Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets van en 920+ of 419+ of zo komt. Net een eerste 10tb schijf besteld, wordt binnenkort weer tijd voor een nas in huis.

Wil eerst 1 x 10 tb draaien en dan JBOD aanvullen. Daarnaast misschien 2 x 2 tb in raid 1 voor belangrijke data of een folder vanaf de JBOD naar een enkele losse 2 tb schijf. Lastige keuze, 4 Bay zou genoeg zijn maar de 5 bay's van de 1019+ klinkt ook niet gek. Zou het alleen jammer vinden als ik nu iets haal en over een half jaar er een echt betere keuze was geweest. (Ben al 5 jaar zonder nas, een half jaar langer overleef ik wel)
Wil het vooral gebruiken voor Plex (transcoding eventueel ook), nieuwsgroepen oud, pihole en waarschijnlijk home assistant icm een zwave USB stick. Draait nu op een rpi maar die is volgens mij ook net vanavond gecrashed.
Edit: is het niet mogelijk om docker installaties vanaf een nvme schijf in de 1019+ op te starten? De nvme dus ook als opslag gebruiken. Dat zou weer een aparte (ssd) schijf schelen in de nas. Ik denk niet dat ik nvme cache nodig ga hebben voor mijn relatief lichte toepassingen..
Ik ben zo te zien niet de eerste met dit idee;
https://www.reddit.com/r/...torage_volume_instead_of/
Als ze dit nou standaard ondersteunen dan scheelt het mij weer een bay. Dan zou de 918+ ook weer een redelijke optie worden. Lastig allemaal.
[
Voor 28% gewijzigd door
warcow op 11-06-2019 19:42
]