Game-PC plug&play voor o.a. simracing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simracen, met name iRacing en ACC, ook moet MS Flight Simulator 2020 (en straks 2024) er goed op kunnen draaien. Dit op een triple monitor opstelling Full HD of 1440P(aangepast, 3x 1440P is sowieso niet realistisch)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo min. mogelijk, liever 1000euro dan 1500euro.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Plug&play !systeem van een vertrouwde leverancier. Evt. zelf nog een geheugenreepje toevoegen kan nog net.
- Triple monitor aansluiting mogelijk.
- Genoeg USB poorten, voor randapparatuur, minimaal 8
- Geen fancy behuizing met allemaal lampjes en kleurtjes.

Ga je overklokken?
Nee, het liefst had een console gehad die aan bovenstaande eisen voldeed.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb deze desktop gezien: https://www.coolblue.nl/p...p-victus-tg02-1966nd.html
i7 13700F, 4060, 16GB en 1TB SSD voor 1100euro.

Voldoet deze aan mijn eisen? Zo nee, waarom niet en welke wel?
Zijn er betere alternatieven voor dezelfde prijs? Of zijn er veel betere systemen voor een beetje meer?

Tevens heb ik deze monitor gezien:https://www.coolblue.nl/product/904590/lenovo-g27-30.html, budgetvriendelijk :) Is er een reden om deze niet te kiezen? Welk alternatief is beter?

Alvast bedankt voor de hulp. ;)

Alle reacties

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:14
Ik zou eerst wat aan het budget gaan doen. Een triple monitor setup met de genoemde games is eigenlijk ideaal voor een 7800X3D setup met een bovengemiddelde videokaart maar die gaan niet samen in dit budget.

In het door jou genoemde systeem is de processor nog wel een dikke prima maar een 4060 videokaart en een 1TB harddisk komen echt tekort. Vooral flight simulator zal een enorme aanslag doen op ssd capaciteit verwacht ik. Tevens is 16GB geheugen echt niet voldoende. Het dubbele moet je minimaal ambieren.

[ Voor 8% gewijzigd door Therazor op 29-02-2024 11:12 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:00
Je kunt ook overwegen zelf de componenten te kiezen en het te laten samenstellen, er zijn genoeg shops die dit doen. Eventueel inclusief installeren van Windows om het meer plug and play te maken.

Maar je wensen matchen niet met je budget, dus je zult minimaal 1 van de 2 aan moeten passen. In het systeem waarnaar je linkt in de OP staat overigens expliciet vermeld dat die niet krachtig genoeg zal zijn voor Flight Simulator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:02
Flight Simulator doet het veel beter op de X3D Ryzen die @Therazor noemt dan op de i7. Kant en klaar wordt dat iets als de Azerty Xenith Extreme XT Powered By ASUS. Goedkoper alternatief is een vorige generatie X3D, bijvoorbeeld als in Paradigit X MSI - Gamer Apollo

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Therazor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:11:
Ik zou eerst wat aan het budget gaan doen. Een triple monitor setup met de genoemde games is eigenlijk ideaal voor een 7800X3D setup met een bovengemiddelde videokaart maar die gaan niet samen in dit budget.

In het door jou genoemde systeem is de processor nog wel een dikke prima maar een 4060 videokaart en een 1TB harddisk komen echt tekort. Vooral flight simulator zal een enorme aanslag doen op ssd capaciteit verwacht ik. Tevens is 16GB geheugen echt niet voldoende. Het dubbele moet je minimaal ambieren.
Pejdref schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:52:
Je kunt ook overwegen zelf de componenten te kiezen en het te laten samenstellen, er zijn genoeg shops die dit doen. Eventueel inclusief installeren van Windows om het meer plug and play te maken.

Maar je wensen matchen niet met je budget, dus je zult minimaal 1 van de 2 aan moeten passen. In het systeem waarnaar je linkt in de OP staat overigens expliciet vermeld dat die niet krachtig genoeg zal zijn voor Flight Simulator.
Geheugen uitbreiden en harde schijf vervangen moet wel lukken. Een dure grafische zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Coolblue vermeld dat Flight Simulator niet goed zal werken op de hoogste settings, ik wil de game echter draaien op 3x 1080P. Loopt dit dan wel soepel?

Ik heb onderstaande systeem vereisten gevonden voor FS2020:

Minimum systeemeisen
CPU: Ryzen 3 1200 / Intel i5-4460
GPU: Radeon RX 570 / NVIDIA GTX 770
VRAM: 2GB
RAM: 8GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 5 Mbps

Aanbevolen systeemeisen
CPU: Ryzen 5 1500X / Intel i5-8400
GPU: Radeon RX 590 / Nvidia GTX 970
VRAM: 4GB
RAM: 16GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 20 Mbps

Ideale systeemeisen
CPU: Ryzen 7 Pro 2700X / Intel i7-9800X
GPU: Radeon VII / Nvidia RTX 2080
VRAM: 8GB
RAM: 32GB
SSD: 150GB
Bandwidth: 50 Mbps

Het systeem zou dus al beter moeten zijn dan de aanbevolen eisen. Ik kan echter niet beoordelen of een triple 1080P mogelijk is. Daarom graag jullie hulp. :)

N.B. ik heb FS2020 al eerder gespeeld op een Xbox series S, beeldkwaliteit was (net aan) voldoende, stoorde me wel aan de vele pop-ups.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb flight simulator met een 7800x3d en rtx 4090 gespeeld in vr op een reverb g2 en dat draait niet op max settings. Het is echt een heel zwaar spel. 3x 1080p is best zwaar, dus een rtx 4060 zal het er waarschijnlijk moeilijk mee krijgen.

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 19:59

Bouwer21000

Bigger number better

Ik denk dat je met 3 schermen eerder tegen een GPU-bottleneck aanloopt, op dit budget is een 7800X3D het denk ik niet waard. Ik zou aanraden om de uitvoering: AMD Ryzen 5 7500F Tray te nemen met een zo goed mogelijke GPU, bijvoorbeeld de uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7900 GRE Challenger 16GB OC.

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
De belangrijkste vraag is in welke mate je bereid bent om de grafische settings lager in te stellen, en welke fps je verwacht. Die aanbevolen systeemeisen zijn bijvoorbeeld voor 20-30 fps op medium in msfs op 1 1080p scherm. Wil je graag 60fps met mooie wolkjes op je drie schermen gaat een 4060 het heel snel heel moeilijk krijgen vrees ik

iRacing Profiel

• martyw
123RR schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:19:
Coolblue vermeld dat Flight Simulator niet goed zal werken op de hoogste settings, ik wil de game echter draaien op 3x 1080P. Loopt dit dan wel soepel?
Kijk eens naar de tabel in de BBG, dan zie je dat de hoeveelheid pixels van drie HD monitoren tussen die van een WQHD en een 4K monitor zitten, dat betekent dus dat je een een videokaart nodig hebt die iets tussen die resoluties aan kan. Dan moet je je vervolgens gaan bedenken hoe zwaar je de settings wilt hebben, en hoe vloeiend je gameplay wilt hebben, de 20 - 30 fps die @dengregg noemt ziet er nu en dan erg schokkerig uit op 1 scherm, laat staan op drie.... De RTX 4070 uit het goedkopere systeem wat ik ^^ noemde is zo'n beetje de ondergrens bij de videokaarten voor wat ik 'soepel lopen' zou noemen op drie 1080p schermen, en dan niet op maximale settings.
Zoals eerder gezegd: je zult of je vewachtingen moeten bijstellen - met name voor FS, of meer budget vrij moeten maken....

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 29-02-2024 20:29 ]

• martyw
Pagina: 1