Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 11:27
Hoi allemaal,

Na vorig jaar een Driving Force GT te hebben gekocht en een beetje geproefd te hebben aan het simracen vind ik het tijd om een sim rig te gaan bouwen.
Nu zit ik denken de FOFOFU One te gaan maken, maar na ff googlen lijkt het er op dat de pdf nergens meer te vinden is.

Is er hier iemand die, toevallig, de pdf nog heeft en deze zou kunnen delen?

Alvast bedankt

Yesterday starts today...!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-05 16:21
PzYkO schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:19:
Hoi allemaal,

Na vorig jaar een Driving Force GT te hebben gekocht en een beetje geproefd te hebben aan het simracen vind ik het tijd om een sim rig te gaan bouwen.
Nu zit ik denken de FOFOFU One te gaan maken, maar na ff googlen lijkt het er op dat de pdf nergens meer te vinden is.

Is er hier iemand die, toevallig, de pdf nog heeft en deze zou kunnen delen?

Alvast bedankt
Als je me jouw mail adres stuurt via een pm dan kan ik deze wel toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 11:27
RaceKabouter schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:25:
[...]

Als je me jouw mail adres stuurt via een pm dan kan ik deze wel toesturen.
Je hebt pm.

Heel erg bedankt!

Yesterday starts today...!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

kawaholic schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:35:
[...]

Mag ik vragen welke input je allemaal hebt aanstaan in simhub? Ik heb toevallig van de week ook 2 bass shakers gemonteerd. Een onder de pendalen, en een onder de stoel. Maar ben nog wat aan t pionieren welke instellingen het beste uitpakken voor mij. Ik had bv wheel slip aan staan. maar dat gaf bij mij niet zo'n goede beleving.
Als ik deze week even tijd heb zal ik een screenshot maken.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Melkaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:54:
[...]

Excuses voor de late reactie, ik was het helemaal vergeten en dacht er net ineens aan tijdens het opnieuw inrichten van alle (USB) kabels. (en nee dit was nog niet klaar bij het maken van deze foto's :9 )

[Afbeelding]

Het gaat hier om simpelweg 3 profielen met daaronder een VESA plaat.Deze VESA plaat zit een beetje vreemd omdat dit type scherm helaas de aansluitingen aan de achterkant heeft zitten in plaatst van de onderkant. Verder zitten de twee vertikale profielen via een tnut en schoefje vastgemaakt aan de staanders van het stuurtje.

Grootste nadeel is dat dit behoorlijk inflexibel is maar in mijn setup ging het allemaal prima. (maar dan ook net ;) )

[Afbeelding]

De VESA plaat is volgens mij degene die bij deze set zit:
https://sim-lab.eu/shop/p...t-451?category=5#attr=396 maar ik heb destijds het los besteld bij een andere bestelling, dit kan prima met Sim lab besproken worden via mail.
Bedankt nog! De knoop inmiddels doorgehakt en een bestelling geplaatst bij simlab :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 10:46
Fanatec heeft vannacht hun Black Friday deals aangekondigd:
https://forum.fanatec.com/discussion/21677/black-friday-2020

Dit stukje tekst is even essentieel:
Also to ease the pressure on the site, we won’t communicate a specific time when our deals will be online, only that they will be live before noon CEST on Friday November 27th.

Dat is dus VOOR 11u NL tijd, kan dus ook om 8u morgenvroeg zijn.

Personal favorites:
ClubSport Universal Hub for Xbox
Regular Price: €/$ 349.95
BF 2020 Price: €/$ 279.96
Limited to 1000 units worldwide

ClubSport Wheel Base V2.5
Regular Price: €/$ 549.95
BF 2020 Price: €/$ 439.96
Limited to 2500 units worldwide

En voor de instappers:
CSL Elite F1 Set - Officially Licensed for PlayStation (works on PS4 / PS5)

Regular Price: €/$ 699.95
BF 2020 Price: €/$ 559.96
Limited to 2000 units worldwide

Let wel dat de linkjes welk ik heb gebruikt niet op de Black Friday pagina uitkomen.
Voorgaande jaren had Fanatec voor deze aanbiedingen een speciale pagina (per product) aangemaakt!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:27

Superkiwi

Hoi doei

Wel naadje dat ze per product maar een gelimiteerd aantal met korting aanbieden. Als ik morgen op het werk zit en pas eind van de middag tijd heb om te shoppen zou ik dus naast de BF korting kunnen grijpen...

Het enige interessante voor mij is de CSL Elite wheelbase voor Playstation, van €399.95 naar €319.96 :)
Toch maar eens stiekem op het werk shoppen morgen, ik denk dat deze vrij snel uitverkocht zal zijn.
Ik had gehoopt dat er een Clupsport wheelbase zou komen voor de PS5 maar helaas.

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 26-11-2020 11:47 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Stoksbrood
dvdkiwi schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:35:
Wel naadje dat ze per product maar een gelimiteerd aantal met korting aanbieden. Als ik morgen op het werk zit en pas eind van de middag tijd heb om te shoppen zou ik dus naast de BF korting kunnen grijpen...
Ben ik met je eens inderdaad. Is (jammer genoeg) eigenlijk altijd zo bij ze geweest.
Wel is het zo dat de deals niet "aflopen" maar dus doorgaan totdat ze zijn uitverkocht.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je die universal hub altijd nodig of alleen bij bepaalde stuurwielen?
Met bijvoorbeeld https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-formula-carbon lijkt ie niet te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:58:
Heb je die universal hub altijd nodig of alleen bij bepaalde stuurwielen?
Met bijvoorbeeld https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-formula-carbon lijkt ie niet te passen.
De Fanatec universal hub heb je nodig voor sturen die geen Fanatec QR hebben. Die sturen schroef je dan op de hub, en die hub sluit je vervolgens aan op je Fanatec base.

Het stuur wat je laat zien heeft al een Fanatec QR als basis - en de hub past hier dus inderdaad niet op. Fanatec verkoopt ook losse sturen die je er wel op kunt schroeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Eens even zien of de Fanatec deals al online staan:

"... internal server error. Safety car is out.

We are very sorry. The System is very busy at the moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:11:
Eens even zien of de Fanatec deals al online staan:

"... internal server error. Safety car is out.

We are very sorry. The System is very busy at the moment"
Het is me rond 10 voor 9 gelukt om een Universal Hub te bestellen 8) !
Nu nog ergens een mooi stuurtje zoeken om erop te schroeven.

Edit; Is 't jou nog gelukt om een bestelling te plaatsen (of had je überhaupt iets op het oog)?

[ Voor 17% gewijzigd door Stoksbrood op 27-11-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik kom soms op de pagina maar zodra ik naar "wheelbases" ga kom ik weer in het refresh scherm...
Kon net wel zien dat er nog 748 units van de CSL Elite F1 kit beschikbaar waren.

Daar ik 3 losse items wil bestellen (base, wheel, pedals) wordt het koffiedik kijken of ik het kan bestellen vandaag. Eigenlijk had ik gisteren al een winkelmandje moeten vullen.

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 08:07
Hier uiteindelijk ook gelukt na een uur lang klikken, refreshen en refreshen.

Het is misschien een goede tip om seperaat alvast te proberen een account aan te maken in een andere browser. Account aanmaken tijdens het bestellen is namelijk een beetje omslachtig. Je moet eerst je email bevestigen voor je door kan gaan met betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 14:40
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:31:
Ik kom soms op de pagina maar zodra ik naar "wheelbases" ga kom ik weer in het refresh scherm...
Kon net wel zien dat er nog 748 units van de CSL Elite F1 kit beschikbaar waren.

Daar ik 3 losse items wil bestellen (base, wheel, pedals) wordt het koffiedik kijken of ik het kan bestellen vandaag. Eigenlijk had ik gisteren al een winkelmandje moeten vullen.
Blijven proberen. Ik werkte ook met meerdere schermen. Dat ging erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:31:

Ja, de website is echt dikke bagger momenteel. Als je iets van de Black Friday deals had willen hebben was dat niet gelukt door gisteren al je winkelmandje te vullen. Voor iedere Black Friday deal maken hun altijd een aparte productpagina aan (meen ik).

Edit: Dit jaar lijken ze het toch "geïntegreerd" te hebben op hun eigen site. Als ik naar wheel bases ga zie ik daar de producten ook met korting.

Jammer genoeg dat er geen losse pedalen zitten dit keer, dan had je je eigen "bundel" kunnen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 27-11-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het aanmaken van een account is ook al een hele uitdaging nu.
Leermomentje voor de volgende keer: beter voorbereiden ;)

Lol, nu geeft ie aan dat er nog 1187 units beschikbaar zijn, een half uur geleden waren het er nog 748.
Goed, alles zit in het winkelmandje, registratie is gelukt, nu kijken of we de boel af kunnen ronden.
*edit
Oh nee, nu is heel mijn winkelwagentje weer leeg _O-

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:54:
Het aanmaken van een account is ook al een hele uitdaging nu.
Leermomentje voor de volgende keer: beter voorbereiden ;)

Lol, nu geeft ie aan dat er nog 1187 units beschikbaar zijn, een half uur geleden waren het er nog 748.
Goed, alles zit in het winkelmandje, registratie is gelukt, nu kijken of we de boel af kunnen ronden.
*edit
Oh nee, nu is heel mijn winkelwagentje weer leeg _O-
Pffff.... wat een ellende zeg!
Hoop dat 't je nog lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Toevoegen aan winkelwagentje lukt voor geen meter. Op zich kom ik prima op de pagina met F5-en, maar daar houdt het wel op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Stefmeister8 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:10:
Toevoegen aan winkelwagentje lukt voor geen meter.
Heb jij ook een witte balk rechts in beeld met oneindig draaicirkeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:11:
[...]

Heb jij ook een witte balk rechts in beeld met oneindig draaicirkeltje?
Klopt.. dat krijg ik helaas niet anders. Ik refresh op de directe productpagina en dan kom je daar wel op, maar die winkelwagen laad maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Het loont om daar gewoon te wachten. Bij mij heeft hij 5 min lopen draaien en toen zat hij opeens in het mandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb nu al een ruim half uur 3 draaiende schermen open staan, wacht het rustig af.
Op mijn 4e scherm ben ik inmiddels ingelogd en probeer ik mijn (zo te zien gevulde) winkelmandje te kunnen openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:45:
Ik heb nu al een ruim half uur 3 draaiende schermen open staan, wacht het rustig af.
Op mijn 4e scherm ben ik inmiddels ingelogd en probeer ik mijn (zo te zien gevulde) winkelmandje te kunnen openen.
Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Wat een gedoe als ik dat zo lees! Ondertussen zelf even op de Fanatec site gekeken en dan gaat het toch jeuken om een extra stuur aan te schaffen. Maar ik houd me in!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
Site lijkt momenteel iets beter bereikbaar dan vanochtend.
Ik zeg iets beter, nog niet goed :+

[ Voor 34% gewijzigd door Stoksbrood op 27-11-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Eindelijk er doorheen... uitverkocht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hier staan de schermen nog steeds te draaien.
Eén scherm doe ik af en toe op F5'en maar dat helpt nog niet veel, het winkelwagentje wil niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Stefmeister8 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:35:
Shit man... Dat is wel heel kut.
Ik zou het in de gaten houden, als men hun order niet af kan maken komen ze terug in stock!
Dit was met het laatste F1 2020 stuur ook zo, heeft meerdere keren op sold out gestaan maar uiteindelijk waren er een stuk of wat beschikbaar gekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Stoksbrood op 27-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Stefmeister8 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:35:
Meen je :( klote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Stoksbrood schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:36:
[...]

Shit man... Dat is wel heel kut.
Ik zou het in de gaten houden, als men hun order niet af kan maken komen ze terug in stock!
Dit was met het laatste F1 2020 stuur ook zo, heeft meerdere keren op sold out gestaan maar uiteindelijk waren er een stuk of wat beschikbaar gekomen.
Ja ik ga hem nog even refreshen om in de gaten te houden. Ik was eindelijk door mijn winkelwagentje heen en toen zag ik dat de prijs van de CSL Elite F1 naar 700 was geschoten. Toen ik er doorheen klikte waren er nog 18 beschikbaar ofzo. Ugh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheColaglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2020
Hier ook een gezellige ochtend op de Fanatec site achter de rug. Ben al een tijdje aan het rondkijken om met simracen te starten en wilde met de release van de PS5 meteen de hele reutemeteut bij elkaar zoeken. Oorspronkelijk de gedachten op een T300 RS GT gezet, maar heb me met de Black Friday deals van Fanatec laten meeslepen.

Gevolg: een CSL Elite wheel base, stuur en pedalen (inclusief load cell kit). In combinatie met een PlaySeat Challenge moet dat toch werkbaar zijn op PS5, of ben ik ergens zwaar de mist in gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hehe, eindelijk gelukt.
Mijn winkelwagentje was ondertussen gevuld met een 2 wheelbases, 2 stuurtjes en een set pedalen :P
Orderbevestiging binnen via de mail. Toch weer 6 uurtjes nuttig besteed.
d:)b
TheColaglas schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:54:
In combinatie met een PlaySeat Challenge moet dat toch werkbaar zijn op PS5, of ben ik ergens zwaar de mist in gegaan?
Ik heb hiervoor een Playseat Evolution gehad waar een Thrustmaster T500 op zat en had wel wat flex.
Ik denk dat je, zeker met een Fanatec, een gewaagde keuze hebt gemaakt met de Playseat Challenge.
Niet alleen door de krachten op het stuur maar ook vraag ik me af hoe de playseat zich houdt als je volle kracht op je loadcell pedaal geeft.
Op de vraag of het werkbaar is met PS5: dat wel :)
Veel plezier!!

[ Voor 72% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheColaglas
dvdkiwi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:56:
Hehe, eindelijk gelukt.
Mijn winkelwagentje was ondertussen gevuld met een 2 wheelbases, 2 stuurtjes en een set pedalen :P
Orderbevestiging binnen via de mail.
d:)b

[...]

Ik heb hiervoor een Playseat Evolution gehad waar een Thrustmaster T500 op zat en had wel wat flex.
Ik denk dat je, zeker met een Fanatec, een gewaagde keuze hebt gemaakt met de Playseat Challenge.
Niet alleen door de krachten op het stuur maar ook vraag ik me af hoe de playseat zich houdt als je volle kracht op je loadcell pedaal geeft.
Op de vraag of het werkbaar is met PS5: dat wel :)
Veel plezier!!
op full force kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. Maar die Playseat schijnt zeer degelijk te zijn als instapper en zeker voor die prijs vergeleken met een echte rig. Dus in begin dacht ik nog met die force feedback te spelen, maar dan is het wel futureproof voor wanneer ik een vaste rig aanschaf. Ik dacht de flex vooral in op/neer zit en zeer weinig links-rechts, maar ik zal het binnenkort wel ondervinden zeker :)

en even voor mijn gemoedsrust: ik vond zonet in de rapte iemand die een DD1 op een Playseat Challenge gemonteerd heeft en beweerde dat dat verrassend goed functioneerde :+

I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh qua prijs/kaliteit is het inderdaad heel goed te doen hoor, ik ken wel wat mensen die zo'n Playseat hebben (icm T300) en er heel tevreden over zijn. Niet alleen omdat het een stuk goedkoper is dan een 'echte' rig maar vooral vanwege het gemak van opbergen.

Voordat ik besloot om een Simlab te halen heb ik gekeken naar een GT Omega Art en zelfs die kwam in het midden omhoog als men daar vol op de rem trapte, hoewel die me toch vrij stevig leek.
Daarna al vrij snel besloten dat een Fanatec set een goed onderstel verdient en ik zo min mogelijk 'last' van beweging wil hebben; de keus voor Simlab was toen vrij snel gemaakt.
Onder de streep een ontzettend duur geintje maar een hobby mag geld kosten imho ;)
Ik ben in elk geval heel benieuwd naar je bevindingen!

Off-topic: welke games ga je ermee spelen op de PS5?
@TheColaglas Met GT Sport, ACC, F1 en Dirt (hoewel die laatste vrij arcade is) zit je voorlopig wel goed.
Daarnaast heb je ook nog Project Cars 3 maar ook die is wat meer arcade, zeker tov zijn voorgangers.
Als alternatief voor Dirt zou ik Dirt Rally 2.0 aanbevelen, toch iets uitdagender (lees: meer sim).

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 27-11-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheColaglas
Tja, het is zeker in het begin de gulden middenweg vinden tussen prijs, kwaliteit, plaats, tijd,... en sommige dingen krijg je aan de wederhelft al beter uitgelegd dan andere :*)

Ik had gedacht aan GT Sport, Dirt en Assetto Corsa, maar ik ben er nog niet voldoende in thuis om de pro's en contra's van elk spel af te wegen. GT leek mij evident voor de directe fun factor. En Assetto Corsa zou heel goeie physics hebben. Nuja, een deel van de mogelijke games elimineer je al bij de keuze voor PS. Is er nog een verborgen parel die ik zeker moet kennen?

edit: F1 zal er zeker ook wel tussen zitten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TheColaglas op 27-11-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-04 16:25
---

Die playseat challenge is goud. Werkt verrassend goed, ook in combinatie met load cell pedalen (al moet je hem wel goed vast zetten)

Heb je wel de CSL elite voor PS gekocht? er zijn 2 varianten, wel en niet compatible met PS

Ik heb de pedalen zo vast gezet: met een plaat eronder geschroefd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KmTvDwpXV6FjCInSRGaBKVOkyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBlpevwiF0flq79Os0PrdQzi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Arfalas op 27-11-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arfalas schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:30:
[...]
Heb je wel de CSL elite voor PS gekocht? er zijn 2 varianten, wel en niet compatible met PS
Uiteraard ;)

Ik heb nu alle componenten van de nieuwe setup ofwel binnen ofwel besteld. Kan niet wachten om de boel op te bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 16:50
Edit: Inmiddels keuze gemaakt, Het is de Thrustmaster T300 Alcantara geworden.
Onderbouwing van die keuze heb ik in een ander topic gegeven en voeg ik onderaan deze post als quote toe.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zit nu al een aantal dagen te twijfelen over de aanschaf van een beter stuur en eventueel ook een andere wheelstand/playseat challenge.
Mag ik hier om advies vragen? Zo ja, Zie hieronder. Mocht het niet mogen dan splits ik het af.

Heb een Logitech driving force GT, op 50% FFB in de software. Zit op een ikea Poang en stuur staat op een vrij simpele standaard met paal tussen de benen. (Wat best irritant is.)

Speel nu voornamelijk Snowrunner.
En mijn bedoeling is om weer met Rally sims te beginnen (Dirt Rally/2.0, en later WRC 8/9), maar wil eerst even leren rijden met Dirt 4 waar ik de in game FFB op 75% gezet heb.
Daarnaast zal het mits ondersteund ook in gta achtige games gebruikt worden

Even wat punten om in gedachten te houden:
* Schakelen gaat met de automaat, En mogelijk ga ik met flippers op termijn nog een poging wagen maar met koppelingspedaal en hand bak gaat voor mij zeker niet werken (Beperkte informatie verwerkings capaciteit)
* Circuit racen zie ik mijzelf niet doen, Vind het saai en het uit het hoofd leren van rem zones en ideale lijnen is voor mij helaas een brug te ver. (Zie hierboven)
* Gevoel is voor mij belangrijker dan kracht, Ik wil de invloeden op de auto kunnen voelen maar wil ook nog kunnen insturen. (Vandaar ook dat ik de FFB van zowel stuur als game verminderd heb.)
* Platform is PC.
* Budget hang van de keuze af.
* Ruimte voor een vaste rig is te realiseren maar ik durf mij daar nog niet op te storten (en het zou een algemene game rig moeten worden dan: Stuur met pedalen, joysticks voor space sims en andere games met controller)

Huidige kandidaten qua stuur zijn (incl. BF):
Thrustmaster: T300 rs (€250), GT (betere pedalen? €335) of Alcantara (iets groter stuur €390)
Fanatec: csl elite (€320 zonder en €400 met stuur + €99 voor basis pedalen)
Fanatec CSW 2.5, Helaas de BF korting van gemist en wellicht ook te zwaar in FFB voor mij?

Kandidaten voor pedalen (upgrade):
Thrustmaster: T LCM (€185~)
Fanatec: csl elite (€99), csl elite LoadCell (€230), Clubsport V3 (€360)
Heusinkveld: zonder clutch (€450, BF prijs)

Enerzijds is de T300 voor €250 een no risk optie om een beter stuur te hebben en te gaan kijken of ik daadwerkelijk dagelijks ga rijden, valt dat tegen dan ben ik er zonder veel verlies ook snel weer vanaf.
Bevalt het heel goed dan kunnen er altijd nog betere pedalen bij en dan gelijk in één keer goed. (afgelopen dagen teveel verhalen gelezen van mensen die 3 a 4 keer naar iets betere pedalen zijn gegaan, Meestal van standaard naar t3pa, die gemod en vervolgens naar een loadcell set)

Anderzijds lees ik ook veel klachten over de T300 en is het misschien verstandiger om mijn geld te steken in iets met een betere betrouwbaarheid? Wat dan de Fanatec csl elite zou moeten zijn, Al moet ik daar wel direct een pedalen keuze bij maken. Nu zouden de standaard csl elite pedalen al zeer goed zijn en kun je daar later makkelijk de loadcell upgrade aan toevoegen.

Misschien zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Alle hulp is welkom ;)
Sato schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:51:
Wat het stuur betreft, Je gaf aan niet onder de indruk te zijn van de logitech.

Nu heb ik zelf een logitech driving force gt en dat gedraai in dat tandwiel voelt gewoon niet lekker, Dus wilde ik een ander stuur.
Na een week research en reviews vandaag bij Amazon (.de maar ook bij .nl) voor €364,04 de Thrustmaster T300 blabla Alcantara besteld, Met de simpele redenering: Sowieso 2 jaar met garantie racen en daarna bij een eventueel defecte basis nog een los stuur en pedalen set over houden waar nog wel markt voor is. (+/- €100 per jaar om te racen ;) )

Andere optie was de standaard t300 kit voor €250 maar dan zou ik er qua pedalen en hoe het stuur aanvoelt niet op voorruit zijn gegaan, Loadcell pedalen kan later altijd nog.
Of Fanatec csl elite maar dat was duurder met pedalen (€500 zonder en €630 met Loadcell) en dan zou ik mezelf kennende toch altijd het gevoel blijven houden dat ik liever de csw 2.5 had gekocht met v3 of heusinkveld pedalen en een hoger kwaliteit stuur... Alleen dat kost dan €1200/€1500 en dan moets er van mij ook nog meteen een simrig bij.

Die Thrustmaster durf ik zonder schaamte nog op een wheelstand te zetten en dan kan ik nog even in de poäng van ikea blijven zitten tot ik zeker weet dat ik wekelijks genoeg sim race uurtjes draai om een vaste rig te verantwoorden. (Want voor een vaste sim rig moet de tv bij mijn bed of een groot deel van mijn andere hobby opgeofferd worden om de benodigde ruimte vrij te krijgen.)

Het is voor mij dus de Alcantara kit geworden mede omdat die een iets groter en prettiger stuur heeft (30cm vs 28cm) en ook wat betere pedalen tegenover de basis set, En dat voor maar €115 meer dan de basis kit en €30 meer dan de GT kit (zelfde stuur als basis kit en zelfde pedalen als de Alcantara kit.)

Misschien helpt het in je keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Sato op 01-12-2020 17:13 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheColaglas
Arfalas schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:30:
---

Die playseat challenge is goud. Werkt verrassend goed, ook in combinatie met load cell pedalen (al moet je hem wel goed vast zetten)

Ik heb de pedalen zo vast gezet: met een plaat eronder geschroefd
Klinkt alvast geruststellend, heb ook gegoogeld en youtube afgeschuimd en de flex blijkt relatief mee te vallen heb ik de indruk. Of toch zeker niet in die mate erg is dat het storend wordt.

Heb al een aantal opties gevonden om de pedalen goed vast te zetten, tot gewoon snelbinders, al heb ik daarbij wel mijn bedenkingen wat betreft duurzaamheid. Langs de andere kant, een snelbinder kost natuurlijk helemaal niets he :/

En geen zorgen, ben heel erg voorzichtig in de dingen, heb wel 20 keer gecheckt of dat PS compatible was :+

@dvdkiwi : het was idd Dirt 2.0 die ik bedoelde, was er niet van op de hoogte dat er meerdere versies van zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Tiewraps heb ik geprobeerd, maar die braken regelmatig. Misschien dat het werkt als je dikke stevige gebruikt. Kan je in principe makkelijk testen voor een paar euro.

Als je goed de kerbs pakt heb je soms het idee dat je hele stoel uit elkaar trilt, maar dat helpt alleen maar voor de beleving :D
Ik heb de CSL op de playseat altijd op 100% ffb gehad, en het is echt wel stevig genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 15:12
Heb met de Black Friday actie een Fanatec wheel base v2.5 besteld. Komend van een CSL Elite (DM indien interesse - gaat in de verkoop, aangeschaft Mei/20) Is het verschil zeker voelbaar, nu even uurtjes maken voor een betere indruk.

Ik heb het Formula V2 stuur in combinatie met podium advanced paddle module. Nu voel je hem al aankomen misschien, de Advance Paddle Module wertkt niet helemaal naar behoren meer.

De linker- en rechter bovenste flipper reageren niet meer. Koppelingen en up/down shiften lukt wel.
Iemand toevallig ervaring mee (speel op XSX)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Prev schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:05:
De linker- en rechter bovenste flipper reageren niet meer. Koppelingen en up/down shiften lukt wel.
Iemand toevallig ervaring mee (speel op XSX)?
Even testen aan een PC/Laptop en eventueel even de firmware upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
@Prev Je bevestigd precies wat ik al vermoedde, De CSW v2.5 is het waard over de CSL Elite.
Voor nu dan ook voor de Thrustmaster T300 gekozen om eerst te kijken hoeveel ik daadwerkelijk ga simracen, Als dat goed bevalt dan upgrade ik in één keer door naar de CSW v2.5 + v3 of heusinkveld sprint pedalen.

Nu moet ik alleen nog de keuze maken tussen de Playseat Challenge of een opvouwbare wheelstand zoals bijvoorbeeld de GT Omega apex, Next Level Racing wheelstand en/of een nog te vinden concurrent, Beide hebben uiteraard hun voor en nadelen. (Als stoel heb ik een ikea poäng staan.)
De next level racing F-GT Light zie ik overigens niet zitten :+ dat vereist net wat meer opzet en afbreek werk dan de playseat challenge, is zwaarder en neemt zowel gebruiksklaar als opgevouwen ook meer ruimte in.

Ik heb gelukkig nog wel even bedenktijd want het stuur komt pas van het weekend/begin volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:13
Iemand de upgrade gemaakt naar de Zen 5800/5900 die op 1440 resolutie of hoger speelt? Heb nu een I5 8600K (overclockt op 5Ghz) en ik vraag me af of deze upgrade de €600 waard gaat zijn of dat ik het beter ergens anders kan toepassen in deze hobby :)

Zie overal benchmarks dat het verschil vanaf 1440 niet meer zo groot is, maar aangezien ik simhub,crewchief enz draai en graag met veel AI speel heeft het misschien meer voordeel dan algemene game benchmarks laten zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Die kan ik zeker aanraden. Ik ga volgende week upgraden naar een SimLab, maar de GT Omega Apex is zeer stevig en makkelijk op te bergen (zolang je geen direct drive erop zet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De rigs van GT Omega hebben ook wel een vrij vriendelijke prijs van wat ik op de site zag. Was in eerste instantie dan ook van plan om voor een Art te gaan.
Net als de meesten heb ik zelf ook niet heel veel ruimte voor een rig maar heb het maar geaccepteerd dat ie hier in de woonkamer staat :P
Stevigheid woog voor mij zwaarder dan het praktische aspect (lees: opvouwbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Sato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:56:
@Prev Je bevestigd precies wat ik al vermoedde, De CSW v2.5 is het waard over de CSL Elite.
Voor nu dan ook voor de Thrustmaster T300 gekozen om eerst te kijken hoeveel ik daadwerkelijk ga simracen, Als dat goed bevalt dan upgrade ik in één keer door naar de CSW v2.5 + v3 of heusinkveld sprint pedalen.

Nu moet ik alleen nog de keuze maken tussen de Playseat Challenge of een opvouwbare wheelstand zoals bijvoorbeeld de GT Omega apex, Next Level Racing wheelstand en/of een nog te vinden concurrent, Beide hebben uiteraard hun voor en nadelen. (Als stoel heb ik een ikea poäng staan.)
De next level racing F-GT Light zie ik overigens niet zitten :+ dat vereist net wat meer opzet en afbreek werk dan de playseat challenge, is zwaarder en neemt zowel gebruiksklaar als opgevouwen ook meer ruimte in.

Ik heb gelukkig nog wel even bedenktijd want het stuur komt pas van het weekend/begin volgende week.
Ik heb zelf de f-gt van nextlevel en moet zeggen bevalt zeer goed. Wat betreft de ffb op de V2.5 valt na twee uurtjes spelen op dat het meer 3d aanvoelt dan de csl elite en een stukje preciezer/sneller is.

@Jay-v Thanks voor de tip het werkte. Had eerlijk gezegd verwacht dat de base wel laatste firmware zou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Prev op 01-12-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
Prev schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:05:
Heb met de Black Friday actie een Fanatec wheel base v2.5 besteld. Komend van een CSL Elite (DM indien interesse - gaat in de verkoop, aangeschaft Mei/20) Is het verschil zeker voelbaar, nu even uurtjes maken voor een betere indruk.
Die van mij is gisteren ook binnen gekomen. Wat een power en precisie zit er in dat wiel.

Ik heb wel een vraag. Maken de ventilatoren bij jou ook zo een enorme herrie tov de CSL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De fans van de CSW v2.5 hoor je wel. Maar bij de CSL hoorde ik ze ook.

De overstap van een CSL naar CSW v2.5 vond ik groot. De overstap van een CSW v2.5 naar DD vond ik minder groot dan van de CSL naar CSW v2.5. Maar sinds ik met een DD rij ben ik wel veel constanter geworden,

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Laat ze daarom maar snel een CSW 2.5 voor de Playstation 5 ontwikkelen ;)

Vandaag mijn fanatec spulletjes opgehaald. Kan het nog niet opbouwen omdat ik nog wat troep van een verbouwing moet opruimen maar kon het niet laten om alvast even te kijken ;)
Wat een fraaie unit is dit zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzv2ycfkz-mFOD1iYVhkNDRrLF4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnJJoVG7ScJDLcGZg3aNMsTQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr8BTVmNKbQAZBvRcjiB5pvMh7o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb7OiM27dn2CfzsOZxXeCmGO.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 87% gewijzigd door Superkiwi op 02-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
Hier een filmpje naar het geluid van mijn Fanatec ClubSport 2.5. Het is echt veel harder dan mijn CSL.

Ik heb al een post naar de helpdesk gestuurd, maar benieuwd naar jullie reactie of dit normaal is.

YouTube: Fanatec 2.5 noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jczuidervaart schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:45:
Hier een filmpje naar het geluid van mijn Fanatec ClubSport 2.5. Het is echt veel harder dan mijn CSL.

Ik heb al een post naar de helpdesk gestuurd, maar benieuwd naar jullie reactie of dit normaal is.

Als mijn CSW warm was klonk hij ook zo. Naarmate hij afgekoeld was werd hij wel weer stil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
Luckeh schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:01:
[...]

Als mijn CSW warm was klonk hij ook zo. Naarmate hij afgekoeld was werd hij wel weer stil.
Bedankt voor je reactie. Ongelooflijk wat een herrie :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maremen
  • Laatst online: 31-03 23:17
Heeft er iemand ervaring met racestoelen voor wat langere mensen?

Ik ben 1,92m met een normaal postuur en vroeg me af of ik bij het zoeken naar een stoel dan naar bepaalde merken moet kijken. Mijn budget ligt rond de 300 euro incl. beugels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood

Wat andere hier ook al zeggen, zo klinkt ie bij mij ook bij hoge belasting.
Al rijd ik bijna nooit op 100% FFB maar meestal tussen de 50 en 75%, dan blijft ie ook een stuk stiller.

HEEL af en toe als ik de base aanzet wil de fan wel eens op 100% draaien, een simpele off, paar seconden wachten en weer aanzetten lost die eigenlijk altijd wel op.

Misschien even een case aanmaken bij Fanatec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heel normaal, en ook heel normaal dat ie meer herrie maakt dan een CSL, er zit namelijk een fan extra in.

Als je van de bovenste rij knoppen de binnenste aan zowel de linker als rechterkant indrukt + je schakel flippers in trekt (zo even uit het blote hoofd) zul je zien dat de temperatuur van de motor naar alle waarschijnlijkheid 40+ graden is en dan gaat ie full pull qua fans. Ik hoor het alleen wanneer ik mijn koptelefoon af zet na het gamen overigens :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik sta op het punt om mijn Fanatec CSW 2.5 te verkopen om de stap naar een Direct drive te maken. Nu de vraag welke?

- Simucube Pro
- Fanatec DD1

Zijn er meer tweakers die voor dezelfde keuze hebben gestaan en mijn hun keuze kunnen uitleggen?

Ik ben al in het bezit van een Podium Hub+Paddles van Fanatec waardoor ik stiekem ook binnen het Fanatec ecosysteem wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ik heb net de stap naar de Fanatec DD1 gemaakt. Kort gezegd schijnt de Simucube marginaal betere FFB te hebben, maar daar staat het hele Fanatec ecosysteem tegenover, wat relatief plug & play is. Natuurlijk moet je wat tweaken bij beiden, maar fanatec schijnt hierin wat intuïtiever te zijn.
De pedalen kon ik ook zo achterin pluggen. Helemaal handig als je ook een fanatec shifter en handrem hebt. scheelt zo weer 3 usb poorten
Je leest veel meer spookverhalen over de Fanatec customer support, maar ze verkopen ook veel meer spullen. Mijn ervaring met de helpdesk is overigens prima (ik had een kapotte heel plate van de CSL pedalen, binnen een week had ik een nieuwe in huis voor 10 euro aangezien het geen garantie meer was)

Voor mij is het gemak iets belangrijker dan een potentieel marginale winst in FFB. Beiden zijn namelijk gewoon erg goed, als je het verschil uberhaubt al merkt bij normaal gebruik..

Fanatec zie ik een beetje als de Apple onder de sim spullen. Gewoon perfect spul wat intuïtief en goed werkt. Als je de laatste 2% er uit wilt halen zijn er misschien andere merken beter geschikt voor je

edit
---

Oh, nog vergeten. De stuurtjes bij fanatec zijn standaard draadloos, bij simucube geloof ik niet standaard.

[ Voor 5% gewijzigd door Arfalas op 02-12-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

mr.DJ95 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:28:
Ik sta op het punt om mijn Fanatec CSW 2.5 te verkopen om de stap naar een Direct drive te maken. Nu de vraag welke?

- Simucube Pro
- Fanatec DD1

Zijn er meer tweakers die voor dezelfde keuze hebben gestaan en mijn hun keuze kunnen uitleggen?

Ik ben al in het bezit van een Podium Hub+Paddles van Fanatec waardoor ik stiekem ook binnen het Fanatec ecosysteem wordt getrokken.
Zelf ook voor de keuze gestaan destijds, en ik ben voor de Simucube 2 Sport gegaan. Ik kwam van een Fanatec CSL Elite, maar ik had buiten het standaard bijgeleverde stuurtje nog geen andere stuurtjes van Fanatec.

Waarom ik gekozen heb voor Simucube is omdat Granite Devices hun werkwijze omtrent deze motor mij wel aansprak, evenals de openheid en samenwerking met de community omtrent de bijbehorende TrueDrive software en mogelijke verbeteringen in nieuwe iteraties van zowel de hard- als software. Daarnaast oogt de Simucube wat mooier en professioneler, maar dat is slechts smaak.

En, ik wilde custom kwalitatief hoogstaande (draadloze) stuurtjes kunnen gebruiken. Niet dat Fanatec die niet heeft maar veel minder keuze en het blijft Fanatec (met alle respect).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
die cube control stuurtjes zijn inderdaad wel om te kwijlen

Afbeeldingslocatie: https://cubecontrols.com/wp-content/uploads/2019/11/Formula-CSX2-front-700x700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

- Simucube Pro
- Fanatec DD1

Ik heb ze beiden naast elkaar gehad en heb nu permanent de SC Pro in gebruik (met het hierboven Cube CSX 2 stuurtje van een post hierboven :))

Hier heb ik wat bevindingen gepost. In een nutshell: Als je voor de FFB zit te twijfelen, dan denk ik dat je vooral naar je portemonnee moet kijken. Ik merkte geen verschil in de FFB zelf. De DD-units zijn goed aan elkaar gewaagd. Ik rijd met de SC Pro op max 40% FFB, of zelfs minder.

edit:
Nog wat toevoegingen:
De fanatec is fijn omdat er geen losse kabel bij zit - en hun stuurtjes zijn competitief geprijst, maar je hebt wel een vendor lock-in. Je kan er later alsnog een hipper stuur opzetten, mits je de kosten van een Podium hub wil accepteren.

De SC is fijn omdat je meer vrijheid hebt voor stuurtjes. Die kabel die (meestal) nodig hebt merk je na een tijdje niet meer. Of je moet een wireless wheel kopen. De Pro heeft om onbegrijpelijke redenen twee losse voedingen. Die zijn best lomp en ik heb speciale 3D brackets laten printen om ze aan m'n rig te bevestigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Luckeh op 02-12-2020 18:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

De nieuwste iteratie van de SC2 Pro heeft nog maar 1 voeding.

Overigens denk ik persoonlijk dat voor pakweg 95% van de mensen de 17nm van de Sport meer kracht zal geven dan je ooit nodig zult hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
dat denk ik ook. Mijn max torque ligt rond de 10nM (50% op het stuur/60% in assetto corsa meen ik), zwaarder hoeft van mij niet. Is denk ik ook niet heel realistisch als je moderne auto's met stuurverkrachting rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:28

- Simucube Pro
- Fanatec DD1

Ik heb afgelopen zomer mijn CSW2.5 opgeruimd voor een SC2 Sport.

Initieel stond ik op de wachtlijst voor een VRS DD en wilde deze ook bestellen, maar kreeg de kans om een SC2 te kopen. Eigenlijk was mijn belangrijkste reden om niet naar fanatec te kijken rond die tijd, veel firmware problemen en ik ben geen fan van hun QR systeem. Vaak wat gerommel en het had ook wel een beetje speling op momenten.

Naast het feit dat ik voor eigen design sturen wilde gaan, de knoop doorgehakt om de stap naar Simucube te maken.

Granite Devices gaat binnenkort trouwens starten met hun software in de cloud. Dat betekent dat mensen hun profielen die ze voor de verschillende auto’s gebruiken in de games kunnen gaan delen. Hiervan zie ik wel een grote meerwaarde, want niets zo vervelend als uren te zitten finetunen bij een nieuwe auto / game.

Ik gebruik voor iRacing iets van 9 verschillende profielen. Verschil tussen bepaalde profielen is gigantisch bij het rijden van fwd, rwd, zonder tc/abs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb beiden wheelbases hier (Fanatec DD PS4 editie en de nieuwe SC2 Pro met enkele voeding).

Wat hier boven allemaal geschreven wordt kan ik bevestigen. De FFB op beiden vind ik niet van elkaar onder doen. Het grote voordeel van Fanatec is dat je binnen het ecosysteem blijft en alles makkelijk op de wheelbase kunt aansluiten. Het nadeel van Fanatec is de QR op de DD, hier zit een soort rubber ring waar de QR van het stuur overheen zit (zie DD review op mijn site voor een foto), hier moet je voorzichtig mee om gaan en het doen zoals in de handleiding staat.

Wat betreft een Cube Controls stuur. Ik heb zelf ook een Cube Controls stuur (Formula Pro) en in combinatie met een podium hub komt het stuur 5cm meer naar je toe dan de standaard Fanatec stuurtjes. Ga je wisselen tussen Fanatec en Cube Controls stuurtjes dan moet je je wheelbase iets verder naar achteren zetten bij de Cube Controls, het stuurt namelijk niet heel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arfalas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:52:
Is denk ik ook niet heel realistisch als je moderne auto's met stuurverkrachting rijdt.
Is dit een typo of ben je nog van het pre-stuurbekrachtiging tijdperk en heb je er gewoon een uitgesproken mening over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
beide niet, maar het hangt van de auto af :P. Ik reed laatst een smart forfour (leenauto), maar daar heb je echt geen feedback. Of je per ongeluk de FFB uit hebt gezet. Dat in combinatie met het gevoel of je op een barkruk zit..
Maargoed, ik ga off topic... :D

[ Voor 4% gewijzigd door Arfalas op 02-12-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wauw, had niet verwacht zo snel reactie te krijgen.

Ik ben in het bezit van de Podium hub en Flippers vandaar dat ik redelijk geneigd ben om de DD1 te kopen. Ik kwam per toeval de deal tegen op de site van Simracing bay die wel erg aantrekkelijk is en heb ze daarom gemaild of ik nog gebruik kan maken van deze actie.

https://www.simracingbay.com/product/sc2-pro-limited-offer/

Iemand wilt mijn CSW 2.5 overnemen voor 450 euro en heb eventueel een koper voor de Hub en Flippers voor 275 waardoor ik voor de DD1 750 euro bij moet leggen en als ik afstap van het Fanatec ecosysteem en SRB gaat akkoord kost het mij 875. Een verschil wat ik graag betaal als ik er goed spul voor terug krijg.

edit: shit waarom rekenen ze zonder BTW bij SRB... kost dus meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 23:29
mr.DJ95 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:29:
Wauw, had niet verwacht zo snel reactie te krijgen.

Ik ben in het bezit van de Podium hub en Flippers vandaar dat ik redelijk geneigd ben om de DD1 te kopen. Ik kwam per toeval de deal tegen op de site van Simracing bay die wel erg aantrekkelijk is en heb ze daarom gemaild of ik nog gebruik kan maken van deze actie.

https://www.simracingbay.com/product/sc2-pro-limited-offer/

Iemand wilt mijn CSW 2.5 overnemen voor 450 euro en heb eventueel een koper voor de Hub en Flippers voor 275 waardoor ik voor de DD1 750 euro bij moet leggen en als ik afstap van het Fanatec ecosysteem en SRB gaat akkoord kost het mij 875. Een verschil wat ik graag betaal als ik er goed spul voor terug krijg.

edit: shit waarom rekenen ze zonder BTW bij SRB... kost dus meer
Die actie is al een paar dagen uitverkocht. Simtag had ook nog een mooie promotie, maar die is ook net afgelopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
jczuidervaart schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:34:
[...]

Die van mij is gisteren ook binnen gekomen. Wat een power en precisie zit er in dat wiel.

Ik heb wel een vraag. Maken de ventilatoren bij jou ook zo een enorme herrie tov de CSL?
Ja wanneer de ventilator naar de hogere stand schakelt maakt het meer herrie, is wel een ander geluid dan bij csl.

Bij mij maakt de stroom adapter een piepend geluid. Heb jij dit ook/bekend fenomeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
Prev schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:04:
[...]

Ja wanneer de ventilator naar de hogere stand schakelt maakt het meer herrie, is wel een ander geluid dan bij csl.

Bij mij maakt de stroom adapter een piepend geluid. Heb jij dit ook/bekend fenomeen?
Nee dat piepende geluid heb ik niet.

Bedankt voor jullie reacties. Klopt inderdaad als ik de ff lager zet dat het dan niet optreeedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prev schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb/had dit bij mijn DD. Ik heb de 220v stekker aan de kant van de voeding er een keer uit getrokken en weer er in gedaan en sindsdien heb ik het niet meer. Met de CSL en CSW heb ik dit nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
jczuidervaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:32:
[...]

Nee dat piepende geluid heb ik niet.

Bedankt voor jullie reacties. Klopt inderdaad als ik de ff lager zet dat het dan niet optreeedt.
Mooizo :) .
Tevens met de FF op 100% krijg je last van clipping. Hierdoor kan je base niet alle "details" overdragen en mis je dus gevoel.

Even een copy paste:
Clipping is lack of detail because of your motor maxing out. A simple example would be: Your wheel is using all its power in a curve. The curve then goes even tighter but it feels exactly the same because your motor is already maxed out.

Veel sims/games hebben wel iets van een user interface waar je je FF uit kan lezen en aan de hand hiervan je setup (base settings) kan tunen zodat je geen clipping hebt maar wel een zo hoog mogelijke FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Beetje zitten kijken naar reviews en forum topics betreffende wheelstands en foldable rigs, Mijn conclusie komt dan op het volgende neer:

Wheelstand is geen goede oplossing.
Voornaamste kandidaat is de GT Omega Apex, Maar de meneer van simracinggarage geeft in zijn review al aan dat je voor stabiliteit toch het beste af bent met een volledige rig en het ding is mij ook net ff te zwaar met alles erop. Daarnaast verwacht ik dat ik door de lage stoel (ikea poäng) ook niet lekker uitkom met de pedalen, Die zitten namelijk vrij dicht op het stuur als je het stuur platform lager zet dan je bij een bureau of eetkamer stoel zou doen.
Op basis van de wheelstand die ik nu heb (hans systeem, jaren geleden eens via marktplaats gekocht.) kan ik al zien dat ik de pedalen aanzienlijk naar achteren heb tegenover het stuur.

De foldables overweeg ik nog,
Waarbij de Playseat Challenge makkelijker in gebruik (opbergen/klaarzetten) en de Next Level Racing F-GT Lite comfortabeler, steviger en veelzijdiger is maar ook duurder. (Binnenkort optionele flight/space sim mounts voor verkrijgbaar.)

Inmiddels neig ik toch steeds meer naar een complete rig waar eventueel de stoel zonder demontage vanaf kan, Zelfbouw van hout of gelijk van aluminium profielen.
De speelruimte wordt dan gedeeld door de sim rig en een roei machine, waarbij er op voorwaarde dat de stoel simpel te verwijderen is ik over genoeg ruimte beschik dat de een aan de kant staat en de ander gebruikt wordt.

Andere optie is tv meubel eruit, tv op verrijdbare standaard en dan is er ruimte voor zowel roei machine waar die nu staat als de simrig die op de plaats van de tv kast komt en daarmee een algemene game plek wordt. (Dan is er ook ruimte voor permanente mounts voor de joysticks, stoel op sliders zodat er buiten het racen ook ruimte voor gamen met controller is. Muis en tobo gebruik ik overigens niet bij het gamen)

Zijn er binnen Europa overigens nog andere aanbieders voor alu profiel rigs buiten simlab, aluxprofiel en motedis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sato schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:20:
Zijn er binnen Europa overigens nog andere aanbieders voor alu profiel rigs buiten simlab, aluxprofiel en motedis?
GT Omega heeft sinds kort ook een (vrij prijzige) alu rig, de GT Omega Prime.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:10

Alfisti

So macht Reisen Spaß

https://www.treq-sim.com/ en https://www.simxpro.shop/ zijn er ook nog, beide zitten in Nederland. Het bedrijf Treq is van mede tweaker @Jimmy J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDVB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-12-2020
Beetje zitten kijken naar reviews en forum topics betreffende wheelstands en foldable rigs, Mijn conclusie komt dan op het volgende neer:

Voornaamste kandidaat is de GT Omega Apex, Maar de meneer van simracinggarage geeft in zijn review al aan dat je voor stabiliteit toch het beste af bent met een volledige rig en het ding is mij ook net ff te zwaar met alles erop. Daarnaast verwacht ik dat ik door de lage stoel (ikea poäng) ook niet lekker uitkom met de pedalen, Die zitten namelijk vrij dicht op het stuur als je het stuur platform lager zet dan je bij een bureau of eetkamer stoel zou doen.
Op basis van de wheelstand die ik nu heb (hans systeem, jaren geleden eens via marktplaats gekocht.) kan ik al zien dat ik de pedalen aanzienlijk naar achteren heb tegenover het stuur.

Waarbij de Playseat Challenge makkelijker in gebruik (opbergen/klaarzetten) en de Next Level Racing F-GT Lite comfortabeler, steviger en veelzijdiger is maar ook duurder. (Binnenkort optionele flight/space sim mounts voor verkrijgbaar.)

Inmiddels neig ik toch steeds meer naar een complete rig waar eventueel de stoel zonder demontage vanaf kan, Zelfbouw van hout of gelijk van aluminium profielen.
De speelruimte wordt dan gedeeld door de sim rig en een roei machine, waarbij er op voorwaarde dat de stoel simpel te verwijderen is ik over genoeg ruimte beschik dat de een aan de kant staat en de ander gebruikt wordt.

Andere optie is tv meubel eruit, tv op verrijdbare standaard en dan is er ruimte voor zowel roei machine waar die nu staat als de simrig die op de plaats van de tv kast komt en daarmee een algemene game plek wordt. (Dan is er ook ruimte voor permanente mounts voor de joysticks, stoel op sliders zodat er buiten het racen ook ruimte voor gamen met controller is. Muis en tobo gebruik ik overigens niet bij het gamen)

Ik zit met het zelfde dilemma en ik denk dat ik voor de nextlevelracing GT Track ga: https://ygz.nl/next-level-racing-gt-track-cockpit.html deze rig komt met wieltjes die je onder het frame kan plaatsen, zodat je hem makkelijk kunt wegrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:35

https://iovaluetech.com/cockpit-racing-station/
Kijk eens hier na. Is het niet een idee om zoiets te maken? Je kan dan dus het zitgedeelte en de pedalen telkens schuiven als je klaar bent met gebruik.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
dvdkiwi schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:54:

GT Omega heeft sinds kort ook een (vrij prijzige) alu rig, de GT Omega Prime.
Ik was hem al tegen gekomen, Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd.
Geven ze nu toe dat dit toch beter is dan de andere frames die ze verkopen of proberen ze hiermee bestaande klanten trouw te laten blijven aan hun merk :+
Alfisti schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:33:
https://www.treq-sim.com/ en https://www.simxpro.shop/ zijn er ook nog, beide zitten in Nederland. Het bedrijf Treq is van mede tweaker @Jimmy J.
Bedankt. Zal er nog eens op mijn gemak naar kijken, eerste indruk geeft twijfels over het wheeldeck van sommige rigs. (ontworpen zonder verstelbaarheid van de hoek)
PDVB schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:29:
Ik zit met het zelfde dilemma en ik denk dat ik voor de nextlevelracing GT Track ga: https://ygz.nl/next-level-racing-gt-track-cockpit.html deze rig komt met wieltjes die je onder het frame kan plaatsen, zodat je hem makkelijk kunt wegrollen.
Dat is behoorlijk veel geld voor wat gewoon hun wheelstand DD is + stoel frame en stoel, En blijft daarbij bijna alle minpunten houden die in de review van simracinggarage genoemd worden. (Waarvan de voornaamste de speling is tussen de buizen van het onderstel en het wheeldeck)

Zou deze persoonlijk dan ook afraden.
Hupske schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:36:
https://iovaluetech.com/cockpit-racing-station/
Kijk eens hier na. Is het niet een idee om zoiets te maken? Je kan dan dus het zitgedeelte en de pedalen telkens schuiven als je klaar bent met gebruik.
_/-\o_

Geniaal zeg dat zoiets al bestaat, Concept is bij deze leuk maar de uitwerking laat voor mij helaas wat te wensen over.
Maar zoiets zelf maken is zeker geen gek idee, Want een soort variatie hierop is precies waar ik zelf aan zat te denken tijdens het eten.

De details daarvan houd ik helaas nog even voor mijzelf tot het helemaal is uitgedacht.

Was op Reddit ook een foto tegengekomen van iemand die met wat overgebleven profielen een wheelstand had gemaakt, Dat is op zich ook geen gek idee omdat je die profielen ook weer kun hergebruiken als je een volledige rig bouwt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sato op 04-12-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sato schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:11:
[...]
Ik was hem al tegen gekomen, Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd.
Geven ze nu toe dat dit toch beter is dan de andere frames die ze verkopen of proberen ze hiermee bestaande klanten trouw te laten blijven aan hun merk :+
[...]
Ik denk niet dat je het zo moet zien.
De andere frames die ze hebben zijn concurrenten van oa de Playseat Evolution en bieden een redelijk goede prijs/kwaliteit verhouding.
Met deze alu rig willen ze denk ik ook klanten bedienen die de boel wat serieuzer willen aanpakken. Persoonlijk denk ik dat ze, gezien de hoge prijs van hun alu rig, nauwelijks klanten bij de concurrent weg zullen trekken.

Maar we zullen zien, Youtube racer Jardier bijvoorbeeld heeft 'm sinds kort ook en dat is voor GT Omega natuurlijk een heel fraai uithangbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Gisteren in het programma frame designer met aluminium profielen zitten spelen.
Eerste ontwerp gemaakt en de kosten daarvan bij aluxprofiel vielen mij nog wel mee, Ik maak dan gebruik van hun pedaldeck en wheeldeck (500mm) omdat die voldoende verstelbaarheid bieden.

Wheelstands en de Playseat Challenge worden inmiddels dus al niet meer overwogen.

Zit nog wel met een vraag.
Door ruimte gebrek en de wens voor multifunctionaliteit wil ik mijn pc op een frame boven de pedalen zetten en ik wil de monitor arm die ik nu gebruik hergebruiken zodat ik bij niet racegames het scherm ook voor het stuur kan hangen, Daarnaast zal de rig op wielen met rem komen te staan.

Mijn vraag is echter of het stuur vibraties door het frame gaat sturen, Of gaat alle FFB echt alleen het stuurwiel in bij een rigide aluminium profiel constructie?
Want vibraties door je pc heen laten lopen lijkt mij geen prettig idee, En die monitor arm die wiebeld al als je even op je bureau leund. (Verleden tijd nu want ik heb geen bureau meer om aan te zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Raimond613

Simracer

Sato schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:11:
Gisteren in het programma frame designer met aluminium profielen zitten spelen.
Eerste ontwerp gemaakt en de kosten daarvan bij aluxprofiel vielen mij nog wel mee, Ik maak dan gebruik van hun pedaldeck en wheeldeck (500mm) omdat die voldoende verstelbaarheid bieden.

Wheelstands en de Playseat Challenge worden inmiddels dus al niet meer overwogen.

Zit nog wel met een vraag.
Door ruimte gebrek en de wens voor multifunctionaliteit wil ik mijn pc op een frame boven de pedalen zetten en ik wil de monitor arm die ik nu gebruik hergebruiken zodat ik bij niet racegames het scherm ook voor het stuur kan hangen, Daarnaast zal de rig op wielen met rem komen te staan.

Mijn vraag is echter of het stuur vibraties door het frame gaat sturen, Of gaat alle FFB echt alleen het stuurwiel in bij een rigide aluminium profiel constructie?
Want vibraties door je pc heen laten lopen lijkt mij geen prettig idee, En die monitor arm die wiebeld al als je even op je bureau leund. (Verleden tijd nu want ik heb geen bureau meer om aan te zitten.)
Als je een Direct Drive stuur hebt dan dreunt je hele alu rig mee, bij mij wel althans en dan heb ik de kracht nog niet op de helft van de max staan. Bij een G29 zal je dat probleem niet zo snel hebben gok ik zo ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik ben op zoek naar de gouden tip. Mijn simrig/pc is klaar. Echter komt mijn Cube Controls stuur pas ergens tussen kerst en de eerste week van het nieuwe jaar. In de tussentijd kan ik niets. Beetje frustrerend (ook geen first world problem) maar ik dacht, wellicht heeft een fellow simracer nog een top tip om een goedkoop stuurtje te kopen (70mm naaf) die ik kan gebruiken totdat de Cube binnenkomt. Zo ja, dan houd ik me aanbevolen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Nielsracing op 12-12-2020 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Nielsracing schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:36:
Ik ben op zoek naar de gouden tip. Mijn simrig/pc is klaar. Echter komt mijn Cube Controls stuur pas ergens tussen kerst en de eerste week van het nieuwe jaar. In de tussentijd kan ik niets. Beetje frustrerend (ook geen first world problem) maar ik dacht, wellicht heeft een fellow simracer nog een top tip om een goedkoop stuurtje te kopen (70mm naaf) die ik kan gebruiken totdat de Cube binnenkomt. Zo ja, dan houd ik me aanbevolen :)

[Afbeelding]
Als je alleen een rond stuur zoekt heb ik nog wel wat liggen van QSP. Volgens mij is dat gewoon de standaard 70mm maat. Zitten alleen geen flippers bij.

Alie expres kan ook zomaar even duren en bol.com is wat prijzig voor de korte termijn

https://www.bol.com/nl/p/...s1PhA.1_4.12.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
mr.DJ95 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:38:
[...]

Als je alleen een rond stuur zoekt heb ik nog wel wat liggen van QSP. Volgens mij is dat gewoon de standaard 70mm maat. Zitten alleen geen flippers bij.

Alie expres kan ook zomaar even duren en bol.com is wat prijzig voor de korte termijn

https://www.bol.com/nl/p/...s1PhA.1_4.12.ProductImage
Ja ik zoek eigenlijk een simpel stuur om alvast wat dingen te finetunen. Niets meer niets minder. De link naar het ronde stuur is wel interessant. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Raimond613 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:19:
[...]

Als je een Direct Drive stuur hebt dan dreunt je hele alu rig mee, bij mij wel althans en dan heb ik de kracht nog niet op de helft van de max staan. Bij een G29 zal je dat probleem niet zo snel hebben gok ik zo ;)
Komt een Thrustmaster T300 met t3pa pedalen op voor nu, Met het oog op een toekomstige upgrade naar een Fanatec CSW v2.5 en V3 of Heusinkveld pedalen.
Of direct drive moet tegen die tijd hebben ingezien dat er ook markt is voor minder krachtige motoren, Een DD tegenhanger van de csw v2.5 bijvoorbeeld.

Nu weet ik dat een alu rig voor de T300 een beetje overkill is, Maar het wordt een algemene game/werkplek voor de komende 40? jaar dus mag het wat kosten.

Bedank voor je snelle reactie, In ontwerp studie 2 wordt de monitor/pc standaard een losstaande unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Inmiddels de Fanatec DD1 besteld en kreeg zojuist de bevestiging dat deze het warenhuis gaat verlaten.

Zijn er hier tweakers/sim'ers die hun DD1 op de Simlab GT1-EVO wheeldeck hebben gemonteerd doormiddel van de bouten aan de onderkant of loont het om de DD1 mount te kopen voor de GT1? En kom ik dan niet in de knel in de hoogte die ik nodig heb?

https://sim-lab.eu/shop/p...-bracket-443#attr=373,590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Qua hoogte kwam ik beter uit met de DD mount. Met de wheeldeck (met csl elite) zaten mijn knieen nog wel eens in de weg.

Ik heb meteen de DD mount gekocht. Een premium stuur verdient ook een premium mount, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

mr.DJ95 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:32:
Inmiddels de Fanatec DD1 besteld en kreeg zojuist de bevestiging dat deze het warenhuis gaat verlaten.

Zijn er hier tweakers/sim'ers die hun DD1 op de Simlab GT1-EVO wheeldeck hebben gemonteerd doormiddel van de bouten aan de onderkant of loont het om de DD1 mount te kopen voor de GT1? En kom ik dan niet in de knel in de hoogte die ik nodig heb?

https://sim-lab.eu/shop/p...-bracket-443#attr=373,590
Ja, ik had de DD1 met drie schroeven vastgezet op een GT1-EVO Wheeldeck. Dat werkt prima en is vrijwel flexvrij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:45
Luckeh schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:42:
[...]

Ja, ik had de DD1 met drie schroeven vastgezet op een GT1-EVO Wheeldeck. Dat werkt prima en is vrijwel flexvrij.
Bij mij was dit niet het geval.. Als je de forces hoog zet zit er zeer zeker flex op. Ik heb toen de DD mount gekocht van simlab en nu is het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Xenophoben schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:46:
[...]

Bij mij was dit niet het geval.. Als je de forces hoog zet zit er zeer zeker flex op. Ik heb toen de DD mount gekocht van simlab en nu is het perfect
Thanks! Heb hem zojuist ook besteld. Ik geef goed geld uit aan een DD. Wil ik er ook optimaal van kunnen genieten. Kwam je een beetje goed uit met de hoogte op de GT1-evo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:45
Ja hoor prima. Beter dan met die andere mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft iemand een tip om de "Cover cap for Connection angle" goed te bevestigen op de GT1 Evo? Deze vallen er bij mij steeds af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
die dingen zijn niet erg goed inderdaad, ik heb er ook al last van.
Ik heb de pins naar buiten gebogen en vastgelijmd met hotglue. Maar ze vallen er nog regelmatig uit

Ik heb het aangegeven bij sim lab en ik heb nieuwe gekregen. Deze hebben echter precies het zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 15:40
Hallo!

Sinds een paar weken verslaafd aan het simmen, dit heeft er voor gezorgd dat ik:

- Klaar ben met de PS4;
- dus een pc aan het samenstellen ben;
- jullie hulp en advies kan gebruiken.

Links en rechts ook al wat advies gekregen in de andere topics maar omdat hier de ervaringsdeskundigen zitten hoor ik graag ook van jullie.

Mijn vraag aan jullie: Zouden jullie eens met jullie kennis en ervaring willen kijken naar mijn samengestelde PC en de keuze van mijn monitor en advies willen geven m.b.t. mijn keuze?

Pc
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2036876

Monitor
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2038198

(alvast) Hartstikke bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:20
Heeft iemand een idee waar je losse plastic doppen kan kopen voor op de alu profielen, mijne zijn zonder en van de week heb ik gemerkt waardoor het beter is er doppen op te hebben.... echter kan ik ze nergens los vinden. betreft 40mm en 80mm standaard profielen.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 19:51

CoronelHimself

Division Brabant

sjepper schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:15:
Heeft iemand een idee waar je losse plastic doppen kan kopen voor op de alu profielen, mijne zijn zonder en van de week heb ik gemerkt waardoor het beter is er doppen op te hebben.... echter kan ik ze nergens los vinden. betreft 40mm en 80mm standaard profielen.
Geen idee wat je met plastic doppen bedoeld, maar je accessories zoekt voor aluminium profielen. Dan kan je bij Motedis terecht.

Vroeger waren de verzendkosten altijd hoog hier, geen idee of dat ondertussen veranderd is, dat dus even in de gaten houden.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:37
Aluxprofiel verkoopt ze gewoon per stuk. Tenminste neem aan dat je de kapjes bedoelt die op de einden van de profielen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Heb je een voorbeeld van welke je zoekt? Heb vast wel wat liggen voor je.
Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.