Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:01

Superkiwi

Hoi doei

De hoeveelheid reserve-onderdelen die je krijgt is ongekend, maak je daar maar geen zorgen over.
Ik heb nog 2 extra profielen kunnen toevoegen en heb nog steeds materialen over. Ook als je later uit wil breiden komen die extra schroeven en bouten van toepassing.

Toen ik bij ze op bezoek was heb ik gevraagd of het wel klopte dat ik zó veel over had.
Hun antwoord was eigenlijk vrij logisch: het versturen van een klein zakje onderdeeltjes naar waar ook ter wereld is vrij prijzig, vandaar dat ze zorgen dat iedereen meer dan voldoende heeft.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen met losse kapjes. Sim-Lab heeft aangegeven dat je je kunt melden en dan krijg je nieuwe (een verbeterde versie) opgestuurd. Gewoon even een mailtje naar ze sturen en dan lossen ze het op.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartx075
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 21:38
Bedankt voor jullie hulp! Nu nog wachten op Fanatec maar dat kan nog wel even duren denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-09 09:22
Madhouse1979 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:14:
Voor de mensen met losse kapjes. Sim-Lab heeft aangegeven dat je je kunt melden en dan krijg je nieuwe (een verbeterde versie) opgestuurd. Gewoon even een mailtje naar ze sturen en dan lossen ze het op.
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar helaas kreeg ik een batch die ook niet goed was.
En aangezien nieuwe kits nog steeds het probleem hebben, ben ik bang dat het nog niet is opgelost bij sim-lab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-10 17:18
Arfalas schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Dat heb ik inderdaad gedaan, maar helaas kreeg ik een batch die ook niet goed was.
En aangezien nieuwe kits nog steeds het probleem hebben, ben ik bang dat het nog niet is opgelost bij sim-lab
Vanmiddag SimLab een mail gestuurd en kreeg vrijwel direct een antwoord terug dat ze nieuwe sturen. Goede service. Ik ben nog hoopvol dat ze beter passen.

Vanmiddag heb ik een paar kapjes voorzien van krimpkous rond de plastic pinnetjes en die zitten nu ook redelijk stevig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ja, de service is sowieso erg goed. Laat maar weten hoe ze passen als je ze binnen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:18
Bartx075 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:
Inmiddels lijkt de SimLab GT1 Evo onderweg en is er ook een Golf 7 R-Line stoel incl sliders onderweg.

Nu vroeg ik mij af: bevat het SimLab pakket voldoende materiaal om de slider incl stoel op de rig te monteren of heb ik extra spullen nodig. Wil graag voorbereid zijn omdat we helaas niet meer even een bouwmarkt in kunnen...

Bedankt weer!!
Wees gerust, er wordt voldoende materiaal meegeleverd. Mijn Alfa stoel zit ook vast met 'extra' M8 bouten en slot-nuts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
In hoeverre zou het mogelijk zijn om een alu rig zoals de simlab en Treq te kantelen op de achterkant? Zodat die op het uiteinde van het alu profiel en eventueel de achterkant van de seat staat.

Op die manier zou ik de rig nog in de meterkast kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Hangt er een beetje vanaf hoe sterk je bent ;)
Alles bij elkaar gaat het toch richting een kilo of 50 gok ik.

Het lijkt me stevig genoeg, en als je stoel niet te ver achter uitsteekt zou het kunnen

Afhankelijk van de ruimte die je hebt: ik kan de (simlab) wielen erg aanbevelen. Ik rij voor iedere sessie de rig naar mn computer en weer terug. Erg stevig en zonder concessie wat mij betreft

[ Voor 33% gewijzigd door Arfalas op 08-01-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 10:22
d--amo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
In hoeverre zou het mogelijk zijn om een alu rig zoals de simlab en Treq te kantelen op de achterkant? Zodat die op het uiteinde van het alu profiel en eventueel de achterkant van de seat staat.

Op die manier zou ik de rig nog in de meterkast kunnen zetten :)
Ik heb hetzelfde idee gehad. Je zou achter de stoel nog 2 profielen haaks op de lange dragende profielen kunnen zetten met daarop wieltjes. Het kantelen is niet het probleem, qua gewicht en is met een beetje normaal mannen postuur prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13
En anders een katrol in je meterkast monteren. Wel alles goed vastmaken op je rig, anders dondert het eraf. Je muis met klittenband vastzetten bijvoorbeeld. Voor alles is een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of een grotere meterkast nemen :+

Moet wel zeggen dat ik destijds met de simitek K2 (prima rig overigens) een hokje had in de kamer waar ik hem kwijt kon. Maar moest wel telkens stukje tillen om bochtje goed te kunnen maken.

Maar was ik na tijdje wel klaar mee. Dus toen maar gewoon naast de eettafel elke keer rollen dmv wieltjes.
Sjouwen was ik wel klaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Voor de mensen met een Simlab GT1 EVO of vergelijkbaar en transducers/bass shakers:

Ik heb gister 4 tt25's besteld voor op mijn GT1 EVO en was even benieuwd hoe jullie er voor zorgen dat niet alles in de kamer meetrilt. Zijn hier speciale voeten voor of is ribben voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mr.DJ95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:22:
Voor de mensen met een Simlab GT1 EVO of vergelijkbaar en transducers/bass shakers:

Ik heb gister 4 tt25's besteld voor op mijn GT1 EVO en was even benieuwd hoe jullie er voor zorgen dat niet alles in de kamer meetrilt. Zijn hier speciale voeten voor of is ribben voldoende?
Persoonljik geen ervaring mee, maar ik zou denken dat zoiets al enorm kan helpen: https://www.amazon.nl/Etm...achine-Mat/dp/B00QVN1QQW/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe rig. Ik kom van een Playseat Challenge, met T150, maar heb recentelijk een fanatec CSL set, met ook LC pedalen. De Playseat is hier toch wat minder in. Ik vind zelf de 'formule' houding van de playseat wel prettig, dus ik zoek een stevigere rig met een gelijke houding. Nu kwam ik uit op de F-GT, maar op een of andere manier heb ik toch het gevoel dat dat het net niet is.

Ik zoek een oplossing voor ca 400 euro. Zie ik hier alternatieven over het hoofd? Hebben jullie ervaring met de F-GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla

Mijn GT-1 staat op hardrubber wieltjes op een houten vloer. Toch trilt het amper. De orientatie van de shaker maakt veel uit, zowel voor het gevoel als voor de trilling van de rest van de kamer.

Mijn shakers zijn zo georiënteerd dat ze horizontaal trillingen veroorzaken (bovenkant van de puck is zijwaarts gericht). Hierdoor voel ik de rig redelijk goed trillen. Als ik de shakers verticaal oriënteer, voel ik de trillingen minder (had juist meer verwacht) en gaat de houten vloer als klankkast werken en hoor je gebrom en voel je getril.

De rig is zo stijf, dat dat gevolgen heeft voor de trillingen, je moet even spelen met posities en amplitudes. Het best kun je de shakers volgens mij op je stoel en pedaalplaat monteren. Ik heb ze ook op de pedaalplaat en dat voel je best goed. De shakers achter voel ik beduidend minder goed en die zou ik eigenlijk rechtstreeks aan de stoel moeten monteren, die zitten nu meer onder de stoel aan de rig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzSwElVBaBGBrlbBZrJTt_z1OQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57EcePllz3keQJHByvwS7sxY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEDcFAnha36upPb9cI2mmrMxfZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sn0CNosN3j3bThDaBz5qV3Z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06

Mijn gt1 evo staat op een houten zoldervloer. Voorheen kreeg ik nog wel klachten over trillingen en gebonk. Sinds ik matten van 4,5cm rubber onder m’n rig heb gelegd horen ze bijna geen trillingen meer. Heb dan wel geen bass shakers oid, maar daarvoor kwamen de trillingen van het stuur door de vloer heen.

Overigens had ik achteraf gezien beter 50x50 tegels kunnen nemen, want die zijn beter te hanteren.
En het rubber stinkt best wel de eerste paar weken.

[ Voor 8% gewijzigd door correcto op 09-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:49
Jurgen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:03:
Ik ben op zoek naar een nieuwe rig. Ik kom van een Playseat Challenge, met T150, maar heb recentelijk een fanatec CSL set, met ook LC pedalen. De Playseat is hier toch wat minder in. Ik vind zelf de 'formule' houding van de playseat wel prettig, dus ik zoek een stevigere rig met een gelijke houding. Nu kwam ik uit op de F-GT, maar op een of andere manier heb ik toch het gevoel dat dat het net niet is.

Ik zoek een oplossing voor ca 400 euro. Zie ik hier alternatieven over het hoofd? Hebben jullie ervaring met de F-GT?
Kom zelf van de playseat evolution, maar de F-GT is echt een stapje beter/steviger.

Ik heb de F-GT icm Fanatec v2.5, v2+APM en csl elite pedals+lc. Moet zeggen dat dit prima werkt en er erg tevreden mee bent. Pedalenhouder heeft een klein beetje flex(max 0,5cm). Maar voor mij is dit zeker niet storend.

Qua comfort zit het meer dan prima, heb nog geen last gehad na meerdere uren achter elkaar door buffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomb0000
  • Laatst online: 05-10 11:19
Hallo mede simracers!

Ik ben sinds 2 weken begonnen met simracen, en heb gelijk een goede fanatec set aangeschaft incl rig:) nu ben ik alleen op zoek naar een goede set handschoenen voor het racen. Welke kunnen jullie mij aanraden? Ik zie een hoop handschoenen en zie door de bomen het bos niet meer. Welke handschoenen zijn goed en niet al te warm zijn?

Alvast bedankt !

Gr tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tomb0000 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:20:
Hallo mede simracers!

Ik ben sinds 2 weken begonnen met simracen, en heb gelijk een goede fanatec set aangeschaft incl rig:) nu ben ik alleen op zoek naar een goede set handschoenen voor het racen. Welke kunnen jullie mij aanraden? Ik zie een hoop handschoenen en zie door de bomen het bos niet meer. Welke handschoenen zijn goed en niet al te warm zijn?

Alvast bedankt !

Gr tom
Ik zweer bij de standaard gloves van Abruzzi Racewear. Ik heb veel handschoenen mogen testen maar grijp toch steeds terug naar de standaard gloves. Ook nog eens voor een goede prijs te koop en met een beetje Googlen vind je nog wel een 10% kortingscode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 10:05
Vergeet dat aluminium racerig gebeuren maar, HOUT is the way to go:

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hallo mede simracers!

Alvast bedankt !

Gr tom
Ik rij zelf met de Hypergrips van Sparco. Kwaliteit is niet heel denderend maar zitten lekker en hebben goede houvast.

https://www.sparco-official.com/en/hypergrip.html

Zou ik ze weer kopen? Nee ik zou eerder voor de Abruzzi's gaan waar @Madhouse1979 het over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mbt handschoenen ben ik hier nog steeds fan van de FEEL variant: https://www.f33l.gg/shop/sr2-sim-racing-gloves-new

Al zijn die nu mss wat lastiger te krijgen ivm brexit/covid gebeuren en verzending ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-10 17:18
Al enige tijd ben ik zoekende om mijn T300RS set te upgraden. Omdat ik zowel op de PC als PS4/PS5 simrace is mijn oog gevallen op de Fanatec Podium Racing wheel F1.

Voor de pedalen is de zoektocht wat lastiger. Mijn voorkeur gaat uit naar de Heusinkveld Sprint pedalen, maar deze worden helaas niet door de PS ondersteund. Een Drivehub schijnt te werken, maar ook dit biedt geen officiële ondersteuning voor de Heusinkveld.

Zijn er pedalen van vergelijkbare kwaliteit die ook op de PS werken?
Ik kan nog uitwijken naar de Fanatec CS v3 pedalen, maar heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hallo mede simracers!

Alvast bedankt !

Gr tom
Ik heb deze: https://www.sparcousa.com/product/land-rg-31
Niet te warm, pasvorm is super, grip patches ook, niet te dik dus goed gevoel v.w.b. buttons op je stuur.

Daar is inmiddels een nieuwe versie van: https://www.sparco-official.com/en/land.html

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 11-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Paulus07 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:08:
mbt handschoenen ben ik hier nog steeds fan van de FEEL variant: https://www.f33l.gg/shop/sr2-sim-racing-gloves-new

Al zijn die nu mss wat lastiger te krijgen ivm brexit/covid gebeuren en verzending ervan.
Ik had mijn f33l gloves 30november besteld en kreeg ze pas vorige week binnen xD

Voorlopig geen spullen uit de UK bestellen haha.

Overigens ben ik een beetje rond aan het kijken voor buttonboxes. Hebben mensen nog tips?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pauluzmuller schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Ik had mijn f33l gloves 30november besteld en kreeg ze pas vorige week binnen xD

Overigens ben ik een beetje rond aan het kijken voor buttonboxes. Hebben mensen nog tips?
Hij maakt hele goede. Ook als je een aanpassing wilt op de voorbeelden op MP is mogelijk.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Simbob schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Hij maakt hele goede. Ook als je een aanpassing wilt op de voorbeelden op MP is mogelijk.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Thanks. Ik ga gelijk even kijken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

pauluzmuller schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Hier net zo: 12 dec besteld en vorige week pas binnen. Ik denk dat ze een tijdje in de file bij Dover hebben gestaan ;)
Het was het wachten in elk geval wel waard; ze zitten heel lekker en ze zijn, zeker in vergelijking met bv de Hypergrips, relatief goedkoop. Ik denk alleen dat ik een maatje te groot heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
dvdkiwi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Hier net zo: 12 dec besteld en vorige week pas binnen. Ik denk dat ze een tijdje in de file bij Dover hebben gestaan ;)
Het was het wachten in elk geval wel waard; ze zitten heel lekker en ze zijn, zeker in vergelijking met bv de Hypergrips, relatief goedkoop. Ik denk alleen dat ik een maatje te groot heb besteld.
Ik heb beste kleine handen, maar ik had wellicht nog een maatje kleiner kunnen bestellen. Dan zitten ze wel goed strak om mijn hand heen. Maar voor de rest zeker tevreden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb XL liggen en heb zojuist een setje L besteld, benieuwd of die beter zitten of nét te klein zijn.
Degenen die het beste zitten bewaar ik, de andere raak ik volgens mij best wel snel kwijt op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 16:43
Ik heb gisteren een paar Minus 273 karting gloves aangekregen. Ik had gelezen dat deze vrij licht waren en niet zo warm als normale karting gloves, dus dat leek mij ideaal om te simmen. Ik kwam een paar tegen in korting die mijn maat waren, dus ik heb ze gelijk besteld.

Ik heb er gisterenavond voor het eerst mee gereden en ze zitten erg lekker. Daarvoor reed ik met Mechanicx handschoenen die ook niet slecht waren. In de Minus 273 handschoenen zweten mijn handen niet zo hard en ze voelen dunner aan omdat het allemaal wat strakker zit want de handschoen rekt een beetje. Ook de stiksels aan de buitenkant zijn erg fijn. Hoewel ik dat er minder mooi vind uitzien, is het een stuk aangenamer aan jouw vinger toppen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Opzoek naar een (of 3) monitor(en). Ik heb echter behoorlijke twijfels over welk model en welke (if any) kromming. Mijn specs zijn wel in orde: RTX3080 + 5600X

32:9
De "netste" oplossing is wat mij betreft een enkele 32:9 ultrawide waarin dan eigenlijk alleen de Samsung Oddessy g9 een optie is. Scheelt een hoop gedoe met kabels en hij past sowieso op mijn simlab integrated monitor mount.
Nadeel:
  • Nogal wat problemen met dit model.
  • FOV minder dan bij triples, zo kan je bijvoorbeeld niet zien wat er rechts naast je zit.
Triples:
Deze vind ik moeilijk. Ga ik voor curved? Zo ja, g7, r1000 kromming?
Of toch niet curved maar wel IPS, bijvoorbeeld LG UltraGear 27GL850 of ASUS TUF Gaming VG27AQ?

Iemand die zijn ervaring kan delen? Wat voor mijn belangrijk is: 1440p, mountable op GT1-EVO integrated monitor mount.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 20-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:51
@Jay-v Voor de volledigheid: VR is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mikekiwi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:51:
@Jay-v Voor de volledigheid: VR is geen optie?
Nee, ik had een Rift S was voor mij niet scherp genoeg. Daarna nog een Reverb G2 een stuk beter maar nogal een gedoe met instellen en dan zie ik niets meer van mijn rig :). Daarnaast zijn werken niet alle plugin's met VR en liep ACC ook niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:51
Duidelijk!

Heb zelf triples gehad en nu ultrawide 21:9 + vr. Wat mij betreft is triples fijner dan 21:9, en denk ik ook vs 32:9, heb zelf bij een triple set-up nooit gesnapt dat curved een meerwaarde is (draaiing vs schermgrootte + wellicht op overgangsgebieden naar andere scherm issues?). Maar dat komt wellicht doordat ik er geen ervaring mee heb, misschien zijn er anderen met wel prima ervaringen die mijn woorden tegenspreken

[ Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 20-01-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Jay-v schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:21:
Opzoek naar een (of 3) monitor(en). Ik heb echter behoorlijke twijfels over welk model en welke (if any) kromming. Mijn specs zijn wel in orde: RTX3080 + 5600X

De "netste" oplossing is wat mij betreft een enkele 32:9 ultrawide waarin dan eigenlijk alleen de Samsung Oddessy g9 een optie is. Scheelt een hoop gedoe met kabels en hij past sowieso op mijn simlab integrated monitor mount.
Nadeel:
  • FOV minder dan bij triples, zo kan je bijvoorbeeld niet zien wat er rechts naast je zit.
Triples:
Of toch niet curved maar wel IPS, bijvoorbeeld LG UltraGear 27GL850 of ASUS TUF Gaming VG27AQ?

Iemand die zijn ervaring kan delen? Wat voor mijn belangrijk is: 1440p, mountable op GT1-EVO integrated monitor mount.
Ik ben uiteindelijk gewoon voor platte monitoren gegaan. G9 heb ik overwogen maar gezien de issues twijfelde ik ook.
Triples is wat mij betreft mooi maar ik denk niet per se zaligmakend. Persoonlijk heb ik soms toch wat last van hetzelfde (licht in het hoofd) gevoel als wat ik bij een VR-bril heb.
Maar ik heb het idee dat het wel minder wordt, zal dus gewenning zijn voor mij.

Maar ik ben gegaan voor Dell's: https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Wat mij betreft prima beeld, aansluitingen gewoon naar onderen i.p.v. naar achteren zoals de LG.
Momenteel stuur ik ze aan met een 5600X en een EVGA 1080 Ti FTW3. Hopelijk kan ik in de komende maanden een 3080 (Ti) of een 6800XT verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Jay-v schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:21:

Nadeel:
Triples:

Ik ben van de Samsung super ultra wilde overgestapt naar 3x32inch 1440p triples. Zou voor geel goud terug willen. Ik heb nu spiegels :)

Ik en inmiddels veel andere op mijn advies hebben gekozen voor de Gigabyte G32QC monitor. Heb overigens ook de GT1 echter dan met de heavy monitor stand. Mocht je iets willen zien of weten hoor ik het wel.

Wellicht leuk:.

YouTube: ACC: Last drive with the Fanatec CSW 2.5 (IFLAG in SIMHUB)

YouTube: RTX 3080 Testing EPIC settings ACC on Triple 1440P display (Zandvoor...

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 20-01-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mr.DJ95 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Ik ben van de Samsung super ultra wilde overgestapt naar 3x32inch 1440p triples. Zou voor geel goud terug willen. Ik heb nu spiegels :)

Ik en inmiddels veel andere op mijn advies hebben gekozen voor de Gigabyte G32QC monitor. Heb overigens ook de GT1 echter dan met de heavy monitor stand. Mocht je iets willen zien of weten hoor ik het wel.

YouTube: RTX 3080 Testing EPIC settings ACC on Triple 1440P display (Zandvoor...
)
Thanks! Ziet er vet uit, maar ik moet het op max 3x27 houden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Jay-v schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:33:
[...]

)
Thanks! Ziet er vet uit, maar ik moet het op max 3x27 houden ;) .
Volgens mij hebben ze dezelfde ongeveer in 27inch. Aan de andere kant. Wat is nou die die paar cm in de breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Hier precies hetzelfde verhaal:

Gegaan van een 49” Samsung ultra wide naar 3*32 gigabyte, kan niet anders zeggen dan dat het top is!
Gemonteerd op een P1-X met de single monitor stand, geen moment spijt van gehad....

Als je vast zit aan de integrated monitor stand zou ik toch de single stand kopen net als ik heb gedaan.
Je raakt hem echt wel kwijt op marktplaats of V&A en de extra cm’s aan fysieke ruimte maakt echt niks uit.
mr.DJ95 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:01:
[...]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
labooh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:26:
Als je vast zit aan de integrated monitor stand zou ik toch de single stand kopen net als ik heb gedaan.
[...]
Overweeg ik ook, dan wel gelijk met de nieuwe verstelbare VESA mounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de standaard monitor stand met 3x 27inch 1080p er op. Ik neig nog steeds naar een upgrade 3x 32 inch 1440p. De Gigabyte schermen staan al in mijn wishlist.

De Sim-Lab Vario Vesa mounts komen hier volgende week ook binnen. Voor mij nu al de uitvinding van het jaar op simrace gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Madhouse1979 Maar dan moet je ook een nieuwe monitor stand halen toch? Of blijf je de huidige houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:
Ik heb de standaard monitor stand met 3x 27inch 1080p er op. Ik neig nog steeds naar een upgrade 3x 32 inch 1440p. De Gigabyte schermen staan al in mijn wishlist.
Vanwege de resolutie? De grootte?
De Sim-Lab Vario Vesa mounts komen hier volgende week ook binnen.
De wat?
labooh schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:26:
Hier precies hetzelfde verhaal:

Gegaan van een 49” Samsung ultra wide naar 3*32 gigabyte, kan niet anders zeggen dan dat het top is!
Gemonteerd op een P1-X met de single monitor stand, geen moment spijt van gehad....
Je hebt drie monitoren op de single monitor stand gemonteerd? Ik volg het niet helemaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-01-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:19:
@Madhouse1979 Maar dan moet je ook een nieuwe monitor stand halen toch? Of blijf je de huidige houden?
De huidige stand zal moeten voldoen. Maar goed, het zijn plannen waarvan ik nog niet weet of ik ze ga uitvoeren.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:21:
[...]

[...]

De wat?
Vooral de grootte. Resolutie is mooi meegenomen.

https://sim-lab.eu/shop/p...it-3-pieces-1143#attr=850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 1440p zou ik ook wel leuk vinden. Echter denkt de PC daar denk anders over :P
En om die nu ook te gaan vervangen is wel erg prijzig allemaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:27:
Vooral de grootte. Resolutie is mooi meegenomen.
Maakt 5" zo'n verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
Ja 1440p zou ik ook wel leuk vinden. Echter denkt de PC daar denk anders over :P
En om die nu ook te gaan vervangen is wel erg prijzig allemaal......
Wil je het bijv. in ACC een beetje leuk hebben dan heb je een dikke GPU en CPU nodig. Ik heb een 3600X met een 2080 TI en dat is zelfs met 3x 1080P best zwaar.
Qua beleving vond ik dat wel wat toevoegen ja. Maar ik ben ook gewoon tevreden met wat ik nu heb hoor. De 32 inch schermen staan niet voor niets al een tijdje in mijn wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madhouse1979 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Wil je het bijv. in ACC een beetje leuk hebben dan heb je een dikke GPU en CPU nodig. Ik heb een 3600X met een 2080 TI en dat is zelfs met 3x 1080P best zwaar.

[...]

Qua beleving vond ik dat wel wat toevoegen ja. Maar ik ben ook gewoon tevreden met wat ik nu heb hoor. De 32 inch schermen staan niet voor niets al een tijdje in mijn wishlist.
Ja ACC is op 1080p al zwaar.
i7-7700k en de 1080ti zweten dan goed. En dan is het nog niet eens alles op high etc.
+ op een of andere manier krijg ik ACC nooit zo scherp mbt beeld. Net of de AA altijd blijft klooien of blijft ghosten. Geen idee wat het is. Of ik nu op low of high zet. Die AA blijft hier een ding. Na een half uur spelen merk ik ook dat mijn ogen er dan helemaal klaar mee zijn door telkens die mini bewegingen.

Maar gebruik zelf meeste van de tijd rF2. Ook al zwaar als je alles op hign zet. Dus ook dat is tweaken geblazen om het speelbaar te houden. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Paulus07 op 21-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een simrig. Ik speel momenteel met een controller op de PS4 en wil dadelijk een dedicated rig bouwen i.c.m. een PS5. Nu heb ik me al redelijk verdiept in de opties en mogelijkheden maar twijfel nog heel erg over wat nou het beste voor mij is. Twijfel zit hem in twee categorieën:

1. De rig zelf. Ik heb de Simlab GT 1 Evo op het oog. Deze lijkt me een prima prijs / kwaliteit verhouding te hebben en ziet er een stuk steviger uit dan goedkopere opties. Het lijkt mij persoonlijk echter veel comfortabeler rijden met een F1 stijl rig zoals de Playseat F1 vanwege de liggende positie. Echter zijn 9/10 rigs die je tegenkomt een normale set-up. Hier zal vast een goede reden voor zijn echter kan ik die niet echt ontdekken.

2. De stuur / pedalen set. Ik had een Fanatec set op het oog. De CSL elite i.c.m. een Mclaren stuurtje. Ik wilde direct een goede set kopen i.p.v. snel spijt te krijgen en iets nieuws te moeten aanschaffen. Ik twijfel echter of deze set wellicht niet té is voor mij en ik met een goede thrustmaster set ook uit de voeten kan. Ik heb geen ervaring met eerdere stuur sets en wil vooral lekker rijden. Ik zal hoogstwaarschijnlijk niet uren doorbrengen om de set helemaal te fine tunen en wil liever een goede plug en play ervaring. Ik wil wel graag een F1 stijl stuurtje i.p.v. een normaal rond stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

VulcanRaven schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:35:
1. De rig zelf. Ik heb de Simlab GT 1 Evo op het oog.
(...)
Echter zijn 9/10 rigs die je tegenkomt een normale set-up. Hier zal vast een goede reden voor zijn echter kan ik die niet echt ontdekken.
De GT1 Evo is een prima rig waar je zeker wel lange tijd mee vooruit kan. Simpel op te bouwen en eenvoudig uit te breiden mocht dat nodig zijn.
De reden dat 9/10 rigs "normale" rigs zijn heeft er volgens mij mee te maken dat er met wagens met een normale zitpositie veruit het meest gereden wordt in simgames.
VulcanRaven schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:35:
Ik had een Fanatec set op het oog. De CSL elite i.c.m. een Mclaren stuurtje. Ik wilde direct een goede set kopen i.p.v. snel spijt te krijgen en iets nieuws te moeten aanschaffen. Ik twijfel echter of deze set wellicht niet té is voor mij en ik met een goede thrustmaster set ook uit de voeten kan.
Ongeacht of het je eerste set is kun je met een goede Thrustmaster (T300 + T3PA Pro bv) prima uit de voeten. Ik heb jarenlang met een T500 RS gereden en daar altijd erg veel plezier uit gehaald.
Sinds enkele weken ben ik overgestapt op Fanatec (zie sig) en ja, het verschil is duidelijk aanwezig. Wat niet wegneemt dat je met een Thrustmaster niet lekker kunt racen, integendeel zelfs.
De vraag die je jezelf moet stellen is of je het geld ervoor over hebt om voor Fanatec te gaan, daar een complete set minimaal het dubbele kost tov een Thrustmaster set. Als je het geld ervoor over hebt en je weet zeker dat je veel tijd in het racen blijft stoppen zou ik er zeker voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
dvdkiwi schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:07:
[...]

De GT1 Evo is een prima rig waar je zeker wel lange tijd mee vooruit kan. Simpel op te bouwen en eenvoudig uit te breiden mocht dat nodig zijn.
De reden dat 9/10 rigs "normale" rigs zijn heeft er volgens mij mee te maken dat er met wagens met een normale zitpositie veruit het meest gereden wordt in simgames.

[...]

Ongeacht of het je eerste set is kun je met een goede Thrustmaster (T300 + T3PA Pro bv) prima uit de voeten. Ik heb jarenlang met een T500 RS gereden en daar altijd erg veel plezier uit gehaald.
Sinds enkele weken ben ik overgestapt op Fanatec (zie sig) en ja, het verschil is duidelijk aanwezig. Wat niet wegneemt dat je met een Thrustmaster niet lekker kunt racen, integendeel zelfs.
De vraag die je jezelf moet stellen is of je het geld ervoor over hebt om voor Fanatec te gaan, daar een complete set minimaal het dubbele kost tov een Thrustmaster set. Als je het geld ervoor over hebt en je weet zeker dat je veel tijd in het racen blijft stoppen zou ik er zeker voor gaan.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Wat betreft de rig zelf blijf ik dan lekker bij de GT1-Evo.

Het stuur is een wat lastigere. Want als ik een T300 RS + T3PA Pro + Ferrari stuur samenstel dan zit je ook al gauw aan de 700+ euro in totaal. Voor een 150 euro meer heb ik de Fanatec set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:25
VulcanRaven schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Wat betreft de rig zelf blijf ik dan lekker bij de GT1-Evo.

Het stuur is een wat lastigere. Want als ik een T300 RS + T3PA Pro + Ferrari stuur samenstel dan zit je ook al gauw aan de 700+ euro in totaal. Voor een 150 euro meer heb ik de Fanatec set.
Je kunt ook eerst even op marktplaats kijken, dan schrijf je zo goed als niets af. Ik ben begonnen met een TX basissetje, en vervolgens voor 60 euro een nieuw leren stuur gekocht. Pedalen kosten je daar de kop ook niet. Als blijkt dat je echt een upgrade wilt maken, kun je het voor de zelfde prijs weer kwijt. Was voor minder dan 230 voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat ik wel merk is dat goede pedalen veel, zo niet hét verschil maken.
Nu zullen de CSL Elite pedalen vast goed zijn maar ik zie toch veel mensen (ook hier) die er vroeg of laat een loadcell pedaal bij kopen of voor de Clubsport V3 set gaan. Ook dat zijn weer extra kosten.

Al is dat natuurlijk een zorg voor later. Schaf nu gewoon de spullen aan die jij wil en mocht je over een tijdje willen upgraden dan kun je je huidige spul nog wel voor een mooi prijsje verkopen. Je hoeft niet gelijk het beste te hebben imo, geleidelijk upgraden is ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
dvdkiwi schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:36:
Wat ik wel merk is dat goede pedalen veel, zo niet hét verschil maken.
Nu zullen de CSL Elite pedalen vast goed zijn maar ik zie toch veel mensen (ook hier) die er vroeg of laat een loadcell pedaal bij kopen of voor de Clubsport V3 set gaan. Ook dat zijn weer extra kosten.

Al is dat natuurlijk een zorg voor later. Schaf nu gewoon de spullen aan die jij wil en mocht je over een tijdje willen upgraden dan kun je je huidige spul nog wel voor een mooi prijsje verkopen. Je hoeft niet gelijk het beste te hebben imo, geleidelijk upgraden is ook erg leuk.
Oei, ik zie dat ik daar niet helemaal duidelijk over ben geweest. Ik was van plan de CSL elite + loadcell pedaal aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Klinkt als een goede keus, ik zou daar gewoon voor gaan dan :)

Als je het geld ervoor over hebt zou ik gelijk voor het Formula V2 stuur gaan.
F1 en ACC ondersteunen (ook op de PS4/5) namelijk al die leuke draaiknoppen en switches op het stuur.
Ik speel uitsluitend ACC en heb ze allemaal in gebruik, ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Superkiwi op 22-01-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
dvdkiwi schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:40:
Klinkt als een goede keus, ik zou daar gewoon voor gaan dan :)
Denk het ook inderdaad. Zal eerder spijt krijgen dat ik de nét niet set gekocht heb dan dat ik wat te goed spul heb gekocht.

Edit: zal het onthouden bij de uiteindelijke keus van het V2 stuur.

[ Voor 10% gewijzigd door VulcanRaven op 22-01-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 16:50
Zul je geen spijt van krijgen :)
Sinds kort race ik met de CSL Elite + loadcell.
Op den duur wil ik wel het Formula V2 stuur aanschaffen vanwege de vele functionaliteit.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik ben nog steeds blij dat ik destijds voor de Formula V2 ben gegaan. In ACC gebruik ik nagenoeg alle knoppen, en sowieso gebruik ik 90% van de tijd dit stuur. Is z'n geld dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:21:
[...]

[...]

De wat?

[...]

Je hebt drie monitoren op de single monitor stand gemonteerd? Ik volg het niet helemaal.
Mijn excuses, de triple monitor mount natuurlijk: https://sim-lab.eu/shop/p...-42-vesa-675#attr=361,580

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 19:28
Hi, is er iemand die met me mee kan kijken en eventueel zijn/haar mening of tips wil geven. Ik race al tijden, maar ga me nu wagen aan een sim set-up omdat nu de kans voordat dat ik een plek op zolder vrij heb.

Ik heb momenteel een 55 inch tv die ik kan gebruiken.
Enkel een beugel is nodig. Ik heb een vast plek op zolder. Is het handig om een muurbeugel te gebruiken waarbij de TV fixed gemonteerd is, of is het beter om een vloerstandaard aan te schaffen? (De muur waar de tv komt is een houtskeletbouw)

Voor de rest ben ik van plan om circa 1000 euro uit te geven voor de start up.
Na wat verdiept te hebben kom ik uit op

Playseat alcantara pro - 369
Seat GLider - 41
Gearshift holder pro - ~50

CSL elite playstation kit - 570
CSL MClaren GT3 stuur - 200

Maakt een totaal van circa 1250.
Dat is boven mijn budget, maar is wel te verantwoorden omdat het alternatief een Thrustmaster is, en dat zie ik niet zo erg zittten.

In beginsel zal ik via de PS4 gamen,
later als het bevalt is het de intentie om uit te breiden met een PC of upgrade naar 3 schermen

Edit::
Nog een specifieke vraag.
Klopt het dat Fanatec verschillende bundels aanbied op de verschillende markten (amerikaans / europees)
Op de amerikaanse versie zie ik een mooie bundel staan die niet op de EU site staat.

[ Voor 9% gewijzigd door nickname89 op 24-01-2021 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik zou toch een loadcell rem overwegen, de CSL elite pedalen set is prima (de clubsport V3 zijn meteen een stuk duurder). Hier ga je uiteindelijk het meest consistent van racen.
De CSL basis is dikke prima en goeie bang for buck

Ja, je zal iets in je budget moeten schuiven, maar de 2 belangrijkste dingen zijn denk ik: een goeie set pedalen en dan vooral de rem, en dat alles op een degelijke rig. Met deze rig heb ik geen ervaring, maar het is allicht stukken beter dan je bureaustoel met de pedalen los op de vloer

De loadcell kon je altijd los bijkopen, dus je kan altijd later nog upgraden natuurlijk, dan kan je nu vast aan de slag. Ik zie de losse loadcell rem alleen niet meer op de fanatec site staan....

[ Voor 16% gewijzigd door Arfalas op 24-01-2021 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arfalas schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:54:
Ik zie de losse loadcell rem alleen niet meer op de fanatec site staan....
Ik wel ;)
https://fanatec.com/eu-en...elite-pedals-loadcell-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Oh ja, tegenwoordig is het een accesoire 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
nickname89 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:21:
Hi, is er iemand die met me mee kan kijken en eventueel zijn/haar mening of tips wil geven. Ik race al tijden, maar ga me nu wagen aan een sim set-up omdat nu de kans voordat dat ik een plek op zolder vrij heb.

Ik heb momenteel een 55 inch tv die ik kan gebruiken.
Enkel een beugel is nodig. Ik heb een vast plek op zolder. Is het handig om een muurbeugel te gebruiken waarbij de TV fixed gemonteerd is, of is het beter om een vloerstandaard aan te schaffen? (De muur waar de tv komt is een houtskeletbouw)

Voor de rest ben ik van plan om circa 1000 euro uit te geven voor de start up.
Na wat verdiept te hebben kom ik uit op

Playseat alcantara pro - 369
Seat GLider - 41
Gearshift holder pro - ~50

CSL elite playstation kit - 570
CSL MClaren GT3 stuur - 200

Maakt een totaal van circa 1250.
Dat is boven mijn budget, maar is wel te verantwoorden omdat het alternatief een Thrustmaster is, en dat zie ik niet zo erg zittten.

In beginsel zal ik via de PS4 gamen,
later als het bevalt is het de intentie om uit te breiden met een PC of upgrade naar 3 schermen

Edit::
Nog een specifieke vraag.
Klopt het dat Fanatec verschillende bundels aanbied op de verschillende markten (amerikaans / europees)
Op de amerikaanse versie zie ik een mooie bundel staan die niet op de EU site staat.
Zou toch de playseat vervangen door een alu rig zoals de gt evo van simlabs of een van alux profiel. Die zojn bijna de zelfde prijs en een stuk steviger. Hoor vaak bij de playseat dat er nog wel eens flex in zit. Ook de "paal" in het midden is voor veel mensen een irritatie.

[ Voor 32% gewijzigd door dozo71 op 25-01-2021 10:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Hi all

Advies gevraagd aan de experts
Ik rijd zelf al enige tijd met een budget stuurtje achter mijn bureau op een bureau stoel, verre van ideaal maar zeker nu met corona moet je je tijd ergens aan spenderen :-)

Via via heb ik recentelijk op wat verschillende setups gereden en krijg toch steeds sterker de drang om zelf een knappe setup aan te schaffen. Aangezien ik het liever in 1x goed doe dan steeds maar upgraden of dingen bij kopen ben ik door de bomen in het bos het een beetje kwijt...

Zelf zit ik te denken aan een Fanatec CSL Elite V2.5 of wellicht meteen naar Podium variant met DD. Echter ben ik een beetje zoekend naar een goede nederlandse reseller die mij van wat advies qua bundel kan geven. (of wellicht iemand hier) want op de site van Fanatec raak ik door alle opties een beetje de weg kwijt :(

Wat zit er standaard bij? Wat moet ik bij bestellen?

Hoop dat jullie me een beetje de juiste weg op kunnen helpen waarvoor alvast dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
stel je doet het in 1 keer goed, dan heb je nodig:

de base, CSL is uitstekende bang for buck
Pedalen, vooral hier zou ik kwalitatief goede nemen, bijvoorbeeld de CSL elite met loadcell. De clubsport pedalen zijn meteen een stuk duurder
Een stuurtje naar eigen keuze. Kijk naar wat je gaaf vind en wat je denkt te gebruiken. Wil je driften? Dan is een formule stuur niet geschikt. Wil je een allround stuur met 100 miljard instelmogelijkheden? Dan is de formula V2 misschien wat voor je

Er zijn wat bundels, maar daar moet net inzitten wat je wilt
In principe is fanatec spul plug en play. Dus als je een fanatec base met fanatec pedalen koopt, zou je zo kunnen beginnen.

Vooral met loadcell pedalen wil je toch iets hebben om de boel op te monteren. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt: een playseat challenge tot een alu rig. Bedenk dat een DD kopen en bezuinigen op je rig zonde is van je geld. Dat is een hayabusa motor in een lada proppen en op de sloop oude banden halen

aan welk budget zat je te denken? Ik kan een mooie set bedenken voor 3K, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Arfalas op 25-01-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Arfalas schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:34:
stel je doet het in 1 keer goed, dan heb je nodig:

de base, CSL is uitstekende bang for buck
Pedalen, vooral hier zou ik kwalitatief goede nemen, bijvoorbeeld de CSL elite met loadcell. De clubsport pedalen zijn meteen een stuk duurder
Een stuurtje naar eigen keuze. Kijk naar wat je gaaf vind en wat je denkt te gebruiken. Wil je driften? Dan is een formule stuur niet geschikt. Wil je een allround stuur met 100 miljard instelmogelijkheden? Dan is de formula V2 misschien wat voor je

Er zijn wat bundels, maar daar moet net inzitten wat je wilt
In principe is fanatec spul plug en play. Dus als je een fanatec base met fanatec pedalen koopt, zou je zo kunnen beginnen.

Vooral met loadcell pedalen wil je toch iets hebben om de boel op te monteren. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt: een playseat challenge tot een alu rig. Bedenk dat een DD kopen en bezuinigen op je rig zonde is van je geld. Dat is een hayabusa motor in een lada proppen en op de sloop oude banden halen

aan welk budget zat je te denken? Ik kan een mooie set bedenken voor 3K, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Qua seat zit ik zelf te denken richting een variant van Sim-Lab, dus het is inderdaad niet de bedoeling om te monteren aan een bureau.

Zelf neig ik ook meer richting de CSL omdat die net even wat meer budget overlaat voor de set zelf.
Als ik de wizard volg op de site van Fanatec, dan valt het mij ook op dat je meerdere shifters kan/moet bestellen, in hoeverre zijn die optioneel? Heb je anders geen schakelmogelijk heid? Ik vind dat niet erg duidelijk op de site :(

Qua budget zit ik zelf ergens rond de € 1.500 - 2.500 te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 16:50
Red_Head schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Qua seat zit ik zelf te denken richting een variant van Sim-Lab, dus het is inderdaad niet de bedoeling om te monteren aan een bureau.

Zelf neig ik ook meer richting de CSL omdat die net even wat meer budget overlaat voor de set zelf.
Als ik de wizard volg op de site van Fanatec, dan valt het mij ook op dat je meerdere shifters kan/moet bestellen, in hoeverre zijn die optioneel? Heb je anders geen schakelmogelijk heid? Ik vind dat niet erg duidelijk op de site :(

Sinds kort heb ik de CSL Elite met bijbehorende pedalen en loadcell toevoeging.
Dat is inderdaad wat @Arfalas zegt goeie bang for your buck.

Ongetwijfeld zal een Clubsport of DD beter zijn, maar die heb ik zelf (nog) nooit geprobeerd dus echt over oordelen kan ik dat niet.

Wat ik wel kan zeggen is dat je geen spijt zal hebben als je de CSL Elite aanschaft.

Qua schakelmogelijkheden: je -hoeft- hem niet aan te schaffen bij Fanatec. Dat is allemaal optioneel. Ligt er een beetje aan wat je wil doen. Op de CSL zitten schakelflippers achter het stuur waarmee je kan schakelen. Als je een H-shifter wilt, zul je die apart aan moeten schaffen.
#add: hier zijn ook meer mogelijkheden natuurlijk buiten Fanatec :)

Qua rig zelf kan ik je ook niet adviseren wat wel of niet te nemen. De cockpit waar ik in race heb ik zelf gebouwd van hout. Als je handig bent is dat een overweging om te doen. Heb je wat meer budget vrij voor stuur/pedalen/andere prutt'l :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Gezien je budget en je wensen, zou ik persoonlijk inderdaad kiezen voor een alu rig, Sim-Lab of eigen bouw. Ervan uitgaande dat je PC racer bent, qua hardware de CSW 2.5 base, V3 pedalen met Brake Performance Kit. Qua sturen is het een beetje afhankelijk van de type races die je wil doen. Doe je veel Rally/drifting, dan heb je meer aan een rond stuur en een losse shifter/handbrake. Ben je een circuitracer, dan eerder de Formula V2 met de magnetic shifters en dan heb je geen losse shifter en/of handbrake nodig.

Op de PC hoef je trouwens niet alles van Fanatec te halen om het te laten werken. Je kan qua pedalen bijvoorbeeld voor de Heusinkvelds gaan, hoewel die wel wat duurder zijn dan de pedalen van Fanatec. Maar ook shifters en handbrakes zijn meer keuzes mogelijk. Als je op PS4/5 of Xbox speelt, heb je die keuze niet tot nauwelijks, daar is het eigenlijk wel verplicht binnen een bepaald merk te blijven. Ik game op PS4 en heb de CSL Elite + met V3 pedalen met BPK en demper, F1 2020 LE stuur en het standaard PS4 stuur. Geen shifter of handbrake. Alles op een eigenbouw alu rig met Sim-Lab Baseplate voor de base en een LCD kuipstoel.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heeft er iemand ervaring met de switch van Clubsport v3s (met BPK) naar HE Sprints?

Ik overweeg een upgrade aangezien ik ga verhuizen en mijn rig toch even (deels) uit elkaar moet, goed moment dacht ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
semi, Ik ben geupgraden van de CSL elite pedalen naar heusinkvelds.

Naast de overduidelijke betere kwaliteit e.d zit voor mij het voordeel vooral in de eindeloze in/afstel mogelijkheden. De rubbers/ remkracht, maar ook de positite van de pedalen, de hoek, alles is in te stellen. Ik had wat moeite met trail braken (nu nog, maar ik ben aan het oefenen). Een kleine aanpassing gaf me ineens meer gevoel met het doseren. Zo kan je alles naar eigen wens afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jay-v schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:37:
Heeft er iemand ervaring met de switch van Clubsport v3s (met BPK) naar HE Sprints?

Ik overweeg een upgrade aangezien ik ga verhuizen en mijn rig toch even (deels) uit elkaar moet, goed moment dacht ik zo :P
Yes. Ik heb 't gedaan.
De HE Sprints zijn erg fijn, maar de CSP V3s waren ook goed. De reden die ik gebruikte om de aanschaf te rechtvaardigen is dat CSPs met mijn formaat voeten écht te klein waren. Ook de HE Sprints zijn niet echt groot, maar die kon ik makkelijk ophogen. Wat verder erg fijn is aan de Sprints is het gevoel wat je in het rempedaal kunt creëren. Daar heb je meer flexibiliteit dan bij de CSPs, ondanks hun BKP. De HE Sprints kun je een stuk stijver instellen dan de CSPs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKp4ExB0k3Zjhbl95H_JfbKCf3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbNthG3JhJ0wZWu9HPo7LpEB.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95

Ik ben van de zomer overgestapt van V3's wel eens waar zonder brake mod maar voor mij was de stap mega groot. Absolute aanrader. Ook wellicht omdat ik destijds heel veel geld terugkreeg voor mijn pedalen en ik zo de pijn wat kon verzachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mr.DJ95 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Ik ben van de zomer overgestapt van V3's wel eens waar zonder brake mod maar voor mij was de stap mega groot. Absolute aanrader. Ook wellicht omdat ik destijds heel veel geld terugkreeg voor mijn pedalen en ik zo de pijn wat kon verzachten.
Ok, bedankt allemaal voor de feedback :). Heb de v3's op V&A gezet en ga de HE bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Investeer als eerste in een goede rig + stoel. Je gaat uiteindelijk als je de smaak echt te pakken hebt uren doorbrengen in dat ding dus comfortabel voor langere tijd kunnen zitten is dan toch het fijnste.

Met de CSL is niets mis en heeft als voordeel dat je hem ook zo weer kwijt bent als je toch nog is een keer wil gaan upgraden. Wat betreft de shifter, ik heb zelf niets met een pookje om te kunnen schakelen, als ik daar zin in heb pak ik de auto die op de oprit staat wel ;). Zonder die pook en handrem kun je ook prima uit de voeten (er vanuit gaande dat je geen rally games gaat spelen) aangezien de Fanatec sturen en hubs (op de podium hub na geloof ik tenminste maar dat zou wel een hele vreemde keuze zijn in jouw geval :+ ).

Loadcell is ook geen must, wel heel erg fijn. Ik heb tijden lang rond gereden zonder en dat kan prima, het is maar net waar je aan gewend bent. Met loadcell maakt het leven er wel makkelijker op maar het is niet zo dat zonder loadcell gaan racen een verloren zaak is.

Daarnaast zijn er andere aanbieders zoals een Treq of een SimXPro die echt geen mindere rigs maken dan een SimLab maar over het algemeen wel iets gunstiger geprijsd zijn.

Als at geld in je zak aan het branden is kan het lastig zijn om niet meteen knopen door te gaan zitten hakken maar "kijk en vergelijk" en je kunt met jouw budget echt een heel eind komen!

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
[...]

Ik vermoed dat dat upgrades zijn voor de flippers achter het stuur. Volgens mij hebben ze allemaal wel flippers en kun je dus schakelen.

Als je wil roeren ipv flipperen, kan ik je deze aanbevelen: SlaadjeBla in "Racesturen, servo's en pedalen" Budgetvriendelijk en helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
bij de meeste sturen zitten de flippers idd ingebouwd. (tenzij je een podium hub koopt, daar schroef je dan je eigen stuur aan, een momo/omp o.i.d, maar dat terzijde)
Upgraden naar magnetisch, zoals genoemd, zou ik in het begin niet per se doen. Ik vind de stock flippers op de porsche rim of de formula v2 prima

[ Voor 30% gewijzigd door Arfalas op 26-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:45
Voor mijn setup kijk ik nu naar:

Sim-Lab, Treq of een SimXPro

Erg solide en geen flex en met elkaar vergelijkbaar.

Wat ik me afvraag, koop je de Seat bracket & Seat slider bij de rig OF bij de stoel (evt van andere leverancier)?

Ik zie veel stoelen voor 250 euro + nog leuke suggesties iemand voor <250?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refused81 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:09:
Voor mijn setup kijk ik nu naar:

Sim-Lab, Treq of een SimXPro

Erg solide en geen flex en met elkaar vergelijkbaar.

Wat ik me afvraag, koop je de Seat bracket & Seat slider bij de rig OF bij de stoel (evt van andere leverancier)?

Ik zie veel stoelen voor 250 euro + nog leuke suggesties iemand voor <250?
Ligt er maar net aan, bij de ene stoel zitten ze er bij (ik heb een QSP stoel waar ze bij zaten) maar er zijn er ook genoeg waar je ze nog eens los bij moet kopen. Ik heb geloof ik deze stoel, https://www.qspproducts.n...toel-drift-1-qsp-products

Bevalt me prima en ik heb 185 euro betaald, kreeg wat korting omdat de plastic ring van de gordeldoorvoer aan de onderzijde ontbrak, voor mijn geen ramp want gordels gebruik ik toch niet in de sim ;)

Maar 1 tip, ga naar een zaak waar ze voorraad hebben en ga proefzitten want niets is zo vervelend als niet lekker zitten tijdens het gamen!

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 26-01-2021 15:22 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Tip: ze hebben erg veel bij biesheuvel. Ik heb daar zowel de sim lab rig als stoel en alle toebehoren kunnen testen en kopen.

Alleen even wachten tot corona het land uit is :|

[ Voor 18% gewijzigd door Arfalas op 26-01-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
ik zie alweer dat ik een grote stoel maat xl nodig heb :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Lynx Motorsport kun je goed slagen voor LCD stoelen. Ook voor XL stoelen 😉

Deze stoelen zijn erg populair hier op Tweakers.

[ Voor 24% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-01-2021 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Heb inmiddels alles binnen om mijn eigen alu rig ontwerp in elkaar te schroeven. Morgen komt de stoel LCD pro drift op aanraden van de recensie van @Madhouse1979
Zodra alles netjes in elkaar zit zal ik wat foto’s plaatsen van het resultaat in de show je race rig topic.
Ik heb wel een vraag en misschien is er iemand met een handige oplossing: De wheelbase (CSL Elite) komt op een 4080 van 50 cm lang. Hier bovenop kan ik nog 2 balkjes van 4040 profiel plaatsen. De balkjes zijn 30 cm lang.
De hamvraag: Wat is de beste manier om hierop mijn CSL elite te bevestigen? Zelf twijfel ik tussen 2 L brackets en dan het derde bevestigings gaatje van de CSL onbenut laten of een metalen of houten plaatje waar ik de juiste gaten in boor.

Ik hoor graag jullie slimme oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Nu online

Red_Head

Bedankt allemaal voor de tips and tricks, op basis van de webshop van Fanatec kon ik niet echt helder krijgen of standaard bij de CSL elite + stuur schakel flippers zaten vandaar mijn vraag.

Dat lijkt me namelijk zeker voldoende voor de start, kan altijd op dat gebied nog updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Cancun schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:33:
De hamvraag: Wat is de beste manier om hierop mijn CSL elite te bevestigen? Zelf twijfel ik tussen 2 L brackets en dan het derde bevestigings gaatje van de CSL onbenut laten of een metalen of houten plaatje waar ik de juiste gaten in boor.
Je kan ook een 2e hands wheeldeck plate scoren van iemand met een SimLab rig. Die heb ik misschien zelfs nog wel liggen. (ik heb namelijk een Fanatec DD mount er bij gekocht).

Mocht je dat willen, stuur maar een DM. Dan kijk ik morgen effe in mijn berghok voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster

Ik kom van ClubSport V3 pedalen met 2x13mm groene rubbertjes (de hardste setting) en heb maandagavond Sprints besteld en een Sim Lab baseplate.
De Sprints komen vandaag of morgen toe, maar bij Sim Lab duurt het een dag of 5 (volgens de website) vooraleer het order verwerkt is.

Zodra ik alles in huis heb en heb kunnen testen, laat ik hier iets weten ;)

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Scoor ergens een Wheeldeck. Dit is gewoon de meest stabiele manier van monteren. Daarnaast kan je met een wheeldeck ook de hoek aanpassen, wat makkelijker gaat dan met losse profielen. Ik heb van een Tweaker een los Sim-labs wheeldeck overgenomen en mijn CSL Elite + zit als een huis. Wel even opletten dat je 3 bouten koopt met de juiste lengte, bij voorkeur met inbus koppen. Moest even zoeken bij de bouwmarkt, maar uiteindelijk wel gevonden. Mocht je die niet kunnen vinden, stuur maar een DM, dan kan ik er wel een paar opsturen tegen kostprijs. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:54
Heb inmiddels alles binnen om mijn eigen alu rig ontwerp in elkaar te schroeven. Morgen komt de stoel LCD pro drift op aanraden van de recensie van @Madhouse1979
Zodra alles netjes in elkaar zit zal ik wat foto’s plaatsen van het resultaat in de show je race rig topic.
Ik heb wel een vraag en misschien is er iemand met een handige oplossing: De wheelbase (CSL Elite) komt op een 4080 van 50 cm lang. Hier bovenop kan ik nog 2 balkjes van 4040 profiel plaatsen. De balkjes zijn 30 cm lang.

Als je het derde gaatje onbenut laat dan zit er erg veel speling in je wheelbase. Het is mij destijds niet gelukt om deze met aluminium profielen fatsoenlijk vast te maken.

Ik heb laatst op aluxprofiel een stalen wheeldeck besteld voor 35 euro ofzo inclusief schroeven. Deze was 50cm breed en heeft schroefgaten voor alle bekende wheelbases. Voor mij absoluut een top aankoop, ook nooit meet last dat ik mijn knieën stoot aan de profielen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Tip: de GT1 Evo is in de aanbieding bij Sim-lab. 329 Euro ex shipping.

https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Broodro0ster schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Zodra ik alles in huis heb en heb kunnen testen, laat ik hier iets weten ;)
Ik heb ze inmiddels ook besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Jay-v schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb ze inmiddels ook besteld :).
Woops, had nog een pagina te lezen :-)
Ik dat je jouw V3 ook erg snel bent kwijt geraakt. Ik had precies meer moeten vragen :D
Maar iemand uit m'n league had interesse en hij kon wachten tot ik alles in huis had, dus ze hebben ze niet online gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Broodro0ster schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Woops, had nog een pagina te lezen :-)
Ik dat je jouw V3 ook erg snel bent kwijt geraakt. Ik had precies meer moeten vragen :D
Maar iemand uit m'n league had interesse en hij kon wachten tot ik alles in huis had, dus ze hebben ze niet online gestaan.
Update: inmiddels de HE's geinstalleerd op mijn rig. Eerst indruk, de throttle is zeer prettig. De rem is heel erg wennen, waarschijnlijk moet ik nog wat knoeien met de calibratie en pre-load maar tot nu toe voelt die nog niet echt lekker. Van het weekend maar eens wat meer tijd in steken 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Jay-v op 28-01-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Ik had een vraag over wat voor monitor arm jullie gebruiken. Mijn bureau is groot genoeg om permanent een race stuur eraan te koppelen. En dan vervolgens de monitor gewoon bewegen naar het stuur toe. Om dit te realiseren dacht ik aan een enkele monitor arm voor een 24 inch monitor. Tweakers had leuke reviews voor een static arm, maar ik wil een gas spring eigenlijk.

De amazon basic arm is eigenlijk best duur (90 euro) en ik heb natuurlijk niet zo'n dikke grote monitor dus ik dacht aan goedkopere alternatieven.

https://www.amazon.nl/HUA...S9RKBQ/ref=dp_ob_title_ce

https://www.amazon.nl/ErG...arm&qid=1611772445&sr=8-8

Dit is wat ik zelf vond, maar reviews erover vinden is best lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door IAmNice op 27-01-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
IAmNice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:37:
Ik had een vraag over wat voor monitor arm jullie gebruiken. Mijn bureau is groot genoeg om permanent een race stuur eraan te koppelen. En dan vervolgens de monitor gewoon bewegen naar het stuur toe. Om dit te realiseren dacht ik aan een enkele monitor arm voor een 24 inch monitor. Tweakers had leuke reviews voor een static arm, maar ik wil een gas spring eigenlijk.

De amazon basic arm is eigenlijk best duur (90 euro) en ik heb natuurlijk niet zo'n dikke grote monitor dus ik dacht aan goedkopere alternatieven.

Voor 24 inch zal het allemaal niet zoveel uitmaken. Ik heb alles van Newstar, 2x27inch zonder gas spring, en de meest zware newstar met gas spring voor mijn 49 inch.
Is zeer degelijk en bevalt uitstekend

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb die Amazon Basics monitor arm, het ding is echt top. Super stevig en alles wat je nodig hebt zit er bij. Gebruik hem met een 34 inch ultrawide.

Zo'n ding gaat lang mee, ook wanneer je in de toekomst naar een groter scherm wil gaan. Ik kan natuurlijk niet in jou portomonnee kijken, maar ik vind hem de 89 euro meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:07

Heb zelf deze: https://www.amazon.de/dp/...161_189395811_TE_SCE_dp_1 inmiddels niet meer verkrijgbaar maar kwa prijs destijds vergelijkbaar met die tweede link van jouw, De naam wekt de suggestie dat het amerikaans is maar het is geheel chinees.
Heb ze(2) nu anderhalf jaar, Één ervan wordt intensief heen en weer bewogen (van werkplek naar de rand van mijn bed) en voelt niet slechter dan de ander hooguit iets soepeler. Kan niet anders zeggen dan dat ik er voor dat geld zeer tevreden over ben.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Nou weet je, Amazon heeft nu een aanbieding en 37 euro is best een prima prijs voor een Huanuo monitor mount denk ik. Ik geloof dat de premium 89 euro Amazon mount wel goed is hoor, maar vind het serieus wel veel geld voor een 24 inch monitor.

Ik zie het wel als het binnenkomt! Hopelijk geen problemen ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 29-01-2021 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
@flopdoc
Ik zag je iets schrijven over cut-off filters van 25Hz. Mijn bass shakers zijn nagenoeg onvoelbaar buiten de 35-50Hz range. Het grootste effect krijg ik bij 44Hz, daarbuiten neemt het snel af. SimHub laat je dit allemaal configureren, dus stop met iRacing LFE te prutsen en ga met SimHub aan de slag.
Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.