zou ik hier mogen vragen om een alpha invite? ik wil het spel graag eerst testen nu dat mogenlijk is voor aankoop en bij het invite topic op hun site mis ik telkens de boot.
Het is best een leuk spel alleen het blijft jammer dat er van die losers in de server komen met de aandachtspan van een imbeciel.
Die vervolgens omdat ze niet verder kunnen denken dan dat ze niet in de hoek van de kamer gaan scheiten vervolgens alleen maar gaan teamkillen.
Je had het zelfde probleem met arma 2 en blijkbaar dus ook in arma 3.
Ik vraag me toch echt af of ze wat van de kant van de developers hier iets tegen kunnen doen, want om vervolgens op elke server een password te gooien is ook geen oplossing.
Die vervolgens omdat ze niet verder kunnen denken dan dat ze niet in de hoek van de kamer gaan scheiten vervolgens alleen maar gaan teamkillen.
Ik vraag me toch echt af of ze wat van de kant van de developers hier iets tegen kunnen doen, want om vervolgens op elke server een password te gooien is ook geen oplossing.
Verwijderd
Ik vind perfect, alles wat boven de 25 uit komt. Mijn view distance staat op 1200 en detail op 500. Vind ik meer dan genoeg en haal 30-35 en meer heb ik niet nodig, werkt perfect. MP is trouwens een totaal ander verhaal... daar ben ik met de zelfde instellingen allang blij als ik de 20 haalShodan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:29:
[...]
Define "perfect" Ik ben hier wat sceptisch over. Ik heb een i5 2500k op 4.5GHz en een 6970 kaart. Stuk sneller dus. Ik speel ook op high en anti aliasing doe ik alleen via post processing. View distance op 2500. In de helikopter scenario haal ik dan 35 fps... Ik vraag me af wat jij daar dan krijgt.
Verder ben ik wel tevreden, arma 2 is ook best zwaar. In grote steden is het daar ook ong. 35 fps. Mogelijk wordt het nog verder geoptimaliseerd.
Verwijderd
ondanks de lage framerate, wel precies field of view die wij in het echt ook hebben. plus alle fijn uitgewerkte voertuigen. meot er misschien ook maar aan gaan gelovenJoSchaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:45:
eindelijk een manier gevonden om mn pc toch over de zeik te helpen met arma3, met fraps recorden op 100% scale met eyefinity aan, op dezelfde SSD als waarop de game draait
20fps galore
YouTube: Arma3 testing fraps with eyefinity on Wasteland
Heel simpel : Alles wat nieuwer is dan een 8800GTS en net zo snel of sneller is zal het prima draaien en een Quad Core CPU is mooi meegenomenMeelobee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:26:
Vanavond wil ik de Alpha voor mezelf een een vriend aanschaffen. Zelf kan ik em prima draaien, maar ik twijfel een beetje of het de moeite is om het spel ook voor hem te kopen. Hij heeft een wat oudere pc, met een Intel Q6600 (2,4Ghz Quadcore), Ati Radeon 6870 en 4Gb ram. Gaat het spel daar een beetje speelbaar op zijn, of is het toch echt zaak om eerst te upgraden?
Maar ehh heb nog geen antwoord hierop :
=============================================================================
Wat is het verschilWasp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:35:
Vergeet niet dat er maar een deel in de nu de verschijnen Alpha zit. Op het BIStudio.com forum staat bv dat de alpha nog de helicopterbesturing heeft vanuit Arma 2, en dus niet die uit Take On Helicopters.
=============================================================================
Iemand ?? Alvast bedankt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik vind het wel jammer dat tweakers hier nou geen klein beetje aandacht aan geeft ..dit mag toch een revolutie in PC only graphics zijn, is mijn bescheiden mening.Maar nee we krijgen console ports door onze strot geduwd op de frontpage en zelfs speciaal gepinde commeriele topics om de aandacht te trekken.
Tweakers was vroeger beter zei de ouwe vent. EA rules the pocket.
Het laatste berichtje van ARMA 3 dateerd van 4 december en gaat over de 2 gevangen genomen medewerkers.
Q mod.
Het laatste berichtje van ARMA 3 dateerd van 4 december en gaat over de 2 gevangen genomen medewerkers.
Q mod.
http://nl.wiktionary.org/wiki/scheitDaisai schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:31:
Het is best een leuk spel alleen het blijft jammer dat er van die losers in de server komen met de aandachtspan van een imbeciel.
scheit
(zoogdieren) het (onvruchtbare) jong van een ram en een geit
[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 09-03-2013 08:54 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
daar hebben we de redactie subfora voormaxers1973 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 08:35:
Ik vind het wel jammer dat tweakers hier nou geen klein beetje aandacht aan geeft ..dit mag toch een revolutie in PC only graphics zijn, is mijn bescheiden mening.Maar nee we krijgen console ports door onze strot geduwd op de frontpage en zelfs speciaal gepinde commeriele topics om de aandacht te trekken.
Q mod.
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Het gaat mij om de spontaniteit ! Eindelijk na een lange periode een ''PC Only'' game die het onderste uit de kan haalt. en waar al menige disscusie over is los gebarsten als er weer eens een uitgever was die koos voor het grote geld, Dice,Maxis,Crytek en waar je dan als pc gebruiker weer achter aan hobbelde.
Maar ik denk dat Tweakers daar inmiddels te groot voor geworden is.
Wij hebben gelukkig nog Bohemia die in deze tijd van al die waanzin voor de centen zich fier bovenaan weet te nestelen met een dijk van een ALPHA !!
Maar Ontopic !!
Gisteren een prachtige game gespeeld op de GoT server ,maar werd helaas gekicked op een gegeven moment Mijn first op ARMA 3

Ik dacht daar ook al over na. Ik vond het al heel netjes van Tweakers dat ze zo doorvraagden over de Always-online DRM van SimCity, maar dan wel opvallend dat ze geen aandacht geven aan deze game. De 25 euro prijs voor toch een volledige game, met daarbij open alpha en open beta (En dan geen veredelde demo van max 1 uur speeltijd maar gewoon volledige speeltijd tot de full release). Ook geen preview en niks. Misschien is dat ook wel de fout van Bohemia die niet echt een press ding houdt, maar het zou toch leuk zijn om er wat over te lezen. Helemaal omdat je merkt dat de Tweakers community toch nog redelijk kritisch is over de EAs en Ubisoften van deze wereld.
(Geen gedoe over mijn spelling. Zo'n surface softcover typt nog best lastigals je snel wilt.
Wat zou je er tegen moeten doen als developer? Het gebeurt helaas in elke game, maar bij Arma kan één persoon gewoon veel meer verpesten. Een teamkill in battlefield maakt niet eens zoveel uit, maar als je net vijftien minuten gereden hebt in een tank om ergens te komen, dat hele ding volgeladen met extra supplies en drie fatsoenlijke crewman bij elkaar hebt gezocht en dan een friendly rocket op je kont krijgt is het in Arma gewoon veel serieuzer. Het zal toch neerkomen op een shared whitelist voor servers (Verpest je het dus bij een van die servers, ben je bij andere servers ook niet meer welkom. Als je slechts voor één whitelist hoeft op te geven om bij heel veel servers te spelen is dat ook niet z'n probleem. Daarnaast hb je ook gewoon goede admins nodig. Bij TAW en 7Cav geven ze je we meteen een waarschuwing/kick voor een fout woord (En daar valt echt alles onder), maar een teamkiller kicken duurt tijden. Al een paar keer gehad dat ik waarschuwingen kreeg omdat ik boos werd op iemand die de hele base hd kapot geschoten met een tank.Daisai schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:31:
(Geen gedoe over mijn spelling. Zo'n surface softcover typt nog best lastigals je snel wilt.
Verwijderd
Net een heerlijk potje wasteland met JoSchaap gespeeld, heb het (bijna) allemaal opgenomen:
Part 1;
http://youtu.be/jRR-UVyKsZo
Part 1;
ik denk dat dat verschil erin zit dat 'gamers' nooit echt de doelgroep van Bohemia zijn geweest. Dat is met dayz pas zo geworden.
ze richten zich naar mijn mening inderdaad nog teveel op de army-Sim liefhebbers ipv de jongere gamer-doelgroep.
kijk bijvoorbeeld hoeveel storm het loopt als je een kleine stad in arma3 afbakend en er een Deathmatch van maakt. die servers zitten vaak ram vol en iedereen heeft lol
neemt niet weg, dat als dalijk de game echt af is, dit nog altijd wel GOTY materiaal is.
ze richten zich naar mijn mening inderdaad nog teveel op de army-Sim liefhebbers ipv de jongere gamer-doelgroep.
kijk bijvoorbeeld hoeveel storm het loopt als je een kleine stad in arma3 afbakend en er een Deathmatch van maakt. die servers zitten vaak ram vol en iedereen heeft lol
neemt niet weg, dat als dalijk de game echt af is, dit nog altijd wel GOTY materiaal is.
Ik denk juist dat vanwege de aanpasbaarheid de game wel wat aandacht verdient. Misschien kijk ik mnt een Arma-bril, maar Dayz was toch wel een enorme hype die ook op Tweakers niet voorbij is gekomen. Ik snap dat dit geen website is puur voor gamers, maar er zijn tal van andere (Enorm afgezaagde) games die toch altijd weer een enorme dosis aandacht krijgen.
Overigens ben ik wel blij met het gebruik van Steamworks Wel is het weer jammer dat ze die Gamespy meuk gebruiken. Je mag toch wel minimaal een server queue verwachten? Automatisch mods downloaden en een uitgebreide server browser met veel informatie over de servers is voor Arma helemaal een must. Als je een server joint heb je eigenlijks nauwelijks informatie over de mods, instellingen en ander spul. Een server titel hoort ook niet de plek te zijn om dat te vermelden. Dan mag het wel een alpha zijn, maar ik acht de kans zeer klein dat dat gaat verbeteren.
Overigens ben ik wel blij met het gebruik van Steamworks Wel is het weer jammer dat ze die Gamespy meuk gebruiken. Je mag toch wel minimaal een server queue verwachten? Automatisch mods downloaden en een uitgebreide server browser met veel informatie over de servers is voor Arma helemaal een must. Als je een server joint heb je eigenlijks nauwelijks informatie over de mods, instellingen en ander spul. Een server titel hoort ook niet de plek te zijn om dat te vermelden. Dan mag het wel een alpha zijn, maar ik acht de kans zeer klein dat dat gaat verbeteren.
Toch ook maar even ARMA 3 aangeschaft. Zoals velen al gezegd hebben: €25,- voor volledige alpha, beta en final game acces is echt een goede deal. Is de GoT server nog een beetje actief?
Ik ben ook benieuwd of het een beetje soepel speelt op AMD PII X4 955 @ stock i.c.m. een AMD 6870. Hoogste settings hoeft niet, als het maar een beetje draait met medium/high settings @ 1080p.
Ik ben ook benieuwd of het een beetje soepel speelt op AMD PII X4 955 @ stock i.c.m. een AMD 6870. Hoogste settings hoeft niet, als het maar een beetje draait met medium/high settings @ 1080p.
[ Voor 34% gewijzigd door Lee245 op 09-03-2013 21:02 ]
hehehe leuk. maar je zat in groupchat tegen mij te praten terwijl ik niet in je group zatVerwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:27:
Net een heerlijk potje wasteland met JoSchaap gespeeld, heb het (bijna) allemaal opgenomen:
Part 1;
direct chat = iedereen in je directe omgeving (hardop praten)
vehicle chat = iedereen in het voertuig waarin je je bevind
group chat = alleen jouw group
side chat = alleen jouw kant (opfor,bluefor,independed)
global chat = iedereen (voice chat in dit kanaal wordt meestal niet gewaardeerd)
Jawel hoor.JoSchaap schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:03:
op arma3 kunnen admins nog niet kicken. dus het zal wel een disconnect zijn geweest
#login <adminpassword>
En vervolgens via M -> Players -> 'Kick off'.
Het is niet ideaal, maar je kan nog wel iets gelukkig.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Ik dacht al zoiets ...kwam het in de chat gisteren wel vaker tegen.Wasp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 07:59:
[...]
Jawel hoor.
#login <adminpassword>
Het viel me trouwens op dat de game stabieler ging lopen naarmate het later werd. Vanaf 0:00 helemaal geen crash meer gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door MaXeRs op 10-03-2013 11:09 ]
Verwijderd
Ah ik dacht juist dat group chat de side chat was, mijn fout lolJoSchaap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 02:51:
[...]
hehehe leuk. maar je zat in groupchat tegen mij te praten terwijl ik niet in je group zat
direct chat = iedereen in je directe omgeving (hardop praten)
vehicle chat = iedereen in het voertuig waarin je je bevind
group chat = alleen jouw group
side chat = alleen jouw kant (opfor,bluefor,independed)
global chat = iedereen (voice chat in dit kanaal wordt meestal niet gewaardeerd)
En dan zeggen ze dat Arma III goed optimized is... Op 1280x720 en alles op het laagste ziet het eruit als stront, en op MP heb ik nog steeds maar 30FPS...
Android developer & dürüm-liefhebber
Waar heb je iemand dat horen zeggen?Mavamaarten schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:26:
En dan zeggen ze dat Arma III goed optimized is...
Zijn Battlefield of Cod loopt vast boter smooth.
Ik bedoelde dat alleen ik dat password weet. Wel handig om de server te herstarten #shutdown na loginWasp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 07:59:
[...]
Jawel hoor.
#login <adminpassword>
hah, waar heb je dat gehoord????Mavamaarten schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:26:
En dan zeggen ze dat Arma III goed optimized is
trouwens, landtex
http://forums.bistudio.com/showthread.php?149036-Landtex
[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 10-03-2013 13:27 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ga je hier nou ook al lopen chagrijnen ?Mavamaarten schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:26:
En dan zeggen ze dat Arma III goed optimized is... Op 1280x720 en alles op het laagste ziet het eruit als stront, en op MP heb ik nog steeds maar 30FPS...
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Ahhh zo...JoSchaap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:11:
[...]
Ik bedoelde dat alleen ik dat password weet. Wel handig om de server te herstarten #shutdown na login
Sowieso kun je maar met 1 admin tegelijkertijd inloggen. Da's wel jammer.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
wat is de GoT server?
als die er is
als die er is
[ Voor 26% gewijzigd door dakka op 10-03-2013 21:57 ]
dat vraag ik me af 
ik wil namelijk een tikje georganiseerder spelen dan op een server waar niemand een woord spreekt
ik wil namelijk een tikje georganiseerder spelen dan op een server waar niemand een woord spreekt
Er is wel een GoT server, een paar posts terug staan de details.
Het is alleen wel een wasteland server dus niet een coop/hold server.
Het is alleen wel een wasteland server dus niet een coop/hold server.

[ Voor 54% gewijzigd door Daisai op 10-03-2013 22:02 ]
AWESOME
Vergeet de volgende keer niet het afstapje
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het is even wennen met geringe Arma ervaring, maar gisteravond veel lol gehad.
Vroeg me alleen af of er nog bepaalde settings zijn om wat het soepeler te laten draaien op mijn systeem?
Ik heb een Q9550, 8Gb en een GTX 560 Ti.
Vroeg me alleen af of er nog bepaalde settings zijn om wat het soepeler te laten draaien op mijn systeem?
Ik heb een Q9550, 8Gb en een GTX 560 Ti.
PSN: Deere6030
View distance en objects lager zetten helpt goed.
Ik ook ja, zag het gisteren pas. Hele goede deal aangezien ik het sowieso ging kopen.Lee245 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:00:
Toch ook maar even ARMA 3 aangeschaft. Zoals velen al gezegd hebben: €25,- voor volledige alpha, beta en final game acces is echt een goede deal. Is de GoT server nog een beetje actief?
Loopt hier trouwens prima op ultra settings met oude quad core (Q9550) en GTX 660 Ti. Soms hapert het een beetje als er veel nieuwe dingen ingeladen worden.
Gisteren ook maar even Arma 3 gedownload knip
Speelt leuk weg kom van de week wel eens op de GoT server kijken.
Niet echt nodig om je warez praktijken met anderen te delen.
Speelt leuk weg kom van de week wel eens op de GoT server kijken.
Niet echt nodig om je warez praktijken met anderen te delen.
[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 12-03-2013 14:23 ]
Silencex schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:08:
Gisteren ook maar even Arma 3 gedownload en met de crack kun je gewoon online spelen.
offtopic:
Lef hebben. Vind je het echt nodig om dit soort dingen te melden?
Lef hebben. Vind je het echt nodig om dit soort dingen te melden?
@zoijar valt me op dat ik met een bijna gelijke configuratie toch een grote dip zie in de performance op ArmA3 op een heleboel settings die ik op Low moet zetten voordat het enigszins acceptabel loopt. Op welke resolutie speel jij?
1920x1200. Ik heb om te beginnen alles naar het hoogste gesleept (met fxaa), alleen de view distance etc op default laten staan. Ik zal zo nog eens kijken. Het loopt dan redelijk (geen 60 fps, maar 20-30 oid) en soms gaat het wel even iets traag als je bv net een dorp in loopt en de textures duidelijk geladen worden.Nickbn schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:21:
@zoijar valt me op dat ik met een bijna gelijke configuratie toch een grote dip zie in de performance op ArmA3 op een heleboel settings die ik op Low moet zetten voordat het enigszins acceptabel loopt. Op welke resolutie speel jij?
20-30 prima noemen tss, ben ik nu veel eisend , of is dit een lachertje?
20-30 is in principe te weinig om dit spel goed te kunnen spelen. Al helemaal omdat je dus constant dips hebt, je wilt eigenlijk gaan voor stabiel boven de 30. Indien je pc niet zo high-end is zou ik beginnen met alle settings op minimaal zetten en dan kijken wat je fps is. Vervolgens stap voor stap verschillende sliders hoger zetten totdat je op een punt zit waar je zowel tevreden bent met de looks als de framerate.
Je moet er ook rekening mee houden dat dit slechts een alpha is en dat er waarschijnlijk (en hopelijk) nog fixes komen om het stabieler en beter te maken.
Je moet er ook rekening mee houden dat dit slechts een alpha is en dat er waarschijnlijk (en hopelijk) nog fixes komen om het stabieler en beter te maken.
Je bent veeleisend. Maar waarschijnlijk heb jij ook een monster systeem staan waar wij gewone stervelingen niet aan kunnen tippenKw4kje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:47:
20-30 prima noemen tss, ben ik nu veel eisend , of is dit een lachertje?
Lage FPS die ik haal ligt aan de AI die de game spawned. Op servers zonder AI heb ik 40-50fps met alles op high, zit er AI op de map dan 20-30fps. 2500k, 8gb ram, 7950 en W7 64bit. Hopen dat ze nog naar de optimalistatie gaan kijken dan moet het vast goedkomen
Ik denk het, het liefst speel ik elke game met een stabiele 60fps en minstens op High settings. Gewoon om optimaal te kunnen genieten van de game. Ik vraag me waarom jij het niet omdraait? Iets lagere settings, maar wel een betere framerate, lijkt me veel prettiger spelen. Je kunt immers veel dingen lager zetten in de Alpha zonder dat je het verschil merkt op het scherm.Zoijar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:52:
[...]
Je bent veeleisend. Maar waarschijnlijk heb jij ook een monster systeem staan waar wij gewone stervelingen niet aan kunnen tippenIk ben opgegroeid met 14" monitoren, 320x200, en online gaming waar 350ms ping een goede verbinding was; ik ben wel tevreden met 25 fps, HD, en 30ms ping
Hopelijk kunnen ze het nog beter optimaliseren, met name de multiplayer. Kan alleen maar beter worden dit.
Ja ach, al dat getweak doe ik wel als het spel uit is. Verder heb ik iha liever betere graphics ten koste van wat fps. Meestal zet ik alles omhoog tot ik rond de 25 fps uit kom.Kw4kje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:35:
Ik denk het, het liefst speel ik elke game met een stabiele 60fps en minstens op High settings. Gewoon om optimaal te kunnen genieten van de game. Ik vraag me waarom jij het niet omdraait? Iets lagere settings, maar wel een betere framerate, lijkt me veel prettiger spelen. Je kunt immers veel dingen lager zetten in de Alpha zonder dat je het verschil merkt op het scherm.
En arma kennende is er vast idd wel een setting die weinig tot niets toe voegt en 10 fps scheelt
---
Ok, beetje met de settings gespeeld. Graphics settings maken nagenoeg niets uit, gewoon lekker alles op het hoogste laten staan (~2-3 fps verschil misschien) De grote performance killer is object distance en detail. Van 3km naar 2km scheelt zo 10 fps bv. Klinkt als cpu bound draw calls imho.
[ Voor 15% gewijzigd door Zoijar op 11-03-2013 13:57 ]
Ben net lid geworden van de GoT arma3 steam groep. Wat mensen (±5) te porren voor een coop potje vanavond? Gisteravond redelijk wat last gehad van teamkillers....
Ik haal helaas maar 15-25 fps in multiplayer met een PII X4 955 @ stock icm een 6870. Met view distance op ~1200, opbjects @ ~900 en 1080p resolutie, btw. Hoop dat dit nog wel wat verbeterd wordt en anders toch nog maar eens een betere videokaart aanschaffen. De CPU is sowieso niet de bottleneck aangezien cpu usage maar rond de 50% zit.Zoijar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:41:
[...]
1920x1200. Ik heb om te beginnen alles naar het hoogste gesleept (met fxaa), alleen de view distance etc op default laten staan. Ik zal zo nog eens kijken. Het loopt dan redelijk (geen 60 fps, maar 20-30 oid) en soms gaat het wel even iets traag als je bv net een dorp in loopt en de textures duidelijk geladen worden.
Had net voor het eerst op een server een fatsoenlijke assault rifle met voldoende ammo, komt er een hacker op de server die het eerst nacht laat worden en dan weer dag en vervolgens iedereen killed.

Lijkt me leuk! Kan je mij toevoegen ook op steam? (zelfde naam) ben ik de avond pas thuis.Vos schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:59:
Ben net lid geworden van de GoT arma3 steam groep. Wat mensen (±5) te porren voor een coop potje vanavond? Gisteravond redelijk wat last gehad van teamkillers....
HOI.
Heb ik gedaan. Ik heet Yasp0 op Steam.Bananenspin schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Lijkt me leuk! Kan je mij toevoegen ook op steam? (zelfde naam) ben ik de avond pas thuis.
Zoals eerder vermeld, DM je spelersgegevens even dan kan iedereen elkaar makkelijk vinden op de TS
.
20/30 fps is veel te weinig voor dit spel. Als je een dip krijgt slaat hij meteen onder de 20 fps. Dit betekend dus dat je geen heavy gevechten aan kan namelijk. Ik heb constant tussen de 50/60 fps en met grote gevechten, gaat hij wat onder de 50, maar onder de 40 fps gaat hij bij mij niet.
We moeten ook niet vergeten dat de Arma engine eigenlijk altijd al je hardware heeft laten zweten. Het is ook niet de meest geoptimaliseerde engine namelijk. Ik speel meeste dingen op high en de rest op Very High. Het is ook afwachten wat de komende updates doen en de volgende AMD/Nvidia drivers.
Hopelijk brengt Bohemia Arma 3 ook naar de next-gen consoles dan zit je niet zo te stoeien met al die settings en ziet het er meteen - out of the box - goed uit (hopelijk ook met mod support).
We moeten ook niet vergeten dat de Arma engine eigenlijk altijd al je hardware heeft laten zweten. Het is ook niet de meest geoptimaliseerde engine namelijk. Ik speel meeste dingen op high en de rest op Very High. Het is ook afwachten wat de komende updates doen en de volgende AMD/Nvidia drivers.
Hopelijk brengt Bohemia Arma 3 ook naar de next-gen consoles dan zit je niet zo te stoeien met al die settings en ziet het er meteen - out of the box - goed uit (hopelijk ook met mod support).
Als je kijkt naar wat arma3 nu doet (gebruikt maar 2 cores effectief als het druk wordt, 100% cpu bottleneck) en je kijkt naar de playstation 4's specs (8 relatief langzame cores) dan zie ik het niet echt gebeuren.Recon24 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:11:
Ik heb de steam group ook gejoind (Flapdrol)
[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 11-03-2013 16:45 ]
Eerlijk gezegd hoop ik van niet. Arma hoort niet op de console's.Recon24 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:11:
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
de 1e operation flashpoint (nu te koop als arma cold war assault) was ook op de xbox.
Wtf dan joind iemand de server en ineens ben je een vogel.
Consoles zijn gewoon niet sterk genoeg voor dit soort spellen, die zijn namelijk altijd trager dan high end pc systemen.haarbal schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:51:
de 1e operation flashpoint (nu te koop als arma cold war assault) was ook op de xbox.
Ik ben van plan dit spel te kopen, wat raden jullie mij aan, de alpha of digital delux?
De regel is dat je bij dit soort situaties altijd voor de duurste optie gaat.NLsandman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:36:
Ik ben van plan dit spel te kopen, wat raden jullie mij aan, de alpha of digital delux?
Nou... internationale dag van de zeemeeuw
FF-in hackers

[ Voor 13% gewijzigd door johan bos op 11-03-2013 21:01 ]
alle wasteland servers liggen momenteel onder vuur na een oproep op 4chan

de DDoS op onze server mislukte maar de script attacks werken wel omdat arma3 helaas opnieuw full trusting op de clients is... ik neem deze tijd om de server even te updaten en herstarten
over 15 minuutjes is ie er weer

de DDoS op onze server mislukte maar de script attacks werken wel omdat arma3 helaas opnieuw full trusting op de clients is... ik neem deze tijd om de server even te updaten en herstarten
Wat is dan de meerwaarde, ik zat daar vanmiddag naar te kijken maar zie alleen iets over muziek?Lee245 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:50:
[...]
De regel is dat je bij dit soort situaties altijd voor de duurste optie gaat.
Verwijderd
Jo netjes en snel, zielig mensen. In het begin was ik het wel met ze eens maar als je ziet wat voor community erdoor ontstaan is, is het alleen maar goed geweest. Dit is juist alles wat ik had kunnen hopen sinds arma1....
sja echt helder zijn die Armaholisten op 4chan niet, je kunt ook gewoon je gamemode filterren in de browser, dan zie je niet dat er meer wasteland servers zijn 
maargoed even onder een ww tot de storm overwaait. heb wel even een stock 1.06 missie van 404games gepakt
maargoed even onder een ww tot de storm overwaait. heb wel even een stock 1.06 missie van 404games gepakt
Lijkt me als arma leek toch een interessante game, enige waar ik over twijfel is de optimalisatie of het ontbreken daar van.
Heb zelf geen ervaring of dit bij vorige versies nog min of meer is rechtgetrokken of is dit een punt waar men niet zo veel waarde aan hecht?
Buiten dit is de prijs dan weer wel erg netjes te noemen, wellicht laag genoeg om toch maar de gok te nemen.. wil wel eens wat anders dan een cod of BF game maar ben wel benieuwd of ik er aan kan wennen om met 25-35 fps te spelen..
Heb zelf een 2600K@4.6ghz en een AMD 7970 overclockt en 8GB ram maar als ik dit hier her en der lees dan zal dit nog niet betekenen dat ik een stabiele fps zal hebben en hoger dan 35 gemiddeld( op high)
Heb zelf geen ervaring of dit bij vorige versies nog min of meer is rechtgetrokken of is dit een punt waar men niet zo veel waarde aan hecht?
Buiten dit is de prijs dan weer wel erg netjes te noemen, wellicht laag genoeg om toch maar de gok te nemen.. wil wel eens wat anders dan een cod of BF game maar ben wel benieuwd of ik er aan kan wennen om met 25-35 fps te spelen..
Heb zelf een 2600K@4.6ghz en een AMD 7970 overclockt en 8GB ram maar als ik dit hier her en der lees dan zal dit nog niet betekenen dat ik een stabiele fps zal hebben en hoger dan 35 gemiddeld( op high)
[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 11-03-2013 21:13 ]
Liefhebber van Tweakers
Heb ongeveer dezekfde specs pino maar draait hier goed met alles op hoogst 1920x 1080
Post processing tikje lsger en smoothing en vsync uit. Draait goed!
Ik merk toch wel dat mijn i5 750 en HD5870 dit spel niet heel lekker trekt op 1920*1200. Ik moet viewing disctance op max. 1000 zetten en dan red ik 20-30 fps. Op een MP server rond de 20...is mij te weinig.
Iemand een idee wat qua investering de beste upgrade zou zijn? CPU of videokaart?
Iemand een idee wat qua investering de beste upgrade zou zijn? CPU of videokaart?
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 11-03-2013 21:23 ]
Ja dat is zo, ben ook benieuwd of het meer daar door komt of dat mijn pc aan vernieuwing toe is
.
Is al 100x voorbij gekomen, maar goed:NLsandman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:05:
[...]
Wat is dan de meerwaarde, ik zat daar vanmiddag naar te kijken maar zie alleen iets over muziek?
http://www.arma3.com/buy
Zelf beslissen of het de meerprijs waard is.
Hackers zijn weer lekker bezig de servers onveilig te maken. Bah !!
Ah dat is mooi om te lezen, ik denk dat ik voor de prijs van 25 euro was het dacht ik of ietsjes meer de gok wel kan nemen.Bever! schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:19:
Heb ongeveer dezekfde specs pino maar draait hier goed met alles op hoogst 1920x 1080
[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 11-03-2013 21:43 ]
Liefhebber van Tweakers
goed OF hackers hebben arma3 zelf gehacked.. OF de scripts die ze draaien installeren zichzelf bij alle spelers..
clean server ander wachtwoord, alleen ik kan erin, met een werkende missiefile.. en nog steeds een seagull spawn..
dus.. dit probleem ligt bij BIS. niet bij de servers
*edit*
idd een bug in de laatste developper build
http://feedback.arma3.com/view.php?id=4143
ik ga mn server terugzetten naar stable en opnieuw testen
dit betekend dat:
1) je niet meer mag joinen met de laatste dev build (als je dat wel doet en op OK klikt veranderd iedereen in een volgel) schrijf je in steam dus UIT van de beta builds!
2) het wachtwoord opnieuw gewijzigd woord. (wordt nu GoT4Waste)
3) ik de server over 5 min weer up breng maar zorg ervoor dat je dus met de STABLE build joint
verander dus dit pulldownmenu in steam in 'uitschrijven van developper build'

en wacht tot steam een paar MB aan data binnenhaalt (nieuwe exe)
ik kan helaas niets doen om dev builds te blokkeren dus geef het password niet klakkeloos door aan anderren!
clean server ander wachtwoord, alleen ik kan erin, met een werkende missiefile.. en nog steeds een seagull spawn..
dus.. dit probleem ligt bij BIS. niet bij de servers
*edit*
idd een bug in de laatste developper build
http://feedback.arma3.com/view.php?id=4143
ik ga mn server terugzetten naar stable en opnieuw testen
dit betekend dat:
1) je niet meer mag joinen met de laatste dev build (als je dat wel doet en op OK klikt veranderd iedereen in een volgel) schrijf je in steam dus UIT van de beta builds!
2) het wachtwoord opnieuw gewijzigd woord. (wordt nu GoT4Waste)
3) ik de server over 5 min weer up breng maar zorg ervoor dat je dus met de STABLE build joint
verander dus dit pulldownmenu in steam in 'uitschrijven van developper build'

en wacht tot steam een paar MB aan data binnenhaalt (nieuwe exe)
ik kan helaas niets doen om dev builds te blokkeren dus geef het password niet klakkeloos door aan anderren!
[ Voor 64% gewijzigd door JoSchaap op 11-03-2013 22:11 ]
Hah wat een ubernerds.JoSchaap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:01:
alle wasteland servers liggen momenteel onder vuur na een oproep op 4chan
[afbeelding]
de DDoS op onze server mislukte maar de script attacks werken wel omdat arma3 helaas opnieuw full trusting op de clients is... ik neem deze tijd om de server even te updaten en herstartenover 15 minuutjes is ie er weer
De enige reden dat Arma 2 zo'n enorm succes was, komt door DayZ en nu Wasteland.
Voor zulke mods werd Arma 2 eigenlijk alleen gespeeld door hardcore nerds, niet dat dat erg is maar ga niet jammeren als de wat minder hardcore nerds ook ineens Arma gaan spelen.
Moet je een hardcore nerd zo'n om de arma serie te spelen ja? dat zal toch wel weer mee vallen.
Hij spreekt denkt hij voor iedereen? lijkt me een beetje vreemd gedrag en ook gedrag wat schadelijk is.
Zelf weet ik er verder het fijne allemaal niet van maar dit lijkt me erg schadelijk maar goed.
Hij spreekt denkt hij voor iedereen? lijkt me een beetje vreemd gedrag en ook gedrag wat schadelijk is.
Zelf weet ik er verder het fijne allemaal niet van maar dit lijkt me erg schadelijk maar goed.
[ Voor 114% gewijzigd door pino85 op 11-03-2013 22:36 ]
Liefhebber van Tweakers
Om puur de unmodded Arma te spelen, wel een beetjepino85 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:32:
Moet je een hardcore nerd zo'n om de arma serie te spelen ja? dat zal toch wel weer mee vallen.
Maar de mods maken Arma de moeite voor mij.
Mja ik heb daar allemaal geen kijk op of verstand over, omdat ik nooit een arma game heb gespeeld, wat is er dan aan unmodded arma waarvoor je een hardcore nerd zou moeten zijn?
Liefhebber van Tweakers
Kwam toevallig arma 3 tegen in steam en toen dit topic. Heb zelf arma 2 maar die learning curve haha
Is die hier ook weer aanwezig of is het meer "casual" gemaakt?
Ik snap het niet meer,.. dus ik moet dus wel connecten met de DEV-build?
Nee, hetzelfde. Ingewikkelder eigenlijk zelfs, afhangende van wat voor mods je al gebruikte. Maar de bediening is wel wat meer gestroomlijnd, hoewel je nog steeds zit met tientallen toetscombinaties... oh close range vuurgevecht, 'ctrl+rmb' om cqb scope te activeren, 'c' om combat pace te activeren (tussen rennen en lopen in), 'x' voor crouch, 'ctrl+s' voor switch naar low-crouch, 'ctrl+d' voor side-step lean, 'e-e' voor left-lean toggle, 'rmb' voor scope, 'pgup' scope elevation adjust, 'rmb' hold breath, .... 'lmb' Fire!R0y. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:38:
M.b.t, keys en bindings voor Arma 3 kreeg ik deze handige link van medetweaker Johan Bos:
http://dslyecxi.com/?s=controls
Vind het zelf prima binds om mee te spelen. Moet alleen nog even goede binds maken voor het vliegen als zeemeeuw.
http://dslyecxi.com/?s=controls
Vind het zelf prima binds om mee te spelen. Moet alleen nog even goede binds maken voor het vliegen als zeemeeuw.
[ Voor 20% gewijzigd door Unomomentodado op 11-03-2013 23:20 ]
We speelden trouwens niet met Dev build maar toch werden we een vogel
en dat alleen omdat er een inlogt met een dev build, wel wat gaar dan
[ Voor 32% gewijzigd door johan bos op 11-03-2013 23:24 ]
Zitten er in arma 3 eigenlijk standaard dingen als windmeter, rangefinder, windage/elevation adjust, bipod? Vond dat altijd leuk om een beetje realistisch te snipen, maar moest je ACE voor installeren. Hoopte dat al die basis dingen nu standaard zouden worden. Evenals een grenade throw systeem dat je enigszins kan zien waar je gooit...
Wasteland met maar een paar mensen is wel vrij saai, als ie bijna vol zit is de fps dan nog een beetje ok?
Ik ben toch wel enigszins teleurgesteld in de totale game engine.. Voor mijn gevoel zijn de base mechanics nog exact hetzelfde als arma 2. Daarom dat het ook zo makkelijk was om binnen een uur na release meteen wasteland servers te hebben.
De servers reageren exact hetzelfde als arma 2. Na reboot loopt het allemaal lekker vlotjes, maat na een aantal missions en sidemissions te hebben gespawnd, dropt de fps toch gestaag. En dan is er weer een server restart nodig om de boel weer op orde te krijgen.
Exact hetzelfde als bij arma 2..
Had gehoopt dat ze de server toch wat efficiënter hadden gebouwd.
Verder is de server - client verhouding nog steeds full trusting.. wat hax dus weer net zo makkelijk maakt.
voor mijn gevoel is het dus arma 2 met wat betere graphics en animations.
De servers reageren exact hetzelfde als arma 2. Na reboot loopt het allemaal lekker vlotjes, maat na een aantal missions en sidemissions te hebben gespawnd, dropt de fps toch gestaag. En dan is er weer een server restart nodig om de boel weer op orde te krijgen.
Exact hetzelfde als bij arma 2..
Had gehoopt dat ze de server toch wat efficiënter hadden gebouwd.
Verder is de server - client verhouding nog steeds full trusting.. wat hax dus weer net zo makkelijk maakt.
voor mijn gevoel is het dus arma 2 met wat betere graphics en animations.
Live and let live. Zolang jullie in de Wasteland/DayZ servers blijven en niet de 'milsim' servers overhoop halen vind ik alles goed.unfor schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:12:
[...]
Hah wat een ubernerds.
De enige reden dat Arma 2 zo'n enorm succes was, komt door DayZ en nu Wasteland.
Voor zulke mods werd Arma 2 eigenlijk alleen gespeeld door hardcore nerds, niet dat dat erg is maar ga niet jammeren als de wat minder hardcore nerds ook ineens Arma gaan spelen.
"Jullie"... Dat is wel een beetje hokjes gedrag.. het is echt niet zo dat iemand die wasteland speelt meteen in het hokje "milsim-gamemode-verzieker" / "CoD/BF3-gamert" valt.
Natuurlijk heb je nu de game nieuw is een hoop volk wat absoluut niet bekend is met arma's originele product. Maar om meteen mensen in hokjes te stoppen gaat wat ver.
Al moet ik wel bekennen dat er een hoop "FPS gamers" bij zij gekomen deze versie.. "Hoe spring ik?" is inmiddels al een veelgestelde vraag, ook als je eem milsim missie host
Neemt niet weg dat mensen op TS uitnodigen, en ze wat bij te leren een hoop helpt. ik heb al diverse leuke potjes op coop servers kunnen spelen
en dit met mensen die totaal niet bekend waren met arma en inderdaad een hoop moesten leren (zoals niet headfirst op AI in Rambo-en)
Natuurlijk heb je nu de game nieuw is een hoop volk wat absoluut niet bekend is met arma's originele product. Maar om meteen mensen in hokjes te stoppen gaat wat ver.
Al moet ik wel bekennen dat er een hoop "FPS gamers" bij zij gekomen deze versie.. "Hoe spring ik?" is inmiddels al een veelgestelde vraag, ook als je eem milsim missie host
Neemt niet weg dat mensen op TS uitnodigen, en ze wat bij te leren een hoop helpt. ik heb al diverse leuke potjes op coop servers kunnen spelen