Ik ben bezig om mijn racesetup op een goeie manier in te richten qua stroom/stekkerdozen.
Ik heb helaas niet veel mogelijkheden als het gaat om stopcontacten dus m'n gehele setup moet gevoed worden vanuit 2 stopcontacten. Aangezien ik naast een gamesetup ook een kantoorsetup heb valt er al 1 stopcontact af.
Mijn game setup heeft de volgende apparaten die stroom behoeven:
GamePC (Ryzen 5, 5700XT, 32gb RAM, 750w voeding, Logitech G520 muis, Logitech G610 tobo)
AOC 34'' 144hz scherm (dit scherm wordt apart gevoed bij de kantoorsetup)
Samsung 24'' 1080p scherm
Logitech Z333 speakers
Philips Hue light strip
Al deze apparaten zitten in 1 Brennenstuhl stekkerdoos (
https://www.amazon.nl/Bre...ROWSE&pf_rd_i=16366003031) welke dus het overgebleven stopcontact gebruikt.
Echter, m'n racesetup zit weer in een andere stekkerdoos die vervolgens is aangesloten op de Brennenstuhl. Nu heb ik gelezen dat het niet altijd handig is om een stekkerdoos op een stekkerdoos aan te sluiten. Mijn vraag is dan ook, klopt dit?
Mijn racesetup heeft de volgende stroombehoevende apparaten: Samsung Odyssey G9 & Thrustmaster T300 RS GT.
Ik wilde het eigenlijk zo organiseren dat als ik niet aan het racen ben ik heel makkelijk de racesetup kan afsluiten door de schakelaar om te zetten. Mocht ik wel gaan racen dan gaat de 34'' van de stroom af (ook om m'n PC te ontlasten want de 49'' vraagt nogal wat). Waar ik ook een beetje mee zit zijn de grote waarschuwingen die om de stroomkabel van m'n T300 geplakt zitten. Ik ben echt een totale leek op dit gebied dus ik weet niet goed hoe ik die moet duiden (Never connect the 220-240 V cable
to a 100-130 V electrical outlet!!!
Never connect this cable to a power adapter!!!)
Lang verhaal kort: ga ik op deze manier in de problemen komen met hoe ik de boel heb aangesloten?
Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan licht ik dat graag toe.