Setje casterwheels voor een alu rig is een euro'tje of 15... da's nogal een gat dus.thunder8 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:05:
[...]
Mee eens dat het moet kunnen, maar de QR Lite is gewoon te risicovol dat die kapot gaat en je pinnen intern ook afbreken. Zie te veel afgebroken QR Lites in de Fanatec groepen en als je maar 1 stuur hebt, is je rig ook meteen een paar weken down als dat gebeurt. Met een 2de stuur, kan je na opruimen je andere stuur monteren en de eerste herstellen.
Ik had nog niet gelezen dat hij zijn rig dan ergens anders neer zou zetten, daar sprak hij niet over in de reactie waar ik op reageerde. Je kan ook een paar heavy duty casters onder je rig gooien, dan komt er misschien nog 100€ bij.
Als ik het prijsverschil van een playseat evo en een alu rig tegen elkaar zet, dan is een alu-rig iets duurder maar wel vele malen beter en naar mijn mening het prijsverschil van grofweg 100,- meer dan waard. Grote pijnpunt zit vaak in dat je er nog een stoel bij moet hebben en dan loopt het prijsverschil wel weer een stukje op en zit je al gauw op 350 tot 400 duurder. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor veel mensen toch wel even een pijnpuntje is.Het ging mij voornamelijk om het feit dat er gesteld werd dat je met een alu rig niet onder de 2.5k klaar was en dat is onjuist. Als je deze op een andere plek gaat neerzetten en dat andere kosten meebrengt, tja dat ligt niet aan de rig zelf natuurlijk.Een playseat is, zoals jij ook stelt, verre van een klein ding.
Kijk je echter naar de toekomst, en heb je ook maar enigszins de intentie om verder te gaan ermee, kies dan direct voor een alu-rig. Wil je later toch upgraden dan zit je met zo'n playseat altijd te klooien om er iets soort van werkbaars van te maken, om daarna alsnog te besluiten het ding eruit te lazeren en een alu rig te kopen... Dan was je onder de streep toch echt beter af geweest als je vanaf het begin meteen de basis goed had neergezet.
Zelf heb ik ook de "fout" gemaakt van eerst een playseat te kiezen. En eerlijk gezegd heb ik er echt wel jarenlang heel veel plezier aan gehad, maar uiteindelijk ontgroei je toch het speelgoed en ga je naar serieuzere opties kijken. Had ik bij starten geweten wat ik nu weet, dan was de playseat er waarschijnlijk nooit geweest en had ik meteen naar een alu rig gegaan.
Kortom: kan je voor een leuke prijs een playseat oppikken om je eerste meters te rijden, dan is het een optie om voor weinig geld van start te gaan, maar wil je alles nieuw, dan zou ik dat niet doen en direct doorgaan naar een alu rig. (grote voordeel is dat mocht het je niet bevallen, dan ben je in 2 tellen tijd een alu rig op de V&A kwijt zonder al te veel erbij in te schieten)