Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Raimond613 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Ik heb niet het antwoord op al je vragen, maar wat ik weet (of denk te weten ;)) zal ik beantwoorden:

Wat je het beste aan hardware kunt upgraden is zover ik weet ook erg afhankelijk van welke game of sim je speelt. De ene is meer GPU afhankelijk, de andere meer CPU.

Crew chief updates krijg ik nu ook weer regelmatig na een langere periode niet, mijn ervaring is dat dit vaker zo gaat. Niks om je zorgen over te maken dus :)

Verkeerde positie info in Crew Chief ligt aan een grafische instelling in iracing; max cars enabled. Zorg dat dit op 63 staat (is het maximum) dan gaat het goed. Dit heeft overigens geen effect op je FPS.

Crew chief brandstof bepaling doe je als volgt:
Ga naar de properties.
Doe een search naar de term "fuel" in het tekstvak rechtsboven.
vink dan de optie aan "enable iracing auto refueling when entering pit"
Nu zal crew chief zodra je de pit in rijdt middels een tekst message de fuel settings instellen obv je actuele verbruik en de nog te verwachten race lengte.
Onder het kopje "additional fuel to add...." kun je nog extra rondjes aan brandstof aan die berekening toevoegen om safe te zitten. Dit kun je met tienden van ronden invoeren. @Imac2011 voor jou ook handig ;)

Qua Heusinkvelds op een Playseat; ik heb geen ervaring met playseats maar gezien dit al vaker hier besproken is kun je ff een search in dit topic of in de andere simracing hardware topics doen. Volgens mij is de algemene concensus dat dit niet werkt omdat er veel te veel flex in de playseats zit voor de remdruk die je met de Heusinkvelds genereert.
Twijfels schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Heb deze vraag eens aan Heusinkveld zelf gesteld (weliswaar destijds om de Heusinkveld Pro, maar antwoord zal niks anders zijn met de Sprints), antwoord:

[...]
Dank je wel beide! Hier kan ik mee uit de voeten..Thnx voor de feedback _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 13:54

Grin

Ride si sapis.

Vraagje voor de simracers hier.
M'n vader wil zijn racesetup gaan upgraden. Alle racehardware is nu wel op orde, nu is het de beurt aan de beeldschermen. Is het tegenwoordig, met de hardware van nu/binnenkort (RTX 3080/3090), al mogelijk om drie 4K schermen aan te sturen in ACC?
Op dit moment heeft hij drie 42" 1080P TV's, maar deze zou hij graag willen upgraden. Is 4K dan de enige upgrade of is er nog een tussenoplossing?

De huidige setup:
CPU: Intel i5 6600
GPU: MSI GTX 980TI Gaming - 6GB
Mobo: MSI Z170A Gaming M7
Mem: 16GB DDR4 2666MHz
SSD: 240GB Kingston HyperX Fury

Om hier een RTX 3080/3090 in te steken lijkt mij niet de beste upgrade maar het enige doel is om de beeldschermen/resolutie een upgrade te geven. Alle input is welkom :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
3 4k schermen vraagt een hele dikke videokaart, zeker als je wat fps wilt behalen.
En dan wil je ook niet dat de cpu de bottleneck is.

3 1440p schermen zal ook voldoen en is minder belastend.

Zelf rijd ik met een 49 inch 1440p scherm is dat is meer dan prima, circa 63 cm van het scherm.

[ Voor 56% gewijzigd door Simbob op 23-08-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Simbob schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:37:
3 4k schermen vraagt een hele dikke videokaart, zeker als je wat fps wilt behalen.
Precies, dat begrijp ik. Daarom de vraag of er nog iets tussenzit (tussen 1080 en 4K), ik ken die schermen zo niet. Of ze zijn te klein (kleiner dan 42"), of ze hebben een 1080P of 4K resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door Grin op 23-08-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
1440p zit er tussen in.
Een veel voorkomend trio zijn schermen van 27 inch.
Maar met 3 schermen zit je met bezels, sommigen vinden dat niet erg om daar tegen aan te kijken. Zelf ben ik daardoor gegaan voor een 49 inch van Samsung, nooit meer iets anders. Je mist iets FOV tegenover 3 schermen, maar voor mij genoeg zichtbaar aan beide kanten van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Simbob schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:48:
1440p zit er tussen in.
Een veel voorkomend trio zijn schermen van 27 inch.
Maar met 3 schermen zit je met bezels, sommigen vinden dat niet erg om daar tegen aan te kijken. Zelf ben ik daardoor gegaan voor een 49 inch van Samsung, nooit meer iets anders. Je mist iets FOV tegenover 3 schermen, maar voor mij genoeg zichtbaar aan beide kanten van de auto.
Dat zou een behoorlijke teruggang zijn qua FoV, denk niet dat hij dat ziet zitten. Waarschijnlijk zal het weer een 3 schermen setup moeten worden, 5760*1080 is een stevige resolutie/FoV. Maar 11.520*2160 is wel hele stevige koek... Kan me voorstellen dat dit nog erg lastig wordt met een GTX 3080. Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:32
Grin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Dat zou een behoorlijke teruggang zijn qua FoV, denk niet dat hij dat ziet zitten. Waarschijnlijk zal het weer een 3 schermen setup moeten worden, 5760*1080 is een stevige resolutie/FoV. Maar 11.520*2160 is wel hele stevige koek... Kan me voorstellen dat dit nog erg lastig wordt met een GTX 3080. Kan iemand hier iets over zeggen?
Misschien eens verder inlezen in FoV, een kleiner scherm is niet een teruggang in FoV, aangezien je de schermen dan dichter op je neus plaatst ;) FoV blijft wat dat betreft (mits goed ingesteld / afstand) hetzelfde of je nou 20" of 80" pakt.

Ik zou toch eens gaan kijken naar schermen tot 32", zat moois verkrijgbaar, heb zelf nu ook triple 27" en mis er echt niks aan, staan netjes strak achter het stuur en is perfect zo, groter wordt dan alleen maar weer vervelend denk ik.

Triple 4K op 144hz gaat je niet lukken, ook met een RTX 3090 straks niet tenzij je alles op low gaat spelen in een game uit 2005. Triple 1440p op een RTX 3090 zal je in veel games de 144Hz wel gaan halen, maar met bijv ACC ga je zelfs dat niet redden op ultra settings vermoed ik, maar die tests komen vanzelf langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Laat maar zitten, ik vraag het wel aan iemand. Dit gaat nergens heen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twijfels
Grin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:38:
In dat geval; 4k is je enige oplossing, geen tussenweg mogelijk. Vooral ook voor 65” tv’s gaan ipv degelijke gamemonitoren, dat neemt namelijk veel meer ruimte in en ziet er daarom wel leuk uit. Dat antwoord zoek je toch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Grin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:38:
Wauw, misschien zelf wat uitzoeken en dan pas andere vragen voordat je geirriteerd gaat lopen doen...? Is ook een stuk minder afhankelijk voor je op die manier en komt het niet zo zeurderig over op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Laat ik dan toch iets bijdragen met wat ik heb gevonden en uit de praktijk heb gehoord.
3*4K is geen probleem met recente hardware, een stevige PC met een 2080 Super/Ti draait ACC op ongeveer 60FPS. Een 3080 gaat dit dus zeker trekken i.c.m. een recente processor. Niet met 144FPS maar daar heb ik het nooit over gehad.
Maar bedankt voor alle input! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Grin op 24-08-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Playa del C. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 06:48:
[...]

Heb zelf ook een Sim-Lab. Perfecte rig. Qua levering kan het lang duren en klopt de indicatie op de online leveringsbon niet, dus ik zou er niet van uitgaan dat het volgende week komt, tenzij je dat rechtstreeks van Sim-Lab medewerkers hebt gehoord. Na bestelling duurt het ongeveer vier weken. Soms langer, soms korter.

[...]

Hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Is verder op internet genoeg over te vinden en zul je voor jezelf moeten beslissen.
Als je gewoon iRacing wil doen, heb je het helemaal niet nodig.

[...]

Dat kan prima. Geluidskwaliteit is niet belangrijk voor je snelheid, maar kan wel iets doen voor immersie. Hangt af van je eigen wensen verder.

[...]

Ik zou voor het racen eigenlijk 100% een VR set aanraden. Ik heb zelf daarnaast ook nog een monitor op de rig vast gezet. Een 34 inch ultra-wide. Hij zit zeer stevig gemonteerd met de vesa-mount op een aluminium rig. Scherm mooi dichtbij en op ooghoogte is erg handig, ook al is voor de rest alles qua rijden dan in VR.

[...]

Zie topicstart.
Dankjewel voor je antwoord! ja die rig wordt inderdaad nog een tijdje wachten.. Ik merk ook dat sim-lab echt een heleboel dingen niet voorradig heeft, zeer vervelend. Heb ook al een mailtje gestuurd. O.a. de monitor mount voor op de rig is niet voorradig en de stoel die ik wil.

Fijn om te horen dat zowel de rig zelf als de monitor houders toch stevig zijn! Welke van de volgende 2 heb jij?:

Optie 1: https://sim-lab.eu/shop/p...creen-holder-448#attr=367
Optie 2: https://sim-lab.eu/shop/p...or-mount-517#attr=363,582

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
(jarig!)
N.Uckerman schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:46:
[...]

Dankjewel voor je antwoord! ja die rig wordt inderdaad nog een tijdje wachten.. Ik merk ook dat sim-lab echt een heleboel dingen niet voorradig heeft, zeer vervelend. Heb ook al een mailtje gestuurd. O.a. de monitor mount voor op de rig is niet voorradig en de stoel die ik wil.

Fijn om te horen dat zowel de rig zelf als de monitor houders toch stevig zijn! Welke van de volgende 2 heb jij?:

Optie 1: https://sim-lab.eu/shop/p...creen-holder-448#attr=367
Optie 2: https://sim-lab.eu/shop/p...or-mount-517#attr=363,582
Waar je ook nog naar kan kijken is de Treq one van Treq-Sim, deze had ik vorige week zondag besteld en zaterdag werd die geleverd. Ik moet nu alleen nog wachten op een stoel die vandaag of morgen komt :). Maar nu weer on topic. Iracing.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb beiden (gehad). De single screen holder is perfect voor 34 inch UltraWide, groter moet je niet doen. De integrated is een stuk steviger en evt. later uit te breiden voor triples. Echter met wat ik nu weet, ik heb nu de integrated met triples er aan en zou die keuze niet weer maken, ik zou dan eerder voor een losse standaard gaan i.v.m. flexibiliteit.

Qua stoel kun je ook voor een Lynx Motorsport stoel gaan (zie review op mijn website). Deze stoel wordt door vele mede-tweakers naar tevredenheid gebruikt.

Wat @patricks8 zegt, je kunt ook voor een TREQ rig gaan. Ik heb @Jimmy J. hier over de vloer gehad en ga binnenkort bij hun langs, die jongens zijn zeer serieus en kunnen snel leveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-08-2020 09:27 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Twijfels schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Heb deze vraag eens aan Heusinkveld zelf gesteld (weliswaar destijds om de Heusinkveld Pro, maar antwoord zal niks anders zijn met de Sprints), antwoord:

[...]
Ik zou er zelfs nog wat extra nadruk op leggen met de Sprints. Max. remkracht is 10KG meer en daarnaast zijn de "voetjes" van de Sprint rem een stukje kleiner, waardoor de kracht minder verspreid wordt.

@Paulus07 Sprints passen als het goed is zonder baseplate op de Simetik K2. (Sorry was op vakantie :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Madhouse1979 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:24:
[...]

Ik heb beiden (gehad). De single screen holder is perfect voor 34 inch UltraWide, groter moet je niet doen. De integrated is een stuk steviger en evt. later uit te breiden voor triples. Echter met wat ik nu weet, ik heb nu de integrated met triples er aan en zou die keuze niet weer maken, ik zou dan eerder voor een losse standaard gaan i.v.m. flexibiliteit.

Qua stoel kun je ook voor een Lynx Motorsport stoel gaan (zie review op mijn website). Deze stoel wordt door vele mede-tweakers naar tevredenheid gebruikt.

Wat @patricks8 zegt, je kunt ook voor een TREQ rig gaan. Ik heb @Jimmy J. hier over de vloer gehad en ga binnenkort bij hun langs, die jongens zijn zeer serieus en kunnen snel leveren.
Ik ben ook bezig met een Treq rig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EnzoF schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:13:
[...]
@Paulus07 Sprints passen als het goed is zonder baseplate op de Simetik K2. (Sorry was op vakantie :) )
Als het goed is staat UPS morgen voor de deur....... :+

En daarna mss mijn 2e long ruilen tegen een treq rig :P

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 24-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
Heeft iemand enig idee wat de stand van zaken is omtrend KartKraft? De site laat te wensen over qua up-to-date nieuws. De laatste update is van oktober 2019, en daarna is het angstvallig stil gebleven.
Ook op steam weinig informatie te vinden.

Ik hoop wel dat het uiteindelijk tot een release gaat komen die z'n beloften waar maakt. De early access versie ziet er erg veelbelovend uit, maar heeft nog wel het nodige werk nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:22
kroegtijger schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:45:
Heeft iemand enig idee wat de stand van zaken is omtrend KartKraft? De site laat te wensen over qua up-to-date nieuws. De laatste update is van oktober 2019, en daarna is het angstvallig stil gebleven.
Ook op steam weinig informatie te vinden.

Ik hoop wel dat het uiteindelijk tot een release gaat komen die z'n beloften waar maakt. De early access versie ziet er erg veelbelovend uit, maar heeft nog wel het nodige werk nodig.
In juni was de laatste update. Je kan het beste de Discord in de gaten houden. Maar hun beloofde release schedule wordt niet echt gehaald met ook weinig communicatie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het blijft ook weer zo'n early access titel welke altijd in early access zal blijven zweven.
Zal helaas niet de 1e keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:56
FightingAce schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:20:
[...]

In juni was de laatste update. Je kan het beste de Discord in de gaten houden. Maar hun beloofde release schedule wordt niet echt gehaald met ook weinig communicatie helaas.
Juni is nog relatief recent... Dan zit er ten minste nog wel leven in het project. Rustig afwachten dan maar :z

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:51
is er een manier om te weten wat de beste angle/hoek is voor triple monitor setup ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 08:45
xNikobellicx schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:29:
is er een manier om te weten wat de beste angle/hoek is voor triple monitor setup ?
Dit is een interessant stuk om te lezen. Niet makkelijk, maar wel diepgaand:

https://forum.reizastudio...e-screens-immersion.4009/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
xNikobellicx schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:29:
Ik vind onderstaand filmpje wel goed mbt afstellen monitors. In eerste instantie dacht ik dat er al handtracking bestond in vr |:(

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier iemand die een 3d mount in gebruik heeft voor de power brick van een SC2 (sport)? Nog aanraders/tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:18
Kan toch gewoon zelf wat ontwerpen?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:57:
Hier iemand die een 3d mount in gebruik heeft voor de power brick van een SC2 (sport)? Nog aanraders/tips? :)
Ja deze
https://www.thingiverse.com/thing:4285619 en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
ik gebruik dezelfde; goed ontwerp :)

• KevinSetz
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ik heb hier op het forum ergens gelezen van een excel sheet hoe hoog je stuur / stoel / stuur moet staan maar ik kan het excel sheet nergens meer vinden iemand enig idee? zal erg fijn zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Niellie41

[object Object]

KevinSetz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:37:
Ik heb hier op het forum ergens gelezen van een excel sheet hoe hoog je stuur / stoel / stuur moet staan maar ik kan het excel sheet nergens meer vinden iemand enig idee? zal erg fijn zijn!
Bedoel je dit spreadsheet?
https://docs.google.com/s...0Xr6EjIE/edit?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ja! dat is hem! :o awsome dankjewel

Graag zal ik kleine uitleg willen over:

Distance to virtual floor: Ik heb een p1x simlab geld dit dan tot de bovenkant van het onderste frame? dit is ongeveer ~35cm

Measured distance? wat houd dit in?

Corrected distance? wat houd dit in?

Die 2 snap ik niet helemaal |:(

Edit2:

Hoe schuin moeten de pedalen? ik heb heusingvelds sprints dit kan ik niet echt vinden of is dit meer wat je zelf prettig vindt? :X

[ Voor 44% gewijzigd door KevinSetz op 10-09-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
KevinSetz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
[...]

Distance to virtual floor: Ik heb een p1x simlab geld dit dan tot de bovenkant van het onderste frame? dit is ongeveer ~35cm

Edit2:

Hoe schuin moeten de pedalen? ik heb heusingvelds sprints dit kan ik niet echt vinden of is dit meer wat je zelf prettig vindt? :X
Had je het bijgevoegde linkje ook al bekeken? http://www.ricmotech.com/...ables/Driver_Position.pdf

Virtual floor is de hoogte van waar je hakken rusten op de heel plate.

In cel H2 voer je de afstand van je echte vloer tot de virtual floor (ter hoogte van heel plate dus) in.

De afstanden die je moet meten, meet je daarna vanaf je echte vloer. Corrected distance houdt daarbij rekening met de hoogte van je heel plate. Die rekensom kan je ook prima zelf maken. Als je virtual floor op zeg 20cm zit, en je knieholtes (meting B ) zitten op gemeten 40cm vanaf de je echte vloer, dan is de corrected distance 20cm. Die corrected distances moeten tussen de min en max uit het Excel bestand zitten.

Toegegeven, ze hadden een duidelijker plaatje kunnen maken ter illustratie, maar met die link erbij moet je er denk ik wel uitkomen :)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Niellie41

[object Object]

Ik heb voor de zekerheid een (subtiele) hint toegevoegd om eerst het document te lezen. :P

De reden van het spreadsheet is dat ik zelf niet hoef na te denken wat de verschillende waarden moeten zijn. Wat is boven- en/of ondergrens ook alweer? Hoe veel cm is X inches? Wat was de afstand tussen de grond en de 'virtual floor'? Bij de tweede meting was ik de draad kwijt.

Meten, invoeren en klaar.

Het plaatje kan inderdaad beter. Ik vond het verwarrend dat ze bij C begonnen in plaats van A.

Ik zal eens kijken of ik tijd en zin heb om het spreadsheet aan te passen zodat de verschillende cellen en stappen duidelijker worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-09-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 10:40

Raimond613

Simracer

KevinSetz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
[...]

Edit2:

Mijn persoonlijke mening is dat niets 'moet' en dat het er vooral om gaat waar jij je zelf het prettigst bij voelt.
Zo vind ik het bijvoorbeeld persoonlijk veel fijner om het stuur een stuk lager te hebben dan is voorgeschreven omdat ik er op die manier meer controle heb en het voor mijn polsen in langere races minder vermoeiend werkt.

Probeer dus gewoon vooral zelf veel uit en beredeneer daarbij waarom een bepaalde houding niet fijn voelt zodat je ook kan berederen hoe het dan wel moet. Kost weliswaar een beetje tijd maar levert je op de lange duur veel meer plezier!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
Gister mijn 49inch Ultra wide kunnen verkopen, ruime tijd van kunnen genieten maar moest toch een keer de stap maken naar triples. Zeker met de komst van een RTX3080.

Nu vraag ik mij af of hier Tweakers zitten met dezelfde opstelling als ik in gedachten heb.

Sim-lab GT1 EVO
Sim-lab Heavy triple mount

Om bovenstaande rig wil ik graag 3x 32inch schermen monteren. Ik twijfel tussen de:
pricewatch: Asus TUF Gaming VG32VQ Zwart
pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart

Heeft iemand hier dezelfde vergelijking gemaakt?
Onder welke hoek kan ik de schermen het beste plaatsen?
Hoe breed zal de setup worden?
Andere tips?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

mr.DJ95 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:08:
Heeft iemand hier dezelfde vergelijking gemaakt?
Onder welke hoek kan ik de schermen het beste plaatsen?
Hoe breed zal de setup worden?
Andere tips?
Ik heb de SimLab Evo GT1 met een zelf gebouwde monitor stand. Deze zitten aan m'n rig vast en het geheel is verrijdbaar.

Voor je schermen heb ik ooit een handig excelletje gemaakt. Deze kun je hier downloaden. Alleen even de twee groene vakjes invullen (breedte van je scherm en de hoek van je scherm).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBkzyvntEfz2qfV3sn6hAj5qcyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/75mwWVnoMd5aofi7bjdr2aly.png?f=fotoalbum_large

Met een 711mm breed 32" scherm (Gigabyte 32QC) en een 60 graden hoek kom ik uit op 142cm totale breedte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Dat excelletje is wel heel handig!
Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:30:
[...]

Ik heb de SimLab Evo GT1 met een zelf gebouwde monitor stand. Deze zitten aan m'n rig vast en het geheel is verrijdbaar.

Voor je schermen heb ik ooit een handig excelletje gemaakt. Deze kun je hier downloaden. Alleen even de twee groene vakjes invullen (breedte van je scherm en de hoek van je scherm).

[Afbeelding]

Met een 711mm breed 32" scherm (Gigabyte 32QC) en een 60 graden hoek kom ik uit op 142cm totale breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

Jij absolute baas! Waarom kan ik maar 1 keer plussen?

Is 60 graden de meest gebruikte hoek? Scheelt wel een stukje als ik dat naar 70graden breng namelijk qua breedte met 32inch.

Ben er overigens nog niet overuit welke schermen er gaan komen. Kan ook niet een hele chille vergelijking vinden. Aangezien ik vane en zero-bezel scherm afkom lijken mij de dunste bezels het mooiste. Nu is de Asus iets breder als de Gigabyte. Gaat deze extra ruimte dan in de bezel zitten? Verschil is 2.8mm.

Gigabyte G32QC Zwart 710,5mm 423,3mm
Asus TUF Gaming VG32VQ Zwart 713,38mm 425,68mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

mr.DJ95 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:04:
[...]

Jij absolute baas! Waarom kan ik maar 1 keer plussen?

Is 60 graden de meest gebruikte hoek? Scheelt wel een stukje als ik dat naar 70graden breng namelijk qua breedte met 32inch.

Ben er overigens nog niet overuit welke schermen er gaan komen. Kan ook niet een hele chille vergelijking vinden. Aangezien ik vane en zero-bezel scherm afkom lijken mij de dunste bezels het mooiste. Nu is de Asus iets breder als de Gigabyte. Gaat deze extra ruimte dan in de bezel zitten? Verschil is 2.8mm.

Gigabyte G32QC Zwart 710,5mm 423,3mm
Asus TUF Gaming VG32VQ Zwart 713,38mm 425,68mm
Het hangt van je zitpositie af welke hoek je het beste kunt gebruiken. Hoe dichter je op het scherm zit hoe groter de hoek kan zijn. Simpele vuistregel: De hoek is 1/3e van je gewenste FOV.
iRacing ging (tot vorige week) tot maximaal 60 graden, vandaar dat ik voor 60 graden koos. Er zijn diverse calculators, ik gebruikte deze.

edit:
Voor simracing kies de kleinste bezels als je de mogelijkheid hebt om te kiezen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 14-09-2020 11:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf die integrated triple mount van Sim-Lab. Voor 27 inch is dit perfect maar ik zou met wat ik nu weet ook voor de heavy setup kiezen. Een losse setup is veel makkelijker te plaatsen en af te stellen.

p.s. mocht iemand nog iets van Sim-Lab aan willen schaffen, ik heb 5% kortingscodes beschikbaar (alle kleine beetjes helpen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:14
mr.DJ95 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:04:
[...]
De hoek wordt berekend op basis van de afstand van je ogen tot het scherm en de breedte van het scherm. Zie deze post van @JoepW : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63050468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
Voor mijn triple screen setup overweeg ik de Dell S2721DGF
  • 27" ivm de integrated SimLab mount
  • Gsync & FreeSync gecertificeerd
  • IPS vanwege kijkhoek
.

Ziet iemand een reden om het niet te doen en voor een ander scherm te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

maniac2003 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:46:
Voor mijn triple screen setup overweeg ik de Dell S2721DGF
  • 27" ivm de integrated SimLab mount
  • Gsync & FreeSync gecertificeerd
  • IPS vanwege kijkhoek
.

Ziet iemand een reden om het niet te doen en voor een ander scherm te gaan?
Er staat VESA compatible, maar wordt er ook een mount meegeleverd? Verder heeft het scherm uitstekende specs, dus niets mis mee. Quad HD is misschien wat overkill op je simrig, je moet wel de hardware hebben om 't aan te sturen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Luckeh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:06:
[...]

Er staat VESA compatible, maar wordt er ook een mount meegeleverd? Verder heeft het scherm uitstekende specs, dus niets mis mee. Quad HD is misschien wat overkill op je simrig, je moet wel de hardware hebben om 't aan te sturen.
Wat voor mount bedoel je? Ik heb op mijn GT1-Evo de Integrated Triple mount van Sim-Lab.
Momenteel alleen een FHD 24" gemonteerd die ik nog had liggen. Daar heb ik achterop 4 afstandbusjes gemonteerd en dat zit vast aan de sim-lab VESA mounting plate.
Met de Dell schermen gaat het niet anders lijkt mij. VESA aansluiting op het scherm ligt daar ook iets verzonken.

FHD op 27" lijkt mij niet echt wat. Momenteel game ik voornamelijk op een 27" QHD Asus PG279Q.
Het systeem wil ik in de loop van het jaar vervangen door een nieuw systeem voor het simracen. Gebaseerd op een 4e Gen Ryzen en RTX3080. Vandaar dat ik eigenlijk ook niet wil terugvallen op FHD. Beetje futureproof mag het wel zijn.
Snap dat mijn huidige systeem (i7 6700K, 16GB RAM 3200Mhz, EVGA 1080Ti FTW3) het niet makkelijk gaat hebben met 3x QHD. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door maniac2003 op 15-09-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

maniac2003 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:58:
[...]

Wat voor mount bedoel je? Ik heb op mijn GT1-Evo de Integrated Triple mount van Sim-Lab.
Momenteel alleen een FHD 24" gemonteerd die ik nog had liggen. Daar heb ik achterop 4 afstandbusjes gemonteerd en dat zit vast aan de sim-lab VESA mounting plate.
Met de Dell schermen gaat het niet anders lijkt mij. VESA aansluiting op het scherm ligt daar ook iets verzonken.
Voor sommige schermen (zoals de BenQ XR3501) heb je nog een aparte adapter nodig om hem via een VESA beugel (zoals die van simlab) op te kunnen hangen. Voor dit scherm lijkt het er op dat je alleen maar afstandsbusjes en lange schroeven nodig hebt. (ref pagina 10)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@Luckeh aha, vermoed vanwege de kromming.
De Dell S2721DGF zag mij er hetzelfde uit qua aansluiting als de reeds gemonteerde 24" Dell Ultrasharp. Ging er dan ook van uit dat dat geen (overkomelijk) probleem zou opleveren. :D

De Dell lijkt mij qua prijs/kwaliteit een prima scherm. Vanavond maar even bestellen dan, tenzij er nog bezwaren of betere ideeën worden gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

Hi,
Ik ben bezig om een DIY sim rig in elkaar te vogelen en ik vroeg me af of iemand een adresje heeft om metalen onderdelen te bestellen, niet de alu-profielen maar plaatstaal voor de base plates zeg maar (cnc of plasma gesneden).
Ik heb in FreeCAD al een ontwerpje gemaakt, alleen kom op Google niet echt op een B2C resultaat van metaalbewerkers en die ene die ik gevonden heb is een chagrijnige snor dus ook niet echt een succes. Weet iemand een sympathieke club die wat kan regelen?

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik ben van plan mezelf een nieuwe headset cadeau te doen, ik zal hem enkel voor Iracing gebruiken. Budget is +/- €100, mag iets hoger als het echt een top exemplaar is.

Welke modellen zijn de aanraders?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 13:27
Draecko schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:41:
Hi,
Ik ben bezig om een DIY sim rig in elkaar te vogelen en ik vroeg me af of iemand een adresje heeft om metalen onderdelen te bestellen, niet de alu-profielen maar plaatstaal voor de base plates zeg maar (cnc of plasma gesneden).
Ik heb in FreeCAD al een ontwerpje gemaakt, alleen kom op Google niet echt op een B2C resultaat van metaalbewerkers en die ene die ik gevonden heb is een chagrijnige snor dus ook niet echt een succes. Weet iemand een sympathieke club die wat kan regelen?
Ik zou het eens bij https://www.247watersnijden.nl/ proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:18
Draecko schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:41:
Hi,
ijzersnijden.nl(was bij mij snel en behulpzaam in contact en voor een nl bedrijf ook goedkoop) of www.kapral.store (kapral is uit Tsjechië, maar gaat erg vlotjes en goed. Aller mooiste, hij is erg goedkoop vergeleken met wat je in NL ervoor moet betalen).

[ Voor 5% gewijzigd door Hupske op 15-09-2020 16:13 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tomolino schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:45:
Ik ben van plan mezelf een nieuwe headset cadeau te doen, ik zal hem enkel voor Iracing gebruiken. Budget is +/- €100, mag iets hoger als het echt een top exemplaar is.

Welke modellen zijn de aanraders?
Zowel Tweakers als HWi hebben regelmatig een aantal headsets getest. Hier voor de vergelijking van maart dit jaar van HWi.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Laatst online: 11-09 10:00
Over de sim wereld in het algemeen en de wens om F1 spannender te maken in real life.

Is het mogelijk om in een sim omgeving de start grid te wijzigen ?

Om de Formule 1 spannender te maken, heb ik het idee opgevat om tot een ander systeem te komen. We nemen het klassement en zetten het omgekeerd op de grid. Klassement #1 start vanaf P20, #2 start van P19, ............... , #19 van P2 en #20 vertrekt van Pole.
Dan staan de snelste auto's achteraan en de langzaamste vooraan.
Ik begrijp dat jullie in een sim omgeving met equal performance rijden in tegenstelling tot de echte race wereld, waar ik wel begrip voor heb.
Ik zou graag weten of een dergelijk systeem getest kan worden.

Kwalificatie vervalt dan geheel.
Knelpunt : De eerste race, hoe bepaal je dan de grid.
Het klassement van een jaar eerder gebruiken kan niet, aangezien coureurs nogal eens van team wisselen.
Misschien de eerste race met kwalificatie en daarna omgekeerd klassement.

Denk eens met me mee, zijn er nog meer knelpunten en kan het getest worden in een simulatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Spinner schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:15:
Over de sim wereld in het algemeen en de wens om F1 spannender te maken in real life.

Om de Formule 1 spannender te maken, heb ik het idee opgevat om tot een ander systeem te komen. We nemen het klassement en zetten het omgekeerd op de grid. Klassement #1 start vanaf P20, #2 start van P19, ............... , #19 van P2 en #20 vertrekt van Pole.
Ik begrijp dat jullie in een sim omgeving met equal performance rijden in tegenstelling tot de echte race wereld, waar ik wel begrip voor heb.

Het klassement van een jaar eerder gebruiken kan niet, aangezien coureurs nogal eens van team wisselen.

Denk eens met me mee, zijn er nog meer knelpunten en kan het getest worden in een simulatie ?
In onze GoT iRacing evenementen rijden we regelmatig met reversed grids. We hebben een GTE seizoen gedaan met 40+ man op de grid met twee races per avond.

Quali bepaalt de grid voor race #1, race #1 wordt normaal verreden. Race #2 is dan volledig reversed tov Race #1.

Dit seizoen keren we de top-10 om van race #1 om voor de 2e race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
Luckeh schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:09:
[...]

In onze GoT iRacing evenementen rijden we regelmatig met reversed grids. We hebben een GTE seizoen gedaan met 40+ man op de grid met twee races per avond.

Quali bepaalt de grid voor race #1, race #1 wordt normaal verreden. Race #2 is dan volledig reversed tov Race #1.

Dit seizoen keren we de top-10 om van race #1 om voor de 2e race.
Kan ik daar de uitslagen van zien of is dat alleen voor geregistreerde gebruikers ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dank je hievoor Paulus!

Ik heb 4 schermen aan m'n computer hangen.
1x UWD voor normaal desktop werk.
3x FHD schermen in de Triple racing setup.

Ik gebruik nooit beide combi's tegelijk. Nu heb ik een snelkoppeling voor beide scenarios. Even dubbelclicken en 30s later is het systeem klaar voor gebruik en zijn de andere schermen ook uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgH9jw-je8sujaGL_a0bKu9Z3aM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2TYbrVgQj6RxlpKcPREJsYvP.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Luckeh schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:41:
[...]

Dank je hievoor Paulus!

Ik heb 4 schermen aan m'n computer hangen.
1x UWD voor normaal desktop werk.
3x FHD schermen in de Triple racing setup.

Ik gebruik nooit beide combi's tegelijk. Nu heb ik een snelkoppeling voor beide scenarios. Even dubbelclicken en 30s later is het systeem klaar voor gebruik en zijn de andere schermen ook uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Kijk dat is handig. Eerder al Helios gedownload maar ik word er niet wijs uit. Ik kan een profiel klonen, en dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qB4ooblUZRY7WBK5652am0KNuFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TLuOMLDX2fCOVgGZksziRrc7.png?f=user_large
Moet ik in de NVIDIA drivers iets uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

maniac2003 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:08:
[...]

Kijk dat is handig. Eerder al Helios gedownload maar ik word er niet wijs uit. Ik kan een profiel klonen, en dan?
[Afbeelding]
Moet ik in de NVIDIA drivers iets uitzetten?
Het programma is inderdaad maar deels af. Ik heb 'm dan ook niet gebruikt om een configuratie te maken. Ik heb het als volgt gedaan:
1) Display voor m'n UWD ingesteld via het normale windows conifguratiescherm. "Clone" gemaakt in Helios en hiervan een snelkoppling op m'n bureaublad geplakt. Hierbij heb ik de drie 27" schermen uitgezet, en de 35" UWD staat aan.
2) Herhaald voor het omgekeerde scenario. Hiervan ook een clone gemaakt en een snelkoppeling op m'n bureaublad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:23:
[...]

Het programma is inderdaad maar deels af. Ik heb 'm dan ook niet gebruikt om een configuratie te maken. Ik heb het als volgt gedaan:
1) Display voor m'n UWD ingesteld via het normale windows conifguratiescherm. "Clone" gemaakt in Helios en hiervan een snelkoppling op m'n bureaublad geplakt. Hierbij heb ik de drie 27" schermen uitgezet, en de 35" UWD staat aan.
2) Herhaald voor het omgekeerde scenario. Hiervan ook een clone gemaakt en een snelkoppeling op m'n bureaublad.
Dat is inderdaad hoe het moet.
Ik snap alleen niet waar jij de profielen voor gebruikt. 1x3 Surround + 1 UWD is gewoon twee beeldschermen en dat werkt normaal naast elkaar. Gebruik je het alleen om de monitoren uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Spinner schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:15:

Ja
Om de Formule 1 spannender te maken, heb ik het idee opgevat om tot een ander systeem te komen.
[...]
Reversed grid heet dat een is een vrij normaal begrip :)

F1 denkt er ook al langere tijd over na dus je bent iig niet de eerste ;)
https://www.ad.nl/formule-1/formule-1-baas-start-nieuwe-discussie-over-reverse-grid-om-races-spannender-te-maken~a05d4a16/

We deden met Assetto Corsa dikwijls 2 races van 2x20min of 2x30min waarvan race 2 full reversed grid was. Altijd spannend want je weet gewoon dat de snelle jongens naar voren gaan komen. De één lukt dat beter dan de ander en er zijn vaker schermutselingen want het veld drukt nu juist in elkaar waar het normaliter uitrekt.
Euh ja, want vrij normaal :?
Kwalificatie... en anders lootjes trekken ;)
Ook dat gebeurt wel meer.
https://grousters.nl/2019...n-start-met-warme-loting/
Exact
Knelpunten zijn de grote kans op brokken.. in de sim druk je op reset of escape, maar IRL ben je een paar ton per auto lichter als je het goed doet.. Dat is erg kostbaar uiteraard, en gevaarlijk uiteraard. In F1 denk aan opstijgende wagens als ze elkaar in de wielen rijden of een auto die onder een andere auto terechtkomt..

Daarnaast is er IRL heel veel weerstand in de F1. Deels omdat de kwalificatie gewoon supergaaf is, en lichte auto, volle bak knallen over het circuit, kijken wie er het allersnelst is. oOo .. dat sentiment snap ik wel.
En dan over de reversed grid zelf, zoals George Russell al zei, de langzaamste staat voorop en krijgt het hele veld over zich heen en hij denkt dan een modderfiguur te slaan. Niet alleen zijn de Redbulls Mercedessen e.d. sneller, ze krijgen ook nog drs dus het snelheidsverschil wordt huge!
En de snelle jongens zijn juist bang voor incidenten waarbij ze zullen uitvallen terwijl de concurrentie flink scoort... maar dat is nou juist de fun/bedoeling ;) .. en voor race 2 zou je drs uiteraard kunnen uitschakelen. Laat ze er maar echt voor knokken.

Ik vind een drs hartstikke tof. Maar dan wel met een dubbele race. Dus kwali, race 1 en race 2 reversed grid.
Dan heb je nog steeds de thrill van de kwali en ook het spectakel van de reversed grid. Alleen de F1 ziet dat niet zitten.. Ik denk dat ze dat best een paar keer per jaar zouden kunnen doen/proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-09-2020 09:04 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinner
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:53:
[...]

Ja

[...]

Reversed grid heet dat een is een vrij normaal begrip :)

<snip>

Ik vind een drs hartstikke tof. Maar dan wel met een dubbele race. Dus kwali, race 1 en race 2 reversed grid.
Dan heb je nog steeds de thrill van de kwali en ook het spectakel van de reversed grid. Alleen de F1 ziet dat niet zitten.. Ik denk dat ze dat best een paar keer per jaar zouden kunnen doen/proberen.
Oh dus zo'n systeem bestaat al, ja dan zou ik dat graag in de F1 zien. Nu draait elke race om Hamilton vertrekt van Pole of er dicht bij, pakt de lead bij de start en die zien we niet meer terug op 't beeld.
Aan 't eind komt dan Olaf met z'n "Goed hoor"............
Ik vind dat helemaal niet 'goed'.
Top coureur in snelste auto, start van Pole, wint race .. 'goed hoor' ?

Bedankt ook voor die link naar het artikel in 't AD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

EnzoF schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 01:01:
[...]

Dat is inderdaad hoe het moet.
Ik snap alleen niet waar jij de profielen voor gebruikt. 1x3 Surround + 1 UWD is gewoon twee beeldschermen en dat werkt normaal naast elkaar. Gebruik je het alleen om de monitoren uit te zetten?
Dat laatste met name, aantal redenen waarom ik 't gebruik:
- Ik heb geen gekloot met primaire monitoren e.d. Taakbalk zit altijd op 't juiste scherm.
- Ik hoef daardoor schermen niet aan/uit te zetten.
- Ik heb geen last meer van "hidden windows". Dus als ik op m'n werkplek zit en Firefox open dat hij op één van triples staat.

Ik gebruik geen surround overigens, ik rijd in windowed mode ivm overlays.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Spinner schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:53:
Oh dus zo'n systeem bestaat al, ja dan zou ik dat graag in de F1 zien. Nu draait elke race om Hamilton vertrekt van Pole of er dicht bij, pakt de lead bij de start en die zien we niet meer terug op 't beeld.
Aan 't eind komt dan Olaf met z'n "Goed hoor"............
Ik vind dat helemaal niet 'goed'.
Top coureur in snelste auto, start van Pole, wint race .. 'goed hoor' ?

Bedankt ook voor die link naar het artikel in 't AD.
Np :)

Tjah het grootste probleem is het gat tussen Mercedes en de rest. Denk je de Mercedessen weg, dan ligt het veld nog wel vrij dicht bijelkaar en je zou kunnen stellen dat Albon + Redbull ook gewoon on par is met de rest en het wellicht Max is die met zijn kwaliteiten boven de rest uit steekt. Zonder de Mercedessen stond hij waarschijnlijk fier bovenaan in het kampioenschap. Maar dat is nu éénmaal niet zo. Mercedes heeft wél die hele grote voorsprong en dat geeft saaie races. In andere klasses werken ze met strafgewicht zodat het podium de volgende race in zwaardere auto's rijdt en de boel weer wat dichterbij komt. Dan reguleer je de uitschieters. Alternatief is de BoP uit de GT racing, zoals Blancpain GT3, Le Mans, WEC, ADAC etc. Die kijken meer naar overall snelheid en grijpen in qua luchtrestricties. Minder lucht is minder power. Ik snap de F1 ergens wel die miljoenen steken in het vergaren van een voorsprong op hun concurrentie en de auto's superlicht te maken, om dan een kurk in de luchtinlaat te steken en met 30 kg rond te gaan rijden botst op de investering die ze gedaan hebben ... maar het werkt wel ;)

Meer een onderwerp voor [F1] Seizoen 2020 of Algemeen race topic Deel 2 denk ik dan voor Sim racing trouwens. Tenzij je echt dingen nabootsen wil in een specifieke sim. Want ook in bijvoorbeeld Assetto corsa kun je met reversed grid en strafgewicht/ballast werken bijvoorbeeld.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Ik heb waarschijnlijk een beetje dezelfde vraag als een aantal van de vorige heren maar toch...

Na nu 4 maanden met veel plezier geracet te hebben heb met een Samsung 49 inch 1440p Ultrawide wil ik nu de overstap maken naar triples.

Ik heb een Sim-Lab P1-X met een integrated single mount, inmiddels heb ik al de triple mount upgrade besteld en heb een Nvidia RTX 3080 FE weten te bemachtigen.

Nu dus de vraag: moet ik voor 27 of 32 inch gaan?
Sim-lab adviseert niet verder te gaan dan 27 wat ik denk ik ook wel prettig vind omdat m’n Sim dan nog redelijk compact blijft (net zoals nu met mijn 49”).

Welke monitors zouden nu de beste keuze zijn?
Ik wil in ieder geval 1440p, IPS en dunne bezels, prijs is van minder belang....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
labooh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:34:
Ik heb waarschijnlijk een beetje dezelfde vraag als een aantal van de vorige heren maar toch...

Na nu 4 maanden met veel plezier geracet te hebben heb met een Samsung 49 inch 1440p Ultrawide wil ik nu de overstap maken naar triples.

Ik heb een Sim-Lab P1-X met een integrated single mount, inmiddels heb ik al de triple mount upgrade besteld en heb een Nvidia RTX 3080 FE weten te bemachtigen.

Sim-lab adviseert niet verder te gaan dan 27 wat ik denk ik ook wel prettig vind omdat m’n Sim dan nog redelijk compact blijft (net zoals nu met mijn 49”).

Ik wil in ieder geval 1440p, IPS en dunne bezels, prijs is van minder belang....
Ha Grappig om te lezen. Ik heb sinds Dinsdag een RTX3080 en heb sinds vorige week een triple setup met 3x 32Inch. Ik stond voor hetzeflde vraag toen ik mijn 49inch wegdeed en moest beslissen wat ik wilde.

Aangezien ik niet alleen in de breedte erop vooruit wilde gaan en een 49inch praktisch gezien 2x27inch is zonder bezel ben ik voor de 32inch versies gegaan.

Onderstaand scherm is een aanrader, ik heb dan wel de losse triple stand van Simlab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYi23oZp6YugbWO2PdeG5KdZvUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fImfFyPbTBCzqnJ2gNPFpUnD.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je in de buurt zijn van Amersfoort mag je altijd komen kijken.
Ik heb de integrated triple mount met 3x 27 inch. 3x 32 inch zou net moeten passen. Ik heb het al vaker voorbij zien komen.

Wel opvallend dat heel veel weer terug switchen van die samsung ultrawide naar triples.
Aantal streamers zag ik ook weer terug gaan naar triple.

Komt dat dan toch door de FOV? Of van 1080P naar 1440P?
Ik heb zelf nooit een 49 inch UW gehad. Ik had een 34 inch UW en dat vond ik te klein. Eenmaal een keer met triples gereden wilde ik niet anders meer. Die fov is gewoon geweldig! Nu 3x 27 inch 1080p met een RTX 2080 Super. Had eigenlijk gewoon 1440p's moeten kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-09-2020 22:31 ]

• mr.DJ95
Paulus07 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:19:
Wel opvallend dat heel veel weer terug switchen van die samsung ultrawide naar triples.
Aantal streamers zag ik ook weer terug gaan naar triple.

Komt dat dan toch door de FOV? Of van 1080P naar 1440P?
Ik was dus bent tevreden met 1080p, ging mij echt om het kunnen zien uit m'n spiegels en zijraam. Teven merk ik dat ik veel meer controle heb bij het ingaan van de bochten omdat je nu alles zien.

Dus ja, FOV. Verder was de stap naar 1440 ook tof. Doe netjes 60fps met alles op epic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh

labooh

Jaja...

mr.DJ95 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:32:
[...]

Ik was dus bent tevreden met 1080p, ging mij echt om het kunnen zien uit m'n spiegels en zijraam. Teven merk ik dat ik veel meer controle heb bij het ingaan van de bochten omdat je nu alles zien.

Dus ja, FOV. Verder was de stap naar 1440 ook tof. Doe netjes 60fps met alles op epic.
Precies ook mijn overweging dus!
Gewoon een stuk meer zicht links en rechts, merk dat ik nu best moeite heb met de volgende bocht inkijken en auto’s van de zijkant zie ik überhaupt niet 🤪

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh

labooh

Jaja...

mr.DJ95 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:43:
[...]

Ha Grappig om te lezen. Ik heb sinds Dinsdag een RTX3080 en heb sinds vorige week een triple setup met 3x 32Inch. Ik stond voor hetzeflde vraag toen ik mijn 49inch wegdeed en moest beslissen wat ik wilde.

Aangezien ik niet alleen in de breedte erop vooruit wilde gaan en een 49inch praktisch gezien 2x27inch is zonder bezel ben ik voor de 32inch versies gegaan.

Onderstaand scherm is een aanrader, ik heb dan wel de losse triple stand van Simlab.

[Afbeelding]

Mocht je in de buurt zijn van Amersfoort mag je altijd komen kijken.
Thanks, zag je setup al, netjes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Druk bezig met mn nieuwe triple setup, hoe bepaal je de hoogte vd 3 schermen?

Zo dicht mogelijk op je stuur of bepaalde hoogte van je ogen. Of is het persoonlijke voorkeur. Kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Remco Tr schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:11:

Zo dicht mogelijk op je stuur of bepaalde hoogte van je ogen. Of is het persoonlijke voorkeur. Kan er weinig over vinden.
Ogen ter hoogte van het midden van je scherm. Maar tegelijkertijd wil je de schermen ook zo dichtbij mogelijk hebben.

https://forum.reizastudio...e-screens-immersion.4009/

[ Voor 7% gewijzigd door FightingAce op 25-09-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
En als je een bril draagt kan het ook weer anders zijn (met mijn varifocale computerbril is het voor mij fijner om de schermen iets lager in te stellen dan normaliter wordt aangeraden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Remco Tr schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:11:

Heb hier ook mee zitten stoeien, Die van mij zijn wat aan de hoge kant maar wilde ze dichtbij hebben zodat ik de hoek van de scherm kon vergroten.

Wellicht heb je hier wat aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6Aj8ewlpx1Q3rHhbc4LDGjZn2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmwHvoRtqPdBiDZUA4CbR2Lj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzlRc1TCYfPQcl-CqrkliIf3_UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2Uci3oxSW1iflxTvhDeGlGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ja bedankt! Zal beetje experimenteren worden. Qua FoV is alles wel duidelijk maar hoogte is nog even ontdekken. Om te beginnen word het midden van het scherm op ooghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd op oog hoogte. Ik kreeg last van mijn nek toen ze een paar cm te laag hingen. Zeker met lange sessie is het dan goed merkbaar. Nu heb ik het midden precies op oog hoogte hangen en kan prima 2.5u aan 1 stuk rijden zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
mr.DJ95 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:38:
[...]

Heb hier ook mee zitten stoeien, Die van mij zijn wat aan de hoge kant maar wilde ze dichtbij hebben zodat ik de hoek van de scherm kon vergroten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heheh, Xiaomi windsimulator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Darkangle schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:58:
[...]
Heheh, Xiaomi windsimulator :)
Tips om die aan te sturen via Simhub toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik heb een batch-file gemaakt om een aantal sim-racing apps op te starten met 1 muisklik maar om een of andere reden wil JRT niet meewerken.
Ik heb het inmiddels zover dat hij wel de dos-prompt opstart, maar daarin gebeurt niets. Normaal gesproken start JRT e.e.a. op in de dos-prompt, maar nu krijg ik alleen dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yKzJju0JnHMQ2SpcwJglHzEfsU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlzE70oIHKgy1q0iyoXSPzI2.jpg?f=fotoalbum_medium

de batchfile is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
START G:\CrewChiefV4\CrewChiefV4.exe

START G:\"Trading Paints"\"Trading Paints.exe"

START "G:\Joel Real Timing - no CUDA"\Timing.exe

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
De andere 2 apps starten zonder problemen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 25-09-2020 11:15 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is die Start aan het begin uberhaupt nodig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:15:
Is die Start aan het begin uberhaupt nodig? :?
Het is voor het eerst dat ik een batch-file maak, en dit stond in de instructies online :9
Maar ook zonder START gebeurt hetzelfde.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Raimond613 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:13:
Ik heb een batch-file gemaakt om een aantal sim-racing apps op te starten met 1 muisklik maar om een of andere reden wil JRT niet meewerken.
Ik heb het inmiddels zover dat hij wel de dos-prompt opstart, maar daarin gebeurt niets. Normaal gesproken start JRT e.e.a. op in de dos-prompt, maar nu krijg ik alleen dit:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5

Dit gebruik ik voor elite, zou je makkelijk kunnen omzetten voor jou doeleinde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
@ECHO OFF

: EDBAT: BASIC APP SUITE VERSION
: ==============================
: README:
: =======
: Batch Script will load up EDLauncher PLUS 4 3rd Party Applications for ED in a single shortcut!
: - It will perform basic checks to see if each App has loaded successfully & report back.
: - Failed/Missing App loads will be ignored instead of failing the batch script.
: - Update 'Folder Paths' below for the Apps you personally use before launching the bat. Ensure they are found.
: - No need to delete unused apps below. Simply clear the folder path, or leave incorrect path and it will 'bypass'.

: FOLDER PATHS:
: =============
SET EDLAUNCHER-PATH="C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Elite Dangerous"
SET TARGET-GUI-PATH="C:\Program Files (x86)\Thrustmaster\TARGET\x64"
SET TARGET-SCRIPT-FILE="C:\Aussiedroid-ED-Warthog-Script-3.3.0\Warthog Script\AD_ED_v3.3.0.tmc"
SET TRACKIR-PATH="C:\Program Files (x86)\NaturalPoint\TrackIR5"
SET VOICEATTACK-PATH="C:\Program Files (x86)\VoiceAttack"
SET EDMC-PATH="C:\Program Files (x86)\EDMarketConnector"

: VARIABLES:
: ==========
SET /A AppSuccessCount=0
SET /A AppCount=5

ECHO.
ECHO -----------------------------------------------------------
ECHO AUSSIEDROID'S ENHANCED ED-BAT MULTI-LAUNCHER + BACKUP v0.1:
ECHO.
ECHO Creating Immersion Platform... Please wait..
ECHO.
ECHO STATUS UPDATE: (%AppCount% of %AppCount% Apps Remaining)
ECHO.
PING -n 4 localhost>nul
ECHO.
ECHO.
ECHO.
ECHO AUTO APP LAUNCH SEQUENCE... Charging.. Please Be Patient..

ECHO.
ECHO LAUNCHING: THRUSTMASTER TARGET GUI [Run Script]
CD %TARGET-GUI-PATH%
If NOT ERRORLEVEL 1 START /d %TARGET-GUI-PATH% TARGETGUI.exe -r %TARGET-SCRIPT-FILE%
PING -n 2 localhost>nul
TASKLIST | FIND /I "TARGETGUI.exe"
If NOT ERRORLEVEL 1 ECHO ...SUCCESS!
If NOT ERRORLEVEL 1 SET /A AppSuccessCount+=1
If ERRORLEVEL 1 ECHO ...ERROR!!!  ~Check TARGETGUI.exe path/installed/already running~
ECHO.

ECHO LAUNCHING: NATURALPOINT TRACKIR
CD %TRACKIR-PATH%
If NOT ERRORLEVEL 1 START /d %TRACKIR-PATH% TrackIR5.exe
PING -n 2 localhost>nul
TASKLIST | FIND /I "TrackIR5.exe"
If ERRORLEVEL 1 ECHO ...ERROR!!!  ~Check TrackIR5.exe path/installed/already running~
ECHO.

ECHO LAUNCHING: VOICEATTACK
CD %VOICEATTACK-PATH%
If NOT ERRORLEVEL 1 START /d %VOICEATTACK-PATH% VoiceAttack.exe
PING -n 2 localhost>nul
TASKLIST | FIND /I "VoiceAttack.exe"
If ERRORLEVEL 1 ECHO ...ERROR!!!  ~Check VoiceAttack.exe path/installed/already running~
ECHO.

ECHO LAUNCHING: EDMARKETCONNECTOR
CD %EDMC-PATH%
If NOT ERRORLEVEL 1 START /d %EDMC-PATH% EDMarketConnector.exe
PING -n 2 localhost>nul
TASKLIST | FIND /I "EDMarketConnector.exe"
If ERRORLEVEL 1 ECHO ...ERROR!!!  ~Check EDMC.exe path/installed/already running~
ECHO.

ECHO LAUNCHING: ELITE DANGEROUS [EDLAUNCHER]
CD %EDLAUNCHER-PATH%
If NOT ERRORLEVEL 1 START /d %EDLAUNCHER-PATH% EDLaunch.exe
PING -n 2 localhost>nul
TASKLIST | FIND /I "EDLaunch.exe"
If ERRORLEVEL 1 ECHO ...ERROR!!!  ~Check EDLaunch.exe path/installed/already running~
PING -n 2 localhost>nul
ECHO.

ECHO.
ECHO STATUS UPDATE: (%AppSuccessCount% of %AppCount% Apps Loaded Successfully)
ECHO.
PING -n 3 localhost>nul
ECHO Fly Safe CMDR!
PING -n 7 localhost>nul
ECHO.

: Remove the ':' before the pause below to prevent window from closing.
:PAUSE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:13:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5

Ik denk dat je de quotes (") verkeerd hebt staan bij JRT.
Dit is mijn batch file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
@Echo off
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Britton IT Ltd"\"CrewChiefV4"\CrewChiefV4.exe
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"racelabapps"\RacelabApps.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"iRacing"\"ui"\iRacingUI.exe
start "" C:\"Program Files"\"TeamSpeak 3 Client"\ts3client_win64.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"GIGABYTE"\"EasyTune"\"EasyTune.exe

CD "C:\Program Files"\"obs-studio"\"bin"\"64bit"
start "" obs64.exe

CD "C:\Joel Real Timing"
start /MIN C:\"Joel Real Timing"\Timing.exe
timeout /t 7
start C:\"Joel Real Timing"\Electron-Overlays\electron-overlays.exe --enable-transparent-visuals --disable-gpu
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Ultimate Game Tech"\"UGT Manager"\UGTManager.exe

exit

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maniac2003
labooh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:34:

Sinds enkele dagen heb ik de Dell S2721DGF in triple opstelling. oOo
Dat past net in mijn setup. Ik kan inzien dat Simlab het advies geeft niet groter te gaan.

De Dell's bevallen zo op de eerste indruk uitstekend. Ze moeten alleen nog wat strakker op elkaar aansluiten. De buitenste schermen hangen ook wat. Bouten zijn allemaal straks aangedraaid, maar ik krijg het niet waterpas.

Hieronder een indruk. Excuus voor de wat slordige Panorama.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHmFWcoMRjzwrwfM11T0mgK9E5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jupKWN3c5WqPNqSkYB5sUvkQ.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de speling met de CSW2.5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2Z7_iL6BvLTI_uIanm4OCm6EY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5KHmUplMUd39H1AFlJ0aoUC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat je de quotes (") verkeerd hebt staan bij JRT.
Dit is mijn batch file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
@Echo off
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Britton IT Ltd"\"CrewChiefV4"\CrewChiefV4.exe
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"racelabapps"\RacelabApps.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"iRacing"\"ui"\iRacingUI.exe
start "" C:\"Program Files"\"TeamSpeak 3 Client"\ts3client_win64.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"GIGABYTE"\"EasyTune"\"EasyTune.exe

CD "C:\Program Files"\"obs-studio"\"bin"\"64bit"
start "" obs64.exe

CD "C:\Joel Real Timing"
start /MIN C:\"Joel Real Timing"\Timing.exe
timeout /t 7
start C:\"Joel Real Timing"\Electron-Overlays\electron-overlays.exe --enable-transparent-visuals --disable-gpu
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Ultimate Game Tech"\"UGT Manager"\UGTManager.exe

exit
De aanhalingstekens waren niet het probleem, daar had ik ook al mee geexperimenteerd.
Maar het viel me nu wel ineens op dat er op mijn desktop een nieuwe map was aangemaakt die klaarblijkelijk van JRT was. Ik heb dus nu de Change Dir command voor JRT toegevoegd en dat is de oplossing, dank! _/-\o_

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 23-09 11:28
Helemaal niks mis met batch of PS scripts, maar is iracing Manager niet afdoende? Ik gebruik die en dat werkt voor mijn berperkte set aan apps echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

mikekiwi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:35:
En als je een bril draagt kan het ook weer anders zijn (met mijn varifocale computerbril is het voor mij fijner om de schermen iets lager in te stellen dan normaliter wordt aangeraden)
Ik race dan ook bewust met een 'computerbril' (bijna een leesbril) die specifiek is voor de afstand die ik in mijn rig heb tot de schermen.
En om te zorgen dat de schermen laag genoeg staan heb ik de as van mijn stuur verlengd en de schermen tussen mijn base en het stuur laten zakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqhLBHlYPa2a8e4keKmE212ECNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irCnYtu7TeZmCVpafmelAel4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBhei_h9zZVWeoTz93F0En1CMG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RO7rKrcTnqzN1GKlZl0dh8BU.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
Wat is de beste en voordeligste optie voor een handbrake en welke gebruiken jullie allemaal?

Heb er een aantal gezien maar die versturen niet naar NL -O- of de prijs word bijna verdubbeld.
https://www.amazon.nl/s?k...id=1601047295&ref=sr_pg_1

Ik schat dat de fanatec de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Aliexpress en banggood hebben er ook wat, maar ik weet niet wat het kost om die hier te krijgen. Kwaliteit schijnt best ok te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:29:
Aliexpress en banggood hebben er ook wat, maar ik weet niet wat het kost om die hier te krijgen. Kwaliteit schijnt best ok te zijn.
50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

goosche schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:22:
Wat is de beste en voordeligste optie voor een handbrake en welke gebruiken jullie allemaal?

Heb er een aantal gezien maar die versturen niet naar NL -O- of de prijs word bijna verdubbeld.

Heusinkveld. :)
Al is die niet de voordeligste, gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 25-09-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
dawg schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:39:
[...]

Heusinkveld. :)
Al is die niet de voordeligste, gok ik.
Die had ik ook gezien. Best prijzig. Budget is max 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

goosche schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:41:
[...]

Die had ik ook gezien. Best prijzig. Budget is max 80 euro.
Hmm, denk dat dat toch wat lastig wordt, ik ken sowieso de kwaliteit/functionaliteit/ondersteuning van die Amazon handbrakes niet.

Er is ook nog deze, iets duurder wel maar toch een pak goedkoper dan bijvoorbeeld Heusinkveld en gelijksoortige handbrakes. :)
Anders inderdaad de Fanatec, maar die is ook meer dan je budget.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 25-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
dawg schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:45:
[...]

Hmm, denk dat dat toch wat lastig wordt, ik ken sowieso de kwaliteit/functionaliteit/ondersteuning van die Amazon handbrakes niet.

Er is ook nog deze, iets duurder wel maar toch een pak goedkoper dan bijvoorbeeld Heusinkveld en gelijksoortige handbrakes. :)
Anders inderdaad de Fanatec, maar die is ook meer dan je budget.
Het gaat een dure hobby worden zo XD omg. Zo spijt dat ik mijn simrig heb verkocht 7 jaar terug toen was alles nog goedkoper dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
JoepW schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:10:
[...]
En om te zorgen dat de schermen laag genoeg staan heb ik de as van mijn stuur verlengd en de schermen tussen mijn base en het stuur laten zakken.
Dat is het mooie van een niet-Fanatec oplossing. Voor zo er ik weet is verlengen met een Fanatec stuur niet mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
JoepW schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:10:
[...]

Ik race dan ook bewust met een 'computerbril' (bijna een leesbril) die specifiek is voor de afstand die ik in mijn rig heb tot de schermen.
Dat is zeker ook wat ik ga doen. Mijn computerbril die ik nu heb is voor op werk zeer praktisch, want ik kan hem ook gewoon bij overleggen e.d. ophouden.
Voor gamen echter is het niet ideaal en ga ik op zoek naar een budgetvriendelijke monofocale bril...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

correcto schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:49:
[...]

Dat is het mooie van een niet-Fanatec oplossing. Voor zo er ik weet is verlengen met een Fanatec stuur niet mogelijk toch?
Volgens mij is er geen oplossing voor Fanatec hiervoor. Je zit dan met die connector.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• correcto
JoepW schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:17:
[...]

Volgens mij is er geen oplossing voor Fanatec hiervoor. Je zit dan met die connector.
Nee, precies, daar zat ik ook aan te denken. Vraag me ook af of je die connector zomaar zou kunnen verlengen zonder signaalverlies. Misschien mooi projectje voor Treq of Simlab. ;)

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
mr.DJ95 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Woah, zoiets heb ik ook in gedachten als mijn huis straks gebouwd is! Wel ben ik even nieuwsgierig of je hier een aparte pc voor gebouwd hebt of dat je deze ook gebruikt voor andere games / media / werk etc. Ik heb gelezen dat de 3080 slechts 4 monitors kan runnen en m'n werkplek heeft ook al 2 schermen.

• Daniel.
  • Laatst online: 00:17
goosche schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:22:

Ik heb zo'n handrem zelf gemaakt. Werkt best prima, veer die er in zit gaat ook lang mee want heel vaak gebruik ik hem niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.