Werkt het eventueel om wat tape om die pootjes te draaien zodat ze net wat beter "klemmen" in het omhulsel?Jay-v schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:21:
Heeft iemand een tip om de "Cover cap for Connection angle" goed te bevestigen op de GT1 Evo? Deze vallen er bij mij steeds af
Yes ik zoek die covercaps, en dan voor 80x40mm en 40x40 mm, zo te zien heeft Motedis ze inderdaad, al heb ik er geen 500 nodig lol!CoronelHimself schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:25:
[...]
Geen idee wat je met plastic doppen bedoeld, maar je accessories zoekt voor aluminium profielen. Dan kan je bij Motedis terecht.
Vroeger waren de verzendkosten altijd hoog hier, geen idee of dat ondertussen veranderd is, dat dus even in de gaten houden.
Ik zal Aluxprofiel even checken!rsner17 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:27:
[...]
Aluxprofiel verkoopt ze gewoon per stuk. Tenminste neem aan dat je de kapjes bedoelt die op de einden van de profielen komen?
80x40 en 40x40, moet even tellen hoeveel van wat.mr.DJ95 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:30:
[...]
Heb je een voorbeeld van welke je zoekt? Heb vast wel wat liggen voor je.
[ Voor 105% gewijzigd door sjepper op 12-12-2020 12:36 ]
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Slim, ga ik proberen!Paulus07 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:
[...]
Werkt het eventueel om wat tape om die pootjes te draaien zodat ze net wat beter "klemmen" in het omhulsel?
Hallo allemaal, ik ben net begonnen met simracing. Heb tot nu toe een t300 GT stuur en bevestigd op me bureau. Nu was mij eerste probleem dat me bureaustoel naar achteren reed door de pedalen. Nu heb ik dat.opgelost. maar nu glijden me pedalen weg. Nu ben ik benieuwd of zo'n vloermat van playseat de oplossing is voor de pedalen. Nu staan de pedalen op het laminaat.
Eventueel optie om een balk/plank tussen pedalen en muur te plaatsen (als je bureau tegen een muur staat uiteraard). Hierdoor kan je het schijven van pedalen mss verhelpen.Roytje83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:28:
Hallo allemaal, ik ben net begonnen met simracing. Heb tot nu toe een t300 GT stuur en bevestigd op me bureau. Nu was mij eerste probleem dat me bureaustoel naar achteren reed door de pedalen. Nu heb ik dat.opgelost. maar nu glijden me pedalen weg. Nu ben ik benieuwd of zo'n vloermat van playseat de oplossing is voor de pedalen. Nu staan de pedalen op het laminaat.
Ik ben ooit begonnen met een houten plaat.Roytje83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:28:
Maak er 2 gaten in waar je stoelpoten strak in vallen.
Schroef je pedalen op die plaat.
Of zet de pedalen tegen een muur indien mogelijk. Eventueel met wat opvulling mocht de muur te ver weg staan.
Mijn bureau staat in de hoek, dus iets tegen de muur is helaas geen optie. Misschien dat een frame of plank onder mijn stoel en pedalen een oplossing kan zijn. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat een vloermat kan helpen tegen het schuiven. Maar weet het niet zeker.
Een vloermat (hoeft niet perse van Playseat te zijn, je kan ook gewoon een stukje tapijt bij je lokale tapijtboer halen, een gratis restje ofzo) kan zeker helpen. Vooral als je je bureaustoel rr als gewicht op zet. Evt. Nog met klittenband je pedalen vastzetten op t tapijt.Roytje83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:55:
Mijn bureau staat in de hoek, dus iets tegen de muur is helaas geen optie. Misschien dat een frame of plank onder mijn stoel en pedalen een oplossing kan zijn. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat een vloermat kan helpen tegen het schuiven. Maar weet het niet zeker.
Een plank tegrn de muur kan ook met een hoekbureau, dan moet je alleen ff de hoek in het uiteinde van de plank zagen zodat ie alsnog goed tegennde muur valt.
Kortom, wees creatief, dan kom je ook met low budget op werkende oplossingen
Nog een low-budget oplossing die ik ooit toegepast heb gezien door @Hoogie2004: Stevig touw aan de bureaustoel en aan de pedalenRoytje83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:55:
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Haha ja dan wordt het denk ik een vloermatje. Uiteindelijk ga ik volgend jaar naar de zolder en heb ik meer ruimte voor eventuele een rig. Dus een beetje provisorisch mag het wel zijn tot die tijd. Iig bedankt voor het creatieve meedenken
Vandaag begonnen met de bouw van de rig.
Nu alles in elkaar zit (stuur en pedalen zitten er nog niet op) valt me op dat de stoel (GT Omega RS9) vrij laag zit. Ten opzichte van het stuur lijkt het geen problemen te geven maar als ik mijn hielen laat rusten op de pedal deck komen mijn bovenbenen los van de stoel.
Zijn er lui die een stoel met sliders op de GT1 Evo hebben gemonteerd die hetzelfde ervaren?
Een oplossing zou kunnen zijn om een extra setje profielen op de huidige 40x40 profielen te monteren.
Als ik kijk naar de GT1 Evo incl bucketseat zie ik gelijk al dat je op die stoel een stuk hoger zit.
Helaas heb ik 2 linker pivot plates gekregen voor het wheeldeck ipv een linker en een rechter dus montage en afstelling van het stuur moet ook even wachten.
Verder echt dikke kudos aan SimLab voor de hoeveelheid meegeleverde schroeven en dergelijke, meer dan genoeg over nog.
Nu alles in elkaar zit (stuur en pedalen zitten er nog niet op) valt me op dat de stoel (GT Omega RS9) vrij laag zit. Ten opzichte van het stuur lijkt het geen problemen te geven maar als ik mijn hielen laat rusten op de pedal deck komen mijn bovenbenen los van de stoel.
Zijn er lui die een stoel met sliders op de GT1 Evo hebben gemonteerd die hetzelfde ervaren?
Een oplossing zou kunnen zijn om een extra setje profielen op de huidige 40x40 profielen te monteren.
Als ik kijk naar de GT1 Evo incl bucketseat zie ik gelijk al dat je op die stoel een stuk hoger zit.
Helaas heb ik 2 linker pivot plates gekregen voor het wheeldeck ipv een linker en een rechter dus montage en afstelling van het stuur moet ook even wachten.
Verder echt dikke kudos aan SimLab voor de hoeveelheid meegeleverde schroeven en dergelijke, meer dan genoeg over nog.
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 13-12-2020 17:30 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb hetzelfde "probleem" met de stoel.dvdkiwi schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:28:
Vandaag begonnen met de bouw van de rig.
Hij is mij eigenlijk ook te laag, waardoor ook mijn bovenbenen los komen van de stoel.
Ben ook van plan om ooit de stoel wat omhoog te doen, maar mijn sessies zijn te kort om er echt last van te krijgen....nog.
Ik heb de stoel iets achterover gezet, waardoor je uiteindelijk wat meer ondersteuning hebt. Het is een beetje spelen met alle posities.
Pedalen wat naar achteren, waardoor je benen wat vlakker komen.
Pedal plate wat naar beneden, of wat schuiner/vlakker kan ook helpen
Nu raak ik met mn bovenbenen net de stoel. Je wilt ook niet te veel ondersteuning, dan krijg je misschien weer last met doorbloeding
Hopelijk geeft dit een aardig beeld:
Pedalen wat naar achteren, waardoor je benen wat vlakker komen.
Pedal plate wat naar beneden, of wat schuiner/vlakker kan ook helpen
Nu raak ik met mn bovenbenen net de stoel. Je wilt ook niet te veel ondersteuning, dan krijg je misschien weer last met doorbloeding
Hopelijk geeft dit een aardig beeld:
:strip_exif()/f/image/qjkN2jis9Hjfs4ypQsL1Wywk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Arfalas op 13-12-2020 20:42 ]
Ik heb zojuist 2 58cm (=breedte van de rig) 40x80 profielen opgehaald bij SimLab.
Deze monteer ik in de breedte onder de 40x40 profielen waar de stoel op zit.
De zitpositie komt zo 4cm hoger te zitten, mocht dat alsnog te laag zijn dan monteer ik ze staand zodat de stoel 8cm omhoog komt.
@Tophof misschien ook een idee voor jou?
De zitpositie komt zo 4cm hoger te zitten, mocht dat alsnog te laag zijn dan monteer ik ze staand zodat de stoel 8cm omhoog komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2020 12:09 ]
Ja zoiets had ik ook in gedachten.dvdkiwi schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:57:
Ik heb zojuist 2 58cm (=breedte van de rig) 40x80 profielen opgehaald bij SimLab.
Lijkt me een goed plan.
Ben benieuwd naar je ervaring!
Nou, het begint hier ook een beetje echt te worden.
Ben al een tijd aan het kijken naar wat ik eens zou willen kopen, en onlangs een setje ClubSport V1 pedals opgepakt voor een matsprijsje.
Nadat jullie mij een playseat (ivm stang in het midden) afgeraden hebben ben ik via Marktplaats op een UGX Advanced aangelopen en mag deze voor 150€ op komen halen. Lijkt me een prima rig om mee te beginnen.
Nu nog opzoek naar een CSL Elite + bijbehorend stuur en dan heb ik een prima setje om mee te beginnen denk ik zo..
Ben al een tijd aan het kijken naar wat ik eens zou willen kopen, en onlangs een setje ClubSport V1 pedals opgepakt voor een matsprijsje.
Nadat jullie mij een playseat (ivm stang in het midden) afgeraden hebben ben ik via Marktplaats op een UGX Advanced aangelopen en mag deze voor 150€ op komen halen. Lijkt me een prima rig om mee te beginnen.
Nu nog opzoek naar een CSL Elite + bijbehorend stuur en dan heb ik een prima setje om mee te beginnen denk ik zo..
Ik zit hier een T300 RS GT te overwegen als een eerste FFB stuurwiel voor de PC. Ik dacht eerst aan een G29, maar dat gaat niet passen met m'n bureau - er zit een 5.3cm dikke lip omheen, terwijl de G29 clamps maximaal 5.2cm ruimte geven. Ik heb het opgemeten, gaat echt nie passen nie. En gezien het feit dat de basis van de G29 met z'n gear driven FFB ook niet alles is, ben ik naar een T300 RS GT gaan kijken. In verband met de drie pedalen heeft de T300 RS GT wel de voorkeur over de standaard versie, dan kan ik er t.z.t. nog even een pook bij zoeken (lees: sparen) en gaan met die banaan. Plus, de T3PA lijkt beter gereviewed te worden dan z'n 2-pedalen alternatief. Het plastic stuur is dan wel weer jammer, maar goed. Je kunt met dit bedrag niet alles hebben.
Echter zie ik niet helemaal in hoe die klem van de T300 nou precies werkt. Zou deze kunnen werken met zo'n 5.3cm lip, of moet ik daar nog wat anders voor vinden? Een stoel is ivm ruimtegebrek trouwens geen optie, helaas. Om het gat na de lip wat kleiner te maken, kan ik er natuurlijk altijd een studieboek stuk hout tussen zetten, evt met wat rubber erop.
Echter zie ik niet helemaal in hoe die klem van de T300 nou precies werkt. Zou deze kunnen werken met zo'n 5.3cm lip, of moet ik daar nog wat anders voor vinden? Een stoel is ivm ruimtegebrek trouwens geen optie, helaas. Om het gat na de lip wat kleiner te maken, kan ik er natuurlijk altijd een studieboek stuk hout tussen zetten, evt met wat rubber erop.
and thanks for all the fish.
De klem van de T300 base haalt maximaal z'n 5,8 cm (zie foto). Hij zou nog een paar millimeter losser kunnen maar dan blijft de base niet meer stabiel op je bureau geklemd.
:strip_exif()/f/image/3mGg8nAaYspOCw8792gL65GC.jpg?f=fotoalbum_large)
De complete klem
:strip_exif()/f/image/3mGg8nAaYspOCw8792gL65GC.jpg?f=fotoalbum_large)
De complete klem
:strip_exif()/f/image/XzAI5LhO2sNV5f4iQLIa7qGT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door Maremen op 15-12-2020 15:48 ]
Bedankt, dat helpt enorm! Zie ik het juist dat de klemmen die onder aan het bureau gemonteerd dienen te worden bewegen ten opzichte van de metalen rods waar ze aan vast zitten? Zo ja, dan lijkt me dat dit gewoon moet passen hier.Maremen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:44:
De klem van de T300 base haalt maximaal z'n 5,8 cm (zie foto). Hij zou nog een paar millimeter losser kunnen maar dan blijft de base niet meer stabiel op je bureau geklemd.
knip
De complete klem
knip 2
Even voor jullie beeldvorming: het is zo'n soort bureau (schaamteloos van MP gejat)
De lip die je ziet zitten onder het bureau is zo'n 4.1cm hoog, het bureau zelf is ongeveer 1.25cm hoog. De lip is zo'n 3.15 cm diep. Daarna is het gewoon weer "bureau". Dat is dus de haak waar het om heen zou moeten passen. Voor zover ik het nu zie, zou dat dus wel kunnen.
and thanks for all the fish.
Dat zou moeten lukken inderdaad.Zalmanman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:03:
[...]
Bedankt, dat helpt enorm! Zie ik het juist dat de
De lip die je ziet zitten onder het bureau is zo'n 4.1cm hoog, het bureau zelf is ongeveer 1.25cm hoog. De lip is zo'n 3.15 cm diep. Daarna is het gewoon weer "bureau". Dat is dus de haak waar het om heen zou moeten passen. Voor zover ik het nu zie, zou dat dus wel kunnen.
In het alle slechtste geval plaats je een blokje hout tussen het bureau en de base klem. Maar dat zal niet nodig zijn lijkt me.
Mijn Black Friday triples zijn eindelijk binnen. https://tweakers.net/pric...vx2758-2kp-mhd-zwart.html
Voor het monteren van de schermen op de Sim Lab triple stand (ouder model, met de vesa plates boven op de profielen) heb ik via de bekende Google Spreadsheet berekend dat de hoek van de schermen 58 graden moet zijn.
Maar hoe meten jullie die graden bij het monteren ? Op de plaats waar je eventueel met een geo-driehoek zou kunnen meten zit die driehoekige plate erop.
https://www.racedepartmen...fUid-1-1608145114&slide=0
Of bereken jullie dat Pythagoras-gewijs, en passen jullie telkens aan tot de berekening klopt ? Trial and Error gewijs dan...
Voor het monteren van de schermen op de Sim Lab triple stand (ouder model, met de vesa plates boven op de profielen) heb ik via de bekende Google Spreadsheet berekend dat de hoek van de schermen 58 graden moet zijn.
Maar hoe meten jullie die graden bij het monteren ? Op de plaats waar je eventueel met een geo-driehoek zou kunnen meten zit die driehoekige plate erop.
Of bereken jullie dat Pythagoras-gewijs, en passen jullie telkens aan tot de berekening klopt ? Trial and Error gewijs dan...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Ik heb inderdaad een geodriekhoek gebruikt aan de bovenkant van het scherm. Daarna de afstand tussen de puntjes van de monitoren opgemeten, samen met de breedte van het scherm en even nagerekend in Excel. Ik gaf m'n dochter bijles in wiskunde op hetzelfde moment, dus de materie was nog versJimster21 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:08:
Mijn Black Friday triples zijn eindelijk binnen. https://tweakers.net/pric...vx2758-2kp-mhd-zwart.html
Klinkt idd logischer om de schermen te meten en dus niet de profielen.
Trouwens een handige tool die ik nog liggen had in mijn werkkoffer hiervoor : een zwaaihaak
Trouwens een handige tool die ik nog liggen had in mijn werkkoffer hiervoor : een zwaaihaak
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Heb destijds een site gebruikt om een hoek te berekenen die vervolgens de hoek toonde als figuur. Geprint en uitgekipt om zo naast scherm te houden
Weet alleen niet meer welke site dit destijds was......
Weet alleen niet meer welke site dit destijds was......
En wat zijn jullie beste sim momenten, aankopen, ervaringen in 2020?
Lang verhaal kort. Mijn 34" IPS 3440x1440 60Hz 5ms scherm is kaduk. Nu moet ik een nieuwe kopen maar moet op de centjes letten maar wil ook iets toekomstbestendig.
Ik werk er voornamelijk op dus denk dat ik wel voor een IPS scherm ga, maar niet met curve want die zijn te duur.
Ik game er ook op, voornamelijk rFactor2, AC & ACC. Dat gaat nu prima maar ga over een tijdje ook een zwaardere GPU kopen en nu is mijn vraag, wat is een ideale FPS waarde voor simracen? Is 60FPS (minimaal) genoeg of heb je er iets aan veel hogere FPS? En wat is de ideale FPS dan voor simracen.
Heb dat proberen te googlen maar kom er niet uit. En hoop dat iemand me dat hier uit kan leggen zodat ik een betere keuze in een nieuwe monitor kan maken. Alvast bedankt.
Ik werk er voornamelijk op dus denk dat ik wel voor een IPS scherm ga, maar niet met curve want die zijn te duur.
Ik game er ook op, voornamelijk rFactor2, AC & ACC. Dat gaat nu prima maar ga over een tijdje ook een zwaardere GPU kopen en nu is mijn vraag, wat is een ideale FPS waarde voor simracen? Is 60FPS (minimaal) genoeg of heb je er iets aan veel hogere FPS? En wat is de ideale FPS dan voor simracen.
Heb dat proberen te googlen maar kom er niet uit. En hoop dat iemand me dat hier uit kan leggen zodat ik een betere keuze in een nieuwe monitor kan maken. Alvast bedankt.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
sja. minimaal is discutabel natuurlijk, dat verschilt misschien ook per persoon. Ik merkte wel dat een constante framerate belangrijker is (of wellict eerder de frametijd)
Met vorige instellingen had ik AC gecapped op 100 fps, af en toe dropte hij naar 80/90, wat er soms heel schokkerig uit zat. Nu heb de settings iets aangepast waardoor hij 110/120 fps loopt. Op mijn 100 hz scherm loopt het nu vloeiend omdat hij nagenoeg altijd op 100fps draait
(op 1 of andere manier werkte cappen op 100 fps slecht, maar cappen op 120 fps werkt dan weer uitstekend, ondanks een 100 hz scherm)
Met vorige instellingen had ik AC gecapped op 100 fps, af en toe dropte hij naar 80/90, wat er soms heel schokkerig uit zat. Nu heb de settings iets aangepast waardoor hij 110/120 fps loopt. Op mijn 100 hz scherm loopt het nu vloeiend omdat hij nagenoeg altijd op 100fps draait
(op 1 of andere manier werkte cappen op 100 fps slecht, maar cappen op 120 fps werkt dan weer uitstekend, ondanks een 100 hz scherm)
Scherm gekocht en ik ga het meemaken. Volgens mij kan ik met die AMD software syncen als ik het goed begrijp. Ben benieuwd, hopelijk morgen binnen en dan ga ik testen. Zin in. En dan nog wachten op AMD wanneer die RX6700 beschikbaar zijn. Maar niet tegen de hoofdprijs dus ik zal denk ik even geduld moeten hebben.Arfalas schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:54:
sja. minimaal is discutabel natuurlijk, dat verschilt misschien ook per persoon. Ik merkte wel dat een constante framerate belangrijker is (of wellict eerder de frametijd)
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Na een paar weken succesvol iRacing te hebben gespeeld, een vraag over F1 2020.
Ik weet dat het niet de meest gespeelde Race Sim is, maar ik krijg het met geen mogelijkheid werkend op mijn Simucube 2 Ultimate met Precision Sim Engineering GPX stuur en Heusinkveld Sim Pedals Pro.
Het stuur en de pedalen staan netjes met profielen in het Controller menu, maar deze werken niet.
Met een Custom Profile krijg ik zowel het stuur als de pedalen gemapped, echter werken ze niet tegelijkertijd. Los van elkaar werkt het stuur en de pedalen wel in de game, wanneer ik hiervoor losse presets aanmaak en enkel deze selecteer (dus gas en rem, maar geen stuur input óf wel kunnen sturen maar geen gas/rem input).
Heb allerlei tips geprobeerd van diverse fora, maar kom er niet uit. Iemand met een vergelijkbare setup die het wel werkend heeft gekregen in F1 2020? Bvd.
Ik weet dat het niet de meest gespeelde Race Sim is, maar ik krijg het met geen mogelijkheid werkend op mijn Simucube 2 Ultimate met Precision Sim Engineering GPX stuur en Heusinkveld Sim Pedals Pro.
Het stuur en de pedalen staan netjes met profielen in het Controller menu, maar deze werken niet.
Met een Custom Profile krijg ik zowel het stuur als de pedalen gemapped, echter werken ze niet tegelijkertijd. Los van elkaar werkt het stuur en de pedalen wel in de game, wanneer ik hiervoor losse presets aanmaak en enkel deze selecteer (dus gas en rem, maar geen stuur input óf wel kunnen sturen maar geen gas/rem input).
Heb allerlei tips geprobeerd van diverse fora, maar kom er niet uit. Iemand met een vergelijkbare setup die het wel werkend heeft gekregen in F1 2020? Bvd.
Iemand hier toevallig ervaring met een DD2 op een Sim Lab wheeldeck?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ztIdH3eshVfMaIGaloAIICnm.jpg?f=user_large)
Had een meevaller aan het eind van het jaar dus de CSW maar een upgrade gegeven naar DD2. Op termijn misschien het wheeldeck vervangen voor een sidemount maar zo groot was de meevaller nou ook weer niet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ztIdH3eshVfMaIGaloAIICnm.jpg?f=user_large)
Had een meevaller aan het eind van het jaar dus de CSW maar een upgrade gegeven naar DD2. Op termijn misschien het wheeldeck vervangen voor een sidemount maar zo groot was de meevaller nou ook weer niet
Geen ervaring mee, wel een andere vraag/ opmerking: gaat de DD2 wel passen i.c.m. de single monitor mount die je op je rig hebt? De DD2 steekt volgens mij een stukje verder uit naar achteren.R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]
Niet aan gedacht eigenlijk.... maar ik heb nog wat stukjes profiel liggen dus dat maken we wel passend.dnbo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:12:
[...]
Geen ervaring mee, wel een andere vraag/ opmerking: gaat de DD2 wel passen i.c.m. de single monitor mount die je op je rig hebt? De DD2 steekt volgens mij een stukje verder uit naar achteren.
Iemand hier de maten toevallig bij de hand van een DD1/2? Ik kom op de site van Fanatec alleen het formaat van de doos tegen.
[ Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 23-12-2020 15:13 ]
Lang lopen kutten met usb kabel van mijn stuur, tot ik een post van HRS op instagram voorbij zag komen.
Nette oplossing moet ik zeggen en usb kabel wordt niet meer los getrokken bij een klapper.
Linkje naar het product: https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Nette oplossing moet ik zeggen en usb kabel wordt niet meer los getrokken bij een klapper.
Linkje naar het product: https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
![]() | ![]() |
Ik kan nu even niet meten, maar grote kans dat Barry van de Simracinggarage dit wel in zijn review vermeldt.R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:02:
[...]
Niet aan gedacht eigenlijk.... maar ik heb nog wat stukjes profiel liggen dus dat maken we wel passend.
Iemand hier de maten toevallig bij de hand van een DD1/2? Ik kom op de site van Fanatec alleen het formaat van de doos tegen.
Nope, maar vond op een Duits forum een tekening en hij zou 24cm diep moeten zijn. Zou ik net een halve cm tekort komen maar daar verzinnen we wel iets op zodra hij binnen is.FightingAce schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:57:
[...]
Ik kan nu even niet meten, maar grote kans dat Barry van de Simracinggarage dit wel in zijn review vermeldt.
[YouTube: Fanatec Podium DD1 Review]
Ik moet nog een DAA topic aanmaken maar wil het volgende even voorleggen.
Wil PC aanschaffen voor iRacing. Twijfel tussen Ryzen 5 3600 en Intel 10400f aangezien Ryzen nu duur is.
Maakt RAM snelheid uit bij iRacing? Bij Ryzen bijv 3200 en bij Intel 2666 (kan ook naar 3200 maar duurder moederbord nodig)?
Wil het combineren in beide gevallen met een 3060Ti
Hoor graag of dit veel verschil oplevert...
Dank!
Wil PC aanschaffen voor iRacing. Twijfel tussen Ryzen 5 3600 en Intel 10400f aangezien Ryzen nu duur is.
Maakt RAM snelheid uit bij iRacing? Bij Ryzen bijv 3200 en bij Intel 2666 (kan ook naar 3200 maar duurder moederbord nodig)?
Wil het combineren in beide gevallen met een 3060Ti
Hoor graag of dit veel verschil oplevert...
Dank!
Welke maat heb je precies nodig? Kan wel even voor je kijken als dat nog nodig is.R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:02:
[...]
Niet aan gedacht eigenlijk.... maar ik heb nog wat stukjes profiel liggen dus dat maken we wel passend.
Net even een monitor mount besteld bij SimXPro, https://www.simxpro.shop/...-monitor-mount-p225062091mr.DJ95 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:29:
[...]
Welke maat heb je precies nodig? Kan wel even voor je kijken als dat nog nodig is.
Maandag dus even op en neer van Amersfoort naar Hoofddorp en dan hopen dat ik genoeg ruimte heb om alles passend te maken. Had al even in de Infento doos van de kleine gekeken (kun je speelgoed als stepjes e.d. mee maken op basis van 40/40 profielen) maar daar zat niets tussen.
Kende de shop overigens niet maar ze zijn razendsnel met reageren en de prijzen zijn relatief laag dus maandag maar eens zien wat er precies voor me klaar staat.
Hou ook rekening met wat extra ruimte om kabels erin te steken.R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:13:
[...]
Nope, maar vond op een Duits forum een tekening en hij zou 24cm diep moeten zijn. Zou ik net een halve cm tekort komen maar daar verzinnen we wel iets op zodra hij binnen is.
Nee, maar ik heb wel een Simucube 2 Sport en een GT1 Evo. Ik vertrouwde het v.w.b. flex niet helemaal met een DD op die wheeldeck, dus ik heb de wheeldeck verwijderd en een extra alu bar tegen de originele geplaatst, dwars. Daarop de mount voor de Simucube, de nieuwe mount van Sim-Lab was toen nog niet verschenen.R2D2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:41:
[Afbeelding]
Echter moet je de DD2 op een wat andere manier mounten, dus persoonlijk zou ik voor de mount voor Fanatec DD's van Sim-Lab gaan.
@R2D2 Een DD op een sim-lab GT1 wheeldeck gaat prima hoor. Je hebt alleen wel wat flex maar niet enorm veel. De side-mount is wel beter, daarmee heb je echt nauwelijks flex!
Je zit alleen met de kabels, die zitten allemaal onderop en precies waar de balk van je scherm loopt.
Ik heb evt. nog 2 stukjes (zwart) 40x40 profiel voor je waarmee je de boel evt. kunt aanpassen. DM maar als je daar interesse in hebt.
Je zit alleen met de kabels, die zitten allemaal onderop en precies waar de balk van je scherm loopt.
Ik heb evt. nog 2 stukjes (zwart) 40x40 profiel voor je waarmee je de boel evt. kunt aanpassen. DM maar als je daar interesse in hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-12-2020 18:14 ]
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Behulpzame mensen hier allemaal!
Maar ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en dus een monitor mount besteld bij SimXPro die ik maandag op kan halen, dat zou alle “problemen” op moeten lossen.
Wat betreft de wheeldeck, ik zit momenteel met een gekneusde en waarschijnlijk ook gebroken rib dus ik zal de DD2 voorlopig even op “halve kracht” moeten gebruiken. Van de week stapte ik “gebroken” uit na 3 uurtjes racen en dat was met de CSW V2.5. Zo lang ik zit gaat het prima (voel het wel bij iedere bocht) maar toen ik uitstapte had ik toch wel een beetje spijt
Maandag dus eerst de boel maar eens in elkaar schroeven (als de DD2 tenminste maandag komt, zou vandaag wel verstuurd moeten zijn) en voorzichtig wat rijden. De sidemounts kwam ik ook al tegen bij SimXPro dus misschien bestel ik die maandag nog even bij.
Maar ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en dus een monitor mount besteld bij SimXPro die ik maandag op kan halen, dat zou alle “problemen” op moeten lossen.
Wat betreft de wheeldeck, ik zit momenteel met een gekneusde en waarschijnlijk ook gebroken rib dus ik zal de DD2 voorlopig even op “halve kracht” moeten gebruiken. Van de week stapte ik “gebroken” uit na 3 uurtjes racen en dat was met de CSW V2.5. Zo lang ik zit gaat het prima (voel het wel bij iedere bocht) maar toen ik uitstapte had ik toch wel een beetje spijt
Maandag dus eerst de boel maar eens in elkaar schroeven (als de DD2 tenminste maandag komt, zou vandaag wel verstuurd moeten zijn) en voorzichtig wat rijden. De sidemounts kwam ik ook al tegen bij SimXPro dus misschien bestel ik die maandag nog even bij.
Sorry @R2D2 ik zat niet op te letten en zie nu pas dat je inmiddels al voorzien bent van goede een oplossing.
Balen van je rib, dan moet je inderdaad even de ware aard van het beestje missen. Je kunt er voor kiezen om de high-torque key er niet in te doen. Dan kun je wel alle settings gebruiken zoals ze bedoeld zijn zonder de hoeveelheid power. De feedback is dan gewoon goed en lever je daar niet op in.
Balen van je rib, dan moet je inderdaad even de ware aard van het beestje missen. Je kunt er voor kiezen om de high-torque key er niet in te doen. Dan kun je wel alle settings gebruiken zoals ze bedoeld zijn zonder de hoeveelheid power. De feedback is dan gewoon goed en lever je daar niet op in.
Een tijdje geleden hebben we het gehad over een mogelijkheid de DD te verstellen (naar voren en naar achteren) i.v.m. gebruik van verschillende stuurtjes en de juiste afstand.
Ik heb nu klemhendels geplaatst en 2 blokjes geprint zodat het geheel niet naar beneden kan zakken. Zo kun je makkelijk het geheel naar voren en naar achteren schuiven.
Ik heb nu klemhendels geplaatst en 2 blokjes geprint zodat het geheel niet naar beneden kan zakken. Zo kun je makkelijk het geheel naar voren en naar achteren schuiven.
:strip_exif()/f/image/ksX5VURbDKTHsLnD4QJR5dld.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een goed adres voor deze klemhendels?
Welke lengte heb je besteld, of heb je ze later op maat afgezaagd?
Ik heb ze uiteindelijk via Amazon.nl besteld in de maat M8x20 wat precies de goede maat is. Ze waren verpakt per 4 stuks voor rond de 12.50 euro.Raymond277 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:01:
Nog een goed adres voor deze klemhendels?
Ik zit met een probleem.
Dit is de hardware:
- 3x Gigabyte g32qc (1440 schermen 165hertz; displayport of hdmi)
- tuf 3070 videokaart (3x displayport, 2x hdmi)
- 1x HP reverb G2 (displayport)
Ik wil soms even zonder VR rijden. Ik wil alleen niet de hele tijd een kabel hoeven in en uit te pluggen en alles opnieuw in te stellen. Dus ik wil eigenlijk 1 scherm op een HDMI poort aansluiten. Als ik hem gewoon op HDMI aansluit kan ik gewoon 1440p en 144hz runnen. Maar zodra ik nVidia Surround probeer in te stellen werkt het niet meer.
Als ik de schermen allemaal op een displayport aansluit heb ik nVidia Surround zonder problemen werken in 7680x1440. Zodra er echter 1 op HDMI is aangesloten kan ik in nVidia Surround maximaal 1080p selecteren.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Alle schermen op 60Hertz instellen
- Alleen surround over 2 schermen allebei op HDMI aangesloten
- Custom Resolution Utility (ik kan geen custom resolutie van 2560x1440 toevoegen)
Het zal wel aan de HDMI liggen, ik gebruik 1.4 kabels. Ergens iets gelezen dat nVidia surround meer bandbreedte gebruikt? Maar dat weet ik niet zeker en ik snap ook niet waarom dat zou zijn. Ik zou nog HDMI 2.0 kabels kunnen proberen de monitors en de videokaart ondersteunen dit wel. Maar die heb ik zo niet liggen.
Alternatief is om een switch te gebruiken voor de VR en 1 monitor op dezelfde displayport. Maar ik weet niet goed welke ik dan nodig zou hebben en ik ben bang dat dit net zo goed iedere keer de instellingen veranderd en dat ik nVidia Surround opnieuw moet instellen.
Iemand suggesties?
Dit is de hardware:
- 3x Gigabyte g32qc (1440 schermen 165hertz; displayport of hdmi)
- tuf 3070 videokaart (3x displayport, 2x hdmi)
- 1x HP reverb G2 (displayport)
Ik wil soms even zonder VR rijden. Ik wil alleen niet de hele tijd een kabel hoeven in en uit te pluggen en alles opnieuw in te stellen. Dus ik wil eigenlijk 1 scherm op een HDMI poort aansluiten. Als ik hem gewoon op HDMI aansluit kan ik gewoon 1440p en 144hz runnen. Maar zodra ik nVidia Surround probeer in te stellen werkt het niet meer.
Als ik de schermen allemaal op een displayport aansluit heb ik nVidia Surround zonder problemen werken in 7680x1440. Zodra er echter 1 op HDMI is aangesloten kan ik in nVidia Surround maximaal 1080p selecteren.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Alle schermen op 60Hertz instellen
- Alleen surround over 2 schermen allebei op HDMI aangesloten
- Custom Resolution Utility (ik kan geen custom resolutie van 2560x1440 toevoegen)
Het zal wel aan de HDMI liggen, ik gebruik 1.4 kabels. Ergens iets gelezen dat nVidia surround meer bandbreedte gebruikt? Maar dat weet ik niet zeker en ik snap ook niet waarom dat zou zijn. Ik zou nog HDMI 2.0 kabels kunnen proberen de monitors en de videokaart ondersteunen dit wel. Maar die heb ik zo niet liggen.
Alternatief is om een switch te gebruiken voor de VR en 1 monitor op dezelfde displayport. Maar ik weet niet goed welke ik dan nodig zou hebben en ik ben bang dat dit net zo goed iedere keer de instellingen veranderd en dat ik nVidia Surround opnieuw moet instellen.
Iemand suggesties?
Ik ga me binnenkort ook verdiepen in het simracen en wil er graag een volledige setup voor maken. Na wat research de voorbije dagen ben ik op het volgende gekomen:
Treq One
Fanatech CSL Elite Set
Iemand nog een tip voor een seat hierop (176cm - 80kg)? Ben vooral op zoek naar een comfortabele seat met voldoende padding. Comfort > Looks
De RS9 komt vaker voorbije online. Nog alternatieve in diezelde price-range? (100-200 euro)
Idealiter zou ik die even testen ergens, maar kan in België niet meteen een winkel vinden.
Treq One
Fanatech CSL Elite Set
Iemand nog een tip voor een seat hierop (176cm - 80kg)? Ben vooral op zoek naar een comfortabele seat met voldoende padding. Comfort > Looks
De RS9 komt vaker voorbije online. Nog alternatieve in diezelde price-range? (100-200 euro)
Idealiter zou ik die even testen ergens, maar kan in België niet meteen een winkel vinden.
Budget iets verhogen en je kan hier naar kijkend--amo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:38:
Ik ga me binnenkort ook verdiepen in het simracen en wil er graag een volledige setup voor maken. Na wat research de voorbije dagen ben ik op het volgende gekomen:
Treq One
Fanatech CSL Elite Set
https://www.rhenoywebshop...imlab-gt1-evo-focus-rs-st
Voor onder de 200 is er niet veel te vinden ben ik bang.
De kuipstoelen die hier ook vaak voorbijkomen beginnen ook pas boven de 200 euro, maar hebben niet echt veel padding.
De LCD stoelen van Lynx zijn erg goed. Zie mijn review https://www.simrace-blog....-en-betaalbare-racestoel/d--amo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:38:
Treq One
Fanatech CSL Elite Set
Ik kan dit alleen maar beamenMadhouse1979 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:42:
[...]
De LCD stoelen van Lynx zijn erg goed. Zie mijn review https://www.simrace-blog....-en-betaalbare-racestoel/
Ik heb mijn stoel bij Biesheuvel gekocht, iets boven Breda. Misschien is dat aan te rijden vanuit Belgiëd--amo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:38:
Fijne winkel, veel verschillende stoelen om te proberen een fijne mensen. (Nu is alleen alles dicht vanwege corona)
Die heb ik ook gehaald. Erg fijne stoel. Wel even gaan proef zitten want een fijne stoel is erg persoonlijk en kan echt niet online gekocht worden.Madhouse1979 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:42:
[...]
De LCD stoelen van Lynx zijn erg goed. Zie mijn review https://www.simrace-blog....-en-betaalbare-racestoel/
Zo bleken mijn schouders breder dan normaal te zijn (en dat is echt niet te zien :-)) Waardoor ik dus bovenin een extra brede stoel nodig had.
Over stoelen gesproken: door de handelsoorlog tussen de EU en de VS wordt sinds begin november 2020 o.a. op speelgoedartikelen (daar vallen ook artikelen onder voor racesimulatoren) een invoerheffing van 25% geheven. Niet zo prettig om een naheffing van bijna EUR 1000 te krijgen na aanschaf van een Simexperience GS-5 en G-Seat (overigens wel heel mooi)...
[ Voor 26% gewijzigd door martijnwieling op 30-12-2020 18:15 ]
au!martijnwieling schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:57:
Over stoelen gesproken: door de handelsoorlog tussen de EU en de VS wordt sinds begin november 2020 o.a. op speelgoedartikelen (daar vallen ook artikelen onder voor racesimulatoren) een invoerheffing van 25% geheven. Niet zo prettig om een naheffing van bijna EUR 1000 te krijgen na aanschaf van een Simexperience GS-5 en G-Seat (overigens wel heel mooi)...
gs-5 seat en g Belt tensioner bedoel je?martijnwieling schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:57:
Zoja wat was je in totaal kwijt met de naheffing?
Want ik wilde de gs-5 en gbelt tensioner mogelijk binnenkort kopen, maar je post maakte me nog
zuurder, want invoerrechten waren/zijn al duur genoeg.
Ja, G-belt en G-seat. Al met al kwamen beide samen inclusief alle kosten op 5k EUR... Douane en belading is ruim 1600. Daar zat overigens al wel 250 USD Black Friday korting bij.
Ik zou even aanzien of de handelsoorlog stopt nu er zo een nieuwe president is.
Als ik dit vooraf had geweten had ik gewacht. Maar goed, 80 kg terug sturen is ook niet te doen.
Ik zou even aanzien of de handelsoorlog stopt nu er zo een nieuwe president is.
Als ik dit vooraf had geweten had ik gewacht. Maar goed, 80 kg terug sturen is ook niet te doen.
Even gecopieerd van het iRacing forum:
Wellicht dat je onderrug wat meer steun nodig heeft. Een extra kussentje onderin kan wonderen doen.Xenophoben schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:05:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag waarvan ik niet weet waar ik hem het beste kan stellen. Sinds kort krijg ik enorme rugpijn in mijn onderrug bij het spelen van iracing. Ik gebruik een simlab gt1 evo / heusinkveld sprints / ltec stoel.
Wat kan ik doen tegen de pijn om het te voorkomen. Het komt echt door het racen , kan ik iets aan de houding veranderen wat beter is?
Ik heb de stoel recht staan , gebogen knieeen , pols op stuur.
sja, dat kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij was de stand en positie van de pedalen, en dan vooral de rem, de oorzaak. Ik merk ook dat ik last kreeg van de onderrug als ik mijn linkervoet boven de rem hield, ik maakte dan onbewust een rare draai in de heupen
ik laat nu m'n voet op het pedaal rusten (heel licht) en heb daarvoor een klein beetje deadband onderin ingesteld zodat de rem pas wat later aangrijpt.
ik laat nu m'n voet op het pedaal rusten (heel licht) en heb daarvoor een klein beetje deadband onderin ingesteld zodat de rem pas wat later aangrijpt.
Simmers,
Ik kan tweede hands aan het volgende buttkicker en versterker komen.
Buttkicker mini concert
ButtKicker BKA-130C Power Versterker
Ik speel op de Xbox Series X, geeft dit op de Xbox het gewenste effect/gebruikt het de volle potentie. En is werkt dit op f1 2020/acc?
Klein detail ik wil het monteren op de f-gt.
Buttkicker mini concert
Ik speel op de Xbox Series X, geeft dit op de Xbox het gewenste effect/gebruikt het de volle potentie. En is werkt dit op f1 2020/acc?
[ Voor 7% gewijzigd door Prev op 03-01-2021 13:09 ]
Al nagedacht hoe je het wilt gaan aansturen? Voor zo ver ik weet kan dit niet direct met de Xbox of PlayStation en ben je eigenlijk verplicht om een PC hiervoor te gebruiken. Wellicht kan je de telemetrie van de game laten uitzenden naar een pc met Simhub die dan weer een versterker aanstuurt waar je buttkickers op draaien.Prev schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:41:
Simmers,
Buttkicker mini concert
Zulke dingen zijn gewoon gemaakt voor de PC, net als Dashboards, buttonboxen en motion.
Beste allemaal,
Na jaren te hebben geracet met een controller wil ik nu eindelijk de stap maken naar een setup met een stuur, pedalen en racestoel.
Ik heb van het voorjaar mijn consoles naar boven verplaatst en in mijn "werkkamer" van 3x4m een soort gamekamer gerealiseerd waarbij ik vanuit een Fatboy zitzak speel op een 49" televisie. Racegames die ik graag speel beperken zich momenteel voornamelijk tot Forza Horizon 4, Forza 7 en de F1-serie. In de toekomst wil ik ook Project Cars en Assetto gaan spelen.
Nu heb ik na het lezen van de nodige informatie en het kijken van een aantal guides op YouTube de volgende setup bedacht:
- Playseat Evolution
- Fanatec ClubSport v2.5 wheelbase
- Fanatec ClubSport GT Forza wheel
- Fanatec ClubSport Pedals v3
Hebben jullie enige idee of de playseat deze set kan dragen voor wat betreft stabiliteit? De playseat komt te staan op een egale laminaatvloer en ten aanzien van het stuur maak ik me niet zo'n zorgen. Het gaat me meer om de pedalen. Ik lees her en der wat comments over het doorbuigen van de pedalplate.
Alvast bedankt!
Na jaren te hebben geracet met een controller wil ik nu eindelijk de stap maken naar een setup met een stuur, pedalen en racestoel.
Ik heb van het voorjaar mijn consoles naar boven verplaatst en in mijn "werkkamer" van 3x4m een soort gamekamer gerealiseerd waarbij ik vanuit een Fatboy zitzak speel op een 49" televisie. Racegames die ik graag speel beperken zich momenteel voornamelijk tot Forza Horizon 4, Forza 7 en de F1-serie. In de toekomst wil ik ook Project Cars en Assetto gaan spelen.
Nu heb ik na het lezen van de nodige informatie en het kijken van een aantal guides op YouTube de volgende setup bedacht:
- Playseat Evolution
Hebben jullie enige idee of de playseat deze set kan dragen voor wat betreft stabiliteit? De playseat komt te staan op een egale laminaatvloer en ten aanzien van het stuur maak ik me niet zo'n zorgen. Het gaat me meer om de pedalen. Ik lees her en der wat comments over het doorbuigen van de pedalplate.
Alvast bedankt!
Ik heb een tijdje gereden met je genoemde combinatie. Er vielen mij een paar dingen negatief op aan de Playseat Evo i.c.m de v3 pedalen en de clubsport base.Bartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:43:
Beste allemaal,
- Playseat Evolution
Alvast bedankt!
- Scheurtjes in de lasnaden op het wheeldeck
- Kon met geen mogelijkheid remmen aangezien die stang precies voor mijn rem zat.
- Als ik al kon remmen boog het pedal deck dusdanig ver door dat het steeds minder zin had om uberhaupt te remmen.
Dus als het mogelijk is de Playseats ontwijken. Ik ben zelf groot fan van Sim-lab rigs maar die zijn wat meer kolossaal en duurder waardoor het niet iedereen past.
Wellicht kan je kijken naar een Obutto of een andere vergelijkbare rig. De overige componenten zijn echt de moeite waard om in een goede rig te investeren.
Eindelijk mijn nieuwe Youtube clip klaar!

pfff wat een werk .. voorlopig even niet meer hoor
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik heb jarenlang een Evolution gehad en raad 'm je toch af.Bartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:43:
- Playseat Evolution
-De constructie is niet heel stevig en heeft de nodige flex;
-De buis tussen je voeten zit in de weg;
-De stoel zit bij lange sessies niet erg comfortabel (persoonlijke mening), vooral de buis bij het opklapunt ga je voelen ;
-De pedal plate buigt mee als je hard op de rem trapt;
-Niet alles staat kaarsrecht/loodrecht tov elkaar;
-Stoel is wat krapjes bij de rug als je naast racen ook tijd in de fitness doorbrengt.
Beetje overeenkomstig met wat @mr.DJ95 al zei dus
Ik zit nu enkele weken in een SimLab en zou niet meer terug willen.
Qua vloeroppervlak komt het overeen, het enige grote verschil is dat ik mijn stoel nu niet meer naar voren kan klappen. Maar dat scheelde uiteindelijk toch al niet zo veel ruimte.
Voor hetzelfde geld koop je een GT Omega rig die, zoals het er uitziet, qua stevigheid in dezelfde klasse als de Playseat valt. Uit ervaring kan ik je vertellen dat die stoelen erg lekker zitten.
https://www.gtomega.co.uk/collections/cockpits
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 03-01-2021 16:18 ]
Keuzes.. keuzes..
Het beste blijft toch een rig zoals bijvoorbeeld de sim lab GT evo rig. Pro tip: zet hem op wieltjes. Ik rij ook (soms meerder malen per dag) de rig naar de pc. Alles staat race klaar binnen een minuut.
Mocht de ruimte toch een dingetje zijn: sluit die playseat challenge niet uit. Ja, het flext, maar hij is prima te gebruiken, zelfs met loadcell pedalen (ik heb hem gebruikt met de CSL elite pedalen en wheelbase):strip_exif()/f/image/ckIfgJw6H7nlrUF6EOe0KqHB.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beste blijft toch een rig zoals bijvoorbeeld de sim lab GT evo rig. Pro tip: zet hem op wieltjes. Ik rij ook (soms meerder malen per dag) de rig naar de pc. Alles staat race klaar binnen een minuut.
Mocht de ruimte toch een dingetje zijn: sluit die playseat challenge niet uit. Ja, het flext, maar hij is prima te gebruiken, zelfs met loadcell pedalen (ik heb hem gebruikt met de CSL elite pedalen en wheelbase)
:strip_exif()/f/image/ckIfgJw6H7nlrUF6EOe0KqHB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JZb6AOLzKOVOXUjW8X67sC6L.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks voor je bericht. Verkoper zegt dat het te gebruiken is via de 3.5mm Jack mbv de controller of direct op de tv. Is dit gebruikelijk?mr.DJ95 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:01:
[...]
Al nagedacht hoe je het wilt gaan aansturen? Voor zo ver ik weet kan dit niet direct met de Xbox of PlayStation en ben je eigenlijk verplicht om een PC hiervoor te gebruiken. Wellicht kan je de telemetrie van de game laten uitzenden naar een pc met Simhub die dan weer een versterker aanstuurt waar je buttkickers op draaien.
Zulke dingen zijn gewoon gemaakt voor de PC, net als Dashboards, buttonboxen en motion.
Klinkt alsof die er verstand van heeft. Heb hier zelf geen ervaring mee. Denk dat het belangrijkste is; wat wil je voelen? Het gevoel dat je over een curb heen gaat? Traction los? Dat gaat je niet lukken aangezien je via de TV -out en wellicht controller out alleen audio doet. Dus dan voel je wel die lekkere V8 trillen.Prev schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:15:
[...]
Thanks voor je bericht. Verkoper zegt dat het te gebruiken is via de 3.5mm Jack mbv de controller of direct op de tv. Is dit gebruikelijk?
Ha, goeie beslissing.Bartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:39:
@mr.DJ95
@Arfalas
@dvdkiwi
Thanks voor jullie hulp! Ik twijfelde al steeds meer aan de Playseat en heb besloten waarschijnlijk voor de SimLab GT1 Evo te gaan, al is die helaas op het moment niet beschikbaar.
Moet ik er naast de stoel en seatslider eigenlijk nog andere onderdelen bij bestellen?
Wieltjes zijn wel prettig en vergeet je cupholder niet voor dat welverdiende biertje.
Je kan altijd nog nabestellen natuurlijk, je hebt nu een basis gekozen voor mooie future proef upgrades zoals een monitor stand, verstelbaar pedaldeck even eventueel motion haha.
Ja natuurlijk! De bekerhouder, meest onderschatte upgrade ooit!
Je zou nog even kunnen navragen bij biesheuvel. Die levert ook het meeste spul van sim labBartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:39:
@mr.DJ95
@Arfalas
@dvdkiwi
... al is die helaas op het moment niet beschikbaar.
Oh, en vergeet de seat brackets niet
https://www.biesheuvel.nl...t1-evo-sim-racing-cockpit
Afhankelijk van waar je de stoel koopt ligt het eraan of je de seat slider mee moet bestellen.Bartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:39:
Moet ik er naast de stoel en seatslider eigenlijk nog andere onderdelen bij bestellen?
Ik heb de GT Omega RS9 en die komt met seat slider.
Wieltjes zijn inderdaad aan te raden, die zijn wel zo verrekte handig.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 03-01-2021 23:57 ]
Kijk dan ook meteen nog even bij Treq en SimXPro, die hebben vergelijkbare modellen (zelfs nog iets goedkoper) en kunnen misschien wat sneller leveren. Allemaal Nederlandse bedrijven dus je zou het zelfs op kunnen halen mocht men die optie bieden (ik weet dat SimXPro de mogelijkheid heeft).Bartx075 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:39:
@mr.DJ95
@Arfalas
@dvdkiwi
Thanks voor jullie hulp! Ik twijfelde al steeds meer aan de Playseat en heb besloten waarschijnlijk voor de SimLab GT1 Evo te gaan, al is die helaas op het moment niet beschikbaar.
Thanks voor de tip! Heb even gekeken en de GT1 Evo is daar gewoon op voorraad. Grote kans dat ik m vandaag of morgen bestel.Arfalas schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:49:
[...]
Je zou nog even kunnen navragen bij biesheuvel. Die levert ook het meeste spul van sim lab
Oh, en vergeet de seat brackets niet
https://www.biesheuvel.nl...t1-evo-sim-racing-cockpit
Nu nog de stoel. Hoewel een racestoel zijn charme heeft, zou ik het ook wel wat vinden om een comfortabele stoel uit een BMW 5-er (E39) erin te zetten zodat ik ook comfortabel andere games kan spelen terwijl ik in mn rig zit. Hierbij denk ik aan de volgende (handmatig verstelbaar uiteraard
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u3oCynEnN9eDoiAqOf0yKsza.jpg?f=user_large)
Nogmaals bedankt voor al jullie waardevolle input!!
Als ik dat plaatje zo zie zal dat prima te monteren zijn op de rig.
Stoel naar achteren sliden > voorste 2 bouten van de slederail vastdraaien.
Stoel naar voren sliden > achterste 2 bouten van de slederail vastdraaien.
De profielen waar je de sliders op monteert zijn in breedte verstelbaar dus passen doet het sowieso
Stoel naar achteren sliden > voorste 2 bouten van de slederail vastdraaien.
Stoel naar voren sliden > achterste 2 bouten van de slederail vastdraaien.
De profielen waar je de sliders op monteert zijn in breedte verstelbaar dus passen doet het sowieso
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-01-2021 10:44 ]
Zo te zien zitten er sliders onder, dus dan kan hij met gemak (relatief) op de evo gemonteerd worden
Er zitten op de rig 2 'dwarsbalken' die je makkelijk kan verstellen, dus zolang dit geheel niet breder is dan 50cm moet het passen
Er zitten op de rig 2 'dwarsbalken' die je makkelijk kan verstellen, dus zolang dit geheel niet breder is dan 50cm moet het passen
Ik ben bang dat het daar mis gaat. Heb even voor het gemak mijn eigen stoelen uitgemeten (Golf 7.5 R-Line) en kom tot de conclusie dat die rail-to-rail (vanaf de buitenkanten gemeten) 52 cm is. Afstand tussen de schroeven is 48cm maar ik ben bang dat dat niet gaat passen.Arfalas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:44:
Wellicht moet ik even beginnen met het bestellen van de rig en van daaruit verder kijken wat mogelijk is. Een stoel is zo gevonden en de keuze aan onderdelen op internet is legio!
Het spul is gelukkig zo veelzijdig dat er altijd wel een oplossing is. Desnoods monteer je hem direct op het frame, ik weet niet uit mn hoofd wat de afmetingen dan zijn, maar je zou zomaar goed uit kunnen komen.
Anders monteer je 2 langere dwarsliggers, dan past het sowieso, hij steekt dan alleen wat uit
Anders monteer je 2 langere dwarsliggers, dan past het sowieso, hij steekt dan alleen wat uit
Mocht je alsnog ruimte tekort hebben in de breedte kun je ook doen wat ik heb gedaan:
Ik vond dat mijn stoel nét wat te laag zat tov de pedalen, het zat net niet helemaal lekker als ik mijn voet boven de rem liet rusten. Daarom bij SimLab 2x een 58cm 80x40 profiel gehaald en die dwars op het frame gemonteerd, onder de 40x40 profielen waar de sliders op zitten. Mijn zitpositie is nu echt een stuk beter.
Met deze oplossing kun je er ook zonder moeite bredere sliders op monteren.
*plaatjes klikbaar
:strip_exif()/f/image/ghWs0vPPgCjJjvoyCSyloXAh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik vond dat mijn stoel nét wat te laag zat tov de pedalen, het zat net niet helemaal lekker als ik mijn voet boven de rem liet rusten. Daarom bij SimLab 2x een 58cm 80x40 profiel gehaald en die dwars op het frame gemonteerd, onder de 40x40 profielen waar de sliders op zitten. Mijn zitpositie is nu echt een stuk beter.
Met deze oplossing kun je er ook zonder moeite bredere sliders op monteren.
*plaatjes klikbaar
:strip_exif()/f/image/ghWs0vPPgCjJjvoyCSyloXAh.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/qrwWjLHpG3dkd7QQJXDyhHgB.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dan past dat zeker wel. Gewoon je corner-brackets aan de binnenzijde van het profiel monteren, zo kun je ze maximaal naar buiten toe zetten.Bartx075 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:56:
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden in een briljante montagevideo van Sim Racing Garage. Het middelste profiel is 50cm breed. Hoewel de rail van mijn stoel 52cm breed is, is ie hart tot hart maar 48cm. Dat zou dus geen enkel probleem moeten zijn.
[Afbeelding]
Enige wat in de video van Barry ontbreekt.Bartx075 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:56:
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden in een briljante montagevideo van Sim Racing Garage. Het middelste profiel is 50cm breed. Hoewel de rail van mijn stoel 52cm breed is, is ie hart tot hart maar 48cm. Dat zou dus geen enkel probleem moeten zijn.
[Afbeelding]
Doe je profiel caps er zo snel mogelijk op, want dat spul is scherp

De huidige T-slots kun je erin klikken. "Vroeger" moest je ze er inschuiven, dus was het onhandig om de caps er te vroeg op te zetten.
nvm, lezen is moeilijk...

[ Voor 89% gewijzigd door Arfalas op 04-01-2021 14:40 ]
Allemaal bedankt voor jullie hulp en adviezen! Ik heb vanmiddag een SimLab GT1 Evo rig besteld en zojuist daar een Fanatec Clubsport wheelbase en pedals en Formula V2 stuur aan toegevoegd!
Nog een week of twee en dan moet alles binnen en gemonteerd zijn
.
Nog een week of twee en dan moet alles binnen en gemonteerd zijn
Wat vinden jullie van zoiets: https://www.treq-sim.com/product/computer-mount/
Vind het 'tegenstrijdig' de PC aan de staander van het stuur vast te maken vanwege de vibraties. Zou wellicht eerder de PC boven de pedalen maken met wat extra staanders.
Vind het 'tegenstrijdig' de PC aan de staander van het stuur vast te maken vanwege de vibraties. Zou wellicht eerder de PC boven de pedalen maken met wat extra staanders.
Ik heb dat ook aan mijn Sim-Lab rig en dat functioneert prima. De stijfheid van de alu profielen is dusdanig dat het niet beweegt en in een beetje moderne PC zitten ook geen onderdelen meer die last hebben van eventuele vibraties.Card Nox schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:04:
Wat vinden jullie van zoiets: https://www.treq-sim.com/product/computer-mount/
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb 2 4080 profielen van 25 cm “plat” gemonteerd op de afstand van de pootjes van de pc case.
Het kost in vergelijking met een tray niet zoveel en ik kan meer lucht aanvoeren omdat er geen obstructie op de bodem aanwezig is.
Het kost in vergelijking met een tray niet zoveel en ik kan meer lucht aanvoeren omdat er geen obstructie op de bodem aanwezig is.
Heeft iemand ervaring met het monteren van de hoekkapjes op de Simlab GT1-Evo?
De eindkapjes voor de aluminium profielen zitten goed vast, maar de hoekkapjes vallen er snel af. Ben er niet zo’n voorstander van om ze te lijmen i.v.m toekomstige aanpassingen.
Ideeën zijn welkom.
De eindkapjes voor de aluminium profielen zitten goed vast, maar de hoekkapjes vallen er snel af. Ben er niet zo’n voorstander van om ze te lijmen i.v.m toekomstige aanpassingen.
Ideeën zijn welkom.
Ik moest ze er letterlijk met een hamer in slaan, dus de kapjes op de hoekverbinders zitten vast. Heb je een detail foto, misschien dat er iets veranderd is aan het ontwerp hiervan.Despie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:
Ideeën zijn welkom.
Het is bijna niet te zien. Links en rechts van de hoekverbinder zitten 2 gleufjes waar de twee pinnetjes van het afdekkapje in vallen.JPM85 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:11:
[...]
Ik moest ze er letterlijk met een hamer in slaan, dus de kapjes op de hoekverbinders zitten vast. Heb je een detail foto, misschien dat er iets veranderd is aan het ontwerp hiervan.
:strip_exif()/f/image/7ihBunfPLTimOAqUT2UeQkuG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een bekend probleem. Je kan de pinnetjes wat naar buiten buigen, en zelf heb ik ze met wat hotglue vastgezet, dan kan het ook nog los. Niet ideaal, maar goed genoeg
[ Voor 7% gewijzigd door Arfalas op 05-01-2021 20:29 ]
Bij mij zitten ze ook prima vast zonder lijm. Heb een kleine plastic/rubber hamer nodig gehad om ze vast te tikken. Die komen niet snel los.Despie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:
Ideeën zijn welkom.
sinds ongeveer een half jaar zijn ze overgestapt van leverancier, dus waarschijnlijk zijn ze bij jou van voor die tijd?
Deze batch valt er inderdaad letterlijk uit als je ze ondersteboven houdt.
Ik heb het aangekaart bij simlab en die hebben heel keurig nieuwe gestuurd. Die hebben echter ook precies het zelfde probleem, dus ik ga er verder niet moeilijk over doen
Deze batch valt er inderdaad letterlijk uit als je ze ondersteboven houdt.
Ik heb het aangekaart bij simlab en die hebben heel keurig nieuwe gestuurd. Die hebben echter ook precies het zelfde probleem, dus ik ga er verder niet moeilijk over doen
De kapjes voor de aluminium profielen heb ik er ook met een hamer in moeten slaan. De kapjes op de hoekverbinding die naar beneden zijn gericht zijn er al een aantal keer uit gevallen.
Ik ga morgen proberen of een stukje krimpkous om de pinnetjes lukt en anders ga ik toch ook maar lijmen.
De set heb ik in november opgehaald in Tholen, dus dit lijkt dan nog niet opgelost.
Ik ga morgen proberen of een stukje krimpkous om de pinnetjes lukt en anders ga ik toch ook maar lijmen.
De set heb ik in november opgehaald in Tholen, dus dit lijkt dan nog niet opgelost.
De mijne is een jaar of twee oud en ik moet een schroevendraaier als wig gebruiken om ze los te krijgen. Dit is niet goed.
Inmiddels lijkt de SimLab GT1 Evo onderweg en is er ook een Golf 7 R-Line stoel incl sliders onderweg.
Nu vroeg ik mij af: bevat het SimLab pakket voldoende materiaal om de slider incl stoel op de rig te monteren of heb ik extra spullen nodig. Wil graag voorbereid zijn omdat we helaas niet meer even een bouwmarkt in kunnen...
Bedankt weer!!
Nu vroeg ik mij af: bevat het SimLab pakket voldoende materiaal om de slider incl stoel op de rig te monteren of heb ik extra spullen nodig. Wil graag voorbereid zijn omdat we helaas niet meer even een bouwmarkt in kunnen...
Bedankt weer!!
Meestal zitten er bij de simlab paketten voldoende extra bouten en t-nuts om zoiets voor elkaar te krijgen.Bartx075 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:
Inmiddels lijkt de SimLab GT1 Evo onderweg en is er ook een Golf 7 R-Line stoel incl sliders onderweg.
Bedankt weer!!
Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.