Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:44:
@flopdoc
Ik zag je iets schrijven over cut-off filters van 25Hz. Mijn bass shakers zijn nagenoeg onvoelbaar buiten de 35-50Hz range. Het grootste effect krijg ik bij 44Hz, daarbuiten neemt het snel af. SimHub laat je dit allemaal configureren, dus stop met iRacing LFE te prutsen en ga met SimHub aan de slag.
Ja baas _/-\o_

EDIT: Simhub geinstalleerd, verwezen naar de juiste geluidskaart en... hij doet het!!

Nu nog de effecten fine tunen, en als ie te heftig is maakt t mij teveel geluid, dat doet afbreuk aan de immersion factor.

[ Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 29-01-2021 18:46 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vandaag de HE Sprints afgesteld en andere rubbers erop. Nu rijdt het al aardig. Nog steeds een beetje wennen maar rijd in iedergeval weer consitente tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

Raimond613

Simracer

Jay-v schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:29:
Vandaag de HE Sprints afgesteld en andere rubbers erop. Nu rijdt het al aardig. Nog steeds een beetje wennen maar rijd in iedergeval weer consitente tijden :)
Ik ben de eerste maanden ook steeds back and forth gegaan met de verschillende rubbers. Uiteindelijk toch gekozen voor de hardste afstelling waarmee ik nu al een jaar rijd, maar inmiddels begin ik me toch weer af te vragen of ik niet weer terug zal gaan naar de zachtste voor een wat meer realistisch gevoel 8)7

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zijn er aftermarket rubbers te koop voor HE (Pro's)? Als ik de pedalen rechtop heb met de zachtste rubbers is het perfect, maar ik heb ze nu inverted gemonteerd en dan wil ik eigenlijk ietsje meer travel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

SlaadjeBla schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:52:
Zijn er aftermarket rubbers te koop voor HE (Pro's)? Als ik de pedalen rechtop heb met de zachtste rubbers is het perfect, maar ik heb ze nu inverted gemonteerd en dan wil ik eigenlijk ietsje meer travel.
Geen idee vwb de rubbers, maar ben wel benieuwd naar plaatjes hoe je de pedalen inverted hebt gemount ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Je kunt het hier wel aardig zien.
SlaadjeBla in "Het grote 'show je race-rig' topic"
SlaadjeBla in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Inmiddels is het iets anders gemonteerd, maar het idee blijft hetzelfde. De pedalplate is onder een hoek van ongeveer 45 graden gemonteerd met de pedalen daaronder.

[ Voor 24% gewijzigd door SlaadjeBla op 30-01-2021 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:09
overigens komt sim lab binnenkort ook met een mount om je pedalen inverted te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/143798590_1511488755707926_3047109371175269785_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=2&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=B2eAMdyl_JIAX8JkW8Z&_nc_oc=AQlEKwC3Kle6w1cTFxhMIMfXA03AO9UEdFA-gd5j5IoOObc09t7uS2NvJqFQgGux-fw&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&tp=6&oh=c053bb30e5d8a19610cfb216081f00e4&oe=603C0F16

https://www.facebook.com/...374591&id=382828375240642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:03
Vind vooral nog opvallender dat ze een render hebben van echte pedalen, die niet bestaan en dus ook ontworpen zijn....lijkt mij beetje veel werk voor alleen een render?
Dus verwacht een volgende aankondiging dat ze ook pedalen gaan aanbieden :P

[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 30-01-2021 15:57 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
zou me niks verbazen. Ze zijn al hard bezig andere spullen op de markt te brengen naast rigs: Sturen, quick release systemen, schermpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 22:06
SlaadjeBla schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:52:
Een tijdje terug heb ik voor m'n HE pedalen deze besteld: https://www.jeveka.com/nl...materiaal/f25410k04250500
Deze hebben een hardheid van 70 Shore A. Weet niet wat er standaard bij de Pro zit.

Heb nog een heel stuk over. Ik kan je de hoeveelheid die je nodig hebt tegen kostprijs opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb inmiddels de Buttkicker anders gemonteerd aan de Playseat. Ik gebruik de stang voor het stuur al lang niet, onder de zitting zitten 4 schroefdraadgaten, daar heb ik nu een bougiedop gemonteerd waaraan de Buttkicker. Het effect is nu veel beter voelbaar! Effecten drastisch omlaag moeten schroeven, wat minder geratel ook, en veel beter verschil tussen verschillende frequenties.

Maakt dus toch veel uit of je m aan de achterkant onder monteert, of direct aan het metalen deel van de zitting zelf.

Immersion factor: wow! Ook een stuk intensiever, en vermoeiender, maar dat hoort erbij.

Het is wel wat verslavend: hoe zou nu een bass shaker bij de pedalen aanvoelen.... Een later projectje weer.

[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 30-01-2021 16:56 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-10 16:43
Jay-v schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:29:
Ik ook :-) Welke rubbers heb jij er in gedaan? Ze zijn een pak harder als je Fanatec V3's komt vind ik. En ik had BPK er in met de extra harde rubbers (2x 13mm groen).
Ik had de L geprobeerd omdat ik vooral GT3 rijdt, maar is me veel te hard. Ik heb nu terug de XL er in gedaan en 35kg ingesteld. Dat gaat behoorlijk vind ik. Mag opzich nog iets zachter vind ik, maar ik hier aan proberen wennen aangezien dit beter zou zijn om te moduleren.
Snellere rondes krijg ik er wel uit, maar ben nog niet zo constant als voordien. Maar dat komt wel goed door dagelijks wat rondjes te maken met de nieuwe pedalen :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Broodro0ster schreef op zondag 31 januari 2021 @ 02:41:
[...]

Ik ook :-) Welke rubbers heb jij er in gedaan? Ze zijn een pak harder als je Fanatec V3's komt vind ik. En ik had BPK er in met de extra harde rubbers (2x 13mm groen).
Ik had de L geprobeerd omdat ik vooral GT3 rijdt, maar is me veel te hard. Ik heb nu terug de XL er in gedaan en 35kg ingesteld. Dat gaat behoorlijk vind ik. Mag opzich nog iets zachter vind ik, maar ik hier aan proberen wennen aangezien dit beter zou zijn om te moduleren.
Snellere rondes krijg ik er wel uit, maar ben nog niet zo constant als voordien. Maar dat komt wel goed door dagelijks wat rondjes te maken met de nieuwe pedalen :D
Op mijn v3s had ik de middelste combi. Op de HE's heb ik die bovenste 2 harde schijven vervanging voor een zachte en in de software staat de max nu op 42kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:56:
Vind vooral nog opvallender dat ze een render hebben van echte pedalen, die niet bestaan en dus ook ontworpen zijn....lijkt mij beetje veel werk voor alleen een render?
Dus verwacht een volgende aankondiging dat ze ook pedalen gaan aanbieden :P
Dat zijn gewoon HE Pro's hoor, heeft Richard in de FB post ook gezegd.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Mijn HE pros zien er anders uit, maar ze zouden er best op gebaseerd kunnen zijn. Artist impression.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Jay-v schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Op mijn v3s had ik de middelste combi. Op de HE's heb ik die bovenste 2 harde schijven vervanging voor een zachte en in de software staat de max nu op 42kg.
Dus dan heb je nu de XL en M rubber er in zitten? Dat vond ik ook het meest in de buurt komen van de V3.
42kg is al best veel vind ik, toch zeker op kousen.
Misschien moet ik maar eens kartschoenen aanschaffen om ten volle geniet te hebben van de Sprints. Dat is toch wat Enzo van HE aanraadt.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
hi all, ik race nu wat langere stints op mijn Sim (Playseat F1 stoel + T300rs). Ik merk dat ik steeds vaker last van mijn rug krijg (onderrug). Herkennen jullie dit (en dan met name icm de F1 playseat).

Zit bijv. een RS1 van Rseat niet comfortabeler? wellicht de moeite waard om dit om te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik had daar ook wat last van. Bij mij was de truc om de pedalen, en dan vooral de rem, op de goeie positie te zetten. Dus ik heb de rem nu wat verder naar links, zodat ik met mn been nagenoeg recht zit. Verder heb ik de hoek nog wat gefinetuned, wat ook wel hielp. Nu bijna nergens last van.

Nu heb ik de luxe van een alu rig waar ik alles aan kan finetunen, maar ook bij jou zal er wellicht wat te halen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:46:
Ik had daar ook wat last van. Bij mij was de truc om de pedalen, en dan vooral de rem, op de goeie positie te zetten. Dus ik heb de rem nu wat verder naar links, zodat ik met mn been nagenoeg recht zit. Verder heb ik de hoek nog wat gefinetuned, wat ook wel hielp. Nu bijna nergens last van.

Nu heb ik de luxe van een alu rig waar ik alles aan kan finetunen, maar ook bij jou zal er wellicht wat te halen zijn
ah ja, ik ga wel even checken. Volgens mij is er aan die f1 seat weinig te verstellen anders dan de hoogte van het stuur en hoe ver de pedalen van je af staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvd188
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 19:11
SlaadjeBla schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:13:
Mijn HE pros zien er anders uit, maar ze zouden er best op gebaseerd kunnen zijn. Artist impression.
De artist impression is in dit geval voornamelijk dat het gaspedaal aan de linkerkant is geplaatst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Broodro0ster schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Dus dan heb je nu de XL en M rubber er in zitten? Dat vond ik ook het meest in de buurt komen van de V3.
42kg is al best veel vind ik, toch zeker op kousen.
Misschien moet ik maar eens kartschoenen aanschaffen om ten volle geniet te hebben van de Sprints. Dat is toch wat Enzo van HE aanraadt.
Klopt, 42kg is voor mij top op sokken :). 80% brake is makkelijk en 100% is aardig trappen. Werkt voor mij lekker
ls789 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:27:
hi all, ik race nu wat langere stints op mijn Sim (Playseat F1 stoel + T300rs). Ik merk dat ik steeds vaker last van mijn rug krijg (onderrug). Herkennen jullie dit (en dan met name icm de F1 playseat).

Zit bijv. een RS1 van Rseat niet comfortabeler? wellicht de moeite waard om dit om te wisselen
Ik heb hetzelde in mijn onderrug, maar had daar ook al last van met (lang) auto rijden. Net zoals @Arfalas heb ik mijn pedalen naar het midden gezet waardoor remmen iets prettiger is. Dit lijkt het grotendeels op te lossen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Jay-v schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
Klopt, 42kg is voor mij top op sokken :). 80% brake is makkelijk en 100% is aardig trappen. Werkt voor mij lekker
Inderdaad. Ondertussen ook iRacing even opgestart en daar mag hij iets hoger staan, want daar krijg ik rond 80% brake lockups, dus daarboven hoef ik niet te gaan.
In ACC kan je wel doortrappen tot 100% en dan is 35kg toch wel de limit. Heb gisteren een 1u race gereden en ik het laatste kwartier had ik moeite om te blijven doortrappen tot 100% en kreeg wel wat last in m'n knie.
Toen miste ik wel dat ik m'n brake force niet een beetje kon laten zaken met knopjes aan het stuur zoals dat bij Fanatec kon.

Maar komt wel goed denk ik. Met de BPK had ik ook de hardste rubbers geprobeerd in het begin en had ik hetzelfde probleem. Ben toen iedere 2 weken wat opgeschaald en door dagelijks te rijden train je wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Jay-v schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
[...]

[...]

Ik heb hetzelde in mijn onderrug, maar had daar ook al last van met (lang) auto rijden. Net zoals @Arfalas heb ik mijn pedalen naar het midden gezet waardoor remmen iets prettiger is. Dit lijkt het grotendeels op te lossen voor mij.
hmm ja ik heb maar 2 pedalen... die pedalen zelf kan ik niet los van elkaar verschuiven. Ik kan wel het hele ding iets opschuiven maar dan zit mijn gas nogal naar links waardoor dat lastig te bedienen is. Heb jij 3 pedalen set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:45
Op dit moment mijn gt1-evo Sim lab in elkaar aan het schroeven. Aardig klusje, maar bijna klaar 🥳
De sparco Seat glider heb ik maar weggelaten, beetje hopeloos en eigenlijk ook niet nodig.

De lcd pro drift stoel erop gezet en alles afgesteld.
Vraagje, moet er ook een ringetje tussen de stoel en de zijbevestiging? Een soort van afstand houder? Of is alleen het ringetje tussen de schroef en en de zijbevestiging nodig?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Er tussen lijkt me niet nodig, ik heb alleen een ring tussen bout en beugel

[ Voor 44% gewijzigd door Arfalas op 02-02-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
refused81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:20:
Op dit moment mijn gt1-evo Sim lab in elkaar aan het schroeven. Aardig klusje, maar bijna klaar 🥳
De sparco Seat glider heb ik maar weggelaten, beetje hopeloos en eigenlijk ook niet nodig.

De lcd pro drift stoel erop gezet en alles afgesteld.
Vraagje, moet er ook een ringetje tussen de stoel en de zijbevestiging? Een soort van afstand houder? Of is alleen het ringetje tussen de schroef en en de zijbevestiging nodig?
ik heb ook niks tussen de seat bracket en stoel, heeft geen meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Thanks dan hou ik het zo 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
refused81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:20:
Proficiat, leuke aankoop!
Een seatslider vind ik persoonlijk wel een aanrader, zeker als je triples hebt. Die schermen komen zo ver naar achter, dat ik me tussen de zetel en schermen moet wringen. Even naar achter schuiven om zo meer ruimte te hebben is dan wel handig.
Daarnaast is het ook handig om initieel jouw positie te zoeken, dan hoef je niet telkens aan het schroeven te gaan. En mijn verschillende stuurtjes hebben allemaal een andere lengte, waardoor soms wat extra naar voor achter moet zitten om comfortabel te zijn.

Maar dan kom je zelf wel achter als je het een meerwaarde zou zijn. Upgraden kost gelukkig niet veel moeite :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Broodro0ster schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:01:
[...]

Proficiat, leuke aankoop!
Een seatslider vind ik persoonlijk wel een aanrader, zeker als je triples hebt. Die schermen komen zo ver naar achter, dat ik me tussen de zetel en schermen moet wringen. Even naar achter schuiven om zo meer ruimte te hebben is dan wel handig.
Daarnaast is het ook handig om initieel jouw positie te zoeken, dan hoef je niet telkens aan het schroeven te gaan. En mijn verschillende stuurtjes hebben allemaal een andere lengte, waardoor soms wat extra naar voor achter moet zitten om comfortabel te zijn.

Maar dan kom je zelf wel achter als je het een meerwaarde zou zijn. Upgraden kost gelukkig niet veel moeite :-)
Hmmz...ik moet nog even mijn monitor setup en positie bepalen (vooralsnog geen triples) en het geheel praktisch in gebruik nemen, misschien verander ik dan van mening :D

Ik vindt de constructie van de hendel bedroefend, heeft heel wat buig en strek werkzaamheden nodig, en blijft bij mij niet altijd goed zitten, puur omdat 1 rail minder soepel loopt als de ander.

Vooralsnog de kast in...kan altijd nog :)

welke slider gebruik jij (de meeste lijken allemaal hetzelfde te zijn...?)?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

ls789 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:37:
[...]

hmm ja ik heb maar 2 pedalen... die pedalen zelf kan ik niet los van elkaar verschuiven. Ik kan wel het hele ding iets opschuiven maar dan zit mijn gas nogal naar links waardoor dat lastig te bedienen is. Heb jij 3 pedalen set?
Zou het toch eens proberen om je pedalen verder naar links te zetten. Voor het gaspedaal heb je weinig kracht nodig, voor de rem wel. Des te rechter je linkerbeen en voet staat, des te fijner dat je kracht kan zetten zonder problemen.

Ik had voorheen mijn V3 pedalen ook symmetrisch in mijn rig gezet, maar kwam er nogal snel achter dat dit niet fijn is. Nu staat het verder naar links, waardoor ik mijn linkerbeen veel rechter kan houden. Sindsdien geen problemen meer met mijn onderrug en kan nu ook makkelijker met een platte voet remmen, waar ik voorheen sneller onbewust meer met de zijkant van de voet remde.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik heb de simlab sliders. In het begin liepen ze wat stroef, en leek de één ook makkelijker te gaan dan de ander, maar zodra de -zware- stoel erop zat liep het allemaal soepel genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

thunder8 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Ik had voorheen mijn V3 pedalen ook symmetrisch in mijn rig gezet, maar kwam er nogal snel achter dat dit niet fijn is. Nu staat het verder naar links, waardoor ik mijn linkerbeen veel rechter kan houden.
Dit moet ik ook eens gaan proberen. Ik heb er geen last van maar de rem wat verder naar links zou welkom zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

dvdkiwi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Dit moet ik ook eens gaan proberen. Ik heb er geen last van maar de rem wat verder naar links zou welkom zijn.
Ik vond het een hele verbetering. In een auto staan je rem- en gaspedaal wat meer naar rechts en de koppeling recht voor je linker, omdat je daarmee koppelt en remt met rechts. ;) Ik heb redelijk snel last van mijn knieën en door de rem wat meer voor mijn linkerbeen te zetten heb ik ook bij wat langere races geen last. Uiteindelijk is het natuurlijk persoonlijke voorkeur, elk lichaam is anders. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door thunder8 op 03-02-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
refused81 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Hmmz...ik moet nog even mijn monitor setup en positie bepalen (vooralsnog geen triples) en het geheel praktisch in gebruik nemen, misschien verander ik dan van mening :D

Ik vindt de constructie van de hendel bedroefend, heeft heel wat buig en strek werkzaamheden nodig, en blijft bij mij niet altijd goed zitten, puur omdat 1 rail minder soepel loopt als de ander.

Vooralsnog de kast in...kan altijd nog :)

welke slider gebruik jij (de meeste lijken allemaal hetzelfde te zijn...?)?
Ik heb de Sparco seat sliders bij Sim Lab gehaald. Zowel onder mijn stoel als onder mijn pedalen. Die hendel ziet er inderdaad flauw uit, maar eens hij tussen de sliders zit, is het prima. Als hij te los zit, klein beetje naar buiten plooien en terug er in zetten. Dan zit er meer spanning op.

Je moet zorgen dat de 2 sliders netjes uitgelijnd zijn tegenover elkaar en ze initieel op dezelfde afstand staan. Dan vastmaken aan de zetel/pedal tray en dan gaan blijven ze "synchroon" schuiven. Als ze niet gelijk staan en je zet er zo jouw stoel op, dan lopen ze inderdaad stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 19:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Mede simmers, ik zit echt in een dilemma ik heb inmiddels de volgende gear:
3 Schermen
Fanatec CSW2.5
V3 pedals
icm een nextlevel racing wheelstand en bureaustoel. maar eigenlijk wil ik een stap verder gaan maar er ook weer niet teveel geld aan uitgeven.

an sich +-300 euro voor een alu rig uitgeven vind ik niet erg, (hout build heb ik ook aan zitten te denken maar qua aanpasbaarheid en uitbouwen met later bijvoorbeeld 3 schermen ben ik best ok met een alu rig)

ik heb dit excelletje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CfgYQtHNycWXBnK_sLK61crr0o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JISXNEu5dxxZQZNSxJ2PZs5G.png?f=user_large

Maar zit er nu kwaliteit verschil tussen de echte sim website, vs aluxprofiel en Motedis?
Aangezien ik geen DD heb is de standaard wheeldeck plate in alle gevallen toch voldoende?
Als je voor de sets gaat dan is al het bevestings materiaal toch meegeleverd?

Ik ben marktplaats en V&A druk aan het afstruinen op een goede auto stoel en betaalbaar maar momenteel lijkt de spoeling vrij dun, wat is jullie ervaring auto sloop of een garage?

[ Voor 3% gewijzigd door Valkyre op 04-02-2021 09:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
Valkyre schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:31:
Aangezien ik geen DD heb is de standaard wheeldeck plate in alle gevallen toch voldoende?
Ja, de standaard wheel deck is meer dan genoeg

Bij sim lab krijg je bevestigingsmateriaal voor ongeveer 14 rigs, dus nooit meer boutjes kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Laatst online: 08-10 17:29
3 Schermen
Fanatec CSW2.5
V3 pedals
icm een nextlevel racing wheelstand en bureaustoel. maar eigenlijk wil ik een stap verder gaan maar er ook weer niet teveel geld aan uitgeven.

an sich +-300 euro voor een alu rig uitgeven vind ik niet erg, (hout build heb ik ook aan zitten te denken maar qua aanpasbaarheid en uitbouwen met later bijvoorbeeld 3 schermen ben ik best ok met een alu rig)

[Afbeelding]

Maar zit er nu kwaliteit verschil tussen de echte sim website, vs aluxprofiel en Motedis?

Ik ben marktplaats en V&A druk aan het afstruinen op een goede auto stoel en betaalbaar maar momenteel lijkt de spoeling vrij dun, wat is jullie ervaring auto sloop of een garage?
Ik snap je berekening niet helemaal. Hoe kan het dat er bij Sim-Lab maar 15 euro bij komt van Rig naar Totaal, en bij Aluxprofiel bijv 43 euro? En bij Motedis helemaal niets?
Verder zou ik de US-Dream afraden. Dat is echt een ander model dan de anderen die je hebt.En ik ben niet zo gek op die losse voetsteun. Dat is toch meer flex gevoelig. Verder is de stuurplaat ook minder robuust.jczuidervaart in "Simracing Q&A topic"

EDIT: Ik zie het al... dat is voor de sidearm. Maar die kan je bij aluxprofiel ook los bestellen. Gewoon een 4080 profiel van ca 500mm erbij (10 euro) en 2 hoek Profielen En dan ben je voor 15 euro klaar.
Ik heb zelf de aluxprofiel stuurplaat en ben er wel erg over te spreken. Ik vind dit een stevigere constructie dan de sim lab stuurplaat (heb zelf ook de CSW2.5).

EDIT 2: Ik had trouwens bij ALUXProfiel alle onderdelen los besteld en was hiermee goedkoper uit dan het pakket.... Dat was alleen met 40160 profiel, weet niet of dat ook voor deze geldt.
Bij mij zaten er op een profiel wel allerlei beschadigingen en aluxprofiel wilde alleen nieuwe leveren als ik hem terug stuurde. Dat was duurder dan een nieuwe, dus heb ik het maar zo gelaten. Sim-Lab heeft uit eigen ervaring veel betere service, maar daar betaal je dus ook meer voor, terwijl alle rigs wel 1op 1 vergelijkbaar zijn.jczuidervaart in "Simracing Q&A topic"

[ Voor 23% gewijzigd door jczuidervaart op 04-02-2021 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jczuidervaart
Als je een mailtje stuurt naar @Madhouse1979 krijg je voor Sim-Lab een kortingscode van 5%. Scheelt toch weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ha ja die 5% korting heb ik inderdaad al aangevraagd :) ik neig wel naar de sim-lab, maar zit alleen nog met het vinden van ene goede stoel wat ik eerst voor mekaar heb voor ik ga bestellen.

Maar jij hebt dan dus sim-lab besteld, maar de plaat van aluxprofiel.

ik begrijp sowieso niet de verschillen van motedis van de S-dream en de US-dream.

[ Voor 13% gewijzigd door Valkyre op 04-02-2021 12:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

3 Schermen
Fanatec CSW2.5
V3 pedals

[Afbeelding]

De TREQ one is nu 319,- ipv 395,- Dat scheelt nogal een hap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Luckeh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:06:
[...]

De TREQ one is nu 319,- ipv 395,- Dat scheelt nogal een hap.
das idd ook een goede! is er nog verschil tussen deze en de sim-lab? want bij sim-lab krijg je er zo te zien een shifter mount ding bij (ik weet het zijn maar 2 aluminimum stukken) en bij treq niet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Valkyre schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:27:
[...]

das idd ook een goede! is er nog verschil tussen deze en de sim-lab? want bij sim-lab krijg je er zo te zien een shifter mount ding bij (ik weet het zijn maar 2 aluminimum stukken) en bij treq niet :)
Ze zijn grotendeels gelijk. Het verschil zit 'm inderdaad in de shifter, maar ook in de setup van het pedaldeck. Je hebt iets meer instelmogelijkheden bij het TREQ stuurmount; en je hebt voor de pedals geen heelplate nodig bij Simlab. Het pedaldeck van Simlab is een 5mm plaat waar je de pedalen op bevestigd. Bij TREQ monteer je de pedalen rechtstreeks op het frame.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
Valkyre schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:55:
ha ja die 5% korting heb ik inderdaad al aangevraagd :) ik neig wel naar de sim-lab, maar zit alleen nog met het vinden van ene goede stoel wat ik eerst voor mekaar heb voor ik ga bestellen.

Maar jij hebt dan dus sim-lab besteld, maar de plaat van aluxprofiel.

ik begrijp sowieso niet de verschillen van motedis van de S-dream en de US-dream.
Ik meerdere rigs gebouwd. Heb nu een 40160 rig van AluxProfiel. De stuurplaat en de pedalenplaat vind ik daar echt heel mooi van. Verder heb ik de monitor arm van Sim-lab, box-houders en pc steun van Sim Lab. Bevalt allemaal erg goed.
Ik zou ook zeker naar een muisplaat kijken. Dit is bijv erg handig om je tablet op te zetten. Of een bakje met lekkers :-). En een drinkbeker mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
Zwart is trouwens wel echt veel mooier dan zilver.... Al blijft dat natuurlijk een persoonlijke afweging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jczuidervaart schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:08:
Zwart is trouwens wel echt veel mooier dan zilver.... Al blijft dat natuurlijk een persoonlijke afweging :-)
Maar eventuele beschadigingen zie je ook wel veel duidelijker, als je de boel in elkaar schroeft en daarna gewoon laat voor wat het is geen enkel probleem. Maar als je zo'n iemand bent die iedere week met de inbus aan de slag gaat om net een wat betere positie te vinden kan dat een nadeel zijn.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
R2D2 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Maar eventuele beschadigingen zie je ook wel veel duidelijker, als je de boel in elkaar schroeft en daarna gewoon laat voor wat het is geen enkel probleem. Maar als je zo'n iemand bent die iedere week met de inbus aan de slag gaat om net een wat betere positie te vinden kan dat een nadeel zijn.
zwarte stift en hoppa krasje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Jay-v schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Ik heb die Amazon Basics monitor arm, het ding is echt top. Super stevig en alles wat je nodig hebt zit er bij. Gebruik hem met een 34 inch ultrawide.

Zo'n ding gaat lang mee, ook wanneer je in de toekomst naar een groter scherm wil gaan. Ik kan natuurlijk niet in jou portomonnee kijken, maar ik vind hem de 89 euro meer dan waard.
Misschien had je toch gelijk. Ik heb de monitor arm inmiddels en hij lijkt defect te zijn. Een schroef is compleet vast en ik kan hem daardoor niet kantelen. Ik ben de sterkste niet, maar heb hard zitten draaien eraan en hij gaf geen krimp.

Ach op retour en maar een DIY oplossing bedenken aangezien de monitor toch maar naar links/rechts moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

3 Schermen
Fanatec CSW2.5
V3 pedals

[Afbeelding]

Als je zelf een stoel regelt is https://www.prosimrig.eu van Anthony van https://www.srhi.eu/the-admins/ misschien ook een optie? Heb ik ook mijn rig vandaan. Makkelijk in omgang en misschien een beetje custom als je dat wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULPdmWzkpMbYa3xTDZa0McbXHjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VndCw97WVVhpWPw5XAQeJTW4.jpg?f=fotoalbum_large

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:23
Speel nu racegames met een controller en dit is toch niet optimaal. Zou graag willen upgraden naar een 'sim' setup maar heb hier totaal geen ervaring mee. Iemand in de buurt van Hamme (BE) die een setup heeft en waar ik dit eens kan proberen? Nu met de corona maatregelen niet even gemakkelijk maar we kunnen hier vast iets op vinden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Nou de kogel is door de kerk mede omdat @Verwijderd een mooie BMW Z4 stoel over had en ik die voor een zachtje prijsje kan overnemen :) dus die gaan we deze week even ophalen.

En ik heb het mijzelf makkelijk gemaakt een een treq one gekocht die nu in de aanbieding is.
Ik zag het al gebeuren dat in niet in 1x de juiste onderdelen zou bestellen bij motedis of aluxprofiel dat ik dan meerdere keren verzendkosten zou moeten betalen en dan alsnog duurder uit zou komen.
En eventueel als doorverkoop is een hele set volgens mij aardig waardevast. Bedankt voor de input allemaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alfa Novanta, zijn die staanders wel hoog genoeg om een scherm te monteren. Vanuit dit perspectief lijkt het als of het maar net hoger is dan de base.

Wel mooi idee, denk dat ik mijn scherm ook zo maak ipv de oplossing die ik voorheen heb gepost. Is wel iets duurder, maar ook wat cleaner.

@Zorthacs, ben 2u rijden vanaf jou, maar je bent welkom zou je het overwegen.

@Valkyre, precies daar was ik ook een beetje bang voor bij complete zelfbouw, vandaar ook maar complete set gekocht (plus was goedkoper dan zelf bouwen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Card Nox schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:03:
@Alfa Novanta, zijn die staanders wel hoog genoeg om een scherm te monteren. Vanuit dit perspectief lijkt het als of het maar net hoger is dan de base.

Wel mooi idee, denk dat ik mijn scherm ook zo maak ipv de oplossing die ik voorheen heb gepost. Is wel iets duurder, maar ook wat cleaner.
Dat was dus op mijn verzoek ivm de beugel die ik wilde gaan monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1r1uNdkV93VBT1oi64k_wbudWu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KRHlch20rYb82UmYqECkzvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQh9xZ9Mwe3BRAaLheS97KLl5Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhNj4bHmQ93ygsKiLGe71iWu.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Valkyre schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:02:
Nou de kogel is door de kerk mede omdat @Verwijderd een mooie BMW Z4 stoel over had en ik die voor een zachtje prijsje kan overnemen :) dus die gaan we deze week even ophalen.

En ik heb het mijzelf makkelijk gemaakt een een treq one gekocht die nu in de aanbieding is.
Ik zag het al gebeuren dat in niet in 1x de juiste onderdelen zou bestellen bij motedis of aluxprofiel dat ik dan meerdere keren verzendkosten zou moeten betalen en dan alsnog duurder uit zou komen.
En eventueel als doorverkoop is een hele set volgens mij aardig waardevast. Bedankt voor de input allemaal.
Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Beste mede tweakers ik heb 4x dayton bst-1 bass shakers en op elke hoek gemonteerd van me rig. Nu had ik mooie cheap ass amplifiers van ali express besteld maar inderdaad die zijn echt te slap terwijl ze 2x100watt zijn. Nu is mijn vraag ook wat zijn wel goede amplifiers hier voor? die ook een beetje betaalbaar zijn. Ik had de bass shaker ook al in de amplifier geprikt van me buttkicker v2 en dan werken ze wel goed. Ik moet dus iets vergelijkbaars hebben. Iemand enig idee?

Alvast bedankt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
KevinSetz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:57:
Beste mede tweakers ik heb 4x dayton bst-1 bass shakers en op elke hoek gemonteerd van me rig. Nu had ik mooie cheap ass amplifiers van ali express besteld maar inderdaad die zijn echt te slap terwijl ze 2x100watt zijn. Nu is mijn vraag ook wat zijn wel goede amplifiers hier voor? die ook een beetje betaalbaar zijn. Ik had de bass shaker ook al in de amplifier geprikt van me buttkicker v2 en dan werken ze wel goed. Ik moet dus iets vergelijkbaars hebben. Iemand enig idee?

Alvast bedankt :D
Een oude surround versterker op marktplaats zoeken. Ik heb lang gedaan met een oude Sony 5.1 versterker.

Wil je iets futureproof: https://www.thomann.de/nl/behringer_nx3000d.htm mar dan heb je er al weer 2 nodig voor 4 shakers en praat je over wat meer geld. Kun je wel gemakkelijk zwaardere shakers pakken in de toekomst als je dat zou willen.

Overigens ook interessant filmpje over tactile: YouTube: How To Add Motion To Your Racing Simulator For £150 - Guide

• SlaadjeBla
  • Nu online
evuijtert schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Een oude surround versterker op marktplaats zoeken. Ik heb lang gedaan met een oude Sony 5.1 versterker.
Zoek op marktplaats een degelijke 5.1 versterker die genoeg vermogen op alle kanalen levert, inderdaad. Die koop je voor weinig.

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:45
Al langere tijd worstel ik waarmee ik mijn T300 TP3A pedalen wil upgraden. Misschien dat een van jullie kan adviseren.

De betere sim onderdelen zijn meestal alleen geschikt voor PC. Omdat ik af en toe ook nog met vrienden via de console race is de keuze wat lastiger.

De wheelbase wil ik upgraden met een Fanatec Podium F1. Kies ik bij de pedalen voor eenvoud en bijvoorbeeld de Fanatec V3 of ga ik voor kwalitatief betere pedalen en daarnaast een set CSL Elite voor de keren via de console race? Dat betekent wel dat ik af en toe de pedalen moet wisselen.

Daarnaast kwam ik BJ Simracing Steel pedalen tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn ze kwalitatief vergelijkbaar met de HE pedalen?
Despie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:25:
Daarnaast kwam ik BJ Simracing Steel pedalen tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn ze kwalitatief vergelijkbaar met de HE pedalen?
Heb ze hier nog op de rig zitten, komend weekend ga ik ze wisselen voor de Kaprals.

Pedalen is weinig mis mee, de afwerking laat links en rechts wat te wensen over en ik vind ze rumoerig wanneer je ze vergelijkt met bijvoorbeeld CSL Elite pedalen.

Vergeleken met de Kapral set hebben de BJ simracing pedalen een 200kg vs 100kg loadcell (voor wat het waard is). De Kapral pedalen zijn wat netter afgewerkt en het throttle pedaal lijkt door de montage iets stiller te zijn, nog even testen hoe dat is na een paar weken flink trappen.

Pedalen zijn allemaal gebaseerd op tekeningen die vrij beschikbaar zijn dus je zou het ook zelf in elkaar kunnen klussen maar ik verwacht niet dat je veel goedkoper uit gaat zijn.

Voor het geld geen verkeerde pedalen, Heusinkvelds zitten qua afwerkingsniveau nog weer een stukje hoger en hebben hun eigen software die wat gebruiksvriendelijker is maar qua werking en afstel mogelijkheden is het allemaal 1 pot nat en zijn het allemaal prima pedalen welke je weer boven een V3 set van Fanatec kunt plaatsen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• KevinSetz
evuijtert schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Wil je iets futureproof: https://www.thomann.de/nl/behringer_nx3000d.htm mar dan heb je er al weer 2 nodig voor 4 shakers en praat je over wat meer geld. Kun je wel gemakkelijk zwaardere shakers pakken in de toekomst als je dat zou willen.

Overigens ook interessant filmpje over tactile: YouTube: How To Add Motion To Your Racing Simulator For £150 - Guide
Ik heb een marantzsr4003 op het oog voor weinig geld. maar nu is mijn vraag hoe sluit ik dit op de pc aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgnnTmKdPG7DsMtp-tviVueZcE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rry0hU0mqJeePFdmevnZD3Yy.jpg?f=user_large

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
KevinSetz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik heb een marantzsr4003 op het oog voor weinig geld. maar nu is mijn vraag hoe sluit ik dit op de pc aan?
[Afbeelding]
Helemaal links zie ik iets staan van 7.1 input. Dat waarschijnlijk dus. Of anders digitaal via spdif..?

• KevinSetz
Pyr0_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Helemaal links zie ik iets staan van 7.1 input. Dat waarschijnlijk dus. Of anders digitaal via spdif..?
ah dank, ik zag dat deze 80watt is maar is het dan genoeg het lijkt mij van wel? want de dayton zijn 50 watt 4 ohm

:)

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:14
KevinSetz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:04:
[...]

ah dank, ik zag dat deze 80watt is maar is het dan genoeg het lijkt mij van wel? want de dayton zijn 50 watt 4 ohm

:)
Kijk even in de handleiding en zet hem in dat geval op de 6ohm instelling (indien de instelling beschikbaar is)

[ Voor 4% gewijzigd door TiezZ_BE op 11-02-2021 16:08 ]

https://www.techpowerup.com/review/

• evuijtert
maar idd pak die 7.1 input er moet voor iedere shaker 1 tulp stekker in vanaf je geluidskaart

Heb er erg in dat je misschien een 2e geluidskaart nodig hebt? Je hebt een 3.5mm kabel naar tulp stekker nodig.

Waarschijnlijk heb je dit kabeltje nodig x2:
https://www.kabelshop.nl/...-PB07315-i4742-t3932.html

[ Voor 11% gewijzigd door evuijtert op 11-02-2021 16:21 ]

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

[...]

[Afbeelding]
Vanaf de tweede geluidskaart (mits je die hebt) van de PC een optische digitale uitgang (SPdif) naar de digitale ingang van je versterker (ook SPdif). En dan de shakers aansluiten op de speaker uitgangen van deze versterker. Vervolgens ergens in de windows settings de digital-out op die geluidskaart aanzetten en in SimHub instellen welke effecten je naar welke shaker wilt sturen. En je zult op die versterker ook vast nog ergens een instelling moeten doen voor 5.1 geluid en digital in. O ja, de andere geluidskaart moet je qua instellingen met rust laten, anders hoor je de "echte" geluiden niet meer (Windows, engine, muziek etc.).

Tis niet moeilijk, maar je moet het maar net even weten allemaal :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Dev0o op 11-02-2021 21:11 . Reden: typo ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
[...]

[Afbeelding]
Ik heb hem op de optical aangesloten. Dan heb je alle kanalen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 13:50
kawaholic schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Ik heb hem op de optical aangesloten. Dan heb je alle kanalen.
Met zo'n optische aansluiting heb je normaal gesproken vanaf een PC alleen stereo. 5.1/7.1 werkt alleen als het is gecomprimeerd als Dolby of DTS, maar dat stuurt simshaker software niet uit denk ik. Als je moederbord of geluidskaart iets als "Dolby Digital Live" heeft kan dat misschien wel. Als je de vier shakers per twee wil aansturen kan het wel met zo'n optisch kabeltje, maar dan nog is 1 jack naar tulp kabeltje waarschijnlijk handiger en goedkoper.

Als je alle vier de shakers een eigen signaal wilt geven heb je twee keer een 3,5mm jack naar tulp nodig, en twee 3,5mm jack uitgangen op je PC. Als je moederbord nog ongebruikte uitgangen heeft zoals rear en center/sub, kan je die gebruiken.

Dus inderdaad, twee keer zo'n kabeltje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
ickeicke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:06:
[...]

Met zo'n optische aansluiting heb je normaal gesproken vanaf een PC alleen stereo. 5.1/7.1 werkt alleen als het is gecomprimeerd als Dolby of DTS, maar dat stuurt simshaker software niet uit denk ik. Als je moederbord of geluidskaart iets als "Dolby Digital Live" heeft kan dat misschien wel. Als je de vier shakers per twee wil aansturen kan het wel met zo'n optisch kabeltje, maar dan nog is 1 jack naar tulp kabeltje waarschijnlijk handiger en goedkoper.

Als je alle vier de shakers een eigen signaal wilt geven heb je twee keer een 3,5mm jack naar tulp nodig, en twee 3,5mm jack uitgangen op je PC. Als je moederbord nog ongebruikte uitgangen heeft zoals rear en center/sub, kan je die gebruiken.

Dus inderdaad, twee keer zo'n kabeltje:

[...]
Als je een 7.1 geluidskaart hebt. Dan stuurt hij ook 7 kanalen aan. Simhub herkent de allemaal tenminste.

Zonder dit kabeltje kan ik zelfs geen 5.1 op mijn versterker selecteren.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
kawaholic schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:45:
[...]

Als je een 7.1 geluidskaart hebt. Dan stuurt hij ook 7 kanalen aan. Simhub herkent de allemaal tenminste.

Zonder dit kabeltje kan ik zelfs geen 5.1 op mijn versterker selecteren.
Met 5.1 heb ik destijds ook problemen gehad met een optische kabel kreeg ik het niet voor elkaar. Of het een instelling was in windows of een signaal wat niet klopte ik weet het niet.

Veiligste oplossing is het kabeltje wat ik eerder postte x 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
evuijtert schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:38:
[...]

Met 5.1 heb ik destijds ook problemen gehad met een optische kabel kreeg ik het niet voor elkaar. Of het een instelling was in windows of een signaal wat niet klopte ik weet het niet.

Veiligste oplossing is het kabeltje wat ik eerder postte x 2.
Een vereiste is dat je wel 2 geluidkaarten hebt. 1 voor de shakers. En de ander voor je geluid.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
kawaholic schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Een vereiste is dat je wel 2 geluidkaarten hebt. 1 voor de shakers. En de ander voor je geluid.
Met dat kabeltje heb je ook 2 geluidskaarten nodig 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 15:29
Ik heb een paar jaar geleden redelijk wat gesimracet (Thrustmaster TX Leather met bijbehorende 3-pedalenset en Thrustmaster shifter met een Oculus Rift CV1) maar sinds een verhuizing geen geschikte mogelijkheid tot opstelling aan een bureau meer gehad (had m'n stoel met een touw aan pedalen vastgemaakt). Wil het nu weer oppakken maar er moet dus een echte simrig komen. Ik zat even te kijken naar instapspul (Playseat etc) maar ik verwacht dat dat geen succes met eventuele loadcell pedalen of DD wheel in de toekomst wordt.

Ik zie dat de Nederlandse bouwers https://www.treq-sim.com en https://www.prosimrig.eu/ hier vaker aangeraden worden maar op internationale vergelijkingen zie ik daar niks over. Hoe verhouden deze aanbieders zich tot bijvoorbeeld dit?

Wil nu rond 1000 euro uitgeven om weer aan de gang kunnen en graag op zo'n manier dat ik bij upgrades niet weer bij 0 moet beginnen. Voorlopig met een single 24" scherm en de rift, maar mogelijk in de toekomst naar 3 schermen of een nieuwere headset.

Belangrijk is dat trillingen goed gedempt worden, ik woon in een appartement en heb geen zin in klagende buren. Wat voor matten kunnen jullie hiervoor aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

wjvds schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:27:
Belangrijk is dat trillingen goed gedempt worden, ik woon in een appartement en heb geen zin in klagende buren. Wat voor matten kunnen jullie hiervoor aanbevelen?
Ik heb een Simlab gt1-evo met een setje caster wheels. De trillingen worden door de rig redelijk verdeeld en dat hoor je (nagenoeg) niet. Zeker in een appartement een aanrader omdat je hem makkelijk aan de kant kunt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Ik heb ook een GT-1 evo op caster wheels, met bass shakers op een houten vloer in een jaren '30 woning. Het is onhoorbaar buiten de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-09 21:53
Hey Sim fans,

Ik heb recent een GT1 Evo gekocht en ik ben nu op zoek naar een stoel die erop kan.
Ik heb een redelijk klein budget maar ik heb mijn keuze nu liggen tussen 3 stoelen:
- OMP TRS-e
- LTEC Pro (plus)
- Sparco Sprint

Na aardig wat research is de Sparco Sprint in kwaliteit en beschikbaarheid het minst. De OMP TRS-e kan ik krijgen voor ongeveer €220. De LTEC pro (plus) voor €225. Nou vraag ik me af voor welke van de 2 jullie zouden gaan. Ik wil ze het liefst uit proberen allebij maar door de lockdown gaat dat niet, ik stel dit nu al meer dan een maand uit en ik wil nu echt een keuze maken. Ik ben 178cm (misschien groei ik nog maar niet veel :)) en ong 72KG. Is er iemand die één of beide van deze stoelen heeft en hier ervaring mee heeft.

Thanks! Toine

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik ben ook in de race voor 'casterwheels' met sloten ivm schoonmaken en stofzuigen. En een alleenstaande monitor-stand, want het wordt wel erg zwaar allemaal zo (Eerst maar wachten tot de grijze versie weer beschikbaar is..)

Mijn vraag is: Hoe zouden jullie de casterwheel monteren zonder de hele rimram te demonteren, enzovoort. Ik heb alles nagenoeg alles op de milimeter perfect gekregen en dat wil ik niet nog eens meemaken, haha. Ik zat te denken aan vier of twee autorkrikken.

[ Voor 10% gewijzigd door MariusSim op 18-02-2021 03:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MariusSim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:56:
Ik ben ook in de race voor 'casterwheels' met sloten ivm schoonmaken en stofzuigen. En een alleenstaande monitor-stand, want het wordt wel erg zwaar allemaal zo (Eerst maar wachten tot de grijze versie weer beschikbaar is..)

Mijn vraag is: Hoe zouden jullie de casterwheel monteren zonder de hele rimram te demonteren, enzovoort. Ik heb alles nagenoeg alles op de milimeter perfect gekregen en dat wil ik niet nog eens meemaken, haha. Ik zat te denken aan vier of twee autorkrikken.
Ik zou m gewoon over de korte kant kantelen. Evt. De meest kwetsbare delen er af halen maar het meeste lekker laten zitten, op zon alurig zit het over het algemeen muurvast. Je kan vooraf de bouten nog ff allemaal nalopen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-10 12:14
SuperToine123 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:47:
Hey Sim fans,

Ik heb recent een GT1 Evo gekocht en ik ben nu op zoek naar een stoel die erop kan.
Ik heb een redelijk klein budget maar ik heb mijn keuze nu liggen tussen 3 stoelen:
- OMP TRS-e
- LTEC Pro (plus)
- Sparco Sprint

Na aardig wat research is de Sparco Sprint in kwaliteit en beschikbaarheid het minst. De OMP TRS-e kan ik krijgen voor ongeveer €220. De LTEC pro (plus) voor €225. Nou vraag ik me af voor welke van de 2 jullie zouden gaan. Ik wil ze het liefst uit proberen allebij maar door de lockdown gaat dat niet, ik stel dit nu al meer dan een maand uit en ik wil nu echt een keuze maken. Ik ben 178cm (misschien groei ik nog maar niet veel :)) en ong 72KG. Is er iemand die één of beide van deze stoelen heeft en hier ervaring mee heeft.

Thanks! Toine
Goedemorgen Toine,

De door jou genoemde stoelen ken ik niet. Zelf heb ik sinds kort een LCD Pro Drift stoel en ben hier erg tevreden over. Ben iets groter en zwaarder (1.92cm/90kg) dan jij, dus denk dat de LCD Pro-Sprint of Pro-Evo geschikter zijn voor jou. Ik krijg in ieder geval geen enkele beweging in de stoel met mijn dikke lichaam.

Ook ik heb in Coronatijd de stoel uit moeten zoeken, ben uiteindelijk afgegaan op onderstaande review en daar was geen woord gelogen aan:

https://www.simrace-blog....-en-betaalbare-racestoel/

De Pro-Sprint en Evo zijn ongeveer 25 euro duurder dan de stoelen die jij noemt. Heb mijn stoel bij Lynx motorsport besteld (zie onderstaande link), de stoel was netjes verpakt en werd snel geleverd. Dus ook hier alleen maar lof over.

https://lynxmotorsport.nl...onder-FIA-keur/c/26324530

Succes met het maken van een keuze en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MariusSim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:56:
Neem aan dat je assteunen bedoelt? Je tilt je rig op aan 1 kant, laat iemand de steunen plaatsen en dan de andere kant. Wielen plaatsen en dan je rig weer optillen, steunen verwijderen en klaar.

Mocht je dit niet hebben, dan even kijken of je aan de lange zijden uitstekende delen hebt. Zo niet, je rig voorzichtig op zijn kant leggen, wielen monteren en weer rechtop zetten. Je rig zou strak genoeg in elkaar horen te zitten om dit zonder enige verschuiving te kunnen doen. :)

• MariusSim
Ga het proberen. Eerst wachten tot de grijze single monitorstand weer beschikbaar is. Ze zouden het na 2021 weer beschikbaar stellen en we zijn nu al bijna 2 maanden verder. Kan ik meteen de wieltjes, en nog wat andere leuke dingen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 17:51
Klein vraagje tussendoor: ben bezig met samenstellen van een rig, aan te schaffen bij Aluxprofiel. Klopt het dat bij de hoekverbinders van Aluxprofiel de nokjes voor een dwarse verbinding niet zijn af te breken?

Ik ga ook elders wat bestellen (wheeldeck bij SimXpro) en dan weet ik of ik dan daar wat extra hoekverbinders moet meebestellen ipv bij Aluxprofiel

[ Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 19-02-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:09
mikekiwi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:44:
Klein vraagje tussendoor: ben bezig met samenstellen van een rig, aan te schaffen bij Aluxprofiel. Klopt het dat bij de hoekverbinders van Aluxprofiel de nokjes voor een dwarse verbinding niet zijn af te breken?

Ik ga ook elders wat bestellen (wheeldeck bij SimXpro) en dan weet ik of ik dan daar wat extra hoekverbinders moet meebestellen ipv bij Aluxprofiel
Klopt, deze zijn niet af te breken, tenminste die van mij laatst niet. Maar met een platte ijzervijl zijn ze er zo af, niet het leukste klusje, maar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Thanks, maar als ik toch elders ook wat moet bestellen dan kan ik deze gelijk ook meenemen daar. Scheelt mij weer gedoe :-)
Zijn niet zo mooi als die van Aluxprofiel, maar hoeven ook maar op een paar plaatsen te worden gebruikt (stoelmontage en pedalplate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Ben bezig met het samenstellen van een alu-rig. Heb wat getekend en wil graag jullie mening horen.
Het is de bedoeling dat het een all-in-one rig wordt, dus scherm komt eraan te hangen (1 enkele ultrawide) en op de balkjes achter het scherm komt de PC te staan.
Zit nog te twijfelen of ik dat doortrek naar achteren en er een plateau van ga maken (verticale staanders waar pedalen ook aan worden bevestigd worden dan uiteraard ook hoger).

Tips/vragen/opmerkingen: ze zijn van harte welkom!

De plank waar het stuur komt is een placeholder voor onderstaande wheeldeck van SimXpro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laHTgeQBba4RwTgN2WrzrRMcgVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3rkJMAJn7pCxjJXQMR1DR3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmHsUzNF3n2XZ3e8pw3SFDocG9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ljZM6zvHsPHjXUyLanpzJIy4.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7kvBDpvDgGLz6e46Us4F9hT1H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zjuj8X8WhreVQVEMTQRx41qC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
rsner17 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Klopt, deze zijn niet af te breken, tenminste die van mij laatst niet. Maar met een platte ijzervijl zijn ze er zo af, niet het leukste klusje, maar prima te doen.
Ik kon deze perfect afbreken met een tang. Eventueel nog wat bijvijlen, maar was wel goed te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
mikekiwi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:44:

Ik heb nooit problemen gehad, een platte schroevendraaier en een hamertje, een flinke klap er op en het nokje is los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 22:07
mikekiwi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:58:
Ben bezig met het samenstellen van een alu-rig. Heb wat getekend en wil graag jullie mening horen.
Het is de bedoeling dat het een all-in-one rig wordt, dus scherm komt eraan te hangen (1 enkele ultrawide) en op de balkjes achter het scherm komt de PC te staan.
Zit nog te twijfelen of ik dat doortrek naar achteren en er een plateau van ga maken (verticale staanders waar pedalen ook aan worden bevestigd worden dan uiteraard ook hoger).

Tips/vragen/opmerkingen: ze zijn van harte welkom!

De plank waar het stuur komt is een placeholder voor onderstaande wheeldeck van SimXpro:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben zelf ook met een eigen ontwerp bezig, Zit nu tegen het bestellen aan maar moet nog twee keuzes maken. (Mount voor joysticks, en keuze tussen twee ontwerpen.)

Tips/opmerkingen met betrekking tot jouw ontwerp:
*Gezien het totale gewicht van rig en alles wat erop gaat zou ik persoonlijk voor minimaal 6 caster wielen gaan in plaats van de 4 die er nu onder zitten.
* Je rig is zo te zien 540mm breed en je pc en monitor zitten hoog, Ben benieuwd hoe stabiel dat gaat zijn als je de rig verplaatst. (Ben daar erg benieuwd naar want ik heb er zelf wat twijfels over, om die reden is in mijn ontwerp de pc eraf gelaten.)
*Kies je bewust voor een eigen ontworpen pedalen deck? Aluxprofiel heeft daar een kant en klare oplossing voor met een inbouw breedte van 500mm, 600mm & ook een optie om zelf de inbouw breedte ervan te bepalen.

Succes alvast met de bouw, Daar zie ikzelf door gebrek aan ruimte misschien nog wel het meeste tegenop.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Dank voor de nokjes-antwoorden, valt dus reuze mee als ik het zo lees (y)
Sato schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:37:
[...]Ben zelf ook met een eigen ontwerp bezig, Zit nu tegen het bestellen aan maar moet nog twee keuzes maken. (Mount voor joysticks, en keuze tussen twee ontwerpen.)

Tips/opmerkingen met betrekking tot jouw ontwerp:
*Gezien het totale gewicht van rig en alles wat erop gaat zou ik persoonlijk voor minimaal 6 caster wielen gaan in plaats van de 4 die er nu onder zitten.
* Je rig is zo te zien 540mm breed en je pc en monitor zitten hoog, Ben benieuwd hoe stabiel dat gaat zijn als je de rig verplaatst. (Ben daar erg benieuwd naar want ik heb er zelf wat twijfels over, om die reden is in mijn ontwerp de pc eraf gelaten.)
*Kies je bewust voor een eigen ontworpen pedalen deck? Aluxprofiel heeft daar een kant en klare oplossing voor met een inbouw breedte van 500mm, 600mm & ook een optie om zelf de inbouw breedte ervan te bepalen.

Succes alvast met de bouw, Daar zie ikzelf door gebrek aan ruimte misschien nog wel het meeste tegenop.
Dank voor je input!
- 6 wielen heb ik ook over na zitten denken, zal het toch maar doen idd
- idd 54cm breed, is gebaseerd op mijn huidige houten rig. Het e.e.a. komt in een smalle nis te staan en hiermee weet ik zeker dat het past en dat ik er ook nog in- en uit kan komen. Nu is mijn monitor niet groot (29"ultrawide) en dus ook niet heel zwaar. PC is ook geen grote kast. Ik hoop dat het meevalt in ieder geval. Ik ga hem ook niet vaak verrijden is de bedoeling, het is wel de enige manier om de rig in en uit de nis te krijgen en bij de achterkant te komen
- bewuste keuze idd om aan de gewenste breedte te komen. Tot nu toe minimaal 50cm breed gezien en dat is net wat te breed, Maar ik zal nog eens goed gaan kijken op hun site om naar de maatwerkoptie te kijken.
-->Edit: gedaan, maar dan kom ik op >70 euro voor de peal tray en dat is toch wat aan de prijzige kant...(moet eerlijk gezegd nog wel uitrekenen wat mijn oplossing kost)

Ik heb ook maar weinig ruimte om te bouwen (simrace-plek is nu ook thuiswerkplek, dus het zit allemaal dicht op elkaar), maar ik blijf positief... :P

[ Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 19-02-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusSim
Aluprofiel ook goed bezig. Die Pedaaldeck van 60 euro ziet er goed uit. Lijkt me ideaal met Sprints en de Simlab-heelrest. De Simlab-pedaaldeck is mij veel te groot. De Sprints kunnen enkel achterin geassembleerd worden, dus dan hou je een goeie 25-30 over dat vies wordt; voetspappen, stof en afdrukken, en in de weg ligt tijdens het in en uitstappen.

ps 6 wielen is een uitsteked idee. Je moet twee keer bestellen dus heb je 8 wielen. Zou ze er alle 8 gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door MariusSim op 19-02-2021 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet helemaal kan volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 19:24
Ik heb een vraag want ik kom er zelf niet meer uit. Na oneindig tweaken van de zitpostitie (PX-1) heb ik last van mijn stuitje. Herkent iemand dit en hoe heb je dit opgelost? Stoel meer naar voren kantelen, pedalen hoger of lager? Ik weet het zo onderhand niet meer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
Nielsracing schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:23:
Ik heb een vraag want ik kom er zelf niet meer uit. Na oneindig tweaken van de zitpostitie (PX-1) heb ik last van mijn stuitje. Herkent iemand dit en hoe heb je dit opgelost? Stoel meer naar voren kantelen, pedalen hoger of lager? Ik weet het zo onderhand niet meer :D
Ik heb hier ook enorm last van gehad, uiteindelijk opgelost door dit ergonomisch zitkussen te bestellen. Ziet er mss niet zo fraai uit, maar werkt wel. Moet er nog altijd eens een hoes voor laten maken door moeders met de naaihobby :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Laatst online: 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Via dit topic heb ik advies gekregen in mijn setup, waarvoor nogmaals dank, in middels staat alle hardware en ben ik begonnen met mijn eerste races :D

Uit eindelijk heb ik gekozen voor de volgende inrichting:
- Fanatec CSW 2.5
- Fanatec Formula V2 Carbon stuur
- Fanatec CSW Elite pendalen (en upgrade naar LoadCell inmiddels)
- SimXpro X80 i.c.m. Sparco stoeltje..

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66242414

Waar ik nog wat moeite mee heb is het goed instellen van de rem ik merk dat ik sinds de LC upgrade vaak te zacht rem of blokkerende wielen heb. Ik heb in de software wat lopen spelen met de gevoeligheid van de rem, die heb ik nu op 40 staan.

Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Nielsracing schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:23:
Klinkt of je stoel rechter op moet, maar daar kom je pas achter als je het probeert helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Red_Head schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:36:
Via dit topic heb ik advies gekregen in mijn setup, waarvoor nogmaals dank, in middels staat alle hardware en ben ik begonnen met mijn eerste races :D

Uit eindelijk heb ik gekozen voor de volgende inrichting:
- Fanatec CSW 2.5
- Fanatec Formula V2 Carbon stuur
- Fanatec CSW Elite pendalen (en upgrade naar LoadCell inmiddels)
- SimXpro X80 i.c.m. Sparco stoeltje..

Zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66242414

Waar ik nog wat moeite mee heb is het goed instellen van de rem ik merk dat ik sinds de LC upgrade vaak te zacht rem of blokkerende wielen heb. Ik heb in de software wat lopen spelen met de gevoeligheid van de rem, die heb ik nu op 40 staan.

Iemand nog tips?
Best kans dat er iets als ‘brake gamma’ aanstaat in game. Ik weet dat die in assetto corsa standaard best hoog staat. Daardoor krijg je een niet lineaire rem curve, wat niet handig is met load cell pedalen. Verder is het gewoon veel oefenen.
Ik heb ook altijd in game de input grafiekjes aan staan zodat je ziet als je niet voluit remt of gas geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 19:24
Arfalas schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Klinkt of je stoel rechter op moet, maar daar kom je pas achter als je het probeert helaas
Dan probeer ik eerst nog dit.
Pyr0_ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:46:
[...]

Ik heb hier ook enorm last van gehad, uiteindelijk opgelost door dit ergonomisch zitkussen te bestellen. Ziet er mss niet zo fraai uit, maar werkt wel. Moet er nog altijd eens een hoes voor laten maken door moeders met de naaihobby :9
En anders deze sexy oplossing.

Dank heren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25
Aangezien zowel de Treq One als GT1-EVO op dit moment niet leverbaar zijn, wil ik een eigen rig bij Aluxprofiel samenstellen en in elkaar knutselen.

Nu wil ik graag, in verband met upgrade mogelijkheden down-the-line, een Sim-Lab Wheel Deck gebruiken. Deze is echter 600mm breed. Op de standaard rigs (Treq One, GT1-EVO, Aluxprofiel 4080) past deze niet. Ik gebruik nu overigens enkel een CSL Elite wheel.

Nu dacht ik, in plaats van de sandwich plates aan de zijkanten zoals bij de P1-X, waarom maak ik de rig niet gewoon wat breder en monteer ik de uprights aan de zijkant. Ongetwijfeld past mijn brede postuur daar ook beter tussen :P

Dus, wheel deck van SimLab, pedal deck en profielen van Aluxprofiel. De overdwars profielen zijn i.p.v. 500mm dus 520mm, en de uprights monteer ik aan de zijkanten. Dan is de ruimte tussen de uprights 600mm, en passen een hoop van de SimLab componenten net wat beter in de toekomst.

Zie ik hier problemen over het hoofd? Is de bredere rig voor de SimLab wheel decks onzin en kan ik beter gewoon een standaard rig bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntWPPYXPNdUQldo-uUPdr_c99HI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nu2VDxcmEhZbJ2U4YxsUA4uk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:03
Heb zelf uiteindelijk ervaren dat de 4080 staanders wat flex krijgen van links naar rechts. Vooral merkbaar als je een DD erop hebt zitten. Dus zou persoonlijk daar voor 40120 kiezen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@Hupske Heeft dat niet met de montage te maken (in plaats van de profieldikte)? Iets als dit zou zijdelingse verplaatsing moeten tegengaan: https://www.aluxprofiel.n...plaat-80x80-4-gaten/a3924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
De simlab gt evo gebruikt 4080 voor de staanders, en ik heb met mijn DD nog nooit enige flex gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diabyte schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:28:
Aangezien zowel de Treq One als GT1-EVO op dit moment niet leverbaar zijn
Volgens mij zijn beide inmiddels weer op voorraad.
Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.