Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet iemand of er voor een Synology (DS213 in mijn geval) een app bestaat a la Daemon Tools?
Heb wat 1 op 1 BR kopieen staan, maar dat soort directories snapt mijn Smart TV weer niet :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:04
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:07:
Weet iemand of er voor een Synology (DS213 in mijn geval) een app bestaat a la Daemon Tools?
Heb wat 1 op 1 BR kopieen staan, maar dat soort directories snapt mijn Smart TV weer niet :/
Je wilt dus een iso laten mounten zodat de mappenstructuur zichtbaar wordt? (Dat is wat DT doet..)
Kun je dan niet makkelijker gewoon die iso zelf uitpakken? :) (winrar kan dat dacht ik gewoon.)

*Indien je het andersom bedoeld dan kun je van die mapstructuur inderdaad ook gewoon weer in een ISO maken. :P

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 23-08-2013 15:49 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
Zo, mijn 411j (2 x 2 + 1Tb) en 211+ (2 x 3Tb) gaan vervangen worden door een 713+ :)
Gewoon ultiem verkrijgbare snelheid, stel nieuwe WD reds erin en gaan met die banaan.

Gooi ook mirror overboord, maar twijfel nog tussen striping en jbod. Bij jbod kan een disk die niet aangesproken wordt gewoon uitschakelen toch, of is die ook actief als de ander actief is?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NiGeLaToR schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
Zo, mijn 411j (2 x 2 + 1Tb) en 211+ (2 x 3Tb) gaan vervangen worden door een 713+ :)
Gewoon ultiem verkrijgbare snelheid, stel nieuwe WD reds erin en gaan met die banaan.

Gooi ook mirror overboord, maar twijfel nog tussen striping en jbod. Bij jbod kan een disk die niet aangesproken wordt gewoon uitschakelen toch, of is die ook actief als de ander actief is?
Anders ipv jbod gewoon losse volumes. Alleen heb je dan het nadeel dat een folder niet groter kan zijn dan 1 disk. Afhankelijk van wat je er op hebt staan en in hoeverre je dat zelf tactisch kan verdelen zodat elke folder genoeg ruimte heeft om te groeien hoeft dat niet een probleem te zijn. Heb dat zelf in mijn 213+ ook gedaan. 1 disk voor downloads en multimedia die ook beschikbaar is via DLNA en een disk met documenten share / backup en database met ruw foto en videomateriaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Orion84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:21:
[...]

Anders ipv jbod gewoon losse volumes. Alleen heb je dan het nadeel dat een folder niet groter kan zijn dan 1 disk. Afhankelijk van wat je er op hebt staan en in hoeverre je dat zelf tactisch kan verdelen zodat elke folder genoeg ruimte heeft om te groeien hoeft dat niet een probleem te zijn. Heb dat zelf in mijn 213+ ook gedaan. 1 disk voor downloads en multimedia die ook beschikbaar is via DLNA en een disk met documenten share / backup en database met ruw foto en videomateriaal.
Goed idee, gewoon 2 volumes. Voor mij dan ook zo'n indeling als je schetst:
1: foto/film/backup
2: downloads/services/ipcam/etc

Dan zou volume 1 gewoon lekker gaan tukken en alleen wakker worden voor de backup, scheelt toch weer beetje stroom.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SmiGueL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

Je wilt dus een iso laten mounten zodat de mappenstructuur zichtbaar wordt? (Dat is wat DT doet..)
Kun je dan niet makkelijker gewoon die iso zelf uitpakken? :) (winrar kan dat dacht ik gewoon.)
Eigenlijk net andersom. Ik heb de contents van een BR op disk staan, en ik wil die op de 1 of andere manier aanbieden. Beetje zoals WinDVD dat kan zeg maar - maar dan lieftst als plugin oid voor mediaStation :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

Eigenlijk net andersom. Ik heb de contents van een BR op disk staan, en ik wil die op de 1 of andere manier aanbieden. Beetje zoals WinDVD dat kan zeg maar - maar dan lieftst als plugin oid voor mediaStation :)
En anders unzippen op mediastation zonder tussenkomst van een pc :+
^^ * NiGeLaToR leest mee, herkenbaar probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Snapt je Smart TV wel iso's? Want dan zou je op zich natuurlijk die content gewoon kunnen inpakken in een iso image.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:07:
Ligt aan je smart TV, samsung kun je bijvooerd plex proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Mirx_NL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:54:
[...]

Ligt aan je smart TV, samsung kun je bijvooerd plex proberen.
Zover waren we, mijn LG heeft plex ook ingebouwd en die speelt het net zo min af. Dus moet er ergens iets omgezet worden - liefst in de syno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tijdens installeren stopt het proces er in ene mee en krijg ik de melding dat ik support maar moet contacten. De Syno lijkt gebricked.. is er nog wat te doen qua factory reset of is 'n nieuwe syno na 5 minuten al overleden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
NiGeLaToR schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:23:
Tijdens installeren stopt het proces er in ene mee en krijg ik de melding dat ik support maar moet contacten. De Syno lijkt gebricked.. is er nog wat te doen qua factory reset of is 'n nieuwe syno na 5 minuten al overleden? :(
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Wat voor een Synology heb je trouwens?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Orion84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:36:
Snapt je Smart TV wel iso's? Want dan zou je op zich natuurlijk die content gewoon kunnen inpakken in een iso image.
Mijn LG (LM760s) snapt geen ISO's. Wel MKV's overigens :)

En dat Plex ook een optie is snap ik, maar dat is zo reactief als een slak die net uit zijn winterslaap komt. MediaStation is imho veel en veel fijner en sneller. Ik ben speciaal omdat ik Plex wilde draaien van een 213+ naar een 213 gegaan (omruiling), maar als ik zie hoeveel CPU plex snoept en hoe traag het is had ik dat beter niet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:57:
Mijn LG (LM760s) snapt geen ISO's. Wel MKV's overigens :)
^^ Je ideale oplossing! ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, theoretisch wel. Maar dan moet ik alsnog converteren etc. En dat wil ik juist niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DS713+

Thx btw, dit had ik moeten vinden, maar tussen babyluiers enzo door lukt dat minder goed :F

Edit: Lastig; status hangt weer op 'upgrading'. Nu maar even laten gaan zo? 'Connection lost' zegt de installatie tool, maar moet maar even afwachten dan maar?
Edit2: Refresh in de config tool laat 'm al niet meer zien, wederom gebricked. Awesome :(
Edit3: na wat motivatie kwam de ingebouwde installatie helper naar boven, die laat ik het nu installeren. Wellicht ging het uploaden van het image niet goed.
Edit4: We hebben beeld! :) Thx!

[ Voor 55% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-08-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

cypher21 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:22:
lol, heel herkenbaar, vooral het stukje "de andere baas overtuigen"

Ik heb uiteindelijk toch voor de 413 gekozen, met 2x3tb. zit inmiddels al 3x3tb in trouwens.
Achteraf had ik liever de 412+ gekocht, maar de eerste uitgave van destijds €700 was toch wel de grens, €800 kreeg ik er iig niet doorheen.

Volgens mij heb je niet echt opties om geld te "besparen" op dit soort dingen
Ach ja, ik heb de boel gewoon zelf betaald. De andere baas zag er het nut deels wel (en dus deels niet) van in.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Dubbeldrank schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:42:
Ik zit met een DS213j met het probleem dat Windows 8 Backup wel een backup van de libraries kan maken, maar zodra hij een system image wil opslaan krijg ik een error 0x807800C5. Iemand een idee wat de oplossing is? Als ik er op Google krijg ik de meest uiteenlopende oplossingen, maar voor ik daar aan ga beginnen vraag ik liever even of iemand een werkende oplossing gevonden heeft.
Niemand die een idee heeft?

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Quakie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:36:
[...]

Meeste vragen zijn basic vragen maar vooruit.

1) Het is niet echt beter, het is meer dat een vaste letter soms een probleem kan geven omdat bijv je share z is en deze even niet beschikbaar is en je bijv je oude usb stick erin zet die daarvoor ook z was dat hij niet zichtbaar is onder windows7. Goed Alfabet is lang dus lekker veilig midden zitten zou het geen probleem moeten zijn. (map station is het om je makkelijker te maken)
2) Als je 1x goed je nas instelt , is er geen reden om te inloggen. Ik vermoed dat ergens een setting niet goed staat.. Check even of media server aanstaat en indexeert? Normaal (DNLA staat aan dus) zie je een mediaplayertje met je NAS naam, als je dit ziet kan Windows media player gewoon je muziek afspelen zonder gedoe.. Het duurt even om 12000 nummers te indexeren uiteraard maar daarna werkt het redelijk vlot. Als je sterren wilt activeren moet je schrijf rechten hebben (mp3 wijzigt, bij itunes is dat apart geregeld). Als je tags goed zijn zie je die in WMP.. FLAC weet ik niet of WMP dat standaard kan afspelen.
3) Ja dat is om te zorgen dat ie lokaal erbij kan (daar geef je de ok op). Je kunt dus in DSM bij je mijn documenten bijv..
4) McAvee ligt aan je versie. Ik heb een 213+ en heb alleen die andere. En ja ik scan eens in de zoveel tijd. Systemscan is gescheduled rest niet omdat het meer dan 16uur duurt (3Tb compleet vol hier).
5) Beveiliging is wat je wilt.. Als je admin uitzet, je hebt goede combinaties van users en paswoord en bovendien is gast uitgeschakeld zit je al redelijk veilig.. behalve als je veel poorten opzet van buitenaf. Op die manier kan boze buitenwereld rechtstreeks bij je nas. Je kunt je nas ook beveiligen met de firewall maar dat geeft weer meer kans op problemen.
Nog even terugkomend op je antwoorden:
1) Hoe heb jij het dan opgelost? Zou je het ideaal gezien ook zonder stationsletter moeten kunnen laten werken?
2) ik moet alleen inloggen bij DSM, of moet dat dus ook zonder kunnen.
5) admin gebruk ik dan waarschijnlijk dus alleen de keren dat ik daadwerkelijk iets in wil stellen en voor de rest van de tijd gewoon een nieuw account met zo min mogelijk rechten.

Hopelijk heb ik morgen de gelegenheid om er weer meer te rommelen.

Het liefst zou ik van het weekend CP, SB en Sab werkend krijgen en ervoor zorgen dat XBMC helemaal functioneert met gebruik van de NAS. Ondertussen heb daarover ik dit gevonden:

http://ozymandyaz.blogspo...-nas-as-mysql-server.html
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/
http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/
http://www.robvanhamersve...imate-xbmc-media-backend/
https://docs.google.com/d...cUO2dE67YjpPFs/edit?pli=1
CodeCaster: Automagisch series en films binnenhengelen
https://github.com/rembo10/headphones/wiki/Installation
http://www.synocommunity.com/faq

Wellicht zijn deze links ook interessant voor andere Synology-gebruikers!

Echter, ik begrijp hier en daar ook dat deze handleidingen ofwel niet geheel geschikt zijn voor Windows, of gewoonweg niet meer up to date zijn. Kan ik dit soort informatie nog nuttig en veilig volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dubbele post. Weet ook niet waarom dat gebeurde.

[ Voor 97% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Jorgen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Ach ja, ik heb de boel gewoon zelf betaald. De andere baas zag er het nut deels wel (en dus deels niet) van in.
offtopic:
Zit iedereen hier onder de plak of is dat maar schijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Onder de plak nee. Ga jij het paard, de motor, de viool, of welke andere hobby dan ook van je eigen meisje wel sponsoren? Dit is mijn hobby. :) Als er een nieuwe TV komt oid dan zal het vast wel gezamenlijk betaald worden. Dit is echter mijn ding. En tussen de broek aan hebben en onder de plak zitten, zit ook nog "overleggen" en "compromissen sluiten" natuurlijk. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:45:
Onder de plak nee. Ga jij het paard, de motor, de viool, of welke andere hobby dan ook van je eigen meisje wel sponsoren? Dit is mijn hobby. :) Als er een nieuwe TV komt oid dan zal het vast wel gezamenlijk betaald worden. Dit is echter mijn ding. En tussen de broek aan hebben en onder de plak zitten, zit ook nog "overleggen" en "compromissen sluiten" natuurlijk. ;)
Je bent mij geen uitleg verschuldigd. Was meer een grapje aangezien ik meerdere comments in deze trand voorbij zag komen vandaar :P

Wat sponseren betreft gaat het hier van de gezamelijke portomenee dus tja, zij wil dit dan ik dat :P Dus als iemand nog een idee heeft dan houd ik me aanbevolen :P
Had al wel een idee en dat is een soort van click aan/uit ding inregelen zodat wanneer ik een film start de lichten auto gedimd worden of iets in die trant maar vraag me af of je zoiets op een Syno regelen kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat begrijp ik wel. Ik leg het ook niet specifiek uit voor jou. Meer omdat dit soort grapjes in dit soort topics wel vaker voorbij komen.

Of je de klik aan klik uit met de Syno kan regelen weet ik niet. In principe kan er wel heel veel met een Logitech Harmony universele afstandsbediening. Ik dacht ook lampen automatisch aan/uit wanneer je een film start/stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:32:
Dat begrijp ik wel. Ik leg het ook niet specifiek uit voor jou. Meer omdat dit soort grapjes in dit soort topics wel vaker voorbij komen.

Of je de klik aan klik uit met de Syno kan regelen weet ik niet. In principe kan er wel heel veel met een Logitech Harmony universele afstandsbediening. Ik dacht ook lampen automatisch aan/uit wanneer je een film start/stopt.
Click aan/uit was mss geen goed voorbeeld. Wat voor leuks zou er nog meer met een Synology mogelijk zijn, iemand een idee?
Ding download alles al wat ik nodig heb en is mijn dedicated PVR geworden maar de verveling slaat toe en zou graag een nieuwe projectje willen beginnen :P
Synology in z'n algemeenheid kan veel meer dus doe maar suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Jorgen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Tsja, met een gezin met drie kids bestaat hier niet zoiets als "mijn geld" ;)
schumi2004 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:40:
[...]

offtopic:
Zit iedereen hier onder de plak of is dat maar schijn? :P
Haha, tsja, reden hierboven lijkt mij duidelijk. Als ik niet meer monden hoefde te voeren of anderen moest kleden, dan had ik niet hoeven overleggen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:47:
[...]

Tsja, met een gezin met drie kids bestaat hier niet zoiets als "mijn geld" ;)

[...]

Haha, tsja, reden hierboven lijkt mij duidelijk. Als ik niet meer monden hoefde te voeren of anderen moest kleden, dan had ik niet hoeven overleggen
Dito ;)

Edit:
Weet nog een leuk projectje om mijn NAS bezig te houden. Hoe kan ik mijn content streamen naar elk willekeurig device op een willekeurige plek op deze aardkloot?
Ik heb maar een DS211 en Plex lijkt mij te zwaar hiervoor, zijn er nog alternatieven?

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2013 16:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Vanochtend kijk ik weer op m'n nieuwe DS713+ en 1 van de 2 WD Reds is al weer overleden. Helemaal d00d, doet niets meer, tijdens builden van volume uitgevallen en tikt alleen nog wat als ik hem er opnieuw in wil prikken. Goed spul, gelukkig had de leverancier er al 2 teveel gestuurd, ga ik daar maar mee proberen. Disk werden dan ook los in de doos bezorgd, geen bescherming, dus tjah..

Tot nu toe geven m'n nieuwe speeltjes me geen goed gevoel.

Vraagje: Heb nu 2 volumes in m'n diskstation, maar kan bij het aanmaken van een shared folder niet aangeven op welk volume die moet gebruiken - hoe doe ik dat?
Antwoord: Bij 'shared folders' in de controle panel, niet vanuit filestation :)

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-08-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Bij qnap is het mogelijk om per Shared folders het gebruikte aantal Gb`s te bekijken.
Is dit op een of andere manier ook mogelijk met Synology DSM 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:35
Heeft er iemand een idee hoe je snel een album uit Photo Station weg kunt gooien? Het volgende is het geval. Ik heb een album aangemaakt met een paar duizend foto's die ik via Synology Assistant heb geupload, zodat de thumb sneller worden gegenereerd. Bij nader inzien wil ik dit album onderverdelen in sub directories.

Om dat relatief snel te bereiken heb ik gewoon op het file system de hele directory weggegooid, dus inclusief alle thumbnails en daarna ben ik weer begonnen met het uploaden van de foto's via Synology Assistant.

Tot mijn verrassing en frustratie worden de oude foto's nog steeds weergegeven in Photo Station. Niet echt natuurlijk, want alle foto's en thumbnails zijn weg, maar in de vorm van placeholders met het bekende draaiende icon dat ook wordt getoond als er nog geen thumbnails zijn.

Daarna heb ik geprobeerd het album via de web interface van Photo Station weg te gooien, maar dan gebeurd er gewoon helemaal niets. Ook na uren is het album er nog en het aantal foto's is exact gelijk gebleven. Foto's individueel weggooien lukt wel, maar daarmee kunnen er slechts 30 per keer worden geselecteerd om te verwijderen, dus dat zou dagen gaan duren. "Alles selecteren" is een optie, maar als ik die kies gaat Photo Station iets doen en komt nooit meer terug.

Ik wil gewoon het album snel en efficient via het FS kunnen verwijderen in plaats van gebruik te maken van Photo Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

pitchdown schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:52:
Bij qnap is het mogelijk om per Shared folders het gebruikte aantal Gb`s te bekijken.
Is dit op een of andere manier ook mogelijk met Synology DSM 4.2?
Bijv. in Filestation (rightclick/properties) of een rapport laten maken: hoofdmenu/SystemInformation/Report.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:38:
Vanochtend kijk ik weer op m'n nieuwe DS713+ en 1 van de 2 WD Reds is al weer overleden. Helemaal d00d, doet niets meer, tijdens builden van volume uitgevallen en tikt alleen nog wat als ik hem er opnieuw in wil prikken. Goed spul, gelukkig had de leverancier er al 2 teveel gestuurd, ga ik daar maar mee proberen. Disk werden dan ook los in de doos bezorgd, geen bescherming, dus tjah..

Tot nu toe geven m'n nieuwe speeltjes me geen goed gevoel.

Vraagje: Heb nu 2 volumes in m'n diskstation, maar kan bij het aanmaken van een shared folder niet aangeven op welk volume die moet gebruiken - hoe doe ik dat?
Antwoord: Bij 'shared folders' in de controle panel, niet vanuit filestation :)
Heb mijn bestelling nog (steeds) niet gedaan en begin nu dus weer ernstig te twijfelen over die Red schijven nav bovenstaand bericht. Grrrrrrrrrr. Ik heb in het verleden meerdere schijven gehad van diverse merken maar nog nooit uitval gehad of is dit puur geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:32:
[...]

Heb mijn bestelling nog (steeds) niet gedaan en begin nu dus weer ernstig te twijfelen over die Red schijven nav bovenstaand bericht. Grrrrrrrrrr. Ik heb in het verleden meerdere schijven gehad van diverse merken maar nog nooit uitval gehad of is dit puur geluk?
Het had vast iets te maken met de belachelijke inpak kwaliteiten van de Mediamarkt verzenders. Disks los in een doos, doos zag eruit alsof ze er mee hadden lopen voetballen (avond er voor besteld nota bene). Ik heb er 1 uitgepakt, geprobeerd en toen besloten beide terug te brengen. Heb nu 2 WD Reds van een andere winkel erin en die doen het tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

Het had vast iets te maken met de belachelijke inpak kwaliteiten van de Mediamarkt verzenders. Disks los in een doos, doos zag eruit alsof ze er mee hadden lopen voetballen (avond er voor besteld nota bene). Ik heb er 1 uitgepakt, geprobeerd en toen besloten beide terug te brengen. Heb nu 2 WD Reds van een andere winkel erin en die doen het tot nu toe prima.
Mediamarkt? Ik ben toch niet gek???? :) (Geintje natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik had een koelkast bij media markt besteld. zou volgende dag bezorgd worden... na 3 weken was hij op bijna elk verzend depot geweest, behalve bij mij thuis! en als hij volgens de tracking kwam verschoof de bezorg tijd steeds en kwam er niks... uiteindelijk maar geanuleert, en zelfde dag nog bij bcc opgehaald;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb momenteel +/- 450GB in mijn shared folders van mijn DS213+ zitten, toch is er nog maar 300GB vrij van de 2TB.

In het begin ben ik met Sabnzb aan het downloaden geslagen maar had ik niet een shared folder als downloadmap geinstalleerd, dus is er een vrij aardige zwik data naar mijn systeemmappen gegaan volgens mij. Ik ben me rot aan het zoeken hoe ik die mappen kan vinden en vervolgens verwijderen. Hoe ik iets moet verwijderen weet ik inmiddels, maar kan iemand mij in de goede richting wijzen hoe ik mijn systeemmappen verken (of hoe ik bij die standaard map van sabnzb kom?).

Alle tips en trucs zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weer die stomme melding:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/lqnoa971f/Security_warning.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/67q8d4yqr/More_information.jpg

Ik zie ook het verschil niet tussen wat er gebeurt als ik op block klik, of op don't block. Beide meerdere keren nu gedaan. Iemand die me duidelijk kan uitleggen wat ik hier nu mee moet én waarom dit nu steeds gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg die ook, is voor als je filemanager opent, dat je in file manager ook de harde schijven van je pc ziet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En wat zijn de voors en tegens om voor block of don't block te kiezen? Waar schuilt het gevaar, zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Meteen maar even wat metingen gedaan:

DS411j met 3 disks erin 25-30watt
DS211+ met 2 disks erin 20-25watt
DS713+ met 2 disks erin 24-27watt

Allen paar minuten tijdens booten gemeten met zo'n el cheapo metertje er tussen. Geen vergelijking tijdens allerlei taken of disks die uit staan.

Gaat mij in ieder geval een groot deel van de tijd 1 nas aan stroom schelen, toch zo'n 45-55,- per jaar aan stroom.

De 411j en 211+ gaan V&A in, samen met 2 x 2Tb en 2 x 3Tb disks, die moet ik alleen nog even goed wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Jorgen schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:36:
En wat zijn de voors en tegens om voor block of don't block te kiezen? Waar schuilt het gevaar, zeg maar?
Al je "block" kiest krijgt je via de File Manager geen toegang tot je lokale schijven, en als je "don't block" kiest wel :P Dus wil je dat heel graag en zo ja: vertrouw je deze applet van Synology dan gewoon niet blokkeren.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK. Ik dacht in eerste instantie dat er allerlei Java dingen opengezet zouden worden. Dit is dus gewoon prima. Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

T.a.v. die java meuk:
Ik moet binnenkort een slordige 1TB overzetten vanaf diverse partities op een schijf die nu nog in mijn oude desktop zit. Wat is daarvoor de snelste manier? Windows explorer via SMB, Command prompt en dan xcopy via smb, of via zo'n java applet?

Heb ook al zitten overwegen om de disk er uit te schroeven en dan via de eSata er aan te hangen, maar daar zit ik eigenlijk niet echt heel erg op te wachten. Heb die java meuk nog nooit gebruikt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die laatste optie is wel het snelst , netwerk is sowieso langZamer natuurlijk.

Ik zou gewoon 1 bestand via de drie manieren over zetten en kijken welke het snelst is;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zeker weten? Sata is 600 Mbit/sec en dat leek mij langzamer dan een Gbit netwerk, zelfs als je evt overhead meerekent. Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

600MB/s, niet Mb:
SATA revision 3.0 - 6 Gbit/s - 600 MB/s
Bron

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ds412+ sinds een week en ben ondertussen zover dat SABnzbd, Spotweb en Couchpotato deftig hun ding doen.

Ik heb ondertussen ook de nodige gebruikersaccounts aangemaakt inclusief hun persoonlijke map. Nu hebben die gebruikers natuurlijk rechten gekregen om te werken in hun map, maar als ik dit instel kan iedere gebruiker ook in de persoonlijke mappen van de andere gebruikers. Wat dus niet de bedoeling is. Iemand een ideetje waar ik dit kan aanpassen?

En kan ik voor gewone gebruikers bepaalde mappen verbergen in netwerklocaties ( op hun eigen pc ) terwijl ik als administrator alle mappen kan zien op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:21:
Ik heb ondertussen ook de nodige gebruikersaccounts aangemaakt inclusief hun persoonlijke map. Nu hebben die gebruikers natuurlijk rechten gekregen om te werken in hun map, maar als ik dit instel kan iedere gebruiker ook in de persoonlijke mappen van de andere gebruikers. Wat dus niet de bedoeling is. Iemand een ideetje waar ik dit kan aanpassen?
Als je een gebruiker aanmaakt vraagt hij toch gewoon welke mappen deze gebruiker mag inzien/wijzigen?
Zet alleen een vinkje bij hun persoonlijke map, en vink de rest uit. werkt prima :)
Configuratiescherm --> Gebruiker --> 'klik op gebruiker' --> Rechten instellen
En kan ik voor gewone gebruikers bepaalde mappen verbergen in netwerklocaties ( op hun eigen pc ) terwijl ik als administrator alle mappen kan zien op mijn pc?
Dit kan als je een gedeelde map instelt. (of later alsnog uiteraard bij Configuratiescherm --> Gedeelde map --> 'dubbelklikken op mapnaam')
Zet dan een vinkje bij: "Verberg deze gedeelde map in "Mijn Netwerklocaties"
Maar let er hierbij wel op dat als deze gebruiker de naam van de gedeelde map weet, hij er door het intypen intypen van \\synologynas\mapnaam alsnog bij kan, en het dus niet geblokkeerd is.
Indien de gebruiker NIET bij een map mag, moet je deze gewoon geen rechten er voor geven, en dus alleen aan de genoemde admin account. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 25-08-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dank, ik ben gek dus :+
MB en Mb weer eens door elkaar gehaald. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:23:
[...]

Als je een gebruiker aanmaakt vraagt hij toch gewoon welke mappen deze gebruiker mag inzien/wijzigen?
Zet alleen een vinkje bij hun persoonlijke map, en vink de rest uit. werkt prima :)
Configuratiescherm --> Gebruiker --> 'klik op gebruiker' --> Rechten instellen

[...]

Dit kan als je een gedeelde map instelt. (of later alsnog uiteraard bij Configuratiescherm --> Gedeelde map --> 'dubbelklikken op mapnaam')
Zet dan een vinkje bij: "Verberg deze gedeelde map in "Mijn Netwerklocaties"
Maar let er hierbij wel op dat als deze gebruiker de naam van de gedeelde map weet, hij er door het intypen intypen van \\synologynas\mapnaam alsnog bij kan, en het dus niet geblokkeerd is.
Indien de gebruiker NIET bij een map mag, moet je deze gewoon geen rechten er voor geven, en dus alleen aan de genoemde admin account. :)
Sorry, misschien heb ik mijzelf een beetje verkeerd uitgedrukt. Is het mogelijk om bijvoorbeeld "user1" enkel zijn persoonlijke map "user1" zichtbaar te maken op zijn pc? Terwijl "user2" op zijn pc dan weer enkel de map "user2" te zien krijgt op zijn pc.

En als ik de rechten voor de persoonlijke mappen wil aanpassen kan ik dat enkel op de hoofdfolder "homes" en niet op de persoonlijke mappen apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

schumi2004 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:56:
Weet nog een leuk projectje om mijn NAS bezig te houden. Hoe kan ik mijn content streamen naar elk willekeurig device op een willekeurige plek op deze aardkloot?
Ik heb maar een DS211 en Plex lijkt mij te zwaar hiervoor, zijn er nog alternatieven?
Is de standaard DS video niet geschikt ?
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:23:
En als ik de rechten voor de persoonlijke mappen wil aanpassen kan ik dat enkel op de hoofdfolder "homes" en niet op de persoonlijke mappen apart.
Dat kan middels access based enumeration

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:36

rally

Deyterra Consultancy

Zojuist een DS1813+ besteld ter vervanging van mijn QNAP859 Pro.
Enige "interessante" probleem was dat Synology nogal goed verstopt welk type specificaties geheugen er bij geplaatst kan worden. Na lang zoeken eindelijk gevonden (DDR3 was wel duidelijk, maar 1066MHz was lastig te vinden).

Maar nu heb ik een aantal DS213J's staan bij vrienden (uitstekende apparaten!) waar er bij ééntje een vreemd probleem is. Als ik de backup app start blijft deze "hangen" alsof hij nog bezig is met opstarten. Zelfs na meerdere pogingen. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt inderdaad 1066MHz nodig; andere reepjes gaan gewoon niet werken. Dit is een beperking in de CPU.

[ Voor 200% gewijzigd door timovd op 26-08-2013 10:46 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:33:
Zojuist een DS1813+ besteld ter vervanging van mijn QNAP859 Pro.
Enige "interessante" probleem was dat Synology nogal goed verstopt welk type specificaties geheugen er bij geplaatst kan worden. Na lang zoeken eindelijk gevonden (DDR3 was wel duidelijk, maar 1066MHz was lastig te vinden).

Maar nu heb ik een aantal DS213J's staan bij vrienden (uitstekende apparaten!) waar er bij ééntje een vreemd probleem is. Als ik de backup app start blijft deze "hangen" alsof hij nog bezig is met opstarten. Zelfs na meerdere pogingen. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Met backup app bedoel je TimeBackup?
Weet je de taak? is locatie beschikbaar? Vaak hangt ie daarop als doel niet beschikbaar is...

Na restart van je NAS heb je het ook nog?
Als laatste redding zou je de app kunnen verwijderen en weer installeren. Neem aan dat je dan ook weer je taak moet aanmaken. Let op! Elke taak is "nieuw" ook al staat je data er nog. Dus taak1 hangt en die verwijder je, dan betekend niet dat je als je een taak aanmaakt dat het taak1 heet.. deze heet dan taak2. Terwijl je data onder taak1 staat.
Uiteraard betekend dat je weer volledig moet beginnen van nul.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
S913 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:14:
[...]

Al je "block" kiest krijgt je via de File Manager geen toegang tot je lokale schijven, en als je "don't block" kiest wel :P Dus wil je dat heel graag en zo ja: vertrouw je deze applet van Synology dan gewoon niet blokkeren.
Is er ook een manier om dat op "don't block" vast te zetten i.p.v. dat je elke keer dat scherm voor je snufferd krijgt?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Xyphoid schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:03:
[...]

Is er ook een manier om dat op "don't block" vast te zetten i.p.v. dat je elke keer dat scherm voor je snufferd krijgt?
In de browser in kwestie zo te zien niet (als in: in jouw screenshots zit daar geen vinkje / knopje voor). Wellicht dat een andere browser die mogelijkheid wel biedt. Kan het zelf even niet testen in Firefox, omdat ik bij het toevoegen van een portforward in mijn router op een of andere manier mezelf buitengesloten heb, dus dat moet ik eerst maar eens even fixen als ik vanavond weer thuis ben :P

Een alternatief is misschien om in de instellingen van de browser ergens te kiezen dat dit soort content gewoon altijd uitgevoerd mag worden, maar dat lijkt me nogal een security risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Quakie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Met backup app bedoel je TimeBackup?
Weet je de taak? is locatie beschikbaar? Vaak hangt ie daarop als doel niet beschikbaar is...

Na restart van je NAS heb je het ook nog?
Als laatste redding zou je de app kunnen verwijderen en weer installeren. Neem aan dat je dan ook weer je taak moet aanmaken. Let op! Elke taak is "nieuw" ook al staat je data er nog. Dus taak1 hangt en die verwijder je, dan betekend niet dat je als je een taak aanmaakt dat het taak1 heet.. deze heet dan taak2. Terwijl je data onder taak1 staat.
Uiteraard betekend dat je weer volledig moet beginnen van nul.
Nee, de app die "Backup-maken en terugzetten" heet. Daarin kun je o.a.. Synology to Synology backups mee maken, synchronizeren naar een andere Synology etc. Ik heb de app al uitgeschakeld waarna het icoontje verdwijnt. Daarna de NAS een reboot gegeven en weer aangezet.
Hetzelfde probleem.

Vreemde is: Ik heb nog helemaal geen backup geconfigureerd 8)7

Ik ga maar eens puzzelen. Anders neem ik contact op met Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
NiGeLaToR schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:43:
Ik heb enkele dagen terug ook een RED besteld bij de MM, en schrok ook redelijk toen ik zag dat ze het ding gewoon los in een klein doosje leggen, en er vervolgens zo'n luchtzak BOVENOP leggen. 8)7
Serieus.... Nu kan een HDD best tegen een stootje, maar een HDD vervoeren zonder ook maar enige vorm van bescherming vind ik echt not done.... |:(

*Gewoon even als tip voor de mensen die nog RED's/schijven bestellen, koop ze a.u.b. ergens anders, heb zelf positieve ervaringen met update.nl gezien het hier flink omhuld was met bubbeltjesplastic in een (volgens mij) met papier gedempte doos. De MM koop ik ze iig nooit meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:12:
[...]

Nee, de app die "Backup-maken en terugzetten" heet. Daarin kun je o.a.. Synology to Synology backups mee maken, synchronizeren naar een andere Synology etc. Ik heb de app al uitgeschakeld waarna het icoontje verdwijnt. Daarna de NAS een reboot gegeven en weer aangezet.
Hetzelfde probleem.

Vreemde is: Ik heb nog helemaal geen backup geconfigureerd 8)7

Ik ga maar eens puzzelen. Anders neem ik contact op met Synology.
Zodra mensen app neerzetten leg ik de link naar package center vandaar timebackup. Backup maken en terugzetten is een standaard programma. Je kunt hem dus ook niet verwijderen.
Ik ben bang dat het probleem dieper zit en dat je dus inderdaad synology support nodig hebt.

@SmiGuel

Ik had dat ook bij de webwinkel van Dixons: kreeg een RED toegestuurd met luchtzakjes boven op de schrijf ipv rondom. Ik heb contact opgenomen met Dixons en mocht hem terugsturen. Ik heb hem getest en hij draait inmiddels een paar maanden. Ik claim gewoon garantie mocht er wat fout gaan, maar tot nu toe draait het gelukkig netjes zijn rondjes...

Ik heb sterk het idee dat webshop met een algemene assortiment (dus wasmachines en hardeschrijven verkoop) het minder goed verpakken dan bijv een 100% computerwebshop. Ik heb mezelf dus ook voorgenomen om verzending mee te nemen ipv alleen de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok.. update.
Ik heb 4.3Beta er op gezet en nu werkt het weer wel. Op beide DS213J's. (eentje met backups geconfigureerd en eentje zonder).
Nou ja... laten we het maar houden op een bug die in de Beta is geplet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:24

Freedive

] Ken sent me _

SmiGueL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:16:
[...]

Ik heb enkele dagen terug ook een RED besteld bij de MM, en schrok ook redelijk toen ik zag dat ze het ding gewoon los in een klein doosje leggen, en er vervolgens zo'n luchtzak BOVENOP leggen. 8)7
Serieus.... Nu kan een HDD best tegen een stootje, maar een HDD vervoeren zonder ook maar enige vorm van bescherming vind ik echt not done.... |:(

*Gewoon even als tip voor de mensen die nog RED's/schijven bestellen, koop ze a.u.b. ergens anders, heb zelf positieve ervaringen met update.nl gezien het hier flink omhuld was met bubbeltjesplastic in een (volgens mij) met papier gedempte doos. De MM koop ik ze iig nooit meer. :/
Zelfde hier gehad met een hdd van MediaMarkt...Die was dan ook DOA.
Wel netjes een nieuwe af kunnen halen bij MM vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ze besteld bij AMMS en daar zaten ze netjes in piepschuim. Alles keurig verzorgd en mijn Synology loopt als een zonnetje, zover ik kan beoordelen. :) Het kan dus wel fatsoenlijk geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik wil graag SABNZB buiten het thuisnetwerk kunnen inzien, standaard benader ik hem in het netwerk via het 192.168 adres, kan dat ook anders?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
kevin33 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:07:
Ik wil graag SABNZB buiten het thuisnetwerk kunnen inzien, standaard benader ik hem in het netwerk via het 192.168 adres, kan dat ook anders?
Lees je eens in op portforwarding.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat is een antwoord dat je ZEKER had kunnen vinden met een beetje zoeken.

Het antwoord waar je naar op zoek bent heet: Portforwarding. Minimaal nodig zijn TCP 5000 (en/of 5001 voor HTTPS.
Tip: Ik zou HTTPS gebruiken en de automatische forward van 5000 naar 5001 (optie in de settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Harddisk stapelen natuurlijk lekker makkelijk onderin de doos.. Of misschien leveren ze allemaal via dezelfde distributeur met dezelfde inpakmonkeys... :? Zelfde gehad met 3 stuks WD Green via Azerty, 1 ging na een jaar stuk, 1 blijft nu hangen in de extended SMART test, dus die gaat ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan nog is ie er niet.. je moet ook ddns regelen zodat je niet je externe ip hoeft te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb getracht een oplossing te vinden in dit topic, maar krijg het niet terug gevonden; zit met het volgende:

Ik heb een 212+ met daarin 2 x 2 TB WD RED schijven, RAID1 geconfigureerd.

Nu heeft mijn vriendin per ongeluk een mapje met foto's verwijderd, die ik natuurlijk graag terug wil hebben. Hoe werkt dit nu precies in een RAID configuratie gezien ik verder geen gebruik maak van de back-upp app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Raid is geen backup... RAID1 schrijft op de ene schijf (of schijven) precies wat er op de andere gebeurt (oftewel mirroring of spiegelen), dus inclusief deletes. Het beschermt je in het geval er een disk crasht, dan heb je nog een exacte kopie op de andere schijf.
Misschien kan een undelete programma je helpen, zoiets als Recuva.

[ Voor 57% gewijzigd door bum op 26-08-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hetzelfde als lokaal. mapje is weg.. RAID is geen backup..je hebt raid1, dat houdt in dat je 1 schrijf kapot mag gaan zonder verlies van je data. Je stopt een nieuwe erin en je volume wordt opnieuw opgebouwd. Het doet niks met databescherming. Daar moet je zelf voor zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 26-08-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
Quakie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:
dan nog is ie er niet.. je moet ook ddns regelen zodat je niet je externe ip hoeft te onthouden.
Portforwarding is stap één. Dat er allemaal leuke trucjes zijn om niet met een lastig te onthouden extern nummer te hoeven werken is van later belang. Eerst zorgen dat ie überhaupt van buiten naar binnen kan.
en daar is al genoeg over te vinden (net als dynamic dns etc)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
kattapult schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:
Ik heb getracht een oplossing te vinden in dit topic, maar krijg het niet terug gevonden; zit met het volgende:

Ik heb een 212+ met daarin 2 x 2 TB WD RED schijven, RAID1 geconfigureerd.

Nu heeft mijn vriendin per ongeluk een mapje met foto's verwijderd, die ik natuurlijk graag terug wil hebben. Hoe werkt dit nu precies in een RAID configuratie gezien ik verder geen gebruik maak van de back-upp app ?
Je Shared Folders hebben een optie Recycle Bin. Als je die aan hebt staan, zul je ze daar terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Oeps, recycle bin! Helemaal niet aan gedacht omdat ik die altijd uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

TheOmen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Portforwarding is stap één. Dat er allemaal leuke trucjes zijn om niet met een lastig te onthouden extern nummer te hoeven werken is van later belang. Eerst zorgen dat ie überhaupt van buiten naar binnen kan.
en daar is al genoeg over te vinden (net als dynamic dns etc)
Mee eens: Je kunt wel leuk DynDNS instellen, maar daarmee heb je nog geen toegang tot je NAS.
Overigens zou ik het wel configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg nergens dat het stap 1 moet zijn....

basis vraag, is basis antwoord.
als je het alleen bij portforwarding laat, krijg je erna de vraag hoe je kan checken dat het werkt, vandaar dat ik ddns noem. En omdat het inderdaad al diverse keren genoemd is tik ik geen hele verhalen (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb nu de Ds713+ draaien en heb beide netwerkinterfaces aangesloten. Het mooie is dat dit naadloos werkt, alles is op 2 ip's bereikbaar. Enige is dat ik vrij lastig diensten kan binden aan 1 ip; zo zou ik de timemachine functie liever alleen aan eth2 hangen en bijvoorbeeld het downloaden van sabnzbd ook via eth2 laten plaatsvinden. Of eth1 en dan bijvoorbeeld plex via eth2, hoe doe je dit, kan nergens vinden hoe je hier onderscheid in maakt :)

Nb; gbit netwerk is snel genoeg, maar het gaat me meer om het feit dat het kan :+

Edit: Link aggregation is geen optie, aangezien ik geen netwerkdevice heb die dat snapt. Kan wellicht in de toekomst nog :)

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-08-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Orion84 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

In de browser in kwestie zo te zien niet (als in: in jouw screenshots zit daar geen vinkje / knopje voor). Wellicht dat een andere browser die mogelijkheid wel biedt. Kan het zelf even niet testen in Firefox, omdat ik bij het toevoegen van een portforward in mijn router op een of andere manier mezelf buitengesloten heb, dus dat moet ik eerst maar eens even fixen als ik vanavond weer thuis ben :P

Een alternatief is misschien om in de instellingen van de browser ergens te kiezen dat dit soort content gewoon altijd uitgevoerd mag worden, maar dat lijkt me nogal een security risico.
Screenshots waren van Jorgen.
Maar ik ga eens in een andere browser proberen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

kevin33

Welkom in Utopia.

Quakie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:44:
zeg nergens dat het stap 1 moet zijn....

basis vraag, is basis antwoord.
als je het alleen bij portforwarding laat, krijg je erna de vraag hoe je kan checken dat het werkt, vandaar dat ik ddns noem. En omdat het inderdaad al diverse keren genoemd is tik ik geen hele verhalen (meer).
Ik was al aan het zoeken, maar dus op de verkeerde kernwoorden.
Bedankt allen voor jullie hulp!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:18:
Heb nu de Ds713+ draaien en heb beide netwerkinterfaces aangesloten. Het mooie is dat dit naadloos werkt, alles is op 2 ip's bereikbaar. Enige is dat ik vrij lastig diensten kan binden aan 1 ip; zo zou ik de timemachine functie liever alleen aan eth2 hangen en bijvoorbeeld het downloaden van sabnzbd ook via eth2 laten plaatsvinden. Of eth1 en dan bijvoorbeeld plex via eth2, hoe doe je dit, kan nergens vinden hoe je hier onderscheid in maakt :)

Nb; gbit netwerk is snel genoeg, maar het gaat me meer om het feit dat het kan :+

Edit: Link aggregation is geen optie, aangezien ik geen netwerkdevice heb die dat snapt. Kan wellicht in de toekomst nog :)
Moehaha, heb een workaround gevonden: firewall rules op de ethernet zetten en een dienst die je daar niet op wilt hebben blokkeren. Dan gaat het 'vanzelf' naar de andere ethernet aansluiting tot m'n stomme verbazing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Moet ik ook maar eens proberen met mn DS412+. Bedankt voor het delen!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
timovd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:33:
Moet ik ook maar eens proberen met mn DS412+. Bedankt voor het delen!
Let wel; SMB en apple filesharing snappen dit zover ik nu zie wel, maar als je net als ik sickbeard, sabnzbd, etc etc op ip-basis hebt ingesteld dan wordt het lastig als je http verkeer naar dat adres blokkeert.
Verder graag gedaan uiteraard, moest en zou 2 ethernet poorten gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar je kan natuurlijk wel de firewall zo instellen dat verkeer tussen je NAS en nieuwsservers (die op een bekende, specifieke poort draaien) over een bepaalde interface loopt. Zodat je bijvoorbeeld 1 interface gebruikt voor je usenet downloads, en de andere interface voor intern verkeer als SMB en dergelijke. Op die manier kan je de grootste datastromen binnen je LAN gescheiden houden van de stromen van/naar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jep, in principe ben je al een heel eind als je alles op eth0 hebt staan normaal en daar gewoon smb/nfs/apple fs op blokkeert. Ik heb dan ook nog 's 1 poortje op m'n router en 1 op m'n switched netwerk zitten, al zitten die twee ook gewoon gekoppeld :+

Ah dat werkt prima, doe ik webservices op eth0 (news, lokale sites, plex) en smb/nfs/afs over eth1, ideaal :)
Aangezien ik met news leechen toch de gbit niet ga halen bijt het streaming ook niet.
Al zou je daar dan weer qos regels voor aan kunnen maken.

[ Voor 34% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-08-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat jullie het doen omdat het kan, maar waarom? Zit er iets meer achter dan de twee of vier poorten vullen?

Het lijkt me dat het zelfs vertragend werkt, wegens de firewall rules etc. Of zien jullie totaal geen verschil in CPU load, reactie snelheid etc?

Dat je hem gebruikt als backup. mocht je poort kapot gaan dat de andere het over neemt.. ook dit is ver gezocht, maar kan ik nog begrijpen. Of zorgen dat je een 2Gbit lijn krijgt, kan handig zijn als je veel data van of naar je NAS pompt.. moet andere kant ook wel 200MB continue kunnen leveren. Toch lijkt mij dit ook meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:16:
[...]

Kijk maar eens bij een winkel hoe ze hun magazijnen bijvullen... Lusten de honden geen brood van. Vind het ook een waardeloze winkel met personeel die werkelijk geen kaas hebben gegeten met wat ze verkopen. Maar dat is tegenwoordig wel vaker. Leven dit soort fora met mensen die je wel goed adviseren! _/-\o_

Als we dan toch even zo bezig zijn.... Waar haal ik dan het best mijn DS413 en Reds???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Quakie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:26:
Ik weet dat jullie het doen omdat het kan, maar waarom? Zit er iets meer achter dan de twee of vier poorten vullen?

Het lijkt me dat het zelfs vertragend werkt, wegens de firewall rules etc. Of zien jullie totaal geen verschil in CPU load, reactie snelheid etc?

Dat je hem gebruikt als backup. mocht je poort kapot gaan dat de andere het over neemt.. ook dit is ver gezocht, maar kan ik nog begrijpen. Of zorgen dat je een 2Gbit lijn krijgt, kan handig zijn als je veel data van of naar je NAS pompt.. moet andere kant ook wel 200MB continue kunnen leveren. Toch lijkt mij dit ook meer uitzondering dan regel.
Voordelen kunnen zijn Link Aggregation
NAS beschikbaar maken op verschillende netwerken e.d.

Om nu twee poorten op hetzelfde netwerk te gebruiken zonder link aggregation is imo idd zonde van de tijd. Maar goed, ieder zijn hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

LACP heeft maar in een paar omstandigheden nut:

1. Er zijn meerdere gebruikers tegelijk actief die veel data overpompmen (bijv. meerdere HD streams, of data kopieen gelijktijdig)
2. Er zitten één of meerdere apparaten op het netwerk die ook met LACP zijn verbonden (bijv. server met een teamed NIC

Als je niet een dergelijk scenario hebt heeft het geen zin. Want dan heeft je NAS wel 2Gbit doorvoer theoretisch, maar als je slechts een laptop op een ethernetpoort hebt heeft het helemaal geen zit. Nog minder als het via wireles verbonden zit.

Bovendien moet alles via een managed switch zijn aangesloten (heb nog geen unmanaged switch met LACP support gezien i.i.g.) en die zijn ook duurder dan een huis- tuin- en keuken switch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Quakie schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:26:

Er is geen echt doel. Er is overigens naast bandbreedte nog een mogelijkheid; hoeveelheid pakketjes die een 1gbit aansluiting kan verwerken. Kom je met je thuis lan ook niet snel aan, maar toch.
Idee bij mij is om netwerkverkeer wat veel bandbreedte vergt (potentieel 1gbit) weg te houden van streaming diensten. Vertraging zie ik niet; ik heb nu effectief SMB/NFS en AFS uitgezet op 1 van de 2 ip's, zodat er binnen het lan nog maar 1 host is die dat biedt.
rally schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:49:
LACP heeft maar in een paar omstandigheden nut:

1. Er zijn meerdere gebruikers tegelijk actief die veel data overpompmen (bijv. meerdere HD streams, of data kopieen gelijktijdig)
2. Er zitten één of meerdere apparaten op het netwerk die ook met LACP zijn verbonden (bijv. server met een teamed NIC

Als je niet een dergelijk scenario hebt heeft het geen zin. Want dan heeft je NAS wel 2Gbit doorvoer theoretisch, maar als je slechts een laptop op een ethernetpoort hebt heeft het helemaal geen zit. Nog minder als het via wireles verbonden zit.

Bovendien moet alles via een managed switch zijn aangesloten (heb nog geen unmanaged switch met LACP support gezien i.i.g.) en die zijn ook duurder dan een huis- tuin- en keuken switch :P
Een TP link LACP enabled switch met 8 poortjes kost je zo'n 80,-. Valt mee.

Er is nog een reden dat je link aggregation gebruikt: failover. Je kunt beide nics zo instellen dat als de 1 verbinding verliest, de ander het overneemt. Moet je thuis wel een bepaald nut hiervoor hebben, maar die optie zie ik je niet melden. Levert je geen extra bandbreedte op uiteraard. Werkt ook zonder LACP switch volgens de beschrijving op synology.com.
cypher21 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Voordelen kunnen zijn Link Aggregation
NAS beschikbaar maken op verschillende netwerken e.d.

Om nu twee poorten op hetzelfde netwerk te gebruiken zonder link aggregation is imo idd zonde van de tijd. Maar goed, ieder zijn hobby ;)
Omdat het kan :+

Nah, ik vind het wel leuk om netwerkverkeer te scheiden, ook al heeft het geen nut.
In theorie zou ik m'n 713+ wel makkelijker als router kunnen gebruiken met 2 interfaces. Ging mij meer om het experiment, heb genoeg poortjes. Als we altijd alles maar niet doen omdat het geen zin heeft wordt het ook zo saai. Nu heb ik weer wat geleerd!
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:27:
[...]

Kijk maar eens bij een winkel hoe ze hun magazijnen bijvullen... Lusten de honden geen brood van. Vind het ook een waardeloze winkel met personeel die werkelijk geen kaas hebben gegeten met wat ze verkopen. Maar dat is tegenwoordig wel vaker. Leven dit soort fora met mensen die je wel goed adviseren! _/-\o_

Als we dan toch even zo bezig zijn.... Waar haal ik dan het best mijn DS413 en Reds???
Mijn syno komt van de Wehkamp, de reds van de Saturn/MM. Inderdaad kut verpakt. Inderdaad 1 DOA, gelukkig leverden ze er 2 teveel zodat ik eerst 2 werkende reds kon cherrypicken en de rest terugbrengen. Wehkamp levert geen disks, dus daar moet je elders nog even voor kijken idd.

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-08-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
Als je 2 netwerkpoorten gebruikt zonder firewall regels of link aggregation zul je zien dat de Synology vanzelf verkeer opdeelt.

Ik zie vaker:
- een poort exclusief bezig met uitgaand verkeer en de andere met binnenkomend (wanneer de internet backup loopt bv)
- een poort netwerkactiviteit opvangen (filmpje kopiëren) terwijl de andere een videostream verzorgt en bezig is met downloadverkeer.
- kopieeracties van meerdere gebruikers verdeeld over de poorten.

Wil je meerdere aansluitingen gebruiken, kun je dat dus best doen. Maar ik geloof niet dat je iets ervoor moet instellen of met ip adressen hoeft te werken. Belast het ding met meerdere apparaten en kijk gewoon of hij het niet zelf verdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:27:
[...]
Mijn syno komt van Wehkamp, de schijven heb ik zelf opgehaald bij Alternate.
Mijn eerste syno kwam van WifiMedia: die hadden de schijven ook al ingebouwd etc, en dan in de originele syno verpakking verstuurd met daar omheen nog een extra beschermingsdoos. Ding heeft jaren probleemloos gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is het de moeite om te wachten op een scherpe aanbieding van de 213 of 213+ van iboot oid? Ik heb toch maar besloten om een 213 te nemen ipv de 213j om te vermijden dat ik te snel tegen de limieten van de 213j aan loop maar het prijsverschil van 170,- vs 250;- vindt ik ook vrij fors.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 16:51
4.3 is uitgekomen zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Kijk, kunnen we weer experimenteren :)

Syno's zijn een prima 'investering' qua hardware, ben sinds gister beide 11 serie syno's van mij aan het verkopen en krijg ik nog prima prijsjes voor. De vraag er naar is dan ook overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

4.3 nu aan het installeren. Is "druk" want het gaat niet even snel op de verschillende Syno's onder mijn beheer :P
Ben er gelukkig vroeg bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Changelog voor de geïnteresseerden:
Synology DiskStation DS213 Release Notes
Version: DSM 4.3-3776

(2013/08/27)
Compatibility and Installation

DSM 4.3 can only be installed on Synology products running DSM 4.0 or later. Before starting, please log into DSM and go to Control Panel > DSM Update to install the latest available update.
The following packages must be updated to be compatible with DSM 4.3: Photo Station, Audio Station, Video Station, and Media Server, AntiVirus by McAfee, Antivirus Essential.
Some features have special hardware requirements and are only available on select models.

What's New

Trust Domain Support in Active Directory
Users and groups belonging to trusted domains can be assigned privileges to access files or run applications after your DiskStation joins a Windows domain.
You can specify how often the DiskStation automatically updates the domain user/group list.
Broader LDAP Client Support
Your DiskStation can now join an LDAP domain hosted by IBM Domino LDAP Server 8.5.
If you use a different LDAP server with different attributes for account names and group names, there are now options to specify or customize how user and group information is mapped to LDAP attributes.
NFS
NFS v4 support has been added, including pseudo file system and a stateful protocol.
NFS v3 and v4 now support IPv6.
If Kerberos security flavor is implemented, you can map the NFS client to a local user, a domain user or a LDAP user.
Additional NFS settings have been added for NFS v3 and NFS v4, such as default read and write packet size, or allow clients to access NFS servers with insecure, non-privileged ports.
Speed Limit Scheduler
Bandwidth speed limits can now be configured according to a schedule, so speed limits will take effect at specific times only.
Varying speed limits can be customized for each user and group, allowing you to implement different limits at different times.
Task Scheduler
When creating tasks to automatically empty recycle bins, you can now define a retention policy to control what files are permanently deleted according to time, size, or file types.
Self-service Password Recovery
System admins can allow DSM local users (and LDAP users on Synology Directory Server) to conveniently reset passwords via email.
HFS+ Support
HFS+ External drives are supported in DSM 4.3.
Read/Write is supported.
Read only is supported and the maximum volume size is 2TB.
HFS+ journal is not supported.
File Station
You can now create links to share folders with non-DSM users.
Users allowed to create sharing links can now be specified.
The size of thumbnails can be changed.
You can drag-n-drop files or folder to your desktop to download them easily. Supports Google Chrome browser only.
Advance Options for Windows File Service (SMB)
The following advance options for Windows File Service (SMB) have been added: DirSort VFS module; Veto files (hide files according to specified criteria); symbolic links and wide links; MSDFS VFS module (allowing symbolic links to point to files or folders located on another server); save debug logs; and clear SMB cache files.
Package Center
A default volume on which packages being installed can be specified, simplifying package installation.
Disk Usage Report
You can easily remove duplicated files in the disk usage report.
3G/4G USB Dongle Support
A 3G/4G USB dongle can be plugged into your NAS, allowing it to connect to a mobile network. On DS213air or DiskStations with Wi-Fi dongle, you can share your 3G/4G Internet access with tablets and laptops wirelessly.
See the link for supported 3G/4G USB dongles.
Wi-Fi Hotspot Enhancements
Time-based Parental Control: Allows you to control when each client device connected to the DiskStation's local network can access the Internet. The feature are available on DS213air only.
UPnP Internet Gateway: Enable UPnP service to allow your DiskStation to become a UPnP Internet Gateway device, so that devices that are connected to the local network of the DiskStation can configure port forwarding settings with UPnP. For DS213air or other drives with USB Wi-Fi adapter plugged only.
PPPoE Relay: Allows devices that are connected to the DiskStation to connect to the Internet via PPPoE connection. For DS213air or other devices with USB Wi-Fi adapters only.
DSM Update
You can change DSM update settings to always install the latest version of DSM and critical updates, or install critical updates only.
File System Check (FSCK) utility has been added.
Built-in VPN client now supports L2TP over IPSec connection.
FTP
ASCII support: Allows the DiskStation to properly transfer ASCII formatted plain text files via FTP.
Misc.
S3 Network Backup supports multipart data upload.
PHP has been upgraded to 5.3.27.
Additional Security options to enhance the system's protection against cross-site request forgery attacks.
Wat ingekort op verzoek

[ Voor 118% gewijzigd door Smultie op 27-08-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nice, nu 4.3 aan het installeren. Daar gaat mijn 130 dagen uptime :P

Hopelijk blijft alles draaien na de update, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

140+ dagen uptime hier :-) Hij is hier al (snel) binnen en geinstalleerd.

@Smultie kun je die quote wat kleiner maken en de change log van de apps zijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat we nog op tijd zijn en dat het nog niet algemeen bekend is.. 4.3 was zo binnen..

Jammer van mijn 2.5uur uptime haha..:

Mijn backup NAS draait de beta en die was vrij stabiel dus ik verwacht geen gekke dingen.

Ik heb voor de zekerheid wel eerst de packages geupdatet. Bij vorige versie werd dat aangeraden dus ga er vanuit dat het nu ook weer verstandig is om te doen.

Er zat een bug in de audiostation dus ik hoop dat die eruit is gehaald. Mijn NAS ging niet meer in deepsleep omdat een proces actief bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Waar kun je snel/eenvoudig zien hoeveel data waar in gebruik is?
BIj de QNAP laat hij op root niveau een pie-chart zien met welke folders hoeveel data hebben. Bij de Synology kan ik dat niet vinden en ook Google levert niets op (waarschijnlijk de verkeerde zoektermen gebruikt OF het kan niet ) :(

Afbeeldingslocatie: http://www.qnap.com/images/features/source_monitor_disk_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Update was zo binnen en ging vlekkeloos.
Moest alleen ff opnieuw bootstrappen.

Sta er van te kijken dat de crontab niet is gereset.

Pagina: 1 ... 30 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]