Ja ik ben gwn opzoek naar een oplossing. want ik wil die VRS wel maar vind geen "betaalbare" oplossing voor stuur. en die adapter hebben ze ook niet meer.Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Deze heb ik bij Sim Racing Coach gekocht.
https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/
Ik weet alleen niet of het F1 add-on stuur wordt ondersteund. Ik vraag me ook af of je dat moet willen, want het F1 stuur is erg veel plastic.
Heb hier die combo nog eventueel liggen ivm upgrade naar een DIY aston martin stuur
openwheel add on + die adapter? hoeveel wil je ervoor hebben?Paulus07 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:18:
Heb hier die combo nog eventueel liggen ivm upgrade naar een DIY aston martin stuur
Ik heb in totaal €1033 betaald. Dit is inclusief:kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:13:
@Niellie41 wat heb jij betaald voor die VRS? Extra kosten (duane..) En wat zit er allemaal standaard bij? Want die hun site is super verwarrend.
- DFP base
- Mount
- Hub adapter (heb je niet nodig als je de SRC quick release koopt)
- Verzending
Ik snap echt niet waarom het in euro duurder is dan in USD. Zeker als het dan nog vanuit de EU verzonden word..Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Ik heb in totaal €1033 betaald. Dit is inclusief:Er zijn geen douane kosten, want de producten worden vanuit Ierland verstuurd.
- DFP base
- Mount
- Verzending
En hoe heb jij die mount besteld? Ze zeggen optie bij kopen van de base. Maar die krijg ik niet.
In Europa is de VAT inbegrepen, dacht ik. In de VS niet.kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Ik snap echt niet waarom het in euro duurder is dan in USD. Zeker als het dan nog vanuit de EU verzonden word..
En hoe heb jij die mount besteld? Ze zeggen optie bij kopen van de base. Maar die krijg ik niet.
De mount was bij mij een optie inderdaad.
ik krijg die optie niet te zien hier. dus zal iets extern moeten zoeken dan.Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:50:
[...]
In Europa is de VAT inbegrepen, dacht ik. In de VS niet.
Toch nog aardig aan de prijs onder aan de streep, als je er dan ook nog sturen e.d. van enige kwaliteit bij wil gaan aanschaffen ga je als snel richting de €1500,- Maakt hem in mijn ogen toch wat minder interessant dan ik had gedacht, voor €1600,- heb je ook een DD1 incl Formula V2 (maar dan zit je nog wel weer met een mount mocht je die nog niet hebben).Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:23:
[...]
Ik heb in totaal €1033 betaald. Dit is inclusief:Er zijn geen douane kosten, want de producten worden vanuit Ierland verstuurd.
- DFP base
- Mount
- Verzending
Al met al ontloopt een complete set elkaar dus niet heel erg veel.
+-1200€ volledig met een stuur (TM opnewheel add on) enz. En de VRS zou gelijkaardig of zelfs beter zijn dan de FanatecR2D2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:55:
[...]
Toch nog aardig aan de prijs onder aan de streep, als je er dan ook nog sturen e.d. van enige kwaliteit bij wil gaan aanschaffen ga je als snel richting de €1500,- Maakt hem in mijn ogen toch wat minder interessant dan ik had gedacht, voor €1600,- heb je ook een DD1 incl Formula V2 (maar dan zit je nog wel weer met een mount mocht je die nog niet hebben).
Al met al ontloopt een complete set elkaar dus niet heel erg veel.
En werken al uw knoppen op uw stuur? (sorry voor de vele vragen) weet graag alles op voorhandNiellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:50:
[...]
In Europa is de VAT inbegrepen, dacht ik. In de VS niet.
De adapters van SRC werken perfect. Alle knoppen werken gewoon. Het wordt in Windows gezien als een normale een USB controller.kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:01:
[...]
En werken al uw knoppen op uw stuur? (sorry voor de vele vragen) weet graag alles op voorhand
oke, er zit dan ook iets van connector op die adapters die contact door geeft naar de base?Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:51:
[...]
De adapters van SRC werken perfect. Alle knoppen werken gewoon. Het wordt in Windows gezien als een normale een USB controller.
Beter geloof ik niet direct, dat roept men ook van de Simecubes en ik heb er hier afgelopen 1,5 maand 1 in huis gehad (SC2 sport overgenomen van een bekende) en er vanavond weer even mee geracet maar echt “beter” kan ik de Simecubes nou niet vinden. Het is wat anders, smoother wanneer er geen volle load op staat maar dat is het dan ook wel.kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:58:
[...]
+-1200€ volledig met een stuur (TM opnewheel add on) enz. En de VRS zou gelijkaardig of zelfs beter zijn dan de Fanatec
Wanneer je ze beide goed in stelt ontlopen ze elkaar eigenlijk vrij weinig (ook al een paar keer met een ultimate gereden) en komt het vooral meer op voorkeur in mijn ogen, de SC2 is weliswaar wat smoother maar je mist het eco systeem wat Fanatec heeft, ik ben al een poosje op zoek naar een gelijkwaardig alternatief voor de Formula V2 op de SC2 sport maar dat is er gewoon niet in die prijsklasse. Dan ga je op z’n minst al naar een Cube of Asher toe maar dan lever je wel weer in op features en zit je met de kabel, ga je wireless lopen de kosten nog weer verder op… wil je echter compleet los gaan met custom made sturen dan moet je weer niet bij Fanatec zijn.
De SC2 hou ik nog even aan maar morgen gaat de DD2 toch gewoon weer op de rig als mijn “standaard” base, het gemak van bijvoorbeeld een Fanalab en het gemak de “juiste” settings te vinden + het aanbod aan sturen heeft dan toch mijn voorkeur boven het kleine beetje extra smoothness wat de SC2 brengt en wat je eigenlijk al na een paar bochten niet meer op merkt.
Ten opzichte van de VRS kan ik niet oordelen want ik heb de VRS nog nooit mogen proberen maar een losse controller box heeft niet mijn voorkeur, alles in de wheelbase heeft dan toch mijn voorkeur en qua prijs vind ik (als ik bovenstaand zo lees) de VRS dan toch minder interessant dan ik eerder had gedacht, ja hij is goedkoper maar op zulke bedragen vind ik persoonlijk pak hem beet 200 euro op de initiële aanschaf een stuk beter te behappen met in het achterhoofd de prijs van alles wat er nog achteraan komt qua sturen.
Het enige wat mij nog steeds tegen staat bij Fanatec is de kwaliteit van de drivers / firmware, ze krijgen het daar niet voor elkaar het onderste uit de kan te schrapen bij de DD1/2.
Aan geen van de opties ga je overigens een slechte keuze maken naar mijn mening, het ontloopt elkaar allemaal niet bijster veel en ik ben zeker niet iemand die het maximale uit èèn van die bases zal halen. Voor mij blijft het voorlopig echter de DD2, al is het alleen maar omdat ik het verrekte knap blijf vinden dat ze zoveel techniek in die doos hebben weten te proppen (in tegenstelling tot de software doen ze wel bijzonder knappe dingen qua hardware) en ik toch ook wel gehecht ben aan mijn Formula V2.
Ja ik ga af op reviews en meningen van ervaren simraces. zoals bv Dan Suzuki enz.R2D2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:35:
[...]
Beter geloof ik niet direct, dat roept men ook van de Simecubes en ik heb er hier afgelopen 1,5 maand 1 in huis gehad (SC2 sport overgenomen van een bekende) en er vanavond weer even mee geracet maar echt “beter” kan ik de Simecubes nou niet vinden. Het is wat anders, smoother wanneer er geen volle load op staat maar dat is het dan ook wel.
Moest de DD1 nu verkrijgbaar zijn had ik die waarschijnlijk wel genomen. maar ja kan hem alleen in een bundel kopen van 1700 met een stuur en shifters die ik niet wil.
[ Voor 13% gewijzigd door kampers op 02-05-2021 22:44 ]
Ja spullen kopen die je niet gaat gebruiken is doodzonde, al ben je dat stuur vaak binnen een paar uur op Marktplaats wel kwijt voor een acceptabele prijs naar het schijnt (ik zou er ook niet aan beginnen overigens).kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:43:
[...]
Ja ik ga af op reviews en meningen van ervaren simraces. zoals bv Dan Suzuki enz.
Moest de DD1 nu verkrijgbaar zijn had ik die waarschijnlijk wel genomen. maar ja kan hem alleen in een bundel kopen van 1700 met een stuur en shifters die ik niet wil.
Voorraad is bij Fanatec al een hele poos een dingetje, vraag me af hoe dat bij andere fabrikanten zit en of die net zo hard van de pandemie hebben kunnen profiteren als een Fanatec waar het gros van de producten om de haverklap uitverkocht is.
Yup. Heb nog eventueel wel wat foto's ervan als je wil? Kan ik wel via een DM doorsturen.kampers schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:29:
[...]
openwheel add on + die adapter? hoeveel wil je ervoor hebben?
Ja doe maar. Ik heb alles wel nieuw gekocht. Maar ik ken mss nog wel iemand.Paulus07 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:53:
[...]
Yup. Heb nog eventueel wel wat foto's ervan als je wil? Kan ik wel via een DM doorsturen.
Zijn er mensen hier die een Ultrawide monitor hebben op een monitor standaard van SimLab?
Ik heb die integrated mount waar op het moment een 32 inch beeldscherm van 8 kg aan hangt wat geen kant op gaat en heel stabiel staat, maar zit nu te kijken naar zo een ultrawide van Samsung maar met 11,4 Kg is dat wel een stuk meer.
Het advies op de website staan dat er niet meer als 32 inch op aan te raden is maar diezelfde configuratie heb je dan ook voor 3 schermen naast elkaar dus een beetje tegenstrijdig.
Even kort mijn vraag:
Ik heb een SimLab GT1 Evo met daar op een integrated monitor mount waar nu een 32 Inch scherm aan hangt maar wil die veranderen naar een 49 inch ultrawide van Samsung.
Heeft iemand daar ervaring mee hier op het forum?
Op internet zijn de ervaringen wat gemengd namelijk.
Ik heb die integrated mount waar op het moment een 32 inch beeldscherm van 8 kg aan hangt wat geen kant op gaat en heel stabiel staat, maar zit nu te kijken naar zo een ultrawide van Samsung maar met 11,4 Kg is dat wel een stuk meer.
Het advies op de website staan dat er niet meer als 32 inch op aan te raden is maar diezelfde configuratie heb je dan ook voor 3 schermen naast elkaar dus een beetje tegenstrijdig.
Even kort mijn vraag:
Ik heb een SimLab GT1 Evo met daar op een integrated monitor mount waar nu een 32 Inch scherm aan hangt maar wil die veranderen naar een 49 inch ultrawide van Samsung.
Ik heb een tijdje gereden met de GT1 EVO met de 49inch Samsung op de integrated mount. Gaat prima. Afstellen en monteren wel een beetje bagger om te doen.Th4M45ta schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:13:
Zijn er mensen hier die een Ultrawide monitor hebben op een monitor standaard van SimLab?
Even kort mijn vraag:
Zag er toen zo uit.
:strip_exif()/f/image/hhMh4Kd4Z3FMxJttFlnvQclj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb wel een iets andere mount als van jou die van mij zit met een iets andere constructie vast.mr.DJ95 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Ik heb een tijdje gereden met de GT1 EVO met de 49inch Samsung op de integrated mount. Gaat prima. Afstellen en monteren wel een beetje bagger om te doen.
Zag er toen zo uit.
[Afbeelding]
Ik heb een balk waar de monitor aan vast zit die staat op 2 van die staanders aan de zijkant maar net zo veel beweging vrijheid als die van jou.
Wat heb je nu dan? Nog wel de ultrawide of ook alweer heel wat anders?
[ Voor 4% gewijzigd door Th4M45ta op 05-05-2021 16:02 ]
Is geen probleem hoor een 49".Th4M45ta schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb wel een iets andere mount als van jou die van mij zit met een iets andere constructie vast.
Ik heb een balk waar de monitor aan vast zit die staat op 2 van die staanders aan de zijkant maar net zo veel beweging vrijheid als die van jou.
De single screen zoals hierboven had ik daarvoor en die werkt ook prima voor een 49", de integrated is nog een stuk steviger.
:strip_exif()/f/image/dlRgdWXuoON0j9TZ9nQv93EE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een single screen holder gaat zoals hieronder te zien is.
:strip_exif()/f/image/DvgacP8A2wWZuaqajfeoKd4i.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door JPM85 op 05-05-2021 16:06 ]
* knip * dat dit niet hoort moet je inmiddels wel weten?
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 05-05-2021 17:46 ]
Ik rij nu met triples.Th4M45ta schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb wel een iets andere mount als van jou die van mij zit met een iets andere constructie vast.
:strip_exif()/f/image/LVWcTn7pqOJ6YLTTUJjag7fa.jpg?f=fotoalbum_large)
* knip * gebruik de TR
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 05-05-2021 17:47 ]
Ik had eerst een setje sparco's gekocht maar die zaten echt niet fijn en heb ik geretourneerd. Daarna deze gekocht en die zijn echt top:kampers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:02:
Welke handschoenen gebruiken jullie?
https://www.f33l.gg/shop/sr2-jimmy-broadbent-dhr
Behoorlijk dun en elastisch maar wel met enorm veel grip.
Ik had in mijn eerste setje een paar stikfoutjes, de webshop gemaild en ze stuurde er direct gratis een paar achteraan.
geen zweethandjes? en besteld voor de brexit?Thodekroo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:06:
[...]
Ik had eerst een setje sparco's gekocht maar die zaten echt niet fijn en heb ik geretourneerd. Daarna deze gekocht en die zijn echt top:
https://www.f33l.gg/shop/sr2-jimmy-broadbent-dhr
Behoorlijk dun en elastisch maar wel met enorm veel grip.
Ik had in mijn eerste setje een paar stikfoutjes, de webshop gemaild en ze stuurde er direct gratis een paar achteraan.
Wel zweethanden, maar ik betwijfel of dat met andere handschoenen minder zou zijn. Ik merk er (los van de geur) in ieder geval niets van en gooi ze wekelijks in de was.
Besteld na de brexit. Zonder over na te denken eigenlijk... Heb in ieder geval geen extra kosten erbij hoeven te betalen.
Besteld na de brexit. Zonder over na te denken eigenlijk... Heb in ieder geval geen extra kosten erbij hoeven te betalen.
Ik gebruik gewoon werk handschoenen. Goede grip, geurloos en geen zweethanden. En nog goedkoop ook.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vhbUUIyklQBIxLzt63vc7gmt.png?f=user_large)
[ Voor 44% gewijzigd door backupdevice op 06-05-2021 07:26 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Fiets handschoenen van de Lidl. Met halve vingers. Werkt prima, een inderdaad maar 5 euro
Nee, dit is de front mount van TREQ (van mede-tweaker @Jimmy J. ), die leveren namelijk in 500 & 580 mmdnbo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:10:
@JPM85 Is dat de front mounting bracket van Sim-lab i.c.m. met een GT1 evo? Volgens de site zouden deze niet compatible zijn. Ik vind het wel een mooie combinatie.
Hoe bevalt de rig i.c.m. een direct drive?
https://www.treq-sim.com/product/simucube-front-mount/
De front mount werkt voor mij perfect en zorgt ervoor dat ik wat meer ruimte had om mijn schermen te plaatsen zoals ik wilde. Wel moet je je horizontale 8040 profiel stuk terug plaatsen om geen extra flex te krijgen. Was voor mij eigenlijk ideaal want heb er wat accesoires op gezet.
JPM85 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:18:
[...]
Nee, dit is de front mount van TREQ (van mede-tweaker @Jimmy J. ), die leveren namelijk in 500 & 580 mm
https://www.treq-sim.com/product/simucube-front-mount/
De front mount werkt voor mij perfect en zorgt ervoor dat ik wat meer ruimte had om mijn schermen te plaatsen zoals ik wilde. Wel moet je je horizontale 8040 profiel stuk terug plaatsen om geen extra flex te krijgen. Was voor mij eigenlijk ideaal want heb er wat accesoires op gezet.
https://www.sparco-official.com/en/land.htmlkampers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:02:
Superfijne handschoenen. Goede ventilatie, pasvorm erg goed, grip uitstekend, prijs gaat wel.
coming soon, oke okedawg schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:38:
[...]
https://www.sparco-official.com/en/land.html
Superfijne handschoenen. Goede ventilatie, pasvorm erg goed, grip uitstekend, prijs gaat wel.
Alternatieve winkel, in NL:
https://www.biesheuvel.nl...parco-fia-land-handschoen
Biesheuvel is hier welbekend.
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 06-05-2021 21:13 ]
Je kan ook bij Speedwear.be kijken voor kart handschoenen.
Bij de heusinkveld is echt alles af te stellen en te finetunen. De stand/hoek van het pedaal, hoe ver je hem in moet duwen, de totale kracht, de opbouw van de kracht, enz. De capaciteit van de loadcell zegt niet zoveel, net als dat een 3 liter motor niet wil zeggen dat je er 500 pk uit duwt. Dat lijkt meer een marketing verhaaltje
Dat afstellen kan met mijn TM pedalen ook. Alleen de hoek niet. Maar ik zit toch in een GT positie aan men rig dus maakt niet zoveel uit.Arfalas schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:02:
Bij de heusinkveld is echt alles af te stellen en te finetunen. De stand/hoek van het pedaal, hoe ver je hem in moet duwen, de totale kracht, de opbouw van de kracht, enz. De capaciteit van de loadcell zegt niet zoveel, net als dat een 3 liter motor niet wil zeggen dat je er 500 pk uit duwt. Dat lijkt meer een marketing verhaaltje
Maar ik hoorde iemand zeggen, trillingen enz?
Je hoorde iemand zeggen "trillingen enz"????kampers schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:24:
[...]
Maar ik hoorde iemand zeggen, trillingen enz?
Bedoel je misschien dat de trillen van de pedalen bij het blokkeren van de wielen? Dat doen de Fanatec V3's, niet de Heusinkvelds. Sowieso het doet het high end spul dat niet als ik mij niet vergis, schijnt toch een redelijke gimmick te zijn wat ik er van lees.
Voor de rest over de Heusinkvelds. Afstelbaarheid en software vind ik de grootste voordelen. Niet alleen de hoek van de pedalen maar ook de bedaaldruk van het gaspedaal en koppeling bijvoorbeeld. Verder vind ik het ideaal om bijv de software in te stellen op max 75% reminput als ik weet dat een bepaalde auto daarboven blokkeert.
Freudiaanse verspreking?
Ik heb alleen ervaring met Heusinkveld (en plastic TM GT pedalen), dus ik kan niets over andere merken zeggen. Bij Heusinkveld stamp ik met het volste vertrouwen een pedaal in. Built to last. Dat zie je en dat voel je.
Misschien dat andere producenten net zulke goede maken en misschien dat het zelfs iets scheelt in prijs, maar van Heusinkveld weet ik dat je geen kat in de zak koopt.
[ Voor 52% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-05-2021 21:04 ]
Gezien alle bekerhouders op de rigs kent iedereen het toch wel?
Dit doe ik voor elke wagen in de game (iracing) software zelf. per wagen zelfs verschillend. En de druk kan ik ook aanpassen met die verschillende veren die er bij zitten. Dus opzich als je een loadcel hebt, zijn deze niet echt "een must"Thodekroo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:52:
[...]
Je hoorde iemand zeggen "trillingen enz"????
Bedoel je misschien dat de trillen van de pedalen bij het blokkeren van de wielen? Dat doen de Fanatec V3's, niet de Heusinkvelds. Sowieso het doet het high end spul dat niet als ik mij niet vergis, schijnt toch een redelijke gimmick te zijn wat ik er van lees.
Voor de rest over de Heusinkvelds. Afstelbaarheid en software vind ik de grootste voordelen. Niet alleen de hoek van de pedalen maar ook de bedaaldruk van het gaspedaal en koppeling bijvoorbeeld. Verder vind ik het ideaal om bijv de software in te stellen op max 75% reminput als ik weet dat een bepaalde auto daarboven blokkeert.
Nee hoor zeker geen must. Ik heb ze gewoon gekocht omdat ik mezelf een upgrade gunde van mijn csl elite lc's. Ik betwijfel of ik er sneller of constanter van ben geworden, maar ik heb er wel wat meer plezier van.
Hier ook de f33l sr2, erg fijne handschoentjeskampers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:02:
Paar weken daarvoor had ik ze een maatje te groot besteld waardoor ik nu met een setje rode handschoenen zit waar ik niks meer mee doe;
die gaan binnenkort marktplaats op
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
welke maat heb je die te groot is?Superkiwi schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:36:
[...]
Hier ook de f33l sr2, erg fijne handschoentjes
Paar weken daarvoor had ik ze een maatje te groot besteld waardoor ik nu met een setje rode handschoenen zit waar ik niks meer mee doe;
die gaan binnenkort marktplaats op![]()
Ik zal het je via DM laten weten als ik thuis ben (zit nog tot 24.00 op het werk)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik race met de wit/zwarte Cratex handschoenen van 4 euro bij de Cranenbroek. Vinger topje vanaf geknipt om de buttonfeel te hebben en mijn stuurtje blijft mooi. Grip en comfort zijn echt prima.
Beste mensen!
Ik zit op het moment nog midden in het samenstellen van een rig en wil daar met de tijd ook een SFX-100 motion systeem bij bouwen. Ik rij met zowel VR als met tripels en ben eigenlijk eens benieuwd wat jullie zouden doen voor het mounten van je tripels aan een motion rig. Zouden jullie gaan voor een geïntegreerde triple stand of juist voor een losstaande? Ik kan me namelijk voorstellen dat je meer opties hebt betreft het plaatsen van je monitoren met een losstaande mount maar de schermen bewegen dan niet mee natuurlijk.
Ik zit op het moment nog midden in het samenstellen van een rig en wil daar met de tijd ook een SFX-100 motion systeem bij bouwen. Ik rij met zowel VR als met tripels en ben eigenlijk eens benieuwd wat jullie zouden doen voor het mounten van je tripels aan een motion rig. Zouden jullie gaan voor een geïntegreerde triple stand of juist voor een losstaande? Ik kan me namelijk voorstellen dat je meer opties hebt betreft het plaatsen van je monitoren met een losstaande mount maar de schermen bewegen dan niet mee natuurlijk.
Ik ga zelf voor een XT120 of XT160 van SimXProkampers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:51:
Wat voor rig raden jullie aan? (DD wheel en Triple screen)
Kijk maar eens: https://www.simxpro.shop/
Aangezien ik in mijn gratis Playseat niet harder kan remmen dan ca 25kg (LC op 1/4e ingesteld) zonder dat ik de rem richting gas aan het duwen ben, ook speurende naar een rig.
Hoeveel alu resellers hebben we nu wel niet in NL? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb een budget van max 650-700 euro ongeveer, maar mijn combinaties komen telkens rond de 750 uit (ja, ook zonder bekerhouder). Of de grote stoelen zijn continu uitverkocht (hoi Simlab), of ze staan wel in de tekst, maar niet op de site (hoi SimXPro) of de slider/houder/stoel kost in verhouding veel (hoi Treq).
Ik heb nu een aftandse G25 waar ik de pedalen al vervangen heb voor de DC2 met pedalplate van DC Simracing. Stuur wordt uiteindelijk de Formula v2 en de Fanatec Elite DD.
Wat overweeg ik:
SimLab GT Evo1 (mandje van Biesheuvel)
(zit wel nog verkeerde wielset in)
Trakracer TR8020 rally set Erg compleet, eigenlijk alleen nog wieltjes nodig. Reviews gaan heel erg over de matige wijze van verpakken, maar dat zou verbeterd moeten zijn. Edit, laat maar zie Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"
AluX:
/f/image/0ScyIfMR2wA2hHRUnRbmS8Rt.png?f=fotoalbum_large)
Maar daar komen nog stoel (ca 230), slider (ca 40) en brackets (ca 35-40) bij, plus dat ze nog weken op vakantie zijn.
En zo zijn er meer fabrikanten met soortgelijke sets die allemaal rond hetzelfde prijspunt zitten.
Qua stoel. Ik ben te kort voor mijn gewicht en ik lees prima verhalen over de LTEC Pro Plus die 225 bij een Bimmerhaus kost. Ik kwam online nog een voorstoel van een Audi A8 tegen... zou het bijna overwegen, aangezien daar al sliders e.d. op zitten en geen brackets nodig zijn.
Met een omvormer naar 12V erbij elektrische verstelling ook nog.
Alleen de airbag zit er nog in, zo realistisch hoeft het ook weer niet. 
In het ergste geval kan ik de stoel van de playseat overzetten, maar die is niet comfortabel en het nepleer heeft wat gebrek aan ademruimte voor je huid...
Zelf een hele waslijst van onderdelen bestellen lijkt mij nogal foutgevoelig.
Zie ik wat over het hoofd?
Hoeveel alu resellers hebben we nu wel niet in NL? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb een budget van max 650-700 euro ongeveer, maar mijn combinaties komen telkens rond de 750 uit (ja, ook zonder bekerhouder). Of de grote stoelen zijn continu uitverkocht (hoi Simlab), of ze staan wel in de tekst, maar niet op de site (hoi SimXPro) of de slider/houder/stoel kost in verhouding veel (hoi Treq).
Ik heb nu een aftandse G25 waar ik de pedalen al vervangen heb voor de DC2 met pedalplate van DC Simracing. Stuur wordt uiteindelijk de Formula v2 en de Fanatec Elite DD.
Wat overweeg ik:
SimLab GT Evo1 (mandje van Biesheuvel)
:fill(white):strip_exif()/f/image/zuxCPSdTFp4XDDviVEefVCld.png?f=user_large)
Trakracer TR8020 rally set Erg compleet, eigenlijk alleen nog wieltjes nodig. Reviews gaan heel erg over de matige wijze van verpakken, maar dat zou verbeterd moeten zijn. Edit, laat maar zie Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"
AluX:
/f/image/0ScyIfMR2wA2hHRUnRbmS8Rt.png?f=fotoalbum_large)
Maar daar komen nog stoel (ca 230), slider (ca 40) en brackets (ca 35-40) bij, plus dat ze nog weken op vakantie zijn.
En zo zijn er meer fabrikanten met soortgelijke sets die allemaal rond hetzelfde prijspunt zitten.
Qua stoel. Ik ben te kort voor mijn gewicht en ik lees prima verhalen over de LTEC Pro Plus die 225 bij een Bimmerhaus kost. Ik kwam online nog een voorstoel van een Audi A8 tegen... zou het bijna overwegen, aangezien daar al sliders e.d. op zitten en geen brackets nodig zijn.
In het ergste geval kan ik de stoel van de playseat overzetten, maar die is niet comfortabel en het nepleer heeft wat gebrek aan ademruimte voor je huid...
Zelf een hele waslijst van onderdelen bestellen lijkt mij nogal foutgevoelig.
Zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 10-05-2021 00:06 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben 1.93 en 105KG . Ik heb die LTEC Pro Plus ook en prima stoel. Geen last van mijn rug of wat dan ook
Heeft iemand een gouden tip voor een stekkerblok voor op een alu rig? Kom met 4 pitten net te kort nu en wil hem graag op de rig monteren.
https://www.conrad.nl/p/b...de-stekker-1-stuks-401821
Deze zit met tie wraps (dat helaas wel) vast aan mijn rig. Voordeel van deze is dat als de pc aangaat, alles aangaat en automatisch weer uitgaat als de pc uit is.
Deze zit met tie wraps (dat helaas wel) vast aan mijn rig. Voordeel van deze is dat als de pc aangaat, alles aangaat en automatisch weer uitgaat als de pc uit is.
Ik zou er 1 kiezen met USB poorten erbij als accessoires secundaire voeding nodig hebben zoals (ik vermoed) een extra beeldschermpje.
Ik heb wel eens mooie steuntjes 3D geprint voor stekkerdozen. Misschien kun je daar wat mee?mr.DJ95 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:13:
Heeft iemand een gouden tip voor een stekkerblok voor op een alu rig? Kom met 4 pitten net te kort nu en wil hem graag op de rig monteren.
:strip_exif()/f/image/BH4vcB54YO7nRSm8n0CcmAlV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ha dat is slim nog niet over nagedacht. Zou je de bestanden met mij/ons Tweakers willen delen?kawaholic schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Ik heb wel eens mooie steuntjes 3D geprint voor stekkerdozen. Misschien kun je daar wat mee?
[Afbeelding]
Moet hier nog aan de slag met kabels (wacht nog op wat onderdelen).
Daarna ga ik kijken of ik deze kan hergebruiken op de rig: https://www.thingiverse.com/thing:1376701
Daarna ga ik kijken of ik deze kan hergebruiken op de rig: https://www.thingiverse.com/thing:1376701
Staan gewoon online. Hier de link.mr.DJ95 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Ha dat is slim nog niet over nagedacht. Zou je de bestanden met mij/ons Tweakers willen delen?
https://www.thingiverse.com/thing:4600816
Losstaand denk ik. Minder gewicht op het motion platform en motion lijkt me niet goed voor de schermen.NoCustoms schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:43:
Zouden jullie gaan voor een geïntegreerde triple stand of juist voor een losstaande? Ik kan me namelijk voorstellen dat je meer opties hebt betreft het plaatsen van je monitoren met een losstaande mount maar de schermen bewegen dan niet mee natuurlijk.
Hier een Brennenstuhl Hugo voor de meeste stekkers en een Powercube met remote voor de Simucube en de Buttkicker.
Kan ik mooi vanachter het stuur de boel inschakelen met de remote.
Kan ik mooi vanachter het stuur de boel inschakelen met de remote.
zit ook comfortabel als je er uren in blijft zitten?backupdevice schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:53:
Ik ben 1.93 en 105KG . Ik heb die LTEC Pro Plus ook en prima stoel. Geen last van mijn rug of wat dan ook
Thanks! Ja die trillingen zijn wel hevig volgens mij. Dan ga ik ook maar voor een losse standOlaf van der Spek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:45:
[...]
Losstaand denk ik. Minder gewicht op het motion platform en motion lijkt me niet goed voor de schermen.
Hoeveel vroeg men voor de A8 stoel? Als het in jouw budget past zou ik eerlijk gezegd niet twijfelen, airbag of niet. Qua comfort zal het wel top zijn. En als de sliders erbij zijn is dat ook weer een kost minder.[b]Señor Sjon in "Simracing Q&A topic" Ik kwam online nog een voorstoel van een Audi A8 tegen... zou het bijna overwegen, aangezien daar al sliders e.d. op zitten en geen brackets nodig zijn.Met een omvormer naar 12V erbij elektrische verstelling ook nog.
Alleen de airbag zit er nog in, zo realistisch hoeft het ook weer niet.
Ik heb zelf de GT1 Evo met caster wieltjes en seatslider + Sparco Grid Q, maar dan kom je helaas niet onder de 800€
Welke pedalen hebben jullie nu? En wat zou je aanraden? Ik heb Nu de TLCM en ben mijn volledige rig aant upgraden.
VRS DD wheel besteld. Nu wil ik ook andere pedalen bestellen. Suggesties welkom. Ik weet zelf niet goed waar het verschil bv in zit.
Hoor wel goede dingen over de Heusinkveld Sprint. Dat is zowat en max budget wat ik er aan zou willen spenderen.
VRS DD wheel besteld. Nu wil ik ook andere pedalen bestellen. Suggesties welkom. Ik weet zelf niet goed waar het verschil bv in zit.
Hoor wel goede dingen over de Heusinkveld Sprint. Dat is zowat en max budget wat ik er aan zou willen spenderen.
3 Dagen geleden kwam je in dit topic zelf tot de conclusie dat upgraden niet echt een must is. Lees het anders nog even terug. De los van de afstelbaarheid, software en bouwkwalteit Zit er niet zo heel veel verschil in. Meestal is hoe duurder hoe beter, koop gewoon de sprints, je krijgt er vast geen spijt van en anders stuur je ze terug.
Klopt, maar het verkopen van mijn T500RS stuur gaat ook vlotter gaan met die pedalen erbij. 🙂Thodekroo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:49:
3 Dagen geleden kwam je in dit topic zelf tot de conclusie dat upgraden niet echt een must is. Lees het anders nog even terug. De los van de afstelbaarheid, software en bouwkwalteit Zit er niet zo heel veel verschil in. Meestal is hoe duurder hoe beter, koop gewoon de sprints, je krijgt er vast geen spijt van en anders stuur je ze terug.
Iets van 75 euro, maar die stoel is wel serieus zwaar + het schijnt een PITA te zijn om het elektrische gedeelte te laten werken om de stoel te kunnen verstellen.GewoonWouter schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:19:
[...]
Hoeveel vroeg men voor de A8 stoel? Als het in jouw budget past zou ik eerlijk gezegd niet twijfelen, airbag of niet. Qua comfort zal het wel top zijn. En als de sliders erbij zijn is dat ook weer een kost minder.
Ik heb zelf de GT1 Evo met caster wieltjes en seatslider + Sparco Grid Q, maar dan kom je helaas niet onder de 800€
Edit:
YouTube: SimXPro X80 Simulator Review - Building a sim rig for my 6-year old ...
Rond 14 minuten een vergelijk met TrakRacer en SimXPro. Dat is wel vaarwel TrakRacer. dunner extrusieprofiel, slechtere coating. Dat scheelt weer een keuze.
Edit 2:
Heldenpost hier: Simbob in "Het grote 'show je race-rig' topic"
200 voor stof, 300 voor halfleer en 400 voor volleer. Maarrrrr, geen slider en bracket meer nodig. Dus een veel betere stoel voor vrijwel hetzelfde geld als een goedkope bucket.
[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 10-05-2021 10:14 ]
Ho is! Die Fort recaro stoelen zien er wel dik uit zeg!
Net nu ik een alu rig weer even uit mijn hoofd gezet had.....
Net nu ik een alu rig weer even uit mijn hoofd gezet had.....
Don't trust an atom, they make up everything.
En veel beter verstelbaar.
Ik reed voorheen in een Cobra Sebring kuipstoel op mijn alu rig. Dat was wel erg leuk voor de beleving, maar ik stapte altijd wat stram uit. Ik heb toen een tweedehands ASS stoel gekocht en die beviel zo goed dat de Cobra inmiddels een andere eigenaar heeft.
Ja. Toch wel een uurtje of 3 gedaan. Daarna voel je je billen wel maar mijn rug is totaal geen probleemkampers schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:00:
[...]
zit ook comfortabel als je er uren in blijft zitten?
Mijn ervaring met kuipstoelen is setup = everything.kampers schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:00:
[...]
zit ook comfortabel als je er uren in blijft zitten?
Ik kon er in het begin nog geen half uur in zitten en laatst 8u Kyalama Endurance gereden en nergens last van.
De hele setup, stoel, stuur, pedalen, scherm, schakelpook kwam veel nauwkeuriger op mijn alu rig dan op mijn NLR rig.
Precies. Je moet wel alles goed afstellen maar daarna geen centje pijnCard Nox schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:38:
[...]
Mijn ervaring met kuipstoelen is setup = everything.
Ik kon er in het begin nog geen half uur in zitten en laatst 8u Kyalama Endurance gereden en nergens last van.
De hele setup, stoel, stuur, pedalen, scherm, schakelpook kwam veel nauwkeuriger op mijn alu rig dan op mijn NLR rig.
Welke settings gebruik jij in de VRS software?Niellie41 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Ik ben er heel blij mee. Het is mijn eerste en enige DD base die heb ik geprobeerd. Hij is goed geprijsd en je hoeft niet veel te klooien met instellingen. Er zijn maar 2 of 3 sliders in de VRS software. Installeren en gaan!
Het maakt, naar mijn mening, niet echt uit of je een Simucube, Fanatec Podium, OSW, of VRS (wat eigenlijk ook OSW is) pakt. Allen geven genoeg kracht en detail. Het zit hem vooral in de features er om heen. Fanatec is handig als je nu al een Fanatec stuur hebt. Al kan je je stuur ombouwen tot USB apparaat.
VRS is goed geprijsd en Simucube is wat meer instel mogelijkheden en mogelijkheid tot een draadloos stuur via Bluetooth.
SimXPro bejubelt dat ze poedercoaten ipv anodiseren, maar ik lees eigenlijk overal dat anodiseren een sterkere laag geeft. Wat zijn de ervaringen hier?
Update van mijn lijstje:
rig + shifter profielen (mocht dat niet std. zijn) + 6x50mm of 4x75 wielen excl verzenden kom ik nu op [alu / zwart]
AluX 342 / 397 << dun profiel
Sim-Lab GT1 Evo xxx / 412 << dik profiel
Treq One 403 / 463 << dun profiel
SimXPro X80 (wat is het verschil met de R80 behalve een paar tientjes
) 438 / 478 << dik profiel
Treq en AluX hebben std een profiel pedal deck, Sim-Lab en SimXpro een staalplaat.
Welke hebben de dunne en welke de dikke profielen? Het is en blijft wel een puzzel dit.
Update van mijn lijstje:
rig + shifter profielen (mocht dat niet std. zijn) + 6x50mm of 4x75 wielen excl verzenden kom ik nu op [alu / zwart]
AluX 342 / 397 << dun profiel
Sim-Lab GT1 Evo xxx / 412 << dik profiel
Treq One 403 / 463 << dun profiel
SimXPro X80 (wat is het verschil met de R80 behalve een paar tientjes
Treq en AluX hebben std een profiel pedal deck, Sim-Lab en SimXpro een staalplaat.
Welke hebben de dunne en welke de dikke profielen? Het is en blijft wel een puzzel dit.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2021 16:19 . Reden: Profieldiktes ]
Poedercoaten weet ik niet helemaal het fijne van, maar is wel sterk.Señor Sjon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:54:
SimXPro bejubelt dat ze poedercoaten ipv anodiseren, maar ik lees eigenlijk overal dat anodiseren een sterkere laag geeft. Wat zijn de ervaringen hier?
Update van mijn lijstje:
AluX 342 / 397
Sim-Lab GT1 Evo xxx / 412
Treq One 403 / 463
SimXPro X80 (wat is het verschil met de R80 behalve een paar tientjes) 438 / 478
Je hebt normaal anodiseren en hard anodiseren, wie het op welke manier doet kan ik niet zeggen, maar dit maakt van horen zeggen een enorm verschil. Ik heb(/had, hij staat er nog maar niet meer in gebruik) zelf de GT1 EVO in zwart en dat is erg krasgevoelig. Nu zelf de P1-X in grijs gebouwd met losse profielen + paar onderdelen van Sim-lab, zie je niks op.
AluX gebruikt een mengelmoes, de 4040 en 4080 profielen zijn de dunne variant, de 40120 en 40160 de dikkere. Zal wel kostenbesparing zijn, begrijpelijk, aangezien die vent 48 van de 52 weken per jaar met vakantie is (rondom pasen 2 weken dicht, nu van 1 mei t/m 21 mei dicht.... tja).
Sim-Lab en SimXPro gebruiken alleen maar de dikke profielen.
Treq weet ik niet.
Voor zelfbouw: kijk ook eens naar Motedis. Wel rekening houden met 4+ weken levertijd, maar is uiteindelijk de goedkoopste optie met goede kwaliteit profielen.
Mijn ervaring is trouwens wel dat als je een P1-X gevoeld hebt je toch merkt dat er wel degelijk enige beweging in de GT1 Evo variant zit. Niet heel hinderlijk, maar een zelfbouw P1-X (deel bij Sim-lab zelf kopen, profielen bij Motedis) is niet heel veel duurder dan kant en klare optie kopen.
De vraag is natuurlijk of je dat verschil in profiel dikte echt gaat merken, bij een motion rig kan ik me voorstellen dat je het liefst voor het dikst mogelijke profiel gaat, zo niet zit het verschil naar mijn mening vooral in de opbouw.
Geen idee of mijn profielen de dikke of de dunne variant zijn maar ik heb hier nog een profiel van anderhalve meter liggen (80/40) en daar kan ik met een kleine 80 kilo prima op gaan staan zonder dat het doorbuigt.
Staanders bijvoorbeeld OP het basis frame vast zetten ipv op de zijkant bijvoorbeeld geeft wel verschil en dat zie je vooral bij de goedkopere varianten… scheelt de rigbouwers namelijk al snel een kleine 30cm profiel + bevestigingsmateriaal en alles wat je er niet op schroeft is winst.
Ik ben overigens ook aan het kijken naar een XT120 van SimXPro, niet omdat het steviger zou zijn maar wel omdat het weer een beetje hoogte scheelt qua instappen. In mijn huidige rig heb ik altijd het idee dat ik praktisch op de grond ga zitten.
Geen idee of mijn profielen de dikke of de dunne variant zijn maar ik heb hier nog een profiel van anderhalve meter liggen (80/40) en daar kan ik met een kleine 80 kilo prima op gaan staan zonder dat het doorbuigt.
Staanders bijvoorbeeld OP het basis frame vast zetten ipv op de zijkant bijvoorbeeld geeft wel verschil en dat zie je vooral bij de goedkopere varianten… scheelt de rigbouwers namelijk al snel een kleine 30cm profiel + bevestigingsmateriaal en alles wat je er niet op schroeft is winst.
Ik ben overigens ook aan het kijken naar een XT120 van SimXPro, niet omdat het steviger zou zijn maar wel omdat het weer een beetje hoogte scheelt qua instappen. In mijn huidige rig heb ik altijd het idee dat ik praktisch op de grond ga zitten.
Heb hier ook de Ford RS Recaro stoel, bevalt prima, past zo op een Treq ONE, geen brackets of sliders nodig en dus goed verstelbaar + airbagSeñor Sjon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Edit 2:
Heldenpost hier: Simbob in "Het grote 'show je race-rig' topic"
200 voor stof, 300 voor halfleer en 400 voor volleer. Maarrrrr, geen slider en bracket meer nodig. Dus een veel betere stoel voor vrijwel hetzelfde geld als een goedkope bucket.
Als de prijzen dicht bij elkaar liggen, dan is het dikkere profiel natuurlijk beter.R2D2 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:43:
De vraag is natuurlijk of je dat verschil in profiel dikte echt gaat merken, bij een motion rig kan ik me voorstellen dat je het liefst voor het dikst mogelijke profiel gaat, zo niet zit het verschil naar mijn mening vooral in de opbouw.
Daar valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen… tenzij je het 6 trappen omhoog moet sjouwen maar die pijn heb je net als bij het afrekenen maar 1xSeñor Sjon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:12:
[...]
Als de prijzen dicht bij elkaar liggen, dan is het dikkere profiel natuurlijk beter.
Max force: 50%kampers schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:25:
[...]
Welke settings gebruik jij in de VRS software?
Smoothing: 3
Damping: 10%
Met de originele firmware reed ik met smoothing op 1 of 2.
Die Frimeware updates, kan je die ergens vinden? Blijkbaar staat er standaard de nieuwste versie op?Niellie41 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:32:
[...]
Max force: 50%
Smoothing: 3
Damping: 10%
Met de originele firmware reed ik met smoothing op 1 of 2.
Geen idee welke firmware ze er standaard op hebben. Op de Discord server van VRS staat een linkje naar de nieuwe (officieel nog niet gepubliceerde) firmware. Daar kan je ook terecht voor vragen met betrekking tot de VRS wheel base.kampers schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:02:
[...]
Die Frimeware updates, kan je die ergens vinden? Blijkbaar staat er standaard de nieuwste versie op?
Onofficiële stappenplan om de firmware te updaten: https://docs.google.com/d...Ep5IC5tD7gJ5oMJyg2U5N/pubThe latest unofficial firmware build with a number of fixes: https://virtualracingscho...F1-auto-ffb-rate-calib.fw and latest config tool (overwrite exe in unzipped folder): https://virtualracingscho...re/VRS_SimWheelConfig.exe - for the profile limit increase to 50 to take effect, you'd need to update both the firmware and the config tool.
Incomplete change log:
- F1 2020 compatibility
- smoothing automatically adjusts to game’s FFB update rate - better support for various sims
- improved smoothing implementation - no loss of detail at higher smoothing settings - smoothing 4 is now the recommended setting
- increased firmware profiles count limit from 10 to 100
- fixed torque ripple that appears after a few hours of use
Ik mis hier en daar wel documentatie voor dit soort dingen. Had van mij wel vanuit VRS mogen komen ipv dat de community dit moet maken.
Kogel is door de kerk. Kostte wel een middag rijden naar alle locaties, maar het is geworden:
- GT1 Evo
- Wielen
- Nieuwe versie shifter/handbrake plate
Van Tholen vervolgens naar Waardenburg om de Focus RS stoel te halen. Ze zijn bijna erdoorheen en er komen geen nieuwe meer.
Ze hebben nog:
- zwart halfleer met gele accenten
- zwart halfleer met blauwe stiksels/tekst/Recaro met defect naadje tussen stof en zitting,
- zwarte halfleer met grijze stiksels/tekst/Recaro en een kleine beschadiging rechtsachter
- zwart volleer elektrisch
- zwart volleer BMW 5 serie sportstoel elektrisch maar met wat deukjes in de leuning voorzijde.
Volleer ga je aan vastplakken, dus halfleer genomen.
Mijn aanwinst had een klein beetje vliegroest op een buis onder (al schoongemaakt) en een klein deukje in de wang door opslag. Eventueel met een fohn verhitten zou dat moeten fixen. Productiesticker gaf aan maart 2018.
Wel erg fijn dat ze lekker verstelbaar zijn tov een kuipje. Voor halfleer moet je 300 achterlaten, maar slider + bracket kost ook zomaar 80 euro. Voor 220 heb je niet zo'n fijne stoel.
:strip_exif()/f/image/qFqjEufdyABWx6Ll38YgHTpv.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn aanwinst was de andere zwarte met blauwe accenten die ik hierboven niet genoemd heb.
- GT1 Evo
- Wielen
Van Tholen vervolgens naar Waardenburg om de Focus RS stoel te halen. Ze zijn bijna erdoorheen en er komen geen nieuwe meer.
Ze hebben nog:
- zwart halfleer met blauwe stiksels/tekst/Recaro met defect naadje tussen stof en zitting,
- zwarte halfleer met grijze stiksels/tekst/Recaro en een kleine beschadiging rechtsachter
- zwart volleer BMW 5 serie sportstoel elektrisch maar met wat deukjes in de leuning voorzijde.
Mijn aanwinst had een klein beetje vliegroest op een buis onder (al schoongemaakt) en een klein deukje in de wang door opslag. Eventueel met een fohn verhitten zou dat moeten fixen. Productiesticker gaf aan maart 2018.
Wel erg fijn dat ze lekker verstelbaar zijn tov een kuipje. Voor halfleer moet je 300 achterlaten, maar slider + bracket kost ook zomaar 80 euro. Voor 220 heb je niet zo'n fijne stoel.
:strip_exif()/f/image/qFqjEufdyABWx6Ll38YgHTpv.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn aanwinst was de andere zwarte met blauwe accenten die ik hierboven niet genoemd heb.
oke, heb dat ff allemaal gedaan.Niellie41 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:10:
[...]
Geen idee welke firmware ze er standaard op hebben. Op de Discord server van VRS staat een linkje naar de nieuwe (officieel nog niet gepubliceerde) firmware. Daar kan je ook terecht voor vragen met betrekking tot de VRS wheel base.
[...]
Onofficiële stappenplan om de firmware te updaten: https://docs.google.com/d...Ep5IC5tD7gJ5oMJyg2U5N/pub
Ik mis hier en daar wel documentatie voor dit soort dingen. Had van mij wel vanuit VRS mogen komen ipv dat de community dit moet maken.
ik moet echt nog wel wennen aan hoe zwaar het stuurt
Hoppa! Top keuze! Ga je geen spijt van krijgen.👍🏼Señor Sjon schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:43:
Kogel is door de kerk. Kostte wel een middag rijden naar alle locaties, maar het is geworden:
- GT1 Evo
- Wielen
Ze hebben nog:
[Afbeelding]
Nou, eigenlijk was dit mijn baby DD budget, dus nu moet ik langer met de G25 doen.
maar wel een gave stoelSeñor Sjon schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:23:
Nou, eigenlijk was dit mijn baby DD budget, dus nu moet ik langer met de G25 doen.
Wat zijn nou redelijke goede/betaalbare bass shakers?
Ik wil ze op mijn p1-x monteren.
Ik dacht aan totaal 5 stuks, voor 2, achter 2, en 1 op mijn stoel.
Kan dat trouwens met een 5.1 Versterker?
En welke extra geluidskaart zou het beste zijn?
Met de zoekfunctie kom ik er niet echt uit.
Ik gebruik 4 stuks Bass pump 4 Ohm 50 W in combinatie met 2 Nobsound mini amplifiers waar de geluidskaart al in verwerkt zitten. Via USB op de PC aansluiten en klaar is Kees. Had ze ooit aangesloten op een oude 5.1 Akai versterker maar die vond ik uiteindelijk veel te groot en zwaar en kon deze niet mooi integreren in mijn rig.Raymond277 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:03:
Hier ook meerdere bass pump shakers. I.c.m een extra 5.1 soundcard en 5.1 versterker. Meerdere geven mijn niet het gevoel waar ik op gehoopt had. Het is eigenlijk niet uit mekaar te houden, de hele rig rammelt. Dus kan niet echt zeggen links voor of rechts achter.Raymond277 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:03:
Heb ook de buttkicker2 getest. Wat achteraf even duur was als mijn investering. En de immersion is het zelfde. Alleen is het allemaal veel compacter. En je hebt een handig knopje om de intensiteit aan te passen.
[ Voor 6% gewijzigd door kawaholic op 13-05-2021 20:33 ]
Iemand die Joel Real Timing gebruikt?
Ik zoek een manier om het dashboard 180 graden te draaien, mijn vocore scherm is omgekeerd geinstalleerd in het dashboard.
Ik zoek een manier om het dashboard 180 graden te draaien, mijn vocore scherm is omgekeerd geinstalleerd in het dashboard.
Hier idem. Echter vind ik het nog steeds van meerwaarde, omdat een enkele bass shaker snel verzadigd raakt en de effecten vertroebeld raken. Door effecten toe te wijzen aan verschillende shakers voorkom je dat.kawaholic schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Meerdere geven mijn niet het gevoel waar ik op gehoopt had. Het is eigenlijk niet uit mekaar te houden, de hele rig rammelt. Dus kan niet echt zeggen links voor of rechts achter.
Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.