Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als groot ArmA en Operation Flashpoint-fan heb ik het spel bestelt, maar nu ben ik een beetje teleurgesteld. Vooral in de AI.

Ik heb zo'n missie in de editor gemaakt waarbij ik 2 groepen tanks op elkaar "loslaat", maar er gebeurd op gunpoint bitter weinig. In ArmA schieten de AI-groepen elkaar helemaal lens, maar nu lijken ze elkaar vooral aan te staren :( Ook de soldaatjes doen bitter weinig.

-1, dus voor op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:10:
Ow en jo

zonder map spawnen vind ik wel errug hard d-;

als je maps kompass alles afpakt moet je eigenlijk wel ff gearsaving aandoen.

anders ben je eerste 8 uur zoeken en kan je weer overnieuw beginnen.
Altis is zo groot dat iets van navigatie echt een must is d-;
dit was uiteraard een foutje in de configs, vergeet niet dat het een testserver is en de missie gemiddeld 15x per dag vervangen wordt :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimml
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 10:37
Arma3 heeft hier altijd door de beta heen redelijk goed gedraaid, maar sinds release loopt de game rond een vast punt, ik denk 30-45 min vast tijdens het spelen van wasteland op de Sa-Matra versies. Hebben anderen ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 10:23
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:48:
Als groot ArmA en Operation Flashpoint-fan heb ik het spel bestelt, maar nu ben ik een beetje teleurgesteld. Vooral in de AI.

Ik heb zo'n missie in de editor gemaakt waarbij ik 2 groepen tanks op elkaar "loslaat", maar er gebeurd op gunpoint bitter weinig. In ArmA schieten de AI-groepen elkaar helemaal lens, maar nu lijken ze vooral aan te staren :( Ook de soldaatjes doen bitter weinig.

-1, dus voor op dit moment.
Heb je de fora al afgestruind naar een eventuele oplossing, want ik kan jouw probleem niet reproduceren; zojuist 20 tanks tegenover elkaar gezet en instant carnage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het is ws de behavour die fout stond of ze waren beide van dezelfde side? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Pimml schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:46:
Arma3 heeft hier altijd door de beta heen redelijk goed gedraaid, maar sinds release loopt de game rond een vast punt, ik denk 30-45 min vast tijdens het spelen van wasteland op de Sa-Matra versies. Hebben anderen ook last van dit probleem?
Ja ik heb hetzelfde! Ook is de fps in singleplayer er naar mijn idee op achteruit gegaan.
Hier al 2 vastlopers gehad. Is me eerder nog niet overkomen. Heb er momenteel 106 uur opzitten. Erg vreemd.

Had peformance winst verwacht ipv achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:54:
het is ws de behavour die fout stond of ze waren beide van dezelfde side? :)
Server nu down neem ik aan?

Vind het erg mooi worden.
Complimenten aan jou en je team.
Denk dat bijna de juiste balans erin zit. Alleen nog wat veel medgear tot nu toe.

Is het niet een idee dat iemand die geen medic is maar 25% kan healen of 4 keer zo lang ervoor nodig heeft als de combat medic.
Zelfde als de repairman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het probleem met de FaK's in vehicles (firstaidkits) is iets dat bis moet fixen, de locality klopt niet (oude bug hadden we eerder met wapens last van) waardoor je ze niet kunt verwijderen uit de voertuigen.

die dingen worden er niet door de missie ingestopt maar door de gameengine.

overigens hebben ze echt nog wel werk aan de engine want van threading is absoluut geen sprake..

ik draai op een i7 2600k op 5Ghz met 32GB DDR3-1600 geheugen, samsung 840pro ssd en 2x hd7850 (overclocked in crossfire) nog geen 11 fps als ik in de edito op preview klik en wat teams met elkaar laat vechten terwijl ik kijk.

gebruik van hardware tijdens dit gevecht?

- cpu 23%
- mem 5%
- gpus 25-45%

en dan heb ik het over een simpel iets dat we allemaal in de editor in elkaar kunnen stampen om te kijken (1 minute missie)

YouTube: Arma3 Editor - salt-flats battle

maargoed we komen er wel. al moeten we enorm inleveren op vehicle ammounts en heel wat hack-werk verrichte om het gebruik van slecht gecode bis_ functies te vermijden :)

server is effies down ja was afgeleid tijdens wat werkzaamheden. zal m zo weer aangooien

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 15-09-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:13
daar heb je ook wel een lomp gevecht neergezet.

Er is wel multithreading, hij schaalt goed naar 2 cores, 2 naar 3 heb je ook nog ietsje winst, daarna heb je er eigenlijk niks meer aan.

bij mijn quad zit ik op 50% load bij een lomp gevecht, ik heb dan ook geen hyperthreading die je usage cijfer effectief halveert.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik heb hem ook maar eens gekocht :).

Ik heb echter alleen vroeger OFP 1 veel gespeeld, is er enorm veel veranderd sindsdien of zou ik het binnen een weekje moeten kunnen oppakken?

Btw, bestaat die RTS mod ook voor ArmA series? Ik heb mij daar enorm mee vermaakt.

Lekker basisje bouwen, vehicles spawnen en dan carnage :9

[ Voor 28% gewijzigd door Bjorn89 op 15-09-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

server is weer up heb m weer op daglicht gezet :)

de stotteringen als je door een stad rent wordt nog aan gewerkt, ie iets in de logistics wat we moeten herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:30:
server is weer up heb m weer op daglicht gezet :)

de stotteringen als je door een stad rent wordt nog aan gewerkt, ie iets in de logistics wat we moeten herschrijven.
urm hartstikke donker hoor d-;

1 bugje tegengekomen.

Ligt een gps die ik niet op kan pakken in airport tower boven in

opgelost door weg te lopen en terug te komen.
is wel een erg wazige bug

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Het is 5uur s' ochtends ik vind zonsopgang een mooie speeltijd ;)

Allicht is het geen loot. Gps. Mark m even op de.map in global chat. Dan kijk ik vannacht even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebassie schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:51:
[...]

Heb je de fora al afgestruind naar een eventuele oplossing, want ik kan jouw probleem niet reproduceren; zojuist 20 tanks tegenover elkaar gezet en instant carnage...
Hmmm. Vreemd. Arma 3 opnieuw opgestart. Nu wordt er wel geschoten, maar niet met het enthousiasme van eerdere delen.

In de bugtracker staan diverse AI problemen. Eerst even wat patches afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die lagspike verdwijnt joschaap dan heb je een redelijke build.

is het enige wat nog klote werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

yep we hebben de oorzaak waarschijnlijk te pakken, het probleem is dat het een aantal functioncalls zijn die niet gemakkelijk te ontwijken is. maar we geven niet snel op

ik probeer in elk geval vanavond nog wat nieuw spul in de missie te stoppen van de KoS heren (Territiry capture en de sprint/fatique meter) :)

*edit* als een strider een een concrete ramp onderaan een aflopende weg spawnen.. dan moet je dit wel proberen toch?

YouTube: ArmA3 - Wasteland Altis - Nice place for a ramp!

[ Voor 27% gewijzigd door JoSchaap op 16-09-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij het wisselen van wapens in de inventory van voertuigen verdwijnen er clips...
erg vreemd

en net ff weer de server bekeken. ziet er goed uit op dat bugje na en die lag.

de main battle tank missie werkt net als de tank zelf d-;

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

overigens zijn alle missies die voertuigen betreffen, nu tijdelijk volledig gerepareerd en ge fuelled. dit omdat het al een wonder is als je binnen een half uur bij die missie weet te komen :)

helaas kun je op altis niet meer als 100 voertuigen hebben. dat staat al vast. en is ook de reden waarom de performance nu beter is, een extra fps fix hebben we gister prive getest en goedgekeurd, nu nog even wat missieproblemen fixen (sommige missies completen zichzelf) en dan de user interface) :)

de vehicles zijn uiteraard wel gelockt tot alle AI dood zijn (dat truukje werkt dus niet meer), de AI is ook aangepast om nu echt de sectie rond de missie te patroulieren en zal ook echt schieten nu :)

zodra er een nieuwe build is zal ik hier wel weer even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Goed bezig Jo, Zal vanavond ff je server checken. Waar zijn de 50 cals verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BORA2500ETX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:10
Cancun schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:43:
[...]

Ja ik heb hetzelfde! Ook is de fps in singleplayer er naar mijn idee op achteruit gegaan.
Hier al 2 vastlopers gehad. Is me eerder nog niet overkomen. Heb er momenteel 106 uur opzitten. Erg vreemd.

Had peformance winst verwacht ipv achteruitgang.
Als je de dev draaide: in de release versie zijn de optimalisaties van de dev build nog niet doorgevoerd, dus is het inderdaad een achteruitgang tov wat je gewend bent. Binnenkort komen de optimalisaties van de dev build naar de main build. linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
JoSchaap schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:50:
overigens zijn alle missies die voertuigen betreffen, nu tijdelijk volledig gerepareerd en ge fuelled. dit omdat het al een wonder is als je binnen een half uur bij die missie weet te komen :)

helaas kun je op altis niet meer als 100 voertuigen hebben. dat staat al vast. en is ook de reden waarom de performance nu beter is, een extra fps fix hebben we gister prive getest en goedgekeurd, nu nog even wat missieproblemen fixen (sommige missies completen zichzelf) en dan de user interface) :)

de vehicles zijn uiteraard wel gelockt tot alle AI dood zijn (dat truukje werkt dus niet meer), de AI is ook aangepast om nu echt de sectie rond de missie te patroulieren en zal ook echt schieten nu :)

zodra er een nieuwe build is zal ik hier wel weer even posten :)
Ik zal het ongetwijfeld gemist hebben, maar hebben jullie iets waar ik in de workshop van kan lid worden of moet ik gewoon de server joinen (wat natuurlijk altijd werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
@Jo,
Het plaatsje "Vikos" heeft echt een over hoeveelheid aan vehicles. Ik heb wel 7 vehicles hier staan, een littlebird en extreem veel building dingen.

Edit: aanhoudt punt gemaakt! :D (ookwel who comes who get's killed stop plek)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DiXEo53.jpg

Een paar dingen Jo, de poort is niet zichtbaar als je hem wilt plaatsen zodra je hem uit de heli haalt, terwijl het huisje wel zichtbaar is!

Geen idee waarom deze heli niet allang ontploft is, heb er denk totaal wel 10 mags doorheen gejaagd met geen succes..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u0AkDLa.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Basxt op 16-09-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Zijn ze gespawned of zijn er gebruikers toevallig bij elkaar gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

vikos is het enige stadje met die dingen op het hele eiland daarom heb ik idd de radius iets vergroot :) mooie plek om baseparts te farmen omdat je ze daar zo ziet staan en in steden is het even zoeken door de gebouwen :)

vikos is qua spawns momenteel 300 mtr radius en dus gelijk aan bijvoorbeeld agios dyonisos en telt tevens 1 random helispawn dit kan inderdaad wel terug naar 200 al spawnt er dan geen loot meer in het gebouw met de generalstore.

sowiesio zal ik de kans op military vehicles in de got versie uiteindelijk iets verder omlaag brengen.

die bargates en nog een paar andere baseparts hebben geen simulatie texture en dus zie je ze niet als je ze draagt, erg raar, maar even niets aan te doen.
Basxt schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:21:

Geen idee waarom deze heli niet allang ontploft is, heb er denk totaal wel 10 mags doorheen gejaagd met geen succes..
[afbeelding]
dit is arma logica, de tailrotor is nog heel en dus is ie niet stuk genoeg ;)

schiet 30 rounds op een ifrit en er gebeurt niets, schiet je eerst de 4 banden lek dan ontploft ie zo...

[ Voor 59% gewijzigd door JoSchaap op 16-09-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

JoSchaap schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:13:
het probleem met de FaK's in vehicles (firstaidkits) is iets dat bis moet fixen, de locality klopt niet (oude bug hadden we eerder met wapens last van) waardoor je ze niet kunt verwijderen uit de voertuigen.

die dingen worden er niet door de missie ingestopt maar door de gameengine.

overigens hebben ze echt nog wel werk aan de engine want van threading is absoluut geen sprake..

ik draai op een i7 2600k op 5Ghz met 32GB DDR3-1600 geheugen, samsung 840pro ssd en 2x hd7850 (overclocked in crossfire) nog geen 11 fps als ik in de edito op preview klik en wat teams met elkaar laat vechten terwijl ik kijk.

gebruik van hardware tijdens dit gevecht?

- cpu 23%
- mem 5%
- gpus 25-45%

en dan heb ik het over een simpel iets dat we allemaal in de editor in elkaar kunnen stampen om te kijken (1 minute missie)

YouTube: Arma3 Editor - salt-flats battle

maargoed we komen er wel. al moeten we enorm inleveren op vehicle ammounts en heel wat hack-werk verrichte om het gebruik van slecht gecode bis_ functies te vermijden :)

server is effies down ja was afgeleid tijdens wat werkzaamheden. zal m zo weer aangooien
Zou je die missie even online willen gooien? Dan kan ik eens kijken hoeveel die 965 van mij nou uitmaakt op FPS aangezien mijn systeem verder wel identiek is.

Trouwens, hoe krijg jij die tweede kaart aan de gang? ik heb de -winxp command, en BF3 werkt wel gewoon met CFX :O

Edit: Even ter illustratie: Ik heb net 2x ArmA3Mark gedraait, de eerste keer op stock (870/1210) en daar had ik 42 FPS met view op 500/500/50, tex/terr/obj op high, 2x AA en de rest alles zo laag mogelijk.

Daarna met 1060/1500 getest en zelfde settings: 43 FPS -_-

Snelle movements met de camera worden gewoon in stukken gehakt omdat het een of ander het niet kan bijhouden.

Hier is dus (mag ik veronderstellen) een grote CPU bottleneck aan de hand. Ik zal even op mijn stock CPU snelheid meten, wat 3.4 Ghz is, en dan uitrekenen hoe het nu zit. |:(

Gebruikt ArmA3 meer dan 2 cores? Anders schakel ik nummer 2 en 4 uit en clock ik 1 en 3 op 4.3/4.4 Ghz...

37 FPS op stock/stock, nu stock/GFX OC proberen...
57 FPS op stock/GFX OC?!?! Hangt ook niet meer vast bij snel bewegen, HDD? Die haalt wel 180 Mb/s...

[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 16-09-2013 20:51 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

crossfire was voor mij een simpel geval van een vinkje in de driversettings (zie hieronder) en de game op full screen draaien (crossfire werkt niet in windowed mode)

missie: http://www.filedropper.com/battlealtis

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Enh253l.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 16-09-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Tja, net mijn probleem, ik kan altijd Windows opnieuw gaan instaleren omdat driver Sweeper ALTIJD mijn .net installatie verprutst waardoor CCC niet kan openen (CLI.Implementation bla bla bla), Windows 8 laat me .net niet opnieuw instaleren omdat het al geinstaleerd zou zijn, allemaal fijn en aardig, maar daar schiet ik niks mee op...

CFX is WEL enabled, maar volgensmij staat dat vinkje (no profile bla bla) niet standaart aan.
Iemand een idee om te fixen? Google al 3 maanden aan het afzoeken en om nu weer alles te gaan backuppen en dan 5 uur lang op die installer te wachten heb ik nu ook bepaald geen zin in.

EDIT: Welke settings draai jij?
Ik heb als iedereen schiet, rond de 15 FPS met view op 1000/800 en de rest op high met 2x AA

Ik heb echt schijt aan CFX en CCC, het zou nu al de 3de keer zijn dat Crossfire het eerst niet doet, en dan doet CFX het gedeeltelijk wel, maar dan opent CCC niet meer?

[ Voor 18% gewijzigd door Kuusj op 16-09-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JoSchaap schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:06:
crossfire was voor mij een simpel geval van een vinkje in de driversettings (zie hieronder) en de game op full screen draaien (crossfire werkt niet in windowed mode)

missie: http://www.filedropper.com/battlealtis

[afbeelding]
Welke driver versie heb jij, want dat extra vinkje heb ik hier helemaal niet en volgens mij draai ik toch echt de laatste stable versie :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik draai de windows 8.1 preview drivers omdat ik op windows 8.1 preview game :P

ik heb nog nooit 3rd party tools zoals driversweeper gebruikt, gewoon altijd drivers over elkaar heen geinstalleerd.

ik draai ingame bijna alles op very high, shadows en pip uit, middelste twee blur sliders op 0.
alleen alle antialias dingen zoals SMAA en FXAA enzo uit, en dan de sampling op 200% (ati kaartjes zijn best goed met hoge sample rates)

:)

[ Voor 69% gewijzigd door JoSchaap op 16-09-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

nu is er weer een fout opgetreden: Windows 7, here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
heb die battle altis missie ook even geprobeerd, haal als ik bij de cones aankom iets van 6 a 7 fps, heb een core i5-750 op 4GHz, en heb m'n settings vrij laag gezet, al heeft dat in deze missie natuurlijk weinig zin.

Arma's cpu use schommelt tussen 55% en 70%, gemiddeld iets boven de 60%.

gpu use: 6% :) , ik speel op een 100 Hz crt op 1280x960 met een gtx470, aa staat aan maar ssao en dat soort gekkigheid niet.

[ Voor 45% gewijzigd door haarbal op 16-09-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Hmm, bij mij loopt ie nog niet helemaal lekker op een 7970 3 gb zelfs met alle settings low

Is het enorm CPU intensief, want volgens mij trekt mijn 940 BE het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bjorn89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:44:
Hmm, bij mij loopt ie nog niet helemaal lekker op een 7970 3 gb zelfs met alle settings low

Is het enorm CPU intensief, want volgens mij trekt mijn 940 BE het niet :P
Dat komt door je LOW settings!

Begin eens met Normal/Standard/Default ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Als je alles te low hebt staan denk arma dat je een slechte videokaart hebt dus gooit juist nog meer naar je cpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Met arma zit je met de snelste cpu's al vaak tegen de cpu limit aan te hikken, met een 940 BE en een zeer snelle gpu al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Ircghost schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:28:
Als je alles te low hebt staan denk arma dat je een slechte videokaart hebt dus gooit juist nog meer naar je cpu..
Ik heb een 7970 dat moet toch zeker afdoende ;-). Het is geen Titan maar ik verwacht wel meer dan 30 fps met AA+AF uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Laat AA maar aan staan, je bent cpu limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Bjorn89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:19:
[...]

Ik heb een 7970 dat moet toch zeker afdoende ;-). Het is geen Titan maar ik verwacht wel meer dan 30 fps met AA+AF uit.
Nee je snapt mij niet denk ik, als jij bepaalde instellingen (moet je even googlen) zoals video quality op low zet, om te kijken of dit misschien een effect heeft op de framerate dan gaat het fout. Dat vertaald arma 3 namelijk als; oh als hij videokwaliteit op laag heeft staan dan heeft hij waarschijnlijk een slechte videokaart dus laten we sommige van die berekeningen op het cpu gooien.

Mijn punt is dus, je kunt sommige instellingen lager zetten maar niet naar het laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
[...]

Je GPU zit te wachten op je CPU die het allemaal niet meer aan kan.
Als je CPU niet genoeg frames per seconde naar je GPU kan sturen om te renderen, dan blijf je low fps houden terwijl je GPU uit z'n neus staat te vreten.

Eigenlijk kan iedereen de game wel op ultra settings draaien, ik heb op low settings net zoveel fps als op ultra settings, pure CPU limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
@Jo, de server loopt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Ircghost schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:35:
[...]

Nee je snapt mij niet denk ik, als jij bepaalde instellingen (moet je even googlen) zoals video quality op low zet, om te kijken of dit misschien een effect heeft op de framerate dan gaat het fout. Dat vertaald arma 3 namelijk als; oh als hij videokwaliteit op laag heeft staan dan heeft hij waarschijnlijk een slechte videokaart dus laten we sommige van die berekeningen op het cpu gooien.

Mijn punt is dus, je kunt sommige instellingen lager zetten maar niet naar het laagste.
Ah,weer wat geleerd ;-)

Dan maar even door de zure appel heen bijten, binnenkort upgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

Geloof me maar, mijn 965BE loopt op 4.2Ghz en Bottleneckt mijn 2 HD7850's, welke iets krachtiger zijn in totaal dan een HD7970...

Dit is gewoon een erg zwaar spel voor de CPU en daar zal iedereen rekening mee moeten houden. (al vind ik de sys req. van BI wel ERG laag als ik zie dat High end systemen dit al bijna niet trekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
kuusj98 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:35:
[...]

Geloof me maar, mijn 965BE loopt op 4.2Ghz en Bottleneckt mijn 2 HD7850's, welke iets krachtiger zijn in totaal dan een HD7970...

Dit is gewoon een erg zwaar spel voor de CPU en daar zal iedereen rekening mee moeten houden. (al vind ik de sys req. van BI wel ERG laag als ik zie dat High end systemen dit al bijna niet trekken)
Ja, ik was uitgegaan van de recommend systeem specs. En had verwacht gewoon op low te kunnen spelen, maar dat maakt dus niks uit :p

EDIT

Blij dat ik er dan weer geen volle mep voor heb betaald d.m.v Russiche VPN key-site (15 euro) anders was ik wel flink pissig geweest over de optimalisaties.

[ Voor 12% gewijzigd door Bjorn89 op 18-09-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Bjorn89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:41:
[...]

Ja, ik was uitgegaan van de recommend systeem specs. En had verwacht gewoon op low te kunnen spelen, maar dat maakt dus niks uit :p
ArmA2 dacht ik ook even op mijn oude game bak te draaien: Athlon 64 X2 4200+ OC@2.6 Ghz, XFX 8600GT met ik dacht een 30!% OC en ook nog 4 GB 1033Mhz DDR2 ram :)

Mooie bak was dat, dient nu voor m'n ouders...

Edit: Oeh, een oude bekende op mijn PC! de DC keylogger, 6 jaar geleden ook gehad, en toen ook niks raars gedaan.. Nu kan ik natuurlijk niet op m'n steam gaan inloggen.

Zo mensen! Raad eens, 3 maal is scheepsrecht! Windows weer opnieuw geinstalleerd en nu alles goed gedaan en ik kan in CCC en heb eindelijk de underscan op mijn TV kunnen fixen en CFX doet het fatsoendelijk, nu A3 nog downloaden (en mijn andere 300 GB aan games op steam @ 5Mb/s) en dan eens kijken of het verschil maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Kuusj op 17-09-2013 22:27 ]

• darkfurby1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04-2024
Is er ook een changelog eigenlijk?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

• Kuusj

Kuusj

Jeej ik heb gekregen wat ik wilde, alles op stock (behalve mijn NB) op Altis ~60 FPS alles ultra met view distance op 3000/2500 :)

Ben net windmolens tegengekomen met een militaire paint erop (camo windmolens fuck yeah!)

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
kuusj98 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:13:
Jeej ik heb gekregen wat ik wilde, alles op stock (behalve mijn NB) op Altis ~60 FPS alles ultra met view distance op 3000/2500 :)

Ben net windmolens tegengekomen met een militaire paint erop (camo windmolens fuck yeah!)
Het grappige is dat die windmolens in het echt er ook zo uit zien (Op Limnos that is).

• darkfurby1

• Kuusj

Kuusj

Adanteh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:34:
[...]

Het grappige is dat die windmolens in het echt er ook zo uit zien (Op Limnos that is).
Ok, ook eerste keer dat ik weet dat de map op een echt eiland is gebaseert.
Met zijn 270? Vierkante kilometer is het toch wat kleiner als de 476 vierkante kilometer op het echte eiland, maar ja, je kunt niet alles hebben.

Ik denk dat ze gewoon high res shots hebben genomen uit de lucht, en dan gewoon alles namaken zoals op de foto's en klaar is kees ;)

• Adanteh
Niet alleen vanuit de lucht. Tijdens de ontwikkeling van Arma 3 zijn twee devs gearesteerd op Limnos vanwege 'spionage'. Ze waren foto's aan het maken van het vliegveld :D

• JoSchaap

JoSchaap

Er komt op de release van de missie een featurelog. Geen changelog. Het is immers v1 ;)

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Net een paar uur Domination gedaan op een DEV server. Rond de 50 FPS de piloot uithangen, ging goed, laaste dev build loopt lekker :)

Met Wasteland heb ik helemaal niks. Niet mijn gamemode. Toch jammer want daar gaat het in dit topic toch voornamelijk over :P

Verwijderd

kuusj98 dat je alles op ultra draait op altis met 60 fps en die view distances lijkt me wel heel erg sterk,
mss in singleplayer?
heb zelf een 3960 met een titan mag dromen over zulke fps

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 05:20:
kuusj98 dat je alles op ultra draait op altis met 60 fps en die view distances lijkt me wel heel erg sterk,
mss in singleplayer?
heb zelf een 3960 met een titan mag dromen over zulke fps
wou net zeggen.

en zowiezo in het bos met laaghangende zon haal je dat niet.

Joschaap klopt het dat jij de nieuwste build nog niet op je server hebt? hij zegt bij mij bad version error...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 09:36 ]

• JoSchaap

JoSchaap

ik draai op stable branch atm, zal vanavond de boel even omgooien :)

@drent, domination vind ik zelf ook leuk :)

de langere missies tvt kijk ik liever vanaf de bank naar op een livestream/capture ;) heb er zelf het geduld niet voor maar vind t wel gaaf :)

[ Voor 58% gewijzigd door JoSchaap op 19-09-2013 10:00 ]

• Adanteh
drentm0nk schreef op donderdag 19 september 2013 @ 05:13:
Net een paar uur Domination gedaan op een DEV server. Rond de 50 FPS de piloot uithangen, ging goed, laaste dev build loopt lekker :)

Met Wasteland heb ik helemaal niks. Niet mijn gamemode. Toch jammer want daar gaat het in dit topic toch voornamelijk over :P
Ik vind de map helaas voor domination niet heel geschikt. Komt toch vaak neer op ergens op een heuveltje zitten mensen killen. Dan is Insurgency iets toffer waar je echt daadwerkelijk in de stad gebiedjes moet clearen en niet constant die random AI die verschijnt moet killen. Domination zou wel tof kunnen zijn als de units echt puur in de stad zitten in plaats, maar goed, dan heb je eigenlijk al min of meer domination... :D

Also voor de mensen die liever TvT spelen: http://forums.bistudio.co...PvP-Gameplay-Modification
Wordt een modset met verschillende gamemodes puur gemaakt voor TvT gameplay. Zijn op het moment bezig met missies maken en beta testen (Wat eigenlijk gewoon neer komt op random missies TvT spelen en kijken of de balance van die missies wat goed is) en als je verder fouten tegen komt dat even door geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik hoop dat er binnenkort een paar mooie stabiele warfare missies komen, dat is by far mijn favoriet. Ik speel nu zelfs maar weer arma 2 omdat ik gewoon graag warfare speel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfurby1
Hij geeft nu bij mij aan dat ik versie 1.03 nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ircghost schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:51:
Ik hoop dat er binnenkort een paar mooie stabiele warfare missies komen, dat is by far mijn favoriet. Ik speel nu zelfs maar weer arma 2 omdat ik gewoon graag warfare speel haha.
Benny's Warfare is er, maar dat gaat toch vooral met AI waar ik niet zo'n fan van ben. TeeTimes warfare heb je ook, maar dat zit qua coding nogal matig in elkaar. Zat zelf ook te kijken naar een Warfare missie op te zetten op grote schaal, maar dat is misschien wat ambitieus om te doen. Het liefste zou ik daar ook nog een civilian gedeelte aan toe voegen met een beetje Altis Life achtig idee voor hen, met eventueel de optie om gewoon vol rebel mode te gaan (En dan dus ook tegen OPFOR/BLUFOR te vechten) Sowieso valt dat qua performance echt niet te doen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik vind ai met mij wel leuk, tegen mij niet zo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
de server loopt echt heerlijk JoSchaap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
Adanteh schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:05:
[...]

Benny's Warfare is er, maar dat gaat toch vooral met AI waar ik niet zo'n fan van ben. TeeTimes warfare heb je ook, maar dat zit qua coding nogal matig in elkaar. Zat zelf ook te kijken naar een Warfare missie op te zetten op grote schaal, maar dat is misschien wat ambitieus om te doen. Het liefste zou ik daar ook nog een civilian gedeelte aan toe voegen met een beetje Altis Life achtig idee voor hen, met eventueel de optie om gewoon vol rebel mode te gaan (En dan dus ook tegen OPFOR/BLUFOR te vechten) Sowieso valt dat qua performance echt niet te doen voorlopig.
Wat jij noemt bestaat al in Arma2, en ongetwijfeld ook in Arma 3 als de warfare missie een vrij directe port zou zijn. In Warfare kan je civillians aanzetten en dergelijke. Zonder headless client zou ik zoiets nooit doen, maar uberhaupt is warfare zonder headless client een gebed zonder eind. En als je dan AI hebt die opeens wel goed reageren, dan krijg je mensen als IRCghost die de AI dan niet meer zo leuk vinden ;) .

Het lijkt erop dat de mensen die ArmA3 waarderen dat werkelijk allemaal op een andere manier doen. De ene zweert bij Wasteland terwijl de ander het een blaartrekkende ervaring vindt. De ene vindt Coop tegen Ai geweldig terwijl de ander liever door Altis life heen rent. Waar kom je dan uit?

Op een gegeven moment zal de fanbase gaan krimpen, als dat al niet nu gebeurd is op kleine schaal. Er blijven een aantal kleine hardcore groepjes over die ieder hun eigen gamemode als voorkeur hebben. Zo is het gegaan bij Flashpoint, Arma1 en bij Arma2 + OA. Het enige verschil met ArmA3 is dat deze veel meer heeft verkocht en daardoor de getallen en verschillen wat groter zijn. Maargoed, dit is maar een observatie op basis van 1 persoon en ik kan er misschien ontzettend naast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Nick, ik denk dat je het dan over Benny's Warfare hebt wat in Arma 2 ook heel populair was. Probleem is dat dus vooral met AI is en ik dat totaal niet fijn vindt. Sowieso is het plan dan om het met 3 facties te doen, zodat er wat weer dynamiek in komt. Voordeel ten opzichte van Arma 2 is dan ook dat de indies nu gewoon een volledige factie zijn met eigen voertuigen en wapens.

Overigens reageert de AI nu nog steeds niet goed, dus dat ligt niet zozeer aan IRCGhost. De reden dat ik de AI niet zo leuk vindt is omdat als ik met 200km/h in een little bird vlieg ik na 5 schoten er uit geschoten wordt van 700 meter afstand door een dude met een rifle. Maar goed, TvT scenarios spelen gewoon heel anders even geven heel veel extra mogelijkheden die zonder kolere veel micro niet te doen zijn met AI

Verwijderd

joschaap even over de missie op je server.

fonteinen deden het gisteravond niet.
binoculairs gingen niet naar hun slot net als range finder.

even 2 kleine dingetjes die me bij zijn gebleven ondanks de alcohol

• Basxt
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:00:
joschaap even over de missie op je server.

fonteinen deden het gisteravond niet.
binoculairs gingen niet naar hun slot net als range finder.

even 2 kleine dingetjes die me bij zijn gebleven ondanks de alcohol
+ wapen duplication. (je ziet dan 2 wapens maar je kunt er maar 1 gebruiken dus niet echt gedupped maar wel een bug)
+ AI is echt verschrikkelijk slecht met air vehicles. Heb hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Napzz40.jpg
heb het hele AI team uitgeschakeld doormiddel van het droppen van voertuigen op hun kop en met de heli volop op ze gaan landen..

• JoSchaap

JoSchaap

ja ik denk dat de dev branch weer wat nasty bug terug heeft gebracht, zal er eens in duiken

idd bugs met oppakken binoculars, gps, rangefinders zijn arma3 bugs in de dev branch zo te zien. en ze hebben de classname van de fontein veranderd...

ga ik morgen achteraan :)

heb even een mockup base neergezet op chalkeia voor blufor :) (marked op map)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2JEUzfM.jpg

helaas vandaag geen tijd om te spelen wegens verjaardagen en andere zaken :)

[ Voor 68% gewijzigd door JoSchaap op 21-09-2013 13:50 ]

• Basxt
Blijft leuk zo'n spel, alleen sommige dingen gaan mij echt te ver met dit.. Waarom explodeert mijn "Quad" als ik tegen een PAALTJE aan rijdt?! Dit slaat echt 100% nergens op.

En dan 2 vraagjes JoSchaap, als ik 2 auto's Untow en die 2 dus eigenlijk in elkaar komen te zitten. Ontploft de boel dan? geen zin om te riskeren..

En dan nog iets, Is er een manier om auto's te repairen zonder dat je engineer bent of wat dan ook?
Zoiets als een tank station?

• JoSchaap

JoSchaap

repairkits (die koffertjes die je vindt in gebouwen) zijn door iedereen te gebruiken (tevens te koop bij general stores)

de vehicledamage is iets waar in arma flink aan gesleuteld wordt en dat zal geheid nog wel veranderen. het helpt ook vast dat ik de server op veteran heb staan ipv standaard ;)

untowen zou nu goed moeten gaan, mochten auto's in elkaar getowt worden ff een ss in de PM gooien dan zorg ik dat er wat meer ruimte tussen gezet wordt :)

known issues atm zijn:

arma 3 bugs:
- gps, binocular, rangefinder problemen met oppakken/verdwijnen
- visuele weapon dupe, als je een wapen uit de auto pakt blijft er een kopie in zitten
- water van fonteinen pakken werkt niet meer omdat de fontein zn classname niet meer heeft op de map

missie bugs:
- sommige missies completen meteen (wordt aan gewerkt)
- het liften van vehicles kan zo nu en dan leiden tot het verwijnen van het voertuig zodra je m dropt (wordt aan gewerkt, komt door de fps fixes)
- een aantal basebuilding parts zijn nutteloos en zullen uitgeschakeld worden in de volgende release (guardtower kun je niet in, hoge muur van beton valt om als je langs rijd)

het probleem met de AI is overigens dat ze geen ammo voor hun launchers hebben, daarom overleefde je helicopter het. ik zal in hard-mode de ai tevens voorzien van 1 mannetje met een EBR zodat ze wel op je heli schieten voor je ermee stilstaat (gaan ze met een TRG niet proberen)

• Basxt
JoSchaap schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:01:
repairkits (die koffertjes die je vindt in gebouwen) zijn door iedereen te gebruiken (tevens te koop bij general stores)

de vehicledamage is iets waar in arma flink aan gesleuteld wordt en dat zal geheid nog wel veranderen. het helpt ook vast dat ik de server op veteran heb staan ipv standaard ;)

untowen zou nu goed moeten gaan, mochten auto's in elkaar getowt worden ff een ss in de PM gooien dan zorg ik dat er wat meer ruimte tussen gezet wordt :)

known issues atm zijn:

arma 3 bugs:
- gps, binocular, rangefinder problemen met oppakken/verdwijnen
- visuele weapon dupe, als je een wapen uit de auto pakt blijft er een kopie in zitten
- water van fonteinen pakken werkt niet meer omdat de fontein zn classname niet meer heeft op de map

missie bugs:
- sommige missies completen meteen (wordt aan gewerkt)
- het liften van vehicles kan zo nu en dan leiden tot het verwijnen van het voertuig zodra je m dropt (wordt aan gewerkt, komt door de fps fixes)
- een aantal basebuilding parts zijn nutteloos en zullen uitgeschakeld worden in de volgende release (guardtower kun je niet in, hoge muur van beton valt om als je langs rijd)

het probleem met de AI is overigens dat ze geen ammo voor hun launchers hebben, daarom overleefde je helicopter het. ik zal in hard-mode de ai tevens voorzien van 1 mannetje met een EBR zodat ze wel op je heli schieten voor je ermee stilstaat (gaan ze met een TRG niet proberen)
had ik nou maar niets gezegd :P
Ik vloog net met een Strider getowed under de heli, en je ziet van boven de grond nogsteeds banden sporen lopen:D en rook vanaf de vehicle omdat hij denkt dat ie nog op de grond staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30
Wow! Net even een half uurtje op de server van JoSchaap zitten rotzooien met wat vrienden: wat een TOP fps! Zeer, zeer speelbaar. Hoop dat anderen snel zullen volgen met zo'n config.

We eindigden wel weer typisch ArmA: toen we met onze twee vehicles tegen elkaar knalden, crashte het hele spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbus schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:51:
Wow! Net even een half uurtje op de server van JoSchaap zitten rotzooien met wat vrienden: wat een TOP fps! Zeer, zeer speelbaar. Hoop dat anderen snel zullen volgen met zo'n config.

We eindigden wel weer typisch ArmA: toen we met onze twee vehicles tegen elkaar knalden, crashte het hele spel :+
ik denk dat die server nu maar 1 ding nodig heeft

Een release d-;

tevens zou op altis wat een fucking grote map is een osprey of een dc10 niet misstaan als ultieme rare voertuig

fly in the troops voor basecombat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbus schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:51:

Klinkt veelbelovend, kan niet wachten op de release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Specs van de miniserver voor de geintresseerden (draait de wasteland server op)
inventaris: Homeserver (v2)

Is tevens onze netflix box (tv aan de dvipoort) en hangt direct aan een 100/10 upc touwtje :-)

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/77.249.173.19:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png

[ Voor 25% gewijzigd door JoSchaap op 24-09-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:15
hmm, sinds vandaag kom ik de servers niet meer op.
Zie wel een lijst met servers, maar zodra ik probeer in te loggen blijf ik hangen op het "zwart" gestreepte scherm (de achtergrond van arma 3).

Heb zowel de dev build als de normale versie geprobeerd. Meer mensen last van?

Zie bij het joinen alleen nog even group chanel staan links onderin, maar daarna niets meer. Na een tijdje krijg ik de melding dat ik gekicked ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joschaap.

vandaag al diverse arma chrashes op jouw server gehad.
rare is iedereen chrashed dus is server sided

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:19:
Specs van de miniserver voor de geintresseerden (draait de wasteland server op)
inventaris: Homeserver (v2)

Is tevens onze netflix box (tv aan de dvipoort) en hangt direct aan een 100/10 upc touwtje :-)
En dat werkt gewoon lekker qua performance? Ik heb hier 120/6 en heb ook nog zo'n soort pc hier staan welke perfect zou zijn voor een dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
6 upload gaat niet genoeg zijn denk ik. Voor zover ik weet is de upstream nogal bepalend voor de server performance in Arma 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Hmm. Met de laatste DEV build is de SP zeer goed te doensoms constant 60fps, maar de MP blijft toch haken op 20 FPS hopelijk worden er nog wat optimalisaties door gevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@Adanteh je kunt het dataverkeer per speler beïnvloeden, ik zat gister met 15 spelers erin op ongeveer 4,5 mbps upstreamverkeer (schommelde tussen de 3 - 4,5)
Tot 30 moet met de huidige config wel kunnen op de 10 mbit up :)

leuk detail, we zaten ondertussen ook in HD een netflix serie te kijken op die machine en niemand klaagde over lag dus het servertje doet het prima

bandwith settings in arma helpen echt goed :)

veel info hierover vind je hier: http://dayzmod.com/forum/...-for-maximum-performance/

scroll even omlaag naar: "ARMA2 Optimization"

hetzelfde geld nu ook voor arma3 ;)

** Dit is overigens een mooie online map van altis:
http://www.tactical-steal...aps/altis-interactive-map

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 24-09-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Wat een toeval Jo. Kijk eens wat ik gister online heb gepleurd: http://armaoverlay.com/map/
Was trouwens nog heel wat gedoe. Had een vector map van 60mb, wat niet zo spectaculair is... maar als je ziet dat Illustrator 7GB geheugen gebruikte... :D Exporteren moest ook op redelijk 'lage' resolutie (30kx30k) en dat bestand was zo groot dat Photoshop hem niet eens wilde openen. Nu nog even kijken hoe ik de satelliet afbeeldingen goed aan elkaar kan gooien.

Overigens komt er in de toekomst nog wel meer info over die website, geen gekke dingen verder, maar meer gewoon een persoonlijk projectje om mee om te klooien. Gaat vooral handzame informatie zijn die je in-game goed kan gebruiken. Denk aan de field manual, maar dan iets meer toegespitst op de content in eerste instantie. Daarnaast misschien ook een klein blog dingetje er in waar ik gewoon random dingen wil posten zodat je wat hebt te lezen / kijken als je zit te wachten :D

[ Voor 24% gewijzigd door Adanteh op 24-09-2013 16:31 ]

• m0nkm0nk
JSRS 2.0 eventjes getest :D

YouTube: Arma 3 - Testing JSRS 2.0 Sound Mod

Kan niet wachten op de full release.

[ Voor 19% gewijzigd door m0nkm0nk op 25-09-2013 02:34 ]

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Wat me opvalt:
1) Het geluid van een granaat is luider dan het vuren van een tankshell.
2) Het geluid van het vuren vanuit 1st person in de tank is wel heel erg dof.
3) Het geluid van het pistool en de rifle zijn heel erg schel

[ Voor 8% gewijzigd door Unomomentodado op 25-09-2013 13:33 ]

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:44:
joschaap.

vandaag al diverse arma chrashes op jouw server gehad.
rare is iedereen chrashed dus is server sided
Ja zonde, draait verder vrij soepel.

• JoSchaap

JoSchaap

idd ws iets in de devbranch, ik hoop dat ze er snel achter komen wat t is :)
400mb patch op steam nu ik zal straks de server even bijwerken

*edit*

verjaardagschangelog:
quote: DnA (Joris)
25-09-2013
EXE rev. 110339
Size: ~503 MB

Animals should be avoiding roads more now
Crouch (toggle) now works correctly for launchers
Added: Ability to mount Marshall driver position from right side
Slammer recoil fixed
Added T-100 recoil animation for main gun
T-100 commander optics features in line with OPFOR tracked vehicles
T-100 back armor made thinner
AH-99 exhaust effects tweaked
British Radio Protocol voices added (1 x Jay Crowe, 3 x Jayholder as placeholder)
Fixed: Notifications are no longer displayed after player dies in a singleplayer missions
Fixed: Ambient animations
Adjusted textures of various characters
New layers for Altis (satmap and satmask tweaks)
Fixed: Zone Restriction module would sometimes fire a warning event when a unit left a vehicle
NaviLight has been recolored back to yellow
Set some emissive materials for flush_lights and changed materials and procedural textures on runway_edgelights to match their colors
Emitters of insertable effects stored in variable (_obj getVariable "effects")
Tweaked ammo calibers for more realistic penetration and deflection angles with special focus on pistol bullets
Recalculated and fixed airFriction for some ammunition types
Added RPG_HE_F rocket even for normal OPFOR RIfleman AT
Tweaked illumination values on collimator dots, so it is usable in NVGs
Tactical backpack increased capacity and weight to better suit its model
Updated Guerrilla AT equipment with RPG_HE_F rocket to match OPFOR counterpart
Default magazine weight is more consistent throughout the configuration
Fixed: Replacing linked weapon from weapon stored in backpack caused wrong behavior
Fixed: Bag disappearance and duplication
Fixed: Unadaptive crosshair in aiming deadzone and freelook
epeImpulseDamageCoef parameter can now be changed for any vehicle
Disabled optics in pistol low stances (http://feedback.arma3.com/view.php?id=8768)
Improved handling of terminal ballistics on armored vehicles
More realistic water fording ability for tracked armor
Fixed: Camo selection in Independent officer 1st person LOD - now should display correct texture
Fixed: Seize and Defend missions were sometimes not executed properly on Dedicated Server

[ Voor 119% gewijzigd door JoSchaap op 25-09-2013 15:37 ]

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Gefeliciteerd man!

• m0nkm0nk
Unomomentodado schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:29:
[...]

Wat me opvalt:
1) Het geluid van een granaat is luider dan het vuren van een tankshell.
2) Het geluid van het vuren vanuit 1st person in de tank is wel heel erg dof.
3) Het geluid van het pistool en de rifle zijn heel erg schel
Komt wel goed, versie die ik draaide was voor de beta :)

Voor Arma 2 vond ik het een must have, sowieso dat ik deze ga draaien voor Arma 3 omdat de
default geluiden toch wel erg eentonig zijn.

• JoSchaap

JoSchaap

heb een nieuwe build van de missie op de server gezet.

fps zou nu nog iets beter moeten zijn nu, airlifted vehicles verwijnen niet meer, en er is nu ook kans op jet spawn bij de vliegvelden :)

ook zijn er her en der wat typfouten weggehaald. en kun je nu wel gebruik maken van die quadrotor UAV en de fieldmanual lezen zonder als hacker te worden gezien en mission failed voor je neus te krijgen

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JoSchaap schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:35:
heb een nieuwe build van de missie op de server gezet.

fps zou nu nog iets beter moeten zijn nu, airlifted vehicles verwijnen niet meer, en er is nu ook kans op jet spawn bij de vliegvelden :)

ook zijn er her en der wat typfouten weggehaald. en kun je nu wel gebruik maken van die quadrotor UAV en de fieldmanual lezen zonder als hacker te worden gezien en mission failed voor je neus te krijgen
Daarnaast zit ik nu een uurtje of 2 op de server (al zij het afk), nog geen crash :) (klop, klop)

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Wel weer nieuwe update van Arma zie ik net

• JoSchaap

JoSchaap

de DEV branch wordt elke dag geupdate ;)

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Fair enough, dat had ik niet door :P

• Adanteh

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Haha heerlijk :P

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Die server van JoSchaap, welke is dat? ik zier verschillende staan. Dat hele multiplayer gedoe begint mij de keel uit te hangen, met die FPS die je krijgt, vooral op dat nieuwe eiland. Ik zou graag die van JoSchaap willen proberen, gezien de tevredenheid m.b.t. de frames per sec.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik geloof dat het deze server is:
http://www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2322/

Got2dayz.nl staan alle GoT servers voor ArmA en DayZ ook in de overview

Verwijderd

Gammro schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:10:
Ik geloof dat het deze server is:
http://www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2322/

Got2dayz.nl staan alle GoT servers voor ArmA en DayZ ook in de overview
Klopt helemaal.

• JoSchaap

JoSchaap

bijna goed ;)

http://www.gametracker.com/server_info/77.249.173.19:2302/

de server die jij noemt is mn testhoekje maar daar komt met de tijd weer dayz op te draaien

[ Voor 38% gewijzigd door JoSchaap op 26-09-2013 19:45 ]

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Ok, thx allen :P

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap