• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

haarbal schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:41:
[...]

Klopt niet. Zodra er 1 core vol belast wordt kan je al cpu limited zijn in een spel. Arma schaalt goed naar 2 cores, nog redelijk naar 3, daarna amper nog.

Object viewdistance naar beneden is de meest effectieve manier om een hogere framerate te krijgen.
Daar haal ik dan ook 60 FPS mee, maar maar 1 kaart van mijn systeem wordt belast, en dan maximaal 35%, en mijn cpu dan ongeveer 50% op alle cores wat natuurlijk verschrikkelijk is, zou kaart 1 al op 100% draaien zou ik op z'n minst dubbele FPS moeten halen, maar uiteindelijk is het probleem dat ArmA niet goed schaalt, en 0.1% Crossfire/SLI ondersteuning biedt, waar ik en veel mensen zich dus groen en geel aan ergeren, want mijn kaarten halen in alle verdere games toch wel het niveau van een HD7970OC/GTX680/GTX780...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56
Sli werkt gewoon hoor, crossfire schijnt ook wel iets te doen.

heeft alleen totaal geen zin als je cpu limited bent. In m'n eentje op altis ben ik al cpu limited met een enkele gtx470 (tenzij ik door het bos loop, bomen zijn retezwaar voor de gpu, zeker met atoc), met een gevecht wordt het nog zwaarder voor de cpu.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Ik zou je niet te druk maken over je GPUs met Arma. Het is ondertussen wel bekend dat het voor geen meter draait en wel of geen SLI hebben gaat daar weinig aan veranderen. Tenzij er een shitload aan bomen, rook, explosies en van alles en nog wat bij komt zal de bottleneck altijd de multiplayer servers zijn en het scripten van de missies. Nu kun je die laatste bottleneck verkleinen door er een andere CPU in te steken en/of te overclocken, maar dan zal het alsnog niet in één keer strak gaan lopen met Multiplayer. Helaas een bekend probleem, maar dat gaat nu echt niet veranderen. Na elke Arma wordt er meteen alweer gehoopt op het feit dat de opvolger misschien wel een keer een soepele engine gaat krijgen, maar dat gaat toch niet gebeuren. Het idiote is eigenlijk ook nog dat het een kut klus is om alles voor multiplayer aan de praat te krijgen. Je zou bijna verwachten dat die server het zo gigantisch moeilijk wordt omdat alles constant gesynced word en dat is in principe ook wel zo.... maar dingen zoals het weer en de tijd syncen gebeurt nog steeds niet automatisch :')

Verwijderd

Arma 3 is er nu via Steam , update van rond de 150mb.

Hier de review :

http://www.gamer.nl/revie...28Gamer.nl+-+Headlines%29

Veel spelplezier allemaal.

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik ben redelijk teleurgesteld in de release. Er zit wat mij betreft gewoon te weinig content in. Ik weet dat er later nog het een en ander toegevoegd gaat worden, maar ik had op zijn minst wel een Apache of M1 Abrams verwacht. Goed, de RAH-66 Comanche is een erg toffe helikopter, maar is in het echt nauwelijks gebruikt. Had graag een iets realistischere weergave van het Amerikaanse leger gezien. Overigens vond ik Chernarus ook een mooiere omgeving dan Altis. Maar die is gewoon te downloaden voor Arma 3.

Heb wel het idee dat de release een stukje beter draait dan de dev. Verder ben ik fan van het eerste uur en heb Operation Flashpoint destijds helemaal kapot gespeeld en het is opvallend hoeveel zaken hetzelfde zijn gebleven in die 12 jaar. De opvolgers van OF hebben echter nooit dezelfde sfeer neer kunnen zetten. Die vond ik geweldig in OF.

Ik hoop dat er later nog wat wapens en voertuigen toegevoegd worden (afgezien van de mods natuurlijk) want Arma 3 doet veel dingen goed. Graphics zijn in orde, game loopt beter dan Arma 2 ooit heeft gedaan en de radio klinkt nu eindelijk eens goed om maar wat te noemen. Er zit ontzettend veel potentie in deze game.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56
Arma 3 speelt in een verzonnen toekomst, geen apache, geen abrams.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Nou ik heb een 2500k i5 en 6950 in SLI.

Alles op very high wordt de i5 50% en 1 kaart op 95% gebruikt. 2e kaart schakelt niet bij en de i5 gaat ook niet harder werken. Ondertussen lekker 20 fps. ook 16gb geheugen...

Daar schijt ik dus peuken van.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Dat is wel echt een ongezonde hobby :P

Verwijderd

Bij mij loopt het als een zonnetje.

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:55

Silence

Godlike

Oke leuke info bedankt

Inventaris - Steam

Verwijderd

ik moet zeggen met mijn i5 3***K en hd 7970 oc ghz black edition en 16gb loopt hij best soepel.

merk wel dat mijn maat vergelijkbaar systeem heeft zonder ssd en dat hij veel meer geduld nodig heeft als mij

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:26
Veel te weinig content in deze arma. Had op meer gehoopt. Zonde van het geld (tot nu toe)

• Kuusj

Kuusj

Loopt het beter als de Beta?
Ben nu bijna klaar met 3.5GB Download...

• Adanteh
Hoeveel heb je er voor betaald? Ik heb er zelf €25 voor betaald en zal dus ook niet snel zeuren. Overigens nog steeds meer content dan veel andere games. Die jets boeien me eerlijk gezegd ook niet zo. Had liever meer dingen zoals humvees (light armored vehicle, maar dan in de toekomst) en kleinere technicals gezien.

Edit: Bijna vergeten te posten, maar reageer vooral hier op: http://forums.bistudio.co...t-in-A3-and-your-thoughts

@Kuusj98. Nogmaals, die performance gaat niet zomaar gigantisch omhoog. Misschien een hele kleine performance winst, maar reken er maar op dat het voorlopig zo blijft draaien. Het draait in ieder geval stukken beter dan Arma 2 vanilla wat ik hoor van iedereen, met heel veel minder bugs.

[ Voor 12% gewijzigd door Adanteh op 12-09-2013 15:40 ]

Verwijderd

Adanteh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:39:
Hoeveel heb je er voor betaald? Ik heb er zelf €25 voor betaald en zal dus ook niet snel zeuren. Overigens nog steeds meer content dan veel andere games. Die jets boeien me eerlijk gezegd ook niet zo. Had liever meer dingen zoals humvees (light armored vehicle, maar dan in de toekomst) en kleinere technicals gezien.

Edit: Bijna vergeten te posten, maar reageer vooral hier op: http://forums.bistudio.co...t-in-A3-and-your-thoughts

@Kuusj98. Nogmaals, die performance gaat niet zomaar gigantisch omhoog. Misschien een hele kleine performance winst, maar reken er maar op dat het voorlopig zo blijft draaien. Het draait in ieder geval stukken beter dan Arma 2 vanilla wat ik hoor van iedereen, met heel veel minder bugs.
ff simpel gezegd bij arma 2 kwam de troep ook niet direct aan het begin en druppelde het ook langzaam binnen.

Mij bevalt het spel goed.
mooie gfx goede gameplay.
en kan niet wachten op wasteland en lekker knallen met vrienden

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Konjo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:28:
Nou ik heb een 2500k i5 en 6950 in SLI.

Alles op very high wordt de i5 50% en 1 kaart op 95% gebruikt. 2e kaart schakelt niet bij en de i5 gaat ook niet harder werken. Ondertussen lekker 20 fps. ook 16gb geheugen...

Daar schijt ik dus peuken van.
Je moet ATI** kaarten dan ook in Crossfire zetten en niet SLI ;) /flauw

** AMD klinkt zo suf dus ik blijf lekker ATI roepen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kuusj

Kuusj

Hmm, moet zeggen dat ik de showcases wel leuk vind, alleen dat geblehr de hele tojd hoeft van mij niet.
Performance, nja, nog steeds 1 kaart wil werken, maar haal nu toch wel zonder OC op de kaart makkelijk 60FPS, dat zit tot nu toe dus wel snor...

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 10:23
i7 3770K@stock, en ~30fps draaien op de HD4000.

Discrete GPU? Waar heb dat nou voor nodig... :')

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Topicstarter
rejer schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:30:
Veel te weinig content in deze arma. Had op meer gehoopt. Zonde van het geld (tot nu toe)
*ahum*

Hoeveel content wil je hebben?

http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=107410

Daar kan je toch wel even mee vooruit?

• Kuusj

Kuusj

Hmm, domme ik, ik had zo ongeveer alle startup commands erin staan, behalve -winxp, hoe kan me dat nu gebeuren?

Nu kan ik alles grafish gerelateerd helemaal omhoog schroeven en blijf altijd op 60 FPS, CPU Botleneckt van hier tot Tokio. Toch maar eens een FX-8320 als prioriteit stellen met de komende feestdagen :P

Edit: Nou ja, schijnbaar wordt kaart nummer 2 niet gebruikt, maar kaart 1 wordt nu wel 99% gebruikt!
Ik kan zelfs de view distance op 2000 meter zetten zonder onder de 60 FPS te vallen, schijnbaar hebben ze toch het een en ander gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 12-09-2013 18:02 ]

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 11:49
Windows 7x64 gaat nat!, hij blijft zeuren dat 6gb geheugen niet genoeg is (?is dat zo) maar hij laat heerlijk snel op de ssd, misschien toch maar van een andere hdd wat extra geheugen gebruiken (of heeft dat geen zin?)

Floksor

• Adanteh
Kuusj, een overstap naar Intel kan ik je eerder aanraden. Arma is nooit zo'n fan geweest van AMD. AMD is qua performance per core gewoon een stuk minder en daar draait het nu vooral om

Also, G2Play waar ik altijd mijn games haal heeft kennelijk een bult Arma 3 keys gekocht toen het nog in Alpha was. Slimme move: https://www.g2play.net/st...xe-Edition-Steam-Key.html
Full game voor 28 euro. Als iemand die koopt moet die persoon mij wel even de tactical guide sturen. :D

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Jammer dat de campaign nog niet beschikbaar is, had ik graag willen spelen.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Adanteh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:46:
Kuusj, een overstap naar Intel kan ik je eerder aanraden. Arma is nooit zo'n fan geweest van AMD. AMD is qua performance per core gewoon een stuk minder en daar draait het nu vooral om

Also, G2Play waar ik altijd mijn games haal heeft kennelijk een bult Arma 3 keys gekocht toen het nog in Alpha was. Slimme move: https://www.g2play.net/st...xe-Edition-Steam-Key.html
Full game voor 28 euro. Als iemand die koopt moet die persoon mij wel even de tactical guide sturen. :D
PB

Toch bijzonder, ik heb totaal niet het launchgevoel. :(

p.s. een gedetailleerde map: https://mega.co.nz/#!gRhi...8KrwtPCsRR2ArAuPnuoMDtDt8

[ Voor 11% gewijzigd door rgras op 12-09-2013 19:29 ]

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

voor degene die net altis aan het ontdekken zijn ik heb een servertje met bobs armory opgezet:

77.249.173.19:2302 Altis Armory

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• rgras
  • Niet online
JoSchaap schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:10:
voor degene die net altis aan het ontdekken zijn ik heb een servertje met bobs armory opgezet:

77.249.173.19:2302 Altis Armory
Op de één of andere manier krijg ik elke keer 'session lost', andere servers werken hier wel.

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
rgras schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:58:
[...]

Op de één of andere manier krijg ik elke keer 'session lost', andere servers werken hier wel.
ik kon wel verbinden en zonder problemen spelen.

• JoSchaap

JoSchaap

armory draait op stable branch met batleeye aan :)

• Kuusj

Kuusj

Misschien kom ik er 5 minuten in...

• Kuusj

Kuusj

Adanteh schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:46:

Ja dat zal, maar niet iedereen kan even 300 euro ophoesten, ik wel, maar het is een questie van willen, en ik wil het (nog) niet, ik kan dat verschil in prijs in een mooie nieuwe mobiel duwen die ik toch al zo hard nodig heb.
Ik snap dat Intel hier en daar beter is, en dat geloof ik ook graag (ondanks dat ik voorkeur geef aan AMD), maar de prijs trekt me gewoon terug, het is teveel voor een performance bump van misschien 15%-20%, ik verwacht dat de FX mits OC naar pakweg 5 Ghz, toch al flink vooruit de 965 trekt, of heb ik het mis?

• Adanteh
Schijnt tegen te vallen. Ik had zelf ook een 695 en kon gewoon upgraden naar een FX qua moederbord, maar uiteindelijk toch gewoon voor de overstap gekozen, omdat ik anders met een upgrade van 150 euro nog steeds geen steek verder was. Maar goed, eigenlijk is het ook gek, dan heb je net een nieuwe upgrade van 300 euro (moederbord + CPU) en dan loopt het gewoon nog steeds niet lekker.

Anyway, zonet weer lekker mogen genieten van typsiche Arma 3 desync. Eerst 40 armor piercing shells op een vijandige APC te schieten (Bijna allemaal rond de gun van dat ding). Kijkt ie vrolijk rond en dat ding schiet nog gewoon op ons :D. Toen nog 40 high explosives en toen was hij in één keer spontaan dood (Wel pas nadat wij ook waren geëxplodeerd natuurlijk). Vervolgens maar gun runs gaan doen met een AH-9. Elke keer als ik een vehicle zag zo'n 24 rockets er in gepompt zonder succes. Ook gewoon precieze hits. Uiteindelijk na zo'n 8 runs één kill en dat was omdat er iemand naast een vehicle stond kennelijk. Tanks, APCs, artillery, allemaal niet dood te krijgen met 24 DARs kennelijk.

• rgras
  • Niet online
JoSchaap schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:29:
Bijzonder, ik kan wel andere servers joinen die battleeye aan hebben staan.

• Kuusj

Kuusj

JoSchaap schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:29:
Je server wordt op dit moment een beetje verpest doordat bepaalde mensen constand zitten te slopen en te killen, maarja...

Verwijderd

joschaap hebben jullie wasteland al live gekregen?

en wat is jullie server?

• JoSchaap

JoSchaap

wasteland word hard aan gewerkt door de rest van het team momenteel. ik kan er nu even niets aan toevoegen, dan loop je elkaar alleen maar in de weg. het doel is om vandaag nog een pre-release the hebben maar om duistere redenen is op de releaseversie nu de performance ineens weer belabberd. dit wordt onderzocht en de rest van de info heb ik hier even neergezet gezien ik redelijk doodgespammed wordt momenteel :P

http://forums.a3wasteland.com/index.php?topic=14.0
rgras schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:54:
[...]

Bijzonder, ik kan wel andere servers joinen die battleeye aan hebben staan.
er was iemand die constant gekicked werd wegens 'Steam ticket failed' weet niet of jij dat was

probeer je steam eens te updaten/herstarten? :)

[ Voor 27% gewijzigd door JoSchaap op 12-09-2013 23:15 ]

Verwijderd

Die had ik al een tijdje gezien.

Alleen staat er ook al een tijdje more info follows later d-;

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
JoSchaap schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:12:
wasteland word hard aan gewerkt door de rest van het team momenteel. ik kan er nu even niets aan toevoegen, dan loop je elkaar alleen maar in de weg. het doel is om vandaag nog een pre-release the hebben maar om duistere redenen is op de releaseversie nu de performance ineens weer belabberd. dit wordt onderzocht en de rest van de info heb ik hier even neergezet gezien ik redelijk doodgespammed wordt momenteel :P

http://forums.a3wasteland.com/index.php?topic=14.0
Mooi!
Zeg wat ik me nu net bedenk, in de vorige versies kon je gewoon in je spawn menu klikken op een naam van een stad waar je zou willen spawnen.
Misschien is het leuk om het een soort van 3D te maken door gewoon de Altis map voor je te hebben en dat je op zo'n draaiend icoontje kan klikken wat Adenthe een paar dagen geleden ook had gemaakt.
Dus gewoon virtual spawn optie. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

En er was een manier om in een heli te spawnen als er plek was. misschien leuk dat je die ook echt ziet bewegen op de map?

• JoSchaap

JoSchaap

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:15:
Die had ik al een tijdje gezien.

Alleen staat er ook al een tijdje more info follows later d-;
sja dat heb je met een dev team met tijdzones van +8 uur ;) het zal voor mij ws nachtwerk gaan worden voor zover ik het nu zie en anders morgenochtend :)

Verwijderd

awwwwwwwwwww. maar maar maar ik heb nu nachtdienst d-;

Heel veel succes Joschaap.

Wanneer jullie hem stabiel hebben dan kom ik wel met een berg suggesties waarvan een groep arma wastelanders denken dat het een leuke toevoeging is.

• JoSchaap

JoSchaap

sowieso is het een prerelease maar alle input wordt welkom geheten

Verwijderd

ik zal me registreren op a3wasteland.com zodat we eventuele troep kunnen terugkoppelen aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Basxt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:16:
[...]

Mooi!
Zeg wat ik me nu net bedenk, in de vorige versies kon je gewoon in je spawn menu klikken op een naam van een stad waar je zou willen spawnen.
Misschien is het leuk om het een soort van 3D te maken door gewoon de Altis map voor je te hebben en dat je op zo'n draaiend icoontje kan klikken wat Adenthe een paar dagen geleden ook had gemaakt.
Dus gewoon virtual spawn optie. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Dat is gewoon met de officiële functies, maar het nadeel is dat je daar dingen krijgt die verder niet zo heel interessant zijn. Je kan het eventueel wel doen zoals bijvoorbeeld domination altijd had (En nu veel sector control missies ook). Ik hoop overigens wel dat er een delay in komt, dat maakt het zoveel fijner (die respawn functie is echter globaal en ik weet niet hoe je hem kan uitschakelen voor bepaalde mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

heb even een testbuild opgezet en het ww van mn thuisserver afgehaald (stable branch, battleye aan)
uiteraard alleen om even te kijken hoe mn thuisservertje (Core i3 3.4Ghz, 8GB en SSD) het uithoud :) dit is nog geen official release

77.249.173.19:2302 Team-Wasteland ALTIS (testbuild) [Day/BaseSave][VETERAN/3RDP:ON/VON:ON]
- basesaving aan
- tijdframe: dag, ochtend
- loot in steden : aan
- side/mainmission modus: hard (meer ai, ai gebruikt alle turrets en hostile heli missions hebben kans op mi48)

known issues so-far:
- FAK's in vehicles kun je pas pakken nadat je een stuk gereden hebt met het voertuig (arma3 bug)
- gedropt geld (zowel van kills als zelf gedropt geld) wordt door de checks als counterfeit aangezien en gedespawned
- Voedsel en water loopt te snel af (dus zorg dat je eerst de stad leegloot wbt food en water :P )
* water kun je ook halen uit putten en fonteinen in de steden!

[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 13-09-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JoSchaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:06:

known issues so-far:

- Voedsel en water loopt te snel af (dus zorg dat je eerst de stad leegloot wbt food en water :P )
Lastige hiervan is, dat het (mij) iig niet lukt om water of voedsel op te pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoSchaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:06:
heb even een testbuild opgezet en het ww van mn thuisserver afgehaald (stable branch, battleye aan)
uiteraard alleen om even te kijken hoe mn thuisservertje (Core i3 3.4Ghz, 8GB en SSD) het uithoud :) dit is nog geen official release

77.249.173.19:2302 Team-Wasteland ALTIS (testbuild) [Day/BaseSave][VETERAN/3RDP:ON/VON:ON]
- basesaving aan
- tijdframe: dag, ochtend
- loot in steden : aan
- side/mainmission modus: hard (meer ai, ai gebruikt alle turrets en hostile heli missions hebben kans op mi48)

known issues so-far:
- FAK's in vehicles kun je pas pakken nadat je een stuk gereden hebt met het voertuig (arma3 bug)
- gedropt geld (zowel van kills als zelf gedropt geld) wordt door de checks als counterfeit aangezien en gedespawned
we gaan hem testen d-; eindelijk thanks jo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Komt ie na 5 minuten kijken:
  • Interface is nog hetzelfde voor player menu, spawnen en de de vehicle content van R3F (Die dus nog steeds onleesbaar is)
  • Kom zomaar een crate tegen, met absurd veel gear (Laser designator, 30 FAKS(!!!!!), 5 binos, 5 GPS, etc). Lijkt me ietwat overdreven.
  • Oude items worden nog voor water bottles + eten gebruikt. Er zit gewoon een water bottle in en er zijn ook wel gewoon items voor het eten (Tactical bacon anyone). Even een replace all doen <3
  • Indeling van items in vehicles is ook nog hetzelfde. 1 wapen met 4 mags, in de meeste gevallen 2x een attachment, een enorme bult FAKS (Wat medics compleet zinloos maakt) en twee chemlights. Betekent dat je na 1 vehicle al klaar bent met gear zoeken.
  • Friendly AI? Ik kon er gewoon op af rijden in mijn strider en vond het al vreemd dat ze niet schoten. Lag er nog één levend op de grond, kon ik hem gewoon mediccen.
  • MBT missie. Hoeft niet te repairen of niks. Dan is het gewoon een kwestie van vol gas er op af en er snel in springen en klaar is kees. Normaal had je altijd risico-momentje als je moest fuelen of repairen.
  • Also geen verschil tussen type wapens. Kans op een vector is net zo groot als sniper, wat een beetje weird is.
Also, spawnt met NVGs en gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spawned met nv zonder gps..

* met gps zie ik nogsteeds mijn locatie op de map niet die moet ik zelf uitzoeken aan de hand van de coords.
* gear in vehicles hot dammmmmm.
* vooral veel med gear maakt medic overbodig
* ai moeilijkheid geweldig this is arma zegmaar
* eerste stad waar ik stond in 1 oogopslag minimaal 12 voortuigen waarvan 4 military maakt niet uit lekker makkelijk. juiste balans tussen veel en weinig zoeken.
* zelfde ui
* diverse malen gedacht food of water gevonden te hebben maar die zak/emmer.jerrycan deed het niet en verderop wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Ik neem aan dat de low fps komt door jouw home server JoSchaap?
Anders moet er nog heel wat optimization aan de pas komen :/

Ik heb denk een half uurtje gespeeld.. en ik ga nu misschien iets zeggen wat nergens op slaat maargoed.

Waarom spawn je met: Een rugzak? Een nightvision? Een gps?

Ik snap even het idee niet meer denk ik.. naar mijn idee is het nu één grote team deathmatch map. Je zoekt even 5 minuten en je kunt mee spelen.

Het lijkt erop alsof alles je een beetje cadeau gegeven wordt.

Het idee was toch dat dit echt een survival aspect moest wezen?
Je hoort een heilig momentje te hebben in je hoofd als je een wapen vind. Nu denk ik "Shit nog een.."

en de hoeveelheid aan vehicles is echt overwelmend. we kunnen wel een street race opzetten denk ik.

Begrijp me goed ik kraak niks af. Ik had alleen ietsjes meer verwacht van de versie. Ookal is hij is build mode.

Het moet gewoon niet zo simpel zijn. Het is spawnen met gear --> lopen --> hee een auto --> wapen --> Knallen maar. Dood? No problem gewoon weer verder na 5 minuten. :/

[ Voor 79% gewijzigd door Basxt op 13-09-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze game sinds launch en vraag me nu af wat het doel is van multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:52:
Ik heb deze game sinds launch en vraag me nu af wat het doel is van multiplayer?
Er is niet één vast doel. In sector control gaat het bijvoorbeeld om de controle over gebieden te krijgen a la Conquest in Battlefield. In Domination moet je gewoon gebieden clearen en als je dat gedaan hebt weer naar een ander gebied. In Warfare gaat het vaak iets tactischer en op iets grotere schaal, maar komt het ook neer op de controle over steden krijgen. Stratis Life is juist weer een role playing mode, waar je gewoon wat missies kunt doen, of wat met de politie kunt klooien. In Wasteland is er niet echt een doel.... Je killt andere lui, zorgt dat je goede gear krijgt en gaat desnoods een base bouwen. Ondertussen doe je wat missie en that's it. Er hoeft niet altijd een specifiek doel te zijn om het toch leuk te maken :D

@Basxt. Nu is het natuurlijk wel zo dat je dat in principe per server zou kunnen instellen, waar je mee spawnt en dergelijke. Zeker voor een testversie is het vooral kijken of de systemen werken, niet zozeer of de balance goed is. Maar na even kijken na de spawn systemen lijkt daar niet zo heel veel veranderd. Weinig dynamiek qua wat er spawnt (En weinig controle over het type categorieën) en ook de hoeveelheden zijn redelijk vast gezet. Hoop vooral dat dat daar het één en ander aan wordt gedaan. Veel vehicles vind ik geen probleem, maar als je ziet dat ik in één stad meteen al 3 striders zag staan (En dus allemaal thermal), met in elke gewoon een prima gun, met scope, genoeg munitie en nog een bult FAKs er bij is de lol er al snel af.

[ Voor 28% gewijzigd door Adanteh op 13-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Heb de boel even doorgegeven aan de guys in t team. Loop zelf m in artis :) zal nog wel ff reageren als ik thuis ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adanteh schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:56:
[...]

Er is niet één vast doel. In sector control gaat het bijvoorbeeld om de controle over gebieden te krijgen a la Conquest in Battlefield. In Domination moet je gewoon gebieden clearen en als je dat gedaan hebt weer naar een ander gebied. In Warfare gaat het vaak iets tactischer en op iets grotere schaal, maar komt het ook neer op de controle over steden krijgen. Stratis Life is juist weer een role playing mode, waar je gewoon wat missies kunt doen, of wat met de politie kunt klooien. In Wasteland is er niet echt een doel.... Je killt andere lui, zorgt dat je goede gear krijgt en gaat desnoods een base bouwen. Ondertussen doe je wat missie en that's it. Er hoeft niet altijd een specifiek doel te zijn om het toch leuk te maken :D

@Basxt. Nu is het natuurlijk wel zo dat je dat in principe per server zou kunnen instellen, waar je mee spawnt en dergelijke. Zeker voor een testversie is het vooral kijken of de systemen werken, niet zozeer of de balance goed is. Maar na even kijken na de spawn systemen lijkt daar niet zo heel veel veranderd. Weinig dynamiek qua wat er spawnt (En weinig controle over het type categorieën) en ook de hoeveelheden zijn redelijk vast gezet. Hoop vooral dat dat daar het één en ander aan wordt gedaan. Veel vehicles vind ik geen probleem, maar als je ziet dat ik in één stad meteen al 3 striders zag staan (En dus allemaal thermal), met in elke gewoon een prima gun, met scope, genoeg munitie en nog een bult FAKs er bij is de lol er al snel af.
nog een leuke server aan te raden? lieft NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:52:
Ja vooral dit.

Ik heb arma nooit gespeeld, arma 2 toen aangeschaft voor dayz. Maar van het multiplayer gedeelte word ik niet veel wijzer. De serverlijst is voor mij een brij aan namen en gamemodes maar ik heb geen idee welke een beetje de 'standaard arma online experience' biedt. Performance in MP is dan ook nog wel een issue. Ik ben nog geen server tegengekomen die mij een beetje fatsoenlijke/stabiele framerate kan leveren. (i2500k@4.5/gtx690) Dan lees ik verhalen of scripts die dit beïnvloeden en dit geloof ik ook wel, maar zijn er geen standaard scripts gemaakt door de developer zelf oid?

Welke servers moet ik hebben? Ik hoef geen ingewikkelde gamemodus, 2 teams vechtend voor een stad oid, met wat voertuigen etc en dit alles met een stabiele framerate van in de 60 zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
[b]HammerNL schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:03Welke servers moet ik hebben? Ik hoef geen ingewikkelde gamemodus, 2 teams vechtend voor een stad oid, met wat voertuigen etc
Dan zou ik gewoon je filter op sector control zetten. De Hia3 server vind ik zelf wel leuk. Voor punten cappen, assists en kills krijg je geld waar je gear en vehicles mee kunt kopen. Gewoon een paar punten die je moet veroveren als team zijnde. Anders even zoek Blitzkrieg of AAS / A&S.
[b]HammerNL schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:03en dit alles met een stabiele framerate van in de 60 zou mooi zijn :)
... Uhm.... misschien hier even tussen kijekn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

food en drinks moeten ff op joschaap zijn server uit wat crap zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Voor de liefhebber: met een paar vrienden gaan we even wat Altis footage streamen :) :

http://www.twitch.tv/foodie88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:53:
Spawned met nv zonder gps..

* met gps zie ik nogsteeds mijn locatie op de map niet die moet ik zelf uitzoeken aan de hand van de coords.
* gear in vehicles hot dammmmmm.
* vooral veel med gear maakt medic overbodig
* ai moeilijkheid geweldig this is arma zegmaar
* eerste stad waar ik stond in 1 oogopslag minimaal 12 voortuigen waarvan 4 military maakt niet uit lekker makkelijk. juiste balans tussen veel en weinig zoeken.
* zelfde ui
* diverse malen gedacht food of water gevonden te hebben maar die zak/emmer.jerrycan deed het niet en verderop wel
- CTRL+M om je gps te gebruiken, GPS doet niets met je normale map
- als je geen pickup optie krijgt is het geen food/water :)
Adanteh schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:20:
Komt ie na 5 minuten kijken:
  • Interface is nog hetzelfde voor player menu, spawnen en de de vehicle content van R3F (Die dus nog steeds onleesbaar is)
  • Kom zomaar een crate tegen, met absurd veel gear (Laser designator, 30 FAKS(!!!!!), 5 binos, 5 GPS, etc). Lijkt me ietwat overdreven.
  • Oude items worden nog voor water bottles + eten gebruikt. Er zit gewoon een water bottle in en er zijn ook wel gewoon items voor het eten (Tactical bacon anyone). Even een replace all doen <3
  • Indeling van items in vehicles is ook nog hetzelfde. 1 wapen met 4 mags, in de meeste gevallen 2x een attachment, een enorme bult FAKS (Wat medics compleet zinloos maakt) en twee chemlights. Betekent dat je na 1 vehicle al klaar bent met gear zoeken.
  • Friendly AI? Ik kon er gewoon op af rijden in mijn strider en vond het al vreemd dat ze niet schoten. Lag er nog één levend op de grond, kon ik hem gewoon mediccen.
  • MBT missie. Hoeft niet te repairen of niks. Dan is het gewoon een kwestie van vol gas er op af en er snel in springen en klaar is kees. Normaal had je altijd risico-momentje als je moest fuelen of repairen.
  • Also geen verschil tussen type wapens. Kans op een vector is net zo groot als sniper, wat een beetje weird is.
Also, spawnt met NVGs en gps?
- dialogs worden pas in v1 aangepakt (nog niet in de pre-release) omdat de heren die hieraan werken ook meteen nieuwe stores gaan inbouwen en alles in een keer willen invoegen.
- inhoudscherm van vehicles moet inderdaad aangepakt worden
- Random crates gaan uit in de GoT Versie is een instelling die ik nu even aan had gezet om de nieuwe spawn mechanics te testen.
- de waterflesjes en bacon hebben we er even ingehad maar deze zijn erg lastig te spotten als ze als loot in het gras vallen of in gebouwen spawnen. probeer maareens een energy drink te vinden nu (is een redgull blikje)
- vehicle loot wordt configureerbaar voor admins staat nu voor testdoeleinden even hoog om te kijken of alles werkt
- bij welke missies was de AI 'friendly' mogelijk hebben ze een verkeerde wapen/ammo combinatie. sowieso zijn vehicles en crates in missies nu gelocked tot alle AI dood is.
- MBT zou ook op slot moeten zitten, en geen fuel moeten hebben, zoniet heeft iemand in het team mn code terug gedraaid, ik zal het checken!
- ik zal het thermal verhaal eens in de groep gooien imho moet een server admin thermal op de server uit kunnen schakelen.
- de manier waarop vehicles objects en loot spawnt zijn compleet ge-recode en nu afhankelijk van de grootte van de stad, ook is er minder kans op military vehicles al vind ik persoonlijk dat die kans nog wel iets omlaag kan.
- de server heeft tot aan de restart constant op 50fps gedraait, tot 30 spelers kan mn verbinding met gemakt aan, als het erboven heeft gezeten zal het wel gaan laggen maar uit de monitoring sie ik geen peaks in cpugebruik (max 40%, geheugen 4GB van de 8, SSD heeft ook niet veel i/o peaks gehad), maar het blijft een 100/10 upc verbinding uiteraard :)

na de voice zal ik eens in de code duiken (jaja, helaas beloofd.. kom ik niet onderuit)

[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 13-09-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
JoSchaap schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:58:
[...]
- de waterflesjes en bacon hebben we er even ingehad maar deze zijn erg lastig te spotten als ze als loot in het gras vallen of in gebouwen spawnen. probeer maareens een energy drink te vinden nu (is een redgull blikje)
Weet niet hoe anderen daar over denken, maar dat vind ik zelf juist wel wat hebben. Nu zie je bijvoorbeeld ook al vanaf een paar honderd meter of ergens een dode speler ligt, puur door dat eten + drinken. Maakt goed rond kijken ook al weer iets belangrijker. Als je dan iemand killt moet je ook echt even kijken waar alles is te komen liggen (Heb ik nog niet na gekeken, maar de actie om eten+drinken+money op te pakken misschien ook alleen toestaan als het item je cursortarget is? Dan krijg je niet meer dat je er snel na toe rent en gewoon random dingen op pakt omdat ze in het menu staan.
[...]
- vehicle loot wordt configureerbaar voor admins staat nu voor testdoeleinden even hoog om te kijken of alles werkt
Wordt het systeem ook random of niet? Je kan nu al gewoon zorgen dat er 2 mags ipv van 3 spawnen, maar bij sa-matra had je bijvoorbeeld altijd dat er gewoon 'verkeerde' ammo in een vehicle zou kunnen zitten, zodat je alsnog naar de juiste ammo op zoek moest voor je gun, maar ook weer de mogelijkheid om extra ammo te vinden voor teammates. Nu heb je een gun en automatisch ook de ammo.
[...]
- bij welke missies was de AI 'friendly' mogelijk hebben ze een verkeerde wapen/ammo combinatie. sowieso zijn vehicles en crates in missies nu gelocked tot alle AI dood is.
- MBT zou ook op slot moeten zitten, en geen fuel moeten hebben, zoniet heeft iemand in het team mn code terug gedraaid, ik zal het checken![...]
de MBT missie was dat. Ik reed er in een strider op af en verbaasde me al dat ze niet schoten (Volgens mij hoort AI gewoon op MRAPs te schieten en er was ook gewoon een dude met een Amalut). Toen ik uitstapte merkte ik dat er nog iemand plat op de grond lag en toen kreeg ik in één keer de optie om te mediccen. Snel gekilled voordat ik door had dat hij friendly was (Had zelf geen medic nodig). Had overigens ook gewoon fuel. Volledig ammo, volledige armor en volledige fuel. Zat overigens wel op slot totdat iets nadat de AI dood was
[...]- ik zal het thermal verhaal eens in de groep gooien imho moet een server admin thermal op de server uit kunnen schakelen.
Misschien de event handler voor night vision (Wat ook de thermal bind is) even omgooien? Anders heb je namelijk ook dat NVGs niet werken op vehicles, wat weer misschien wat teveel van het goede is)
- de manier waarop vehicles objects en loot spawnt zijn compleet ge-recode en nu afhankelijk van de grootte van de stad, ook is er minder kans op military vehicles al vind ik persoonlijk dat die kans nog wel iets omlaag kan.
. De spawnrate kan natuurlijk gewoon door admins bepaald worden. Het is meer dat ik voor wapens geen verschil kon ontdekken in hoe ze spawnen. Zo zijn er voor vehicles gewoon 3 categorieën, maar voor objects niet. In arma 2 resulteerde dat bijvoorbeeld in dat de kans op een depot net zo groot was als op een klein muurtje. Resultaat was dat je 10 depots had staan in de map. Zelfde geldt voor de wapens, waar ook geen onderscheid wordt gemaakt tussen het type wapens.
na de voice zal ik eens in de code duiken (jaja, helaas beloofd.. kom ik niet onderuit)
;w

Edit: Bijna vergeten! Die Hia3 sector control servers hebben wel een grappig systeem voor third person wat al een hele vooruitgang is if you ask me. Alleen third person als je je gun lowered hebt. Zo kan je dus gewoon je gun loweren en rond sprinten en wel third person hebben en in vehicles werkt het ook gewoon (Kan ook wel aangepast worden). Misschien een idee om dat eventueel als optie ook te verwerken, als een soort enhanced third person.

[ Voor 5% gewijzigd door Adanteh op 13-09-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even naar je food en water verbruik of zet het tijdelijk uit ofzo dit is te bizar d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Dat stond al in de known issues :-)

*edit*

heb een nieuwe build op de server gezet.

de waterflessen als water item kunnen wel voldoen. maar die tactical bacon blikjes zijn echt te klein :D

ik laat het even zo staan, kan adanteh het ook even zien :P

tevens het aflopen van voedsel en water verdrievoudigd en de loot in vehicles iets de duim ingedrukt en cratespawns uitgezet

ook spawnen ifrits,striders,hunters nu met 15% kans ipv 25%

[ Voor 85% gewijzigd door JoSchaap op 14-09-2013 01:59 ]

• Basxt
Ik zit er nu in en zal updaten met wat ik allemaal tegen kom.
  • Eerste ding is dat de chat te veel gespammed wordt naar mijn idee.
    Er komen allemaal texten langs met hoe je water en eten vindt en dit zou naar mijn idee gewoon in de help tab moeten staan.
    belangrijke dingen zoals een server restart time moet je bijv kunnen toggelen dat hij als een "Hint" menu rechts op je beeld aftelt tot de restart. Ik denk ook dat velen niet weten wat bijv +1 gmt time
.
  • Ik zie nu best vaak player " " joined the game.
    Hij heeft geen naam en wordt gelijk weer gekicked..?
  • *FPS is nogsteeds rond de 20/30.. ?
  • Ik hoop zo erg dat dit eruit gaat Jo. Dit hoort naar mijn idee echt niet.. Je zou denken dat ik fully gegeared ben maar in tegendeel, ik ben net gespawned.. Afbeeldingslocatie: http://i3.minus.com/ikzWTdIJA14mf.png
    Ik snap denk echt het nut niet waarom je al met alles gespawned moet worden denk ik.. Kan iemand dat dan uitleggen? :)
  • De random blokkades op de weg zijn vet!
  • En ik merk nu zeker dat de er minder vehicles zijn dus dat is mooi! Nevermind. 1 ifrit en 2 pickups bijna naast elkaar gespawned..

OK. Never never mind, ik heb nu in deze stad al 6 vehicles gevonden op nog geen 100 m afstand van elkaar.. waaronder 3 military.. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/thTCzR0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q1Ir1Ex.jpg
    Welcome to Kavala!
    Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bDfb5mg.jpg
    Ik mag nu toch wel hopen dat dit een bug is haha :P
    Dit is gewoon een gold mine voor gear,
  • Ik weet niet of dit al het geval is maar misschien wat hogere percentages in military vehicles in military bases?
  • Heb al 3 vehicles gevonden met "Hull" "Engine" en "Fuel" op oranje hebben en wheels altijd op wit. Toeval? :)
  • Een ramp midden op de weg? leuk! haha :9

[ Voor 53% gewijzigd door Basxt op 14-09-2013 10:46 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik speel niet veel wastelands, gisteren GoT wastelands geprobeerd... 20-30 fps :(
Daarna een server met Samatra Wastelands oid, 60 fps :)

Verwijderd

Ik hou meer van verschillende voertuigen en dat ik daar makkelijk en snel kan bijkomen.

Welk speltype(s) kan ik dan het beste gaan spelen?

Of misschien welke server(s)?

• Kuusj

Kuusj

unfor schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:32:
Ik speel niet veel wastelands, gisteren GoT wastelands geprobeerd... 20-30 fps :(
Dat is meer of minder algemeen bekent, Sa-matra is gewoon lichter.
Wat ik wel nog altijd mis, is het Arma 2 Wasteland gevoel, dan bedoel ik bases bouwen, en met je team de enemy bases raiden...

Och ja, zal nog wel komen, hoop ik :)

Verwijderd

unfor schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:32:
Dat is wel Stratis vs Altis, en stabiele code vs dev code.

Sa-Matra heeft de beste Wasteland missie op dit moment maar hij is wel een beetje paranoïde qua de controle over de server files. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Team-Wasteland welke alles open-source maakt zodat iedereen kan helpen en aanpassingen kan maken.

Tenzij Sa-Matra een keer Wasteland uitbrengt voor Altis moeten we gewoon geduld hebben en hopen dat JoSchaap en de rest van zijn team een aantal zaken op orde hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 11:55 ]

Verwijderd

joschaap wat ik bedoelde met eten en drinken was.

Dat de items kwa looks hetzelfde waren maar de 1 wel en de ander niet reageerde 2 meter naast elkaar zal screenshots maken.

• JoSchaap

JoSchaap

even in de lijst geantwoord:
Basxt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:56:
Ik zit er nu in en zal updaten met wat ik allemaal tegen kom.
  • Eerste ding is dat de chat te veel gespammed wordt naar mijn idee.
    Er komen allemaal texten langs met hoe je water en eten vindt en dit zou naar mijn idee gewoon in de help tab moeten staan.
    belangrijke dingen zoals een server restart time moet je bijv kunnen toggelen dat hij als een "Hint" menu rechts op je beeld aftelt tot de restart. Ik denk ook dat velen niet weten wat bijv +1 gmt time
.
**** dit is een server iets (heeft niets met de missie te maken, ik heb de motd van de server vol zooi gezet :P
er zit al info in de map > how to play
en er komt nog een guide op de website en een introfilmpje, dit kan echter pas als de missie in release is omdat objects nog kunnen veranderen enzo.
  • Ik zie nu best vaak player " " joined the game.
    Hij heeft geen naam en wordt gelijk weer gekicked..?
**** spelers zonder naam of met vreemde tekens worden door battleye gekicked, ook namen als admin en Administrator zijn niet welkom. ook dit is een serverinstelling en zit niet in de missie
  • *FPS is nogsteeds rond de 20/30.. ?
**** zelfs ik kom niet boven de 40 uit, zie het stukje hieronderaan
  • Ik hoop zo erg dat dit eruit gaat Jo. Dit hoort naar mijn idee echt niet.. Je zou denken dat ik fully gegeared ben maar in tegendeel, ik ben net gespawned..
    Ik snap denk echt het nut niet waarom je al met alles gespawned moet worden denk ik.. Kan iemand dat dan uitleggen? :)
**** dit is in de GoT missie altijd zo geweest, waar ik wel aan denk is om backpacks en de helm te verwijderen, en deze toe te voegen aan de loot in gebouwen. (verschillende maten/soorten)
dit is zo ingesteld omdat spelers op stratis dit destijds wilden. vraag -> aanbod
  • De random blokkades op de weg zijn vet!
**** die wrakken horen gewoon bij de map (altis) :)
  • En ik merk nu zeker dat de er minder vehicles zijn dus dat is mooi! Nevermind. 1 ifrit en 2 pickups bijna naast elkaar gespawned..

OK. Never never mind, ik heb nu in deze stad al 6 vehicles gevonden op nog geen 100 m afstand van elkaar.. waaronder 3 military.. [afbeelding]

[afbeelding]
    Welcome to Kavala!
    [afbeelding]
    Ik mag nu toch wel hopen dat dit een bug is haha :P
    Dit is gewoon een gold mine voor gear,
**** ik zal eens vragen wat ze met de spawner hebben uitgevreten het strand zo vol met vehicles was niet ons idee :D iig is alleen de ifrit/strider/hunter military.
  • Ik weet niet of dit al het geval is maar misschien wat hogere percentages in military vehicles in military bases?
**** military bases spawnen mogelijk 6.5mm wapens in de gebouwen momenteel hebben we er nog geen vehicle spawns op aangezet ivm de bagger performance op altis.
  • Heb al 3 vehicles gevonden met "Hull" "Engine" en "Fuel" op oranje hebben en wheels altijd op wit. Toeval? :)
**** wheels zijn altijd heel inderdaad omdat er in de engine wat bugjes zitten waardoor engineers niet altijd een repair optie krijgen als een wiel stuk is. de rest van de damage en hoeveelheid brandstof in het voertuig is random
  • Een ramp midden op de weg? leuk! haha :9
**** die concrete ramps zijn basebuilding parts, kun je verplaatsen locken en inladen in voertuigen
even terugkomend op de fps problemen dit is iets in het MP framework dat bis zal moeten fixen we hebben alles al geprobeerd en zelfs al spawnen we niets op de map (geen vehicles, geen baseparts, geen loot) dan nog is fps hetzelfde

draai je lokaal dan is de fps op stratis fenomenaal hoog en in multiplayer acceptabel
op altis is lokaal acceptabel en in multiplayer onspeelbaar.

ik hoop echt dat het MP framework en de threading van de server exe gefixed word. of op zn minst een 64bits exe voor servers wordt uitgebracht. altis is een prachtige map maar zelfs de meest simpelle missies worden onspeelbaar zodra je het op een MP server draait

http://gamedev.stackexcha...r-logic-one-for-rendering

om performance strict te houden zal ik de miniserver hier wel elke 3 uur laten herstarten ipv elke 12 uur :/
na een restart lijkt het namelijk een tijdje goed te gaan maar meer als 40 fps heb ik in MP op altis nog niet gehaald en dat is met de i7 op 5ghz en beide videokaarten in crossfire overclocked (en dan nog draaien zowel de server als gamepc op 20/30% van hun vermogen)

[ Voor 66% gewijzigd door JoSchaap op 14-09-2013 14:35 ]

• Adanteh
kuusj98 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:46:
[...]

Dat is meer of minder algemeen bekent, Sa-matra is gewoon lichter.
Wat ik wel nog altijd mis, is het Arma 2 Wasteland gevoel, dan bedoel ik bases bouwen, en met je team de enemy bases raiden...

Och ja, zal nog wel komen, hoop ik :)
Ik denk persoonlijk dat er daarvoor echt een All in Arma wasteland zal moeten komen. Er zitten op dit moment gewoon veel minder interessante baseparts in Arma 3. Ik hoop echt dat er snel een universele oplossing voor de Arma 2 content komt, zodat dat gemeengoed wordt. Dan ben je in één keer van het hele gezeik omtrent content af. Op dit moment zitten eigenlijk alleen de bunkertjes uit Arma 2 er in, die je toen niet eens meenam omdat ze waardeloos waren. Zoiets zit er bijvoorbeeld niet in Arma 3, en dat was echt een ideaal ding Afbeeldingslocatie: http://www.dayzsuperhive.co.uk/uploads/3/0/3/2/3032704/4709472_orig.jpg

Valt helaas weinig aan te doen.

• Beelzebassie
Het ziet ernaar uit dat je gebeden verhoord worden:
"That’s a lot to look forward to! How about the Arma 2 content library? Will there be some form of backwards compatibility?

Originally, we had an idea that was similar to Take On Rearmed. Unfortunately, upgrading the Arma 2 massive content library to Arma 3 standards is beyond what we can do in reasonable time. So instead, what we are going to do will be similar to Arma 1: we are going to release the entire Arma 2 library to the community and allow them create any derivative work within Arma 3. More details will be announced very soon."
http://www.arma3.com/news/report-in-marek-spanel-ceo

• Adanteh
Dat zijn mijn gebeden niet. Kans is namelijk groot dat je dan de volgende situatie krijgt "M16 mod", "Mk16 Mod", "Bunker mod", "Mk17 mod #12", "AS50 TWS mod in every SUV (speciaal voor Jo)", "DMR" mod. Wat ik wil is gewoon een gratis of vrij goedkope DLC, die gewoon netjes officieel uitgebracht wordt zodat er ook daadwerkelijk public servers komen met die mods. Als het de situatie wordt dat het allemaal losse mods worden, wordt het toch weer alleen binnen private communities gebruikt en heb je er als public speler helemaal niks aan. Dit zijn mijn gebeden ;)

Verwijderd

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=178406723

graag even deze foto met een ieder delen..

als zelfs de admins al gaan hacken

• Ircghost
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Hahaha hoe mooi is dat :P

• Beelzebassie
Adanteh schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:39:
Dat zijn mijn gebeden niet. Kans is namelijk groot dat je dan de volgende situatie krijgt "M16 mod", "Mk16 Mod", "Bunker mod", "Mk17 mod #12", "AS50 TWS mod in every SUV (speciaal voor Jo)", "DMR" mod. Wat ik wil is gewoon een gratis of vrij goedkope DLC, die gewoon netjes officieel uitgebracht wordt zodat er ook daadwerkelijk public servers komen met die mods. Als het de situatie wordt dat het allemaal losse mods worden, wordt het toch weer alleen binnen private communities gebruikt en heb je er als public speler helemaal niks aan. Dit zijn mijn gebeden ;)
Laat dat nou net de thread zijn waaruit ik die quote geknipt had... :)

• Kuusj

Kuusj

Jeej, voor de eerste keer heeft god mijn gebeden aanhoord :P
Nee maar, ik zou het niet verschrikkelijk erg vinden om een euro of 2 uit te geven aan een DLC met alle ArmAII content (Die 2 euro heb ik toch al gekregen met die nutteloze kaarten maar dat maakt voor het verschil niks uit...)

• JoSchaap

JoSchaap

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:01:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=178406723

graag even deze foto met een ieder delen..

als zelfs de admins al gaan hacken
jep de UAV die nu in de gunstore zit is nog niet toegestaan in de antihack, heb t even doorgegeven :)

• Kuusj

Kuusj

Wat is dat Stratis life gebeuren eigenlijk?
Ik snap er geen hol van?

Of ik ga gewoon even het stokoude BF3 spelen.

• Basxt
@ Joschaap! :D
YouTube: 3d explosive interface.

[ Voor 44% gewijzigd door Basxt op 14-09-2013 16:25 ]

• Adanteh
Dat moet even gecombineerd worden met KEYS: No action menu en advanced vehicle interaction + een script om je wapens te laten rusten en dan heb je in één mod meteen al heel veel gefixed.

• JoSchaap

JoSchaap

ok dit bugje is wel leuk :)

YouTube: Funny bug/feature in logistics for wasteland
Basxt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:02:
[...]

haha. het is dus kennelijk clientside die lagg spikes je ziet mij gewoon in de lucht even stilhangen:/
Tis een leuke bug en doet kan niet al te veel misbruikt worden denk ik. Je kunt hem alleen wel droppen en als projectiel gebruiken haha.
autohover aan en je fikt je eigen heli af ;)

[ Voor 58% gewijzigd door JoSchaap op 14-09-2013 17:03 ]

• Basxt
haha. het is dus kennelijk clientside die lagg spikes van mij je ziet mij gewoon in de lucht even stilhangen:/
Tis een leuke bug en kan denk ik niet te veel misbruikt worden. Je kunt hem alleen wel droppen en als projectiel gebruiken haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Basxt op 14-09-2013 17:04 ]

• Adanteh
Joschaap, gebruik je BTC script of niet? Toevallig net er bij in gezet dat je vehicles niet meer op magische wijze door de grond kunt knallen als je ze lift. Kijkt gewoon wat de afstand is tot de grond van het gelifte object en als die < 0 is dan doet hij hem automatisch detachen.

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Ik (en een paar vrienden) ben hard op zoek naar een goede Wasteland op Altis. Gisteren al een aantal geprobeerd, maar de fps van +/- 30 verpest eigenlijk alles. Wat zijn goede servers? Sa-matra heb ik veel op Stratis gespeeld, maar die zitten nog niet op Altis :(

Verwijderd

Bobbus schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:56:
Ik (en een paar vrienden) ben hard op zoek naar een goede Wasteland op Altis. Gisteren al een aantal geprobeerd, maar de fps van +/- 30 verpest eigenlijk alles. Wat zijn goede servers? Sa-matra heb ik veel op Stratis gespeeld, maar die zitten nog niet op Altis :(
er zijn nog geen goede wasteland servers...
als je een beetje de laatste pagina's naleest kan je zien dat ze nog druk met de ontwikkeling voor arma 3 zijn

• Basxt
13-09-2013
We have decided to push the update of devbranch to Monday. Motivations:
As above - people around the world are still downloading lots of data and any publication will reset them.
The multiplayer scene benefits from cross-compatibility for a few days.

When we do return daily updates on Monday there is a lot of cool stuff to come. Of course all improvements from the last few weeks get back in (AI / memory optimizations), but we also have installed better anti-flip systems on tanks.

Bedoelen ze nou met de bolt tekst dat ze aan performance gaan werken? _/-\o_ :D

[ Voor 8% gewijzigd door Basxt op 14-09-2013 19:29 ]

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik ben met wat vrienden Wasteland aan het streamen, op Stratis, we hebben al wat Altis gedaan maar aangezien de performance nog wat beter moet worden, toch maar even ouderwets Stratis. Kijk gerust even mee op http://nl.twitch.tv/foodie88

BF1 Stats

• JoSchaap

JoSchaap

Basxt schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:28:
13-09-2013
We have decided to push the update of devbranch to Monday. Motivations:
As above - people around the world are still downloading lots of data and any publication will reset them.
The multiplayer scene benefits from cross-compatibility for a few days.

When we do return daily updates on Monday there is a lot of cool stuff to come. Of course all improvements from the last few weeks get back in (AI / memory optimizations), but we also have installed better anti-flip systems on tanks.

Bedoelen ze nou met de bolt tekst dat ze aan performance gaan werken? _/-\o_ :D
nee ze bedoelen dat momenteel devbranch en stable hetzelfde zijn en dat je dus met beide branches beide servers kunt joinen :)

• Basxt
JoSchaap schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:26:
[...]

nee ze bedoelen dat momenteel devbranch en stable hetzelfde zijn en dat je dus met beide branches beide servers kunt joinen :)
Okee ik dacht al waarom het zo druk is op de DEV branche:)
Heb je dit trouwens al geprobeerd?
  • server strength is importand (eg. too many AI units/mines for the server box. Note: server owners, if you don’t know, when you login you can type #monitor <numberofseconds>. This will give you your server FPS live. Again, that’s the server FPS, not client. When that’s at 50, you’re doing something right; it’s the max.)

• JoSchaap

JoSchaap

yep de i3 server hier in de huiskamer purs 45-50fps so far ;)
in de admintools van de missie zit ook een fps monitor en server fps heeft echt niets met clientfps te maken want de vps draait op 10 fps en daar is client fps weer prima :) alleen is de AI dan wat choppy :P

wat wel geinig is is dat ik net ineens een tijd constant 45-55 fps had op altis.. zal geheid wel weer een luck shot zijn want zoveel is er niet gewijzigd (alleen de loot in vehicles gebalanced enzo

[ Voor 31% gewijzigd door JoSchaap op 14-09-2013 21:54 ]

• Basxt
JoSchaap schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:53:
yep de i3 server hier in de huiskamer purs 45-50fps so far ;)
in de admintools van de missie zit ook een fps monitor en server fps heeft echt niets met clientfps te maken want de vps draait op 10 fps en daar is client fps weer prima :) alleen is de AI dan wat choppy :P

wat wel geinig is is dat ik net ineens een tijd constant 45-55 fps had op altis.. zal geheid wel weer een luck shot zijn want zoveel is er niet gewijzigd (alleen de loot in vehicles gebalanced enzo
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar de server speelt als een pareltje.! _/-\o_ :D
Ik denk dat het door de amount of vehicles komt. :o

het eindeloos rondrijden zonder nuttig doel in je eentje in de server geeft toch nog een beloning!

Awesome!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YOKTanw.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Basxt op 14-09-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
In the grid view op steam heb ik nog steeds de beta pictogram. kan ik de pictogram updaten? Spel is wel bijgewerkt.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
pafdaddy schreef op zondag 15 september 2013 @ 07:44:
In the grid view op steam heb ik nog steeds de beta pictogram. kan ik de pictogram updaten? Spel is wel bijgewerkt.
rechtermuis --> create background shortcut.
Ik spaar ze! heb ze alle 3 nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
IK kan me nog steeds opgeven voor de DEV build, enig voordeel daar in? Dat ik misschien sneller wat fixes heb oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Basxt schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:37:
[...]

rechtermuis --> create background shortcut.
Ik spaar ze! heb ze alle 3 nu. :P
Ik heb die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Raar, ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
In Steam hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joschaap de first aid kits zijn stuk.

ze komen niet meer uit het voertuig naar je inventory. ruimte zat.

net na de restart zag de game er top uit in het donker errug gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik heb wel "create desktop shortcut", bedoelen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow en jo

zonder map spawnen vind ik wel errug hard d-;

als je maps kompass alles afpakt moet je eigenlijk wel ff gearsaving aandoen.

anders ben je eerste 8 uur zoeken en kan je weer overnieuw beginnen.
Altis is zo groot dat iets van navigatie echt een must is d-;

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
pafdaddy schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:04:
[...]

Ik heb wel "create desktop shortcut", bedoelen juliie dat?
ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
De servers worden steeds stabieler, nu alweer even aan het streamen. Een paar uur aaneen streamen is op zich goed mogelijk nu. We zitten weer op http://nl.twitch.tv/foodie88

BF1 Stats

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste