Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:22
NoCustoms schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:25:
[...]

Woah, zoiets heb ik ook in gedachten als mijn huis straks gebouwd is! Wel ben ik even nieuwsgierig of je hier een aparte pc voor gebouwd hebt of dat je deze ook gebruikt voor andere games / media / werk etc. Ik heb gelezen dat de 3080 slechts 4 monitors kan runnen en m'n werkplek heeft ook al 2 schermen.
Ik had al een PC gelukkig, wel geupgrade van een RTX2080 naar een RTX3080 vorige week. Mijn setup had hiervoor 3 schermen op m'n bureau voor werkzaamheden en 1 49inch scherm op m'n rig. Aangezien ik in die opzet ook nog een los HDMI scherm aanstuurde op m'n Fanatec had ik met 5 aansluitingen geen overbodige luxe.

Ik heb nu weer 1 groot scherm op m'n bureau die ik via HDMI aansluit op m'n werk laptop, dit scherm staat ook aangesloten op m'n PC. Tevens staan de 3 schermen hier ook weer op aangesloten. Deze 3 schermen stuur ik nu aan via NVIDIA surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Beste mensen,

Ik ben geen hardcore simracer maar mijn zoontje speelt nogal veel met mijn Thrustmaster TMX en nu zag ik vandaag dat mijn gaspedaal "lam"/slap is.

Wil ik eindelijk weer verder met snowrunner....is mijn gaspedaal niet te gebruiken...

Waarschijnlijk is de veer die kapot (?).
Weet iemand waar ik een nieuwe veer kan halen en hoe ik dat kan repareren?

Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door spanx op 27-09-2020 18:48 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:38

Raimond613

Simracer

spanx schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
Beste mensen,

Ik ben geen hardcore simracer maar mijn zoontje speelt nogal veel met mijn Thrustmaster TMX en nu zag ik vandaag dat mijn gaspedaal "lam"/slap is.

Wil ik eindelijk weer verder met snowrunner....is mijn gaspedaal niet te gebruiken...

Waarschijnlijk is de veer die kapot (?).
Weet iemand waar ik een nieuwe veer kan halen en hoe ik dat kan repareren?

Alvast bedankt
Gewoon ff contact opnemen met Thrustmaster support. Mijn ervaringen uit verdere verleden zijn met slijtage onderdelen echt superpositief.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
Ik had last van mijn hielen tijdens lange races. Gisteren een paar omp schoenen gekocht, maar de rubberen zool piept vreselijk op het metaal van mijn pedalen. Hebben jullie daar ook last van. Is daar een eenvoudige oplossing voor of plak ik nu gewoon iets op de pedalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Hathie schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:08:
Ik had last van mijn hielen tijdens lange races. Gisteren een paar omp schoenen gekocht, maar de rubberen zool piept vreselijk op het metaal van mijn pedalen. Hebben jullie daar ook last van. Is daar een eenvoudige oplossing voor of plak ik nu gewoon iets op de pedalen?
De simpele oplossing is om je voeten niet omhoog/omlaag/links/rechts te bewegen op je pedalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Raimond613 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:10:
[...]

Gewoon ff contact opnemen met Thrustmaster support. Mijn ervaringen uit verdere verleden zijn met slijtage onderdelen echt superpositief.
ze vragen om PoO (proof of ownership, maw bon) die heb ik niet(overgenomen van iemand) en een foto van de lamme veer....

dankje voor de tip, maar eens kijken of het nog wat word.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
EnzoF schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:49:
[...]

De simpele oplossing is om je voeten niet omhoog/omlaag/links/rechts te bewegen op je pedalen :P
Haha. Op de rem valt dat wel mee, maar op de gaspedaal is dit toch echt wel moeilijk? Maar iedereen ondervindt dit wel dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31
Iemand ervaring met iFlag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Ja. Leuke toevoeging. Maar niet noodzakelijk.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31
kawaholic schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Ja. Leuke toevoeging. Maar niet noodzakelijk.
Had je een kant en klare kit of zelf samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Remco Tr schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Had je een kant en klare kit of zelf samengesteld?
zelf samen gesteld. Voor 2 tientjes kun je alles bestellen in China. Software is gratis te downloaden

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:09
kawaholic schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

zelf samen gesteld. Voor 2 tientjes kun je alles bestellen in China. Software is gratis te downloaden
Heb je misschien een linkje, ik heb even gezocht maar kan het niet vinden, wel de 8x8 leds maar niet het shield. Ik zie ook dat de originele (zoals op de github wordt geadviseerd) van itead niet meer worden gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Na het doen van m'n eerste league race van 2.5 uur heb ik toch besloten mijn vr bril order te cancellen en te gaan voor drie monitoren. Dit ivm hitte en lang moeten focussen.

Ik wil gaan voor 3x 1440p en 144hz maar nu ben ik wel eens benieuwd, welke grootte is ideaal voor de meest realistische fov. Zal 27" genoeg zijn of is 32" the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
NoCustoms schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:21:
Na het doen van m'n eerste league race van 2.5 uur heb ik toch besloten mijn vr bril order te cancellen en te gaan voor drie monitoren. Dit ivm hitte en lang moeten focussen.

Ik wil gaan voor 3x 1440p en 144hz maar nu ben ik wel eens benieuwd, welke grootte is ideaal voor de meest realistische fov. Zal 27" genoeg zijn of is 32" the way to go?
Heb toevallig een aantal dagen geleden zo'n zelfde discussie gehad hier.

mr.DJ95 in "Simracing Q&A topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
mr.DJ95 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Heb toevallig een aantal dagen geleden zo'n zelfde discussie gehad hier.

mr.DJ95 in "Simracing Q&A topic"
Ah ja je setup heb ik al eens voorbij zien komen 3x 32" zijn de schermen dus? Ik zou dit graag willen nabouwen betreft fov: YouTube: Best & Most Immersive Motion Racing Simulator Triple Screen Onboard ...

Zo te zien ook 32"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Ik lees in een VR topic, hier op tweakers iets over de woojer strap. Deze zou muziek/game effecten naar je lichaam overbrengen. Heeft iemand hier ervaring mee icm sim racen?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
NoCustoms schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Ah ja je setup heb ik al eens voorbij zien komen 3x 32" zijn de schermen dus? Ik zou dit graag willen nabouwen betreft fov: YouTube: Best & Most Immersive Motion Racing Simulator Triple Screen Onboard ...

Zo te zien ook 32"?
Vette video, denk dat ik ook maar eens een GoPro moet scoren voor wat YouTube content.

Ik heb idd 32inch. Kon het gelukkig kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
mr.DJ95 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Vette video, denk dat ik ook maar eens een GoPro moet scoren voor wat YouTube content.

Ik heb idd 32inch. Kon het gelukkig kwijt.
Hehe zal ik zeker doen, maakt mooie shots!

32" kan ik straks ook kwijt! Heb nog even wat onderzoek gedaan en denk idd dat je met 27" nét niet genoeg verticaal oppervlak hebt. Wel een beetje jammer dat er geen ips schermen zijn met 144hz en 1440p. Veel VA wat weer ghosting met zich mee kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een kleine monitor, 12 tot 15 inch aan een bestaande setup toe te voegen?
Daar zou ik bijvoorbeeld Racelapapps op willen laten draaien ipv mijn 49 inch monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:38

jbbrans

Simbob schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:15:
Weet iemand of het mogelijk is om een kleine monitor, 12 tot 15 inch aan een bestaande setup toe te voegen?
Daar zou ik bijvoorbeeld Racelapapps op willen laten draaien ipv mijn 49 inch monitor.
Ja dat is mogelijk en geeft geen enkel probleem. Kost geen extra GPU power.
Gewoon aansluiten, aanmelden op windows en de racelapapp naar dat venster slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:11
Simbob schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:15:
Dat is geen probleem.
Let wel op de refresh rate van de monitor, er zijn problemen bekend met verschillende refresh rates bij multi monitor setups

[ Voor 22% gewijzigd door JPM85 op 05-10-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hmmm, dat zou dan wel een probleem kunnen opleveren. De 49 inch draait met 120 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Beste race mede tweakers,

Ik en mijn broer zijn al een enige tijd begonnen met sim racen, helaas door weinig tijd en drukte kunnen wij niet meer meedoen aan georganiseerde wedstrijdjes van tweakers of derden. Wel jammer maar moeten soms keuzes maken. Wij willen graag racen wanneer het ons uit komt en dan wel liefst samen.

We waren begonnen met rfactor2 bij SRVN helaas werkt de multiplayer random niet zo goed, waardoor deze race game afvalt.

Toen zijn we over gestapt op Iracing om dat eens te gaan bekijken wij allebei vinden dit een erg goede sim natuurlijk maar volgens mij kan je niet standaard hier samen in 1 lobby racen en is de verdeling vaak random met andere mensen.

Zijn hier nog andere sims die net zo goed of vergelijkbaar zijn dan deze 2? of doen wij misschien iets verkeerd in Iracing?

Ook hebben wij raceroom maar dat voelt voor ons nogal arcade achtig aan.

Wij hopen dat jullie ons hier bij kunnen helpen alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 11:38

Raimond613

Simracer

KevinSetz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:32:
Beste race mede tweakers,

Ik en mijn broer zijn al een enige tijd begonnen met sim racen, helaas door weinig tijd en drukte kunnen wij niet meer meedoen aan georganiseerde wedstrijdjes van tweakers of derden. Wel jammer maar moeten soms keuzes maken. Wij willen graag racen wanneer het ons uit komt en dan wel liefst samen.

We waren begonnen met rfactor2 bij SRVN helaas werkt de multiplayer random niet zo goed, waardoor deze race game afvalt.

Toen zijn we over gestapt op Iracing om dat eens te gaan bekijken wij allebei vinden dit een erg goede sim natuurlijk maar volgens mij kan je niet standaard hier samen in 1 lobby racen en is de verdeling vaak random met andere mensen.

Zijn hier nog andere sims die net zo goed of vergelijkbaar zijn dan deze 2? of doen wij misschien iets verkeerd in Iracing?

Ook hebben wij raceroom maar dat voelt voor ons nogal arcade achtig aan.

Wij hopen dat jullie ons hier bij kunnen helpen alvast bedankt!
In iracing kun je bij practice servers gewoon zelf kiezen welke server je joint en dus eenvoudig samen racen.
In races worden de splits ingedeeld obv je irating. Als die redelijk dicht bij elkaar liggen kom je dus ook bij elkaar.
Kies je een serie of een tijdstip waar weinig andere deelnemers zijn, is de range van irating vsn de deelnemers die bij elkaar worden ingedeeld groter en is de kans dat jullie bij elkaar in dezelfde race zitten dus ook groter, ook als jullie iratings meer van elkaar afwijken.

Iracing heeft overigens ook team-races, langere afstandsraces waarbij je samen een auto deelt en dus om en om rijdt. Dat zou ook een optie kunnen zijn, ware het dat je dan dus niet tegelijk racet en niet tegen elkaar.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
Dan had de optie om zowel de 3080 als de 3090 aan te schaffen bij launch en deed wat testwerk:

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
Het verschil tussen AMD en Intel vind ik vrij groot in deze test. Maar iRacing is pro-Intel als ik het goed heb. Zijn er ook vergelijkbare tests voor andere games? (3080 i.c.m. Intel/AMD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:05
maniac2003 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:31:
Het verschil tussen AMD en Intel vind ik vrij groot in deze test. Maar iRacing is pro-Intel als ik het goed heb. Zijn er ook vergelijkbare tests voor andere games? (3080 i.c.m. Intel/AMD)
Ja, de (verouderde) engine van iRacing gaat hard op pure single CPU power.

Als ik google kom ik wel wat andere tests tegen met een 3080 en dan verschil in performance tussen AMD en Intel.

Weet wel dat het niet zo heel lang meer duurt voordat AMD met zijn nieuw Zen 3 processor komt. T.z.t zullen er genoeg vergelijkingsbenchmarks worden gedaan vermoed ik zo.

[ Voor 43% gewijzigd door DeTjuk op 06-10-2020 13:20 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:00
Gisteren tweedehands een leuke deal opgehaald met een sim-labs rig, met CSL elite en clubsport v3 opgehaald. Zat zelfs ook nog een triple mount monitor stand bij.
Helaas vond ik de prijs die hij voor de schermen vroeg veel te hoog (1000 € voor 3x 27" Q 144hz monitors )

Dus nu op zoek door het bos van schermen naar een mooie deal en oplossing.
Ik kwam uit bij AOC CQ32G1. Maar lees veel over Ghosting, hoewel dit mss geen issue is ivm simracing.
En ook wat twijfel ik of ik deze 32" kan mounten op de standaard triple mount oplossing van Sim Labs. Het zou mss net lukken, maar mss ook net niet.

Alternatief zou evt AOC CQ27G2U/BK kunnen zijn. Als de scherm kwaliteit tenminste OK is. Al lijkt me stiekem dat de 32" oplossing me meer immersie zou brengen en daar gaat het toch wel om. Zeker als er geen prijsverschil is momenteel

Iemand die mijn vragen wat kan beantwoorden ? of een duwtje kan geven :)

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Jimster21 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:36:
Gisteren tweedehands een leuke deal opgehaald met een sim-labs rig, met CSL elite en clubsport v3 opgehaald. Zat zelfs ook nog een triple mount monitor stand bij.
Helaas vond ik de prijs die hij voor de schermen vroeg veel te hoog (1000 € voor 3x 27" Q 144hz monitors )

Ik kwam uit bij AOC CQ32G1. Maar lees veel over Ghosting, hoewel dit mss geen issue is ivm simracing.
En ook wat twijfel ik of ik deze 32" kan mounten op de standaard triple mount oplossing van Sim Labs. Het zou mss net lukken, maar mss ook net niet.

Alternatief zou evt AOC CQ27G2U/BK kunnen zijn. Als de scherm kwaliteit tenminste OK is. Al lijkt me stiekem dat de 32" oplossing me meer immersie zou brengen en daar gaat het toch wel om. Zeker als er geen prijsverschil is momenteel

ik Heb dat schermpje ook. Ik ben er zelf zeer tevreden mee. En heb zelfs overwogen er nog 2 van bij te gaan kopen. Maar heb nu de Reverb g2 besteld dus ga eerst dat even testen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie set zo!

Ik heb zelf 3x 27 inch AOC's aan mijn Integrated Triple mount hangen. 3 stuks 32 inch zou wel (net) moeten passen, ik heb het al vaker voorbij zien komen.

Ik heb toen ook getwijfeld aan 32 inch maar vond het toch te groot. De schermen zouden in een iets kleinere hoek komen volgens de berekening en dat maakt instappen wel weer wat krapper. Om die reden toen voor 27 inch gekozen en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Loona35 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:39:
Heeft iemand ervaring met VR en mirrors? Ik heb ze eens aangezet, omdat ik m.n. bij Nascar lastig kan inschatten wanneer ik iemand echt voorbij ben. Die spiegels bewegen echter best heftig mee met je hoofdbeweging: draai je je hoofd een kwartslag naar links om in de spiegel te kijken, dan wijzigt het zicht in de spiegel van normaal naar enkel nog zicht op je eigen wagen. Nogal onrealistisch maar vooral onhandig. Kan dat worden gelocked?
Binnenkort ga ik een Delanclip Fusion setje aanschaffen en dan hoop ik dat ik dit kan ondervangen zonder een zweterige bril en motion sickness te krijgen. VR heb ik geprobeerd, maar werd er wat misselijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Simbob schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Binnenkort ga ik een Delanclip Fusion setje aanschaffen en dan hoop ik dat ik dit kan ondervangen zonder een zweterige bril en motion sickness te krijgen. VR heb ik geprobeerd, maar werd er wat misselijk van.
En wat doet dit als ik het vragen mag?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
PatrickPost1972 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

En wat doet dit als ik het vragen mag?
Door middel van de playstation IR sensor camera & 3 IR sensoren op je hoofd te plaatsen, heb je een (soort van) trackIR. Had er ook naar zitten kijken, maar dan zit je met zo'n stalen beugel op je hoofd te gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JPM85 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Door middel van de playstation IR sensor camera & 3 IR sensoren op je hoofd te plaatsen, heb je een (soort van) trackIR. Had er ook naar zitten kijken, maar dan zit je met zo'n stalen beugel op je hoofd te gamen..
Niet voor Pc dus

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Jawel, ze hebben de playstation camera omgebouwd zodat dit specifiek voor PC is.

https://delanengineering.com/how-it-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JPM85 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Jawel, ze hebben de playstation camera omgebouwd zodat dit specifiek voor PC is.

https://delanengineering.com/how-it-works/
Ok dan ben ik wel benieuwd naar de bevindingen van @Simbob als hij deze heeft aangeschaft en geprobeerd.

Hier een filmpje van iemand die het gebruikt in Iracing

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickPost1972 op 08-10-2020 17:10 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
PatrickPost1972 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ok dan ben ik wel benieuwd naar de bevindingen van @Simbob als hij deze heeft aangeschaft en geprobeerd.

Hier een filmpje van iemand die het gebruikt in Iracing [YouTube: Review DelanClip pour iRacing Test et tuto]
Ik heb de maker gemaild voor wat vragen voordat ik overga tot koop.
De Fusion is een wireless model, scheelt weer een draadje en het gewicht is niet veel.
Wat ik er zo van gezien heb is het wel een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
... toen voor 27 inch gekozen en daar heb ik nog steeds geen spijt van.
Helemaal eens. Heb eindeloos getwijfeld tussen 27 en 32, maar geen moment spijt gehad van de keuze voor 27 inch. Zou nog weleens een hogere resolutie willen (nu 1080p), maar eigenlijk rijdt het prima nu.

Heb destijds wel voor de heavy monitor stand van simlab gekozen omdat ik misschien toch nog naar 32” zou willen in de toekomst, maar eigenlijk is dat dus achteraf gezien onnodig geweest. Sterker nog, het monteren van de monitoren met de vesa mounts van de heavy variant is een crime. De monitoren zitten vast, maar kreeg ze niet 100% naar m’n zin goed. In ieder geval was ik er op den duur wel klaar mee. Misschien bestel ik die vesa mounts van de light versie nog wel eens om het helemaal goed te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door correcto op 08-10-2020 17:28 . Reden: Info over de stand toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
correcto schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Helemaal eens. Heb eindeloos getwijfeld tussen 27 en 32, maar geen moment spijt gehad van de keuze voor 27 inch. Zou nog weleens een hogere resolutie willen (nu 1080p), maar eigenlijk rijdt het prima nu.

Heb destijds wel voor de heavy monitor stand van simlab gekozen omdat ik misschien toch nog naar 32” zou willen in de toekomst, maar eigenlijk is dat dus achteraf gezien onnodig geweest. Sterker nog, het monteren van de monitoren met de vesa mounts van de heavy variant is een crime. De monitoren zitten vast, maar kreeg ze niet 100% naar m’n zin goed. In ieder geval was ik er op den duur wel klaar mee. Misschien bestel ik die vesa mounts van de light versie nog wel eens om het helemaal goed te krijgen.
Dat is bij mij ook het enige waar ik spijt van heb, dat ik geen 1440p genomen heb. Zit nu ook met 1080p. Maar tijdens het rijden merk je er overigens weinig van.

Ik krijg binnenkort een Sim-Lab P1-X en heb nog getwijfeld over de heavy stand. Maar ik ga toch de integrated over zetten. Het is wel mooi zo 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
Madhouse1979 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:11:
[...]

Dat is bij mij ook het enige waar ik spijt van heb, dat ik geen 1440p genomen heb. Zit nu ook met 1080p. Maar tijdens het rijden merk je er overigens weinig van.

Ik krijg binnenkort een Sim-Lab P1-X en heb nog getwijfeld over de heavy stand. Maar ik ga toch de integrated over zetten. Het is wel mooi zo 1 geheel.
Waarom upgraden als ik vragen mag? Je hebt nu toch de GT1 Evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyr0_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Waarom upgraden als ik vragen mag? Je hebt nu toch de GT1 Evo?
Klopt, ik heb nu een GT1 Evo. Laat ik het zo zeggen dat het iets met mijn blog te maken heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Madhouse1979 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Klopt, ik heb nu een GT1 Evo. Laat ik het zo zeggen dat het iets met mijn blog te maken heeft :*)
Haha, lucky b*stard ;) Nou dan ben ik benieuwd naar je bevindingen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyr0_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Haha, lucky b*stard ;) Nou dan ben ik benieuwd naar je bevindingen d:)b
Uiteraard ga ik hier weer een mooie uitgebreide review van maken.

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Heb ook gelijk een pedal slider etc. mee besteld zodat af en toe anderen hier ook kunnen rijden. Ook heb ik het wheeldeck als standaard aangevinkt en los de DD mount besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Madhouse1979 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Uiteraard ga ik hier weer een mooie uitgebreide review van maken.

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Heb ook gelijk een pedal slider etc. mee besteld zodat af en toe anderen hier ook kunnen rijden. Ook heb ik het wheeldeck als standaard aangevinkt en los de DD mount besteld.
Betekent dit dan dat je ook gaat upgraden naar DD? Dacht dat je wel tevreden was met je CSW 2.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyr0_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Betekent dit dan dat je ook gaat upgraden naar DD? Dacht dat je wel tevreden was met je CSW 2.5?
Nog niet maar dat was ik wel van plan. De CSW v2.5 is echt wel een prima wheel base hoor. Heeft ook weer met mijn blog te maken 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Simbob schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

De Fusion is een wireless model, scheelt weer een draadje en het gewicht is niet veel.
En net een wireless set besteld.
als het draait zal ik een review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gebruikers van het OSP dashboard/display?
Zit te kijken naar die oplossing ipv een nextion display (ivm gebruik van dashboards via simhub).
Met nextion zit je volgens mij vast aan templates en kan je niet zomaar dashboards gebruiken die ik nu soms via mijn telefoon gebruik.

Ik zie dat het OSP display een hdmi en usb aansluiting heeft. hdmi is verwacht ik puur voor de input en echt als extra scherm/monitor. Maar waar is de usb aansluiting voor?

Of kan ik beter voor een USBD480 scherm gaan (en een 3d print voor de behuizing) en dan enkel via usb bediening? EN kan ik dan wel goed de huidige dashboards (die ik nu op mijn telefoon gebruik op dat scherm tonen?)

Extra vraag:
Ik heb nu mijn schermen voor de voorkant van mijn wheelbase (simucube 2) hangen. Dichterbij blijf ik de schermen wat fijner vinden mbt fov, kijken etc.
Maarja hierdoor vallen de 2 bovenste schroeven van de base dus ook achter/onder de monitor.

Hoe done jullie dat mbt een dashboard en monitor? Gewoon toch die schermen naar achteren plaatsen of met een andere oplossing?

En iemand met een SC2 en dashboard en nog tips mbt bevestigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Paulus07 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:08:
Zit te kijken naar die oplossing ipv een nextion display (ivm gebruik van dashboards via simhub).
Met nextion zit je volgens mij vast aan templates en kan je niet zomaar dashboards gebruiken die ik nu soms via mijn telefoon gebruik.

Ik zie dat het OSP display een hdmi en usb aansluiting heeft. hdmi is verwacht ik puur voor de input en echt als extra scherm/monitor. Maar waar is de usb aansluiting voor?

Of kan ik beter voor een USBD480 scherm gaan (en een 3d print voor de behuizing) en dan enkel via usb bediening? EN kan ik dan wel goed de huidige dashboards (die ik nu op mijn telefoon gebruik op dat scherm tonen?)

Extra vraag:
Ik heb nu mijn schermen voor de voorkant van mijn wheelbase (simucube 2) hangen. Dichterbij blijf ik de schermen wat fijner vinden mbt fov, kijken etc.
Maarja hierdoor vallen de 2 bovenste schroeven van de base dus ook achter/onder de monitor.

Hoe done jullie dat mbt een dashboard en monitor? Gewoon toch die schermen naar achteren plaatsen of met een andere oplossing?

Ik heb ze wel eens een mailtje gestuurd met de vraag wat voor scherm ze gebruiken, maar nooit een reactie gehad. Geen idee of je dus Simhub dash studio kan gebruiken of a la Nextion, met templates moet werken.

Voor je schermen / SC2 en dash probleem. Misschien is dit iets? Kan je base nog steeds achter de monitoren zetten, maar toch een dash plaatsen.

https://www.instagram.com...FWK/?igshid=18jl280w5obcf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:14
Ik heb op dealextreme een tft scherm gekocht voor 40 euro. Werkt goed voor mij. Deze heb ik op mijn dd1 bevestigd:
https://www.dx.com/p/7-hd...2060606.html#.X4P_6ebiuUk
Aangesloten op hdmi, te gebruiken met simhub
Is ook lekker groot! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xenophoben op 12-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Paulus07 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:08:

Extra vraag:

Ik ben in het bezit van de OSP. HDMI is voor data en de USB puur voor power. De reden voor mij keuze was de vanwege de flexibiliteit van HDMI als ik een potje wil netflixen tijdens de 4 uur van Spa wil ik dat ook kunnen. Dat zie ik toch wat moeizamer voor me met een nextion scherm.

Zoals je ziet zitten mijn schermen halverwege de base en het dashboard iets achter het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6Aj8ewlpx1Q3rHhbc4LDGjZn2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmwHvoRtqPdBiDZUA4CbR2Lj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzlRc1TCYfPQcl-CqrkliIf3_UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2Uci3oxSW1iflxTvhDeGlGc.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je meer willen weten of zien let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 08:17

heb met de aoc 32' gespeeld bij een kennis en was wel een goed scherm, ghosting is meer te zien bij FPS games of andere fast pace titels.

heb zelf 3x Dell S32 gekocht owv iets betere specs en nieuwer. tot nu to super tevreden :)

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Even een vraagje voor degene die bekend zijn met de Fanatec Shifter en handrem.
Bij mijn Simlab rig (GT1-Evo)heb ik de universal shifter mount meebesteld.

Dus de Fanatec shifter kan ik mounten, maar wat te doen met de handrem. Mijn idee was om deze aan de shifter te koppelen. Soms zie ik echter dat men de handrem los heeft. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Iemand eventueel nog een Sim-Lab Fanatec Handbrake mounting bracket over ter overname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
maniac2003 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:33:
Even een vraagje voor degene die bekend zijn met de Fanatec Shifter en handrem.
Bij mijn Simlab rig (GT1-Evo)heb ik de universal shifter mount meebesteld.

Dus de Fanatec shifter kan ik mounten, maar wat te doen met de handrem. Mijn idee was om deze aan de shifter te koppelen. Soms zie ik echter dat men de handrem los heeft. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Iemand eventueel nog een Sim-Lab Fanatec Handbrake mounting bracket over ter overname?
Ik kon zo snel even geen foto vinden van mijn situatie met Fanatec Shifter/handrem. Ik had de handrem vastgemaakt aan de GT1 en de shifter aan de handrem. Er zitten gaten zat in de handrem om deze netjes te kunnen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@mr.DJ95 Mijn initiële idee was exact contra. Shifter aan de rig en daar de handrem aan. Had al gezien dat die aan elkaar vastgemaakt kunnen worden. Al kan ik mij ook indenken dat de handrem op de rig gemonteerd iets minder speling geeft.

Mocht je in de gelegenheid zijn om later een foto te kunnen delen, graag en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
Helaas niet een hele duidelijke foto maar ik heb de opstelling zoals jij hierboven beschrijft met behulp van de simlab Fanatec Club Sport Shifter universal mount. De shifter heb ik hierbovenop gemonteerd en aan de zijkant van de shifter de handrem geplaatst. Ik kan vanavond nog een duidelijkere foto plaatsen indien gewenst.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63937174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Enige speling qua handrem met deze montage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
maniac2003 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:13:
Enige speling qua handrem met deze montage?
Volgens mij is er wel wat speling mogelijk echter voor mij niet storend. Als ik jou was zou ik het eerst even proberen, mocht het toch teveel zijn dan kun je altijd nog een andere montage methode proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door JvdS19 op 13-10-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Simbob schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

En heb je de beslissing genomen om het aan te schaffen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
PatrickPost1972 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

En heb je de beslissing genomen om het aan te schaffen.
UPS staat zo aan deur, moet straks wel werken. Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Simbob schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

UPS staat zo aan deur, moet straks wel werken. Ben benieuwd :9
Lees het graag.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddify
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10 13:24
Ik heb dus waterschoenen van de Decathlon. 15 euro geloof ik en zijn echt top. Gebruik ze nu ook gewoon thuis zonder dat ik aan het racen ben :9

https://www.decathlon.nl/...405517?mc=8405517&c=ZWART

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddify schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb dus waterschoenen van de Decathlon. 15 euro geloof ik en zijn echt top. Gebruik ze nu ook gewoon thuis zonder dat ik aan het racen ben :9

Heb die inderdaad ook ooit gezien. Zelf gebruik ik nu eigenlijk weer altijd de oude vertrouwde "spaanse sloffen" van de scapino :P

https://www.scapino.nl/th...nse-sloffen-1167910301440

En eigenlijk nooit echt de sim schoenen...... Die staan nog in de kast. Misschien voor de winter of de langere sessies gebruiken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Anti slip sokken van Ali, kosten geen drol en ik heb hier meer feeling mee dan met een schoen of normale sok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2n534mW6iKARhsQTmhOCO5QIJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6ZUw0kvSwGhEcKmmFzj1IiR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Ik heb voor 22euro ook waterschoenen gekocht via Amazon. Voornamelijk voor grip en tegen hielpijn van de rand aan de heelplate. Als ik korte sessies rij, dan vaak ook op sokken. Echter voor langere sessies altijd de waterschoenen aan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
[...]

Besteld, ga het gewoon eens proberen. Leuk die kartschoenen, maar dit is een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze ziet er ook wel nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Vandaag mijn shifter en handrem ontvangen. Het aanpassen van de handrem arm ging echter niet zonder slag of stoot. Ik zag mijn Wera inbus al afknappen. Maar die is ongeschonden uit de strijd gekomen in tegenstelling tot ikzelf. Maar goed, pleister doet wonderen.

Echter, nu zie ik ook waarom het stroef gaat. Het schroefdraad ziet er niet echt goed getapt uit naar mijn idee. Oordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-jv6c5NqduJjpPAxXv5okthYsU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxSpXDDrmWM2gjpLBlxwrHSK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9BNYQr6gX5q856E3EIpHLZJ5hM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJy9pQvv8sHTOR44th2BLDTc.jpg?f=fotoalbum_tile

Is dit ook jullie ervaring?

EDIT:
Beetje schoongemaakt, gesmeerd en het gaat al een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door maniac2003 op 17-10-2020 14:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Nu we een logeerkamer omtoveren tot werk- en simkamer heb ik de koningin zover dat er een alu rig mag komen, de playseat vindt ze te lelijk voor deze nieuwe kamer. :+

Ik ben opzoek naar een zwarte rig voor max €600,-, geprobeerd om zelf iets samen te stellen op aluxprofiel.nl om zo wat kosten uit te sparen, echter kwam ik al snel op zo'n €400,-.
Voor dat geld koop ik liever een kant en klare rig bij bijvoorbeeld Treq, deze hebben onderstaand model welke mij erg aanspreekt (ook een goed gevoel dat er Tweakers bij deze zaak betrokken zijn).

https://www.treq-sim.com/product/treq-one/

Echter wil ik me niet blind staren op dit ene product, Sim-lab heeft ook een mooie rig;

https://sim-lab.eu/shop/p...g-cockpit-black-446#attr=

Zijn er nog meer aanbieders (met een normale levertijd) die soortgelijke rigs leveren?
Wat is het verschil tussen de Treq one en de Sim-lab GT1-EVO? Waarom zou ik voor de ene gaan en niet de andere of ontloopt het elkaar allemaal niet veel?

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
(jarig!)
tomolino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:59:
Nu we een logeerkamer omtoveren tot werk- en simkamer heb ik de koningin zover dat er een alu rig mag komen, de playseat vindt ze te lelijk voor deze nieuwe kamer. :+

Ik ben opzoek naar een zwarte rig voor max €600,-, geprobeerd om zelf iets samen te stellen op aluxprofiel.nl om zo wat kosten uit te sparen, echter kwam ik al snel op zo'n €400,-.
Voor dat geld koop ik liever een kant en klare rig bij bijvoorbeeld Treq, deze hebben onderstaand model welke mij erg aanspreekt (ook een goed gevoel dat er Tweakers bij deze zaak betrokken zijn).

Echter wil ik me niet blind staren op dit ene product, Sim-lab heeft ook een mooie rig;

Zijn er nog meer aanbieders (met een normale levertijd) die soortgelijke rigs leveren?
Wat is het verschil tussen de Treq one en de Sim-lab GT1-EVO? Waarom zou ik voor de ene gaan en niet de andere of ontloopt het elkaar allemaal niet veel?

Alvast bedankt.
Ik heb zelf de Treq One in bezit sinds afgelopen augustus. Ik ben er erg tevreden over :). Daarnaast werd deze toen ook snel geleverd. Ik heb daarvoor zelf via DM contact opgenomen met @Jimmy J. over de verwachte levertijd. Mede daardoor de keuze gemaakt en 0,0 spijt.

Vergelijking met Simlab kan ik niet maken, want die heb ik nooit gebruikt. Hiervoor kwam ik namelijk van een bureaustoel met een Next Level Racing wheelstand.

[ Voor 5% gewijzigd door patricks8 op 19-10-2020 12:01 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85

Alvast bedankt.
In het materiaal zit nagenoeg geen verschil, enkel in de bijvoorbeeld de pedal plate.Soms kom je weleens wat ander soorten profiel tegen die met andere T-slots werken.
Belangrijkste keus is dus prijs, welk bedrijf je de order 'gunt' en met wie je het beste contact hebt bij vragen.

Ik heb zelf de Sim-Lab GT1-Evo, maar al gekocht toen Jim nog niet met Treq begonnen was.
Zou ik nu de keus weer moeten maken, dan zou ik alsnog voor Sim-Lab kiezen, enkel en alleen omdat ik er op de hoek woon (scheelt verzendkosten) en ik mijn Heusinkvelds zonder heelrest erop heb geschroeft.

Doet niets af aan Treq, maar die keus is voor jou een persoonlijke.
Woon je dus dichter bij Treq, dan zou ik daar absoluut voor kiezen. Niets fijner dan er ff langs kunnen rijden, praatje maken met mede-racers (want dat zijn ze allebei).

Naast Treq & Sim-Lab zijn er natuurlijk nog een handvol bedrijven (bv ProSimRig) die allemaal hetzelfde doen, maar ik zou sowieso een NL bedrijf kiezen vanwege het gemak qua communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het vergelijk wel maken. Ik heb zelf een GT1 Evo (staat te koop i.v.m. upgrade naar P1-X) en heb bij TREQ in hun One gereden. Het enige verschil is de pedaalplaat. Bij de GT1 Evo heb je een degelijke zwarte pedaalplaat welke gangbaar is voor de meeste modellen. Bij de TREQ heb je een pedaalplaat welke bestaat uit profielen en vergt wat meer creativiteit, maar is ook weer geen rocket science.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-10-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Alvast bedankt.
Die Treq-sim rigs zien er mooi uit! Even een bestelling samengesteld incl. Sparco stoel, shifter mount en een monitor mount en je bent gelijk 1000 euro verder.

Maar even een paar nachten over slapen want dit is wel een hele beste investering gelijk. Met name die stoel tikt aan, dat moet wel goedkoper kunnen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@London kijk voor stoelen eens bij Lynx Motorsport

referentie weggeknipt

[ Voor 55% gewijzigd door Geronimous op 20-10-2020 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Vandaag mijn T300 moeten opsturen voor wat probleempjes. Heeft iemand ervaring met de reparatie duur bij thrustmaster?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
London schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Die Treq-sim rigs zien er mooi uit! Even een bestelling samengesteld incl. Sparco stoel, shifter mount en een monitor mount en je bent gelijk 1000 euro verder.

Maar even een paar nachten over slapen want dit is wel een hele beste investering gelijk. Met name die stoel tikt aan, dat moet wel goedkoper kunnen.
Voor de stoel houd ik dan ook marktplaats in de gaten, ik schat zo in dat je voor €150,- een aardige stoel kan scoren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
tomolino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Voor de stoel houd ik dan ook marktplaats in de gaten, ik schat zo in dat je voor €150,- een aardige stoel kan scoren.
Deze kan ik je aanraden. In de zomer gekocht en zit echt als een zetel. Geheel instelbaar.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Afbeeldingslocatie: https://images.automotivecdn.nl/cdn-cgi/image/width=1920,quality=75,f=auto/https://images.automotivecdn.nl/3e7f5e5878fc8aa2/webshop//products/193649/xxlarge/Focus-ST-RS-stoelen-links-en-rechts-RECARO-5.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Simbob op 19-10-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier vandaag de USBD480 ontvangen (vrijdag besteld in finland en vandaag al binnen). Nu nog een 3d case en dan even kijken voor een nette montage op/aan de rig :)

Net al wel snel getest en is echt plug & play :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
  • Laatst online: 14:09

Alvast bedankt.
Ik kwam deze site laatst tegen tussen mijn Instagram advertenties. https://www.simxpro.shop/ volgens mij hebben ze nu een paar acties lopen en zijn ze zeer scherp geprijsd. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar misschien zit er iets voor je tussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino

Alvast bedankt.
In de categorie ''je moet het ijzer smeden als het heet is'' heb ik zojuist de TREQ ONE besteld i.c.m.
@Jimmy J. Ik ben erg benieuwd naar jullie product en zie hem verschijnen! ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

kawaholic schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:56:
Vandaag mijn T300 moeten opsturen voor wat probleempjes. Heeft iemand ervaring met de reparatie duur bij thrustmaster?
Uit eigen ervaring: zeer snel. Hij was langer onderweg dan dat hij op de werkbank daar heeft gestaan. Ik was hem geloof ik anderhalve week kwijt, maar dat was met name transport..

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hoi racefanaten,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe rig en twijfel tussen de Simlab GT1-Evo en de GT Omega Art.

Wat ik eigenlijk zou willen is het GT-1 Evo chassis met de GT Omega RS9 stoel erop en daar heb ik een vraag over:
Zijn de seat sliders van Simlab zonder problemen inwisselbaar met de seatsliders van GT Omega?
M.a.w. Als ik de GT1-Evo bij Simlab bestel en de RS9 stoel incl sliders bij GT Omega, kan ik die dan gewoon op de GT1-Evo monteren zonder dat ik rare fratsen hoef uit te halen?

Alvast hartelijk dank! :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor dat kan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

dvdkiwi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:39:
Hoi racefanaten,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe rig en twijfel tussen de Simlab GT1-Evo en de GT Omega Art.

Wat ik eigenlijk zou willen is het GT-1 Evo chassis met de GT Omega RS9 stoel erop en daar heb ik een vraag over:
Zijn de seat sliders van Simlab zonder problemen inwisselbaar met de seatsliders van GT Omega?
M.a.w. Als ik de GT1-Evo bij Simlab bestel en de RS9 stoel incl sliders bij GT Omega, kan ik die dan gewoon op de GT1-Evo monteren zonder dat ik rare fratsen hoef uit te halen?

Alvast hartelijk dank! :)
Als ik deze foto bekijk lukt dat wel

https://images.loox.io/uploads/2020/8/20/Nkzf5VPzF_mid.jpg

Dit komt van de review pagina van de gt omega stoel.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Helemaal goed!
Bedankt @Madhouse1979 en @Speedy55, ik ga maar eens shoppen dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
tomolino schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

In de categorie ''je moet het ijzer smeden als het heet is'' heb ik zojuist de TREQ ONE besteld i.c.m.
@Jimmy J. Ik ben erg benieuwd naar jullie product en zie hem verschijnen! ;)
Je hebt Jimmy besteld? Om er foto's van te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 21:19
dvdkiwi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:00:
Helemaal goed!
Bedankt @Madhouse1979 en @Speedy55, ik ga maar eens shoppen dan d:)b
Sim-lab geeft vanaf 13 november 12% korting, wellicht de moeite waard om mee te nemen in je overweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

dnbo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:40:
[...]
Sim-lab geeft vanaf 13 november 12% korting, wellicht de moeite waard om mee te nemen in je overweging :)
Daar was ik van op de hoogte, ik wacht inderdaad even met bestellen ;)
Bedankt voor de heads-up d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Olaf van der Spek schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:29:
[...]

Je hebt Jimmy besteld? Om er foto's van te maken? ;)
Weet niet precies hoe ik die zin bedacht had... 8)7
Jimmy zat in ieder geval niet bij het pakket in... :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomolino schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:17:
[...]

Weet niet precies hoe ik die zin bedacht had... 8)7
Jimmy zat in ieder geval niet bij het pakket in... :P
Hij is hem niet eens in elkaar komen zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domme vraag maar waar kan je het beste wat extra schroeven en "slot nuts" kopen?
Op simlab en treq zie ik bijvoorbeeld wel setjes voor sprints, of in combi met hoekprofielen etc.

Maar niet echt een optie om bijvoorbeeld losse m8, m6 of iets dergelijks te kopen om extra hardware aan je rig te schroeven.

Of kijk ik er echt enorm scheef naast op hun webshops? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Aluxprofiel verkoopt los, maar heeft wel hoge verzendkosten voor een paar boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Paulus07 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:29:
Domme vraag maar waar kan je het beste wat extra schroeven en "slot nuts" kopen?
Op simlab en treq zie ik bijvoorbeeld wel setjes voor sprints, of in combi met hoekprofielen etc.

Maar niet echt een optie om bijvoorbeeld losse m8, m6 of iets dergelijks te kopen om extra hardware aan je rig te schroeven.

Al mijn losse spullen haal ik bij Motedis. Niet schrikken van de enorme verzendkosten trouwens.

Wat zoek je precies en hoeveel? Heb wellicht wel wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.DJ95 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:59:
[...]
Wat zoek je precies en hoeveel? Heb wellicht wel wat over.
Same here @Paulus07 , ik kan wellicht ook wat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Simlab levert genoeg bouten en nuts mee...
Bouten kun je gewoon bij de ijzerzaak kopen, slot nuts durf ik zo even niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:45
Simbob schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:59:
Aluxprofiel verkoopt los, maar heeft wel hoge verzendkosten voor een paar boutjes.
Des te meer een reden om nog wat extra dingen mee te bestellen toch? 😋
Wat extra profiel stukken om later nog wat aan de rig toe te kunnen voegen.

En in geval van @Paulus07 paar profielen om later een mooie kastje te maken voor zijn 3D printer :+

Aluxprofiel valt qua verzendkosten wel mee overigens.
Motedis is in dit geval niet leuk als je alleen paar bouten nodig hebt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al gefixed. Schoot me een tweet binnen:

Echter ik heb bij mijn rig toen een extra setje besteld voor de sprint pedalen. Maar toen eenmaal de pedalen binnenkwamen zat daar ook een zakje vol moeren/boetjes in.

Dus nu dat zakje misbruikt voor de simucube 2 PSU 3d prints :D

Zit nu dus tegen de rig ipv met Tie ribs - Tie wraps - Ty Raps (hoe ze die ook schrijven :P)

@Hupske die 3d printer staat nu nog op de eettafel. Boven nog even extra hoekje maken met stroom zodat die daar op kastje kan staan. (om voortaan zelf stuurtjes te printen ;) O-) )

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 09-11-2020 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
Paulus07 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:14:

Zit nu dus tegen de rig ipv met Tie ribs - Tie wraps - Ty Raps (hoe ze die ook schrijven :P)
Thai Wraps :P
lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Paulus07 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:29:

In alle producten bij elkaar opgeteld zitten dusdanig veel verschillenden bouten en moeren, dat je een soort 2de Fabory krijgt als je dat los gaat aanbieden :+ Zie dat je het al gefixt hebt, maar mocht je in de toekomst wat specifieke bouten of click-in nuts voor extra hardware nodig hebben mag je altijd een mailtje of PM hier sturen :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 06-10 23:00
Ik ben aan het overwegen om mijn game/race combi te verkopen, ik heb er simpelweg geen tijd meer voor om iedere keer uitgebreid te gaan simracen (werk, kind en andere hobby's slokken te veel tijd op helaas). Daarvoor in de plaats dan een ps5 om af en toe vanaf de bank toch nog een potje te kunnen gamen...

Ik heb echter geen flauw idee wat ik voor de complete set zou moeten vragen... Weet ook niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar wellicht heeft iemand toch enig idee?
Nieuw is de set best prijzig, namelijk 378 (ps4 pro) + 179 (playseat) + 399 (T300) = 956 Euro

De set bestaat uit:
- PS4 Pro met 1 controller en 3 games op disc
- Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition
- Playseat challenge
Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.