Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Spurlie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:53:
Ik ben aan het overwegen om mijn game/race combi te verkopen, ik heb er simpelweg geen tijd meer voor om iedere keer uitgebreid te gaan simracen (werk, kind en andere hobby's slokken te veel tijd op helaas). Daarvoor in de plaats dan een ps5 om af en toe vanaf de bank toch nog een potje te kunnen gamen...

Ik heb echter geen flauw idee wat ik voor de complete set zou moeten vragen... Weet ook niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar wellicht heeft iemand toch enig idee?
Nieuw is de set best prijzig, namelijk 378 (ps4 pro) + 179 (playseat) + 399 (T300) = 956 Euro

De set bestaat uit:
- PS4 Pro met 1 controller en 3 games op disc
- Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition
- Playseat challenge
Jammer joh dat je wil stoppen! Maar betreft de prijs, mits in goede staat heb ik voor mezelf altijd de regel: niet meer vragen dan 2/3e van de nieuwprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Iemand ervaring met de basic rig van simXPro? Nu met de aankomende blackfriday deal wellicht de moeite waard?

Ik hoor graag ervaringen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cancun op 10-11-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vanmiddag even bij Sim-Lab langsgegaan om wat mogelijkheden te bespreken. Ik wist dat ze groot waren maar de grootte van het magazijn en de voorraad verbaasde me toch wel.
Gelijk even gebruik gemaakt van hun 'testbank' van 4 Sim-Lab bucketseats. Die zitten toch wel lekker!
Punt is alleen dat het kuipgedeelte vrij krap is, zeker als je (door fitness in mijn geval) een wat steviger onderstel hebt ;)
Dat wordt dus gewoon een Omega RS9 op de rig.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 10-11-2020 18:48 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:41:
Vanmiddag even bij Sim-Lab langsgegaan om wat mogelijkheden te bespreken. Ik wist dat ze groot waren maar de grootte van het magazijn en de voorraad verbaasde me toch wel.
Gelijk even gebruik gemaakt van hun 'testbank' van 4 Sim-Lab bucketseats. Die zitten toch wel lekker!
Punt is alleen dat het kuipgedeelte vrij krap is, zeker als je (door fitness in mijn geval) een wat steviger onderstel hebt ;)
Dat wordt dus gewoon een Omega RS9 op de rig.
Omega RS9 ziet er wat mij betreft super uit. Als hij ook nog lekker zit.. waarom niet!?

Je hebt mij op een idee gebracht in ieder geval. Prijs valt reuze mee als ik het goed zag. €175,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je zou ook eens bij Lynx Motorsport kunnen kijken naar de LCD stoelen. Dit zijn echt super comfortabele stoelen welke ook nog iets breder zijn. Velen zijn je al voor gegaan hier op tweakers. Zie ook de review op mijn website.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-11-2020 19:42 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Cancun schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:26:
[...]
Je hebt mij op een idee gebracht in ieder geval. Prijs valt reuze mee als ik het goed zag. €175,-?
Klopt inderdaad :)
Als je via de link in de Youtube stream van Jardier besteld krijg je 5% korting.
Ik wacht sowieso nog even met bestellen, kijken of ze met black friday nog iets doen.

@Madhouse1979 thanks voor de tip, daar zal ik ook eens gaan rondneuzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Cancun schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:31:
Iemand ervaring met de basic rig van simXPro? Nu met de aankomende blackfriday deal wellicht de moeite waard?

Ik hoor graag ervaringen.
Ik heb wel eens contact gehad met de eigenaar, volgens mij hebben die lui perfecte service ook wat ik zo hoor in de owners group. Ben zelf van plan om de XT160 te halen als m'n huis klaar is met de bouw.

Weet alleen niet hoe de basic rig is van ze, zou er geen direct drive op zetten oid dan zou ik voor de T80 gaan of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoCustoms schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:38:
[...]

Ik heb wel eens contact gehad met de eigenaar, volgens mij hebben die lui perfecte service ook wat ik zo hoor in de owners group. Ben zelf van plan om de XT160 te halen als m'n huis klaar is met de bouw.

Weet alleen niet hoe de basic rig is van ze, zou er geen direct drive op zetten oid dan zou ik voor de T80 gaan of hoger.
Ik denk dat een DD prima moet lukken. Ik zou dan alleen wel de hoekverbinders vervangen voor deze exemplaren op alle profielen in de buurt van de wheelbase en misschien het pedaal gedeelte iets verstevigen mocht blijken dat het niet stand houd.

Zoveel verschild hij niet van een Treq One of Sim-Lab GT1 maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Treq One gaan, mooie balans tussen prijs en prestatie als je het mij vraagt en zeker met de huidige korting is het haast de moeite niet zelf te gaan klooien om iets samen te stellen.

Mijn eigen gebouwde /samengestelde exemplaar is redelijk gelijkwaardig en was wel een hele 15 euro goedkoper (met tweedehands wheeldeck) en dan heb ik nog zilverkleurige profielen ook ipv zwarte profielen ook. Dat zelf bouwen / ontwerpen is heel leuk maar niet perse goedkoper, ik zou het geen 2e keer meer doen en gewoon voor gemak gaan en een kant en klaar bouwpakket bestellen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Ja zelfbouw ten opzichte van de kant en klare exemplaren scheelt niet heel veel meer. TreqOne is ook nog een reële optie inderdaad.

Ik race met een CSL elite set. Dus dat zijn niet de krachten van een DD. Moet al snel volstaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Madhouse1979 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:25:
[...]

Hij is hem niet eens in elkaar komen zetten? :+
Ik maar weer een en ander besteld, eens kijken hoe de service nu is... :+

iRacing Profiel

Nu met de feestdagen er weer aankomen. Zijn er nog dingen die jullie op wenslijstjes hebben staan of tips? :)

Of inmiddels ook allemaal al redelijk voorzien als ik hier :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Paulus07 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:30:
Nu met de feestdagen er weer aankomen. Zijn er nog dingen die jullie op wenslijstjes hebben staan of tips? :)

Op het wenslijstje staat GT7 met een PS5. Zolang de eerste niet uitkomt, hoef ik de 2de ook nog niet. Qua hardware voor racen ben ik momenteel wel even voorzien. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Op mijn wensenlijstje staan de volgende zaken:

-Simlab GT1-Evo;
-GT Omega RS9 seat;
-Fanatec Clubsport Formula V2 wheel;
-Fanatec Clubsport V3 pedals;
-Fanatec CSL Elite base for Playstation (jammer dat we voor de PS geen clubsport base hebben).

De Sim-Lab wordt morgen besteld, dan gaat de black friday korting in.
De andere items wacht ik even mee tot black friday, mocht de prijs niet omlaag gaan dan bestel ik ze uiterlijk dan.
De tijd kan me niet snel genoeg gaan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 12-11-2020 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zat er gisteren aan te denken wat de volgende aankoop gaat worden, maar mijn rig is eigenlijk al af.
Simucube Direct drive, Forus RS stoel, Samsung 49 inch scherm, Simlab rig, Buttkicker + transducers, dedicated pc, Heusinkveld Sprints en een buttonbox.

De buttonbox heb ik via MP en is van goede kwaliteit. Hij maakt ze op bestelling en dat gaat erg snel.
Als je wensen hebt kan je dat doorgeven mbt de buttons.

https://www.marktplaats.nl/u/pascal/362320/

[ Voor 3% gewijzigd door Simbob op 12-11-2020 13:01 ]

• tomolino

De wishlist is nog zeer lang;

- 3 schermen
- andere pc
- DD
- meerdere sturen
- buttonbox

Maar uiteindelijk het volgende besteld:

- telefoonhouder fanatec
- bekerhouder voor aan de rig

:9

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
Meest onderschatte upgrade ever :)

Lastig! Ik zou heel graag nog een F1 stuur met display willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Madhouse1979 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:51:
[...]

Lastig! Ik zou heel graag nog een F1 stuur met display willen hebben.
Je krijgt binnenkort toch de CSX 2 van Cube Controls? Heb dat stuur nu 4 maanden en nog geen seconde spijt gehad O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CFC-Mathijs schreef op Thursday 12 November 2020 @ 14:53:
[...]

Je krijgt binnenkort toch de CSX 2 van Cube Controls? Heb dat stuur nu 4 maanden en nog geen seconde spijt gehad O+
Als het goed is in januari/februari.

Ik krijg ik na 20 november (4 weken lead time) de Formula Pro binnen.

Ik ben overigens erg benieuwd naar zowel de Formula Pro als de CSX 2. Ik hoor wel vaak dat je bij de duimen (encoders) wat weinig ruimte hebt. Ik heb zelf geen Italiaanse handjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-11-2020 14:59 ]

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 19:24
CFC-Mathijs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:53:
[...]

Ik zit al dagen in dubio om te bestellen. Of de Formula Pro USB of de CSX 2. Ik denk dat ik het nog even rek i.v.m. mogelijk een Black Friday actie.

Anyway, wat me tegenhoud is de ruimte van de duim bij de CSX 2. Dat schijnt voor het goede net even te klein te zijn maar went op ten duur. Het grootste probleem heb ik met het schermpje (dat er overigens fantastisch uitziet). Op het schermpje kan geen open source draaien zoals SimHub. Ik heb in het verleden vaker simhardware gekocht van relatief kleine bedrijven die na een x aantal jaren niet meer bestonden. Stel dat zoiets met Cube gebeurd en er softwarematig geen ondersteuning meer is, dan kan ik me indenken dat de knoppen nog wel werkend zijn te krijgen maar het schermpje misschien niet meer aan te sturen is. Dan ben je mooi zuur.
Met een Formula Pro USB kun je bij simdash bijvoorbeeld voor ca. € 300,-- een dashboard kopen waar alle software op draait. Voordeel daarvan is dat het ook met andere sturen bruikbaar is.

Kortom, geen wereldprobleem maar toch iets om over na te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nielsracing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:32:
[...]

Met een Formula Pro USB kun je bij simdash bijvoorbeeld voor ca. € 300,-- een dashboard kopen waar alle software op draait. Voordeel daarvan is dat het ook met andere sturen bruikbaar is.

Ik kan je hier over een paar weken antwoord op geven. Ik krijg zowel de Formula Pro als het Sim-Lab USB display. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik wil binnen redelijk afzienbare tijd nog een H-pattern shifter aanschaffen. Het liefst zou ik er een van Heusinkveld zien, maar ik heb geen idee of men dat nog in de planning heeft. De Fanatec lijkt de beste optie maar vind ik nogal een lomp ding, en de Pro-Sim is me iets te duur. :+

Lastig. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Nielsracing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:32:
[...]

Ik zit al dagen in dubio om te bestellen. Of de Formula Pro USB of de CSX 2. Ik denk dat ik het nog even rek i.v.m. mogelijk een Black Friday actie.

Anyway, wat me tegenhoud is de ruimte van de duim bij de CSX 2. Dat schijnt voor het goede net even te klein te zijn maar went op ten duur. Het grootste probleem heb ik met het schermpje (dat er overigens fantastisch uitziet). Op het schermpje kan geen open source draaien zoals SimHub. Ik heb in het verleden vaker simhardware gekocht van relatief kleine bedrijven die na een x aantal jaren niet meer bestonden. Stel dat zoiets met Cube gebeurd en er softwarematig geen ondersteuning meer is, dan kan ik me indenken dat de knoppen nog wel werkend zijn te krijgen maar het schermpje misschien niet meer aan te sturen is. Dan ben je mooi zuur.
Met een USB kun je bij simdash bijvoorbeeld voor ca. € 300,-- een dashboard kopen waar alle software op draait. Voordeel daarvan is dat het ook met andere sturen bruikbaar is.

In de CSX 2 worden schermen gebruikt van UGT, zij beheren ook de software ervoor. Maar ik snap je punt. Wat betreft het stuk bij de duimen, heb even 2 foto's toegevoegd, het 'issue' is mij persoonlijk nooit opgevallen. Ik heb maat 10 handschoenen.

Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen ben je altijd welkom om t stuur even te proberen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsTv7BniP9oA1MS6BGyCsdk8Lk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oecHfP8PGdYwBzXQM3yc0Eev.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju9t5Y2P6ksJHW9sfA1PJBx6BNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5Hdkbcq0GWbBfSMUt6hfMC4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 00:01
dawg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:23:
[...]

Ik wil binnen redelijk afzienbare tijd nog een H-pattern shifter aanschaffen. Het liefst zou ik er een van Heusinkveld zien, maar ik heb geen idee of men dat nog in de planning heeft. De Fanatec lijkt de beste optie maar vind ik nogal een lomp ding, en de Pro-Sim is me iets te duur. :+

Lastig. :P
Ik heb sinds een maandje een SHH Newt. Voor de prijs (iets meer dan 100€ incl verzending) een super ding! Sim racing garage heeft er een review van :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stoksbrood schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:25:
[...]

Ik heb sinds een maandje een SHH Newt. Voor de prijs (iets meer dan 100€ incl verzending) een super ding! Sim racing garage heeft er een review van :)
Die ken ik (uiteraard :+ ) ook maar die heb ik bewust niet genoemd, ik heb liever iets wat niet van plastic is. :)

• Stoksbrood
dawg schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:28:
[...]

Die ken ik (uiteraard :+ ) ook maar die heb ik bewust niet genoemd, ik heb liever iets wat niet van plastic is. :)
Het is wel alleen de behuizing die van plastic is. Verder is t ding rete-stevig. Al begrijp ik het natuurlijk wel van je :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• Arfalas
Bij heusinkveld staat dat project (voor nu) in de koelkast, hoorde ik recent in een Q&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 19:24
CFC-Mathijs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:24:
[...]

In de CSX 2 worden schermen gebruikt van UGT, zij beheren ook de software ervoor. Maar ik snap je punt. Wat betreft het stuk bij de duimen, heb even 2 foto's toegevoegd, het 'issue' is mij persoonlijk nooit opgevallen. Ik heb maat 10 handschoenen.

Mocht je in de buurt van Amsterdam wonen ben je altijd welkom om t stuur even te proberen ;)
[Afbeelding][Afbeelding]
Thanks!!! Ziet er echt heel gaaf uit. En ik woon ook in de buurt van A’dam ;)
Zonder gekheid, er is in de regio niets om zoiets te testen. Best jammer eigenlijk. Ik stuur je wel een DM (y)
CFC-Mathijs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:24:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Het is een heel gaaf stuur! Wat ik me nu af vraag, ben je met de UGT software een beetje flexibel met customizen van je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:52:
[...]

Het is een heel gaaf stuur! Wat ik me nu af vraag, ben je met de UGT software een beetje flexibel met customizen van je scherm?
Tot op een zekere hoogte ben je wel flexibel. Ik heb er al wat nieuwe displays in gemaakt.
Qua gebruiksvriendelijkheid is Simdash/SimDashboard een stuk beter, maar uiteindelijk het kan allemaal wel.

Maar sommige opties die ze bieden zijn zinloos m.i. terwijl ze andere opties dan juist weer niet hebben. Bijvoorbeeld in iRacing kun je de TC2 settings niet zien in GTE wagens, terwijl je die vaker gebruikt dan de TC1 settings.

Ik heb dit nu zo'n 2 maanden geleden aangevraagd via een ticket, maar het zit er nog niet in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt wel redelijk goed @Luckeh, jammer alleen dat changes zo lang op zich laten wachten.

Ik krijg volgende week het losse display van Sim-Lab binnen en binnenkort dan het Formula Pro stuurtje. Maar eens kijken hoe dat gaat in combinatie met open-wheel auto's. Ik ben bang dat het display teveel in het zichtveld zit maar hopelijk heb ik het mis.

[ Voor 9% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-11-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:36:
Dat klinkt wel redelijk goed @Luckeh, jammer alleen dat changes zo lang op zich laten wachten.

Ik krijg volgende week het losse display van Sim-Lab binnen en binnenkort dan het Formula Pro stuurtje. Maar eens kijken hoe dat gaat in combinatie met open-wheel auto's. Ik ben bang dat het display teveel in het zichtveld zit maar hopelijk heb ik het mis.
Ik had hiervoor de Fanatec DD1 met daarop een TreQ Fanatec telefoonhouder en een 5" telefoon erin. Dat werkte prima, maar zat inderdaad steeds voor m'n taalkbalk. Dat was heel irritant!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:02:
[...]

Ik had hiervoor de Fanatec DD1 met daarop een TreQ Fanatec telefoonhouder en een 5" telefoon erin. Dat werkte prima, maar zat inderdaad steeds voor m'n taalkbalk. Dat was heel irritant!
Daar ben ik idd ook bang voor. Maar goed, als het goed is komt hier januari/februari ook een CSX 2. Even geduld nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Beviel de DD1 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Valve Index 2?
Nieuwe computer (Ryzen 5000; RX 6000)
Upgrade voor G27 stuur, misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Die beviel uitstekend. Voor de FFB hoef je echt niet naar een Simucube upgraden oid :)
M'n stuurtje is wel een heel stuk mooier nu - en het display op de CSX2 is echt heel fraai.

De enige problemen die ik met de CSX2 tot dusver heb gehad:
- Stickertjes die verschuiven. Knopjes die je af en toe gebruikt geen probleem, maar m'n PTT en de LMP1 boost knop zijn al verschoven.
- Ik heb grote handen; en m'n duim komt af en toe tegen de rotary aan. Ze hebben meer weerstand dan de Fanatec rotary dus je draait 'm niet, maar in het begin heb ik wel m'n duim verkloot.
- Het dual clutch systeem werkt okay, maar die van Fanatec is echt superieur. De clutch rotary is analoog en verstelt veel te snel. Die van Fanatec is digitaal via het stuur-menu.

De losse kabel heb ik nog nooit gemerkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
[...]

Ik heb mijn tablet houder met magneetjes gemaakt, kan je m heel makkelijk weghalen, voor de taakbalk vandaan.

helaas geen foto's bij de hand, en de sim staat in een opslag tot ergens in maart :'(

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook een display op de wheel base gezet tijdje terug. USBD480 met een 3d print case eromheen en een custom mount zodat die op de simucube 2 paste :)

Zit nu ook precies in de game (bij de aston martin) op de plek waar die hoort. Maar dan met meer info en opties dan in de game.
Ja het zit voor je scherm. Maar valt nog mee met dingen die erachter wegvallen. Windows zit de start knop etc toch op het linker scherm. ENkel met afsluiten van rF2 zit de exit knop erachter. Maar die kan ik tegenwoordig blind vinden.

Foto's:
Paulus07 in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luckeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:00:
[...]

Die beviel uitstekend. Voor de FFB hoef je echt niet naar een Simucube upgraden oid :)
M'n stuurtje is wel een heel stuk mooier nu - en het display op de CSX2 is echt heel fraai.
Het stuur kun je ook met een podium hub gebruiken toch. Om welke reden ben jij over gestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Cancun schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:26:
[...]
Omega RS9 ziet er wat mij betreft super uit. Als hij ook nog lekker zit.. waarom niet!?

Ik heb 'm zojuist besteld.
6% Black friday korting + 5% korting via de link van Jardier (Youtube) wat het totaal op 156 euro bracht,
een korting van 19 euro.
De Simlab GT1-Evo besteld met 12% black friday korting (34 euro na optellen verzendkosten).

Nu nog even afwachten of Fanatec iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:40:
[...]
Het stuur kun je ook met een podium hub gebruiken toch. Om welke reden ben jij over gestapt?
Teveel forums gelezen dat Simucube oh zo goed is!

Verder was het een simpel rekensommetje. Verkoop DD1 unit levert ook 2e hands een goede cent op. Tel daarbij op dat ik de Podium hub niet hoefde aan te schaffen. Ergo, netto koste me het niet heel veel meer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luckeh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:57:
[...]

Teveel forums gelezen dat Simucube oh zo goed is!

Verder was het een simpel rekensommetje. Verkoop DD1 unit levert ook 2e hands een goede cent op. Tel daarbij op dat ik de Podium hub niet hoefde aan te schaffen. Ergo, netto koste me het niet heel veel meer.
Dat klinkt logisch!

Ik ben benieuwd naar de Simucube en of ik verschil ga merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Als het ventieldopje al scheef zit voel je dat met een Simucube, heerlijke Direct drive.

Ik kwam van een T300 RS en verder geen vergelijkingsmateriaal, maar het werkt zeer goed.
Binnenkort komt Granite devices, maker van de Simucube met een online database waar je profielen van auto’s kan downloaden. Zo kan je elke auto apart in de DD zetten zonder elke keer de settings te hoeven veranderen.
Nu kan je ook al werken met profielen, maar die worden opgeslagen in de Simucube zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Simbob op 13-11-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Oki. Enkele dagen peinzen omtrent welke shifter verder, toch nog even een stomme vraag.

Mijn oog is nu gevallen op de Pro-Sim Lite Sequential Shifter V2, echter moet ik dan eerst een ding zeker weten, dus hier komt de stomme vraag. :P

Als je in een handgeschakelde bak rijdt, bijvoorbeeld de BMW M3 E30 Group A DTM in AC/AMS2, en je rijdt dat ding met een sequential shifter i.p.v. een H-pattern shifter op je rig, gaat dat werken, in die zin dat je dan ook gewoon moet schakelen met koppeling, heel/toe, etc?

Mijn gevoel zegt van wel maar als dat niet zo is zal ik toch genoodzaakt zijn te kijken naar een H-shifter, en dan valt die andere Pro-Sim af want die is echt veel te prijzig. en Pro-Sim heeft zulke mooie shifters. :+ :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
dawg schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:04:
Oki. Enkele dagen peinzen omtrent welke shifter verder, toch nog even een stomme vraag.

Mijn oog is nu gevallen op de Pro-Sim Lite Sequential Shifter V2, echter moet ik dan eerst een ding zeker weten, dus hier komt de stomme vraag. :P

Als je in een handgeschakelde bak rijdt, bijvoorbeeld de BMW M3 E30 Group A DTM in AC/AMS2, en je rijdt dat ding met een sequential shifter i.p.v. een H-pattern shifter op je rig, gaat dat werken, in die zin dat je dan ook gewoon moet schakelen met koppeling, heel/toe, etc?

Mijn gevoel zegt van wel maar als dat niet zo is zal ik toch genoodzaakt zijn te kijken naar een H-shifter, en dan valt die andere Pro-Sim af want die is echt veel te prijzig. en Pro-Sim heeft zulke mooie shifters. :+ :'(
Zover ik weet moet dat gewoon lukken. Je mapped je gear up & down op de shifter + dat je de koppeling erbij gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:14
@dawg Ik denk het wel. Lijkt mij dat de logica achter een seq. shifter hetzelfde is als shifters op het stuur, het is simpelweg shift-up & shift-down. Maar waarom niet voor de fanatec shifter gaan? Dan heb je de keuze tussen H en seq. De kwaliteit van dat ding word alom geprezen voor zover ik weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Pyr0_ daar heb ik eigenlijk geen rationeel antwoord op.
Laten we het omschrijven als zelfkennis. :+ Ik heb in het verleden ook Fanatec gehad en uiteindelijk bleef ik toch continu loeren naar het semi-professionele spul, en heb dus ook uiteindelijk mijn Fanatec spullen verkocht om vervolgens alsnog voor het semi-professionele spul te gaan. Uiteindelijk kost dat meer geld, dus nu wil ik eigenlijk voorkomen dat ik voor de Fanatec ga uit rationele overwegingen om vervolgens toch weer altijd in mijn achterhoofd met de Pro-Sim te blijven zitten.

Zoals ik al zei, niet echt rationeel. :P
Ik moet dus eigenlijk alleen zeker weten dat ik met een fysieke sequential shifter op mijn rig ook gewoon een H-pattern auto op de H-pattern manier kan rijden; d.w.z. met clutch gebruik bij het up & down shifting, en heel/toe bij downshifting. Het gaat me dan ook vooral om de sensatie van het bedienen van een schakelpook en minder dat het ook daadwerkelijk overeenkomt met de auto die ik rijd. :)

Mocht iemand in het bezit van een sequential shifter dit voor mij eens willen verifiëren, zou ik erg waarderen trouwens. :)

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 15-11-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vraagje aan de Simlab GT1 Evo bezitters. Momenteel heb ik nog een GT Omega Apex. met een DD1 en CSv3 pedals. Mijn scherm hang ik nu op de juistte plek met een monitor arm. Eingelijk werkt dat allemaal uistekend als je weinig plek hebt.

Maar..... ik ga binnenkort verhuizen en heb dan eindelijk plek voor een volwaardige rig :). Ik zit the denken aan de volgende lijst:
  • GT1-EVO sim racing cockpit Black
  • Sparco seat slider
  • Integrated monitor mount
  • Caster wheels set
Zijn er dan nog zaken die ik mis? En een "Fanatec DD Podium mounting bracket" heb ik die echt nodig? Wat is het voordeel van side-mounting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Jay-v schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:36:
[...]
Zijn er dan nog zaken die ik mis? En een "Fanatec DD Podium mounting bracket" heb ik die echt nodig? Wat is het voordeel van side-mounting?
Ruimte tussen je knieën en de base :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Nodig? nee
Maar het neemt wel het laatste beetje speling weg van de 'gewone' wheel mount.

Als ik een premium wheel base koop moet hij ook een premium mount krijgen, dacht ik. Het zou zonde zijn als je er niet alles uit haalt wat er in zit.

En je mist nog de bekerhouder ;)

edit:
Let wel op dat je de monitor mount niet kan gebruiken in combinatie met de DD mount

[ Voor 14% gewijzigd door Arfalas op 17-11-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Arfalas schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:44:
Let wel op dat je de monitor mount niet kan gebruiken in combinatie met de DD mount
Bedankt, dat had ik niet gezien. Das wel een nadeel.... Ga ik even verder zoeken, wil liever geen losse monitor stands 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Jay-v schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:55:
[...]

Bedankt, dat had ik niet gezien. Das wel een nadeel.... Ga ik even verder zoeken, wil liever geen losse monitor stands 8)
Ik heb de GT1 Evo, Fanatec dd bracket en mijn monitor zit vast aan de Evo! Het kan dus wel maar ik had er wel wat losse alu 4040 profielen voor nodig en een VESA bracket. Dit kan je allemaal prima los erbij bestellen als je contact opneem met SimLab. Ik kan morgen wel een foto maken mocht je het willen zien.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Melkaz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:04:
[...]

Ik heb de GT1 Evo, Fanatec dd bracket en mijn monitor zit vast aan de Evo! Het kan dus wel maar ik had er wel wat losse alu 4040 profielen voor nodig en een VESA bracket. Dit kan je allemaal prima los erbij bestellen als je contact opneem met SimLab. Ik kan morgen wel een foto maken mocht je het willen zien.
Heel graag! :-)

edit2: volgens mij gaat het om: https://sim-lab.eu/shop/p...r-448?category=5#attr=366 en niet de integrated monitor mount.
edit: Deze lijkt beiden te hebben op een p1, werkt de bevestiging anders op een GT1?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rhtwxlk15s551.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 18-11-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die foto is een P1-X @Jay-v

Ik kreeg het op de Sim-Lab P1-X niet voor elkaar met de integrated monitor mount en heb een losse stand besteld. Ik had hiervoor een GT1 Evo met CSW wheelbase en daarmee paste het prima. Met de DD zul je extra profielen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Madhouse1979 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:27:
Die foto is een P1-X @Jay-v

Ik kreeg het op de Sim-Lab P1-X niet voor elkaar met de integrated monitor mount en heb een losse stand besteld. Ik had hiervoor een GT1 Evo met CSW wheelbase en daarmee paste het prima. Met de DD zul je extra profielen nodig hebben.
Volgens mij gaat het om de 'GT1-EVO Single screen holder' welke niet compatible is. Deze wordt namelijk op het profiel bevestigd waar je stuur op vast zit. De integrated monitor mount heeft verschillende maten voor P1 en GT1-evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:32:
[...]

Volgens mij gaat het om de 'GT1-EVO Single screen holder' welke niet compatible is. Deze wordt namelijk op het profiel bevestigd waar je stuur op vast zit. De integrated monitor mount heeft verschillende maten voor P1 en GT1-evo.
Mijn fout. Omdat je een afbeelding poste van de integrated mount dacht ik dat het daar om ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Madhouse1979 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:36:
[...]

Mijn fout. Omdat je een afbeelding poste van de integrated mount dacht ik dat het daar om ging.
Daar had ik het ook over :). Ik denk dat @Arfalas de 'GT1-EVO Single screen holder' bedoelde met het niet compatible zijn. Eerlijk is eerlijk, het staat ook niet heel duidelijk op de simlab site.

Anyway, een GT1 met Fanatec DD mount kost nu ~415 en P1-X ~615. Misschien dan gewoon maar de P1-X nemen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jay-v Ben nog niet helemaal wakker denk ik :D

Ik heb een GT1 Evo gehad en nu een P1-X en daar heb ik absoluut geen spijt van. Hij is wat forser maar je hebt zoveel meer verstel mogelijkheden. Ik heb ook de pootjes er bij, in totaal (pootjes en hogere profielen) heb ik nu een 16cm hogere instap dan de GT1 en dat is echt heerlijk.

Ik heb nu de DD mount er op zitten, volgende week komt de front mount er op i.v.m. testen van de Simucube. Qua ruimte zal dat geen verschil gaan maken denk ik.

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
dawg schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:04:

Ik ben ook aan het twijfelen over welke shifter te kopen voor op de p1x, heb je deze al gezien?
http://shop.aiologs.net/shifter.html
thibaultvdb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:41:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen over welke shifter te kopen voor op de p1x, heb je deze al gezien?
Dat is zo'n gave shifter. Ik heb hem hier ook maar gebruik hem niet veel. Qua vergelijjk heb ik buiten de Aiologs om alleen shifters op diversen beurzen geprobeerd. De Aiologs stak er voor mij wel bovenuit. Als je met de Aiologs schakelt voel je dit door je hele rig heen.

• thibaultvdb
Gebruik je vaker de shifters aan het stuur? Ben aan het twijfelen of ik eerst stuurshifters koop, deze of betere pedalen dan die van de g27.

Ik rijd nu op automatisch met een simucube + turn r20 evo stuur.

[ Voor 19% gewijzigd door thibaultvdb op 19-11-2020 15:04 ]

Ik gebruik eigenlijk altijd shifters aan het stuur, toch prettiger en sneller. Maar natuurlijk ook meer geschikt voor open-wheel auto's. Heel af en toe (als ik tijd heb) rij ik classic F1 in een McLaren MP4 ofzo met rond stuur en Aiologs SQ shifter. Dat heeft voor mij wel het ultieme old-school F1 gevoel. Dan voel je ook echt die klappen van het schakelen door je hele rig. Maar ook met GT auo's is het fun.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-11-2020 15:12 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

thibaultvdb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:41:
[...]

Jup, ook al gezien. :+
Ik heb besloten dat ik voor de Pro-Sim ga. Hopen dat ie weer op voorraad is voor de Brexit. :P

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik ben aan het kijken om een Fanatec CSW 2.5 of DD1 te kopen met het Formula V2 stuur, maar ik lees zoveel slechte commentaar rond de support van Fanatec. Waarschijnlijk deels omdat ik er naar ben gaan zoeken, maar ik vraag me af als er hier mensen die wel positieve ervaringen hebben met Fanatec.

Voor ik zoveel neertel voor een stuur en pedalen, zou ik willen weten dat ik goed geholpen wordt indien er zich ooit een defect voordoet.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Broodro0ster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:25:
Ik ben aan het kijken om een Fanatec CSW 2.5 of DD1 te kopen met het Formula V2 stuur, maar ik lees zoveel slechte commentaar rond de support van Fanatec. Waarschijnlijk deels omdat ik er naar ben gaan zoeken, maar ik vraag me af als er hier mensen die wel positieve ervaringen hebben met Fanatec.

Voor ik zoveel neertel voor een stuur en pedalen, zou ik willen weten dat ik goed geholpen wordt indien er zich ooit een defect voordoet.
Support zelf is goed, de drivers/firmware waren mijn issue. SC was daarna een makkelijkere keuze; hoe goed je hardware ook is (of hoe goed het er ook uitziet), als je vaak moet neuzelen na een simpele software upgrade houd voor mij de lol snel op. Op werk prima, thuis ben ik lui.

• tomolino
@Broodro0ster Ik heb in ieder geval goede ervaringen met de sales afdeling, deze reageerden zeer snel en kwamen met een goede oplossing. Of dit aan de technische kant ook zo is weet ik niet, maar over het algemeen lees ik juist erg positieve verhalen en ben ik zelf daarom eerder dit jaar ook voor Fanatec gegaan.

iRacing Profiel

Broodro0ster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:25:

2x support nodig gehad, 2 keer binnen no time opgelost.

1 x omdat er een lager van mijn CSW was gesneuveld, Fanatec stuurde de nieuwe op en oude hoefde pas retour zodra de nieuwe binnen was.

1 x voor een defecte knop op mijn Formula V2 stuur, maandags opgestuurd, vrijdags een nieuwe in huis.

En ik heb ze een keer gebeld om de status van mijn pre-order duidelijk te krijgen. Mevrouw aan de telefoon ging het toen uitzoeken en ben dezelfde dag nog terug gebeld met alle details en hoe het er voor stond. De truc bij Fanatec is om eerst een ticket aan te maken en er daarna achteraan te bellen, vriendelijk blijven tegen de support mensen en dan doen ze naar min ervaring niet zo heel moeilijk.

Fanatec is in tegenstelling tot wat sommigen willen den geloven helemaal niet zo'n slecht bedrijf en ze maken goede prima producten die volgens sommigen overpriced zijn maar dat zijn vaak de mensen met een Simucube ultimate en een exotisch stuur er op van 2K :+

Vergeet niet dat Fanatec de enige in de sim wereld is die dergelijke aantallen aan hardware weg zet, de rest van de fabrikanten welke opereren boven het niveau van de Logitech en Thrustmaster setjes zitten qua volume allemaal te klooien in de marge ten opzichte van Fanatec.

• Broodro0ster
@R2D2 Leuk om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn. Dat stelt me enigszins gerust.

Nu nog even uitmaken als het de DD1 wordt of V2.5.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Broodro0ster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:13:
@R2D2 Leuk om te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn. Dat stelt me enigszins gerust.

Ga voor een DD1. Zoveel verschil met een beltdrive. Mits je budget ervoor toereikend is uiteraard. :)

• Arfalas
laatst ook de support nodig gehad van fanatec vanwege een heel plate die kapot was gegaan (onhandig design in combinatie met eigen lompigheid)
Het viel helaas buiten de garantie maar voor 10 euro stuurden ze een nieuwe op. Alles binnen een dag geregeld en binnen een dag of 4 in huis. Niks op aan te merken

• Broodro0ster
dawg schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:33:
[...]

Ga voor een DD1. Zoveel verschil met een beltdrive. Mits je budget ervoor toereikend is uiteraard. :)
Het budget is er voor een DD1, maar het is flinke smak geld voor een wheelbase en ligt boven het bedrag wat ik eerst in gedachten had. Maar ik ken mezelf en met een V2.5 zal het altijd blijven kriebelen om up te graden. Aangezien ik graag het Formula V2 stuur wil, doen ze wel een leuke korting in combinatie met de DD1 en Podium paddles.

Langs de andere kant zit ik ook nog met plaats gebrek voor een permanente rig en is een V2.5 iets makkelijker te gebruiken. Maar mogelijks komt hiervoor nog een oplossing uit de bus als de vriendin wat toegeeft :9

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Broodro0ster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:59:
[...]

Het budget is er voor een DD1, maar het is flinke smak geld voor een wheelbase en ligt boven het bedrag wat ik eerst in gedachten had.
Ik heb hetzelfde, een DD1 wheelbase lijkt me heel tof maar het is wel érg veel duurder dan een CSL wheelbase. Geld is het probleem niet maar het moet niet de spuigaten uitlopen natuurlijk.
Nu is het Formula V2 stuur compatible met beide wheelbases dus upgraden kan altijd nog, mocht ik het écht willen.

Broodro0ster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:13:
Als je het geld er voor hebt kies een DD. Heb ze beiden in mijn handen gehad (zie handtekening) ;)

• thibaultvdb
DD brengt wel een extra fear factor in de mix :')

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

thibaultvdb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:09:
DD brengt wel een extra fear factor in de mix :')
Vanwege de WAF of de bankrekening ?
Of beide ? O-)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Of de power :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thibaultvdb
Ja ik bedoelde de power, leg niet even je hand op een stuurspaak terwijl je wacht op de start van een online race in RaceRoom.. ik spreek uit ervaring :') In rFactor vergeten de FFB per auto aan te passen is ook een gevaarlijke.

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Kort vraagje, heeft Simlab vaker acties zoals huidige "Black November" ?

Plan is namelijk komend jaar een rig aan te schaffen. Zit nu in een verbouwing
en ivm met ruimtegebrek en stof wacht ik liever tot alles af is met het bouwen daarvan.

@thibaultvdb ik vind dat wel meevallen hoor. Gewoon goed opletten ;). Ik heb overigens wel de noodstop van Fanatec op mijn rig zitten. Safety first zeg ik altijd maar.

@Ome Ernst ja ik meen dat Sim-Lab het ieder jaar wel doet in die vorm. TREQ is als nieuwe speler op de markt ook begonnen met een "Black November" en zullen dat wellicht volgens jaar ook weer doen. Buiten die november acties om kan ik je wel voorzien van een 5% kortingscode van Sim-Lab ;)

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Madhouse1979 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:58:

@Ome Ernst ja ik meen dat Sim-Lab het ieder jaar wel doet in die vorm. TREQ is als nieuwe speler op de markt ook begonnen met een "Black November" en zullen dat wellicht volgens jaar ook weer doen. Buiten die november acties om kan ik je wel voorzien van een 5% kortingscode van Sim-Lab ;)
Alvast bedankt voor het aanbod.😁
Maar even hard gaan nadenken wat de planning van volgend jaar gaat worden.😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:33:
[...]

Madhouse1979 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:03:
[...]

Als je het geld er voor hebt kies een DD. Heb ze beiden in mijn handen gehad (zie handtekening) ;)
Tegengeluidje dan maar, neem gewoon een CSW V2.5. Zeker in het begin heb je nog genoeg andere zaken die ook voor verbetering vatbaar zijn zoals een betere grafische kaart voor de pc, een betere set pedalen, een beter scherm, en zo is er nog wel een hele waslijst aan zaken.

Het voordeel van de CSW V2.5 is dat je een uitontwikkeld systeem hebt wat prima presteert en technisch gezien gewoon weinig op aan te merken is. Ik race met regelmaat bij vrienden die een DD2 of Simucube hebben en natuurlijk is een direct drive mooier, beter en doet het het leuker in de "show je setup" lijstjes, je gaat er niet harder of constanter van rijden (ik niet tenminste).

Ik zou het overgebleven geld dan eerder steken in bijvoorbeeld de advanced / magnetic paddle module voor op de V2, een betere set pedalen e.d. En als er daarna nog is een keer een potje geld over is de CSW op Marktplaats gooien en overstappen naar een DD1 o.i.d.

Ik heb de DD1 al een poosje in de shopping cart zitten bij Fanatec, geld is het probleem niet maar ik heb nog steeds niet de noodzaak gevonden om de overstap te maken naar direct drive ondanks dat ik er met regelmaat bij vrienden mee rijdt. Het is een mooie upgrade maar geen "noodzakelijke" als ik het af zet tegen de andere upgrades welke ik nog in de planning heb staan... ik zal de upgrade nog wel een tijdje doorschuiven denk ik. Misschien dat ik de overstap maak wanneer Fanatec met een upgrade van de huidige direct drives op de proppen komt want waar de CSW V2.5 wel echt klaar is als het gaat om technische mogelijkheden is er technisch gezien bij direct drives nog veel meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betreft een mooi tegengeluid @R2D2 ;)

Mijn reactie was puur op de keuze overweging of een CSW v2.5 of een DD. Ga je naar het totale plaatje en budget kijken dan sluit ik me volledig aan bij jouw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
R2D2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
Ik heb de DD1 al een poosje in de shopping cart zitten bij Fanatec, geld is het probleem niet maar ik heb nog steeds niet de noodzaak gevonden om de overstap te maken naar direct drive ondanks dat ik er met regelmaat bij vrienden mee rijdt. Het is een mooie upgrade maar geen "noodzakelijke" als ik het af zet tegen de andere upgrades welke ik nog in de planning heb staan... ik zal de upgrade nog wel een tijdje doorschuiven denk ik. Misschien dat ik de overstap maak wanneer Fanatec met een upgrade van de huidige direct drives op de proppen komt want waar de CSW V2.5 wel echt klaar is als het gaat om technische mogelijkheden is er technisch gezien bij direct drives nog veel meer mogelijk.
Een situatieschets ter verduidelijking:

Is het niet zoals VR? Je kan bij iemand langs gaan voor een impressie (gehaast, kort, alles niet ingesteld zoals jij dat wilt, ongewennig, etc). Maar op het moment dat je het zelf hebt en rustig alles kan doorlopen, nalopen op je eigen tempo, er goed voor kunt gaan zitten en meerdere dagen mee aan de klooi gaan zonder gehijg over je schouder (ik ben geen sociaal wezen zoals je hoort), dan is alles opeens compleet anders?

Op het moment dat iemand hier langs kwam om VR te testen of er bekend mee te raken gaf ik ze altijd een VR setje mee om zelf een paar weken mee te klooien om te kijken, en de feedback was dan toch zeer gestructureerd anders dan even 30-60 minuten klooien bij een ander (ik gebruik feedback formulieren), en veel positiever.

Ik snap natuurlijk dat het net even anders ligt (spelling?), maar fundamenteel hetzelfde lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darkangle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:27:
[...]

Een situatieschets ter verduidelijking:

Is het niet zoals VR? Je kan bij iemand langs gaan voor een impressie (gehaast, kort, alles niet ingesteld zoals jij dat wilt, ongewennig, etc). Maar op het moment dat je het zelf hebt en rustig alles kan doorlopen, nalopen op je eigen tempo, er goed voor kunt gaan zitten en meerdere dagen mee aan de klooi gaan zonder gehijg over je schouder (ik ben geen sociaal wezen zoals je hoort), dan is alles opeens compleet anders?

Op het moment dat iemand hier langs kwam om VR te testen of er bekend mee te raken gaf ik ze altijd een VR setje mee om zelf een paar weken mee te klooien om te kijken, en de feedback was dan toch zeer gestructureerd anders dan even 30-60 minuten klooien bij een ander (ik gebruik feedback formulieren), en veel positiever.

Ik snap natuurlijk dat het net even anders ligt (spelling?), maar fundamenteel hetzelfde lijkt me.
Heb je een valide punt echter heb ik de Simucube Pro 2 weken in huis gehad, vriend van me die hem in bezit heeft was op vakantie, ding bij hem los geschroefd en bij mij thuis gemonteerd zodat ik er eens echt voor kon gaan zitten. Ik heb in het verleden een site gehad waarbij ik reviews schreef voor DJ gear en weet heel goed dat een uurtje met apparaat x, y of z je geen goed beeld geeft (behalve dan op technisch vlak want dan kun je vaak vrij snel klaar zijn).

Er is echter een maar, tijdens het racen was ik helemaal niet bezig met de verschillen, ik werd er niet sneller of consistenter van en ik stond nog net zo vaak achterstevoren als met de CSW (een veelgehoorde bewering is dat je met een direct drive nooit meer achterstevoren zou staan want gevoel e.d.).

Juist door die 2 weken te rijden met de Simucube was voor mij al snel duidelijk dat direct drive ontzettend mooi is, het gevoel en de ervaring zijn gewoon beter, dus daar kunnen we heel kort over zijn maar was voor mij ook duidelijk dat de noodzaak om de CSW de deur uit te doen en de overstap te maken eigenlijk helemaal niet zo groot is als ik vooraf had gedacht.

Waar ik wel een groot verschil merk is mijn CSL pedalen (zonder loadcell) vs de Heusinkveld Sprints (mag ook wel voor dat geld ;) ) waarbij het veel makkelijker is om later en gecontroleerder te remmen en ook de response op het gaspedaal anders / beter is.

De invloed van een wheelbase wordt naar mijn mening nog wel eens aardig overdreven, tuurlijk willen we allemaal het beste wat er te krijgen is en als geld geen rol speelt moet je de stap ook gewoon maken, maar waarom zou je investeren in een hele dure wheelbase + stuur terwijl het je veel minder brengt dan een goede set pedalen of een upgrade van bijvoorbeeld je pc?

Voor mij waren na 2 weken Simucube in ieder geval een aantal zaken duidelijk,

1 - De overstap naar direct drive mag nog wel even wachten, eerst maar eens andere pedalen en misschien een tripple setup.

2 - Ik blijf lekker hangen in het Fanatec eco systeem, technisch gezien is de Simucube een betere keuze echter mist Simucube het eco systeem wat Fanatec wel heeft. Het grote voordeel van het Fanatec eco systeem is dat ik ieder willekeurig stuur uit de line-up kan pakken en dat zonder gedoe kan monteren op een Fanatec wheelbase, geen geklooi met adapters e.d. gewoon hop uit de doos, monteren en racen.

3 - Het verschil in kwaliteit tussen direct drives onderling is niet zo heel groot, de verschillen in hardware zijn er weliswaar maar veelal komt het aan op de software die het geheel aanstuurt, wat je dus uiteindelijk koopt zal veelal te maken hebben met persoonlijke voorkeuren. Ik kwam bijvoorbeeld de sturen van @Hupske tegen in de Kapral store (ik ga er althans even vanuit dat het om dezelfde persoon gaat ;) ) en dat is natuurlijk hartstikke mooi (en zelfs betaalbaar te noemen) maar wanneer je zoals ik een "casual racer" bent die niet de illusie heeft ooit een top sim racer te gaan en van gemak houd je misschien beter kunt kiezen voor een bepaald eco systeem dan voor "top notch specs" omdat het verschil tussen heel goed en het allerbeste eigenlijk helemaal niet zo groot is.

Nogmaals, als je hele diepe zakken hebt en het jezelf kunt veroorloven om er flink geld tegenaan te smijten moet je het vooral doen, als je denkt dat het je gaat helpen om een betere simracer te worden en je wil er misschien iets anders voor laten... ook vooral doen (die grijze massa in ons hoofd en het wekken van een bepaalde indruk kan soms ook invloed hebben op de prestaties ook al is daar geen enkele reden voor).

Overigens gaat die direct drive er hier ook heus nog wel komen hoor, ik ken mezelf en weet ook echt wel dat er een dag gaat komen dat ik denk "fuck it, nu koop ik hem ook gewoon" (het aangemaakte direct drive spaarpotje zit al een paar maanden vol) maar tot die tijd investeer ik eerst nog even in andere zaken die me wel een verschil op leveren waarvan ik profiteer tijdens het racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als we binnen het Fanatec eco-systeem blijven vond ik de stap van der CSL naar CSW veel groter dan de stap van CSW naar DD. Een wheelbase maakt je inderdaad ook geen betere simracer, ik sta ook nog steeds net zo vaak achterstevoren. Maar ik merk wel dat ik met de DD de auto beter kan corrigeren en je een spin bijv. goed voelt aankomen. Echter is het aan mij om te corrigeren en niet aan de wheelbase.

Er zijn genoeg simracers die met een Thrustmaster setje (niet denigrerend bedoeld) nog steeds sneller zijn dan ik. Zegt natuurlijk ook genoeg over mijn snelheid :D

Ik ben op dit moment de Simucube 2 Pro (nieuwste revisie) aan het testen en sluit me geheel aan bij het feit dat er onderling tussen de SC2 Pro en Fanatec DD weinig verschil zit. Punt 2 uit je post @R2D2 sluit ik me ook volledig bij aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 20-11-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Duidelijk verhaal. Echter, rijden om eerste te worden gaat zowieso niet lukken voor mij, en ik speel met een heel andere insteek. Beroeps deformatie denk ik. Ik speel voor immersie. Dan zijn de overwegingen inderdaad heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darkangle schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:36:
[...]

Duidelijk verhaal. Echter, rijden om eerste te worden gaat zowieso niet lukken voor mij, en ik speel met een heel andere insteek. Beroeps deformatie denk ik. Ik speel voor immersie. Dan zijn de overwegingen inderdaad heel anders.
Ach rijden om eerste te worden zal voor 90% van de mensen hier niet gelden denk ik.

Bottom line is gewoon dat als je het je kan veroorloven op wat voor manier dan ook en je de wens hebt altijd dat stapje hoger te pakken aan materiaal je het gewoon moet doen, of het je nou beter maakt of niet, Sim racen is hoe dan ook een bodemloze put als het om geld gaat 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R2D2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:48:
[...]
Sim racen is hoe dan ook een bodemloze put als het om geld gaat 😂
Zo is het me nooit verteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Excuses voor de late reactie, ik was het helemaal vergeten en dacht er net ineens aan tijdens het opnieuw inrichten van alle (USB) kabels. (en nee dit was nog niet klaar bij het maken van deze foto's :9 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU19yr1eGJtoQwkVH32018nFUS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYdWNeIIPdhQWBZKY5f8k6Yj.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat hier om simpelweg 3 profielen met daaronder een VESA plaat.Deze VESA plaat zit een beetje vreemd omdat dit type scherm helaas de aansluitingen aan de achterkant heeft zitten in plaatst van de onderkant. Verder zitten de twee vertikale profielen via een tnut en schoefje vastgemaakt aan de staanders van het stuurtje.

Grootste nadeel is dat dit behoorlijk inflexibel is maar in mijn setup ging het allemaal prima. (maar dan ook net ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34H3M7-p69n_R4PnTkHpjFHtAls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQg36tKwBrCfBzPWHYtzzIuy.jpg?f=user_large

De VESA plaat is volgens mij degene die bij deze set zit:
https://sim-lab.eu/shop/p...t-451?category=5#attr=396 maar ik heb destijds het los besteld bij een andere bestelling, dit kan prima met Sim lab besproken worden via mail.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:54
R2D2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:21:
[...]

3 - Het verschil in kwaliteit tussen direct drives onderling is niet zo heel groot, de verschillen in hardware zijn er weliswaar maar veelal komt het aan op de software die het geheel aanstuurt, wat je dus uiteindelijk koopt zal veelal te maken hebben met persoonlijke voorkeuren. Ik kwam bijvoorbeeld de sturen van @Hupske tegen in de Kapral store (ik ga er althans even vanuit dat het om dezelfde persoon gaat ;) )
Dat heb jij helemaal goed. Mijn ontwerpen zijn daar te koop in de vorm van DIY box. Kapral levert alle materialen wat je nodig hebt en dan moet je hem zelf nog in elkaar zetten.
Stuurtjes zijn te gebruiken voor osw systemen, maar kunnen ook op een Thrustmaster base of Fanatec met podium hub. Als prijs voor zelfbouw stuur kan het niet lager(bedenkt dat er ook nog een fee af gaat voor mij :+ ), als je volledig zelf zou bouwen kom je ook op dat bedrag uit.
Van de stuurtjes die je op je osw kan zetten of thrustmaster zal niemand sneller worden. Die stuurtjes zijn puur voor het uiterlijk, net als dat bij Fanatec is.

Verder het hele verhaal van wel of geen direct drive en wat het verschil groot is of niet, verschilt natuurlijk heel erg vanaf welke base je komt.
Ga je van G27 naar een DD, dan is het verschil natuurlijk gigantisch in wat je allemaal aan feedback erbij krijgt en power. Daar wordt je echt wel beter van.

Heb je zelf een CSW, dan is het verschil niet zo groot. De CSW is natuurlijk al de beste belt driven base die je kan krijgen en heeft ook redelijk wat nm. Daardoor ook weinig last van clipping en krijg je al bijna alle feedback wel binnen. Hierdoor rijd je al gewoon stabiel.
Dan de stap naar een DD maakt je niet meer beter. Verschil wat je dan wel merkt is natuurlijk dat je nog meer power hebt, maar bovenal dat de DD nog een stuk sneller is in de feedback. Wat leuk is voor de beleving. Dus wil je de mooiste en beste ervaring kom je uit bij een DD. Wil je een iets mindere ervaring en heb je iets mindere diepe zakken is de CSW echt een hele goede keuze.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik ben een boodschappen lijst aan het maken om een butt kicker te maken.

Nu werd ik geïnspireerd door de SRS Shakekit. Eigenlijk een kussen met 4 dayton TT's er in.
Wat ik er van begrijp word elke transducer apart aangestuurd. Steentje links voor dayton lv geeft een trilling.

Nu was ik even de handleiding aan het bekijken van de luidsprekers. Maar ik zie dat ze deze parallel aanlsuiten op 1 uitgang.

Maar wil ik onafhankelijke sturing moet ik ze natuurlijk allemaal per los kanaal aansturen.

Ik begon te twijfelen omdat je een 16ohm en 8 ohm versie transducer hebt.

Ondersteund Simhub aparte aansturing?
Zag dat SRS eigen software heeft wat nog verfijnder zou zijn.

Iemand ervaring?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Simhub kan 8 kanalen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
OK top.... Ben er nog niet helemaal in thuis.... Met Simhub bedoel ik dan. Uitgebreid programma iig.

Maar is wel het mooist toch? Apart aansturen?
Ik ga ze onder de zitting van een Gaming chair monteren.

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 22-11-2020 10:23 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
wackidth schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:21:
[...]

OK top.... Ben er nog niet helemaal in thuis.... Met Simhub bedoel ik dan. Uitgebreid programma iig.

Maar is wel het mooist toch? Apart aansturen?
Ik ga ze onder de zitting van een Gaming chair monteren.
Ik heb een Buttkicker Gamer 2 onder de stoel. Voor de races die ik rijd is dit eigenlijk voldoende.
De meeste races die ik rij zijn in een Indycar en dan is de Buttkicker iets teveel van het goede. Dat is niet leuk meer omdat de meeste ovals niet zo glad zijn als een biljartlaken en mijn Buttkicker ook de trillingen van de ophanging doorgeeft. Voor Nascar is het wel een meerwaarde.
In de private league waarin in meedoe rijd ik in een BMW Z4 en dan is het wel een toevoeging.
Ik heb ook 4 transducers liggen die ik maar even aangesloten had, maar dat is voor mij geen meerwaarde. Ik had ze geconfigureerd voor elk wiel. Maar dat is wel een gepuzzel, extra kabels, extra geluidskaart in mijn geval, zware reciever aansluiten.
Dus voor nu gebruik ik alleen de buttkicker in niet-indyraces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Simbob schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb een Buttkicker Gamer 2 onder de stoel. Voor de races die ik rijd is dit eigenlijk voldoende.
De meeste races die ik rij zijn in een Indycar en dan is de Buttkicker iets teveel van het goede. Dat is niet leuk meer omdat de meeste ovals niet zo glad zijn als een biljartlaken en mijn Buttkicker ook de trillingen van de ophanging doorgeeft. Voor Nascar is het wel een meerwaarde.
In de private league waarin in meedoe rijd ik in een BMW Z4 en dan is het wel een toevoeging.
Ik heb ook 4 transducers liggen die ik maar even aangesloten had, maar dat is voor mij geen meerwaarde. Ik had ze geconfigureerd voor elk wiel. Maar dat is wel een gepuzzel, extra kabels, extra geluidskaart in mijn geval, zware reciever aansluiten.
Dus voor nu gebruik ik alleen de buttkicker in niet-indyraces.
Ik heb vier transducers: eentje voor, onder de pedalen, twee in het midden onder de stoel, en eentje achter tegen de rugleuning. Met name onder de pedalen is een goede toevoeging om de je daarmee onderstuur, abs en tc voelt. Verder is het gewoon cool om de curbs onder je linker of rechter bil te voelen als je er vol overheen gaat. 8)

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackidth
Dev0o schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb vier transducers: eentje voor, onder de pedalen, twee in het midden onder de stoel, en eentje achter tegen de rugleuning. Met name onder de pedalen is een goede toevoeging om de je daarmee onderstuur, abs en tc voelt. Verder is het gewoon cool om de curbs onder je linker of rechter bil te voelen als je er vol overheen gaat. 8)
Wel gave setup van transducers. Ik heb zelf een standaard gemaakt voor de T300 pedalen. Zou er daar een op kunnen schroeven.

Helaas kan ik niet in de rugleuning komen.

Maar ik ben bang dat het savonds te veel lawaai gaat maken constructie is van hout. Ben met ik met die vier onder de stoel al bang voor.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 22-11-2020 10:59 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik ben momenteel aan het kijken waar ik rig kan neerpoten in het huis. In de hobbykamer kan ik normaal wel plaats vrij maken maar mijn computer kan daar niet staan. Zijn hier mensen die hun PC in een andere kamer hebben staan als de simrig? En hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik zie dat er optische DP kabels bestaan die verkrijgbaar zijn in 10 en 15m lengte. Een active USB kabel zal ik ook nodig hebben gezien ik +-10m zal moeten overbruggen. En zijn er USB hubs die aan te raden zijn voor sim racen? Dat zou me toelaten 1 USB kabel te trekken naar die kamer en dan daar af te takken voor stuur, pedalen, toetsenbord en muis.

Of is dit helemaal geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Dev0o schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:50:
[...]

Mag ik vragen welke input je allemaal hebt aanstaan in simhub? Ik heb toevallig van de week ook 2 bass shakers gemonteerd. Een onder de pendalen, en een onder de stoel. Maar ben nog wat aan t pionieren welke instellingen het beste uitpakken voor mij. Ik had bv wheel slip aan staan. maar dat gaf bij mij niet zo'n goede beleving.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nog even een vraag over de software:

Zit daar nog veel verschil in? Ik zie bijvoorbeeld Simvibe welke 90 dollar kost terwijl Simhub bekant gratis is.

.

Pagina: 1 ... 25 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.