Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
JoSchaap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:34:
waarom een foto van je scherm? printscrn werkt toch gewoon? :)

ik heb een wasteland missie onder handen gekregen, ik zal eens kijken of ik deze enigzins stabiel krijg :)
Ik wist niet meer zeker of screenshots werkten, dus had ik het maar snel even op deze manier gedaan.
Ircghost schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:36:
@JoSchaap en rgras willen jullie ook in de playertable?
Uiteraard, DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Een screenshot werkt altijd als je het doet met de print screen knop (boven je insert en naast je scroll lock), daarnaast moet je steam gebruik dus kun je ook de steam printscreen knop gebruiken (vaak iets van shift+F12 of gewoon F10/F12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

kan iemand testen of mn server nu eindelijk eens werkt :)

37.74.173.50:2302

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die met de settings lopen te klooien dit heb ik zo ongeveer aangehouden en loopt echt soepel.
Spel is nu vooral cpu intensief en met deze settings gaat ie meer van je videokaart gebruiken.

Arma 3 settings:

postprocess low (hoger heeft geen zin)
texture high as possible (word met elke stap mooier)
object high as possible (high) bomen enz hebben meer detail op afstand. High is een goede setting
pip off or low (achteruit kijkspiegels enz) Kan het beste nu uit, schijnt enorm veel fps te vreten en voor problemen te zorgen in mp

cloud standard (hoger dan standard maakt geen bal uit voor kwaliteit)
shadow standard (low doet shadows op je cpu, ziet er mooier uit maar kost je meer fps dan standard)
particle quality high (standard hebben wolkjes wat clipping met de grond, hoger dan high heeft geen zin)

Overall View Distance: 3000
Object view distance: 800
Shadow Distance: 100
Als je dit lager zet schijnt enorm veel fps te schelen, misschien experimenteren met overall view 2000 ofzo

Anisotropic filtering high or very high, check fps impact

PPAA off and AA 2x? of AA off en PPAA op FXAA ofzo? AA 2x zal wel veel fps kosten, FXAA kost niks
Dynamic lights high

textures:
http://i.imgur.com/NYiyPuY.jpg low
http://i.imgur.com/OoBUBEO.jpg standard
http://i.imgur.com/AcVUZwL.jpg high
http://i.imgur.com/cdjjYwX.jpg very high
http://i.imgur.com/dTiQEAT.jpg ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
JoSchaap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:35:
kan iemand testen of mn server nu eindelijk eens werkt :)

37.74.173.50:2302
Het werkt. :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:49:
PPAA off and AA 2x? of AA off en PPAA op FXAA ofzo? AA 2x zal wel veel fps kosten, FXAA kost niks
Ik heb nu PPAA op off en AA op 2x. FXAA doe ik niet aan vanwege de blur die het veroorzaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door rgras op 06-03-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

heeft de view distance geen invloed op andere spelers die dan buiten beeld kunnen vallen? als bij mij bijvoorbeeld de view distance op 3000 staat en bij jou op 2000 kan ik jou dan 1000 meter (ik ga er vanuit dat het meters zijn) eerder zien?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of die personen rendered op 2000 meter zonder scope. Qua gameplay maakt het niet veel uit de view distance. Pas als je met straaljagers gaat werken etc kan dit wat uitmaken. Sowieso koning die op 2000 meter een ander weet te raken als infanterist.

op 2000 meter meot je ook wel heel goed kijken wil je iemand zien hoor. Maar ik zou gewoon met die setting spelen en doen wat je zelf prettig vindt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

dat is waar natuurlijk maar als ik jou 1000 meter eerder zie kan ik alvast in dekking gaan liggen en verdwijnen voordat jij mij uberhaupt gezien hebt. Schieten is pas het laatste wat je wilt gaan doen op zo'n afstand maar als ik jou eerder zie kan ik ook beter anticiperen natuurlijk.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt zeker wat je zegt. Maar met al die glooing/bebossing in het terrein en het feit dat infantry op zo'n afstand uberhaupt echt niet te zien is zonder kijkers betwijfel ik of je er ook echt voordeel uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik moet er ook nog maar een beetje mee spelen inderdaad maar met dat in mijn achterhoofd vind ik viewdistance belangrijker dan bijvoorbeeld shadows of textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

wasteland missiecode online gegooid voor de nieuwsgierigen :)

https://github.com/JoScha...and_Stratis_A3alpha_V1.01

de techniek is redelijk hetzelfde gebleven :)
zitten nog wel wat bugjes in maar die kan ik pas fixen als ik ook ingame kan testen :)

draai nu op mn server (filter ingame op GoT of JoSchaap)

of remote : 37.74.173.50:2302 (bedankt voor de test @rgras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15
Hij wilt het wapen/bino niet uit de auto's halen joschaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik kan helaas nog even niets testen tot vanavond. ik merk iig al dat missies niet starten. bovendien werkt battleye nog niet in de alpha, dus kan ik ook niet vanaf kantoor meepraten ingame

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 06-03-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
JoSchaap schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:04:
ik kan helaas nog even niets testen tot vanavond. ik merk iig al dat missies niet starten. bovendien werkt battleye nog niet in de alpha, dus kan ik ook niet vanaf kantoor meepraten ingame
My bad, ik heb geen ervaring met Wasteland dus ik dacht dat alles gewoon werkte aangezien ik een spawnpoint kon kiezen en vrij kon rondlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door rgras op 06-03-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

rgras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:16:
[...]

[...]

My bad, ik heb geen ervaring met Wasteland dus ik dacht dat alles gewoon werkte aangezien ik een spawnpoint kon kiezen en vrij kon rondlopen.
de server werkt iig, dat was het belangrijkste, de missiecode staat nu online dus ik kan in de trein onderweg naar huis al wat puzzelen

wbt die bug met gear uit auto's:
In regards to the weapon bug I have found that dragging the weapon from the vehicle onto the ground then picking it up works most of the time.

[ Voor 19% gewijzigd door JoSchaap op 06-03-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat hun CPU en GPU bijna niet gebruikt worden? Beide komen bij mij niet boven de 30% uit (i7-860, AMD 7870 oc'd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

alles op ultra zetten, eyefinity draaien en viewdistance balkjes beide helemaal naar rechts. zweten zal die!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zelfs dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
ja. Gpu staat gemiddeld op 60% load. CPU ook zon beetje. i5-750 4gz, gtx570 oc'ed. Heb zon 30 fps in Schaap zijn server en 50 tot 60 in de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

goed wasteland is geupdate naar 1.0.2 :) server is nu ook bijgewerkt
[Change Log]

1.0.1
[Fixed] - Gun Stores
[Fixed] - Missions
[Fixed] - General UI
[Fixed] - Lots of other fixes
1.0.2
[Fixed] - Re-spawning Vehicles
[Fixed] - Deserted Vehicles (20Mins)

[ Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 06-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 20:45
rgras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:21:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat hun CPU en GPU bijna niet gebruikt worden? Beide komen bij mij niet boven de 30% uit (i7-860, AMD 7870 oc'd).
Jouw CPU heeft hyperthreading, arma kan daar niks mee dus de helft van je "cores" zullen dus altijd op 0 staan, 30% uit een mogelijke 50% is niet zo heel verkeerd. bij mij wordt 1 core zwaar belast, 3 cores ongeveer 30% load. meestal 50 tot 70% cpu load.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
HT is uitgeschakeld, dus het blijft bij 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
ook in singleplayer? vsync uit?

[ Voor 21% gewijzigd door haarbal op 06-03-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje van developer op forum. Klopt helemaal wat ie zegt.

zodra je iets op een andere core draait moet je zeker weten dat die shit klaar is voor de main thread enz

please read dev blog about multicore and it was covered numerous times by us in this forum (search ftw) ...

ARMA 2: OA and TOH can use multicore fine (i think up to 32 cores), please realize that coding multithreaded application means You can't use 100% all cores and it scales down with each new core

atm. gain over 6 native cores is neglible

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

klopt als een bus, ik heb thuis ook gewoon netjes 30% op elke core behalve de eerste (50%) tijdens het spelen (2600K)

http://www.3dmark.com/fs/100932

[ Voor 13% gewijzigd door JoSchaap op 06-03-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dan blijf je altijd nog het probleem houden van de GPU die ligt te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bepaalde graphics hoger zetten zorgt dat mijn 560 meer gaat werken en cpu load minder wordt. Spel draait nu veel beter bij mij. Settings had ik iets hoger gepost.

(Net als met planetside2 overigens, alles daar op low resulteert in 40 fps voor mij. Zet ik bepaalde dingen in de ini op ultra heb ik opeens 60 fps >_> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
De gpu ligt te slapen omdat de cpu hem niet snel genoeg van informatie kan voorzien, als je de viewdistance omlaag gooit zal de gpu use en fps omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Het is een beetje de omgekeerde wereld, maar wel grappig. Ik heb ook een aantal dingen hoger staan (terwijl hij het nog hoger aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zelfs mensen met i7-3770K's die zwaar overgeclocked zijn hebben er last van, dus het lijkt mij dat er toch iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
rgras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:48:
Zelfs mensen met i7-3770K's die zwaar overgeclocked zijn hebben er last van, dus het lijkt mij dat er toch iets niet goed gaat.
Alpha he ;-)

Heb ook een 3770k maar nog niet overgeklokt omdat ik pas eind deze maand de stock fan eraf haal en hem ga overklokken naar de....4,9 Ghz ongeveer.

Het is ook logisch dat niet alle cores zwaar beladen worden omdat alle workload over de rest van de cores moet worden verdeeld.

Maar HT uitschakelen maakt dus niks uit? lijkt mij ook dat het niet nodig is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Bij ArmA II had HT in veel gevallen een nadelig effect op je FPS, dus ik ben er van uit gegaan dat dit nog steeds het geval is. Wanneer er een benchmark beschikbaar is zal ik het eens testen.

[ Voor 27% gewijzigd door rgras op 06-03-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Er is geen perfecte multithreading, de beperkende factor is per-core performance. Een hoge viewdistance is prima speelbaar, cpu zal alleen niet volledig benut worden,

De gpu al helemaal niet. Gpu's kunnen een hoop objecten meestal prima aan en schalen meer met resolutie, antialiasing en dat soort meuk.

Ik heb een i5-750 op 4.2 Ghz en een gtx470, cpu belasting is ongeveer 50 a 60%, gpu belasting is vrij hoog op 1600x1200, 70 tot 100%, heb wel de viewdistance bescheiden gehouden en de gpu effecten allemaal vrij hoog.

Hyperthreading kan gewoon aan blijven. Je hebt er niks aan voor arma, maar het zorgt ook niet meer voor problemen, zoals bij de vroege arma2 versies. Als je er zeker van wilt zijn kan je nog -cpucount=4 invullen.

blijkbaar kunnen slangen en konijnen deuren openmaken _/-\o_
http://forums.bistudio.co...seen-snakes-opening-doors

[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 06-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Sharkdog2 het valt mij op dat je ATOC niet genoemd hebt, het verschil is vrij klein op visueel gebied maar de fps gain is heel groot. Ik had dat op zijn hoogst staan en keen 20 meter verderop in een paar dichte bosjes (20 fps) toen gooide ik dat uit en keek ik op dezelfde manier naar hetzelfde bosje (38fps).

sorry voor het verkeerd spellen van je naam xD

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 06-03-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Vanavond zal ik wat missies online zetten die je in team / co op verband kan doen. Het is niet zo ingewikkeld en uitgebreid als wasteland en dergelijke, maar volledig toegespitst op wat je kan met arma 3

De eerste missie is het verdedigen van een outpost tegen steeds sterke tegenstanders. Momenteel 5 waves aan enemies

Tweede missie is ongezien door een dorpje sluipen en iets meenemen naar de zee. Actie? Nee totaal niet. Word je gezien? Dan is de missie niet voorbij, maar wel ineens een stuk moeilijker. Ontsnappend via de zee niet meer mogelijk en dus heli jatten (moeilijkmoeoilijkMOEILIJK).

En de laatste missie is er eentje van het type "burgertje wordt boos". Je moet de stad uit zien te komen zonder dood te gaan en zoveel mogelijk andere burgertjes redden. Probleem nog momenteel met het scripten van de burgertjes die niet binnenshuis begrijpen hoe ze moeten navigeren...

Overigens voor de mensen met performance issues en niet genoeg cores die benut worden (je kan maar een luxeprobleem hebben zeg 8)7 ) Het is bekend dat er per PC soms GROTE verschillen zijn waarbij de PC's onderling niet zo veel verschillen maar de performance wel. De ArmA serie staat er al langer om bekend voor bepaalde configuraties beter te werken dan voor anderen. Verbeteringen voor de ene hoeven niet automatisch verbeteringen voor de ander te betekenen. In de Alpha zou het dus al helemaal anders kunnen zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Nickbn op 06-03-2013 17:45 . Reden: achterveertig achterlijken achtten allemaal alimentering aan activiteiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heb nooit echt de hand geslagen aan de Arma II editor omdat, tegen de tijd dat ik het ging spelen er genoeg te doen was. Maar in III nog niet. Wat is een goede plek om die editor te leren. Zijn er al tutorials? Of kan ik gewoon de Arma II dingen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:05:
Sharpdog het valt mij op dat je ATOC niet genoemd hebt, het verschil is vrij klein op visueel gebied maar de fps gain is heel groot. Ik had dat op zijn hoogst staan en keen 20 meter verderop in een paar dichte bosjes (20 fps) toen gooide ik dat uit en keek ik op dezelfde manier naar hetzelfde bosje (38fps).
Dat is een goede inderdaad, die had ik alweer vergeten. Bdankt voor de toevoeging. Ga ik vanavond gelijk even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
@Schway.

editor is vrij toegangkelijk, scrollwiel is zoomen, rechtermuis kan je geloof ik scrollen. dubbelklik op de map om iets neer te zetten. de 1e unit ben je zelf, kan je met de "player" eigenschap instellen, playable is voor multiplayer. dan op preview klikken.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FMl_VHNULmQ]

toevallig gisteravond dit opgenomen. De cursor is onzichtbaar met afterburner helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door haarbal op 06-03-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Op de één of andere manier is alleen de host (en soms ook een enkele andere) in staat om kleding te gebruiken uit een ammocrate, terwijl niemand problemen heeft met wapens etc. te selecteren. Dit is nu bij meerdere hosts, missies en personen voorgekomen. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wasp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:35:
Vergeet niet dat er maar een deel in de nu de verschijnen Alpha zit. Op het BIStudio.com forum staat bv dat de alpha nog de helicopterbesturing heeft vanuit Arma 2, en dus niet die uit Take On Helicopters.
Wat is het verschil :? Toen ze eenmaal de controls analoog hadden gemaakt in ArmA II vond ik het eigenlijk prima vliegen :)
rgras schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:21:
Zo, de eerste 'out of memory' errors heb ik al. Twee GB V-RAM volstaat dus niet. :P
Crap... kom ik aan met mijn 1 GB kaarten :'(
rgras schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:44:
Gisteren met 6 vrienden 'COOP 10 Escape from Stratis' gedaan.. heerlijk! Je start in het zuiden van het eiland en je moet het eiland of de firing range bereiken. Onderweg kom je natuurlijk allemaal problemen tegen en aangezien wij het realistisch/tactisch proberen te spelen heeft het ons 2,5 uur gekost om Air Station MIKE-26 te bereiken. Uiteindelijk hebben wij wegens het late tijdstip maar een auto gepakt en zijn wij naar het exfil-punt geraced waar wij per rescueboat/submarine (http://dl.dropbox.com/u/8618385/2013-03-06%2000.15.00.jpg _O- ) konden ontsnappen.

ArmA III O+
NICE!!! 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Voor eenieder die het leuk vindt om met de luitjes uit het topic en van GoT samen te komen via steam is er een steam groep opgericht.

http://steamcommunity.com/groups/GotArmA3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

blijven apparte bugjes met die helis :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lWKSrfD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
die fluid stances met Ctrl en A en D zijn wel handig en zeer nuttig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5u6QFXpczttZvqxV6vCpaX1s/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Haha, vergeet je zonnebrand niet Haarbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ondanks de Alpha status verrast Arma 3 mij eigenlijk positief.
Wat me wel opvalt is dat er deels een surrealistisch tintje aanwezig lijkt te zijn. Dit was in Arma 2 niet zo en dat maakte de game juist zo goed in mijn ogen (denk aan vehicles + wapens). Ik hoop wel dat hier nog verandering in komt. In een gamemode als wasteland zou zelfs het hele arma 2 arsenaal ook beschikbaar mogen zijn wat mij betreft.
Overigens hoop ik ook dat chernarus terug komt in Arma 3. Die map leent zich gewoon erg goed voor gamemodes als wasteland imo.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Na nog wat arma 2 te spelen na de A3 alpha merk ik eigenlijk dat arma 3 best goed geoptimaliseerd is. Het is een stukje mooier en voelt toch vloeiender aan. In grote steden in arma 2 heb ik ook maar 32 fps, maar het voelt veel schokkeriger aan dan bij arma 3 bij dezelfde framerate.

Voor wasteland hoef je alleen maar de beta van arrowhead te installeren toch? Nu ik combined operations heb wil ik dat ook eens gaan proberen. DayZ lijkt mij leuk, maar zombies boeien mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Er zijn al mensen die de arma2 maps in Arma3 werkend hebben

YouTube: ArmA 3 chernarus ported to ArmA 3 Alpha

net als de vehicles e/d, echter kun je dat volgens mij alleen singleplayer doen

De GoT wasteland Arma3server is weer up, ik moest even wat compiles doen :+

37.74.173.50
of
a3.soki.nl

default port (2302)

die physics hebben nog wel wat tweaks nodig :)

:+

[ Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 07-03-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zodra wasteland chernarus MP werkt op arma 3 hoop ik dat je een servertje up gooit Schaap. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:36:
@Schway.

editor is vrij toegangkelijk, scrollwiel is zoomen, rechtermuis kan je geloof ik scrollen. dubbelklik op de map om iets neer te zetten. de 1e unit ben je zelf, kan je met de "player" eigenschap instellen, playable is voor multiplayer. dan op preview klikken.

[video]

toevallig gisteravond dit opgenomen. De cursor is onzichtbaar met afterburner helaas.
Maakt niet uit. Het helpt. had even niet door hoe die shit werkte, nu wel. dubbel klik...
Tijd om te kloten en missies te maken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Xbox controller instellingen werken niet helemaal lekker zoals in Arma 2. Kan ze ook moeilijk aanpassen namelijk.

Kan ook niet vinden waar ik de standaard Arma 2 settings in kan verwerken.
The Xbox 360 controller profile has right yaw mapped to right trigger which make right yaw impossible, as when I try to yaw right I fire my guns.
Dit is het probleem ook ongeveer.

[ Voor 34% gewijzigd door Recon24 op 07-03-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Heb je Xpadder geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jammer dat de alpha redelijk vaak crashed bij mij, black screen/arma stopped working. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Da_maniaC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:58:
Zodra wasteland chernarus MP werkt op arma 3 hoop ik dat je een servertje up gooit Schaap. ;)
Waarom zou je cherna willen, die je al grijs hebt gespeeld, wanneer je zo'n mooi eiland tot je beschikking hebt?

Heb ook even in de editor geklooid, de voorbandjes van een quad zijn sterker dan die van een hunter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

HammerNL schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:39:
Jammer dat de alpha redelijk vaak crashed bij mij, black screen/arma stopped working. Meer mensen hier last van?
ja enige oplossing is na 2 uur spelen je pc opnieuw opstarten, lijkt op een smerige ouderwetse memleak. :)

chernarus intresseert me echt niets :) ik wil liever het grote eiland verkennen (Lima)

[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 07-03-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:24:
Vanavond zal ik wat missies online zetten die je in team / co op verband kan doen. Het is niet zo ingewikkeld en uitgebreid als wasteland en dergelijke, maar volledig toegespitst op wat je kan met arma 3

De eerste missie is het verdedigen van een outpost tegen steeds sterke tegenstanders. Momenteel 5 waves aan enemies

Tweede missie is ongezien door een dorpje sluipen en iets meenemen naar de zee. Actie? Nee totaal niet. Word je gezien? Dan is de missie niet voorbij, maar wel ineens een stuk moeilijker. Ontsnappend via de zee niet meer mogelijk en dus heli jatten (moeilijkmoeoilijkMOEILIJK).

En de laatste missie is er eentje van het type "burgertje wordt boos". Je moet de stad uit zien te komen zonder dood te gaan en zoveel mogelijk andere burgertjes redden. Probleem nog momenteel met het scripten van de burgertjes die niet binnenshuis begrijpen hoe ze moeten navigeren...
Had je deze al ge-upload? De missies klinken leuk om uit te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

jammer dat dat niet online kan :( ik heb mooie code om c130J missies te laten droppen in wasteland (zie de utes server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Ik zal de missies vanavond op de steam groep en in het topic zetten. Heb nogal wat probleempjes met het toevoegen van gear op natuurlijke wijze (blijkbaar moet dit via een vervelende workaround die de missie opbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Gewoon een crate bij d spawn neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
JoSchaap schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:15:
Gewoon een crate bij d spawn neerzetten ;)
da's niet echtwat ik bedoel met: op "natuurlijke" wijze. Momenteel bezig om een scriptje te maken waarop op commando een "op land-layout" wordt ingeladen. Crate is misschien 100 keer makkelijker maar dat haalt de hele magie wel een beetje weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdrvelden
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
Beste mensen,

Ik het erg naar mijn zin met dit nieuwe deel in de ARMA reeks, en sta ik werkelijk versteld van de mods die nu al beschikbaar zijn. Alleen heb ik nog steeds last van game crashes tijdens multiplayer sessies, waarbij alleen middels een cntrl+alt+del uit kan komen. Mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ja, er zijn meer mensen die daar last van hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door rgras op 07-03-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Ja heb ik ook, het rare is dat ik dat alleen bij wasteland servers heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:40
Arma II als aanbieding op Steam gekocht. Ben er helemaal onbekend mee maar ik ben benieuwd

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Waarom kocht je niet arma 3? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:40
Haha wist niet of ie al uit was! Maar ben helemaal nieuw met arma dus ik dacht, ik doe wel ff de aanbieding ( ben ook maar een arme student die net ook simcity heeft gehaald...) :P als t me bevalt haal ik 3 wel over een aantal weken

Edit: Zag net op Steam dat het de Alpha was.

[ Voor 5% gewijzigd door Ps3gamer91 op 07-03-2013 20:21 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mjah is ook de alpha, nog vrij weinig content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Woow dit ziet er vet uit!

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:31
Voor mijn gevoel werkt de game met deze launch parameters net ietsje beter.. kan gevoel zijn maargoed :P
Gaat vooral om de cpucount. Het blijft een bug dat CPU/GPU niet volledig benut worden. Staat ook al aangegeven in de Arma 3 issue tracker.
-nosplash -nointro -world=empty -cpuCount=4
Eventjes in de mission editor bezig geweest. COOP 6 speler missie gemaakt :)
Link: Co6-BaseSweep
4 objectives: Clear complex, Eliminate officer, Destroy convoy, Get to the boats (extraction)
Respawn is mogelijk

Feedback is welkom :9

EDIT: Missie link aangepast

[ Voor 11% gewijzigd door m0nkm0nk op 08-03-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hoe werkt dat dan eigenlijk? Moet je die zelf als server hosten en kan je dan samen met anderen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Shodan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:20:
Hoe werkt dat dan eigenlijk? Moet je die zelf als server hosten en kan je dan samen met anderen spelen?
Ja, je download de missie file welke meestal een paar kb is.
Deze pak je uit in je X:\Arma 3\MPMissions mapje.

Dan start je de game > multiplayer > create server en de missie zou in de lijst moeten verschijnen :)
Vanaf hier kun je de missie starten, laat je vrienden joinen, deze downloaden de missie automatisch!
Dus alleen de Host heeft de missie nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door m0nkm0nk op 08-03-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Super! Ik ga hem eens bekijken en ga zelf ook eens aan de slag. Je kan neem ik aan ook password protected server maken, zodat je alleen met vrienden kan spelen? Lijkt me erg leuk om mee aan de slag te gaan!

Ik zag zelfs iets waarmee je on the fly missions kan maken binnen een server: Link Ook wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
Shodan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:47:
Super! Ik ga hem eens bekijken en ga zelf ook eens aan de slag. Je kan neem ik aan ook password protected server maken, zodat je alleen met vrienden kan spelen? Lijkt me erg leuk om mee aan de slag te gaan!

Ik zag zelfs iets waarmee je on the fly missions kan maken binnen een server: Link Ook wel grappig!
Ja je kan een password op je server zetten :)

Mocht je mijn missie al gedownload hebben, heb hem net ge-update.
Even opnieuw downloaden voor laatste versie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Gisteravond de alpha aangeschaft en een MP potje gespeeld. Heb enkel Arma 1 een beetje online gespeeld. Maar wat gaaf! Zat op een server met naar mijn idee goede serieuze spelers, heel veel communicatie. Ook veel teamplay en lifts met heli's, gaaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb weer wat fixes en optimalisaties doorgevoerd en wasteland naar v1.04 gebracht

source https://github.com/JoScha...ha/tree/got_testing_v1.04

aanpassingen:

- fix voor loot uit voertuigen halen (rijden zou nu niet meer nodig moeten zijn)
- de armed voertuigen met wapens zijn nu niet meer op de map te vinden, maar te verdienen met een nieuw toegevoegde 'armed vehicle' missie
- nvgoggle spawns werken weer
- inladen en verplaatsen van weapon caches werkt nu
- nutteloze / buggy objecten uit de spawns gehaald (steigers bijvoorbeeld)
- missiefile en het loadscreen kleiner gemaakt door onnodige files te wissen (3mb > 1,2mb)

Credits gaan nog altijd naar 404Games ;)

server is bijgewerkt en draait nu weer :)

remote connect naar: a3.soki.nl (standaard poort)

GoT Wasteland Sandbox (v1.04) [VETERAN/3RDP:ON]- By JoSchaap 404Games GoT2DayZ.nl
Afbeeldingslocatie: http://arma2.swec.se/server/image/322398.jpg
stats: http://arma2.swec.se/server/data/322398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Van het weekend ga ik eens kijken op je server. Ik ben een wasteland noob, maar ben wel benieuwd hoe het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

momenteel is het meer een team-dm achtig iets (met custom missies voor mooiere voertuigen/wapens)

Maar ik gok dat daar snel verandering in komt als er meer content vrijkomt in de arma3 alpha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Voor die gene die aankomende development build(s) willen spelen.

Rechtermuis knop op Arma 3 Alpha > Properties.

Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/ofuanm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

dat is het eerste wat ik bij al mn games doe :)

en hier de bekende tracker en blogs van de devs:

http://alpha.arma3.com/

http://alpha.arma3.com/known-issues

http://alpha.arma3.com/sitrep-001

[ Voor 62% gewijzigd door JoSchaap op 08-03-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Goede kw4kje! Bedankt voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Vanavond wil ik de Alpha voor mezelf een een vriend aanschaffen. Zelf kan ik em prima draaien, maar ik twijfel een beetje of het de moeite is om het spel ook voor hem te kopen. Hij heeft een wat oudere pc, met een Intel Q6600 (2,4Ghz Quadcore), Ati Radeon 6870 en 4Gb ram. Gaat het spel daar een beetje speelbaar op zijn, of is het toch echt zaak om eerst te upgraden?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

Meelobee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:26:
Vanavond wil ik de Alpha voor mezelf een een vriend aanschaffen. Zelf kan ik em prima draaien, maar ik twijfel een beetje of het de moeite is om het spel ook voor hem te kopen. Hij heeft een wat oudere pc, met een Intel Q6600 (2,4Ghz Quadcore), Ati Radeon 6870 en 4Gb ram. Gaat het spel daar een beetje speelbaar op zijn, of is het toch echt zaak om eerst te upgraden?
Die draait wel gewoon hoor. Niet alles maxed out waarschijnlijk maar de game lijkt redelijk goed geoptimaliseerd te zijn. En anders voor de zekerheid eerste even illegaal van het net plukken zodat je het zeker weet.

Ik heb zelf ook nog een vraag trouwens. Hoe bestuur je in godsnaam een helikopter? Ik krijg hem in de lucht en ik kan prima sturen, maar die twee auto's van de weg knallen lukt me niet. Ik krijg de heli na een stukje vliegen niet lekker meer stationair en kan dus niet echt prettig richten. Iemand tips? De controls ken ik, het gaat echt puur om het daadwerkelijk besturen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:26:
heb precies die setup (heb alleen 8 GB ram ipv 4, maar daar zit het verschil niet in) en hij loopt hier perfect op high ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@SommerenV begin even met de MH9 ipv de KA60 de mh9 is veel vergevender met richten, en sowieso alstijd in first person vliegen (3rd is alleen nuttig met landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

JoSchaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:54:
@SommerenV begin even met de MH9 ipv de KA60 de mh9 is veel vergevender met richten, en sowieso alstijd in first person vliegen (3rd is alleen nuttig met landen)
First person vliegen deed ik al. Aangezien ik een andere heli moet kiezen is het dus een kwestie van in de editor duiken? Verder nog tips? Het vliegen opzich lukt me vrij aardig, maar stil hangen en rustig richten lukt me gewoon echt totaal niet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

eerst even autohover aan tot je stilhangt en dan rustig mikken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hoe vliegen jullie eigenlijk dan? met toetsenbord of lekker professioneel met joystick en/of andere randapparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Met toetsenbord, wat opzich aardig gaat, * indrukken om niet perongeluk je muis een zwiep te geven en je naar aarde stort. Maar zit er wel over na te denken om een joystick te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
En als je het gevoel hebt dat het vliegen counterintuitief voelt dan moet je reversed flight aan zetten. Ik vlieg zelf met joystick (zowel de Logitech 3d pro als de saitek x52) ligt eraan welke aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik wil ook aan ARMA beginnen, ARMA 2 heeft me eigenlijk altijd tegengehouden omdat het zo "groot" aan voelt. Nu ben ik best bereid om tijd en energie erin te steken om het spel te leren kennen, maar het liefst heb ik daar wat hulp bij van iemand die mij op weg helpt...

Iemand :)?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Wat voor hulp wil je? Wat voor kennis heb je van shooters en andere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Oh ervaring genoeg, maar niet met sim shooters. BF3 komt dan het dichtste bij denk ik zo.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik gebruik meestal de muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:53:
[...]

heb precies die setup (heb alleen 8 GB ram ipv 4, maar daar zit het verschil niet in) en hij loopt hier perfect op high ;)
Define "perfect" Ik ben hier wat sceptisch over. Ik heb een i5 2500k op 4.5GHz en een 6970 kaart. Stuk sneller dus. Ik speel ook op high en anti aliasing doe ik alleen via post processing. View distance op 2500. In de helikopter scenario haal ik dan 35 fps... Ik vraag me af wat jij daar dan krijgt.

Verder ben ik wel tevreden, arma 2 is ook best zwaar. In grote steden is het daar ook ong. 35 fps. Mogelijk wordt het nog verder geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Die FPS die je haalt in scenario's is totaal niet boeiend imo.
Wat boeit is multiplayer, mag blij zijn als ik daar gemiddeld 30 FPS haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:28

Fresh

nee is nee

Heb vandaag een 'Community Guide' gevonden van Arma 3 van het officiële kanaal op Youtube. Handig voor de beginners onder ons :). Word precies uitgelegd wat de features zijn van Arma 3 en de mogelijkheden etc.
http://youtu.be/RcbQk5VXKNE

En ook nog een f*king grappige bug gevonden bij het afvuren van mortieren (lag letterlijk op de grond van het lachen :D)
http://youtu.be/E_mESOTbEPs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

eindelijk een manier gevonden om mn pc toch over de zeik te helpen met arma3, met fraps recorden op 100% scale met eyefinity aan, op dezelfde SSD als waarop de game draait :+

20fps galore

YouTube: Arma3 testing fraps with eyefinity on Wasteland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
donowitz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:12:
Ik wil ook aan ARMA beginnen, ARMA 2 heeft me eigenlijk altijd tegengehouden omdat het zo "groot" aan voelt. Nu ben ik best bereid om tijd en energie erin te steken om het spel te leren kennen, maar het liefst heb ik daar wat hulp bij van iemand die mij op weg helpt...

Iemand :)?
Op de gotlike teamspeak (teamspeak.gotlike.nl) zijn altijd wel wat mensen die je willen helpen met Arma. Lijkt me wel leuk om weer een groep Tweakers samen te krijgen voor Arma. Met Dayz en Wasteland was dat toch wel erg vermakelijk. Zijn volgens mij ook nog wat anders half-gerelateerde Tweakers Arma groepjes, maar daar ben ik niet volledig van op de hoogte. Natuurlijk is het ook begrijpelijk dat iedereen zijn eigen community en eventuele servers wil runnen.

Anyway, ik ben toch wel weer blij met de community. De Dayz hype heeft het allemaal wel veranderd, maar als je kijkt naar de snelheid waarmee mods uitkomen en misies worden gereleasd is dat toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

[Change Log] Wasteland v1.05

[Added] Uniforms,Hats and Vests to the gunstore.

[Added] Players now spawn with a backpack.
[Fixed] Not able to get weapons out of vehicle.
[Fixed] R3F Loading into vehicles.
[Fixed] Gunstore locations so they can't be ran down by vehicles.
[Fixed] Health Icon.
[Fixed] Static helicopter spawning and no more explosions.
[Fixed] Weapon crates can now be loaded into vehicles.

Pagina: 1 ... 4 ... 35 Laatste