Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58
Speelt er iemand hier toevallig op een ongeveer gelijk waardige setup als mij :?

Sapphire R9 290 Tri-X
i5-3570K (stock)
Z77 Extreme 4
16Gb Corsair Vengeance DDR3-1600Mhz 9CL
Samsung 840EVO 250Gb

Hoeveel fps halen jullie met deze setup in-game :?

Ik zit tussen een schrikbarend verschrikkelijk snelle *sarcasme* 20 en 40 fps :X ( en in bebouwd gebied voornamelijk aan de zuidkant van de 30)
Dat de engine van ARMA 3 niet bepaald geoptimalisteerd is ,is bekend ... alleen dit is wel erg kwalitatief uitermate teleurstellend.
(Grafic settings zijn very high op 1920*1080)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Je grafische settings staan op "very high". Het is handig om sowieso je draw distance aan te passen naar iets wat max 2000 is (tenzij je echt meer MOET hebben, maar laten we eerlijk zijn, dat is meer show dan dat je het nodig zou hebben en ook dat is alleen als je gaat vliegen).

Je zou eigenlijk door trial & error moeten kijken per setting wat het beste voor jou werkt. in het optieenu voor video instellingen zou je per instelling moeten gaan kijken wat een grote impact heeft op je fps en wat je acceptabel vind. Doe dit testen aub NIET online maar gewoon in singleplayer of in de editor omdat online je maximale fps bepaald wordt aan de hand van de fps van de server.

Ik heb een "vergelijkbare" setup en haal normaliter om en nabij de 40 fps gemiddeld. Als je de instellingen hebt geoptimaliseerd naar jouw setup en daarna echt meer eruit wilt persen dan is de eerste stap om je kloksnelheid van je processor te verhogen. Of nog even te wachten en hopen op optimalisaties.

na alle beloftes van afgelopen posts over de optimalisatie guide die ik momenteel aan het maken ben, ben ik er gewoonweg nog niet aan toegekomen om dit af te maken. Ik hoop wel ergens nog voor juli de guide af te hebben dus jullie zijn 'm nog even verschuldigd van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Kwam daarnet tot de ontdekking dat AMD overdrive niet aanstond |:( :')
Aangezet en zit nou in bebouwde gebieden tussen 25 en 30 fps en "in het veld" tussen 34 en 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Blijkbaar zijn mn stats gereset op KOTH want ben weer lvl 1, ondertussen bijna 11 maar wel jammer was dik lvl 30-40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit is bekend bij jullie? http://prntscr.com/3o1k6o

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:13
Wat ook een belangrijke setting voor performance is: pip (picture in picture).

Op zich is het geinig om werkende spiegels en schermen te hebben, maar het vreet echt cpu tijd, vooral in steden eigenlijk onbruikbaar.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
En fps is weer weggezakt naar de negatieve kant van de 25 ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 09:23
Spel is gewoon zeer slecht speelbaar op Very High/High, ik moet het doen met medium low op 20FPS met een X6 1055T en een HD5870. Tijdens co-op games gelukkig niet zo heel veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Bever!

3

viewdistance bepaalt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ramsey schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:11:
Spel is gewoon zeer slecht speelbaar op Very High/High, ik moet het doen met medium low op 20FPS met een X6 1055T en een HD5870. Tijdens co-op games gelukkig niet zo heel veel last van.
Tja, ooit was dat een highend systeem ;)
Je weet zelf ook wel waar dat tegenwoordig onder valt.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 31-05-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Wel veel idd, maar niet alles Bever,

De game is veel intensiever voor je processor dan je videokaart. Daarom hebben veel mensen hele verontwaardigde reacties.

Het is misschien handig voor iedereen om via onderstaande methode je FPS proberen te verhogen.
Begin met een een bepaalde "basis instelling"en werk van daaruit naar een optimale setting voor jouw PC processor/ videokaart combinatie

Start arma en kllik als de game geladen is in het hoofdmenu op Configuration - Video settings

in het Tabje general kies de volgende instellingen

Visibility:
Overall : 1300
object: 1000
Shadow: 50

Quality
Sampling: 100 (gewoon je normale desktop resolutie aanhouden, dit heeft prioriteit)
Textures: standard
Objects: standard
Terrain: standard

shadows: low
particles: standard
pip: disabled (de eerste persoon die dit gebruikt hoor ik graag)
cloud: low (ook hier weinig verschil in zicht, maar mooie performance winst

HDR: low
Dynamic lights: low

Display tabje
Display mode: jouw eigen voorkeur
Resolution : je standaard desktop resolutie, maar als je het niet erg vind om lager te gaan zitten helpt het enorm)
aspect ratio: eigen keuze
vsync: Altijd disabled.

Brightness en gamma balken laten voor wat ze zijn

AA en PP tabje
Bloom: 0
Radial blur : 0
Rotation blur: 0
depth of field: 0
AO: disabled
Caustics: disabled

Kopje antialisasing
FSAA: Disabled
ATOC: disabled
PPAA: eigen keuze, mijnes staat op FXAA standard
aniso. filtering: start met low.

Nu kan je beginnen met balkjes aanpassen naar jouw wens. Let bij het veranderen van je instellingen op het volgende:

Je ziet nu vanuit het hoofdmenu als je deze settings oproept de FPS veranderen (rechtsbovenin het vakje van je instellingen. Dit is de FPS die je hebt bij het renderen van Kamino firing range op de achtergrond Zorg dat dit getal bij het aanpassen van settings MINSTENS rond de 50 fps of hoger hangt. Dit is geen geweldige indicator voor de rest van de game, maar geeft je wel een beetje houvast in hoe je minimaal zou moeten gamen.

Logischerwijs stort je FPS helemaal in als je een groot gevecht in een grote stad hebt. Vooral online is het soms huilen voor wat dit betreft als je KOTH of Altis life speelt. Bij Zeus gametypes buiten de stad en Wasteland op stratis moet je prima kunnen gamen. Ook de campaign is makkelijker te doen als je bovenstaande settings in acht neemt.

Nogmaals het bovenstaande moet echt als basis en minimum instellingen gezien worden. Pas van daaruit wast settings aan en zie hoe je FPS erop reageert. Echt gedetailleerde opties en instellingen volgen nog. Ik hoop dat dit een klein beetje houvast biedt voor de mensen die stoeien met hun performance.

[ Voor 5% gewijzigd door Nickbn op 31-05-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Multiplayer is sowieso huilie huilie qua FPS, je bent daar namelijk afhankelijk van de server FPS.

Ik moet wel zeggen dat mijn FX8320 op 4.8Ghz met een 280X @1130/1900 iets verschil maakt tegenover mijn oude 965BE @4.2Ghz met HD7850 @1300/1600 (op die clocks was het bijna een 7950! 860Mhz core is stock), al is het over het algemeen toch minder dan ik verwacht had.

Ik weet ook niet waar het aan ligt, maar het lijkt zo alsof mijn vrienden, ondanks mindere specs, altijd veel betere FPS halen, of dat denken ze.

Singleplayer haal ik altijd wel 60 FPS op ultra, multi ligt nogmaals aan de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Multi ben ik blij dat ik 30-40 fps haal, wanneer ik aan het vliegen ben op 80man server ben ik vaak met 20-25 al erg blij. Al heb ik wel alle sop ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

dudee schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
Multi ben ik blij dat ik 30-40 fps haal, wanneer ik aan het vliegen ben op 80man server ben ik vaak met 20-25 al erg blij. Al heb ik wel alle sop ultra.
En je specs als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 15:48
Ik krijg met 80 man ook rond de 25, en van low naar ultra scheelt het echt maar 2-3 fps dus aan mij ligt het niet, dat is gewoon arma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb Arma3 even gespeeld tijdens die 'proef versie' van Steam maar het kon me niet bekoren.

Single player kon ik gewoon Ultra draaien met voorzover ik weet alles max (ook view) ik haalde tussen de 50-60 fps (variabele vsync aan met Radeon Pro) Zag er toen wel redelijk uit maar ja het spel zelf was het voor mij niet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

vandaag weer een mooi en spannend moment gehad.
Vanmorgen had de Opfor een enorme base gebouwd bij camp rogain. ik speelde een poosje alleen en heb daar een stuk of 8 gasten kunnen killen. Toen ik dood was geprobeerd er nog wat te kunnen doen maar dat lukte me maar niet, dus gewacht tot er wat vrienden online kwamen en toen zijn we gaan gearen en hebben we met 6 man heel de Opfor base gecleared. Nog nooit zo tactisch gespeeld in arma met een groep die groter was dan 3 man dus dat was erg leuk om eens te doen

Toen kwam er een server restart en we konden met de hele groep wat moeilijk opgang komen dus besloten we een roadblock neer te zetten in Palloz.
Nog geen 4 minuten later kwamen er 2 hunter aan gereden, die stapten uit omdat ze mij zagen lopen als freshspawn, maar ze hadden mijn 5 andere groepmembers niet gezien.
Ik weet er 2 neer te schieten met mijn pistool en mijn groep members schieten er 3 neer. 2 vluchten er terug naar hun hunters en rijden weg achter de heuvel. ik respawn en kom gelukkig weer in palloz terecht waar de andere 2 enemy's ons probeerden te flanken. Uiteindelijk is ze dat niet gelukt en stonden wij er 5 minuten later zo bij

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VZXd17g.jpg

Helaas begon de server enorm te desyncen en hebben we er niet veel plezier aan gehad aangezien we een half uur niks konden doen.
Toen de server weer normaal werkte kwamen er een paar gasten ons lastig vallen bij onze opslag plek en na die een paar keer gekilled te hebben hadden we genoeg geld om voor 5 man wetsuits en rebreathers te kopen tot er weer een grote server hickup kwam

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hItHtQ5.jpg

zo hebben we ongeveer een half uur gestaan, server draaide weer oke en hebben we nog wat fun gehad tot de server compleet crashte

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Nickbn schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:28:
Wel veel idd, maar niet alles Bever,

De game is veel intensiever voor je processor dan je videokaart. Daarom hebben veel mensen hele verontwaardigde reacties.

Het is misschien handig voor iedereen om via onderstaande methode je FPS proberen te verhogen.
Begin met een een bepaalde "basis instelling"en werk van daaruit naar een optimale setting voor jouw PC processor/ videokaart combinatie

Start arma en kllik als de game geladen is in het hoofdmenu op Configuration - Video settings

in het Tabje general kies de volgende instellingen

Visibility:
Overall : 1300
object: 1000
Shadow: 50

Quality
Sampling: 100 (gewoon je normale desktop resolutie aanhouden, dit heeft prioriteit)
Textures: standard
Objects: standard
Terrain: standard

shadows: low
particles: standard
pip: disabled (de eerste persoon die dit gebruikt hoor ik graag)
cloud: low (ook hier weinig verschil in zicht, maar mooie performance winst

HDR: low
Dynamic lights: low

Display tabje
Display mode: jouw eigen voorkeur
Resolution : je standaard desktop resolutie, maar als je het niet erg vind om lager te gaan zitten helpt het enorm)
aspect ratio: eigen keuze
vsync: Altijd disabled.

Brightness en gamma balken laten voor wat ze zijn

AA en PP tabje
Bloom: 0
Radial blur : 0
Rotation blur: 0
depth of field: 0
AO: disabled
Caustics: disabled

Kopje antialisasing
FSAA: Disabled
ATOC: disabled
PPAA: eigen keuze, mijnes staat op FXAA standard
aniso. filtering: start met low.

Nu kan je beginnen met balkjes aanpassen naar jouw wens. Let bij het veranderen van je instellingen op het volgende:

Je ziet nu vanuit het hoofdmenu als je deze settings oproept de FPS veranderen (rechtsbovenin het vakje van je instellingen. Dit is de FPS die je hebt bij het renderen van Kamino firing range op de achtergrond Zorg dat dit getal bij het aanpassen van settings MINSTENS rond de 50 fps of hoger hangt. Dit is geen geweldige indicator voor de rest van de game, maar geeft je wel een beetje houvast in hoe je minimaal zou moeten gamen.

Logischerwijs stort je FPS helemaal in als je een groot gevecht in een grote stad hebt. Vooral online is het soms huilen voor wat dit betreft als je KOTH of Altis life speelt. Bij Zeus gametypes buiten de stad en Wasteland op stratis moet je prima kunnen gamen. Ook de campaign is makkelijker te doen als je bovenstaande settings in acht neemt.

Nogmaals het bovenstaande moet echt als basis en minimum instellingen gezien worden. Pas van daaruit wast settings aan en zie hoe je FPS erop reageert. Echt gedetailleerde opties en instellingen volgen nog. Ik hoop dat dit een klein beetje houvast biedt voor de mensen die stoeien met hun performance.
Heb net je guide geprobeerd ... onder video zie je fps richting 84 gaan maar in een single player campaign (Signal Lost) is het weer hengelen tussen 25 en 34 fps ;(
kuusj98 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:37:
Multiplayer is sowieso huilie huilie qua FPS, je bent daar namelijk afhankelijk van de server FPS.

Ik moet wel zeggen dat mijn FX8320 op 4.8Ghz met een 280X @1130/1900 iets verschil maakt tegenover mijn oude 965BE @4.2Ghz met HD7850 @1300/1600 (op die clocks was het bijna een 7950! 860Mhz core is stock), al is het over het algemeen toch minder dan ik verwacht had.

Ik weet ook niet waar het aan ligt, maar het lijkt zo alsof mijn vrienden, ondanks mindere specs, altijd veel betere FPS halen, of dat denken ze.

Singleplayer haal ik altijd wel 60 FPS op ultra, multi ligt nogmaals aan de server.
Kijk ,en dit snap ik nou niet :(
Je leest dit vaker op het Bohemia en Steam fora :
Mensen met een ,eigenlijk best lichte setup ,kunnen op Ultra spelen met voldoende fps.
En high end systemen halen zelfs met alles op standaard of lager nog geen *&^#%@ fps |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
dierkx36 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:27:
[...]

Heb net je guide geprobeerd ... onder video zie je fps richting 84 gaan maar in een single player campaign (Signal Lost) is het weer hengelen tussen 25 en 34 fps ;(
[...]
Kijk ,en dit snap ik nou niet :(
Je leest dit vaker op het Bohemia en Steam fora :
Mensen met een ,eigenlijk best lichte setup ,kunnen op Ultra spelen met voldoende fps.
En high end systemen halen zelfs met alles op standaard of lager nog geen *&^#%@ fps |:( 8)7
Het roepen van je FPS op fora is vergelijkbaar met het benoemen van de lengte van je penis tijdens een kroegavondje. Iedereen smokkelt er een paar frames/ centimeters bij. Mensen die heel hard roepen dat ze alles op ultra draaien en vervolgens meer dan 60fps hebben kan je eigenlijk bijna niet geloven. Al helemaal niet als die vraag niet eens gesteld wordt. Ik probeer daarom ook een zo betrouwbaar mogelijke guide in elkaar te flansen zonder dat je als lezer moet twijfelen over dit soort geneuzel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Nickbn schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:57:
[...]

Het roepen van je FPS op fora is vergelijkbaar met het benoemen van de lengte van je penis tijdens een kroegavondje. Iedereen smokkelt er een paar frames/ centimeters bij. Mensen die heel hard roepen dat ze alles op ultra draaien en vervolgens meer dan 60fps hebben kan je eigenlijk bijna niet geloven. Al helemaal niet als die vraag niet eens gesteld wordt. Ik probeer daarom ook een zo betrouwbaar mogelijke guide in elkaar te flansen zonder dat je als lezer moet twijfelen over dit soort geneuzel. 8)7
Ik wil je best een paar screenshots neerzetten als je me niet gelooft, :o
Ligt natuurlijk ook helemaal aan de missie, laten we dat vooropstellen, in een missie waar tien jets overvliegen, 100 tanks aan het schieten zijn en 500 man rondlopen heb ik ook gewoon 1 FPS :+
Ik zit zelf namelijk ook altijd te kutten met FPS in Arma, heb ik altijd al gehad, en ik beweer echt niet dat ik altijd en ik elke situatie 60 fps haal, integendeel...

Die Guide van jou, komt die op een site? Dan is het misschien een idee om een gedeelte te maken met setups van mensen en de FPS daarvan, uiteraard gebacked door screenshots en CPU-Z verifies of mijn part een progamma'tje.

Of we gebruiken een vaste Benchmark op de Workplace van Steam en zetten zo hier een screenshot daarvan neer zodat mensen een idee hebben wat hun setup eigenlijk kan in Arma, hier heb ik zelf ook moeite mee, dat inschatten, en benchmarks van een of andere review site is toch 9/10 keer gemanipuleerd.

Zelf gebruik ik deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=172475381
Ik haal dan gemiddeld 71?! FPS (of het ligt aan het hogere FSB of aan de extra 7% clockspeed voor mijn CPU maar normaal haalde ik 46 FPS met op 1 of 2 dingen na dezelfde setttngs) over 3 runs met de volgende setup en de settings van nickbn! 1080p, FXAA standart, aniso low:
AMD FX8320 @4.83 (Multiplier 23X, Bus Speed 210Mhz, 1.5V)
Asus R9 280X @1130/1900
8 GB 1600Mhz RAM (andere 8 er eens even uitgelaten)
Gigabyte 970-a UD3 bord

Ook wel grappig, "auto-detect", werkt natuurlijk voor geen drol en in de benchmark haal ik maar liefst 26 fps!!! de loads van zowel CPU als GPU zijn wel 10 tot 20% hoger, dus 60-70%, AO en Caustics maakt al 60% van mijn FPS uit in het hoofdmenu (is wat makkelijker meten :P)

[ Voor 34% gewijzigd door Kuusj op 01-06-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Mijn uitspraak is niet bedoeld om te beledigen Kuusj98, maar meer om te relativeren in welke context dit soort informatie in mijn ogen vaak over het net gaat. Ik wil niemand persoonlijk aanvallen en het was ook niet op jou gericht. Maar o.a. in de forums van bistudio, reddit en op youtube filmpjes zie ik bij de comments veel mensen dingen plaatsen waarvan ik het betrouwbaarheidsgehalte enorm betwijfel

Het lastige van wat ik wil met mijn guide is dat er een bepaalde betrouwbaarheidsinterval in zit. En een dergelijke interval kan alleen bij een heel hoop testconfiguraties die allemaal verschillend zijn en allemaal minstens 10 keer getest. Een 100% betrouwbare gids opzetten is onmogelijk. Ik streef er naar, maar ik heb ook niet de vrije tijd / geld / middelen / kennis om me de hele dag bezig te houden met een guide waar mischien niet eens een dergelijk publiek voor heb. Ik kan genieten van deze game en vind het daarom jammer dat anderen dit niet kunnen. Mijn insteek is om in ieder geval een houvast of een klein helpend handje te bieden in de wirwar van configuraties die Arma 3 omvatten. Maargoed, een "korte" guide kan sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door Nickbn op 02-06-2014 00:37 . Reden: geld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:14
Streepje schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:13:
vandaag weer een mooi en spannend moment gehad.
Vanmorgen had de Opfor een enorme base gebouwd bij camp rogain. ik speelde een poosje alleen en heb daar een stuk of 8 gasten kunnen killen. Toen ik dood was geprobeerd er nog wat te kunnen doen maar dat lukte me maar niet, dus gewacht tot er wat vrienden online kwamen en toen zijn we gaan gearen en hebben we met 6 man heel de Opfor base gecleared. Nog nooit zo tactisch gespeeld in arma met een groep die groter was dan 3 man dus dat was erg leuk om eens te doen

Toen kwam er een server restart en we konden met de hele groep wat moeilijk opgang komen dus besloten we een roadblock neer te zetten in Palloz.
Nog geen 4 minuten later kwamen er 2 hunter aan gereden, die stapten uit omdat ze mij zagen lopen als freshspawn, maar ze hadden mijn 5 andere groepmembers niet gezien.
Ik weet er 2 neer te schieten met mijn pistool en mijn groep members schieten er 3 neer. 2 vluchten er terug naar hun hunters en rijden weg achter de heuvel. ik respawn en kom gelukkig weer in palloz terecht waar de andere 2 enemy's ons probeerden te flanken. Uiteindelijk is ze dat niet gelukt en stonden wij er 5 minuten later zo bij

[afbeelding]

Helaas begon de server enorm te desyncen en hebben we er niet veel plezier aan gehad aangezien we een half uur niks konden doen.
Toen de server weer normaal werkte kwamen er een paar gasten ons lastig vallen bij onze opslag plek en na die een paar keer gekilled te hebben hadden we genoeg geld om voor 5 man wetsuits en rebreathers te kopen tot er weer een grote server hickup kwam

[afbeelding]

zo hebben we ongeveer een half uur gestaan, server draaide weer oke en hebben we nog wat fun gehad tot de server compleet crashte
Welke server/game mode is dat? Klinkt erg leuk en aangezien ik voorlopig toch geen Wildstar kan spelen met ques van 21 uur |:( |:( . Lijkt dit me een hele leuke afleiding :)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Het gaat hier telkens alleen maar om fps en "Ik heb mijn settings op very high".
Dit is hier nu al in vele keren voorbij gekomen. Telkens worden er dan fatsoenlijke reacties gegeven.

Maar ik dacht dat we hier op tweakers eerst zelf een klein beetje onderzoek (lees: even 5 sec de tijd nemen om te googlen) zouden doen.

Als het nou om aanstaande verbeteringen qua game engine zou gaan dan snap ik het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Br3wmaster schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:35:
[...]

Welke server/game mode is dat? Klinkt erg leuk en aangezien ik voorlopig toch geen Wildstar kan spelen met ques van 21 uur |:( |:( . Lijkt dit me een hele leuke afleiding :)
Dat lijkt op één van de WS.ARMA.SU Wasteland servers. :)

[ Voor 16% gewijzigd door GeoffLx op 02-06-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik kom me hier ook melden, heb ooit wel van ArmA gehoord, maar nooit de pc gehad om er daadwerkelijk mee aan de slag te kunnen. Ik ben heel vroeger fanatiek AA speler geweest en vond dat echt een topspel en de vraag is nu eigenlijk: maakt dit een geschikt spel voor mij? Van wat ik gezien heb lijkt het me top en van wat ik hier gelezen heb word ik zeker enthousiast, maar voordat ik die €45,- er aan uit ga geven wil ik toch iets van zekerheid hebben.

Daarnaast ben ik bezig mijn pc een welverdiende upgrade te geven en ik zie verschillende setups voorbij komen, is een i5 met r9 290 voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Arma is wel een stuk uitgerekter dan AA. Mega grote map(s) waarin je kunt doen en laten wat je wil.
Meeste online content is user-generated, vooral co-op of meer sandbox. Dat is toch wel wat anders dan de voorgekauwde maps die je in de meeste shooters ziet (AA included).
Verder is dit zo'n game die lang mee gaat, dus makkelijk de investering waard is.

ps. 25 euro is ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Dat heb ik inderdaad door, heb wat tutorial video's gekeken en het lijkt me de investering dus zeker waard :) Alleen dan jammer dat de 25 euro versie "out of stock" is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Genoeg andere online key winkels. Loopt hier nog ergens een topic over. g2play heeft 'm voor 30, en in stock (en dat is nog een van de duurdere, maar wel altijd betrouwbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Nickbn schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:57:
[...]

Snap ik ;)

Je ziet op Steam en Bohemia regelmatig guide's voorbij komen met "tips" waar je totaal niks aan hebt :N
De befaamde parameters come to mind :+

[edit]
Gezien niks echt wil helpen maar even de "rigoreuze" aanpak gebruikt ...
De CPU en videokaart maar licht overgeklokt.
En jawel ,ARMA is nou (eindelijk) zonder stuttering te spelen *O*
(Goed ,het wint nog steeds geen snelheids prijzen maar dit is al beter dan dat het was :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door dierkx36 op 02-06-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
GeoffLx schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Dat lijkt op één van de WS.ARMA.SU Wasteland servers. :)
Dank vanavond gelijk is even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Br3wmaster schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:33:
[...]

Dank vanavond gelijk is even uitproberen :)
Dit is inderdaad een Samatra Wasteland Server welke je kunt vinden door "WS.ARMA.SU" in het filter te typen, mijn vaste stekje is UK#1 maar die heeft de laatste paar dagen wat probleempjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Streepje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:00:
[...]

Dit is inderdaad een Samatra Wasteland Server welke je kunt vinden door "WS.ARMA.SU" in het filter te typen, mijn vaste stekje is UK#1 maar die heeft de laatste paar dagen wat probleempjes
Dank :) Hoop dat ik vanavond wel tijd heb, gister helaas niet gelukt om er echt voor te gaan zitten :+ wie weet zie ik je daar wel :9

[ Voor 6% gewijzigd door Br3wmaster op 03-06-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Voor de Battleroyale mod is de map Atlis tijdelijk online! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik ben weer even wat van mijn vrije tijd aan het verkloten aan Arma en kom ik dit tegen: http://forums.bistudio.co...00-2133-up-to-15-FPS-gain

Blijkt dus, dat ArmA (weliswaar geheel tegen de stroom in zoals normaal) profiteert van sneller RAM, mijn 1600Mhz Vengeance wil niet hoger OF mijn moederbord kan het niet aan OF ik moet eens een paar 100 Mhz van m'n CPU afhalen.

Natuurlijk zal ik even testen als ik er tijd voor heb maar proefwerkweek in aantocht en dan moeten alle hobby's helaas op het laagste pitje worden gezet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Ik ben ook paar dagen geleden begonnen met Arma 3. Op een of andere manier (gebruik webcam als mic) pakt arma het geluid niet. Het lampje brand zodra ik op caps druk dus hij weet dat die op moet nenen maar hij pakt het dus blijkbaar niet want team hoort me niet. Weet iemand of hier oplossing voor is?

Daarnaast is er groep hollanders die veel samenspelen. Ik hou van teamplay en daarom is arma ook zon heerlijk spel. Heb je leuke groep of clan oid. Stuur me een PM of geef ff linkje van TS ofzoiets :). Lijkt me leuker met groep mensen op TS zwaar te ownen ;)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lipst3r schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:46:
Op een of andere manier (gebruik webcam als mic) pakt arma het geluid niet. Het lampje brand zodra ik op caps druk dus hij weet dat die op moet nenen maar hij pakt het dus blijkbaar niet want team hoort me niet. Weet iemand of hier oplossing voor is?
Ja : Koop een headset!

Doe je zowel jezelf als anderen waar je mee samen zit op TeamSpeak een groot plezier :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
nero355 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 03:33:
[...]

Ja : Koop een headset!

Doe je zowel jezelf als anderen waar je mee samen zit op TeamSpeak een groot plezier :)
Mijn headset ruist enorm omdat blijkbaar mijn pc niet op geaard stopcontact zit (kan ook niet , heb geen geaarde stopcontacten hier, kamertje ;) ).

USB devices werken wel en met teamspeak heeft die geen problemen hoor ;) In tegendeel.. maar er zijn toch ook usb mics.. dan zou dit toch ook moeten werken?

[ Voor 20% gewijzigd door FlyLight3r op 05-06-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Laatst online: 03-04 16:03
Arma3 neemt de microfoonsettings van Steam zelf over. Ga even in de voorkeuren van Steam kijken naar hoe deze ingesteld staat, en dan werkt het ook in Arma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
pryth schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:51:
Arma3 neemt de microfoonsettings van Steam zelf over. Ga even in de voorkeuren van Steam kijken naar hoe deze ingesteld staat, en dan werkt het ook in Arma :)
Ah ik zal vanavond eens kijken :). Goede tip! Want ik dacht al aan bijvoorbeeld FrankieOnPC die zon supergoede mic gebruikt ook via usb, in principe moet dat zelfde werken. Zal eens poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lipst3r schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:00:
Mijn headset ruist enorm omdat blijkbaar mijn pc niet op geaard stopcontact zit (kan ook niet , heb geen geaarde stopcontacten hier, kamertje ;) ).

USB devices werken wel en met teamspeak heeft die geen problemen hoor ;) In tegendeel.. maar er zijn toch ook usb mics.. dan zou dit toch ook moeten werken?
Meeste headsets worden tegenwoordig met een eigen USB geluidskaartje geleverd en dat werkt prima en is overal mee compatibel ;)

Elke keer dat ik iemand op TeamSpeak sprak die een webcam of losse microfoon die op zijn tafel stond was het een groot "feest" met allerlei echo en omgevingsgeluiden die nergens voor nodig zijn.

Kortom : Koop een headset :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
kuusj98 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:47:
Ik ben weer even wat van mijn vrije tijd aan het verkloten aan Arma en kom ik dit tegen: http://forums.bistudio.co...00-2133-up-to-15-FPS-gain

Blijkt dus, dat ArmA (weliswaar geheel tegen de stroom in zoals normaal) profiteert van sneller RAM, mijn 1600Mhz Vengeance wil niet hoger OF mijn moederbord kan het niet aan OF ik moet eens een paar 100 Mhz van m'n CPU afhalen.

Natuurlijk zal ik even testen als ik er tijd voor heb maar proefwerkweek in aantocht en dan moeten alle hobby's helaas op het laagste pitje worden gezet ;(
Er wordt daar wel met een intel getest met een enorme overclock.

Ik zou het na die proefwerkweek anders eens semi grondig aanpakken, meerdere runs met het memory langzamer, misschien ook de bussnelheid van de cpu omhoog :)

maar goed, blijft allemaal marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Laatst online: 03-04 16:03
Lipst3r schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:12:
[...]

Ah ik zal vanavond eens kijken :). Goede tip! Want ik dacht al aan bijvoorbeeld FrankieOnPC die zon supergoede mic gebruikt ook via usb, in principe moet dat zelfde werken. Zal eens poging wagen :)
Streamers hebben tegenwoordig een belachelijk arsenaal aan hardware. Staat je daar niet op dood. Het is voor die mannen ook hun werk.

Ook zonder geluidskaart ben je prima af. Ik ben zelf twee jaar geleden overgestapt van een Creative Fatal1ty headset van 40 euro naar een Astro A40 2013 van 250 euro. Het verschil is er wel degelijk, maar die Creative heb ik altijd met veel plezier gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
pryth schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:22:
[...]

Streamers hebben tegenwoordig een belachelijk arsenaal aan hardware. Staat je daar niet op dood. Het is voor die mannen ook hun werk.

Ook zonder geluidskaart ben je prima af. Ik ben zelf twee jaar geleden overgestapt van een Creative Fatal1ty headset van 40 euro naar een Astro A40 2013 van 250 euro. Het verschil is er wel degelijk, maar die Creative heb ik altijd met veel plezier gebruikt!
Ja ik heb ook die fatal1ty maar die geeft storing via aansluiting door (blijkbaar) niet geaarde pc. Vandaar :) Maar het werkt nu :) Door instellingen van steam zelf aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

iemand dit type boot al eens gevonden :|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gr7PEAT.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Streepje op 13-06-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Nope, nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

pryth schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:22:
[...]

Bij mijn Razer Kraken Pro is de mic VEEL te zacht, dan heb ik 'm bij geluidsinstellingen in Windows op 100% en de booster op +30DB en dan moeten mijn Teamspeak en Skype maten het geluid nog harder zetten, en met die mic boost ruist het enorm...

Iemand een wild idee hoe dit kan?
Nu gebruik ik maar een Skype camera van Sony met 1080p camera (daar heb ik idd niks aan bij bellen) en USB, 200 euro, maar blij dat ik dat bij mijn (ook veel te dure) TV kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik heb nu gewone headphone's van sony en een heel erg simpelle en kleine versie van een losse usb condensatormicrofoon van samson. praat prima :)

Afbeeldingslocatie: http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/panel-32529815-image-e6911b87d4a9c0d8-320.jpeg

vooral in skype gesprekken krijg ik vaak te horen dat het net lijkt of ik bij ze in de kamer zit :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Voor de mensen met interresse in ARMA 3 en evt breaking point:

ARMA 3 nu in summersale voor €22,49
Ik heb hem direct aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 12:33

Silence

Godlike

Streepje schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:46:
iemand dit type boot al eens gevonden :|

[afbeelding]
Gisteren met 2 op zee rond gescheurd

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Ik zou bijna Arma 3 aanschaffen, maar na het lezen van al die low fps gevallen toch maar niet gedaan.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
Het low fps op multiplayer 40+ servers is inderdaad wel irritant, maar het is zeker niet onspeelbaar. Ik heb al velen (waaronder ik) verslaafd zien raken aan Arma, het is het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Hmm, dit is toch wel echt iets wat me heel erg tegen houdt.
Ik heb een bloedhekel aan games waarbij de FPS droppen. Al helemaal als het spel zelf gewoon zeer slecht is geoptimaliseerd.

Nja, ik wacht nog even paar reacties af, wie weet halen jullie mij over om het spel aan te schaffen.. Of juist weer niet :P

Zal dit spel overigens überhaupt nog geoptimaliseerd worden? Gezien de roadmap zullen ze zelfs in 2015 nog blijven ontwikkelen. Maar aan de andere kant updaten ze hun copyright jaar op hun site ook niet eens van 2010 naar 2014. Laat staan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Het is geen fast-paced action shooter, dus fps drops zijn irritant maar hebben amper invloed op je prestaties. Ik weet je pc-specs niet, dus moeilijk te zeggen of het speelbaar is op jouw bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Ja, ik houd sowieso rekening mee dat dit geen adhd action shooter is.
1 van de redenen waarom ik het wil aanschaffen, ik houd veel van taktische en simulatie games.

Mijn specs zijn:
i5 4670 @ 4.7 ghz
GTX 770 2gb
8gb ram @ 1866 mhz
En het zal worden geinstalleerd op een SSD

De rest is denk ik niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
Tolgatg schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:10:
Ja, ik houd sowieso rekening mee dat dit geen adhd action shooter is.
1 van de redenen waarom ik het wil aanschaffen, ik houd veel van taktische en simulatie games.

Mijn specs zijn:
i5 4670 @ 4.7 ghz
GTX 770 2gb
8gb ram @ 1866 mhz
En het zal worden geinstalleerd op een SSD

De rest is denk ik niet belangrijk.
Dan is het spelen van Arma III met een hoge framrate (lees: 50-60+) geen probleem. Heb ongeveer dezelfde specs (cpu @ 4.2 en ram @ 1600) en haal tegenwoordig eerder genoemde framrates. Soms dropt het wel eens, maar dat is voornamelijk bij game varianten zoals King of the Hill waar soms custom gebouwen zijn toegevoegd en veel zaken gebeuren op een klein oppervlak. En daarbij is Arma vanwege de speelstijl die het nastreeft op aardig lage frams ook al goed te spelen...

Vaak is het zo, en dat is ook bij Arma 2 het geval, hoe meer custom zaken worden toegevoegd in een spelmodus hoe meer de FPS zal droppen. Wanneer je op private servers zal spelen met andere mensen waarbij je misschien custom missies wilt gaan doen, dan zal je sowieso een hoge framerate halen. Hier haal ik eigenlijk altijd 60+ en ondervind ik nooit problemen. Ik zie eigenlijk op het gebied van FPS geen enkel opstakel voor jou om het spel niet te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door laquaezzi op 25-06-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 17:50
Ik heb arma3 ook gister gekocht na wat positieve reacties over king of the hill, een zeer goede game mode.

De frame-rates waren gemiddeld 20-30 fps met ong 80+ spelers in de game, met op sommige momenten 15-20 wanneer het druk werd op een klein stuk.

Echter na wat gezocht te hebben op het net kwam ik een site tegen die de settings bespreekt en dit heeft mij enorm geholpen.

Ineens ging ik van 20-30 naar 100-125 met als laagste 50-60 op drukke stukken.

Wel zie je soms de 'out of sync' momenten , wat volgens mij meer de server is die het moeilijk heeft, maar dit maakt de pret er niet minder op.

hier de link die mij geholpen heeft. http://www.day0.com.au/fo...tweaks-and-settings-guide

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Wij hebben in de eindsprint naar versie 1.0 van de A3Wasteland missie momenteel een beta lopen met de laatste toevoegingen.

Zo saved nu alles (ook je player/gear) en is er een revive functie toegevoegd.

(servers vindbaar door te zoeken naar "a3wasteland revive")

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.108.213.94:2302/b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.74.173.50:2302/b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2302/b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png

meer info: http://a3wasteland.com

changelog/git: https://github.com/A3Wast...opment_Main...revive_beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Zoals ik het hoor valt het allemaal wel mee dus.
Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 12:33

Silence

Godlike

JoSchaap schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:19:
Wij hebben in de eindsprint naar versie 1.0 van de A3Wasteland missie momenteel een beta lopen met de laatste toevoegingen.

Zo saved nu alles (ook je player/gear) en is er een revive functie toegevoegd.

(servers vindbaar door te zoeken naar "a3wasteland revive")

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

meer info: http://a3wasteland.com

changelog/git: https://github.com/A3Wast...opment_Main...revive_beta
Nice zal vanavond eens joinen

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Kan je mods gebruiken die op een server ook zijn geïnstalleerd? Of moet je echt zelf eerst de addons downloaden wil je het überhaupt kunnen gebruiken?

Als je addons hebt geïnstalleerd en de server niet, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als de server jouw addons niet goedkeurt wordt je nog voor de lobby gekicked met een melding dat bepaalde content niet toegestaan is op die server

met uitzondering van karts/zeus want die draaien altijd native mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
Mods moet je downloaden, maar mission files download je automatisch bij server joinen (zoals altis life en king of the hill bijvoorbeeld). Als je wel een mod installeerd kan je die makkelijk enablen en disablen via een in-game menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Afgelopen week was ik in Kroatië (grote delen zijn wel iets groener), grappig hoe realistisch het klimaat overeen komt met de Arma III eilanden, kreeg er weer zin van om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Heb even singleplayer gedaan:

spoiler:
bij het eerste mannetje wat ik op de heuvel bij dat bos moet neerschieten weet hij mij al meteen te raken en ben na 3 schoten dood. Pfff, best lastig spel nog als het gaat vergelijken met andere FPS's

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zombymario schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:59:
Heb even singleplayer gedaan:

spoiler:
bij het eerste mannetje wat ik op de heuvel bij dat bos moet neerschieten weet hij mij al meteen te raken en ben na 3 schoten dood. Pfff, best lastig spel nog als het gaat vergelijken met andere FPS's
spoiler:
Arma 3 is dan ook geen FPS, maar een "mil-sim", ik ben er sinds 2004 ofzo niet meer van af gestapt omdat ik het zo'n geweldige (buiten alle FPS issues om, was al toen ik nog op mijn Athlon 64 X2 4200+ met 8600GT speelde..) serie vind, heb dan ook alle delen en uitbreidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
kuusj98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:08:
[...]

spoiler:
Arma 3 is dan ook geen FPS, maar een "mil-sim", ik ben er sinds 2004 ofzo niet meer van af gestapt omdat ik het zo'n geweldige (buiten alle FPS issues om, was al toen ik nog op mijn Athlon 64 X2 4200+ met 8600GT speelde..) serie vind, heb dan ook alle delen en uitbreidingen
Is er eigenlijk een goede guide waar ik kan "leren" om dit spel te spelen aangezien Arma 3 heel veel tactiek vereist :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Deze video's zijn een goeie guide om je gestart te krijgen. Hij heeft ook speciaal een reeks voor helicoptervliegen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Zombymario schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:55:Is er eigenlijk een goede guide waar ik kan "leren" om dit spel te spelen aangezien Arma 3 heel veel tactiek vereist :P
Bohemia is zelf bezig met Bootcamp, waar het één en ander in uitgelegd zal worden. Buiten dat is het toch vooral common sense, maar voor specifieke dingen hangt het enorm veel af van wat voor mode je speelt. Invade & Annex / Domination tegen AI is echt compleet anders dan Wasteland.

Goed van cover naar cover bewegen is sowieso een basic ding, maar speel je PvP met third person? Dan moet je er ook nog een keer om denken dat mensen je van achter een muur zouden kunnen zien en moet je dus nog veel verder flanken.

Wel één algemeen advies: Blijf bewegen! Vooral in PvP, maar ook tegen AI. Op het moment dat jij gaat schieten en je blijft op die plek zitten, weet je zeker dat je compleet omsingeld wordt en kan je helemaal niks meer. Zodra je schiet, het liefste zo snel mogelijk van positie veranderen. Wat ik zelf dan altijd doe, is dat ik terug trek naar een plek waar ik overzicht heb op mensen die mijn oude positie proberen te flanken.

Als je een positie verdedigt ga dan niet precies op de objective zelf zitten, maar iets er voor (richting de kant waar de enemy vandaan komt). Moet je een open gebied / heuvel of iets dergelijks verdedigen of aanvallen? Als je squad van één kan wil aanvallen is iemand die cover geeft en overwatch houdt met een sniper of iets dergelijks sowieso aan te raden, maar probeer niet precies in dezelfde lijn te zitten. Anders heb je namelijk allemaal hetzelde perspectief, wat niet heel zinvol is. Staan enemies in cover voor je teammates? Door aan de zijkant te zitten, zijn ze dan vaak niet in cover voor jou.

Suppressive fire? Meeste missies gebruiken daar geen mod / script voor, dus dan is het eigenlijk compleet zinloos. Suppresssive fire op een dude met een scope zorgt er alleen maar voor dat hij even om het hoekje kijkt en jou een headshot geeft.

Nog een redelijk algemeen iets: Schiet niet als je weet dat je een betere positie kan krijgen. Je kan wel zo'n schot proberen te wagen van 400 meter en daarmee je positie weggeven, maar als je ongezien kan flanken dan kan je mensen veel makkelijk killen en hoef je vervolgens niet 400 meter te lopen terwijl er enemies op je jagen. Ook erg belangrijk tegen AI (Helemaal omdat op close range de AI bagger is, terwijl op long range ze echt enorm precies zijn).

Qua AI en campaign moet je echt vooral om dat laatste denken. De AI reageert niet heel snel, dus als jij in korte tijd na een eerste schot nog een paar schoten kan lossen op andere enemies, heb je ze vaak al dood voordat ze echt reageren.

Daarnaast moet je ook om je cover denken. Dat gaan dan om hard cover (Cover waar je ze je niet achter kunnen raken. Denk aan huizen en rotsen) en soft cover (Cover waar ze je moeilijker kunnen zien). Soft cover / concealment heeft totaal geen zin tegen AI. Lig jij perfect in een bosje verscholen? Ze zien je alsnog en killen je meteen. Hard cover is wel heel belangrijk. Zorg voordat je schiet altijd dat je cover hebt. En dan niet één steen midden in een open veld, maar een plek waarvan je makkelijk kan schieten én mocht het fout gaan, ook verder kan bewegen.

Bij PvP is dat heel anders, waar je er wel om moet denken dat ze je niet goed kunnen zien (Boven op zo'n berg staan is wel leuk voor het overzicht, maar denk er om dat ze dan vaak een heel mooi afgetekend poppetje tegen de lucht zien. Vandaar dus nooit precies op de berg top liggen (Silhouetting). Denk er ook aan dat als jij een licht uniform aan hebt (BLUFOR) dat in de schaduw liggen vaak alleen maar opvallender is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

JoSchaap schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:27:
ik heb nu gewone headphone's van sony en een heel erg simpelle en kleine versie van een losse usb condensatormicrofoon van samson. praat prima :)

[afbeelding]

vooral in skype gesprekken krijg ik vaak te horen dat het net lijkt of ik bij ze in de kamer zit :)
Beetje off-topic, maar wat is het model van jouw microfoon precies? Ik krijg vaak te horen dat mijn mic ruist / soms juist weer goed klinkt etc, vandaar dat ik maar eens wat meer kwaliteit wil aanschaffen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

offtopic:
Samson GO Mic Mini USB

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 02-07-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
Bedankt alle 2 voor de video en uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Wie maken er hier allemaal gebruik van headtracking en welke gebruiken jullie (commercieel/opensource)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
TrackIR 5 met TrackClip Pro, en ben er uitermate tevreden over. Voordat ik dat ding had vroeg ik me af of het nou echt zoveel toevoegde aan Arma, en of het wel waard was, maar dat is het zeker. Scheelt een hoop extra toetsen indrukken of handelingen uitvoeren om simpel rond te kijken, en vooral handig in mijn functie als piloot binnen het squad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
DaantjeeuhMe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:38:
TrackIR 5 met TrackClip Pro, en ben er uitermate tevreden over. Voordat ik dat ding had vroeg ik me af of het nou echt zoveel toevoegde aan Arma, en of het wel waard was, maar dat is het zeker. Scheelt een hoop extra toetsen indrukken of handelingen uitvoeren om simpel rond te kijken, en vooral handig in mijn functie als piloot binnen het squad :)
Als piloot zeker, scheelt veel. Heb het ook in Dayz-mod geprobeerd, maar als rondlopend persoon was het erg onhandig om je cursor te mikken en dingen op te pakken vond ik. Daarna niet meer gebruikt, alleen nog in Flight Simulator waar ik TrackIR eigenlijk voor gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Freetrack heb ik liggen maar voor DayZ an-sich voegt het niet veel toe, met name vliegen e/d is er handig mee :)

build: https://plus.google.com/p...lbums/5864096356139991873
software: www.free-track.net/englis...c79429e0b9b902ee90057beff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik heb ook een freetrack home-made ding gemaakt.
Hier staat wat info over die van mij: http://www.dhqlax.com/forum.thread.php?t=1522

Ik gebruik hem alleen bij vliegen maar dat is voor mij ook het meest leuke aan Arma. Voor vliegen kan ik bijna niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Donderdag even een webcam halen en eerst maar eens testen met FaceTrackNoIR (wordt nog wel doorontwikkeld itt freetrack), werkt ook met de freetrack protocollen met IR dus kan altijd nog het een en ander ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MonkeySandwich schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:11:
Donderdag even een webcam halen en eerst maar eens testen met FaceTrackNoIR (wordt nog wel doorontwikkeld itt freetrack), werkt ook met de freetrack protocollen met IR dus kan altijd nog het een en ander ombouwen.
Ik heb een 1080p Webcam liggen die 30 FPS doet, maar hij doet bijv. 60 FPS bij 720P enz.
Wat is dan het handigste om te kiezen? Ik zal eens zo'n led-ding in elkaar proberen te flatsen maar verder weet ik helemaal niks van dit alles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik gebruik ook NoIR software met de freetrack protocollen. Was beter te configureren imho.
Let even op dat je een webcam haalt waar je de IR filter eenvoudig uit kan verwijderen.

Ik heb mijn eerste cam gesloopt omdat de lens er ook uit kwam zetten. Nu heb ik een simpele trust webcam, werkt prima.

@ kuusj, je hebt geen hd resolutie nodig. FPS en het verwijderen van de IR filter zijn belangrijker. 60 fps is dus mooi.
Ik draai gewoon op 30fps en dat is voor vliegen ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
PS3 Eye is de standaard webcam die mensen gebruiken. Denk er wel om dat je ledjes genoeg voeding krijgen, want anders werkt het allemaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Wat een dramatisch slecht spel. Framerates van 20-50 fps.
Zit je dan met je i5 4670K @ 4,2 ghz die maar 40% benut word en 2x GTX 760 in SLI die niet eens gebruikt worden.

Low en ultra hebben precies dezelfde FPS ???? ook logisch.
In mods zoals wasteland moet je 50x bij mensen in de buurt schieten voordat ze doodgaan (en mensen klaagden over de battlefield 4 netcode).

Het idee is leuk maar dit spel voelt echt aan alsof het gebouwd is door derderangs developers. Gelukkig heb ik het gekocht op steam sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
secretdk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:42:
Zit je dan met je i5 4670K @ 4,2 ghz die maar 40% benut word en 2x GTX 760 in SLI die niet eens gebruikt worden.
Wen er aan, dit is Arma. De engine is heel anders dan bijv. Battlefield of COD. Je hebt een gigantisch terrein en ontzettend veel berekeningen op de achtergrond vanwege deze engine. 20-50 FPS is ook goed te doen voor Arma, want de pace ligt niet zo snel over het algemeen.
In mods zoals wasteland moet je 50x bij mensen in de buurt schieten voordat ze doodgaan (en mensen klaagden over de battlefield 4 netcode).
Heeft niks te maken met netcode. Misschien moet je beter mikken, of eens kijken naar de server ping/evt damage modifiers op de server. Wederom, dit is geen Battlefield of COD
Het idee is leuk maar dit spel voelt echt aan alsof het gebouwd is door derderangs developers. Gelukkig heb ik het gekocht op steam sale.
Bohemia Interactive derderangs? In de verste verte niet. Niet om Arma 3 ontzettend de lucht in te prijzen, het heeft ook z;n problemen, maar Bohemia Interactive is veel meer dan alleen een game-studio. Ze maken niet alleen de complete arma serie, maar ook simulators voor diverse legers (VBS). Verder heeft BIS ook technieken en engines voor andere games verzorgt, en zijn er daarnaast nog tal van andere zaken waar ze zich mee bezig houden, waaronder 3D object scanning en mo-cap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
secretdk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:42:

Sli werkt gewoon hoor.

Hoe hoog of laag de fps is hangt af van je settings en de missie. Er zijn veel matige servers die een slechte versie van wasteland hosten, dan zal het idd vrij brak zijn, maar goed, dat kan ik bohemia niet verwijten. vergelijken met battlefield 4 slaat ook nergens op, die heeft geen mods en je kan ook niet je eigen server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
DaantjeeuhMe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:44:
[...]

Wen er aan, dit is Arma. De engine is heel anders dan bijv. Battlefield of COD. Je hebt een gigantisch terrein en ontzettend veel berekeningen op de achtergrond vanwege deze engine. 20-50 FPS is ook goed te doen voor Arma, want de pace ligt niet zo snel over het algemeen.
Ik ken meerdere spellen met een gigantisch terrein waar je niet vast zit op een framerate van 20-50. Daarbij benut dit spel gewoon niet de capaciteit van mijn CPU/GPU. Dat is gewoon slecht.
[...]

Heeft niks te maken met netcode. Misschien moet je beter mikken, of eens kijken naar de server ping/evt damage modifiers op de server. Wederom, dit is geen Battlefield of COD
Ik heb al gigantisch veel servers geprobeerd en die desyncs en kogels die niet registeren gebeurt overal. Hier een simpel voorbeeld;

[...]

Bohemia Interactive derderangs? In de verste verte niet. Niet om Arma 3 ontzettend de lucht in te prijzen, het heeft ook z;n problemen, maar Bohemia Interactive is veel meer dan alleen een game-studio. Ze maken niet alleen de complete arma serie, maar ook simulators voor diverse legers (VBS). Verder heeft BIS ook technieken en engines voor andere games verzorgt, en zijn er daarnaast nog tal van andere zaken waar ze zich mee bezig houden, waaronder 3D object scanning en mo-cap...
Maakt me niet uit wat ze doen. Als ze een spel neerzetten wat dusdanig slecht presteert, dan kan je gewoon concluderen dat het slecht in elkaar is gezet.
haarbal schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Sli werkt gewoon hoor.

Hoe hoog of laag de fps is hangt af van je settings en de missie. Er zijn veel matige servers die een slechte versie van wasteland hosten, dan zal het idd vrij brak zijn, maar goed, dat kan ik bohemia niet verwijten. vergelijken met battlefield 4 slaat ook nergens op, die heeft geen mods en je kan ook niet je eigen server draaien.
Ik weet dat SLI werkt, maar alsnog zit ik vast op een FPS die niet acceptabel is met 2 videokaarten en een CPU die niet gebruikt worden. En overal het algemeen heb ik nog niet veel goede servers kunnen vinden. Er zijn er wel een aantal met wat betere FPS maar dan kom je alsnog vaak rond de 40.

[ Voor 18% gewijzigd door secretdk op 08-07-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik speel het geen eens online meer vanwege de slechte FPS. Je kan wel beweren dat 30 fps speelbaar is, maar dan speel je geen andere shooters. Zelf in arma3 wil ik gewoon 60 fps, daarom heb ik een high end pc gekocht.

Single player draait gewoon lekker met alles op ultra. Toch van de zotte dat ik in mplayer crap fps heb omdat de servers het allemaal niet kunnen bijbenen.

[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 08-07-2014 14:15 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
secretdk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:00:
[...]

Ik ken meerdere spellen met een gigantisch terrein waar je niet vast zit op een framerate van 20-50. Daarbij benut dit spel gewoon niet de capaciteit van mijn CPU/GPU. Dat is gewoon slecht.

[...]

Ik heb al gigantisch veel servers geprobeerd en die desyncs en kogels die niet registeren gebeurt overal. Hier een simpel voorbeeld;
Nu zijn al die terreinen niet zo groot als Altis though, dat is het grootste game-eiland dat er is op Minecraft na. En wat betreft die netcode... dat is inderdaad vreemd? Ik host zelf een server waar iedereen (zelf mensen met wat mindere specs) makkelijk 40FPS halen, en nooit problemen gehad met hitreg. Ook niet op andere servers waar ik speel. Dit zal meer met de game mode te maken hebben vermoed ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
DaantjeeuhMe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:19:
[...]

Nu zijn al die terreinen niet zo groot als Altis though, dat is het grootste game-eiland dat er is op Minecraft na. En wat betreft die netcode... dat is inderdaad vreemd? Ik host zelf een server waar iedereen (zelf mensen met wat mindere specs) makkelijk 40FPS halen, en nooit problemen gehad met hitreg. Ook niet op andere servers waar ik speel. Dit zal meer met de game mode te maken hebben vermoed ik zo.
Max tickrate van arma is 50. Dit is al wat lager dan bijvoorbeeld bij CS:GO, die heeft 64.
Het probleem is dat, ook server-sided, arma voor geen meter draait. CPU is de grootste bottleneck, voornamelijk omdat ze slechte multithreading hebben. Dit zorgt ervoor dat de server-sided tickrate, voornamelijk op VPS servers (shared + capped op CPU-spikes enzo), erg slecht is.

Het spel is gemaakt voor "global" warfare en niet zozeer close-quarter combat. Als je dit wil moet de server op een gigantische bak draaien, anders krijg je van die fratsen in het filmpje.

Neemt niet weg dat naast het hele tickrate gedoe ook de verbinding van zowel jou, als enemy in combinatie met (de nogal slechte) netcode ook nog eens meespeelt. Dit is een van de grootste problemen waar Dayz nu met zit, ze willen namelijk veel zombies die je ook nog eens normaal dood kunt schieten/knuppelen. Op de arma engine ga ik ze daar heel veel succes mee wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Schnoop schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Max tickrate van arma is 50. Dit is al wat lager dan bijvoorbeeld bij CS:GO, die heeft 64.
Het probleem is dat, ook server-sided, arma voor geen meter draait. CPU is de grootste bottleneck, voornamelijk omdat ze slechte multithreading hebben. Dit zorgt ervoor dat de server-sided tickrate, voornamelijk op VPS servers (shared + capped op CPU-spikes enzo), erg slecht is.

Het spel is gemaakt voor "global" warfare en niet zozeer close-quarter combat. Als je dit wil moet de server op een gigantische bak draaien, anders krijg je van die fratsen in het filmpje.

Neemt niet weg dat naast het hele tickrate gedoe ook de verbinding van zowel jou, als enemy in combinatie met (de nogal slechte) netcode ook nog eens meespeelt. Dit is een van de grootste problemen waar Dayz nu met zit, ze willen namelijk veel zombies die je ook nog eens normaal dood kunt schieten/knuppelen. Op de arma engine ga ik ze daar heel veel succes mee wensen.
Met alle respect, want wat je zegt klopt, maar close quarters werkt prima in Arma 3. het ligt er alleen aan hoe je missie in elkaar steekt. Ik draai mijn missie op een goeie server, heb zelf de missie gemaakt en maak daarbij gebruik van caching van AI etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

De multiplayer is een probleem omdat veel GSP's (server verhuurders e/d) geen idee hebben hoe zwaar arma op de CPU leunt, en serversided is er geen multicore support..
Wat je dus krijgt is dat ze meerdere servers op een machine gaan draaien waardoor zelfs de meest optimale missies enorm slecht presteren.

Online moet je eigenlijk op zoek gaan naar een community/fan met een eigen 'echte dedicated' server die geen resources shared.

Ook bepaalde missies moet je mijden als je goede gameplay/performance wilt. vooral aan wasteland missies wordt veel gesleuteld door servereigenaren zelf.

aanraders zijn de KoTH en Wasteland servers van Sa-MaTra of de vanilla versie van a3wasteland (huidige versie v0.9g) maar ook dan kun je uitkomen op iemand die een server huurt bij een on-wetende GSP die ook nogeens 3 andere Arma3 servers op dezelfde machine heeft draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
JoSchaap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:55:
Online moet je eigenlijk op zoek gaan naar een community/fan met een eigen 'echte dedicated' server die geen resources shared.
Met een pentium G3258 met dikke overclock? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
JoSchaap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:55:
De multiplayer is een probleem omdat veel GSP's (server verhuurders e/d) geen idee hebben hoe zwaar arma op de CPU leunt, en serversided is er geen multicore support..
Wat je dus krijgt is dat ze meerdere servers op een machine gaan draaien waardoor zelfs de meest optimale missies enorm slecht presteren.

Ook bepaalde missies moet je mijden als je goede gameplay/performance wilt. vooral aan wasteland missies wordt veel gesleuteld door servereigenaren zelf.

aanraders zijn de KoTH en Wasteland servers van Sa-MaTra of de vanilla versie van a3wasteland (huidige versie v0.9g) maar ook dan kun je uitkomen op iemand die een server huurt bij een on-wetende GSP die ook nogeens 3 andere Arma3 servers op dezelfde machine heeft draaien..
Maar zelfs als je de beste server ter wereld zou hebben.. Dan zou ik nog niet boven de 50 fps uitkomen en dat terwijl met CPU en GPU's amper benut worden.

Ik zit op een glasvezel verbinding van 300/300 mbit en alle servers desyncen constant voor mij. Het is trouwens ook niet dat ik de enige ben want ik lees het overal op internet.

Het zag eruit als een spel met veel potentie maar de basis structuur van het spel voor multiplayer ziet er echt belabberd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

haarbal schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:58:
[...]

Met een pentium G3258 met dikke overclock? :P
Het is niet zozeer de CPU zelf die je tegen zal houden maar het is de multitread support.

Zo draai*de* ik regelmatig een Arma 2OA server voor 4 vrienden incl. ik waar we dan Civil War op speelde, eerste 30 minuten gaan met 60+ FPS maar hoe langer het gevecht doorgaat hoe lager de FPS, dat is Arma logica...

Ook heb ik vaak genoeg voor de grap mijn Intel Atom Z520 @1.6Ghz een Arma server laten draaien, de zeer trieste conclusie daarvan was dat hij maar 1 of 2 Fps minder draaide dan mijn FX op 5Ghz, dat komt gewoon doordat het zooitje maar 32Bit is, en dus niet meer dan 3.2GB ram kan gebruiken en dat het vaak maar op 1 core draait, daarna heb je nog het probleem dat hoe hoger de stress voor de server > hoe lager de load op die ene core > ruk FPS.

DayZ SA krijgt als het goed is 64Bit support en een beetje fatsoendelijke multicore support, maar dat neemt zeer zeker het feit niet weg dat de load op zowel CPU als GPU ver onder de 40% gaat liggen.

Ik speel net liever Arma dan CS:GO qua gunplay, want aan CS erger ik me helemaal dood, waar ik bij arma zelden last heb van geval 20x raken maar niet dood is dat bij CS ongeveer 60% en wat ik dan al helemaal mooi vind is dat mensen mij met 1 shot neerhalen met hun AK, videobeelden ondersteunen bijde van mijn standpunten...

Waarom draait die engine dan zo ruk op zelfs high end systemen?

Buiten het feit dat het geval maar 2048MB hardcoded RAM kan gebruiken en er maar 1 core half gebruikt word ligt het ook vooral aan de immense hoeveelheid zooi wat die engine moet verwerken, ik durf te wedden dat als je de Frostbite engine aan Altis hangt dat het nog vele malen slechter draait dat de huidige engine (was die niet Virtual Reality oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Je kunt zelf in de startup parameters een hoop van deze dingen al aanpassen, zowel client als server sided. Hierdoor kan Arma multi-core draaien en ook meer RAM gebruiken dan standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
DaantjeeuhMe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:26:
Je kunt zelf in de startup parameters een hoop van deze dingen al aanpassen, zowel client als server sided. Hierdoor kan Arma multi-core draaien en ook meer RAM gebruiken dan standaard
Al gedaan maar dit had nauwelijks effect.

-cpuCount=4 -exThreads=4 -high -maxMem=12288 -noPause -noSplash -world=empty

[ Voor 10% gewijzigd door secretdk op 08-07-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

DaantjeeuhMe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:26:
Arma heeft hardcoded limieten, dus op RAM en VRAM gebied, hier ga je met een paar startup commands niks aan veranderen, integendeel, ik heb verschrikkelijk veel met die dingen ge-experimenteerd maar het heeft in 99/100 combinaties een negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Echt waar ja? Voor mij heeft dit namelijk heel veel geholpen, vooral VRam omhoog :) nu draai ik ipv 40 op 50-60 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Zeggen de ontwikkelaars hier niks over? Ik neem aan dat ze toch ergens hierover wat gezegd hebben?

Dit topic wordt sinds het begin al geteisterd door discussies over fps moeilijkheden (begrijpelijk, maar wel elke keer weer hetzelfde verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

DaantjeeuhMe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:41:
Echt waar ja? Voor mij heeft dit namelijk heel veel geholpen, vooral VRam omhoog :) nu draai ik ipv 40 op 50-60 FPS
Nou ja, voor singeplayer hebben enkele dingen wel effect ja, maar niet gigantisch, het RAM kiest arma zonder command tot 1500MB, met command is het hardcoded tot 2047 (ja, tweeduizend-zevenenveertig), het VRAM is softcoded tot 2047 maar je kunt het wel ophogen, dit werkt echter niet altijd positief zoals volgensmij ook op de wiki staat.

Aha, hier issie dus: https://community.bistudi...Arma_3_Startup_Parameters

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 08-07-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
secretdk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:00:
[...]

[...]

[video]

[...]

Maakt me niet uit wat ze doen. Als ze een spel neerzetten wat dusdanig slecht presteert, dan kan je gewoon concluderen dat het slecht in elkaar is gezet.

[...]

Ik weet dat SLI werkt, maar alsnog zit ik vast op een FPS die niet acceptabel is met 2 videokaarten en een CPU die niet gebruikt worden. En overal het algemeen heb ik nog niet veel goede servers kunnen vinden. Er zijn er wel een aantal met wat betere FPS maar dan kom je alsnog vaak rond de 40.
Het is jammer dat je er zo over denk , ikzelf speel de arma en operation flashpoint series al vanaf het begin en vind het wel fijn dat wanneer ik in mijn heup geschoten word ik niet direct dood ben en nog een kans heb iemand op full auto door zijn hoofd te schieten (zoals in het filmpje wat je toont).

Houd er ook rekening mee dat op veel arma maps niet alleen mensen rondlopen , maar bijvoorbeeld ook AI en er ook een weather system is etc etc wat temeer een reden is waarom gemiddeld de fps rond de 40 zit.
Er gebeurd eel wat meer in een arma game dan in een BF3/4 game
Ik ken meerdere spellen met een gigantisch terrein waar je niet vast zit op een framerate van 20-50.
Noem er eens 1?

Ik heb er jammer genoeg geen filmpje van maar ik heb vaak genoeg in breaking point dat ik een rennend persoon op 500 meter door zijn hoofd knal en soms zelfs op 800 of 1000 mtr (niet rennend dan).
Mijn machine:
Athlon x2 7850
4gb mem
ATI6870
normale hdd
en ik speel op medium high qua grafics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Tja ik heb ook weinig problemen met Arma. Het loopt inderdaad niet altijd even soepel in MP maar dat verschilt bij mij echt heel heel heel erg per server. Zo zijn er paar post terug een paar benoemd die bij mij gewoon lekker lopen :)

Kwa hit reg etc heb ik het ook nog niet zo mee gemaakt als secretdk. Maar ik kan me voorstellen dat het behoorlijk tegen valt met deze ervaring en dat is zonde want het is echt een hele goede en leuke game :)

Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste