverancier van dit materiaal. Ik weet dat Newton dit spul verkoopt. Maar of dat aan particulieren is weet ik niet. Ik zoek ook nog een bedrijf waar even kan langsrijden. Kom er ook niet uit met zoveel onderdelen.
ik heb zelf een Speedmaster V2 die ook nog wil verstevigen met een profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
ziconl schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:47:
Hey, mooi om alle rigs te zien en volgen:)
Ik heb zelf een motedis pakket met wat extra onderdelen. Ik ben niet tevreden over de stevigheid van de middelste constructie, waar het stuur op rust. Ik zoek grote en stevige verbindingsonderdelen. Met name hoekverbindingen en platen om 2 profielen aan elkaar te koppelen. Heb al uitgebreid gezocht op fora en Google etc, maar ik kom er niet uit. Motedis heeft volgens mij niet wat ik zoek. Kan iemand helpen of verwijzen naar een goede leverancier /webshop? Hoor graag!
Ik zelf heb destijds de twee opstaande stukken 10 cm hoger besteld, en een dwars balk geplaatst tussen de
twee opstaande stukken. Naast de extra stevigheid van de constructie heb ik een extra montage punt voor bv een buttenbox of telefoon welke als dashboard kan dienen.

Met dit alles bent ik tevreden met de stevigheid van de Motedis Rig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Markkolk schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ik zelf heb destijds de twee opstaande stukken 10 cm hoger besteld, en een dwars balk geplaatst tussen de
twee opstaande stukken. Naast de extra stevigheid van de constructie heb ik een extra montage punt voor bv een buttenbox of telefoon welke als dashboard kan dienen.

Met dit alles bent ik tevreden met de stevigheid van de Motedis Rig.
Goed om te horen! :) en thx voor je snelle reactie. Ik heb zelf trouwens wel de semi rig van motedis. Zou je mij een link kunnen geven van de verbindingsstukken waarmee je de dwarsbalk hebt vastgemaakt? Ben ook zeer benieuwd hoe je rig er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
naish123 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:59:
Welk rig van Motedis heb je?

Ben ook wel benieuwd naar een leverancier van dit materiaal. Ik weet dat Newton dit spul verkoopt. Maar of dat aan particulieren is weet ik niet. Ik zoek ook nog een bedrijf waar even kan langsrijden. Kom er ook niet uit met zoveel onderdelen.
ik heb zelf een Speedmaster V2 die ook nog wil verstevigen met een profiel.
De semi rig versie hebt ik van motedis. Ik zoek net als jij bij voorkeur een shop waar ik langs kan gaan, idd teveel onderdelen. Hulp is zeer gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markkolk
Markkolk schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:46:
Hierbij laat ik mijn SIM-rig zien ,zo goed als klaar

Ik was begonnen met een eigenbouw F1 sim (zie eerder post), en nu een Motedis KPCR Piez Rig Expert iets aangepast met een triple monitor standaard. Ook wat extra's besteld voor de montage keyboard tray.

Belangrijk voor mij was dat mijn zoon van 7 zich ook kan uitleven, vandaar de vele verstel mogelijkheden.
Met het bouwen van de Sim-rig ben ik in januari begonnen en nu een half jaar later zo goed als klaar.

Hierbij de foto's

Mijn oude sim.
https://ic.tweakimg.net/c...61889443_75184c56ed_b.jpg

Mijn nieuwe Sim
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hierbij de post van mijn race sim, ik heb de balk vast gemaakt met de standaard 40x40 hoek van Motedis

https://ic.tweakimg.net/c...o_images%2Fwinkel_obs.jpg
.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
[quote]Markkolk schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Hierbij de post van mijn race sim, ik heb de balk vast gemaakt met de standaard 40x40 hoek van Motedis

Geweldige set up, kerel!
Wat ik zoek zijn de zwarte verbindingsstukken met draaiknop (lijkt het) op de bodemstukken van foto 1 en ik zoek de hoekstukken die je aan de middenprofielen hebt (foto3) Die zijn groter dan de standaard hoekstukken waar je een foto van postte. Ik kan die onderdelen echt nergens vinden en kom er op motedis ook niet uit:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Heeft er iemand een goede handige tip om 3 monitoren tegelijk aan te zetten bij de boot up van de pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 16:16
AlexP36 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:03:
Heeft er iemand een goede handige tip om 3 monitoren tegelijk aan te zetten bij de boot up van de pc ?
Dit gebeurd toch standaard? Of bedoel je Surround/Eyefinity?
Dan is het gewoon een kwestie van het systeem afsluiten wanneer dit ingeschakeld staat.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik bedoel dat ik nu elke monitor met de aan/uit knop moet bedienen als ik ga spelen of stop met spelen.
Heb er een stekkerdoos tussen zitten met 1 schakelaar maar deze onderbreekt alleen de spanning natuurlijk.

Vraag me af of er een manier is om eigenlijk nooit meer aan de aan/uit knop van de monitoren te hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
AlexP36 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:29:
Ik bedoel dat ik nu elke monitor met de aan/uit knop moet bedienen als ik ga spelen of stop met spelen.
Heb er een stekkerdoos tussen zitten met 1 schakelaar maar deze onderbreekt alleen de spanning natuurlijk.

Vraag me af of er een manier is om eigenlijk nooit meer aan de aan/uit knop van de monitoren te hoeven zitten.
Ik doe mijn schermen nooit uit. Hierdoor staan ze in stand-by en gaan ze mee aan als ik mijn pc opstart.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:25

JoepW

iRacer & Home Assistant

Stekkerblok ertussen met schakelaar ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 06:18:
Stekkerblok ertussen met schakelaar ;)
Dat heb ik al, maar eenmaal spanning erop moet ik nog steeds even alle monitoren weer aan zetten. Ze gaan niet naar stand by zeg maar.

Misschien dat ik dit in kan stellen in het menu van de schermen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
SkullboyNL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:43:
[...]

Ik doe mijn schermen nooit uit. Hierdoor staan ze in stand-by en gaan ze mee aan als ik mijn pc opstart.
Als ik stop wil ik ze graag geheel uit hebben ivm stroomverbruik. Zal nooit veel zijn maar toch, gaat meer om het idee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
AlexP36 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:23:
[...]

Als ik stop wil ik ze graag geheel uit hebben ivm stroomverbruik. Zal nooit veel zijn maar toch, gaat meer om het idee denk ik.
Als je niet standby wilt dan moet je ze natuurlijk steeds handmatig aanzetten. Je spreekt jezelf een beetje tegen in je posts.

Dat is wel een hele oude gedachten en niet meer van deze tijd. Huidige tvs blijven er ook vaak een ledje branden zoals monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Heeft iemand nog 2 M4 T nuts voor 45x45 alu profiel liggen? En 2 boutjes van 12mm erbij? :P

Zo lullig om dat vanuit Duitsland te laten komen of voor 2 boutjes naar de oud ijzer boer te gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 20-08 16:46
Schuey schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:36:
Heeft iemand nog 2 M4 T nuts voor 45x45 alu profiel liggen? En 2 boutjes van 12mm erbij? :P

Zo lullig om dat vanuit Duitsland te laten komen of voor 2 boutjes naar de oud ijzer boer te gaan :X
Ik heb mijn motedis stoelframe alles M6 helaas....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ja dat is het probleem, tis niet zo maatje die je in overvloede besteld omdat je het zo vaak nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:25

JoepW

iRacer & Home Assistant

AlexP36 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:21:
[...]

Dat heb ik al, maar eenmaal spanning erop moet ik nog steeds even alle monitoren weer aan zetten. Ze gaan niet naar stand by zeg maar.

Misschien dat ik dit in kan stellen in het menu van de schermen zelf.
Bij mij gaan ze gewoon echt uit met het stekkerblok en ook weer aan als ik het stekkerblok weer aan zet.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Het ligt idd ook een beetje aan het type en merk monitor wat je hebt. Ik heb Dell monitor en Ilyama die gaan beide aan door middel van knopje op stekkerblok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
JoepW schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Bij mij gaan ze gewoon echt uit met het stekkerblok en ook weer aan als ik het stekkerblok weer aan zet.
Bij mij dus helaas niet ☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wat vinden jullie van een Wheelstand Pro V2 voor de casual racer die t wel leuk vind om te sturen ipv met een DS4 op de PS4 te moeten klooien?

Was vroeger een fanatieke F1 simmer incl. de betere sturen maar inmiddels een familieman geworden dus ik moet het hebben van een occasional rondje in de avond ;)

Mijn voorkeursplek zou dus zijn om gewoon vanaf de bank of een losse fauteuil te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:33
Heb vroeger een Wheelstand Pro gehad. Perfecte oplossing als je flexibel wilt zijn. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Lensent schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:10:
Wat vinden jullie van een Wheelstand Pro V2 voor de casual racer die t wel leuk vind om te sturen ipv met een DS4 op de PS4 te moeten klooien?

Was vroeger een fanatieke F1 simmer incl. de betere sturen maar inmiddels een familieman geworden dus ik moet het hebben van een occasional rondje in de avond ;)

Mijn voorkeursplek zou dus zijn om gewoon vanaf de bank of een losse fauteuil te kunnen sturen.
hier een zgn. "bankracer". :P

ik gebruik een wheelstandpro, en ik kan niet anders zeggen dan dat het ideaal is. verstelbaar, robuust, en makkelijk op te bergen. ik heb niet de mogelijkheden om een rig hier te plaatsen, of uberhaupt een playseat (ik zou wel de f1 playseat willen, maar helaas), dus deze oplossing gekozen. ik was wat sceptisch in het begin maar het is me zeer positief bevallen. en nog steeds! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Alles vastgezet en geïnstalleerd. Wil gaan rijden blijft mijn nieuwe T500 uit het midden staan.
Ik heb al een andere usb poort geprobeerd. Mode/start/select knop tegelijkertijd in gedrukt houden.

Maar hij blijft uit het midden staan.

Iemand nog een idee?

Wel balen dit. Lijkt net of de centreer sensor scheef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
naish123 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:17:
Alles vastgezet en geïnstalleerd. Wil gaan rijden blijft mijn nieuwe T500 uit het midden staan.
Ik heb al een andere usb poort geprobeerd. Mode/start/select knop tegelijkertijd in gedrukt houden.

Maar hij blijft uit het midden staan.

Iemand nog een idee?

Wel balen dit. Lijkt net of de centreer sensor scheef zit.
Laatste drivers gedownload en geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Driver eraf gegooid en opnieuw gedownload en weer geïnstalleerd en nu geen probleem meer.

Vreemd, maar hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
Ik heb dit probleem gehad met een T300

deze heb ik gekalibreerd (zie link) en daarna was het goed.

http://ts.thrustmaster.co...ion_centering_process.pdf

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvisuals
Update keyboard tray en mouse plate
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OH74LTz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dEcKhM8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Nice!

Wat is dat bovenste schermpje? En hoe stuur je dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Markkolk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:12:
Ik heb dit probleem gehad met een T300

deze heb ik gekalibreerd (zie link) en daarna was het goed.

http://ts.thrustmaster.co...ion_centering_process.pdf
Die had ik ook geprobeerd maar de Driver opnieuw installeren was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
naish123 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:19:
Nice!

Wat is dat bovenste schermpje? En hoe stuur je dat aan?
Klein scherm (samsung db10d) met Z1 dashboard. Via hdmi aangesloten.

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Is dit de motedis rig met triple screen extratje? Is het niet goedkoper om een volwaardig scherm te nemen voor die Samsung? heb je ook meer real estate en gezien de prijs van die samsung schermen had je wel 2x 24"kunnen kopen heheh...

iRacing Profiel

• naish123
Mijn T500 is toch niet goed. Blijft uit het lood staan.

Gebeld met Mardo Media en ik kan het stuur omruilen voor een nieuwe. Top zaak!
Van zulke service wordt je blij van!

• rvisuals
jvaneijk schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:20:
[...]

Is dit de motedis rig met triple screen extratje? Is het niet goedkoper om een volwaardig scherm te nemen voor die Samsung? heb je ook meer real estate en gezien de prijs van die samsung schermen had je wel 2x 24"kunnen kopen heheh...
Is een sim-lab rig (motedis met wat variatie).
Dit scherm had ik nog liggen in de kast dus was een mooie goedkope oplossing. Zo groot hoeft het 4e scherm van mij ook niet.

• schumi1986
naish123 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:22:
Mijn T500 is toch niet goed. Blijft uit het lood staan.

Gebeld met Mardo Media en ik kan het stuur omruilen voor een nieuwe. Top zaak!
Van zulke service wordt je blij van!
Deze service is niet meer dan normaal als het gaat om een nieuw product hoor, tenminste als je bij een goede zaak je elektronica koopt

• naish123
schumi1986 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:44:
[...]

Deze service is niet meer dan normaal als het gaat om een nieuw product hoor, tenminste als je bij een goede zaak je elektronica koopt
Vind ik niet. Ik heb het stuur al 3 weken in huis. De meeste (web) winkels nemen het product in en sturen het terug naar de fabrikant. Is mijn ervaring.
Nu krijg je iemand aan de lijn die zegt:'kom maar langs, dan ruilen we het stuur om voor een verse'. Desnoods in het weekend, maakt niet uit.

• schumi1986
naish123 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:41:
[...]

Vind ik niet. Ik heb het stuur al 3 weken in huis. De meeste (web) winkels nemen het product in en sturen het terug naar de fabrikant. Is mijn ervaring.
Nu krijg je iemand aan de lijn die zegt:'kom maar langs, dan ruilen we het stuur om voor een verse'. Desnoods in het weekend, maakt niet uit.
Ah, ik dacht dat je het stuurtje nog maar een paar dagen in bezit had.

Na 3 weken in gebruik gehad te hebben en dan mogen ruilen voor een nieuw exemplaar is idd tip service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Zeau, knoop doorgehakt :)

Wegens een kapotte auto heb ik het Momo Mod27c met Fi-Tech electronica plan opgeschort. Het alternatief word mijn Fanatec Formula met een Leo Bodnar conversion kit, QR1 quick release, en het Fi-Tech premium wiring pakket.

Ik heb er nog even over gedacht gelijk te upgraden naar Ascher shifters, maar dat werd me toch wat te gortig voor een conversion. Dat zie ik misschien wel weer als de huidige shifters stuk gaan ofzo...

Dat druppelt over de komende weken binnen, dus ben benieuwd hoe dat gaat straks met de ombouw ;)
Overigens gaat de bouw van de OSW langzaam verder. Heb al foto's gezien van de case en de motor staat al paraat, connectoren voor de motor moesten nog besteld worden, keuze tussen normale of heavy duty.. dan maar heavy duty :+ Maar man, wat duurt dat lang als je ergens zo op zit te wachten :X

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 02-09-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvisuals
Schuey schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:31:
Zeau, knoop doorgehakt :)

Wegens een kapotte auto heb ik het Momo Mod27c met Fi-Tech electronica plan opgeschort. Het alternatief word mijn Fanatec Formula met een Leo Bodnar conversion kit, QR1 quick release, en het Fi-Tech premium wiring pakket.
Lijkt mij zeker geen verkeerde oplossing :)

Ben zo benieuwd hoe een OSW aanvoelt en of het je ronde tijden gelijk beter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Heb alles even bij elkaar opgeteld, als ik mijn oude CSW base voor een mooi prijsje kan verkopen speel ik zo goed als quite :P

Qua rondetijd ga je er niet of minimaal op vooruit. De ervaring leert dat je veel beter aanvoelt wat de auto doet en daar beter op reageert. Mensen die trailbraking nog niet echt kunnen en op of over het randje van grip de bocht uit, kunnen er potentieel wat sneller door gaan, maar verwacht daar geen wonderen van, je moet het toch echt zelf doen en gaan snappen.

Wat wel belangrijk is verhoogde consistency, doordat je wat meer aan kunt voelen hoe en wat kun je er ook beter op anticiperen/gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Zeker screenshots nemen van elke stap die je uitvoert, ik zou ook graag een F1 wheel willen voor mijn OSW ^^

Als er moet gesoldeerd worden, val ik al uit de boot :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ah dat is goed ik zal foto's nemen. Ik heb de kat uit de boom gekeken en dat is geslaagd, want Bodnar bied nu een soldeerloze versie van hun conversie PCB aan. Sterker nog, de oude staat niet eens meer op de website. Dus theoretisch, hoef ik niks te solderen en is het allemaal puur mechanisch.

Mja, je weet hoe dat gaat met theorie en praktijk, dus er staat al iemand paraat die wel netjes kan solderen en verstand heeft van electronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Schuey schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:37:
je weet hoe dat gaat met theorie en praktijk
in theorie gaat dat hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Schuey schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:30:
Heb alles even bij elkaar opgeteld, als ik mijn oude CSW base voor een mooi prijsje kan verkopen speel ik zo goed als quite :P
Dus jij bouwt voor ~400 euro een OSW kit of zit ik er nu heel erg naast :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ja, het gaat even puur om de ombouw naar een standalone formula wheel van Fanatec waar ik quite op speel :) Ik maak er zoveel mogelijk een sport van de hobby uit te breiden met centjes die al in de hobby zaten, en met minimale inleg te upgraden. Dat is bij dit stukje van de puzzel weer aardig gelukt :P

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 02-09-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ah oke, dacht al. Beetje OSW setup zit volgens mij makkelijk op de 1000 euro en dan heb je nog niet eens de flippers aan het stuur volgens mij. Voorlopig ook nog zeer tevreden met mijn CSWv2, zeker gezien het beperkte aantal uren dat ik race de afgelopen maand.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 16:40
Vraag voor de mensen die de T3PA pedals (niet pro) hebben: kan je de veren van de koppeling en het gaspedaal omwisselen zodat je bij het gas meer weerstand hebt? Of is er een andere manier om meer weerstand te krijgen bij het gas?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Ik heb een Frex sequentiële shifter gekocht. Nu heb ik al zo'n shifter gehad en die had via mijn VPP pedalen aangesloten.
Nu heb ik geen VPP's meer maar moet de Frex aansluiten via een USB boardje. Waar koop je goedkoop zo'n ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Op de websie van leo bodnar gaat dat wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik wil binnenkort een shifter gaan bestellen en nu is er keuze genoeg. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar 1 van fanatec of een th8a pro van thrustmaster.

Frex valt al af ivm de looks en het mechanische geluid wat de shifter produceerd, ook is de prijs te hoog.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten ?
Ik speel op dit moment het meest de gt3 klasse bij de meeste race sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 16:16
AlexP36 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:44:
Ik wil binnenkort een shifter gaan bestellen en nu is er keuze genoeg. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar 1 van fanatec of een th8a pro van thrustmaster.

Frex valt al af ivm de looks en het mechanische geluid wat de shifter produceerd, ook is de prijs te hoog.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten ?
Ik speel op dit moment het meest de gt3 klasse bij de meeste race sims.
Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn shifter gekocht, ik zat ook erg te twijfelen tussen die 2. Uiteindelijk dacht ik: Schijt, dat niet hoeven te verwisselen van shifterplates maakt het een stuk gebruiksvriendelijker.
En heb toen de Fanatec SQ Shifter V1.5 gekocht.

Ik heb er tot nog toe geen spijt van gehad icm met mijn G27 (Die snel ge-upgrade zal worden)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Yannick97 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:28:
[...]

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn shifter gekocht, ik zat ook erg te twijfelen tussen die 2. Uiteindelijk dacht ik: Schijt, dat niet hoeven te verwisselen van shifterplates maakt het een stuk gebruiksvriendelijker.
En heb toen de Fanatec SQ Shifter V1.5 gekocht.

Ik heb er tot nog toe geen spijt van gehad icm met mijn G27 (Die snel ge-upgrade zal worden)
Dat houd mij ook een beetje tegen bij de th8a, bij fanatec de prijs, vind het vrij vors voor alleen een shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
naish123 schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:03:
Ik heb een Frex sequentiële shifter gekocht. Nu heb ik al zo'n shifter gehad en die had via mijn VPP pedalen aangesloten.
Nu heb ik geen VPP's meer maar moet de Frex aansluiten via een USB boardje. Waar koop je goedkoop zo'n ding?
Mocht je een fanatec stuurtje hebben dan kun je hem met wat handig soldeer werk ook gewoon ombouwen tot plug en play op het stuurtje. Ik was de eerste die dat deed, en het werkt nog steeds feilloos :)

voor schema: http://s555.photobucket.c...%20shifter/schem.jpg.html

• naish123
Roy Visser schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:47:
[...]

Mocht je een fanatec stuurtje hebben dan kun je hem met wat handig soldeer werk ook gewoon ombouwen tot plug en play op het stuurtje. Ik was de eerste die dat deed, en het werkt nog steeds feilloos :)

voor schema: http://s555.photobucket.c...%20shifter/schem.jpg.html
Ik heb een T500 stuur en aangezien die al een kapot is geweest laat ik die liever heel.

Denk dat ik een goed usb controller/joystick koopt en da de Frex daar aan vast soldeer..

• AlexP36
naish123 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:36:
[...]

Ik heb een T500 stuur en aangezien die al een kapot is geweest laat ik die liever heel.

Denk dat ik een goed usb controller/joystick koopt en da de Frex daar aan vast soldeer..
Waarom heb je voor een frex gekozen als ik vragen mag ?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

naish123 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:36:
[...]

Met zo'n controller zou het eigenlijk al moeten lukken lijkt me: http://www.ebay.nl/itm/DI...7ae1f4:g:wvcAAOSwaB5XodDQ

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• naish123
AlexP36 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:50:
[...]

Waarom heb je voor een frex gekozen als ik vragen mag ?
Jaren geleden heb zo''n Frex al uit Japan laten komen en ding is robuust en hufter proof. Nu heb ik mijn eigen Frex, per ongeluk, weer terug gekocht. ;)

• naish123
Thanks, zo'n ding zocht ik net.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

naish123 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:31:
[...]

Thanks, zo'n ding zocht ik net.
Ik heb er zelf twee van in mijn arcade projectje zitten, werken prima voor die paar euro ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• naish123
Metalfreak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:32:
[...]

Ik heb er zelf twee van in mijn arcade projectje zitten, werken prima voor die paar euro ;)
Gelijk besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Metalfreak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:32:
[...]

Hoeveel (en wat voor) inputs kun je hierop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:39:
[...]

Hoeveel (en wat voor) inputs kun je hierop aansluiten?
Het zijn allemaal alleen aan-uitschakelaars. Je hebt 12 normale inputs, dan nog 4 voor een eventuele joystick (geen analoge joystick) en nog 4 extra inputs die je volgens mij ook gewoon als button inputs zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Metalfreak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:45:
[...]

Het zijn allemaal alleen aan-uitschakelaars. Je hebt 12 normale inputs, dan nog 4 voor een eventuele joystick (geen analoge joystick) en nog 4 extra inputs die je volgens mij ook gewoon als button inputs zou kunnen gebruiken.
Met die 4 extra inputs bedoel je waarschijnlijk de Turbo button en custom fire mode en om die weer uit te zetten heb je een reset button. Weet niet of je die zo kan gebruiken. Ik heb ook 2 van die dingen besteld om mijn eigen button box te maken. Hopelijk kan ik ze gebruiken. Anders doe ik er gewoon 2 in dan maar dubbele USB kabel aansluiten. Ik wil ook graag encoders erop maar dat werkt volgens mij ook niet...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jvaneijk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:01:
[...]

Met die 4 extra inputs bedoel je waarschijnlijk de Turbo button en custom fire mode en om die weer uit te zetten heb je een reset button. Weet niet of je die zo kan gebruiken. Ik heb ook 2 van die dingen besteld om mijn eigen button box te maken. Hopelijk kan ik ze gebruiken. Anders doe ik er gewoon 2 in dan maar dubbele USB kabel aansluiten. Ik wil ook graag encoders erop maar dat werkt volgens mij ook niet...
Ah ok, dat wist ik niet aangezien ik die inputs ook niet gebruik op mijn arcadekast. Maar inderdaad, ze zijn prima te gebruiken voor een goedkope homemade button box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Ik heb eerst ook z'n usb joy bordje gekocht maar kwam toch aansluitingen te kort dus heb ik een button box gemaakt met een Arduino micro clone op basis van een ATmega32U4 chip. En daarop MMjoy geinstalleerd.

Arduino micro clone

MMjoy topic

Mijn buttonbox heeft 18 push buttons en 3 rotary encoders met push button

Ik zal binnenkort wel even een build log maken.

[ Voor 4% gewijzigd door SkullboyNL op 09-09-2016 13:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
Welke monitoren heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

SkullboyNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:37:
Ik heb eerst ook z'n usb joy bordje gekocht maar kwam toch aansluitingen te kort dus heb ik een button box gemaakt met een Arduino micro clone op basis van een ATmega32U4 chip. En daarop MMjoy geinstalleerd.

Arduino micro clone

MMjoy topic

Mijn buttonbox heeft 18 push buttons en 3 rotary encoders met push button

Ik zal binnenkort wel even een build log maken.
Je moet wel een specifieke chip op je Arduino hebben idd anders kan hij niet als Keyboard gezien worden.. Ik heb ontzettend veel van die micro's liggen maar volgens mij allemaal met de verkeerde chip erop :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
jvaneijk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:54:
[...]

Je moet wel een specifieke chip op je Arduino hebben idd anders kan hij niet als Keyboard gezien worden.. Ik heb ontzettend veel van die micro's liggen maar volgens mij allemaal met de verkeerde chip erop :(
Daar heb je met MMJoy geen last van. Omdat de pc de Arduino dan ziet als een gamecontroller en niet als een keyboard. Want ik wilde juist niet dat hij hem zag als een keyboard. Het mooie is ook dat de Arduino werkt zonder drivers als hij eenmaal geflashed is met de MMjoy firmware.

Als je hulp nodig hebt stuur maar een pb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

SkullboyNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:14:
[...]

Daar heb je met MMJoy geen last van. Omdat de pc de Arduino dan ziet als een gamecontroller en niet als een keyboard. Want ik wilde juist niet dat hij hem zag als een keyboard. Het mooie is ook dat de Arduino werkt zonder drivers als hij eenmaal geflashed is met de MMjoy firmware.

Als je hulp nodig hebt stuur maar een pb.
Kan dat ook op de ATMega 328P?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Iemand nog een goed idee voor een beetje schappelijk geprijsde behuizing voor mijn button box?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
jvaneijk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:22:
Iemand nog een goed idee voor een beetje schappelijk geprijsde behuizing voor mijn button box?
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=319120

Die heb ik gekocht. Maar dat was meer toeval omdat ik na mijn werk hier zo even lang kan rijden en ik wilde die dag gewoon de box afmaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
jvaneijk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:20:
[...]

Kan dat ook op de ATMega 328P?
Gezien de eenvoud om het met een 32u4 pro Micro te doen (AliExpress, €2,90 incl verzenden) zou ik dat niet met een 328p proberen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.