Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 09:42
thunder8 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:05:
[...]

Mee eens dat het moet kunnen, maar de QR Lite is gewoon te risicovol dat die kapot gaat en je pinnen intern ook afbreken. Zie te veel afgebroken QR Lites in de Fanatec groepen en als je maar 1 stuur hebt, is je rig ook meteen een paar weken down als dat gebeurt. Met een 2de stuur, kan je na opruimen je andere stuur monteren en de eerste herstellen.

Ik had nog niet gelezen dat hij zijn rig dan ergens anders neer zou zetten, daar sprak hij niet over in de reactie waar ik op reageerde. Je kan ook een paar heavy duty casters onder je rig gooien, dan komt er misschien nog 100€ bij.
Setje casterwheels voor een alu rig is een euro'tje of 15... da's nogal een gat dus.
Het ging mij voornamelijk om het feit dat er gesteld werd dat je met een alu rig niet onder de 2.5k klaar was en dat is onjuist. Als je deze op een andere plek gaat neerzetten en dat andere kosten meebrengt, tja dat ligt niet aan de rig zelf natuurlijk. ;) Een playseat is, zoals jij ook stelt, verre van een klein ding.
Als ik het prijsverschil van een playseat evo en een alu rig tegen elkaar zet, dan is een alu-rig iets duurder maar wel vele malen beter en naar mijn mening het prijsverschil van grofweg 100,- meer dan waard. Grote pijnpunt zit vaak in dat je er nog een stoel bij moet hebben en dan loopt het prijsverschil wel weer een stukje op en zit je al gauw op 350 tot 400 duurder. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor veel mensen toch wel even een pijnpuntje is.

Kijk je echter naar de toekomst, en heb je ook maar enigszins de intentie om verder te gaan ermee, kies dan direct voor een alu-rig. Wil je later toch upgraden dan zit je met zo'n playseat altijd te klooien om er iets soort van werkbaars van te maken, om daarna alsnog te besluiten het ding eruit te lazeren en een alu rig te kopen... Dan was je onder de streep toch echt beter af geweest als je vanaf het begin meteen de basis goed had neergezet.

Zelf heb ik ook de "fout" gemaakt van eerst een playseat te kiezen. En eerlijk gezegd heb ik er echt wel jarenlang heel veel plezier aan gehad, maar uiteindelijk ontgroei je toch het speelgoed en ga je naar serieuzere opties kijken. Had ik bij starten geweten wat ik nu weet, dan was de playseat er waarschijnlijk nooit geweest en had ik meteen naar een alu rig gegaan.

Kortom: kan je voor een leuke prijs een playseat oppikken om je eerste meters te rijden, dan is het een optie om voor weinig geld van start te gaan, maar wil je alles nieuw, dan zou ik dat niet doen en direct doorgaan naar een alu rig. (grote voordeel is dat mocht het je niet bevallen, dan ben je in 2 tellen tijd een alu rig op de V&A kwijt zonder al te veel erbij in te schieten)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 20:04
Eens met bovenstaande wat betreft direct een alu-rig kopen.

Ik had in het begin ook een Playseat gekocht en dat was ergernis vanaf het eerste uur zo gammel en slap als zo'n ding is. Dat is speelgoed en leuk voor kinderen. Na 30 minuten racen kon ik de pedalen amper meer aanraken omdat niks normaal vast te zetten is en alles verschuift. Ik heb het destijds ook binnen 10 uur speeltijd allemaal alweer verkocht omdat het allemaal net niks is.

Een alu-rig is in aanschaf wellicht duurder, maar al dat spul is vrij waardevast dus in termen van afschrijving verlies je er nog niet veel meer op mocht je het ooit verkopen. Zelf tweedehands kopen is natuurlijk ook een goede optie hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-10 20:52
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:14:
[...]

Een PlaySeat kan je deels opvouwen en is dan zeker in te passen op onze entertainment kamer die dubbelt als logeerkamer en washok :)

Een alu rig, zelfs als deze verrijdbaar is, neemt echt meer ruimte in en dan moet hij naar zolder.

De afweging is simpel:

- Gok ik dat dit een ‘blijvende’ hobby is? Dan meer investeren voor een echte goede set voor zolder. Kosten pakweg 2k met risico op een afschrijving van 200-400 euro als het niks is.

- Eerst proberen of het wat is? Dan kan ik voor 1k klaar zijn met relatief lagere afschrijving. Tweedehands GT DD set kan denk ik voor 800 euro plus 100 voor een tweedehands PlaySeat. Bij eventuele doorverkoop lever ik denk ik hooguit 100/200 euro toe.

En ja ik kijk naar de totale kosten als ik het over een ‘rig’ heb, dat is misschien misleidend. Maar op zolder staat nu eenmaal geen PS4. Wel een PSX, Xbox, PS2, SNES en een 360 maar daar lopen we tegen compatibiliteitsissues aan denk ik ;)
Niks mis mee om met een goedkope playseat te beginnen, op marktplaats zijn er zat koopjes. Gewoon entry level beginnen en als je het dan leuk vind wordt je vanzelf nieuwsgieriger naar betere gear. Lekker veel filmpjes van revieuws bekijken op youtube. Heb het vaker gezegd en dan spreek ik voor mezelf en dat is dat het beetje bij beetje upgraden een onderdeel van de hobby is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Dr. Strangelove je zou niet de eerste zijn die met een kleiner budget begint “om te kijken of het wat voor mij is”, om vervolgens na een tijdje 1,5 - 2 keer zoveel heeft uitgegeven dan had gehoeven. Waaronder ondergetekende. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@dawg ik denk dat er hier maar heel erg weinig te vinden zijn die in 1x de definitieve setup hebben aangeschaft... Zo ongeveer iedereen begint met de gedachte "dit volstaat prima voor mij en kan ik jaren mee vooruit" om vervolgens in no-time de eerste upgrades er doorheen te gooien :')

Zelf ook begonnen met een playseat evo en een T150. Daarna de pedalen ge-upgrade naar fanatec v3's, toen de base + stuur vervangen voor een T300, en daarna een simlab gt1 evo voor de playseat.. Inmiddels is de T300 er ook alweer uit en zit er een CSL-DD op geschroefd. Daarnaast nog de nodige kleinere upgrades gedaan natuurlijk. Eigenlijk heb ik alleen nog de stoel zelf vanuit de originele setup, maar die zal deze zomer z'n exit gaan maken vermoed ik. Voor nu zeg ik nog dat ik dan wel klaar ben, maar eigenlijk kijk ik al wel weer met een schuin oog naar een ander setje pedalen. Ik kan het alleen nog niet echt rechtvaardigen voor mezelf om ze te upgraden... Er is te weinig mis met de v3's helaas :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik ben op zoek naar een USB-hub voor op m'n rig te monteren. Voorkeur gaat dan ook uit naar een hub die van metaal is, minimaal 7x USB2 heeft (maar voorkeur voor USB3 uiteraard) en een eigen voeding heeft omdat er nog wat arduino's aan komen te hangen die hun voeding daarvan betrekken.

Ik kom echter amper hubs tegen die voldoen aan bovenstaande, stabiel werken (bij bijna allemaal lees je over disconnects etc) en een beetje een normale prijs kennen. Voor het moment kom ik nog niet veel verder dan deze : uitvoering: Renkforce RF-3955359
Ik vind 90,- voor 7 USB-poortjes echter wel wat prijzig, en dan is dat nog niet eens de industriele uitvoering ervan.

Iemand suggesties voor andere hubs?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
kroegtijger schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:42:
Ik ben op zoek naar een USB-hub voor op m'n rig te monteren. Voorkeur gaat dan ook uit naar een hub die van metaal is, minimaal 7x USB2 heeft (maar voorkeur voor USB3 uiteraard) en een eigen voeding heeft omdat er nog wat arduino's aan komen te hangen die hun voeding daarvan betrekken.

Ik kom echter amper hubs tegen die voldoen aan bovenstaande, stabiel werken (bij bijna allemaal lees je over disconnects etc) en een beetje een normale prijs kennen. Voor het moment kom ik nog niet veel verder dan deze : uitvoering: Renkforce RF-3955359
Ik vind 90,- voor 7 USB-poortjes echter wel wat prijzig, en dan is dat nog niet eens de industriele uitvoering ervan.

Iemand suggesties voor andere hubs?
ik was op zoek naar hetzelfde en zag in de showoff plaatjes e.d. meestal icybox usb hubs.

Voor de grotere versie is er zelfs een kant en klare stl om te printen zodat je deze op je rig kan monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Darkangle schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:45:
[...]
ik was op zoek naar hetzelfde en zag in de showoff plaatjes e.d. meestal icybox usb hubs.

Voor de grotere versie is er zelfs een kant en klare stl om te printen zodat je deze op je rig kan monteren.
uitvoering: Icy Box 7-port USB 3.0 Hub with USB charge port deze bedoel je dan denk ik? Die zag ik inderdaad ook al voorbij komen in diverse foto's maar kon niet terug vinden welk merk het was. Is zeker het onderzoeken waard d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:24
kroegtijger schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:00:
[...]

uitvoering: Icy Box 7-port USB 3.0 Hub with USB charge port deze bedoel je dan denk ik? Die zag ik inderdaad ook al voorbij komen in diverse foto's maar kon niet terug vinden welk merk het was. Is zeker het onderzoeken waard d:)b
Deze heb ik destijds aangeschaft bij Megekko, nog geen issues mee gehad. Zit al bijna vol ondertussen O-)
uitvoering: i-tec USB 3.0 Charging HUB 7port + Power Adapter 36 W

Er zijn ook grotere versies (meer aansluitingen) van te vinden.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Zijn er ook tweakers die een triple screen setup op een bureau hebben? Ik race nu op een simpel Ikea Idasen bureau, werkt voor mij prima. Ik vraag me af of dit ook werkt icm drie schermen. Budget voor een compleet rig heb ik helaas nu niet. Wellicht kan ik hiermee starten en evt later uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mastasidaz, is er een reden om aan te nemen waarom het niet zou werken? Ik zie niet direct een probleem als je de ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Card Nox schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:46:
@Mastasidaz, is er een reden om aan te nemen waarom het niet zou werken? Ik zie niet direct een probleem als je de ruimte hebt.
Bedankt voor je reactie Card Nox. Op zich niet. Ik bedoelde eigenlijk te vragen waar je op moet letten met triple screen op een bureau. Met Googlen kan ik weinig info vinden. Kan je dan bijv wel een goede fov creëren? Zijn er tweakers die hier ook over hebben nagedacht/geprobeerd en ergens anders voor hebben gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:12
Ik ben op zoek naar een leuk 2.1 speakersetje zoals bv Logitech Z533 of Z623 / 625.
Zal er enkel race games mee doen, dus er zal wel een goede bas in moeten zitten.
Iemand toevallg goede ervaringen?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:56:
Ik ben op zoek naar een leuk 2.1 speakersetje zoals bv Logitech Z533 of Z623 / 625.
Zal er enkel race games mee doen, dus er zal wel een goede bas in moeten zitten.
Iemand toevallg goede ervaringen?
Diepe bass is imo geen must voor race games.

Maar die Logitech setsje zijn zo matig. Dan kan je beter een leuke 2.0 set nemen van edifier bijvoorbeeld. Of als je meer wilt uitgeven:
uitvoering: Edifier S351DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Maar die Logitech setsje zijn zo matig. Dan kan je beter een leuke 2.0 set nemen van edifier bijvoorbeeld. Of als je meer wilt uitgeven:
Thanks voor de tip!
Ik ga eens kijken voor een set Edifiers. Misschien staat er wat leuks op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Thanks voor de tip!
Ik ga eens kijken voor een set Edifiers. Misschien staat er wat leuks op Marktplaats.
Zag deze net in mij feed/reclame langs komen (door mijn surfgedrag :)
uitvoering: Edifier M601DB

Deze set had ik nog nooit gezien, en ziet er iets minder uit dan de s351db set, maar ook pak goedkoper via Bol reseller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Zag deze net in mij feed/reclame langs komen (door mijn surfgedrag :)
uitvoering: Edifier M601DB

Deze set had ik nog nooit gezien, en ziet er iets minder uit dan de s351db set, maar ook pak goedkoper via Bol reseller...
d:)b

Straks een kijken hoe/of ik deze speakers wel kwijt kom in mijn rig.
Het zijn nogal forse kameraden en ik heb niet zoveel plek ben ik bang :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyRKZfxXN-J7cv0IuI-ESamd_Q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UEWkMtIFX84BgKQpuJS19Vn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk ben ik destijds ook de Marktplaats toer op gegaan. De kleine KEF speakers zijn ideaal en klinken goed. Deze kan je ook aan de muur bevestigen, en mogelijk ook rechtstreeks aan die alu profielen met wat 'aanpassingen'

Voorbeeld: https://www.marktplaats.n...a3-48fc-a434-900dc99d0d25
Maar dan heb je nog een aparte versterker nodig.

Ik heb al jaren de oudere versie die ook nog te vinden is op Marktplaats zag ik (grijze of zwarte uitvoering). Prachtig geluid, zo opgesteld dat ik ze enkel moet draaien als ik in mijn rig stap.

[ Voor 3% gewijzigd door TiezZ_BE op 08-05-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Persoonlijk ben ik destijds ook de Marktplaats toer op gegaan. De kleine KEF speakers zijn ideaal en klinken goed. Deze kan je ook aan de muur bevestigen, en mogelijk ook rechtstreeks aan die alu profielen met wat 'aanpassingen'

Voorbeeld: https://www.marktplaats.n...a3-48fc-a434-900dc99d0d25
Maar dan heb je nog een aparte versterker nodig.

Ik heb al jaren de oudere versie die ook nog te vinden is op Marktplaats zag ik (grijze of zwarte uitvoering). Prachtig geluid, zo opgesteld dat ik ze enkel moet draaien als ik in mijn rig stap.
Ik heb KEF's in de woonkamer. Heel fijne speakers.

Maar ik heb nog 3 M&K Xenon X36 speakers liggen.
Ook een optie om daar een versterker aan te hangen natuurlijk... Dan heb ik een center en 2 satellites :)
Misschien eens kijken voor een geschikt versterkertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 16:18
Ronster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Thanks voor de tip!
Mocht je nog niks hebben, dit is een zeer mooie aanbieding (wel bijzondere kleur):
https://www.amazon.es/gp/...psc=1&tag=peppercom0f9-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22
Net bij Racesquare Utrecht geweest, alleen maar CSL Elite wheel bases. Dus dat was een beetje jammer. Wel leuk geracet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastasidaz
Mooie setup! 8) Wat zijn de specs?
Ronster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Daiov97 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:57:
[...]

Mocht je nog niks hebben, dit is een zeer mooie aanbieding (wel bijzondere kleur):
https://www.amazon.es/gp/...psc=1&tag=peppercom0f9-21
Goeie tip, thx!
Heb gisteren 2 M&K bookshelve speakers aangesloten icm een cheap chinees versterkertje en heb zitten spelen met EqualizerAPO (= handige app). Is al zeker niet verkeerd, maar ik mis toch wel wat low-end. Misschien dat dit wel een upgrade zal zijn. Al vraag ik me af of ik toch voor een 2.1 (of zelfs 5.1) setje moet gaan. Ik vind die rumble onderin juist zo leuk.
Maar ik voeg deze eens toe aan mijn shortlist (y)
Mastasidaz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:42:
Mooie setup! 8) Wat zijn de specs?

[...]
Thanks! Ben er ook erg tevreden over :)

Specs:
- GT Omega Prime cockpit
- Fanatec ClubSport Pedals V3 + performance kit.
- Fanatec wheelbase v2.5
- Fanatec Elite Steering Wheel WRC
- Buttkicker Gamer 2
- Screens: 3 x MSI Optix G27CQ4
- PC: Asus ROG I2780A Intel Core i7; Nvidia RTX 3080; 32GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Goeie tip, thx!
Heb gisteren 2 M&K bookshelve speakers aangesloten icm een cheap chinees versterkertje en heb zitten spelen met EqualizerAPO (= handige app). Is al zeker niet verkeerd, maar ik mis toch wel wat low-end. Misschien dat dit wel een upgrade zal zijn. Al vraag ik me af of ik toch voor een 2.1 (of zelfs 5.1) setje moet gaan. Ik vind die rumble onderin juist zo leuk.
Maar ik voeg deze eens toe aan mijn shortlist (y)

[...]

Thanks! Ben er ook erg tevreden over :)

Specs:
- GT Omega Prime cockpit
- Fanatec ClubSport Pedals V3 + performance kit.
- Fanatec wheelbase v2.5
- Fanatec Elite Steering Wheel WRC
- Buttkicker Gamer 2
- Screens: 3 x MSI Optix G27CQ4
- PC: Asus ROG I2780A Intel Core i7; Nvidia RTX 3080; 32GB RAM
Genoeg subwoofers te vinden op MP (mits de versterker er een uitgang voor heeft) :D

Buttkicker of bass-shakers zijn ook een leuke toevoeging btw O-)
Edit: Moet blijkbaar beter leren lezen... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 10-05-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Genoeg subwoofers te vinden op MP (mits de versterker er een uitgang voor heeft) :D

Buttkicker of bass-shakers zijn ook een leuke toevoeging btw O-)
I know :)

Buttkicker zit er al op geschroefd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:41:
[...]

Na heel wat reviews lezen en Youtube kijken verder heb ik je advies opgevolgd en zonet een leuke deal kunnen sluiten voor het setje S351DB dat hier op Tweakers te koop stond.
Wordt morgen verzonden. Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Na heel wat reviews lezen en Youtube kijken verder heb ik je advies opgevolgd en zonet een leuke deal kunnen sluiten voor het setje S351DB dat hier op Tweakers te koop stond.
Wordt morgen verzonden. Ben benieuwd! 8)
Benieuwd naar je bevinding 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
TiezZ_BE schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:39:
[...]

Benieuwd naar je bevinding 8)
Zojuist aangesloten. Beter geluid dan ik had verwacht.
Wel blij met de sub die lekker ligt te rommelen onder me.
Nu effe spelen met equalizing en dan ben ik helemaal tevreden.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Ronster schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Zojuist aangesloten. Beter geluid dan ik had verwacht.
Wel blij met de sub die lekker ligt te rommelen onder me.
Nu effe spelen met equalizing en dan ben ik helemaal tevreden.
Thanks voor de tip!
Nice, de edifiers die ik tot nu toe heb kunnen testen verrasten me ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 10:23
Beste tweakers, zou graag wat advies willen betreft een scherm/tv voor de Xbox Series x.

Het liefst zou ik een curved scherm willen, echter ondersteund de xbx sx niet de ultra wide resolutie (correct?)
Minimaal 120hz
4k
Ongeveer 1mtr diagonaal.

Na een klein beetje onderzoek lijkt de LG c1/c2 meest geschikte, maar voor ik deze aanschaf wilde ik graag jullie advies/tips/eventuele andere opties.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
Ik wil een windsim maken. Heb al een Arduino en motor shield.

Welke fans (3 pin) raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:02
@FastForwardNL

https://a.aliexpress.com/_EJ1H4qD

En die als PWM aansluiten werkt perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 22-05-2023 08:27 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 16:02
Wel de 4 wire nemen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Gebruik hiervoor een orginele delta-fan en geen immitatie. De immitaties willen nog wel eens niet helemaal naar 0 terug gaan. Is eventueel wel te verhelpen met een extra schakel-relais erbij, maar als je een orginele Delta gebruikt kan je wel helemaal terug naar 0 wat de setup een stuk simpeler maakt uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
FastForwardNL schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:00:
Ik wil een windsim maken. Heb al een Arduino en motor shield.

Welke fans (3 pin) raden jullie aan?
Ik gebruik deze icm Arduino en Simhub in PWM. Kunnen ook helemaal stil.
Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:32
SlaadjeBla schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik deze icm Arduino en Simhub in PWM. Kunnen ook helemaal stil.
Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM
Kun je die PWM fans (4 pin) ook gewoon met 2 draden op een motor shield aansluiten?

Zie in veel filmpjes specifiek 3 pins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
FastForwardNL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Kun je die PWM fans (4 pin) ook gewoon met 2 draden op een motor shield aansluiten?

Ik verwacht van niet, want dit zijn PWM fans waar ik een externe voeding bij gebruik zodat ik geen motor shield nodig heb. Ik had je vraag dus ook niet goed gelezen. Dit is een goed alternatief voor mensen zonder motor shield die nog een 12V adapter hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Laatst online: 25-09 09:16
Begin dit jaar heb ik een nieuwe pc gekocht en ben nu weer een tijdje aan het simracen. Ik merk echter wanneer ik de computer opnieuw heb opgestart, ik telkens mijn Heusinkveld Sprints opnieuw moet calibreren.
Dit is mega irritant. Ik moet dus telkens opnieuw calibrenen, waardoor het net anders rijdt. Het is dus lastig om mijn muscle memory te trainen.

Heeft iemand idee hoe dit kan?

[ Voor 18% gewijzigd door pauluzmuller op 24-05-2023 08:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
FastForwardNL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Nee, dat gaat niet. PWM fans sluit je met de + en de - aan op je voeding, en met de PWM-draad geef je het signaal door met betrekking hoe hard je wil dat je fan draait. Da's dus een heel ander concept dan met een motor-shield.
Zitten een aantal voordelen aan, waaronder dus dat je geen motor-shield meer nodig hebt wat het allemaal aanzienlijk eenvoudiger maakt. Je hoeft dan dus geen rekening meer te houden met hoeveel vermogen je motor-driver kan leveren, warmteontwikkeling etc etc.

PWM-fans zijn over het algemeen van 4 aders voorzien, waarbij je dus naast de pwm, de + en de gnd ook een ader hebt waarmee je weer kan uitlezen hoe hard het ding draait. Die heb je in dit verband verder ook niet nodig. Je hoeft dus alleen maar 12v op de + en de - te gooien, de pwm-ader (meestal geel) aan een pwm-pin van een arduino te knopen (te herkennen aan het ~ logo bij de pins) en meer dan dat is het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronster
Er zijn momenteel 4 Dirt Rally 2.0 locations gratis te claimen op Steam.

Mocht je de game nog niet hebben is de GOTY aanbieding voor 9.99 wel lekker: DR 2.0 GOTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Ik zoek wat simpele 4040 profielen in het zwart en met hoekstukken, Aluxprofiel heeft precies wat ik nodig heb, maar de site heeft al een par dagen onderhoud waardoor je niets kunt bestellen! :?

Iemand andere suggesties waar ik dit op maat kan bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Danielson schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:20:
Ik zoek wat simpele 4040 profielen in het zwart en met hoekstukken, Aluxprofiel heeft precies wat ik nodig heb, maar de site heeft al een par dagen onderhoud waardoor je niets kunt bestellen! :?

Iemand andere suggesties waar ik dit op maat kan bestellen? :)
De site lijkt bij mij gewoon normaal te werken.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
BarryS schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:33:
[...]

De site lijkt bij mij gewoon normaal te werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toNzWUg7xBdBRCtshTG3aUdLWZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qPgJybgN7fqO64VnfYyN8I9N.jpg?f=user_large

Dit heb ik al een paar dagen zodra ik af wil rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Hallo tweakers, heb mezelf laatst een 2ehands Alpha windsimulator aangeschaft. Helaas krijg ik slechts 1 fan aan de praat en andere niet. Ik gebruik simhub, iemand een idee om de 2e ook aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Pelota71 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:51:
Hallo tweakers, heb mezelf laatst een 2ehands Alpha windsimulator aangeschaft. Helaas krijg ik slechts 1 fan aan de praat en andere niet. Ik gebruik simhub, iemand een idee om de 2e ook aan de praat te krijgen?
Heb je wel twee kanelen insgesteld? Links en rechts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Danielson schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:44:
[...]
Waar doe ik dat? :)

Heb je wel twee kanelen insgesteld? Links en rechts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
ShakeIt Wind --> Output configuration --> Arduino --> Channel 1 en 2 instellen op Left en Right! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
Werkt helaas niet...wanneer ik de kabel van de niet-werkende fan aanraak begint de goede fan ineens op topspeed te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Pelota71 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:10:
Werkt helaas niet...wanneer ik de kabel van de niet-werkende fan aanraak begint de goede fan ineens op topspeed te draaien
PWM fans gaan standaard naar maximaal vermogen als de data-pin niet verbonden is, vanuit veiligheidsoverwegingen. Op het moment dat je een storing hebt en je niet de koeling kan regelen is maximale koeling beter dan geen koeling.

Draai fan 1 en fan 2 eens om zodat je kan vast stellen of de hardware in ieder geval geen defecten kent. Als je daar 100% zeker van bent pas naar de software gaan kijken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
kroegtijger schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:11:
[...]

PWM fans gaan standaard naar maximaal vermogen als de data-pin niet verbonden is, vanuit veiligheidsoverwegingen. Op het moment dat je een storing hebt en je niet de koeling kan regelen is maximale koeling beter dan geen koeling.

Draai fan 1 en fan 2 eens om zodat je kan vast stellen of de hardware in ieder geval geen defecten kent. Als je daar 100% zeker van bent pas naar de software gaan kijken
Dankjewel voor je antwoord en hulp. Ik heb de zwarte box waar de arduino in zit opengemaakt en zie drie stekkertjes. ik heb hier echt nul,nul verstand van :) ....voorzichtig losgetrokken en omgewisseld maar dan nog steeds maar 1 fan die het doet en gewoon blijft blazen. De vorige eigenaar had nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportvisserij
  • Laatst online: 16-01 12:42
Hallo allemaal, ik ben me sinds kort aan het orienteren op een sim racing set. Heb vroeger (toen ik 14 was, ben nu 32 en het begint weer te kriebelen)
Speel nu alleen f1 en forza op de xbox met een controller en mis mn oude logitech stuur en spellen als destijds GTR simracing. Ik heb opzich de ruimte voor een playseat/ander type stoel en plek voor een grotere gebogen monitor.
Ook een pc aanschaffen is wel noodzaak als ik het zo lees. Ik kan voor de totale set up om en nabij de 2000 euro uitgeven maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel meer aanbod en keuze vergeleken met vroeger. Heeft iemand wat handige tips waar ik op moet letten en wat vooral wel/niet te kopen. Ik snap dat mn vraag wat algemeen is maar ik heb al best wat rondgezocht en gegoogled maar kom er echt niet uit.
Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Sterker nog, je vragen zijn niet vaag, je stelt niet eens een vraag ;) Maar serieus, wat verwacht je met deze info? Als je een nieuwe pc moet kopen ben je zomaar €2000 kwijt en is er niks over voor een stuur. Als je een stoel/stuur/pedalen wilt kopen kán je zoveel kwijt zijn dat een pc er ook zeker niet meer in zit. Lees je gewoon eens wat meer in, er is inderdaad een hele hoop info, dus verwacht niet binnen een paar weken precies te weten wat je wilt.

Algemeen advies zou een CSL DD zijn, maar wil je daar een moderne game mee spelen op 1440p dan wordt het allemaal erg moeilijk voor €2000. Kan je niet met een 2e hands stuurtje beginnen en de originele Assetto Corsa (= oud, draait wellicht op huidige pc?). Dan doe je ervaring op en koop je gedurende het komende jaar de spullen die je écht nodig hebt en wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
sportvisserij schreef op maandag 19 juni 2023 @ 01:11:
Hallo allemaal, ik ben me sinds kort aan het orienteren op een sim racing set. Heb vroeger (toen ik 14 was, ben nu 32 en het begint weer te kriebelen)
Speel nu alleen f1 en forza op de xbox met een controller en mis mn oude logitech stuur en spellen als destijds GTR simracing. Ik heb opzich de ruimte voor een playseat/ander type stoel en plek voor een grotere gebogen monitor.
Ook een pc aanschaffen is wel noodzaak als ik het zo lees. Ik kan voor de totale set up om en nabij de 2000 euro uitgeven maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel meer aanbod en keuze vergeleken met vroeger. Heeft iemand wat handige tips waar ik op moet letten en wat vooral wel/niet te kopen. Ik snap dat mn vraag wat algemeen is maar ik heb al best wat rondgezocht en gegoogled maar kom er echt niet uit.
Alle tips zijn welkom!
Ik zit in dezelfde fase, maar ik heb wel concreet voor mezelf gekregen dat ik een direct drive base wil; het verschil daartussen met belt-driven vond ik toch wel erg groot. Die keuze is al wel bepalend voor wat je met je budget kan. Daarnaast wil ik graag Gran Turismo spelen en dan is de keuze al gemaakt, je zit dan vast aan de GT DD Pro of de DD1, en die laatste ligt buiten budget.

Keerzijde daarvan is dat als je Playstation gaat je niet veel nodig hebt aan computer hardware, een tweedehands PS4 pro heb je al voor 200 euro. Wil je persé een PS5, dan gaat het weer omhoog.

Ga je PC, dan kan je ook een CSL DD nemen, scheelt een paar 100 euro. De vraag dan weer is hoeveel schermen en welke resolutie je wil, want dat bepaalt of je een PC van een paar honderd euro kan nemen of een dikke machine met een dure videokaart.

Dan nog keuzes tussen pedalen (load cell of niet), stuurtjes, rig, seat, scherm...

Mijn budget is ongeveer hetzelfde als dat van jou; ik wil tweedehands kopen (scheelt 30% gemiddeld op nieuwprijzen) en de meeste dingen meteen 'goed' doen dus dat ik niet na een paar maanden al moet upgraden (ja, hierom wordt gelachen in dit topic ;) ).
  • Aansturing: PS4 / Dell XPS 15 inch met 1650Ti (beiden heb ik al)
  • Scherm: 40 inch 1080p Sony (heb ik al)
  • Base: GT DD Pro 8Nm
  • Wheel: McLaren GT3 of Formula v2.5, mogelijk het GT wheel erbij als dat in 1 koop kan.
  • Pedalen: CLS Elite V2
  • Rig: Weet ik nog niet maar liefst een alu 40/80/20 of in elk geval een degelijk ding dat DD bases kan hebben.
Dit is redelijk te doen rond de 1500 euro als ik rondkijk op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

De crux zit in de opmerking meteen goed doen. Dat heeft volgens mij nog geen een simracer voor elkaar gekregen...
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:52:
[...]
  • Aansturing: PS4 / Dell XPS 15 inch met 1650Ti (beiden heb ik al)
  • Scherm: 40 inch 1080p Sony (heb ik al)
  • Base: GT DD Pro 8Nm
  • Wheel: McLaren GT3 of Formula v2.5, mogelijk het GT wheel erbij als dat in 1 koop kan.
  • Pedalen: CLS Elite V2
  • Rig: Weet ik nog niet maar liefst een alu 40/80/20 of in elk geval een degelijk ding dat DD bases kan hebben.
Dit is redelijk te doen rond de 1500 euro als ik rondkijk op Marktplaats.
Ik ben van Logitech G27, naar CSL DD naar DD2 gegaan in 2 jaar. Ook qua pedalen ben ik van Logitech, naar CSL Elite LC naar VRS gegaan.

Wel meteen de goede rig gekocht (2e hands):
Next Level Track met een LCD stoel erin.
Niet veel later ook zelf bass shakers gemaakt en gemonteerd.

Binnen die 2 jaar ook nog over gegaan tot Motion (Next Level).
En dit alles doe ik in VR.

Als ik nu terugkijk zou ik het natuurlijk allemaal in 1 keer hebben willen aanschaffen (althans pedalen en stuur), maar je weet van te voren niet hoe leuk je het gaat vinden en hoeveel geld je dat waard is.

Tips die ik zou kunnen delen met je zijn (alles natuurlijk op basis van persoonlijke voorkeur)
-Rig en stoel is het belangrijkst, dat is de basis.
-VR is voor mij het summum en geeft het echt WOW effect.
-Daarna ben ik zeeeeer tevreden over de upgrade naar de DD2 (nog meer dan de pedalen upgrade)
-Daarna pedalen upgrade
-Daarna bass shakers
-Daarna verschillende stuurtjes.
-Daarna motion platform

2e hands is gewoon echt aan te raden, dat scheelt toch behoorlijk in je budget.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Mag ik jullie ook eens een korte vraag stellen. Ik rij momenteel met een T300 en Thrustmaster load cell pedalen. Daarbij een playseat evolution en VR bril. Ik zag de volgende aanbieding van Fanatec voorbij komen. De pedalen heb ik niet nodig, maar 400 euro voor een DD wiel lijkt een zeer goede prijs. Is deze upgrade de beetje de moeite waard? Of kan ik beter een setje overslaan en een luxe DD kopen? Ook gezien ik mijn T300 plus de niet load cell pedalen ook nog wel kan verkopen voor iets van 150 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door Game Error op 19-06-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mystikal schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:19:
De crux zit in de opmerking meteen goed doen. Dat heeft volgens mij nog geen een simracer voor elkaar gekregen...

[...]

Ik ben van Logitech G27, naar CSL DD naar DD2 gegaan in 2 jaar. Ook qua pedalen ben ik van Logitech, naar CSL Elite LC naar VRS gegaan.

Wel meteen de goede rig gekocht (2e hands):
Next Level Track met een LCD stoel erin.
Niet veel later ook zelf bass shakers gemaakt en gemonteerd.

Binnen die 2 jaar ook nog over gegaan tot Motion (Next Level).
En dit alles doe ik in VR.

Als ik nu terugkijk zou ik het natuurlijk allemaal in 1 keer hebben willen aanschaffen (althans pedalen en stuur), maar je weet van te voren niet hoe leuk je het gaat vinden en hoeveel geld je dat waard is.

Tips die ik zou kunnen delen met je zijn (alles natuurlijk op basis van persoonlijke voorkeur)
-Rig en stoel is het belangrijkst, dat is de basis.
-VR is voor mij het summum en geeft het echt WOW effect.
-Daarna ben ik zeeeeer tevreden over de upgrade naar de DD2 (nog meer dan de pedalen upgrade)
-Daarna pedalen upgrade
-Daarna bass shakers
-Daarna motion platform
-Daarna verschillende stuurtjes.

Klinkt allemaal logisch; uiteindelijk is je budget meestal toch de beperkende factor. Denk dat je de vinger wel op de zere plek legt dat dat 'startbudget' de focus nogal vernauwd; daardoor kijk je meer naar 'wat kan ik voor dit geld krijgen' dan 'wat past het best mij me'.

Maar ja, dat is ook iets wat je moet uitvinden denk ik; in geen enkele hobby stap je meteen in het diepe. Dus het lijkt me het best dat je je goed oriënteert, veel test (wat echt lastig is in deze hobby want er zijn vrijwel geen winkels waar je dingen kan proberen) en bepaalt wat het minimum is dat je acceptabel acht. Dan je startbudget er tegenaan zetten en kijken of dat matched. Als je dan tekort komt is het advies denk ik toch om door te sparen omdat je anders van een koude kermis thuiskomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:50
Game Error schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:28:
Mag ik jullie ook eens een korte vraag stellen. Ik rij momenteel met een T300 en Thrustmaster load cell pedalen. Daarbij een playseat evolution en VR bril. Ik zag de volgende aanbieding van Fanatec voorbij komen. De pedalen heb ik niet nodig, maar 400 euro voor een DD wiel lijkt een zeer goede prijs. Is deze upgrade de beetje de moeite waard? Of kan ik beter een setje overslaan en een luxe DD kopen? Ook gezien ik mijn T300 plus de niet load cell pedalen ook nog wel kan verkopen voor iets van 150 euro?
heb dezelfde transitie gemaakt destijds, was absoluut de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Mystikal schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:19:

[...]

....

Idd, 2e hands scheelt veel. Redelijk wat specifieke onderdelen in mijn rig en gaming-pc/setup zijn 2e hands (of 'new in box' in sommige gevallen). Goed opletten op tweakers V&A en MP is handig soms....

Ook is het gewoon leuk om af en toe weer zaken te upgraden om met iets 'nieuws' te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik merk op MP trouwens dat de GT DD Pro erg populair is en denk ik mede daardoor staan er veel 'fake' adverts voor op. Als er een harde vraagprijs bij staat onder de 500 euro kan je ervan uitgaan dat dit een scammer is, die adverts verdwijnen meestal ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 10:50
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:59:
Ik merk op MP trouwens dat de GT DD Pro erg populair is en denk ik mede daardoor staan er veel 'fake' adverts voor op. Als er een harde vraagprijs bij staat onder de 500 euro kan je ervan uitgaan dat dit een scammer is, die adverts verdwijnen meestal ook snel.
Gewoon even kijken hoeveel reviews iemand heeft en hoe lang hij al lid is. Dat geeft meer dan voldoende info. Ik heb al heel wat goede upgrades gemaakt via marktplaats. Soms willen mensen ervan af en kun je een erg goede deal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
jczuidervaart schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Gewoon even kijken hoeveel reviews iemand heeft en hoe lang hij al lid is. Dat geeft meer dan voldoende info. Ik heb al heel wat goede upgrades gemaakt via marktplaats. Soms willen mensen ervan af en kun je een erg goede deal maken.
Op tweakers ditto tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sportvisserij
  • Laatst online: 16-01 12:42
Alvast dank voor het delen van jullie tips en ervaringen. Eigenlijk las ik het antwoord al maar toch de vraag of er iemand een fysieke winkel aan kan raden zodat ik toch wat equipment in het echt kan zien en eventueel ook bij die winkel nog wat informatie inwinnen. Zie wel wat voorbij komen op google maar wellicht is iemand hier al bij een aan te raden winkel geweest?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:27
sportvisserij schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 01:57:
Alvast dank voor het delen van jullie tips en ervaringen. Eigenlijk las ik het antwoord al maar toch de vraag of er iemand een fysieke winkel aan kan raden zodat ik toch wat equipment in het echt kan zien en eventueel ook bij die winkel nog wat informatie inwinnen. Zie wel wat voorbij komen op google maar wellicht is iemand hier al bij een aan te raden winkel geweest?

Dank alvast!
Bij Informatique hebben ze een mooie sim corner met diverse opstellingen die je ook kan uitproberen, dus portemonnee thuis laten als je alleen wilt kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daar hebben ze alleen geen Fanatec geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Ik wil naast mijn Next Level Racing HF8 haptische pad ook een Buttkicker Pro (of Plus) onder mijn F-GT monteren. Maar ik kan ze nergens vinden in NL. Weet iemand een goede en betrouwbare webshop met voorraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb de Buttkicker hier vandaan,
https://www.aerosoft.com/...871/buttkicker-gamer-plus

Binnen een paar dagen in huis. Zitten in Duitsland en met Paypal kunnen betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Simbob op 07-07-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Is de zitpositie van een GT3 heel anders dan die van een personenauto?

Ik heb vandaag mijn RAV4 stoel vervangen door een kuipstoel en het zit vreselijk oncomfortabel, kan mij haast niet voorstellen dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:51
Harry Nak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 02:40:

Ik heb vandaag mijn RAV4 stoel vervangen door een kuipstoel en het zit vreselijk oncomfortabel, kan mij haast niet voorstellen dat het goed is.
Misschien kan je hier wat info vandaan halen?
https://qubicsystem.com/2023/01/gt-proper-seating-position/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harry Nak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 02:40:

Ja, GT3 zit wel anders.

Kuipstoel is zeker wennen en vooral veel proberen. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik een goede zit had.

Over het algemeen, voorstoel op z'n hoogst en achter op z'n laagst, evt rugkussen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Card Nox schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:40:
[...]

Ja, GT3 zit wel anders.

Kuipstoel is zeker wennen en vooral veel proberen. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik een goede zit had.

Over het algemeen, voorstoel op z'n hoogst en achter op z'n laagst, evt rugkussen gebruiken.
Mijn stoel staat nu volledig horizontaal, staat op sliders en niet van die brackets. Dus idd eerst even naar achter proberen te kantelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_V5kGsKrN0Zy3nlxF8GaDI1GDbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L150zQV9J8ikjyio9fVYLnrm.png?f=user_large

Overal zeggen ze wel, backrest upright as possible maar dan staat de stoel op de foto toch gekanteld, dat snap ik niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Harry Nak schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Mijn stoel staat nu volledig horizontaal, staat op sliders en niet van die brackets. Dus idd eerst even naar achter proberen te kantelen.

[Afbeelding]

Overal zeggen ze wel, backrest upright as possible maar dan staat de stoel op de foto toch gekanteld, dat snap ik niet…
Wat mij hielp bij het afstellen was de gt3/4 BMW bestuurder's youtube kanaal

Is voornamelijk for the clicks, en hij begreep zelf ook niet alles, maar legt netjes uit dat waar hij de theorie niet kent hij de afstellingen die zijn team voor hem in zijn wagen hebben gedaan gemeten heeft en daarna gecopieerd.

Ben even niet instaat om het desbetreffende filmpje erbij te plakken voor je helaas. Vooral de armlengte pols over het stuur methode was voor mij een eye opener (ik heb idioot lange armen).

Ik ging van zwaar onconfortabel naar opeens alle concentratie naar rijden dmv relaxede kunnen zitten en remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Oef, was toch makkelijker terug te vinden dan ik dacht.

Daniel Morad:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Goede video!

Zit je zelf ook in een hoek van 30-40 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Ik weet het niet hoor, lijkt geen hout van te kloppen. 53 graden voor de rugleuning, dan lig ik als een F1 coureur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHUSDPd2iK5SmlAKsBiHegGjYkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2dN3p7zyJAxuQ4Lugj96hRM.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde auto, hiervan zegt Morad 53 graden. Dat kan toch niet kloppen? Misschien gemeten op een ander stuk van de stoel, dat krommer is.

Heb m'n stoel nu op 18 graden (zitvlak) en dan zit ik best goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Ligt er aan waar je van meet.

Vergeet ook niet dat de zithouding en zitpositie, ook in GT3 een nut heeft.
Het fysiek verlagen van gewicht is een ding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VL02EOD.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 31-07-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefank92
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoi allen,

Ik ben geheel nieuw in het simrace wereldje en heb dan ook een 'beginnerssetje' gekocht. Deze bestaat uit een thrustmaster tx force feedbackbase, thrustmaster pedalen, playseat Challenge. Ik speel voornamelijk f1 games. Ik speel op de xbox. Nu vroeg ik mij alleen af of ik ook pedalen, van andere merken, op mijn base kan aasluiten (liefst loadcell). Ook las ik dat thrustmaster met een direct drive base voor consoles komt. Weet iemand hoe dit zit? Ik lees dat fanatec goed moet zijn, alleen dan moet ik alles weer veranderen en aangezien ik ook ooit een andere playseat wil hebben kost me dat in 1 keer te veel geld.

Veel vragen in in 1 vraag sorry daarvoor alvast. In ieder geval al bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 22:47
Ik betwijfel persoonlijk of dat kan.

Ga eerst maar eens lekker rijden en beleven, zien of je dit wel echt leuk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Stefank92 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:35:
Hoi allen,

Ik ben geheel nieuw in het simrace wereldje en heb dan ook een 'beginnerssetje' gekocht. Deze bestaat uit een thrustmaster tx force feedbackbase, thrustmaster pedalen, playseat Challenge. Ik speel voornamelijk f1 games. Ik speel op de xbox. Nu vroeg ik mij alleen af of ik ook pedalen, van andere merken, op mijn base kan aasluiten (liefst loadcell). Ook las ik dat thrustmaster met een direct drive base voor consoles komt. Weet iemand hoe dit zit? Ik lees dat fanatec goed moet zijn, alleen dan moet ik alles weer veranderen en aangezien ik ook ooit een andere playseat wil hebben kost me dat in 1 keer te veel geld.

Veel vragen in in 1 vraag sorry daarvoor alvast. In ieder geval al bedankt voor de hulp
Welkom in de wondere wereld van simracing. Ik denk dat het bij Xbox waarschijnlijk net zo is als bij Playstation en dat je qua hardware moet kiezen voor een volledige set van 1 merk qua compatibiliteit. Op de PC heb je wel de mogelijkheid hardware qua merken te mixen. En dat zal ook niet zo gek zijn, omdat je anders tig merken moet qua drivers moet opnemen in het OS van de console.
Thrustmaster geeft al jaren aan dat ze met een direct drive base willen komen, maar die is er nog niet voor de consoles, wel voor PC momenteel. Volgens mij is er ergens ook gezegd dat console voorlopig niet qua prio op de lijst staan voor de DD base.
Als de hobby bevalt, kies dan in de toekomst voor iets anders dan een playseat. Die zijn behoorlijk aan de prijs en bieden niet de stevigheid die je nodig hebt, zeker niet met een krachtige DD wheelbase. Voor nu zal de playseat challenge prima zijn, maar als je naar meer en beter wil, ga dan voor een deftige alurig. Deze zijn veel beter af te stellen qua zitpositie en zijn enorm stijf en spelingvrij. Iets wat echt noodzakelijk is bij een krachtige DD base.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 23:51
Stefank92 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:35:
Hoi allen,

Ik race op PC met een T300RS, Fanatec V3 loadcell pedalen. De playseat heb ik extra steuntjes voor ge-3dprint omdat je anders altijd achterover gaat bij flink remmen.

Voor wat betreft het spelen op consoles, ja dan moet je ook pedalen hebben van Thrustmaster. Een console ziet het niet als je losse pedalen aansluit.

Als je dan toch loadcell wil kan je kijken naar de Thrustmaster T-LCM pedalen, deze zouden als het goed is ook gewoon met jouw base moeten werken.

Ik gebruik dus ook een playseat challenge ivm ruimte. Deze is an sich stevig genoeg, maar door de bevestiging van de buizen waarop je pedalen rusten ga je achterover bij stevig aanremmen. Hier zijn 3d prints voor te krijgen (of te kopen) die dit probleem een stuk minder maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nederlandhc op 03-08-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A is niet de bedoeling, en dubbelposten ook niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Bart ® op 04-08-2023 09:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 20:46
Bij Humble Bundle is nu een hele mooie bundel te koop met simrace-games voor €11.68.

https://www.humblebundle....ng-sim-bundle-victory-lap

Assetto Corsa Ultimate Edition
Assetto Corsa Competizione
Automobilista
Automobilista 2
NASCAR Heat 5 Ultimate Edition
rFactor 2
DRIFT21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:49
Grawler schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:09:
Bij Humble Bundle is nu een hele mooie bundel te koop met simrace-games voor €11.68.

https://www.humblebundle....ng-sim-bundle-victory-lap

Assetto Corsa Ultimate Edition
Assetto Corsa Competizione
Automobilista
Automobilista 2
NASCAR Heat 5 Ultimate Edition
rFactor 2
DRIFT21
Deze is al een keer eerder voorbij gekomen. Toen al gekocht, maar nog ik heb nog geen stuurtje e.d.. Maar dit weekend komt daar verandering in. Een vriend had nog een oudere Logitech liggen (G24??) en die gaat op een Playseat Challenge worden gemonteerd. En dan is het de bedoeling om in VR te gaan racen :). Nascar Heat is niet aan mij besteed. Stuur een DM als je er belang bij hebt. De eerste mag mijn key hebben. Ik hoop niet dat dit tegen de V&A regels in gaat. Vergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-10 10:08
Hoi mensen, ik rij al een tijd met een t300 alcantara setje(bureau+bewegende stoel) best nette tijden in voornamelijk Raceroom met voorkeur voor snel en downforce wagens (ook Dirt Rally 2, maar die ligt ff op de plank tot nieuwe GFX i.v.m. VR te leuk maar niet soepel genoeg).
Gezien ik wel nette tijden kan rijden maar consistentie enorm moeizaam blijft kom ik tot de conclusie dat rem/gas hier toch net iets meer precisie vereist dan ik hiermee kan behalen (of ik ben simpelweg de meest inconsistente snelle rijder, kan ook :/ ).

Dus: Rig kijk ik naar Treq, liever NL sponsoren voor hetzelfde geld.
Loadcell, te veel keuze maar ik mis een "midden" segment of zoek niet goed genoeg, Fanatec is volgens mij leuk tot v2(mayb v3?) en daarna heb je pas de serieuze merken vanaf 700?
Zijn er goede LC pedalen tussen 400-700 die ik niet heb kunnen vinden of is de keuze(voor mij) toch tussen "budget" CSL of gelijk 700-900 voor bijvoorbeeld Sprints?
Bonus: waar zijn die pedalen redelijk te testen? Ik kwam Informatique al tig pagina's terug tegen maar die zit iets te ver. Pedalen bij Treq iemand?

Stuurtje zal ik vast uiteindelijk wel doen maar ik kan met de matige details leven(racen).
Sinds firmware upgrade waar ik een tijd niet aan gedacht had (of het feit dat m'n rotatie reset is?) is ie weer zo soepel dat de riem bijna niet meer opvalt... Mocht iemand dus een niet soepele T300 hebben: firmware of default rotatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Simlabs is ook NL, als dat je keuze verrijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DietColo
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-10 10:08
Darkangle schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:28:
Simlabs is ook NL, als dat je keuze verrijkt.
Voor rig zie ik eigenlijk nergens echt meerwaarde behalve stoelkeuze, gezien de optie voor testen bij Treq lijkt me dat de beste optie om het in 1x goed te doen.
Maar voor de pedalen is oorsprong NL geen must maar voorkeur, Simlabs is zeker een optie, ik keek er eerlijk gezegd eerst overheen door de plastic look van de foto's maar ik begrijp dat ze gewoon volledig metaal zijn?
VRS viel af want geen meerwaarde over Sprints.
Asetek ziet Forte er goed uit binnen acceptabel budget met La prima clutch (?). Asetek was eerder niet opgevallen gezien ik met koppeling wil voor sommige auto's en rally, met losse koppeling iets meer keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootless3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 20:33
Hey!

Als nieuwkomer en absolute leek verdwaal ik in de oneindige keuzes die er zijn.
Ik lees mij al 2 dagen in maar het nog héél veel te leren :).

Zijn er hier mensen met veel ervaring met samenstellen van complete rigs die (tegen betaling) mij verder willen helpen? De mogelijkheden zijn legio en ik wil een deftige basis om mee te beginnen zonder al teveel beginnersfouten.
Ook op IT vlak ben ik een absolute leek, zeker met Windows of niet-Apple producten. Kortom, ik heb ook hulp nodig bij keuze gaming desktop en monitor. Al dan niet zoek ik hulp bij die keuze afzonderlijk van bovenstaande hulp.

Ik kijk vooral tweedehands naar rig en toebehoren, gaming desktop + monitor eventueel nieuw.

Reeds één concrete vraag over een potentiële rig: mijn oog valt o.a. op een tweedehands GT Omega 9 RS9 seat + pro rig met Fanatec toebehoren, helaas geen schakelpook en handrem. De mounts die hierbij passen worden niet meer gemaakt door GT Omega en zijn precies nergens te krijgen. Hebben er mensen ervaring met universeel passende setje (geschikt voor de Fanatec Clubsport gearshift en handrem)?

Het uiteindelijke doel: mijn rijvaardigheid en vooral stuurbehandeling, gasdosering, hand-oogcoördinatie verbeteren voor rijden IRL. Meer bepaald vnl. drift, anti-slip, etc.
Sim racing is mij dan ook aangeraden als doeltreffend leermiddel.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe hard helpt sim racen met real life racen, rijden, driften, karten, etc.?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DietColo schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:02:
Hoi mensen, ik rij al een tijd met een t300 alcantara setje(bureau+bewegende stoel) best nette tijden in voornamelijk Raceroom met voorkeur voor snel en downforce wagens (ook Dirt Rally 2, maar die ligt ff op de plank tot nieuwe GFX i.v.m. VR te leuk maar niet soepel genoeg).
Gezien ik wel nette tijden kan rijden maar consistentie enorm moeizaam blijft kom ik tot de conclusie dat rem/gas hier toch net iets meer precisie vereist dan ik hiermee kan behalen (of ik ben simpelweg de meest inconsistente snelle rijder, kan ook :/ ).

Dus: Rig kijk ik naar Treq, liever NL sponsoren voor hetzelfde geld.
Loadcell, te veel keuze maar ik mis een "midden" segment of zoek niet goed genoeg, Fanatec is volgens mij leuk tot v2(mayb v3?) en daarna heb je pas de serieuze merken vanaf 700?
Zijn er goede LC pedalen tussen 400-700 die ik niet heb kunnen vinden of is de keuze(voor mij) toch tussen "budget" CSL of gelijk 700-900 voor bijvoorbeeld Sprints?
Bonus: waar zijn die pedalen redelijk te testen? Ik kwam Informatique al tig pagina's terug tegen maar die zit iets te ver. Pedalen bij Treq iemand?

Stuurtje zal ik vast uiteindelijk wel doen maar ik kan met de matige details leven(racen).
Sinds firmware upgrade waar ik een tijd niet aan gedacht had (of het feit dat m'n rotatie reset is?) is ie weer zo soepel dat de riem bijna niet meer opvalt... Mocht iemand dus een niet soepele T300 hebben: firmware of default rotatie.
Kijk voor pedalen ook eens naar de Sim-Lab pedalen. Dat is een goede in het “midden” segment. We hebben ze al mogen testen en ik kan je vertellen dat ze echt indrukwekkend zijn voor het geld. Zie website van Sim-Lab https://simlab.prf.hn/cli...Fvariant%3D46840693948765

Ook Simagic P1000 pedalen kan in je van harte aanraden. Ook daar hebben we mee gereden. Zijn echt super voor het geld. Kun je prima via Simwear.eu kopen met wat korting ;)

Van zowel de Simagic P1000 en de Sim-Lab pedalen zal ergens in september/oktober een review van worden gepubliceerd op onze site.

Testen van pedalen wordt wat lastig. Ook bij TREQ hebben ze alleen Fanatec en volgens mij ook Moza. Geen high-ends in hun demo ruimte.

TREQ kan ik je van harte aanbevelen, prima rigs voor het geld. Het enige nadeel wat we hebben kunnen ontdekken zijn de afdekkapjes van de corner brackets en alu profielen. Deze kapjes vliegen er nog wel eens vanaf. Is gelukkig wel op te lossen, moet je alleen zelf even wat creativiteit op loslaten. We hebben zowel de One als de Ace hier staan.

Ook voor een rig kun je prima bij Sim-Lab slagen. De rigs lijken heel erg op elkaar (Sim-Lab was de eerste) en die hebben de problemen met de corner brackets ook niet. We hebben de GT1 En de P1X hier gehad/staan (wel uit elkaar op dit moment). Ook de GT1 Pro komt hier binnenkort voor review.

[ Voor 7% gewijzigd door Madhouse1979 op 06-08-2023 21:04 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Madhouse1979 op 06-08-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
DietColo schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Voor rig zie ik eigenlijk nergens echt meerwaarde behalve stoelkeuze, gezien de optie voor testen bij Treq lijkt me dat de beste optie om het in 1x goed te doen.
Maar voor de pedalen is oorsprong NL geen must maar voorkeur, Simlabs is zeker een optie, ik keek er eerlijk gezegd eerst overheen door de plastic look van de foto's maar ik begrijp dat ze gewoon volledig metaal zijn?
VRS viel af want geen meerwaarde over Sprints.
Asetek ziet Forte er goed uit binnen acceptabel budget met La prima clutch (?). Asetek was eerder niet opgevallen gezien ik met koppeling wil voor sommige auto's en rally, met losse koppeling iets meer keuze dus.
Dat ligt er aan waar je naar kijkt vooral bij stevigheid. De instapmodellen zijn zo goedkoop mogelijk gemaakt zijn vaak kleiner en minder stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:40
Rootless3 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:03:
Hey!

Als nieuwkomer en absolute leek verdwaal ik in de oneindige keuzes die er zijn.
Ik lees mij al 2 dagen in maar het nog héél veel te leren :).

Zijn er hier mensen met veel ervaring met samenstellen van complete rigs die (tegen betaling) mij verder willen helpen? De mogelijkheden zijn legio en ik wil een deftige basis om mee te beginnen zonder al teveel beginnersfouten.
Ook op IT vlak ben ik een absolute leek, zeker met Windows of niet-Apple producten. Kortom, ik heb ook hulp nodig bij keuze gaming desktop en monitor. Al dan niet zoek ik hulp bij die keuze afzonderlijk van bovenstaande hulp.

Ik kijk vooral tweedehands naar rig en toebehoren, gaming desktop + monitor eventueel nieuw.

Reeds één concrete vraag over een potentiële rig: mijn oog valt o.a. op een tweedehands GT Omega 9 RS9 seat + pro rig met Fanatec toebehoren, helaas geen schakelpook en handrem. De mounts die hierbij passen worden niet meer gemaakt door GT Omega en zijn precies nergens te krijgen. Hebben er mensen ervaring met universeel passende setje (geschikt voor de Fanatec Clubsport gearshift en handrem)?

Het uiteindelijke doel: mijn rijvaardigheid en vooral stuurbehandeling, gasdosering, hand-oogcoördinatie verbeteren voor rijden IRL. Meer bepaald vnl. drift, anti-slip, etc.
Sim racing is mij dan ook aangeraden als doeltreffend leermiddel.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe hard helpt sim racen met real life racen, rijden, driften, karten, etc.?

Thanks!
Ik wil je best helpen het ligt er een beetje aan wat je ,welk budget je hebt.
tweakers verwacht meestal zelf een beetje inzet dus ik raad je aan voor je pc te beginnen met de best buy van tweakers te lezen.
Voor de rig als je een van aluminium wil is de vraag welke hardware heb je ,hoeveel ruimte wil je ,vermeld dingen die voor jou belangrijk zijn.
Als je dan je vraag wil stellen in Rigs, cockpits en wheelstands dan hebben andere er ook nog wat aan en kunnen mensen het sneller terug vinden.

Helpen is Gratis :P

[ Voor 22% gewijzigd door pat1973 op 07-08-2023 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rootless3
pat1973 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Ik wil je best helpen het ligt er een beetje aan wat je ,welk budget je hebt.
tweakers verwacht meestal zelf een beetje inzet dus ik raad je aan voor je pc te beginnen met de best buy van tweakers te lezen.
Voor de rig als je een van aluminium wil is de vraag welke hardware heb je ,hoeveel ruimte wil je ,vermeld dingen die voor jou belangrijk zijn.
Als je dan je vraag wil stellen in Rigs, cockpits en wheelstands dan hebben andere er ook nog wat aan en kunnen mensen het sneller terug vinden.

Helpen is Gratis :P
Hey Pat, top, dat is sympathiek! Best buy las ik al, maar nog steeds heel wat vragen, ik post deze nog op de juiste plaats, idem voor al mijn vragen mbt de rig. Al vond ik dankzij jou nu een geschikter topic, dus dat probeer ik eerst nog wat uit te pluizen, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Qua rig kan ik je zeker TREQ aanbevelen. Ben zelf enorm tevreden over mijn TREQ One.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rootless3 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Hey Pat, top, dat is sympathiek! Best buy las ik al, maar nog steeds heel wat vragen, ik post deze nog op de juiste plaats, idem voor al mijn vragen mbt de rig. Al vond ik dankzij jou nu een geschikter topic, dus dat probeer ik eerst nog wat uit te pluizen, bedankt voor de hulp!
Ik wil je ook wel helpen hoor ;)

• Rootless3
Thanks mannen, post is done ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Rootless3 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Wil je VR gaan rijden? Dat is ook een afweging die je moet maken. Zou ik persoonlijk aanbevelen, maar dat ben ik :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit is hier wel erg offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 12-08-2023 21:53 ]

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Gents, goedemorgen :) Ik ben op zoek naar handschoenen die mijn grip verbeteren zodat ik minder met mijn handen hoef te knijpen in het stuur.

Iemand die goed ervaringen heeft met bepaalde handschoenen? Online heb ik het idee dat er veel troep verkocht wordt onder de noemer sim racing gloves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Bert2000 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:37:
Gents, goedemorgen :) Ik ben op zoek naar handschoenen die mijn grip verbeteren zodat ik minder met mijn handen hoef te knijpen in het stuur.

Iemand die goed ervaringen heeft met bepaalde handschoenen? Online heb ik het idee dat er veel troep verkocht wordt onder de noemer sim racing gloves.
Ik heb 4 paar handschoenen in totaal - in de loop van de tijd vergaard.
Mijn favorieten zijn F33L en de Sparco Hypergrip..

De Hypergrip is wat handiger als je een touchpad of een telefoon gebruikt tijdens het rijden. Neem voor de Hypergrip een maatje groter dan je gewend bent - ze zijn voor Italianen gemaakt :-)

iRacing Profiel

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Luckeh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb 4 paar handschoenen in totaal - in de loop van de tijd vergaard.
Mijn favorieten zijn F33L en de Sparco Hypergrip..

De Hypergrip is wat handiger als je een touchpad of een telefoon gebruikt tijdens het rijden. Neem voor de Hypergrip een maatje groter dan je gewend bent - ze zijn voor Italianen gemaakt :-)
Thanks, gelijk de Hypergrip besteld :) Wel handig dat je je telefoon kunt blijven gebruiken als ik weer eens aan het wachten ben in iRacing tijdens een TOW of Pitstop :+

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik heb nu de Sparco Meca handschoenen. Bevallen prima.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.