Dat heb ik gedaan en hij heeft inmiddels een update voor mij gestuurd waarin dat kan.kampers schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:52:
[...]
Contacteer Joel zelf even. Die helpt graag verder.
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Gewoon even je track en trace raadplegen.kampers schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:39:
iemand een idee van levertijd van biesheuvel naar Belgie?
heb nog niets besteld
Gaat best snel. Eind vorig jaar een Sparco bucket seat bij hen besteld en als ik het me goed herinner had ik de stoel in minder dan een week tijd.kampers schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:39:
iemand een idee van levertijd van biesheuvel naar Belgie?
Ik heb er vandaag een Ltec Pro Plus besteld. Ben eens benieuwd. Ga dit weekend ook nmijn diy rig vervangen voor een aluminium rig. Aan het materiaal zal het niet meer liggen.GewoonWouter schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:50:
[...]
Gaat best snel. Eind vorig jaar een Sparco bucket seat bij hen besteld en als ik het me goed herinner had ik de stoel in minder dan een week tijd.
Die stoel gaat dus niet aankomen. Helemaal uitverkocht.kampers schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Ik heb er vandaag een Ltec Pro Plus besteld. Ben eens benieuwd. Ga dit weekend ook nmijn diy rig vervangen voor een aluminium rig. Aan het materiaal zal het niet meer liggen.
iemand ervaring met de Sparco Sprint?
https://bimmerproducts.nl...toel-FIA-goedgekeurd.html
Ik ben in ieder geval blij met mijn Focus stoel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Thx, ik ga wel voor de Large gaan van de Sparco. want de kans is klein dat daar de stoel wel op voorraad is. blijkbaar met de brexit nu weken lange wachttijdenSeñor Sjon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:26:
Er zijn wel meer zaken die dat stoeltje kunnen leveren voor minder dan Biesheuvel. Laagste prijs is rond de 225 ex verzenden.
https://bimmerproducts.nl...toel-FIA-goedgekeurd.html
Ik ben in ieder geval blij met mijn Focus stoel.
[ Voor 12% gewijzigd door kampers op 17-05-2021 11:29 ]
De leidraad die ik op internet vond bij o,a, virtualracingschool.
- Bovenkant stuur = bovenkant schouder
- Stuur moet je tot halverwege je bovenarm op kunnen leggen tot uiterlijk je polsen.
- Pedalen = met licht gebogen benen vol gas geven. Die houding zit je het langste in. Zorg bij (zware) remmen dat je met je beenspieren kracht kan zetten, niet enkel je voet.
- F1-houding is niet voor comfort, maar laag zwaartepunt. Daar hebben pixels geen last van, dus dan is een GT-houding in de regel comfortabeler.
Je kunt dit document als referentie gebruiken: https://www.ricmotech.com...ition/Driver-Position.pdfGeleFles schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:09:
Hoe bepalen jullie de positie van het stuur, pedalen en stoel? Is dat gewoon trial en error, of zijn er richtlijnen?
[ Voor 27% gewijzigd door correcto op 17-05-2021 16:33 . Reden: nieuwe link gevonden ]
Ter aanvulling van Ricmotech's document, heb ik een spreadsheet gemaakt die je kan kopieëren.
https://docs.google.com/s...0Xr6EjIE/edit?usp=sharing
[ Voor 175% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2021 16:34 ]
Bedankt voor de tip. Ik heb deze geprint en dat ziet er weer een stukje netter uit. Ik kon helaas geen ontwerp vinden die perfect op een 80x40 profiel past, maar zoals het nu zit zit het ook vast.kawaholic schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:52:
[...]
Ik heb wel eens mooie steuntjes 3D geprint voor stekkerdozen. Misschien kun je daar wat mee?
[Afbeelding]
Idem hier, ik heb 4 Buttkicker Mini LFE's op een P1X staan.kawaholic schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Hier ook meerdere bass pump shakers. I.c.m een extra 5.1 soundcard en 5.1 versterker. Meerdere geven mijn niet het gevoel waar ik op gehoopt had. Het is eigenlijk niet uit mekaar te houden, de hele rig rammelt. Dus kan niet echt zeggen links voor of rechts achter.
Heb ook de buttkicker2 getest. Wat achteraf even duur was als mijn investering. En de immersion is het zelfde. Alleen is het allemaal veel compacter. En je hebt een handig knopje om de intensiteit aan te passen.
Misschien moet ik nog wat prutsen met software en settings (gebruik op dit moment Simhub Shakeit) maar echt overtuigend/realistisch komt het geheel niet over, voelt eerder aan als wat 'arcadey' getril zoals de DualShock vibraties op een oude PlayStation controller.
Dat had ik ook. Uiteindelijk heb ik hem alleen op "Road textures" gezet, waardoor je curbstones voelt. Daarvan vind ik de simulatie erg goed en realistisch. Ik merk dat als ik meer dingen aanzet zoals RPM ed. het al snel een brei aan trillingen wordt.PMach schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Idem hier, ik heb 4 Buttkicker Mini LFE's op een P1X staan.
Misschien moet ik nog wat prutsen met software en settings (gebruik op dit moment Simhub Shakeit) maar echt overtuigend/realistisch komt het geheel niet over, voelt eerder aan als wat 'arcadey' getril zoals de DualShock vibraties op een oude PlayStation controller.
Nu als ik AC of PCars2 opstart, stopt de auto centering en gebeurt er niets meer. Windows herkent het stuur wel, maar hij doet niets meer.
Ik heb de drivers verwijderd (met Revo) en opnieuw geïnstalleerd. Steeds het zelfde effect. Wat me wel opvalt is dat er na een reboot steeds de ThrustmasterDriverInstaller nog aan staat. Ik vermoed dus, dat er iets mis gaat met de installatie van de drivers.
Iemand enig idee wat hier mis kan zijn? Internet heeft eigenlijk geen resultaten opgeleverd. Het enige interessante leek de Thrustmaster Bootloader te zijn, maar die krijg ik ook niet werkend. Als in: De Thrustmaster drivers installeren niet in bootloader mode. Daarom denk ik dus dat er iets mis is met de drivers, maar geen idee wat...
Oh, ja, het is een T300RS GT. Misschien wel handig om te vermelden
[ Voor 3% gewijzigd door Zalmanman op 29-05-2021 22:17 ]
and thanks for all the fish.
Snap er alleen nog geen hol van met die puzzel
Hangt een arduino pro micro aan. Maar upload er naar toe met die arduino editor doet niks en geeft errors (en ben nog aan het uitzoeken hoe je nu kan zien welke port de arduino gebruikt).
Probeer deze na te maken/gebruiken: https://www.racedepartmen...sh-racelogic-style.37364/
Maar blijf errors houden met upload
Dit soort dingen:
Arduino: 1.6.13 (Windows 10), Board: "Arduino Leonardo"
Sketch uses 11,532 bytes (40%) of program storage space. Maximum is 28,672 bytes.
Global variables use 533 bytes (20%) of dynamic memory, leaving 2,027 bytes for local variables. Maximum is 2,560 bytes.
An error occurred while uploading the sketch
This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.
En hij blijft hangen op:
Connecting to programmer: .avrdude: butterfly_recv(): programmer is not responding

EDIT:
Oorzaak gevonden.
NZXT......
https://forum.arduino.cc/...-message-in-post/677919/8
I've found the issue with my Arduino Micro (and Leonardo) perhaps you have the same issue. I found out that NZXT CAM software was the culprit who kept my com ports busy.
Once I closed NZXT CAM I could upload programs to my Micro and Leonardo.
[ Voor 54% gewijzigd door Paulus07 op 30-05-2021 22:21 ]
Mogelijk wel, maar blijft gokken als ze niets vertellen. Misschien gaan ze Podium wel standaard met die QR2 leveren waardoor ze alles moeten aanpassen aan de verpakkingen. Of ze gaan het lost leveren waardoor je bij Podium hub in je basket wil doen je moet kiezen voor QR1 of QR2 en dan dus ook 2 doosjes thuis krijgt. Maar dat is allemaal nog speculatie.Jay-v schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:33:
Ben al een tijdje opzoek naar een rond stuur voor mijn DD1. De Podium Hub is al een tijd niet meer beschikbaar, en ook de Porsche GT3 podium set is weg van de EU Fanatec site. Heeft iemand een idee of dit vanwege de Quick Release v2 is?
Maar zag vanochtend een berichtje van de CEO op het Fanatec Forum dat ze "soon" meer over de QR2 gaan bekend maken. Maar zou best nog eens tot eind september kunnen duren voordat ze iets meer laten weten over de QR2 en het nieuwe BMW stuurtje. Dat BMW stuurtje staat volgens mij nog steeds op de planning voor Q3. Hopelijk gaan ze eerder wel al iets over die QR2 bekend maken, afwachten maar.
Voor mij ook de reden om dit stuur lekker aan me voorbij te laten gaan... had hem gister in de winkelmand zitten en was even op zoek naar de creditcard maar in die 5 minuten van bezinning toch besloten de winkelwagen maar weer leeg te kieperen.Señor Sjon schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:47:
QR2 zit in ieder geval niet op de SE F1-2021 stuurwielen die in juli uitgeleverd gaan worden.
Leuk allemaal zo'n limited edition maar ik heb de Formula V2 al met APM dus ik zou hem puur kopen voor de leuk (want dat glow in the dark is een leuke gimmick maar je hebt er weinig aan). Als hij nou leer op de grips had gehad in plaats van dat belabberde alcantara was het misschien een ander verhaal geweest maar voor nu maar even lekker laten lopen. Als de QR2 er echter op had gezeten was het voor mij een no brainer geweest.
Daarnaast bekruipt mij het gevoel de laatste tijd bij Fanatec een beetje dat men heeeeeeel druk is met nieuwe hardware maar dat er eigenlijk 0,0niksnoppesnada meer lijkt te gebeuren voor de bestaande hardware op het gebied van software en firmware. Men is wel weer bezig met een nieuwe UI voor een wheel property page e.d. maar bugs die al maanden (of nog erger jaren) open staan gebeurd echt helemaal niks mee en na herhaaldelijk informeren bij diverse mensen van Fanatec wordt er ook niets los gelaten over hoe, wie wat en waar dit soort dingen nou. eindelijk eens opgepakt gaan worden.
Waar het dus eerst een beetje beter leek te gaan bij Fanatec op het gebied van software en firmware krijg ik onderhand een beetje de indruk dat het 1 grote clusterfuck is en men geen idee heeft hoe bepaalde zaken op te lossen en gaat het van kwaad tot erger wanneer je de klachten hoort na de laatste V402 driver release.
Ik ben voorlopig dus even wat voorzichtiger met de aankoop van nieuw Fanatec spul, de hardware is prachtig maar je hebt daar weinig aan als de software en drivers van bedenkelijke kwaliteit zijn... en dat zijn. ze al een poosje. Tot de tijd dat dat weer een beetje op orde lijkt te zijn en de Podium Porsche 911 in leer weer verkrijgbaar is houd ik de centen nog wel even op zak
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 03-06-2021 14:40 ]
Beetje geduld hebben dan maar. Blijft toch wel een aanzienlijke investering enkel voor een ander "stuur".Señor Sjon schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:47:
QR2 zit in ieder geval niet op de SE F1-2021 stuurwielen die in juli uitgeleverd gaan worden.
Hoe is het je gelukt dan? Ik krijg het product niet eens te zien op hun website.Daniel. schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:46:
Voor iedereen die al wat besteld heeft bij Fanatec en de nieuwe CSL DD wil hebben kan nu proberen te bestellen. Mij is het gelukt.
Je voldoet wel aan de eisen om in wave 1 te zitten en je bent ingelogged?ReyNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Hoe is het je gelukt dan? Ik krijg het product niet eens te zien op hun website.
Yeah, CSL DD besteld. Duurt voorlopig nog wel even (15 september). Voorlopig vermaak ik mij nog met mijn CSW 2.5.ReyNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Hoe is het je gelukt dan? Ik krijg het product niet eens te zien op hun website.
Geen pre-order mail ontvangen? Daar staat de link in. Gewoon op de website niet te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door maniac2003 op 04-06-2021 21:48 . Reden: toevoeging ]
Als je een videokaart probeert te kopen dan leer je er wel mee om gaan(nog niet gelukt).ReyNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
[...]
Het is nu voor mensen die in de eerste wave zitten. Ik kreeg de direct product link via de e-mail en dan maar vaak genoeg refreshen en andere truukjes doen om er snel doorheen te komen.
Krijg idd een beetje een videokaart bemachtigen vibe van dit gebeuren maar het is niet anders.
Eerst 'oude' klanten een mogelijkheid geven, 1 per persoon en tegen de reguliere prijs.
Een nieuwe videokaart heb ik nog altijd niet.
nee absoluut. Ik bedoel meer dat het lastig wordt om er een te bemachtigen.maniac2003 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:59:
Naar mijn idee wordt dit toch eerlijk gedaan?
Eerst 'oude' klanten een mogelijkheid geven, 1 per persoon en tegen de reguliere prijs.
Een nieuwe videokaart heb ik nog altijd niet.
Ik heb een vraag betreft triple monitor setup voor sim racing. Ik wil 3 nieuwe curved monitors kopen 32 inch en was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ik twijfel vooral of ik een 1000r of 1800r scherm neem.
Alvast bedankt Gr Mike
In 1000r heb je maar 2 opties, Samsung g5 of g7. Indien je daarvoor wil gaan zou ik nog even wachten, Samsung heeft reeds nieuwe versies aangekondigd, die komen volgens mij in Juli uit. Edit, blijkbaar is die al uit: C32G75TQSR, prijzig als je er 3 nodig hebtMike1701 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:19:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag betreft triple monitor setup voor sim racing. Ik wil 3 nieuwe curved monitors kopen 32 inch en was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Ik twijfel vooral of ik een 1000r of 1800r scherm neem.
Alvast bedankt Gr Mike
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 05-06-2021 22:21 ]
Heb je ook al eens vr overwogen?. In mijn geval was de investering lager. En kan zeggen dat ik niet meer terug wil naar een monitor(s)Mike1701 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:19:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt Gr Mike
Heb het wel overwogen maar denk niet dat ik er hele sessies achter elkaar mee kan racen.
Maar bedankt voor de reactie 👍
Afhankelijk dus van hoe ver je de schermen wilt gaan zetten of 1000r praktisch is.
Watvoor GPU gebruik jij bij deze setup? Ik dacht zelf dat een rtx 3060 niet genoeg levert om op 1440p 80-100 FPS te halen?
Ik heb een 3070 icm 3700x & 32gb RAM.Mike1701 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:09:
@JPM85
Watvoor GPU gebruik jij bij deze setup? Ik dacht zelf dat een rtx 3060 niet genoeg levert om op 1440p 80-100 FPS te halen?
In iRacing draai ik redelijk stabiel 120-145fps.
Andere games doe ik feitelijk niet.
Een 3060 zal misschien wel wat op het nippertje zijn voor triple 1440p, maar voor 1080p triples moet het goed zijn.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Absoluut mogelijk, ik had hiervoor een 2070s erin zitten en daar heb ik 2 weken mee gereden op de 1440p triples. FPS zaten rond de 90-110, met wat uitschieters naar boven.Mike1701 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:26:
@JPM85
Dus tussen de 80-120 op iracing moet mogelijk zijn met een rtx 3060?
Alles natuurlijk afhankelijk van je instellingen. Zet je spiegels aan, dan kan je het vergeten
Begrijp ik goed dat als je de Boost Kit 180 (8Nm) bij de CSL DD besteld je alleen de 8Nm voeding ontvangt?
En dit voor 20 euro korting?
Waarom zou je dan niet deze onderdelen los kopen zodat je dus voor 20 euro meer zowel de 5Nm en de 8Nm hebt, voor het geval dat er 1 defect raakt of wat dan ook?
Bedankt voor je reactie Alex. Toen ik net mijn order plaatste besefte ik me idd dat je dan nogmaals verzendkosten moet aftikken. Beetje jammer dat ze het op deze manier doen het is niet anders.Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:58:
@ReyNL Dat klopt, bij de Boost kit + CSL DD wordt alleen de 8Nm voeding geleverd. Als je de voedingen los van elkaar zou aanschaffen dan heb je er twee maar betaal je wel nog verzendkosten bij de aankoop van de tweede voeding.
Heb je een bron waar dit beschreven staat? Zoals ik kan zien, bestel je alleen een extra voeding erbij(accessoire) welke €149,- kost. Dan is het niet echt een bundel korting.Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:58:
@ReyNL Dat klopt, bij de Boost kit + CSL DD wordt alleen de 8Nm voeding geleverd. Als je de voedingen los van elkaar zou aanschaffen dan heb je er twee maar betaal je wel nog verzendkosten bij de aankoop van de tweede voeding.
[ Voor 9% gewijzigd door kawaholic op 08-06-2021 21:05 ]
Dat noemen ze in hun blog post op hun site, doen ze wegens environmental reasons.kawaholic schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:58:
[...]
Heb je een bron waar dit beschreven staat? Zoals ik kan zien, bestel je alleen een extra voeding erbij(accessoire) welke €149,- kost. Dan is het niet echt een bundel korting.
https://forum.fanatec.com...d-your-questions-answeredWe decided that the most environmentally friendly approach is to ship all CSL DDs with just your selected power supply in the box. So if you select the bundle with the Boost Kit 180, your CSL DD package will only include the larger power supply.
Verwijderd
Sinds een paar dagen begonnen met Simracing. Wou het al een tijdje doen maar dan toch de stap genomen!
Begonnen met een TM T300 RS icm Playseat Challenge.
ACC aangekocht als eerste game!
Speel op een Acer Predator met I7 10750H met 2060RTX en 16GB Ram.
4 vragen:
1/ De laptop is naar mijn inziens sterk genoeg voor ACC & iRacing? Eventueel upgrade naar 32GB?
2/ Met wat begin ik het best? Gewoon quick races en hotlap op ACC of Career mode vooraleer ik multiplayer ga spelen?
3/ Vanaf wanneer is het "tijd" om iRacing aan te schaffen?
4/ Moet ik de de pedalen opschuiven dat het gas & rem pedaal in het midden staan en de koppeling meer naar links? (aangezien ik de koppeling niet gebruik maar flippers opstuur).
Bedankt alvast en misschien tot ooit in de races!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2021 12:29 ]
1. Probeer eerst zonder upgrade als het werkt dan werkt het.
2. Wat jij leuk vind, het helpt wel om een auto/baan te kiezen en daar veeeeel te rijden want als je continue blijft wisselen wordt het welicht frustrerend.
3. Nooit
4. Hoeft niet wat jij fijn vind, ik heb het wel gedaan met mijn Fanatec V3, met mijn T3PA had ik het niet omdat je daar niet zo hard hoeft te duwen ondervond ik minder hinder van het 'scheef' staan.
Verwijderd
Ja ik zou de FPS meter eens moeten aanzetten. Speel nu op 1 van de nieuwste QLEDs van samsung met game mode maar zou toch een ultrawide 34" met 144hz aanschaffen.Card Nox schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:47:
@Verwijderd
1. Probeer eerst zonder upgrade als het werkt dan werkt het.
2. Wat jij leuk vind, het helpt wel om een auto/baan te kiezen en daar veeeeel te rijden want als je continue blijft wisselen wordt het welicht frustrerend.
3. Nooit
4. Hoeft niet wat jij fijn vind, ik heb het wel gedaan met mijn Fanatec V3, met mijn T3PA had ik het niet omdat je daar niet zo hard hoeft te duwen ondervond ik minder hinder van het 'scheef' staan.
Ja dat doe ik nu samen met een mattie van me. Gewoon dezelfde baan en elke week een nieuwe, dat is het plan
De pedalen dat ga ik nog even uitzoeken dan
Waarom nooit iRacing? Zag daar leuke vids van waar je echt ook beoordelingen krijgt en licenses.
Hoe kan je dan ook "serieus" spelen in ACC?
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Ja, ACC heeft een hoge leercurve, maar als je er met de juiste mindset instapt kun je daarmee prima leren simmen.
Ik ben vorige maand begonnen en speel nu voornamelijk F1 2020 en daarnaast wat acc… ACC is idd wat moeilijker, maar ook daar maak ik de rondjes steeds beter.
Alvorens je iRacing aanschaft zou ik eerst eens Assetto Corsa aanschaffen. Niet duur, nog steeds heel populair, redelijk makkelijk instappen i.t.t. ACC/iR/rF2, enorm veel mods voor beschikbaar, en veel verschillende soorten auto's. Zo kun je eerst eens rustig oefenen, tracks leren, racelijnen aanleren, ontdekken wat voor type auto's je het leukst vindt, etc.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:27:
Hallo jongens
4 vragen:
1/ De laptop is naar mijn inziens sterk genoeg voor ACC & iRacing? Eventueel upgrade naar 32GB?
2/ Met wat begin ik het best? Gewoon quick races en hotlap op ACC of Career mode vooraleer ik multiplayer ga spelen?
3/ Vanaf wanneer is het "tijd" om iRacing aan te schaffen?
4/ Moet ik de de pedalen opschuiven dat het gas & rem pedaal in het midden staan en de koppeling meer naar links? (aangezien ik de koppeling niet gebruik maar flippers opstuur).
Pedalen aanpassen nog niet doen. Eerst een tijdje rijden tot je beter weet wat je fijn vindt en wat niet. Idem voor je geheugenuitbreiding. ACC is redelijk zwaar door UE4 maar AC zeker niet. Moet wel lukken denk ik, uitbreiden kan altijd nog.
Verwijderd
Bedankt voor de info.dawg schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:46:
[...]
Alvorens je iRacing aanschaft zou ik eerst eens Assetto Corsa aanschaffen. Niet duur, nog steeds heel populair, redelijk makkelijk instappen i.t.t. ACC/iR/rF2, enorm veel mods voor beschikbaar, en veel verschillende soorten auto's. Zo kun je eerst eens rustig oefenen, tracks leren, racelijnen aanleren, ontdekken wat voor type auto's je het leukst vindt, etc.
Pedalen aanpassen nog niet doen. Eerst een tijdje rijden tot je beter weet wat je fijn vindt en wat niet. Idem voor je geheugenuitbreiding. ACC is redelijk zwaar door UE4 maar AC zeker niet. Moet wel lukken denk ik, uitbreiden kan altijd nog.
We zijn nu bezig op acc met idd elke week 1 baan te leren en zo verder de basics te leren. Mss binnen halfjaartje eens kijken naar iRacing.
Maar dus voor acc is 32gb wel aan te raden?
Heb inmiddels AC, RF2, IRacing en PC2 maar eigenlijk ligt het me niet zo lekker. Denk dat AC md het tot nu toe het beste bevalt. Maar RF2 valt me tegen kwa graphics (ja oog wil ook wat). Iracing (een jaar voor 2 tientjes aangeschafd) maar dan nog kun je niet echt het race gevoel krijgen en moet je er meer geld in plempen. En PC2 tja. . . Wat zal ik daarvan zeggen. Lijkt het net niet te zijn?
Misschien moet ik iets meer tijd steken in het aanpassen en tunen van het spel.
Overigens zijn bass shakers de moeite waard?
In iRacing kun je niet echt het race gevoel krijgen???powerboat schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:38:
Speel ook voornamelijk F1 2020 maar wil eigenlijk ook andere sims spelen.
Heb inmiddels AC, RF2, IRacing en PC2 maar eigenlijk ligt het me niet zo lekker. Denk dat AC md het tot nu toe het beste bevalt. Maar RF2 valt me tegen kwa graphics (ja oog wil ook wat). Iracing (een jaar voor 2 tientjes aangeschafd) maar dan nog kun je niet echt het race gevoel krijgen en moet je er meer geld in plempen. En PC2 tja. . . Wat zal ik daarvan zeggen. Lijkt het net niet te zijn?
Misschien moet ik iets meer tijd steken in het aanpassen en tunen van het spel.
Overigens zijn bass shakers de moeite waard?
Denk persoonlijk dat er niks korter bij “serieus” racen in de buurt komt. Daarom kost het ook geld. Om zo een onderscheid te krijgen, tussen gamers en simracers.
Ik denk ook het meer aan mij ligt, maar de out of the box experience ben ik nog niet heel erg enthousiast. Binnenkort vakantie, dan zal ik me er eens meer in verdiepen.kawaholic schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:58:
[...]
In iRacing kun je niet echt het race gevoel krijgen???
Denk persoonlijk dat er niks korter bij “serieus” racen in de buurt komt. Daarom kost het ook geld. Om zo een onderscheid te krijgen, tussen gamers en simracers.
Toen ik met iRacing begon, moest ik ook heel erg wennen. Ik had het gevoel dat ik er niets van bakte. En ik kwam van GTR2, wat toen al een van de betere sims werd gezien.powerboat schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:30:
[...]
Ik denk ook het meer aan mij ligt, maar de out of the box experience ben ik nog niet heel erg enthousiast. Binnenkort vakantie, dan zal ik me er eens meer in verdiepen.
Je moet niet vergeten rF2 en iRacing ook een stapje hoger in moeilijkheidsgraad zijn dan F1 2020. Bij mij klikte het toen ik me meer ging verdiepen in de natuurkunde van het rijden. Gewichtsverplaatsing van de auto, waarom hebben de banden op bepaalde moment geen/wel grip, etc.
Bij een loadcell rem, zou ik deze wel zo goed mogelijk voor je linkerbeen zetten. Dit om te voorkomen dat je je been schuin zet en daarmee rare krachten op je knie en enkel zet. Ik had mijn pedalen eerst ook te ver naar rechts staan en kreeg snel last van mijn linkerbeen of merkte dat ik mijn voet schuin op het rempedaal had staan. Als je een tijdje aan het rijden bent, gewoon eens een keer kijken hoe je remt en of je voet er recht op staat. Zo niet, dan pedalen bijstellen totdat je comfortabel keer op keer goed kan remmen en gasgeven.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:27:
Hallo jongens
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
dus gewoon de koppelingspedaal helemaal naar links schuiven zodat de rem en gas mooi in het midden staan?Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:34:
Bij voorkeur heb je de pedalen in een rechte lijn met je gewrichten zodat je niet onder een hoek kracht hoeft te zetten.
Hopelijk lukt dat op die playseat challenge.
Verwijderd
Ja je bedoelt echt de pedalen verschuiven? Volgens mij gaat dat niet bij de T300 RSSeñor Sjon schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:53:
Als je heel & toe wil doen, heb je ergens consessies nodig. Maar bij een 2-pedaalsetup heb je daar geen last van en kunnen gas/rem wat verder uit elkaar. Dus ik heb ze in lijn met mijn benen gehouden. Dan kan je zoals gezegd zonder verdraaiing van heup/enkel/knie kracht zetten met je been ipv enkel met je voet. Bij langere sessies scheelt dat vermoeidheid.
Verwijderd
Hahaha dat is voor in de toekomst voor mij
Ik heb een qe55q65 55" samsung tv waar ik op zou spelen in het begin.
Moet ik rekening houden met de resolutie dan in ACC? Want ik veronderstel dat je dan beter niet op 1920*1080 speelt maar op de native resolutie van de tv zelf of hoe moet ik dat zien?
Ik bedoelde Assetto Corsa, niet Assetto Corsa Competizione.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:18:
[...]
Bedankt voor de info.
We zijn nu bezig op acc met idd elke week 1 baan te leren en zo verder de basics te leren. Mss binnen halfjaartje eens kijken naar iRacing.
Maar dus voor acc is 32gb wel aan te raden?
In die laatste heb je enkel GT3 & GT4 als ik me niet vergis. En in die eerste alles wat je maar kunt bedenken.
En nee, ik denk dat zolang je niet in VR speelt je met 16GB wel uit zou moeten komen. Wellicht dat online racing iets meer vergt maar ik zou het gewoon even aankijken. Kan altijd nog uitbreiden nietwaar?
Don't trust an atom, they make up everything.
Van de week eens een rondje Nordschleife gedaan met de Audi TT cup in zowel Asseto Corsa als in Raceroom.
Duidelijk verschil tussen beide.
Gewoon de standaard instellingen.
Bij Raceroom is 1x naast de baan al voldoende om de tijd ongeldig te verklaren.
Daar is mijn snelste ronde 7:51
met Assetto Corsa kun je zelfs nog een vangrailtje kussen en blijft tijd doorlopen.
Daar komt ik tot 8:15.
bij Raceroom komt Audi TT op 248km per uur (harder loopt hij niet)
in AC iets boven de 230km/u.
Tsja welke sim is realistischer in dit geval?
Verwijderd
Raar want als ik te ver over een curb zit in ACC is het finito met de rondeSjoerd102 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:58:
Eens hier posten (niet de intentie om een welles nietes discussie te krijgen)
Van de week eens een rondje Nordschleife gedaan met de Audi TT cup in zowel Asseto Corsa als in Raceroom.
Duidelijk verschil tussen beide.
Gewoon de standaard instellingen.
Bij Raceroom is 1x naast de baan al voldoende om de tijd ongeldig te verklaren.
Daar is mijn snelste ronde 7:51
met Assetto Corsa kun je zelfs nog een vangrailtje kussen en blijft tijd doorlopen.
Daar komt ik tot 8:15.
bij Raceroom komt Audi TT op 248km per uur (harder loopt hij niet)
in AC iets boven de 230km/u.
Tsja welke sim is realistischer in dit geval?
Verwijderd
[ Voor 75% gewijzigd door Geronimous op 12-06-2021 10:31 ]
Idd. Bijzonder verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Raar want als ik te ver over een curb zit in ACC is het finito met de ronde
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Edit penalty's staat uit
Maar dan nog vraag ik me af wie realistischer is. AC of RRE
[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerd102 op 12-06-2021 17:27 ]
Realisme kan op allerlei manieren geinterpreteerd worden. Voor mij is realisme bij een racesim alleen maar bepaald door de physics van de auto en hoe dat gevoel zich vertaald in de feedback naar jou als rijder.Sjoerd102 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:26:
Nav bovenstaande begon ik te twijfelen. Net nogmaals een hotlap gedaan in AC. Vangrail meegepakt maar tijd blijft gewoon geldig.
Edit penalty's staat uit
Maar dan nog vraag ik me af wie realistischer is. AC of RRE
Realisme afleiden aan hoe close rondetijden zijn tov wat men in reallife rijd lijkt mij een weinig zinvolle graadmeter, sterker nog: in reallife is een rondetijd van enorm veel factoren afhankelijk zoals temperatuur en hoeveelheid rubber op de baan, waardoor er nooit 1 vaste rondetijd is die altijd maar weer wordt behaald.
Disclaimer: ik ken beide sims die jij noemt niet dus daar kan ik verder geen inhoudelijk oordeel over vellen.
Ik krijg mijn BK over een paar dagen maar kan online geen playseat mounting kit vandaan toveren (overal uitverkocht). Heeft iemand hem ergens anders gemonteerd?
Ik heb van @flopdoc foto's gehad, maar hij heeft blijkbaar een andere playseat.
Ik weet dat mensen hem monteren met een enorme dopsleutel zoals deze denk ik.Frontysco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:26:
Zijn er mensen met een buttkicker G2 op hun PLayseat evo?
Ik krijg mijn BK over een paar dagen maar kan online geen playseat mounting kit vandaan toveren (overal uitverkocht). Heeft iemand hem ergens anders gemonteerd?
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Als je dit kwijt kan en de ring van de butkickers past hierom dan kan je hem via die dopsleutel hem aan de rig monteren.
Ik heb de butkickers gehad maar mijn vriendin was er niet zo blij mee. Ik heb nu gerichte pucks in mijn rug zitten. Ik wil ze nog onder mijn kont hebben maar daar heb ik nog geen mooie manier voor gevonden hoe ik die wil monteren. De pucks zijn gericht en geeft een goede trilling zonder dat alles trilt.
Hmmm hoe bedoel je dat precies met die dopsleutel? Ik krijg het beeld niet helderDaniel. schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 01:10:
[...]
Ik weet dat mensen hem monteren met een enorme dopsleutel zoals deze denk ik.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Als je dit kwijt kan en de ring van de butkickers past hierom dan kan je hem via die dopsleutel hem aan de rig monteren.
Ik heb de butkickers gehad maar mijn vriendin was er niet zo blij mee. Ik heb nu gerichte pucks in mijn rug zitten. Ik wil ze nog onder mijn kont hebben maar daar heb ik nog geen mooie manier voor gevonden hoe ik die wil monteren. De pucks zijn gericht en geeft een goede trilling zonder dat alles trilt.
Vermoed een bout met schijf erdoor, en ergens op vastdraaien. En dan de buttkicken op de dop monteren.Frontysco schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:22:
[...]
Hmmm hoe bedoel je dat precies met die dopsleutel? Ik krijg het beeld niet helder
Dat precies. Gebeurd vaker. Als een standaard montage niet lukt.kawaholic schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Vermoed een bout met schijf erdoor, en ergens op vastdraaien. En dan de buttkicken op de dop monteren.
Ik heb ook de evo, gemount met indd iets van een dopsleutelset.Frontysco schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:26:
Zijn er mensen met een buttkicker G2 op hun PLayseat evo?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Verwijderd
Zou ik "leren" simracen met een benq 144hz scherm (24") waar ik via HDMI 120hz kan draaien of op een 55" qled tv met hoge ms en 60hz? Ik heb het gevoel dat ik door op een grote tv met 60hz veel minder gevoel heb qua bochten enzo nemen.
Hoogst waarschijnlijk heeft dat meer te maken met je FOV dan de refresh rate. Welke sim speel je?Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:27:
Voor de monitor kenners
Zou ik "leren" simracen met een benq 144hz scherm (24") waar ik via HDMI 120hz kan draaien of op een 55" qled tv met hoge ms en 60hz? Ik heb het gevoel dat ik door op een grote tv met 60hz veel minder gevoel heb qua bochten enzo nemen.
Verwijderd
ACCJay-v schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:47:
[...]
Hoogst waarschijnlijk heeft dat meer te maken met je FOV dan de refresh rate. Welke sim speel je?
Ik snap m, dank!Daniel. schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:18:
[...]
Dat precies. Gebeurd vaker. Als een standaard montage niet lukt.
Dan zou ik eens proberen in te stellen middels deze calculator: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
Zonder de juiste FOV is het snelheidsgevoel niet realistisch genoeg, wellicht dat daarom je "gevoel" niet goed is op je TV
Verwijderd
Bedankt!Jay-v schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:13:
[...]
Dan zou ik eens proberen in te stellen middels deze calculator: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
Zonder de juiste FOV is het snelheidsgevoel niet realistisch genoeg, wellicht dat daarom je "gevoel" niet goed is op je TV
Maar het is dus "beter" om te spelen op een QLED 55" 60HZ dan een 24" BENQ 144HZ?
Dat is niet te zeggen, dat ligt eraan wat je voorkeur heeft en hoe ver je van het scherm zit. Ik geef de voorkeur aan een grotere FOV.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Bedankt!
Maar het is dus "beter" om te spelen op een QLED 55" 60HZ dan een 24" BENQ 144HZ?
Je FoV en het je afstand van je ogen naar het scherm is hierin belangrijk. Zie bijvoorbeeld deze link. Een 144hz heeft mijn voorkeur, maar zorg dat hij dan niet te ver van je af staat.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Bedankt!
Voel me net een klein kind, wat een uitvinding! Het lijkt net alsof ik de muziek kneiters hard aan heb staan, terwijl ik gewoon een headset op heb, lol. Ben heel benieuwd in Iracing, soon to check!
Alvast een tip, zet zo min mogelijk dingen aan. Als je teveel inputs gebruikt wordt het al snel een brei aan trillingen. Ik heb zelf alleen road textures en shifts aan staan. Engine revs vond ik niet echt prettig, maar dat kwam denk ik ook vooral omdat deze niet (zonder tweaks) goed overeen kwamen met de daadwerkelijke revs voor mijn gevoel.Frontysco schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:34:
Beetje offtopic, maar ik zit nu muziek te luisteren met de BKG2 aan mn bureaustoel. Dat is echt geweldig![]()
Voel me net een klein kind, wat een uitvinding! Het lijkt net alsof ik de muziek kneiters hard aan heb staan, terwijl ik gewoon een headset op heb, lol. Ben heel benieuwd in Iracing, soon to check!
Op google kom ik weinig hits tegen met de BK en voicemeeter, gebruikt met andere software?
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.