Er was er een voor ams2, echter die stierf snel uit nadat de nieuwigheid er een beetje af was (en ik gok dat de meeste ams2 meer solo spelen).RedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:30:
offtopic:
Rare vraag, maar is geen GoT/Dutch Simrace discord? Zou wel leuk zijn om met wat mensen een beetje rond te rijden
Kan ook een algemeen simracing discord met kanalen voor verschillende games. Denk best wel dat een hoop mensen dat leuk zouden vinden om races te organiseren etc.Darkangle schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:25:
[...]
Er was er een voor ams2, echter die stierf snel uit nadat de nieuwigheid er een beetje af was (en ik gok dat de meeste ams2 meer solo spelen).
Het zou leuk zijn als iemand dat opzet, maar ik zelf speel voor immersie,. Ik ben bang dat ik slecht op de weg ben. Met andere woorden ik heb de grootste lol maar zou voornamelijk in de weg zitten voor anderen.RedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Kan ook een algemeen simracing discord met kanalen voor verschillende games. Denk best wel dat een hoop mensen dat leuk zouden vinden om races te organiseren etc.
Er is er een voor iRacing: zie het iRacing 2016-2021 forum voor meer informatie.RedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:30:
offtopic:
Rare vraag, maar is geen GoT/Dutch Simrace discord? Zou wel leuk zijn om met wat mensen een beetje rond te rijden
[ Voor 9% gewijzigd door correcto op 29-08-2021 21:30 ]
Check onze DiscordRedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Kan ook een algemeen simracing discord met kanalen voor verschillende games. Denk best wel dat een hoop mensen dat leuk zouden vinden om races te organiseren etc.
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Daar was ik een tijdje terug ook naar op zoek, maar nog niet iets kunnen vinden wat echt daarin bijdraagt.RedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
simraceblog is erg rustig, verder zit ik op de discord van jarno opmeer en thomb, maar die laatste 2 zijn vooral veel onzin op de discord. (en niet NL)
Welke 32 inch monitoren zijn hedendaags gangbaar voor een triple setup? Ik lees vaak over de Gigabyte G32QC, maar wordt niet door veel webshops meer aangeboden.
Tsja, dat is een vrij generieke vraag. Kijk eens naar de Eyefinity (bestaat dat nog?) of Surround opstellingen. Die zullen niet veel anders zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb besloten om van en ps4pro de stap naar pc racen te maken.
Ik will graag AC, ACC, Autmobilista 2, RFactor2 draaien. Nou heb ik deze op het oog:
https://www.dragoncompute...0/Firebreather-Lava-I7060
Intel Core i7 10700KF 8-Core (16 threads) 3.8Ghz (turbo: 5.1Ghz)
Processor Number i7-10700KF
Intel® Smart Cache 16 MB
Instruction Set 64-bit
Lithography 14 nm
Scalability 1S Only
Cores 8
Threads 16
Processor Base Frequency 3.8 Ghz
Max Turbo Frequency 5.1 Ghz
stille Arctic Freezer A34 CPU koeler
Heat Pipes: 4
Fin Material: Aluminum
Number of Fins: 54
Fin Thickness: 0,4 mm
Thermal Paste: MX-4 (0.8g)
Fan Size: 120
Fan Speed: 200 - 1800 rpm
Fan Bearing: Fluid Dynamic Bearing
Noise Level: 0.3 Sone
Connector: 4-Pin
MSI Z490-A PRO (Z490,S1200,ATX,DDR4,Intel) moederbord
Nvidia Geforce MSI RTX 3060 Gaming X 12GB 3x Displayport 1x HDMI grafische kaart
Model Name: GeForce RTX 3060 GAMING X 12G
Interface: PCI Express® Gen 4
Cores: 3584 Unit
Core Clocks:Boost: 1837 MHz
Memory Speed:15 Gbps
Memory: 12GB GDDR6
Memory Bus: 192-bit
Output: DisplayPort x 3 (v1.4a), HDMI x 1 (Supports 4K@120Hz as specified in HDMI 2.1)
HDCP Support: Yes
Power consumption: 170 watt
Power connectors: 8-pin x1 / 6-pin x1
DirectX Version Support: 12 API
OpenGL Version Support: 4.6
Maximum Displays: 4
16GB 3200Mhz DDR4 extra snel werkgeheugen
razendsnelle 256GB Patriot SSD (lezen 500MB/s)
HDD mogelijk
geluidskaart
gigabit lan netwerkkaart
700 watt Xilence 12cm fan ATX 2.31 82+ voeding
zwarte LC-Power Solar System X RGB ATX gamer behuizing met 4 RGB ventilatoren
Als scherm heb ik een full HD TV 1080p dus.
Is dit genoeg power om deze games te draaien?
Ik gebruik een Fanatec CSW2.5 base met V3 pedalen plus shifter.
Ik will graag AC, ACC, Autmobilista 2, RFactor2 draaien. Nou heb ik deze op het oog:
Intel® Smart Cache 16 MB
Instruction Set 64-bit
Lithography 14 nm
Scalability 1S Only
Cores 8
Threads 16
Nvidia Geforce MSI RTX 3060 Gaming X 12GB 3x Displayport 1x HDMI grafische kaart
Output: DisplayPort x 3 (v1.4a), HDMI x 1 (Supports 4K@120Hz as specified in HDMI 2.1)
HDD mogelijk
geluidskaart
gigabit lan netwerkkaart
Aan bovenstaande hadden we meer dan genoeg gehad. En over het antwoord kan ik kort zijn, ja. Dit is zeker genoeg voor elke game op 1080p.MarcoM schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:49:
Aardige setup. Alleen jammer dat je een tv gaat gebruiken. Kan zijn dat hij 100hz is, als niet dan is het echt zonde. Ook de inputlag is vaak extreem hoog bij een tv.MarcoM schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:49:
Intel® Smart Cache 16 MB
Instruction Set 64-bit
Lithography 14 nm
Scalability 1S Only
Cores 8
Threads 16
HDD mogelijk
geluidskaart
gigabit lan netwerkkaart
Ik heb 3x Samsung Odyssey G7 in mijn setup. Hebben 240hz. Niet de goedkoopste optie, maar als je een competitieve setup wil zijn deze wel erg goed. Link naar mijn setup: talkatoo in "Het grote 'show je race-rig' topic"Despie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:26:
Welke 32 inch monitoren zijn hedendaags gangbaar voor een triple setup? Ik lees vaak over de Gigabyte G32QC, maar wordt niet door veel webshops meer aangeboden.
[ Voor 18% gewijzigd door talkatoo op 30-08-2021 19:12 ]
Met de ps4 pro heb ik geen enkel prolbeem met deze TV. Ook AC via mij 7 jaar oude laptop zit er goed op uit.kawaholic schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
Aardige setup. Alleen jammer dat je een tv gaat gebruiken. Kan zijn dat hij 100hz is, als niet dan is het echt zonde. Ook de inputlag is vaak extreem hoog bij een tv.
Ik wil terug naar PC omdat ik het beu ben dat ACC op de console zo slecht onderhouden wordt.
Maar zijn die specs ok om ACC met regen in de nacht en zo te draaien?
Je kunt een ps4 niet met een pc vergelijken. Refreshrate ligt bij een pc veel hoger. Als dit niet relevant voor je is. Dan kun je aardig wat geld besparen met je uitgekozen setup. Moet iedereen. Natuurlijk ook zelf weten. Vind het alleen jammer als er niet het maximale uitgehaald wordt.MarcoM schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
Met de ps4 pro heb ik geen enkel prolbeem met deze TV. Ook AC via mij 7 jaar oude laptop zit er goed op uit.
Ik wil terug naar PC omdat ik het beu ben dat ACC op de console zo slecht onderhouden wordt.
Maar zijn die specs ok om ACC met regen in de nacht en zo te draaien?
[ Voor 8% gewijzigd door kawaholic op 30-08-2021 20:48 ]
Voor de mensen die overwegen iets van Abruzzi (https://abruzzi-official.co.uk/) te kopen; ik ontving zojuist spam (wel simracing gerelateerd) via het unieke e-mailadres dat ik daar gebruikt heb. Zij verkopen naast comfortabele handschoenen dus ook persoonlijke gegevens van hun klanten. Staat in hun privacy policy zag ik, maar ik heb daar zeker geen expliciete toestemming voor gegeven en mijn vertrouwen is geschaad.
Wat is een beetje een betaalbare optie max 500 voor een stoel en frame voor stuur en pedalen? Of heb je daar niet veel voor?
Voor een rig met stoel e.d. zit je zo rond de 750 euro.
Voor een (aluminium) rig en een stoel wordt 500eu denk ik wel lastig, of je moet zelf een rig ontwerpen.justsander schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:26:
Wat is een beetje een betaalbare optie max 500 voor een stoel en frame voor stuur en pedalen? Of heb je daar niet veel voor?
Bij het zelf ontwerpen kan je zelf je profielen kiezen, al zal het best wat tijd kunnen kosten voordat je iets hebt wat bij je past.
Pakken we een kant en klare oplossing (SimLab, TREQ, Next Level Racing), kom je toch al snel voor een volwaardige rig + stoel boven de 500eu uit.
SimLab:
GT1-EVO (379,00): https://sim-lab.eu/shop/p...kpit-446?category=3#attr=
Stoel; Sabelt Racer Duo (239,00): https://sim-lab.eu/shop/p...rder=list_price+asc#attr=
TREQ:
Rig; TREQ ONE Basic (349,00): https://www.treq-sim.com/product/treq-one-basic/
Stoel; Sabelt Racer Duo (225,00): https://www.treq-sim.com/product/sabelt-racer-duo/
NLR:
F-GT (Convertable "rig" voor zowel F1 als GT, 450eu): https://nextlevelracing.c...and-gt-simulator-cockpit/
GTULTIMATE V2, staat in de pricewatch voor 565 maar niet op voorraad (en MaxICT
Kost 599eu bij NLR zelf:
https://nextlevelracing.c...vel-racing-gtultimate-v2/
[ Voor 61% gewijzigd door Stoksbrood op 31-08-2021 09:45 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Hij vraagt alleen naar rig+stoel?
Oops, ik las "Stoel, frame met stuur en pedalenSeñor Sjon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:25:
Hij vraagt alleen naar rig+stoel?
Edit: Fixed
[ Voor 5% gewijzigd door Stoksbrood op 31-08-2021 09:42 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Marktplaats, moet je alleen niet een te moeilijk persoon zijn qua stoel want dan is het gewoon aanvaarden wat er op zit of hem weer los op Marktplaats aanbieden en dan wat anders kopen.justsander schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:26:
Er wordt vaak genoeg wat aangeboden, je moet er alleen snel bij zijn en het realistisch houden qua bieden, dan is er voor pak hem beet 500 euro best wat leuks te scoren.
Zelf maken scheelt niet zo heel veel met kant en klaar was ik achter gekomen. Voor die paar tientjes heb je een product wat sowieso op elkaar past en in ieder geval bij Simlab meer dan genoeg reserveonderdelen.Stoksbrood schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Oops, ik las "Stoel, frame met stuur en pedalen"
Edit: Fixed
Ik denk dat de vraag beter hier past: Rigs, cockpits en wheelstands
Ik heb destijds een Volvo v70 stoel van Marktplaats gehaald voor nop. En een GT1 Evo van Sim-lab.justsander schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:26:
Stoel was voor tijdelijk bedoeld, maar ik rij er nog steeds op, want hij zit best lekker
Likewise!correcto schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:19:
[...]
Ik heb destijds een Volvo v70 stoel van Marktplaats gehaald voor nop. En een GT1 Evo van Sim-lab.
Stoel was voor tijdelijk bedoeld, maar ik rij er nog steeds op, want hij zit best lekker
Hier ook voor een paar knaken een autostoel op marktplaats geroggeld.
Wel zelf een houten rig gebouwd (loeistevig

#add: overigens in mijn racing cockpit heb ik een "ASS" stoel (leuke merknaam

'T spul is ontworpen zodat je er uren in kan zitten... Dus helemaal niet gek om zo'n stoel te nemen.
De echte kuipstoelen zijn wel cool natuurlijk, maar de extra ondersteuningen bovenop een "standaard" autostoel heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Tenzij je een kick-ass motion rig hebt
[ Voor 31% gewijzigd door MTFDarkEagle op 31-08-2021 14:39 ]
Gegroet! Lukas
Ik ben eigenlijk opzoek naar 3x1440p@144hz schermen. Omdat ik geen gedoe wil met kabels dacht ik voor Daisy Chaining te gaan.
Nu bestaat dat volgens de pricewatch bijna niet meer? Zie ik iets over het hoofd of hebben de meeste schermen die tegenwoordig niet meer?
Nu bestaat dat volgens de pricewatch bijna niet meer? Zie ik iets over het hoofd of hebben de meeste schermen die tegenwoordig niet meer?
Je hebt gelijk. Ik ga er ook een game monitor bij kopen.kawaholic schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
Aardige setup. Alleen jammer dat je een tv gaat gebruiken. Kan zijn dat hij 100hz is, als niet dan is het echt zonde. Ook de inputlag is vaak extreem hoog bij een tv.
deze
ACTIE ASUS PB287Q 4K Ultra HD 3840x2160 28 inch 1ms Displayport HDMI zwart 100000000:1 luidsprekers ultra gamer scherm
of deze
ACTIE zwarte 34 inch LG 34UB67-B 21:9 UltraWide 2560 x 1080 5ms 75Hz DVI HDMI Displayport USB hub luidsprekers IPS scherm
Zo'n ultrawide lijkt me wel wat voor de racegames die ik wil gaan spelen. Maar trekt mijn beoogde PC dat?
I5 of I7 of I9? Wat raden jullie aan?
Ik heb een systeem met een Ryzen 7 x5800 en een RTX3060ti gekocht.
Nu nog op zoek naar een ultrawide scherm met 100Hz.
Ik lees in reviews dat in de R7 met de RTX makkelijk de fps haalt om 3440x1440 te halen.
Ik kan me nog even redden met de 1080p tv, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch ultrawide wil doen.
Nu nog op zoek naar een ultrawide scherm met 100Hz.
Ik lees in reviews dat in de R7 met de RTX makkelijk de fps haalt om 3440x1440 te halen.
Ik kan me nog even redden met de 1080p tv, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch ultrawide wil doen.
Ik heb de GT omega titan cockpit en hun xlrx (oid) stoel naar hier gehaald voor iets minder als 500. Zeer solide en erg stevig. Imho ook veel mooier dan alu frames. De stoel is van redelijke tot goede kwaliteit en heel erg comfortabel.justsander schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:26:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
https://sim-lab.eu/blog/o...neering-joining-forces-17
SIM-LAB B.V. and GRID ENGINEERING joining forces
SIM-LAB B.V. and GRID ENGINEERING joining forces
Wut?
GE bestaat pas een jaar?
GE bestaat pas een jaar?
GRID ENGINEERING is a Canadian top tier sim-racing electronics manufacturer specializing in steering wheels, dashes, displays and more. The team at GE has a wealth of knowledge and experience in fabrication, design, real motorsport racing, electrical and mechanical engineering. We strive to continuously push the boundaries and think outside the box while creating new products and features that have never been seen or used before.
GRID ENGINEERING was officially launched in 2020. With Brandon's real racing background and a desire to build his own personal sim products combined with Nick's 6+ years of experience building over 500+ wheels, button boxes and accessories. The two long time friends merged together to form GE with 2 goals in mind: Industry leading customer service and continuously developing high-end products while using some of the best components available and keeping prices within reach to the average customer.
Vraagje, ik ga aankomend jaar beginnen om een auto op te bouwen voor trackdays en misschien neer. Nu heb ik een behoorlijke PC samengesteld en wil langzaam aan een combi in elkaar zetten om thuis wat te oefenen, ik zal dus niet echt gaan simracen voor het online gebeuren maar echt puur voor het verkennen van de circuits.
Een paar vragen:
1: Zijn er stoelen waar je feedback krijgt van de oneffenheden / curbstones en ondergrond? En in hoeverre zijn de games instaat dit goed te vertalen? ( en dan bedoel ik dus niet die hele dure 10/20k rigs ) budget zou ik op max 1000 euro willen houden voor de stoel.
2: VR of juist niet? Ik zie dat je bij sommige brillen na verloop van tijd gaat zweten, dat het pijnlijk kan worden en dat het ook erg vermoeiend kan zijn voor je ogen, ervaren jullie dat ook?
3: Qua basis setup en servo’s ga ik me nog inlezen maar voel je vrij om me opweg te helpen.
4: Tot slot ben ik benieuwd naar welke sim jullie me aanraden om te starten, Nordsleife /Zolder /Zandvoort /Assen /Spa moeten er zeker in zitten.
Ps: vergeef me dat ik niet het hele forum heb doorzocht, wat een bak leesvoer voor iemand die er bijna 15 jaar uit is geweest 😅 kon in ieder geval niet binnen een redelijke tijd antwoord vinden.
Een paar vragen:
1: Zijn er stoelen waar je feedback krijgt van de oneffenheden / curbstones en ondergrond? En in hoeverre zijn de games instaat dit goed te vertalen? ( en dan bedoel ik dus niet die hele dure 10/20k rigs ) budget zou ik op max 1000 euro willen houden voor de stoel.
2: VR of juist niet? Ik zie dat je bij sommige brillen na verloop van tijd gaat zweten, dat het pijnlijk kan worden en dat het ook erg vermoeiend kan zijn voor je ogen, ervaren jullie dat ook?
3: Qua basis setup en servo’s ga ik me nog inlezen maar voel je vrij om me opweg te helpen.
4: Tot slot ben ik benieuwd naar welke sim jullie me aanraden om te starten, Nordsleife /Zolder /Zandvoort /Assen /Spa moeten er zeker in zitten.
Ps: vergeef me dat ik niet het hele forum heb doorzocht, wat een bak leesvoer voor iemand die er bijna 15 jaar uit is geweest 😅 kon in ieder geval niet binnen een redelijke tijd antwoord vinden.
1) Bestaat, maar vind ik persoonlijk overbodig.InvisibleSky schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:52:
Vraagje, ik ga aankomend jaar beginnen om een auto op te bouwen voor trackdays en misschien neer. Nu heb ik een behoorlijke PC samengesteld en wil langzaam aan een combi in elkaar zetten om thuis wat te oefenen, ik zal dus niet echt gaan simracen voor het online gebeuren maar echt puur voor het verkennen van de circuits.
Een paar vragen:
2) VR kan ik uren per dag gebruiken zonder klachten. Als het goed is ingesteld en je bent er aan gewend, dan is het niet anders dan in het echt kijken. Sterker nog, het is in een echte race-auto een stuk zwaarder.
3) Fanatec is een goed startpunt. En een alu-rig.
4) iRacing heeft alles en levert kwaliteit. Het is duur, maar als je specifieke zaken koopt, of zo en dan eens wat, dan valt het mee. Zeker als je een dure pc en race-rig al hebt gekocht.
1. niet voor die prijs.
2. Ik haal tot 16 a 18 uur VR op sommige dagen. Goed afstellen (meer dan de meeste mensen denken te doen) en slimme keuzes maken helpt.
3. Frame, iets solides. Genoeg over te vinden, treq e.d. zijn niet al te duur en prima te doen, qua wheel enzo kan je het gek maken of niet, hangt van je budget af.
4. VR: AMS2. Na een beetje tweaken zeer strak in vr en je gaf aan multi niet belangrijk. Iracing is duur en meer op multi.
2. Ik haal tot 16 a 18 uur VR op sommige dagen. Goed afstellen (meer dan de meeste mensen denken te doen) en slimme keuzes maken helpt.
3. Frame, iets solides. Genoeg over te vinden, treq e.d. zijn niet al te duur en prima te doen, qua wheel enzo kan je het gek maken of niet, hangt van je budget af.
4. VR: AMS2. Na een beetje tweaken zeer strak in vr en je gaf aan multi niet belangrijk. Iracing is duur en meer op multi.
@InvisibleSky, wat voor een auto wil je gaan bouwen?
1. Niet voor die prijs.
2. Meer immerse maar moet je liggen. Kom je enkel achter door te proberen.
3. Afhankelijk van budget. Maar een track auto bouwen is niet goedkoop. Als je zoveel mogelijk echte krachten wilt simuleren kun je bij Fanatec DD of Simicube, Simmagic etc terecht en dat combineren met een mooi stuur en mooie load cell pedalen.
4. AMS2, AC (gratis en zeer veel mods beschikbaar), iRacing, rFactor 2 weet ik iet of die alle tracks heeft. ACC heeft ze niet allemaal en kan enkel GT3 en GT4.
1. Niet voor die prijs.
2. Meer immerse maar moet je liggen. Kom je enkel achter door te proberen.
3. Afhankelijk van budget. Maar een track auto bouwen is niet goedkoop. Als je zoveel mogelijk echte krachten wilt simuleren kun je bij Fanatec DD of Simicube, Simmagic etc terecht en dat combineren met een mooi stuur en mooie load cell pedalen.
4. AMS2, AC (gratis en zeer veel mods beschikbaar), iRacing, rFactor 2 weet ik iet of die alle tracks heeft. ACC heeft ze niet allemaal en kan enkel GT3 en GT4.
@InvisibleSky @Card Nox @Darkangle ik reageer alleen even op vraag 1. Omdat iedereen hier zegt: "niet voor de prijs".
De GT1-EVO is een mooie rig voor een Direct Drive stuur. Deze kost 379 euro.
Simlab heeft genoeg stoelen, bijvoorbeeld deze: 'Speed2'. Deze kost 319 euro.
Voor de trillingen in de stoel kun je dan een Buttkicker Gamer2 bevestigen aan de stoel. Kost 250 euro.
Dan heb je een goede kwaliteit rig én stoel en je krijgt feedback voor minder dan 1000 euro.
De GT1-EVO is een mooie rig voor een Direct Drive stuur. Deze kost 379 euro.
Simlab heeft genoeg stoelen, bijvoorbeeld deze: 'Speed2'. Deze kost 319 euro.
Voor de trillingen in de stoel kun je dan een Buttkicker Gamer2 bevestigen aan de stoel. Kost 250 euro.
Dan heb je een goede kwaliteit rig én stoel en je krijgt feedback voor minder dan 1000 euro.
@talkatoo Je heb gelijk, dat is technisch gezien feedback. Echter de manier waarop de vraag verwoord is lijkt me motion voor de hand liggender.
Echter, persoonlijk zou ik nooit zomaar een stoel aanraden; iedereen is anders.
Ja eens, inderdaad even opletten met de stoel.Darkangle schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:30:
@talkatoo Je heb gelijk, dat is technisch gezien feedback. Echter de manier waarop de vraag verwoord is lijkt me motion voor de hand liggender.
Denk wel dat je meer aan een Buttkicker qua feedback hebt dan aan motion. Qua beleving is motion natuurlijk helemaal geweldig maar dat krijgt hij al in de echte auto. Voor training lijkt mij feedback wanneer banden beginnen te slippen waardevoller.
Ps: ik heb geen motion rig
Ik had ook motion in gedachte, buttkicker kan uiteraard wel. Wellicht handig als de vraagsteller verhelderd wat hij in gedachte heeft.
alle feedback die je uit een buttkicker krijgt kan je ook uit een motion rig krijgen (beter), echter een motion rig kan zo veel meer.talkatoo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:37:
[...]
Ja eens, inderdaad even opletten met de stoel.
Denk wel dat je meer aan een Buttkicker qua feedback hebt dan aan motion. Qua beleving is motion natuurlijk helemaal geweldig maar dat krijgt hij al in de echte auto. Voor training lijkt mij feedback wanneer banden beginnen te slippen waardevoller.
Ps: ik heb geen motion rig
Browse anders eens hier voor de grap om een idee te krijgen welke info je allemaal naar beweging kan vertalen.
Overschat niet de feedback van de Buttkicker. Het is een leuke extra voor de fun, maar heeft zijn beperkingen. Het kan je rig laten trillen, maar een helling of sterke dip kan hij natuurlijk nooit weergeven.
Zullen we nu weer gewoon vriendelijk doen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
@InvisibleSky
Kort maar krachtig, hou het basic, kosten rijzen al genoeg de pan uit op de echte baan. Baantje leren kennen hoeft niet duur te zijn, investeer dan in de sim die alle banen gescanned heeft ipv hardware imo.
Kort maar krachtig, hou het basic, kosten rijzen al genoeg de pan uit op de echte baan. Baantje leren kennen hoeft niet duur te zijn, investeer dan in de sim die alle banen gescanned heeft ipv hardware imo.
Hier nog mensen die dit jaar richting de simracing expo gaan?
https://simracingexpo.de/
Misschien dat ik volgend jaar probeer te gaan.
Heb een uitnodiging gekregen, maar grote groepen mensen lijkt mij nog steeds geen geweldig idee. Ik laat hem met pijn in het hart schieten.Paulus07 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:52:
Hier nog mensen die dit jaar richting de simracing expo gaan?
Zelfde gevoel als @Darkangle , met een kleintje van 9 maanden thuis voelden mijn vrouw en ik ons er niet prettig bij. Een beetje afstand houden is er daar lastig bij helaas.
Ik ga wel (zaterdag en zondag) met mijn gezin. Sim racers zijn toch niet zo sociaal en houden uit zichzelf wel afstand. 
Zondag gaan we waarschijnlijk ook bij Ringwerk kijken. Zal onze oudste (3) leuk vinden.
Zondag gaan we waarschijnlijk ook bij Ringwerk kijken. Zal onze oudste (3) leuk vinden.
[ Voor 43% gewijzigd door Niellie41 op 17-09-2021 11:08 ]
Ik ga zondag naar SimRacingExpo
Gefeliciteerd. Heb precies hetzelfde idee, zit hier met eentje van 4 maanden op schoot. Ongeacht officiele adviezen zit de deur hier nog op slot en draaien de bezorgers overuren.Schuey schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:03:
Zelfde gevoel als @Darkangle , met een kleintje van 9 maanden thuis voelden mijn vrouw en ik ons er niet prettig bij. Een beetje afstand houden is er daar lastig bij helaas.
Neemt niet weg dat ik wel online ga genieten vd expo.
Insgelijks. Wie weet wat je mee naar huis neemt idd, risico voor die kleintjes niet waard denk ik. (picnic werkt goed voor boodschappen)
Volgend jaar weer een kans!
Veel mensen zijn er zelfs meerdere dagen en veel mensen komen elkaar daar tegen die men enkel van naam kent.
Juist een beetje de grap van de expo, dat het toch een beetje een sociale happening is!Niellie41 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:05:
Ik ga wel (zaterdag en zondag). Sim racers zijn toch niet zo sociaal en houden uit zichzelf wel afstand.
Veel mensen zijn er zelfs meerdere dagen en veel mensen komen elkaar daar tegen die men enkel van naam kent.
[ Voor 76% gewijzigd door Schuey op 17-09-2021 11:09 ]
Ik vrees dat volgend jaar de overweging nog steeds hetzelfde zal zijn. Enfin, niet een gezellig onderwerp voor een draadje over denkbeeldige wagentjes 😊Schuey schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:07:
Insgelijks. Wie weet wat je mee naar huis neemt idd, risico voor die kleintjes niet waard denk ik. (picnic werkt goed voor boodschappen)
Ik dacht dat mijn grapje wel duidelijk was door de 'Schuey schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:07:
[...]
Juist een beetje de grap van de expo, dat het toch een beetje een sociale happening is!
Ik maak me er niet meer zo druk om. Ik verwacht dat het rustiger zijn dan normaal, omdat de echte race niet populair is en dat er minder mensen vanuit het buitenland aanwezig zullen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 17-09-2021 11:15 ]
Live te volgen nu via https://www.twitch.tv/adacsimracingexpo
Ik ben aan het kijken om een GT1 rig van Sim-lab te gaan bouwen om mijn oude playseat te gaan vervangen.
Ik wil ook naar een single screen mount toe met het volgende scherm:
pricewatch: Samsung Odyssey Gaming Monitor C34G55 Zwart
Deze heeft alleen de 75x75 maat voor vesa mounting, kan ik een adapter plate tussen zetten om deze wel te kunnen monteren op de volgende integrated screen mount?
https://sim-lab.eu/shop/p...r-448?category=5#attr=367
Ik wil ook naar een single screen mount toe met het volgende scherm:
pricewatch: Samsung Odyssey Gaming Monitor C34G55 Zwart
Deze heeft alleen de 75x75 maat voor vesa mounting, kan ik een adapter plate tussen zetten om deze wel te kunnen monteren op de volgende integrated screen mount?
https://sim-lab.eu/shop/p...r-448?category=5#attr=367
Waarom niet is eigenlijk eerder de vraag, hoewel ik 100x100 vaker tegenkom dan 75x75.Not compatible with 75x75 VESA mount and Fanatec Podium mounting bracket.
Voor rig mounting zou ik een 32:9 overwegen.
Wellicht heeft hij het scherm al.
Tip: Mbt mount ben ik voor iets customs gegaan aangezien ik het scherm graag zo dichtbij als mogelijk wilde hebben. Met die standaard oplossing blijft het scherm achter de base hangen.
Tip: Mbt mount ben ik voor iets customs gegaan aangezien ik het scherm graag zo dichtbij als mogelijk wilde hebben. Met die standaard oplossing blijft het scherm achter de base hangen.
Morgen denk maar weer eens wat spelen met de rig en de setup van de pedalen (heusinkveld sprints).
Merk dat ik nu na een 15/20 minuten wat last van rechterbeen krijg met intrappen/duwen van gaspedaal.
Spieren in been beginnen dan wat te trillen na een sessie.
Alleen ff uitzoeken wat een betere positie is. Geen idee of ik nu dus te dicht, te ver, te laag, te hoog zit met de voeten/benen.......
Gaat weer leuk trail/error worden....
Merk dat ik nu na een 15/20 minuten wat last van rechterbeen krijg met intrappen/duwen van gaspedaal.
Alleen ff uitzoeken wat een betere positie is. Geen idee of ik nu dus te dicht, te ver, te laag, te hoog zit met de voeten/benen.......
@Paulus07, foto maken kunnen we je wat tips geven. Het is een beetje wat proberen maar er zijn regels voor een goede start setup. Spierpijn na 15 in je rechterbeen is wel apart, normaal doet links pijn gezien de zware load.
Staat het pedaal niet gewoon zelf te 'hard'?
Ik kreeg last van mijn hiel doordat ik de baseplate te schuin had staan, nu weer vlak waardoor het pedaal weer meer achterover staat. Sindsdien geen last meer.
Pedaal in verlengde van been en met licht gebogen knie volgas.
Pedaal in verlengde van been en met licht gebogen knie volgas.
Ik denk dat je het moet zoeken in de hoek van je knie tov je onderbeen icm de hoek van je voet tov van je onderbeen. Voor mij persoonlijk krijg ik zoiets als mijn voet teveel richting mijn onderbeen staat. Dus te recht op.Paulus07 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:42:
Morgen denk maar weer eens wat spelen met de rig en de setup van de pedalen (heusinkveld sprints).
Maar het is heel erg afhankelijk van je zitpositie en wat je spieren gewend zijn.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat had ik dus ook, vooral bij circuits als Hongarije met weinig rustpunten.
Vanmorgen wat zitten knutselen aan de rig en de pedal tray (treq one).
Deze nu ook op het hoogste gezet en minder schuin. Vanmiddag of vanavond eens testen met wat korte AI races in iracing.
De pedalen zelf kan ik ook nog wel kantelen als het moet. Al is die rem dan weer niet heel handig gedaan van heusinkveld. Die moet er volgens de instructies dan helemaal af.......
Maar eerst zo maar weer eens testen. Nu toch vakantie dus wat meer tijd
Deze nu ook op het hoogste gezet en minder schuin. Vanmiddag of vanavond eens testen met wat korte AI races in iracing.
De pedalen zelf kan ik ook nog wel kantelen als het moet. Al is die rem dan weer niet heel handig gedaan van heusinkveld. Die moet er volgens de instructies dan helemaal af.......
Maar eerst zo maar weer eens testen. Nu toch vakantie dus wat meer tijd
Ik heb je advies opgevolgd. Een LG ultra wide curved 100 Hz. Samen met de Ryzen 7 5600x en de RTX 3060ti, slikt dat ding alles op de hoogste settings. Een wereld gaat voor me openkawaholic schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Je kunt een ps4 niet met een pc vergelijken. Refreshrate ligt bij een pc veel hoger. Als dit niet relevant voor je is. Dan kun je aardig wat geld besparen met je uitgekozen setup. Moet iedereen. Natuurlijk ook zelf weten. Vind het alleen jammer als er niet het maximale uitgehaald wordt.
Heeft er hier iemand ervaring met de Asus Bezel Free Kit (ABF01)? Werkt dit een beetje? En ook op curved (AOC 27 inch 1080p) schermen?
Heb ze hier. Werken perfect op die monitoren. En zou nu niet meer zonder kunnenMadhouse1979 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:42:
Heeft er hier iemand ervaring met de Asus Bezel Free Kit (ABF01)? Werkt dit een beetje? En ook op curved (AOC 27 inch 1080p) schermen?
Destijds wel 2e hands gekocht (warne alsnog nieuw in de verpakking trouwens) dus had ze voor de helft van de winkelprijs destijds.
Maar het werkt verbazend goed. Je ziet altijd wel dat plastic natuurlijk, maar de bezel is weg waar je tijdens het racen dan helemaal geen last meer van hebt
Paulus07 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:02:
[...]
Ik heb ze laatst ook gekocht en werken inderdaad goed, heb weliswaar geen curved maar zou ook niet meer zonder kunnen.
Heb ze hier. Werken perfect op die monitoren. En zou nu niet meer zonder kunnen
Destijds wel 2e hands gekocht (warne alsnog nieuw in de verpakking trouwens) dus had ze voor de helft van de winkelprijs destijds.
Maar het werkt verbazend goed. Je ziet altijd wel dat plastic natuurlijk, maar de bezel is weg waar je tijdens het racen dan helemaal geen last meer van hebt
Thanks! Dat klinkt zeker positief. Ze zijn inmiddels redelijk goed leverbaar in NL. Misschien de gok maar gaan wagen dan
Ik heb een AMD 2600, 16GB RAM en een RX580 8GB.
Ik speel enkel ACC op een 34" 2560x1080 75Hz monitor.
Ik speel met settings op low met paar kleine aanpassingen naar boven en haal die 75FPS constant, max van 90 oid.
Komt dit als weinig voor met deze specificaties of niet? Wilde gaan upgraden naar een 49" 144Hz 3840x1080 maar denk dat er dan ook een nieuwe GPU aan moet geloven en die zijn niet goedkoper geworden wat ik zo zie.
Ik speel enkel ACC op een 34" 2560x1080 75Hz monitor.
Ik speel met settings op low met paar kleine aanpassingen naar boven en haal die 75FPS constant, max van 90 oid.
Komt dit als weinig voor met deze specificaties of niet? Wilde gaan upgraden naar een 49" 144Hz 3840x1080 maar denk dat er dan ook een nieuwe GPU aan moet geloven en die zijn niet goedkoper geworden wat ik zo zie.
Ik was ooit bijna overstag gegaan toen iemand zei "ik gebruik m'n bezels vaak bij brake-markers". Toen dacht ik "verrek, dat doe ik ook vaak". Toch maar laten liggen toen, ondanks dat ik het er wel erg tof uit vind zien, zeker in formule auto's.Madhouse1979 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:55:
Thanks! Dat klinkt zeker positief. Ze zijn inmiddels redelijk goed leverbaar in NL. Misschien de gok maar gaan wagen dan
Dat doe ik eigenlijk zelf niet. Ik vind het er ook gaaf uit zien maar heb ze nog niet besteld. De prijs vind ik nog wel een dingetje om te rechtvaardigen voor mijzelf.Jimmy J. schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:36:
[...]
Ik was ooit bijna overstag gegaan toen iemand zei "ik gebruik m'n bezels vaak bij brake-markers". Toen dacht ik "verrek, dat doe ik ook vaak". Toch maar laten liggen toen, ondanks dat ik het er wel erg tof uit vind zien, zeker in formule auto's.
Wie kan mij een goede simracing dash voor op de Fanatec DD1 adviseren?
Simhub + oud toestel met groot scherm zoals een Note 3. Je kan met een 3D printer een houdertje printenPelota71 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:24:
https://kglcreationlab.co...ng-dashboard-pc-kgl-ddu4/Pelota71 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:24:
Bevalt mij nog altijd uitstekend en de afwerking is top.
Ik ben aan het kijken naar een racing simulator, voornamelijk voor F1
Ik speel op pc maar soms ook PS4(heb op beide F1)
Maar ik zie dat fanatec maar 1 wheelbase heeft die met de PS4 kan, dat is er 1 van 1800 euro incl stuur. Dat vind ik iets te veel.
Of kijk ik er overheen en hebben ze ook andere die met ps4 en pc kunnen?
Maar ik zie dat fanatec maar 1 wheelbase heeft die met de PS4 kan, dat is er 1 van 1800 euro incl stuur. Dat vind ik iets te veel.
Binnenkortsgouman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:40:
Voor zover ik weet heeft alleen Fanatec de Podium F1. Ik ben er ook een tijdje naar op zoek geweest.sgouman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:40:
Er zijn wel oplossingen waarmee je andere DD bases werkend kan krijgen op de PS4, maar ik vind ze te experimenteel. Zoek maar eens op Drivehub of GIMX adapter.
Er komt ook een PlayStation compatible uitvoering van de pas uitgekomen CSL DD. De PC/Xbox uitvoering daarvan kost ongeveer €450 voor de base. De PS versie zal wel iets duurder worden maar niet gek veel.sgouman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:40:
Als je het geduld kan opbrengen zou ik daar op wachten.
Ik heb de PC/Xbox uitvoering van dat stuur gister ontvangen en het is echt een top stuur voor dat geld.
[ Voor 3% gewijzigd door GaHard op 25-09-2021 20:16 ]
En welk stuur je als ik vragen mag, ik neem denk ik de Formula V2.5 X, Ik ga overigens niet voor de boost kit maar de gewone.GaHard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:16:
[...]
Er komt ook een PlayStation compatible uitvoering van de pas uitgekomen CSL DD. De PC/Xbox uitvoering daarvan kost ongeveer €450 voor de base. De PS versie zal wel iets duurder worden maar niet gek veel.
Ik heb de PC/Xbox uitvoering van dat stuur gister ontvangen en het is echt een top stuur voor dat geld.
De PS versie zal waarschijnlijk een complete set zijn waardoor de prijs vergeleken met die 450 euro wel een stuk meer zal zijn. Maar dan heb je wel gelijk een basis set (dus met een daadwerkelijk stuur en pedalen).GaHard schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:16:
[...]
Er komt ook een PlayStation compatible uitvoering van de pas uitgekomen CSL DD. De PC/Xbox uitvoering daarvan kost ongeveer €450 voor de base. De PS versie zal wel iets duurder worden maar niet gek veel.
Overigens, als je dan een stuur koopt die met de xbox overweg kan dan kan je die als het goed is ook gewoon op de xbox gebruiken met de PS wheelbase.
Ik heb zelf de Formula V2 erbij maar wat @DaitoX zegt zou ook kunnen ja, dat het een bundel wordt zegmaar.sgouman schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:56:
[...]
En welk stuur je als ik vragen mag, ik neem denk ik de Formula V2.5 X, Ik ga overigens niet voor de boost kit maar de gewone.
Ik ben na lang wikken en wegen ook overstag gegaan. Had vorig jaar m'n zin gezet op de CSL Elite F1 bundel maar dat was net op het punt dat die verdween.
Vorige week de CSL DD met boostkit, CSL pedalen en formula v2.5x besteld.
Nu nog een poos(je) geduld hebben en tot die tijd geen kaas op m'n brood 🤣😋
De bedoeling is echter om het boeltje relatief eenvoudig voor de bank te schuiven in de woonkamer. Heeft iemand inmiddels ervaring (tips) met de CSL DD in combinatie met een wheelstand?
Ik zie al voor me dat ik het stuur vasthoud en de wheelstand ondertussen rondjes draait namelijk 😋
Ik heb een next level racing lite, next level racing racer, next level racing dd op het lijstje staan. Waarbij ik me bij die laatste afvraag of het niet puur marketing is.
De GT Omega Apex waren wel positieve verhalen over maar kan je alleen in de UK krijgen voor zover ik heb gezien.
Zelfbouw (met hout) spookt ook door m'n hoofd.
Vorige week de CSL DD met boostkit, CSL pedalen en formula v2.5x besteld.
Nu nog een poos(je) geduld hebben en tot die tijd geen kaas op m'n brood 🤣😋
De bedoeling is echter om het boeltje relatief eenvoudig voor de bank te schuiven in de woonkamer. Heeft iemand inmiddels ervaring (tips) met de CSL DD in combinatie met een wheelstand?
Ik zie al voor me dat ik het stuur vasthoud en de wheelstand ondertussen rondjes draait namelijk 😋
Ik heb een next level racing lite, next level racing racer, next level racing dd op het lijstje staan. Waarbij ik me bij die laatste afvraag of het niet puur marketing is.
De GT Omega Apex waren wel positieve verhalen over maar kan je alleen in de UK krijgen voor zover ik heb gezien.
Ik maak gebruik van de csl dd en de gt omega apex wheelstand en deze geeft geen krimp
. Ik geloof dat gt omega nog wel naar Nederland verstuurd maar er kunnen wel import kosten bij komen. M’n stoel heb ik door middel van een spanbandje vast gezet aan de wheelstand zodat het stabiel blijft tijdens het remmen.
Dit zou voor de tv ook moeten werken. Overigens is het wel een aardig gewicht alles bij elkaar. Voor mij is dit geen probleem doordat ik de setup altijd laat staan.
:strip_exif()/f/image/hzIyAWfRMvw8jS7FXKrmN6mK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zou voor de tv ook moeten werken. Overigens is het wel een aardig gewicht alles bij elkaar. Voor mij is dit geen probleem doordat ik de setup altijd laat staan.
:strip_exif()/f/image/hzIyAWfRMvw8jS7FXKrmN6mK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ktI4j0nYcyHfaToxxWooeo14.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door mithrandirrr op 26-09-2021 11:47 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Hahaha, mooie seat inderdaad, maar het is alsnog beter dan mijn tuinstoel tussen de bank en de TV met m'n G29 op een wheelstand pro v2... Ik heb een rig nodigmithrandirrr schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:44:
Ik maak gebruik van de csl dd en de gt omega apex wheelstand en deze geeft geen krimp. Ik geloof dat gt omega nog wel naar Nederland verstuurd maar er kunnen wel import kosten bij komen. M’n stoel heb ik door middel van een spanbandje vast gezet aan de wheelstand zodat het stabiel blijft tijdens het remmen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Wacht al een week op de bezorging van m'n Next Level Racing Wheel Stand DD door PostnlE - Jay schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:16:
Overal goede reviews zoals ook hier
YouTube: Next Level Racing Wheel Stand DD Review
Wil je een rig die je eenvoudig voor je tv kunt rollen/schuiven of zoek je een wheelstand-achtige oplossing zoals je in je eerdere bericht aangaf?
In het geval van een makkelijk verplaatsbare rig kan ik je de Simlab GT1 Evo op wieltjes van harte aanbevelen, heb hem zelf ook
:strip_exif()/f/image/ghWs0vPPgCjJjvoyCSyloXAh.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja dat ziet er mooi uit! Zal alvast gaan sparen want zoiets zal niet goedkoop zijnSuperkiwi schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:06:
[...]
Wil je een rig die je eenvoudig voor je tv kunt rollen/schuiven of zoek je een wheelstand-achtige oplossing zoals je in je eerdere bericht aangaf?
In het geval van een makkelijk verplaatsbare rig kan ik je de Simlab GT1 Evo op wieltjes van harte aanbevelen, heb hem zelf ook
[Afbeelding]
Edit: Valt nog best mee zo'n rig, alleen kon ze niet vinden met wieltjes eronder, maar neem aan dat dat een diy projectje was? Maar had erger verwacht, 380 vind ik nog best meevallen, alleen die CSL DD gaat duur worden ben ik bang.
Edit2: Trouwens wieltjes heb ik eigenlijk niet eens nodig, wel een monitor stand nodig, als ik een rig koop zet ik die gelijk in de huidige rommelkamer neer, daar is nog genoeg ruimte als ik een beetje opruim.
[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 26-09-2021 18:41 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Even schaamteloos mijn topic pluggen, misschien heb je er wat aan.Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:19:
[...]
Hahaha, mooie seat inderdaad, maar het is alsnog beter dan mijn tuinstoel tussen de bank en de TV met m'n G29 op een wheelstand pro v2... Ik heb een rig nodig
Rigs, cockpits en wheelstands
Die wieltjes verkoopt SimLab gewoon. Heb er 6 onder zitten, werkt prima.Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:35:
[...]
Ja dat ziet er mooi uit! Zal alvast gaan sparen want zoiets zal niet goedkoop zijnen wil er uiteindelijk ook nog een CSL DD bij maar dan wel die voor PS5.
Edit: Valt nog best mee zo'n rig, alleen kon ze niet vinden met wieltjes eronder, maar neem aan dat dat een diy projectje was? Maar had erger verwacht, 380 vind ik nog best meevallen, alleen die CSL DD gaat duur worden ben ik bang.
Edit2: Trouwens wieltjes heb ik eigenlijk niet eens nodig, wel een monitor stand nodig, als ik een rig koop zet ik die gelijk in de huidige rommelkamer neer, daar is nog genoeg ruimte als ik een beetje opruim.
Ik zit eraan te denken een playseat challenge te kopen, mede omdat je hem dan makkelijk kan inklappen.
Nu wil ik hier een CSL DD op zetten met een bijpassend stuurtje.
Heeft iemand dat hier al gebruikt en is er veel flex op het stuur? Op youtube geeft iemand dat wel aan namelijk.
Of heeft iemand nog andere tips voor betere stoel die je ook makkelijk kan inklappen.
Heeft iemand dat hier al gebruikt en is er veel flex op het stuur? Op youtube geeft iemand dat wel aan namelijk.
Of heeft iemand nog andere tips voor betere stoel die je ook makkelijk kan inklappen.
Je maakt je druk over flex op het stuur, maar monteerd de boel wel op een playseat challenge? Die twee dingen conflicteren denk ik een beetje, tenzij ervaringsdeskundigen dit weerleggen natuurlijk.
Geen Challenge nemen met een DD, dat is zonde van de DD.sgouman schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:25:
Ik zit eraan te denken een playseat challenge te kopen, mede omdat je hem dan makkelijk kan inklappen.
Ik heb een Challenge gehad. Prachtig ding, maar wel een compromis op ieder vlak.
Ik zou geen DD op de challenge doen, tenzij je hem in low-torque blijft gebruiken. Dan zou het wellicht nog gaan, maar superstabiel wordt het nooit. Het blijft een compromis.
Net als loadcell pedalen. Het kan wel, maar het buigt en piept wel een beetje. Als opbergen heel belangrijk is, is dat te accepteren, anders zou ik naar iets anders kijken.
Ik zou geen DD op de challenge doen, tenzij je hem in low-torque blijft gebruiken. Dan zou het wellicht nog gaan, maar superstabiel wordt het nooit. Het blijft een compromis.
Net als loadcell pedalen. Het kan wel, maar het buigt en piept wel een beetje. Als opbergen heel belangrijk is, is dat te accepteren, anders zou ik naar iets anders kijken.
En wat zouden jullie dan adviseren?
Liefst wel met stoel erbij etc. Misschien inklapbaar? Ik moet hem namelijk op mijn kamer kwijt
Liefst wel met stoel erbij etc. Misschien inklapbaar? Ik moet hem namelijk op mijn kamer kwijt
Ik heb de SimLab Evo. Standaard alu-rig. Die staat voor de helft onder het bureau. Ik rij in VR, maar je kunt ook een scherm op de rig plaatsen. Het stoelgedeelte steekt uit vanaf het bureau, maar niet veel meer dan een normale bureaustoel. Ik kan de rugleuning van de stoel naar voren klappen. Het neemt naar mijn mening echt weinig ruimte in. Het lijkt een groot ding, maar het valt mee in de praktijk. En het is voor altijd de perfecte basis voor het simracen.sgouman schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:25:
En wat zouden jullie dan adviseren?
En welke stoel gebruik je er dan bij? Of ook die van simlab?Playa del C. schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:32:
[...]
Ik heb de SimLab Evo. Standaard alu-rig. Die staat voor de helft onder het bureau. Ik rij in VR, maar je kunt ook een scherm op de rig plaatsen. Het stoelgedeelte steekt uit vanaf het bureau, maar niet veel meer dan een normale bureaustoel. Ik kan de rugleuning van de stoel naar voren klappen. Het neemt naar mijn mening echt weinig ruimte in. Het lijkt een groot ding, maar het valt mee in de praktijk. En het is voor altijd de perfecte basis voor het simracen.
Sparco R100.sgouman schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:32:
[...]
En welke stoel gebruik je er dan bij? Of ook die van simlab?
Heb je toevallig een foto in ingeklapte stand? Ben eigenlijk wel benieuwd naar een dergelijke oplossing.
Jay-v schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:01:
[...]
Heb je toevallig een foto in ingeklapte stand? Ben eigenlijk wel benieuwd naar een dergelijke oplossing.
:strip_exif()/f/image/vXJ9JVVwMaF0o2X28CHiJVqW.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de mooiste foto. Even snel in het donker gedaan. Ik heb redelijk wat ruimte op de kamer, dus het kan nog iets compacter.
Rechts van de foto staat ons bed buiten beeld. Links zie je de game setup (de bureaustoel en de monitor en de 5.1 set). Op de stoel ligt de VR-set, en de kabel op de grond.
Ik vind dat redelijk klein voor een complete alu-rig. En met ingeklapte stoel, wat één seconde werk is, zou het in elke kamer wel moeten kunnen passen.
Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.