‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ben op zoek naar wat handvaten om beter te leren racen.
Harder rijden is beetje dooddoener, dus zat meer in de techniek hoek te zoeken
(Ter info ik race alleen F1 (PC))
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op dit moment F1 23Señor Sjon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:06:
Welke spel? Want de codemasters spellen leren je niks goeds aan door de beroerde handlingmodellen die ze gebruiken. Elk jaar verprutsen ze wel wat anders.
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
https://www.ortombo.com/o...ksuz-sim-racing-cockpit-4
Inclusief stoel. Exclusief stuur uiteraard
Heeft iemand ervaring met dit merk of dit model?
Als je (echt) wilt leren simracen kan ik je aanraden om je te verplaatsen in een real life driver. En real life drivers starten niet in de F1. Probeer eerst een langzame auto goed onder controle te krijgen. Dan leer je namelijk te rijden zonder de hoogst mogelijke downforce. Als je teveel went aan F1 downforce, kan je later vrij slecht met andere auto's omgaan. Bouw op naar snellere wagens.chromeeh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:59:Ben op zoek naar wat handvaten om beter te leren racen.
Harder rijden is beetje dooddoener, dus zat meer in de techniek hoek te zoeken
[ Voor 39% gewijzigd door Botmeister op 28-11-2023 12:28 ]
Parkeer deze game en ga beginnen met Assetto Corsa, Automobilista 2 of rFactor 2.
F1 23 is geen sim, dus je zult daarin nooit écht leren simracen.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2023 14:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nog nooit eerder gezien of van gehoord. turks fabrikaat zo te zien, als ik ff snel de prijs omreken is het leuk om te winnen maar dat ga je er zelf niet aan uitgegeven als je er een sim-lab of Treq van kan kopen.StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:34:
Via een loting deze simrig gewonnen;
https://www.ortombo.com/o...ksuz-sim-racing-cockpit-4
Inclusief stoel. Exclusief stuur uiteraard. Nog steeds erg blij mee.
Heeft iemand ervaring met dit merk of dit model?
Zelf ook een keertje een rig gewonnen, https://www.playseatstore...ormula-intelligence-black maar gelijk verkocht aangezien ik net mn TreQ One in elkaar had staan.
Zoals verwacht blijft het niet bij een initiele aankoop wat meer mensen wel herkennen.
Verder wil ik wat meer immersie toevoegen aan het racen en wil ik graag wat bass shakers toe gaan voegen. Nu heb ik links en rechts wel wat gelezen en vraag mij af wat nu goede posities zijn om die shakers te plaatsen op een playseat evolution. Ook even benieuwd welke software verder nodig is en wat voor versterkers.
Zijn die versterkertjes van Ali wat om in te zetten? Dingen kosten geen drol namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Mistacal op 30-11-2023 13:43 ]
__/`\__/`\__
Wat je ook uit China haalt voor je simulator, zorg dat je goed op de hoogte bent van de software. Mechanisch geloof ik het allemaal wel. Maar Chinese producten veranderen soms in onbruikbare rommel bij updates. Houd rekening dat als er iets niet lekker zit... laten we zeggen bij de overstap naar Windows 12.... dan zit je samen met je gebakken peren te balen. Dan kan je simuleren dat je een simulator hebtMistacal schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:42:nu aan het kijken naar SimJacks (aliexpress) goede verhalen over gehoord.
De EU heeft toezicht ten gunste van de consument verscherpt en eist inmiddels e.e.a. van China op dit vlak. Maar je zal zelf moeten inschatten in hoeverre je van die regels gebruik kan maken, als je bijvoorbeeld pas over 2 jaar overstapt op Windows 12 (om maar even bij het voorbeeld te blijven).
Valid point alleen worden deze gekalibreerd met Diview en heb je dus geen chinese software voor nodig. Er is natuurlijk wel wat op te merken over de pedalen maar behalve wat warrige calibratie leek het mij een goede keuze. Keuzestress zeg maar want iets wat out of the box lekker werkt is ook wel fijnBotmeister schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:35:
[...]
Wat je ook uit China haalt voor je simulator, zorg dat je goed op de hoogte bent van de software. Mechanisch geloof ik het allemaal wel. Maar Chinese producten veranderen soms in onbruikbare rommel bij updates. Houd rekening dat als er iets niet lekker zit... laten we zeggen bij de overstap naar Windows 12.... dan zit je samen met je gebakken peren te balen. Dan kan je simuleren dat je een simulator hebt![]()
De EU heeft toezicht ten gunste van de consument verscherpt en eist inmiddels e.e.a. van China op dit vlak. Maar je zal zelf moeten inschatten in hoeverre je van die regels gebruik kan maken, als je bijvoorbeeld pas over 2 jaar overstapt op Windows 12 (om maar even bij het voorbeeld te blijven).
__/`\__/`\__
Mijn vraag is dus hoe jullie dit installen met zo'n (lage) FOV. Is het gewoon beetje afgaan op gevoel en zorgen dat dashboard/zicht min of meer correct aanvoelt, of is er een truukje om te zorgen dat de handen/stuur qua grootte matchen met stuur/handen irl?
Het is voornamelijk afgaan op gevoel. Een goede balans tussen FOV en zitafstand in de cockpit is lastig goed te krijgen met een single monitor. Om de juiste FOV in te stellen zit dus je snel met je neus tegen de voorruit waardoor je peripheral vision minimaal is.lapino schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:47:
Ben nu vooral bezig met AC, heel leuk met al die mods. Enige waar ik nog beetje mee worstel is met de FOV en in-game camera. Volgens de calculators op het net moet mijn FOV 26°C voor Assetto Corsa. Ik pas dit zo aan, maar in cockpit view zit ik dan doorgaan heel dicht op stuur. Dit kan je dan wel aanpassen met de ingebouwde 'helmet' app maar al te vaak zit ik dan ofwel met mijn hoofd achter de zetel, of is het stuur (in verhouding tot mijn eigen stuur op de simrig) te groot. Er is ook een optie ingebouwd in content manager onder controls ("auto-align with driver model") maar dat geeft ook niet echt fantastisch resultaat.
Mijn vraag is dus hoe jullie dit installen met zo'n (lage) FOV. Is het gewoon beetje afgaan op gevoel en zorgen dat dashboard/zicht min of meer correct aanvoelt, of is er een truukje om te zorgen dat de handen/stuur qua grootte matchen met stuur/handen irl?
Echter, er zit een verschil tussen FOV en de zitafstand.
Stel dus je FOV in en verander vervolgens de seatingposition door deze naar achteren te plaatsen. Hierdoor blijft de FOV hetzelfde, maar zit je wel verder van het dashboard af.
In onderstaande video wordt uitgelegd wat ik met bovenstaande bedoel.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 13-12-2023 15:01 ]
Hij heeft een race stoel
Trustmaster ferrari 1000 tgt
Nu werkt het niet hij krijgt het niet voor elkaar het stuur te activeren en de pedalen.
Wij wonen in s-Gravenzande Zuid-Holland
- Welke wheelbase gebruik je?
- Speel je op PC of console?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zie jij kans en heb jij tijd om mijn zoon te kunnen helpen
Is de base via usb ingeplugd in de PlayStation?
De PS knop is dus die gele S1 knop rechtsonder het scherm. Wat gebeurt er als je die indrukt terwijl je in het hoofdmenu van de PlayStation zit?
Je hebt ook nog niet verteld welke wheelbase je hebt. Mogelijk dat die een PC / PS setting heeft die je moet omzetten.
En het is zijn eerste stuur, hiervoor met controllers.
Waar kan je dat vinden welke wheelbase hij heeft?
Even een foto schieten wellicht dat geeft meer overzicht?Peter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:36:
Nee ik ben zijn vader ik heb daar geen verstand van. En welke wheelbase ik weet dat niet.
En het is zijn eerste stuur, hiervoor met controllers.
Waar kan je dat vinden welke wheelbase hij heeft?
Basement Bios ---- Exo-S
Dat lijkt mij een Thrustmaster T-GT (2) base. Als het stuur en de playstation beide zijn ingeschakeld eerst op de mode knop links op de base drukken om in de playstation mode te komen.
Het lijkt erop dat deze nog in de pc stand staat aangezien je aangaf de drivers via de site te hebben geupdate.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Het is fijn dat je hieronder al gewezen wordt op de manual, en daar hebben ze gelijk in. Een klein beetje zelf moeite doen voordat je een vraag stelt word op prijs gesteld
[ Voor 72% gewijzigd door Geronimous op 15-12-2023 13:47 ]
Hier kan je de gebruiksaanwijzing downloadenPeter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:51:
Hoe krijg ik hem van de pc stand af.
https://support.thrustmaster.com/en/product/t-gt-en/
Daar staat hoe je de base in ps4 mode kan zetten.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
In de handleiding staat vast wat je moet doen. Zoek even op manual op de trustmaster site.Peter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:51:
Hoe krijg ik hem van de pc stand af.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Dit is de GT-2 en hier de link naar de juiste handleidingskreppiedoe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:46:
[...]
Dat lijkt mij een Thrustmaster T-GT (2) base. Als het stuur en de playstation beide zijn ingeschakeld eerst op de mode knop links op de base drukken om in de playstation mode te komen.
Het lijkt erop dat deze nog in de pc stand staat aangezien je aangaf de drivers via de site te hebben geupdate.
https://ts.thrustmaster.c...GT/TGT_II_User_Manual.pdf
__/`\__/`\__
[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 16-12-2023 18:14 ]
Wat heb je geprobeerd al? En waarom werkt dat niet?Peter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:36:
Ik krijg het niet voor elkaar mocht er iemand in de buurt wonen van den haag en hem het stuur wel kan activeren. Neem dan contact met mij op
Je mag ook wel iets meer info geven vind ik.
Nu heeft hij een trustmaster ferrari t-gt 1000 playseat gekocht de eerste keer deed hij het nog daarna niet meer. Alles geüpdatet de playsation ziet wel dat stoel bekend is. Een aantal functies werken wel maar sturen en gas en remmen niet. Bij mode staat hij op together
[ Voor 19% gewijzigd door Mistacal op 15-12-2023 15:45 ]
__/`\__/`\__
Maar niet in een spel dingen selecteren of het spel beginnen
Zet hem eens op GT-stand.Peter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:49:
De stekkers zitten er goed in. Want ik kan wel enkele knoppen bedienen op het stuur.
Maar niet in een spel dingen selecteren of het spel beginnen
Welk spel speelt hij?
Ow en eerst de base aanzetten voor je de PS4 aanzet.
[ Voor 12% gewijzigd door Rogar op 15-12-2023 15:56 ]
Is het juiste stuurtje geselecteerd in F1 23? Door een update laatst waren alle stuurtjes gereset...
Waar moet je zijn. Welke instelling is dat
Start het spel op en dan bij instellingen in het spel zelf.Peter westland schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:28:
Hoe selecteer je het juiste stuur in f1 23
Waar moet je zijn. Welke instelling is dat
Maar heb je nu ook al de volgorde van aanzetten geprobeerd?
Misschien eens stap voor stap vertellen wat je doet en wat er dan wel/niet werkt.
Iedereen bedankt voor de hulp
Ik heb een vraagje mbt mounten van een tv op mn simrig. Ik zou graag de tv(bovenkant) kantelen naar voren. Dit lijkt niet te kunnen met de huidige beugels. Heeft een van jullie hier een idee/trucje voor? Alvast bedankt.
Kleine situatie schets en foto:
Heb een rseat a1 rig gekocht en inelkaar geschroefd (wat een werk, toch paar avonden mee bezig geweest).
Heb een single integrated tv monitor inclusief vesa beugels.
Televisie heeft 120cm diagonaal.
:strip_exif()/f/image/A3wO6nBpmQiV0WNjxG8jvJlz.jpg?f=fotoalbum_large)
Link naar de website
https://rseat.net/shop/a1-160-formula-sim-racing-cockpit/
Thx. Dat had ik al beetje geprobeerd maar kreeg er niet heel veel hoek mee.Card Nox schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:15:
@Prev, de verticale staander wat kantelen naar voren.
Zal er nog is naar kijken.
Hoor het wel als je het niet snapt, dan zoek ik even een afbeelding.
EDIT. Deze dus.
:strip_exif()/f/image/5Z8acotCW3cfgGPMsCe9L2bl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit breken dus je doen met een olatte schroevendraaier en een hamer.
[ Voor 85% gewijzigd door Card Nox op 17-12-2023 22:52 ]
De hoekjes die meegeleverd zijn en op de rig zitten hebben geen hoekstukken/brackets.
Zien er als volgt uit.
:strip_exif()/f/image/H8ge74nZhkjgJhxaqybzAJ8N.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar snap wel je punt. Ga er vanavond nog is goed naar kijken.
Verzending erbij en het wordt wel een duur geintje snel. Als iemand weet waar ze dit soort dingen in een gewone winkel of groothandel verkopen hou ik me aanbevolen.Card Nox schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:15:
@Prev, dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Kan me voorstellen dat je die niet onder een hoek kunt zetten aangezien de afstand tussen de 2 gaten groter wordt onder een hoek. Dan zou je evt wat losse brackets moeten kopen, gelukkig zijn die niet zo duur.
https://sim-lab.eu/products/corner-bracket-40-mm-slot-8
20st voor €28
Trackracer vind ik wel erg duur en AluX is ook vrij prijzig
[ Voor 51% gewijzigd door Card Nox op 18-12-2023 12:59 ]
Wellicht heeft iemand anders er een paar liggen??? Je kreeg er voorheen altijd een bult te veel bij SimLab.
ps. Ik snap dat 12 euro verzendkosten voor 2 euro aan product een beetje overbodig aanvoelt. Wellicht ergens afhalen. TREQ kan zie comment hieronder, en bij AluX kun je ook afhalen. Maar het moet dan maar toevallig in de buurt liggen. Ik ben aan het zoeken voor je maar zijn inderdaad niet breed beschikbaar.
[ Voor 35% gewijzigd door Card Nox op 18-12-2023 13:47 ]
Dus je kunt ze daar oppikken.
https://www.treq-sim.com/product/corner-bracket-set-black/
Ben hier afgelopen vrijdag nog geweest om paar T-Slot Click-in-Nuts op te pikken.
Ik heb ze zelf niet nodig hoorCard Nox schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:41:
@Dr. Strangelove, helaas heb ik hier geen losse meer liggen, anders had ik je ze graag opgestuurd.
Wellicht heeft iemand anders er een paar liggen??? Je kreeg er voorheen altijd een bult te veel bij SimLab.
ps. Ik snap dat 12 euro verzendkosten voor 2 euro aan product een beetje overbodig aanvoelt. Wellicht ergens afhalen. TREQ kan zie comment hieronder, en bij AluX kun je ook afhalen. Maar het moet dan maar toevallig in de buurt liggen. Ik ben aan het zoeken voor je maar zijn inderdaad niet breed beschikbaar.
TREQ is wel super, aardige gasten daar.
ik heb nog 97238469823 van die dingen liggen. was een 'verkeerde' batch waar de afdekplaatjes niet goed klemmen. Doen het prima met een drupje hotglue oidDr. Strangelove schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:48:
[...]
Verzending erbij en het wordt wel een duur geintje snel. Als iemand weet waar ze dit soort dingen in een gewone winkel of groothandel verkopen hou ik me aanbevolen.
Mocht je in de buurt van nijmegen komen, laat maar weten.
Verzenden wil ik ook best doen, maar dan heb je weer wat kosten
Deze hoekprofielen dus:
[ Voor 6% gewijzigd door Arfalas op 18-12-2023 15:13 ]
Weet er iemand of je voor deze bracket nog ergens afdekplaatjes kan kopen? Of misschien iemand die ze over heeft en ze wil verkopen.Card Nox schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:48:
@Prev, Je moet de kleine clips van de hoekstukjes / brackets afbreken (die nu in de grief van het profiel vallen) en dan kun je het zo scheef zetten als je zelf wilt.
Hoor het wel als je het niet snapt, dan zoek ik even een afbeelding.
EDIT. Deze dus.
[Afbeelding]
Dit breken dus je doen met een olatte schroevendraaier en een hamer.
Mocht je een 3D printer hebben of iemand weten met 1, genoeg varianten te vinden online om zelf te printen 👍🏻pat1973 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:49:
[...]
Weet er iemand of je voor deze bracket nog ergens afdekplaatjes kan kopen? Of misschien iemand die ze over heeft en ze wil verkopen.
Hoeveel heb je er nodig.pat1973 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:49:
[...]
Weet er iemand of je voor deze bracket nog ergens afdekplaatjes kan kopen? Of misschien iemand die ze over heeft en ze wil verkopen.
Nou,inderdaad. Ik had sim lab toen gemaild en ik kreeg heel keurig nieuwe. Dat die hetzelfde probleem hadden.... sjaSeñor Sjon schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:24:
Die 'batch' duurde wel jaren volgens mij. Bij mij donderden ze er ook telkens uit zodra de force feedback een crash of kerbstone doorgeeft.
Ik heb alles maar vastgelijmd
Liefst een stuk of 30 a 40. Ik heb de brackets toen bij alux gekocht zonder plaatjes omdat ik dacht dat de brackets hetzelfde waren als die van motedis.
Als ik het goed begrijp heb ik twee enkele brackets nodig om met de hoek te spelen.
@Arfman
Mocht je nog over hebben neem ik graag 8 stuks over. Verzendkosten zijn geen probleem
Ik heb geen printer maar is wel goeie tip , maar heb ze liever van iemand die ze niet meer nodig heeft. Beetje zonde om nieuwe te maken terwijl iemand ze misschien heeft en niet meer gaat gebruiken. Deze brackets worden door niemand meer verkocht omdat die lipjes er zo moeilijk af gaan.Dissidend schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:33:
[...]
Mocht je een 3D printer hebben of iemand weten met 1, genoeg varianten te vinden online om zelf te printen 👍🏻
Ik zou ze op dit stuk kantelen.Prev schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:11:
Thx allen voor het meedenken.
Als ik het goed begrijp heb ik twee enkele brackets nodig om met de hoek te spelen.
@Arfman
Mocht je nog over hebben neem ik graag 8 stuks over. Verzendkosten zijn geen probleem
:strip_exif()/f/image/Y23jkgzsmMnZDGvhk9B1RGCk.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie rig , ik heb ook zoiets maar dan zelfbouw.
:strip_exif()/f/image/YE8cTuwFzAqRCmUwkGBbTnEe.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn dat niet gewoon deze van Sim-lab?pat1973 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:49:
[...]
@Arfalas ipv @ ArfmanPrev schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:11:
Thx allen voor het meedenken.
@Arfman
====
@Card Nox krijg te weinig hoek. Moeten losse brackets worden indd.
[ Voor 9% gewijzigd door Prev op 18-12-2023 23:37 ]
Prima, ik neem vanavond even contact met je opPrev schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:29:
[...]
@Arfalas ipv @ Arfman
====
@Card Nox krijg te weinig hoek. Moeten losse brackets worden indd.
Die andere komen van alux ,die lipjes zijn niet zo fijn die moet je er af vijlen. Daarom verkoopt bijna iedereen dezelfde als die van simlab. En de vorm is iets anders.kroegtijger schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:23:
[...]
Zijn dat niet gewoon deze van Sim-lab?

Ik zit te denken om een 2e hands Quest 2 aan te schaffen om af en toe ook eens met VR te kunnen rijden.
Maar hoe werkt het switchen tussen de triples en VR? Is het makkelijk switchen of moet je dan steeds de hele boel opnieuw configureren?
Verder moet in Steam de game in VR mode starten.
Evt 2 settings aanmaken in je game, een voor tripples en een voor VR.
Ik heb inderdaad nog 1 of 2 uitgangen vrij!Card Nox schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:55:
@Danielson, Ik weet niet of je voldoende uitgangen op je GPU hebt om alles gelijktijdig aan te kunnen sluiten of niet? Zo ja, geen probleem, zo nee, dan zul je moeten gaan ompluggen.
Verder moet in Steam de game in VR mode starten.
Evt 2 settings aanmaken in je game, een voor tripples en een voor VR.
Als je budget het toelaat zou ik echt naar de Q3 kijken ipv de 2. De iets grotere FOV maar vooral de pancake lenzen zorgen echt voor een veel betere ervaring. Ik heb ze beide liggen thuis nl.Danielson schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:12:
Vraagje! Hier iemand ervaring mee? Ik gebruik nu triple 1440P op een RTX3080, maar het lijkt me toch ook wel leuk om eens met VR te rijden.
Ik zit te denken om een 2e hands Quest 2 aan te schaffen om af en toe ook eens met VR te kunnen rijden.
Maar hoe werkt het switchen tussen de triples en VR? Is het makkelijk switchen of moet je dan steeds de hele boel opnieuw configureren?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dat heeft natuurlijk wel de voorkeur, maar ik zit te kijken naar een 2e handse Q2, dan zit je rond de 200 euro i.p.v. 500, gat is me net te groot!m0nk schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:59:
[...]
Als je budget het toelaat zou ik echt naar de Q3 kijken ipv de 2. De iets grotere FOV maar vooral de pancake lenzen zorgen echt voor een veel betere ervaring. Ik heb ze beide liggen thuis nl.
Zou gewoon even wachten tot de Quest 3 tweede hands beschikbaar komt. Het zou me niet verwonderen als er na de winter meerdere worden aangeboden ivm niet tegen VR kunnen, of gewoon omdat ze het te weinig gebruiken.Danielson schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:12:
Vraagje! Hier iemand ervaring mee? Ik gebruik nu triple 1440P op een RTX3080, maar het lijkt me toch ook wel leuk om eens met VR te rijden.
Zou nog eerder een 2e hands Pico 4 aanschaffen hiervoor ipv een Quest 2, want bij beide moet je toch wireless streamen... (staan er meerdere op V&A)
Een Quest 2 verbind je toch met een kabel aan de PC?TiezZ_BE schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:02:
[...]
Zou gewoon even wachten tot de Quest 3 tweede hands beschikbaar komt. Het zou me niet verwonderen als er na de winter meerdere worden aangeboden ivm niet tegen VR kunnen, of gewoon omdat ze het te weinig gebruiken.
Zou nog eerder een 2e hands Pico 4 aanschaffen hiervoor ipv een Quest 2, want bij beide moet je toch wireless streamen... (staan er meerdere op V&A)
De kabel is een gewone USB verbinding bij de Quest 2, is ongeveer hetzelfde als wireless streamen (encoding + decoding). Gaat vermoedelijk ook bij de pico 4, maar ook daar is het dan stream via USB verbinding.Danielson schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:07:
[...]
Een Quest 2 verbind je toch met een kabel aan de PC?Dat is bij de PICO niet mogelijk dacht ik?
Bij de pico 3 kan je bijvoorbeeld nog een rechtstreekse verbinding met de pc maken (dmv displayport kabel), en dan heb je beeld zonder compressie en lagere latency
Nee, vrijwel iedere website die ze aanbiedt gaat allemaal via Fanatec's eigen website.lapino schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:36:
Is er ergens een winkel die fanatec stuurwielen op voorraad heeft? Fanatec kan niks leveren omdat de qr1 uit stock is.
Welk stuur zoek je? Mogelijk vind je op Marktplaats een versie.
@Arfalas is zo vriendelijk om een aantal brackets te sturen waardoor ik kan finetunen.
Resultaat:
:strip_exif()/f/image/XrcSvck7friqZPwc0x3k7MSg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog kabel management en alles opruimen.
==
Zit er tevens aan te denken om philips hue play aan te schaffen. Is dit het geld waard volgens jullie?
Krijg dmv zoeken niet echt helder of dit werkt icm Xbox series x.
Soms is de oplossing makkelijker dan je denktPrev schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:27:
Terugkomend op de brackets, was even een paar dagen weg. Maar gisteren had ik een eureka moment. Ik heb de vesa incl houder op zn kop gemonteerd waardoor ik nu een hoek heb. Soms is de oplossing makkelijker dan je verwacht.
@Arfalas is zo vriendelijk om een aantal brackets te sturen waardoor ik kan finetunen.
Resultaat:[Afbeelding]
Nu nog kabel management en alles opruimen.
==
Zit er tevens aan te denken om philips hue play aan te schaffen. Is dit het geld waard volgens jullie?
Krijg dmv zoeken niet echt helder of dit werkt icm Xbox series x.
Als je Hue overweegt, kan je ook kijken naar de Nanoleaf 4D-kit voor om je beeldscherm. Heb ik hier ook gemonteerd en werkt best goed moet ik zeggen.
Zijn inderdaad meerdere oplossingen voor mogelijk. Hue, nanoleaf, maar ook bijvoorbeeld via ambibox of simhub icm ledstrips valt het nodige te maken.Rogar schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:59:
[...]
Soms is de oplossing makkelijker dan je denkt![]()
Als je Hue overweegt, kan je ook kijken naar de Nanoleaf 4D-kit voor om je beeldscherm. Heb ik hier ook gemonteerd en werkt best goed moet ik zeggen.
Ik heb er zelf nog wel een tijdje wat mee zitten spelen en het is wel een aardige gadget, maar naar mijn mening ook niet heel veel meer dan dat.
Klopt hoor. Bij mij diende vooral het gemak en met Nanoleaf heb je een oplossing die meteen werkt en na het instellen/monteren (5 minuutjes) werkt en blijft werken voor een schappelijke prijs.kroegtijger schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:57:
[...]
Zijn inderdaad meerdere oplossingen voor mogelijk. Hue, nanoleaf, maar ook bijvoorbeeld via ambibox of simhub icm ledstrips valt het nodige te maken.
Ik heb er zelf nog wel een tijdje wat mee zitten spelen en het is wel een aardige gadget, maar naar mijn mening ook niet heel veel meer dan dat.
Hue syncbox plus Hue ledstrips loopt al snel in de honderden euro's.
Wat zou ik eerst doen? De triple monitor setup of de pedalen? Ik speel op dit moment uitsluitend iRacing.
Ik zou zeggen triples omdat dat iets toevoegd wat je nu niet hebt waar de pedalen puur een upgrade zijn.
Wat overigens niet wil zeggen dat een goede pedalen set niet onbelangrijk is. Ik ben zelf kort geleden overgegaan van de Thrustmaster T-LCM pedalen naar een setje Heusinkveld Sprint pedalen en het verschil was toch wel duidelijk. Ik zou niet meer terug kunnen. Ik weet alleen niet in hoeverre de Fanatec V3 pedals wat dat betreft te vergelijken zijn met die van Thrustmaster.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.