• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 14:36
Sinds DSM 4.3 kan een gebruiker zijn wachtwoord aanpassen als hij hem niet meer weet. Dit gebeurt door de gebruiker een e-mail te sturen. Het probleem is alleen dat in die e-mail een link staat met het interne IP-adres van de Syno. Kortom: dat werkt alleen als ze bij mij thuis zitten.

Weet iemand waar ik dat kan instellen? Ik werk niet met DDNS, omdat ik een DNS entry heb gemaakt, die verwijst naar mijn NAS via het externe IP-adres.

Weet iemand waar ik deze host kan invullen, zodat deze in correct in de e-mail komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds DSM4.3 dat mijn load average hoog oploopt zodra mijn NAS wat gaat doen.

Andere dit ook gemerkt? Mijn NAS is merkbaar minder responsive dan onder DSM4.2

Heb nu een rsync taak lopen intern naar een andere NAS. Ik haal maar 3.5MB (ipv 8 a 10MB), cpu load 68% maar load average : 2.4 a 2.6 bij 1, 5, 15min). Dit zat altijd stuk onder de 2, wat goed is.

Mmm, raar maar het is met alles.. zelfs een eenvoudige usb3 kopieractie is teveel gevraagd (zit nu tussen de 40 a 50MB waar ik tegen de 90 verwacht).

Even aankijken, restart heeft niks opgelost maar als het zo blijf ga ik terug naar 4.2. Bizar performance impact.. Meerdere apps openen duurt eeuwigheid...

[ Voor 31% gewijzigd door Quakie op 30-08-2013 13:19 . Reden: extra onzin euh info erbij ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

DukeBox

loves wheat smoothies

robertobadjo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:05:
welke file moet je daarvoor editten dan? heb je dar een beschrijving voor?
Handmatig moet je middels mdadm een linear array maken met alleen je SSD erin.
Vervolgens kan je deze toevoegen als raid cache. In flashcache.conf kun je overigens je read policy aanpassen naar writeback. Het voordeel is dat write niet zo veel geheugen nodig heeft en wel direct een flinke boost geeft maar met een array zonder mirror wel een risico heeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb sinds gisteren het probleem dat een HDD de status 'crashed' heeft. smart testen kunnen niet uitgevoerd worden. Nu heb ik al een nieuwe HDD aangeschaft ter vervanging. Alleen wat ik raar vindt is dat de de hdd nog gewoon kan benaderen en dat ik op dit moment zelfs alle bestanden aan het overzetten ben. Ik zou hieruit opmaken dat de hdd niet kapot is ? Mijn vraag is dan ook, is deze hdd echt kapot of kan ik hem straks formateren, opnieuw installeren in de synology en zal deze dan gewoon weer werken ?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2l9pfko.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zxrp94.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29
Grote kans dat je disk nog prima draait, maar dat er kapotte sectoren zijn. Meestal betekent dit dat je de disk nog kunt gebruiken maar niet per se alle data eraf kunt halen. Je top 1 prio is dan ook kopieren. Verder niet aan/uit zetten of tests/scans op doen, gewoon kopieren. Daarna proberen te formatteren en de sectoren op een disk te checken en/of SMART uit te lezen. Dat is zegt dat ie gecrashed is is al weer een treedje erger dan dat ie zegt dat er een smart error is (heb ik wel 's gehad, als een disk te lang deed over spinup bijvoorbeeld).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
Zelf afgelopen week ook gehad. Had al paar weken de melding dat volume 2 SMART errors had. Gewoon genegeerd en na 1 week vakantie kwam de melding bij opstarten dat volume 2 crashed was. Data er toen ook nog af kunnen halen. Vervolgend volume removed en opnieuw proberen te creëren, maar dat lukte niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Couchpotato is wel beetje gevoelig, geinstalleerd, films toegevoegd, library toegevoegd. Toen leek ie al niets meer te doen en nu wil die niet meer herstarten.

Enfin, eerst DSM 4.3 er maar op zetten, dan maar weer kijken.

Edit, nope, start niet meer op.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-08-2013 20:51 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 20:13
Ik zit met een probleem: Mijn zusje wil vanuit amerika 50GB aan foto's backupen.

Dus ik heb CloudStation ingesteld voor haar zodat ze in de toekomst ook andere dingen kan backupen.
Vervolgens wil ik de upload en download voor overdag flink beperken, aangezien ons internet niet zo snel is (2,5km van centrale max 10Mbit down en 1Mbit up helaas :( )

- Bij speedlimit voor 1 user kan ik echter geen speed limit voor cloud station instellen
- bij verkeerbeheer in de firewall kan ik niet instellen dat ze snachts alle down-snelheid mag gebruiken maar overdag niet.

Weet iemand een oplossing?
Of kan ik haar beter een backup laten maken met data-replicator? (indien dat wel onder netwerk-backup van speedlimit valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb al een tijdje last van dat mappen en bestandsnamen met speciale characters (ë bv) niet goed worden weergegeven. Hij verplaatst deze dan met een underscore. De map is echter ontoegankelijk en je kunt ook niets renamen/verwijderen e.d.

Via WinSCP kan ik wel het e.e.a. doen, maar eigenlijk wil ik ook gewoon dat het in Explorer oke werkt. (een map met mp3-tjes naar winamp ofzo verslepen gaat nu bv niet).

Zal vast een simpele instelling ergens zijn, maar een googlezoektocht leverde niet veel op (wel 2 topics op het synology forum, maar zonder antwoord).

Hoop dat iemand dit antwoord weet :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Klopt het dat sinds DSM 4.3 de locale op de CLI ook standaard op UTF-8 staat? Was net namelijk er verbaasd toen ik upgrade van 4.2 beta naar 4.3 dat mijn locale op de CLI UTF-8 was, en dat ik dit dus niet meer hoefde aan te passen via de toolchain. Iets wat ik normaal wel altijd moest na een upgrade omdat anders mijn Poker database in PostgreSQL niet meer wilde starten op de Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 21:30
Mijn popcorn Hour C300 kan na de 4.3 upgrade geen verbinding meer maken met NFS. Meerdere mensen daar last van met een media streamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:56:
Mijn popcorn Hour C300 kan na de 4.3 upgrade geen verbinding meer maken met NFS. Meerdere mensen daar last van met een media streamer?
Zojuist getest met mijn Dune en geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:56:
Gebruik zelf een Xtreamer Ultra met XBMC en NFS werkt na de upgrade nog steeds prima.
Ook mijn oude Xtreamer 1 werkt ook nog steeds prima met de shares na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[DS211j]

Moet ik mij al voorbereiden op het kopen van een nieuwe schijf wanneer er een I/O fout optreedt in één van de twee schijven? Ze draaien in RAID 1, met in het achterhoofd dat dit een keer gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 21:30
MikeOO schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

Gebruik zelf een Xtreamer Ultra met XBMC en NFS werkt na de upgrade nog steeds prima.
Ook mijn oude Xtreamer 1 werkt ook nog steeds prima met de shares na de upgrade.
Ik zoek mij en ongeluk..... krijg het niet werkend! Ik zie de NFS share naar de NAS wel, maar als ik deze aanklik dan krijg ik ene ERR4 van de Popcorn Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Even een vraagje over de Media indexer. Weet iemand hoe je de default folders kan aanpassen?

Ik heb in /volume1/music/ een map met die heet "complete albums" hier zitten al mijn albums in met correcte tag's, album hoezen e.d. en deze wil ik graag wel geindexeerd hebben in audiostation.

Ik heb echter ook een map in /volume1/music genaamd "various artists" die ik niet geindexeerd wil hebben. Dit zijn namelijk allemaal losse nummers, met incorrecte tags, filenames e.d. die mijn hele audio station overhoop gooit. Ik krijg het echter niet voorelkaar dit te splitsen omdat audiostation default alle mappen onder /volume1/music indexeerd.

Is dit aan te passen via een "hack", bijv files aanpassen via SSH, of moet ik echt voor die various map een nieuwe share maken, iets dat ik eigenlijk wil voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Ik zoek mij en ongeluk..... krijg het niet werkend! Ik zie de NFS share naar de NAS wel, maar als ik deze aanklik dan krijg ik ene ERR4 van de Popcorn Hour.
Misschien komt het door de upgrade van NFS met versie 4? misschien dat popcorn daar niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Kan iemand mij helpen Domoticz op een DS213+ draaiende te krijgen, Ik volg deze handleiding, echter loop vast op ./bootstrap. Dan krijg ik deze error.
DiskStation> ./bootstrap
---------------------------------------------
CMake 2.8.11.2, Copyright 2000-2012 Kitware, Inc.
C compiler on this system is: gcc
Error when bootstrapping CMake:
Cannot find appropriate C++ compiler on this system.
Please specify one using environment variable CXX.
See cmake_bootstrap.log for compilers attempted.
Log of errors: /volume1/@tmp/cmake-2.8.11.2/Bootstrap.cmk/cmake_bootstrap.log"

Log hiervan staat hier. Het heeft te maken met compilen volgens mij, echter snap het probleem niet want heb gcc wel geïnstalleerd. Heeft iemand het verlossende antwoord, google heeft tot nu toe ook niet voor mij de gewenste resultaten opgeleverd.

[ Voor 0% gewijzigd door steef84 op 31-08-2013 15:57 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik zie dat je een andere versie van cmake gedownload hebt dan in de handleiding st aan 2.8.11.2 vs 2.8.10.0 misschien dat dit de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
Goed gezien Dennism. Heb echter eerst de versie van de tutorial geprobeerd, daarna de laatste versie van het web. Beide versies geven dezelfde fout. De fout zit hem in dit gedeelte van het log:
------------------------------------------
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__adddf3@GLIBC_2.3.3'
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__muldf3@GLIBC_2.3.3'
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__fixunsdfsi@GLIBC_2.3.3'
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__floatsidf@GLIBC_2.3.3'
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__extendsfdf2@GLIBC_2.3.3'
/opt/lib/gcc/powerpc-linux-gnuspe/3.4.6/../../../../powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so: undefined reference to `__subdf3@GLIBC_2.3.3'
collect2: ld returned 1 exit status
Test failed to compile

Hij kan niet compilen met gcc, echter weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ben er ook geen expert in, hoop iemand die dit leest wel ;). Wil gaan experimenteren met Domoticz en heb daarvoor benodigde hardware aangeschaft, maar loopt even vast op het installeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:53
@ steef84

het compilen gaat wel goed, het linken niet. de error gaat over het niet kunnen vinden van glibc functies. Vergelijk met deze vraag op SO http://stackoverflow.com/...-timer-settimeglibc-2-3-3

De linker hint daar '/usr/bin/ld: note: 'timer_settime@@GLIBC_2.3.3' is defined in DSO /lib64/librt.so ...'
M.a.w. waar is librt.so en staat die op een of andere manier in de makefile??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
Even lekkere noob vraag, weet niet of ik hier in het juiste subforum voor ben.

Ik ben het pw van NZBGet blijkbaar vergeten, enig idee hoe ik dit kan restoren? Heb al allerlei combinaties geprobeerd maar niets werkt helaas, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

EDIT: als ik dan toch met noob vragen bezig ben: hoe kan ik het instellen dat ik een e-mailtje krijg zodra er in een topic is gereageerd waarin ik op 'geabonneerd' ben? Ik zie wel het 'bookmark' maar dat is volgens mij niet wat ik zoek.

EDIT: Via Winscp nzbget.conf gevonden en daar login data gevonden, nu even checken dat die niet meer om log-in vraagt :)

[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 31-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:46:
Even een vraagje over de Media indexer. Weet iemand hoe je de default folders kan aanpassen?

Ik heb in /volume1/music/ een map met die heet "complete albums" hier zitten al mijn albums in met correcte tag's, album hoezen e.d. en deze wil ik graag wel geindexeerd hebben in audiostation.

Ik heb echter ook een map in /volume1/music genaamd "various artists" die ik niet geindexeerd wil hebben. Dit zijn namelijk allemaal losse nummers, met incorrecte tags, filenames e.d. die mijn hele audio station overhoop gooit. Ik krijg het echter niet voorelkaar dit te splitsen omdat audiostation default alle mappen onder /volume1/music indexeerd.

Is dit aan te passen via een "hack", bijv files aanpassen via SSH, of moet ik echt voor die various map een nieuwe share maken, iets dat ik eigenlijk wil voorkomen.
control panel: media indexering service.. rechter tab..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

Ik overweeg een DS213+ aan te schaffen om voornamelijk beelden van IP-camera's op te slaan. Daarnaast wat algemeen saving/sharing/backupping van films en dergelijke. Tot slot zal de NAS ingezet worden voor het downloaden van Torrents. Iemand advies?

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 31-08-2013 20:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
ik heb een interessante nieuwe APC UPS gevonden, de APC GS Pro 500 Lithium Ion UPS.

Grootste voordeel is een netwerkaansluiting.

http://www.apc.com/produc...G500-JP&tab=documentation

Nog niet voor Europa, maar zal wel komen.

Werkt blijkbaar ook met Synology NASsen.
http://www.storagereview....ro_500_lithium_ion_review

[ Voor 16% gewijzigd door abusimbal op 31-08-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Quakie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:26:
[...]

control panel: media indexering service.. rechter tab..
Die kan dus net niet ge-edit worden op die plek, dat is een fixed entry, dat is het hele probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Hangt er voornamelijk van af hoeveel je het allemaal wilt gebruiken, denk ik. Qua specs moet de DS213+ je losse wensen wel kunnen uitvoeren, maar of het echt samen kan? De processor is een 1 GHz dual core en het apparaat heeft 512 MB geheugen.

Verder heb je twee harddisk slots, dan kom je maximaal op 8TB storage als je niet voor RAID 1 kiest (kost dan ook nog eens 400 euro). Zelf heb ik een 1512+ (1GB geheugen) die ik voor Logitech Media Server gebruik. Iedere player zorgt voor een server proces van ongeveer 100 MB. (Ik zal er niet snel 10 SB Touches bij krijgen, maar goed). Het geheugen gebruik van jouw applicaties kan misschien wat te veel worden met maar 512MB.
Met een 4 of 5 sleuven systeem met uitbreidbaar geheugen heb je er vast langer plezier van, omdat je dan eenvoudig met twee goedkopere schijven kunt beginnen. Ook al is de aanschafprijs van het apparaat hoger...

Vergelijk: http://www.synology.com/p...mpare_list%5B%5D=DS213%2B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

jbbrans

NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:38:
Couchpotato is wel beetje gevoelig, geinstalleerd, films toegevoegd, library toegevoegd. Toen leek ie al niets meer te doen en nu wil die niet meer herstarten.

Enfin, eerst DSM 4.3 er maar op zetten, dan maar weer kijken.

Edit, nope, start niet meer op.
- Heb je het probleem meteen na installatie of als je de nas of couchpotato een keer herstart hebt?
- Heb je de logs en dergelijke op een usb stick geplaatst?

Dit had ik namelijk en ik kwam er achter dat als je de usb stick ext4 formateert en daarna gebruikt voor logs, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Pimpam schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:11:
Ik zit met een probleem: Mijn zusje wil vanuit amerika 50GB aan foto's backupen.

Dus ik heb CloudStation ingesteld voor haar zodat ze in de toekomst ook andere dingen kan backupen.
Vervolgens wil ik de upload en download voor overdag flink beperken, aangezien ons internet niet zo snel is (2,5km van centrale max 10Mbit down en 1Mbit up helaas :( )

- Bij speedlimit voor 1 user kan ik echter geen speed limit voor cloud station instellen
- bij verkeerbeheer in de firewall kan ik niet instellen dat ze snachts alle down-snelheid mag gebruiken maar overdag niet.

Weet iemand een oplossing?
Of kan ik haar beter een backup laten maken met data-replicator? (indien dat wel onder netwerk-backup van speedlimit valt)
10 Mbit is iets van 3,5 GB per uur? 50 GB is binnen 16 uur. Laat ze toch een dag je verbinding volproppen?! Hoeveel UP heeft ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Of laat haar de 50GB aan foto's op splitsen in packs van 5-10GB en iedere nacht een pack uploaden wanneer hier geslapen wordt en zij toch wakker is. bijv. via FTP. Dan wanneer haar 50GB over is alles in een cloudstation map stoppen zodat ze vanaf dan iedere nacht kan bij syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
jbbrans schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:05:
[...]

- Heb je het probleem meteen na installatie of als je de nas of couchpotato een keer herstart hebt?
- Heb je de logs en dergelijke op een usb stick geplaatst?

Dit had ik namelijk en ik kwam er achter dat als je de usb stick ext4 formateert en daarna gebruikt voor logs, dan gaat het wel goed.
Logs idd op USB stick gezet en sindsdien problemen; had al bedacht de config terug te zetten zodat de logs weer lokaal staan. Ik zie overigens wel logs op de stick staan. Kan ik de stick formatteren vanuit syno zelf, of moet ik dat even op m'n mac doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
@ biomass

mijn gezochte libm.so staat in /volume1/@optware/powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so met een symlink (denk ik) naar /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so. Neem dus aan dat dit dus geen standaard locatie is voor de compiler. Kan jou genoemde makefile nergens vinden. Als ik dit google kom ik wel wat onbeantwoorde topics tegen met hetzelfde probleem maar geen oplossing. Compilen is lastiger dan tutorials volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 12:25

jbbrans

NiGeLaToR schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:14:
[...]

Logs idd op USB stick gezet en sindsdien problemen; had al bedacht de config terug te zetten zodat de logs weer lokaal staan. Ik zie overigens wel logs op de stick staan. Kan ik de stick formatteren vanuit syno zelf, of moet ik dat even op m'n mac doen?
Dat kan je via je nas doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Probeer het eens via deze manier. Dit is wel voor XBMC maar dat maakt niets uit aangezien het om NFS gaat. Vooral stap 10 t/m 14 niet vergeten daarna uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:14:
[...]

Hmm.. Ik had hier ook last van maar heb het toen even laten zitten. Vervolgens dacht ik de stick even naar ext4 te formatteren en de mappen e.d. terug te zetten, maar helaas start SickBeard nu ook niet meer op. (ik heb alle applicaties uitgeschakeld voordat ik ging formatteren of gegevens ging overzetten)

Ik krijg nu een foutmelding "Failed to run the package service.". Helaas geen foutmeldingen in de logs. Gelukkig start SABnzbd wel nog goed op. Dacht wellicht na een Python update dat het zou kunnen werken, maar helaas. Iemand een zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
JPtjeeNL schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:22:
[...]

Hmm.. Ik had hier ook last van maar heb het toen even laten zitten. Vervolgens dacht ik de stick even naar ext4 te formatteren en de mappen e.d. terug te zetten, maar helaas start SickBeard nu ook niet meer op. (ik heb alle applicaties uitgeschakeld voordat ik ging formatteren of gegevens ging overzetten)

Ik krijg nu een foutmelding "Failed to run the package service.". Helaas geen foutmeldingen in de logs. Gelukkig start SABnzbd wel nog goed op. Dacht wellicht na een Python update dat het zou kunnen werken, maar helaas. Iemand een zelfde probleem gehad?
Inmiddels heb ik naast Plex ook videostation weer draaien, dus de kans dat de disk ooit nog uitgaan is sowieso redelijk uitgesloten. Zal de logs maar terugplaatsen op m'n syno en kijken of ie weer wil werken.
Wat doet ie als ik de usb disk verwijder, de logs zelfs op een wel bestaande plek zetten of stoppen de apps dan met werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:52:
[...]

Inmiddels heb ik naast Plex ook videostation weer draaien, dus de kans dat de disk ooit nog uitgaan is sowieso redelijk uitgesloten. Zal de logs maar terugplaatsen op m'n syno en kijken of ie weer wil werken.
Wat doet ie als ik de usb disk verwijder, de logs zelfs op een wel bestaande plek zetten of stoppen de apps dan met werken? :P
Plex heb ik maar uitgezet. Voor mezelf kan ik er weinig extra mee. Zorgt Video Station er dan voor dat de harddisk niet meer in idle gaan? Doet Audio Station dat ook dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat er in downloadstation geen zoekresultaten worden weergeven omdat Belgische providers Kickasstorrents blokkeren? Is er een work-arround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb een DS213+ en elke keer als ik via ssh inlog is de bootstrap weer ongedaan gemaakt. Ik moet elke keer de bootstrap laden voor ik bijv. Nano kan gebruiken. Hoe zorg ik dat ie dit onthoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws29
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik gebruik DS Audio op mijn iphone om muziek te streamen van mijn ds410j naar mijn Marantz SR7005. Dat werkt vaak goed, maar soms lijkt de netwerkverbinding tijdelijk onderbroken te worden. DS Audio laat dan een pop up zien, waarin ik moet kiezen voor een speler en mijn Marantz staat daar dan even niet meer bij. Na enkele seconden tot een minuut wachten is hij er opeens weer. Ik heb op dit forum één andere melding gevonden van een soortgelijk probleem, maar geen oorzaak of oplossing. Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 18:59

DukeBox

loves wheat smoothies

pws29 schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:16:
Ik gebruik DS Audio op mijn iphone om muziek te streamen van mijn ds410j naar mijn Marantz SR7005.
Hoe is de iPhone gekoppeld aan je Marantz.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
clonedonkey schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:54:
Ik heb sinds gisteren het probleem dat een HDD de status 'crashed' heeft. smart testen kunnen niet uitgevoerd worden. Nu heb ik al een nieuwe HDD aangeschaft ter vervanging. Alleen wat ik raar vindt is dat de de hdd nog gewoon kan benaderen en dat ik op dit moment zelfs alle bestanden aan het overzetten ben. Ik zou hieruit opmaken dat de hdd niet kapot is ? Mijn vraag is dan ook, is deze hdd echt kapot of kan ik hem straks formateren, opnieuw installeren in de synology en zal deze dan gewoon weer werken ?
Inmiddels alle data overgezet en het volume verwijderd. Nieuw volume aangemaakt met de volledige test van 10 uur ofzo. Nu staat er dat de volume status normal is. Alleen als ik naar hdd management ga staat er dat de smart status abnormal is en de status normal. Smart testen kunnen ook niet worden uitgevoerd. Heeft de hdd echt het loodje gelegd of is er nog iets anders dat ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

clonedonkey schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:06:
[...]

Inmiddels alle data overgezet en het volume verwijderd. Nieuw volume aangemaakt met de volledige test van 10 uur ofzo. Nu staat er dat de volume status normal is. Alleen als ik naar hdd management ga staat er dat de smart status abnormal is en de status normal. Smart testen kunnen ook niet worden uitgevoerd. Heeft de hdd echt het loodje gelegd of is er nog iets anders dat ik kan proberen ?
Misschien werkt de disk nog wel OK, maar geeft de SMART-test aan dat ie binnenkort op instorten staat en dat het wel tijd is om een plan B te bedenken? ;)

Misschien dat je iets wijzer wordt met het commando smartctl op de CLI.
Bijvoorbeerd: smartctl -a /dev/hdx (x = a, b, c etc).
Je ziet iets uitgebreidere info over de laatste test en je ziet een history over de laatste 20 tests.

Zie je evt. afwijkende SMART-waarden? Current pending sector, raw read error rate en dergelijke. Soms komt de disk door de SMART-test, maar oplopende tellertjes zijn wel reden om 'm goed in de gaten te houden. Ik plak zo'n beetje om de maand de output van smartctl in een Excelletje, zo hou ik een beetje bij of er opeens veranderingen in de SMART-waarden zijn.

Zelf zou ik de disk vervangen en aan een PC hangen. Meestal heeft de fabrikant van de harddisk een eigen diagnose-programma waarmee uitgebreider is te testen: bijv. dlgdiag voor Western Digital. Ik heb ook een keer disk met veel SMART-errors gereanimeerd via een low level format: hij draait nu nog steeds goed.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er hier ook Synology gebruikers met TimeBackup een backup tussen 2 Synologys maken? Initieel is dit vrij snel aan de gang te krijgen (met SSH versleuteld op de standaard poort 22). Ik ben nu al weken bezig om dit via een andere (niet standaard SSH poort) te doen. Ik heb allerlei posts gelezen waarin mensen aangeven dat dit goed te doen is (portforwarding aanpassen mbv fixed IP adressen, SSH configuratie veranderen op beide Synologys) maar ik krijg het niet aan de gang. De bestanden die ik op beide Synologys heb aangepast zijn:
- /etc/ssh/sshd_config
- /etc.defaults/ssh/sshd_config
- /etc/ssh/ssh_config
- /etc/services

- Is er een andere manier om secure dit soort backups te maken tussen 2 Synologys?
- Is Rsync zelf met behulp van scripts gebruiken echt een optie?
- Zou het opzetten van een VPN tussen beide Synologys om op die manier makkelijker Time Backup te gebruiken een optie zijn? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

biomass schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:33:
[...]
Hangt er voornamelijk van af hoeveel je het allemaal wilt gebruiken, denk ik. Qua specs moet de DS213+ je losse wensen wel kunnen uitvoeren, maar of het echt samen kan? De processor is een 1 GHz dual core en het apparaat heeft 512 MB geheugen.
Weet je ook hoe het zit qua motion detection? Is dat iets dat de DS zelf kan doen of dien je dat op camera niveau te regelen? Nu heb ik namelijk een extra systeem draaien met iSpy omdat motion detection via een dergelijke applicatie beter werkt dan wat de camera zelf aanbiedt. Dit heeft wel een flinke impact qua CPU usage dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat de DS213+ te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LuNaTiC schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:39:
Ik heb al een tijdje last van dat mappen en bestandsnamen met speciale characters (ë bv) niet goed worden weergegeven. Hij verplaatst deze dan met een underscore. De map is echter ontoegankelijk en je kunt ook niets renamen/verwijderen e.d.

Via WinSCP kan ik wel het e.e.a. doen, maar eigenlijk wil ik ook gewoon dat het in Explorer oke werkt. (een map met mp3-tjes naar winamp ofzo verslepen gaat nu bv niet).

Zal vast een simpele instelling ergens zijn, maar een googlezoektocht leverde niet veel op (wel 2 topics op het synology forum, maar zonder antwoord).

Hoop dat iemand dit antwoord weet :)
Heeft hier niemand ooit last van gehad en/of een antwoord op dit probleem?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wel last van, en ik hernoem ze via SCP of de terminal.
Maar heb tot dusver geen andere oplossing gevonden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TommyGun schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:21:
[...]

Weet je ook hoe het zit qua motion detection? Is dat iets dat de DS zelf kan doen of dien je dat op camera niveau te regelen?
Kan de DS zelf binnen Surveillance Station. Werkt bij mij prima met een DS111 (1 camera).

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 02-09-2013 10:46 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
LuNaTiC schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:25:
[...]

Heeft dat hiermee te maken?
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=422

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gizz schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:44:
[...]

Kan de DS zelf binnen Surveillance Station. Werkt bij mij prima met een DS111 (1 camera).
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
[...]

Ik had hier alleen last van met bestanden die ik via SABnzbd gedownload had, daar zit een optie in om dit op te lossen (al werkt het niet helemaal 100%).

Dat doe je in SABnzbd dmv Config -> Categories bij default category kies je bij scripts voor CharTranslator.py
Afbeeldingslocatie: http://i43.servimg.com/u/f43/15/93/13/30/sabnzb11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
draaien jullie al de nieuwste DSM release? Ik loste dit altijd op door UTF-8 op de cli ook te installeren/ te activeren.

Echter bij DSM 4.3 was ik blij verrast ineens default UTF-8 op de cli te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dennism schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:13:
draaien jullie al de nieuwste DSM release? Ik loste dit altijd op door UTF-8 op de cli ook te installeren/ te activeren.

Ben dit probleem op 4.3 nog niet tegen gekomen. maar heb ook bijna niets gedownload afgelopen week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tijdje terug discussie over Syno's met dual lan optie - verkeer forceren over beide poorten zonder dat je ze bundelt in een manageble switch. Dat had ik gedaan en verkeer werd verspreid, nu heb ik die firewall rules verwijderd en het verkeer gaat als daarvoor over beide poorten heen. Dus je hoeft ze niet eens aan te laten staan, blijkbaar blijft het gewoon zoals het was. Dus ging alles over poort 1 blijft dat zo, ging het over 2 blijft het ook zo. Grappig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
EricEric752 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:01:
Heeft er iemand een idee hoe je snel een album uit Photo Station weg kunt gooien? Het volgende is het geval. Ik heb een album aangemaakt met een paar duizend foto's die ik via Synology Assistant heb geupload, zodat de thumb sneller worden gegenereerd. Bij nader inzien wil ik dit album onderverdelen in sub directories.

Om dat relatief snel te bereiken heb ik gewoon op het file system de hele directory weggegooid, dus inclusief alle thumbnails en daarna ben ik weer begonnen met het uploaden van de foto's via Synology Assistant.

Tot mijn verrassing en frustratie worden de oude foto's nog steeds weergegeven in Photo Station. Niet echt natuurlijk, want alle foto's en thumbnails zijn weg, maar in de vorm van placeholders met het bekende draaiende icon dat ook wordt getoond als er nog geen thumbnails zijn.

Daarna heb ik geprobeerd het album via de web interface van Photo Station weg te gooien, maar dan gebeurd er gewoon helemaal niets. Ook na uren is het album er nog en het aantal foto's is exact gelijk gebleven. Foto's individueel weggooien lukt wel, maar daarmee kunnen er slechts 30 per keer worden geselecteerd om te verwijderen, dus dat zou dagen gaan duren. "Alles selecteren" is een optie, maar als ik die kies gaat Photo Station iets doen en komt nooit meer terug.

Ik wil gewoon het album snel en efficient via het FS kunnen verwijderen in plaats van gebruik te maken van Photo Station.
(zoiets) heb ik ook gehad, en ik heb het volgende gedaan. Terugzetten van de foto's zoals je voor het deleten had gedaan (de ongewenste mapstructuur). Daarna toch via de webinterface de map verwijderen (select all). Je hoeft niet te wachten tot alle thumbs weer zijn aangemaakt.
Het is niet de snelste manier, maar al je foto's kan je volledig verwijderen...
Probeer het eerste met een klein aantal foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Gizz schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:44:
[...]

@steef84
Ik gebruik die functie zelf niet, maar ik was voor mij zelf dus verrast door het geheugen gebruik van de officiele LMS package. 1 instance trekt 10% van het geheugen. Met 2 x squeezeplay actief zit ik dan al op 30%. (Onze SB Touch staat 'altijd' aan)
Kijkend naar wat jij wilt dacht ik dat de 213+ wel eens te klein kan zijn. Hoeveel camera's heb je? Hoeveel video history wil je bewaren en op welke resolutie? Moet alles motion alarm kunnen geven? Hoeveel diskruimte wil je overhouden voor download/NAS/backup storage? Met 2 hd sleuven ben je vrij beperkt in keuze voor opslag ruimte, aangezien alleen 2, 3 of 4 TB schijven interessant zijn, afhankelijk van je budget..

@Gizz: hoeveel CPU en geheugen gebruikt jouw DS111 voor Surveillance Station met die ene camera? Welke DSM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21

update, net wat gedownload, en werkt op 4.3 nog niet goed.

Mag ze weer gaan hernoemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws29
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
DukeBox schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:42:
[...]

Hoe is de iPhone gekoppeld aan je Marantz.
De iphone is via wifi gekoppeld aan mijn thuisnetwerk. Zowel de marantz als de nas 410j zijn aangesloten via een wired verbinding. Ik gebruik de meest recente versies van ds audio, audio station en de media server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
steef84 schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:13:
@ biomass

mijn gezochte libm.so staat in /volume1/@optware/powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so met een symlink (denk ik) naar /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib/libm.so. Neem dus aan dat dit dus geen standaard locatie is voor de compiler. Kan jou genoemde makefile nergens vinden. Als ik dit google kom ik wel wat onbeantwoorde topics tegen met hetzelfde probleem maar geen oplossing. Compilen is lastiger dan tutorials volgen :)
Ja als je de tutorial precies past op jouw situatie, versies enz. is compilen makkelijk. :)
De tutorial compileert voor ARM, jij wil voor PowerPC platform compilen. De gcc test zou rekening moeten houden met het kiezen van de juiste floating point support in glibc, De unresolved externals zijn namelijk floating point functies. Het kan ook zijn de default compiler flags voor g++ niet goed staan (b.v. wel of geen nof flag)..

Leesvoer:
http://stackoverflow.com/...y-strange-linker-behavior
http://sourceforge.net/p/domoticz/tickets/18/ Cross-compiling voor Domoticz heeft nog kinderziektes
http://elinux.org/Toolchains
http://stackoverflow.com/...ference-between-g-and-gcc
http://sourceware.org/ml/crossgcc/2002-05/msg00011.html

Btw. Welke bootstrap heb je gebruikt?

Hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

biomass schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:45:
[...]
@Gizz: hoeveel CPU en geheugen gebruikt jouw DS111 voor Surveillance Station met die ene camera? Welke DSM gebruik je?
Omdat ik net las dat DSM 4.3 uit is even die geïnstalleerd :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1uzPrlT1iB0tZBb0CTxyIAMC/medium.png
Klikbaar.

Vanaf de rode lijn staat mijn webcam (wifi) aan. De invloed op de grafiek is behoorlijk verwaarloosbaar dus. Je merkt het vooral rechts aan de download van ongeveer 300 tot 400KB/s. Dit alles is met zaken als NZBget en Sickbeard op de achtergrond aan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:40
cypher21 schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:54:
[...]

update, net wat gedownload, en werkt op 4.3 nog niet goed.

Mag ze weer gaan hernoemen...
Zoals hierboven ook aangegeven, gewoon het chartranslator.py script los over de map met de bestanden heen runnen. Script zit standaard bij de synocommunuty package van sabnzbd.

Haalt alle fouten er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
[...]

Ik laat elke nacht alle opnames van een Humax PVR naar mijn NAS kopiëren zodat ik alles opnames overal kan bekijken. Maar met bepaalde opnames gaat dit dus idd ook fout. Masterchef Australië heeft de ë in de bestandsnaam en na het kopiëren gaat dit fout. Omdat ik geen zin heb elke dag dit te gaan hernoemen Google gebruikt en een script gevonden en dat werkt perfect.

Ik laat elke nacht na het kopiëren dit script lopen in de map opnames en daarna probleem opgelost.

Ik heb in de homefolder een map scripts gemaakt. Daar plaats ik een bestand met de naam: tekens
Hierin plak je onderstaande code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/opt/bin/bash

if [ "$1"X = "-fX" ] ; then
    CMD="mv"
    echo This program will actually rename directories and/or files
    echo Please re-index afterwards
    shift
else
    CMD="echo"
fi

if [ "$1"X = "X" ] ; then
    echo $0: folder
    exit
else
    if [ -d "$1" ] ; then
        dir=$1
    else
        echo $1 does not exist
        exit
    fi
fi

#first we need to find directories
echo starting from $dir looking for directories

SAVEIFS=$IFS
IFS=$(echo -en "\n\b")

for folder in `find "$dir" -type d` ; do
    folder_non_ascii=${folder//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${folder}" != "${folder_non_ascii}" ] ; then
        [ -d "${folder}" ] && $CMD "${folder}" "${folder_non_ascii}"
    fi
done

#then we need to find files
echo starting from $dir looking for files

for file in `find "$dir" -depth -type f` ; do
    file_non_ascii=${file//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${file}" != "${file_non_ascii}" ] ; then
        $CMD "${file}" "${file_non_ascii}"
    fi
done
IFS=$SAVEIFS

Vervolgens pas je de cronjob (/etc/crontab) bestand aan met de volgende regel

code:
1
0 6 * * * root /volume1/homes/scripts/tekens -f /volume1/opnames

let op tussen 0 6 * * * *etc TABS gebruiken en geen spaties anders wordt de cronjob niet uitgevoerd.
/volume1/opnames pas je aan naar de folder waar je het script wil laten uitvoeren.

Daarna de Cronjob herstarten en je hebt er geen omkijken meer naar.
code:
1
2
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dit was te verwachten. De 4TB RED versie van WD. Helaas nog geen prijzen bekend, maar dat zijn vast e n zeker weer premiumprijzen. Maken iets meer geluid dan de andere versies, maar rest komt overeen.

http://nl.hardware.info/r...nog-meer-ruimte-in-je-nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

biomass schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:45:
[...]

@steef84
Ik gebruik die functie zelf niet, maar ik was voor mij zelf dus verrast door het geheugen gebruik van de officiele LMS package. 1 instance trekt 10% van het geheugen. Met 2 x squeezeplay actief zit ik dan al op 30%. (Onze SB Touch staat 'altijd' aan)
Kijkend naar wat jij wilt dacht ik dat de 213+ wel eens te klein kan zijn. Hoeveel camera's heb je? Hoeveel video history wil je bewaren en op welke resolutie? Moet alles motion alarm kunnen geven? Hoeveel diskruimte wil je overhouden voor download/NAS/backup storage? Met 2 hd sleuven ben je vrij beperkt in keuze voor opslag ruimte, aangezien alleen 2, 3 of 4 TB schijven interessant zijn, afhankelijk van je budget..
* TommyGun bedoel je? :)

2 camera's, waarvan de ene camera opneemt met 640x480 en de andere 1280x720. Videohistorie is niet zo omvattend wat dat betreft. Ik heb nu een limiet van om en nabij de 50G waarna oude beelden weggegooid worden (maar op 50G kan ik aardig wat beelden kwijt).

4TB is meer dan zat voor mij, wellicht 2TB ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Paar dagen terug mijn eerste Synology aangezet, DS412+. Hoofdtaken worden Usenet downloads, Plex en Time machine. Ben een voor een de mooie mogelijkheden voor het downloaden aan het installeren, werkte oorspronkelijk altijd met sabnzbd+ (met rss). Maar de mogelijkheden met couchpotato en sickbeard die ik nu zie denk ik, waarom heb ik dit niet eerder gedaan/gevonden. _/-\o_
Anyhow, hier en daar loopt dit dus al, maar ik kom nu bij ondetitels. Voor series heb ik dit niet echt nodig, bij de films graag wel. Ben er achter dat er nu 2 mogelijkheden zijn, Subliminal en Auto-Sub. Heb net Subliminal geinstalleerd, ben benieuwd of het wat doet.

Vraag is, iemand hier nog suggesties aangaande automatisch downloaden van ondertitels?
Ook nzb providers heb ik ook nog niet echt kaas van gegeten, wat zijn de beste settings daarvoor? (of mogen we het hier daar niet over hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Boeiend schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:14:
Paar dagen terug mijn eerste Synology aangezet, DS412+. Hoofdtaken worden Usenet downloads, Plex en Time machine. Ben een voor een de mooie mogelijkheden voor het downloaden aan het installeren, werkte oorspronkelijk altijd met sabnzbd+ (met rss). Maar de mogelijkheden met couchpotato en sickbeard die ik nu zie denk ik, waarom heb ik dit niet eerder gedaan/gevonden. _/-\o_
Anyhow, hier en daar loopt dit dus al, maar ik kom nu bij ondetitels. Voor series heb ik dit niet echt nodig, bij de films graag wel. Ben er achter dat er nu 2 mogelijkheden zijn, Subliminal en Auto-Sub. Heb net Subliminal geinstalleerd, ben benieuwd of het wat doet.

Vraag is, iemand hier nog suggesties aangaande automatisch downloaden van ondertitels?
Ook nzb providers heb ik ook nog niet echt kaas van gegeten, wat zijn de beste settings daarvoor? (of mogen we het hier daar niet over hebben?)
Auto Sub is alleen voor series en niet voor films. Subliminal kan wel voor films downloaden.

NZB providers hebben geen beste instellingen. Je vult de link in + API key (die krijg je als je inlogt op de betreffende site met je account) en meer is het niet.
De kunst is dat je 1 a 2 goede moet vinden en dan loopt dat prima. Welke mag dan weer niet besproken worden. Zelf gebruik ik 1x een betaalde, althans je doet eenmalig een donatie voor 10 jaar of iets en Spotweb en daarmee werkt het prima.

Spotweb kun je ook zelf installeren op de NAS en die als NZB provider gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:51
Quakie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:08:
Nou dit was te verwachten. De 4TB RED versie van WD. Helaas nog geen prijzen bekend, maar dat zijn vast e n zeker weer premiumprijzen. Maken iets meer geluid dan de andere versies, maar rest komt overeen.

http://nl.hardware.info/r...nog-meer-ruimte-in-je-nas
Ondertussen staat er op Engadget een artikel dat de 4TB versie's 229 USD gaan kosten:

http://www.engadget.com/2013/09/03/wd-red-drive-refresh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
bum schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:35:
[...]

Misschien werkt de disk nog wel OK, maar geeft de SMART-test aan dat ie binnenkort op instorten staat en dat het wel tijd is om een plan B te bedenken? ;)

Misschien dat je iets wijzer wordt met het commando smartctl op de CLI.
Bijvoorbeerd: smartctl -a /dev/hdx (x = a, b, c etc).
Je ziet iets uitgebreidere info over de laatste test en je ziet een history over de laatste 20 tests.

Zie je evt. afwijkende SMART-waarden? Current pending sector, raw read error rate en dergelijke. Soms komt de disk door de SMART-test, maar oplopende tellertjes zijn wel reden om 'm goed in de gaten te houden. Ik plak zo'n beetje om de maand de output van smartctl in een Excelletje, zo hou ik een beetje bij of er opeens veranderingen in de SMART-waarden zijn.

Zelf zou ik de disk vervangen en aan een PC hangen. Meestal heeft de fabrikant van de harddisk een eigen diagnose-programma waarmee uitgebreider is te testen: bijv. dlgdiag voor Western Digital. Ik heb ook een keer disk met veel SMART-errors gereanimeerd via een low level format: hij draait nu nog steeds goed.
Ondertussen de schijf aan de pc gehangen, en de WD Data Lifeguard Diagnostics gedraaid. Eerst een uigebreide smart test gedaan, deze is gefaald. Toen de write zero's gedaan, dit lukte zonder problemen. Toen weer en smart test en deze faalt nog steeds. Kan ik nog iets anders doen of moet ik het toch opgeven ? En ik neem aan dat een schijf met smart error's niet goed meer werkt/te vertrouwen is ? Dit aangezien ik hem wel gewoon kan benaderen,formateren, data kopieeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Welke schrijven worden geadviseerd in de Synology nassen?
Ik had altijd de 3TB RED disken van WD op het oog, maar nu las ik dat redelijk wat mensen ook problemen hebben met deze RED disken.

Hij zal best veel verkocht worden en daardoor lees je vaker fouten.
Maar zo kwam ik ook tegen dat de Seagate 3TB (ST3000VN000) (ook een NAS disk) net wat betere performance biedt.

Zijn er tips? Voor nu is 4TB nog niet de moeite waard en houd ik het bij 3TB.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Is vanaf nu niet meer nodig:
SABnzbd 0.7.16 has been released
by shypike » September 2nd, 2013, 4:33 pm

When upgrading from 0.6.x, read this too: http://wiki.sabnzbd.org/introducing-0-7-0

Bug fixes
Fix false encryption alarms for some posts
Fix for faulty par2cmdline on some embedded Unix systems
Features
Add "password" box to Plush's job details page
Add special "sanitize_safe" to remove unsupported Windows characters on other platforms. This solves issues when using NAS shares from Windows.
Ik weet niet of nzbget dit ook ondersteund

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 04-09-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55

Bedoel je dit met UTF-8 op de commandline activeren?

En zo ja, is dat dus niet meer nodig vanaf 4.3? Dat zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:34
dfrenner schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:02:
Welke schrijven worden geadviseerd in de Synology nassen?
Ik had altijd de 3TB RED disken van WD op het oog, maar nu las ik dat redelijk wat mensen ook problemen hebben met deze RED disken.

Hij zal best veel verkocht worden en daardoor lees je vaker fouten.
Maar zo kwam ik ook tegen dat de Seagate 3TB (ST3000VN000) (ook een NAS disk) net wat betere performance biedt.

Zijn er tips? Voor nu is 4TB nog niet de moeite waard en houd ik het bij 3TB.
Je zit met beiden wel goed.

De Seagates hebben inderdaad een iets hogere prestatieniveau, maar REDs zijn de stilste schijven (zowel in geluid als trillingen) die ik ooit heb gehad (op SSD's na). Vooral voor een apparaat dat 24 uur per dag aan staat en ook aan de slag moet als ik thuis ben, kan ik het wel waarderen dat het enige geluid van de NAS ventilatoren komt.

Na aankoop heb ik mijn eerste 3x 3TB REDs ook een week laten proefdraaien in de nas (data overpompen, enkele keren afsluiten/opstarten en uiteindelijk SMART tests), geen kritische data erop gezet totdat ik wist dat ze in orde waren. Later heb ik ook de laatste 2 uitbreidingsschijven een weekje als aparte set laten draaien, voor ik ze aan het grote volume toevoegde.

Deels worden de problemen met de WD REDs (zoals vaker gemeld) ook veroorzaakt door de onvoorzichtige verzending van ketens zoals de MediaMarkt. De Seagate NAS schijven zullen hier niet zo snel aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Wat gebruiken jullie voor back-up van clients naar de NAS toe? Ik heb een tijdje CrashPlan geprobeerd. Geniaal programma omdat het nog 'weet' waar hij gebleven is en gaat rustig door. Daarnaast kun je door het openzetten van poorten gewoon via WAN back-uppen. (Handig voor de laptop) Helaas trok m'n DS212J het niet goed, waardoor de extensie vaak abrupt stopte of back-uppen niet mogelijk was.

Nu ben ik wat aan het experimenteren met SyncBack in sync mode, alleen gaat die iedere keer na een onderbreking het doel weer scannen op aanpassingen, wat natuurlijk de boel vertraagd.

Wat gebruiken jullie zoal? Het mooiste zou een programma zijn die op block-niveau werkt (dus direct na het opstarten van de PC begint met back-uppen), via WAN kan back-uppen (geen pré, i.v.m. het aanmaken van een SFTP verbinding, dat kan ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

renem schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:03:
[...]

Ik had hier alleen last van met bestanden die ik via SABnzbd gedownload had, daar zit een optie in om dit op te lossen (al werkt het niet helemaal 100%).

Dat doe je in SABnzbd dmv Config -> Categories bij default category kies je bij scripts voor CharTranslator.py
[afbeelding]
MikeOO schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:32:
[...]

Ik laat elke nacht alle opnames van een Humax PVR naar mijn NAS kopiëren zodat ik alles opnames overal kan bekijken. Maar met bepaalde opnames gaat dit dus idd ook fout. Masterchef Australië heeft de ë in de bestandsnaam en na het kopiëren gaat dit fout. Omdat ik geen zin heb elke dag dit te gaan hernoemen Google gebruikt en een script gevonden en dat werkt perfect.

Ik laat elke nacht na het kopiëren dit script lopen in de map opnames en daarna probleem opgelost.

Ik heb in de homefolder een map scripts gemaakt. Daar plaats ik een bestand met de naam: tekens
Hierin plak je onderstaande code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/opt/bin/bash

if [ "$1"X = "-fX" ] ; then
    CMD="mv"
    echo This program will actually rename directories and/or files
    echo Please re-index afterwards
    shift
else
    CMD="echo"
fi

if [ "$1"X = "X" ] ; then
    echo $0: folder
    exit
else
    if [ -d "$1" ] ; then
        dir=$1
    else
        echo $1 does not exist
        exit
    fi
fi

#first we need to find directories
echo starting from $dir looking for directories

SAVEIFS=$IFS
IFS=$(echo -en "\n\b")

for folder in `find "$dir" -type d` ; do
    folder_non_ascii=${folder//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${folder}" != "${folder_non_ascii}" ] ; then
        [ -d "${folder}" ] && $CMD "${folder}" "${folder_non_ascii}"
    fi
done

#then we need to find files
echo starting from $dir looking for files

for file in `find "$dir" -depth -type f` ; do
    file_non_ascii=${file//[^[:ascii:]]/}
    if [ "${file}" != "${file_non_ascii}" ] ; then
        $CMD "${file}" "${file_non_ascii}"
    fi
done
IFS=$SAVEIFS

Vervolgens pas je de cronjob (/etc/crontab) bestand aan met de volgende regel

code:
1
0 6 * * * root /volume1/homes/scripts/tekens -f /volume1/opnames

let op tussen 0 6 * * * *etc TABS gebruiken en geen spaties anders wordt de cronjob niet uitgevoerd.
/volume1/opnames pas je aan naar de folder waar je het script wil laten uitvoeren.

Daarna de Cronjob herstarten en je hebt er geen omkijken meer naar.
code:
1
2
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Dank allen voor deze posts! Ik ga me er in het weekend even in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:19
Heb sinds enkele dagen een DS 213. Deze hangt aan mijn Cisco modem/router van Ziggo. Aangezien ik een behoorlijke netwerk noob ben staat alles op standaard ingesteld bij zowel de router als de NAS. Media Server is ingeschakeld maar zowel de tv als de home cinema set zien de Diskstation niet of pas na heel lang wachten. Het stoppen en weer starten van de Media Server op de NAS maken 'm direct zichtbaar. Ik heb Media Server al eens geherinstalleerd. Wat kan ik doen om de Media Server direct zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
LuNaTiC schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:34:
[...]

[...]

[...]

Dank allen voor deze posts! Ik ga me er in het weekend even in verdiepen :)
Zoals ik vier posts boven je al postte ;)
Dit is niet meer nodig met de nieuwe sabnzbd, ff wachten tot het package is gecompiled, updaten en die optie aanzetten

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:19
Buffelkneer schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:08:
Heb sinds enkele dagen een DS 213. Deze hangt aan mijn Cisco modem/router van Ziggo. Aangezien ik een behoorlijke netwerk noob ben staat alles op standaard ingesteld bij zowel de router als de NAS. Media Server is ingeschakeld maar zowel de tv als de home cinema set zien de Diskstation niet of pas na heel lang wachten. Het stoppen en weer starten van de Media Server op de NAS maken 'm direct zichtbaar. Ik heb Media Server al eens geherinstalleerd. Wat kan ik doen om de Media Server direct zichtbaar te maken?
Staat de DS niet gewoon in slaapstand op het moment dat je de Media Server probeert te benaderen?
Je zou even met de DS kunnen werken (vanaf de pc) zodat je zeker weet dat de DS "wakker is" als je de TV of home cinema set aanzet.

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Buffelkneer schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:08:
Ik herken het probleem.
Mijn Samsung Smart TV herkent de Synology ook pas na enkele minuten, ook als deze niet in slaapstand staat. Wanneer je de DLNA apparatenlijst in Media Server vernieuwt wordt deze onmiddellijk herkend.

Is jouw Synology bedraad verbonden met de tv of via wifi?

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:14

John Doos

ClaudZaque

Heb een vreemd probleempje, net via v&a een 3 TB Red schijf binnen gekregen, doe ik hem in de nas blijft die maar gaan op, tiketiketiketik buzzzzzzz.

Lampje van disk1 is verder wel groen.

Nee

• Buffelkneer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:19
Leader98 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:48:
[...]

Staat de DS niet gewoon in slaapstand op het moment dat je de Media Server probeert te benaderen?
Je zou even met de DS kunnen werken (vanaf de pc) zodat je zeker weet dat de DS "wakker is" als je de TV of home cinema set aanzet.
Met hibernaten lijkt het niets te maken te hebben, dat heb ik vanochtend geprobeerd. Ook als ik anderhalf uur film heb gekeken via de NAS, moet ik daarna weer lang wachten of de media server stoppen en weer starten om 'm zichtbaar te krijgen.

Alles maakt draadloos verbinding met de NAS.

• Dennism
rintje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:18:
[...]

Bedoel je dit met UTF-8 op de commandline activeren?

En zo ja, is dat dus niet meer nodig vanaf 4.3? Dat zou mooi zijn!
Jup dat bedoelde ik. Wel vreemd dat het bij mij na de upgrade van 4.2 (met aangepaste UTF-8 via toolchain) naar 4.3 bij 4.3 het nog steeds UTF-8 is. Heb hier echter een backup NAS geupgrade van 4.2 naar 4.3 en daar is de locale Posix na de upgrade (enige verschil, ik heb een 411+ en dit op de zaak is een 412. Vroeger was bij mij volgens mij altijd de locale C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

NAS: Synology 213air / DSM 4.3
Client: Samsung laptop / Windows8
TV: Samsung UE46F8000
Plex: laatste versie via package center

Alles wired connected via een UPC Horizonbox.

Probleem: Als ik het ip adres opvraag via netwerk > netwerkinterface, dan zie ik 192.168.192.10 (staat bij manual want de DHCP van Horizon staat aan, echter Fing bevestigd dat de NAS op dit IP adres zit)

Wanneer ik echter op mijn laptop via http://192.168.192.10:5000/webman/index.cgi het Plex package opstart opent hij gewoon hetzelfde DSM van Synologie in een nieuwe tab (http://192.168.192.10:5000/webman/index.cgi).

Als ik via de TV het IP adres toevoeg geeft hij aan geen PMS te hebben gevonden.

Ik heb voorheen met dezelfde constructie wel Plex op TV gehad, alleen had ik toen de PMS op mijn laptop geinstalleerd. Erg onhandig omdat die dan aan moet blijven staan :|

Iemand een idee hoe ik mijn PMS scherm weer te zien krijg via laptop, en toevoeg bij TV?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yared schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:25:
NAS: Synology 213air / DSM 4.3
Client: Samsung laptop / Windows8
TV: Samsung UE46F8000
Plex: laatste versie via package center

Alles wired connected via een UPC Horizonbox.

Probleem: Als ik het ip adres opvraag via netwerk > netwerkinterface, dan zie ik 192.168.192.10 (staat bij manual want de DHCP van Horizon staat aan, echter Fing bevestigd dat de NAS op dit IP adres zit)

Wanneer ik echter op mijn laptop via http://192.168.192.10:5000/webman/index.cgi het Plex package opstart opent hij gewoon hetzelfde DSM van Synologie in een nieuwe tab (http://192.168.192.10:5000/webman/index.cgi).

Als ik via de TV het IP adres toevoeg geeft hij aan geen PMS te hebben gevonden.

Ik heb voorheen met dezelfde constructie wel Plex op TV gehad, alleen had ik toen de PMS op mijn laptop geinstalleerd. Erg onhandig omdat die dan aan moet blijven staan :|

Iemand een idee hoe ik mijn PMS scherm weer te zien krijg via laptop, en toevoeg bij TV?
Kan je wel de plex web interface bereiken http://192.168.192.10:32400/web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

ik had het adres al een keer geprobeerd maar zonder /web erachter.
Vond hem via de browser meteen en kreeg het welkomstscherm. Hij is nu aan het indexen.. zal nog wel even duren. _/-\o_

Dank voor de tip!

De app via DSM opent hij nog niet, blijft port 5000 pakken ipv 32400 8)7

De TV pakt het IP adres ook, UTP was stuk .... if everything fails, try the obvious.... |:(

Het indexen is waarschijnlijk de reden dat de PMS al twee keer weggevallen is, dus ik wacht nog even met het eindoordeel :)

Geen idee wat het nu was, maar ik zie hem in ieder geval en dat is waar de kids dit weekend blij mee zullen zijn :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in een 1513+ of de 1813+.

Ik heb 1 must, dat is dat ik 1080p kan laten transcode naar de ipad. ik zie hier dat dit lastig gaat worden, maar lees ook als je geen subs gebruikt dat het beter gaat. subs is voor mij optioneel.
Zou ik dan gewoon 1080P films kunnen kijken op mijn ipad met dsvideo of plex zonder subs?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Doos schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:10:
Heb een vreemd probleempje, net via v&a een 3 TB Red schijf binnen gekregen, doe ik hem in de nas blijft die maar gaan op, tiketiketiketik buzzzzzzz.

Lampje van disk1 is verder wel groen.
ik heb alleen maar wd red 3 TB schrijven erin, maar heb dat niet. Ik kan me ook niet herinneren dat hij dat in het begin wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik wil data van mijn oude NAS (crap linksys media hub) overzetten naar de Synology. Ik lukt me alleen niet om de NAS (die gewoon een gedeelde windows schijf is) zichtbaar te maken in File station. Iemand een suggestie? (lijkt me niet handig om berg dat via pc over te zetten als het ook direct van NAS naar NAS kan?
Laat maar, al gevonden:
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=475

[ Voor 12% gewijzigd door Boeiend op 06-09-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het eigenlijk mogelijk remote een soort browser op een Syno te draaien zodat je remote,
via die browser, op je eigen LAN terecht kan komen? Oftewel de Syno als een entrypoint gebruiken.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:16:
Is het eigenlijk mogelijk remote een soort browser op een Syno te draaien zodat je remote,
via die browser, op je eigen LAN terecht kan komen? Oftewel de Syno als een entrypoint gebruiken.
Hoe bedoel je dat? Wat is je doel?
Je kan een vpn server draaien. Is dat wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGreenNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:32:
Ik ben geïnteresseerd in een 1513+ of de 1813+.

Ik heb 1 must, dat is dat ik 1080p kan laten transcode naar de ipad. ik zie hier dat dit lastig gaat worden, maar lees ook als je geen subs gebruikt dat het beter gaat. subs is voor mij optioneel.
Zou ik dan gewoon 1080P films kunnen kijken op mijn ipad met dsvideo of plex zonder subs?

Bedankt
Volgens de spreadsheet van plex zelf is het niet mogelijk.
https://docs.google.com/s...LZ0JxSmc&usp=docslist_api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Update, de NAS is gevonden in de tv en via de web-interface, maar verdwijnt na onderbreken of afspelen van een serie/film. Ik sluit de Plex app dan af, en bij opnieuw opstarten komt hij er te staan (dit moet niet te snel gebeuren).

Ik heb de time out requests alvast op 30 seconden gezet.

Iemand die dit herkend?

Terzijde; ergste wat ik nu vrees is dat dit pas de opstelling direct op de UPC horizonbox is.
Straks ga ik ook mijn twee Sitecom's erbij zetten (X7 en X3) als danwel range-extender, danwel, wat mijn voorkeur heeft, DHCP en een veel betere kwaliteit wifi. Hou mijn hart vast als het n al problemen geeft. Iemand in de buurt van Zaanstad die eens lekker wil eten& drinken en mij komt helpen? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

job schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:38:
[...]

Hoe bedoel je dat? Wat is je doel?
Je kan een vpn server draaien. Is dat wat je wilt?
Nee, ik wil wat appliances via mijn NAS kunnen benaderen die ik remote niet kan benaderen (oftewel allen via mijn LAN benaderbaar zijn). Ik zou de Syno dan als een ingangspunt willen gebruiken (omdat ik dat remote wel op kan), dan een soort browser opstarten die me op bijv mijn Siemens Gigaset webpagina laat konen. Het idee van 'haasje over' noem ik het maar.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51
Tallguy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:17:
[...]

Nee, ik wil wat appliances via mijn NAS kunnen benaderen die ik remote niet kan benaderen (oftewel allen via mijn LAN benaderbaar zijn). Ik zou de Syno dan als een ingangspunt willen gebruiken (omdat ik dat remote wel op kan), dan een soort browser opstarten die me op bijv mijn Siemens Gigaset webpagina laat konen. Het idee van 'haasje over' noem ik het maar.
Kijk eens naar HAProxy.. die zou dat moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevonden en het is gelukt

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Na de update van 4.2 naar 4.3 zie ik iets raars bij mijn DS413.

Als de NAS in hybernate staat (groene led knippert, HD's spinned down) dan reageert deze anders wanneer ik bijvoorbeeld Windows verkenner start.
In 4.2, zodra verkenner gestart was ging de NAS uit hybernation. Ik heb een aantal drive-letters toegekend aan shared folders op de NAS en het weergeven van die drives in verkenner was voldoende om deze uit de hybernation te halen.

In 4.3 blijft de NAS in hybernation staan.
Als ik nu klik op één van die drives in verkenner gaat ie uit hybernate. Maar als ik kijk op de DS413, staat deze nog groen te knipperen. Na een korte tijd wordt de inhoud van de folder weergegeven en kan ik alles op de NAS benaderen. Alles werkt, maar de NAS blijft een lange tijd nog aangeven in hybernate te staan.
Dan opeens worden de andere leds groen.

Ook heb ik gezien dat als ik wel via verkenner de folders op de NAS kan gebruiken (de DS413 staat dan nog groen te knipperen) de webinterface het nog niet doet. Pas wanneer de NAS vicueel compleet alle leds heeft knipperen komt het loginscherm.
Dus ik kan eerder bij de bestanden dan dat ik de diskmanager kan gebruiken.

In 4.2 was dus het overgaan van hybernate naar volledig draaien voor zowel DiskStation als verkenner gelijk.

Zien jullie hier dit ook?

Daarbij heb ik het probleem dat de NAS nooit meer naar system hybernate gaat (blauw licht knippert). Maar dat kan wellicht liggen aan NZB en Download Station. Dat zijn de enige twee die ik heb draaien.
(In 4.2 exact dezelfde apps draaien, maar daar wel system hybernate).

Ik heb echter wel in 4.2 van synology een patch gekregen voor het hybernate probleem (daar ging deze in hybernate en na x minuten er weer uit). De patch had geholpen.

Dit was ook het enige punt waar ik bij 4.3 echt naar gekeken heb of hybernate werkt zoals verwacht. Het werkt echter anders dan 4.2 en system hybernate helemaal niet.

/EDIT
Ik heb zowel NZbget en Download station uitgeschakeld en als test hybernate op 10 minuten gezet (+60 daarna system hybernate) en gekeken wat er gebeurt. Ik heb de NAS eerst volledig uitgezet en opgestart met deze wijzigingen.
Na 10 min. keurig in hybernate, maar na langer wachten gaat de NAS niet naar system hybernate.

Mijn beschrijving van de leds heb ik voor de zekerheid nogmaals bekeken. Inderdaad, pas na klik op een shared folder gaat NAS uit hybernate en kan ik alles browsen terwijl de NAS nog lijkt in hybernate te staan (visueel dan mbv de knipper groene led). Ondertussen met diskstation pas kan aanloggen als na een tijdje de NAS wel visueel aangeeft uit hybernate te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Xymox op 08-09-2013 09:31 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 22:37
Situatie: DS410 met 3x 2TB in RAID 5. Nu wil ik de ruimte uitbreiden. Als ik 2 TB toevoeg dan hou ik 6TB over, maar hoeveel ruimte hou ik over als ik 3 of 4 TB toevoeg?
De schijven zijn ext3 geformatteerd. Is dit nu nog steeds het meest optimale?
Is het bovendien geen probleem als ik nu een WD Red toevoeg aan de RAID die nu uit Samsung F3's bestaat?

Bij voorbaat dank :)

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
ik heb een snel vraagje, ik heb een ds213j met 2x wd 2tb green drives erin. Ik lees op het internet verschillende dingen hierover. Moet ik nou wel of niet in de power management de schijven in hybernation laten gaan of conflict dit met de spin down firmware van de WD green disks?

wat ik overigens ook zie in de logs is dat mijn externe hdd iedere 10 minuten uit sleep komt. Hij is set om na 10 minuten in sleep te gaan dus het lijkt erop dat hij zichzelf er meteen uit haalt.. De disk wordt door niks gebruikt..

[ Voor 29% gewijzigd door z0rk0l op 08-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
Even een vraagje.
Ik heb nu een DNS323 met custom-firmware, waar 2 EXT4 geformatteerde schijven in zitten.
Als ik nu een Synology ds213 koop en deze schijven installeer, gaat hij ze dan alsnog formatteren?
Er staat namelijk 4TB data op, en ik mis de capaciteit om dat te backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
z0rk0l schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:31:
ik heb een snel vraagje, ik heb een ds213j met 2x wd 2tb green drives erin. Ik lees op het internet verschillende dingen hierover. Moet ik nou wel of niet in de power management de schijven in hybernation laten gaan of conflict dit met de spin down firmware van de WD green disks?

wat ik overigens ook zie in de logs is dat mijn externe hdd iedere 10 minuten uit sleep komt. Hij is set om na 10 minuten in sleep te gaan dus het lijkt erop dat hij zichzelf er meteen uit haalt.. De disk wordt door niks gebruikt..
Opgelost. Het was sickbeard en nzbget die hem actief hielden. Nu even kijken of ik wel nzbget aan kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
z0rk0l schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:37:
[...]

Opgelost. Het was sickbeard en nzbget die hem actief hielden. Nu even kijken of ik wel nzbget aan kan houden.
Log files naar externe hdd/usb, opgelost.
Pagina: 1 ... 32 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]