Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Alternatief is uitbetaling en belastingaftrek binnen jaarruimte?
Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb mijn hele overschot aan vakantiedagen recent verkocht. Daarbij heb ik het AV voorstel genegeerd. De aanvraag verkoop vakantiedagen werd binnen no-time goedgekeurd en de geplande uitbetaling bevestigd. Voor CGI is dit een flinke winstpakker, vakantiedagen worden productieve dagen!

Vreemd dat in jou geval een uitbetaling op je pensioenrekening door HR geblokkeerd wordt. Mogelijk moet je eerst optie 3 kiezen, dan blijven de oude AV van toepassing, regel daarna de verkoop vakantiedagen en kies daarna voor 1 december optie 1.

[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 01-11-2013 09:43 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 20:03
ESPACE schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:33:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb mijn hele overschot aan vakantiedagen recent verkocht. Daarbij heb ik het AV voorstel genegeerd. De aanvraag verkoop vakantiedagen werd binnen no-time goedgekeurd en de geplande uitbetaling bevestigd. Voor CGI is dit een flinke winstpakker, vakantiedagen worden productieve dagen!

Vreemd dat in jou geval een uitbetaling op je pensioenrekening door HR geblokkeerd wordt. Mogelijk moet je eerst optie 3 kiezen, dan blijven de oude AV van toepassing, regel daarna de verkoop vakantiedagen en kies daarna voor 1 december optie 1.
Vraag me af of dat laatste gaat werken, aangezien ze voor de stuwmeerdagen (wat een woord) 30-9 aanhouden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

het wordt niet geblokkeerd, alleen kan men niet omgaan met een afwijking.

s-dagen kan ik gewoon in pensioen storten met een formuliertje, dat heb jij kennelijk ook gedaan. a-dagen echter (die 80% afkoop) wil ik er ook in hebben. En daarvoor word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Dat schijnt pas te kunnen " als het beleid rondom het mandje is gevormd", volgend jaar ergens.

overigens is het voordeliger om die s-dagen te verkopen na optie 1 te hebben aangekruisd, omdat mn bruto salaris hoger is in de nieuwe situatie. Maar dat is alweer een afwijking, want met optie 1 aankruisen ga ik akkoord met wat op het uitdraaitje staat. Ziehier mijn reden om 2 te kiezen.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
peter00 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:58:
[...]

het wordt niet geblokkeerd, alleen kan men niet omgaan met een afwijking.

s-dagen kan ik gewoon in pensioen storten met een formuliertje, dat heb jij kennelijk ook gedaan. a-dagen echter (die 80% afkoop) wil ik er ook in hebben. En daarvoor word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Dat schijnt pas te kunnen " als het beleid rondom het mandje is gevormd", volgend jaar ergens.

overigens is het voordeliger om die s-dagen te verkopen na optie 1 te hebben aangekruisd, omdat mn bruto salaris hoger is in de nieuwe situatie. Maar dat is alweer een afwijking, want met optie 1 aankruisen ga ik akkoord met wat op het uitdraaitje staat. Ziehier mijn reden om 2 te kiezen.
Leuk he, ze pakken iets af en en geven je dan 80% van de eigenlijke waarde. En dan moet je wachten tot ze zelf hebben bedacht wat je er mee kan doen, om te zien of je het wel kan gebruiken op de manier die jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
peter00 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:09:
[...]

ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.
Je aftrekpost (binnen jaar- en reserveringsruimte) is inderdaad de hele premiestorting.In dit voorbeeld dus 250 euro.
Essentieel voor de belastingdienst was dat het niet via mn eigen rekening mocht lopen. Ik ben dan ook benieuwd of ik zo'n storting er wel door kan krijgen, nog los van de administratieve romplsomp.
Gaat het via je eigen rekening --> aftrekbaar IB binnen jaar- en reserveringsruimte
Gaat het niet via je eigen rekening maar rechtstreeks --> aftrekbaar LB/IB binnen staffel.

Er zit dus wel een verschil in zowel de administratieve uitvoering als de fiscale ruimte. Maar als je ruimte in zowel jaarruimte als staffel heb, maakt het onder de streep niet uit.
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb mijn hele overschot aan vakantiedagen recent verkocht. [...]
Creatieve gedachte: je kunt ze eventueel ook aan een derde verkopen. Soort van factoring van je loonvordering op CGI.

[ Voor 16% gewijzigd door t_captain op 01-11-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hebben jullie trouwens het document over het performance management proces bekeken? En dan met name het feit dat er vanaf nu ook de "bereikte resultaten" een belangrijk aandeel vormen in de totstandkoming van de beoordeling. Zonder specificatie van wat die "bereikte resultaten" precies inhouden. Echter heb ik op de wandelgangen al vernomen dat zowel utilization als tarief belangrijke factoren hierbij zullen zijn. Factoren waar je helaas zelf als mumber weinig invloed op hebt.

Oh, en wat mij ook op gevallen is dat de verantwoordelijkheid voor het opvragen van "peer reviews" niet langer bij de member, maar bij de people manager ligt. Alsof die nog niet genoeg te doen hebben 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik heb geen stuwmeerdagen uit vorige jaren verkocht. De verkoop betrof anciënniteitsdagen 2013. Een klein deel van wat ik verkocht heb moet ik in de laatste maanden van 2013 zelfs nog opbouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik heb overigens mijn formulier nog niet teruggestuurd. Maar ga dat denk ik vandaag wel nog doen. Net nagekeken. Uiterlijke datum is vandaag 1 november. Wordt optie 3.

Mogelijke bezwaren:
  • de afkoop van het "stuwmeer" (bovenwettelijke dagen)
  • verlies leaseauto
  • onduidelijkheid gebruik "AV potje"
  • geen formele regeling (en daarmee garantie) terugkoop anciënniteitsdagen
  • beoordelingsproces op basis van "bereikte resultaten" met kans op het betrekken van zwaarwegende factoren (utilization en tarief) waar je geen invloed op hebt
  • in mijn geval een minimale netto groei in salaris
  • het verlagen van de minimum salarissen in de matrix
  • feit dat je bijna niet meer boven je ijkpunt uit kunt stijgen
  • de korting op de netto onkostenvergoeding
  • afschaffen compensational leave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:23:
Hebben jullie trouwens het document over het performance management proces bekeken? En dan met name het feit dat er vanaf nu ook de "bereikte resultaten" een belangrijk aandeel vormen in de totstandkoming van de beoordeling. Zonder specificatie van wat die "bereikte resultaten" precies inhouden.
Neem aan dat dat je voorafgestelde targets zullen zijn.
Echter heb ik op de wandelgangen al vernomen dat zowel utilization als tarief belangrijke factoren hierbij zullen zijn. Factoren waar je helaas zelf als mumber weinig invloed op hebt.
Dat is toch niet nieuw?
Oh, en wat mij ook op gevallen is dat de verantwoordelijkheid voor het opvragen van "peer reviews" niet langer bij de member, maar bij de people manager ligt. Alsof die nog niet genoeg te doen hebben 8)7.
Hadden ze maar geen TL moeten worden.
Stond volgens mij redelijk duidelijk in de taakomschrijving van de vacature.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Nee, I know, maar dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. Vroeger werd naar je performance als consultant binnen je level gekeken. Dat was in ieder geval "eerlijker". Maar ja, ik weet niet of het woordje "eerlijkheid" nog wel past binnen deze organisatie. Zeker gezien het feit hoe dit hele AV debacle is gelopen de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Perenor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:23:
Hebben jullie trouwens het document over het performance management proces bekeken? En dan met name het feit dat er vanaf nu ook de "bereikte resultaten" een belangrijk aandeel vormen in de totstandkoming van de beoordeling. Zonder specificatie van wat die "bereikte resultaten" precies inhouden. Echter heb ik op de wandelgangen al vernomen dat zowel utilization als tarief belangrijke factoren hierbij zullen zijn. Factoren waar je helaas zelf als mumber weinig invloed op hebt.
Als je wilt worden afgerekend op utilization en tarief dan kun je midlance of freelance gaan werken. Het spreekt voor zich dat de on-target inkomsten bij deze meer risicovolle modellen hoger liggen dan je veilige inkomen bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Mogelijke bezwaren:
Je vergeet een belangrijk bezwaar. De eigen bijdrage pensioenpremie bij een toch al matige pensioenregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
Bereiken van RSP (laat staan max van schaal), dat zou niet mogelijk moeten zijn. Immers, de schalen zouden geïndexeerd moeten worden met de marktontwikkeling. 'Zouden', want volgens de transparante benchmark is dat afgelopen jaren iig niet gebeurd.
Salarisgroei en indexatie vd matrix zullen elkaar weinig ontlopen. Wederom, onder voorbehoud van eerlijke indexatie.
Zo'n salarismatrix is dan wel transparant, maar is slechts een begrenzing op de salarisontwikkeling.

(En als de ICT-markt niet aantrekt, dan zijn xPP weinig waard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Perenor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:31:
[...]

Nee, I know, maar dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. Vroeger werd naar je performance als consultant binnen je level gekeken. Dat was in ieder geval "eerlijker". Maar ja, ik weet niet of het woordje "eerlijkheid" nog wel past binnen deze organisatie. Zeker gezien het feit hoe dit hele AV debacle is gelopen de afgelopen maanden.
Het is inderdaad jammer dat de meesten van ons er geen invloed op hebben.

Ik ben het niet met je eens dat het niet eerlijker is dan eerst. Het is erg eerlijk, want is het tenminste meetbaar. Dat is die hele 6x12 matrix absoluut niet, veel te subjectief.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:28:
[...]
Hadden ze maar geen TL moeten worden.
Stond volgens mij redelijk duidelijk in de taakomschrijving van de vacature.
Wat een onzin kraam je weer uit. Er staat niets in de vacature over het benaderen van de klant waar een consultant zit voor de peer review. (dus kon je er van uit gaan dat het bleef zoals het was, consultant benadert de klant met een formulier en levert deze data aan)

De negativiteit jegens teamleads, daar snap ik ook echt geen drol van. Of is ambitie en hart voor de zaak tegenwoordig een negatieve eigenschap? Je teamlead is vanwege zijn nieuwe rol niet meer gaan verdienen, werkt waarschijnlijk 4-12 uur in z'n eigen tijd per week en de huidige functieomschrijving voldoet op diverse vlakken totaal niet aan wat deze in de originele vacature was. Je hoeft ze niet de hemel in te prijzen, maar de negativiteit snap ik gewoon echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 01-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
avotar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:45:
[...]
Het is erg eerlijk, want is het tenminste meetbaar.
Je verwart "eerlijk" met "transparant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CGIanoniem schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:44:
Bereiken van RSP (laat staan max van schaal), dat zou niet mogelijk moeten zijn. Immers, de schalen zouden geïndexeerd moeten worden met de marktontwikkeling. '
Ook als je de schalen wel netjes indexeert, kun je gewoon je ijkpunt (RSP100) bereiken. De schalen worden immers geindexeerd met een collectieve stijging / inflatiecorrectie. In de huidige arbeidsmarkt moet je denken aan 1.5 a 2% per jaar. Je individuele stijging is normaal gesproken sneller dan de collectieve.

Bij organisaties met een Hays salarissysteem wordt je loon geindexeerd met hetzelfde percentage als je schaal en krijg je daarbovenop X% individuele loonsverhoging (X: functie van performance en RSP).
In een variant waarin je geen collectieve loonsverhoging toepast, moet X zowel de indexatie als de individuele groei weerspiegelen. Normaal gesproken zal X hoger liggen dan de indexatie van de schaal.
(En als de ICT-markt niet aantrekt, dan zijn xPP weinig waard.)
Hoeveel meer moet de ICT markt aantrekken? Ik zie hem recentelijk van "best aardig" naar "behoorlijk goed" gaan. De discussies over investeringen in 2014 lopen volop, en de concensus in de industrie is dat we na 2.5 jaar eurocrisis gaan voorbereiden op een economische opleving. Ik zie de laatste tijd een accelleratie in nieuwe ICT projecten waarvoor men staffing zoekt.
Een kanttekening: de waarde van SPP/PPP zegt niet alleen iets over de ontwikkeling van de markt maar ook over de mate waarin CGI weet te profiteren van die ontwikkeling. Over die tweede factor ben ik minder positief dan over de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
ESPACE schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:44:
[...]
Je vergeet een belangrijk bezwaar. De eigen bijdrage pensioenpremie bij een toch al matige pensioenregeling.
Thanks, u're right indeed ;). Was ik inderdaad vergeten :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

pagani schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:01:
[...]

Wat een onzin kraam je weer uit. Er staat niets in de vacature over het benaderen van de klant waar een consultant zit voor de peer review. (dus kon je er van uit gaan dat het bleef zoals het was, consultant benadert de klant met een formulier en levert deze data aan)
Niet lekkerlijk nee.
Maar iedereen die de vacature aandachtig las, kon hier eenvoudig uit op maken dat het een stevige functie was, met veel eigen tijd consumptie en een hoop genodigde ambitie.

Tevens had je kunnen verwachten dat de functie nog verder zou evoluren, zoals ook de methodes van CGI dat binnen Nederland doen.
De negativiteit jegens teamleads, daar snap ik ook echt geen drol van. Of is ambitie en hart voor de zaak tegenwoordig een negatieve eigenschap? Je teamlead is vanwege zijn nieuwe rol niet meer gaan verdienen, werkt waarschijnlijk 4-12 uur in z'n eigen tijd per week en de huidige functieomschrijving voldoet op diverse vlakken totaal niet aan wat deze in de originele vacature was. Je hoeft ze niet de hemel in te prijzen, maar de negativiteit snap ik gewoon echt niet.
ik ben verder niet negatief over teamleads in het algemeen hoor (hoewel ik totaal 0,0 klik met de mijne heb)
Ambitie en hart voor de zaak zijn prijzenswaardig en noodzakelijk. Had ik ze nog gehad, had ik niet weggegaan.
Het is het klagen waar ik op tegen ben.

En daarbij, ik hoop dat de teamleads wel meer gaan verdienen. Ik vind het ook volkomen logisch, in tegenstelling tot het gros hier, dat hoe hoger je zit, hoe meer benefits je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:19:
[...]
En daarbij, ik hoop dat de teamleads wel meer gaan verdienen. Ik vind het ook volkomen logisch, in tegenstelling tot het gros hier, dat hoe hoger je zit, hoe meer benefits je hebt.
Wat een onzin. Wat je verdient zou gerelateerd moeten zijn aan wat je voor waarde voor het bedrijf hebt.
Typisch een Nederlandse gedachte dat je alleen meer gaat verdienen als je een hogere hiërarchische functie bekleedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:28:
[...]

Wat een onzin. Wat je verdient zou gerelateerd moeten zijn aan wat je voor waarde voor het bedrijf hebt.
Typisch een Nederlandse gedachte dat je alleen meer gaat verdienen als je een hogere hiërarchische functie bekleedt.
Laat iemand die volledig ingezet moet zijn en daarnaast ook people management, sales en recruitment moet doen nou meer waarde toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:37:
[...]

Laat iemand die volledig ingezet moet zijn en daarnaast ook people management, sales en recruitment moet doen nou meer waarde toevoegen...
Oh ja?
Om mij er aan te herinneren dat ik mijn verlof een half jaar van te voren moet indienen en ander excel geneuzel?

Kan TL niets aan doen, maar veel van wat PL/TL nu extra moet doen voegt niets toe, behalve het schijngevoel bij MT dat ze 'in control' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
En jij regelt op magische wijze een klus voor jezelf als je huidige klant het contract beëindigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59
pagani schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:51:
En jij regelt op magische wijze een klus voor jezelf als je huidige klant het contract beëindigt?
De TL of PM doen dat wel? :?
Dat zou een taak van sales moeten zijn!
Regelingen als collegea@work zouden niet nodig hoeven zijn.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:10:
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij even kort uitleggen wat collegea@work precies is?
Heb voor mijn klus iemand geregeld die op gesprek mag komen, krijg je dan al iets of moet ie eerst aangenomen worden op de klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
pagani schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:01:

TL zijn is een zware job, dat zagen we meteen al toen de functie er kwam. Veel andere landen kennen de rol trouwens ook. Wat ik daar gezien heb werken ze overigens het beste als het team dicht bij elkaar zit.

Een significante minderheid van de TL's heeft trouwens nog wel wat te leren op het gebied van leiderschap, ik verwacht dat daar komend jaar meer aandacht voor gaat komen

ff wat heel anders. Vroeger hadden we van die licht grijze mini toetsenbordjes in het assortiment. Pasten in je laptop tas en er viel aardig op te typen. Tegenwoordig hebben we een of ander flinterdun blauwtand geval waar ik echt niks mee kan. Weet iemand of die ouderwetse keyboards nog te krijgen zijn ergens?

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2013 12:44 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
SPee schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:10:
[...]

Een deel van de salesverantwoordelijkheid ligt bij TL en PL. Afhankelijk van het vakgebied (en de benodigde kennis om sales te doen binnen dat vakgebied) ligt de balans meer bij sales of bij de TL/PL.

Sterker nog, een deel van de salesverantwoordelijkheid ligt bij de consultants van level 3 of hoger.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 01-11-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:17:
Kan iemand mij even kort uitleggen wat collegea@work precies is?
Heb voor mijn klus iemand geregeld die op gesprek mag komen, krijg je dan al iets of moet ie eerst aangenomen worden op de klus?
Die regeling kan je op intranet vinden. Deze gegevens deel je niet zomaar op een publiek forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:24:
[...]

TL zijn is een zware job, dat zagen we meteen al toen de functie er kwam. Veel andere landen kennen de rol trouwens ook. Wat ik daar gezien heb werken ze overigens het beste als het team dicht bij elkaar zit.

Een significante minderheid van de TL's heeft trouwens nog wel wat te leren op het gebied van leiderschap, ik verwacht dat daar komend jaar meer aandacht voor gaat komen
...Interessante stelling: Kan je leiderschap aanleren? Of is het eigenlijk management, waarbij sommigen ook nog leiderschap toevoegen, op welk gebied dan ook?

Ik zie in de TL's een heel divers gezelschap. De een is goed in people-management, de ander in de sales-kant, weer een ander in de propositie inhoudelijke kant, weer een ander in de techniek, weer een ander in de klant.

Die diversiteit vind ik persoonlijk wel mooi. Allemaal kopieetjes is ook maar zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Eddo-79 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:44:
[...]

...Interessante stelling: Kan je leiderschap aanleren? Of is het eigenlijk management, waarbij sommigen ook nog leiderschap toevoegen, op welk gebied dan ook?
Een manager is bepaald niet automatisch ook een leider. Ik denk dat je het zeker kan leren als je het in je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:47:
[...]
Een manager is bepaald niet automatisch ook een leider. Ik denk dat je het zeker kan leren als je het in je hebt.
Wat is de toegevoegde waarde van een manager die geen leiding kan geven?
Dan is het toch niet meer dan een administratieve last kracht AKA secretaresse (niets ten nadele van secretaresses, maar dan wel met het bijbehorende salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Teamlead zijn consultants die 4 dagen billable moeten zijn net als ieder ander. Daarnaast hebben ze 8 uur voor HR taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
K.123 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:56:
Teamlead zijn consultants die 4 dagen billable moeten zijn net als ieder ander. Daarnaast hebben ze 8 uur voor HR taken.
Niet helemaal. Ze hebben 4 uur, dus 36 uur billable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:34:
[...]

Die regeling kan je op intranet vinden. Deze gegevens deel je niet zomaar op een publiek forum.
Ik vraag ook niet om de hele regeling en volgens mij is dit nou niet echt vertrouwelijk.
kan op de een of andere manier niet op intranet daarom vraag ik het ff hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:54:
[...]

Wat is de toegevoegde waarde van een manager die geen leiding kan geven?
Dan is het toch niet meer dan een administratieve last kracht AKA secretaresse (niets ten nadele van secretaresses, maar dan wel met het bijbehorende salaris).
Leiderschap tonen is niet hetzelfde als dagelijks leiding geven / managen.

Voor mij zit het verschil in:
"de juiste dingen doen" = leider. Is richtinggevend
"de dingen juist doen" = manager. Zorgt ervoor dat het stuur in de richting blijft staan.

De dingen juist doen is dagelijks werk zoals PSA najagen, formuliertjes, kortom eigenlijk alles wat nodig is om grip te hebben op de dagelijkse gang van zaken in het bedrijf.

De juiste dingen doen gaat om de juiste keuzes maken. Waar gaat het bedrijf heen, wie wil je daarvoor hebben, wat doe je wel, wat doe je niet. Meer lange termijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:00:
[...]

Ik vraag ook niet om de hele regeling en volgens mij is dit nou niet echt vertrouwelijk.
kan op de een of andere manier niet op intranet daarom vraag ik het ff hier.
Voor zover bekend moet de persoon die je aan een klus helpt meer dan één maand idle zijn. Pas bij 160 uur inzet (controle achteraf) kom je in aanmerking voor een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ff wat heel anders. Vroeger hadden we van die licht grijze mini toetsenbordjes in het assortiment. Pasten in je laptop tas en er viel aardig op te typen. Tegenwoordig hebben we een of ander flinterdun blauwtand geval waar ik echt niks mee kan. Weet iemand of die ouderwetse keyboards nog te krijgen zijn ergens?
Zoiets? http://azerty.nl/36-870-6...ompact-usb-keyboard-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ehh, ja! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

[...]

Ik heb me onlangs laten vertellen dat andere landen binnen CGI geen PL kennen, wel TLs.

Enig idee of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wkb schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:13:
[...]

Ik heb me onlangs laten vertellen dat andere landen binnen CGI geen PL kennen, wel TLs.

Enig idee of dat klopt?
Eigenlijk niet zo op gelet. De term is niet zo algemeen. Ik weet wel dat in een aantal landen de positie die wij kennen als PL wordt ingevuld door iemand die ook part-time billable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Het hele plafond hangt hier vol met TL's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
waldkorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:27:
Het hele plafond hangt hier vol met TL's
Da's nou wat ik een management antwoord noem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:23:
[...]

Eigenlijk niet zo op gelet. De term is niet zo algemeen. Ik weet wel dat in een aantal landen de positie die wij kennen als PL wordt ingevuld door iemand die ook part-time billable is.
Hm, klinkt een beetje als de billable PM 'of yesterday'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Voor zover bekend moet de persoon die je aan een klus helpt meer dan één maand idle zijn. Pas bij 160 uur inzet (controle achteraf) kom je in aanmerking voor een bonus.
Ervaring leert dat je op die bonus heeeeeeeeeeel lang moet wachten. Het is volslagen belachelijk hoe er in de praktijk wordt omgegaan met het uitbetalen van deze bonus. En zelfs Sake schuift het bij een escalatie van een schrijnend geval, het met gemak voor de zoveelste keer op de lange baan. Dat is zo dom, want de reputatieschade is enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 08:31
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:28:
[...]

Wat is daar Nederlands aan? Hier zijn in ieder geval nog verlichte bedrijven waar sommige medewerkers in de buurt van of zelfs meer verdienen dan hun manager. Dat is in vele buitenlanden wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Alweer een call?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
Dinsdag...............prettig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te melden dat 93% voor optie 1 is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Van de 1400 stemmers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zijn er inmiddels meer dan dat. Percentages liggen nog steeds binnen mijn verwachte verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
Van de 1400 inzenders _/-\o_ :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er inmiddels meer dan dat. Percentages liggen nog steeds binnen mijn verwachte verdeling.
Welke verdeling verwachtte je dan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:46:
[...]
Vanuit welke rol krijg jij deze informatie dan nog, en wij niet |:(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:53:
[...]

Wees gerust concreet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:49:
[...]

Welke verdeling verwachtte je dan? _/-\o_
Ik verwacht dat we einde van het jaar op ongeveer 75% ja zullen zitten
[...]

Ik krijg niks meer officieel. Maar ik vang wel 's wat op. ;) Dinsdag horen we allemaal ongetwijfeld de nieuwste score.

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 01-11-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
75% dat betekent dus dat Ron en Marcel kunnen opstappen. Kan mij niet voorstellen dat dat als bevredigend resultaat wordt gezien vanuit Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
waldkorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:52:
75% dat betekent dus dat Ron en Marcel kunnen opstappen. Kan mij niet voorstellen dat dat als bevredigend resultaat wordt gezien vanuit Canada.
Da's jouw conclusie, niet de mijne! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
90% lijkt me wel het minimum dat je wil halen. Die 10% poets/pest/motiveer je wel weg...

Mijn conclusie idd. Maar ach Wijnands volgens mij zit jij daar niet ver van af. :P

[ Voor 34% gewijzigd door waldkorn op 01-11-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:55:
[...]

Wat is jouw conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:55:
[...]

Ik deel die conclusie wel...met daarbij toch ook wel teleurstelling dat het grote deel van de members zich klaarblijkelijk een loer laten draaien... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Medione1210 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:56:
[...]

Ik deel die conclusie wel...met daarbij toch ook wel teleurstelling dat het grote deel van de members zich klaarblijkelijk een loer laten draaien... 8)7
Je weet hun motivatie niet om hiervoor te tekenen. Misschien dat het voor die members wel voordelig is of misschien dat die members in de nieuwe AV iets hebben gezien waar ze gebruik van kunnen maken.
Of ze zijn al aan het soliciteren en denken ach waarom hier moeite in steken als ik over 3 maanden weg ben.

Je kan natuurlijk ook optie 1 insturen met als bijlage je ontslagbrief dan heb je ook optie 1 aangekruist voor de statestieken maar gaat het weinig meer uitmaken voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:29:
[...]

Je kan natuurlijk ook optie 1 insturen met als bijlage je ontslagbrief dan heb je ook optie 1 aangekruist voor de statestieken maar gaat het weinig meer uitmaken voor jou.
klinkt logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Precies wat ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat die 25% voorlopig met rust gelaten wordt en erbij staat te kijken als de rest wel loonsverhogingen te verdelen heeft en PPP uitkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:13:
[...]
Dat die 25% voorlopig met rust gelaten wordt en erbij staat te kijken als de rest wel loonsverhogingen te verdelen heeft ....
:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

[...]
Dat die 25% voorlopig met rust gelaten wordt en erbij staat te kijken als de rest wel loonsverhogingen te verdelen heeft en PPP uitkeringen.
Vanaf een andere werkgever of als ZZP'er, maar inderdaad zal die 25% dit topic wel blijven volgen ;)
Edit:// Succes met de middelmaat.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 01-11-2013 21:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo schijnen practice leaders ook te praten in de gesprekken. Als je mensen te tent uit wil jagen moet je zulke dingen zeggen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salarisverhoging koppelen aan nieuwe slechtere AV verdient slechts 1 benaming: chantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat spelletje heeft LogicaCMG in het verleden al gedaan.. wat uiteindelijk slecht uitgepakt heeft voor LogicaCMG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:30:
Salarisverhoging koppelen aan nieuwe slechtere AV verdient slechts 1 benaming: chantage.
Dat ben ik eens. Dat was voor mij ook de reden om niet eens de 'verbeterde' voorwaarden af te wachten maar nog voor het einde van september mijn ontslag in te dienen.
Ik hou niet van dat soort spelletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrijf krimpt al jaren, de manier waarop het bedrijf nu gemanaged wordt stimuleert deze krimpt alleen maar meer. Heel jammer om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
UIteraard is dit gewoon chantage - zie het gewoon als verstandshuwelijk en haal eruit wat eruit te halen valt, steek geen extra poot meer uit, ga lekker met je leaseauto naar Zwitserland op wintersport voor een weekendje nu de km's nog gratis zijn en hou de vacaturesites in de gaten (tijdens werktijd uiteraard).
Verkloot de nodige uren in de baas zijn tijd met het zeuren en dooretteren over deze AV ronde en de ronde die er begin volgend jaar gaat komen als de leaseauto's afgenomen worden. Zorg wel ervoor dat je weg bent voordat de laatste ratten dit zinkende schip gaan verlaten en je terugvalt op het UWV. Nee, de liefde is bij mij na 15 jaar voorgoed over.

[ Voor 40% gewijzigd door cftbl op 01-11-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 17:17
t_captain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:34:
[...]

Geen extra dagen. weinig pensioenbijdrage: klinkt alsof je aan het begin van je loopbaan staat. Dan is "redelijk gelijk blijven qua loon" geen erg ambiteuze insteek. Je zou tenminste een procent of 3 omhoog moeten voor inflatie en lastenverzwaringen en daarbovenop zou je ook nog wel vooruit willen boeren lijkt me :)
Ik sta inderdaad aan het begin van mijn loopbaan. Tot nu toe heb ik enkel ver boven verwachting gescoord in de reviews en weet dat ik de afgelopen drie jaar in de top drie stijgers onder mijn pm heb gestaan. Wat dat betreft mag ik niet klagen vergeleken met mijn collega's. Ik kan nu wel op hoge poten meer gaan proberen te eisen. Ik vind dat niet zoveel zin hebben. Ik bewijs mezelf en als dat beloond word ben ik tevreden. Zo niet dan weet je dat het tijd is om verder te kijken. Het zou goed kunnen dat dat in 2014 zover is. Ik kijk het gewoon aan hoe het uitpakt komende jaar. De wereld is niet zo zwart wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Knuppel in het hoenderhok? Je hebt 3 jaar ervaring en steeds 'ver boven verwachting', dan zou ik je bij de toppers zien. Als je minder dan 3000 verdient heeft je baas iets uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 17:17
Ik ben op 2100 begonnen en zit nog iets onder de 3000 met level 2. Ik ben ook gewoon erg benieuwd wat het komende jaar gaat brengen. Dit is wel een jaar wat zich moet gaan bewijzen en daarnaast ben ik wel zachtjes aan in de markt aan het kijken wat ik waard ben. Zeker ook omdat ik een nieuw huis wil gaan kopen. Ik wil die discussie echter los van deze arbeidsvoorwaarderonde voeren.
Vooralsnog ben ik wel tevreden met de kansen die ik binnen CGI kan benutten maar de centen zijn natuurlijk ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik dacht ook redelijk 'marktconform' te zitten totdat bleek dat ik elders een 1100 Euro bruto meer kon verdienen. (Plus leaseregeling van 1050 Euro of mobiliteitsvergoeding van eveneens 1050 Euro. Soms weet je pas wat je mist als je er naar zoekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
[...]

Hier maak je vrienden mee collega!

Denk dat we deze conclusie even moeten bewaren en dan praten we over 2/3 jaar nog eens. Ben benieuwd wie dan de azijnzeikers zijn, als er geen salaris verhogingen zijn geweest en de oude AV' ers het uiteindelijk beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:27:
Knuppel in het hoenderhok? Je hebt 3 jaar ervaring en steeds 'ver boven verwachting', dan zou ik je bij de toppers zien. Als je minder dan 3000 verdient heeft je baas iets uit te leggen :)
"Heb nu eigenlijk geen budget om je nog wat meer te geven.... maar dat gaan we "snel" bijtrekken. Beloofd..."
sattertje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:17:
[...]

Denk dat we deze conclusie even moeten bewaren en dan praten we over 2/3 jaar nog eens. Ben benieuwd wie dan de azijnzeikers zijn, als er geen salaris verhogingen zijn geweest en de oude AV' ers het uiteindelijk beter voor elkaar hebben.
Over spelletjes gesproken dan zeg.... bah bah. Ik kan het me niet veroorloven om zo te gokken met mijn inkomen.

Overigens denk ik dat Wijnands gelijk heeft. Heb dat ook wel bevestigd gehoord vanuit een PL. Die stelde dat mensen met heel veel dienstjaren binnen Logica vooral vanwege de AC dagen en pensioen premie (want ouder over het algemeen) veel te veel verloren. De collega in kwestie had nog een oude cmg-pensioen regeling, wat inhield dat hij al jaaaaren er echt geen cent bijkreeg. Hij durft de gok wel aan dat dat de komende jaren toch niet zal veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door avotar op 02-11-2013 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sattertje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:17:
[...]

Wat? Omdat ik eerlijk mijn observatie deel? Excuses, mijn fout, ik was even vergeten dat eerlijkheid hier door een aantal mensen niet op prijs gesteld wordt. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niet meer eerlijkheid te maken, maar met disrespect voor de collega's die hun huidige voorwaarden willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het disrespect? Dat niet het mijne is bedoel je? Ah, ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
B.t.w. ik heb mensen letterlijk horen zeggen, ik teken nu, maar heb mijn ontslag al ingediend, of ga dat binnenkort doen, zodat ik nog even kan cashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:13:
Het disrespect? Dat niet het mijne is bedoel je? Ah, ok, duidelijk.
Ieder zijn keuze, maar termen als "de rest staat erbij te kijken als PPP wordt uitgekeerd" komt op mij neerbuigend over. In de wandelgangen hoor ik dat sommige collega's door PL's ook met dergelijke uitspraken een rotgevoel wordt aangepraat. Reken maar dat zulke uitspraken iets kapot maken van binnen. Het gaat blijkbaar niet meer om wat je voor het bedrijf waard bent maar om die handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:12:
[...]Het gaat blijkbaar niet meer om wat je voor het bedrijf waard bent maar om die handtekening.
Precies, en als een oud OR man dat wij-zij gevoel dan nog eens zo aanzet, .... Inderdaad niet echt respectvol (of heel dom verwoord), iets anders kan ik er ook niet van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 02-11-2013 10:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Wijnands toon was scherp (dat doen er hier wel meer toch?) maar het is wel de realiteit. Leuk om te horen is het misschien niet maar wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is realistisch hieraan? Als je voor optie 3 gaat dan weet je dat je geen PPP uitkering krijgt. In letterlijke zin sta je er dan misschien bij te kijken, maar die opmerking leek bedoelt alsof de optie stemmers later spijt gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Tja het is een scenario waar je ernstig rekening mee moet houden toch? De tent zal vroeg of laat toch mooie winsten maken. Zoals Wijnands al zei, over een jaar of drie. De vraag is of je zo lang wil wachten maar als je dat geduld kunt opbrengen dan zijn de niet-tekenaars over drie jaar minder goed af... en hebben wellicht spijt.

[ Voor 4% gewijzigd door waldkorn op 02-11-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:23:
Tja het is een scenario waar je ernstig rekening mee moet houden toch?
Waarom zou je spijt krijgen? Als je voor optie 3 gaat is dat een bewuste keuze en weet je wat geen recht op hebt en waar wel op. Niet iedereen die voor optie kiest is het om geld te doen. Veel van de optie 3 kiezers zitten al over de 100% van hun ijkpunt en krijgen er dus toch geen geld bij. Vaak hebben ze veel extra vrije dagen opgebouwd die ze belangrijk vinden. Daar kan het PPP en SPP niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik zeg toch 'wellicht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Het is gewoon allemaal kut. Niemand heeft om nieuwe AV gevraagd. Feit blijft dat ik er geen vertrouwen meer in hb. Anderen blijkbaar nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Tja, ik heb ook zo'n intimiderend gesprek gehad. En zat dus echt daardoor te twijfelen. Tekenen of niet tekenen? En dat geeft je inderdaad geen goed buikgevoel. Integendeel. Mijn trotse gevoel en loyaliteit voor het bedrijf is helemaal kapot gemaakt door de laatste twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand kan je verplichten dat gesprek te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik heb niet eens een gesprek gehad. Mooie nieuwe baan gezocht. CGI dream on... :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
waldkorn schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:45:
Ik dacht ook redelijk 'marktconform' te zitten totdat bleek dat ik elders een 1100 Euro bruto meer kon verdienen. (Plus leaseregeling van 1050 Euro of mobiliteitsvergoeding van eveneens 1050 Euro. Soms weet je pas wat je mist als je er naar zoekt....
Mijn sollicitatiebrief ligt klaar. Ik heb alleen nog een (mail)adres of website nodig... ;)

Collega is sinds gister bewust idle geworden. Heeft een goeie klantrelatie en heeft nadrukkelijk gevraagd of ze dit keer zijn inzet niet willen verlengen. Gedachte erachter...wilt zijn ontslag krijgen met een zakgeld om daarna over te stappen naar de klant of ZZP-er worden.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dit bedrijf is op de centjes. Als ontslag duurder is dan Idle laten zitten heeft hij lekker pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
K.123 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:13:
Dit bedrijf is op de centjes. Als ontslag duurder is dan Idle laten zitten heeft hij lekker pech.
Pech? Ik denk dat hij dan nog meer gaat genieten.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Pagina: 1 ... 100 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.