• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

smeerbartje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:01:
Enig idee wanneer de nieuwe modellen meestal komen? Ik wil een NAS aanschaffen, maar kan ik niet beter nog even wachten?
fgelopen mei zijn de XX19 modellen aangekondigd, nu ook beschikbaar her en der.
Dus als je wacht op de nieuwe lichting duurt dat nog tot mei/juni 2019 denk ik ;)

GerkeP

Verwijderd

masauri schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:14:
Ik meen me te herinneren dat vorige keer ook een verplichte aankoop nodig was om deel te mogen nemen? Vraag me af of het dit jaar weer is.
Ik heb er nu al aardig wat gezien maar nog nooit meegemaakt dat een aankoop verplicht was.

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb er nu al aardig wat gezien maar nog nooit meegemaakt dat een aankoop verplicht was.
Vorig jaar was dat zo, vandaar ook enorm lage opkomst

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
smeerbartje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:01:
Enig idee wanneer de nieuwe modellen meestal komen? Ik wil een NAS aanschaffen, maar kan ik niet beter nog even wachten?
Ik heb uit nieuwsgierigheid even gemaild met Synology met de vraag wanneer we de DS2419+ nu kunnen verwachten. Ondertussen heb ik het antwoord gekregen dat de lancering vertraging heeft opgelopen. De verwachting was eind oktober, maar nu word vermoed dat het meer de richting van eind Q4 op gaat.
Ik hoop dat ik in december bij de pakjes maand alvast mijn DS2419+ ga kunnen bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Shadow_J schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Ik heb uit nieuwsgierigheid even gemaild met Synology met de vraag wanneer we de DS2419+ nu kunnen verwachten. Ondertussen heb ik het antwoord gekregen dat de lancering vertraging heeft opgelopen. De verwachting was eind oktober, maar nu word vermoed dat het meer de richting van eind Q4 op gaat.
Ik hoop dat ik in december bij de pakjes maand alvast mijn DS2419+ ga kunnen bestellen :-)
Enig idee of een vervanger van de 918+ al op de planning staat? En wat zou dan een typische verandering kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
smeerbartje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Enig idee of een vervanger van de 918+ al op de planning staat? En wat zou dan een typische verandering kunnen zijn?
Volgens mij zit daar een 2 jaar cycle op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_J
smeerbartje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Helemaal geen idee van. Ik kijk altijd wat de cyclus in het verleden was en waar de huidige veranderingen naartoe gaan. Vaak mag je toch rekenen aan een aanpassing van CPU naar een nieuwere generatie, upgrade van bepaalde poorten en snellere versie van het RAM geheugen :-)

Naar wat ik zie was zijn voorganger de DS916+ (13 mei 2016) dus het zal idd om de 1,5 a 2 jaar ongeveer zijn dat hiervan een nieuwe versie komt. De DS918+ is van (19 september 2017). Ik verwacht dat je tegen de zomer volgend jaar hier wel veel meer zal over weten / horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dank jullie wel! Laatste vraag: ik twijfel echt ontzettend tussen de 718+ en de 918+. Ik wil het ding gaan gebruiken als:
  • Opslag, ik heb genoeg aan 2 harde schijven
  • Het draaien van een aantal lightweight docker containers (website, sabnzb, traefik, etc).
  • Synology Drive als vervanger voor Dropbox (voor 3 users)
  • Als destination station voor een drietal externe servers (via rsync)
Eigenlijk is dat het wel :). Nu de vraag: is het de meerprijs van de 918 waard? Die SSD cache ga ik nooit gebruiken, dat weet ik nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Qua cpu zijn ze hetzelfde. De onderscheidende punten zijn de cache, schijven en standaard geheugen. Maar de eerste twee heb je niet nodig zeg je. Dus dan zou ik voor 718+ gaan. Maar klinkt wel alsof je er veel data op kwijt wil. Dus dat is weer een pro voor de 918+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mr_gadget schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:24:
Qua cpu zijn ze hetzelfde. De onderscheidende punten zijn de cache, schijven en standaard geheugen. Maar de eerste twee heb je niet nodig zeg je. Dus dan zou ik voor 718+ gaan. Maar klinkt wel alsof je er veel data op kwijt wil. Dus dat is weer een pro voor de 918+
Aangezien ik een aantal containers wil draaien twijfel ik inderdaad aan het geheugen. Weet jij toevallig welke modules ik moet hebben als ik de standaard 2gb van de 718+ wil uitbreiden? Als dit namelijk 100 euro kost, dan kan ik net zo goed gelijk voor de 918+ gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Videopac

Rommelt wat aan.

Nieuwe DSM, versie: 6.2.1-23824-1
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS211
(2018-10-16)
Important Note

The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues

Improve Package Center system mechanisms to enhance user experience.
Enhanced the ext4 file system stability.
Fixed an issue where external hard drives of WD My Book might not be recognized if DSM is rebooted while the drives are in hibernation.
Fixed an issue where Microsoft Office files might not be renamed in Windows File Explorer through SMB protocol.
Fixed an issue where the HASP package might not be usable after upgrading to DSM 6.2-23739-2 and DSM 6.2.1-23824.
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Linux kernel (Synology-SA-18:44).
Fixed a security vulnerability (Synology-SA-18:56).
Fixed a security vulnerability regarding wpa_supplicant (CVE-2018-14526).
Fixed a security vulnerability regarding OpenSSH (CVE-2018-15473).
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Samba (CVE-2018-10858, CVE-2018-10919).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
Deze week is er weer een Synology event. Gaan er nog mensen?

Qua hardware vind ik het een beetje tegenvallen, maar DSM7.0 ziet er goed uit.
Jammer dat dynamic file streaming een windows10 only is. Ik had dit graag ook in MacOs gezien.

Meer info:

https://nascompares.com/2...uk-launch-event-round-up/

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ziet er naar uit dat synology accounts down zijn. Kan de NAS van m'n ouders niet meer bereiken die via DDNS synology.me werkt. M'n eigen NAS is nog wel bereikbaar via dat adres, maar dat zit waarschijnlijk in mijn eigen cache.

Volgens de site van synology is alles up and running. Op twitter één reactie van iemand die hetzelfde heeft. Hebben jullie er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Quakie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:05:
Deze week is er weer een Synology event. Gaan er nog mensen?

Qua hardware vind ik het een beetje tegenvallen, maar DSM7.0 ziet er goed uit.
Jammer dat dynamic file streaming een windows10 only is. Ik had dit graag ook in MacOs gezien.

Meer info:

https://nascompares.com/2...uk-launch-event-round-up/
Ik verwacht een leuk report van jou O-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03
FunFair schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:31:
Kan de NAS van m'n ouders niet meer bereiken die via DDNS synology.me werkt.

Hebben jullie er ook last van?
Ik vroeg het mij ook al af. ;)

Hier is hij sinds vandaag ook onbereikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door SmiGueL op 16-10-2018 22:52 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Dat is gelijk de reden waarom ik mijn NAS via een aantal manieren kan bereiken: synology.me, andere ddns provider en eigen subdomein (met ddns mogelijkheden). ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
masauri schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Ik verwacht een leuk report van jou O-)
:)

Paar jaar geleden geweest, paar tweakers gesproken zoals @SmiGueL dus het is zeker wel een aanrader om een keer naar toe te gaan. In mijn ogen alleen niet iets wat je jaarlijks moet doen.. vandaar dat jij mij er dit jaar niet aantreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik denk er exact zo over als Quakie. :P

Was echt tof om een keer mee te maken (we hadden 's morgens ook een invite-only gedeelte, in principe alleen bedoeld voor de pers).
Ik had net een nieuwe DS916+, en zaken als BTRFS, SSD Caching, de RT2600, nieuwe DSM features en Flashstation waren (zijn) gewoon super interessant.
Zie mijn korte samenvatting hier.

Maar ik heb dit jaar niet de behoefte om er nog een keer heen te gaan. (moet er ook gewoon een dag voor snipperen)
Als ik over een jaar of 2 weer in de race ben voor een nieuw model (hopeliijk met 10Gbe NICs op de 4/5-bay modellen komen, nieuwe Intel CPU's, NVME SSD Caching & wat mooie DSM features) dan kom ik misschien wel weer even langs. :D

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[Quickconnect] EU region service busy
2018-10-24 14:48:54 ( UTC +08:00 )
Investigating - Quickconnect servers in EU region are encountering an unexpect issue, make high traffic load. We are investingating.
2018-10-24 14:48:55 ( UTC +08:00 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

In mijn zoektocht of er wellicht een DS1819+ op niet al te lange termijn komt, kwam ik deze url tegen.

https://www.synology.com/en-global/releaseNote/DS1819+

Dus wellicht binnenkort al, i.p.v. (wat ik verwacht had) eind Q1 2019. :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 11:09
BlackBurn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:52:
In mijn zoektocht of er wellicht een DS1819+ op niet al te lange termijn komt, kwam ik deze url tegen.

Product sheet van Synology Taiwan (vertaald) ;)
https://translate.google....tw%2Fproducts%2FDS1819%2B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

BlackBurn schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:52:

Nieuwsbrief met link ook gehad? https://www.synology.com/nl-nl/products/DS1819+
Volgens mij had ik deze in een andere nieuwsbrief al te koop zien aangeboden worden en ja hoor:
pricewatch: Synology DiskStation DS1819+

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

masauri schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:51:
[...]

Nieuwsbrief met link ook gehad? https://www.synology.com/nl-nl/products/DS1819+
Volgens mij had ik deze in een andere nieuwsbrief al te koop zien aangeboden worden en ja hoor:
pricewatch: Synology DiskStation DS1819+
Thanks, hij staat sinds vrijdag braaf te brommen en de data van de DS1010+ te kopiëren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
https://www.synology.com/...seNote/DS415+#ver_23824-2

6.2.1 23824 update 2 is beschikbaar.

Important Note

This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues

Fixed an issue where the SSD cache auto-protection mechanism was not able to start automatically.
Fixed an issue where installing package creates unnecessary package backup that occupies system space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
BlackBurn schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:21:
[...]

Thanks, hij staat sinds vrijdag braaf te brommen en de data van de DS1010+ te kopiëren :)
Hier ook vorige week vrijdag de DS1819+ aangeschaft na lang twijfelen 'zelfbouw of Synology'. Moet eerlijk bekennen, stom dat ik nooit eerder een synology heb genomen.

Heb je ook nog dingen geupgrade? Welke schijven heb jij erin gedaan?

Hier heb ik er gelijk 32GB in gezet met 3x een IronWolf Pro van 10TB (RAID5). Ik was van plan om een product review te schrijven, maar family life kan soms best druk zijn in het najaar.
Enige jammere is wel dat USB niet vooruit te branden is. Heb Windows10 op vmware gezet en kan ook netjes USB forwarden naar windows, maar de throughput is ellendig langzaam. (schijnt een bekend euvel te zijn met Synology waar tot op heden niets mee gedaan wordt.)

10 jaar geleden ooit eens een WD MyBook II gekocht, 2 schijven met mirror configuratie (RAID1), dat was voor even 'leuk'. Dit is wel echt hele andere koek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

LinuX-TUX schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:42:
[...]

Hier ook vorige week vrijdag de DS1819+ aangeschaft na lang twijfelen 'zelfbouw of Synology'. Moet eerlijk bekennen, stom dat ik nooit eerder een synology heb genomen.

Heb je ook nog dingen geupgrade? Welke schijven heb jij erin gedaan?

Hier heb ik er gelijk 32GB in gezet met 3x een IronWolf Pro van 10TB (RAID5). Ik was van plan om een product review te schrijven, maar family life kan soms best druk zijn in het najaar.
Enige jammere is wel dat USB niet vooruit te branden is. Heb Windows10 op vmware gezet en kan ook netjes USB forwarden naar windows, maar de throughput is ellendig langzaam. (schijnt een bekend euvel te zijn met Synology waar tot op heden niets mee gedaan wordt.)

10 jaar geleden ooit eens een WD MyBook II gekocht, 2 schijven met mirror configuratie (RAID1), dat was voor even 'leuk'. Dit is wel echt hele andere koek.
Ik heb momenteel 5 x 8TB WD Red schijven erin gedaan en wil (omdat het kan :D) een 10Gb/s netwerkkaart erin zetten die ik met mijn VMware server ga koppelen. Momenteel nog geen nood om geheugen uit te breiden, gelukkig maar want geheugen is relatief duur momenteel.

Momenteel staat er ook nog een DS1010+ met DX510+ te draaien met 10 x 3TB, maar die staat in de verkoop(hint hint, vraag en aanbod), wellicht daarna wat extra schijven erin zetten.

Je kunt ook USB rechtstreeks koppelen op je VMware machine en dan of USB forwarden of een VMDirectPath toepassen, zodat de USB letterlijk rechtstreeks connected is met je virtuele machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
BlackBurn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:26:
[...]

Ik heb momenteel 5 x 8TB WD Red schijven erin gedaan en wil (omdat het kan :D) een 10Gb/s netwerkkaart erin zetten die ik met mijn VMware server ga koppelen. Momenteel nog geen nood om geheugen uit te breiden, gelukkig maar want geheugen is relatief duur momenteel.

Momenteel staat er ook nog een DS1010+ met DX510+ te draaien met 10 x 3TB, maar die staat in de verkoop(hint hint, vraag en aanbod), wellicht daarna wat extra schijven erin zetten.

Je kunt ook USB rechtstreeks koppelen op je VMware machine en dan of USB forwarden of een VMDirectPath toepassen, zodat de USB letterlijk rechtstreeks connected is met je virtuele machine.
Zal me inlezen over de VMDirectPath. Volgens mij doe ik dat indirect al middels de web interface/DSM app, maar is deze wel geinterpreteerd door DSM zelf.

10Gb/s ... mag je toch wel wat striping gaan configureren wil je dat eruit halen vermoed ik. Als ik nu de 3 van de 4 1Gb ethernet porten zou bundelen, zouden mijn schijven nog steeds de bottleneck zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

LinuX-TUX schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:41:
[...]
10Gb/s ... mag je toch wel wat striping gaan configureren wil je dat eruit halen vermoed ik. Als ik nu de 3 van de 4 1Gb ethernet porten zou bundelen, zouden mijn schijven nog steeds de bottleneck zijn.
Ik kan je binnenkort vertellen wat mijn ervaringen zijn. Ik heb vandaag o.a. 6 x Samsung 860 EVO 500GB SSD besteld met een Intel X710-DA2 voor in de RS2418+, dat gaat gekoppeld worden via een Dell N1148T-ON Switch aan een dual Xeon met een X520-DA2 die ESXi draait. (ik weet het, complete overkill voor thuisgebruik, maar wel leuk :D)

De SSD's gaan waarschijnlijk in een RAID10 configuratie, wat voor lezen enorme prestaties zou opleveren. schrijven is langzamer maar gaat ook waarschijnlijk nog steeds met 1500MByte/sec. Wat ik alleen nog niet zeker weet is of ik link aggregation wil gebruiken om 20Gb/s te krijgen. (maar de kans is groter dat het 2x10Gb/s gaat worden)

Ik ga nog wel testen of RAID5 snel genoeg is naar mijn zin want 2.5TB is toch prettiger dan 1.5TB aan snelle SSD storage.

En nu het meest irritante; wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jeroen V schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:20:
[...]

Ik kan je binnenkort vertellen wat mijn ervaringen zijn. Ik heb vandaag o.a. 6 x Samsung 860 EVO 500GB SSD besteld met een Intel X710-DA2 voor in de RS2418+, dat gaat gekoppeld worden via een Dell N1148T-ON Switch aan een dual Xeon met een X520-DA2 die ESXi draait. (ik weet het, complete overkill voor thuisgebruik, maar wel leuk :D)

De SSD's gaan waarschijnlijk in een RAID10 configuratie, wat voor lezen enorme prestaties zou opleveren. schrijven is langzamer maar gaat ook waarschijnlijk nog steeds met 1500MByte/sec. Wat ik alleen nog niet zeker weet is of ik link aggregation wil gebruiken om 20Gb/s te krijgen. (maar de kans is groter dat het 2x10Gb/s gaat worden)

Ik ga nog wel testen of RAID5 snel genoeg is naar mijn zin want 2.5TB is toch prettiger dan 1.5TB aan snelle SSD storage.

En nu het meest irritante; wachten....
Klinkt heel leuk, waar ga je het voor gebruiken?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:26:
[...]

Klinkt heel leuk, waar ga je het voor gebruiken?
Het klinkt waarschijnlijk stom, maar met name zorgen dat mijn kennis up to date blijft, zowel wat infrastructuur als software development betreft. Ik heb nu een management functie waarbij ik zelf weinig meer met techniek bezig ben. Aangezien ik altijd een afkeer had dat 'management' vrij vaak weinig courante kennis had wil ik het op een andere manier doen. (en dat werkt vrij goed merk ik) Daarnaast zijn de meeste software developers (en zelfs software architecten) niet zo heel bekwaam in alles wat met infrastructuur te maken heeft dus op deze manier kan ik ze gemakkelijk in de juiste richting sturen...

Dus de ESXi gaat o.a. een Azure Stack Development kit draaien en dan blijft er genoeg over voor andere VM's. (vandaar de 2xXeon 8C en 128GB geheugen die vandaag ook besteld zijn) Verder een behoorlijke lading VM's, denk aan AD, CA, Bitbucket, Jira, Confluence. En ik wil aan de slag met containers (waarschijnlijk Kubernetes onder Debian Linux)

De server:
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5-2620 v4 Boxed€ 427,29€ 854,58
1Asus Z10PR-D16€ 417,99€ 417,99
1Intel X520-DA2€ 229,-€ 229,-
8Hynix HMA42GR7AFR4N-UH€ 230,50€ 1.844,-
1Transcend MTS420S 240GB€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.391,57

En de Synology NAS:
#ProductPrijsSubtotaal
4WD Red WD60EFRX, 6TB€ 187,89€ 751,56
1Intel Ethernet Converged Network Adapter X710-DA2€ 282,25€ 282,25
2Samsung 850 EVO 500GB€ 123,04€ 246,08
6Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 481,68
1Synology RS2418+€ 1.719,92€ 1.719,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.481,49

Dat dus :)

[ Voor 63% gewijzigd door Jeroen V op 18-12-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
:7

Overkill bestaat niet, noemen ze toekomst bestendig :Y)
Tja, Raid10 vs 5 dilemma.

Minder opslag maar robuuster en sneller of ... meer opslag en een beetje leesperformance erbij keuzes keuzes keuzes

[ Voor 42% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-12-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_J
Ik vermoed dat de release van de DS2419+ niet veraf meer is.

Online beginnen meer en meer linken boven te komen. Ik heb bijvoorbeeld al de data sheet en hardware installatiegids online gevonden :
- https://global.download.s...S2419+_Data_Sheet_nld.pdf
- https://global.download.s.../Syno_HIG_DS2419+_nld.pdf

Daarnaast beginnen er al Builds op te duiken met een leveringsdatum midden februari :
- https://www.span.com/prod...RAM-~68037/spanstor=58641
- https://www.span.com/prod...~68037/spanstor=59543&q=8

Nadat deze verwacht was in Q3 2018 mag hij zeker en vast eens komen. De DS1819+ is nog juist in Q4 2018 geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Weinig spectaculaire release weer, nog steeds geen 10Gbit onboard terwijl dit zelfs een chipset feature is volgens mij?.

Echt stappen qua CPU performance worden er ook nauwelijks gemaakt, de chip in de 1819+ is 15% sneller ofzo.... moeite niet waard.

[ Voor 35% gewijzigd door Tortelli op 29-01-2019 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tortelli schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:05:
Weinig spectaculaire release weer, nog steeds geen 10Gbit onboard terwijl dit zelfs een chipset feature is volgens mij?.

Echt stappen qua CPU performance worden er ook nauwelijks gemaakt, de chip in de 1819+ is 15% sneller ofzo.... moeite niet waard.
Ik vind geen 10Gbit eigenlijk wel prima want dan kan je tenminste zelf kiezen wat je wilt. (ik heb zelf SFP+ en heb liever geen RJ45)

Wat ik wel jammer vind is dat de meeste modellen slechts 1 PCIe slot hebben tenzij je naar de XS lijn gaat, maar die zijn wel erg prijzig. Ik heb zelf in mijn NAS een 10GBit kaartje (X710-DA2) en kan dus geen NVMe kaart meer plaatsen.... (en wat ook jammer is, is dat als je een externe NIC plaatst de fans altijd maximaal draaien... daar was ik niet helemaal blij mee :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:19

Yucko

One clown to rule them all !

Ik vind het maar lang duren voor er iets van een releasedatum van de DS1019+ bekend wordt :{

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yucko schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:44:
Ik vind het maar lang duren voor er iets van een releasedatum van de DS1019+ bekend wordt :{
Inderdaad. Vorig jaar juni aangekondigd, en nog steeds niets concreets te vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Iets met 1019+ en ook op voorraad ;-)

https://www.mobile-harddi...4694/synology-ds1019.html

[ Voor 49% gewijzigd door GerkeP op 15-02-2019 10:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

1 bay extra t.o.v. de DS918+ is leuk, maar of het de prijsstijging waard is...? Ik heb mijn standaard 4GB sowieso meteen vervangen door 16GB dus dat is niet zo interessant..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

eindelijk!

Meteen besteld. Met een beetje geluk morgen binnen :)

Zelf heb ik niet zo'n issues met het ontbreken van de 10Gbit daar ik niet snel heel veel grote hoeveelheiden van/naar de NAS zal verplaatsen (enkel dadelijk de zut van de huidige DS412+ naar deze DS1019+).

[ Voor 60% gewijzigd door Yucko op 15-02-2019 14:01 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:28:
1 bay extra t.o.v. de DS918+ is leuk, maar of het de prijsstijging waard is...? Ik heb mijn standaard 4GB sowieso meteen vervangen door 16GB dus dat is niet zo interessant..
918+ ondersteunt toch maar maximaal 8Gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Viper® schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:38:
[...]

Nope, hij herkent de volle 16GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Viper® schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:38:
Het is idd de CPU die max. 8GB ondersteund.
Ik vraag mij dus ook af of de volle 16GB wel aangesproken kan worden..

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 15-02-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
Wel raar dat bijvoorbeeld dit moederbord met dezelfde cpu wel 16gb ondersteund volgens de specs.

Ik zit zelf te twijfelen om een DS918+ aan te schaffen.
Heb nu xpenology draaien op een Pentium g4400 met 16gb dat draait prima maar bij elke update is dat natuurlijk geen garantie meer dat het werkt.
Waar ik ook bang voor ben is dat de processen in de 918+ trager is dan de g4400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Laatst online: 12:37
Sorry; verkeerde topic....

[ Voor 132% gewijzigd door ocmer op 05-04-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@ocmer
Je post in het verkeerde topic. Je maakt meer kans in het vraag en antwoord topic. Zie het roze stukje tekst hieronder.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
knop, verkeerde topic. nu hier de reactie geplaatst. sorry! ook stond het enog wel vermeld. 8)7
}:O

[ Voor 105% gewijzigd door Martine op 02-05-2019 20:44 . Reden: ps toegeovegd en foto geplaatst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verkeerde topic, deze vraag hoort in het [Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Maar om hem direct te beantwoorden;
1: je moet even googlen welk geheugen werkt. In mijn 1817+ (C2538 cpu) heb ik pricewatch: Crucial Mac Memory CT2C8G3S160BMCEU draaien zonder problemen. Maar ik weet dat de meeste modellen vrij specifiek geheugen nodig hebben (juiste voltages, snelheden etc). Kortom google hier even na.

Je kunt er overigens probleemloos 16GB in drukken. Je wilt ook minstens 8 hebben als je een Windoiws virtuele machine ga draaien. Verwacht niet teveel van de performance, CPU's die Synology toepast zijn geen hardlopers.

2: Ik zou persoonlijk gaan voor 2 grotere HDD's in SHR2 zodat je later kunt uitbreiden. 2x8TB of 2x10TB. Uitbreiding unit is erg duur.

3: Opzich een prima oplossing, maar verwacht geen snelheids winst oid. Grote nadeel is dat je geen uitbreidings mogelijkheid meer hebt (zonder een dure externe uitbreidingsunit erbij te kopen). Daarom zou ik altijd kiezen voor 2 grotere disks.

4: Synology's droppen niet in prijs, zie b.v. de 916+ die ondertussen end of life is:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=519879&deliveryCountry=NL

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 02-05-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 10:22
Vanaf morgen wordt de Synology Solution Exhibition in Taiwan gehouden.

Aangekondigd zijn:

UC3200Synology’s first active-active storage server ensuring uninterrupted iSCSI serviceAfbeeldingslocatie: https://eventres.synology.com/img/events/solutionexhibition_2019/UC3200.png
FS6400All-flash storage solution designed for intensive I/O and latency-sensitive applications
Afbeeldingslocatie: https://eventres.synology.com/img/events/solutionexhibition_2019/FS6400.png
DVA3219Scalable NVR integrated with on-premises deep video analytics
Afbeeldingslocatie: https://eventres.synology.com/img/events/solutionexhibition_2019/DVA3219.png

Persoonlijk hoop ik ook dat de opvolger van de DS-218+ (DS-220+ ?) zal worden aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hoe zien jullie de 918+ vernieuwing en de relatie tot de 1019+ die gelanceerd is?

De 918+ is er alweer sinds 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
stormfly schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:44:
Hoe zien jullie de 918+ vernieuwing en de relatie tot de 1019+ die gelanceerd is?

De 918+ is er alweer sinds 2017.
Ik verwacht geen opvolger van de 918+ dit jaar. Wil hier upgraden en hoopte op een 919+. Wacht wel tot volgend jaar op de 920+

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:17
cypher21 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ik verwacht geen opvolger van de 918+ dit jaar. Wil hier upgraden en hoopte op een 919+. Wacht wel tot volgend jaar op de 920+
om de twee jaar toch meestal? 918+ ook einde van dat betreffende jaar aangekondigd. Dus zou eind dit jaar kunnen.

Wacht er zelf ook op :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
916+ mei 2016
918+ september 2017

Of in september de 919+ of in mei 2020 de 920+ ;-)

Dat is allemaal nog redelijk ver weg... vandaar ook mijn vraag hoe dit zich verhoudt naar de 1019+

https://nascompares.com/2...-vs-ds918-nas-comparison/

Is the DS1019+ replacing the DS918+ NAS?

It would be easy to assume that the DS1019+ will be the replacement for the DS918+ in autumn, HOWEVER, I do not think this will be the case. The DS918+ (much like the DS916+ before it) is incredibly popular. This is not just because of a good CPU and Memory inside, but because 4-Bays of RAID storage is very much the consumer ‘sweet-spot’ and to ditch the DS918+ for a 5-Bay would be a bit unappealing to a number of NAS buyers worldwide. That said, keep your eyes peeled for any NAS called a DS419+. If they announce that (subscribe here to NASCompares to stay up to date), then it may well be game over for the DS918+.

[ Voor 90% gewijzigd door stormfly op 05-06-2019 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Kees_frl schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:22:
[...]

om de twee jaar toch meestal? 918+ ook einde van dat betreffende jaar aangekondigd. Dus zou eind dit jaar kunnen.

Wacht er zelf ook op :)
geen pijl op te trekken...

zoals de vorige post ook al zei, misschien komt er een 419+ en slaan ze de 919+ over

Gaan het wel zien. ze moeten iig niet veel duurder worden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
cypher21 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:25:
[...]

geen pijl op te trekken...

zoals de vorige post ook al zei, misschien komt er een 419+ en slaan ze de 919+ over

Gaan het wel zien. ze moeten iig niet veel duurder worden
Ja, afwachten maar. Opvolger van de 218+ ben ik ook wel benieuwd naar.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Ik ben ook wel benieuwd of er nog iets van en 920+ of 419+ of zo komt. Net een eerste 10tb schijf besteld, wordt binnenkort weer tijd voor een nas in huis. :) Wil eerst 1 x 10 tb draaien en dan JBOD aanvullen. Daarnaast misschien 2 x 2 tb in raid 1 voor belangrijke data of een folder vanaf de JBOD naar een enkele losse 2 tb schijf. Lastige keuze, 4 Bay zou genoeg zijn maar de 5 bay's van de 1019+ klinkt ook niet gek. Zou het alleen jammer vinden als ik nu iets haal en over een half jaar er een echt betere keuze was geweest. (Ben al 5 jaar zonder nas, een half jaar langer overleef ik wel)

Wil het vooral gebruiken voor Plex (transcoding eventueel ook), nieuwsgroepen oud, pihole en waarschijnlijk home assistant icm een zwave USB stick. Draait nu op een rpi maar die is volgens mij ook net vanavond gecrashed.

Edit: is het niet mogelijk om docker installaties vanaf een nvme schijf in de 1019+ op te starten? De nvme dus ook als opslag gebruiken. Dat zou weer een aparte (ssd) schijf schelen in de nas. Ik denk niet dat ik nvme cache nodig ga hebben voor mijn relatief lichte toepassingen..

Ik ben zo te zien niet de eerste met dit idee; https://www.reddit.com/r/...torage_volume_instead_of/
Als ze dit nou standaard ondersteunen dan scheelt het mij weer een bay. Dan zou de 918+ ook weer een redelijke optie worden. Lastig allemaal.

[ Voor 28% gewijzigd door warcow op 11-06-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Toch even een nieuwe post ipv weer een edit.

Net bij Synology nagevraagd en ze hebben op dit moment geen plannen om nvme als storage te gaan gebruiken in de ds918+ en ds1019+ helaas. Ze krijgen de vraag wel vaker en ik zag ook dat er al een omweg is om het wel voor elkaar te krijgen (zie link in vorige post) maar dat lijkt niet heel robuust.

Ik zou het ideaal vinden als ze het wel inbouwen maar het lijkt dus geen zin te hebben er op te wachten.

Wat is een goede oplossing om 2 ssd's in 1 bay te krijgen? Volgens mij zijn daar adapters voor of zo, zijn die er ook voor nvme schijven die werken? (Dan kan ik later altijd nog de bay vrijmaken als synology het ooit ondersteunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58

br00ky

Moderator Harde Waren
De posts over de garantieperikelen van @Verwijderd zijn nu te vinden Garantie Synologie NAS. Een behulpzaam modje aldaar zal vast de per ongeluk meeverhuisde reactie warcow in "Garantie Synologie NAS" wel weer terugschoppen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Is er al iets meer bekend over het nieuwe 2019/2020 model van Synology zoals de DS-220+? Heb al redelijk wat afgezocht via google maar kom niet veel meer te weten :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

Synology Drive 2.0 is nu beschikbaar. Ze hebben het pakket nu hernoemd naar Synology Drive Server. Eerste keer updaten is bij mij fout gegaan. Deze nieuwe versie vereist nu ook Node 8 en een update van een ander pakket. Bij dit laatste ging het fout. Na nog een keer op updaten gedrukt te hebben lijkt alles goed geïnstalleerd te zijn. Nu geeft de client op mijn computer ook aan dat er een update beschikbaar is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Interessant stukje. Let op je wachtwoorden en hoever je Synology open staat naar het internet, zoals gewoonlijk: https://www.zdnet.com/art...e-force-password-attacks/

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2019 12:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:06
Kixtart schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:43:
Let op je wachtwoorden en hoever je Synology open staat naar het internet, zoals gewoonlijk
Brute-forcing is ook eenvoudig te voorkomen, door automatisch IP adressen te blokkeren na een aantal foutieve aanmeldingen (out-of-the-box ingeschakeld), en door ook account protection in te schakelen (account wordt geblokkeerd na x foute aanmeldpogingen. Clients die eerder succesvol aangemeld zijn geweest hebben geen hinder van deze blokkade.). Daarmee is zo'n brute-force aanval niet mogelijk, gezien wachtwoorden proberen niet meer gaat (tenzij je wachtwoord 'password' is of iets dergelijks). Je krijgt ook een notificatie als een account geblokkeerd wordt.
Verder moeten Guest en Admin uiteraard uitgeschakeld zijn, zodra de gebruikersnaam ook onbekend is is er met brute force al helemaal geen beginnen meer aan. Iedereen die dus ook maar een beetje aandacht aan de beveiliging heeft gespendeerd zit normaalgezien dus wel safe voor deze aanvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Docker DSM licentie eindigt per 31 dec 2019
Docker DSM will reach its end-of-life stage on December 31, 2019.

Starting on August 12, 2019, license activation for Docker DSM License will no longer be available. If
you have any Docker DSM Licenses that are yet to be activated, please do so before this date. Docker DSM has one year validity upon activation.

This change will not bring any change to activated Docker DSMs. If you are already running a Docker DSM, you can check its expiry date in Docker. Detailed info is available in Docker > DSM > License.

We encourage those who are looking for a similar alternative to switch to Virtual DSM. This is a solution that runs on Virtual Machine Manager. For more information on Virtual DSM, please refer to this page. If you have any question about how to switch from Docker DSM to Virtual DSM, please contact Synology Support Team for assistance.
Het lijkt er op dat het niet zozeer om de Docker package gaat, maar vooral om Docker DSM.

Ik vind de voorgestelde overstap naar Virtual DSM niet echt een fijn alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Klopt het gaat inderdaad niet om Docker zelf maar om dus DSM in Docker te draaien.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Pst, vraag en antwoord graag in het...vraag en antwoord topic! :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ze hebben blijkbaar weer een paar nieuwe producten aangekondigd, en wat meer vrij gegeven over DSM 7. Onder andere de DS420 is aangekondigd als opvolger van de DS418.

https://nascompares.com/2...ht-hybrid-share-and-more/

Hier meer info over nieuwe features in DSM 7 https://nascompares.com/2...20-and-dsm-7-0-in-berlin/, hier nog wat meer fotos https://www.reddit.com/r/...ew_with_slides_in_german/

En hier een mooie opsomming van nieuwe modellen https://www.reddit.com/r/...synology_models_20192020/

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een opvolger van de DS918

[ Voor 43% gewijzigd door eekhoorn12 op 08-09-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Intel reviseert bepaalde Apollo Lake-cpu's vanwege kwaliteitsproblemen

here we go again.

o.a. de DS918+ en DS1019+ zijn getroffen :(

[ Voor 29% gewijzigd door Yucko op 10-09-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Onee he, ik heb een DS918+, wordt er voor niet-zakelijke gebruikers ook iets gedaan? Heb te vaak gelezen dat mensen net buiten de garantie buiten de boot vallen bij Synology, dus als het gaat om alle CPU's dan ga ik er liever meteen achteraan...

• Mr_gadget
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:13

Wokschotel

Op 6 wielen

mcauseway schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:28:
Is er al iets meer bekend over het nieuwe 2019/2020 model van Synology zoals de DS-220+? Heb al redelijk wat afgezocht via google maar kom niet veel meer te weten :-o
Ik zit ook nog steeds te wachten op nieuws. Helaas nog niets gevonden. Mijn DS211J is ondertussen bejaard :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:24

KhaZ

Alfa Romeo

Wokschotel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:31:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten op nieuws. Helaas nog niets gevonden. Mijn DS211J is ondertussen bejaard :P
Denk dat 't oktober/november wordt, zit ook te wachten.
Meestal hebben ze een event in Utrecht rond eind september toch?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Niet online
KhaZ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:56:
[...]

Denk dat 't oktober/november wordt, zit ook te wachten.
Meestal hebben ze een event in Utrecht rond eind september toch?
Wat ik zo zie hebben ze er morgen een volgens https://event.synology.com/en-us/annual_event.

Ze hebben er ook vorige week een gehad in Berlijn, en de afgelopen tijd op meer locaties. Zie mijn post hier met een samenvatting van een er van.
eekhoorn12 schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:04:
Ze hebben blijkbaar weer een paar nieuwe producten aangekondigd, en wat meer vrij gegeven over DSM 7. Onder andere de DS420 is aangekondigd als opvolger van de DS418.

https://nascompares.com/2...ht-hybrid-share-and-more/

Hier meer info over nieuwe features in DSM 7 https://nascompares.com/2...20-and-dsm-7-0-in-berlin/, hier nog wat meer fotos https://www.reddit.com/r/...ew_with_slides_in_german/

En hier een mooie opsomming van nieuwe modellen https://www.reddit.com/r/...synology_models_20192020/

Ik wacht eigenlijk nog steeds op een opvolger van de DS918
Hier ook nog een samenvatting van die in Berlijn https://www.reddit.com/r/...020_berlin_event_summary/

[ Voor 4% gewijzigd door eekhoorn12 op 11-09-2019 22:01 ]

• SmiGueL
Update:
Het lijkt mee te vallen...
nieuws: Intel trekt melding over degradatieproblemen Apollo Lake-processors in
[Update] Intel vernieuwt Apollo Lake-chips vanwege te snelle degradatie

...Totdat je de laatste zin leest. :X
Intel gaat de F1-processors in het vervolg leveren aan klanten die een lange levensduur van hun apparaten verwachten. Als er geen lange levensduur wordt verwacht, zoals Intel in zijn IOTG Long Life Product Availability-programma beschrijft, zijn de modellen met de B1-stepping gewoon te gebruiken.
|:( 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 12-09-2019 11:24 ]

• pven
  • Niet online
Heeft iemand Bazarr op een DS214+ draaien met python 2.7.13 of hoger?

Ik krijg het niet voor elkaar. Sinds de laatste update van Bazarr moet ik de python-check aanpassen, anders start Bazarr niet op. 8)7 (Zie https://github.com/morpheus65535/bazarr/issues/537 voor details.)

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 12-09-2019 11:59 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
Iemand toevallig nog een DX513 die binnenkort vrij komt? :D :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• pven
  • Niet online
pven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:59:
Heeft iemand Bazarr op een DS214+ draaien met python 2.7.13 of hoger?

Ik krijg het niet voor elkaar. Sinds de laatste update van Bazarr moet ik de python-check aanpassen, anders start Bazarr niet op. 8)7 (Zie https://github.com/morpheus65535/bazarr/issues/537 voor details.)
Iemand?

Welke Python-versie staat er trouwens op nieuwere diskstations?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Even een gevalletje onder de indruk van de support van Synology. Merkte afgelopen week dat mijn DS1815+ ineens zonder verklaarbare reden midden in de nacht ineens ging rebooten, soms wel 10x achter elkaar. Dus maar een ticket aangemaakt bij Synology Support. Deze vertelde mij dat het leek op een probleem wat bij deze serie bekend is, en of ik de logs wilde sturen zodat ze dit konden checken. Zo gezegd, zo gedaan. Logs opgestuurd en een paar uur later bericht of ik de factuur kon sturen. Ook gedaan en gelijk daarna weer bericht dat mijn NAS onder garantie viel en deze vervangen werd. Ik kon kiezen of via een reseller/distributor of rechtstreeks via Synology, waarbij ik dan met de laatste optie wel zelf de verzendkosten zou moeten betalen.

Vind dit prima service. De NAS is van 2016, maar het was een duur ding dus blij zo kan. Nu eens kijken hoe lang het RMA proces gaat duren en wanneer ik de vervanging binnen krijg. En natuurlijk is het een bekend probleem (die Atom cpu die er in zit) en natuurlijk zou een bedrijf dit moeten oplossen, zeker onder de Europese regels voor een consument maar we weten allemaal dat er nog wel eens een verschil zit tussen zouden moeten en daadwerkelijk doen.

Als dit allemaal inderdaad op deze manier en naar volle tevredenheid opgelost gaat worden, dan verzekeren ze zichzelf wel van een loyale terugkerende klant in mij. En met alle verhalen die je soms leest over support, wilde ik ook wel eens een ander geluid laten horen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 21:13
afterburn schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:11:
Even een gevalletje onder de indruk van de support van Synology. Merkte afgelopen week dat mijn DS1815+ ......
En natuurlijk is het een bekend probleem (die Atom cpu die er in zit) en natuurlijk zou een bedrijf dit moeten oplossen, zeker onder de Europese regels voor een consument maar we weten allemaal dat er nog wel eens een verschil zit tussen zouden moeten en daadwerkelijk doen.

Als dit allemaal inderdaad op deze manier en naar volle tevredenheid opgelost gaat worden, dan verzekeren ze zichzelf wel van een loyale terugkerende klant in mij. En met alle verhalen die je soms leest over support, wilde ik ook wel eens een ander geluid laten horen.
Ik heb destijds meteen omgeruild bij synology vanwege de cpu bug en kreeg ook een splinternieuw exemplaar. Moest alleen verzendkosten van de retour betalen. En zij stuurden eerst de nieuwe op en daarna mocht de mijne retour. Inderdaad top!

Edit: hij zojuist op jouw site gekeken en wij hebben wel meer gemeen dan alleen het nas. Tenminste, ik gok dat je ook in het k1200/1300 topic zit. In dat geval, Texan hier :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Theone098 op 11-11-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Weet er iemand of er nog x20 modellen uitkomen dit jaar?
Ik zou graag omwille van fiscale redenen nog een 4bay nas kopen dit jaar, maar het zijn voornamelijk 418 modellen, de 620 slim vind ik niet geschikt voor me. 420j lijkt me te zwak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Theone098 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:45:
[...]

Ik heb destijds meteen omgeruild bij synology vanwege de cpu bug en kreeg ook een splinternieuw exemplaar. Moest alleen verzendkosten van de retour betalen. En zij stuurden eerst de nieuwe op en daarna mocht de mijne retour. Inderdaad top!

Edit: hij zojuist op jouw site gekeken en wij hebben wel meer gemeen dan alleen het nas. Tenminste, ik gok dat je ook in het k1200/1300 topic zit. In dat geval, Texan hier :*)
HI tex 👍 inderdaad bekende van mf. Heb nog niks gehoord over de rma verder, even afwachten. Hoop dat de oude Idd mag blijven staan. Al m'n data staat er op en hoewel de reboots niet je dat zijn, kan ik er nu nog bij. Is beter als een paar weken niks.

UPDATE: ding moet eerst terug, waarna per ommegaande een nieuwe wordt verstuurd. Synology doet geen 'advanced RMA' meer, zoals de support medewerker het noemde.

Ben wel benieuwd of de 1815+ die ze nu gaan afsturen dit probleem niet meer heeft, of dat we over een paar jaar weer een RMA tegemoet kunnen zien. :)

[ Voor 16% gewijzigd door afterburn op 12-11-2019 10:54 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Chris_147 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:20:
Weet er iemand of er nog x20 modellen uitkomen dit jaar?
Ik zou graag omwille van fiscale redenen nog een 4bay nas kopen dit jaar, maar het zijn voornamelijk 418 modellen, de 620 slim vind ik niet geschikt voor me. 420j lijkt me te zwak
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan voor een 220(+). Ik wil mijn DS211j vervangen, maar om nu nog een DS218 te kopen vind ik zonde.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Er komt voorlopig alleen een 120j en een 420j.

Wokschotel, jij zou de 218+ kunnen kopen.
Chris, de 918+ of 1019+? Al is de 1019 wat overprijst voor 1 slot en 4GB extra.

Hopelijk komen er halverwege 2020 een 221+ en een 921+, maar er is nog niets aangekondigd.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 14-11-2019 15:47 ]

Verwijderd

Het is vorig jaar al aangekondigd. Heeft toevallig iemand inside information wanneer we kunnen verwachten wanneer DSM 7.0 uitkomt? Van de week wel een update gehad voor de DS918+ maar dat is 6.2.2-24922 Update 4. Ben vooral benieuwd naar de nieuwe DS Photos/Moments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

@job dat zou kunnen, maar dan koop ik een in mijn ogen oud model. Dan wacht ik liever tot 2020. Maar dan moet Synology niet te lang wachten met een aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Update: vorige week de DS1815+ opgestuurd naar Synology, vrijdag kreeg ik bevestiging dat Synology hem hadden ontvangen en een paar uur later dat ze de vervanging hadden opgestuurd.

Inmiddels net via de tracking informatie vernomen dat de vervanging al is afgeleverd thuis, dus vanavond maar eens kijken.

Geen slecht woord van mij over dit process met Synology.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

afterburn schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:50:
Geen slecht woord van mij over dit process met Synology.
Het valt me op dat Synology hier met redelijke willekeur handelt. Een aantal mensen krijgt zonder enig probleem een vervangend exemplaar, terwijl anderen te horen krijgen dat het vette pech is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Opi schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:58:
[...]

Het valt me op dat Synology hier met redelijke willekeur handelt. Een aantal mensen krijgt zonder enig probleem een vervangend exemplaar, terwijl anderen te horen krijgen dat het vette pech is.
Vreemd. Zit er overeenkomst tussen de modellen van wie wel of wie niet? bv consumer vs meer professioneel/duur spul?

[ Voor 5% gewijzigd door afterburn op 25-11-2019 14:09 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

afterburn schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:08:
[...]

Vreemd. Zit er overeenkomst tussen de modellen van wie wel of wie niet? bv consumer vs meer professioneel/duur spul?
Ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken, al heb ik de indruk dat retailers coulanter zijn dan Synology zelf. Qua producten zie ik het met name terugkomen bij de DS415+ en de DS1815+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Opi schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:08:
[...]

Ik heb er geen patroon in kunnen ontdekken, al heb ik de indruk dat retailers coulanter zijn dan Synology zelf. Qua producten zie ik het met name terugkomen bij de DS415+ en de DS1815+.
Hmm.. Ik heb 3 support tickets open gehad, waarvan de laatste dus resulteerde in een RMA en alle keren werd ik uitermate vriendelijk, deskundig en snel geholpen met een oplossing.

Computer specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
http://archive.synology.com/download/DSM/beta/7.0/

Geeft een 403 ;-) Santa is comming.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m2dekker
  • Laatst online: 15-09 22:03
DiskStation Manager 7.0 preview :9~

Onderin de link staan de "Preview Release Notes" van alle losse onderdelen.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 13:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

m2dekker schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:08:
DiskStation Manager 7.0 preview :9~

Onderin de link staan de "Preview Release Notes" van alle losse onderdelen.
Ziet er indrukwekkend uit! Thanks voor het delen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou er dit jaar nog een opvolger komen voo een ds918+of van de ds1019+?

Als ik de releases zo bekijk dan zou er voor de 918+ wel iets uit de bus komen maar het jaar 2020 weet je maar nooit 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
JustSys schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:00:
Zou er dit jaar nog een opvolger komen voo een ds918+of van de ds1019+?

Als ik de releases zo bekijk dan zou er voor de 918+ wel iets uit de bus komen maar het jaar 2020 weet je maar nooit 😌
ook erg benieuwd - idem voor de opvolger van de 218+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
Synology is gestart met de betas van een aantal apps. Mailstation in server en applicatie stonden aldaar.
Ook kun je nu starten met synology contacts.
have fun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
Mailstation 2.2:
Release notes
Compatibility & Installation

Synology MailPlus contacts will be automatically migrated to Synology Contacts upon updates.
What's New

Supports personal blacklist and whitelist to block spam emails sent from malicious senders and receive emails from trusted senders.
Enhanced performance of expanding an email thread with multiple embedded pictures.
Improved the login speed of Synology MailPlus.
Moved Admin Settings from Synology MailPlus client to Service > MailPlus Client in Synology MailPlus Server.
Fixed Issues

Fixed the issue where email attachments might not display properly when users replied to an email in a shared mailbox.
Fixed the issue where emails from senders in the whitelist might be recognized as suspicious emails.
Minor bug fixes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Synology announced the 4-bay DS420j NAS at CES 2020, though the details of the unit have been public for a few months now. It is based on the same Realtek RTD1296 used by QNAP in its TS-230 unit. The DS420j accommodates two extra bays compared to that unit and comes with 1GB of RAM . There is a single gigabit LAN port and two USB 3.0 ports in the unit. The unit supports the ext4 filesystem only for the internal volume.

Synology is also promising new features in their updates to the Synology DSM over the course of 2020, but was silent on the details. We look forward to hearing about the new features shortly. On the business / enterprise side, Synology also announced the availability of the SA3600, a 12-bay Xeon-D 1567-based NAS with SATA / SAS support, two 10GB BASE-T ports, and four gigabit LAN ports. The 2U rackmount NAS also comes with two PCIe 3.0 x8 slots and can support both btrfs and ext4 for the internal volume. They key feature of the SA3600 is the expandability offered with the help of the 12- and 24-bay RX1217sas and RX2417sas expansion units. The maximum number of supported drive bays is 180.
CES nieuws voor Synology. Nog geen nieuwe DS218+ opvolgers helaas. ik overweeg om toch maar de DS218+ aan te gaan schaffen als vervanger voor de 412+. Ik reken toch op minimaal een half jaar voordat er wat anders zou kunnen komen + beschikbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 12-01-2020 16:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Als je na gaat wanneer de 415+ en de 918+ zijn verschenen, dan zou ik een opvolger rond september verwachten.
Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.