Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Synology nas dat defect is gegaan in garantie periode. Na RMA check contact gekregen met synology support. Na heen en weer gemaild dat mijn invoice op de nas staat.. En niet bereikbaar is zeiden ze eerst dat ze het device wilden vervangen. Maar nu zeggen ze dat de garantie termijn is verstreken. En koop maar een nieuwe. Mogen ze dit doen?

Tot nu toe is mijn ervaring met synology rond uit slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 01:22:
Ik heb een Synology nas dat defect is gegaan in garantie periode. Na RMA check contact gekregen met synology support. Na heen en weer gemaild dat mijn invoice op de nas staat.. En niet bereikbaar is zeiden ze eerst dat ze het device wilden vervangen. Maar nu zeggen ze dat de garantie termijn is verstreken. En koop maar een nieuwe. Mogen ze dit doen?

Ik begrijp het niet helemaal, je zegt dat ie binnen de garantie periode is, dus waarom zeggen ze dat de garantie termijn verstreken is dan?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43

Je zal net aan het einde van de fabrieksgarantie zitten? Datum fabricage kan je uit het SN halen eerste 4 cijfers? Als het daarbuiten valt heb jij een aantoonbaar bewijs nodig om dat te laten zien.

Ook niet te downloaden uit een verkopende partij hun portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal, je zegt dat ie binnen de garantie periode is, dus waarom zeggen ze dat de garantie termijn verstreken is dan?
Ik heb RMA aangeevraagd toen er nog garantie op zat.. We hebben tig keer heen en weer gemaild..

Dit is het verloop mail van hun..

eerste mail >>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hello,

Thank you for your feedback

After verification, the NAS is under warranty, so it can be replaced.

In order to proceed to the replacement, you will need to contact the reseller from which you bought the product. They will be the one managing the replacement of your device. If you are the reseller, then you will need to contact your distributor or wholesaler.

The defective NAS will then be sent to our RMA center via the distribution chain, and when received, a replacement one will be sent back to your reseller/distributor/wholesaler, who will then send it back to you.

So do not hesitate to contact back your reseller to initiate the replacement procedure.

Should any issue arise, you can get back to us to let us know.

Best regards.

Omar,

Technical Support

Tweede mail >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hello,

We will exceptionally replace your NAS directly. We will first initiate the creation an RMA ticket in our system. A request will be sent to your Synology account to fill in the information needed to finalize the creation of the ticket. Once the ticket is created, we will come back to you to give you all the details about the shipping procedure

Best regards,

Omar,

Technical Support

en een paar mails later >>>>>>>>>>>>>>>

Hello,

The problem that you didn't provide the invoice, so i tried to see the internal warranty of your NAS, but the answer is that your NAS is no longer under warranty, then we can't do anything.

Thank you for understanding.

Best regards,

Omar,

Technical Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Er staat duidelijk,
The problem that you didn't provide the invoice, so i tried to see the internal warranty of your NAS, but the answer is that your NAS is no longer under warranty, then we can't do anything.
Stuur de rekening nog een keer op, want het is op basis van hun interne systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Vorkie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:17:
@Verwijderd Er staat duidelijk,

[...]

Stuur de rekening nog een keer op, want het is op basis van hun interne systemen.
Precies wat ik aangaf in mijn vorige post. Als je die rekening niet hebt is het niet aantoonbaar voor ze. Owh en en een nas zonder backup is geen goed design, dat ondervind je nu helaas zelf.

De enige escape is die pdf zoeken, in je mail, webportal, bellen naar de verkopende partij etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Staat toch duidelijk dat je contact op dient te nemen met de verkoper?

Niet betaald met pin of overschrijving?

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:08

Ik neem toch aan dat je die nog wel ergens in de mail hebt zitten ofzo? Of draai je je hele mailomgeving op een NAS die tevens een prachtig SPOF is? :X

Er zit nu waarschijnlijk verschil tussen fabricage / initiele leverdatum vanuit Synology en wanneer jij hem hebt aangekocht bij de retailer. Hoef geen probleem te zijn, maar het is dan wel aan jou om aan te tonen dat je hem op datum X hebt gekocht en dat nog binnen garantietermijn is.

En het is wel een beetje niet zo slim om een document waarmee je garantie kan claimen als een apparaat kapot gaat te bewaren op datzelfde apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Admin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:07:
[...]

Ik neem toch aan dat je die nog wel ergens in de mail hebt zitten ofzo? Of draai je je hele mailomgeving op een NAS die tevens een prachtig SPOF is? :X

Er zit nu waarschijnlijk verschil tussen fabricage / initiele leverdatum vanuit Synology en wanneer jij hem hebt aangekocht bij de retailer. Hoef geen probleem te zijn, maar het is dan wel aan jou om aan te tonen dat je hem op datum X hebt gekocht en dat nog binnen garantietermijn is.

En het is wel een beetje niet zo slim om een document waarmee je garantie kan claimen als een apparaat kapot gaat te bewaren op datzelfde apparaat...
Voor een gedeelte ben ik het met je eens.. Maar de data is niet verloren.. Ik heb de schijven nu in een linux pc gestopt. En probeer ze vanavond te mounten

Maar wat me nu vooral tegen staat is het gedrag van synology.. Bij hun eigen interne verficatie geven ze eerst aan dat er garantie op zit.. In overleg word hij geswapt en moet ik wachten op een formulier wat ze me toe sturen en dan komen ze er op terug, en geven ze aan dat ze intern een probleem hebben om aan mijn device een RMA ticket te hangen.. En nu is de garantie verlopen en trekken ze zich volledig terug.. Ik moet maar een nieuwe kopen.. Ze bieden zelfs niet aan om hen te repareren tegen betaling.

Daarnaast lees je vaak dat voedingen defect gaan.. Stel je vragen daar over ontwijken ze het gewoon.
Ik heb hier geen woorden voor.. Voor mijn NOOIT meer een synology.. Ze laten mensen gewoon in de kou staan.. Lekkere klant binding als je het mij vraagt..

Voor de bedrijven waar ik kom, zullen ook mijn ervaringen horen en zal er ook nog wat zout bij doen. Je oogst wat je zaait.. Mij zijn ze kwijt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:58:
[...]

Voor een gedeelte ben ik het met je eens.. Maar de data is niet verloren.. Ik heb de schijven nu in een linux pc gestopt. En probeer ze vanavond te mounten

Maar wat me nu vooral tegen staat is het gedrag van synology.. Bij hun eigen interne verficatie geven ze eerst aan dat er garantie op zit.. In overleg word hij geswapt en moet ik wachten op een formulier wat ze me toe sturen en dan komen ze er op terug, en geven ze aan dat ze intern een probleem hebben om aan mijn device een RMA ticket te hangen.. En nu is de garantie verlopen en trekken ze zich volledig terug.. Ik moet maar een nieuwe kopen.. Ze bieden zelfs niet aan om hen te repareren tegen betaling.

Daarnaast lees je vaak dat voedingen defect gaan.. Stel je vragen daar over ontwijken ze het gewoon.
Ik heb hier geen woorden voor.. Voor mijn NOOIT meer een synology.. Ze laten mensen gewoon in de kou staan.. Lekkere klant binding als je het mij vraagt..

Voor de bedrijven waar ik kom, zullen ook mijn ervaringen horen en zal er ook nog wat zout bij doen. Je oogst wat je zaait.. Mij zijn ze kwijt.
De datum code uit je serienummer heb je nog niet gedeeld? Als dat toevallig de week code is van de week waarin je garantie vervalt is e.a. gewoon te verklaren in de looptijd van de supportcase.

Maar als ze bij start de indruk geven dat ze garantie gaan bieden dan is dat nu wel een domper. Dat zou je ze nog wel onder ogen kunnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stormfly schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:23:
[...]

De datum code uit je serienummer heb je nog niet gedeeld? Als dat toevallig de week code is van de week waarin je garantie vervalt is e.a. gewoon te verklaren in de looptijd van de supportcase.

Maar als ze bij start de indruk geven dat ze garantie gaan bieden dan is dat nu wel een domper. Dat zou je ze nog wel onder ogen kunnen brengen?
I heb gevraagd waarom ze op eens van richting zijn veranderd.. Geen invoice voor einde garantie is einde verhaal. Case closed..!! er is geen menselijke tolerantie en of inleving vermogen aan hun kant. Oke dat kan je misschien ook niet verwachten van een bedrijf dat winst moet maken. Maar slechte afhandeling en niet mee denken aan een oplossing is in mijn ogen toch slechte PR voering. Of deze gast is gewoon incompetent en denkt verkopen is belangrijker dan klant binding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Waarom moet jouw falen nu op Synology worden afgereageerd?
Ze schrijven duidelijk in hun eerste antwoord naar je
Hello,

After verification, the NAS is under warranty, so it can be replaced.

In order to proceed to the replacement, you will need to contact the reseller from which you bought the product. They will be the one managing the replacement of your device. If you are the reseller, then you will need to contact your distributor or wholesaler.

The defective NAS will then be sent to our RMA center via the distribution chain, and when received, a replacement one will be sent back to your reseller/distributor/wholesaler, who will then send it back to you.

So do not hesitate to contact back your reseller to initiate the replacement procedure.
Ze houden je niet voor de gek, ze geven duidelijk aan wat je moet doen.
Ik zie niet dat je naar de verkopende partij bent gestapt, alleen maar dat Synology het volgens jou niet juist afhandeld.

Ik ben van mening dat je hier toch zelf de hand in eigen boezem moet steken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerkeP schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:37:
Waarom moet jouw falen nu op Synology worden afgereageerd?
Ze schrijven duidelijk in hun eerste antwoord naar je

[...]

Ze houden je niet voor de gek, ze geven duidelijk aan wat je moet doen.
Ik zie niet dat je naar de verkopende partij bent gestapt, alleen maar dat Synology het volgens jou niet juist afhandeld.

Ik ben van mening dat je hier toch zelf de hand in eigen boezem moet steken ;)
Ik ben bij ingram geweest.. zij verwijzen mij terug naar synology.. en aan de hand van dat gesprek hebben ze besloten om hem te vervangen

Zo als ik al aangaf.. ik ben al een hele tijd aan het mailen met die gasten..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Ik ben bij ingram geweest.. zij verwijzen mij terug naar synology
Ingram is de verkopende partij die dus wegloopt voor de verantwoordelijkheid.
Dus NIET Synology maar WEL Ingram moet je hier dan op aanspreken ;-)
Misschien eens je rechtsbijstand inschakelen en Ingram aansprakelijk stellen

Had hem maar aangeschaft bij wifimedia of mobile-harddisk, dan had je allang een nieuwe vervanging gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 03-07-2019 11:42 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerkeP schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Ingram is de verkopende partij die dus wegloopt voor de verantwoordelijkheid.
Dus NIET Synology maar WEL Ingram moet je hier dan op aanspreken ;-)
Misschien eens je rechtsbijstand inschakelen en Ingram aansprakelijk stellen
zij beroepen zich op fabrieks garantie. en synology was daar in eerste instantie mee akkoord en besloot om hem te vervangen. Maar daar kwamen ze na het verlopen van de garantie weer op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Ik ben bij ingram geweest.. zij verwijzen mij terug naar synology.. en aan de hand van dat gesprek hebben ze besloten om hem te vervangen

Zo als ik al aangaf.. ik ben al een hele tijd aan het mailen met die gasten..
Je moet gewoon bij Ingram zijn, zo werkt het. De verkoper levert de garantie, niet de producent. Dat vertelt Synology ook duidelijk, en daarna willen ze je ineens tegemoet komen en het als geste toch zelf afhandelen. Ik heb dan ook het idee dat er wat communicatie mist in je posts, want 'ineens' komen ze tot dat inzicht?

Daarnaast snap ik dat het lullig is, maar is het overleggen van een factuurtje niet zo'n wereldgekke vraag en moet je dat ook wel bij Ingram op kunnen vragen en/of nog in je mail hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:42:
[...]

zij beroepen zich op fabrieks garantie. en synology was daar in eerste instantie mee akkoord en besloot om hem te vervangen. Maar daar kwamen ze na het verlopen van de garantie weer op terug
Sorry, maar hetgeen je hier boven hebt gepost spreekt toch een en ander tegen.
Synology levert de garantie gewoon als je via je retailer je claim indient. Dat Ingram daar de verantwoordelijkheid niet neemt en jou met een kluitje het riet in stuurt is niet de fout van Synology.

Dit is bashen wat je nu doet om als een klein stampvoetend kind je gelijk proberen te halen.

Ik krijg sterk de indruk dat je een factuur hebt die niet op je eigen naam staat en dat daar de schoen lijkt te wringen?

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 03-07-2019 11:46 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerkeP schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:45:
[...]

Sorry, maar hetgeen je hier boven hebt gepost spreekt toch een en ander tegen.
Synology levert de garantie gewoon als je via je retailer je claim indient. Dat Ingram daar de verantwoordelijkheid niet neemt en jou met een kluitje het riet in stuurt is niet de fout van Synology.

Dit is bashen wat je nu doet om als een klein stampvoetend kind je gelijk proberen te halen.
Ik weet niet wat je nu probeert te bereiken met je betoog. synology was het met me eens dus ben ik die weg ingeslagen. En door alle toezeggingen ging ik er van uit dat het goed zou komen en afwachtend op het formulier.. Maar in plaats van dat formulier kreeg ik de melding garantie inmiddels verlopen case close.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Ik weet niet wat je nu probeert te bereiken met je betoog. synology was het met me eens dus ben ik die weg ingeslagen. En door alle toezeggingen ging ik er van uit dat het goed zou komen en afwachtend op het formulier.. Maar in plaats van dat formulier kreeg ik de melding garantie inmiddels verlopen case close.
Terug naar Ingram, zorg dat je je factuur boven water vist en daar je gram (haha!) halen. Duidelijk aangeven dat het defect op datum X is ontstaan, nog binnen de garantie (evt. je initiele correspondentie met hun overleggen om aan te geven dat je het toen al hebt gemeld). Voet bij stuk houden, ZIJ zijn verantwoordelijk voor de garantie, NIET Synology. Als ze je door willen sturen dat herhalen of even wat consumentenbond linkjes naar ze doorsturen. Is genoeg gezegd en geschreven over dit soort zaken; de verkoper is verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Admin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:51:
[...]

Terug naar Ingram, zorg dat je je factuur boven water vist en daar je gram (haha!) halen. Duidelijk aangeven dat het defect op datum X is ontstaan, nog binnen de garantie (evt. je initiele correspondentie met hun overleggen om aan te geven dat je het toen al hebt gemeld). Voet bij stuk houden, ZIJ zijn verantwoordelijk voor de garantie, NIET Synology. Als ze je door willen sturen dat herhalen of even wat consumentenbond linkjes naar ze doorsturen. Is genoeg gezegd en geschreven over dit soort zaken; de verkoper is verantwoordelijk.
Word aan gewerkt.. Maar het uurloon wat ik aan deze onzin kwijt ben is ondertussen al meer dan deze stomme nas waard is. Je merkt gewoon dat ze de boot afhouden in de hoop dat ik afdruip

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Word aan gewerkt.. Maar het uurloon wat ik aan deze onzin kwijt ben is ondertussen al meer dan deze stomme nas waard is. Je merkt gewoon dat ze de boot afhouden in de hoop dat ik afdruip
Nou nee, jij pakt de verkeerde route en ik snap dat het raar overkomt en vervelend is dat ze hun keutel terugtrekken, maar waarschijnlijk is er gewoon iemand bij Synology teruggefloten van bovenaf, zeker als de unit dan ook net een twijfelgevalletje is garantietermijn.

Je had gewoon vanaf het begin naar Ingram gemoeten en daar voet bij stuk moeten houden. Jij laat je daar wegsturen en gaat vervolgens los op Synology omdat dat allemaal zo kut is en weet ik wat. Het verdient niet de schoonheidsprijs hoe ze je eerst wat toezeggen en later zeggen dat er tóch geen garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Admin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Nou nee, jij pakt de verkeerde route en ik snap dat het raar overkomt en vervelend is dat ze hun keutel terugtrekken, maar waarschijnlijk is er gewoon iemand bij Synology teruggefloten van bovenaf, zeker als de unit dan ook net een twijfelgevalletje is garantietermijn.

Je had gewoon vanaf het begin naar Ingram gemoeten en daar voet bij stuk moeten houden. Jij laat je daar wegsturen en gaat vervolgens los op Synology omdat dat allemaal zo kut is en weet ik wat. Het verdient niet de schoonheidsprijs hoe ze je eerst wat toezeggen en later zeggen dat er tóch geen garantie is.
Jongens bedankt voor jullie advies.. Maar jullie weten maar de helft van hoe het gegaan is. Is verder ook oke. Ik ben eerst naar synology gegaan omdat ik geen rekening bij de hand heb.. Aan de hand van het serial nummer hebben ze me doorverwezen naar ingram.. die weg ben ik gevolgd binnen de garantie periode. uiteindelijk weer bij synology aangekomen met wederzijds overeenkomst. Alleen nu dat de garantie is verlopen trekken zij zich terug...

Ik weet niet waarom jullie nu belerend over willen komen.. of hoe het zou moeten.. feit is dat het dat iedereen er nu van af weet maar niks meer willen doen. of althans zo lijkt het.. want ben nog niet klaar en het loopt nog.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Jongens bedankt voor jullie advies.. Maar jullie weten maar de helft van hoe het gegaan is. Is verder ook oke. Ik ben eerst naar synology gegaan omdat ik geen rekening bij de hand heb.. Aan de hand van het serial nummer hebben ze me doorverwezen naar ingram.. die weg ben ik gevolgd binnen de garantie periode. uiteindelijk weer bij synology aangekomen met wederzijds overeenkomst. Alleen nu dat de garantie is verlopen trekken zij zich terug...

Ik weet niet waarom jullie nu belerend over willen komen.. of hoe het zou moeten.. feit is dat het dat iedereen er nu van af weet maar niks meer willen doen. of althans zo lijkt het.. want ben nog niet klaar en het loopt nog.
Nogmaals, jij pakt de verkeerde route, en gaat vervolgens met allerlei superlatieven lopen bleren over Synology. Prima, maar je bent zelf ook niet zonder zonde en maakt ook best wat domme foutjes, zoals die factuur bewaren op die NAS zelf :D Ingram is waarschijnlijk de wholesaler geweest in dit geval, maar zie; dat komt er nu pas uit. Je vertelt een half / vaag verhaal en wordt vervolgens boos als mensen je niet snappen of het niet 100% met je eens zijn.

Wat is nu werkelijk het echte probleem? Waarom kan je geen factuur opvragen en/of 'gewoon' naar de verkopende partij gaan? Waarom moet het zo 'moeilijk'? Het is nl. vrij simpel en je hebt genoeg documentatie om aan te kunnen tonen wanneer het ding defect ging, dus ga gewoon naar je verkoper, claim daar je garantie, en zij moeten ook nog wel op basis van emailadres, naam, rekeningnummer, whatever je koop terug kunnen vinden, dus wellicht heb je dan niet eens die factuur nodig.

Damn wat moet het moeilijk zeg, je gaat bijna denken dat 'ie gekocht is bij webshop 'gevallen van de vrachtwagen' B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Admin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:26:
[...]

Nogmaals, jij pakt de verkeerde route, en gaat vervolgens met allerlei superlatieven lopen bleren over Synology. Prima, maar je bent zelf ook niet zonder zonde en maakt ook best wat domme foutjes, zoals die factuur bewaren op die NAS zelf :D Ingram is waarschijnlijk de wholesaler geweest in dit geval, maar zie; dat komt er nu pas uit. Je vertelt een half / vaag verhaal en wordt vervolgens boos als mensen je niet snappen of het niet 100% met je eens zijn.

Wat is nu werkelijk het echte probleem? Waarom kan je geen factuur opvragen en/of 'gewoon' naar de verkopende partij gaan? Waarom moet het zo 'moeilijk'? Het is nl. vrij simpel en je hebt genoeg documentatie om aan te kunnen tonen wanneer het ding defect ging, dus ga gewoon naar je verkoper, claim daar je garantie, en zij moeten ook nog wel op basis van emailadres, naam, rekeningnummer, whatever je koop terug kunnen vinden, dus wellicht heb je dan niet eens die factuur nodig.

Damn wat moet het moeilijk zeg, je gaat bijna denken dat 'ie gekocht is bij webshop 'gevallen van de vrachtwagen' B.V.
Alleen al het fijt dat je begint met nogmaals geef aan dat je niet leest wat ik schriojf.. Ik heb de juiste route gevolgd binnen de garantie termijn.. Maar ik ga hier ook verder niet meer lopen mieren neuken over hoe of wat.. Ik neem jullie advies ter harte en wacht het lopende onderzoek af

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 12:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:27:
[...]

Alleen al het fijt dat je begint met nogmaals geef aan dat je niet leest wat ik schriojf.. Ik heb de juiste route gevolgd binnen de garantie termijn..
Blijkbaar niet, anders had je je niet naar Synology laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Admin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Blijkbaar niet, anders had je je niet naar Synology laten sturen.
En weer lees je niet dat ik bij ingram ben geweest en in samen spraak met synology voor het einde van de garantie

Maar goed..

Ontopic.. Wie kan mij zeggen hoe het serial nummer is opgebouwd van synology

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 12:35 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Yucko

One clown to rule them all !

niet lullig bedoeld hoor, maar wat wil je nu bereiken met je geklaag en gebekvecht hier? :S

Ga je tijd nuttiger besteden en zorg dat je je garantie geclaimd krijgt ipv hier eerst incomplete verhalen neer te plempen en dan geïrriteerd gaan zitten doen wanneer mensen het niet snappen of volgens jou verkeerde conclusies trekken.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yucko schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:35:
niet lullig bedoeld hoor, maar wat wil je nu bereiken met je geklaag en gebekvecht hier? :S

Ga je tijd nuttiger besteden en zorg dat je je garantie geclaimd krijgt ipv hier eerst incomplete verhalen neer te plempen en dan geïrriteerd gaan zitten doen wanneer mensen het niet snappen of volgens jou verkeerde conclusies trekken.
nauw mijn eerste vraag was niet van deze aard..

En inderdaad.. laten we maar ff afwachten.. hoe het veloop gaat zijn.. want het loopt nog

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 12:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:31:
[...]

En weer lees je niet dat ik bij ingram ben geweest en in samen spraak met synology voor het einde van de garantie
Kortom; je bent eerst naar / je hebt je eerst naar Synology laten sturen, wat in beginsel al fout is. En je blijft maar de vraag ontwijken waarom je niet naar je retailer bent gegaan en wie dat dan is
Maar goed..

Is allang als antwoord op één van je posts gegeven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ja, kennelijk vraagt hij hulp maar is er maar een antwoord wat hij wil hebben 😔

Herkenbaar gedrag wat ik vaak zie bij it collega's.

Ik ben er wel klaar mee, ondanks onze goede bedoelingen weet hij het kennelijk beter 😉

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerkeP schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:59:
Ja, kennelijk vraagt hij hulp maar is er maar een antwoord wat hij wil hebben 😔

Herkenbaar gedrag wat ik vaak zie bij it collega's.

Ik ben er wel klaar mee, ondanks onze goede bedoelingen weet hij het kennelijk beter 😉
Blijkbaar weet je meer dan mij.. En kan je het antwoord dan ook voor mij invullen?
Zolang ik nog in gesprek met hun ben.. zijn na mijn idee alle opties open..

Laten we het verloop gewoon afwachten.. En die blokken beton voor ons hoofd weg halen..

En ik vraag niet om hulp.. Ik vraag of dat zomaar kan wat ze doen..
Maar goed.. Blijkbaar ben ik hier verkeerd om dit te bespreken..

Lezen is een kunst..!!! En als je niks zinnigs hebt toe te voegen.. reageer dan niet.. Dan alleen maar lopen te gal bakken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2019 14:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nog maar een keer dan

Ja dat mogen ze doen, ze hebben nl geen overeenkomst met jou.
Jij hebt een overeenkomst met Ingram, daar moet je claimen, niet meer en niet minder.

Is dit duidelijk en leesbaar genoeg voor je ?

En nu ga je in de ignore list, denk dat er weinig mensen blij zijn met je manier van schrijven en je arrogante toon 😉

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niets met nieuws over Synology te maken, dus schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:31:
[...]

Maar goed..

Nee je bent begonnen met de juiste routen. En dat ingram je naar synology mag. Maar dit mag je ook prima weigeren. Of als je er niet uit komt terug bij hun aanklopt. Zij hebben een wettelijke verplichting Synology niet. Dus hup terug naar ingram en een RMA eisen. En je niet laten afschepen. En anders de officielen weg volgen met een rechter laten beslissen als gevolg. Wanneer heb je heb aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
loki504 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:58:
[...]

Nee je bent begonnen met de juiste routen. En dat ingram je naar synology mag. Maar dit mag je ook prima weigeren. Of als je er niet uit komt terug bij hun aanklopt. Zij hebben een wettelijke verplichting Synology niet. Dus hup terug naar ingram en een RMA eisen. En je niet laten afschepen. En anders de officielen weg volgen met een rechter laten beslissen als gevolg. Wanneer heb je heb aangeschaft?
Volgens mij is er uberhaupt nog niet eens duidelijk of hij wel bij Ingram gekocht heeft of dat Synology hem daarheen heeft gestuurd en ze bv. de distro zijn voor NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Heren, het gaat me net te ver om nu al te knippen. Dus bij deze het vriendelijke verzoek normaal te communiceren richting elkaar en met elkaar. Op de man spelen wordt niemand beter van. Triggert iemand je enorm? Reageer dan gewoon niet of knal even een TR onze kant op en dan kijken wij er naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:02
Is het een zakelijke aankoop geweest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
Je bent klant bij Ingram. Ingram is een distributeur welke NIET aan eindgebruikers levert, maar alleen aan retailers. Het betreft dus een zakelijke aankoop. Ingram heeft een keurig systeem waarbij je online je orderhistorie en facturen, openstaand en/of afgehandeld kunt terugzoeken.
Dus ook jouw factuur voor die Synology. Als je die nou even opzoekt (of opvraagt, ze zijn erg behulpzaam bij Ingram) dan ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven. Ingram is een distributeur en geen webshop die aan consumenten leverd. Kortom we hebben hier te maken met een zakelijke koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Om welk type Synology gaat het? Misschien kan ik je helpen met een goede oplossing.
Graag ontvang ik dan ook het serienummer en de klacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 04-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Wat ik niet helemaal snap, Ingram is een B2B leverancier. Heb je hem als consument gekocht of zakelijk bij Ingram? Als het zakelijk is, dan moet je de factuur zo kunnen vinden. Dan had je ook niet direct bij Synology aan hoeven te kloppen. Ik heb het vermoeden dat er nogal wat informatie ontbreekt, waardoor het verhaal iets anders in elkaar zit (dit is geen aanval op jou, maar als we het hele verhaal niet kennen, dan kunnen wij geen goed advies geven)

*edit* ik had niet gezien dat er meerdere pagina's waren zie ik nu :+

[ Voor 9% gewijzigd door CyPh op 04-07-2019 15:40 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:21

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@Verwijderd Vervelend dat je deze ervaring hebt met Synology. Niet dat je ermee geholpen bent maar mijn ervaring met Synology klantenservice is buitengewoon positief. Mijn 415+ was overleden door een bekend probleem BUITEN de garantieperiode. Na het overleggen van de aankoopbon (Media Markt) hebben ze mij alsnog een vervangend exemplaar toegezonden.

Aangezien het melden van het defect binnen de garantieperiode viel en zodra je de aankoopfactuur kan overleggen (garantie gaat namelijk in na aankoop en niet na fabricatiedatum) verwacht ik wel dat ze je gewoon zullen helpen.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je bent een bedrijf, dus je zou volgens mij zelf twee nota's moeten hebben. De eerste is van Ingram waar je de NAS hebt gekocht en de tweede is degene die je aan je klant hebt gestuurd. Duik je administratie in en haal ze boven water, stuur er een naar Synology en je bent geholpen. En zoals gezegd kun je via Ingram proberen je nota naar boven te halen.
Als bovenstaande niet lukt ben je gewoon de Sjaak. Dan moet je of coulant zijn en de NAS vervangen, of je moet aan de klant vertellen dat als hij de aankoopnota (die dus op de defecte NAS staat) niet kan tonen hij dus ook geen garantieclaim kan doen bij je (en je verwijst hem door naar Synology).
Ik ben wel benieuwd waarom Ingram je doorstuurt, zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor afhandeling (al vermoed ik dat zij ook naar de aankoopnota vragen).
Pagina: 1