tomolino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:59:
Nu we een logeerkamer omtoveren tot werk- en simkamer heb ik de koningin zover dat er een alu rig mag komen, de playseat vindt ze te lelijk voor deze nieuwe kamer.
Ik ben opzoek naar een zwarte rig voor max €600,-, geprobeerd om zelf iets samen te stellen op aluxprofiel.nl om zo wat kosten uit te sparen, echter kwam ik al snel op zo'n €400,-.
Voor dat geld koop ik liever een kant en klare rig bij bijvoorbeeld Treq, deze hebben onderstaand model welke mij erg aanspreekt (ook een goed gevoel dat er Tweakers bij deze zaak betrokken zijn).
https://www.treq-sim.com/product/treq-one/
Echter wil ik me niet blind staren op dit ene product, Sim-lab heeft ook een mooie rig;
https://sim-lab.eu/shop/p...g-cockpit-black-446#attr=
Zijn er nog meer aanbieders (met een normale levertijd) die soortgelijke rigs leveren?
Wat is het verschil tussen de Treq one en de Sim-lab GT1-EVO? Waarom zou ik voor de ene gaan en niet de andere of ontloopt het elkaar allemaal niet veel?
Alvast bedankt.
In het materiaal zit nagenoeg geen verschil, enkel in de bijvoorbeeld de pedal plate.Soms kom je weleens wat ander soorten profiel tegen die met andere T-slots werken.
Belangrijkste keus is dus prijs, welk bedrijf je de order 'gunt' en met wie je het beste contact hebt bij vragen.
Ik heb zelf de Sim-Lab GT1-Evo, maar al gekocht toen Jim nog niet met Treq begonnen was.
Zou ik nu de keus weer moeten maken, dan zou ik alsnog voor Sim-Lab kiezen, enkel en alleen omdat ik er op de hoek woon (scheelt verzendkosten) en ik mijn Heusinkvelds zonder heelrest erop heb geschroeft.
Doet niets af aan Treq, maar die keus is voor jou een persoonlijke.
Woon je dus dichter bij Treq, dan zou ik daar absoluut voor kiezen. Niets fijner dan er ff langs kunnen rijden, praatje maken met mede-racers (want dat zijn ze allebei).
Naast Treq & Sim-Lab zijn er natuurlijk nog een handvol bedrijven (bv ProSimRig) die allemaal hetzelfde doen, maar ik zou sowieso een NL bedrijf kiezen vanwege het gemak qua communicatie.