Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik gebruik SimHub met mijn shakers icm iRacing. Supereenvoudig te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:15
haha oke.... Ik voel het vermogen van de bk... lol! Dat is wel andere koek!
Dank voor de tip @SlaadjeBla
Heb je nog een tip, welke effecten je aan hebt staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Frontysco op 18-06-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Net als al eerder genoemd werd, less is more. Je kunt het beste een testsessie starten en SimHub open houden om met de sliders te spelen. Probeer ook de resonantiefrequentie van je shaker te vinden. Een afwijking van een paar Hz maakt heel veel uit. Ik heb alle effecten geconfigureerd op 44Hz en ik regel de amplitude van de effecten vervolgens met de sliders.

Gear shift, road textures en rumble zijn de effecten die ik aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Daniel. schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:43:
@Frontysco Als je hem hebt geïnstalleerd laat het dan weten. Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt opgelost.
De eerste poging met een dop (bougiesleutel dop) is negatief. De trilling wordt slecht doorgegeven naar het frame... opzoek naar een volgende oplossing.

Ik denk dat ik hier eens naar ga kijken: YouTube: The BEST way to attach your Buttkicker to a Playseat Race Seat! - Ch...
Al moet ik wel knutselen met de montage, ik hem niet dezelfde mounting (op de stoel) als hij heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Frontysco op 22-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:24
Iemand ervaring met de simrig sr1? Ik ben aan het twijfelen tussen een motionplatform of bass shakers ook i.v.m. Kosten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
powerboat schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:59:
Iemand ervaring met de simrig sr1? Ik ben aan het twijfelen tussen een motionplatform of bass shakers ook i.v.m. Kosten :p.
Als je toch voor een motionplatform wilt gaan. Dan zou ik om het compleet te maken, ook die paar tientjes nog uitgeven aan bassshakers. Dat gaat je dan ook niet meer redden.

Is nu een beetje twijfelen tussen een fiat of een Ferrari

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik wil ook 2 bass shakers op mijn rig gaan monteren, maar kom er niet echt uit welke shakers er goed zijn... Iemand tips waar ik naar moet kijken of op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
kawaholic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Als je toch voor een motionplatform wilt gaan. Dan zou ik om het compleet te maken, ook die paar tientjes nog uitgeven aan bassshakers. Dat gaat je dan ook niet meer redden.

Is nu een beetje twijfelen tussen een fiat of een Ferrari
O ik bedoel eigenlijk, zou ik nu eerst bass shakers doen i.p.v. een motion platform en is dit (voor nu) voldoende extra gevoel :+ (Ik weet het antwoord denk ik al, doet alleen pijn in mijn beurs :'( )

En heeft er iemand ervaring met simrig sr1/sr2 platform, dit zijn zover ik kan zien de enige bepaalbare motion platformen voor mijn p1-x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 15:13
powerboat schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:53:
[...]

O ik bedoel eigenlijk, zou ik nu eerst bass shakers doen i.p.v. een motion platform en is dit (voor nu) voldoende extra gevoel :+ (Ik weet het antwoord denk ik al, doet alleen pijn in mijn beurs :'( )

En heeft er iemand ervaring met simrig sr1/sr2 platform, dit zijn zover ik kan zien de enige bepaalbare motion platformen voor mijn p1-x.
SFX100 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Die heb ik idd ook gezien, ik weet niet of ik dat avontuur aandurf :+. Nog maar even een nachtje over slapen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Vraagje:
Ik wil een 4080 rig kopen waar ik later een SFX100 motion kit op wil installeren. Is zoiets sterk genoeg voor een SFX100 motion kit?
https://www.aluxprofiel.n...wart-updated/a3833?c=3538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Soundless schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:57:
Vraagje:
Ik wil een 4080 rig kopen waar ik later een SFX100 motion kit op wil installeren. Is zoiets sterk genoeg voor een SFX100 motion kit?
https://www.aluxprofiel.n...wart-updated/a3833?c=3538
Ik zou i.c.m. motion toch eerder kijken naar een 40/120 variant, in elk geval de onderste aluminium profielen.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
dawg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:27:
[...]

Ik zou i.c.m. motion toch eerder kijken naar een 40/120 variant, in elk geval de onderste aluminium profielen.
Is hij voor de rest wel goed? Zie jij nog minpunten aan de rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Soundless schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Nee, geen minpunten verder. Die onderste profielen in 40/80 is ook geen minpunt maar zou wat flex kunnen geven i.c.m. motion, meer niet. Ik heb zelf echter geen motion, dus wellicht heb ik het mis en is het stevig genoeg voor motion.

Ik heb echter twijfels bij motion, vooral vanwege de video van Niels Heusinkveld. Maar dat is echt persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
dawg schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Nee, geen minpunten verder. Die onderste profielen in 40/80 is ook geen minpunt maar zou wat flex kunnen geven i.c.m. motion, meer niet. Ik heb zelf echter geen motion, dus wellicht heb ik het mis en is het stevig genoeg voor motion.

Ik heb echter twijfels bij motion, vooral vanwege de video van Niels Heusinkveld. Maar dat is echt persoonlijk. :)
Ik zal het straks eens bekijken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundless schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Voor 3 tientjes meer heb je deze: https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=
Als extra een side mount for eventueel een shifter, extra profiel voor je pedal plate (en die is loodzwaar) en imo een betere constructie voor de wheelbase. Daar zit een stuk 8040 (ideaal voor o.a. monitoren e.d.) tussen de twee opstaande profielen, waar bij de alux versie alleen een baseplate zit en je verder weinig op kwijt kan. Tot slot gebruikt SimLab het dikkere profiel 8040, terwijl die van alux dunne 8040 profielen gebruikt.

Ook levert SimLab genoeg extra montagebouten mee voor stoel, stuurbase, etc en als je in de buurt woont, kan je gratis afhalen.

Zie mijn overwegingen: Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 25-06-2021 16:01 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Señor Sjon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:58:
[...]

Voor 3 tientjes meer heb je deze: https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=
Als extra een side mount for eventueel een shifter, extra profiel voor je pedal plate (en die is loodzwaar) en imo een betere constructie voor de wheelbase. Daar zit een stuk 8040 (ideaal voor o.a. monitoren e.d.) tussen de twee opstaande profielen, waar bij de alux versie alleen een baseplate zit en je verder weinig op kwijt kan. Tot slot gebruikt SimLab het dikkere profiel 8040, terwijl die van alux dunne 8040 profielen gebruikt.

Ook levert SimLab genoeg extra montagebouten mee voor stoel, stuurbase, etc en als je in de buurt woont, kan je gratis afhalen.

Zie mijn overwegingen: Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"
Die kreeg ik net ook op discord aangeraden inderdaad. Ik denk dat dat hem gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-10 21:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WhtOBdk811UV-tGs3gpyvuyomY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6jxEeDbikGIb1JeZR2x7NQt.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het er nu uit.
Deze besteld https://www.trakracer.eu/...dal-plate/?v=796834e7a283

Besteld op 16 juni " Usually ships within 2 days" maar nix he, 23 juni contact via whatsapp :sorry storing wordt vandaag verzonden.

10.34 aangemeld bij fedex mogelijke bezorgdag 24 juni.
24 juni nix he, weer contact vandaag, ze informeren fedex want pakket is woensdag hier weg gegaan.

16.45 nog ff snel geinformeerd want er staat bij fedex:datum verandert als fedex goederen heeft ontvangen,
dus woensdag weg bij trakracer en bij fedex moeten ze het nu nog ontvangen.
Berichtje is wel gelezen op whatsapp maar geen antwoordt meer ,.17.00 uitgewerkt en rest boeit dan niet meer .beetje teleurstellend.

Aliexpress: klemhendels besteld 16juni,verwachte bezorgmoment 2 juli.

Trakracer leverd van uit weesp iets meer als 100 kilometer hier vandaan,
Ali vanuit china bijna 7500km hier vandaan, klemhendels zijn vandaag bezorgt .

Allebei de 16de besteld BIZARRRRR 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Wellicht weet iemand hier dit. Ik heb een GT1-EVO voor het sim racen. Maar ik wil de rig ook gaan gebruiken voor MSFS 2020. Hiervoor wil ik een https://sim-lab.eu/shop/p...t-438?page=2#attr=392,481 incl mousepad halen. Weet iemand waar je hiervoor een quick release kan halen? Heb niet heel veel zin om steeds die t Nuts los te schroeven.

Edit, ik kwam dit tegen. Wellicht werkt dat: https://www.amazon.nl/dp/...57Z9?_encoding=UTF8&psc=1

[ Voor 17% gewijzigd door Kloever op 03-07-2021 13:05 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Ik zal verhaaltje nog even afmaken.

Zondag email gestuurd dat ik het niet netjes vond dat er vrijdags al niet meer gereageerd werd, en alles zo traag verloopt.

Maandag 10.00 uur excuus email en gekregen en ze vond het vervelend dat ik teleurgesteld ben in de bezorgtijd.
Tuurlijk heb ook ik graag mijn spullen snel,maar heb echt geen haast.( sfx 100 gebouwd en dat duurt net wat langer)
Ik ben teleurgesteld in de comunicatie en traagheid van handelen van trakracer ,maar ben er niet meer op ingegaan want ik heb geen zin om te zeuren en wil gewoon mijn spulletjes.

10.00 uur dus ,ze had het vrijdag al aan het warehouse gevraagd maar was woensdag al verstuurdt maar ze zou het nog een keer vragen. Afsluiten met de woorden :i'll keep you posted.
15.00 nog steeds niks gehoord maar gelukkig sms van fed ex :PICKED UP by fed ex. 8)7

Jammer genoeg was ik er dinsdag niet dus verzet na woensdag.
Maar woensdag eindelijk mijn pakketje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQ0zX8BwHinzVhjVdgntKvNlKwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1VguwGC52ykLjFsiHW77f0W.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zeg er verders maar niks over,gelukkig was alles onbeschadigd.

Er zit verders geen gebruikershandleiding bij maar beetje plaatje kijken op de site moet het lukken ,wat je aan bevestigingmateriaal moet ontvangen kun je ook nergens vinden.
Ik heb dit ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIGC0gT_zCPjwVZNJF_BmS189f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F93SehiRww4nS4YzNpwphJmt.jpg?f=fotoalbum_large

Er missen een paar dingen, maar eerste wat op valt zijn de missende klemhendels(waarschijnlijk uit china lol) 8)7 :-(
16.00 gemeld en gevraagd of ze het die dag nog kunnen oplossen.
16.15 berichtje terug geen probleem ze sturen het op.

1 juli 16.00 zelf maar weer geinformeerd wanneer ze versturen.
16.15 antwoord terug hendels en t nut hebben ze moeren hebben ze niet of ik die zelf kan kopen en daarna geld bij hun terug krijgen.
18.00 track&trace ontvangen( jippie alles eindelijk geregeld)
2 juli 13.00 toch maar ff nagevraagd want er staat nog steeds dat ze het pakket nog moeten ontvangen.
14.20 sms fed ex:uw pakket is vandaag opgehaald.
14.25 berichtje via whatsapp ze had het nagevraagd maar was gisteravond op gehaald door fed ex.
Ik moest er wel om lachen maar eigenlijk wordt je gewoon in de maling genomen.
Maarja tis onderweg wel met afleverdatum 5 juli.
Zou ik er nog een keer bestellen?nee voorlopig ben ik wel ff klaar daar.

Het is gewoon jammer want zoals verwacht /gehoopt is de pedaldeck gewoon perfect,ze hebben gewoon hele mooie spullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43cWUnrqtBqqRom_MLd1znfUONg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElLKaI4f11uePftzg0myyUqE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP3c5fUIaL1Cb_AZ73uAeauV26Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgpQAmIqjtfOHf0XhmLxdkrL.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn rig heb ik breder gemaakt 54 ipv 50 in het midden dus ik gebruik voorlopig de plaat niet.
Ik heb v3 fanatec maar gebruik alleen rem en gas dus ik schuif de pedalen naar links kan niet met de plaat.
Zo was het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD2oXxMKabwkFf5q9BBJwIj-cxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqwpCDZsKCBvst9xzPrw46wm.jpg?f=fotoalbum_large
En nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BozVNLJ2UTZMQEADr44vjA7BbyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifgLkwKFOXUH0vx05CvQgqLr.jpg?f=fotoalbum_large

Produkt een :10+ , de rest:ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
pat1973 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:42:
Ik zal verhaaltje nog even afmaken.

Zondag email gestuurd dat ik het niet netjes vond dat er vrijdags al niet meer gereageerd werd, en alles zo traag verloopt.

Maandag 10.00 uur excuus email en gekregen en ze vond het vervelend dat ik teleurgesteld ben in de bezorgtijd.
Tuurlijk heb ook ik graag mijn spullen snel,maar heb echt geen haast.( sfx 100 gebouwd en dat duurt net wat langer)
Ik ben teleurgesteld in de comunicatie en traagheid van handelen van trakracer ,maar ben er niet meer op ingegaan want ik heb geen zin om te zeuren en wil gewoon mijn spulletjes.

10.00 uur dus ,ze had het vrijdag al aan het warehouse gevraagd maar was woensdag al verstuurdt maar ze zou het nog een keer vragen. Afsluiten met de woorden :i'll keep you posted.
15.00 nog steeds niks gehoord maar gelukkig sms van fed ex :PICKED UP by fed ex. 8)7

Jammer genoeg was ik er dinsdag niet dus verzet na woensdag.
Maar woensdag eindelijk mijn pakketje.

[Afbeelding]

Ik zeg er verders maar niks over,gelukkig was alles onbeschadigd.

Er zit verders geen gebruikershandleiding bij maar beetje plaatje kijken op de site moet het lukken ,wat je aan bevestigingmateriaal moet ontvangen kun je ook nergens vinden.
Ik heb dit ontvangen.

[Afbeelding]

Er missen een paar dingen, maar eerste wat op valt zijn de missende klemhendels(waarschijnlijk uit china lol) 8)7 :-(
16.00 gemeld en gevraagd of ze het die dag nog kunnen oplossen.
16.15 berichtje terug geen probleem ze sturen het op.

1 juli 16.00 zelf maar weer geinformeerd wanneer ze versturen.
16.15 antwoord terug hendels en t nut hebben ze moeren hebben ze niet of ik die zelf kan kopen en daarna geld bij hun terug krijgen.
18.00 track&trace ontvangen( jippie alles eindelijk geregeld)
2 juli 13.00 toch maar ff nagevraagd want er staat nog steeds dat ze het pakket nog moeten ontvangen.
14.20 sms fed ex:uw pakket is vandaag opgehaald.
14.25 berichtje via whatsapp ze had het nagevraagd maar was gisteravond op gehaald door fed ex.
Ik moest er wel om lachen maar eigenlijk wordt je gewoon in de maling genomen.
Maarja tis onderweg wel met afleverdatum 5 juli.
Zou ik er nog een keer bestellen?nee voorlopig ben ik wel ff klaar daar.

Het is gewoon jammer want zoals verwacht /gehoopt is de pedaldeck gewoon perfect,ze hebben gewoon hele mooie spullen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn rig heb ik breder gemaakt 54 ipv 50 in het midden dus ik gebruik voorlopig de plaat niet.
Ik heb v3 fanatec maar gebruik alleen rem en gas dus ik schuif de pedalen naar links kan niet met de plaat.
Zo was het:
[Afbeelding]
En nu:
[Afbeelding]

Produkt een :10+ , de rest:ach ja
Hmm.. had een soortgelijk ervaring met trakracer, zeer slechte communicatie. Bij heeft het toen geleid dat ik de order heb geannuleerd en een simlab heb gekocht (geen spijt van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
powerboat schreef op maandag 5 juli 2021 @ 07:48:
[...]

Hmm.. had een soortgelijk ervaring met trakracer, zeer slechte communicatie. Bij heeft het toen geleid dat ik de order heb geannuleerd en een simlab heb gekocht (geen spijt van).
Ik heb vandaag de laatste onderdelen ontvangen ,super tevreden met het product.
Het is gewoon jammer dat mensen zulke ervaringen mee moeten maken.
Ik zeg niet dat ik er nooit meer iets zou kopen maar voorlopig heb ik er ff genoeg van. |:( ,en dat is eigenlijk zonde want ik vind/denk dat de producten zeer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
pat1973 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb vandaag de laatste onderdelen ontvangen ,super tevreden met het product.
Het is gewoon jammer dat mensen zulke ervaringen mee moeten maken.
Ik zeg niet dat ik er nooit meer iets zou kopen maar voorlopig heb ik er ff genoeg van. |:( ,en dat is eigenlijk zonde want ik vind/denk dat de producten zeer goed zijn.
Ja inderdaad, volledig mee eens. Ik was nl. meteen verliefd op de TR8 (als ik het goed heb) ook voor de WAF factor hier ;) aangezien hij in de woonkamer staat :P.

Nu staat er een p1-x :z in de woonkamer maar ben inmiddels ver boven budget gegaan met alles :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvG99r8Ts210TEvulk4OLnhPaAM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2xIttVV7e1VKGOl9gnUN9hUy.png?f=fotoalbum_large

Toch makkelijk, zo'n 3D-printer. :P Beugeltje voor mijn oude Note3 die nu als Simhub dash dienst doet. Eigenlijk was het beugeltje voor de toekomstige DD bedoeld, maar dat duurt nog wel even. Voor het mooie te ver uit zicht nu, maar prima voor rondetijden, bandenstatus en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

jbbrans

Vraagje over een nextion display i.c.m. simhub.
Ik heb er nu een dashboard op geladen en dat werkt ook, maar dat is in principe maar voor 1 type auto. (GT3 algemeen)
Ik heb echter ook een dashboard voor een (RSS) F1 en (ETS2) vrachtwagen.
Moet ik nu elke keer Nextion Editor opstarten en de betreffende dashboard uploaden, of kan ik er meerdere uploaden en dan in simhub de betreffende kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Daniel. schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:43:
@Frontysco Als je hem hebt geïnstalleerd laat het dan weten. Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt opgelost.
Na veel gekloot met doppen (doppenset) ben ik naar een andere oplossing gaan kijken.

Doppen geeft een instabiele verbinding en gaat gauw ratelen. Ook de trillingen komen niet lekker door.
Ik heb nu een alu koker 25x25mm (45cm) gepakt en de BKG2 daarop gemonteerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FN8MxiQ2i2YCYxjJhpjAvIOHPws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vXukXbOqo9tpR2FglsYdBzM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_grJEaTzeOd_UDHOE-lNCe013VE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxG3pqGy6pQU1ED4lexLcZuN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8E9RQ-cKrpv4_DMIyr9Inc2mhHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btsrui6FWFM7zrx42e8bIfeF.jpg?f=fotoalbum_large

De boel zit zonder enige speling vast, de kicker drukt direct tegen de zitting aan waardoor trillingen maximaal door moeten komen. Morgen ga ik testen, maar het ziet er veel belovend uit!

Update: Nou ik kan het iedere Playseat eigenaar met een BK aanraden! Net even een rondje met de Porsche gedaan op SPA. Vele vele veeeelen malen stiller dan de bougiedop methode. Trillingen zijn ontzettend sterk! Heb nu al zin om morgen te knallen!

[ Voor 8% gewijzigd door Frontysco op 12-07-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 07:18
Geachte mede tweakers :)

Ik ben aan het zoeken naar een upgrade voor mijn Next Level Racing F-GT Lite die toch wot te 'lite' is gebleken na een upgrade van mijn pedalen naar een loadcell variant.

Mijn oog is gevallen op de GT Omega Titan inclusief de XL RS stoel en wel om de volgende redenen:
  • Mooi. Ik vind het echt een hele mooie cockpit. Ik ben absoluut geen fan van het uiterlijk van de alu-profielen.
  • De vorm zorgt ervoor dat ik de cockpit makkelijk kan wegschuiven onder het schuine dak hier in mijn 'man-cave' en dus niet gauw in de weg staat
  • Kleine footprint. Om dezelfde reden als hierboven staat aangegeven
  • De stoel die je erbij kan krijgen lijkt voor mij zo goed als perfect ook al heb ik nog nooit 1 in het echt gezien.
De reden dat ik de knoop nog niet heb doorgehakt is simpel gezegd de prijs. Als ik het goed uitgerekend heb dan komt er nog ongeveer €120 aan BTW en inklaringskosten bij de aanschafprijs op. Wat het totaal bedrag dus op ongeveer €580 zou brengen. Dat vind ik eigenlijk net wat teveel.

Nu is mijn vraag hier dus of er ook alternatieven zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien? Moet wel zeggen dat ik voor de correcte prijs mijn aversie tegenover de looks van een alu profiel rig misschien wel aan de kant kan zetten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 23:19
Ik zou graag een oude ipad1 aan mijn 8020 rig bevestigen (liefst met verstelbare arm). De meeste tablet houders zijn moet een schroef die je moet aanspannen, maar ik zou graag houder hebben die met via een schroef & tnut in het 8020 profiel kan bevestigd worden, en waarbij de ipad dus nog een beetje kan gepositioneerd worden.

Weet iemand toevallig een goede tablethouder die hieraan voldoen?
Ik weet dat de RAM mounts bekend zijn, maar de meeste modellen die voldoen vind ik eigenlijk ontzettend duur voor een simpele houder.... 70 euro ofzo.
Zijn er geen goedkopere werkende alternatieven? (ik doe dit enkel omdat de ipad hier anders toch maar ongebruikt ligt...)

Ik kom bvb vaak modellen tegen waarop staat 1/4inch schroefdraad.. Hoe weet bvb of de vijzen van de simlab p1 hierin kunnen geschroefd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

fjskmdl2 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:26:
Ik zou graag een oude ipad1 aan mijn 8020 rig bevestigen (liefst met verstelbare arm). De meeste tablet houders zijn moet een schroef die je moet aanspannen, maar ik zou graag houder hebben die met via een schroef & tnut in het 8020 profiel kan bevestigd worden, en waarbij de ipad dus nog een beetje kan gepositioneerd worden.

Weet iemand toevallig een goede tablethouder die hieraan voldoen?
Ik weet dat de RAM mounts bekend zijn, maar de meeste modellen die voldoen vind ik eigenlijk ontzettend duur voor een simpele houder.... 70 euro ofzo.
Zijn er geen goedkopere werkende alternatieven? (ik doe dit enkel omdat de ipad hier anders toch maar ongebruikt ligt...)

Ik kom bvb vaak modellen tegen waarop staat 1/4inch schroefdraad.. Hoe weet bvb of de vijzen van de simlab p1 hierin kunnen geschroefd worden?
Ik heb gewoon een simpele zwanehalshouder voor in de auto gekocht. Deze aan de achterkant van de ligger van de wheelbase gemonteerd met T-Nut en bolt en de zwanehals met een u-boog naar voren gezet. Hierdoor kan ik deze positioneren zoals ik wil. Ik gebruik een iPad Pro 12.9" als dashboard. Het klemmen is niet super, maar aangezien er verder geen beweging in de rig zit, is dat geen issue.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn zwager een beugeltje laten printen. Als de DD komt, kan ik het dash aan de DD schroeven. Is een simpel dingetje met twee gaten voor de bouten die in de T-moeren gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvG99r8Ts210TEvulk4OLnhPaAM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2xIttVV7e1VKGOl9gnUN9hUy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 17-07-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

AtlAntA schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:19:
Geachte mede tweakers :)

Ik ben aan het zoeken naar een upgrade voor mijn Next Level Racing F-GT Lite die toch wot te 'lite' is gebleken na een upgrade van mijn pedalen naar een loadcell variant.

Mijn oog is gevallen op de GT Omega Titan inclusief de XL RS stoel en wel om de volgende redenen:
  • Mooi. Ik vind het echt een hele mooie cockpit. Ik ben absoluut geen fan van het uiterlijk van de alu-profielen.
  • De vorm zorgt ervoor dat ik de cockpit makkelijk kan wegschuiven onder het schuine dak hier in mijn 'man-cave' en dus niet gauw in de weg staat
  • Kleine footprint. Om dezelfde reden als hierboven staat aangegeven
  • De stoel die je erbij kan krijgen lijkt voor mij zo goed als perfect ook al heb ik nog nooit 1 in het echt gezien.
De reden dat ik de knoop nog niet heb doorgehakt is simpel gezegd de prijs. Als ik het goed uitgerekend heb dan komt er nog ongeveer €120 aan BTW en inklaringskosten bij de aanschafprijs op. Wat het totaal bedrag dus op ongeveer €580 zou brengen. Dat vind ik eigenlijk net wat teveel.

Nu is mijn vraag hier dus of er ook alternatieven zijn die ik misschien over het hoofd heb gezien? Moet wel zeggen dat ik voor de correcte prijs mijn aversie tegenover de looks van een alu profiel rig misschien wel aan de kant kan zetten.
https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=

Al was het maar zodat je uit kunt breiden, aan kunt passen, veel steviger, robuuster. En Nederlands. :+

Ook al vind je de looks niks, ik zal - sinds ik zelf een GT1-Evo alu rig heb - nooit meer voor een niet-alu rig gaan.

Overigens zijn er ook nog andere leveranciers dan Sim-Lab, kan iemand hier je vast wel mee helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dawg schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:39:
[...]

https://sim-lab.eu/shop/p...-racing-cockpit-446#attr=

Al was het maar zodat je uit kunt breiden, aan kunt passen, veel steviger, robuuster. En Nederlands. :+

Ook al vind je de looks niks, ik zal - sinds ik zelf een GT1-Evo alu rig heb - nooit meer voor een niet-alu rig gaan.

Overigens zijn er ook nog andere leveranciers dan Sim-Lab, kan iemand hier je vast wel mee helpen. :)
Bedankt voor het meedenken. Ik was deze rig van sim-lab ook al tegen gekomen en kwam tot de conclusie dat ik inclusief stoel en shifter mount al erg dicht in de buurt van de prijs van de Titan uit zou komen. Inmiddels heb ik de financiële instelling hier even lief aangekeken en heb ik toestemming gekregen om de Titan inclusief XL RS te bestellen. ;)

Indien gewenst zal ik tzt mijn ervaringen hier wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:03:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik was deze rig van sim-lab ook al tegen gekomen en kwam tot de conclusie dat ik inclusief stoel en shifter mount al erg dicht in de buurt van de prijs van de Titan uit zou komen. Inmiddels heb ik de financiële instelling hier even lief aangekeken en heb ik toestemming gekregen om de Titan inclusief XL RS te bestellen. ;)

Indien gewenst zal ik tzt mijn ervaringen hier wel delen.
Misschien ook nog wel een interessante optie voor je, https://www.simxpro.shop/home/SimXPro®-X80-Basic-Seat-Black-coating-p361041741

€528,- inclusief stoel en je bent in 1 keer klaar. En eventueel ook af te halen in Hoofddorp, ik heb ook al een aantal keer wat bij ze opgepikt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
R2D2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Misschien ook nog wel een interessante optie voor je, https://www.simxpro.shop/home/SimXPro®-X80-Basic-Seat-Black-coating-p361041741

€528,- inclusief stoel en je bent in 1 keer klaar. En eventueel ook af te halen in Hoofddorp, ik heb ook al een aantal keer wat bij ze opgepikt.
Die heeft een tijdje op mijn shortlist gestaan maar toen was die nog wel €50 duurder. Inclusief de shifter mount kwam ik toen in totaal boven de prijs van de Titan uit. Mijn grootste bedenkingen waren bij de stoel. Die ziet er niet echt comfortabel uit voor mijn bouw. Ook kon ik niet echt afmetingen van de stoel vinden. Het gaat mij er vooral om dat mijn bovenbenen niet te dicht bij elkaar worden gehouden wegens een medisch dingetje. Dus ik moet ietwat wijdbeens kunnen rijden. Maar toch is een klein beetje steun/sturing van de bovenbenen wel gewenst anders ga je al snel met de buitenkant van je voeten op de pedalen rijden. ;)

In ieder geval bedankt voor het meedenken! De titan wordt aankomende week al verstuurd als het goed is. Het is nog even afwachten hoe het zal gaan met de douane en dergelijke. Vorige week Dinsdag is er een pakketje uit Amerika bij de douane aangekomen. Ik heb de kosten direct via de PostNL app betaalt en nu is dat pakketje nog steeds niet opnieuw bij PostNL aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom rij ik ook met de stoel van de Focus RS. Geen gedoe met opstaan terwijl de rig aan je kont blijft hangen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:04
Het nadeel van verstelbare stoelen is dat ze niet te kantelen zijn of heb ik dat verkeerd? Een kuipstoel kan je kantelen in de seat brackets en een reguliere autostoel zoals hierboven vermeld kan je ook in allerlei standen gebruiken lijkt me. Ik rijd nu nog met een gt omega wheels and en heb hier een gt omega bureaustoel voor maar die heb ik gekanteld met wat houtje touwtje oplossingen 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFrqHDhrEzzOO3iMV34zjhc67FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2po0lJhezXHPY86zgumLN8PL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door mithrandirrr op 18-07-2021 16:44 ]

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitting kantelt iets bij omhoog zetten en de leuning is vrij instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 05:49

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ik doe nu al enige tijd simmen met een triple monitor (1080p) setup met simpele monitors, echter heeft mijn hoofdscherm het deels begeven (streep door scherm).

Nu heb ik deze tijdelijk als rechter monitor gemonteerd, en heb ik er niet super veel last van, maar wel een puntje van irritatie. Nu was ik aan het sparen voor een DD stuur, maar dat budget moet denk ik maar aan een scherm worden uitgegeven haha...

Nu is mijn vraag, ik merk dat 3 schermen best wat config nodig hebben per spel en neig ik naar een 21:9 ultra wide oid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet super veel meer waarde heb op dit moment aan 3 schermen, maar heb geen referentie.. Iemand tips?

Waarom juist wel 3 of waarom juist wel 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Red_Head schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:29:
Ik doe nu al enige tijd simmen met een triple monitor (1080p) setup met simpele monitors, echter heeft mijn hoofdscherm het deels begeven (streep door scherm).

Nu heb ik deze tijdelijk als rechter monitor gemonteerd, en heb ik er niet super veel last van, maar wel een puntje van irritatie. Nu was ik aan het sparen voor een DD stuur, maar dat budget moet denk ik maar aan een scherm worden uitgegeven haha...

Nu is mijn vraag, ik merk dat 3 schermen best wat config nodig hebben per spel en neig ik naar een 21:9 ultra wide oid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet super veel meer waarde heb op dit moment aan 3 schermen, maar heb geen referentie.. Iemand tips?

21:9 is wel extreem. Je krijgt een enorme installatie en je horizontale FoV kan dan tegenvallen. Denk aan circuits met hoogteverschil.

Maar er zijn mensen die het hebben, zoek maar eens op Reddit. Ik ben het hier (en ook in de "Show je race-rig" topic) nog niet tegengekomen.

Je kan overigens rustig een ander merk scherm erbij hangen. Voor de meeste sims is het alleen belangrijk dat hij dezelfde resolutie heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Red_Head schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:29:

With Vie-Arr you’re in the karr. :+

Ik weet het, je moet ervan houden. Maar wilde het toch even gezegd hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ie 1x 21:9 bedoelt? Aangezien drie losse schermen vaak wel wat configuratie vereisen. Daar rij ik mee, maar ben aan het kijken voor een 32:9 op de rig, die hoef ik dan niet meer naar mijn bureau te rollen. Dan gebruik ik de 21:9 weer voor andere games e.d.

Deze FOV calculator geeft grafisch weer hoe het scherm tov de auto staat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 27-07-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik ben de buro opstelling zat en ga een race rig bouwen....Ik ben een boodschappenlijstje aan het maken.

Nu wil ik een setje gaan bouwen zoals de GT1 evo. Deze zitten bevestigd dmv hoekjes.
Maar ik kom ook heel veel rigs tegen met van die Plaat-bevestigingen.

Wat is beter lees: steviger??

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 01-08-2021 00:34 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

wackidth schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:33:
Ik ben de buro opstelling zat en ga een race rig bouwen....Ik ben een boodschappenlijstje aan het maken.

Nu wil ik een setje gaan bouwen zoals de GT1 evo. Deze zitten bevestigd dmv hoekjes.
Maar ik kom ook heel veel rigs tegen met van die Plaat-bevestigingen.

Wat is beter lees: steviger??
Per saldo zal het niet zo heel veel uitmaken. Als je helemaal panisch bent qua flex, kan je ze ook nog combineren. ;) Mijn hele rig zit met hoekjes aan elkaar en is superstevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hoi!

Ik ben mij een beetje in de simracing scene aan het oriënteren, en ik zie heel veel gave cockpits en wheel stands voorbij komen, maar ik heb daar helaas geen ruimte voor.

Mijn vraag is of je met een desk clamp toch aardig uit te voeten kunt en het al het force feedback geweld aan kan. Specifiek voor de T300 of TS-PC (DD is niet voor mij). Iemand daar ervaring mee?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Montu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:59:
Hoi!

Ik ben mij een beetje in de simracing scene aan het oriënteren, en ik zie heel veel gave cockpits en wheel stands voorbij komen, maar ik heb daar helaas geen ruimte voor.

Mijn vraag is of je met een desk clamp toch aardig uit te voeten kunt en het al het force feedback geweld aan kan. Specifiek voor de T300 of TS-PC (DD is niet voor mij). Iemand daar ervaring mee?
Ik heb zelf een tijdje aan een desk gereden, als opstap.. Ging prima al kan je force feedback best resoneren in je tafelblad. Ook hangt het natuurlijk af van de stevigheid van je tafel. Zelf had ik in deze setup het meeste last van pendalen die aan de wandel gingen en werd ik een beetje moe van het monteren / de monteren van het stuur als ik mn PC normaal wilde gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Red_Head schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Ik heb zelf een tijdje aan een desk gereden, als opstap.. Ging prima al kan je force feedback best resoneren in je tafelblad. Ook hangt het natuurlijk af van de stevigheid van je tafel. Zelf had ik in deze setup het meeste last van pendalen die aan de wandel gingen en werd ik een beetje moe van het monteren / de monteren van het stuur als ik mn PC normaal wilde gebruiken..
Ja precies! Mijn tafelblad is niet super dik, en ik verwacht eerlijk gezegd dat het flink zal gaan resoneren. Misschien is dat dan toch niet echt een optie voor mij. Met pedalen verwacht ik geen problemen gezien ik een redelijk stroef tapijt heb en de pedals wss tegen de muur aankomen. Dus dat zit wel stevig.

Ik wil mijn PC idd ook voor andere dingen blijven gebruiken, dus dat monteren/demonteren lijkt mij idd ook vervelend. Welke oplossing gebruik jij nu dan?

Heb al naar wat wheel stands van GT Omega en Next Level racing gekeken, en zo'n wheel stand racer (https://nextlevelracing.c...racing-wheel-stand-racer/) zou op zich nog wel ruimte voor zijn, alleen vraag me af of dat ding wel z'n geld waard is. Verder lijkt mij die stang tussen je benen ook vervelend.

[ Voor 13% gewijzigd door Montu op 02-08-2021 17:32 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Montu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:59:
Hoi!

Ik zit nu aan ook aan mijn dat gaat op zich best. Mijn buroblad was te dik.
Dus ik heb de T300 op een relatief lange plank gemonteerd en bevestig deze met grote quick release lijmklemmen. Daaronder zit een grote "muismat" voor het resoneren.

Op mijn burostoel heb ik wieltjes met rem gemonteerd.

Ik ga nu wel voor een zelfbouw simrig....

En in de toekomst voor de SFX-100. Maar hoe zit dat nou precies met een sponsor?? Waarvoor is dat nodig?
Voor de software? Of onderdelen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Montu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Ja precies! Mijn tafelblad is niet super dik, en ik verwacht eerlijk gezegd dat het flink zal gaan resoneren. Misschien is dat dan toch niet echt een optie voor mij. Met pedalen verwacht ik geen problemen gezien ik een redelijk stroef tapijt heb en de pedals wss tegen de muur aankomen. Dus dat zit wel stevig.

Ik wil mijn PC idd ook voor andere dingen blijven gebruiken, dus dat monteren/demonteren lijkt mij idd ook vervelend. Welke oplossing gebruik jij nu dan?

Heb al naar wat wheel stands van GT Omega en Next Level racing gekeken, en zo'n wheel stand racer (https://nextlevelracing.c...racing-wheel-stand-racer/) zou op zich nog wel ruimte voor zijn, alleen vraag me af of dat ding wel z'n geld waard is. Verder lijkt mij die stang tussen je benen ook vervelend.
Zelf ben ik na een maandje of 2 overgestapt op een SimXPro setup, omdat ik nog wel een hoekje vrij had :)
https://www.simxpro.shop/home/GT-Rigs-10-c86151075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Montu schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Mocht je de ruimte hebben, kan je ook voor een stevige simrig op wielen kiezen.
Ik heb nog geen dedicated PC voor het simmen (waarschijnlijk pas als de grafische kaarten betaalbaar worden), en wil mijn PC dus ook voor andere dingen gebruiken.
Ik heb daarom een simlab GT1-EVO gekocht met wielen, die kan ik in een aparte kamer neerzetten als ik hem niet gebruik.
Als ik wil racen rij ik hem even naar de pc, half onder het bureau, USB en stroom erin en ik kan aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik ga het proberen met mijn bureau. Omdat ik waarschijnlijk ook graag gaandeweg een shifter en een handbreak wil, vraag ik mij af of er ook een soort plateau te koop is waar je je wiel, shifter en handbreak op kan monteren welke je vervolgens aan je bureaublad vast maakt en makkelijk het hele zaakje aan de kant kan doen als ik de pc normaal wil gebruiken. Dat zou ik denk ik ideaal vinden, want ik zal mijn PC ook heel veel voor normale zaken blijven gebruiken.

Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 03-08-2021 16:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 09:28
Montu schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:17:
Omdat ik waarschijnlijk ook graag gaandeweg een shifter en een handbreak wil, vraag ik mij af of er ook een soort plateau
Iemand tips?
Ja dat heet een wheel stand ;-).

Ik heb een tijd Geraced met een wheel stand die ik voor mijn bureau zetten. En dan een band naar mijn (roll nee) stoel. Dat werkte prima en heb je ook geen last van schuivende pedalen.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-10 13:14
Twijfel nog steeds of ik een 34 of 35" widescreen (1440P >90hz) wil voor het simracen. Heeft iemand aanbevelingen?

Systeem is een Ryzen 5 icm een 3070 GPU.

[ Voor 16% gewijzigd door ColeJ op 03-08-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een 21:9, maar met het scherm dichtbij, de FOV heeft nog steeds geen zijspiegels. ;)

Volgende stap is 32:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ColeJ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:43:
Twijfel nog steeds of ik een 34 of 35" widescreen (1440P >90hz) wil voor het simracen. Heeft iemand aanbevelingen?

Systeem is een Ryzen 5 icm een 3070 GPU.
Je twijfelt tussen die ene inch of wat? Bij gelijke resolutie zal het niet veel uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06
DIY :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEuz7fo5vBtA3qEep8SInr68xZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9rgXyEClqPAOokp88vtL3YX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-10 12:57
Ben wel benieuwd naar de flex ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Doe je er 2 in elkaar, wordt het vanzelf steviger. :P Dingen zijn stapelbaar volgens de afbeeldingen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 20:48
Advies, niet doen. Been there.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Heeft iemand ervaring met displayport kabels van ongeveer 10 meter??
Ook ik wil mijn pc voor normale zaken blijven gebruiken. Dus sluit gewoon een tweede kabel aan op mijn GPU. Naar een monitor op de simrig.

Je hebt ze tegenwoordig van glasvezel.... Dan schijn je zonder versterker te kunnen werken?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

wackidth schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:48:
Heeft iemand ervaring met displayport kabels van ongeveer 10 meter??
Ook ik wil mijn pc voor normale zaken blijven gebruiken. Dus sluit gewoon een tweede kabel aan op mijn GPU. Naar een monitor op de simrig.

Je hebt ze tegenwoordig van glasvezel.... Dan schijn je zonder versterker te kunnen werken?
Het ligt eraan wat voor resolutie je hebt; en wat voor refreshrate je wil gebruiken. DP kabels hebben naar mate de bandbreedte groter wordt sneller een actieve kabel nodig. Voor een beetje resolutie begint dat al bij een 3 meter. Zoek even op het internet wat voor bandbreedte je nodig hebt (wiki pagina van Displayport heeft een mooi overzicht). Kijk bij aanschaf van een kabel voor welke bandbreedte (GB/s) hij gecertificeerd is.

Ik heb een 5M DP-kabel en 1080p/144 hz ging prima, maar 3440x1440 @ 100hz lukte niet. Ik heb toen de PC maar verplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Luckeh op 04-08-2021 23:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Luckeh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Het ligt eraan wat voor resolutie je hebt; en wat voor refreshrate je wil gebruiken. DP kabels hebben naar mate de bandbreedte groter wordt sneller een actieve kabel nodig. Voor een beetje resolutie begint dat al bij een 3 meter. Zoek even op het internet wat voor bandbreedte je nodig hebt (wiki pagina van Displayport heeft een mooi overzicht). Kijk bij aanschaf van een kabel voor welke bandbreedte (GB/s) hij gecertificeerd is.

Ik heb een 5M DP-kabel en 1080p/144 hz ging prima, maar 3440x1440 @ 100hz lukte niet. Ik heb toen de PC maar verplaatst.
Ik heb dus ook 3440x1440 met 144hz nodig dus zo'n 18Gbps.

Maar ik heb het dus over deze kabels..... Geen standaard displayport kabels. Dit zijn dus geen actieve kabels maar glasvezel.

https://www.kabelshop.nl/...BK200-i17819-t239427.html

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

wackidth schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb dus ook 3440x1440 met 144hz nodig dus zo'n 18Gbps.

Maar ik heb het dus over deze kabels..... Geen standaard displayport kabels. Dit zijn dus geen actieve kabels maar glasvezel.

https://www.kabelshop.nl/...BK200-i17819-t239427.html
Poeh, dure kabels. Maar inderdaad dus actief en dankzij de glasvezel setup een veel langere lengte mogelijk en tegelijkertijd een dunne kabel. Knik 'm dan maar niet per abuis :D

Hoewel ze actief zijn; hebben ze geen extra externe voeding nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg je bij die kabels de race rig erbij? Sjemig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder dat een beetje meerlengte weinig meer kost. Maar dat is goedkoper dan een tweede pc bouwen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:44
Luckeh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Vreemd, ik heb ook een 5m DP kabel en dat werkt probleemloos op 5120x1440 120hz.. Zou moeten opzoeken welke het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Card Nox schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 00:15:
Krijg je bij die kabels de race rig erbij? Sjemig...
Nah valt toch wel mee?? En dit is een 'n dure er zijn ook glasvezelkabels van rond de 50 a 60 euro.
En het is, wat een ander zei altijd goedkoper dan een tweede PC.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar hebben jullie gelijk in, maar heb zelf nog nooit meer dan 10 euro oid betaald voor een kabel (voor de PC, heb wel iets meer betaald aan ymvk kabels) maar heb dan ook niet de eisen die jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Card Nox schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:24:
Daar hebben jullie gelijk in, maar heb zelf nog nooit meer dan 10 euro oid betaald voor een kabel (voor de PC, heb wel iets meer betaald aan ymvk kabels) maar heb dan ook niet de eisen die jullie hebben.
Voor 3440x1440@144Hz werkte die kabel van een tientje niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 09:45
Vorige week ben ik een wind sim projectje begonnen. Ik had nog twee 120mm 1500rpm fans liggen die ongeveer 50cfm produceren. Ze zijn lekker stil, maar je voelt ook geen luchtstroom. Al helemaal niet met 76mm luchtslangen.

In de verschillende tutorials gebruiken ze 200+ cfm
fans. Ik heb twee Bgears 120x38 12v 4500rpm besteld die ieder 218cfm produceren. Ze produceren voldoende wind, maar met 45dba lijkt het alsof je naast een startbaan bij Schiphol staat.

Heeft iemand ervaring met fans die stiller zijn en voldoende luchtstroom genereren om een voelbaar effect te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AC2? Of wat anders? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SZKukcGDEpc6TN3ZKHLHwMo0NQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gdn2KJlU5bggDaX4sadabF3Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:08
Despie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:05:
Vorige week ben ik een wind sim projectje begonnen. Ik had nog twee 120mm 1500rpm fans liggen die ongeveer 50cfm produceren. Ze zijn lekker stil, maar je voelt ook geen luchtstroom. Al helemaal niet met 76mm luchtslangen.

In de verschillende tutorials gebruiken ze 200+ cfm
fans. Ik heb twee Bgears 120x38 12v 4500rpm besteld die ieder 218cfm produceren. Ze produceren voldoende wind, maar met 45dba lijkt het alsof je naast een startbaan bij Schiphol staat.

Heeft iemand ervaring met fans die stiller zijn en voldoende luchtstroom genereren om een voelbaarbaar effect te krijgen?
Geen buizen gebruiken en een air straightener gebruiken. Buizen zorgen voor een verlies en een air straightener zorgt dat de lucht gebundeld blijft. Waardoor er meer lucht op jouw lichaam terecht komt.
Ik gebruik 138cfm Sunon fans (3100rpm) en daar komt een bak lucht uit in mijn setup. Ik laat ze statisch lopen voor koeling en full speed is gewoon teveel lucht. Nu zijn ze vrij stil ik heb ik best veel frisse lucht over me.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 14:24
@Señor Sjon Ik zag in dit topic dat je druk bezig was met een rig te kopen / samen te stellen. Nu is dat mijn laatste stap voor de simcave en ik zit op een vergelijkbaar budget. Ben jij er inmiddels uitgekomen met rig en stoel?

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WiseGuy! schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:40:
@Señor Sjon Ik zag in dit topic dat je druk bezig was met een rig te kopen / samen te stellen. Nu is dat mijn laatste stap voor de simcave en ik zit op een vergelijkbaar budget. Ben jij er inmiddels uitgekomen met rig en stoel?
In mei al. :)

Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"

Ziet er nu zo uit in afwachting van de CSL DD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCUTKwYwPeJgrYvW1-FqnMOCERA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gkbtQmYlSR8kCTopS9CfNHKA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 14:24
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

In mei al. :)

Señor Sjon in "Simracing Q&A topic"

Ziet er nu zo uit in afwachting van de CSL DD.
[Afbeelding]
My bad, overheen gelezen... De CSL DD is praktisch onderweg nu, de rig kopen heb ik wat naar voren moeten halen. Ik kom overigens uit een Playseat Challenge en T300, maar damn wat was ik daar flauw van..

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb een tijdje terug gesproken over langere DP kabels.

Ik heb zo'n kabel van 15 meter besteld en het draait als een zonnetje. Geen artifacts flikkering oid.

Getest op een 3440x1440P 144hz en op een 5120x1440P 120hz.

Het is gewoon een kabeltje bij ome Alie.
€ 51,79 41%OFF | AOC Active Optical Cable DisplayPort 1.4 Cable 8K@60Hz 4K@144Hz HDR RGB 32.4Gbps for Computer HDTV display singal Optic Fiber
https://a.aliexpress.com/_v67mX8

[ Voor 25% gewijzigd door wackidth op 23-08-2021 16:11 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 21:52
Ik race graag op sokken (:D), met de heusinkveld Ultimate is dat wat vervelend voor de hakken na een tijdje. Weet iemand toevallig goede race sokken? met wat hardere zool? tussen schoen en sok in zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neig zelf bijna naar een automat met hakstuk. :p De meeste online verkopers hebben ook specials die ze maken als je een papieren mal opstuurt.

[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 17:52
De rig van Senor Sjon is leuk maar staat op de hoek van het bureau, bijzonder onhandig voor een 8020 rig natuurlijk.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Want? Ik heb een USB-hub en een stekkerblok. Ik maak die twee los en ik rol zo de boel weg en zet mijn bureaustoel terug. Scherm staat op een plek waar ie normaal ook zou zitten met een rigmount.

Toekomstmuziek is na een DD nog een 49" 32:9 scherm op de rig zelf, maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:46:
Want? Ik heb een USB-hub en een stekkerblok. Ik maak die twee los en ik rol zo de boel weg en zet mijn bureaustoel terug. Scherm staat op een plek waar ie normaal ook zou zitten met een rigmount.

Toekomstmuziek is na een DD nog een 49" 32:9 scherm op de rig zelf, maar dat duurt nog wel even.
Moet je de handeling iedere keer doen als je wilt rijden? Dat is dus de reden dat ik een extra scherm heb gekocht en een vaste plek voor de rig, dat gerol steeds zorgt ervoor dat je nooit op exact dezelfde plek zit en dat de FOV altijd wisselt. Ik heb nu een permanente plek en dit bevalt veel beter! De enige reden dat ik dingen incidenteel eventueel zou moeten verschuiven is als we achter de schotten achter (ik zit op zolder) moeten. Maar dat kan in principe ook zonder het bureau te hoeven verschuiven.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormbreaker schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:37:
[...]

Moet je de handeling iedere keer doen als je wilt rijden? Dat is dus de reden dat ik een extra scherm heb gekocht en een vaste plek voor de rig, dat gerol steeds zorgt ervoor dat je nooit op exact dezelfde plek zit en dat de FOV altijd wisselt. Ik heb nu een permanente plek en dit bevalt veel beter! De enige reden dat ik dingen incidenteel eventueel zou moeten verschuiven is als we achter de schotten achter (ik zit op zolder) moeten. Maar dat kan in principe ook zonder het bureau te hoeven verschuiven.
Meestal staat het gewoon zo en incidenteel moet het weg als ik weer eens een ander type spel speel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Mijn gaspedaal (Fanatec CSL Elite LC) piept trouwens een beetje bij in- en uittrappen. Is het handig een beetje kruipolie o.i.d. erin te doen? Of wat is de beste behandeling? Andere pedalen hebben er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WD40-PTFE-droogsmeerspray gebruiken: https://www.toolstation.n...meerspray-met-pfte/p75169 (wordt ook door Heusinkveld aangeraden)

Let wel, niet gewone WD40!

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
Dank Sjon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe elke 75-100 uur herhalen om de boel soepel te houden. :) Bij mij is het ook het gaspedaal die het meeste piept, maar die wordt dan ook het meeste gebruikt. Mijn rem met loadcell en harde elastomeren beweegt nauwelijks.

[ Voor 54% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Ik heb wel gewone WD40, waarom kan en mag ik die niet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat dat geen smeermiddel is. Het effect daarvan is zo weg + niet alle kunststof onderdelen kunnen even goed tegen reguliere WD40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-10 12:57
Señor Sjon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:06:
Omdat dat geen smeermiddel is. Het effect daarvan is zo weg + niet alle kunststof onderdelen kunnen even goed tegen reguliere WD40.
Het zijn beide gewoon smeermiddelen. Het grote verschil is dat de droogsmeerspray een droge filmlaag achter laat. Hierdoor trekt het geen stof of vuil aan.

Edit: ik zie dat de hierboven geadverteerde WD40 de verkeerde is. Je moet deze hebben: https://wd40.nl/product/droogsmeerspray-met-ptfe/

[ Voor 14% gewijzigd door Thodekroo op 25-08-2021 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fixed. :)

Ik heb thuis wel de goede. Overigens raadt vrijwel elke pedalenbouwer reguliere WD40 af.

[ Voor 44% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 12:35 ]

• stormbreaker
Heb het spul geprobeerd en het werkt! Het werkt!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wackidth
Mijn nieuwe rig..... Van een plankje met houtklemmen op het bureau naar dit is toch wel een verschil. 🤣.

Ik wacht nog op de CSL DD en er komt nog een handrem bij....

Morgen een Sapphire Nitro+ SE 6900XT er in en gaan.
Dat vindt die 32:9 toch wat fijner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1E5-xDh0I3X0Zl0hs10Ns0RwZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbIA8lb1FvJpw5TNReNrGRxT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 27-08-2021 09:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Jammer dat je geen echte racestoel hebt voor de rest mooie setup.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Ook sinds een paar dagen een eerste rig. Zit heerlijk! Nu nog wat praktische zaken eromheen regelen.

Airco, en iets voor toetsenbord en muis, en iRacing instellen met stuur en fov en pedalen en alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2C20Y4p-1JqrvaMOfPardsQMcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/va7EyW6WwdbdmFb8Ohm3JJTk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Lekker man, jij hebt wel een hele mooie rig!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wackidth
stormbreaker schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:54:
Jammer dat je geen echte racestoel hebt voor de rest mooie setup.
Thanks.... Toch echt bewust voor gekozen.
Het is een ASS sportstoel... Vind ik toch comfortabeler zitten. Lende steun op pompbaar. Heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 27-08-2021 12:30 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
wackidth schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Thanks.... Toch echt bewust voor gekozen.
Het is een ASS sportstoel... Vind ik toch comfortabeler zitten. Lende steun op pompbaar. Heerlijk.
Comfort is ook veel belangrijker dan looks. Je moet wel een beetje steun hebben hier en daar natuurlijk maar zo'n g krachten opvangende kuip stoel is natuurlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
AtlAntA schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

Comfort is ook veel belangrijker dan looks. Je moet wel een beetje steun hebben hier en daar natuurlijk maar zo'n g krachten opvangende kuip stoel is natuurlijk niet nodig.
Je hoeft er niet mee naar Spanje te rijden hoor. Voor mij wil het oog ook wat. En een kuipstoel draagt weer iets bij aan de immersion vind ik zelf. Smaken verschillen gelukkig.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
kawaholic schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Je hoeft er niet mee naar Spanje te rijden hoor. Voor mij wil het oog ook wat. En een kuipstoel draagt weer iets bij aan de immersion vind ik zelf. Smaken verschillen gelukkig.
Ik zit toch geregeld 8+uur in de stoel. Ik zou dan niet graag op het einde daarvan oncomfortabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet hoe hoog deze voetjes zijn van treq?
https://www.treq-sim.com/product/leveling-feet/

Heb nu die wielen onder de rig (treq 1) staan. Maar ik verplaats de rig toch nooit dus rollen is voor nu beetje overbodig. Maar ik merk dat met die wielen de rig wat meer wiebelt en wat minder stabiel staat.
Maar weet niet hoe hoog die voetjes zijn. Anders moet ik heel de triple monitor setup ook weer aanpassen etc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
offtopic:
Rare vraag, maar is geen GoT/Dutch Simrace discord? Zou wel leuk zijn om met wat mensen een beetje rond te rijden
Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.