Beste Tweakers,
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 27 inch QHD monitor (144Hz), uiteindelijk wil ik drie dezelfde monitoren aanschaffen t.b.v. mijn te bouwen simrig.
Het is mijn plan om binnenkort 1 monitor aan te schaffen en op een later tijdstip de overige twee monitoren, ik weet dat het de voorkeur heeft om drie (dezelfde) monitoren te gelijkertijd te kopen, maar aangezien er op dit moment geen ruimte in mijn budget is om drie monitoren ineens te kopen is dit mijn plan. De pc wordt met name gebruikt om racesims op te spelen (Assetto Corsa e.d).
I.v.m. toekomstbestendigheid heb ik gekozen voor een QHD monitor, ik snap dat ik met onderstaande setup niet het maximale uit de monitor haal maar en dat ik zeker bij gebruik van drie monitoren concessies moet doen aan de beeldinstellingen. Ondanks dat vallen de 1080P monitoren nu voor mij af.
Wat is je budget?
350 euro maximaal (per monitor).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals eerder gezegd besef ik mij dat ik niet alle instellingen op max kan zetten en dan nog mag verwachten dat het soepel loopt. Maar aangezien ik terug ben van de dark side (PS4) zal alles er toch wel mooier uit zien.
Wat heb ik zelf gevonden?
Na lang wikken en wegen ben ik zelf op deze monitor uitgekomen:
https://tweakers.net/pric...optix-mag272qp-zwart.html
Wat is mijn vraag?
1. Zijn er in jullie ogen nog betere alternatieven (rekening houdend met beoogd gebruik en budget)?
2. Is het ontbreken van G-sync compatibiliteit bij bovenstaande monitor een probleem als ik deze wil gebruiken i.c.m. de 3060TI en 3 schermen?
Bedankt voor het meedenken!
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 27 inch QHD monitor (144Hz), uiteindelijk wil ik drie dezelfde monitoren aanschaffen t.b.v. mijn te bouwen simrig.
Het is mijn plan om binnenkort 1 monitor aan te schaffen en op een later tijdstip de overige twee monitoren, ik weet dat het de voorkeur heeft om drie (dezelfde) monitoren te gelijkertijd te kopen, maar aangezien er op dit moment geen ruimte in mijn budget is om drie monitoren ineens te kopen is dit mijn plan. De pc wordt met name gebruikt om racesims op te spelen (Assetto Corsa e.d).
I.v.m. toekomstbestendigheid heb ik gekozen voor een QHD monitor, ik snap dat ik met onderstaande setup niet het maximale uit de monitor haal maar en dat ik zeker bij gebruik van drie monitoren concessies moet doen aan de beeldinstellingen. Ondanks dat vallen de 1080P monitoren nu voor mij af.
Wat is je budget?
350 euro maximaal (per monitor).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600KF Boxed | € 234,05 | € 234,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 128,90 | € 128,90 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3060 Ti | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 83,90 | € 83,90 |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG272QP Zwart | € 329,- | € 329,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,51 | € 36,51 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 100,74 | € 100,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.048,90 |
Zoals eerder gezegd besef ik mij dat ik niet alle instellingen op max kan zetten en dan nog mag verwachten dat het soepel loopt. Maar aangezien ik terug ben van de dark side (PS4) zal alles er toch wel mooier uit zien.
Wat heb ik zelf gevonden?
Na lang wikken en wegen ben ik zelf op deze monitor uitgekomen:
https://tweakers.net/pric...optix-mag272qp-zwart.html
Wat is mijn vraag?
1. Zijn er in jullie ogen nog betere alternatieven (rekening houdend met beoogd gebruik en budget)?
2. Is het ontbreken van G-sync compatibiliteit bij bovenstaande monitor een probleem als ik deze wil gebruiken i.c.m. de 3060TI en 3 schermen?
Bedankt voor het meedenken!