Na de update van 4.2 naar 4.3 zie ik iets raars bij mijn DS413.
Als de NAS in hybernate staat (groene led knippert, HD's spinned down) dan reageert deze anders wanneer ik bijvoorbeeld Windows verkenner start.
In 4.2, zodra verkenner gestart was ging de NAS uit hybernation. Ik heb een aantal drive-letters toegekend aan shared folders op de NAS en het weergeven van die drives in verkenner was voldoende om deze uit de hybernation te halen.
In 4.3 blijft de NAS in hybernation staan.
Als ik nu klik op één van die drives in verkenner gaat ie uit hybernate. Maar als ik kijk op de DS413, staat deze nog groen te knipperen. Na een korte tijd wordt de inhoud van de folder weergegeven en kan ik alles op de NAS benaderen. Alles werkt, maar de NAS blijft een lange tijd nog aangeven in hybernate te staan.
Dan opeens worden de andere leds groen.
Ook heb ik gezien dat als ik wel via verkenner de folders op de NAS kan gebruiken (de DS413 staat dan nog groen te knipperen) de webinterface het nog niet doet. Pas wanneer de NAS vicueel compleet alle leds heeft knipperen komt het loginscherm.
Dus ik kan eerder bij de bestanden dan dat ik de diskmanager kan gebruiken.
In 4.2 was dus het overgaan van hybernate naar volledig draaien voor zowel DiskStation als verkenner gelijk.
Zien jullie hier dit ook?
Daarbij heb ik het probleem dat de NAS nooit meer naar system hybernate gaat (blauw licht knippert). Maar dat kan wellicht liggen aan NZB en Download Station. Dat zijn de enige twee die ik heb draaien.
(In 4.2 exact dezelfde apps draaien, maar daar wel system hybernate).
Ik heb echter wel in 4.2 van synology een patch gekregen voor het hybernate probleem (daar ging deze in hybernate en na x minuten er weer uit). De patch had geholpen.
Dit was ook het enige punt waar ik bij 4.3 echt naar gekeken heb of hybernate werkt zoals verwacht. Het werkt echter anders dan 4.2 en system hybernate helemaal niet.
/EDIT
Ik heb zowel NZbget en Download station uitgeschakeld en als test hybernate op 10 minuten gezet (+60 daarna system hybernate) en gekeken wat er gebeurt. Ik heb de NAS eerst volledig uitgezet en opgestart met deze wijzigingen.
Na 10 min. keurig in hybernate, maar na langer wachten gaat de NAS niet naar system hybernate.
Mijn beschrijving van de leds heb ik voor de zekerheid nogmaals bekeken. Inderdaad, pas na klik op een shared folder gaat NAS uit hybernate en kan ik alles browsen terwijl de NAS nog lijkt in hybernate te staan (visueel dan mbv de knipper groene led). Ondertussen met diskstation pas kan aanloggen als na een tijdje de NAS wel visueel aangeeft uit hybernate te zijn.
[
Voor 15% gewijzigd door
Xymox op 08-09-2013 09:31
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j