Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25
Opi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:53:
Als je na gaat wanneer de 415+ en de 918+ zijn verschenen, dan zou ik een opvolger rond september verwachten.
Maar aangezien de 916+ er ook nog tussen zat kun je eigenlijk nergens van op aan. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 12:15
Workaholic schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:10:
[...] Nog geen nieuwe DS218+ opvolgers helaas. ik overweeg om toch maar de DS218+ aan te gaan schaffen als vervanger voor de 412+. Ik reken toch op minimaal een half jaar voordat er wat anders zou kunnen komen + beschikbaar zijn.
Het release-schema voor de DS2xx was vrij voorspelbaar: Elke 24 maanden een nieuwe versie. Er zijn nu echter al ruim twee jaar geen nieuwe 2-bay modellen uitgekomen. De nieuwe software DSM 7.0 is ook uitgesteld tot 2020. Zou het kunnen zijn dat we binnen een paar weken een aankondiging kunnen verwachten van nieuwe modellen die zijn voorzien van DSM 7.0? Dan lijkt het me verstandig hier even op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
Een paar weken lijkt me erg optimistisch. DSM 7.0 is nu in alpha geloof ik, dan volgt nog een beta traject. Ik denk eerder halverwege het jaar.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 22:17
Wie heeft er al een mail van synology voor de preview versie? Zou die link te gebruiken zijn voor meer gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Er is een nieuwe patch beschikbaar.
Wel enkel voor de edities die een M.2 NVMe SSD device kunnen mounten

Version: 6.2.2-24922-5
(2020-01-15)
Important Note

The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues

Enhanced the compatibility of M.2 NVMe SSD devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Niemand die weet heeft over de DS1620xs

Blijkbaar is deze de NASserver voor de veeleisende tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Geen idee of het voor iemand anders hier interessant is ik wil het toch ergens achterlaten:

Na de upgrade naar DSM6.2 (van 5.x) werkte de netwerkaansluiting van mijn 214SE alleen nog maar op 100mbit. Ook was het CPU gebruik extreem hoog (altijd 94%+). Ik heb alle services die ik niet absoluut nodig had gestopt, Gek genoeg geen enkel verschil in CPU gebruik!

Maar nadat ik cloud station gestopt had werkte het netwerk ineens wel weer op 1 Gbit!

En het is toch wel fijn dat ik de laatste 4TB data nu naar mijn nieuwe 918+ over kan zetten met gemiddeld 65MB/s in plaats van 9MB/s!

Als ik vanavond thuis kom dan is alles gekopieerd en reset ik de 214SE naar fabrieksinstellingen. Kijken of hij dan toch nog enigzins als alleen een simpele netwerkschijf is te gebruiken en de 105MB/s weer kan halen die ik vroeger met DSM 5.x haalde.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 16-01-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 21:25

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:34:
Geen idee of het voor iemand anders hier interessant is ik wil het toch ergens achterlaten:

Na de upgrade naar DSM6.2 (van 5.x) werkte de netwerkaansluiting van mijn 214SE alleen nog maar op 100mbit. Ook was het CPU gebruik extreem hoog (altijd 94%+). Ik heb alle services die ik niet absoluut nodig had gestopt, Gek genoeg geen enkel verschil in CPU gebruik!

Maar nadat ik cloud station gestopt had werkte het netwerk ineens wel weer op 1 Gbit!

En het is toch wel fijn dat ik de laatste 4TB data nu naar mijn nieuwe 918+ over kan zetten met gemiddeld 65MB/s in plaats van 9MB/s!

Als ik vanavond thuis kom dan is alles gekopieerd en reset ik de 214SE naar fabrieksinstellingen. Kijken of hij dan toch nog enigzins als alleen een simpele netwerkschijf is te gebruiken en de 105MB/s weer kan halen die ik vroeger met DSM 5.x haalde.
Bijzonder, heb dit issue niet op zo'n zelfde 214se en met cloud station geactiveerd.
Ben benieuwd als je cloud station weer aanzet, de snelheid weer zakt naar 100 Mb/s.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:34:
[...]
Bijzonder, heb dit issue niet op zo'n zelfde 214se en met cloud station geactiveerd.
Ben benieuwd als je cloud station weer aanzet, de snelheid weer zakt naar 100 Mb/s.
Ik kan het testen, kan natuurlijk ook dat mijn cloudstation install corrupt is.

Wat heb jij voor een CPU usage? Ik heb nu alles behalve SMB uitstaan en zit vrijwel constant beven de 94%

Het is mij een raadsel waar de NAS mee bezig is aangezien ook als er geen disk en netwerk activity is in de monitor dit percentage zo hoog is. Het enige wat zou moeten draaien is resource monitor. toch houden synology systeem processen de CPU zo bezig!

De restore is overigens gelukt dus ik denk dat ik dit weekend de NAS gewoon reset. Dat wilde ik gisteren al doen, maar is er niet meer van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Wat heb jij voor een CPU usage? Ik heb nu alles behalve SMB uitstaan en zit vrijwel constant beven de 94%

Het is mij een raadsel waar de NAS mee bezig is aangezien ook als er geen disk en netwerk activity is in de monitor dit percentage zo hoog is. Het enige wat zou moeten draaien is resource monitor. toch houden synology systeem processen de CPU zo bezig!

De restore is overigens gelukt dus ik denk dat ik dit weekend de NAS gewoon reset. Dat wilde ik gisteren al doen, maar is er niet meer van gekomen.
Bij mij tussen 15% en 60%, met cloudstation, SMB, photostation (cloudsync op pauze, staat alleen 's nachts aan ivm cpu gebruik).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:13
Ik was er eigenlijk overtuigt dat ik de DS718+ zou gaan bestellen,
Echter het nieuwbericht: nieuws: Synology maakt instap-nas DS220j beschikbaar - update

Doet mij nu wel weer zeer twijfelen of er niet binnen enkele weken ook een DS220+ en/of DS720+ aan zit te komen. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSys
Ik ben al weken aan wachten op de DS1620xs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
Zojuist in de mailbox:
We are delaying the release of DSM 7.0 Preview from our original release window in February until Q3 2020.

DSM 7.0 is already at a stage where we have finished implementing most under-the-hood changes and core functionality. It is also at a quality level that we're confident in using on a daily basis. However, we’re moving the release window to ensure the preview release is more indicative of the final release. We're still working on brand-new features such as Synology Photos, Hybrid Share, and other previously unannounced but equally significant functionality.

On behalf of the entire development team, thank you and over 6,500 others for signing up to the DSM 7.0 Preview program. We'll be releasing more information about DSM 7.0 as development continues.

Thank you for your continued support.

Hewitt Lee
Head of Synology Product Management Group

Lekker!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
Yep ik ook, ik denk dat carona roet in het eten heeft gegooid. Voorlopig geen nieuwe tech uit China.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
Wachten of toch een nieuwe synology kopen?Ik ga mijn 8bay de deur gooien (verkopen) en kleiner gaan.
Maar sterk aan twijfelen voor de 918+/1019+ maar ja Corona heeft ons nu ingepalmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 14:07
JustSys schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:55:
Wachten of toch een nieuwe synology kopen?Ik ga mijn 8bay de deur gooien (verkopen) en kleiner gaan.
Maar sterk aan twijfelen voor de 918+/1019+ maar ja Corona heeft ons nu ingepalmd
Mijn DS412 is eigenlijk aan vervanging toe ben aan het wachten op de opvolger van DS918+ maar denk niet dat die snel gaat komen. Volgens mij zijn ze druk bezig met DSM 7.0 eerst te ontwikkelen en daarna nieuwe hardware.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:59:
[...]
Volgens mij zijn ze druk bezig met DSM 7.0 eerst te ontwikkelen en daarna nieuwe hardware.
Dat staat toch los van elkaar. zijn, neem ik aan, verschillende afdelingen die over hardware en software gaan. De hardware (ze gaan echt hun verkopen niet stoppen door niets meer uit te brengen) afdeling gaat niet een half jaar duimen draaien totdat een nieuwe DSM versie klaar is.

Daanaast draait DSM 7 ook op de huidige hardware, dan werkt het ook op de nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
jongetje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Dat staat toch los van elkaar. zijn, neem ik aan, verschillende afdelingen die over hardware en software gaan. De hardware (ze gaan echt hun verkopen niet stoppen door niets meer uit te brengen) afdeling gaat niet een half jaar duimen draaien totdat een nieuwe DSM versie klaar is.

Daarnaast draait DSM 7 ook op de huidige hardware, dan werkt het ook op de nieuwe hardware.
Dat zou je zeggen van wel maar toch zou ik er niet van staan te kijken dat ze de combinatie op de markt willen zetten. Er is ook totaal niks bekend van nieuwe hardware release. Het blijven natuurlijk aannames B)

Apple brengt ook bij iedere nieuwe iOs nieuwe hardware uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-02-2020 17:02 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jongetje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:14:
[...]

Daanaast draait DSM 7 ook op de huidige hardware, dan werkt het ook op de nieuwe hardware.
Ik denk juist dat ze dat willen afstemmen. Die nieuwe hardware wil je promoten met reviews op sites en in bladen. Met alleen nieuw hardware is het verhaal: Yay, nieuwe hardware, je kunt nu hetzelfde maar dan 5% sneller. Je ziet waarom je daar geen potten mee breekt.
Als je het combineert met een nieuwe DSM versie dan verandert het verhaal volledig: Nieuwe hardware is 5% sneller maar de echte innovatie zit in deze blinkend nieuwe release van DSM. In de volgende 5 pagina's leggen we alle nieuwe features in DSM 7 uit.

Je gebruikt dus gewoon het OS om de nieuwe hardware te promoten want de hardware is zelf vaak maar een kleine update van het product van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark184
DSM 6.2.2-24922-6 is uit gekomen voor enkele Nassen

https://archive.synology....date/update_pack/24922-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
What's New
  • RS4017xs+ now supports D4EC-2666-16G memory module.
Fixed Issues
  • Improved drive migration compatibility for certain combinations of devices and DSM versions.
  • Improved the stability of iSCSI sessions on VMware hosts running EXSi 6.7 U3.
  • Fixed an issue where the system might unexpectedly reboot when users run remote virtual machines on certain models in an unstable network environment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark184
Attentie!!!
This update has been recalled on March 18, since certain models with legacy advanced LUNs may encounter unexpected system reboot.
vertaling:
Deze update is teruggeroepen op 18 maart, omdat bepaalde modellen met oudere geavanceerde LUN's mogelijk onverwacht opnieuw worden opgestart.
stormfly schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:01:
[...]

What's New
  • RS4017xs+ now supports D4EC-2666-16G memory module.
Fixed Issues
  • Improved drive migration compatibility for certain combinations of devices and DSM versions.
  • Improved the stability of iSCSI sessions on VMware hosts running EXSi 6.7 U3.
  • Fixed an issue where the system might unexpectedly reboot when users run remote virtual machines on certain models in an unstable network environment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Word er dit jaar nieuwe NAS'en verwacht van synology? De 418+ dateert uit 2017..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MrJames schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:13:
Word er dit jaar nieuwe NAS'en verwacht van synology? De 418+ dateert uit 2017..
Er zijn net de aankondigingen van de 220j en de 420j geweest, geen opvolger van de + (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:07
Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Het verschil zou kunnen zijn dat jij wel encrypt en de ander niet. En als je CPU geen aes-ni heeft dan krijgt iedereen het zwaar. Geen idee overigens of jouw NAS een cpu met aes-Ni heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theone098 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Het verschil zou kunnen zijn dat jij wel encrypt en de ander niet. En als je CPU geen aes-ni heeft dan krijgt iedereen het zwaar. Geen idee overigens of jouw NAS een cpu met aes-Ni heeft
Geen AES-NI, maar ook geen encryption.

Het is nu als backup target enigzins dragelijk nu de innitiele backup is gedaan, maar er komt binnenkort een DS218+ (of 220+ als die ooit uitkomt) zodat ik ik snapshot replication kan doen vanaf de 918+.

Ik vermoed dat DSM 6.x gewoon te zwaar is voor de CPU in dat ding en DSM 5.x een stuk lichter was.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-03-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Weet iemand toevallig of ze met een opvolger van de ds118 gaat komen? Volgens mij stamt deze al van eind 2017/begin 2018. Een vrij populaire nas voor mediaserver gebruik, vooral de beginnende nas user.

Wil er eentje woensdag bestellen. Zit nog met een 112j hehe

[ Voor 13% gewijzigd door jzoin2 op 30-03-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 16:51
Voor wie niet het allernieuwste wil hebben: mobile-harddisk.nl gooit wat uitlopende modellen in de sale:
https://www.mobile-harddi...7pjrlfti335opja9tv8sujm31
Geen idee welke DSM je er nog op kan krijgen, maar interessante prijzen.
(Mijn DS108J draait nog steeds, maar ik zit nu toch te kijken naar de DS116 die ze aanbieden)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:42

3_s

Zou er nog een RS220 uitkomen? Om nu nog een RS217 te kopen, vind ik precies ook maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS1019+ nieuwe update 6.2.3 met nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
Hier wat vreemds, als ik naar mijn NAS backup met Cloud station en daarna directories vergelijk heeft hij een kleine 10.000 bestanden niet gebackupped. Er zijn 4 soorten bestanden standaard uitgesloten .tmp, .temp, .lnk en .swp. Als ik daar op zoek kan ik meer 3 bestanden verklaren. Weet iemand wat er nogmeer niet overgezet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Asprine schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:00:
Hier wat vreemds, als ik naar mijn NAS backup met Cloud station en daarna directories vergelijk heeft hij een kleine 10.000 bestanden niet gebackupped. Er zijn 4 soorten bestanden standaard uitgesloten .tmp, .temp, .lnk en .swp. Als ik daar op zoek kan ik meer 3 bestanden verklaren. Weet iemand wat er nogmeer niet overgezet wordt?
Alles wat in de filter list staat in de Cloud station (Drive werkt fijner my2cents) instellingen. Kan je helemaal zelf finetunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
stormfly schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:16:
[...]

Alles wat in de filter list staat in de Cloud station (Drive werkt fijner my2cents) instellingen. Kan je helemaal zelf finetunnen.
Ik ben vooral benieuwd wat er niet over gekomen is. En waarom, maar net ook een draadje gevonden waarin problemen aanegegeven worden. Dit kan je dan toch niet serieus nemen als backup product.
https://community.synolog...123886?page=1&sort=oldest

After investigation by technical support, the reason is the total file number had exceed the recommended number for the NAS as stated below.

For optimal response time and performance, we recommend the following settings.

• Single-core ARM: synchronize up to 15,000 files

• Dual-core ARM: synchronize up to 50,000 files

• Dual-core Intel Atom: synchronize up to 150,000 files

• Quad-core Intel Atom: synchronize up to 200,000 files

• Intel Core-i3 and above: synchronize up to 1,000,000 files

En boven deze aantallen wordt er niet gegarandeerd dat het vlekkenloos gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Asprine op 15-04-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 21:40
@Asprine
Verkeerde topic.
Hier heb je meer kans op een antwoord: [Synology] Vraag en antwoord - deel 3.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

Sinds die update werkt photostation niet meer of tja werkt wel maar kan niet meer inloggen met een correct wachtwoord, op momment de photo backup maar ingestelt via ds file station dat werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Anoniem: 211516 Vreemd. Hier net 6.2.3 op de DS716+ gezet en Photostation doet 't als vanouds. Wel wat aan de trage kant, maar niet trager dan eerst. Komende van 6.2.2.4.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:11:
@Anoniem: 211516 Vreemd. Hier net 6.2.3 op de DS716+ gezet en Photostation doet 't als vanouds. Wel wat aan de trage kant, maar niet trager dan eerst. Komende van 6.2.2.4.
Ja hier via mobiel doet ie niet inloggen direct vanuit dsm wel maar als dan uitlog en opnieuw inlog weer niet, nog nooit meegemaakt als of ie wachtwoord niet erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hela:
Added support for Let's Encrypt wildcard certificates.
Bring it!

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 211516 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:55:
[...]

Sinds die update werkt photostation niet meer of tja werkt wel maar kan niet meer inloggen met een correct wachtwoord, op momment de photo backup maar ingestelt via ds file station dat werkt nog wel.
Same issue hier op een 214SE, ik kan nog wel inloggen via DSM in photostation, maar inderdaad niet meer via de inlog van photostation.
Ik heb geen idee of persoonlijke photo station iets oplost (geen zin om het uit te zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:49:
[...]

Same issue hier op een 214SE, ik kan nog wel inloggen via DSM in photostation, maar inderdaad niet meer via de inlog van photostation.
Ik heb geen idee of persoonlijke photo station iets oplost (geen zin om het uit te zetten).
via dsm logged in direct in als ik zelf daarnaar uit log en probeer in te loggen werkt niet meer, zie nu inderdaad dat meerdere er last van hebben hopelijk rollen ze een photo station package update uit er voor want schijnt laatste update te zijn voor 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 211516 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:55:
[...]
Had ik ook, denk ik of zoiets. Ik kon de dsm niet meer via de website bereiken.
Dus de DS uit gezet en weer aan gezet, toen werkte photo station weer normaal.

Uiteindelijk erachter gekomen dat ik de DSM niet bereiken omdat ik de verkeerde poort had 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NIMIC schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:47:
[...]

Had ik ook, denk ik of zoiets. Ik kon de dsm niet meer via de website bereiken.
Dus de DS uit gezet en weer aan gezet, toen werkte photo station weer normaal.

Uiteindelijk erachter gekomen dat ik de DSM niet bereiken omdat ik de verkeerde poort had 8)7 |:(
Ja dat had ik dus al probeert en dat lost het niet op hellaas.

https://community.synology.com/enu/forum/1/post/133249 blijkbaar bug wordt opgelost nu

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 17-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
In hoeverre is het nieuws dat ik een 2TB en een 6TB WD EFAX drive in de Not Recommended sectie zie staan van de DS1019+. Oud nieuws, nieuw nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
En dan weet ik het nog steeds niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door biomass op 26-04-2020 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

MrJames schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:13:
nieuws: Specificaties van vier Synology-nas-systemen voor consumenten komen o... :)
DS920+
DS720+
DS420+
DS220+
Prijzen nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Opi op 28-04-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30
Ah top, benieuwd wanneer ze komen. Gisteren besloten om in de wereld van de NAS te duiken en zat te twijfelen tussen een 2 en 4-bay, had het idee om vanavond de knoop door te hakken. Maar even wachten dan, gezien de nieuwe functionaliteiten mogelijk ook voor mij interessant zijn (nu of in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Eindelijk wat info hier ben ik al ff op aan het wachten DS920+ mooie vervanger van DS412+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

biomass schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:39:
In hoeverre is het nieuws dat ik een 2TB en een 6TB WD EFAX drive in de Not Recommended sectie zie staan van de DS1019+. Oud nieuws, nieuw nieuws?
Mijn oudere 415+ heeft dat ineens ook waar dat eerder niet was, zie ik. Ongunstig.
NAS Western Digital WD60EFAX - 68SHWN0 Red 6TB 3.5" SATA HDD SMR

Compatibele modellen
Geen van de modellen is compatibel met dit apparaat.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Eindelijk wat info hier ben ik al ff op aan het wachten DS920+ mooie vervanger van DS412+
We zitten ongeveer in dezelfde situatie dan. Ik wil mijn oude 212 ook gaan vervangen door een 420+ of 920+. Of die laatste de meerprijs waard is voor mijn toepassing(en) moet ik nog eens goed onderzoeken.

Het duurt vermoedelijk nog wel enkele maanden waarschijnlijk vooraleer deze nieuwe modellen effectief in online shops te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
C.QL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:19:
[...]

We zitten ongeveer in dezelfde situatie dan. Ik wil mijn oude 212 ook gaan vervangen door een 420+ of 920+. Of die laatste de meerprijs waard is voor mijn toepassing(en) moet ik nog eens goed onderzoeken.

Het duurt vermoedelijk nog wel enkele maanden waarschijnlijk vooraleer deze nieuwe modellen effectief in online shops te verkrijgen zijn?
Geen idee hoelang dat gaat duren wellicht wacht ik sowieso tot DSM7.0 uit is zodat ik fresh install kan doen. DS412 doet het eigenlijk nog prima alleen aardig vol. Ik las op reddit dat prijs verschil tussen de 420 en 920 niet zo groot was (geen idee waar ze de prijzen vandaan halen). Enige verschil is de CPU waarvoor ik extra zou bestellen de rest van de meer opties heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
You knew this one was coming – Where is the DS920+, DS720+ and DS220+? Has a release schedule for this range moved into late 2020/2021 along with DSM 7?

Jason: We’re aiming to launch them globally in Q3.

https://nascompares.com/2...-your-questions-answered/

Denk dat ze tegelijk lanceren met DSM7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 10:08
De nieuwe synology modellen hebben weer geen 2.5 of 10 Gb lan poorten, klopt dat? Weer gemiste kans als dit zo is...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:30
hmmmm... thanks voor het delen. Ga ik toch maar voor de huidige lijn..!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
PCJR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:33:
De nieuwe synology modellen hebben weer geen 2.5 of 10 Gb lan poorten, klopt dat? Weer gemiste kans als dit zo is...
Verbaasd mij ook, maar zal een reden hebben denk ik? Je zou denken CPU/performance maar mijn DS1019+ heeft 2 NIC's en ik trek ze beide vol vanuit ESXi. 220MB/s.

Het moment dat je het gebruikt is nihil tot nooit alle NICs staan in rust <1Mbit met een 10 tal VM's. Begrijp het vanuit hun zijde ook wel.

https://www.qnap.com/nl-nl/product/qna-uc5g1t

pricewatch: QNAP TVS-672N de eerste nas met mGig aan board is 1400e niet het segment wat Synology met de onderstaande NASjes wil bedienen. Mijn conclusie, prima om 2x 1G te hebben voor 90% alleen de 10% echte Tweakers wil meer zien, maar het in de praktijk weinig gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 05-05-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Synology vraagt € 250 voor een pricewatch: Synology E10G18-T2 Adapter. Ik weet niet of de chips zo duur zijn, of dat het verkopen van die adapters gewoon heel lucratief voor Synology is, maar beide mogelijkheden lijken mij goede redenen om geen 10Gb chips standaard in te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 10:08
downtime schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Synology vraagt € 250 voor een pricewatch: Synology E10G18-T2 Adapter. Ik weet niet of de chips zo duur zijn, of dat het verkopen van die adapters gewoon heel lucratief voor Synology is, maar beide mogelijkheden lijken mij goede redenen om geen 10Gb chips standaard in te bouwen.
Holy shit... Ik was tot voor kort wel erg fan, maar dit is toch wel een minpunt. Veel andere merken hebben volgens mij wel een snellere lan port.

En dan is t nog de vraag welke fatsoenlijke NAS (2020 model) er een slot heeft voor die kaart (ik wilde graag 4-5 bay incl ssd cache en genoeg cpu/ram voor 4K plex etc etc. Ik dacht aan een 918+ of 1019+...)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 16:14
Het gebrek aan multi-gig is jammer, maar wel te begrijpen. Welbeschouwd zijn voor een NAS-producent alleen 1GbE NICs een realistische keuze voor dit marktsegment.
  • Bij 2,5 GbE ben je aangewezen op Realtek chips (chips die je niet in een premium product wil stoppen), want Intel's I225 is nog niet gereed voor de markt.
  • Voor 5GbE zou je kunnen denken aan een Aquantia chip, maar het ecosysteem is er gewoonweg niet. Er zijn nauwelijks switches voor, en die apparaten die er zijn, zijn relatief duur (dit geldt ook voor 2,5GbE trouwens). Daarnaast zijn er geen breed verkrijgbare 5GbE PCIe kaarten voor een eventuele directe verbinding met een workstation. (Weinig 10Gbit NICs bieden support voor 5Gbit.)
  • 10Gbit is eigenlijk alleen interessant in het geval de NAS voor pure flashopslag wordt ingezet. Ik vermoed dat 90% van de gebruikers hooguit één SSD zal installeren in hun DiskStation, dus dat is nogal overkill. Zeker omdat je waarschijnlijk aanpassingen moet doen aan het ontwerp ivm de hitte die zo'n 10Gbit chip afgeeft.
PCJR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:24:
[...]

Holy shit... Ik was tot voor kort wel erg fan, maar dit is toch wel een minpunt. Veel andere merken hebben volgens mij wel een snellere lan port.

En dan is t nog de vraag welke fatsoenlijke NAS (2020 model) er een slot heeft voor die kaart (ik wilde graag 4-5 bay incl ssd cache en genoeg cpu/ram voor 4K plex etc etc. Ik dacht aan een 918+ of 1019+...)
Die PCIe kaart is gewoon een rebrand van een Aquantia NIC, je kunt ook een Asus XG-C100C plaatsen (exact dezelfde chip).

[ Voor 20% gewijzigd door Raydo88 op 05-05-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Raydo88 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Die PCIe kaart is gewoon een rebrand van een Aquantia NIC, je kunt ook een Asus XG-C100C plaatsen (exact dezelfde chip).
Sure? Ik vraag het omdat 2 van de 3 reviews bij die Asus klagen over de Linux drivers. En een Synology is natuurlijk gewoon een Linux doos. Je zou verwachten dat Linux support een belangrijk criteria is als zij een NIC sourcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Raydo88 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:27:
10Gbit is eigenlijk alleen interessant in het geval de NAS voor pure flashopslag wordt ingezet.
Bij veel sequentiële data (denk ook aan backups) loop je met 1 HDD ook al tegen het limiet aan van 1Gbit.

Prijs technisch voor consumenten wordt de drempel ook steeds lager, zeker wanneer je zonder switch af kan.

Media wordt ook steeds groter en data dragers zijn steeds minder de beperkende factor. Het scheelt echt flink wat tijd als mijn vrouw haar raw bestanden via 10Gbit kan wegschrijven. Zelfs direct vanaf micro sd waar UHS-II ook sneller is dan 1 Gbit (+/- 160MB/s)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 16:14
DukeBox schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:06:
[...]

Bij veel sequentiële data (denk ook aan backups) loop je met 1 HDD ook al tegen het limiet aan van 1Gbit.
Klopt, maar de sprong naar 10Gbit is groot en de stapjes er tussen vooralsnog niet haalbaar.
DukeBox schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:06:
[...]
Prijs technisch voor consumenten wordt de drempel ook steeds lager, zeker wanneer je zonder switch af kan.
Is dat zo? Ook zonder switch zit je nog op 90 euro voor een ethernet aansluiting via zo'n Asus kaartje. Zelfs met tweedehands NICs met SFP+ aansluiting (bv. Solarflare 5122F of Mellanox ConnectX-2) en een DAC kabel kom je uit op een bedrag in die richting.
downtime schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Sure? Ik vraag het omdat 2 van de 3 reviews bij die Asus klagen over de Linux drivers. En een Synology is natuurlijk gewoon een Linux doos. Je zou verwachten dat Linux support een belangrijk criteria is als zij een NIC sourcen.
NASCompares geeft hier en hier aan dat het om de AQC107 gaat. Overigens zelf een tijdje die Asus in mijn Debian (Proxmox) homeserver gedraaid en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:54
Raydo88 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:27:
Klopt, maar de sprong naar 10Gbit is groot en de stapjes er tussen vooralsnog niet haalbaar.
1 ding waar ik niemand over hoor praten is dat er wel meerdere gigabit aansluitingen op de duurdere toestellen zitten. Die kan je gewoon bonden en dan heb je een 2Gbit aansluiting. (Ik ga ervan uit dat degene die een 10gbit netwerk hebben, of hierin willen investeren, ook wel een switch met LACP hebben of kopen). Met een domme switch kan je ook beide poorten in een bond zetten, maar dan kan 1 apparaat slechts 1 poort gebruiken. (Dus 2 computers kunnen elk een gigabit lijn voltrekken, maar 1 computer kan slechts 1 gigabit lijn voltrekken. Bij 3 clients zal 1 client een eigen lijn hebben en de andere 2 clients een lijn delen).

Zelf heb ik een gewone "domme" bond, en dat werkt heel goed. Computers zijn zoiezo maar met gigabit aangesloten, maar nu kunnen beide computers tegelijk een backup doen, of kan er één een backup doen terwijil de ander nog steeds aan de foto's kan. Vroeger zat de 1Gbit lijn gewoon vol en werd het dan traag voor iedereen.

https://www.synology.com/...nnection_network_linkaggr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Is dat zo? Ook zonder switch zit je nog op 90 euro voor een ethernet aansluiting via zo'n Asus kaartje. Zelfs met tweedehands NICs met SFP+ aansluiting (bv. Solarflare 5122F of Mellanox ConnectX-2) en een DAC kabel kom je uit op een bedrag in die richting.
Wil 10Gb doorbreken in consumentenspul dan moet het standaard op het moederbord zitten. Dan zul je ook meer aanbod van betaalbare 10Gb switches gaan zien. Dat was voor 1Gb ook de doorbraak.
Maar nu betaal je voor een switch met 10Gb poorten al gauw € 500 a € 600 en voor een NIC betaal je € 90. Zelfs voor de serieuze hobbyist is dat teveel. En keuze is er vrijwel niet.
Ik denk dat die prijzen fors omlaag kunnen als genoeg mensen onboard 10Gb hebben en er een markt voor betaalbare 10Gb switches ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Is dat zo? Ook zonder switch zit je nog op 90 euro voor een ethernet aansluiting via zo'n Asus kaartje.
Ook dat is natuurlijk persoonlijk, ik kan ook niet in ieders portemonnee kijken. Het is mij wel een paar honderd euro waard (~ € 260 voor 2x x540 t2) om 3 minuten te wachten i.p.v. 30.

In verhouding is dat ook niet veel meer dan wat mijn storage heeft gekost (DS 1819+ met 8x14TB). Over het algemeen vind je ook alleen de 10G upgrade mogelijkheid terug op de modellen waar het enig nut heeft naar gelang de manier van gebruiken.

Dus om weer een beetje on topic te komen, ik ben het met je eens dat het nut nog beperkt is maar ik vind de tijd wel rijp om meer instap met 10G te krijgen. Immers moet ook ergens een begin gemaakt worden voordat je ook 10G op moederborden standaard gaat terug vinden (vraag / aanbod) en uiteindelijk ook eenvoudige en betaalbare 10G switches. Zo is het ook met 1G gegaan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeltonline
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-06 16:49
Ik vond het zelf ook een beetje een tegenvaller dat de nieuwe x20 NASsen van Synology geen 10Gb of PCI slot hebben. En dat in 2020.
Ik zit er nu na acht jaar en vier Synology NASsen toch aan te denken eens een QNAP te proberen.
Want wat is op dit moment nu de eerste (qua prijs) Synology waar je 10Gb kaart in kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 12:43
kjeltonline schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:39:
...
Want wat is op dit moment nu de eerste (qua prijs) Synology waar je 10Gb kaart in kunt zetten?
pricewatch: Synology DiskStation DS1618+ met daarbij de pricewatch: Synology E10G18-T1

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeltonline
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-06 16:49
Bedankt, bij elkaar niet eens duurder dan mijn oude 2015xs wel 2 slots minder
pricewatch: Synology DiskStation DS2015xs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
downtime schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:01:
[...]
Maar nu betaal je voor een switch met 10Gb poorten al gauw € 500 a € 600 en voor een NIC betaal je € 90. Zelfs voor de serieuze hobbyist is dat teveel. En keuze is er vrijwel niet.
Ik denk dat die prijzen fors omlaag kunnen als genoeg mensen onboard 10Gb hebben en er een markt voor betaalbare 10Gb switches ontstaat.
De mikrotik crs326 heeft 2 SFP+ poorten en kost 169,- een 10Gb SFP+ module kost 69,-
In ieder geval genoeg om een NAS en backbone van 10Gb aan te sluiten. Ik heb geen 10Gb poort in mijn NAS maar 4x 1Gb. En bondig werkt dan prima. Als ik zeer veel data naar het NAS pomp, wordt de CPU of de HDD’s de bottleneck. En een SSD slijt heel snel in een NAS, zeker als cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Theone098 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:23:
[...]
En een SSD slijt heel snel in een NAS, zeker als cache.
Hmmm nee want de SSD cache bij Synology is zich bewust van lineaire datablokken en die schrijft hij weg langs de SSD cache heen. Tenzij je dat uitzet in de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
stormfly schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:05:
[...]

Hmmm nee want de SSD cache bij Synology is zich bewust van lineaire datablokken en die schrijft hij weg langs de SSD cache heen. Tenzij je dat uitzet in de GUI.
Dat is de theorie. In praktijk gaat het heel erg hard is mijn ervaring.

RAID5 met 4 schijven met als cache een SSD. Advies van synology gevolgd en 250GB SSD geplaatst. Na nog geen half jaar was de levensduur gedaald tot 70%.

Mijn NAS staat constant aan en draait een mailserver, diverse vm’s en dient als storageoplossingen voor mijn virtuele servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Theone098 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Dat is de theorie. In praktijk gaat het heel erg hard is mijn ervaring.

RAID5 met 4 schijven met als cache een SSD. Advies van synology gevolgd en 250GB SSD geplaatst. Na nog geen half jaar was de levensduur gedaald tot 70%.

Mijn NAS staat constant aan en draait een mailserver, diverse vm’s en dient als storageoplossingen voor mijn virtuele servers.
Welke cache disken heb je erin zitten? Je zult voor PRO modellen moeten kiezen bij indexering/cache disken, in de prof markt vaak de titel "enterprise SSD". Bij deze PRO modellen is de levensduur TBW smart waarde, hoger en daardoor beter geschikt als cache disk.

Mijn 960PRO disks zijn na 1 jaar nog geen procent gezakt beide nog 100%. Draaien ook VM's op en diverse docker images.

De 850EVO SATA SSD's die (ook) voor een iSCSI lun voor de VMware omgeving zorgt, die zakt wel gestaagd. Deze disken zijn ook wel OK te noemen met 40% uit juni 2016, is niet slecht voor een EVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:13

Tortelli

mixing gas and haulin ass

DukeBox schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Ook dat is natuurlijk persoonlijk, ik kan ook niet in ieders portemonnee kijken. Het is mij wel een paar honderd euro waard (~ € 260 voor 2x x540 t2) om 3 minuten te wachten i.p.v. 30.

In verhouding is dat ook niet veel meer dan wat mijn storage heeft gekost (DS 1819+ met 8x14TB). Over het algemeen vind je ook alleen de 10G upgrade mogelijkheid terug op de modellen waar het enig nut heeft naar gelang de manier van gebruiken.

Dus om weer een beetje on topic te komen, ik ben het met je eens dat het nut nog beperkt is maar ik vind de tijd wel rijp om meer instap met 10G te krijgen. Immers moet ook ergens een begin gemaakt worden voordat je ook 10G op moederborden standaard gaat terug vinden (vraag / aanbod) en uiteindelijk ook eenvoudige en betaalbare 10G switches. Zo is het ook met 1G gegaan in het begin.
Weet niet of jij nu een 10G netwerk hebt draaien, maar met de betaalbaardere Synology hardware (DS1817+ in mijn geval met 7x 10TB in raid 6, x540 t2 in zowel nas als PC die direct met elkaar verbonden zijn) moet je geen 10Gbit snelheden verwachten. Ik haal snelheden van rond de 4-6Gbit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHgJ94ybYLjDZCmQH9QAZ86ojNQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slJulYWdaBo8wLsx7LnuhHqv.jpg?f=fotoalbum_small
Read van ~650MB/s en writes van ~400MB/s (eerste paar secondes gaan hardere omdat hij feitelijk naar mijn ramgeheugen schrijft).

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik een (korte) CAT5e kabel gebruik momenteel. Een raid 0 array zal ook ongetwijfeld sneller zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 13-05-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Tortelli schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:08:
Weet niet of jij nu een 10G netwerk hebt draaien, maar met de betaalbaardere Synology hardware (DS1817+ in mijn geval met 7x 10TB in raid 6, x540 t2 in zowel nas als PC die direct met elkaar verbonden zijn) moet je geen 10Gbit snelheden verwachten.
Ik verwacht ze wel en haal ze ook.

Ik gebruik thuis vrijwel dezelfde setup, ok een x540 t2 in pc's (beiden met 1 enkele link naar de synology) en ook in mijn DS1817+, 16GB ram en 8x14TB (ironwolf pro) in SHR-1 (met write cache enabled). Ik heb daarnaast nog en een 2x2TB SSD cache in een DX. Als ik een ruwe video export doe naar de NAS van een paar TB gaat dat met gemak 940MB/s (read en write) over een enkele 10Gbit verbinding via iSCSI. Soms zelfs over de 1GB/s. Ik draaide eerder SHR-2 daar was het geloof ik rond de 750MB/s.

Ik backup maar een DS1517+ (16GB, tx540) met 5x10TB ironwolf pro (ook write cache enabled) in SHR-1 via rsync haal ik tegen de 700MB/s aan write.

Op werk allemaal 12/16 bays en enkele met expanders. Daar trek je met gemak 2x10Gbit vol, zelfs over SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:50:
You knew this one was coming – Where is the DS920+, DS720+ and DS220+? Has a release schedule for this range moved into late 2020/2021 along with DSM 7?

Denk dat ze tegelijk lanceren met DSM7.0
Ik wil mijn eerste NAS gaan kopen met vier bays. Raden jullie aan om te wachten op een nieuw model (bijvoorbeeld DS420+) of zullen de verschillen qua prestaties in de praktijk meevallen (vergeleken met bijvoorbeeld een DS418 of DS419+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Jackssonss schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Ik wil mijn eerste NAS gaan kopen met vier bays. Raden jullie aan om te wachten op een nieuw model (bijvoorbeeld DS420+) of zullen de verschillen qua prestaties in de praktijk meevallen (vergeleken met bijvoorbeeld een DS418 of DS419+)?
ik persoonlijk zou wachten nieuwe modellen zullen langer support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:56:
[...]

ik persoonlijk zou wachten nieuwe modellen zullen langer support hebben.
Ja, ook dat. Ik denk dat ik zolang maar mijn HTPC als DLNA-server inzet. Die HTPC wil ik vervangen door een Shield TV met een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Eerste prijs van de 720+ staat in de PW: pricewatch: Synology DS720+

Zal dus niet zo lang meer duren. Laat maar komen!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Napsju schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:27:
Eerste prijs van de 720+ staat in de PW: pricewatch: Synology DS720+

Zal dus niet zo lang meer duren. Laat maar komen!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
Bij amazon.de is de DS720+ al opgelijst voor preorder. Komt op 18 juni uit?

https://www.amazon.de/Synology-DS720-2Bay-NAS/dp/B088V6YDTP/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
stefaan1o schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:21:
Bij amazon.de is de DS720+ al opgelijst voor preorder. Komt op 18 juni uit?

https://www.amazon.de/Synology-DS720-2Bay-NAS/dp/B088V6YDTP/
Helaas nog niet de DS920+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
Jackssonss schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Helaas nog niet de DS920+...
Momenteel wel al in japan verkrijgbaar :/

https://www.amazon.co.jp/...%2B&qid=1590511266&sr=8-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Las ik inderdaad. Ik weet overigens nog niet of ik dan de DS920+ koop of de DS918+. Ik denk dat ik aan de 918+ genoeg heb, dus het zal aan het prijsverschil liggen welke ik koop.

Update: de DS720+ staat nu op Amazon.nl . Volgens Amazon wordt hij op 18 juni uitgebracht.

[ Voor 15% gewijzigd door Jackssonss op 27-05-2020 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 13:05
Het lijkt er op dat Synology problemen heeft met hun package repository. Ik krijg sinds vandaag steeds de melding "Connection failed. Please check your network and time settings" bij het openen van Package Center.
Op het Synology forum zijn er meer mensen die problemen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36

Yucko

One clown to rule them all !

Geen issues hier, werkt gewoon :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Yucko schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:48:
Geen issues hier, werkt gewoon :?
Kun je pkgupdate.synology.com eens pingen? Ik krijg hier een timeout.

code:
1
2
3
4
5
6
% ping pkgupdate.synology.com
PING pkgupdate.synology.com (211.23.38.122): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wromsi schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:53:
[...]

Kun je pkgupdate.synology.com eens pingen? Ik krijg hier een timeout.

code:
1
2
3
4
5
6
% ping pkgupdate.synology.com
PING pkgupdate.synology.com (211.23.38.122): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Bij mij is het via Ziggo ook stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Nu online
Als de ICMP PING response uit staat, zegt het niet krijgen van een ping response niet zoveel.
Ik heb vanochtend nog File Station geupdate via de Package Manager en daarna de laatste firmware geinstalleerd.
Op de synology site is niets te lezen in de Blog of News secties, het lijkt er op dat dit geen geplande downtime is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55
biomass schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:59:
Als de ICMP PING response uit staat, zegt het niet krijgen van een ping response niet zoveel.
Ik heb vanochtend nog File Station geupdate via de Package Manager en daarna de laatste firmware geinstalleerd.
Op de synology site is niets te lezen in de Blog of News secties, het lijkt er op dat dit geen geplande downtime is..
Maar toch. Ook hier meldt men het zelfde probleem.
En bij mij werkt het ook niet via tweak, op een ds1515+

[ Voor 4% gewijzigd door heuvelman op 30-05-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36

Yucko

One clown to rule them all !

pingen levert idd een time-out op, maar ik heb zojuist voor de test Audio Station geinstalleerd en dat werkte gewoon.

DS1019+ vanaf een T-Mobile glasverbinding. Wel ben ik niet helemaal up-2-date met mijn DSM versie :$ (DSM 6.2.2-24922 Update 4)

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 30-05-2020 17:20 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 21:40
Dit soort vragen kunnen beter hier.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Hij werkt hier nu ook weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Synology schrapt WD RED met SMR van compatibiliteitslijst. Zou dit een reden moeten zijn om heel snel schijven te gaan vervangen?

Het wordt zo te lezen ook al besproken in Problemen WD Red schijven (SMR techniek).

[ Voor 18% gewijzigd door Opi op 08-06-2020 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrus The Virus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 17-06 16:31
Bij Centralpoint verwachten ze de DS920+ op 2 juli te kunnen leveren: https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick

Zie ook de pricewatch: pricewatch: Synology DS920+

[ Voor 19% gewijzigd door Bever op 18-06-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:57
Bever schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:27:
Bij Centralpoint verwachten ze de DS920+ op 2 juli te kunnen leveren: https://www.centralpoint....tm_campaign=tweakersclick

Zie ook de pricewatch: pricewatch: Synology DS920+
Ik hoop dat dit model ook snel beschikbaar komt bij meer leveranciers. 2 juli is gelukkig dichtbij, een disk in mijn 1512 is de laatste tijd al aan het sputteren...

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 20:22
Als ik de officiële kanalen bekijk lijkt het er niet op dat de DS920+ al een release krijgt in Nederland... hopelijk zit ik fout en komt die zoals centralpoint aangeeft snel uit.

Hier de mail die ik heb gekregen en hier een schermafbeelding van de Nederlandse Synology website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Jovano schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:09:
Als ik de officiële kanalen bekijk lijkt het er niet op dat de DS920+ al een release krijgt in Nederland... hopelijk zit ik fout en komt die zoals centralpoint aangeeft snel uit.

Hier de mail die ik heb gekregen en hier een schermafbeelding van de Nederlandse Synology website..
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze hem hier niet uit zouden brengen, ik ga denk ik toch wachten tot DSM7 uit is maar daar is nog niks over bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 17-06 16:31
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze hem hier niet uit zouden brengen, ik ga denk ik toch wachten tot DSM7 uit is maar daar is nog niks over bekend.
Waarom zou je wachten op DSM7? Die komt toch gewoon als update beschikbaar?

Zie trouwens dat de DS920+ op de US site van Synology nu ook beschikbaar is.... NL helaas niet inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Bever schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Waarom zou je wachten op DSM7? Die komt toch gewoon als update beschikbaar?

Zie trouwens dat de DS920+ op de US site van Synology nu ook beschikbaar is.... NL helaas niet inderdaad.
https://nascompares.com/2...as-drive-hardware-review/

Ik ga er vanuit dat DSM flinke veranderingen heeft, en dan kan ik fresh install doen lijkt mij altijd beter (of het echt zin heeft is de vraag :+ ) Beetje het zelfde als windows 7 upgraden naar 10 blijft altijd wat rommel staan.

Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.