Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Bert2000 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:37:
Gents, goedemorgen :) Ik ben op zoek naar handschoenen die mijn grip verbeteren zodat ik minder met mijn handen hoef te knijpen in het stuur.

Iemand die goed ervaringen heeft met bepaalde handschoenen? Online heb ik het idee dat er veel troep verkocht wordt onder de noemer sim racing gloves.
Ik ben heel tevreden over mijn aliexpress GIYO. Heb ik al heeeel wat km's mee gereden. Super grip en toch wat dunner voor meer gevoel.

Als alternatief voor de duurdere opties.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik rij met Abruzzi handschoenen. Heb vele merken mogen testen en de Abruzzi's zitten voor mij het fijnste.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
Dit is misschien echt vloeken in de kerk maar ik ben net begonnen met simracen en ik moet vaak veel handschoenen passen voor ik een paar vind dat lekker zit. Dus via internet een paar van 40-50 euro bestellen vind ik wat eng.

Ik heb daarom vorige week voor 15 euro een paar MTB handschoenen van de Decathlon gekocht. Bevallen goed tot nu toe. Geen vervanging voor de eerder genoemde handschoenen natuurlijk maar als je krap zit met je budget een goed alternatief denk ik.

https://www.decathlon.nl/...s6FlyCFBQTTUaAjcTEALw_wcB

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:24
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:35:
Dit is misschien echt vloeken in de kerk maar ik ben net begonnen met simracen en ik moet vaak veel handschoenen passen voor ik een paar vind dat lekker zit. Dus via internet een paar van 40-50 euro bestellen vind ik wat eng.

Ik heb daarom vorige week voor 15 euro een paar MTB handschoenen van de Decathlon gekocht. Bevallen goed tot nu toe. Geen vervanging voor de eerder genoemde handschoenen natuurlijk maar als je krap zit met je budget een goed alternatief denk ik.

Ziet er goed uit, lekker simpel en goedkoop, dank voor de tip.
Gelijk besteld gezien mijn oude Hypergrips aardig op zijn... Nadeel van Hypergrips naast de prijs, is dat na verloop van tijd al die irritante losse witte en rode dingen loskomen (misschien door (hand)wassen, maar moet ze toch wassen).

Edit: Zijn binnen, goed maar klein(2xl) ~21,5 ~21,5 en pols en vingerdikte is echt strak, kan nog maar net met iets rek over (ideale gewicht, niet dik noch erg gespierde polsen)... Dus iets om op te letten als je nog grotere handen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door DietColo op 21-08-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
ik speel vooral iracing. ik speel op 1080 triples screen 27"
settings niet op max momenteel 50/70 fps
ik speel en stream tegelijk.

Wat zou ik upgraden? ik dacht aan een 4060 ti? van zover ik er iets van ken ligt daar de bottleneck.

PC Specs
AMD Ryzen 7 3700X 8Core
Nvidea GeForce GTX1080
GiBy X570 GAMING X
32GB 3600-18 Vengeance LPX
SSD 1000 GB M.2
SSD 250 GB (Windows)
HDD 2TB

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
5800X3D voor de cpu en een 4070 als gpu.
Als binnen 4 maanden de regen komt in Iracing, zeg maar dag tegen je fps met de huidige specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 19:24
Simbob schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:15:
5800X3D voor de cpu en een 4070 als gpu.
Als binnen 4 maanden de regen komt in Iracing, zeg maar dag tegen je fps met de huidige specs.
@kampers Inderdaad minstens een 4070 of een AMD variant rond dat niveau. Ook owv de extra VRAM, kan handig zijn als je weer zolang met de GPU wilt doen. CPU upgrade zou je enkele maanden later alsnog kunnen doen m.i.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:35:
Geen vervanging voor de eerder genoemde handschoenen natuurlijk maar als je krap zit met je budget een goed alternatief denk ik.

Prima vervanging voor de voor eerder genoemde handschoenen hoor ook al is budget geen issue, ik heb meerdere geprobeerd door de tijd heen en ben ook bij de Decathlon handschoenen blijven hangen. Ze zijn goedkoop, dun, bieden voldoende grip en ze zijn niet te warm.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
TiezZ_BE schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

@kampers Inderdaad minstens een 4070 of een AMD variant rond dat niveau. Ook owv de extra VRAM, kan handig zijn als je weer zolang met de GPU wilt doen. CPU upgrade zou je enkele maanden later alsnog kunnen doen m.i.
ben aan het denken dan mijn pc om te bouwen naar dit.ik denk dat er dan nog een 850w PSU in moet. nog ergens op letten? formaat van de GPU ofzo? mijn case is ook al wel wat ouder. maar moet wel passen denk ik.Windows staat nu op een gewone ssd, mss nog een 2TB M2 erin steken en terug een clean instal te doen van alles.

Gigabyte GeForce RTX 4070
AMD Ryzen 7 5800X3D
Gigabyte X570 GAMING
SSD 250 GB (Windows)
SSD 1000 GB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
kampers schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

ben aan het denken dan mijn pc om te bouwen naar dit.ik denk dat er dan nog een 850w PSU in moet. nog ergens op letten? formaat van de GPU ofzo? mijn case is ook al wel wat ouder. maar moet wel passen denk ik.Windows staat nu op een gewone ssd, mss nog een 2TB M2 erin steken en terug een clean instal te doen van alles.

AMD Ryzen 7 5800X3D
Gigabyte X570 GAMING
SSD 250 GB (Windows)
SSD 1000 GB M.2
Als je meerdere vragen hebt mss best een aparte topic maken op de juiste plaats. 'Ruimte' dubbelchecken is eigenlijk meestal aangeraden als je het een beetje voorbereid (max hoogte CPU koeler, videokaart lengte en evt. Diepte voeding)

Ik draai een 5800x samen 4070ti op een goede 650w voeding zonder enige problemen. Voor een 4070 dus ook meer dan genoeg.
Voor latere upgrade evt. 750w nemen maar persoonlijk heb ik dat niet eens gedaan (zelfde dilemma bij kiezen voeding vorig jaar) https://tweakers.net/gallery/510396/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kampers schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

AMD Ryzen 7 5800X3D
Gigabyte X570 GAMING
SSD 250 GB (Windows)
SSD 1000 GB M.2
Als het alleen maar om gaming gaat is een B550 bordje meer dan genoeg. Overklokken en dat soort spelerij doe je toch niet?

Edit: bordje heb je al, excuus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Hoi,

Ik zit met een vraagstuk, waar ik graag wat advies over zou vragen.

Momenteel hangt mijn oude Xbox One X aan mijn Trakracer TR8 Pro simrig. Dit tezamen met een 65 inch tv die ik over had. Aangezien dat eigenlijk een beetje te groot is, is een hoge resolutie wel gewenst. F1 doet 4K, echter Assetto Corsa of PCARS 2 doen dat niet. Die vind ik veel toffer om te doen.

Dus ik dacht ik hang mijn stokoude pc eens eraan en kijken wat die nog kan.

Dat is een Gigabyte Z68x-ud3h-b3 moederbord met een Intel i5 2500k en een R9 290X Vapor-X videokaart.

Tot mijn verbazing doet die gewoon 4k met PCARS 2, echter uiteraard niet met alles op ultra.

Dat heb ik wel geprobeerd, maar dat is dia's kijken.

Nu zit ik met het volgende, ik wil eigenlijk niet meteen moederbord, cpu, geheugen èn gpu vervangen. Dus ik was aan het denken om een voor een te doen, maar weet niet zeker of het werkt wat ik in gedachte heb.

Het moederbord heeft een pcie2.0 slot. Als het goed is zou daar een 7900XT op moeten werken correct?

Uiteraard gaat mijn CPU dan de boel bottlenecken, echter denk ik dat ik dan alsnog al erg veel win. Ik hoef niet op 100+fps uit te komen. Rond de 60 is meer dan genoeg voor mij.

Met een bios update zou ik vervolgens ondersteuning voor een ivy bridge cpu kunnen krijgen. De snelste daarvan is een i7 3770 als ik het mij goed kan herinneren. Daar deze op het 22nm procédé zit zou dit volgens gigabyte het pcie slot vervolgens op pcie 3.0 laten werken.

Ik kan voor 200 piek tweedehands een pc op de kop tikken waar ik dan de cpu uit kan halen en op mijn moederbord kan prikken waar dan ook nog een 500GB SSD en een 3TB HDD in zit. Dus die kan ik dan ook overzetten naar mijn pc.

De vraag is echter wat voor performance ga ik dan halen met een snelle kaart als een 7900XT op zo een oud pctje? Kan ik dan alles op ultra doen qua simracen met een beetje ok fps?

Of kan ik beter die 200 in mijn zak houden en vervolgens meteen al nog veel meer uitgeven aan nieuw geheugen, nieuwe cpu en nieuw moederbord?

Wat ik zo zie kan die 7900XT pp nieuwe hardware met gemak dik over de 150fps halen op 4k.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over wat zo een kaart zou kunnen halen op een oude socket 1155 cpu en of die i7 3770 dan nog veel uit maakt t.o.v. de i5 2500k?

Ik hoor het graag :)

Ps: ik ben niet echt voornemens om naar 3 schermen te switchen voorlopig, en meer dan 60fps met alles op ultra ingame en in de driver is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
vosss schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:53:
Hoi,

Ik zit met een vraagstuk, waar ik graag wat advies over zou vragen.

Momenteel hangt mijn oude Xbox One X aan mijn Trakracer TR8 Pro simrig. Dit tezamen met een 65 inch tv die ik over had. Aangezien dat eigenlijk een beetje te groot is, is een hoge resolutie wel gewenst. F1 doet 4K, echter Assetto Corsa of PCARS 2 doen dat niet. Die vind ik veel toffer om te doen.

Dus ik dacht ik hang mijn stokoude pc eens eraan en kijken wat die nog kan.

Dat is een Gigabyte Z68x-ud3h-b3 moederbord met een Intel i5 2500k en een R9 290X Vapor-X videokaart.

Tot mijn verbazing doet die gewoon 4k met PCARS 2, echter uiteraard niet met alles op ultra.

Dat heb ik wel geprobeerd, maar dat is dia's kijken.

Nu zit ik met het volgende, ik wil eigenlijk niet meteen moederbord, cpu, geheugen èn gpu vervangen. Dus ik was aan het denken om een voor een te doen, maar weet niet zeker of het werkt wat ik in gedachte heb.

Het moederbord heeft een pcie2.0 slot. Als het goed is zou daar een 7900XT op moeten werken correct?

Uiteraard gaat mijn CPU dan de boel bottlenecken, echter denk ik dat ik dan alsnog al erg veel win. Ik hoef niet op 100+fps uit te komen. Rond de 60 is meer dan genoeg voor mij.

Met een bios update zou ik vervolgens ondersteuning voor een ivy bridge cpu kunnen krijgen. De snelste daarvan is een i7 3770 als ik het mij goed kan herinneren. Daar deze op het 22nm procédé zit zou dit volgens gigabyte het pcie slot vervolgens op pcie 3.0 laten werken.

Ik kan voor 200 piek tweedehands een pc op de kop tikken waar ik dan de cpu uit kan halen en op mijn moederbord kan prikken waar dan ook nog een 500GB SSD en een 3TB HDD in zit. Dus die kan ik dan ook overzetten naar mijn pc.

De vraag is echter wat voor performance ga ik dan halen met een snelle kaart als een 7900XT op zo een oud pctje? Kan ik dan alles op ultra doen qua simracen met een beetje ok fps?

Of kan ik beter die 200 in mijn zak houden en vervolgens meteen al nog veel meer uitgeven aan nieuw geheugen, nieuwe cpu en nieuw moederbord?

Wat ik zo zie kan die 7900XT pp nieuwe hardware met gemak dik over de 150fps halen op 4k.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over wat zo een kaart zou kunnen halen op een oude socket 1155 cpu en of die i7 3770 dan nog veel uit maakt t.o.v. de i5 2500k?

Ik hoor het graag :)

Ps: ik ben niet echt voornemens om naar 3 schermen te switchen voorlopig, en meer dan 60fps met alles op ultra ingame en in de driver is niet nodig.
Niet doen met zo'n oude CPU, weggegoid geld voor een redelijk groot deel. Maar het zal vermoedelijk wel werken (speelbaar zijn), maar dan kan je net zo goed een 2e hands kaart nemen van de vorige AMD of Nvidia serie (om niet onnodig veel €'s ertegen te smijten vs het resultaat).

Zelfs die 3770K is ondertussen al een 'oudgediende' aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor de duidelijkheid, ik ben voornemens om dan wel op termijn de rest te upgraden. Ik was alleen benieuwd wat zo een kaart op mijn oude pc kan doen. Soms zijn meestal niet zo heel zwaar grafisch, vooral de wat oudere niet. Dus zodoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Bedoeling was om mijn pc maar gedeeltelijk te upgraden, Dan maar een hele nieuwe PC Bouwen.Beetje op basis van de "best buy guides" hier op Tweakers.

PC Specs
Case: NZXT H7 Flow RGB All Black
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz
GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070
Mobo: GIGABYTE B650 GAMING X AX, socket AM5
RAM: Corsair 64 GB DDR5-5200 Kit
SSD: WD Black SN770 NVMe, 1 TB SSD (2stuks)
SSD: 1000 GB M.2 (Windows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kampers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:01:
Bedoeling was om mijn pc maar gedeeltelijk te upgraden, Dan maar een hele nieuwe PC Bouwen.Beetje op basis van de "best buy guides" hier op Tweakers.

PC Specs
CPU koeling? De 7000 serie wordt aardig warm als deze op default blijft staan. High end luchtkoeling of een radiator is wel een pre.
Met undervolten krijg je de temps flink naar beneden terwijl de prestaties nagenoeg gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Simbob schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

CPU koeling? De 7000 serie wordt aardig warm als deze op default blijft staan. High end luchtkoeling of een radiator is wel een pre.
Met undervolten krijg je de temps flink naar beneden terwijl de prestaties nagenoeg gelijk blijven.
welke zou je aanraden voor deze case?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kampers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

welke zou je aanraden voor deze case?
Ligt eraan wat je budget is en of je allergisch bent voor geluid. Een high end luchtkoeler zal wel iets van geluid maken, maar is zo goed als onderhoudsvrij. Een Be Quiet Dark Rock Pro 4 voldoet, net zoals een Noctua D15.

Een radiator is meestal vrij stil, is verschillend qua merk. En als de pomp kapot gaat heb je er niet zoveel meer aan. Een fan op een luchtkoeler is makkelijker te vervangen mocht deze de geest geven.

Maar ik denk dat eigenlijk iedere simracer een hoofdtelefoon op heeft, dus als je een dedicated pc hebt voor alleen simracing zou ik me niet druk maken of je geluid hoort of niet. Als deze naast je bureau staat voor ook andere zaken zou ik een afweging maken.

Voor verdere info kan je het beste naar
Componenten koopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Simbob schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Ligt eraan wat je budget is en of je allergisch bent voor geluid. Een high end luchtkoeler zal wel iets van geluid maken, maar is zo goed als onderhoudsvrij. Een Be Quiet Dark Rock Pro 4 voldoet, net zoals een Noctua D15.

Een radiator is meestal vrij stil, is verschillend qua merk. En als de pomp kapot gaat heb je er niet zoveel meer aan. Een fan op een luchtkoeler is makkelijker te vervangen mocht deze de geest geven.

Maar ik denk dat eigenlijk iedere simracer een hoofdtelefoon op heeft, dus als je een dedicated pc hebt voor alleen simracing zou ik me niet druk maken of je geluid hoort of niet. Als deze naast je bureau staat voor ook andere zaken zou ik een afweging maken.

Voor verdere info kan je het beste naar
Componenten koopadvies
Speel eigenlijk altijd met hoofdtelefoon op. Maar wilt niet zeggen dat het nodeloos veel lawaai moet maken. Heb vroeger al eens een water cooler gehad. Nooit problemen mee gehad.

Alleen zit je dan weer les die dikke buizen ik je Case. Het makkelijkste is Idd gwn een fan cooler. Zal wel eens kijken van de week als ik in de shop ben.

Mss eerst eens kijken wat het zegt met de standaard cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
kampers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:44:
[...]
Alleen zit je dan weer les die dikke buizen ik je Case. Het makkelijkste is Idd gwn een fan cooler. Zal wel eens kijken van de week als ik in de shop ben.
Je haalt denk custom waterkoeling in de war met een radiorator.
Zie bijvoorbeeld

uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 420 A-RGB

Mijn 5800x3d komt nooit boven de 60 graden uit tijdens een paar uur gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Simbob schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

Je haalt denk custom waterkoeling in de war met een radiorator.
Zie bijvoorbeeld

uitvoering: Arctic Liquid Freezer II 420 A-RGB

Mijn 5800x3d komt nooit boven de 60 graden uit tijdens een paar uur gamen.
Ik zie op mijn gsm geen foto’s. Maar je zit toch met 1of2 darmen/kabels die van de cooler naar de radiator gaan?

Of die nu 60 of 80 graden is, heeft dit verschil in resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
Mijn 5800x3D zit rond de 80 graden tijdens simracen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:24
kampers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Ik zie op mijn gsm geen foto’s. Maar je zit toch met 1of2 darmen/kabels die van de cooler naar de radiator gaan?

Of die nu 60 of 80 graden is, heeft dit verschil in resultaat?
Zo te zien 2 flexibele slangen van vingerdikte (al die kant en klare oplossingen zijn flexibele slangen volgens mij).

Tot 89c zal het geen verschil uitmaken denk ik, 89c is de limiet voor de 7800x3d vanuit AMD. (Maar ik zou met een nieuw systeem niet boven de 70c met gaming willen zitten gezien het nog wel eens 10 hoger wil worden na een paar jaar / warme zomer.)
Temps zullen iets verschillen per CPU/mobo en instellingen; met hoe minder stroom hij het doet, hoe koeler.
Mijn 5800x3d draait in lichte games ~40c en iets als Cinebench(multi-core) tot 75c rond de 1.18v met een Noctua D15.
Voordeel is simpele fan(s), redelijk stil.
Nadeel is hoe groot dat blok is met overhang over RAM en dat de lucht alsnog de kast uit moet.

Achteraf had ik denk ik eerder voor de NH-U14S willen gaan, net iets compacter met zowat gelijke koeling en 140mm fans (stiller dan andere 120mm oplossingen). https://ncc.noctua.at/cpus/model/AMD-Ryzen-7-7800X3D-1649

[ Voor 6% gewijzigd door DietColo op 30-08-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vroom vroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn hier mensen met advies over powered usb hubs?
Op mijn simrig zit aardig wat usb apparatuur en ik merk af en toe dat ik de usb devices disconnecten en een reboot nodig is. Ik heb momenteel 2 usb poorten in gebruik in mijn kast (zijkant van de kast), waar het volgende opzit middels 2 powered usb hubs:
-2x usb voor 2 versterkers voor de 4 bass shakers
-fanatec dd 1 stuur
-button box
-Next Level Motion platform v3
-VRS pedalen (gas/rem)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
@Mystikal edit: hier my 2ct...

10 poorts icy box hier. Werkt prima, en er is een 3d print file voor om aan je rig te schroeven.

Hangt momenteel een big screen, crystal, index en een lenovo vr headset aan zonder problemen en conflicten met de andere apparaten er aan (stuurbase, 5.1 geluidskaart voor de 5 transducers en een zwik arduino's etc)...

[ Voor 19% gewijzigd door Darkangle op 30-08-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Mystikal schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:25:
Zijn hier mensen met advies over powered usb hubs?
Op mijn simrig zit aardig wat usb apparatuur en ik merk af en toe dat ik de usb devices disconnecten en een reboot nodig is. Ik heb momenteel 2 usb poorten in gebruik in mijn kast (zijkant van de kast), waar het volgende opzit middels 2 powered usb hubs:
-2x usb voor 2 versterkers voor de 4 bass shakers
-fanatec dd 1 stuur
-button box
-Next Level Motion platform v3
-VRS pedalen (gas/rem)
Heb je dit al langer? Ik ervaar dit sinds kort ook, maar het lijkt alleen voor te komen als ik mijn SHH shifter gebruik. Maar die doet het perfect als ik de inputs test op een NUC, zonder disconnects of delays.

Na redelijk veel test en uitsluit werk begin ik zelfs een 'compatibility issue'/software bug als redelijke optie te beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:50:

10 poorts icy box hier. Werkt prima, en er is een 3d print file voor om aan je rig te schroeven.

Hangt momenteel een big screen, crystal, index en een lenovo vr headset aan zonder problemen en conflicten met de andere apparaten er aan (stuurbase, 5.1 geluidskaart voor de 5 transducers en een zwik arduino's etc)...
Goede tip, ik zal daar eens in gaan duiken! Ik zal nog een keer de kabels controleren en bij de volgende keer dat het zich voordoet toch de beslissing gaan nemen. Kabelmanagement op de rig is altijd zo dramatisch dat het me ontmoedigd om er weer aan te beginnen. Alles zit bij mij onder de pedal plate.
TiezZ_BE schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

Heb je dit al langer? Ik ervaar dit sinds kort ook, maar het lijkt alleen voor te komen als ik mijn SHH shifter gebruik. Maar die doet het perfect als ik de inputs test op een NUC, zonder disconnects of delays.

Na redelijk veel test en uitsluit werk begin ik zelfs een 'compatibility issue'/software bug als redelijke optie te beschouwen.
Ik heb het een paar keer gehad nu. Ik denk 3 keer ofzo. Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken wanneer het gebeurd helaas.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Iemand een tip voor een winkel waar je voor redelijke prijzen sim rig accessoires kan kopen? Ik zie best wat stevige prijzen voor simpele items. Specifiek op zoek naar een telefoonhouder (voor montage op de rig, niet de wheelbase), een headphone haak en een Fanatec stuur haak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:52:
Iemand een tip voor een winkel waar je voor redelijke prijzen sim rig accessoires kan kopen? Ik zie best wat stevige prijzen voor simpele items. Specifiek op zoek naar een telefoonhouder (voor montage op de rig, niet de wheelbase), een headphone haak en een Fanatec stuur haak.
Is 3d printen een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Over gedacht maar ik heb niet eenvoudig toegang tot zo’n ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:50:
Over gedacht maar ik heb niet eenvoudig toegang tot zo’n ding.
Hier in de VA staan wel aanbieders die 3d prints kunnen maken.
Zelf ook al een aantal x gebruik van gemaakt. Contact gezocht en het desbetreffende bestandje van https://www.thingiverse.com/ doorgestuurd. Paar dagen later in de bus.

Een headphone haak heb ik zelf op Ali besteld.
https://a.aliexpress.com/_EutF327

Makkelijk te bevestigen aan een rig.

[ Voor 12% gewijzigd door Simbob op 02-09-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Uiteindelijk ben ik niet voor een 7900xtx gegaan, maar voor een 6750xtx.

Draait assetto corsa redelijk mixed out rond de 60fps met de custom shader patch, Sol en Pure op 4k.

Dit had ik niet verwacht eerlijk gezegd, dus erg blij met deze upgrade. En blij dat ik maar de helft heb uitgegeven in plaats van de kaart die ik eigenlijk wou halen.

Zeer content mee. Ben nu allerhande mods aan het downloaden en proberen qua auto's en circuits.

Jammer dat ik de oude hockenheim niet kan vinden. En dan de versie met chicanes in het bos. Vond er wel een zonder, maar zoek die met. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Simbob schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:20:
[...]

Hier in de VA staan wel aanbieders die 3d prints kunnen maken.
Zelf ook al een aantal x gebruik van gemaakt. Contact gezocht en het desbetreffende bestandje van https://www.thingiverse.com/ doorgestuurd. Paar dagen later in de bus.

Een headphone haak heb ik zelf op Ali besteld.
https://a.aliexpress.com/_EutF327

Makkelijk te bevestigen aan een rig.
Mijn vrouw schijnt te kunnen printen op haar werk dus ik ga eens kijken hoe dat uitpakt. Vraag me wel af of een stuurhaak voldoende sterk is, met een CS stuur komt er een behoorlijk moment staan op dat materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:41
vosss schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:48:
Uiteindelijk ben ik niet voor een 7900xtx gegaan, maar voor een 6750xtx.

Draait assetto corsa redelijk mixed out rond de 60fps met de custom shader patch, Sol en Pure op 4k.

Dit had ik niet verwacht eerlijk gezegd, dus erg blij met deze upgrade. En blij dat ik maar de helft heb uitgegeven in plaats van de kaart die ik eigenlijk wou halen.

Zeer content mee. Ben nu allerhande mods aan het downloaden en proberen qua auto's en circuits.

Jammer dat ik de oude hockenheim niet kan vinden. En dan de versie met chicanes in het bos. Vond er wel een zonder, maar zoek die met. Iemand? :)
DE formula MAD MFT03 icm de GPK circuits kan ik wel aanraden. Is dikke fun om daarmee rond te rijden (de standaard versies, niet de evo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
@Dr. Strangelove
Ik heb hier wel zwaardere dingen hangen op/aan geprinte oplossingen.

Afhankelijk van wat/hoe je gaat ophangen is materiaal keuze en infill een dingetje, hou daar rekening mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 05-09-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Heel toevallig vorige week deze een paar keer geprint in PETG vorige week.

https://www.printables.co...-qr-wheel-holder-v20-40xx

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05fYmfa4O0CySjqaLLdo43ac7oQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MkNSFhv1GlaFuVqLCrW5Xspy.webp?f=fotoalbum_large

Werkt perfect en een lekkere snap als je hem er in duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Darkangle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:53:
Heel toevallig vorige week deze een paar keer geprint in PETG vorige week.

https://www.printables.co...-qr-wheel-holder-v20-40xx

[Afbeelding]

Werkt perfect en een lekkere snap als je hem er in duwt.
Ziet er mooi uit, met wat voor bouten maak je die vast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
M6 oid? Geen idee, heb hier een hele zwik bouten en tnuts in allerlij maten, dus ik let er niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ok, ik zie alleen een druppelvormig gat, dat is dan groot genoeg om een M6 bout in te stoppen en met een dopsleutel oid vast te zetten met een T-moer?

Edit: zie het al, met een inbusbout.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-09-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Gewoon de standaard hex meuk
En, druppel vorm?

Kijk even naar de 3d tekening in de link. Is allemaal heel standaard en herkenbaar.

[ Voor 65% gewijzigd door Darkangle op 05-09-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ahhh. Ik zie het al. Is idd een druppel vorm. Was niet eens opgevallen 😂. Goed gespot.

Ik print in zwart dus dan valt niets mij meer op 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zag hier hoe het waarschijnlijk zit.

Afbeeldingslocatie: https://media.printables.com/media/prints/519946/images/4207331_e17db418-68f2-4a2b-acf1-bf20773a4621/thumbs/inside/1920x1440/jpg/img_2682.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Oh. Ik heb alleen een ophanging voor een fanatec wheel met QR1 gepost, wat jij laat zien is een headphones houder. Daar in is de keus heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik teken dat soort dingen tegenwoordig allemaal zelf, wel zo fijn dat je nog een beetje kunt spelen met het ontwerp en het 100% naar wens kunt maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Darkangle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:35:
Oh. Ik heb alleen een ophanging voor een fanatec wheel met QR1 gepost, wat jij laat zien is een headphones houder. Daar in is de keus heel groot.
Ja ik heb beiden nodig. En een cup holder en een houder om mijn telefoon in te zetten :P Genoeg te vinden aan modellen zag ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-09-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Danielson schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:35:
Ik teken dat soort dingen tegenwoordig allemaal zelf, wel zo fijn dat je nog een beetje kunt spelen met het ontwerp en het 100% naar wens kunt maken! :)
De meeste schetsen bevatten de files om zelf aan te passen. Liever lui en in 5 mins aangepast tot precies wat ik wil dan helemaal van scratch 😅

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Hypergrip was echt schandalig slecht. Na een maand ontstonden er gaten, na een halfjaar kon ik ze weggooien. Die open vingertoppen gaan dubbelgevouwen zitten. De eerste 10x is het leuk om je vinger door het gaatje te steken, maar het boeit totaal niet als je gewoon een muis/tobo naast je hebt liggen. Binnen 2 maanden zat ik voortdurend die stomme vingertoppen te fatsoeneren zodat ze niet dubbel zaten tijdens het rijden.
Mocht je verslaafd zijn aan je telefoon en tussen het racen door de continue drang hebben om t.net of fb te openen, dan is de HG misschien v.w.b. touch, een prima functionele handschoen.

En mocht je ooit alsnog kiezen voor 'echte' handschoenen, neem dan de karting versie en niet de racing versie van een handschoen. Karting hoeft namelijk niet brandveilig van de FIA en is voor exact dezelfde handschoen zomaar 30-40% goedkoper. Sommige kart gloves zijn nog goedkoper dan HG https://www.biesheuvel.nl...rsuitrusting/handschoenen.

TL;DR de prijs van hypergrip ligt tussen 50 en 65 euro incl. https://www.biesheuvel.nl...arch/result/?q=+hypergrip. Voor 2-3 tientjes meer heb je karting gloves met outer stitching (comfort!). En die gaan langer mee (mijn ervaring althans met direct drive).

• Botmeister
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:52:
https://www.etsy.com/search?q=sim+lab&ref=search_bar
https://www.etsy.com/search?q=simucube&ref=search_bar
https://www.etsy.com/search?q=fanatec&ref=search_bar
https://www.etsy.com/search?q=8020&ref=search_bar

Genoeg te vinden, succes :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Botmeister op 07-09-2023 11:34 ]

• Dr. Strangelove
Bestel je echt bij Etsy? Ik heb daar gekeken maar afgezien van de hoge prijzen voor de artikelen (25 euro voor een bekerhouder, 22 euro voor een stuurbeugel) komt er nog eens tussen de 15 en 30 euro porto bij. Dan worden een paar simpele plastic dingetjes wel erg duur.

• Botmeister
kampers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:01:

PC Specs
Heb je misschien ook overwogen om je streaming te offloaden naar een aparte machine (laptop/oude pc)? Met een capture kaart. Dat zou al heel wat kunnen opleveren. Ik lees namelijk niets over een eventuele vervanging van je triple 1080 monitors.

Dan kun je er een 40 serie gpu tegenaan smijten, maar die hebben tegenwoordig de eigenschap beter met hoge resoluties om te gaan, dan met de lagere. Ter illustratie, een RTX 4090 draait (verhoudingsgewijs) slechter met 1080p dan 4k. https://www.google.com/se...&q=4090+is+worse+at+1080p. Moet even bekennen, ik weet niet of een triple setup ineens wel als hoge resolutie beschouwd kan worden. Gevoelsmatig zeg ik dat er 1080 verticale beeldlijnen blijven, je verandert slechts de breedte en zou een 40 serie niet veel nut hebben. Als je in de toekomst nieuw monitors hebt gepland, dan is het een goede zaak om gelijk hoog in te zetten.

• Dr. Strangelove
Daniel. schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:59:
[...]

I.p.v. Etsy kan je het natuurlijk ook op Tweakers vragen wat je nodig hebt om te laten printen :)
Heb al een aanbod ontvangen daarvoor :)

• Botmeister
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:57:
Bestel je echt bij Etsy? Ik heb daar gekeken maar afgezien van de hoge prijzen voor de artikelen (25 euro voor een bekerhouder, 22 euro voor een stuurbeugel) komt er nog eens tussen de 15 en 30 euro porto bij. Dan worden een paar simpele plastic dingetjes wel erg duur.
Ik heb er nog nooit iets besteld. Heb alleen de url in mijn favorieten staan, mocht ik ooit iets nodig hebben. Beetje kiezen of delen dit, er zijn niet zo veel alternatieven die 8020 mountable zijn. Dan kun je over twee tientjes extra vallen, of je accepteert het.

De vraag was o.a. een 8020 telefoonhouder kost 12,50 en met 7,50 verzendkosten. Voor 20 piek (dat is de prijs van een kratje bier) heb je een nette, gemounte oplossing. Ik vind dit schappelijk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:02
Botmeister schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:11:
[...]
De vraag was o.a. een 8020 telefoonhouder kost 12,50 en met 7,50 verzendkosten. Voor 20 piek (dat is de prijs van een kratje bier) heb je een nette, gemounte oplossing. Ik vind dit schappelijk om eerlijk te zijn.
Daar kan ik deze voor aanraden. Hele fijne houder. https://www.aluxprofiel.nl/aluminium-telefoonhouder/a3918

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Rivanov
Darkangle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:50:

Heb je deze?

uitvoering: Icy Box IB-AC6110

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Darkangle

• Rivanov
Heb je toevallig ook nog de 3D Print File om 'm aan je rig te monteren?

• Darkangle
Ik heb even gekeken, had hem niet meer staan helaas op de nas.

• Rivanov
Darkangle schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:07:
Ik heb even gekeken, had hem niet meer staan helaas op de nas.
Zoiets bijvoorbeeld?

https://www.thingiverse.com/thing:5141509

Heb de 10-ports zojuist besteld bij Alternate.

• Darkangle
Rivanov schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:24:
[...]

Zoiets bijvoorbeeld?

https://www.thingiverse.com/thing:5141509

Heb de 10-ports zojuist besteld bij Alternate.
Geen idee. Even meten zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Voor op m'n simrig. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/th_akf2H7Gg64heaDhmeSrXmDi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SewB9Bjk2tDetT8tRARmDalC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Aangeschaft en supersnel geleverd :)

Meteen wat extra spulletjes gekocht. Mijn rig was zelfbouw en de vorige eigenaar had zijn bevestigingsmateriaal van de bouwmarkt… dat was blijkbaar niet sterk genoeg en dus waren de winkelhaken ook nog eens versterkt met inbusbouten waar gaten voor waren geboord in het profiel :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXHn-7eViJJgGFODlniuA2sm_ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TzfbDEIOBVTQdZLtuzfJZyeU.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik het verticale deel verplaatst had kon ik die inbusbouten niet terugplaatsen en ik had geen zin om zelf te gaan boren. Echter zonder rammelde de boel. Dus nu even profi aangepakt en man… zoveel netter en nul flex en gerammel :) Eigenlijk nu alle lelijke hoek stukken ook maar vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22nVGm_WyDoJ-oiZs02zI0KgUEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0jbyTYlMyxYKF08x8OhKIzW.jpg?f=fotoalbum_large

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:02
Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:45:
[...]

Aangeschaft en supersnel geleverd :)

Meteen wat extra spulletjes gekocht. Mijn rig was zelfbouw en de vorige eigenaar had zijn bevestigingsmateriaal van de bouwmarkt… dat was blijkbaar niet sterk genoeg en dus waren de winkelhaken ook nog eens versterkt met inbusbouten waar gaten voor waren geboord in het profiel :X
Mooi dat die mobiele telefoonhouder bevalt.
Gaten boren in het profiel hoeft geen probleem te zijn. Ik heb er ook 2 moeten maken daardoor had ik een draaipunt en is die opvouwbaar. Ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan schieten. Hij is verplaatsbaar maar wel alles zit er op. ;) En ik heb mijn rem op 80kg staan. _/-\o_ en stoel is daar nog niet kapot van gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 14-09-2023 22:48 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

@Dr. Strangelove, hoe zit die DD precies vast aan dat profiel? Ziet er wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal een foto maken, eigenlijk zelf niet eens uitgebreid bekeken hoe het zit. Wel heel erg solide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:37:
Ik zal een foto maken, eigenlijk zelf niet eens uitgebreid bekeken hoe het zit. Wel heel erg solide.
Afbeeldingslocatie: https://media.cleanshot.cloud/media/12512/fngRqVLDoGhzSg9mNNyoGnCUlB9D7qqMEVTYjauh.jpeg?Expires=1694789659&Signature=ZVel6Y6JE2NkRPgKTqx7qPFk2ZE3AtkxpHY15BwNaAANkU20p8IkUSZh4KUddtd4EBs7MZrG-lWMZw1gvTjJIyHtkt6WfcQsZax~48T4d4i0rS55uufMfLwgIB0aO0psFK2Ui0sA3P2dMGdwRGP7JBkHrBC07pGsdHm-zEOggHCth3VHscl1m8kflr1MOfY9aP5SzDuGG1RHte-69e7j~KkDEMVP3dQIkCJt2Bzyh-xCfCEjuBNvlON3x-Fi7h87MRmQQLpRW2LMIVp~B-6-ryAoHAplmVQ1gXVKO6gyt8gruv6QQMN1VGrHa-yMNhOJAqu6m6PhQaUIswRntop07w__&Key-Pair-Id=K269JMAT9ZF4GZ

Lijkt alsof je nog wat ruimte hebt tussen bracket en Podium DD, daarnaast zou ik er even een (zwarte) nylon carrosserie ring tussen drukken, dat voorkomt eventuele krassen op de zijkant van je wheelbase.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die zitten er al tussen :)

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:38
Hebben jullie favoriete youtube-kanalen om je verder te verdiepen in simracen?

Zelf kijk ik veel filmpjes van Driver61 en bijvoorbeeld de trackguides van Jarno Opmeer. Maar misschien zijn er wel veel betere opties die ik niet ken.

Ik kom met name te kort in de langzame bochten. Andere racers lijken veel eerder op het gas te gaan dan ik. Ik probeer nu te trail-braken en gas erop te houden voor of halverwege langzame bochten, maar steeds nog net te veel (wat resulteert in wijd uitkomen of spinnen). Of moet ik dit gewoon meer oefenen?

Kortom; tips, filmpjes en adviezen zijn zeer welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Rogar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:52:
Hebben jullie favoriete youtube-kanalen om je verder te verdiepen in simracen?

Zelf kijk ik veel filmpjes van Driver61 en bijvoorbeeld de trackguides van Jarno Opmeer. Maar misschien zijn er wel veel betere opties die ik niet ken.

Ik kom met name te kort in de langzame bochten. Andere racers lijken veel eerder op het gas te gaan dan ik. Ik probeer nu te trail-braken en gas erop te houden voor of halverwege langzame bochten, maar steeds nog net te veel (wat resulteert in wijd uitkomen of spinnen). Of moet ik dit gewoon meer oefenen?

Kortom; tips, filmpjes en adviezen zijn zeer welkom!
Suellio Almeida.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Rogar, welke game(s) speel je? Aangezien je met Jarno komt verwacht ik dat je F1 speelt? Zo ja, kun je dat best gebruiken, maar speel je een meer serieus SIM game dan zou ik niet naar Jarno kijken. Elk spel heeft zijn 'eigen manier' van racen met soms kleine verschillen. Daarnaast rijd je een F1 auto anders dan een GT3 en een GT3 weer anders dan een MX5.

Driver61 vind ik best wel leuk kanaal en een waar ik de physics / natuurkunde heb geleerd van een auto. Dingen zoals areo, trailbreaking, balans, gewichtverandering, etc.

Remmen en gas erop houden is in principe niet ok, tenzij je echt op de limiet van de auto zit met een erg pointy (oversturige) auto. Hoever zit je van de snelste laps af? Gebruik je telemtry of hoe weet jij dat andere eerder op het gas gaan? Als je dit van een filmpje hebt dan pas daar mee op aangezien het moment dat je op het gas gaat afhankelijk is van heel veel punten, zowel je setup als de lijn die je neemt en je preciese inputs (gas/rem/stuur).

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 21-09-2023 08:29 ]

• Rogar
Card Nox schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:28:
@Rogar, welke game(s) speel je? Aangezien je met Jarno komt verwacht ik dat je F1 speelt? Zo ja, kun je dat best gebruiken, maar speel je een meer serieus SIM game dan zou ik niet naar Jarno kijken. Elk spel heeft zijn 'eigen manier' van racen met soms kleine verschillen. Daarnaast rijd je een F1 auto anders dan een GT3 en een GT3 weer anders dan een MX5.

Driver61 vind ik best wel leuk kanaal en een waar ik de physics / natuurkunde heb geleerd van een auto. Dingen zoals areo, trailbreaking, balans, gewichtverandering, etc.

Remmen en gas erop houden is in principe niet ok, tenzij je echt op de limiet van de auto zit met een erg pointy (oversturige) auto. Hoever zit je van de snelste laps af? Gebruik je telemtry of hoe weet jij dat andere eerder op het gas gaan? Als je dit van een filmpje hebt dan pas daar mee op aangezien het moment dat je op het gas gaat afhankelijk is van heel veel punten, zowel je setup als de lijn die je neemt en je preciese inputs (gas/rem/stuur).
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik speel inderdaad F1 '23 op de PS5 (vloeken in de kerk O-) ).

Driver61 legt het theoretisch heel goed uit allemaal en dat probeer ik in de praktijk te brengen. Van zijn kanaal heb ik het filmpje gekeken over slow corners en dat je ipv de auto laat rollen, iets gas geeft waardoor er tractie op de voorwielen blijft (balans/gewichtsverandering). Gas en rem tegelijk doe ik niet, dat was een beetje raar omschreven in m'n eerdere verhaal denk ik. Maar ik vind dat dus met name lastig om te doen.

Qua tijden zit ik ongeveer 1 a 1,5 sec. van de snellere tijden af. En via EA Racenet kan je je eigen snelste ronde vergelijken met anderen d.m.v telemetry. De snellere rijders lijken iets langzamer de bocht in te gaan en kunnen dus eerder op het gas (heb gisteravond nog zitten studeren). Misschien is dat ook een goede; sneller worden door iets langzamer de bocht in te gaan.

Ik doe dit nog niet zo lang, dus ik heb het idee dat ik nog veel kan/moet leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Rogar, ach iedereen begint ergens, zolang je maar plezier hebt en dat heb je zo te lezen.

Als je in de bocht gas blijft geven gaat het gewicht van de auto naar achteren en krijg je juist minder druk op de voorwielen en vaak dus minder turn-in. Beetje gas tijdens de bocht doe je vaak als je auto erg oversturig is; de voorkant heeft heel veel grip en de achterkant minder waardoor de achterkant tractie verliest. Door een beetje gas te geven gaat er iets meer gewicht naar de achterkant (en dus minder naar de voorkant) en uis de balans beter.

1 a 1,5 seconden van het WR, dat is opzich al best ok. Je kent de regel vast wel: slow in fast out. Door een paar meter eerder te remmen (scheelt minimaal kwa tijd) kun je eerder de auto gedraaid krijgen en dan eerder op het gas en die snelheid neem je het hele recht stuk daarna mee wat zo maar 0.1+ seconden kan schelen. Dit is vooral belangrijk voor bochten waar een lang recht stuk na volgt. Bij een bochtencombintie altijd zorgen dat je de laatste bocht lekker neemt, evt de snelheid in de bochten daarvoor aanpassen (dus langzamer door die bochten).

Kwa telemetry, vergelijk je met iemand die 0.5 sneller is, niet perce met WR. Die toppers zijn zoveel beter dan jou dat het niet perce zinnig is dat na te willen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 21-09-2023 09:43 ]

• Rogar
Card Nox schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:41:
@Rogar, ach iedereen begint ergens, zolang je maar plezier hebt en dat heb je zo te lezen.

Als je in de bocht gas blijft geven gaat het gewicht van de auto naar achteren en krijg je juist minder druk op de voorwielen en vaak dus minder turn-in. Beetje gas tijdens de bocht doe je vaak als je auto erg oversturig is; de voorkant heeft heel veel grip en de achterkant minder waardoor de achterkant tractie verliest. Door een beetje gas te geven gaat er iets meer gewicht naar de achterkant (en dus minder naar de voorkant) en uis de balans beter.

1 a 1,5 seconden van het WR, dat is opzich al best ok. Je kent de regel vast wel: slow in fast out. Door een paar meter eerder te remmen (scheelt minimaal kwa tijd) kun je eerder de auto gedraaid krijgen en dan eerder op het gas en die snelheid neem je het hele recht stuk daarna mee wat zo maar 0.1+ seconden kan schelen. Dit is vooral belangrijk voor bochten waar een lang recht stuk na volgt. Bij een bochtencombintie altijd zorgen dat je de laatste bocht lekker neemt, evt de snelheid in de bochten daarvoor aanpassen (dus langzamer door die bochten).

Kwa telemetry, vergelijk je met iemand die 0.5 sneller is, niet perce met WR. Die toppers zijn zoveel beter dan jou dat het niet perce zinnig is dat na te willen doen.
Plezier heb ik zeker :) . Het is een lange droom al om een racesetup in huis te hebben (al sinds de 1e Gran Turismo games op de PlayStation. Dat geklooi met controllers was leuk, maar een stuur is het betere werk.

Met die F1 auto's heb ik wel meer grip als ik iets eerder gas geef zeg maar (wel klaar met remmen dan), dan stuurt hij makkelijker in door de gewichtsverschuiving (denk ik). Althans het lijkt zo, vind dit ook moeilijk te omschrijven.

Het is niet 1 a 1,5 van het WR hoor (was dat maar zo), maar van het groepje waarmee ik race. Doe nu voornamelijk timetrial via een topic hier op tweakers.

Slow in, fast out. Ga daar eens mee spelen vanavond weer. Het gaat inderdaad om langzame bochten met daarachter lange rechte stukken waar ik veel tijd verlies. En zal inderdaad eens gaan vergelijken met peers ipv de snelste. De ghost tijdens time trial is meestal ook maar 1 a 2 tienden sneller, dus dat is ook een mooie vergelijking als je bezig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Rogar, ahh so. Nja, ik weet het niet precies in F1. Maar in ACC haal je wellicht 0.5 tot 1.0 seconden door een goede setup. Dus tot je 1 seconden van het WR zit is het gewoon allemaal een kwestie van skills. Aangezien je nog maar net bent begonnen is het vooral een kwestie van rondjes maken.

Slow in Fast Out gaat zeker helpen, ik betrap me er zelf ook nog wel eens op net iets te laat te remmen, dan win je 0.05 bij corner entry maar zie je de tijd wegvloeien op het rechte stuk daarna.

Mbt de physics. Een F1 auto (high downforce) reageert anders dan een GT3 auto (medium downforce) dan een MX5 (no downforce). Dus ook kwa setup kun je niet overal hetzelfde trucje toepassen. Een F1 is ook erg stug tov een GT3 die weer erg stug is tov een MX5 dus de mechanische grip is ook compleet anders.

Enjoy!

• branba
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-11-2023
HELP

Ik heb een SF1000 stuur met een T-GT2 base gekocht.
Aangesloten op mijn PS4.

Stuur kalibreert wel (paar rondjes draaien)
Maar daarna laat het beeldscherm alleen het Tm-logo afwisselend zien met het Ferarri-logo zien.
Mijn PS4 herkent het stuur niet.

de 'S1' knop (volgens handleiding de 'PS' knop) reageert ook op niks.

Wat moet ik doen?

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 07:54
Wat zijn mijn opties qua sturen die werken voor Xbox en ps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:56

chromeeh

the Gnome

branba schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:11:
HELP

Ik heb een SF1000 stuur met een T-GT2 base gekocht.
Aangesloten op mijn PS4.

Stuur kalibreert wel (paar rondjes draaien)
Maar daarna laat het beeldscherm alleen het Tm-logo afwisselend zien met het Ferarri-logo zien.
Mijn PS4 herkent het stuur niet.

de 'S1' knop (volgens handleiding de 'PS' knop) reageert ook op niks.

Wat moet ik doen?
Is de firmware bij gewerkt van je SF1000 & base?
(Zie deze link :) )

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
frederik850 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:15:
Ik ben aan het overwegen om phillips hue toe te voegen aan mijn setup. Ik vroeg me af of het een must is om voor de rgb lampen te gaan? Of gaat white ambiance ook al een leuk effect geven?
Heb je dit nog doorgezet? Ik twijvel ook of het een leuke toevoeging is, wat is jou ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Heb je dit nog doorgezet? Ik twijvel ook of het een leuke toevoeging is, wat is jou ervaring? :)
Mocht je nog twijfelen..doen!
Is echt een leuke toevoeging aan het rijden (vooral ingame in het donker/ schemer) en het werkt ook gewoon goed.
(Mocht je nog geen Hue bridge hebben lopen de kosten wel snel op)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yALbM_yPvE4fiaVlKJFAC5_vYXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRDlmECXB2GaujTe5rBbidBr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 12-10 09:42
Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Je kan het, als je een klein beetje handig bent, ook oplossen met WS2812b ledstrips en een arduino met Adalight. Ik heb het zelfs nog werkend weten te krijgen op een ESP32 met Adalight en Fastled, dus er is wel het een en ander in mogelijk. Is een aanzienlijk goedkopere oplossing, maar gaat wel wat werk in zitten om het allemaal netjes te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Dissidend schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:42:
[...]

Mocht je nog twijfelen..doen!
Is echt een leuke toevoeging aan het rijden (vooral ingame in het donker/ schemer) en het werkt ook gewoon goed.
(Mocht je nog geen Hue bridge hebben lopen de kosten wel snel op)

[Afbeelding]
Mooie setup! Maar is dat niet vervelend dat velle licht boven je?

Dat zijn twee play bars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
kroegtijger schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Je kan het, als je een klein beetje handig bent, ook oplossen met WS2812b ledstrips en een arduino met Adalight. Ik heb het zelfs nog werkend weten te krijgen op een ESP32 met Adalight en Fastled, dus er is wel het een en ander in mogelijk. Is een aanzienlijk goedkopere oplossing, maar gaat wel wat werk in zitten om het allemaal netjes te krijgen.
Die oplossing kwam ik later ook tegen idd! Gelijk mijn knutseldoos losgetrokken en een Arduino Nano geflasht met Adalight i.c.m. een twee meter RGB led strip! Een wat meer budgetvriendelijke oplossing t.o.v. Hue ondanks dat we al Hue in ons hele huis hebben!

Alleen dan de volgende uitdaging, waar ga ik de led strip plaatsen op mijn rig? Daar heb ik echt nog geen idee van! Moet het licht juist op je schijnen of bv op het plafond of de muur voor het beste effect?

Maar is de basis werkt het nu! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Danielson op 31-10-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Mooie setup! Maar is dat niet vervelend dat velle licht boven je?

Dat zijn twee play bars?
Ze hangen buiten gezichtsveld dus nee vervelend is het zeker niet. Ze staan hier ook aan als kamer verlichting voor de foto
Het zijn inderdaad 2 Playbars.
Normaal gesproken volgen de bars een in de Hue app aangeven deel van het scherm. Bij mij een stuk van het ingame dashboard.
Als je dan door de schaduw gaat dimmen ze even. Dit geeft als ze boven je hangen veruit het beste resultaat.
Hetzelfde als je in het donker aan het racen bent en er komt iemand met zn lampen achter je rijden, dan is heel je cockpit ineens verlicht.
Er staan op YouTube wel een paar mooie videos die goed laten zien wat het kan toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dissidend op 31-10-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Dissidend schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Ze hangen buiten gezichtsveld dus nee vervelend is het zeker niet. Ze staan hier ook aan als kamer verlichting voor de foto
Het zijn inderdaad 2 Playbars.
Normaal gesproken volgen de bars een in de Hue app aangeven deel van het scherm. Bij mij een stuk van het ingame dashboard.
Als je dan door de schaduw gaat dimmen ze even. Dit geeft als ze boven je hangen veruit het beste resultaat.
Hetzelfde als je in het donker aan het racen bent en er komt iemand met zn lampen achter je rijden, dan is heel je cockpit ineens verlicht.
Er staan op YouTube wel een paar mooie videos die goed laten zien wat het kan toevoegen.
Hoe hoger hoe beter dus? Misschien kan ik mijn led strip in tweeen hakken en hem aan de schuine wand maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICbiGWiK8qqbfVmAZoP6zXVVIOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdMrlOSXkclhCY18COzhxyNB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH52dgICAh6etvJUk5N5Dc-B89I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK2NqG8gOGyb2caYRV61xYl0.jpg?f=fotoalbum_large

Waar zouden jullie ze monteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Hoe hoger hoe beter dus? Misschien kan ik mijn led strip in tweeen hakken en hem aan de schuine wand maken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

rondom het scherm. Het functioneert een beetje zoals ambilight / ambibox doet en gaat uit van het beeld dat je ziet, neemt de kleuren op de randen en vertaald dat naar het juiste led-nummer en kleur. Daar kan je dus een beetje mee spelen. Op het plafond kan je strips plaatsen die je koppelt aan de bovenkant, de zijkanten van de schermen dus links en rechts.

Ik ben zelf nu met de onderkant aan het spelen. Rig staat op wieltjes dus had een paar cm eronder vrij. Daar ledstrips onder gemaakt, en ben nu nog met een Arduino erbij aan het stoeien om deze aan simhub te koppelen voor Adalight, en met een relay switch ik naar een andere arduino voor koppeling als simhub device zodat de leds meekleuren op rpm's. Stoeltje licht rood op als het tijd wordt voor een versnelling hoger te pikken 8)

Werkt inmiddels al wel als proof of concept, maar in veband met verhuizing die er tussendoor kwam heeft alles een paar maanden in dozen over de hele zolder heen gelegen. Wel goede hoop om voordat de kerstboom staat weer de eerste rondjes te kunnen rijden :)

de kerstboom komt er dus op z'n vroegst 24 december in :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ligt er een beetje aan welk effect je wil bereiken.
Voor het Ambilight effect achter je schermen, voor het "in de cockpit" effect erboven/ naast.
In onderstaande video vind je ook veel info terug over plaatsing en settings etc.
YouTube: One of the BEST Sim Racing Upgrades! My COMPLETE ambient lighting se...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 20:47
kroegtijger schreef op woensdag 1 november 2023 @ 00:24:
[...]

Ik ben zelf nu met de onderkant aan het spelen. Rig staat op wieltjes dus had een paar cm eronder vrij. Daar ledstrips onder gemaakt, en ben nu nog met een Arduino erbij aan het stoeien om deze aan simhub te koppelen voor Adalight, en met een relay switch ik naar een andere arduino voor koppeling als simhub device zodat de leds meekleuren op rpm's. Stoeltje licht rood op als het tijd wordt voor een versnelling hoger te pikken 8)

de kerstboom komt er dus op z'n vroegst 24 december in :X
Heb dit inderdaad ook gehad.
Arduino en ws2812b ledstrip onder de hele GT1 rig.
En aangesloten met usb aan de pc. Vervolgens de RPM's via simhub.

Uiteindelijk de ledstrip aansluitingen perongeluk gesloopt bij het verplaatsen van de rig. Moet dus weer een nieuwe ledstrip erop gaan plakken.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Gebruikte jullie de Simhub/Adalight combi met een triple screen opstelling?

Ik gebruik Nvidia Surround voor mijn triple screen opstelling, maar het lijkt erop dat de leds alleen reageren op scherm 1! :?

Als ik bv een blauw venster helemaal van links (scherm 1) naar het rechter scherm sleep, dan kleuren alleen de leds boven scherm 1 blauw!

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 10:05
Na jaren controller racen wil ik eindelijk een serieuze sim racing setup. Ik speel voornamelijk simcade (project cars, Forza motorsport, F1, wrc/dirt) maar wil ook naar de meer realistische games gaan en dit allemaal op pc.

Welke setups zijn er aan te raden zodat ik toch even vooruit kan en iets goed heb? En is het zo dat er net als bij een pc een sterke evolutie in de hardware zit? Zodat het dus beter is om prijs/kwaliteit te gaan ipv 5k uit te geven?

Zelf heb ik gekeken naar een simucube en fanatec setup icm sim lab frame. Echter is de eerste wel erg duur en misschien de meerprijs niet waard.

Graag een seintje als ik hiervoor een los topic moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Danielson schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:47:
Gebruikte jullie de Simhub/Adalight combi met een triple screen opstelling?
Niet in triple setup, maar wel met 2 schermen. Ik kwam daar inderdaad niet zo direct de mogelijkheid tegen om de ene kant aan het ene scherm te binden, en de andere kant aan het andere scherm.
Ik gebruik Nvidia Surround voor mijn triple screen opstelling, maar het lijkt erop dat de leds alleen reageren op scherm 1! :?

Als ik bv een blauw venster helemaal van links (scherm 1) naar het rechter scherm sleep, dan kleuren alleen de leds boven scherm 1 blauw!

Iemand tips? :)
Als ik de documentatie lees zou het wel moeten kunnen door even te spelen met de capture areas. Zie https://github.com/SHWotever/SimHub/wiki/Ambient-lights

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
kroegtijger schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:23:
[...]

Niet in triple setup, maar wel met 2 schermen. Ik kwam daar inderdaad niet zo direct de mogelijkheid tegen om de ene kant aan het ene scherm te binden, en de andere kant aan het andere scherm.

[...]

Als ik de documentatie lees zou het wel moeten kunnen door even te spelen met de capture areas. Zie https://github.com/SHWotever/SimHub/wiki/Ambient-lights
Thx, maar dat geldt volgens mij niet voor Adalight, maar voor die BT optie... Ik had op die Discord van SimHub gevraagd en daar werdt aangegeven dat alleen de primaire monitor gecaptured wordt... :-( Ondanks Nivia Surround, dat zou hij als 1 monitor moeten zien, zo zie ik hem ook in de preview.

Ik twijvel dus nog of het theoretisch zou moeten kunnen werken...

[ Voor 10% gewijzigd door Danielson op 06-11-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gibsonneke schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:36:
Na jaren controller racen wil ik eindelijk een serieuze sim racing setup. Ik speel voornamelijk simcade (project cars, Forza motorsport, F1, wrc/dirt) maar wil ook naar de meer realistische games gaan en dit allemaal op pc.

Welke setups zijn er aan te raden zodat ik toch even vooruit kan en iets goed heb? En is het zo dat er net als bij een pc een sterke evolutie in de hardware zit? Zodat het dus beter is om prijs/kwaliteit te gaan ipv 5k uit te geven?

Zelf heb ik gekeken naar een simucube en fanatec setup icm sim lab frame. Echter is de eerste wel erg duur en misschien de meerprijs niet waard.

Wellicht past dit beter in de volgende topics:
Rigs, cockpits en wheelstands
Racesturen, servo's en pedalen
:)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
gibsonneke schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:36:

Met Simucube en Fanatec benoem je wel direct de top van de markt en de instapkant van de markt. :+
Zit nog heel wat tussenin. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• branba
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb mijn probleem onder tussen gevonden.
Ik heb een USB verlengkabel gebruikt tussen mijn PS4 en GT2-Base.
Dat moet je dus niet doen :). Base direct aangesloten aan mijn PS4 en alles werkte meteen.
... ik had al wel mijn stuur op het juisten firmware geupdate via de computer, dat is natuurlijk ook wel nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Danielson schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:25:
[...]

Thx, maar dat geldt volgens mij niet voor Adalight, maar voor die BT optie... Ik had op die Discord van SimHub gevraagd en daar werdt aangegeven dat alleen de primaire monitor gecaptured wordt... :-( Ondanks Nivia Surround, dat zou hij als 1 monitor moeten zien, zo zie ik hem ook in de preview.

Ik twijvel dus nog of het theoretisch zou moeten kunnen werken...
Ik zie inderdaad wat je bedoeld... er is geen mogelijkheid om te zeggen welk scherm je wilt capturen, laat staan dat je de ene kant van scherm 1 en de andere kant van scherm 2 wil gebruiken. Ik zie die opties overigens zowel bij Adalight als bij BT-opties niet voorbij komen dus ik denk dat altijd je primary scherm gebruikt wordt. Dat zal vast ook wel anders kunnen, maar voor zover ik nu even snel kan beoordelen is daar geen support voor. Je zou kunnen kijken of je het met Ambibox wel werkend kan krijgen. Die is iets uitgebreider wat dat aangaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb het even kunnen ervaringen met de beperkte mogelijkheden, maar ik pas toch eerst even voor de ambiant lighting.

Opzoek naar een nieuwe sim project, iemand nog tips? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 14:45
Danielson schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:09:
Ik heb het even kunnen ervaringen met de beperkte mogelijkheden, maar ik pas toch eerst even voor de ambiant lighting.

Opzoek naar een nieuwe sim project, iemand nog tips? :D
Buttkicker, is echt een toevoeging voor mij, je voelt het gewoon als je begint te slippen e.d. Ik vind het in ieder geval heel veel toevoegen voor de immersie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Koldur schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:42:
[...]

Buttkicker, is echt een toevoeging voor mij, je voelt het gewoon als je begint te slippen e.d. Ik vind het in ieder geval heel veel toevoegen voor de immersie.
Dat is zeker een aanrader, maar die gebruik ik al, net zoals:

2x bashaker
2x led matrix
2x windsim
1x pitwall
1x vocore dash

Ik vind het gewoon leuke projectjes, maar ik ben even door mijn inspiratie heen! :P First world problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stream deck toevoegen? Dat wordt denk ik mijn eerst volgende project

Na een nieuwe 32:9 monitor of gewoon TV, de center stand van de SimLab heb ik al in de aanbieding opgepikt... ook alweer een jaar geleden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.