Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 21:50
kraades schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:34:
[...]

Vreemd, want ik draai op 4.2 en heb de Syno firewall aan staan en VPN werkt. :?
Hmm dat is apart. Bij mij doet die het namelijk (ook) niet en ik kwam dit tegen op het forum

En dit schijnt de patch te zijn waarover gesproken wordt. Ik heb hem niet getest en weet ook niet zeker of hij voor elke type is. Ik kan er geen details over vinden verder. Dus kijk zelf even of je het aandurfft :X

[ Voor 28% gewijzigd door CremersDH op 01-04-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

DS 4.2 hybernation bug (model 413):
Hi,

thank you for the inquiry.

Please try updating DSM with the following patch:
ftp://on-line:online_user...orIQ_hibernation_3202.pat

Let me know if the problem persists.
Nogmaals poging gedaan en nu heb ik de .pat file op mijn locale schijf gezet ipv op de NAS zelf.
Nu ging de update wel goed.

Resultaat: de hybernate problemen zijn opgelost !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:43
Ik kan het nu nog niet vinden, maar weet iemand of er een AFS log is, net zoals er een windows file transfer log is?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:31
Goed, ik heb dus sinds een week een Synology DiskStation ds212j speciaal aangeschaft voor het maken van Time Machine backups.

Vandaag besloten om mijn Mac een nieuwe installatie te geven om vervolgens gewoon de backup te selecteren vanaf de NAS. echter loopt het terugzetten van de backup telkens vast op omstreeks 5.6%.

Een blik in de DSM geeft het volgende aan: "An error occurred to hard disk 2". Even googlen (en logisch nadenken) leert mij dat er iets met de harde schijf aan de hand is. Na het draaien van een uitgebreide en een snelle SMART scan komen daar geen fouten maar voren.

Om toch maar tot de vraag te komen: heeft iemand een soortgelijke situatie gehad? Daarnaast, aangezien SMART geen vreemde dingen aangeeft, geeft dit een defecte drive aan (of eentje die aan het sterven is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:29
Ik heb dus een NAS gekocht en wil dat alleen apparaten in mijn lokale netwerk toegang ertoe hebben. Wat vul ik dan in onderstaand scherm bij Subnet in?

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k62/dil222/synology.jpg

Als ik het zo invul:

IP: 192.168.1.0
Mask: 255.255.255.0,

dan krijg ik de melding "incorrecte waarde" bij IP.

[ Voor 20% gewijzigd door Superbaddd op 02-04-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de d212j gekocht en wil nu graag beginnen om middels een eenvoudige torrent te downloaden.
De standaard package heb ik al 4.2. Ik zoek nu nog een handleiding voor de instellingen. Ik gebruik ziggo en ubee modem. Ik heb al porten geopend. 5000, 6881, etc. Maar m'n NAS wil nog niet downloaden. Ik kan mijn NAS wel bereiken. via mobiel en tablet. Wat moet ik nog meer doen. Is er al een handleiding? Via google zoekopties heb ik nog niet veel gezien dan de standaard portforwarding berichten. Maar die heb ik dus al gedaan. Mijn NAS ziet de torrent wel...hij wil alleen niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 08:35
Superbaddd schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:47:
Ik heb dus een NAS gekocht en wil dat alleen apparaten in mijn lokale netwerk toegang ertoe hebben. Wat vul ik dan in onderstaand scherm bij Subnet in?

Als ik het zo invul:
IP: 192.168.1.0
Mask: 255.255.255.0,
dan krijg ik de melding "incorrecte waarde" bij IP.
Moet 192.168.0.1 zijn (sinds DSM 4.2) [Edit: moet uiteraard bij jou 192.168.1.1 zijn]
Zie: http://forum.synology.com...41&hilit=firewall#p255741

Er is een betere manier om nooit WAN access toe te staan: in je router: gewoon geen enkele poort forwarden naar het IP van je DS. Binnen je LAN is portforwarding niet nodig. Verkeer wordt dan al bij de voordeur (je router) tegengehouden, niet pas in de kamer (de firewall van je DS)

[ Voor 3% gewijzigd door waits op 02-04-2013 10:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of in zijn geval 192.168.1.1
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:03:
Ik heb de d212j gekocht en wil nu graag beginnen om middels een eenvoudige torrent te downloaden.
De standaard package heb ik al 4.2. Ik zoek nu nog een handleiding voor de instellingen. Ik gebruik ziggo en ubee modem. Ik heb al porten geopend. 5000, 6881, etc. Maar m'n NAS wil nog niet downloaden.
Poort 5000 is zodat je je diskstation vanaf een andere verbinding kan downloaden.
Voor torrents moet je poort 16881 gebruiken.
Ik kan mijn NAS wel bereiken. via mobiel en tablet. Wat moet ik nog meer doen. Is er al een handleiding? Via google zoekopties heb ik nog niet veel gezien dan de standaard portforwarding berichten. Maar die heb ik dus al gedaan. Mijn NAS ziet de torrent wel...hij wil alleen niet downloaden.
Er staat op de synology site een uitgebreide handleiding: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=510
Waar gaat het mis?

[ Voor 73% gewijzigd door job op 02-04-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

wat gaat er verkeerd?

Ik heb SB geïnstalleerd gelinked aan SABnzb

De series die ik graag wilde hebben geselecteerd te weten:
  • Grimm
  • Once Upon A Time
  • Arrow
  • Game of Thrones
  • The Following
  • Cult
Hij schijnt ze wel te downloaden echter sommigen blijven in de map incomplete staan andere in de map complete/sickbeard. Het vervolg pad wat ik heb ingesteld zou moeten zijn /video/series.

In Sabnzb geeft hij aan dat alles ok is 8)7

Mijn series map staat wel de fanart maar verder Ho maar.

Volgens de howto die geloof ik van mobile harddisk vandaan kwam moest ik in SB het pad volume1/video/series opgeven (zoals ik het van te voren ook al bedacht had).

In SabNZB heb ik bij de categorieën een SB aangemaakt met als pad volume1/dowbload/complete/sickbeard

Zou ik hem dan in 1 van de progs over moeten zetten naar de series folder, of kan ik in SabNZB nog een andere manier instellen dat ie hem als hij klaar is daar neerzet?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
In sabnzbd moet je het postprocess sabtosickbeard instellen.
Deze kun je in de scripts map van sickbeard vinden
Let wel dat je de config file van het script moet aanpassen met de mappen waarnaar de tv series verplaatst moeten worden instelt.

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 02-04-2013 09:21 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

cypher21 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:21:
In sabnzbd moet je het postprocess sabtosickbeard instellen.
Deze kun je in de scripts map van sickbeard vinden
Let wel dat je de config file van het script moet aanpassen met de mappen waarnaar de tv series verplaatst moeten worden instelt.
errrrmm I've lost you ...... sorry

in post processing (SB) staat het download pad op /volume1/downloads/complete/sickbeard

moet ik /volume1/downloads/complete/sickbeard onder categorieën in sabnzb dan aanpassen naar /volume1/videos/series?

dit verhaal geldt overigens ook voor couchpotato

[ Voor 4% gewijzigd door jdwrist op 02-04-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jij gebruikt het "normale" postprocessing in sickbeard, ik heb het over het sabtosickbeard proces.

Dit is veel makkelijker en minder foutgevoelig, maar iets lastiger in te stellen.

google even sabtosickbeard oid, er zijn veel handleidingen (ook in dit topic: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3)
waarbij dit uitgelegd is. Dit is ook meer een dingetje voor dat topic dan deze

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 02-04-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

marc1982 schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:50:
Ik probeer al dagen m'n schijf van m'n DS213+ (2 TB) te klonen naar een 3 TB WD RED (wil uiteindelijk van 1x 2 TB naar 2x 3 TB), zodat ik niet alles opnieuw hoef te configureren qua instellingen, gebruikers e.d. (schijnt allemaal niet in de configuration backup te zitten).

Verschillende cloning tools geprobeerd (tot nu Acronis True Image + Paragon Harddisk manager) om de gehele schijf te klonen, maar nog weinig succesvol.

Acronis rond het proces goed af, maar de synology pakt 'm niet.
Paragon klapt er uit met een foutmelding.

Ondertussen Norton Ghost geinstalleerd en ondertussen druk aan het googlen.

Als er mensen zijn die dit succesvol hebben kunnen doen dan hoor ik dit graag.
Tips of suggesties zijn ook van harte welkom!
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=559&lang=enu

Waarom niet vanuit de NAS zelf?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Interessante info, dank.

Uit nieuwsgierigheid (want dat ga ik nog een keer doen): als je schijven door grotere gaat vervangen (ik heb nu 4x1,5TB), dan kan je die handleiding toch niet gebruiken? Of zit er iets in repair verstopt waarmee het kan?

Geen tikfouten maken als je gaat zoeken /me pven. :X Dit lijkt erop, ff lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 02-04-2013 12:35 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:24:
[...]

Of in zijn geval 192.168.1.1

[...]
Poort 5000 is zodat je je diskstation vanaf een andere verbinding kan downloaden.
Voor torrents moet je poort 16881 gebruiken.
[...]
Er staat op de synology site een uitgebreide handleiding: http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?q_id=510
Waar gaat het mis?
Het wil maar niet werken. Heb voor m'n NAS alles volgens tutorial gedaan. Torrent wil niet downloaden.
Er is toch iets met mijn UBEE Ziggo modem. Hij wil die modem maar niet vinden.
"ophalen van extern ip-adres mislukt"krijg ik bij EZ Wizard. Ik moet toch router kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:54

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:21:
Ik heb op de RS2212+ een LUN backup gemaakt naar/op een externe disk. Wat ik ook probeer, deze backup krijg ik niet extern geopend (ter test!) Is deze enkel weer inleesbaar door een Synology?
Heeft iemand al ervaringen met LUN backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

ik heb onze foto collectie ( bijna 31000 stuks) vorige week maar eens op de nas gezet.

Sindsdien staat photostation te pompen als een gek om van alle foto's een thumbnail te maken.

De nas staat echter al 2 a 3 dagen op 99.97% en schijnt maar niet verder te komen.

Kan ik dan zekerheidshalve beter mijn downloaden en uitpakken even laten voor wat het is en doorgaan wanneer ik de 100 % heb bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:17
jokapo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:18:
ik heb onze foto collectie ( bijna 31000 stuks) vorige week maar eens op de nas gezet.

Sindsdien staat photostation te pompen als een gek om van alle foto's een thumbnail te maken.

De nas staat echter al 2 a 3 dagen op 99.97% en schijnt maar niet verder te komen.

Kan ik dan zekerheidshalve beter mijn downloaden en uitpakken even laten voor wat het is en doorgaan wanneer ik de 100 % heb bereikt.
Waarom niet de DS assistent gebruikt? Dan was het thumbnails creëren door je pc gedaan....
(mosterd na maaltijd enzo)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben nu met de DS assistant bezig om al mijn foto's netjes in de Synology te krijgen, wat een pleuris-werk is dat zeg. Als eerste heb ik alle foto's van mijn oude NAS naar mijn nieuwe NAS (=Synology) gekopieerd. Vervolgens staat een laptopje 24/7 via die assistant de foto's in photoplus te uploaden. Het voordeel is dan wel dat ik via mijn telefoon / tablet snel bij de foto's kan dankzij een app van Synology.

Kan dit nou echt niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

TheOmen schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:58:
[...]

Waarom niet de DS assistent gebruikt? Dan was het thumbnails creëren door je pc gedaan....
(mosterd na maaltijd enzo)
je weet nu eenmaal als nieuwkomer in synoland niet alles he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:33:
"ophalen van extern ip-adres mislukt"krijg ik bij EZ Wizard. Ik moet toch router kiezen?
Niet gebruik maken van de ez wizard (Je kan de ubee niet eens selecteren daar), maar zelf inloggen in je modem en poorten open zetten.

Als je de ubee evw3200 hebt kan je die bereiken via: http://192.168.178.1

edit: Bekijk ook de instellingen van de firewall van je synology. Als die firewal aanstaat moet je natuurlijk ook daar de juiste poort openstellen.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 03-04-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:40
is er al iemand in geslaagd om rechtstreeks via DSM een film af te spelen door de file aan te klikken in Filestation? Ik krijg altijd een foutmelding over plugins en vlc

[ Voor 18% gewijzigd door pina op 03-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het in filestation nooit geprobeerd (lijkt me ook niet de bedoeling), wel in videostation en dat werkt bij sommige films wel, en sommige niet. Als het niet werkt loopt videostation te piepen over een niet ondersteund formaat. Moet nog eens uitzoeken er dan wel en wat niet ondersteunt werkt (heb eigenlijk alleen mkv bestanden).

[ Voor 71% gewijzigd door job op 03-04-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
pina schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:21:
is er al iemand in geslaagd om rechtstreeks via DSM een film af te spelen door de file aan te klikken in Filestation? Ik krijg altijd een foutmelding over plugins en vlc
Via Filestation heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik open mijn films gewoon via Explorer op mijn pc. Dat werkt goed. Je moet wel de goede codecs e.d. hebben om bepaalde files te openen.
Lijkt mij dat VLC bij jou wat plugins of codecs mist...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:22

mvds

Totally awesome!

Lijkt me inderdaad ook nogal omslachtig :) Gewoon de folder met films delen, die in Windows Verkenner openen, en dan de film openen in je favo mediaplayer :)

ffdshow tryouts icm mpc-hc speelt alles af wat ik op hem af stuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt het wel maar niet met alle films...

Meestal doe ik het via videostation. Dit gaat net iets beter (ook al pakt ie niet alles)...

En waarom zo en niet via windows verkenner? Dit is een handige manier om het beeld door te sturen naar een apple tv..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Zomaar een vraagje tussendoor:
Heeft iemand zijn DS al werkend gekregen ISM Google Drive?

(als in syncen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik lees net een topic op het synologyforum en daar wordt gesteld dat de 413j niet in staat zou zijn om on the fly allerlei videobestanden te decoderen/transcoderen oid. Dat is toch iets wat ik met mijn PS3 wel nodig ga hebben, wanneer ik die als mediaplayer wil gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Quakie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:59:
Hier werkt het wel maar niet met alle films...

Meestal doe ik het via videostation. Dit gaat net iets beter (ook al pakt ie niet alles)...

En waarom zo en niet via windows verkenner? Dit is een handige manier om het beeld door te sturen naar een apple tv..
wel ja, omdat ik op mijn werk enkel toegang heb tot mijn DSM door geblokkeerde poorten. https 8080 blokkeert hij net niet. Eender welke app ik vanuit DSM opstart, zoals videostation, doet het niet omdat die poorten zijn geblokkeerd. Als ik rechtstreeks via DSM en filestation het kan doen, kan ik dat omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik heb een nieuwe interne HDD gekocht en geinstalleerd op mijn Syno DS212j.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oozXpvd.png

Echter wordt deze niet toegevoegd aan het totaal van volume 1.
Wat moet ik daar voor nog doen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PfJlhC8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:02:
Ik heb een nieuwe interne HDD gekocht en geinstalleerd op mijn Syno DS212j.
Echter wordt deze niet toegevoegd aan het totaal van volume 1.
Wat moet ik daar voor nog doen?
Je hebt tijdens de installatie destijds je volume1 als shr aangemaakt.. Met 1 schijf heb je dan de volledige ruimte. Als je een tweede schijf daar aan toevoegt krijg je een raid1 configuratie. Met raid1 wordt de tweede schijf gebruikt voor mirroring en blijft het volume even groot.
Jij had zo te lezen jbod willen hebben.

Je had die tweede schijf dus niet moeten toevoegen aan de shr. Of je nu nog terug kan naar de oude situatie weet ik niet, maar ik vrees van niet.
Misschien dat iemand hier nog een slimme truc weet.
pina schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:51:
wel ja, omdat ik op mijn werk enkel toegang heb tot mijn DSM door geblokkeerde poorten. https 8080 blokkeert hij net niet. Eender welke app ik vanuit DSM opstart, zoals videostation, doet het niet omdat die poorten zijn geblokkeerd. Als ik rechtstreeks via DSM en filestation het kan doen, kan ik dat omzeilen
Diskstation kan je ook via dsm benaderen, dan blijf je op de zelfde poort.
Daarnaast kan je via application portal (configuration panel) zelf een poort kiezen voor videostation.

[ Voor 89% gewijzigd door job op 03-04-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ok lekker is dat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
waits schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:07:
[...]

Moet 192.168.0.1 zijn (sinds DSM 4.2) [Edit: moet uiteraard bij jou 192.168.1.1 zijn]
Zie: http://forum.synology.com...41&hilit=firewall#p255741

Er is een betere manier om nooit WAN access toe te staan: in je router: gewoon geen enkele poort forwarden naar het IP van je DS. Binnen je LAN is portforwarding niet nodig. Verkeer wordt dan al bij de voordeur (je router) tegengehouden, niet pas in de kamer (de firewall van je DS)
Helaas kan ik dat in het Zyxel modem van Telfort niet instellen, of ik kijk niet goed...

Als ik het instel met 192.168.1.1 en vlak daaronder 192.168.1.x blokkeer, kan ik met laatstgenoemde pc gewoon de NAS benaderen. Ik snap het nu even niet meer hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

jokapo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:18:

De nas staat dan weer op 99.97% dan weer op 99.98% om vervolgens weer op 99.97% te staan :?

Ik krijg het gevoel dat het proces vastloopt. Hoe kan ik dit checken en hoe kan ik eventueel het aanmaken van thumbs beëindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

jokapo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:25:
[...]

De nas staat dan weer op 99.97% dan weer op 99.98% om vervolgens weer op 99.97% te staan :?

Ik krijg het gevoel dat het proces vastloopt. Hoe kan ik dit checken en hoe kan ik eventueel het aanmaken van thumbs beëindigen?
Ik denk niet dat ie vastloopt, ik denk dat het gewoon erg lang duurt voor ie klaar is :)

Als je alle foto's van je NAS gooit, zou het cpu gebruik weer moeten zakken, daarna kan je het met DS Assistent doen en je PC het zware werk laten doen. Overigens zal het met zoveel foto's alsnog lang duren hoor. Maar veel korten dan wanneer je het door je NAS laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:46

GaMbiNo

1337

mvds schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:49:
[...]

Ik denk niet dat ie vastloopt, ik denk dat het gewoon erg lang duurt voor ie klaar is :)

Als je alle foto's van je NAS gooit, zou het cpu gebruik weer moeten zakken, daarna kan je het met DS Assistent doen en je PC het zware werk laten doen. Overigens zal het met zoveel foto's alsnog lang duren hoor. Maar veel korten dan wanneer je het door je NAS laat doen.
Ik zou hem lekker laten gaan. Dat heeft bij mij ook dagen geduurd en het is niet dat je er op zit te wachten. Je kan de NAS verder gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

GaMbiNo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:28:
[...]

Ik zou hem lekker laten gaan. Dat heeft bij mij ook dagen geduurd en het is niet dat je er op zit te wachten. Je kan de NAS verder gewoon gebruiken.
maar dat ie over de laatste 3 tiende % zo *** lang kan doen zeg :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
job schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:11:
[...]

Je hebt tijdens de installatie destijds je volume1 als shr aangemaakt.. Met 1 schijf heb je dan de volledige ruimte. Als je een tweede schijf daar aan toevoegt krijg je een raid1 configuratie. Met raid1 wordt de tweede schijf gebruikt voor mirroring en blijft het volume even groot.

Je had die tweede schijf dus niet moeten toevoegen aan de shr. Of je nu nog terug kan naar de oude situatie weet ik niet, maar ik vrees van niet.
Weet iemand nog een sneller manier om een HDD van een Volume los te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
job schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:11:
[...]

[...]

Diskstation kan je ook via dsm benaderen, dan blijf je op de zelfde poort.
Daarnaast kan je via application portal (configuration panel) zelf een poort kiezen voor videostation.
Je bedoelt Videostation zeker? Ik kan de poort niet op 8080 want die wordt al gebruikt door DSM. En voor zover ik weet, zijn alle poorten geblokkeerd op het werk, buiten die 8080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
8080 wordt gebruikt door SabNZBD, als je die naar een andere poort gebruikt, zou je 8080 kunnen gebruiken voor iets anders.

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 04-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
SemperFidelis schreef op donderdag 04 april 2013 @ Weet iemand nog een sneller manier om een HDD van een Volume los te koppelen?
Snel niet, maar het kan wel. Haal 1 schijf eruit: Je Syno geeft aan volume degraded oid. Je initialiseert opnieuw en je maakt een nieuw volume aan -> alle data wordt van die schijf verwijderd. Je hangt je andere HDD via USB aan de Syno en zet data over (kost ook weer tijd). NB: Je hebt wel SATA naar USB nodig

Tenslotte hang je die schijf er weer in en maakt een nieuw volume aan (volume2) of voegt 'm toe aan JOBD. Het laatste zou ik overigens nooit doen, want als er een schijf stuk gaat ben je volgens mij alle data kwijt, of je weet in elk geval niet wat waar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 23:58

Goner

What can I do you for ?

pina schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:21:
Ja, geen probleem.
Eerst met de VLC plugin, maar ik heb pas VideoStation geinstalleerd en nu wordt die videoplayer automagisch gebruikt (kan zelfs niet kiezen).
herstel, nog steeds de VLC plugin zie ik nu aan de piloon Afbeeldingslocatie: http://www.pcheroes.org/imgs/downloads/vlc-logo.png

Maar eerlijk gezegd gezegd spelen we meestal af met VLC vanaf een share.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 04-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 08:51

timovd

Voorsprong door techniek

Ik probeer hiermee de LCC niet zo snel omhoog te laten schieten.
Als ik idle3ctl uitvoer, krijg ik dit terug:
code:
1
2
line 1: syntax error: unexpected word (expecting ")")
-ash: syntax error: unexpected "("

Iemand ervaring met deze tool?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:58:
Je bedoelt Videostation zeker? Ik kan de poort niet op 8080 want die wordt al gebruikt door DSM. En voor zover ik weet, zijn alle poorten geblokkeerd op het werk, buiten die 8080.
Sorry bedoel inderdaad videostation.. Die kan je prima via dsm benaderen. Dus als je bij dsm kan, dan kan je ook bij videostation.

Wil je toch rechtstreeks naar videostation, en over dezelfde poort als dsm. Ook daarvoor moet je bij de application portal zijn. Maak daar gewoon een alias aan.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 04-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
job schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:31:
[...]
Wil je toch rechtstreeks naar videostation, en over dezelfde poort als dsm. Ook daarvoor moet je bij de application portal zijn. Maak daar gewoon een alias aan.
Daar moet ik eens goed naar kijken hoe ik dat opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:52
Goedemorgen,
ik ben al tijdje op zoek naar een logging-mogelijkheid van bestanden die worden geopend/bewerkt op mijn synology.
Online heb ik hier nog weinig concreets van kunnen vinden.

Ik wil eigenlijk dat als bestanden die geopend/bewerkt worden hiervan in een logfile word geschreven in een map op mijn synology.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:27:
Goedemorgen,
ik ben al tijdje op zoek naar een logging-mogelijkheid van bestanden die worden geopend/bewerkt op mijn synology.
Voor smb kan je simpelweg een vinkje zetten bij logging.
De logs kan je dan bereiken via dsm, en ongetwijfeld via scp/ssh/telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
job schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:10:
[...]

Voor smb kan je simpelweg een vinkje zetten bij logging.
De logs kan je dan bereiken via dsm, en ongetwijfeld via scp/ssh/telnet.
Bij SMB heb ik deze optie staan,
ik zie echter geen mogelijkheid om automatisch het log-bestand op een bepaald volume op te slaan.

Zou dit ergens moeten kunnen?
Ik wil eigenlijk zonder DSM deze log-bestanden op een netwerkschijf kunnen inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eggda schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:23:
[...]

Snel niet, maar het kan wel. Haal 1 schijf eruit: Je Syno geeft aan volume degraded oid. Je initialiseert opnieuw en je maakt een nieuw volume aan -> alle data wordt van die schijf verwijderd. Je hangt je andere HDD via USB aan de Syno en zet data over (kost ook weer tijd). NB: Je hebt wel SATA naar USB nodig

Tenslotte hang je die schijf er weer in en maakt een nieuw volume aan (volume2) of voegt 'm toe aan JOBD. Het laatste zou ik overigens nooit doen, want als er een schijf stuk gaat ben je volgens mij alle data kwijt, of je weet in elk geval niet wat waar staat.
Je kan inderdaad niet van SHR naar JBOD. Let dus goed op bij het configureren van je disks wat je kiest en wat je hier in de toekomst mee wilt doen.

Omschakelen van shr naar jbod kan:

You will loose the data if you remove the volume.

What you can do:

- power off the DS
- remove the bigger HD and reboot (will result in degraded volume)
- power off
- reinsert the HD and reboot
- create a new volume with bigger HD
- move data from volume 1 to volume 2
- delete volume 1
- recreate volume 1

Now you have 2 independent volume and you can use full size of both HD
http://forum.synology.com...hilit=independent#p170214

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:18:
ik zie echter geen mogelijkheid om automatisch het log-bestand op een bepaald volume op te slaan.
Klopt, ik ook niet. Maar dat zeg ik ook niet.
Ik wil eigenlijk zonder DSM deze log-bestanden op een netwerkschijf kunnen inzien.
Probeer het eens met een symlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
job schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:50:
[...]
Klopt, ik ook niet. Maar dat zeg ik ook niet.

[...]

Probeer het eens met een symlink.
Hoe zou dit er uit moeten zien om een mklink naar een map op de synology te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:27:
Zo te zien worden alle acties gelogd in de PostgreSQL 'synolog' database, in tabellen :

dsmfmxfer
ftpxfer
smbxfer
tftpxfer
webdavxfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:15:
[...]

Zo te zien worden alle acties gelogd in de PostgreSQL 'synolog' database, in tabellen :

dsmfmxfer
ftpxfer
smbxfer
tftpxfer
webdavxfer
Zijn deze op een andere plek te plaatsen waardoor je zonder ssh/telnet de logfiles op een netwerkshare kan inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Viper® schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:26:
[...]

Je kan inderdaad niet van SHR naar JBOD. Let dus goed op bij het configureren van je disks wat je kiest en wat je hier in de toekomst mee wilt doen.

Omschakelen van shr naar jbod kan:

You will loose the data if you remove the volume.

What you can do:

- power off the DS
- remove the bigger HD and reboot (will result in degraded volume)
- power off
- reinsert the HD and reboot
- create a new volume with bigger HD
- move data from volume 1 to volume 2
- delete volume 1
- recreate volume 1

Now you have 2 independent volume and you can use full size of both HD
http://forum.synology.com...hilit=independent#p170214
Maar dan ben ik dus wel alle data kwijt van Volume 1, dus ook de HDD die vol staat?
Edit: sorry, ik lees verkeerd.
Het duurt eventje ja (1.5TB) maar iig ben ik niets kwijt. Thanks.

Moet zeggen dat dit wel erg kut is, ik voegde gewoon een schijf toe, totaal niet duidelijk dat ik 1 volume maakte en dat dit zo permanent zou zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 05-04-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
in dat stappenplan staat: - move data from volume 1 to volume 2

dus dan ben je niets kwijt

nvm, je had het al gelezen :D

dat het omslachtig is, ja.
Maar je had bij het initieel instellen van volume 1 even beter op moeten letten ipv volgende klikken. Er wordt namelijk duidelijk melding gemaakt dat de default keuze een SHR volume is.

[ Voor 62% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:24:
[...]
Zijn deze op een andere plek te plaatsen waardoor je zonder ssh/telnet de logfiles op een netwerkshare kan inzien?
Het zijn geen platte tekst files (zoals /var/log/message) die je zomaar kunt bekijken. Ze zitten in een database ...

Je kunt de logfiles (FTP, WebDAV, Window file transfer) ook gewoon bekijken met System Logs in DSM. Zonder ssh/telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:46:
[...]

Het zijn geen platte tekst files (zoals /var/log/message) die je zomaar kunt bekijken. Ze zitten in een database ...

Je kunt de logfiles (FTP, WebDAV, Window file transfer) ook gewoon bekijken met System Logs in DSM. Zonder ssh/telnet.
True,
maar ik wil ze zonder dsm/ssh/telnet/ op mijn file-share hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ging er vanuit dat de log terug te vinden zou zijn in de standaard log locatie van samba.
Maar als het in een database zit, zoals Goner zegt, dan zal je zelf wat moeten programmeren/scripten om dit voor elkaar te krijgen.

Dus probeer uit te zoeken waar deze log zich bevindt, en bekijk dan hoe je jouw doel kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:49:
[...]
maar ik wil ze zonder dsm/ssh/telnet/ op mijn file-share hebben
Kan wel, met een omweggetje ...
Open System Logs, maak met Search de selectie die je wilt zien en sla dat in HTML of CSV formaat op.
Maar ja, dat moet je dus elke keer opnieuw doen als je actuele gegevens wilt hebben.

Of anders in PostgreSQL een scriptje maken en schedulen dat het spul opslaat in tekst formaat of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:24:
[...]

Kan wel, met een omweggetje ...
Open System Logs, maak met Search de selectie die je wilt zien en sla dat in HTML of CSV formaat op.
Maar ja, dat moet je dus elke keer opnieuw doen als je actuele gegevens wilt hebben.

Of anders in PostgreSQL een scriptje maken en schedulen dat het spul opslaat in tekst formaat of zo.
Wel jammer dat er niet een meer "out of the box"-mogelijkheid van in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
cypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:38:
in dat stappenplan staat: - move data from volume 1 to volume 2

dus dan ben je niets kwijt

nvm, je had het al gelezen :D

dat het omslachtig is, ja.
Maar je had bij het initieel instellen van volume 1 even beter op moeten letten ipv volgende klikken. Er wordt namelijk duidelijk melding gemaakt dat de default keuze een SHR volume is.
Daar kom ik nu pijnlijk achter ja :+

Moet eerst dus 1.5 TB gaan verplaatsen van HDD naar HDD2. En daarna die interne HDD weer volgooien met rotzooi van een externe HDD.

Wat is trouwens de snelste manier van files transferen op je Syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Snelste manier is inloggen op DSM en het daar via de filemanager doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 08:51

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:18:
Ik probeer hiermee de LCC niet zo snel omhoog te laten schieten.
Als ik idle3ctl uitvoer, krijg ik dit terug:
code:
1
2
line 1: syntax error: unexpected word (expecting ")")
-ash: syntax error: unexpected "("

Iemand ervaring met deze tool?
Het topic heet Vraag en Antwoord, dus ik geef ook maar even antwoord...

Voer dit script uit:
code:
1
/usr/syno/etc/rc.d/S99WDidle3Dis.sh

List van alle disks met command "/usr/syno/bin/synodiskport -sata"
Vervolgens voor je voor iedere disk dit uit:
code:
1
/usr/syno/bin/syno_disk_ctl --wd-idle -d /dev/[i]nnn[/i]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb via SynoCommunity het Subliminal-package geïnstalleerd. Is het mogelijk om deze ook vanaf een prompt te draaien? Als ik de instellingen goed begrijp zoekt hij niet verder dan 30 dagen oud, ik wil graag oudere zaken opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pitchdown schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:33:
[...]
Wel jammer dat er niet een meer "out of the box"-mogelijkheid van in zit...
Voor de gemiddelde gebruiker is de System Log plus mogelijkheid om naar HTML/CSV te exporteren meer dan voldoende lijkt me ... en dan is er ook nog Syslog Server.
Als je allerlei extra's wilt, zou je er zelf ook wat moeite voor kunnen doen. Scriptje in SQL is geen rocket-science hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Ik heb een DS210j met DSM 4.2-3202 en een nieuwe TV dat DLNA ondersteunt en volgens Synology zou moeten werken. De TV is via Wifi aangesloten op een router en de DS201j is bedaard aangesloten op de router.

Ik heb alle handleidingen gevolgd, maar mijn TV kan de NAS niet vinden en de NAS kan mijn TV niet vinden, alleen mijn computer.

edit: oplossing gevonden. De synology firewall had de DLNA poorten uitgezet. Ik heb ze aangezet en alles werkt nu.

[ Voor 51% gewijzigd door Lisadr op 05-04-2013 23:39 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat je mappen aanmaken, hoofdmappen gedeelde mappen in je NAS niet gewoon via je windowsverkenner kan? Moet dat altijd via browser, configuratie scherm, gedeelde mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 22:12
Nee, google even naar "toegang NAS oid". Dat resulteert in:
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=487

Vervolgen verschijnt de NAS/map gewoon tussen netwerken. Ik neem aan dat dit is wat u bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Beste gebruiker,

Het IP-adres [190.254.140.156] heeft 3 mislukte pogingen gedaan om aan te melden bij SSH die wordt uitgevoerd op ************ binnen 5 minuten, en werd geblokkeerd om Sat Apr 6 08:06:45 2013.

met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation

Wat zie ik over het hoofd?

Ik heb nu voor het gemak maar SSH op de Syno in de routerconfig en terminal uitgezet. En deze attempt is van NA het uitzetten.
Op mijn router heb ik poort 22 al als virtual server aangemaakt naar een poort ergens tussen de 5000 en 8000. Echter heb ik nog steeds "last" van mensen die proberen binnen te komen.

Is er nog iets anders wat ik kan doen (behalve alles uitzetten) om dit te voorkomen, want eigenlijk gebruik ik het van buitenaf toch ook wel regelmatig.

IP blocking staat al ingeschakeld op 3 attempts in 5 minuten

[ Voor 9% gewijzigd door jdwrist op 06-04-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
Heb zelf ook een vraag. Ik heb recentelijk een NAS aangeschaft voor backup doeleinden. Ik wil een laptop (windows 7 geloof ik) compleet backuppen (hij moet in z'n geheel 'beschermd zijn''.
Ik ben niet thuis in het backuppen via NAS. Deed voorgaande backups eigenlijk altijd direct/eenmalig naar een externe hdd en via de windows tools.

Kunnen iemand mij een backup programma aanraden (heb forum doogespit maar kwam niet bij relevante delen)?
Het liefst zou ik denk ik een initiele backup maken en daarna incrementele backups (dit scheelt ruimte en dan is toch mijn complete laptop beschermd right?)
Ik las over Data replicator 3. Is deze geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Heb je niet per ongeluk alsnog poort 22 ook open staan?

Ik krijg nooit die meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

cypher21 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:13:
Heb je niet per ongeluk alsnog poort 22 ook open staan?

Ik krijg nooit die meldingen
ik hoef het forwarden toch alleen op de router te doen

onder het kopje virtual server ip adres internal port 22 ip en udp external port bij. 8034

dat is toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, forwarden hoeft alleen op de router.
Maar als je poort 22 al open had staan, kan het best zijn dat die nog steeds open staat.

Je kunt prima 10 externe poorten forwarden naar poort 22 op de NAS

[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 06-04-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

hoe kan ik poort 22 dichtzetten op mijn router (sitecom WLR-6100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:03
jokapo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:31:
hoe kan ik poort 22 dichtzetten op mijn router (sitecom WLR-6100)
Staat deze standaard open dan, lijkt me niet echt heel handig maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

schumi2004 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:45:
[...]

Staat deze standaard open dan, lijkt me niet echt heel handig maargoed.
Op de router staat hij geforward naar poort 8021 bijv.

Extern is 22 dus niet open intern wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47

kraats

Ik rol

Zet de Syno misschien met UPNP alsnog op je router poort 22 open?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

kraats schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:38:
Zet de Syno misschien met UPNP alsnog op je router poort 22 open?
mijn syno maakt wel connectie via upnp hoe kan ik zien of dat hij hem op mijn router opengooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik ga er van uit dat dat soort info wel in de logs van je router te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:09:
[...]

Voor de gemiddelde gebruiker is de System Log plus mogelijkheid om naar HTML/CSV te exporteren meer dan voldoende lijkt me ... en dan is er ook nog Syslog Server.
Als je allerlei extra's wilt, zou je er zelf ook wat moeite voor kunnen doen. Scriptje in SQL is geen rocket-science hoor ...
Dat zou natuurlijk makkelijker moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

kraats schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:37:
Ik ga er van uit dat dat soort info wel in de logs van je router te vinden is.
Nou ik heb de hoop maar opgegeven. Het maakt geen verschil of dat ik een regel aanmaak in de portforward of in de virtual server van mijn router. Doen doet hij het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
WWAS schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:12:
Heb zelf ook een vraag. Ik heb recentelijk een NAS aangeschaft voor backup doeleinden. Ik wil een laptop (windows 7 geloof ik) compleet backuppen (hij moet in z'n geheel 'beschermd zijn''.
Ik ben niet thuis in het backuppen via NAS. Deed voorgaande backups eigenlijk altijd direct/eenmalig naar een externe hdd en via de windows tools.

Kunnen iemand mij een backup programma aanraden (heb forum doogespit maar kwam niet bij relevante delen)?
Het liefst zou ik denk ik een initiele backup maken en daarna incrementele backups (dit scheelt ruimte en dan is toch mijn complete laptop beschermd right?)
Ik las over Data replicator 3. Is deze geschikt?
Ja, maar als je het had geprobeerd was je zelf ook tot die conclusie gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

jokapo schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:31:
Nou ik heb de hoop maar opgegeven. Het maakt geen verschil of dat ik een regel aanmaak in de portforward of in de virtual server van mijn router. Doen doet hij het niet 8)7
Niet te snel opgeven natuurlijk ;)
Als je eens in je router onder 'advanced settings' UPnP uitzet. Kun je in ieder geval zien of dat verschil maakt. Ik zag die instelling in deze manual staan. Ik neem aan dat jij die ook hebt.
Volgens mij moet je inderdaad met 'virtual server' werken. Een 'port forward' is alleen één-op-één doorzetten onder hetzelfde poortnummer. Met virtual server vul je 'lokale ip van je Synology', poort 22, tcp, 'poort die je extern wilt gebruiken' in.

[ Voor 51% gewijzigd door kraats op 07-04-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
mrwolf schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:50:
[...]

Ja, maar als je het had geprobeerd was je zelf ook tot die conclusie gekomen. ;)
Ik begrijp je reactie niet helemaal? Bedoel je "ja" - data replicator is geschikt voor de taken die ik aanduidde?
Ik heb het programma nog niet zelf geprobeerd omdat het instellen/inwerken (precies weten hoe en wat) vast wel wat tijd kost en dit zonde zou zijn als ik er vervolgens achter kom dat 'iedereen' hier een ander programma gebruikt :).

Tot nu toe ben jij echter de enige die heeft gereageerd, dus ik zal maar voor Data replicator gaan dan. Bedankt voor je reactie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

WWAS schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:57:
Ik begrijp je reactie niet helemaal? Bedoel je "ja" - data replicator is geschikt voor de taken die ik aanduidde?
Ik heb het programma nog niet zelf geprobeerd omdat het instellen/inwerken (precies weten hoe en wat) vast wel wat tijd kost en dit zonde zou zijn als ik er vervolgens achter kom dat 'iedereen' hier een ander programma gebruikt :).

Tot nu toe ben jij echter de enige die heeft gereageerd, dus ik zal maar voor Data replicator gaan dan. Bedankt voor je reactie :).
Ik denk dat een vraag als deze snel ondersneeuwt. Ik gebruik zelf geen Data replicator, maar gewoon de Windows-backupfunctie. Daar kun je natuurlijk ook gewoon mee beginnen, omdat je dat toch al kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

pitchdown schreef op zondag 07 april 2013 @ 08:44:
Dat zou natuurlijk makkelijker moeten kunnen :)
Niet als je maar één van de zeer weinigen bent met deze vraag. Dan wordt het maatwerk om dit te bouwen en is het dus niet makkelijk meer.
Hetgeen het dichtst in de buurt komt is de Syslog-server, volgens mij. Deze zet op \\<ipadresvanjesyno>\syslog zijn database en archive neer. Maar het blijft in database-vorm en niet plaintext. Is ook wel logisch, omdat je het veel meer moet structureren om het doorzoekbaar te maken.

Edit: sorry.. dubbelpost.. was ff vergeten dat ik de laatste was die gereageerd had

[ Voor 6% gewijzigd door kraats op 07-04-2013 10:27 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Inmiddels al een weken zeer tevreden over mijn DS212J voor zakelijke toepassingen, dat ik een paar dagen terug een DS213 heb gekocht voor mijn media-collectie. Alleen wat mij opgevallen is, is dat ik vanuit het interne netwerk niet middels WebDAV naar mijn externe IP kan. Ik heb de NAS hier thuis staan, die heeft (als voorbeeld) een IP 192.168.1.1. Aangezien ik mijn laptop ook veel buitenshuis gebruik, heb ik poorten opengezet voor die NAS.

Als ik bijvoorbeeld op een andere locatie ben, kan ik de NAS via WebDAV benaderen met gebruik van mijn externe IP, dat werkt dus. Alleen als ik thuis ben, kan ik dat IP niet gebruiken en moet ik het interne IP adres gebruiken. Hebben jullie een idee hoe ik dat op kan lossen? Het vreemde is dat ik bijvoorbeeld SABnzbd wel gewoon kan gebruiken met het externe IP, of ik nu thuis of op een andere locatie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Zitten hier misschien crontab-gurus.
Ik probeer het sorteren van fotos te automatiseren (lukte al half, maar niet volautomagisch) en heb in de crontab een exiftool command gezet. Nu draait deze echter niet:

code:
1
exiftool -r   '-FileName<CreateDate' -d /volume1/photo/\%Y/\%y\%m/\%y\%m\%d_\%H\%M-\%S_\%\%f.\%\%e  -P /volume1/SdCopy/

Ik kwam er achter dat %-tekens niet juist gelezen worden en er een /-teken voor moet om dat te corrigeren. Toch draait de taak niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 15:20
Ik ben van plan om een NAS te kopen. Gezien de software lijkt een nas van synology of qnap de beste keus. De synology lijkt toch op softwarematig gebied beter te zijn. Omdat dit mijn eerste aankoop van een nas wordt zal een goedkopere prima voldoen, de DS112J lijkt me een goed apparaat.
De nas zal voornamelijk worden gebruikt om films en series mee te downloaden, en vervolgens naar mijn ps3 en ipadte streamen. Al even kort de tools bekeken; wekelijks automatisch downloaden van series, en vervolgens de ondertiteling erbij zoeken met een nas is wel erg aantrekkelk. Op dit moment download ik ze nog op mn computer, en zet deze vervolgens via een usb stick over, zodat ik ze op mn ps3 en dus op de tv kan bekijken.
Backups maken ben ik niet van plan, en dus zou een nas met 2 bays niet nodig zijn. Wel wil ik alle vakantiefoto's van een aantal jaren terug op de NAS zetten, zodat deze op elk apparaat in huis te bekijken zijn. Maar gezien de opslaggrootte van 1TB harde schijven is dat geen probleem.

Heb alleen (nog) geen verstand van het installeren van de hardeschijf, is dit erg lastig?
Softwarematig installeren in het netwerk zal geen probleem zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 07-04-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
dutchgio schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:16:
Ik ben van plan om een NAS te kopen. Gezien de software lijkt een nas van synology of qnap de beste keus. De synology lijkt toch op softwarematig gebied beter te zijn. Omdat dit mijn eerste aankoop van een nas wordt zal een goedkopere prima voldoen, de DS112J lijkt me een goed apparaat.
De nas zal voornamelijk worden gebruikt om films en series mee te downloaden, en vervolgens naar mijn ps3 en ipadte streamen. Al even kort de tools bekeken; wekelijks automatisch downloaden van series, en vervolgens de ondertiteling erbij zoeken met een nas is wel erg aantrekkelk. Op dit moment download ik ze nog op mn computer, en zet deze vervolgens via een usb stick over, zodat ik ze op mn ps3 en dus op de tv kan bekijken.
Backups maken ben ik niet van plan, en dus zou een nas met 2 bays niet nodig zijn. Wel wil ik alle vakantiefoto's van een aantal jaren terug op de NAS zetten, zodat deze op elk apparaat in huis te bekijken zijn. Maar gezien de opslaggrootte van 1TB harde schijven is dat geen probleem.

Heb alleen (nog) geen verstand van het installeren van de hardeschijf, is dit erg lastig?
Softwarematig installeren in het netwerk zal geen probleem zijn.
http://www.google.nl/url?...fcoPK8jvh2jx3BbB2La1YeDjQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe lang gaat een Synology ongeveer mee? Als ik namelijk een duurder apparaat neem en over 2 jaar al weer toe ben aan de volgende, dan vind ik het een beter idee of eerst een goedkopere te proberen en pas later een duurdere te nemen. Als ze bijv. 7 jaar meegaan, dan kan ik het voor mezelf ook wel verantwoorden om met de 413 of 412+ te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
weet iemand misschien hoe een 2e symlink werkend te krijgen?
ik heb namelijk mijn NN naar een andere map gekopieerd en een nieuwe symlink gemaakt naar die 2e map.

in de web/ map staat deze er ook bij.
echter kan ik de map niet webbased benaderen want dan krijg ik de synology melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 15:20
Dat is dus prima te doen ;)
Wordt een nas erg warm? Ik ben namelijk van plan om de nas in een kast neer te zetten, waar ook mn computer in zit. Al zal die na de installatie van de nas zelden meer aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:18:
Hoe lang gaat een Synology ongeveer mee? Als ik namelijk een duurder apparaat neem en over 2 jaar al weer toe ben aan de volgende, dan vind ik het een beter idee of eerst een goedkopere te proberen en pas later een duurdere te nemen. Als ze bijv. 7 jaar meegaan, dan kan ik het voor mezelf ook wel verantwoorden om met de 413 of 412+ te beginnen.
Waar ga je het voor gebruiken? Een Ferrari koop je ook niet om boodschappen mee te doen en kinderen naar school te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
MAher schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:51:
Zitten hier misschien crontab-gurus.
Ik probeer het sorteren van fotos te automatiseren (lukte al half, maar niet volautomagisch) en heb in de crontab een exiftool command gezet. Nu draait deze echter niet:

code:
1
exiftool -r   '-FileName<CreateDate' -d /volume1/photo/\%Y/\%y\%m/\%y\%m\%d_\%H\%M-\%S_\%\%f.\%\%e  -P /volume1/SdCopy/

Ik kwam er achter dat %-tekens niet juist gelezen worden en er een /-teken voor moet om dat te corrigeren. Toch draait de taak niet. Iemand een idee?
Je kan er ook een script van maken en dat script aanroepen in je cronjob
Dit is even een voorbeeld wat ik gebruik maar dan weet je even wat de bedoeling is.

Je maakt een cronjob met een regel (tussen 0 3 * * * root sh, dat zijn TABS anders werkt de job niet.)
code:
1
0 3 * * * root sh /volume1/homes/scripts/foto.sh >>/volume1/homes/scripts/foto.log 2>&1

Het deel >> en verder maakt een log file aan zodat je altijd kunt controleren als er iets niet goed gaat.

je maakt dan een script met de naam foto.sh
Daarin stop je alles wat je wilt uitvoeren.

Begin het script met
code:
1
2
#!/bin/bash
hier jou opdrachten

om te testen kun je het script ook aanroepen in putty om te testen.
code:
1
sh /volume1/homes/scripts/foto.sh

Voordeel vindt ik dat je cronjob overzichtelijk blijft en zo is het ook beter te beheren.

Mogelijk dat het via deze weg beter gaat werken omdat je verder je cronjob niet steeds hoeft aan te passen , te herstarten etc.

Wil je het toch op de andere manier maak het dan eerst via een script zodat je handig steeds kunt testen.
Daarna kun je regels overnemen in je cronjob.

Je weet dan zeker dat het goed werkt. Nu weet je niet of het in de uitvoer zit of in de cronjob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:29:
[...]

Waar ga je het voor gebruiken? Een Ferrari koop je ook niet om boodschappen mee te doen en kinderen naar school te brengen.
  1. media streamen: films, series en foto's kijken, op PS3, laptop en smartphone
  2. media streamen naar nog nieuw te kopen audiosysteem / tv tuner (tv-uitzendingen / hdd-opnamen opslaan / backuppen?)
  3. images en backups maken en terugzetten
  4. bestanden vanaf thuis en vanaf laptop in buitenland benaderen
  5. geautomatiseerd downloaden
  6. een virusscanner of andere beveiliging draaien
  7. printer benaderen
En dat alles zonder overkill, maar ook zonder teleurstellingen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 07-04-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIVDSL
  • Laatst online: 08-08 12:45
Ik overweeg om de RADIUS server package voor wireless lan toegang te gaan gebruiken. Het ziet er veel belovend uit, iedereen een eigen login (dus makkelijk in te trekken als er iemand onstlagen wordt of iets dergelijks) en ook nog eens dezelfde als op de NAS, dus geen extra accounts instellen.

Ik zit echter met de volgende zorg. Stel dat iemand in de buurt een netwerk opzet met dezelfde ssid als onze wlan, kunnen dan de username en password combinaties opgevangen worden als de gebruiker het verkeerde netwerk kiest?

Ik lees in verschillende bronnen van alles over SSL certificaten die dit zouden moeten voorkomen. Heb daar zelf verder geen ervaring mee (behalve dan die standaard self signed dingen), maar ik begrijp dat een SSL certificaat altijd gekoppeld moet zijn aan een domain name. Op het locale netwerk bestaat dat voor zover ik weet niet (alleen de hostname van de NAS). Hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen dat ik een officieel certificaat hebt dat gesigned is door een root authority? En hoe relateert dit certificaat dan naar het ssid van het wlan?

Ik heb momenteel geen wireless access point die dit ondersteunt dus kan het ook niet even testen. Wat krijg je bij poging tot connecten precies te zien over het certificaat? Bijvoorbeeld naam van het bedrijf aan wie het uitgegeven is?

p4 1,7 ghz, gigabyte 8IE, 768 MB DDR, Leadtek Geforce2 64mb AGP tv-out, Western Digital 80 gb 7200 rpm 2mb cache, HP CD-Writer+ 8290 4x/4x/24x, NEC ND-1300A, Creative Inspire 5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat is meer een vraag over netwerktechnologie als een vraag over een synology package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:24:
[...]

Dat is dus prima te doen ;)
Wordt een nas erg warm? Ik ben namelijk van plan om de nas in een kast neer te zetten, waar ook mn computer in zit. Al zal die na de installatie van de nas zelden meer aangaan.
Ik heb mijn DS410 momenteel in een televisiekastje staan, naast mijn oude (draaiende) NAS (en naast mijn versterker, Wii en zooi DVD's). Het is vrij warm in het kastje, maar voor mijn gevoel niet te warm.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-04-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

MikeOO schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:30:
[...]

Je kan er ook een script van maken en dat script aanroepen in je cronjob
Thanks, dit was ik inderdaad ook aan het bekijken. Wel zo handig met wat voorbeeldjes, en dat log is zeker interessant.

Pagina: 1 ... 10 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]