Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07
Card Nox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Volgens mij zijn beide inmiddels weer op voorraad.
Klopt inderdaad ja, zag het gisteren ook. Ondanks een zondag tekenen toch maar besloten voor de Treq One te gaan. Dat is toch makkelijker werken (1 leverancier), en voldoet voor nu prima. Ook nog prima uit te breiden in de toekomst (met bijv. een DD side mount).

Bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk de GT1 Evo gekocht en gisteravond in elkaar gezet. Geen stres mbt iets dat niet klopt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ben ondertussen een buttonbox zelf aan het maken en kwam deze tegen op het internet maar hoe maken zij zo'n sticker sheet er voor? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUsfPMy099hz-2ZeP0RVg4zzdMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v9wokmtOo5Z3TVU951asbqbs.jpg?f=user_large

Ik denk zelf namelijk dat het doorzichtig acrylaat is met carbon folie en die onder de laser snijder zetten en dan voorzichtig alle tekst los halen? of is hier iets anders gebruikt? Want zit nu te kijken voor een laser engraver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
KevinSetz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:49:
Ben ondertussen een buttonbox zelf aan het maken en kwam deze tegen op het internet maar hoe maken zij zo'n sticker sheet er voor? [Afbeelding]

Ik denk zelf namelijk dat het doorzichtig acrylaat is met carbon folie en die onder de laser snijder zetten en dan voorzichtig alle tekst los halen? of is hier iets anders gebruikt? Want zit nu te kijken voor een laser engraver.
Ik denk dat het acrylaat (in de volksmond ook wel plexiglas) is met daarop carbon look folie geplakt. Vervolgens zijn hier met een CNC frees machine de gaten uitgefreesd, daarna het "lijnen werk" gegraveerd en vervolgens is het geheel contour uitgefreesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalovich
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-03-2021
Hi all,

Een vraagje van een beginner tussendoor.

Ik ben van plan om een zeer basis setje aan te schaffen. Aangezien dit in de woonkamer komt te staan en max 1 of 2x per week gebruikt zal worden, ben ik op zoek naar iets wat gemakkelijk in te klappen en op te bergen is.

Zodoende kwam ik uit op een wheel stand pro (of vergelijkbaar) aangezien dit voor een schappelijk prijsje te vinden is op marktplaats. Echter vind ik een stuurtje vinden (met force feedback) lastiger.

In dit filmpje wordt de Logitech Momo getipt Sim Racing Wheel Buyer's Guide - 2020 Edition. Behoorlijk oud, maar schijnbaar, mits in goede kwaliteit, kan het nog best meekomen. Waar ik echter geen antwoord op kan vinden, is of deze ook werkt op een Xbox one. Weet iemand dat hier? Of hebben jullie ideeën over een beter alternatief van tussen de 50 en 70 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Borkus schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:29:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad, een platte schroevendraaier en een hamertje, een flinke klap er op en het nokje is los
Ik zou het niet zo doen, zo was ik ook begonnen, maar dat was geen pretje. Hoop gehamer, een kapotte schroevendraaier en een kapotte bijtel, en de stukjes vliegen alle kanten op. Zeer frustrerend.

Wat veel beter werkt is gewoon een een waterpomptang en iets om het blokje mee vast te zetten, een bakschroef is ideaal, maar die heb ik niet dus ik heb ze toen gewoon telkens in een grote lijmklem geklemd. Met de waterpomptang breek je de nokjes er zo af, gewoon vastpakken en dan kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-10 12:14
Zalovich schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:40:
Hi all,

Een vraagje van een beginner tussendoor.

Ik ben van plan om een zeer basis setje aan te schaffen. Aangezien dit in de woonkamer komt te staan en max 1 of 2x per week gebruikt zal worden, ben ik op zoek naar iets wat gemakkelijk in te klappen en op te bergen is.

Zodoende kwam ik uit op een wheel stand pro (of vergelijkbaar) aangezien dit voor een schappelijk prijsje te vinden is op marktplaats. Echter vind ik een stuurtje vinden (met force feedback) lastiger.

In dit filmpje wordt de Logitech Momo getipt Sim Racing Wheel Buyer's Guide - 2020 Edition. Behoorlijk oud, maar schijnbaar, mits in goede kwaliteit, kan het nog best meekomen. Waar ik echter geen antwoord op kan vinden, is of deze ook werkt op een Xbox one. Weet iemand dat hier? Of hebben jullie ideeën over een beter alternatief van tussen de 50 en 70 euro?
Voor zover ik weet is de MOMO niet compatible met de Xbox. Denk dat het vrij lastig is om een fatsoenlijk stuur met FFB te vinden met jouw budget. Is het een optie om nog even door te sparen en een tweedehands Logitech G920 te kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Two_can op 27-02-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalovich
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-03-2021
Two_can schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:12:
[...]

Voor zover ik weet is de MOMO niet compatible met de Xbox. Denk dat het vrij lastig is om een fatsoenlijk stuur met FFB te vinden met jouw budget. Is het een optie om nog even door te sparen en een tweedehands Logitech G920 te kopen?
Dank voor je snelle antwoord! Spijtig dat ie niet compatible is. Denk je dat gelijk hebt om het budget nog eens te evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Ik heb een vraag. Ik ben de laatste tijd steeds meer online aan het racen in F1 2020 op de PS5, met mijn Fanatec Podium Racing Wheel F1 DD1 en de Clubsport Pedals V3.

Nu is mijn vraag, is een overstap naar de pedalen van Heusinkveld een voordeel? Is het iets waardoor je echt tijd kunt winnen, doordat deze pedalen evt beter zijn? En hoe is het qua aansluiten op de huidige Fanatec Podium Racing wheel op de PS5? Werkt dit zonder issues? Nu zitten de pedalen namelijk rechtstreeks op de DD1 base, en 1 USB naar de PS5, waarmee alles dus herkent word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:32:
Ik heb een vraag. Ik ben de laatste tijd steeds meer online aan het racen in F1 2020 op de PS5, met mijn Fanatec Podium Racing Wheel F1 DD1 en de Clubsport Pedals V3.

Nu is mijn vraag, is een overstap naar de pedalen van Heusinkveld een voordeel? Is het iets waardoor je echt tijd kunt winnen, doordat deze pedalen evt beter zijn? En hoe is het qua aansluiten op de huidige Fanatec Podium Racing wheel op de PS5? Werkt dit zonder issues? Nu zitten de pedalen namelijk rechtstreeks op de DD1 base, en 1 USB naar de PS5, waarmee alles dus herkent word.
Antwoord is heel kort: gaat niet werken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:45

Je kan kijken naar een Drivehub. Schijnt redelijk te werken met een PS4. In combinatie met de PS5 is er nog weinig info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is het iets waardoor je echt tijd kunt winnen, doordat deze pedalen evt beter zijn?
In het kort nee. Het ligt aan jezelf niet aan de materialen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Q: Wat te doen tijdens quarantaine...?
A: Een liedje maken:

A sim racing song parody:

(sorry, kon niet echt een topic vinden waar dit in thuis hoorde en vond het onnodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken, maar vond het grappig dus het delen waard.)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Als /elke/ regel waar is. wat betreft mijn skills en geluk....

Parody ? O-)

_O-

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik overweeg om mijn hele set-up een upgrade te geven met namelijk een Treq ACE rig en Fanatec Podium DD1 met 911 GT3 R stuur en de Clubsport Pedals V3.
Ik heb echter een vraag voor de monitor: Ik zou hiervoor gaan voor een single curved monitor van 35 inch, bijvoorbeeld Benq EX3501R. Iemand hier ervaring mee of andere aanrader voor goede single monitor? Of een opmerking ivm upgrade van set-up en iets wat ik over het hoofd zie?
Ik bedank jullie alvast voor de moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb de 3501R en ben er blij mee. Goede monitor met goede inkijkhoek.

YouTube: BenQ EX3501R Unboxing & Review - Triple Screen Sim Rig Project - Part 1

YouTube: YouTube

Zat reviews te vinden :)

[ Voor 11% gewijzigd door jajoh op 09-03-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

scargreg7 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:25:
Ik overweeg om mijn hele set-up een upgrade te geven met namelijk een Treq ACE rig en Fanatec Podium DD1 met 911 GT3 R stuur en de Clubsport Pedals V3.
Ik heb echter een vraag voor de monitor: Ik zou hiervoor gaan voor een single curved monitor van 35 inch, bijvoorbeeld Benq EX3501R. Iemand hier ervaring mee of andere aanrader voor goede single monitor? Of een opmerking ivm upgrade van set-up en iets wat ik over het hoofd zie?
Ik bedank jullie alvast voor de moeite!
De voorloper van dat scherm heb ik op mijn simrig gehad (XR3501).
Een single 35" is prima, maar ik merkte toch wel dat ik zicht miste aan de zijkant. Dus ik ben overgestapt naar een 3x27" daarna. Je moet wel de ruimte hebben daarvoor natuurlijk.

Maar misschien kun je een ander 35" model overwegen. Je hebt tegenwoordig al voor veel minder 144hz modellen met dezelfde resolutie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Luckeh schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:47:
[...]

De voorloper van dat scherm heb ik op mijn simrig gehad (XR3501).
Een single 35" is prima, maar ik merkte toch wel dat ik zicht miste aan de zijkant. Dus ik ben overgestapt naar een 3x27" daarna. Je moet wel de ruimte hebben daarvoor natuurlijk.

Maar misschien kun je een ander 35" model overwegen. Je hebt tegenwoordig al voor veel minder 144hz modellen met dezelfde resolutie.
Bedankt voor de uitleg!
Maar heb dit kunnen uitproberen en verkies toch 1 single 35” dan 3x27”, voel mij daar tijdens het rijden comfortabeler bij. Eens bekijken naar die andere in je link. Maakt 144hz een enorm verschil tov 100hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De step van 60>100 voelt groter aan dan van 100>144, maar het zal natuurlijk wel wat uitmaken. Je hebt een Freesync Premium scherm al voor minder dan die EXR3501 wat ook nog eens Gsync-compatible is. Dan wist ik het wel :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb ook een triple met 3x 3203r en merk weinig verschil met 100 of 144hz.

Sowieso met iRacing gaan de frames alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben bezig om mijn racesetup op een goeie manier in te richten qua stroom/stekkerdozen.

Ik heb helaas niet veel mogelijkheden als het gaat om stopcontacten dus m'n gehele setup moet gevoed worden vanuit 2 stopcontacten. Aangezien ik naast een gamesetup ook een kantoorsetup heb valt er al 1 stopcontact af.

Mijn game setup heeft de volgende apparaten die stroom behoeven:
GamePC (Ryzen 5, 5700XT, 32gb RAM, 750w voeding, Logitech G520 muis, Logitech G610 tobo)
AOC 34'' 144hz scherm (dit scherm wordt apart gevoed bij de kantoorsetup)
Samsung 24'' 1080p scherm
Logitech Z333 speakers
Philips Hue light strip

Al deze apparaten zitten in 1 Brennenstuhl stekkerdoos (https://www.amazon.nl/Bre...ROWSE&pf_rd_i=16366003031) welke dus het overgebleven stopcontact gebruikt.

Echter, m'n racesetup zit weer in een andere stekkerdoos die vervolgens is aangesloten op de Brennenstuhl. Nu heb ik gelezen dat het niet altijd handig is om een stekkerdoos op een stekkerdoos aan te sluiten. Mijn vraag is dan ook, klopt dit?

Mijn racesetup heeft de volgende stroombehoevende apparaten: Samsung Odyssey G9 & Thrustmaster T300 RS GT.

Ik wilde het eigenlijk zo organiseren dat als ik niet aan het racen ben ik heel makkelijk de racesetup kan afsluiten door de schakelaar om te zetten. Mocht ik wel gaan racen dan gaat de 34'' van de stroom af (ook om m'n PC te ontlasten want de 49'' vraagt nogal wat). Waar ik ook een beetje mee zit zijn de grote waarschuwingen die om de stroomkabel van m'n T300 geplakt zitten. Ik ben echt een totale leek op dit gebied dus ik weet niet goed hoe ik die moet duiden (Never connect the 220-240 V cable
to a 100-130 V electrical outlet!!!
Never connect this cable to a power adapter!!!)

Lang verhaal kort: ga ik op deze manier in de problemen komen met hoe ik de boel heb aangesloten?

Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan licht ik dat graag toe.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Het is nooit het advies om stekkerdoos in stekkerdoos te doen omdat je dan onnodig kans op storing of sluiting hebt. Echter in de praktijk komt het veel voor.

Als ik je setup goed lees en interpreteer hangt dit allemaal aan de 2 stekkerdozen, los van de AOC monitor?
Dus op stekkerdoos 1 zit
-- PC (750W)
-- Monitor
-- Hue light strip
-- Logitech Speakers
-- Stekkerdoos 2
---- Stuurtje
---- Samsung Monitor (108W)

Al met al zal je +/- 1000W trekken als je het een beetje grof berekend. Dat is niet extreem en moet prima kunnen..

Wat je zou kunnen doen is je 1e stekkerdoos (Brennenstuhl) kunnen upgraden naar een variant met en/of zekering bij sluiting. APC heeft van die speciale stekkerdozen die hier goed tegen kunnen. Persoonlijk zou ik gewoon tijdens/na een avondje racen even voelen hoe warm de 2 stekker dozen worden en de kabel naar de wall outlet. Dat is vaak de makkelijkste eerste stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Red_Head schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:43:
Het is nooit het advies om stekkerdoos in stekkerdoos te doen omdat je dan onnodig kans op storing of sluiting hebt. Echter in de praktijk komt het veel voor.

Als ik je setup goed lees en interpreteer hangt dit allemaal aan de 2 stekkerdozen, los van de AOC monitor?
Dus op stekkerdoos 1 zit
-- PC (750W)
-- Monitor
-- Hue light strip
-- Logitech Speakers
-- Stekkerdoos 2
---- Stuurtje
---- Samsung Monitor (108W)

Al met al zal je +/- 1000W trekken als je het een beetje grof berekend. Dat is niet extreem en moet prima kunnen..

Wat je zou kunnen doen is je 1e stekkerdoos (Brennenstuhl) kunnen upgraden naar een variant met en/of zekering bij sluiting. APC heeft van die speciale stekkerdozen die hier goed tegen kunnen. Persoonlijk zou ik gewoon tijdens/na een avondje racen even voelen hoe warm de 2 stekker dozen worden en de kabel naar de wall outlet. Dat is vaak de makkelijkste eerste stap :)
Jouw beschrijving is inderdaad zoals de setup er nu bij staat.

Dank voor de tip. Ik ga even aankijken hoe de boel aanvoelt na een gamesessie. Mocht dit te gortig zijn dan zal ik inderdaad kijken naar zo'n APC (of soortgelijke) stekkerdoos.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
London schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:56:Waar ik ook een beetje mee zit zijn de grote waarschuwingen die om de stroomkabel van m'n T300 geplakt zitten. Ik ben echt een totale leek op dit gebied dus ik weet niet goed hoe ik die moet duiden (Never connect the 220-240 V cable
to a 100-130 V electrical outlet!!!
Never connect this cable to a power adapter!!!)
De waarschuwing is alleen om de stekker niet in iets anders te steken dan een (voor ons) normale 230 volt aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

Raimond613

Simracer

London schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Jouw beschrijving is inderdaad zoals de setup er nu bij staat.

Dank voor de tip. Ik ga even aankijken hoe de boel aanvoelt na een gamesessie. Mocht dit te gortig zijn dan zal ik inderdaad kijken naar zo'n APC (of soortgelijke) stekkerdoos.
Ik heb zelf jarenlang de volgende constructie gehad:
1 doodnormale stekkerdoos met 4 aansluitingen en ca. 5 meter kabel in de WCD.
In de 1e van deze 4 aansluitingen de PC. In de 2e een stekkerdoos met aan/uit schakelaar (simpel HEMA ding) voor de monitor en speakers op het buro. in de 3e een stekkerdoor met aan/uit (ook weer simpel HEMA ding) voor mijn rig (monitor, speakers, T500 stuur).
Op die manier kon ik altijd de speakers en monitor inschakelen die ik nodig had, en de andere uitschakelen. Ging allemaal prima en nooit echt warm.

Toen ik vervolgens mijn sim gear ging upgraden (SC2 base en nieuwe rig) heb ik de 4-stekkerdoos die in de WCD gaat en de stekkerdoos die naar mijn rig gaat allebei vervangen voor aan/uit met overcharge beveiliging etc van Brennenstuhl. Ook dat heeft prima gewerkt.

(Inmiddels ben ik verhuisd en heb ik een WCD direct naast mijn rig waar 1 van de Brennenstuhl's in zit.)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ik speel momenteel met een 3-monitor setup, voornamelijk iRacing. Qua settings kreeg ik het niet goed voor elkaar om dit in te stellen.

Daarom heb ik nu via de Radeon software "Eyefinity" aangezet, waardoor Windows en dus iRacing mijn 3 monitor's als 1 grote monitor ziet. Dit werkt! Echter waar ik nu tegen aan loop is dat als ik de game niet aan heb Windows het nog steeds als 1 monitor ziet, en dat het gamemenu bijvoorbeeld (om je aan te melden voor sessies) ook over 3 monitors gaat.

Hier krijg ik inmiddels redelijke nek klachten van :D weet iemand een manier om mijn races over 3 schermen te hebben, maar de game menu's en windows wel gewoon multi-monitor? Is hier een oplossing voor?

En dan doel ik specifiek op iRacing, dat is vrijwel de enige game die ik momenteel speel.. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Red_Head op 14-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Edit: verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Misiek op 15-03-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Red_Head schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:57:
Ik speel momenteel met een 3-monitor setup, voornamelijk iRacing. Qua settings kreeg ik het niet goed voor elkaar om dit in te stellen.

Daarom heb ik nu via de Radeon software "Eyefinity" aangezet, waardoor Windows en dus iRacing mijn 3 monitor's als 1 grote monitor ziet. Dit werkt! Echter waar ik nu tegen aan loop is dat als ik de game niet aan heb Windows het nog steeds als 1 monitor ziet, en dat het gamemenu bijvoorbeeld (om je aan te melden voor sessies) ook over 3 monitors gaat.

Hier krijg ik inmiddels redelijke nek klachten van :D weet iemand een manier om mijn races over 3 schermen te hebben, maar de game menu's en windows wel gewoon multi-monitor? Is hier een oplossing voor?

En dan doel ik specifiek op iRacing, dat is vrijwel de enige game die ik momenteel speel.. O-)
Misschien heb je hier iets aan?

YouTube: How to Setup Triple Screen ( Step by Step in real time )Nvidia Contr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 22:07
SuperToine123 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:47:
Hey Sim fans,

Ik heb recent een GT1 Evo gekocht en ik ben nu op zoek naar een stoel die erop kan.
Ik heb een redelijk klein budget maar ik heb mijn keuze nu liggen tussen 3 stoelen:
- OMP TRS-e
- LTEC Pro (plus)
- Sparco Sprint

Na aardig wat research is de Sparco Sprint in kwaliteit en beschikbaarheid het minst. De OMP TRS-e kan ik krijgen voor ongeveer €220. De LTEC pro (plus) voor €225. Nou vraag ik me af voor welke van de 2 jullie zouden gaan. Ik wil ze het liefst uit proberen allebij maar door de lockdown gaat dat niet, ik stel dit nu al meer dan een maand uit en ik wil nu echt een keuze maken. Ik ben 178cm (misschien groei ik nog maar niet veel :)) en ong 72KG. Is er iemand die één of beide van deze stoelen heeft en hier ervaring mee heeft.

Thanks! Toine
Inmiddels al een keuze kunnen maken / stoel gekocht?
Ben van ongeveer dezelfde lengte en gewicht en vandaar erg benieuwd wat het is geworden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Vraagje over hardmounten van je CLS elite.

Ik heb mijn wheelbase nu via de tafelklem op een 40/80 profiel zitten, maar vorige week is er iets afgebroken waardoor de wheel base niet helemaal vast zit.

Ik wil graag mijn wheelbase vast mounten op de profielen. Ik kan wel een plate halen maar die zijn allemaal 60 CM breed terwijl ik mijn rig 52 CM breed heb gemaakt vanwege ruimte.

Nu heb ik nog twee profielen over waarop ik 2 L brackets kan plaatsen en dan de CLS elite met 2 schroeven vast zetten.

Is dat een oplossing of moet er Perse 3 schroeven gezet worden?

Ik zit een beetje te zoeken naar alternatieven en zou graag jullie input willen weten.

Onderstaand zou ook een oplossing kunnen zijn, maar hoe maak ik dan de wheelbase vast ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOEy2BmK-NfFBHI1ITpfZ6soALA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbDJAD9GKNjJceujK8P2jETS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 16-03-2021 08:39 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
Is de mount van TreQ One of Simlab GT1-EVO misschien wat? Ik weet niet of ze deze los verkopen
Soms komt er ook wel wat op marktplaats voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
backupdevice schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:25:
Nu heb ik nog twee profielen over waarop ik 2 L brackets kan plaatsen en dan de CLS elite met 2 schroeven vast zetten.

Ik zou dit gewoon eerst proberen. Ik verwacht dat het prima werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08

Ik heb mijn wheelbase nu via de tafelklem op een 40/80 profiel zitten, maar vorige week is er iets afgebroken waardoor de wheel base niet helemaal vast zit.

Ik wil graag mijn wheelbase vast mounten op de profielen. Ik kan wel een plate halen maar die zijn allemaal 60 CM breed terwijl ik mijn rig 52 CM breed heb gemaakt vanwege ruimte.

Ik zit een beetje te zoeken naar alternatieven en zou graag jullie input willen weten.

Onderstaand zou ook een oplossing kunnen zijn, maar hoe maak ik dan de wheelbase vast ?

[Afbeelding]
Check SimXPro is, die verkoopt ook wheelmounts los. Een soortgelijk wheeldeck als die van SimLab of Treq kost daar zo uit m’n hoofd 34,- euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 22:06
Misschien deze optie van Motedis? https://www.motedis.nl/sh...ustmaster::999999018.html

Of een aluminium plaat monteren op je profielen, waar je zelf gaten in maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert

[Afbeelding]
Ik denk dat 2 boutjes voldoende moet zijn, let wel op de lengte! Ze mogen niet te ver in je wheelbase vallen. Meende dat ergens in de handleiding gezien te hebben.

Je kan voor die aluminium profielen ook diverse hoeksteunen krijgen. Bijvoorbeeld: https://sim-lab.eu/shop/p...lot-8-418?page=2#attr=493

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sato schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 05:00:
[...]

Inmiddels al een keuze kunnen maken / stoel gekocht?
Ben van ongeveer dezelfde lengte en gewicht en vandaar erg benieuwd wat het is geworden.
Ik ben ook 178cm en weeg momenteel 67kg (klote Corona, zat voorheen op 73kg). Heb nu sinds een paar dagen de LCD PRO-SPRINT. Deze zit erg snug. Ik heb de tabel die op de pagina staat gebruikt om een stoel uit te zoeken, het gaat niet enkel over lengte en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx allemaal voor jullie tips. Ik ga eens op onderzoek uit en update jullie wel als ik een werkende oplossing heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heeft er hier iemand ervaring met de seat slider van Sparco? Ik ben inmiddels 3 uur verder en eigenlijk nog amper opgeschoten. Wat een verschrikkelijk bouwpakket is dit zeg.

Heb ik eindelijk na veel bloed zweet en tranen de sliders geïnstalleerd, nu krijg ik de de beugelset er amper boven op gemonteerd. Je moet dan met een schroef en een moer deze vastzetten maar dit lukt amper als je de slider helemaal 1 kant op hebt geschoven.

Zit er haast over te denken om die hele slider maar te skippen en de stoel gewoon te monteren met de beugelset...

edit: Wow, het is zowaar gelukt door de schroeven van onder erin te doen en dan de moer van bovenaf vast te draaien. Lekker stoeltje wel _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door London op 16-03-2021 23:00 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
London schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:27:
edit: Wow, het is zowaar gelukt door de schroeven van onder erin te doen en dan de moer van bovenaf vast te draaien. Lekker stoeltje wel _/-\o_
Dat is inderdaad een heerlijk stoeltje... :+

Welke is het? Want ik heb een beetje terug gelezen maar kon het niet vinden en ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sato schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Welke is het? Want ik heb een beetje terug gelezen maar kon het niet vinden en ben wel nieuwsgierig.
https://simracewebshop.nl/product/sparco-grid-qrt-zwart/ deze :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sato schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:54:
[...]

Stoeltjes zijn wel heel persoonlijk. Heb zelf een Sparco Rev QRT gekocht, zit heerlijk maar moet wel op de corona kilo's letten anders gaat het niet meer passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:12

Superkiwi

Hoi doei

Daarom heb ik voor een normale stoel (GT Omega RS9) gekozen ipv voor een kuipstoel.
Naast het racen hang ik 4-5 keer per week in het krachthonk, waardoor zo'n kuipstoel al gauw te krap zit, vooral bij de bips/bovenbenen en bovenkant van de rug. En om nu een apart zomer- en winterstoeltje aan te schaffen gaat me wat ver :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Jay-v schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Stoeltjes zijn wel heel persoonlijk. Heb zelf een Sparco Rev QRT gekocht, zit heerlijk maar moet wel op de corona kilo's letten anders gaat het niet meer passen :P
Daar ben ik mij van bewust, Was gewoon benieuwd naar de gemaakte keuze.

Overigens overweeg ik zelf heel sterk om voor een goede ergonomische auto stoel te kiezen, zoals bijvoorbeeld uit een Volvo.
Omdat mijn simrig meer een algemene game plek moet gaan worden door ruimte gebrek, En ik ook geen circuit racing ga doen maar rally, offroad en truck sims.

Moet alleen nog even nagaan hoe dat eventueel zit met de electronica in een moderne stoel, Als dat simpel voorzien van stroom is dan vormt dat geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is toch wel een mooie add-on:

Want ook al monteer je alles waterpas. Het is toch nooit recht met je schermen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
Paulus07 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:17:
Dit is toch wel een mooie add-on:

[YouTube: Sim Lab Vario Vesa Monitor Mount Kit Review]

Want ook al monteer je alles waterpas. Het is toch nooit recht met je schermen..... :P
Dat is nog eens een oplossing ja.

Ik heb van de week toevallig de schermen staan afstellen omdat ik de hoek wat anders wilde. Eigenlijk kom je dan al handen te kort. Dit lijkt me een zeer bruikbare oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 22:06
Sato schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:46:
[...]
Overigens overweeg ik zelf heel sterk om voor een goede ergonomische auto stoel te kiezen, zoals bijvoorbeeld uit een Volvo.

Moet alleen nog even nagaan hoe dat eventueel zit met de electronica in een moderne stoel, Als dat simpel voorzien van stroom is dan vormt dat geen probleem.
Dat kan zeker, zie: https://gathering.tweaker...message/61039210#61039210
Dit stoel kan ik volledig instellen als normaal, alleen deze werkt mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09 21:50
Hey mensen, zijn er hier simracers met een setup als volgt:

PC met monitoren op een bureau voor dagelijks werk waarbij de PC ook wordt gebruikt om een aparte monitor van je simrig aan te sturen.
Zo ja, hoe gaat dat met het starten van games en op welke monitor de game dan wordt weergegeven? Momenteel sta ik op het punt mijn opstelling zo op te zetten en ik vraag me af hoe gebruiksvriendelijk het gaat zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

LogLeg schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:23:

PC met monitoren op een bureau voor dagelijks werk waarbij de PC ook wordt gebruikt om een aparte monitor van je simrig aan te sturen.
Zo ja, hoe gaat dat met het starten van games en op welke monitor de game dan wordt weergegeven? Momenteel sta ik op het punt mijn opstelling zo op te zetten en ik vraag me af hoe gebruiksvriendelijk het gaat zijn
Ja, ik heb een werkplek met een 34" en triples op mijn simrig. Allemaal op één videokaart aangesloten.
Mijn PC staat ergens in het midden en sommige kabels zijn wat langer dan standaard.

Ik gebruik Helios Display Management om te switchen tussen beide setups. Dit is een gratis tooltje waarin je diverse setups kunt modelleren.
Je configureert je setup; en je kan zo een snelkoppeling maken die je bijvoorbeeld op je dekstop zet. Even dubbelclicken en Helios heeft 30s nodig (waarom weet ik niet precies); maar werkt verder echt foutloos. De 30s gebruik ik meestal om van schoeisel te wisselen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Jij hebt zoveel mazzel dat je je simrig en werkplek naast elkaar hebt staan. Daar ben ik wel jaloers op (de simrig dus gewoon beneden). Ik kan met het thuiswerken tussendoor niet "effe" een race of testje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
Hier ook de pc naar beneden verplaatst. Nieuwe seizoen bij SRVN begint voor mij al met 3 afmeldingen en kansloos voor welk klassement dan ook. Dan maar als doel stellen dat er een aparte sim bak moet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:09
LogLeg schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:23:

Dit vroeg ik me vorige week ook af, aangezien ik net een aparte dedicated monitor op de rig heb geplaatst.

Ik duplicate de schermen gewoon in windows, dus ze geven beiden het zelfde weer. Ik gebruik ze toch niet tegelijk. 1 monitor zet ik gewoon uit als ik hem niet gebruik. Werkt bijna vlekkeloos (alt tabben werkt soms niet/traag, maar tijdens racen heb ik daar weinig last van)

Ik heb de race monitor met een 5m displayport kabel aangesloten. Gaat prima (3440x1440 op 100 hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb mijn challenge met mijn wheel opgelost door een wheel plate te bestellen. Wheel nu hard mounted . Bedankt voor het meedenken

[ Voor 106% gewijzigd door backupdevice op 22-03-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe hoog hebben jullie trouwens de monitor staan? Is dat midden op ooghoogte, net wat hoger of......?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ja, het midden op ooghoogte. Misschien 1of2 cm hoger, maar het zal weinig schelen. De onderkant sluit ook precies aan op m'n wheelbase

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj08PLfizqs8HbA9UFv7OgA51CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aynDdxpNoyrKJvqJDxScBo9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_T9nC1Owo8QsSrebsoKJRMekLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryBfLIGlFDAf1yiYqQ2K9670.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 08:00
Als jullie op dit moment triple schermen zouden kopen welke zouden het dan zijn ?

Ik heb momenteel de Benq ex3501r

Heb 3x viewsonic vx2758-2kp-mhd gehad. Was een Black friday aanbieding op amazon aan 260€ die ik na een paar weken teruggestuurd heb. Ik vond het erg wennen dat het center scherm maar 27" was komende van het 35" scherm.
Vooral ook bij spellen die moeite hadden met een triple setup zonder Nvidia Surround(Dirt Rally2 was bijvoorbeeld zo eentje) ben je dan erg aangewezen op het "kleine" centraal scherm. Want die Surround werkte niet echt geweldig vond ik. Toch wel wat crashes gehad daarmee.
Ook het feit dat er onderaan een bredere rand was aan het scherm waardoor je in de hoeken altijd een opening tussen de schermen kreeg en niet mooi aansluitend kon krijgen.

Enerzijds lijken me de 49" wel een optie. Dan hou ik de vrijheid om op de rig ook af en toe es iets anders te doen (Car Mechanic Simulator of een strategy game), maar ik lees dat je dan toch nog altijd de breedte mist om beter naast je kijken. (Speel momenteel vooral iRacing)

Dus ik leun eerder naar een triple 32" setup of mss zelfs 34" al vrees ik dat die laatste niet zullen passen op de Simlab triple mount.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
Jimster21 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:42:
Als jullie op dit moment triple schermen zouden kopen welke zouden het dan zijn ?

Heb 3x viewsonic vx2758-2kp-mhd gehad. Was een Black friday aanbieding op amazon aan 260€ die ik na een paar weken teruggestuurd heb. Ik vond het erg wennen dat het center scherm maar 27" was komende van het 35" scherm.
Vooral ook bij spellen die moeite hadden met een triple setup zonder Nvidia Surround(Dirt Rally2 was bijvoorbeeld zo eentje) ben je dan erg aangewezen op het "kleine" centraal scherm. Want die Surround werkte niet echt geweldig vond ik. Toch wel wat crashes gehad daarmee.
Ook het feit dat er onderaan een bredere rand was aan het scherm waardoor je in de hoeken altijd een opening tussen de schermen kreeg en niet mooi aansluitend kon krijgen.

Enerzijds lijken me de 49" wel een optie. Dan hou ik de vrijheid om op de rig ook af en toe es iets anders te doen (Car Mechanic Simulator of een strategy game), maar ik lees dat je dan toch nog altijd de breedte mist om beter naast je kijken. (Speel momenteel vooral iRacing)

Dus ik leun eerder naar een triple 32" setup of mss zelfs 34" al vrees ik dat die laatste niet zullen passen op de Simlab triple mount.
Ik ben zeer te spreken over de pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart Volgens mij rijden er inmiddels meer Tweakers met deze setup. Past overigens zonder problemen op de Simlab Heavy stand. Hiervoor een 49Inch gehad en weggedaan omdat ik niet naast me kon kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:45

VR 😎

Goedkoper dan 3 schermen, past altijd in je rig en je ziet meer 🥳

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:56
refused81 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:59:
[...]
Goedkoper dan 3 schermen, past altijd in je rig
Zeker mee eens en het is qua immersie super
Je buttonbox of je schakelaars op je stuur alleen niet...... dat vind ik het grootste nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56

Veel mensen die de Gigabyte hebben, ik persoonlijk vond dat geen fijn scherm. Ik ben voor deze gegaan: pricewatch: Iiyama G-Master GB3266QSU-B1 Zwart

165 of 144Hz maakt geen verschil voor mij. De Iiyama heeft nog speakers, wat niet bijzonder is, maar mooi mee genomen.

Belangrijkste vind ik dat de Iiyama nVidia Surround beter ondersteund als je een mix van HDMI en DP gebruikt. Als je ze alle 3 op DP aan kunt sluiten, maakt het niet uit. Maar bij mij ging dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 08:00
refused81 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:59:
[...]
VR 😎

Goedkoper dan 3 schermen, past altijd in je rig en je ziet meer 🥳
VR is toch iets dat ik eerst eens wil uitproberen vooraleer ik die stap zet. Voor hetzelfde geld ben ik daar na 2 bochten zo mottig als een paling in een glas wodka.
evuijtert schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:52:
[...]
Veel mensen die de Gigabyte hebben, ik persoonlijk vond dat geen fijn scherm. Ik ben voor deze gegaan: pricewatch: Iiyama G-Master GB3266QSU-B1 Zwart
Is de Curve van de Gigabyte schermen niet iets wat bijdraagt tot de immersie ? Zeker met 3 x 32" lijkt me dat fijn om wat meer het gevoel te hebben er echt in te zitten.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
Jimster21 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]

[...]

Is de Curve van de Gigabyte schermen niet iets wat bijdraagt tot de immersie ? Zeker met 3 x 32" lijkt me dat fijn om wat meer het gevoel te hebben er echt in te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-tCE8b6nY-AbQrqS3k3KzeU7dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVWcTn7pqOJ6YLTTUJjag7fa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind van wel. Maakt de combinatie van de schermen ronder en minder last van de overgang van scherm naar scherm.

edit; wellicht niet de beste foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Jimster21 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
[...]

VR is toch iets dat ik eerst eens wil uitproberen vooraleer ik die stap zet. Voor hetzelfde geld ben ik daar na 2 bochten zo mottig als een paling in een glas wodka.

[...]

Ik heb een Asus besel free kit en mijn monitors staan al zo dergelijk dat instappen lastig is. Met nog meer curve word dat onmogelijk. Ik denk dat 1800 of 1500r ook niet veel scheelt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:01
evuijtert schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Ik heb een Asus besel free kit en mijn monitors staan al zo dergelijk dat instappen lastig is. Met nog meer curve word dat onmogelijk. Ik denk dat 1800 of 1500r ook niet veel scheelt overigens.
Als de grootte van de monitor en FOV dezelfde is, dan is de afstand van de monitoren aan de randen tot de stoel/zitpositie dezelfde als met een vlakke monitor. Je gaat het dus niet moeilijker hebben om in te stappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Hathie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Als de grootte van de monitor en FOV dezelfde is, dan is de afstand van de monitoren aan de randen tot de stoel/zitpositie dezelfde als met een vlakke monitor. Je gaat het dus niet moeilijker hebben om in te stappen.
Dit heeft te maken met de besel free kit. Die moet onder bepaalde hoek daarom staan mijn monitors verder naar binnen dan bij een recht scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
evuijtert schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Dit heeft te maken met de besel free kit. Die moet onder bepaalde hoek daarom staan mijn monitors verder naar binnen dan bij een recht scherm.
Ah, excuses dan. Dus eigenlijk zijn die vooral bedoeld voor rechte schermen dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Hathie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:15:
[...]

Ah, excuses dan. Dus eigenlijk zijn die vooral bedoeld voor rechte schermen dan?
Nee hoor gaat prima met curved. Alleen je hebt de hoek van 130 graden op de zijkant van het scherm. De curve maakt echt dat de andere zijkant in een andere hoek zeg 110? Staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtomtomT
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 19:29
Hallo! Hopelijk ben ik op de goede plek.

Wat context: ik heb momenteel een T150 Pro waarmee ik op m'n PC speel. Deze mount ik aan mijn bureau en ruim ik weer op wanneer ik klaar ben. Dit bevalt super, maar het is natuurlijk altijd leuk om naar mooier spul te kijken ;) Nu woon ik in een studentenkamer en is er geen ruimte voor een volledige rig, naast dat er daar (nog) geen geld voor is. Toch zou ik wel graag mijn stuur en pedalen ooit een keer upgraden, bijvoorbeeld naar Fanatec (CSL McLaren wheel, ClubSport V2.5 base, CSL Elite Pedals (geen LC omdat ik ze niet vast kan zetten)). Mijn vraag is of dit het waard is, omdat ik deze gear dan ook aan m'n bureau zou moeten monteren wanneer ik wil racen en de ervaring misschien minder kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het vermoeden dat het stuur geen probleem zou moeten zijn, maar de pedalen zijn een ander verhaal. Die zouden wel eens omver kunnen tikken als ze niet vast zitten (voor het glijden kan ik er wel iets achter leggen).

Er is nog wel de optie om een 'stand' te gebruiken die je een beetje onder het bureau kan schuiven maar hier heb ik nog niet zoveel over kunnen vinden. Kost in ieder geval weer een centje meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TtomtomT schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:49:
Hallo! Hopelijk ben ik op de goede plek.

Wat context: ik heb momenteel een T150 Pro waarmee ik op m'n PC speel. Deze mount ik aan mijn bureau en ruim ik weer op wanneer ik klaar ben. Dit bevalt super, maar het is natuurlijk altijd leuk om naar mooier spul te kijken ;) Nu woon ik in een studentenkamer en is er geen ruimte voor een volledige rig, naast dat er daar (nog) geen geld voor is. Toch zou ik wel graag mijn stuur en pedalen ooit een keer upgraden, bijvoorbeeld naar Fanatec (CSL McLaren wheel, ClubSport V2.5 base, CSL Elite Pedals (geen LC omdat ik ze niet vast kan zetten)). Mijn vraag is of dit het waard is, omdat ik deze gear dan ook aan m'n bureau zou moeten monteren wanneer ik wil racen en de ervaring misschien minder kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het vermoeden dat het stuur geen probleem zou moeten zijn, maar de pedalen zijn een ander verhaal. Die zouden wel eens omver kunnen tikken als ze niet vast zitten (voor het glijden kan ik er wel iets achter leggen).

Er is nog wel de optie om een 'stand' te gebruiken die je een beetje onder het bureau kan schuiven maar hier heb ik nog niet zoveel over kunnen vinden. Kost in ieder geval weer een centje meer.

Alvast bedankt!
Ik zou eerst kijken naar een goede stand. Bijvoorbeeld een GT Omega Apex. Die kan je gewoon inklappen. Zelfs met clubsport v3 pedalen schuift dat ding niet weg. Dus je kan er jaren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:45
Weet iemand of er triple monitor mounts zijn waarvan je de monitoren eenvoudig naar elkaar toe kan klappen tot een U vorm / 90graden?

Op dit moment zit ik in een SimLab Evo GT1 en heb ik een 55" TV op een meter voor mij, maar ik overweeg triples.

Na het racen schuif ik de rig richitng de muur zodat ik ook nog een beetje fatsoenlijk vanaf de bank TV kan kijken. Wanneer de schermen op ±45 graden van elkaar vast zitten, kan ik de rig bijna niet meer verplaatsen en staat deze behoorlijk in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-10 12:14
Despie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:02:
Weet iemand of er triple monitor mounts zijn waarvan je de monitoren eenvoudig naar elkaar toe kan klappen tot een U vorm / 90graden?

Op dit moment zit ik in een SimLab Evo GT1 en heb ik een 55" TV op een meter voor mij, maar ik overweeg triples.

Na het racen schuif ik de rig richitng de muur zodat ik ook nog een beetje fatsoenlijk vanaf de bank TV kan kijken. Wanneer de schermen op ±45 graden van elkaar vast zitten, kan ik de rig bijna niet meer verplaatsen en staat deze behoorlijk in de weg.
Ik heb de triple monitor stand van Sim Lab, volgens mij kan je de schermen tot 70 graden inklappen. Triples kan ik alleen maar aanraden..maar...

Nu ben ik ongeveer een halve dag bezig geweest om de schermen precies goed te hangen en heb ik de bouten nog net niet met Loctite vastgezet. Ik zou er leuk gek van worden als ik ze elke keer opnieuw moest gaan afstellen, maar dat is ieder voor zich👍🏼..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:25
Afgelopen ochtend ben ik bezig geweest om de stoel in de goede stand te zetten, de achterzijde van de stoel laten zakken en de voorkant van de zitting omhoog gesteld, dichter op het stuur gezet. Waar ik eerst pijn in de handen kreeg heb ik dat niet meer, maar de rondetijden gaan ook omhoog, omdat je beter kan spelen met de pedalen. FOV instellen in 1 ding maar de stoel goed afstellen maakt echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:09
Malle-piet schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:49:
Afgelopen ochtend ben ik bezig geweest om de stoel in de goede stand te zetten, de achterzijde van de stoel laten zakken en de voorkant van de zitting omhoog gesteld, dichter op het stuur gezet. Waar ik eerst pijn in de handen kreeg heb ik dat niet meer, maar de rondetijden gaan ook omhoog, omdat je beter kan spelen met de pedalen. FOV instellen in 1 ding maar de stoel goed afstellen maakt echt een verschil.
Ik hoop dat je rondetijden omlaag gaan 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:25
@voog Sorry idd omlaag gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Iemand de 0.5 DD van Fanatec al besteld. 349,-

Ik moest er wel om lachen =)

https://forum.fanatec.com/categories/blog

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb er 2 besteld, heb in principe dus een DD1 voor €700 ipv €1.100. Goede deal als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 21:52
Hallo sim experts,

Ik wil heel graag in de wereld stappen van sim racing. Ik ben al vanaf jonge leeftijd gek op racen en heb daarom wat ervaring in racen in de echte wereld. Vanwege de kosten en de tijd die dit kost zoek ik iets 'goedkopers' en iets wat ik kan doen op avond of op een vrije ochtend/middag en iets wat dus mijn mooie hobby kan aanvullen.

Ik zoek iets wat dicht bij de echte ervaringen in de buurt komt. Zonder te overdrijven (zoals handschoenen, gordels, extreem bewegende rigs). De setup moet geschikt zijn voor de meeste klassen (van clio/mx5 tot GT3 tot F3/F1) in denk ik voornamelijk iRacing.

Na wat uitzoeken (want geen sim kennis) kom ik tot de volgende setup:

Fanatic DD1 of Fanatic DD2 of Simucube 2 pro
P1X of Trek Racer TR80
Heusinkveld pedalen

De rig moet echt geen flexibiliteit hebben met bovenstaande bases. Is er nog een betere rig voor onder de 1000 euro? Welke zouden jullie adviseren?

Komen bovenstaande wheel basissen goed in de buurt van echt sturen? Is er nog iets beters? voor rond de 1500 euro (misschien maximaal 2000 als het echt veel beter is).

Elk advies is welkom, dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Je gaat het zo te zien meteen goed aanpakken. Dit is niet "iets goedkopers" ;)

De p1x is wellicht wat overkill, de GT1 evo doet bij mij prima dienst, zonder enige flex. Wel zou ik gaan voor de DD mount voor optimale bevestiging

de DD1 is wat mij betreft ook uitstekend, en de DD2 heeft niet echt meerwaarde (tenzij je de emergency stop en/of de verlengde garantie wilt)

Qua sims heb ik enorm veel schik met Assetto Corsa Competizione, alleen GT34/GT4 maar wel heel realistisch (veel realistischer dan bijv F1). Een vergelijk met Iracing durf ik niet te trekken

[ Voor 7% gewijzigd door Arfalas op 04-04-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
talkatoo schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:39:

Ik zoek iets wat dicht bij de echte ervaringen in de buurt komt. Zonder te overdrijven (zoals handschoenen, gordels, extreem bewegende rigs). De setup moet geschikt zijn voor de meeste klassen (van clio/mx5 tot GT3 tot F3/F1) in denk ik voornamelijk iRacing.

Na wat uitzoeken (want geen sim kennis) kom ik tot de volgende setup:

Fanatic DD1 of Fanatic DD2 of Simucube 2 pro
P1X of Trek Racer TR80
Heusinkveld pedalen
Als je ook road cars als clio/mx5 wil rijden zou ik ook een shifter overwegen. Ik heb hem zelf niet maar die van Fanatec staat geloof ik wel goed bekend en kan direct op de DD1 aangesloten worden als het goed is.

Voor de rig kan je altijd zelfbouw overwegen, dat is wat ik ook heb gedaan. Gewoon een van de bekende ontwerpen pakken, alu profielen bestellen en zelf in elkaar zetten. Op die manier kan je nog wat euro's besparen en heb je iets meer customization options mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Weet iemand van jullie of de PX1 of GT1 Evo (of ander 8020 rig) makkelijk geschikt te maken is voor kinderen? Heb een zoontje van 1,40cm en die staat natuurlijk te springen om ook te gaan racen. Ik vraag me af of de stoel afstelling en eventuele pedalen afstelling de rig voldoende klein kunnen maken voor kleinere lengtes. Of is dat gewoon geen doen? (moet niet steeds een kwartier werk zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

talkatoo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:52:
Weet iemand van jullie of de PX1 of GT1 Evo (of ander 8020 rig) makkelijk geschikt te maken is voor kinderen? Heb een zoontje van 1,40cm en die staat natuurlijk te springen om ook te gaan racen. Ik vraag me af of de stoel afstelling en eventuele pedalen afstelling de rig voldoende klein kunnen maken voor kleinere lengtes. Of is dat gewoon geen doen? (moet niet steeds een kwartier werk zijn).
Mijn zoon is inmiddels 1m80, maar als je een seatslider hebt en je kan de pedalen wat naar je toehalen zit je altijd goed. Ik had m'n stuur ook in hoogte verplaatsbaar gemaakt met handels, maar dat bleek in praktijk nooit nodig te zijn.

De Treq Ace heeft handige handels bij de voetpedalen, kun je binnen een paar seconden de pedals makkelijk verstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
misschien zou je makkelijk een slider kunnen maken met deze dingen, als het nodig is. De stoel en pedalen kunnen op een gewone slider inderdaad

Afbeeldingslocatie: https://www.racedepartment.com/attachments/quickrelease_4199-jpg.317577/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Dank voor bovenstaande reacties.

Als PC heb ik de volgende setup in gedachten, het doel is in iracing op 3x 1440P schermen de game op high te spelen (met een RTX 3070). Is dat haalbaar denken jullie?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 319,90€ 319,90
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 131,49€ 131,49
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 145,33€ 145,33
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 76,90€ 76,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 96,16€ 96,16
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesSeagate FireCuda 520 500GB€ 86,40€ 86,40
Totaal€ 975,18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:36
talkatoo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:53:
Dank voor bovenstaande reacties.

Als PC heb ik de volgende setup in gedachten, het doel is in iracing op 3x 1440P schermen de game op high te spelen (met een RTX 3070). Is dat haalbaar denken jullie?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 319,90€ 319,90
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 131,49€ 131,49
1BehuizingenFractal Design Define 7 Zwart€ 145,33€ 145,33
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 76,90€ 76,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 96,16€ 96,16
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesSeagate FireCuda 520 500GB€ 86,40€ 86,40
Totaal€ 975,18
Prima setup, misschien naar 32gb RAM gaan. Prijzen zijn prima nu van RAM en merk toch wel wat performance verschil zelf. Had hiervoor 16gb.

Mijn systeem is 3700x, b450, 32gb (3600cl16) en 3070. Draai altijd wel 140-163 fps (heb hem capped op 163), in iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
32gb is geen overbodige luxe. Ik zag gisteren bij het testen voor de 24h van de Nurburgring, dat iracing al ~11GB wegsnoepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
@JPM85 @ZFLaSH Dank! dan doe ik die geheugen upgrade er nog bij.

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 17-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb zelf afgelopen week er ook 16Gb (totaal 32) bij gezet. Nu zijn de memprijzen nog goedkoop, want ik was 90 euro kwijt voor 2x8 Vengeance geheugen. Wel als je dat gedaan hebt de slider in iracing op 16Gb zetten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobantonis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 12:32
Hey iedereen,

Ik ben een bepaald stuurtje aan het zoeken die alleen nog in Engeland op voorraad is. Daar heb je nu weer te maken met invoerrecht en dat soort dingen. Heeft er iemand een idee bij / een ervaring gehad met de hoogte van het import tarief (%) op een stuurtje? Ik krijg niet gevonden onder welke categorie dat zou vallen.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan-NL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-08 17:44
Beste mede racers,

Ik ben nu al een tijdje op weg met het samenstellen van m’n sim rig.
Tot nu toe heb ik:
- Simlab P1-X
- Simucube 2 Pro
- Heusinkveld Ultimates
- R8 GT3 replica stuur

Stoel ga ik misschien een Corbeau kuipstoel voor gebruiken die ik nog heb staan.

Ik kom er alleen niet uit welke schermen het beste zijn voor een beetje een normale prijs.
Enige eisen voor de 3 schermen zijn:
- 27 Inch Curved
- Minimaal 144hz
- IPS of VA schermtype (maakt dat veel uit? Hoorde wat klachten over ghosting bij VA schermen)
- 1ms maximaal
- budget totaal is ongeveer 1000/1100 euro.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan aanschaffen?
32 inch heb ik naar gekeken maar dit vind ik te groot.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Xan-NL schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:44:
Beste mede racers,

Ik ben nu al een tijdje op weg met het samenstellen van m’n sim rig.
Tot nu toe heb ik:
- Simlab P1-X
- Simucube 2 Pro
- Heusinkveld Ultimates
- R8 GT3 replica stuur

Stoel ga ik misschien een Corbeau kuipstoel voor gebruiken die ik nog heb staan.

Ik kom er alleen niet uit welke schermen het beste zijn voor een beetje een normale prijs.
Enige eisen voor de 3 schermen zijn:
- 27 Inch Curved
- Minimaal 144hz
- IPS of VA schermtype (maakt dat veel uit? Hoorde wat klachten over ghosting bij VA schermen)
- 1ms maximaal
- budget totaal is ongeveer 1000/1100 euro.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan aanschaffen?
32 inch heb ik naar gekeken maar dit vind ik te groot.

Alvast bedankt!
Er is keuze zat. Ik heb een filter voor je gemaakt uit de Tweakers Pricewatch. VESA compatibiliteit lijkt me ook van belang.

De keuze IPS/VA is vrij makkelijk. Je wil een gebogen scherm en daarmee zit je vast aan VA (zie het filter). IPS op 27" is alleen op de platte modellen.

Bedenk dan nog even of je 1080p of 1440p wil. Heb je de hardware die het kan aansturen, dan kan 1440p net wat toekomstbestendiger zijn. Je kant het altijd nog op 1080p draaien eventueel.
Sommige schermen (AOC heeft bv een aantal modellen) hebben daarnaast een externe voeding. Dat kan wat extra werk geven om die op je rig vast te zetten en minder netjes ogen.

Daarnaast wil je kleine bezels en waarschijnlijk ook Gsync compatible/Freesync ondersteuning.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan-NL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-08 17:44
Luckeh schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:28:
[...]

Er is keuze zat. Ik heb een filter voor je gemaakt uit de Tweakers Pricewatch. VESA compatibiliteit lijkt me ook van belang.

De keuze IPS/VA is vrij makkelijk. Je wil een gebogen scherm en daarmee zit je vast aan VA (zie het filter). IPS op 27" is alleen op de platte modellen.

Bedenk dan nog even of je 1080p of 1440p wil. Heb je de hardware die het kan aansturen, dan kan 1440p net wat toekomstbestendiger zijn. Je kant het altijd nog op 1080p draaien eventueel.
Sommige schermen (AOC heeft bv een aantal modellen) hebben daarnaast een externe voeding. Dat kan wat extra werk geven om die op je rig vast te zetten en minder netjes ogen.

Daarnaast wil je kleine bezels en waarschijnlijk ook Gsync compatible/Freesync ondersteuning.
Bedankt voor je reactie en de lijst die je hebt gelinkt.

Adhv de lijst die je hebt gelinkt ben ik voor de MSI Optix G27CQ4 gegaan. Reviews over de monitor waren heel positief die ik tegen kwam.
Ik was vergeten erbij te vermelden dat ze 1440p moesten ondersteunen en daar voldoet dit scherm ook aan.
Ik denk dat ik hier wel plezier van ga hebben! d:)b

Ik wist trouwens niet dat IPS monitors niet bestonden op curved schermen. Weer wat geleerd haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 18:41
Bij het installeren van 3D mod in mijn Th8a shifter ben ik zo (on)handig geweest om de twee draden van het printplaatje los te trekken, dus dat wordt solderen. Weet iemand welke draad op de bovenste en welke op de onderste aansluiting moet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2oV176KbTlxvYXyD6-J7Dl87Kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cfVv6tvqFhyk8M1Q53IYcnV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnosJVxy52TckhjXDvZ97V5dO7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv5AoNZmfRV9PXYquGLSzwyx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:36
Xan-NL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:06:
[...]

Bedankt voor je reactie en de lijst die je hebt gelinkt.

Adhv de lijst die je hebt gelinkt ben ik voor de MSI Optix G27CQ4 gegaan. Reviews over de monitor waren heel positief die ik tegen kwam.
Ik was vergeten erbij te vermelden dat ze 1440p moesten ondersteunen en daar voldoet dit scherm ook aan.
Ik denk dat ik hier wel plezier van ga hebben! d:)b

Ik wist trouwens niet dat IPS monitors niet bestonden op curved schermen. Weer wat geleerd haha :)
Curved IPS schermen bestaan wel degelijk, ze zijn meestal duur(der) tov VA varianten en de curve is minder fel.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
TiezZ_BE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:50:
[...]

Curved IPS schermen bestaan wel degelijk, ze zijn meestal duur(der) tov VA varianten en de curved is minder fel.
Heel uitzonderlijk hoor, er is er maar 1 dat niet ultra wide is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:36
Hathie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:28:
[...]

Heel uitzonderlijk hoor, er is er maar 1 dat niet ultra wide is.
Maar curved IPS bestaat dus wel degelijk ;)

Voor een single monitor opstelling is de curve op een 16:9 monitor ( <30inch) ook niet meer dan een gimmick waar ze vooral in Azië zot op zijn.

Met jouw eisen wordt het dus automatisch een VA paneel. Als je een model kiest waar de blacksmearing/ghosting meevalt is daar prima op te simracen

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Laatst online: 15-06 10:51
Mensen hier die de VRS DF pro hebben? wat zijn jullie bevindingen?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009

Niellie41

[object Object]

kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:45:
Mensen hier die de VRS DF pro hebben? wat zijn jullie bevindingen?
Ik ben er heel blij mee. Het is mijn eerste en enige DD base die heb ik geprobeerd. Hij is goed geprijsd en je hoeft niet veel te klooien met instellingen. Er zijn maar 2 of 3 sliders in de VRS software. Installeren en gaan!

Het maakt, naar mijn mening, niet echt uit of je een Simucube, Fanatec Podium, OSW, of VRS (wat eigenlijk ook OSW is) pakt. Allen geven genoeg kracht en detail. Het zit hem vooral in de features er om heen. Fanatec is handig als je nu al een Fanatec stuur hebt. Al kan je je stuur ombouwen tot USB apparaat.

VRS is goed geprijsd en Simucube is wat meer instel mogelijkheden en mogelijkheid tot een draadloos stuur via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Ik ben er heel blij mee. Het is mijn eerste en enige DD base die heb ik geprobeerd. Hij is goed geprijsd en je hoeft niet veel te klooien met instellingen. Er zijn maar 2 of 3 sliders in de VRS software. Installeren en gaan!

Het maakt, naar mijn mening, niet echt uit of je een Simucube, Fanatec Podium, OSW, of VRS (wat eigenlijk ook OSW is) pakt. Allen geven genoeg kracht en detail. Het zit hem vooral in de features er om heen. Fanatec is handig als je nu al een Fanatec stuur hebt. Al kan je je stuur ombouwen tot USB apparaat.

VRS is goed geprijsd en Simucube is wat meer instel mogelijkheden en mogelijkheid tot een draadloos stuur via Bluetooth.
En welk stuur heb jij erop staan? want ik zie dat je bv voor de Mclearen van Fanatec een adapter van +-150€ nodig hebt enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:14:
[...]

En welk stuur heb jij erop staan? want ik zie dat je bv voor de Mclearen van Fanatec een adapter van +-150€ nodig hebt enz.
Ik heb twee Thrustmaster sturen (599 en Open Wheel) omgebouwd en gebruik voor nu die.

Die €150 is nog altijd goedkoper dan een heel nieuw stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb twee Thrustmaster sturen (599 en Open Wheel) omgebouwd en gebruik voor nu die.

Die €150 is nog altijd goedkoper dan een heel nieuw stuur.
waar heb je die kit gevonden voor thrustmaster sturen? want ik heb de F1 add on

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:14:
[...]

waar heb je die kit gevonden voor thrustmaster sturen? want ik heb de F1 add on
Deze heb ik bij Sim Racing Coach gekocht.
https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

Ik weet alleen niet of het F1 add-on stuur wordt ondersteund. Ik vraag me ook af of je dat moet willen, want het F1 stuur is erg veel plastic.
Pagina: 1 ... 30 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.