Ja
Om de Formule 1 spannender te maken, heb ik het idee opgevat om tot een ander systeem te komen.
[...]
Dan staan de snelste auto's achteraan en de langzaamste vooraan.
Reversed grid heet dat een is een vrij normaal begrip
F1 denkt er ook al langere tijd over na dus je bent iig niet de eerste
https://www.ad.nl/formule-1/formule-1-baas-start-nieuwe-discussie-over-reverse-grid-om-races-spannender-te-maken~a05d4a16/
We deden met Assetto Corsa dikwijls 2 races van 2x20min of 2x30min waarvan race 2 full reversed grid was. Altijd spannend want je weet gewoon dat de snelle jongens naar voren gaan komen. De één lukt dat beter dan de ander en er zijn vaker schermutselingen want het veld drukt nu juist in elkaar waar het normaliter uitrekt.
Ik begrijp dat jullie in een sim omgeving met equal performance rijden in tegenstelling tot de echte race wereld, waar ik wel begrip voor heb.
Ik zou graag weten of een dergelijk systeem getest kan worden.
Euh ja, want vrij normaal

Kwalificatie vervalt dan geheel.
Knelpunt : De eerste race, hoe bepaal je dan de grid.
Kwalificatie... en anders lootjes trekken
Ook dat gebeurt wel meer.
https://grousters.nl/2019...n-start-met-warme-loting/Het klassement van een jaar eerder gebruiken kan niet, aangezien coureurs nogal eens van team wisselen.
Misschien de eerste race met kwalificatie en daarna omgekeerd klassement.
Exact
Denk eens met me mee, zijn er nog meer knelpunten en kan het getest worden in een simulatie ?
Knelpunten zijn de grote kans op brokken.. in de sim druk je op reset of escape, maar IRL ben je een paar ton per auto lichter als je het goed doet.. Dat is erg kostbaar uiteraard, en gevaarlijk uiteraard. In F1 denk aan opstijgende wagens als ze elkaar in de wielen rijden of een auto die onder een andere auto terechtkomt..
Daarnaast is er IRL heel veel weerstand in de F1. Deels omdat de kwalificatie gewoon supergaaf is, en lichte auto, volle bak knallen over het circuit, kijken wie er het allersnelst is.

.. dat sentiment snap ik wel.
En dan over de reversed grid zelf, zoals George Russell al zei, de langzaamste staat voorop en krijgt het hele veld over zich heen en hij denkt dan een modderfiguur te slaan. Niet alleen zijn de Redbulls Mercedessen e.d. sneller, ze krijgen ook nog drs dus het snelheidsverschil wordt huge!
En de snelle jongens zijn juist bang voor incidenten waarbij ze zullen uitvallen terwijl de concurrentie flink scoort... maar dat is nou juist de fun/bedoeling

.. en voor race 2 zou je drs uiteraard kunnen uitschakelen. Laat ze er maar echt voor knokken.
Ik vind een drs hartstikke tof. Maar dan wel met een dubbele race. Dus kwali, race 1 en race 2 reversed grid.
Dan heb je nog steeds de thrill van de kwali en ook het spectakel van de reversed grid. Alleen de F1 ziet dat niet zitten.. Ik denk dat ze dat best een paar keer per jaar zouden kunnen doen/proberen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Alfa Novanta op 22-09-2020 09:04
]