Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:21

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:42

Nickbn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V80Xck2zuuKgCHShX2sq3Br7/full.jpg

Intro

Arma III is een oorlogssimulator of milsim die ontwikkeld is door Bohemia Interactive. Deze sim (zoals het nu verder aangehaald zal worden) is compleet anders dan je gewend zal zijn in spellen zoals in de Battlefield of Call of Duty reeks. De focus in dit spel ligt op het simuleren van tactieken, voertuigen en wapens. Het beste voorbeeld valt misschien te halen uit het feit dat in bovengenoemde spellen je raakt wat je scope ziet, hier moet je rekening houden met het feit dat je loop toch makkelijk 5 cm lager zit, en de kans dus groot is dat je het muurtje raakt waar je achter leunt.

Arma II bood al ontzettend veel mogelijkheden ter simulatie van zeer verschillende missies, co-op en multiplayer en is tot de dag van vandaag zeer populair bij een groep gamers. Arma II heeft ook veel aandacht gekregen door de mod Dayz en de afgeleiden hiervan.

Ook is vrijgegeven in dit interview dat Arma III alleen beschikbaar zal worden op Steam. Dit houdt in dat je de DVD los kunt kopen in winkels, je zult die echter altijd moeten activeren bij Steam.

Campaign
ARMA 3 is set in the near-future, during the mid-2030s, where NATO forces deployed in the Greek islands of the Aegean Sea are trying to hold off a massive Iranian military offensive from the east. During the singleplayer campaign, the player will take the role of a British Special Forces soldier, Captain Scott Miller. Initially, the player must survive on their own after friendly forces are defeated in a failed NATO operation. During the campaign, the player will face everything from lone wolf infiltration missions to the commanding of large scale armored operations. The player will be able to choose different objectives and weaponry (such as UAVs, artillery, and air support) according to their play style.

ARMA 3 takes place on the Aegean islands of Lemnos (renamed as Altis) and Stratis of Greece, in the Mediterranean Sea. They will feature photo-realistic terrain and water environments. Altis will be the largest official terrain in the Arma series with ground area covering approximately 270 km². The smaller island, Stratis, will expand over an area of 19 km². The islands will feature over 50 villages with buildings that are both enterable and destroyable
*Wikipedia

Limnos (Nu Altis)
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2012/087/0/3/arma_3_limnos_story_map_by_arma3-d4u3yb0.jpg
Stratis
Afbeeldingslocatie: http://www.armedassault.info/ftp/pics/news/pics1/web_stratis_map_overview1.jpg

Inhoudsopgave

Intro
Nieuwe features
Screenshots
Videos
Tips and Tricks
Playertable
Requirements
Vragen en Opmerkingen

Nieuwe features

Hieronder de lijst met bevestigde en onbevestigde features.
  • [b]Bevestigd[/b]
  • Onderwater wereld; voor het eerst zal er beweging, navigatie en actie onderwater mogelijk zijn. Denk hierbij aan "simpel" rondzwemmen met een duikset naar speciale submarines voor het transporteren van troepen over de zeebodem.
  • Physics; De voertuigen en objecten in de spelwereld zijn onderhevig aan de wetten der natuurkunde zoals we dat ook kennen in bijvoorbeeld Half-life 2 en The Elder Scrolls series. Gebaseerd op de PhysX 3 engine.
  • Enhanced mission editor
  • Support for DirectX 10 and DirectX 11
  • 20 km view distance
  • Ragdoll physics
  • Underwater environments, vehicles and diving
  • Weapon and uniform customization
  • Volumetric clouds
  • Render to Texture
  • Improved lighting engine
  • Support for Java
  • Improved flight model from Take On Helicopters
  • Support for six degrees of freedom
  • [b]Gameplay features[/b]
  • Customizable Soldier Load: Choose your uniform, assemble your weapon kit, change your load out, get loaded up.
  • All the buildings on Lemnos are enterable and can be destroyed.
  • Weapon modification on the fly is now possible. (vooral fijn voor de Warfare spelers onder ons)
  • Action menus will be improved
  • Helicopter sounds will be on par with the ones in TOH.
  • The player will be able to attach explosive charges to enemy boat hulls and other vehicles.
  • The player will be able to remotely operate mortars .
  • Helmet mounted cameras (handig voor squadmanagement)
  • Objects like tactical vests will have weight and different carrying capacities as well as different protection values.
  • Headgear will offer different levels of projectile protection.
  • The game will feature an improved wounding system (no specifics for as of yet)
  • Improved MP interface (meer info volgt)
  • Improved command interface
  • The player will be able to wear civilian clothes
  • Fast-roping will be sported by the engine (voor fans van de luchtmobiele brigade onder ons)
    Shock waves will be simulated.
  • Different camo-types ( urban etc)
  • Your load out will affect your mobility- enhanced fatigue system. The more you carry the faster you will become fatigued and this will affect your aim.
  • Toevoeving van Zeus gameplay modus. Hierin is de speler als het ware een god en kan de gehele spelwereld beinvloeden terwijl de game bezig is.
  • Improved UAV's ( beter dan in ArmA2? YouTube: ARMA 2 Arrowhead UAV Training Max Detail 1080p )
  • Improved artillery system- set the angle etc manually (voor de wiskundigen onder ons YouTube: Arma II Operation Arrowhead - Artillery Tutorial - PC )
  • Vehicles can now be towed.
  • Micro UAV's that can be deployed on a squad level.
  • Some weapons platforms can be operated remotely and some can function on their own.
  • All the stationary armament can be dismantled and transported by troops or vehicles.
  • Working mirrors and MFD's
  • Ability to switch between optical scopes and mounted collimator/combat sights a.k.a dual mode optics
  • Mission briefing module in the editor (in ArmA 2 een briefing maken moest mbv externe .html en xml bestanden
  • Blood loss will be simulated, including blood trails

Screenshots

De laatste en of de meest bijzondere screenshots!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ymyvic4Szze8abaBNaDINjw6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R4BhFD9mpahW3O51kYI1amOZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uEEmjKHjCShAMdkyV5DGLFGt/full.jpg

Videos

De E3 2011 trailer

7 minuten presentatie via GameStar punkt DE

Tips and Tricks

Dit spel kan nogal overdonderend zijn, zelfs voor ervaren spelers van Arma. Om mensen op weg te helpen in dit spel maar zelfs ook andere spellen wordt het erg aangeraden om de guide van Dslyecxi door te nemen of te gebruiken als naslag werk. Dslyecxi's Guide

Playertable

Drop even een DM indien je toegevoegd wilt worden aan deze lijst.

Tweakers name
Steam name
Ircghost
Ircghost
nivong
nivong
Nickbn
Nick
bananenspin
bananenspin
superwashandje
superwashandje
rgras
infinitynl
JoSchaap
JoSchaap
Laurens U
WiplashNL
Vos
Yasp0
oostland33
MrGreenWhiteWidow
Gyrolion
Gyrolion
Juulgamer
Juul2010
DaantjeeuhMe
Daantjeeuh
Grenco
Grenco

Requirements

MINIMUM
• OS Windows Vista SP2
• Windows 7 SP1
• PROCESSOR Intel Dual-Core 2.4 GHz
• AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
• GRAPHICS NVIDIA GeForce 8800GT
• ATI Radeon HD 3830
• Intel HD Graphics 4000
• GPU MEMORY 512 MB
• DirectX® 10
• RAM 2 GB
• HARD DRIVE 15 GB free space
• HARD DRIVE (ALPHA) 10 GB free space
• AUDIO DirectX® compatible on-board
• OTHER Internet connection and free Steam account to activate

RECOMMENDED
• OS Windows Vista SP2
• Windows 7 SP1
• PROCESSOR Intel Core i5-2300
• AMD Phenom II X4 940
• GRAPHICS Nvidia GeForce GTX 560
• AMD Radeon HD 7750
• GPU MEMORY 1 GB
• DirectX® 11
• RAM 4 GB
• HARD DRIVE 25 GB free space
• HARD DRIVE (ALPHA) 20 GB free space
• AUDIO DirectX® compatible soundcard
• OTHER Internet connection and free Steam account to activate

Vragen en Opmerkingen

Zie je fouten, heb je een opmerking of een vraag DM mij dan en dan zal ik proberen zo snel mogelijk te reageren! Heb je nieuwe informatie over bijvoorbeeld de release date of andere content, laat het mij graag weten via de DM.

[ Voor 63% gewijzigd door Ircghost op 11-02-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
*Gereserveerd voor changelog
  • 20-02-2013 Topic aangemaakt.
  • 20-02-2013 Nick(bn) toegevoegd als mede-auteur.
  • 26-02-2013 Alpha datum en prijzen officieel bekend
  • 02-03-2013 Requirements bijgewerkt

[ Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 02-03-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt.

Hopelijk is de mogelijkheid tot modden niet beperkter dan Arma II, maar hopelijk zelfs nog uitgebreider.

Wat ook nieuw is in Arma III, is het ragdoll effect. Dus geen vaste animaties meer van gedode soldaten.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 17:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan deze niet beter in Shooters staan?

---RAWE CEEK!!!---

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Het is in principe een shooter, maar het is voor bedoeld als oorlogssimulator van units maar ook voertuigen, vliegtuigen en nu ook navalunits. Ik snap je punt, maar als je het bekijkt vanuit de optiek van het spel is het een simulator. Maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Wat mij betreft kan zo de wikipediapagina worden overgenomen voor features en een algemeen verhaal over Arma: Wikipedia: ARMA 3.

Als het in principe een shooter is, moet dit topic in principe ook bij shooters staan, ongelukkige woordkeuze dus ;). Zelf omschrijft Bohemia het spel trouwens als een FPS Action game en tegelijkertijd ook als Military simulation game, dus beide zou kunnen. Om echter te voorkomen dat BF3 en CoD veteranen denken dat Arma 3 vergelijkbaar is, denk ik dat de categorie simulatie inderdaad de betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ja ik ben voor de simulatie categorie om het onderscheid te maken, maar aan de andere kant ben ik bang dat we tweakers missen die niet bij simulators kijken.

Ik heb wat informatie van de wikipedia pagina gejat ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 22-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Bij deze verplaatst naar Shooters.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Arma 3 alleen via Steam
Via Novum

Volgens een woordvoerder van BIstudios zal ArmA alleen nog via steam verspreid worden. Reden hiervoor is om kosten te besparen en eerder gestelde deadlines makkelijker gehaald worden. Zie ook onderstaande link voor Fok!'s interpretatie op dit nieuwsbericht
http://games.fok.nl/nieuw...-niet-in-de-schappen.html

Imo, Jammer want hiermee vervalt ook de mogelijkheid tot een collectors editie of de geprinte hulpkaarten / toetsenbordoverlays die met eerdere delen van de game kwamen. Bij de laatste uitbreiding die in de winkelschappen lag, Private Military Company voor ArmA2 kreeg je een militaire landkaart van Takistan en Shapur / proving grounds. Nu is dat dus niet meer. Jammer want ik vond het altijd wel fijn om een schijfje en doosje te hebben. Wat ik weet is dat Bohemia in het verleden vaker problemen heeft gehad met hun uitgevers (codemasters en 505games). Misschien dat dit ook heeft meegespeeld in de beslissing hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Had dit inderdaad ook gelinked in het artikel nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Na enkele honderden uren Arma II wordt het maar eens tijd voor het volgende deel. Persoonlijk had de setting wat meer hedendaags mogen zijn, maar het brengt in ieder geval content wat nog niet door mods gecovered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik denk dat indien je het meer hedendaags had gemaakt je dezelfde units en mappen krijgt maar met nieuwe textures, physics en mogelijkheden. Door wat verder in de tijd te gaan heb je echt de ruimte voor een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
rgras schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:24:
maar het brengt in ieder geval content wat nog niet door mods gecovered is.
;)

Ik heb ARMA III al een tijdje niet meer gevolgd, is er enige indicatie (of geruchten, voorgevoel) wanneer de release ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik herhaal je ook een beetje, maar vanuit een iets andere insteek of in ieder geval anders beargumenteerd :p

Mijn onderbuik gevoel zegt binnen enkele maanden, ik las op verschillende sites zelfs al rond maart. Dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Maart? Eerst moet zelfs nog de closed beta worden gestart, dus dat duurt sowieso nog een paar maanden. Ik hoop meer op een datum rond juni, aangezien de hele PhysX engine herschreven moest worden naar versie 3 en er ook nog wat andere optimalisaties nodig waren voordat het spel getest gaat worden.

[ Voor 49% gewijzigd door HMeijer op 23-02-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik denk dat maart ook niet realistisch is, ik zei alleen dat ik het ergens las :).

Weet jij of er nog plekken zijn voor die closed beta en/of wanneer die ongeveer begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Will I be able to buy a boxed copy of Arma 3?
There will be boxed copies in most regions. These may either be Steam Codes in a retail package, or also contain DVD data (speeding up installation). You will still have to run and update through Steam the first time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Thanks voor de nuance :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ben ik de enige die meteen moet denken aan Isla Duala wanneer hij naar de screens kijkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:11

superwashandje

grofheid alom

Ik heb operation flashpoint best veel gespeeld back in the day maar ik vond beide arma games niet echt lekker werken. deel 1 was wat mij betreft te buggy en bij 2 vond ik de besturing niet fijn werken. Zijn er ook indicaties dat deze wel weer leuk word om te spelen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 16:43

Sorbo

Uw hulp in huis!

superwashandje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:39:
Ik heb operation flashpoint best veel gespeeld back in the day maar ik vond beide arma games niet echt lekker werken. deel 1 was wat mij betreft te buggy en bij 2 vond ik de besturing niet fijn werken. Zijn er ook indicaties dat deze wel weer leuk word om te spelen?
Ik heb de game zelf op de Gamescom al even kunnen proberen afgelopen jaar, en daar even in wat verschillende settings aan kunnen klooien in een trainingskamp, met een schietbaan en een trainingsbaan voor voertuigen, en dit beviel mij reuze goed. Had geen problemen met de besturing, maar ben ook geen hele fanatieke ARMA 2 speler geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Als je geen fanatieke arma 2 gamer bent geweest en je vind het goed spelen dan zie ik dat als een positief teken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:11

superwashandje

grofheid alom

hmm ja dat lijkt mij ook :) ik kijk er wel naar uit om deze te proberen in ieder geval. Ik zal dit topic wel in de gaten blijven houden de komende maanden.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Jammer dat A3 alleen op Steam komt vind het een slechte zaak maar wat doe je eraan?

Closed bèta is al onderweg: http://tools.poweredbygam...dex.aspx?gamename=arma3pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:14:
Jammer dat A3 alleen op Steam komt vind het een slechte zaak maar wat doe je eraan?
Kijk eens een paar posts terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens een paar posts terug..
En wat moet ik dan zien?

Bedoel je dit?:
There will be boxed copies in most regions. These may either be Steam Codes in a retail package, or also contain DVD data (speeding up installation). You will still have to run and update through Steam the first time.
Mogelijk heb je het zelf niet goed gelezen of begrepen wat er staat : er staat namelijk duidelijk dat zelfs in het doosje dus een Steam code zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
En in sommige gevallen ook een DVD.
or also contain DVD data (speeding up installation)

[ Voor 62% gewijzigd door rgras op 24-02-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En in sommige gevallen ook een DVD.
Das mooi maar je moet verplicht spelen via Steam! Hier ontkom je niet aan helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik heb nog nooit gesnapt waarom mensen daar zo tegen zijn, wat is er mis met Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik hoop trouwens dat Arma 3 ook TrackIr ondersteuning krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
rgras schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:47:
Ik heb nog nooit gesnapt waarom mensen daar zo tegen zijn, wat is er mis met Steam?
Ik heb niets fundamenteels tegen steam, het is erg makkelijk in het gebruik, maar forceert wel je games bijvoorbeeld op 1 bepaalde locatie. Als die schijf / locatie vol is kan je niet een andere schijf selecteren voor de games die je pur sang voor steam hebt gekocht. Een stukje gemis van gebruikersvrijheid

Steam heeft ook de gewoonte je games automatisch bij te houden. Dat is erg fijn voor een groot deel van ons, maar als je een game als arma hebt die stikt van de beta patches zou je graag willen bepalen welke patch je wanneer zelf installeert. Het is niet ongewoon een versie "af te wachten" zoals ik ook doe met videokaart drivers. Die keuze die je daarin hebt als je game niet-steam is komt dus te vervallen.

Steam.exe's mogen niet zomaar worden gewijzigd. In de begindagen van skyrim met de script extender (die zich als het ware haakt aan de .exe) moest de script extender via een omweg worden geinstalleerd. Puur omdat Steam daar moeilijk over doet. Dat is ook klote.

Steam downloads zijn in mijn ogen ook verschrikkelijk. Ik heb een 60mbit connectie maar als ik een game wil downloaden (en het is een populaire game zoals l4d2 of CoD) dan moet ik bandbreedte delen met alle anderen. Daar bedank ik liever voor en kies liever een boxed versie, (diezelfde dag dan wel uiteraard).

De beperkingen die steam met zich meebrengt wegen voor mij dus op dit moment zwaarder af tegen de voordelen. Maar het betekent volgens de woordvoerder van Bohemia (Nederlandse jongen, overigens familie van een devver daar - hoe kom je makkelijk aan je baantjes) dat deadlines makkelijker gehaald kunnen worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik heb er nog nooit zo naar gekeken, valid arguments. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

Nickbn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:24:
[...]
Steam heeft ook de gewoonte je games automatisch bij te houden. Dat is erg fijn voor een groot deel van ons, maar als je een game als arma hebt die stikt van de beta patches zou je graag willen bepalen welke patch je wanneer zelf installeert. Het is niet ongewoon een versie "af te wachten" zoals ik ook doe met videokaart drivers. Die keuze die je daarin hebt als je game niet-steam is komt dus te vervallen
Je kan ook per game instellen dat je niet automatisch updates wil downloaden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/820/keepu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:49

Closed bèta is al onderweg: http://tools.poweredbygam...dex.aspx?gamename=arma3pc
Wat wil je precies zeggen met die link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Wat ik er uit ontleed is dat er (gisteren toen ik keek) er 2 servers online waren. Een server met de naam " shacktac, en Molon lave uit nederland. Wie dat is blijft gissen maar ik mag concluderen dat er dus een aantal servers zijn voor arma3 wat dan moet duiden op closed alpha / beta? de Shacktac luitjes weten hier waarschijnlijk meer van.
Molon lave, Alleen blijkbaar voor de luitjes die de beta in het bezit hebben. Maar volgens mij staan die onder een overeenkomst dat zij niks daarover mogen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit mag wel een stuk vriendelijker.

Edit:
. Een server met de naam " shacktac
shacktac is een zeer bekende naam in ArmA land en staat bekend als hoogwaardige tactische community. Zei hebben dus de eer om deze beta te testen, al lijkt het wat rustig op de server.
Maar volgens mij staan die onder een overeenkomst dat zij niks daarover mogen zeggen?
Alles wat ze te zeggen hebben zal komen op het BIS forum natuurlijk ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Sn0wblind op 25-02-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Nou zeg larsiano, jij mag ook wel even een toontje lager gaan zingen. Misschien hadden ze (had hij) wat beter moeten kijken, want ik snapte wel wat je ermee bedoelde maar dat geeft je niet het recht zo te gaan bitchen op andere tweakers..

En wat meer ontopic: ik denk niet dat zij het mogen posten op het forum, als het inderdaad waar is dat het een gesloten beta is dan houdt dat (niet per definitie) maar wel waarschijnlijk in dat de bug reports en dergelijke alleen besloten gecommuniceerd worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 24-02-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:12:
Wat ik wil zeggen staat voor de link: Kort samen gevat 'hij is onderweg'. Dit slaat op de vragen net hiervoor als je die gelezen hebt? Als je goed leest zie je dat dit de ArmA3 servers zijn maar blijkbaar heb je net als 'rgras' geen zin om te lezen of hou je van nutteloze opmerkingen?
Hé knul, misschien had jij het één en ander even wat beter moeten lezen.
Het enige waar Steam voor gebruikt wordt, voor zover dat bekend is, is het invoeren van je serial. ArmA III is in sommige gevallen ook met een DVD in de winkel te verkrijgen, zoals je eerder in dit topic had kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
[b]rgras schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:28:

[...]

Het enige waar Steam voor gebruikt wordt, voor zover dat bekend is, is het invoeren van je serial. ArmA III is in sommige gevallen ook met een DVD in de winkel te verkrijgen, zoals je eerder in dit topic had kunnen lezen.
Dat laatste is niet helemaal waar, zoals in de ts ook staat zul je altijd steam hebben moeten draaien om het te kunnen gebruiken. Voor de singleplayer kun je steam in offline mode gebruiken maar voor coop/multiplayer heb je wel nodig dat steam verbonden is met de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Anoniem: 179336 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Je kan ook per game instellen dat je niet automatisch updates wil downloaden. ;)

[afbeelding]
De beta patches worden dan ook niet aangeboden door steam.. Tenminste niet bij de normale versie, ik heb wel nog een tweede Arma in mijn steam library die wel met de beta patch opstart dus je kan zelf kiezen.. best ideaal! Ik zie tegenwoordig geen problemen meer met 'verplicht' steam te moeten gebruiken waar het in het verleden nog wel eens wat broodnodige geheugen weg kon trekken heb je daar tegenwoordig teveel van :+

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:34:
[...]

Dat laatste is niet helemaal waar, zoals in de ts ook staat zul je altijd steam hebben moeten draaien om het te kunnen gebruiken. Voor de singleplayer kun je steam in offline mode gebruiken maar voor coop/multiplayer heb je wel nodig dat steam verbonden is met de servers.
Alsnog 'no biggie'. Wanneer iemand het over 'dat A3 alleen op Steam komt' heeft zal 99,9% denken dat het over de verkoop van A3 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Genoeg geheugen hebben bestaat niet, het enige waar ik genoeg van heb zijn kilo's :p (eigenlijk niet xD). Maar ik heb ook nul problemen meer met steam, heb een leuk aantal games (50 ofso) en heb er redelijk wat vrienden op. Het staat de hele dag aan en zorgt voor geen noemenswaardige problemen. Vooral nu tegenwoordig steam offline ook goed werkt (dat was een jaar geleden wel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 23-04 22:49
Nickbn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:11:
Wat ik er uit ontleed is dat er (gisteren toen ik keek) er 2 servers online waren. Een server met de naam " shacktac, en Molon lave uit nederland. Wie dat is blijft gissen maar ik mag concluderen dat er dus een aantal servers zijn voor arma3 wat dan moet duiden op closed alpha / beta? de Shacktac luitjes weten hier waarschijnlijk meer van.
Molon lave, Alleen blijkbaar voor de luitjes die de beta in het bezit hebben. Maar volgens mij staan die onder een overeenkomst dat zij niks daarover mogen zeggen?
2 maanden geleden. http://steamdb.info/app/107410/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Anoniem: 91626 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:12:
Wat ik wil zeggen staat voor de link: Kort samen gevat 'hij is onderweg'. Dit slaat op de vragen net hiervoor als je die gelezen hebt? Als je goed leest zie je dat dit de ArmA3 servers zijn maar blijkbaar heb je net als 'rgras' geen zin om te lezen of hou je van nutteloze opmerkingen? Nogmaals: A.U.B. Goed lezen allemaal en als je geen Engels kan vraag het dan aan iemand die dat wel kan en houd verder commentaar wat niet over ArmA3 gaat achterwegen (reageer alleen als je iets te melden hebt dit is een forum regel).

Edit:
[...]
shacktac is een zeer bekende naam in ArmA land en staat bekend als hoogwaardige tactische community. Zei hebben dus de eer om deze beta te testen, al lijkt het wat rustig op de server.

[...]
Alles wat ze te zeggen hebben zal komen op het BIS forum natuurlijk ;)
Wat een grote bek meteen. 8)7
Er is dus één server die "Molon Lave" heeft als hostname (_/-\o_) , maar wat dat betekent zul je vast al wel opgezocht hebben en/of van het Grieks naar het Nederlands hebben vertaalt. Heel mooi dus dat er één server is die de map 'Stratis' draait, maar als je dit al bewijs vindt dat de closed beta plaatsvindt met een hele groep, dan is dat wel erg makkelijk aangenomen. Het kan net zo goed een testserver zijn waarop BI dingen test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Nouja, er is 1 ding wat in ieder geval wél geconcludeerd kan worden

Afbeeldingslocatie: http://i579.photobucket.com/albums/ss239/Ayger74/NOSTEAMsig_zps27e9f962.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
offtopic:
Is toch niet echt een conclusie? Meer een opmerking of zelfs bijna een vraag :p.

Ik vraag me af of er online een meerwaarde is aan het onderwater zwemmen. Op de kaarten zie ik voornamelijk zee en geen meren, je kunt dus nerges onderwater op het eiland. De meeste strijd zal altijd plaatsvinden in de land en vervolgens in de lucht.

Er zouden in principe harpoenwedsrtijden gehouen kunnen worden, maar verder zie ik eigenlijk alleen singleplayer toepassingen. Wat vinden jullie?

[ Voor 72% gewijzigd door Ircghost op 24-02-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
De afbeelding was eigenlijk bedoeld om aan te geven dat de gemoederen omtrent het nieuws nogal hoog oplopen :9

Onderwater gameplay opent een heel nieuwe dimensie op zee en wateren. Waar er voorheen in OFP en Arma games zeer weinig gebruik werd gemaakt van water ligt er nu een heel nieuw speelveld open waarop gestreden kan worden. Denk aan missies waarbij onderzeeërs worden gesaboteerd, je mijnen moet leggen voor boten die komen of je dat je ongezien aan land probeert te komen om via onderwater een route te zoeken naar de vijandelijke stellingen (AA) die je vervolgens met explosieven opblaast en daarna pas heli's kan inroepen die meer troepen laten inlanden.

Misschien dat ArmA nu ook wat meer botenactie zal laten zien? (kruisers, onderzeeers, slagschepen, beweegbare vliegdekschepen, etc).

[ Voor 8% gewijzigd door Nickbn op 25-02-2013 01:34 . Reden: Twaalf saoedische soldaten van Saddams strafregiment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 16:06
[...]

Ik heb niets fundamenteels tegen steam, het is erg makkelijk in het gebruik, maar forceert wel je games bijvoorbeeld op 1 bepaalde locatie. Als die schijf / locatie vol is kan je niet een andere schijf selecteren voor de games die je pur sang voor steam hebt gekocht. Een stukje gemis van gebruikersvrijheid
Tegenwoordig kan je meerdere game libraries op meerdere schijven aanmaken. Je moet het net even zien aangezien er meestal zo snel mogelijk op next geramd wordt ;)
Steam heeft ook de gewoonte je games automatisch bij te houden....
Dit is inderdaad de default instelling, maar zoals eerder gemeld wel aan te passen.
Steam.exe's mogen niet zomaar worden gewijzigd. In de begindagen van skyrim met de script extender (die zich als het ware haakt aan de .exe) moest de script extender via een omweg worden geinstalleerd. Puur omdat Steam daar moeilijk over doet. Dat is ook klote.
Valid point. Steam games zijn minder goed te modden. Echter is het de bedoeling dat steam-only games via de Steam Workshop te modden zijn. Maar hier heb je wel een punt.
Steam downloads zijn in mijn ogen ook verschrikkelijk. Ik heb een 60mbit connectie maar als ik een game wil downloaden (en het is een populaire game zoals l4d2 of CoD) dan moet ik bandbreedte delen met alle anderen. Daar bedank ik liever voor en kies liever een boxed versie, (diezelfde dag dan wel uiteraard).
Echt waar? Heb een 100mbit verbinding en trek eigenlijk altijd wel 50mbit+ tijdens piekuren. Daarbuiten 80-100mbit. Preloaden bij nieuwe release helpt ook wel. Enige wat een keer echt beroerd downloadde was HL2 op releasedag. Maar dat is alweer een aantal jaar geleden. Misschien wat foutieve download instellingen? Ook wel eens gehad dat hij consequent contentservers met weinig bandbreedte gebruikte, volgens mij kwestie van blobs verwijderen.

Het probleem wat ik meer heb met Steam-only releases is dat je de vrijheid kwijt bent om geen meerdere partijen te gebruiken. Zelf zou ik niet meer zonder willen, vind het veel makkelijker om alle games in 1 lijst te hebben staan en als ik hem wil spelen download ik hem "ff". DVD installatie is nauwelijks sneller bij de hogere downloadsnelheden. Maar mocht je dit niet willen heb je die keus niet en dat kan niet helemaal de bedoeling zijn.

Anyway.. terug naar Arma 3.. :+ Arma 1 was me vééls te buggy wat me er eigenlijk van weerhouden heeft Arma 2 te kopen. Hoewel deze een stuk beter scheen te zijn. Dus misschien Arma 3 maar weer eens kans geven als het zover is.

Houd iig dit topic even in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kan tegenwoordig wel, de nieuwere games kunnen dat allemaal oudere games worden een voor een ook naar die mogelijkheid geporteerd.
Steam heeft ook de gewoonte je games automatisch bij te houden. Dat is erg fijn voor een groot deel van ons, maar als je een game als arma hebt die stikt van de beta patches zou je graag willen bepalen welke patch je wanneer zelf installeert. Het is niet ongewoon een versie "af te wachten" zoals ik ook doe met videokaart drivers. Die keuze die je daarin hebt als je game niet-steam is komt dus te vervallen.
Is uit te zetten, en is bij mij met mijn steamversie van ArmA2 MET Day-Z mod ook nooit een probleem geweest.
True :(
Zelf ondervindt ik dit probleem eigenlijk alleen met steam sales als iedereen (voor hem) nieuwe games wilt downloaden, ook hebben ze al sinds een tijdje pre-loaden als je de game al eerder op Steam geactiveerd hebt. Boxed versies van games (voor steam) heb ik nog nooit zonder een installatie DVD gezien, dus daar heb je dit probleem dan ook weer niet.

Mijn conclusie is dat Steam misschien niet optimaal is voor ArmA III, maar het toch niet echt limiterend is.

edit: dat krijg je er van als je tijdens het posten van een reactie even een serie gaat kijken, heb de hele post van MathijsR gemist.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Nickbn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:32:
of je dat je ongezien aan land probeert te komen om via onderwater een route te zoeken naar de vijandelijke stellingen (AA) die je vervolgens met explosieven opblaast en daarna pas heli's kan inroepen die meer troepen laten inlanden.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 10:18

Stronkie

Where wind is Trouble

Never mind.. False Intel :)

[ Voor 120% gewijzigd door Stronkie op 25-02-2013 23:17 . Reden: Pfft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Bedankt allemaal trouwens voor de tips omtrent Steam! Alhoewel het downloadprobleem ik nu niet kan uittesten lijkt het bij mij wel vaak dat de verbinding aan het begin van de download zo wel mijn max haalt, lijkt het alsof deze heel snel "inkakt" en ik 'm dan moet pauzeren en weer starten om weer een beetje degelijke snelheid te halen.

@rgras. Dit idee was al eerder uitgewerkt in de missie van de originele OFP "Return to Eden" (waar overigens later ook een co op missie van gemaakt is) waarbij je een voet probeert te zetten op het eiland wat de Russen hebben ingenomen. Je wordt gedropt met boten en moet te voet het terrein veroveren. je kan een heli inroepen maar er staat nog een AA karretje. Die moet dus eerst kapot voordat je de heli inroept. Deed je dat niet dan werd het erg lastig om de missie af te maken aangezien die heli veel vuurkracht heeft tegen tanks.

Hier is een filmpje van die missie

Het idee werd ook andersom toegepast in een eerdere missie waarbij je op wacht moest staan om een AA-gun te verdedigen. in het holst van de nacht moet je gewoon "wachtlopen" en heb je als je voor het eerst speelt geen idee wat je kan verwachten.

Dit filmpje hieronder geeft aan wat je ongeveer kan verwachten in die missie

Wat ik ook hoop voor de singleplayer campaign is dat het concept van continuïteit meespeelt. In de uitbreiding van OFP: Resistance moest je in de eerdere missies als verzetsstrijder een konvooi aanvallen van de russen om wapens te stelen. Er kwamen 2 trucks volgeladen met wapens en munitie die je moest onderscheppen en stelen. Als je beide trucks heelhuids kon meenemen dan had je een klein arsenaal waarin je voor de rest van de campaign op kon rekenen. Lukte dit niet dan had je geen toegang tot bijv RPG raketten of betere wapens en moest je die ter plekke bij missies stelen van gedode vijanden. Ook gold dat voor manschappen. Bleven ze in de eerste missies in leven, dan kwamen ze steeds beter in volgende missies terug. Gingen ze dood in de eerste dan werden ze vervangen door minder capabele medestrijders.

En hier een video van die missie - toch wel fijn dat alles op YouTube staat

Ik vind de ideeën van gear en manschappen die je meeneemt naar een volgende missie erg veel potentie hebben, maar de uitwerking moet dan ook wel goed zijn. in ArmA2 is dit bij de campaign een beetje op de achtergrond verschoven en naar mijn idee niet zo goed uitgewerkt zoals dat bij OPF: Resistance is gebeurd. Ik hoop alleen dat de campaign van ArmA3 hier wat meer aandacht aan schenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat meenemen van units lijkt mij ook erg mooi, dat had je ook bij bijna elk spel van Tom Clancy, waarbij dit vooral een grote rol speelde bij de delta force en de Rainbow six reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Stronkie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:18:
Even misschien een leuke update over arma 3 [...] Nederlander die bij ons in de community zit speelt er al. We hebben al aardig wat vragen kunnen vragen.
Welke vragen heb je gesteld? Zou je die met ons willen / kunnen delen? Wie is deze Nederlander? Als je hem nog kan benaderen, zou je dan voor mij de volgende vragen door willen / kunnen spelen?

- Hoe ziet het "gearen" en aanpassen van ja karakter er uit? En welke verschillen in gameplay brengt het aanpassen van je karakter met zich mee? Is dit in termen van snelheid waarmee je karakter loopt? Wa merk hij eraan?
- Zijn physics al "realistisch?" ik zag namelijk een filmpje waarbij een tank tegen een container opbostste en de container nog net niet als veredelde stuiterbal omviel. Hoe ziet dit er nu uit? Wat betekenen physics voor infanterie?
- Welke spelmodi zijn er en welke zijn er getest?
- Is het nog steeds mogelijk om offline gebruik te maken van tijdsversnelling door de plus en min toets?
- Hoe is de UI met betrekking tot het commanderen van soldaten? is dit hetzelfde als ArmA2 of zie je hierin fundamentele veranderingen?
- Hoe is de voice-acting op dit moment? Qua houterigheid vergelijkbaar met ArmA2 of is het ietwat gestroomlijnder richting dat van OFP?
- In voertuigen en doelaanwijzen, hoe gebeurt dit? Nog steeds via de spatiebalk of TAB knop, of is de muis a la OFP weer terug in het spel met het aanwijzen van doelen op de radar bovenin beeld?
- Hoe is de performance en met welke specs runt betreffende pc de game? Ik weet dat het nog een beta is, maar ik vraag me af hoe deze loopt bij een willekeurige PC
- is de missie editor er al en hoe ziet deze eruit? Is er meer nadruk op de 3d editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Monument. Ik copy and paste effe de vragen die we gesteld hebben . Ze zijn wel in het engels.

Which improvements over Arma 2 did you notice immediately?

What hardware were they running it on and how smooth did it play?

How do the new animations affect close quarters combat?

Is the AI stupid?

Did you get to do any underwater gameplay?

How has the UI been improved? I found Arma 2 to have one of the most needlessly byzantine interfaces in recent memory.

Is the game more accessible than ARMA 2? For example would a Battlefield 3 player perhaps enjoy it?

Are there smooth transitions when switching stances?

Is 50 meter still the limit in the geo lod?

Will plane support a proper turret class for uav/second pilot?

Any changes for creating trailers?

Probleem is alleen dat die gozer dus bijna nooit online zit.. En bij de weg.. Hij is geen nederlander lol.. Hij is een chech.. Heb hem nl net gemaild.. LoL.. Weer wat geleerd

Zijn ingame is Jacob . Hij speelde met mij altijd BF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Op het hoofd forum van BIS (dev's blog als het ware) is een enorme lange vurige discussie gaande over steam + arma 3. Veel mensen zeggen dat modden nu niet meer kan, maar ik zie het probleem echt niet. Ik heb arma 2 op steam plus Sixupdater en later dayzcommander. Het werkt echt prima, dus ik snap niet waarom iedereen op dat forum op het punt staat om elkaar te vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Steam gaat er niet voor zorgen dat je niet meer kunt modden. Net zoals nu , met arma 2 voor steam., kun je gewoon de exe files starten zonder steam. Ook de mods kunnen gewoon gelaunched worden. Steam word alleen maar gebruikt als installer en als patch supplier.. Zelf gebruik ik nooit de steam launch options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Wat je zegt is niet waar, je zult nu steam moeten starten als je het spel wilt spelen. Dat is al een paar keer duidelijk aangegeven door de dev's. Overigens als jij arma 2 hebt geregistreerd in steam (als in, de serial daar hebt ingevoerd) dan ben ik benieuwd hoe jij arma 2 start zonder steam? Heb het nog nooit getest, maar bij alle andere spellen die ik heb kan het niet. En ik start arma 2 altijd vanuit Steam dus weet eigenlijk niet of het zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Net getest hier, ArmA 2 start prima zonder Steam. Gewoon een snelkoppeling rechtstreeks naar de executable.

Hopelijk kan dat ook met ArmA 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik ga er niet van uit.. niet dat het mij iets uitmaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
Arma 3 wordt een steam exclusive, dus steam moet aan om de boel te starten.

Als ze een half jaar na lauch de drm eruit patchen kan je steam misschien ook uit laten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik denk dat de snelheid waarmee ze de drm eruit patchen gelijk loopt aan het aantal gebruikers dat het spel koopt in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik snap niet dat ze het er uberhaupt nog instoppen. Er komt toch wel een gekraakte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat mods niet 100% gaan werken vanaf de launch, zij weten donders goed dat juist de modability één van de sterkste punten is van de ArmA-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Precies, zoals op zoveel plekken wordt aangegeven is het juist het modden dat arma 2 overeind heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:44:
dus ik snap niet waarom iedereen op dat forum op het punt staat om elkaar te vermoorden.
De community in ArmA bestond -tot DayZ kwam- uit een stel hardcore lui die allen met elkaar gemeen hebben dat ze een grote liefde voor het spel koesteren. Als je lang een bepaalde gemeenschap hebt waarbij eigenlijk altijd alles hetzelfde is, door dezelfde personen gedaan wordt op dezelfde manier krijg je een soort gesloten gemeenschap waarbij buitenstaanders met al hun ideeën en goede bedoelingen bij wijze van een soort vooringenomen standpunt al afgeschoten worden.
(ik noem het gekscherend wel eens het Pernis / Heijplaat effect waarbij nieuwe inwoners geweerd worden door de oude inwoners van een dropje puur omdat ze " nieuw" zijn er dus niet bij horen. Je ziet dit wel vaker bij kleinere dorpjes waar nieuwe inwoners komen) Je zou het ook het Staphorst of Nunspeet effect kunnen noemen, of het Volendam effect, voorbeelden genoeg...

Ditzelfde effect zie je ook bij ArmA en ik had het gisteren ook in een potje warfare waarbij iemand tegen mij zei dat "ik het spel moest leren begrijpen". De grote influx van DayZ spelers in reguliere arma (en met groot bedoel ik al 50+ man) merk je een verschil tussen de doorgewinterde arma veteraan en een "dayzieuweling" . De gemoederen kunnen daarom nogal hoog oplopen.

Overigens ontopic, ArmA heeft geen DRM - maar DEGRADE waarbij illegale kopieën wel kunnen spelen maar het spel gewoonweg minder goed werkt. Lees ook het interview wat de baas van BIstudios hierover zei door PC Gamer http://www.pcgamer.com/20...ting-piracy-creative-drm/

[ Voor 0% gewijzigd door Nickbn op 25-02-2013 20:38 . Reden: Stomerige Steven stopte stomme spelfouten simpelweg steevast staand ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
arma 2 had ook securom bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ok effe op steam terug te komen.

Je moet het spel gedownload hebben via Steam
Je moet het spel geinstalleerd hebben via Steam(reg keys and crap).
Je moet het spel tenminste 1 x via Steam gestart hebben om alle extra proggies (Battye , Directx etc) te laden .
Je moet alle DLC tenminste 1 x via Steam gestart hebben om de koppelingen te maken..

Wat je daarna doet met steam maakt geen zak uit.. Al kopieer je alles in 1 directory. Zoals dat moest om Combinded operations te draaien.. Je kunt gewoon het spel spelen zonder Steam.

Het spel (servers) houden bij of je een legale copy hebt van het spel. Dit gebeurt dmv server settings en/of Battye.

Zoiets gaat denk ik ook wel met ArmA III gebeuren. Want anders hakken ze mooi hun eigen poten van hun tafel weg. ArmA II draait nog steeds rond op deze aardkloot door mods zoals I44 , DayZ , WasteLand .

Of ... Huiver Huiver ... zullen ze van ArmA III een workshop spel maken zodat je mods kunt maken dmv de steam worksshop.. bleh bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Met de workshop zal het zo'n vaart niet lopen denk, maar je zult steam wel aan moeten hebben om het spel te starten want het zal steamworks gebruiken (wat arma2 niet doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb net een gesprek met Jacob gehad. Zoals boven werd gezegt al. Het spel is nog niet eens in Alpha.

De Beta Test waar over gesproken werd is een meeting geweest in de studio met een select aantal mensen 2 weken geleden. Ze hebben daar 3 uur mogen spelen met de Alpha van de Game..

Op de vraag wanneer de beta dan begint. Er is nog geen datum besproken daar het spel nog steeds in Alpha zit.

Ik vroeg hem daarom ook . waarom werd er vermeld dat jij een beta aan het spelen was.. ... Commercial doeleinden.. Met andere worden totaal niks noppes nada.. Pfftt.. Sorry mensen dat ik dacht een paar insiders dingen te kunnen geven. Maar helaas , alles over het spel.. Inclusief die vragen hierboven mag hij nog niet eens beantwoorden. NDA zegt ie.. pfft.. Lama guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Nda was natuurlijk te verwachten, dat is totaal geen verassing. Maar wel slecht dat ze blijkbaar zo achterlopen dat ze zelfs liegen over de status van het spel. Het is natuurlijk wel bekend dat ze in financieël zwaar weer zitten en kunnen ze geen afgang veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja en die NDA loopt nog tot midden juni .. Dus daaraan kan ik afleiden dat er sowieso geen beta komt of spel tot midden juni
Maargoed... Ik verbaas me niets meer over alles.. Wat een bull allemaal lol..

Hij (jacob) was al pissed dat het uberhaubt bekent was dat hij heeft lopen spelen daar..

tja

Pin me er niet op vast.. Dit is van HearSay... Hij kan ook een potje lopen te eh.. misleiden..

Maar na het gesprek verwacht ik niet dat het spel snel in de winkels ligt

[ Voor 22% gewijzigd door Stronkie op 25-02-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ircghost schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:12:
Het is natuurlijk wel bekend dat ze in financieël zwaar weer zitten en kunnen ze geen afgang veroorloven.
Arma 2 staat al een half jaar in de top 10 top sellers op steam, het lijkt me heel sterk dat ze in zwaar weer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ja op steam.. Hoeveel geld zullen ze nu dan ook daadwerkelijk daarvoor ontvangen..

Nu een link gevonden van de duitse amazon

http://www.amazon.de/Bohe...TF8&qid=1361648288&sr=8-1

zal het spel dan toch 30 mei uitkomen..

[ Voor 54% gewijzigd door Stronkie op 26-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
veel, op de dayz site staat de teller nu up 1.600.000 unieke spelers, daar zullen ze echt wel wat aan over gehouden hebben hoor.

[ Voor 92% gewijzigd door haarbal op 25-02-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Op dit moment weten we eigenlijk niet meer dan dat we al wisten. Het blijft allemaal puur speculatief. We weten ook niet hoe betrouwbaar de bron van Stronkie omdat hij blijkbaar wel graag en hem verkondigt dat ie ArmA speelt, maar vervolgens niet veel wilt loslaten. Mijns inziens wilde Jacob een beetje interessant bij jou doen Stronkie ;)

@haarbal Kan jij jouw definitie van het woord "veel" omschrijven? zou je het misschien specifiek kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ach ik denk het er de mijne van. Hij heeft wel fotos van hem en de 11 anderen in de studio's van BIS... LOL dus ik denk wel dat ie gespeeld heeft

Maar die amazone link van duitsland vind ik veel interessanter .. 30 mei.. zou mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Nickbn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:34:
@haarbal Kan jij jouw definitie van het woord "veel" omschrijven? zou je het misschien specifiek kunnen maken?
nee, maar iemand was aan het verkondigen dat ze in zwaar weer zouden zitten. Voor dayz was er geen reden om dat te denken, daarna explodeerde de verkoop van arma2:co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Stronkie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:36:
ach ik denk het er de mijne van. Hij heeft wel fotos van hem en de 11 anderen in de studio's van BIS... LOL dus ik denk wel dat ie gespeeld heeft

Maar die amazone link van duitsland vind ik veel interessanter .. 13 mei.. zou mooi zijn..
Hoe weet je dat die foto legit is?

Volgens een modder/devver/oid op het bi forum zou er vandaag meer bekend worden over de Alpha, hij had zich echter vergist qua datum. Wellicht dat er later deze maand meer bekend loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Zonder officiele statement zijn die data's allemaal giswerk...

//edit

http://www.arma3.com/alpha/briefing

When will the Arma 3 Alpha be available?
The Arma 3 Alpha runs from 5 March 2013 until the Beta becomes available (expected in Q2 2013).

[ Voor 24% gewijzigd door Bobmeister op 26-02-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

jep las het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Ennnnn arma3.com is down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/8853/arma3.jpg

Cost:

ALPHA € 24,99
DIGITAL DELUXE EDITION€ 39,99
SUPPORTER EDITION€ 69,99

zijn ze helemaal van de pot gepleurt

[ Voor 125% gewijzigd door Stronkie op 26-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Waar heb je dat vandaan? Ik kan dat niet vinden op store.bistudio.com. Ah toen ik het net zag was het nog puut tekst.

[ Voor 25% gewijzigd door Ircghost op 26-02-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Het persbericht staat er nu ook op. Voor degenen die niet willen wachten op een beter leesbaar nieuwsbericht, hieronder de link

http://www.bistudio.com/e...-plans-for-arma-3-in-2013

Edit - wow we zijn niet de enigen waar het nieuws bij aankomt , Arma3.com lijkt te bezwijken onder de aandacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Nickbn op 26-02-2013 18:32 . Reden: rare rakkers roepen roerend om zich heen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Dit is de link waarvan het plaatje is

http://www.arma3.com/buy

Gewoon debiel.. Wat zijn we aan het doen. .Fundracing ala kickstarter om te kunnen spelen met alle opties.. en zoooo. je naam in de game pffft

je moet dus je ticket inkopen om te kunnen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Stronkie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:42:

Ik vind dat niet vreemd. Als iets economisch een voordeel kan opleveren dan wordt het gedaan. Vooral in deze tijden van crisis is het slim. Immers koop je ook tickets om een concert te kunnen bekijken.

Maar gezien het exploderen van de pagina zal het wel vrij snel gaan met die alpha en beta. Ze zullen er in ieder geval lekker aan verdienen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister

Gewoon debiel.. Wat zijn we aan het doen. .Fundracing ala kickstarter om te kunnen spelen met alle opties.. en zoooo. je naam in de game pffft

Je begrijpt dat je ook gewoon het spel krijgt als je dit koopt? Op zich heb je Arma3 dus al voor €24,99. Zeker geen verkeerde prijs vergeleken met andere games tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Wat is precies nou het probleem? Voor 24,99 heb je gewoon de game als je de rest toch niets boeit (zoals mij) en vind je dat wel interessant dan betaal je meer 8)7

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Maar Stronkie, wat je denk ik niet helemaal begrijpt is dat niemand jouw dwingt om het te kopen. Zij hebben gewoon een goed economisch model a la kickstarter voor mensen die al op een vroeger niveau meer geld willen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Het was vandaag een lange dag voor mij.. maar zie ik nu goed dat je in principe nu al de hele game (+ toegang tot de alpha en beta) kan kopen voor maar €25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Daar komt het wel op neer ja, best wel schappelijke prijs als je het mij vraagt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

begrijp me niet verkeerd.. Maar nee het hele sausje er om heen geeft me een bittere nasmaak..

Kijk arma 3 is voor mij een goed diner.

Ik verwacht het eten lekker op te kunnen eten op een bepaalde datum

Maar zoals ik het lees... Moet ik dus EXTRA betalen voor de extra optie's .. Nou ik ga dat biefstuk met de handen eten.> Who needs a fork and a Knive..

Maar ik denk dat ik toch wel de duurste editie haal.. alleen maar van het feit dat je dan alle future addons gratis krijgt...

Bovendien zie ik het hier al gebeuren.. Het gebedel om de Aplha Lite invites die je alleen maar kunt krijgen van iemand die een alpha gekocht heeft :)

Hahahaha Bring it on !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Ook kun je als je een versie koopt een vriend(en) de alpha laten spelen door middel van een invite.

Ik ga voor de SUPPORTER EDITION _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Kw4kje op 26-02-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:54:
Daar komt het wel op neer ja, best wel schappelijke prijs als je het mij vraagt :).
Wow, dat verbaasd mij enorm. Kudo's!
Stronkie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:55:
Maar ik denk dat ik toch wel de duurste editie haal.. alleen maar van het feit dat je dan alle future addons gratis krijgt...
Bedenk wel dat hier een standalone expansion (zoals OA) buiten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Nee Stronkie, je leest verkeerd en je praat ook een beetje vervelend (sorry voor de persoonlijke aanval, maar bijna bij al je posts gebruik je erg bijzondere opmaak en interpunctievormen).

Je kunt de normale versie -dus zonder poespas- kopen voor een luttele 25 euro, je krijgt daar zelfs 3 invites bij voor de alpha versie. Je kunt ook wachten tot de officiële release, dan betaal je (naar verwachting) 30/35 euro voor de normale versie.

Er is dus helemaal geen sprake van een bittere nasmaak. Je krijgt het spel plus extra's voor minder geld dan tijdens de officiële release. Je krijgt de kans om al veel eerder aan het spel te beginnen en daarnaast is het sowieso een laag bedrag voor een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Maar wat bedoelen ze iets onderaan dan?

FULL GAME ARMA 3
€ 44,99

DIGITAL DELUXE EDITION
€ 49,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dat is wanneer de beta periode is afgelopen.

Nu tot aanvang beta: €24,99
Aanvang beta tot release: €34,99
Release: €44,99

[ Voor 190% gewijzigd door rgras op 26-02-2013 19:09 ]

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste