Prima, ziet er goed uit.
Verwijderd
heb je je server al updated?JoSchaap schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:05:
Devbranch update van vandaag is awesome
YouTube: arma3 2013 09 27 20 11 15 87
Hoort dit? of is mijn videokaart aan het crashen..

DEV branche uiteraard.

DEV branche uiteraard.
[ Voor 20% gewijzigd door Basxt op 27-09-2013 20:58 ]
bug in DEV branch heb ik ook gespot en andere spelers ook
de sports hatchback is helaas niet meer door de APK gekomen wegens slecte remmen en een te zwakke constructie.
in wasteland zul je deze dan ook niet meer vinden
nog even ter vermaak een leuke vergelijking als afscheid: YouTube: ArmA3 Wasteland - Jumping car comparission truck vs sportshatch
de sports hatchback is helaas niet meer door de APK gekomen wegens slecte remmen en een te zwakke constructie.
nog even ter vermaak een leuke vergelijking als afscheid: YouTube: ArmA3 Wasteland - Jumping car comparission truck vs sportshatch
[ Voor 76% gewijzigd door JoSchaap op 28-09-2013 00:35 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Verwijderd
ik zeg meer quads minder slome hatchbacks/suvJoSchaap schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:58:
bug in DEV branch heb ik ook gespot en andere spelers ook
Tis druk hier.
Iemand nog nieuws?
JoSchaap wanneer komt de server online op de DEV?
Iemand nog nieuws?
JoSchaap wanneer komt de server online op de DEV?
Ik baal er wel van, ondanks de patch nog steeds problemen met mijn FPS, alleen in MP (singleplayer prima FPS).
Blijft een vreemd probleem, lijkt hardware onafhankelijk. Een vriend van mij heeft gelijkwaardige hardware, bij hem werkt het prima en bij mij niet.
Blijft een vreemd probleem, lijkt hardware onafhankelijk. Een vriend van mij heeft gelijkwaardige hardware, bij hem werkt het prima en bij mij niet.
Beetje spelen met de settings, vooral met de draw distance. Spel is meer CPU afhankelijk dan GPU afhankelijk. Maar als laatste blijft de server vooralsnog het belangrijkst, hoe goed die ingesteld is bepaalt voor 70% jouw fpsMaiskneuzer schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:36:
Ik baal er wel van, ondanks de patch nog steeds problemen met mijn FPS, alleen in MP (singleplayer prima FPS).
hoppa, weer een nieuwe build, helaas nog steeds crashes (arma3 issue, niet de missie/server)
terug op devbranch en in 2 smaken (Dag en Nacht (volle maan))
<- A3Wasteland ALTIS (Daytime/BaseSaving)!
<- A3Wasteland ALTIS (Nighttime/BaseSaving)!
terug op devbranch en in 2 smaken (Dag en Nacht (volle maan))

Had hem al een poos geleden gekocht. Toen geprobeerd in de beta, waardeloos.
Nu net weer geprobeerd, nog steeds waardeloos. Singleplayer doet het opzich prima. MP blijft maar crashen.
Eerst 10 min lopen voor je ergens bent, moet je wat doen: crash.
Nu net weer geprobeerd, nog steeds waardeloos. Singleplayer doet het opzich prima. MP blijft maar crashen.
Eerst 10 min lopen voor je ergens bent, moet je wat doen: crash.
Dat zo'n game door de beta is gekomen en uitgebracht is...
Wat me wel aangenaam verrast heeft is het vlieggedrag van helikopters als je een joystick gebruikt. Ik kon me van de beta herinneren dat ze onbestuurbaar waren.
Wat me wel aangenaam verrast heeft is het vlieggedrag van helikopters als je een joystick gebruikt. Ik kon me van de beta herinneren dat ze onbestuurbaar waren.
Ah oke goed om te weten, hoe ik het nog niet direct de deinstalleren
Heb enorm veel plezier gehad met ARMA 2.
zojuist geplaatst:
http://dev.arma3.com/sitrep-00028
in t kort, een oplossing voor de crashes is onderweg
--edit--
Ik heb op beide servers de missie nog iets aangepast.
in steden kunnen nu ook weer zamak trucks spawnen, echter dan wel in civillian kleuren (rood,geel,blauw,wit)
tevens als een auto geen wapen bevat is er nu 50% kans dat er een basisrugzak in te vinden is
ook is de basisrugzak aan loot in gebouwen toegevoegd.
nu hopen dat bis snel de physx crashes oplost
http://dev.arma3.com/sitrep-00028
in t kort, een oplossing voor de crashes is onderweg
--edit--
Ik heb op beide servers de missie nog iets aangepast.
in steden kunnen nu ook weer zamak trucks spawnen, echter dan wel in civillian kleuren (rood,geel,blauw,wit)
tevens als een auto geen wapen bevat is er nu 50% kans dat er een basisrugzak in te vinden is
ook is de basisrugzak aan loot in gebouwen toegevoegd.
nu hopen dat bis snel de physx crashes oplost
[ Voor 63% gewijzigd door JoSchaap op 02-10-2013 12:53 ]
De 'nieuwe zon' is trouwens echt heel tof. Had er een paar dagen geleden met wat mensen over dat het stiekem toch wel jammer is dat je niet echt last van de zon had als je er in tegen in moest werken... Had nu vroeg in de ochtend de fog op 75% staan. Wat een enorm vet effect.
Verwijderd
wat dacht je van met je heli richting de zon vliegen.Adanteh schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:14:
De 'nieuwe zon' is trouwens echt heel tof. Had er een paar dagen geleden met wat mensen over dat het stiekem toch wel jammer is dat je niet echt last van de zon had als je er in tegen in moest werken... Had nu vroeg in de ochtend de fog op 75% staan. Wat een enorm vet effect.
Zie geen donder meer als die smorgens vroeg over de bergen hangt
Gisteren mijn "skills" proberen te verbeteren met die shooting ranges. Vooral in combinatie met de sniper ranges best wel vermakelijk.
DEVbranch update van vandaag
quote: DnA (Joris)02-10-2013
EXE rev. 110653
Size: ~211 MB
Potential fix for the dreaded MP PhysX crash - we’d like to confirm it so we can hotfix main branch
Improved: Kamysh driving model
Tweaked: Brakes of tracked vehicles
Improved: Damage handling on wheeled APCs
Added: New type muzzle flash for tanks (applied on T-100)
Rangemaster and competitor have been trained to be able to throw grenades
Fixed: Configuration issue (http://feedback.arma3.com/view.php?id=12840)
Introduced more diversity into already existing vests:
Light (Lite) variants with lesser weight and armor
Medium variants (Rig) with better armor and medium variants (GL) with better explosive protection
Heavy variant for BLUFOR (Special) with limited capacity and greater weight
No changes made into actual soldier equipment. This is just an improvement of the existing vest types.
Better textures for OPFOR and Independent divers
Fixed: Blinking of buoy and helipad
Configured featureSize for LandMark_F to prevent runway lights from fading too soon
Adding more names into rolling credits
Fixed: Light shafts rendering (1st person objects are now rendered correctly)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Beste tweakers, ik heb een performance-probleem met A3. Ik ben op zoek naar hulp.
Al een paar weken heb ik ontzettende last van een spontane FPS drop in multiplayer na ruim een half uur tot een uur gespeeld te hebben. Mijn FPS ligt normaal rond de 40, maar zakt dan ineens naar rond de 10, met hevige stotteringen als ik beweeg. Als ik stil blijf liggen haal ik dan nog net 25, maar zodra ik mijn muis ook maar aanraak daalt hij gelijk weer naar de 10.
Het rare is dat dit alleen in de A3 MP gebeurt, na een geruime tijd spelen. Eerst werkt MP prima. SP doet het ook prima en die kan wel uren vloeiend blijven, enkel bij MP gaat het opeens achteruit. Bij andere spellen, inclusief A2, heb ik dit probleem nooit gehad.
Meerdere andere users hebben hetzelfde probleem gerapporteerd op de BI forums, maar de developers laten de mensen tot nu toe in de steek voor een oplossing: http://forums.bistudio.co...er-45-minutes-of-Gameplay
In het topic kan je zien dat het probleem optreedt bij verschillende systemen, van oudere tot nieuwere systemen. Ook mijn systeem (i5-2500k+2gb 6950) wordt gerapporteerd.
Mijn settings heb ik nog eens nagelopen via de ArmA 3 Performance review van de user Help!!! hierboven en daar heb ik niks afwijkends in. Ik draai op 1920x1080, met view en object distance op 2000, AA en alle postprocessing uit, Textures, Terrain en Objects op High en de rest op Standard. Ten tijde van de framedrop draait mijn CPU volgens Task Manager op een normale 30-40% load. Oververhitting lijkt me ook onwaarschijnlijk, met 5 casefans een een CM212+ koeler op mijn CPU. En toch deze problemen...
Uit pure wanhoop omdat BI niet thuis geeft keer ik me tot jullie. Herkennen jullie deze problemen, en weten jullie wellicht wat het veroorzaakt?
Al een paar weken heb ik ontzettende last van een spontane FPS drop in multiplayer na ruim een half uur tot een uur gespeeld te hebben. Mijn FPS ligt normaal rond de 40, maar zakt dan ineens naar rond de 10, met hevige stotteringen als ik beweeg. Als ik stil blijf liggen haal ik dan nog net 25, maar zodra ik mijn muis ook maar aanraak daalt hij gelijk weer naar de 10.
Het rare is dat dit alleen in de A3 MP gebeurt, na een geruime tijd spelen. Eerst werkt MP prima. SP doet het ook prima en die kan wel uren vloeiend blijven, enkel bij MP gaat het opeens achteruit. Bij andere spellen, inclusief A2, heb ik dit probleem nooit gehad.
Meerdere andere users hebben hetzelfde probleem gerapporteerd op de BI forums, maar de developers laten de mensen tot nu toe in de steek voor een oplossing: http://forums.bistudio.co...er-45-minutes-of-Gameplay
In het topic kan je zien dat het probleem optreedt bij verschillende systemen, van oudere tot nieuwere systemen. Ook mijn systeem (i5-2500k+2gb 6950) wordt gerapporteerd.
Mijn settings heb ik nog eens nagelopen via de ArmA 3 Performance review van de user Help!!! hierboven en daar heb ik niks afwijkends in. Ik draai op 1920x1080, met view en object distance op 2000, AA en alle postprocessing uit, Textures, Terrain en Objects op High en de rest op Standard. Ten tijde van de framedrop draait mijn CPU volgens Task Manager op een normale 30-40% load. Oververhitting lijkt me ook onwaarschijnlijk, met 5 casefans een een CM212+ koeler op mijn CPU. En toch deze problemen...
Uit pure wanhoop omdat BI niet thuis geeft keer ik me tot jullie. Herkennen jullie deze problemen, en weten jullie wellicht wat het veroorzaakt?
FPS in MP is altijd al een probleem geweest, dit is gekoppeld aan de FPS van de server. (Lang verhaal, dit leg ik nog een keer uit.) Wat je wel kan doen is je eigen client het werk verlichten of meer resources toe te kennen d.m.v. start-up parameters. Bij Tangodown hebben we dit mooi uitgelegt in het volgede topic: http://www.tangodown.nl/forum/thread-5166.html
-nologs en -nobenchmark zijn enorme helpers naast de gebruikelijke -cpucount en -maxmem etc etc.
Hope it helps!
-nologs en -nobenchmark zijn enorme helpers naast de gebruikelijke -cpucount en -maxmem etc etc.
Hope it helps!
Ha Ligthert haal je nu bij toeval Tangodown aan of heb je mijn post daar gelezen? http://www.tangodown.nl/f...-post-82189.html#pid82189
Hoe dan ook bedankt
Hoe dan ook bedankt
Deze week co-op missies gedaan met mijn broertje. Werkte best goed.
Opvallend is wel dat we geen multiplayer konden doen maar we moesten via hamachi een virtuele lan maken. Dan moesten we ook nog eens zoeken op ip adres.
Werkt lekker dus die multiplayer functionaliteit.. Dat moet toch niet meer kunnen anno 2013 zou je zeggen...
Opvallend is wel dat we geen multiplayer konden doen maar we moesten via hamachi een virtuele lan maken. Dan moesten we ook nog eens zoeken op ip adres.
Werkt lekker dus die multiplayer functionaliteit.. Dat moet toch niet meer kunnen anno 2013 zou je zeggen...
Het gebeurt anno 2013 zeker nog met ingame browsers. Heb je al de poorten geforward in je router? 2302. Hoe je dat moet doen moet je even googlen op je eigen router omdat ik dat natuurlijk niet weet.Piekartz87 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:04:
Iemand nog naar Firstlook gegaan? kennelijk is Arma 3 daar ook.
Als jouw broertje op de zelfde connectie zit, is dat vaak een router issue.Piekartz87 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:04:
nvm
De devbranch praat hierboven zette me op het verkeerde been
[ Voor 76% gewijzigd door Okasha op 05-10-2013 20:49 ]
Verwijderd
Google liegt, net als de officiele website van Arma en Bohemia interactive, en Steam liegt altijd.
Niet intrappen hoor.
Niet intrappen hoor.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 20:36 ]
Ik ben er geweest met een stel andere ArmA 3 spelers en hebben een lange, goede maar vooral een informatieve en leerzame gesprek met Joris en Korneel gehad (ik heb zelfs een T-shirt gehad!!!!Basxt schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:44:
Iemand nog naar Firstlook gegaan? kennelijk is Arma 3 daar ook.
Voor diegene die ze gemist hebben: ze stonden bij de MSI stand.
vet!Ligthert schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:18:
[...]
Ik ben er geweest met een stel andere ArmA 3 spelers en hebben een lange, goede maar vooral een informatieve en leerzame gesprek met Joris en Korneel gehad (ik heb zelfs een T-shirt gehad!!!!).
Voor diegene die ze gemist hebben: ze stonden bij de MSI stand.
Arma weer eens aangeslingerd. Speel nu op de bela server en wat ik daar wel leuk vind is dat 3th person uit staat! wat dan weer minder is dat iedereen itiliaans praat, en mijn itiliaans is nogal roestig...
Jullie kunnen me vast en zeker nog wel wat servers aanraden !(behalve ZEUS, die ken ik natuurlijk
). 3th person uit vind bijvoorbeeld net weer een stukje realistischer.
Jullie kunnen me vast en zeker nog wel wat servers aanraden !(behalve ZEUS, die ken ik natuurlijk

[ Voor 29% gewijzigd door R0y. op 06-10-2013 19:45 ]
beta server??R0y. schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:33:
Arma weer eens aangeslingerd. Speel nu op de bela server en wat ik daar wel leuk vind is dat 3th person uit staat! wat dan weer minder is dat iedereen itiliaans praat, en mijn itiliaans is nogal roestig...
Jullie kunnen me vast en zeker nog wel wat servers aanraden (behalve ZEUS, die ken ik natuurlijk. 3th person uit vind ik dan net weer een stukje realistischer.
je weet dat het spel ondertussen uit is he?
Dev server.Stronkie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:41:
[...]
beta server??
Beide leren lezen, BELA italia server. Redelijk wat mensen speelde hier op toen het spel nog in Alpha was. Vervolgens zijn de meeste naar ZEUS gegaan.Stronkie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:41:
[...]
beta server??
[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 06-10-2013 19:42 ]
Ik ken de bela server niet. Spronkie wss ook niet, maar je er al gauw beta of dev van.R0y. schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:11:
[...]
[...]
Beide leren lezen, BELA italia server. Redelijk wat mensen speelde hier op toen het spel nog in Alpha was. Vervolgens zijn de meeste naar ZEUS gegaan.
Je weet dat er meer servers bestaan hé?
In het topic hebben we het nogal eens over de server gehad, vandaar dat ik hem hier ook gewoon noem. Je hoeft niet van mij heel de lijst uit je hoofd te kennen hoor.chiIIed schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Ik ken de bela server niet. Spronkie wss ook niet, maar je er al gauw beta of dev van.
Je weet dat er meer servers bestaan hé?
Maar goed, ben erg benieuwd naar welke servers jullie mij nog kunnen aanbevelen.
[ Voor 33% gewijzigd door R0y. op 06-10-2013 19:53 ]
Was meer in de strekking dat niet iedereen elke server kent. Maargoed.
Weet niet wat je verder voor gamemodes speelt. Adanteh en ik spelen altijd hostile takover. Fps is daar goed en het speelt lekker weg.
Weet niet wat je verder voor gamemodes speelt. Adanteh en ik spelen altijd hostile takover. Fps is daar goed en het speelt lekker weg.
Nah, dat zaten we niet.unfor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:55:
[...]
Als jouw broertje op de zelfde connectie zit, is dat vaak een router issue.
Maar het maakt niet uit, met Hamachi werkt het ook. Nog niet erg veel co-op missies beschikbaar (leuke dan) maar dat zal tzt wel komen.
Of je moet gewoon je eigen missies maken 
Wij hebben een klein groepje die zo nu en dan co-op missies of on-the-go missies speelt via MCC, is ook wel lachen. Uiteraard met ACRE en de benodigde mods om het wat leuker/realistischer te maken!
Jullie zijn welkom: http://steamcommunity.com/groups/RPP_NL
Wij hebben een klein groepje die zo nu en dan co-op missies of on-the-go missies speelt via MCC, is ook wel lachen. Uiteraard met ACRE en de benodigde mods om het wat leuker/realistischer te maken!
Jullie zijn welkom: http://steamcommunity.com/groups/RPP_NL
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Ik kan ook van harte de ACRE mod aanraden, daar heb ik zo ontzettend veel meer diepgang en plezier uitgehaald! Zodra ik weer ga beginnen aan ARMA (lees: wanneer ik eindelijk klaar ben met studeren) dan ga ik ook zeker weer met de ACRE mod werken
.
Als wij op dezelfde connectie zaten hadden we hamachi niet nodig heunfor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:55:
[...]
Als jouw broertje op de zelfde connectie zit, is dat vaak een router issue.
En poorten los zetten is geen probleem. Hamachi aanslingeren was minder werk.
Gisteren deed ik online een potje. We moesten punten op de map innemen. Stapte bij wat fransen in de helicopter. (eindelijk iemand die het kon) Vlak voor de landing werden we flink beschoten door zwaar machinegeweer vuur.
Toen ik uitstapte was ik al gewond, waardoor ik later alleen liggend nog fatsoenlijk kon mikken.
Langzaam van cover tot cover het doel genadert. Met wat raketten voertuigen uitgeschakeld.
We waren een paar hondert meter van het doel af. Paar targets neer kunnen schieten. Ik wou net het vijandige kampje in gaan, kwam achter mijn cover vandaan. pof.. dood.
Toen had ik geen zin meer
Ik ben ook zeer geinteresseerd in Arma III en zag op Green Man Gaming (http://www.greenmangaming...i-limited-deluxe-edition/) de (zoals uit de URL af te leiden
) limited deluxe edition.
Hier heb ik twee vragen over...
- Als het goed is, is dit de meest uitgebreide versie die er te krijgen is, toch?
- Kan ik hem bij Green Man Gaming kopen en dan gewoon toevoegen in Steam, net als alle andere Steam games?
Bij beide neem ik aan van wel, maar voordat ik 30 euro ga uitgeven wil ik het graag toch even zeker weten!
- Als het goed is, is dit de meest uitgebreide versie die er te krijgen is, toch?
- Kan ik hem bij Green Man Gaming kopen en dan gewoon toevoegen in Steam, net als alle andere Steam games?
Bij beide neem ik aan van wel, maar voordat ik 30 euro ga uitgeven wil ik het graag toch even zeker weten!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Net lekker ff wat Arma 3 gespeeld en een parachute sprong gedaan :
Gaan we een keer met alle Arma 3 Tweakers samen spelen?
Zo ja wanneer dan?
Zo ja wanneer dan?
ACREIrcghost schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:40:
Ik kan ook van harte de ACRE mod aanraden, daar heb ik zo ontzettend veel meer diepgang en plezier uitgehaald! Zodra ik weer ga beginnen aan ARMA (lees: wanneer ik eindelijk klaar ben met studeren) dan ga ik ook zeker weer met de ACRE mod werken.
Dat is alles behalve interessant. Dit is je nu al meerdere keren gezegd, maar zet je kanaal in je signature oid. Maar ga niet de hele tijd van die stomme filmpjes posten. Als wij er dan 1 willen zien, dan klikken we gewoon even op je kanaal!Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:59:
Zo ja wanneer dan?
On topic, en antwoord op je vraag:
Wat willen we gaan spelen dan? En veel mensen in dit topic zijn weer juist groot fan van wasteland, en andere weer DOM etc etc.
Zo wat een zieke jump. Prachtig dubbel element met de Gaylord 2. Dat soort filmpjes vind ik echt heel cool om te zien. Zou graag een keer leren om ook zo uit een helicopter te springen. Graag een keer samen spelen!Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:59:
[video]
Verwijderd
De opbouw van het filmpje is wel sterk: Eerst twee minuten teasen met die chopper en langzaam de spanning laten groeien, en dan een dikke climax van 4 volle minuten, waarin zowat alle technieken en tactieken in voorkomen die ze ook in het Amerikaanse leger gebruiken volgens mij.
Ik heb me direct geabonneerd op je kanaal Dennis! Je fantastische fimpjes waren me al in 4 andere shooter/rpg topics opgevallen en ik bewonder je volhardendheid. Ik beloof voortaan op alle ads in je filmpjes te klikken zodat je van Youtube een fulltime baan kan maken en ons meerdere malen per dag van filmpjes kan voorzien!
^^ Zo zeg, wat zijn jullie aardig. 
Even voor diegene die net als ik onderstaande wilde weten:
Arma 3 is even wennen als je andere FPS'en/simulators bent gewend, het komt zonder introductie. Maar, als je de showcases en challenges een aantal keer doet en de controls leert, dan gaat het toch nog nog redelijk snel.
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb hem gewoon gekocht namelijk.SanderTje! schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:02:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in Arma III en zag op Green Man Gaming (http://www.greenmangaming...i-limited-deluxe-edition/) de (zoals uit de URL af te leiden) limited deluxe edition.
Yep
Ja
-Zeikmodus aan-SanderTje! schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:59:
^^ Zo zeg, wat zijn jullie aardig.
[...]
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb hem gewoon gekocht namelijk.Arma 3 is even wennen als je andere FPS'en/simulators bent gewend, het komt zonder introductie. Maar, als je de showcases en challenges een aantal keer doet en de controls leert, dan gaat het toch nog nog redelijk snel.
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen de showcases doen en gewoon zichzelf online katapulteren (ik heb er echt geen andere woorden voor) om vervolgens alles te gaan vragen, het liefst op het moment dat je aangevallen wordt door 12 tanks.
Ik heb me sinds eergisteren gewaagd aan de Sa-matra versie van wasteland en het valt me op hoeveel Arma gameplay vragen er in de chat gesteld worden. Dan hebben we het niet eens over de wasteland specifieke vragen. Normaal ben ik niet te beroerd om antwoord te geven op de zoveelste grammaticale incorrecte "hoo can i wep switch" of "do gun shoot in water?" maar het wordt te gortig. Men moet maar eens begrijpen dat de tutorials of showcases liever gezegd in dit spel er niet voor Jan Doedel zijn. Read the fucking manual. Ik ben geen online ingame tech-support.
of je hebt van die zogenaamde Tugachevs die alle heli's en vliegtuigen binnen no time na opstijgen weer aan de grond krijgen, kapot welteverstaan. Je begeeft je dan in een wereld waar je liever alleen bent omdat je teamgenoten gevaarlijker voor zichzelf en voor jou zijn dan je vijand....

Tja, 3 keer getracht met een heli mee te vliegen en 3x zijn we gecrashed.
Zelf heb ik allerlei single player missies gedaan met een chopper. Joystick erbij is een must wat mij betreft!
Zelf heb ik allerlei single player missies gedaan met een chopper. Joystick erbij is een must wat mij betreft!
Iedereen verklaart me altijd voor gek, maar ik was stiekem wel een fan van de verplichte tutorials in America's Army. Oh, jij wil een special forces dude zijn? Dan ga je eerst maar eens een uur door het gras kruipen zonder dat iemand je ziet. Ik zou het wel wat vinden als er een centrale playerbase is (En aangezien steam wordt gebruikt moet dat sowieso te doen zijn, des noods gaat het via het player ID wat nu al gewoon bestaat), daar wordt gekeken of je bepaalde showcases hebt gedaan en dan in de missie in kunt stellen dat je uit een helicopter gegooid wordt als je het ding niet hebt gedaan. Heb nog veel liever dat alleen mensen in pilots slots kunnen vliegen en dan pilots slots gewoon greyed out zijn. Zelfde mag gelden voor snipers (Met het liefst zo'n kut mogelijke showcase zodat alle 360noscopeheadshots snipers ook wat vermeden worden) en crewman (Oh, jij wil gunnen in een tank? Leer dan eerst maar eens hoe je zo'n ding gebruikt).Nickbn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:34:
[...]Men moet maar eens begrijpen dat de tutorials of showcases liever gezegd in dit spel er niet voor Jan Doedel zijn. Read the fucking manual. Ik ben geen online ingame tech-support.
Het daadwerkelijke vliegen in Arma 3 stelt niet zo veel voor. Zelfs Dennis kan het! Hoppakee, beetje rondvliegen, autohover aan het dan throttle omlaag. Fatsoenlijk vliegen is een ander verhaal, maar is vooral met de kleinere helicopters ook niet heel moeilijk. Moet wel zeggen dat ik zelf nu met joystick vlieg omdat ik het leuker vind, maar vliegen met muis+tobo is veel makkelijker. Dat is overigens in de meeste games zo: Tenzij de controls heel realistisch zijn is een muis gewoon preciezer. Pedals zijn wel ideaal om als analoge input te hebben.Piekartz87 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:41:
Tja, 3 keer getracht met een heli mee te vliegen en 3x zijn we gecrashed.
Op mijn gashendel zit een "axis" voor de pedalen. En ik ben blijkbaar heel anders want met tobo/muis kan ik geen heli besturen op een fatsoenlijke manier. En autohover gebruik ik niet als tool om te landen. Alleen als ik op een paar meter hoogte zit voor het gemak/veiligheid.
Ik ga vanavond nog even tactische landingen oefenen. (zsm de heli neerzetten op precies de plek die ik wil).
(voor de duidelijkheid, die 3x crashen was ik niet he
)
Ik ga vanavond nog even tactische landingen oefenen. (zsm de heli neerzetten op precies de plek die ik wil).
(voor de duidelijkheid, die 3x crashen was ik niet he
Dat was zo baasAdanteh schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Iedereen verklaart me altijd voor gek, maar ik was stiekem wel een fan van de verplichte tutorials in America's Army. Oh, jij wil een special forces dude zijn? Dan ga je eerst maar eens een uur door het gras kruipen zonder dat iemand je ziet.
Dennis is gewoon de nieuwe Jackie Chan. Doet al zijn acting/stunts/producing/etcetc zelf.Adanteh schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Het daadwerkelijke vliegen in Arma 3 stelt niet zo veel voor. Zelfs Dennis kan het! Hoppakee, beetje rondvliegen, autohover aan het dan throttle omlaag. Fatsoenlijk vliegen is een ander verhaal, maar is vooral met de kleinere helicopters ook niet heel moeilijk. Moet wel zeggen dat ik zelf nu met joystick vlieg omdat ik het leuker vind, maar vliegen met muis+tobo is veel makkelijker. Dat is overigens in de meeste games zo: Tenzij de controls heel realistisch zijn is een muis gewoon preciezer. Pedals zijn wel ideaal om als analoge input te hebben.
Vooral zo door gaan Dennis. Niks van die haters aantrekken
Heb erg genoten van je parajump filmpje, wanneer komt het landen in een rijdende flatbed?
[ Voor 3% gewijzigd door chiIIed op 14-10-2013 16:37 ]
Arma 3 was inderdaad erg mooi bezig voor dat, had de meeste training gevolgdchiIIed schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Dat was zo baas. Die medic training ook. Eerst uurtje een 'les volgen'. Toetsje maken, practice tutorial doen. En je kon voortaan op E drukken bij dooie ventjes
![]()
[...]
Dennis is gewoon de nieuwe Jackie Chan. Doet al zijn acting/stunts/producing/etcetc zelf.![]()
Vooral zo door gaan Dennis. Niks van die haters aantrekken
Inderdaad. De hoeveelheid lui die voor een lone-wolf-sniper gaan ingame is ongekend. Vooral als je Domination co-op speelt en je hoort alle kinders over het net heen en weer lullen. En ja hoor, daar zijn de sniperkiddies met hun ghillies en Lynx of M320. "just go, ill provide sniper support". Het gepiep verraad al dat we te maken hebben met iemand die de cito toets nog minstens 5 jaar voor zich heeft liggen. "Are you sure you can cover me?" "Yes I am a good sniper". Bij de eerste bewegende target als ik aan het herladen ben hoor ik 7 schoten van achter mij en 0 raak. De AI is niet onder de indruk. We zijn op een afstand van nog geen 600 meter en meneer de elite sniper trekt het al niet meer. "I cant hit him, he moves / he lags/ whateverusayitsnotmyfault". Om mijzelf te beschermen van onze topschutter en verdere ridiculisatie van de vijand te voorkomen draai ik om en schiet ik 'm (puur toevallig en geluk van die afstand) in 4 schoten neer. Meneer is boos en schreeuwt moord en brand over de global channel. Niet veel later poogt meneer de elitesniper (nu meneer de elite-piloot) een kamikaze-actie met het doel tot het opruimen van ondergetekende. Zo elite als meneer was in zijn sniper-rol zo elite is hij in het helikopteren. Hij mist mij (volgens hemzelf op een haar na) met zo'n 200 meter. De ragequit geeft aan dat ik mijn doel eindelijk heb bereikt. Arma 3 is weer een stukje veiliger geworden. De server heeft weer rust. Voor nu.......Adanteh schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Heb nog veel liever dat alleen mensen in pilots slots kunnen vliegen en dan pilots slots gewoon greyed out zijn. Zelfde mag gelden voor snipers (Met het liefst zo'n kut mogelijke showcase zodat alle 360noscopeheadshots snipers ook wat vermeden worden)
Bovenstaand verhaal is op "waarheid" gebaseerd. Helaas komt het nog dagelijks voor dat "serieuze"spelers geconfronteerd worden met dit soort praktijken. Dit kan zo niet langer. U kunt helpen door een kleine donatie te schenken aan stichting A3ZK3*. Hiermee zorgt u ervoor dat dit soort praktijken kunnen worden aangepakt. Dank u wel.
*A3ZK3 staat voor Arma 3 Zonder Kloterige Kut Koters en is geregistreerd handelsmerk. Ingeschreven op kvk nr 593758348. Bovenstaande tekst dient vooral niet enigszins toch serieus genomen te worden
[ Voor 1% gewijzigd door Nickbn op 15-10-2013 15:58 . Reden: Joschaap en de interpretatie van de donkere kamer van Damokles ]
Ik neem aan dat zulk volk geen idee heeft van de range settings op zo'n wapen
Welkom bij de post-DayZ-era.Nickbn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:47:
[...]
Inderdaad. De hoeveelheid lui die voor een lone-wolf-sniper gaan ingame is ongekend. Vooral als je Domination co-op speelt en je hoort alle kinders over het net heen en weer lullen. En ja hoor, daar zijn de sniperkiddies met hun ghillies en Lynx of M320. "just go, ill provide sniper support". Het gepiep verraad al dat we te maken hebben met iemand die de cito toets nog minstens 5 jaar voor zich heeft liggen. "Are you sure you can cover me?" "Yes I am a good sniper". Bij de eerste bewegende target als ik aan het herladen ben hoor ik 7 schoten van achter mij en 0 raak. De AI is niet onder de indruk. We zijn op een afstand van nog geen 600 meter en meneer de elite sniper trekt het al niet meer. "I cant hit him, he moves / he lags/ whateverusayitsnotmyfault". Om mijzelf te beschermen van onze topschutter en verdere ridiculisatie van de vijand te voorkomen draai ik om en schiet ik 'm (puur toevallig en geluk van die afstand) in 4 schoten neer. Meneer is boos en schreeuwt moord en brand over de global channel. Niet veel later poogt meneer de elitesniper (nu meneer de elite-piloot) een kamikaze-actie met het doel tot het opruimen van ondergetekende. Zo elite als meneer was in zijn sniper-rol zo elite is hij in het helikopteren. Hij mist mij (volgens hemzelf op een haar na) met zo'n 200 meter. De ragequit geeft aan dat ik mijn doel eindelijk heb bereikt. Arma 3 is weer een stukje veiliger geworden. De server heeft weer rust. Voor nu.......
Bovenstaand verhaal is op waarheid gebaseerd. Helaas komt het nog dagelijks voor dat "serieuze"spelers geconfronteerd worden met dit soort praktijken. Dit kan zo niet langer. U kunt helpen door een kleine donatie te schenken aan stichting A3ZK3*. Hiermee zorgt u ervoor dat dit soort praktijken kunnen worden aangepakt. Dank u wel
*A3ZK3 staat voor Arma 3 Zonder Kloterige Kut Koters en is geregistreerd handelsmerk. Ingeschreven op kvk nr 593758348.
Kuch kuch. Het komt nu meer voor, maar gebeurde ook gewoon toen DayZ nog lang niet uit was.
ik lees tegenwoordig gewoon over dat gejammer van de 'armchair-veterans' heen. Het gaat toch nooit ophouden, wat anderen er ook van zeggen of vinden..
De afgelopen week heb ik ter vergelijking weereens een weekje counterstrike en MW3 gespeeld. dan weet je pas echt dat het in arma met de kiddies en het gevloek echt wel meevalt..
servers met dingen in de naam als NO-FPS HIGH-LAG (lol @ typo -> http://arma3.swec.se/server/data/40848) of andere FPS Shooter taal in de titel gewoon even overslaan en dan heb je vaak prima games
het is ook leuk om op reddit een groepje op te zoeken en daareens een missie of 2 mee te draaien als infantry/support. alleen zitten er soms wel clubs tussen met erg vergaande regeltjes
De afgelopen week heb ik ter vergelijking weereens een weekje counterstrike en MW3 gespeeld. dan weet je pas echt dat het in arma met de kiddies en het gevloek echt wel meevalt..
servers met dingen in de naam als NO-FPS HIGH-LAG (lol @ typo -> http://arma3.swec.se/server/data/40848) of andere FPS Shooter taal in de titel gewoon even overslaan en dan heb je vaak prima games
het is ook leuk om op reddit een groepje op te zoeken en daareens een missie of 2 mee te draaien als infantry/support. alleen zitten er soms wel clubs tussen met erg vergaande regeltjes
[ Voor 15% gewijzigd door JoSchaap op 15-10-2013 15:57 ]
op reddit een groepje zoeken? Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Ik zou er echt nooit en ten nimmer aandenken om daarheen te gaan voor een potje Arma
Gewoon laagdrempelig een keer een missie spelen, wat prima is. Geen absurd milsim gedoe, maar wel gewoon toffe teamwork. Één probleem: Omdat er constant nieuwe mensen bij komen is de setup time echt gigantisch lang en is er vaak nogal wat onduidelijkheid over de regels en dergelijke.
reddit groups: https://docs.google.com/s...ZWRWWGdUWElFYmpkQWc#gid=0
overigens is de campaign nu op DEVbranch
http://dev.arma3.com/sitrep-00030
http://dev.arma3.com/sitrep-00030
Today is a pretty big day on devbranch, with us staging the "Survive" sandbox content and new rain technology! By sandbox content we mean the new weapons, characters and static objects - basically everything except for the campaign scenarios themselves. The latter may be staged for a brief period ahead of release, but we are still evaluating that option. If we do, we would kindly ask you to not spoil the experience for others with any discoveries made in devbranch data.
[ Voor 72% gewijzigd door JoSchaap op 15-10-2013 16:34 ]
Voortaan eventjes dubbelchecken als je dit soort dingen roept Joschaap? informatie is onjuist. Dat kan je overigens in je eigen quote al terugzien. LievJoSchaap schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:32:
reddit groups: https://docs.google.com/s...ZWRWWGdUWElFYmpkQWc#gid=0
basically everything except for the campaign scenarios themselves. The latter may be staged for a brief period ahead of release, but we are still evaluating that option.
[ Voor 0% gewijzigd door Nickbn op 15-10-2013 22:23 . Reden: Joschaap liev ]
&Nickbn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:34:
-Zeikmodus aan-
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen de showcases doen en gewoon zichzelf online katapulteren (ik heb er echt geen andere woorden voor) om vervolgens alles te gaan vragen, het liefst op het moment dat je aangevallen wordt door 12 tanks.
Ik heb me sinds eergisteren gewaagd aan de Sa-matra versie van wasteland en het valt me op hoeveel Arma gameplay vragen er in de chat gesteld worden. Dan hebben we het niet eens over de wasteland specifieke vragen. Normaal ben ik niet te beroerd om antwoord te geven op de zoveelste grammaticale incorrecte "hoo can i wep switch" of "do gun shoot in water?" maar het wordt te gortig. Men moet maar eens begrijpen dat de tutorials of showcases liever gezegd in dit spel er niet voor Jan Doedel zijn. Read the fucking manual. Ik ben geen online ingame tech-support.
of je hebt van die zogenaamde Tugachevs die alle heli's en vliegtuigen binnen no time na opstijgen weer aan de grond krijgen, kapot welteverstaan. Je begeeft je dan in een wereld waar je liever alleen bent omdat je teamgenoten gevaarlijker voor zichzelf en voor jou zijn dan je vijand....
&Adanteh schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Iedereen verklaart me altijd voor gek, maar ik was stiekem wel een fan van de verplichte tutorials in America's Army. Oh, jij wil een special forces dude zijn? Dan ga je eerst maar eens een uur door het gras kruipen zonder dat iemand je ziet. Ik zou het wel wat vinden als er een centrale playerbase is (En aangezien steam wordt gebruikt moet dat sowieso te doen zijn, des noods gaat het via het player ID wat nu al gewoon bestaat), daar wordt gekeken of je bepaalde showcases hebt gedaan en dan in de missie in kunt stellen dat je uit een helicopter gegooid wordt als je het ding niet hebt gedaan. Heb nog veel liever dat alleen mensen in pilots slots kunnen vliegen en dan pilots slots gewoon greyed out zijn. Zelfde mag gelden voor snipers (Met het liefst zo'n kut mogelijke showcase zodat alle 360noscopeheadshots snipers ook wat vermeden worden) en crewman (Oh, jij wil gunnen in een tank? Leer dan eerst maar eens hoe je zo'n ding gebruikt).
Het daadwerkelijke vliegen in Arma 3 stelt niet zo veel voor. Zelfs Dennis kan het! Hoppakee, beetje rondvliegen, autohover aan het dan throttle omlaag. Fatsoenlijk vliegen is een ander verhaal, maar is vooral met de kleinere helicopters ook niet heel moeilijk. Moet wel zeggen dat ik zelf nu met joystick vlieg omdat ik het leuker vind, maar vliegen met muis+tobo is veel makkelijker. Dat is overigens in de meeste games zo: Tenzij de controls heel realistisch zijn is een muis gewoon preciezer. Pedals zijn wel ideaal om als analoge input te hebben.
Voor wat het waard is : Ik voel jullie pijn, want al die rare gasten die jullie tegen zijn gekomen lopen ook rond in andere games helaasNickbn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:47:
Inderdaad. De hoeveelheid lui die voor een lone-wolf-sniper gaan ingame is ongekend. Vooral als je Domination co-op speelt en je hoort alle kinders over het net heen en weer lullen. En ja hoor, daar zijn de sniperkiddies met hun ghillies en Lynx of M320. "just go, ill provide sniper support". Het gepiep verraad al dat we te maken hebben met iemand die de cito toets nog minstens 5 jaar voor zich heeft liggen. "Are you sure you can cover me?" "Yes I am a good sniper". Bij de eerste bewegende target als ik aan het herladen ben hoor ik 7 schoten van achter mij en 0 raak. De AI is niet onder de indruk. We zijn op een afstand van nog geen 600 meter en meneer de elite sniper trekt het al niet meer. "I cant hit him, he moves / he lags/ whateverusayitsnotmyfault". Om mijzelf te beschermen van onze topschutter en verdere ridiculisatie van de vijand te voorkomen draai ik om en schiet ik 'm (puur toevallig en geluk van die afstand) in 4 schoten neer. Meneer is boos en schreeuwt moord en brand over de global channel. Niet veel later poogt meneer de elitesniper (nu meneer de elite-piloot) een kamikaze-actie met het doel tot het opruimen van ondergetekende. Zo elite als meneer was in zijn sniper-rol zo elite is hij in het helikopteren. Hij mist mij (volgens hemzelf op een haar na) met zo'n 200 meter. De ragequit geeft aan dat ik mijn doel eindelijk heb bereikt. Arma 3 is weer een stukje veiliger geworden. De server heeft weer rust. Voor nu.......
Bovenstaand verhaal is op "waarheid" gebaseerd. Helaas komt het nog dagelijks voor dat "serieuze"spelers geconfronteerd worden met dit soort praktijken. Dit kan zo niet langer. U kunt helpen door een kleine donatie te schenken aan stichting A3ZK3*. Hiermee zorgt u ervoor dat dit soort praktijken kunnen worden aangepakt. Dank u wel.
*A3ZK3 staat voor Arma 3 Zonder Kloterige Kut Koters en is geregistreerd handelsmerk. Ingeschreven op kvk nr 593758348. Bovenstaande tekst dient vooral niet enigszins toch serieus genomen te worden

- De "Ik zie een berg/dak/kraan/gebouw en een Recon/Sniper kit in het spel dus ik ga gewoon lekker heel de ronde ergens nutteloos stoer snipen!" kiddo's
Vooral geweldig als ze daar allerlei vliegspul voor misbruiken om net op dat eene hoge plekje te komen waar ze extra nutteloos zijn...

- De "IK WIL OOK EENS VLIEGEN! :(" kiddo's die lekker met een volle heli neerstorten of op de kop landen nog voordat ze opstijgen

- Met een tank keihard naar een groep van vijanden die allen een RPG hebben ? Waarom niet ?! Gewoon doen!

- Enz... enz...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bij Arma 3 moet je denk ik weten dat het geen 'arcade'-spelletje is. En daar laat Arma 3 misschien zelf ook iets liggen; door duidelijke trainingen/introducties aan te bieden 'to get you started' kun je al heel veel bereiken - ik denk dat het belangrijk is namelijk dat je de community toch een handje helpt door z'n gebruikers een beetje op te voeden. Een ieder die zonder enige achtergrondkennis van Arma 3 dat spel opstart gaat die mensen behoorlijk irriteren die wel wat weten over Arma 3 als ze net daarvoor Battlefield of Call of Duty hebben gedaan wat een compleet andere insteek heeft.[b]nero355 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 03:36:
Voor wat het waard is : Ik voel jullie pijn, want al die rare gasten die jullie tegen zijn gekomen lopen ook rond in andere games helaas![]()
- De "Ik zie een berg/dak/kraan/gebouw en een Recon/Sniper kit in het spel dus ik ga gewoon lekker heel de ronde ergens nutteloos stoer snipen!" kiddo's
Vooral geweldig als ze daar allerlei vliegspul voor misbruiken om net op dat eene hoge plekje te komen waar ze extra nutteloos zijn...
- De "IK WIL OOK EENS VLIEGEN! :(" kiddo's die lekker met een volle heli neerstorten of op de kop landen nog voordat ze opstijgen
- Met een tank keihard naar een groep van vijanden die allen een RPG hebben ? Waarom niet ?! Gewoon doen!
- Enz... enz...
Oftewel: de leercurve is vrij pittig en ik denk dat het spel daarin niet echt voorziet. Das prima, maar noem het dan geen 'game' maar alleen een simulator en laat game achterwege. Ik zie het al voor mij: Flight Simulator online doen met mensen die altijd invliegen op anderen...
Dus, mocht je weer een halve idioot tegenkomen online, dan weet je waar je ongeveer mee te maken hebt (denk ik)
Uiteraard just my 2 cents als nieuwe speler van Arma 3 die wel wat over de achtergrond heeft gelezen

[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 16-10-2013 12:59 ]
Arma 3 laat wel meer liggen 
Het is helemaal mijn game, alles wat ik leuk vind zit erin. De uitvoering is alleen niet optimaal. Hoe vaak ik wel niet dood ben gegaan door een bug.. Met name deel 2 is daar sterk in. Ben ik in een voertuig eindelijk aangekomen op mijn doel. Wordt ik ineens gelanceerd, 100 meter de lucht in. Dood...
Speel dit soort game al sinds operation flashpoint. Hopelijk blijft de serie nog lang doorgaan.
Ik voorzie een versie met de oculus rift
Het is helemaal mijn game, alles wat ik leuk vind zit erin. De uitvoering is alleen niet optimaal. Hoe vaak ik wel niet dood ben gegaan door een bug.. Met name deel 2 is daar sterk in. Ben ik in een voertuig eindelijk aangekomen op mijn doel. Wordt ik ineens gelanceerd, 100 meter de lucht in. Dood...
Speel dit soort game al sinds operation flashpoint. Hopelijk blijft de serie nog lang doorgaan.
Ik voorzie een versie met de oculus rift
Ik vind arma 3 opzich best wel een prima game, het gene waar ik echter mij het meest aan erger zijn de vreselijk slechte hitmarkers. Of eigenlijk vooral de terugkoppeling van die registratie. De doodgaan animaties zijn vreemd en vaak enorm vertraagd waardoor je vaak niet zeker weet of je iemand nou wel of niet goed geraakt hebt.
Enige echte gripe die ik heb met Arma3 is nogsteeds de stuntelige movement en controls. Vloeiender zou zoveel toevoegen aan realisme. Maar toch trekt Arma3 me enorm aan. Kan dan ook niet wachten op de campaign modussen.
Online speel ik vooral TDM door gemis van vastte spelers om afentoe een match mee te joinen.
Online speel ik vooral TDM door gemis van vastte spelers om afentoe een match mee te joinen.
Helemaal met je eens, voor wat betreft de controls en de moves. Hoe vaak ik al niet doodgegaan ben omdat ik weer achterlijk ìn een steen terecht kwam, of dat ik weer eens niet op kon staan en daarom het loodje legde. Je bent nooit 100% één met de controls zodat je je helemaal kunt focussen op je spel.Sn0wblind schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:55:
Enige echte gripe die ik heb met Arma3 is nogsteeds de stuntelige movement en controls. Vloeiender zou zoveel toevoegen aan realisme. Maar toch trekt Arma3 me enorm aan. Kan dan ook niet wachten op de campaign modussen.
Maar toch, het spel pakt je. Onze favorieten zijn de Wastelands van Sa-Matra met lekker veel actie. Tevens ziet ArmA er echt prachtig uit en biedt eindelijk een ècht ander alternatief voor de MW's en BF's. Als je dan dit met BF4 vergelijkt is dat ook weer erg arcade, wat in vergelijking met MW weer 'realistisch' is ...
Ik kan na 140 uur spelen nog steeds genieten van het in het donker rondkijken naar de tracers die afketsen op de heuvels
[ Voor 5% gewijzigd door BobB op 20-10-2013 12:20 ]
ik zal later wel even een update posten, helaas door prive omstandigheden en een autoongeluk afgelopen weekend even geen tijd meer voor gehad. maar ik ben niet de enige die eraan werktVerwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:55:
JoSchaap, hoe gaat het eigenlijk met Wasteland?
Verwijderd
Cheers, want er is op dit moment niet veel te doen in de multiplayer behalve CTI.JoSchaap schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:49:
[...]
ik zal later wel even een update posten, helaas door prive omstandigheden en een autoongeluk afgelopen weekend even geen tijd meer voor gehad. maar ik ben niet de enige die eraan werkt
klopt altis is gewoon nog een beetje te lomp groot en ongeoptimaliseerd. we geven het niet op maar ondertussen ben ik vandaag wel druk geweest met een stratis port.
de GoT serve draait nu een prerelease (v0.9c) op stratis met max 72 slots

[ Voor 14% gewijzigd door JoSchaap op 21-10-2013 18:09 ]
Verwijderd
Precies hetzelfde probleem bij Sa-Matra, komt het door de hoeveelheid objecten op de map?JoSchaap schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:09:
klopt altis is gewoon nog een beetje te lomp groot en ongeoptimaliseerd. we geven het niet op maar ondertussen ben ik vandaag wel druk geweest met een stratis port.
[afbeelding]
Nee dat hebben we al opgelost
maar de omvang is gewoon te groot. Je bent zo 30min aan het rijden naar een missie en komt nooit iemand tegen als e minder dan 100 man ingame is 
Het aantal gelijktijdige missies zullen we voor altis ophogen maar het neemt niet weg dat het allemaal wel erg groot is
Het aantal gelijktijdige missies zullen we voor altis ophogen maar het neemt niet weg dat het allemaal wel erg groot is
Goed bezig JoSchaap 
Het moet wel leuk blijven, dus misschien is Stratis gewoon het beste om op te blijven voorlopig. Ik kom binnenkort weer eens langs op de server.
Het moet wel leuk blijven, dus misschien is Stratis gewoon het beste om op te blijven voorlopig. Ik kom binnenkort weer eens langs op de server.
Ik vindt het zo jammer dat er naar mijn idee de release het een beetje verpest heeft voor de meeste spelers.
Jammer. Ik hoop dat zo dat er iets komt wat de spelers weer aantrekt om terug te komen.
Iets als DayZ maar dat gaat denk ik niet meer gebeuren
Jammer. Ik hoop dat zo dat er iets komt wat de spelers weer aantrekt om terug te komen.
DEVbranch heeft de campaign nu echt! 
altis heeft de ui redesign al en vanavond hoop ik de stratis versie goed te keuren (eerst even testen)
https://github.com/A3Wast..._Wasteland.Stratis/pull/6

verder gaat het werk aan de missie goed24-10-2013
EXE rev. 111518
Size: ~326 MB
Added: Campaign episode “Survive”
Please consider carefully whether you’d like to test this version here now - or would rather wait for the release on Oct 31.
There are known issues related to weapon persistence while progressing through the episode. We are mostly interested in issues related to progression at this stage (e.g. getting stuck entirely).
Known issue: inconsistencies between (English) subtitles and voice-overs
Added: 3 new music “Survive” tracks
Fixed: Missing tasks for clients Joined In Progress with disabled AI in Headhunters and both Escape missions
Fixed: Duplicated class names in music selection list
Added: New UI icon for DMS optics
Fixed: Repair icon position
AI turret control improved
Save / Load while reloading doesn't break the game anymore. Older saves might not work correctly
altis heeft de ui redesign al en vanavond hoop ik de stratis versie goed te keuren (eerst even testen)
https://github.com/A3Wast..._Wasteland.Stratis/pull/6
[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 24-10-2013 17:32 ]
Klopt, heb echt het gevoel dat ze een onaf product hebben geleverd. Ze fixen nog steeds enorme kritische problemen met patches.. dat kan echt niet voor een spel dat al zo lang uit is. Het is natuurlijk goed dat ze het doen, maar als je het mij vraagt hadden ze het beter later kunnen uitbrengen.Basxt schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:38:
Ik vindt het zo jammer dat er naar mijn idee de release het een beetje verpest heeft voor de meeste spelers.
Wij, als mensen die het van te voren al wilden kopen boeit het niet zo wanneer ze het fixen, maar als ik dit spel koop als beginneling zou ik mij echt genaaid voelen.
Hieronder in de spoiler tag mijn conclusie van het eerste deel van de campaign. Als je niet wil lezen over de campaign, klik dan aub niet op de zwarte tekst.
spoiler: Campaign content
Survive.
Voordat je begint te lezen van deze hele lap tekst: Dit is mijn mening op ongenuanceerde wijze geplaatst in staat van slaaptekort.
Je zou al een conclusie kunnen trekken als je de tijd tussen het bericht van JoSchaap en mij neemt als maatstaf. Haal daar nog eens 4 uur biertjestijd vanaf en je hebt een aardig accurate weergave van de lengte van dit stukje van de campaign. Zoals sommigen verwachtten, inderdaad, te kort.
Ik begrijp wel dat dit slechts maar een klein deel is van de campaign. Survive, adapt, win. Er komen naar verluidt nog minstens 2 delen als ik het mag geloven. Als die allen dezelfde lengte hebben als "survive" dan voorspel ik niet veel goeds.
De campaign an sich.
Geen training. De eerste missie is de eerste 5 minuten rustig maar gooit je daarna al in het diepe. Hoe diep? Nou, zo'n halve meter diep. Voor de metaforische niet-zwemmers onder ons houdt dat in dat je er aan kan gaan. Voor de mensen die dayz hebben gespeeld, wasteland kennen en wat Arma3 achter de kiezen - appeltje eitje.
De AI heeft een globale setting "dom" gekregen. Zelden ben ik bij een normale missie of online beloond met het recht in de gezicht van de vijand te kijken op 70 meter. Beloond met een kogel tussen mn ogen. De AI schiet en raakt meteen. Bij de campaign niet. De AI schiet, en schiet, en schiet. Ik ging niet dood. "meen je dit nou?" dacht ik bij mijzelf. Ja het spel meent het echt. de AI kan NIET schieten. Stukje spanning weg.
Over de voice acting kan ik enorm uitweiden, maar het is in ieder geval beter dan Arma2. Het is beter dan Arma1 en komt niet in de buurt van OFP of Arma:cwc. Het is voldoende.
Het spel geeft in een soort beperkte sandbox/achtige structuur een aantal missies weer. Je komt steeds na elke missie terug bij Camp Maxwell en moet dan van punt A naar B lopen om de volgende missie te beginnen. Het idee is leuk, maar de uitvoering is belabberd. Had het dan gehouden bij een menu met video in plaats van dat je nu je karakter moet laten rennen van steeds dezelfde punten door de base waarbij het heen en weer rennen toch geen meerwaarde heeft. Afijn, keuze van de developers.
De missies zelf zijn kort en kennen allemaal de belabberd mikkende AI. Je mag dus wat fouten maken. De missies duren allemaal niet langer dan 15 minuten per stuk en focussen zich voor 90% op infanterie actie. Je keuze is beperkt. Je volgt in grote lijnen de waypoints van de AI commander, maar als je daarvan afwijkt en van een afstandje gaat schieten kan je al aardig winnen. De missies zijn zo gemaakt dat de meeste gevechten zich op een afstand van niet meer dan 100 meter afspelen. Makkie voor de veteraan, makkie voor de nieuweling van Arma.
Het verhaal kent gaten. Ik wil niet overkomen alsof ik een doorgewinterde oorlogsveteraan ben, maar sommige protocolllen en doctrines / handelswijzes in de campaign zijn mij onbekend en volgen basis militaire logica niet. Op een gegeven moment wordt je geintroduceerd aan een verzetsstrijder die een aparte model en naam heeft, maar die sterft nog geen minuut later. Je raakt niet meer bekend met de karakters en zij kennen daarom ook geen diepgang. Pas op het allerlaatste momentje wordt er een klein beetje geteased naar meer diepgang, maar dit eindigt abrupt met de mededeling "to be continued".
Nergens voel ik daadwerkelijk het label "survive" echt in de essentie van het woord terugkomen in deze campaign. Ik had verwacht dat het meer op echt overleven zou aankomen. Uit je doppen kijken en bij elke stap nerveus zijn zoals je bij DayZ kan zijn als je volledige gear hebt en die niet kwijt wil. Het is meer een "regroup and escape" label, maar de marketingafdeling van Bohemia lijkt van de slag "Praat groots, lever weinig". Jammer. Een gemiste kans.
Kort. Kort kort kort. De campaign is te kort. Ik weet dat er nog minstens 2 andere delen komen, maar als deze gelijke lengte kennen dan is dit nog steeds te kort. Ik kan nu in mijn staat van slaapdeprivatie minstens 5 missies bedenken die in dit deel van de campaign ingevouwen zouden kunnen worden. In deze missies is meer ruimte voor het uitdiepen van de karakters en aanpassen van de actie zodat de gamer serieus wordt meegenomen in iets wat men een "verhaal" zou kunnen noemen. Nu in deze staat schort het daar enorm aan in de campaign.
Al met al ben ik niet onder de indruk, maar ik ben ook iemand die misschien wat kritischer is geworden in de loop der jaren. Ik ben verwend met steeds betere storytelling in games met de laatste jaren. In deze game is daar serieus nog ruimte voor (aub Bohemia Interactive, als jullie dit lezen, ik stel mijzelf GRATIS beschikbaar voor wat suggesties voor verbeteringen zonder aan militair realisme in het verhaal en de actie in te hoeven leveren, stuur een DM of mailtje).
Ik heb geen kennis van processen of workflow in de game industrie. Ik heb echter wél ervaring in het maken van missies in ofp arma1/arma2 en arma3. Ik heb enigszins een idee van hoe de workflow is van het bedenken van een missie in je hoofd tot aan het daadwerkelijke spelen van je missie door anderen en ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat deze campaign een ontwikkeltijd kent van langer dan 2 maanden met de hoeveelheid mensen die in de credits op mij worden afgevuurd. Er is naar mijn idee iets mis met de werkwijze en projectmanagement van de teams bij Bohemia. en quality assurance? Kom op zeg. Als ik fulltime betaald zou worden zou ik dit niet durven afleveren.
Een hele lap tekst door een chagrijn, betweter of criticaster-huilebalk noem het maar op. Maar ik had meer verwacht en ik gok dat anderen de mening met mij delen dat dit gewoonweg onvoldoende is. Geen dikke onvoldoende, maar meer een 4,5 / 5. Er is ruimte voor verbetering en ik weet dat de devs beter kunnen. Please. Make it happen. van de volgende episode mag ik toch wel meer verwachten
Tl;NG - Te kort, onrealistisch, valt net buiten de boot. Had meer verwacht.
Voordat je begint te lezen van deze hele lap tekst: Dit is mijn mening op ongenuanceerde wijze geplaatst in staat van slaaptekort.
Je zou al een conclusie kunnen trekken als je de tijd tussen het bericht van JoSchaap en mij neemt als maatstaf. Haal daar nog eens 4 uur biertjestijd vanaf en je hebt een aardig accurate weergave van de lengte van dit stukje van de campaign. Zoals sommigen verwachtten, inderdaad, te kort.
Ik begrijp wel dat dit slechts maar een klein deel is van de campaign. Survive, adapt, win. Er komen naar verluidt nog minstens 2 delen als ik het mag geloven. Als die allen dezelfde lengte hebben als "survive" dan voorspel ik niet veel goeds.
De campaign an sich.
Geen training. De eerste missie is de eerste 5 minuten rustig maar gooit je daarna al in het diepe. Hoe diep? Nou, zo'n halve meter diep. Voor de metaforische niet-zwemmers onder ons houdt dat in dat je er aan kan gaan. Voor de mensen die dayz hebben gespeeld, wasteland kennen en wat Arma3 achter de kiezen - appeltje eitje.
De AI heeft een globale setting "dom" gekregen. Zelden ben ik bij een normale missie of online beloond met het recht in de gezicht van de vijand te kijken op 70 meter. Beloond met een kogel tussen mn ogen. De AI schiet en raakt meteen. Bij de campaign niet. De AI schiet, en schiet, en schiet. Ik ging niet dood. "meen je dit nou?" dacht ik bij mijzelf. Ja het spel meent het echt. de AI kan NIET schieten. Stukje spanning weg.
Over de voice acting kan ik enorm uitweiden, maar het is in ieder geval beter dan Arma2. Het is beter dan Arma1 en komt niet in de buurt van OFP of Arma:cwc. Het is voldoende.
Het spel geeft in een soort beperkte sandbox/achtige structuur een aantal missies weer. Je komt steeds na elke missie terug bij Camp Maxwell en moet dan van punt A naar B lopen om de volgende missie te beginnen. Het idee is leuk, maar de uitvoering is belabberd. Had het dan gehouden bij een menu met video in plaats van dat je nu je karakter moet laten rennen van steeds dezelfde punten door de base waarbij het heen en weer rennen toch geen meerwaarde heeft. Afijn, keuze van de developers.
De missies zelf zijn kort en kennen allemaal de belabberd mikkende AI. Je mag dus wat fouten maken. De missies duren allemaal niet langer dan 15 minuten per stuk en focussen zich voor 90% op infanterie actie. Je keuze is beperkt. Je volgt in grote lijnen de waypoints van de AI commander, maar als je daarvan afwijkt en van een afstandje gaat schieten kan je al aardig winnen. De missies zijn zo gemaakt dat de meeste gevechten zich op een afstand van niet meer dan 100 meter afspelen. Makkie voor de veteraan, makkie voor de nieuweling van Arma.
Het verhaal kent gaten. Ik wil niet overkomen alsof ik een doorgewinterde oorlogsveteraan ben, maar sommige protocolllen en doctrines / handelswijzes in de campaign zijn mij onbekend en volgen basis militaire logica niet. Op een gegeven moment wordt je geintroduceerd aan een verzetsstrijder die een aparte model en naam heeft, maar die sterft nog geen minuut later. Je raakt niet meer bekend met de karakters en zij kennen daarom ook geen diepgang. Pas op het allerlaatste momentje wordt er een klein beetje geteased naar meer diepgang, maar dit eindigt abrupt met de mededeling "to be continued".
Nergens voel ik daadwerkelijk het label "survive" echt in de essentie van het woord terugkomen in deze campaign. Ik had verwacht dat het meer op echt overleven zou aankomen. Uit je doppen kijken en bij elke stap nerveus zijn zoals je bij DayZ kan zijn als je volledige gear hebt en die niet kwijt wil. Het is meer een "regroup and escape" label, maar de marketingafdeling van Bohemia lijkt van de slag "Praat groots, lever weinig". Jammer. Een gemiste kans.
Kort. Kort kort kort. De campaign is te kort. Ik weet dat er nog minstens 2 andere delen komen, maar als deze gelijke lengte kennen dan is dit nog steeds te kort. Ik kan nu in mijn staat van slaapdeprivatie minstens 5 missies bedenken die in dit deel van de campaign ingevouwen zouden kunnen worden. In deze missies is meer ruimte voor het uitdiepen van de karakters en aanpassen van de actie zodat de gamer serieus wordt meegenomen in iets wat men een "verhaal" zou kunnen noemen. Nu in deze staat schort het daar enorm aan in de campaign.
Al met al ben ik niet onder de indruk, maar ik ben ook iemand die misschien wat kritischer is geworden in de loop der jaren. Ik ben verwend met steeds betere storytelling in games met de laatste jaren. In deze game is daar serieus nog ruimte voor (aub Bohemia Interactive, als jullie dit lezen, ik stel mijzelf GRATIS beschikbaar voor wat suggesties voor verbeteringen zonder aan militair realisme in het verhaal en de actie in te hoeven leveren, stuur een DM of mailtje).
Ik heb geen kennis van processen of workflow in de game industrie. Ik heb echter wél ervaring in het maken van missies in ofp arma1/arma2 en arma3. Ik heb enigszins een idee van hoe de workflow is van het bedenken van een missie in je hoofd tot aan het daadwerkelijke spelen van je missie door anderen en ik kan mij gewoonweg niet voorstellen dat deze campaign een ontwikkeltijd kent van langer dan 2 maanden met de hoeveelheid mensen die in de credits op mij worden afgevuurd. Er is naar mijn idee iets mis met de werkwijze en projectmanagement van de teams bij Bohemia. en quality assurance? Kom op zeg. Als ik fulltime betaald zou worden zou ik dit niet durven afleveren.
Een hele lap tekst door een chagrijn, betweter of criticaster-huilebalk noem het maar op. Maar ik had meer verwacht en ik gok dat anderen de mening met mij delen dat dit gewoonweg onvoldoende is. Geen dikke onvoldoende, maar meer een 4,5 / 5. Er is ruimte voor verbetering en ik weet dat de devs beter kunnen. Please. Make it happen. van de volgende episode mag ik toch wel meer verwachten
Tl;NG - Te kort, onrealistisch, valt net buiten de boot. Had meer verwacht.
Ik probeer allerlei steamworkshop missies uit. Eerst SP en dan wellicht CO-OP.
Heb een mooie helicopter missie gevonden. GhostHawk Shift. Helaas krijg ik elke keer een AA raket tegen mij aan (zal niet zeggen wanneer), ook al vlieg ik echt laag en popping flares. Blijven oefenen dan maar.
Heb een mooie helicopter missie gevonden. GhostHawk Shift. Helaas krijg ik elke keer een AA raket tegen mij aan (zal niet zeggen wanneer), ook al vlieg ik echt laag en popping flares. Blijven oefenen dan maar.
we hebben de eerste pre-release van A3Wasteland vrijgegeven na de hotfixes van vandaag. (v0.09d)
info enzo op: http://forums.a3wasteland.com/index.php?topic=68.0
belangrijkste aanpassingen:
- veel fixes die performance, server starttijd en clientsided fps verbeteren
- compleet vernieuwde user interface met intelligente shop NPC's
- de verschillende koopwaar is nu correct gebalanceerd tussen de 3 type winkels (Gun/General/Vehicle)
* * (Vehicleshop staat uit tot v1 ivm battleye en de clientsided vehiclespawner)
- wapens laten nu compatibele ammo zien die je meteen mee kunt kopen
- alle basebuilding parts zijn nu tevens te koop bij de general stores
- backpack waarmee je start is weer verkleind, wil je een grotere dan kun je die kopen.
ik heb op beide versies een server draaien, een op DEVbranch en een op STABLEbranch
beide draaien de vanilla A3Wasteland v0.9d missie met onderstaande settings:
- basesaving aan
- Veteran settings
- Side/Main missions op hard
- starttijd 5:00 am (daglicht)
- ammocache spawns uit
- basepart spawns uit
- startloadout 100$, 1x food, 1x water
servers vindt je hier:
77.249.173.19:2302
A3Wasteland Stratis (Daytime/BaseSaving/StableBranch)!
37.74.173.50:2302
A3Wasteland Stratis (Daytime/BaseSaving/DEVBranch)!
info enzo op: http://forums.a3wasteland.com/index.php?topic=68.0
belangrijkste aanpassingen:
- veel fixes die performance, server starttijd en clientsided fps verbeteren
- compleet vernieuwde user interface met intelligente shop NPC's
- de verschillende koopwaar is nu correct gebalanceerd tussen de 3 type winkels (Gun/General/Vehicle)
* * (Vehicleshop staat uit tot v1 ivm battleye en de clientsided vehiclespawner)
- wapens laten nu compatibele ammo zien die je meteen mee kunt kopen
- alle basebuilding parts zijn nu tevens te koop bij de general stores
- backpack waarmee je start is weer verkleind, wil je een grotere dan kun je die kopen.
ik heb op beide versies een server draaien, een op DEVbranch en een op STABLEbranch
beide draaien de vanilla A3Wasteland v0.9d missie met onderstaande settings:
- basesaving aan
- Veteran settings
- Side/Main missions op hard
- starttijd 5:00 am (daglicht)
- ammocache spawns uit
- basepart spawns uit
- startloadout 100$, 1x food, 1x water
servers vindt je hier:

Gaaf! Zijn er mensen die vanavond nog op een van deze servers gaan spelen? Dan wil ik ook wel meedoenJoSchaap schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:38:
we hebben de eerste pre-release van A3Wasteland vrijgegeven na de hotfixes van vandaag. (v0.09d)
[...]
servers vindt je hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:52:
FF in een tank rondrijden :
[video]
Wanneer komt de eerste DLC uit?
Heb er zin in.
troll
Ik zie het al voor me: Eerst helemaal verdwaald en kan die tank nergens vinden... Vervolgens aan de verkeerde kant proberen in te stappen.. Dan denken dat zijn W knopje kapot is omdat hij niet instant naar voren begint te rijden, maar weirde shit begint te roepen. Ondertussen afvragen waarom de ammo display bovenin kapot is.
Dan toch maar beetje random knopjes in drukken. Op het moment dat hij vol op die bobcat knalt komt hij er waarschijnlijk achter dat hij kan aangeven waar de driver heen gaat en dat hij naar de achterkant van de tank kijkt.
Dan lekker een stukje rijden... Komt hij eindelijk targets tegen, begint hij aggresief op die linker muisknop te ramnmen zonder te begrijpen waarom er geen shells worden afgeschoten. Vervolgens even zijn medespelers irriteren door CEASE FIRE! FIRE! CEASE FIRE! FIRE! CEASE FIRE! te spammen (Singleplayerlol)
Scherpe Dennis wordt ondertussen helemaal aggresief omdat de group leader wil dat hij op een APC in het westen schiet... Maar Dennis die blijft maar op die linker muis knop rammen en toch schiet die verdomme tank niet. Welke noob is nou weer vergeten eerst ammo in te laden?!
Dan toch maar beetje random knopjes in drukken. Op het moment dat hij vol op die bobcat knalt komt hij er waarschijnlijk achter dat hij kan aangeven waar de driver heen gaat en dat hij naar de achterkant van de tank kijkt.
Dan lekker een stukje rijden... Komt hij eindelijk targets tegen, begint hij aggresief op die linker muisknop te ramnmen zonder te begrijpen waarom er geen shells worden afgeschoten. Vervolgens even zijn medespelers irriteren door CEASE FIRE! FIRE! CEASE FIRE! FIRE! CEASE FIRE! te spammen (Singleplayerlol)
Scherpe Dennis wordt ondertussen helemaal aggresief omdat de group leader wil dat hij op een APC in het westen schiet... Maar Dennis die blijft maar op die linker muis knop rammen en toch schiet die verdomme tank niet. Welke noob is nou weer vergeten eerst ammo in te laden?!