T-LCM zijn een downgrade t.o.v. de Fanatec V3Huugje schreef op zondag 31 december 2023 @ 07:11:
Ik weet alleen niet in hoeverre de Fanatec V3 pedals wat dat betreft te vergelijken zijn met die van Thrustmaster.
Bedankt!
Ik neig ook naar de triples. Mijn enige klacht met de v3's is dat ik het lastig vindt om consequent te trail braken. Maar dat kan ook een skill issue zijn 🥲
Ik denk dat ik een 4070 TI super koop mits de prijzen niet al te absurd zijn. Nog tips waar op te letten met het kopen van monitoren? Moet het 1ms reactietijd zijn? Of kan ik beter kijken naar monitoren met een smalle bezel en 120hz ofzo?
Ik neig ook naar de triples. Mijn enige klacht met de v3's is dat ik het lastig vindt om consequent te trail braken. Maar dat kan ook een skill issue zijn 🥲
Ik denk dat ik een 4070 TI super koop mits de prijzen niet al te absurd zijn. Nog tips waar op te letten met het kopen van monitoren? Moet het 1ms reactietijd zijn? Of kan ik beter kijken naar monitoren met een smalle bezel en 120hz ofzo?
Geen idee hoe belangrijk een reactietijd van 1ms precies is, maar dunne bezels lijkt mij wel handig. Let er echter ook op dat de monitoren goed tegen elkaar kunnen aansluiten. Zelf ben ik daarmee een beetje in de fout gegaan toen ik voor de volgende monitoren ging: https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000120639678/?s2a=
De rand onder het paneel bleek namelijk dikker te zijn dan de rest van de monitor, terwijl de zijkanten van dat deel ook niet afgeschuind waren zodat de monitoren daardoor niet goed aaneensloten en er een kier tussen de monitoren bleef zitten. Dat heb ik toen maar opgelost door de zijkanten daar een beetje af te ronden met een schuurmachine ;-).
De rand onder het paneel bleek namelijk dikker te zijn dan de rest van de monitor, terwijl de zijkanten van dat deel ook niet afgeschuind waren zodat de monitoren daardoor niet goed aaneensloten en er een kier tussen de monitoren bleef zitten. Dat heb ik toen maar opgelost door de zijkanten daar een beetje af te ronden met een schuurmachine ;-).
In het weekend van 13 en 14 januari is er een Simracingbeurs. Gratis toegang en daar kan je triples aanschouwen en waarschijnlijk ook wel proberen hoe het is.
https://simformula.eu/
Ik ga daar ook naar toe komend jaar.Simbob schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:19:
In het weekend van 13 en 14 januari is er een Simracingbeurs. Gratis toegang en daar kan je triples aanschouwen en waarschijnlijk ook wel proberen hoe het is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bedankt voor de tip!Simbob schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:19:
@DumbAss, 100% een skill issue 
Een 4070Ti is een potent kaartje, maar kan de rest van je PC ook mee? Een dikke GPU en trage CPU heeft weinig toegevoegde waarde, je moet zorgen dat de hele setup in balans is.
Monitoren: Ik houd minimaal 75Hz aan, dunne bezels, <5ms reactietijd, strakke zijkant zoals @Huugje zegt. Verder is het afhankelijk van je wensen (bv IPS vs VA paneel). Er zijn genoeg mensen die zeggen minstens 165Hz, max 1ms reactie tijd. Mijn mening; SIM racen is relatief 'traag en geleidelijk' tov een FPS waar ik de meerwaarde dan sneller zie.
ps. heb zelf 165Hz/1ms tripples die ik op 90FPS draai (capped) maar dat was omdat die een goede prijs hadden.
Een 4070Ti is een potent kaartje, maar kan de rest van je PC ook mee? Een dikke GPU en trage CPU heeft weinig toegevoegde waarde, je moet zorgen dat de hele setup in balans is.
Monitoren: Ik houd minimaal 75Hz aan, dunne bezels, <5ms reactietijd, strakke zijkant zoals @Huugje zegt. Verder is het afhankelijk van je wensen (bv IPS vs VA paneel). Er zijn genoeg mensen die zeggen minstens 165Hz, max 1ms reactie tijd. Mijn mening; SIM racen is relatief 'traag en geleidelijk' tov een FPS waar ik de meerwaarde dan sneller zie.
ps. heb zelf 165Hz/1ms tripples die ik op 90FPS draai (capped) maar dat was omdat die een goede prijs hadden.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 31-12-2023 19:01 ]
7800X3D. Recent ge-update. Ik ga dan niet te veel eisen aan ms/hz stellen. Welk schermen heb jij nu?Card Nox schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:00:
@DumbAss, 100% een skill issue
Ik neig naar of 49" 32:9 of een full monty 32" triples. Maar daar moet ook weer een stuk frame bij, dus al met al ben je zomaar 1300 euro kwijt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
uitvoering: Lenovo G27c-10 (EU-model) ZwartDumbAss schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:24:
[...]
7800X3D. Recent ge-update. Ik ga dan niet te veel eisen aan ms/hz stellen. Welk schermen heb jij nu?
Niet meer relevant nu.
Wellicht is dit een optie: uitvoering: Iiyama ProLite XU2794QSU Zwart (vaste monitorvoet)
Weet niet of je flat of curved wil, de mijne zijn curved.
[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 01-01-2024 20:24 ]
Ik ga daar ook naartoe dit jaar.Simbob schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:19:
Basement Bios ---- Exo-S
Momenteel ben ik juist teruggegaan van triple 27" Dell S2721DGF naar een Samsung Odyssey OLED G93SC. Vooral vanwege de ruimte, loopt iets gemakkelijker de kamer in zo. Geen bezels is ook prettig.
De Asus Bezel Free kit ook nog geprobeerd, maar dat past niet lekker bij de Dell schermen die de aan-/uitknop rechtsonder hebben zitten. Met de Asus kit kan je daar dan niet meer bij.
Ja, je ziet iets minder naar de zijkant maar tot nu toe nog niet echt hinderlijk ervaren. Bij WRC / Dirt Rally sowieso geen issue natuurlijk.
Alleen nog een beetje in dubio om de schermen te verkopen en de Asus kit te retourneren naar Amazon of achter de hand houden mocht ik het toch weer naar triples willen bouwen.
De Asus Bezel Free kit ook nog geprobeerd, maar dat past niet lekker bij de Dell schermen die de aan-/uitknop rechtsonder hebben zitten. Met de Asus kit kan je daar dan niet meer bij.
Ja, je ziet iets minder naar de zijkant maar tot nu toe nog niet echt hinderlijk ervaren. Bij WRC / Dirt Rally sowieso geen issue natuurlijk.
Alleen nog een beetje in dubio om de schermen te verkopen en de Asus kit te retourneren naar Amazon of achter de hand houden mocht ik het toch weer naar triples willen bouwen.
[ Voor 11% gewijzigd door maniac2003 op 02-01-2024 16:13 . Reden: toevoeging ]
@kroegtijger @Rogar vraagje svp.
Is het installeren/setup van de ambibox ingewikkeld? Wil het gebruiken in combinatie met xbox series x.
Heb wat rond zitten neuzen op internet en krijg niet een heel duidelijk antwoord. Chatgtp komt met volgende. Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik de xbox connect met de ambibox. Thx!
===
To set up AmbiBox with your Xbox Series X, you'll generally need to follow these steps:
Download AmbiBox:
Ensure you have AmbiBox installed on your computer.
Connect LEDs:
Set up your LED strips around your TV or monitor.
Connect to PC:
Connect the LED controller to your computer where AmbiBox is installed.
Configure AmbiBox:
Open AmbiBox and configure it to recognize your LED setup. This may involve specifying the number and arrangement of LEDs.
Connect Xbox Series X:
Connect your Xbox Series X to the same network as your computer.
Capture Device (Optional):
If you're using a capture device (like a video grabber) to feed the video signal from your Xbox to your PC, make sure it's properly connected.
Configure AmbiBox for Xbox:
In AmbiBox settings, ensure it's set to capture the Xbox video feed.
Calibration:
Calibrate the AmbiBox system to match the colors on your TV or monitor. This helps ensure accurate color replication by the LEDs.
Start AmbiBox:
Start AmbiBox and verify that the LEDs respond to the content on your Xbox Series X.
Remember, the specifics can vary based on your hardware and software versions, so it's always a good idea to refer to the AmbiBox documentation or community forums for any updates or troubleshooting tips.
User
Philips Hue Play installation xbox series x
ChatGPT
To install and set up Philips Hue Play lights with your Xbox Series X, follow these general steps:
Get Philips Hue Bridge:
Ensure you have a Philips Hue Bridge connected to your home network.
Connect Hue Play Lights:
Connect your Philips Hue Play lights to the Philips Hue Bridge.
Update Firmware:
Make sure your Philips Hue Bridge and lights have the latest firmware by using the Philips Hue app.
Connect Philips Hue to Xbox Series X:
Open the Philips Hue app and link it to your Xbox Series X through the "Entertainment" section in the app settings.
Install Xbox Hue Sync:
Download and install the Xbox Hue Sync app on your Xbox Series X.
Configure Xbox Hue Sync:
Open the Xbox Hue Sync app and follow the on-screen instructions to configure your Philips Hue lights. Ensure they are correctly identified and positioned.
Adjust Settings:
Customize the brightness, color, and intensity settings according to your preferences within the Xbox Hue Sync app.
Start Syncing:
Start a game or video on your Xbox Series X, and the Philips Hue lights should sync with the on-screen content.
Keep in mind that specific steps might vary based on software updates and app versions. Refer to the official Philips Hue and Xbox support documentation for the most accurate and up-to-date instruction
===
Is het installeren/setup van de ambibox ingewikkeld? Wil het gebruiken in combinatie met xbox series x.
Heb wat rond zitten neuzen op internet en krijg niet een heel duidelijk antwoord. Chatgtp komt met volgende. Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik de xbox connect met de ambibox. Thx!
===
To set up AmbiBox with your Xbox Series X, you'll generally need to follow these steps:
Download AmbiBox:
Connect LEDs:
Connect to PC:
Configure AmbiBox:
Open AmbiBox and configure it to recognize your LED setup. This may involve specifying the number and arrangement of LEDs.
Connect Xbox Series X:
If you're using a capture device (like a video grabber) to feed the video signal from your Xbox to your PC, make sure it's properly connected.
Calibration:
Calibrate the AmbiBox system to match the colors on your TV or monitor. This helps ensure accurate color replication by the LEDs.
Start AmbiBox:
Start AmbiBox and verify that the LEDs respond to the content on your Xbox Series X.
Remember, the specifics can vary based on your hardware and software versions, so it's always a good idea to refer to the AmbiBox documentation or community forums for any updates or troubleshooting tips.
User
ChatGPT
To install and set up Philips Hue Play lights with your Xbox Series X, follow these general steps:
Get Philips Hue Bridge:
Connect Hue Play Lights:
Update Firmware:
Make sure your Philips Hue Bridge and lights have the latest firmware by using the Philips Hue app.
Open the Philips Hue app and link it to your Xbox Series X through the "Entertainment" section in the app settings.
Install Xbox Hue Sync:
Configure Xbox Hue Sync:
Open the Xbox Hue Sync app and follow the on-screen instructions to configure your Philips Hue lights. Ensure they are correctly identified and positioned.
Adjust Settings:
Customize the brightness, color, and intensity settings according to your preferences within the Xbox Hue Sync app.
Start Syncing:
Start a game or video on your Xbox Series X, and the Philips Hue lights should sync with the on-screen content.
Keep in mind that specific steps might vary based on software updates and app versions. Refer to the official Philips Hue and Xbox support documentation for the most accurate and up-to-date instruction
===
Ik zou het houden.maniac2003 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:11:
Momenteel ben ik juist teruggegaan van triple 27" Dell S2721DGF naar een Samsung Odyssey OLED G93SC. Vooral vanwege de ruimte, loopt iets gemakkelijker de kamer in zo. Geen bezels is ook prettig.
Of wat wil je er eventueel voor hebben?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe ver zit je van scherm? En welke FOV heb je dan? Ik zit op ongeveer 75cm van mijn 34" ultrawide en mis toch wat zij-zicht, dus denk eraan om ook zo'n superbreed scherm te halen.maniac2003 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:11:
Ik heb geen idee hoe het met de ambibox werkt eerlijk gezegd.Prev schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:44:
@kroegtijger @Rogar vraagje svp.
===
Download AmbiBox:
Connect LEDs:
Connect to PC:
Configure AmbiBox:
Connect Xbox Series X:
Calibration:
Start AmbiBox:
User
ChatGPT
Get Philips Hue Bridge:
Connect Hue Play Lights:
Update Firmware:
Install Xbox Hue Sync:
Configure Xbox Hue Sync:
Adjust Settings:
Start Syncing:
===
Nanoleaf en Hue wel.
Nanoleaf werkt gewoon uit de doos (lichtslang opplakken en app installeren, dan calibreren en genieten).
Hue werkt via een Hue Bridge, Hue Play Sync Box en Hue ledstrips (iets meer gedoe en veel hogere kosten dan de Nanoleaf).
@Prev ik gebruik het in combinatie met de output van Windows, en niet vanuit een extern device zoals een Xbox. Zoals ChatGPT ook al aangeeft dien je dus de Xbox output te capturen, en daarna kan Ambibox er pas wat mee doen en op basis van die data weer je ledjes aansturen.
Hoe je precies die capture doet weet ik niet zo direct, maar wat ik even snel terug kan vinden zou je de HDMI-output van de Xbox moeten capturen en dus heb je een capture device nodig voor HDMI. Op USB-C kosten die dingen niet zo heel veel (kom ze vanaf een euro'tje of 15 al tegen).
Helaas dat de site van ambibox.ru onbereikbaar is, vermoedelijk door de fratsen van Vlad. Is al enige tijd offline helaas, maar daar vond je een wiki-pagina waar al dat soort dingen uitgebreid in beschreven werden.
Hoe je precies die capture doet weet ik niet zo direct, maar wat ik even snel terug kan vinden zou je de HDMI-output van de Xbox moeten capturen en dus heb je een capture device nodig voor HDMI. Op USB-C kosten die dingen niet zo heel veel (kom ze vanaf een euro'tje of 15 al tegen).
Helaas dat de site van ambibox.ru onbereikbaar is, vermoedelijk door de fratsen van Vlad. Is al enige tijd offline helaas, maar daar vond je een wiki-pagina waar al dat soort dingen uitgebreid in beschreven werden.
Zou eerst proberen om het scherm zo dichtbij mogelijk te krijgen. 75cm is een te grote afstand om een lekkere FOV te krijgen. Dat verhelp je niet door een nóg breder scherm te nemen.lapino schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:35:
[...]
Hoe ver zit je van scherm? En welke FOV heb je dan? Ik zit op ongeveer 75cm van mijn 34" ultrawide en mis toch wat zij-zicht, dus denk eraan om ook zo'n superbreed scherm te halen.
Ik zit op 54cm van m'n center monitor af en met m'n sidemonitoren op 60 graden heb ik een FOV van 176.
Mijn Treq One met de monitor mount die ik kocht kan gewoon niet dichter, of ik moet een andere mount gaan kopen... Die niet in stock is trouwens, en nog eens 250 euro opleggen...dan verkoop ik liever huidige monitor en koop ik super ultrawide.
Heb wel nog een stukje alu frame over van 20cm (moet ik eens meten), met nog zo'n stukje erbij zou ik het wel kunnen fixen.
Heb wel nog een stukje alu frame over van 20cm (moet ik eens meten), met nog zo'n stukje erbij zou ik het wel kunnen fixen.
Heb jij de Basic Monitor Mount?lapino schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:01:
Mijn Treq One met de monitor mount die ik kocht kan gewoon niet dichter, of ik moet een andere mount gaan kopen... Die niet in stock is trouwens, en nog eens 250 euro opleggen...dan verkoop ik liever huidige monitor en koop ik super ultrawide.
Bij de Unified Single Monitor Mount komt het scherm namelijk meer naar voren.
Zo kocht ik mijn TREQ One namelijk aanvankelijk in maart vorig jaar.
:strip_exif()/f/image/5bjYMH9PVMrxaGUZR4jl1a5G.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen een week had ik de Single naar Triple upgrade kit al gekocht.
:strip_exif()/f/image/vkQrV7JVihRFWDrhVxSaw9bL.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar je ziet dus dat je met de Unified Monitor Mount dus het scherm al direct dichterbij hebt, door de kromming van de arm.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 03-01-2024 19:39 ]
Heb idd die basic, niet de unified. Verkoop je de jouwe eventueel? Al denk ik niet dat verschil gigantisch zal zijn, mijn monitor staat nu nét achter de wheelbase, met die unified komt die +- 20cm dichter denk ik. Triple zal hier sowieso niet komen, heb er de plaats niet voor (moet maar eens foto's zien die ik hier heb gepost). Maar een super ultrawide zou nog nét lukken.
[ Voor 79% gewijzigd door lapino op 03-01-2024 20:27 ]
Volgens mij heeft @Rivanov m uitgebreid naar triple mount, ik heb een losse triple stand aangeschaft en heb de unified over DM maar fflapino schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:25:
Heb idd die basic, niet de unified. Verkoop je de jouwe eventueel?
Momenteel 64 centimeter, maar het scherm gaat nog iets verder naar achteren aangezien ik met de huidige ruimte geen display kan monteren op mijn CSL DD.lapino schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:35:
[...]
Hoe ver zit je van scherm? En welke FOV heb je dan? Ik zit op ongeveer 75cm van mijn 34" ultrawide en mis toch wat zij-zicht, dus denk eraan om ook zo'n superbreed scherm te halen.
FOV is volgens de "Modern FOV calculator" dan 38 graden voor EA WRC en 37 graden voor ACC.
De spiegels vallen, afhankelijk van de virtuele bolide, deels binnen of buiten beeld.
Momenteel rijd ik weinig online, dus het zit mij niet zo heel erg in de weg. Maar vandaar mijn twijfel nog wat te doen.
Heb de single mount geüpgrade naar de triples met de upgrade kit van TREQ. Dus helaas.lapino schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:25:
Heb idd die basic, niet de unified. Verkoop je de jouwe eventueel? Al denk ik niet dat verschil gigantisch zal zijn, mijn monitor staat nu nét achter de wheelbase, met die unified komt die +- 20cm dichter denk ik. Triple zal hier sowieso niet komen, heb er de plaats niet voor (moet maar eens foto's zien die ik hier heb gepost). Maar een super ultrawide zou nog nét lukken.
Kan het pas verkopen zodra ik nog een keer ga upgraden naar 3 x 32” en een stand-alone mount koop.
Lange schroeven / standoffs gebruiken.maniac2003 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:12:
[...]
Momenteel 64 centimeter, maar het scherm gaat nog iets verder naar achteren aangezien ik met de huidige ruimte geen display kan monteren op mijn CSL DD.
FOV is volgens de "Modern FOV calculator" dan 38 graden voor EA WRC en 37 graden voor ACC.
De spiegels vallen, afhankelijk van de virtuele bolide, deels binnen of buiten beeld.
Momenteel rijd ik weinig online, dus het zit mij niet zo heel erg in de weg. Maar vandaar mijn twijfel nog wat te doen.
Deed ik ook toen ik de Fanatec GT DD Pro nog had.
:strip_exif()/f/image/Xo7xjRDpzxgZKtJKpug3u4Xe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MDreI2mTstE6ULhr6MOGJTyF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 04-01-2024 06:56 ]
Vraagje. Ik heb een Streamdeck gekocht om als buttonbox te gaan gebruiken met ACC.
Aangezien dit een verjaardagscadeau is kan ik hem nog niet meteen aansluiten , maar heb ik wel de tijd om een beetje inspiratie op te doen qua welke knoppen en lay-out .
Toch is er 1 ding die ik niet perse gevonden kan krijgen. Ik kreeg de tip om vjoy te installeren omdat ik dan geen keyboard shortcuts hoef te gebruiken . Iemand die hier ervaring mee heeft , icm ACC?
Aangezien dit een verjaardagscadeau is kan ik hem nog niet meteen aansluiten , maar heb ik wel de tijd om een beetje inspiratie op te doen qua welke knoppen en lay-out .
Toch is er 1 ding die ik niet perse gevonden kan krijgen. Ik kreeg de tip om vjoy te installeren omdat ik dan geen keyboard shortcuts hoef te gebruiken . Iemand die hier ervaring mee heeft , icm ACC?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Stream Deck icm vjoy gebruik ik niet, gebruik vaak nog keyboard shortcuts.
Wellicht dat andere daar wat meer over kunnen vertellen.
Wel kan ik je onderstaande (gratis) icon packs aanraden
https://github.com/cdemetriadis/lovely-streamdeck-icons
https://www.racedepartmen.../stream-deck-icons.51387/
Wellicht dat andere daar wat meer over kunnen vertellen.
Wel kan ik je onderstaande (gratis) icon packs aanraden
https://github.com/cdemetriadis/lovely-streamdeck-icons
https://www.racedepartmen.../stream-deck-icons.51387/
Is een Thrustmaster TX een leuke manier om met simracen te beginnen? Geld voor een serieuze setup is er wel maar geen ruimte dus mocht ik iets kopen dan zal het een stuurtje+pedalen en waarschijnlijk een wheel stand worden.
Een TX kan leuk zijn om mee te starten, maar zoals je zelf al aangeeft begint het eigenlijk wel met een plek te hebben waar je e.e.a. ook goed op kunt monteren / plaatsen. Je kan nog zo'n goede hardware kopen, maar als er geen plek voor is, houdt het op en blijf je aanrommelen.Homeland schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:21:
Is een Thrustmaster TX een leuke manier om met simracen te beginnen? Geld voor een serieuze setup is er wel maar geen ruimte dus mocht ik iets kopen dan zal het een stuurtje+pedalen en waarschijnlijk een wheel stand worden.
Zelf vond ik tot nu toe de beste investering die ik gedaan heb m'n rig... langdurig lopen kloten met allemaal knutsel-oplossingen, maar het is het allemaal net niet.. de boel schuift, of je stoel zit niet op de goede plek, pedalen die niet heel stabiel staan en bij hard remmen weg schieten en ga zo maar door. Haalde behoorlijk het plezier eruit. Daarna toch maar naar een grote-mensen-rig over gestapt en wat een verademing zeg! meteen was ik aanzienlijk constanter en vrij snel daarna ook sneller dan voorheen, met dezelfde hardware (en daarna kan je dan ook volledig je uitleven met upgrades etc).
Mijn advies zou dan ook zijn om pas als je een (goede) plek hebt om je hobby uit te oefenen er op te gaan investeren en geen aankopen te doen waarvan je eigenlijk op voorhand al wel voelt aankomen dat het een plakbandjes-fix is. Let wel dat dit dus ook een wheelstand-oplossing zou kunnen zijn; het is niet gezegd dat je dan ook per sé naar een volledige alu-rig zou moeten gaan kijken. Met een wheelstand en een goede stevige stoel kan je ook prima resultaten bereiken!
Ik kan dit beamen. De focus ligt al snel op wheelbases en stuurtjes en pedalen. Dat is ook interessanter spul om mee bezig te zijn dan een frame, maar toch is dat letterlijk de basis waar alles mee staat of valt.
Ik heb tweedehands spullen gekocht en daarbij vooral gelet op de electronica. Dat de rig die ik uiteindelijk gekocht heb een alu 80/40 frame had was een bonusje. Maar als ik nu naar alle onderdelen kijk dan is dat het onderdeel waar ik het langst plezier van ga hebben. Werkelijk perfect. En eindeloos uitbreidbaar en aanpasbaar. Als je dan ook meeneemt dat het niet substantieel duurder is dan al die PlaySeat-achtige oplossingen dan is het ook een no-brainer. Enige is dat je er wel de ruimte voor moet hebben.
Ter illustratie dat weinig hetzelfde blijft: Nieuwe stoel voor mijn rig, erg fijne upgrade, heel comfy
Ik heb tweedehands spullen gekocht en daarbij vooral gelet op de electronica. Dat de rig die ik uiteindelijk gekocht heb een alu 80/40 frame had was een bonusje. Maar als ik nu naar alle onderdelen kijk dan is dat het onderdeel waar ik het langst plezier van ga hebben. Werkelijk perfect. En eindeloos uitbreidbaar en aanpasbaar. Als je dan ook meeneemt dat het niet substantieel duurder is dan al die PlaySeat-achtige oplossingen dan is het ook een no-brainer. Enige is dat je er wel de ruimte voor moet hebben.
Ter illustratie dat weinig hetzelfde blijft: Nieuwe stoel voor mijn rig, erg fijne upgrade, heel comfy
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-01-2024 20:07 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ben een beetje aan het uitzoeken welke monitoren ik wil gebruiken in een triple opstelling. Mogen ze alledrie curved zijn? Of doe je dat alleen met de buitenste twee? Ik zag op Bol.com een volgens mij prima scherm:
https://www.bol.com/nl/nl...ZbAyZHtw.2.3.ProductImage
Maar ik twijfel dus of ze alledrie gebogen kunnen zijn.
Ja, ze kunnen gewoon alle drie gebogen zijn. Dat is volgens mij dan ook het beste. Want bijvoorbeeld in iRacing geef je aan dat je Flat Screens hebt of Curved. Maar je kunt niet zeggen, middelste is flat en sides zijn curved.Inevitable schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:00:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken welke monitoren ik wil gebruiken in een triple opstelling. Mogen ze alledrie curved zijn? Of doe je dat alleen met de buitenste twee? Ik zag op Bol.com een volgens mij prima scherm:
Dus dan is het alles of niets.
Maar volgens mij is qua uitlijning, curved monitoren wel stukje lastiger dan triple flats.
Thanks, ik zou graag 3x 32inch nemen maar zie daar niet heel veel keuze in bij rechte schermen.Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:10:
[...]
Ja, ze kunnen gewoon alle drie gebogen zijn. Dat is volgens mij dan ook het beste. Want bijvoorbeeld in iRacing geef je aan dat je Flat Screens hebt of Curved. Maar je kunt niet zeggen, middelste is flat en sides zijn curved.
Maar volgens mij is qua uitlijning, curved monitoren wel stukje lastiger dan triple flats.
473*3=1419 euro. En dan nog een beetje fatsoenlijke DP-kabels erbij. Dat tikt lekker aan.
Zelf neig ik naar de Iiyama van 350 euro. Op 3 schermen scheelt dat een 4e scherm die je erboven kan hangen.
uitvoering: Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 Zwart
Zelf neig ik naar de Iiyama van 350 euro. Op 3 schermen scheelt dat een 4e scherm die je erboven kan hangen.
Ja mee eens hoor, het is een hoop geld maar ik weet wel weer hoe het gaat bij mezelf. Dan ben ik net niet tevreden en moet de hele boel toch weer omgewisseld worden. Dus dan nu maar even droog brood eten en alles naar wens bestellen.Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:15:
473*3=1419 euro. En dan nog een beetje fatsoenlijke DP-kabels erbij. Dat tikt lekker aan.
Ik had gedacht voor de rig en schermen 5000 euro kwijt te zijn en dan de extra's nog. Ik heb een monsterpc staan en twijfel of ik die ook hier voor ga gebruiken of dat ik een nieuwe speciaal hier voor bestel.
De wat dikkere rand onder het paneel van dat scherm is aan de zijkanten niet afgeschuind. Dat gaat het onmogelijk maken om de monitoren goed aan te laten sluiten. Tenzij je net als ik een schuurmachine pak en deze punten alsnog afschuint.Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:15:
Welke stoel is dit?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:34:
Ik kan dit beamen. De focus ligt al snel op wheelbases en stuurtjes en pedalen. Dat is ook interessanter spul om mee bezig te zijn dan een frame, maar toch is dat letterlijk de basis waar alles mee staat of valt.
Ter illustratie dat weinig hetzelfde blijft: Nieuwe stoel voor mijn rig, erg fijne upgrade, heel comfy[Afbeelding]
__/`\__/`\__
Mazda MX5 NB FL.
@Inevitable, yes alle 3 curved mag zeker, heb ik ook. Curved geeft in theorie de beste ervaring aangezien je wilt dat de afstand van je oog naar elk punt op het scherm hetzelfde is (dan hoeven je ogen zich minder vaak opnieuw scherp te stellen, hoe miniscuul dan ook).
Ook dat lukt met curved niet uiteraard omdat de schermen verticaal gezien nog recht zijn, je je hoofd beweegd etc, maar het is al iets 'beter' dan bij flat.
Praktisch gezien zul je niet veel verschil merken denk ik
@Rivanov, kwa uitlijning weet ik zo niet, maakt volgens mij geen verschil, of waarom denk je van wel?
Ook dat lukt met curved niet uiteraard omdat de schermen verticaal gezien nog recht zijn, je je hoofd beweegd etc, maar het is al iets 'beter' dan bij flat.
Praktisch gezien zul je niet veel verschil merken denk ik
@Rivanov, kwa uitlijning weet ik zo niet, maakt volgens mij geen verschil, of waarom denk je van wel?
Juist non curved voor triples. Dat iRacing (heel netjes!) de keuze geeft is een fix voor curved schermen, geen feature. Bij een triple opstelling, in cockpit view, met correcte FOV, zorgen curved schermen voor een lichte afwijking. iRacing heeft voor zover ik weet alleen maar cockpit camera (toch?).Rivanov schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:10:
[...]
Ja, ze kunnen gewoon alle drie gebogen zijn. Dat is volgens mij dan ook het beste. Want bijvoorbeeld in iRacing geef je aan dat je Flat Screens hebt of Curved. Maar je kunt niet zeggen, middelste is flat en sides zijn curved.
Het zal overigens prima gaan met curved hoor, wen je vast wel aan. Maar als je de keuze nog moet maken is het goed om eerst even het internet af te struinen wat simracing FOV inhoudt. Dit artikel geeft veel info.
Zo, bij deze de P1000's besteld met haptic feedback op de rem. Kost me 300 euro maar heb me er al bij neergelegd dat dit nu eenmaal dure hobby is. Sowieso zullen deze beter voor me zijn qua plaatsing/aanpassingsmogelijkheden én ik heb dan ook nog optie om te upgraden naar hydraulisch systeem en/of inverted pedals, wat toch ook mooie plus is. Besteld bij simwear, is op uurtje rijden dus ook wel handig dat ik deze kan oppikken bij (min of meer) lokale dealer.
Persoon die de V3s overneemt doet toch ook mooie zaak denk ik, ik laat ze voor 300 euro incl BPK.
Persoon die de V3s overneemt doet toch ook mooie zaak denk ik, ik laat ze voor 300 euro incl BPK.
Ik bedoelde met mijn opmerking "dat is dan ook het beste" dat je dan ook drie curved moet nemen i.p.v. 2 curved en één flat. Ben het met je eens dat triple flat sowieso aan te raden is wil je correcte FOV.Botmeister schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:02:
[...]
Juist non curved voor triples. Dat iRacing (heel netjes!) de keuze geeft is een fix voor curved schermen, geen feature. Bij een triple opstelling, in cockpit view, met correcte FOV, zorgen curved schermen voor een lichte afwijking. iRacing heeft voor zover ik weet alleen maar cockpit camera (toch?).
Het zal overigens prima gaan met curved hoor, wen je vast wel aan. Maar als je de keuze nog moet maken is het goed om eerst even het internet af te struinen wat simracing FOV inhoudt. Dit artikel geeft veel info.
Interessant, zo nog niet over nagedacht maar met curved vs flat zou het beeld inderdaad net iets anders moeten zijn, je zou net iets meer moeten zien. Ik heb curved en daar is het me nog niet opgevallen, volgende keer eens op letten en hopelijk ga ik me er niet aan storen als het 'fout' is.Botmeister schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:02:
[...]Juist non curved voor triples. Dat iRacing (heel netjes!) de keuze geeft is een fix voor curved schermen, geen feature. Bij een triple opstelling, in cockpit view, met correcte FOV, zorgen curved schermen voor een lichte afwijking. iRacing heeft voor zover ik weet alleen maar cockpit camera (toch?).
Het is natuurlijk allemaal vrij marginaal, afhankelijk van je R curve/rating.
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 17-01-2024 17:16 ]
@Botmeister @Card Nox
Er is aparte software eventueel wel voor die een platte weergave op curved corrigeert. Is vaak echter gericht op beamers (meerdere beamers op een 180 graden wand projecteren) en de meeste goede oplossingen erin zijn ook niet heel goedkoop. je bent al gauw 500,- of meer aan software kwijt, en dan nog eindig je met een extra layer ertussen die over het algemeen het geheel er niet sneller op zal maken. Platte schermen zijn daarmee dan aanzienlijk eenvoudiger. Wil je zo'n enorme FOV hebben, dan is VR een logischere weg voor de gemiddelde consument.
Er is aparte software eventueel wel voor die een platte weergave op curved corrigeert. Is vaak echter gericht op beamers (meerdere beamers op een 180 graden wand projecteren) en de meeste goede oplossingen erin zijn ook niet heel goedkoop. je bent al gauw 500,- of meer aan software kwijt, en dan nog eindig je met een extra layer ertussen die over het algemeen het geheel er niet sneller op zal maken. Platte schermen zijn daarmee dan aanzienlijk eenvoudiger. Wil je zo'n enorme FOV hebben, dan is VR een logischere weg voor de gemiddelde consument.
Om goed te werken vermoed ik dat IR vraagt welke R-curve je hebt. Anders kun je niet tegen windows/gpu zeggen hoe het beeld gecorrigeerd moet worden.Card Nox schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:11:
[...]Het is natuurlijk allemaal vrij marginaal, afhankelijk van je R curve/rating.
~doet check.....en bingo. Kon haast niet anders
verkeerd
[ Voor 111% gewijzigd door Señor Sjon op 18-01-2024 10:52 ]
Wrong topic?
Teveel tabjes open en beiden beginnen met een S.
Voor diegene die issues hebben met triple monitors, windowed mode en G-Sync.
Klaarblijkelijk is Multi Plane Overlay de boosdoener. En door dat uit te schakelen werkt het. Ga dit vanavond testen.
Ook bevestigd door anderen op iRacing forum.
Klaarblijkelijk is Multi Plane Overlay de boosdoener. En door dat uit te schakelen werkt het. Ga dit vanavond testen.
Ook bevestigd door anderen op iRacing forum.
[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 18-01-2024 11:32 ]
Hoewel ik al vaker even door dit topic ben gaan lezen kom ik er even niet uit. Mogelijk door mijn situatie. Ik zoek een cockpit en dan zat ik te denken aan Simlab GT EVO. Maar mijn zoontje van 2 jaar speelt ook iets te graag met een stuur.
Wat zou dan een goede cockpit zijn of kan ik beter een playseat kopen omdat deze sneller te verstellen lijkt te zijn?
In het verleden had ik een playseat en dat was wel leuk maar niet stijf genoeg voor mij, daarom dat ik liever een goede cockpit heb maar denk dat de verstelbaarheid elke keer problematisch gaat zijn?
Iemand met kind(eten) die hier ervaring mee heeft?
Wat zou dan een goede cockpit zijn of kan ik beter een playseat kopen omdat deze sneller te verstellen lijkt te zijn?
In het verleden had ik een playseat en dat was wel leuk maar niet stijf genoeg voor mij, daarom dat ik liever een goede cockpit heb maar denk dat de verstelbaarheid elke keer problematisch gaat zijn?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De Evo kan prima.
Je hebt verstelsystemen voor de pedalen (zoals een autostoel) en op mijn rig zit een Ford Focus ST Recaro. Groot voordeel van een autostoel is de grote mate van verstelbaarheid, ook in de hoogte.
Je hebt verstelsystemen voor de pedalen (zoals een autostoel) en op mijn rig zit een Ford Focus ST Recaro. Groot voordeel van een autostoel is de grote mate van verstelbaarheid, ook in de hoogte.
@Chevy454, het is onwaarschijnlijk dat je zoontje van 2 in dezelfde rig kan. Lengte verschil is (wederom zeer waarschijnlijk) te groot.
Wat ik vaker deed is hem op schoot doen en dan wat racen.
Nu zet ik vaak een replay op en kijkt/raced hij die. Foto is toevallig van een stream (hence single screen). Hier was hij 4j overigens.
Wat ik vaker deed is hem op schoot doen en dan wat racen.
Nu zet ik vaak een replay op en kijkt/raced hij die. Foto is toevallig van een stream (hence single screen). Hier was hij 4j overigens.
2 jaar.... daar had ik even overheen gelezen. Kinderen vanaf ca 6-7 jaar gaan meestal nog wel met de verstelbaarheid, maar liever ouder. Zo jong moet je de FFB uitzetten en pedalen gebruiken kan je ook wel vergeten.
Indien je een stuurtje hebt met clutch paddles zou je die eventueel kunnen gebruiken voor gas en rem, hoewel ik mij ook dan nog afvraag of een tweejarige daar al de motoriek voor heeft. De handjes zullen er ook wel te klein voor zijn, lijkt mij.
De suggestie van @Card Nox lijkt mij dan ook de beste. Gewoon het ventje op schoot nemen en hem laten sturen terwijl je zelf gas geeft en remt. En uiteraard met automatisch schakelen en (zo goed als) geen force feedback. Oftewel, gewoon gaan voor die Simlab GT EVO. Het mannetje groeit er vanzelf in.
De suggestie van @Card Nox lijkt mij dan ook de beste. Gewoon het ventje op schoot nemen en hem laten sturen terwijl je zelf gas geeft en remt. En uiteraard met automatisch schakelen en (zo goed als) geen force feedback. Oftewel, gewoon gaan voor die Simlab GT EVO. Het mannetje groeit er vanzelf in.
Mijn tweedehands stuurtje kwam met een Advanced Paddle Module. Gebruik het ding zelf niet maar voor mijn zoontje is het ideaal omdat je het ding met één knop configureert om gas/rem te doen met de flippers. Stoel naar voren en hij kan redelijk rijden.
Oh ja en de FFB van mijn DD1 naar 5% gezet
Eerste keer vergeten en het mannetje schrok zich wild
Oh ja en de FFB van mijn DD1 naar 5% gezet
Let goed op uw kinderen. Als de software van een DD vastloopt (eventueel error i.c.m. Windows of het spel zelf of gewoon bij stroomstoring), dan loop je het risico dat het stuur zichzelf met maximale kracht een kant op beweegt. Op dat moment gelden er geen NM / slewrate limieten. Ik heb het ervaren. Trust me op deze, dat is al voor een volwassen man onhoudbaar en laat je even schrikken. Als er op dat moment een kinderarm tussen zit kan je naar de ehbo.
Bij simagic is er sinds enkele updates een aparte slider voor een max torque beperking. Los van procentuele gain / FFB slider voor de kracht.Botmeister schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:03:
Let goed op uw kinderen. Als de software van een DD vastloopt (eventueel error i.c.m. Windows of het spel zelf of gewoon bij stroomstoring), dan loop je het risico dat het stuur zichzelf met maximale kracht een kant op beweegt. Op dat moment gelden er geen NM / slewrate limieten. Ik heb het ervaren. Trust me op deze, dat is al voor een volwassen man onhoudbaar en laat je even schrikken. Als er op dat moment een kinderarm tussen zit kan je naar de ehbo.
Of die nog werkt wanneer wanneer de boel vastloopt durf ik niet te zeggen. Mijn settings lijken wel nog te werken na afsluiten van de software.
https://www.reddit.com/me...74e29980ea4e366b4b74383ef
Ik heb het geprobeerd om hem op mijn rig te laten spelen (hier 1 van 7 jaar) maar dat was een gemartel van niets dus uiteindelijk een oude G29 van Marktplaats opgesnord, oud pc'tje wat ik nog had liggen + een widescreen en alles op het bureau onder zijn hoogslaper gestald. Kleine aap voelde zich een heel baasje en ik hoef me geen zorgen meer te maken dat een 7 jarige met dito gewicht even lekker aan stuurtjes gaat hangen e.d.Chevy454 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:11:
Hoewel ik al vaker even door dit topic ben gaan lezen kom ik er even niet uit. Mogelijk door mijn situatie. Ik zoek een cockpit en dan zat ik te denken aan Simlab GT EVO. Maar mijn zoontje van 2 jaar speelt ook iets te graag met een stuur.
Nu is 2 jaar nog wel heel jong maar misschien is dit iets

https://www.smoby.com/smo...river-support-370211.html
Bij de DD1 en DD2 is er een hardware key waarbij je de torque kan limiten tot 8Nm (bij 100% in software).TiezZ_BE schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Bij simagic is er sinds enkele updates een aparte slider voor een max torque beperking. Los van procentuele gain / FFB slider voor de kracht.
Of die nog werkt wanneer wanneer de boel vastloopt durf ik niet te zeggen. Mijn settings lijken wel nog te werken na afsluiten van de software.
https://www.reddit.com/me...74e29980ea4e366b4b74383ef
Al zijn dat maar 2 pinnetjes die met elkaar verbonden worden, ik neem aan dat er hardwarematig wel enige beperkingen opgelegd wordt aan de power dan.
Ik heb nog een X360 met stuur en Forza alsook een TV. Enkel nog een cockpit waarbij deze gebruikt kan worden. Het liefst voor zoon en papa maar het gaat dus zoon op schoot van papa worden denk ik (wat he-le-maal niet erg is).R2D2 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:08:
Ik heb het geprobeerd om hem op mijn rig te laten spelen (hier 1 van 7 jaar) maar dat was een gemartel van niets dus uiteindelijk een oude G29 van Marktplaats opgesnord, oud pc'tje wat ik nog had liggen + een widescreen en alles op het bureau onder zijn hoogslaper gestald.
Nog wat verder denken wat het beste is. De Simlab GT EVO leek me ideaal omdat ik deze dan kan verder opbouwen voor ons beiden. De playseat optie is voor hem (en mij) even de beste oplossing.
Alleen denk ik dat mama niet gaat lachen.
(Gewoon die in de kamer zetten als mama winkelen is. Onmogelijk om tegen een brede glimlach nee te zeggen dan).
Nu is 2 jaar nog wel heel jong maar misschien is dit iets
Dat.... Dat.... Kon misschien nog iets zijn maar dat verveeld na 10 minuten wel.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
2 is te jong voor een volwassen rig, mijn oudste is 5 (wel stukje groter dan leeftijdsgenoten) en dat kan maar niet zomaar. De pedalen moeten flink naar voren en de wheelbase naar beneden (of zithoogte omhoog). Mijn Evo wordt klein beetje hybride, er komt een normale ziverhoger op de stoel en een extra bevestiging voor een extra setje pedalen.Chevy454 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:11:
Een playseat kan helemaal niet want in de meest ingeschoven stand (evolution) kan een 5 jarige nog niet bij de pedalen. Wel goed bij de wheelbase want die kan vrij laag
Enige optie is een houten zelfbouw.
__/`\__/`\__
Vraagje, ben op zoek naar een oplossing om een 7 inch schermpje te monteren op mijn csl dd /gt dd pro als dashboard. Iemand suggesties?
https://sim-lab.eu/produc...1031831846&pr_seq=uniform ?justsander schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:52:
Vraagje, ben op zoek naar een oplossing om een 7 inch schermpje te monteren op mijn csl dd /gt dd pro als dashboard. Iemand suggesties?
Sim-Lab heeft er nog enkelen, maar weet niet zeker of die passen, bijvoorbeeld deze: https://sim-lab.eu/produc...sw-elite-mounting-bracket
Of er zelf een (laten) 3d-printen.
Volgens de omschrijving zou de volgende mount op alle Fanatec bases te monteren moeten zijn:justsander schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:52:
https://simcore.com.au/lev-universal-multiadjustable-mount/
Ik heb eerst ooit een telefoonhouder geprint, maar vond het erg irritant werken. Bij even een hickup in de verbinding was je dash foetsie. Later deze 5 inch geplaatst: https://www.etsy.com/nl/l...g-pc-magnetisch-dashboard? Inmiddels heeft ie ook een 7 inch versie.
Je kan wel inspiratie opdoen hoe deze in elkaar zit.
Vjoy kan opzich wel makkelijk, de knoppen worden dan een 'unieke' en nieuwe input net. Het was opzich wel prima, maar ik gebruik liever gewoon de keyboard shortcuts. Ik heb in ACC alle normale keyboard shortcuts leeggegooid en gebruik op mijn Streamdeck nu de letters om zo snel naar het juiste MFD te gaan, knipperlichten etc etc in te stellen etc.backupdevice schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:07:
Vraagje. Ik heb een Streamdeck gekocht om als buttonbox te gaan gebruiken met ACC.
Het is maar net wat je fijn gaat vinden!
Zucht...
Zijn eigen website is de volgende: https://kglcreationlab.co...m-racing-gear-en/?lang=enSeñor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:09:
Ik heb eerst ooit een telefoonhouder geprint, maar vond het erg irritant werken. Bij even een hickup in de verbinding was je dash foetsie. Later deze 5 inch geplaatst: https://www.etsy.com/nl/l...g-pc-magnetisch-dashboard? Inmiddels heeft ie ook een 7 inch versie.
Zie je meteen al zijn producten.
Zelf neem ik van een game gewoon de keyboard shortcuts over in mijn Stream Deck. Kan ik voor alle functies zowel mijn Stream Deck als mijn keyboard gebruiken, net wat ik op dat moment gemakkelijker vind.SgtElPotato schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Vjoy kan opzich wel makkelijk, de knoppen worden dan een 'unieke' en nieuwe input net. Het was opzich wel prima, maar ik gebruik liever gewoon de keyboard shortcuts. Ik heb in ACC alle normale keyboard shortcuts leeggegooid en gebruik op mijn Streamdeck nu de letters om zo snel naar het juiste MFD te gaan, knipperlichten etc etc in te stellen etc.
Het is maar net wat je fijn gaat vinden!
Bij de ene betaalde je verzendkosten en bij de ander vreemd genoeg niet.Huugje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:48:
[...]
Zijn eigen website is de volgende: https://kglcreationlab.co...m-racing-gear-en/?lang=en
Wat doen mensen aan hun voeten tijdens het rijden?
Ik heb de fanatec V3 pedalen met de alu pedalen en rijd op sokken. Maar na een sessie of 2-3 zijn die om weg te gooien. Dat is dus niet houdbaar. Maar met schoenen voel ik veel te weinig.
Ik heb de fanatec V3 pedalen met de alu pedalen en rijd op sokken. Maar na een sessie of 2-3 zijn die om weg te gooien. Dat is dus niet houdbaar. Maar met schoenen voel ik veel te weinig.
Misschien eens goede zoeken kopen? Ik heb dezelfde pedalen al ruim 8 jaar en nog nooit een gat oid in mijn sokken gehad...Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
Maar ik denk dat je dan uitkomt op van die Sparco raceschoenen...
[ Voor 6% gewijzigd door Danielson op 06-02-2024 13:20 ]
Aanrader, ik heb de DDU-4 al een poosje op de rig zitten en die bevalt prima, zou wel de magnetische mount nemen mocht je zowel ronde als formule stijl stuurtjes hebben.Huugje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:48:
[...]
Zijn eigen website is de volgende: https://kglcreationlab.co...m-racing-gear-en/?lang=en
Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken aan de dashes van KGL is dat het plexiglas waar de behuizing van gemaakt is vrij krasgevoelig is.
Ik droeg altijd hoge allstars bij het indoor karten - ideale combinatie van steun en souplesse zonder echte raceschoenen te kopen. Ik heb pas net een stuur en pedalen dus moet ze weer eens opsnorren, maar lijkt me vergelijkbaar.Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb dezelfde pedalen en had hetzelfde probleem... uiteindelijk is het "opgelost" met doorzettingsvermogenEngineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
Zal vast niet voor iedereen de oplossing zijn, en ik zou het ook niet aanraden, maar het kan dus best zijn dat het gewoon even door de zure appel heen bijten is en net als met wielrennen je de eerste tijd pijn aan je hol hebt voordat je lekker zit
Ik heb geen pijn, ik heb gewoon een gat in mijn zokken.kroegtijger schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:32:
[...]
Ik heb dezelfde pedalen en had hetzelfde probleem... uiteindelijk is het "opgelost" met doorzettingsvermogenHet plezier van het racen woog niet op tegen de pijnlijke met name linker voet.. inmiddels heb ik er geen moment meer last van, ook niet na sessies van 4 of 5 uur.
Zal vast niet voor iedereen de oplossing zijn, en ik zou het ook niet aanraden, maar het kan dus best zijn dat het gewoon even door de zure appel heen bijten is en net als met wielrennen je de eerste tijd pijn aan je hol hebt voordat je lekker zit
Bedoel je dat je op blote voeten rijdt? Zou dat ook kunnen doen, of idd eens andere sokken proberen. Maar ik vind mijn Marvel sokken zo mooi
Sloffen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
Wellicht overkill, ik gebruik Sparco Slalom+ voor tijdens het racen (HE Ultimate).Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
Zucht...
Blote voeten gebeurd incidenteel wel eens, maar is me eigenlijk te koudEngineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Ik heb geen pijn, ik heb gewoon een gat in mijn zokken.
Bedoel je dat je op blote voeten rijdt? Zou dat ook kunnen doen, of idd eens andere sokken proberen. Maar ik vind mijn Marvel sokken zo mooi.
Maar welk willekeurig paar sokken voldoet voor me verder hoor. Begon eerst met ski-sokken in de veronderstelling dat die wat dikker waren, maar ook met hele dunne sokken gaat het prima. En ja, af en toe zit er dan wel eens een gat in. Dan ren je naar de winkel, haal je weer 5 paar voor 5 euro (van die wegwerp-sokken zijn prima) en je kan weer effe verder. Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is natuurlijk. Sokken zijn consumables imho
Hier kosten sokken 250% meer (5 paar voor 12,5€). Mss moet ik idd eens online zoeken achter goedkopere sokkenkroegtijger schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:06:
[...]
Dan ren je naar de winkel, haal je weer 5 paar voor 5 euro (van die wegwerp-sokken zijn prima) en je kan weer effe verder. Je moet het ook niet moeilijker maken dan het is natuurlijk. Sokken zijn consumables imho
Laatst bij de Dekamarkt nog een 8-pack voor 3,99 meegenomen.. Zo af en toe zijn ze nog wel eens bij de supermarkten in de aanbieding en is dan wel weer de moeite waard.Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:32:
[...]
Hier kosten sokken 250% meer (5 paar voor 12,5€). Mss moet ik idd eens online zoeken achter goedkopere sokken.
[ Voor 28% gewijzigd door kroegtijger op 06-02-2024 16:35 ]
Geen idee wat Dekamarkt is, denk niet dat ze dat in Vlaanderen hebbenkroegtijger schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:34:
[...]
Laatst bij de Dekamarkt nog een 8-pack voor 3,99 meegenomen.. Zo af en toe zijn ze nog wel eens bij de supermarkten in de aanbieding en is dan wel weer de moeite waard.
Aanvankelijk kocht ik de volgende kartschoenen voor het simracen:Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:15:
https://pro-racing.nl/arroxx-xbase-schoenen-zwart.html
En hoewel die op zich prima zitten, vind ik de zolen te stroef. Dat is geen probleem met het rempedaal, maar wel met het gaspedaal aangezien die naar mijn gevoel niet lekker terug gleed langs de zool bij het loslaten. Het was iets waar ik mij al gauw aan ergerde, maar dat is vast persoonlijk.
In ieder geval kocht ik daarna de volgende schoenen van Sim Hound:
https://simhound.com/products/sim-hound-racing-shoes
Helaas zijn die net iets te smal voor mijn voeten (het kan ook dat die gewoon te breed zijn) hoewel de maat verder wel goed was.
Waarna ik de volgende dingen kocht:
https://www.bol.com/nl/nl...et/9300000140078764/?s2a=
En daar ben ik persoonlijk heel tevreden over. Je schiet ze zo aan, zitten heel prettig, zijn nu in de winter lekker warm (zal in de zomer weer een nadeel zijn) en de zolen zijn dun genoeg om het gevoel van je pedalen te houden. Uiteraard is dat mijn persoonlijke ervaring, maar voor dat geld zou je het kunnen proberen. Bevallen ze niet tijdens het racen, dan heb je in ieder geval een paar heerlijke pantoffels ;-).
@Huugje
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Voor de warmte moet ik het niet doen, het is 22-23 graden in mijn bureau, zonder dat ik de PC aanzet
.
Maar ik ga ze zeker eens proberen. In het slechtste geval zal ik ze idd als pantoffels dragen, ik loop nu ook op sokken in huis aangezien we overal vloerverwarming hebben.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Voor de warmte moet ik het niet doen, het is 22-23 graden in mijn bureau, zonder dat ik de PC aanzet
Maar ik ga ze zeker eens proberen. In het slechtste geval zal ik ze idd als pantoffels dragen, ik loop nu ook op sokken in huis aangezien we overal vloerverwarming hebben.
Toen ik mijn load cell pedalen kocht, dacht ik ook schoenen nodig te hebben.
:strip_exif()/f/image/pAMOGR24yINMJriMqQIxQkfu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb toen Puma raceschoenen gekocht. Maar na verloop van tijd vond ik het eigenlijk maar irritant om telkens schoenen aan te doen als ik wilde rijden.
Nu sinds enige tijd dus gewoon op normale badstofsokken en dat werkt ook prima.
:strip_exif()/f/image/pAMOGR24yINMJriMqQIxQkfu.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb toen Puma raceschoenen gekocht. Maar na verloop van tijd vond ik het eigenlijk maar irritant om telkens schoenen aan te doen als ik wilde rijden.
Hier ook de puma race schoenen op de V3's met bpk.
In het begin wel eens met sloffen gedaan maar die waren toch al aardig versleten toen ik ermee begon.
Het wisselen naar de schoenen ben ik niet eens aan begonnen, ik gebruik ze nu gewoon als sloffen in huis (met wife approval, zij heeft ze ook cadeau gegeven voor mn verjaardag destijds
)
In het begin wel eens met sloffen gedaan maar die waren toch al aardig versleten toen ik ermee begon.
Het wisselen naar de schoenen ben ik niet eens aan begonnen, ik gebruik ze nu gewoon als sloffen in huis (met wife approval, zij heeft ze ook cadeau gegeven voor mn verjaardag destijds
Scapino huis sokken met van die rubberen slippadjes eronder. Daar loop ik thuis standaard al op dus ik hoef me niet eens om te kleden als ik ga rijden
Dit is de beste oplossing die ik (in 8 jaar) ben tegengekomen: https://www.bol.com/nl/nl...eQJfRBiw.2.3.ProductImage
Zijn waterschoenen, ontzettend luchtig en flexibel, je voelt alles en toch lijkt het op een schoen. Ik had meerdere sparco's gekocht, allemaal veel te harde zool. Puma speedcat's zouden het meest authentiek zijn, maar mij te duur. Mijn spaanse sloffen werken ook goed, maar zijn duidelijk geen "schoen". Die waterschoenen zijn echt fantastisch. Ik had ze voor 22euro te pakken, staat nu op 28 geloof ik. Je kunt uiteraard ook andere waterschoenen kiezen. Ik heb alleen ervaring met deze, maar het gaat om het principe van "de waterschoen".
Zijn waterschoenen, ontzettend luchtig en flexibel, je voelt alles en toch lijkt het op een schoen. Ik had meerdere sparco's gekocht, allemaal veel te harde zool. Puma speedcat's zouden het meest authentiek zijn, maar mij te duur. Mijn spaanse sloffen werken ook goed, maar zijn duidelijk geen "schoen". Die waterschoenen zijn echt fantastisch. Ik had ze voor 22euro te pakken, staat nu op 28 geloof ik. Je kunt uiteraard ook andere waterschoenen kiezen. Ik heb alleen ervaring met deze, maar het gaat om het principe van "de waterschoen".
[ Voor 15% gewijzigd door Tummie555 op 19-02-2024 13:57 ]
Ik voel mij weer gediscrimineerd met mijn schoenmaat 47 ;-(.
Gewoon met sokken aan racen, prima te doen!Huugje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:17:
Ik voel mij weer gediscrimineerd met mijn schoenmaat 47 ;-(.
Heb de GSI Interlock Gloves besteld en Moradness Racing Socks.
Gebruik nu de Sparco Mecca handschoenen, maar dat zijn "korte" handschoenen met klittenband bij de pols. Daar blijf ik vaak mee aan m'n stoel plakken, of de ene handschoen aan de andere waardoor die vingers zijn gaan "pullen". Ook zijn deze niet touchscreen compatible. Nu dus gekozen voor de GSI handschoenen.. passen goed bij m'n stuur.
En de Moradness socks hebben echte verdikking op de zool van je voet, zodat je minder last krijgt van pijntjes bij de pedalen.
Beide besteld bij SimRaceShop.de
/f/image/0zdnYejI2EOzwrc8LAYvP0H1.png?f=fotoalbum_large)
Gebruik nu de Sparco Mecca handschoenen, maar dat zijn "korte" handschoenen met klittenband bij de pols. Daar blijf ik vaak mee aan m'n stoel plakken, of de ene handschoen aan de andere waardoor die vingers zijn gaan "pullen". Ook zijn deze niet touchscreen compatible. Nu dus gekozen voor de GSI handschoenen.. passen goed bij m'n stuur.
En de Moradness socks hebben echte verdikking op de zool van je voet, zodat je minder last krijgt van pijntjes bij de pedalen.
Beide besteld bij SimRaceShop.de
/f/image/0zdnYejI2EOzwrc8LAYvP0H1.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook eens bij de outlet Puma schoenen gekocht en had dezelfde conclusie. Sindsdien heb ik bij de Van Haren van die elastiek veters gekocht en nu zijn gewoon instappers. Nu heb ik ze zo aan en uit.Rivanov schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:37:
Toen ik mijn load cell pedalen kocht, dacht ik ook schoenen nodig te hebben.
[Afbeelding]
Edit: deze dingen
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 19-02-2024 15:16 ]
Ergens te verkrijgen zonder dure verzendkosten ?
SimRaceShop.de
Maar je mag mijn handschoenen eventueel overnemen, afhankelijk van de grootte van je hand. Ik heb nu maat M, maar vind ze persoonlijk te los zitten. Omtrek van mijn hand is 23cm en dat zit precies op het randje M en L (volgens de maattabel van GSI) en Gomez zelf adviseerde mij ook om dan M te nemen. Dus de kleinste variant gemeten van je omtrek.
Maar door de “breathable stijl” van de handschoen vind ik ‘m bovenop m’n hand alsnog te los. Ik prefereer een “snug fit”. Dus S zal beter zijn.
Maar je mag mijn handschoenen eventueel overnemen, afhankelijk van de grootte van je hand. Ik heb nu maat M, maar vind ze persoonlijk te los zitten. Omtrek van mijn hand is 23cm en dat zit precies op het randje M en L (volgens de maattabel van GSI) en Gomez zelf adviseerde mij ook om dan M te nemen. Dus de kleinste variant gemeten van je omtrek.
Maar door de “breathable stijl” van de handschoen vind ik ‘m bovenop m’n hand alsnog te los. Ik prefereer een “snug fit”. Dus S zal beter zijn.
Ga hem vanavond eens installerenHuugje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:52:
[...]
Zelf neem ik van een game gewoon de keyboard shortcuts over in mijn Stream Deck. Kan ik voor alle functies zowel mijn Stream Deck als mijn keyboard gebruiken, net wat ik op dat moment gemakkelijker vind.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik wil een (budget) game PC aanschaffen voor iRacing en ACC. Incl. alle benodigde randapparatuur(ik heb nog niks).
Ik heb begrepen dat een triple monitor setup de heilige graal is, echter wil ik eigenlijk niet zoveel geld uitgeven aan PC/GPU/monitoren/monitorstand.
Noob-vraag:
Is het mogelijk om een grote (budget of tweedehands) TV t of eventueel een ultriwide curved 34"monitor te gebruiken, en hierbij hetzelfde beeld/beeldverhouding te produceren wat op een triple opstelling zichtbaar is door middel van de boven en onder een zwarte balk te gebruiken. FOV zal dan waarschijnlijk niet realistisch zijn, in hoeverre is dit een probleem?
Ik heb begrepen dat een triple monitor setup de heilige graal is, echter wil ik eigenlijk niet zoveel geld uitgeven aan PC/GPU/monitoren/monitorstand.
Noob-vraag:
Is het mogelijk om een grote (budget of tweedehands) TV t of eventueel een ultriwide curved 34"monitor te gebruiken, en hierbij hetzelfde beeld/beeldverhouding te produceren wat op een triple opstelling zichtbaar is door middel van de boven en onder een zwarte balk te gebruiken. FOV zal dan waarschijnlijk niet realistisch zijn, in hoeverre is dit een probleem?
Nee dat vind de FOV politie niet ok. Het kan maar het ziet er niet uit, ook niet op 49" super ultra wide. Het ziet er gewoon gek uit. Het probleem bepaal je zelf maar je speelt in een Sim voor het realisme, die moet je dan niet overboord gooien maar dat is mijn mening.123RR schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:11:
Ik wil een (budget) game PC aanschaffen voor iRacing en ACC. Incl. alle benodigde randapparatuur(ik heb nog niks).
Noob-vraag:
Als je er aan kan wennen moet je dat gewoon doen maar ik zou gewoon een normale FOV hanteren en dan met Crew Chief gaan werken.
https://thecrewchief.org/...php?28-Download-and-Links
[ Voor 5% gewijzigd door Mistacal op 01-03-2024 11:51 ]
__/`\__/`\__
Ik heb me lang vermaakt met Gran Turismo Sport met een G29 en Playseat Challenge. Ik miste echter een goede online ervaring, geen competitie en slechts 3 "daily" races. Tevens was het te arcade en penalty/SR systeem werkte niet lekker.
Daarom wil ik de overstap naar PC maken met iRacing en/of ACC. Om het een beetje fatsoenlijk aan te pakken moet ik heel veel investeren.((ca. 5K, 2500euro PC, 1000euro monitoren, stuurtje/pedalen 800euro, rig + monitormount 1200euro).
Is er een voordelige tussenweg die ook acceptabel is? Vandaar mijn voorgaande vraag.
Hoe is de sim-ervaring bij iRacing of ACC op een budget game-pc a 1000euro aangesloten op een televisie i.c.m. Playseat Challenge en G29?
Daarom wil ik de overstap naar PC maken met iRacing en/of ACC. Om het een beetje fatsoenlijk aan te pakken moet ik heel veel investeren.((ca. 5K, 2500euro PC, 1000euro monitoren, stuurtje/pedalen 800euro, rig + monitormount 1200euro).
Is er een voordelige tussenweg die ook acceptabel is? Vandaar mijn voorgaande vraag.
Hoe is de sim-ervaring bij iRacing of ACC op een budget game-pc a 1000euro aangesloten op een televisie i.c.m. Playseat Challenge en G29?
Voor 1000 euro heb je een triple setup123RR schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:51:
Ik heb me lang vermaakt met Gran Turismo Sport met een G29 en Playseat Challenge. Ik miste echter een goede online ervaring, geen competitie en slechts 3 "daily" races. Tevens was het te arcade en penalty/SR systeem werkte niet lekker.
Een playseat kan ik niet aanbevel, een echte rig is absoluut ervaring verhogend. En een leuke 2e hands PC voor 1000 euro is zeker goed te doen. Wil je nog meer immersie dan kan je ook eens verdiepen in haptic feedback, daar kan je ook best wel geld in kwijt.
Begin sowieso met een goede rig, daarna de pedalen en dan het stuur.
__/`\__/`\__
Voldoet deze? https://www.coolblue.nl/p...p-victus-tg02-1966nd.html (i7 13700F, 4060, 16GB en 1TB SSD) voor een triple 1080P setup?Mistacal schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:59:
[...]
Voor 1000 euro heb je een triple setupHoe een ervaring voelt kan niemand beantwoorden, erg subjectief.
Ik heb dezelfde vraag in dit topic gesteld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2236374 , hier geeft men aan dat ik minimaal aan het dubbele budget moet denken, wellicht heeft het ermee te maken dat ik heb aangegeven dat ik eventueel ook MS Flightsimulator erop wil draaien?
Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
:strip_exif()/f/image/Ej4YBS20awJBdndT9SYBWANH.jpg?f=fotoalbum_large)