Is jou keukentafel vrij van huiselijke omstandigheden?Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:15:
Als je een eettafel hebt kan je daar ook een werkplek van maken
Die van mij niet, dus dat voldoet niet aan de eisen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Is jou keukentafel vrij van huiselijke omstandigheden?Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:15:
Als je een eettafel hebt kan je daar ook een werkplek van maken
Verwijderd
Verwijderd
Met de kids die dan nog rond rennen...Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:46:
Je kan hem toch opruimen? Beetje creatief zijn en er zijn genoeg mogelijkheden om thuis te werken
Uiteraard kan dat en in een 'normale' situatie zou (denk ik) niemand daar een punt van maken, maar ik verwacht dat de meeste mensen nu zoiets hebben: fijn CGI, ik teken dat xxxx contract van je, maar dan gaan we het ook volgens de letter naleven: van half 9 tot 5 geen minuut langer, geen meetings meer in eigen tijd, ARBO goedgekeurde werkplek, als je wil dat ik naar de klant ga dan regel je maar een huurauto of taxi hier voor de deur, enz.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:46:
Je kan hem toch opruimen? Beetje creatief zijn en er zijn genoeg mogelijkheden om thuis te werken
[ Voor 7% gewijzigd door cftbl op 31-10-2013 08:53 ]
Verwijderd
Geen meetings meer in eigen tijd kan ik me goed iets bij voorstellen.cftbl schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:51:
[...]
Uiteraard kan dat en in een 'normale' situatie zou (denk ik) niemand daar een punt van maken, maar ik verwacht dat de meeste mensen nu zoiets hebben: fijn CGI, ik teken dat xxxx contract van je, maar dan gaan we het ook volgens de letter naleven: van half 9 tot 5 geen minuut langer, geen meetings meer in eigen tijd, ARBO goedgekeurde werkplek, als je wil dat ik naar de klant ga dan regel je maar een huurauto of taxi hier voor de deur, enz.
Verwijderd
Ergens is een grens.. En met dit alles is deze grens voor vele heel dicht bij gekomen dat het niet meer uitmaakt. CGI is alleen nog een zakelijke relatie die betaald voor 8 uur, dus ze krijgen ook maar 8 uur.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:11:
Maar de rest raakt je klant, je collega's en daarmee jezelf veel meer.
Verwijderd
Dat is natuurlijk je goed recht en ieders eigen beoordeling maar ik denk dat ik mezelf dan meer zou treffen dan CGI.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
Ergens is een grens.. En met dit alles is deze grens voor vele heel dicht bij gekomen dat het niet meer uitmaakt. CGI is alleen nog een zakelijke relatie die betaald voor 8 uur, dus ze krijgen ook maar 8 uur.
Er rijden geen busjes meer, zover ik weet.avotar schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:33:
[...]
Je kan op een minuut of 10 lopen parkeren (uitrijkaart krijg je bij de receptie) en er rijden shuttle busjes.
Dat is onhandig met dit weer.Reneger schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
Er rijden geen busjes meer, zover ik weet.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Afaik, rijden de busjes wel, maar met een andere chauffeur.Reneger schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
Er rijden geen busjes meer, zover ik weet.
[ Voor 5% gewijzigd door CGIanoniem op 31-10-2013 10:07 ]
Verwijderd
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb gisteren ook optie 3 ingestuurd. Ook naar PL en TL. Geen reactiefranssie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:08:
Ik heb net ook optie 3 ingestuurd. Heb het gesprek ervoor al gehad (op mijn initiatief want dat vind ik een logischer volgorde). Ben erg benieuwd wat de score zal worden!
Verwijderd
dan is het nog steeds onwettig, wie van de leavers doet aangiftemrdjerry schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:51:
Vakantiedagen afkopen
U mag bovenwettelijke vakantiedagen afkopen. U krijgt dan geld in ruil voor de opgespaarde vakantiedagen. U of uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.
Bron: http://www.rijksoverheid....ntiedagen-en-vakantiegeld
In het artikel op de site van de rijksoverheid wordt duidelijk verwezen naar bovenwettelijke dagen. Door het tekenen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden wordt de medewerker verplicht dit wel te doen. Dat is mijns inziens in strijd met wat er wettelijk is vastgelegd.
Reactie van HR:
Het afkopen van vakantiedagen is afgesproken met de OR, als een onderdeel van het totale pakket. We kopen overigens niet alle dagen af, maar een deel. Het resterende deel kun je dan in vakantiejaar 2014 opnemen.
Dus als iets met de OR is besproken hoeft CGI zich ineens niet meer aan de Nederlandse wetgeving te houden. Kan iemand bij zijn of haar rechtsbijstand uitzoeken wat de rechten van de medewerker in deze zijn?
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 13:02 ]
Deze absurdistische implementatie is dus mede een van de redenen om voor optie 3 te kiezen. Inderdaad plan je je vakantiedagen voor een jaar; door allerlei oorzaken heb je zelf een verschoven verdeling, CGI verandert de spelregels tussendoor (het lijkt de overheid wel), waardoor je nog genoeg dagen hebt op 30-9 en dus je geplande dagen worden afgekocht. Heerlijk krom.CGIanoniem schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:38:
In FAQ, vraag 39, afkoop stuwmeerdagen.
Afhankelijk van saldo in 'Aantal jaarlijkse termijnen' staat 2 jaar, 3 jaar, 4 jaar.
Wiskundig correct, taalkundig fout.
Eerste termijn nov 2013. Tweede termijn nov 2014. Dus binnen een jaar na nu is het spaarpotje weg, niet pas na 2 jaar.
Taalkundig moet het woordje 'jaar' weg uit de tweede kolom. Of het aantal jaar moet met 1 worden verlaagd. Zelfs in FAQ nog een fout, oei.
Collega was onaangenaam verrast, dat de vakantiesaldo per 30 september NU tot uitkering komt. De vakantie van november was namelijk ingepland tegen de dagen van afgelopen kalenderjaar. Nu maar afwachten of deze collega vakantiedagen mag kopen voor de zomervakantie.
edit: niet alleen in FAQ, maar ook in ondertekend Arbeidsvoorwaardenprotocol.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
LOLCGIanoniem schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:33:
Hopen dat de uitkomst eerlijk en transparant wordt gecommuniceerd.
Ik denk dat ze nu ineens geen conference calls meer inplannen,maar gewoon weer op de vaste vrijdag avond gaan communiceren
Ik snap het sowieso niet. Je zou toch juist de mensen die het geld verdienen dicht bij laten parkeren? Meer efficiëntie. Of hebben ze nog steeds het beeld dat alle mensen op een kantoor zonder DC idle zitten?Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:15:
[...]
Inderdaad, geen werkplekken en parkeergelegenheid meer terwijl er van TM (buiten de deur) naar P&S (veelal in house) moet worden overgeschakeld. Dat wordt een knelpuntje. Net als het aantal aansluitpunten voor al die elektrische auto's straks. Managen is vooruitzien
Verwijderd
Arbeidsvoorwaardengids pagina 2 alinea 4 (in combinatie met alinea 3)Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:25:
Kan iemand me vertellen wáár nu precies staat dat je, door optie 1 te kiezen, instemt met evt. toekomstige wijzigingen? Ik zie door de bomen het bos even niet meer...
Is een principe kwestie: als CGI zich zo formeel opstelt wat geld en compensatie betreft, dan stel ik me ook formeel op wat mijn prive tijd, prive telefoon, prive werkplek en/of prive auto betreft. Als dit de klant raakt of de collega - so be it. Raakt mezelf toch niet meer, zolang ik eind van de maand mijn 40 uur maar betaalt krijg. Het plezier is er al lang vanaf.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:11:
[...]
Geen meetings meer in eigen tijd kan ik me goed iets bij voorstellen.
Maar de rest raakt je klant, je collega's en daarmee jezelf veel meer. En ik denk dat dat sowieso de laatste jaren al een veel belangrijker stimulans is tot hard werken dan de 'waardering' van Logica/CGI.
[ Voor 3% gewijzigd door cftbl op 31-10-2013 11:55 ]
Verwijderd
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:46:
Vakantiedagen......
Misschien dat iemand onderstaand verhaald voor mij kan verduidelijken want ik begrijp het even niet meer. Dit is hoe ik het begrijp.
Volgens de nieuwe AV liep het vakantiejaar tot 30-09-2013, wat inhoudt dat ik recht had op (25/12) x 9 = 18,75 vakantiedagen. Ik heb tot 30-09-2013 maar 10 vakantiedagen opgenomen, dus houd ik er 8,75 dagen over. Tot zo ver lijkt het me duidelijk.
Ik heb al een tijdje geleden een vakantie ingepland (staat gereserveerd in LPS) voor december, 2 weken!
Is het nou zo dat die 8,75 dagen dat ik over heb van "vorig jaar", nu worden uitbetaald in november? En moet ik dan voor die 2 weken in december dagen gaan bijkopen omdat ik niet genoeg saldo zal hebben? Of trekken ze die 8,75 dagen gewoon af voor die 2 weken in december??
Ik volg het even niet meer......
Iemand die mij dit misschien beter kan uitleggen??
Alvast bedankt!!
De mensen die akkoord gaan zullen wel al gereageerd hebben. Die zien een voordeel en willen dat zo snel mogelijk zien. De rest twijfelt of is een optie 3 en heeft dus totaal geen haast. Dus die 83% die akkoord is zal dan wel minder worden, denk ik. Ze zullen bang zijn dat er nog veel nee stemmers bij komen. 83% optie 1 kan nog steeds 30% worden als de rest optie 3 terug stuurt. Hoewel dat laatste dan niet realistisch is. De 60-70% die in eerdere posts is genoemd zal wel ongeveer kloppenLowLevel schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:47:
Ik zit net even de call van Ron van gisteren af te luisteren en het lijkt hoofdzakelijk op een oproep om je formulier zo snel mogelijk (alsnog) in te leveren.
Blijkbaar valt het aantal formulieren wat ze tot nu toe binnen hebben gekregen behoorlijk tegen.
Mijn optie drie hebben ze inmiddels binnen.Logiecaan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:54:
[...]
De mensen die accoord gaan zullen wel al gereageerd hebben. Die zien een voordeel en willen dat zo snel mogelijk zien. De rest twijfelt of is een optie 3 en heeft dus total geen haast.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Verwijderd
Dagen bouw je op per maand. Je krijgt er per 1oktober dus geen 25, je bouwt over oktober 25/12 dagen op. Idem november, idem december etc. Eind december heb je dus recht op 6,75 dagen. Ik neem aan dat jouw manager het je zal toestaan je op te bouwen saldo van januari rood te staan in december.CMG1995 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:52:
Vanaf 1 oktober krijg je je nieuwe saldo voor fiscaal jaar 2014. Daar gaat het vanaf....toch?
[...]
Het vervallen en verplicht opnemen van dagen blijft echter lopen middels de Nederlandse wetgeving en dat is van 1 januari tot 31 december.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
Dagen bouw je op per maand. Je krijgt er per 1oktober dus geen 25, je bouwt over oktober 25/12 dagen op. Idem november, idem december etc. Eind december heb je dus recht op 6,75 dagen. Ik neem aan dat jouw manager het je zal toestaan je op te bouwen saldo van januari rood te staan in december.
Bij Neckerman schijnt hetzelfde te hebben gespeeld:mrdjerry schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:51:
Dus als iets met de OR is besproken hoeft CGI zich ineens niet meer aan de Nederlandse wetgeving te houden. Kan iemand bij zijn of haar rechtsbijstand uitzoeken wat de rechten van de medewerker in deze zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door LowLevel op 31-10-2013 13:13 ]
Is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.mrdjerry schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:51:
Vakantiedagen afkopen
...
En wat is het (juridische) antwoord van de rechtsbijstand instelling wanneer je dit contract zou tekenen?snelkeuze0017 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:32:
je bent zelf ook schuldig als je iets tekent wat wettelijk niet mag
Waarde van een dag is je jaarsalaris/222 (bruto uiteraard)GMAT schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:21:
Een typische "door de bomen het bos niet meer zien" vraag;
Hoe zit de HUIDIGE berekening van verkoop vakantiedagen in elkaar?
Ja.Is dit dezelfde berekening als de afkoop restant verlof regeling in de nieuwe AV?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Regelmatig de disclaimer gelezen: alleen als de resultaten goed genoeg zijn om een salarisronde te laten plaatsvinden.elsinga schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:34:
Ik heb gisteren mijn optie *1* ingestuurd.
Redenen: loonsverhoging met terugwerkende kracht en PPP FY2013 leveren genoeg op om het eerste jaar positief te eindigen. Tweede jaar is door 75% PPP garantie net positief, vanaf het derde jaar heb ik loonsverhogingen uit jaar 2 en 3 nodig (of het positieve saldo uit jaar 1 en 2). Omdat ik <80% van het ijkpunt zit is de kans op een verhoging in elk geval niet nul. Totdat mijn pensioenpremie omhoog gaat zal het gemiddeld dus niet serieus omlaag gaan (maar zonder loonsverhogingen ook niet echt omhoog).
En verder geloof ik wel in de opgaande lijn binnen CGI (noem het de droom als je wilt).
Optie 1 ???elsinga schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:34:
Ik heb gisteren mijn optie *1* ingestuurd.
Redenen: loonsverhoging met terugwerkende kracht en PPP FY2013 leveren genoeg op om het eerste jaar positief te eindigen. Tweede jaar is door 75% PPP garantie net positief, vanaf het derde jaar heb ik loonsverhogingen uit jaar 2 en 3 nodig (of het positieve saldo uit jaar 1 en 2). Omdat ik <80% van het ijkpunt zit is de kans op een verhoging in elk geval niet nul. Totdat mijn pensioenpremie omhoog gaat zal het gemiddeld dus niet serieus omlaag gaan (maar zonder loonsverhogingen ook niet echt omhoog).
En verder geloof ik wel in de opgaande lijn binnen CGI (noem het de droom als je wilt).
elsinga schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:55:
Ook hier een TL aan mijn buro met de vraag of ik de mail had gekregen en hoe ik er over denk.
Was de oplopende pensioenpremie vergeten en kom nu uit op hoogstens minus 4 euro netto (incl. 100% PPP en SPP) en anders minus 34 euro (geen PPP/SPP). Met een dalende lijn in de toekomst, ivm pensioenpremie.
Ben benieuwd wat voor mogelijkheden er nog zijn om dit wat te corrigeren.
Verwijderd
sattertje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Optie 1 ???
Dan ben ik toch wel erg benieuwd waar jouw PM mee gedreigd heeft, als ik onderstaande lees:
[...]
Verwijderd
Kan nog niet zeggen dat ik het 100% begrijp, wat een gedoe dit zeg.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
Dagen bouw je op per maand. Je krijgt er per 1oktober dus geen 25, je bouwt over oktober 25/12 dagen op. Idem november, idem december etc. Eind december heb je dus recht op 6,75 dagen. Ik neem aan dat jouw manager het je zal toestaan je op te bouwen saldo van januari rood te staan in december.
It always seems impossible until it's done.
Waarvan al 1 jaar verstreken is; soort van met-terugwerkende-krachtVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Kan nog niet zeggen dat ik het 100% begrijp, wat een gedoe dit zeg.![]()
Antwoord van de HR:
Op 1 oktober is inderdaad een nieuw vakantiejaar begonnen. Je stuwmeersaldo wordt bepaald op basis van je saldo op 30 september 2013. Afhankelijk van het aantal stuwmeerdagen wordt dit saldo in 2, 3 of 4 jaar afgekocht.Je manager heeft de beschikking over een overzicht waarin voor jou het stuwmeersaldo bekend is evenals de wijze waarop deze dagen worden afgekocht.
We hebben je berekening niet gecheckt, maar nemen even aan dat deze correct is. Indien je inderdaad een stuwmeer hebt van 8,75 dagen dan worden deze in 2 termijnen afgekocht. De 1e termijn in november 2013 en de 2e in november 2014.
Vanaf 1 oktober 2013 bouw je vakantiedagen op conform de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Mocht je in het vakantiejaar 1 okt 2013 t/m 30 sept 2014 meer vakantiedagen opnemen dan je nieuwe saldo worden deze dagen in mindering gebracht op het saldo van de afkoop in november 2014.
Mocht je daarna nog extra vakantiedagen willen opnemen dan geldt hiervoor de regeling mbt het kopen van vakantiedagen. Hiervoor geldt dat dit mogelijk is tot een maximum van 10 dagen indien je saldo op 0 staat en je manager hiervoor toestemming geeft.
In de FAQ op het intranet worden een aantal voorbeelden gegeven. Graag verwijzen we je daarnaar voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
NL HR Transformation team
Voor mij per OV een reistijd van 1 uur en 54 minuten. Niet te doen. Ook per auto niet en ik kwam dus hoogstens 1x per kwartaal in Rotterdam.ESPACE schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:07:
[...]
Het kantoor in Rotterdam is een ideale treinlocatie (6x per uur intercity). Typisch een locatie waarvoor ik de leaseauto een dagje zou laten staan en met de trein ga reizen. De huidige regeling biedt die mogelijkheid. In de toekomst leaserijders de trein onthouden staat haaks op het CO2 beleid!
Voor zover ik weet zijn de huidige berekening en de verkoop van de stuwmeren gelijk; jaarsalaris/222GMAT schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:21:
Een typische "door de bomen het bos niet meer zien" vraag;
Hoe zit de HUIDIGE berekening van verkoop vakantiedagen in elkaar?
Is dit dezelfde berekening als de afkoop restant verlof regeling in de nieuwe AV?
let the past be the past.
Dergelijk lijdzaam protestgedrag is niet alleen voor de hand liggend maar ook zeer begrijpelijk. De tegenbeweging van het MT is een verkeerd soort aandacht voor de handelwijze van de medewerkers: Er komen weer prikklokken, je krijgt een GPS-logger in de bedrijfsauto, je mag tijdens werktijd niet meer roken, pauzes worden tot op de minuut bijgehouden en natuurlijk de daarbij behorende bureaucratie. Op lange termijn schiet noch de medewerker, noch het bedrijf er ook maar iets mee op.cftbl schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:51:
[...]
Uiteraard kan dat en in een 'normale' situatie zou (denk ik) niemand daar een punt van maken, maar ik verwacht dat de meeste mensen nu zoiets hebben: fijn CGI, ik teken dat xxxx contract van je, maar dan gaan we het ook volgens de letter naleven: van half 9 tot 5 geen minuut langer, geen meetings meer in eigen tijd, ARBO goedgekeurde werkplek, als je wil dat ik naar de klant ga dan regel je maar een huurauto of taxi hier voor de deur, enz.
Ik heb al eerder opgemerkt dat een afkoop van bovenwettelijk vakantiedagen wel is toegestaan maar NIET als onderdeel van een arbeidsvoorwaardenpakket. Afkoop mag uitsluitend op individuele basis en met wederzijds goedvinden. Wat er in de nieuwe AV staat is daarom niet rechtsgeldig, zelfs niet als je er voor tekent.mrdjerry schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:51:
Vakantiedagen afkopen
U mag bovenwettelijke vakantiedagen afkopen. U krijgt dan geld in ruil voor de opgespaarde vakantiedagen. U of uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.
Bron: http://www.rijksoverheid....ntiedagen-en-vakantiegeld
In het artikel op de site van de rijksoverheid wordt duidelijk verwezen naar bovenwettelijke dagen. Door het tekenen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden wordt de medewerker verplicht dit wel te doen. Dat is mijns inziens in strijd met wat er wettelijk is vastgelegd.
Mag prima. Arbeidsvoorwaarden zijn niet geheim tenzij je getekend hebt om dat geheim te houden. Ik heb niet gelezen dat die alinea in de voorwaarden stondESPACE schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:06:
Hebben jullie 'CGI Security & Acceptable Use Policy' gelezen? Wat we hier bespreken, valt dat onder 'Internal Information'? In hoeverre mag je hier nog vrij je mening uiten over wat CGI doet als werkgever?
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Bedankt voor je reactie. Dit bevestigd dus de rechtspositie van de medewerker. Er zit echter een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De vraag is dus hoe CGI medewerkers die hebben getekend of willen tekenen dit gelijk dat zij hebben (alsnog) kunnen krijgen, zonder dat hiervoor een rechtzaak nodig is.Rudolphus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
Ik heb al eerder opgemerkt dat een afkoop van bovenwettelijk vakantiedagen wel is toegestaan maar NIET als onderdeel van een arbeidsvoorwaardenpakket. Afkoop mag uitsluitend op individuele basis en met wederzijds goedvinden. Wat er in de nieuwe AV staat is daarom niet rechtsgeldig, zelfs niet als je er voor tekent.
Ik weet tenminste nu waar ik aan toe ben: geen valse verwachtingen en vaag gezeur over een droom. Ik prostitueer mezelf 5 dagen per week van half 9 tot 5 en krijg daar geld voor. Zoals ook op de wallen geldt hier: alles extra kost geld.Rudolphus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Dergelijk lijdzaam protestgedrag is niet alleen voor de hand liggend maar ook zeer begrijpelijk. De tegenbeweging van het MT is een verkeerd soort aandacht voor de handelwijze van de medewerkers: Er komen weer prikklokken, je krijgt een GPS-logger in de bedrijfsauto, je mag tijdens werktijd niet meer roken, pauzes worden tot op de minuut bijgehouden en natuurlijk de daarbij behorende bureaucratie. Op lange termijn schiet noch de medewerker, noch het bedrijf er ook maar iets mee op.
Verwijderd
/sarcasmeVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:30:
Geweldig zeg die 82%. Hahaha!!
Het lijkt wel of we door een Russisch staatsbedrijf overgenomen zijn.
Verwijderd
Gewoon optie 3 terugsturen. Eerlijk en transparant antwoord gaat volgen. Geduld is schone zaak.CGIanoniem schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:33:
'Optie 3' terugsturen levert voorlopig geen schade op, of zie ik iets over het hoofd?
Hebben we toch de gevraagde 2e achterban raadpleging, maar dan in productie omgeving. Hopen dat de uitkomst eerlijk en transparant wordt gecommuniceerd.
Verwijderd
Het e-mailbericht is ook verstuurd naar een mailinglijst en niet op persoonlijke naam geadresseerd.Medione1210 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:09:
Ze gaan er echt vanuit dat je alsnog gaat tekenen....woeha....eerst mijn naam maar eens goed schijven...ik heet helemaal geen member...
Beste member,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van jouw keuze voor optie 3 waarmee je aangeeft niet akkoord te zijn met de wijziging van je arbeidsvoorwaarden.
Jouw manager zal contact met jou opnemen voor een persoonlijk gesprek om jouw bezwaren te bespreken. Voor de goede orde bevestigen we hierbij dat jouw arbeidsvoorwaarden niet aangepast zullen worden zolang jij niet akkoord bent gegaan.
Met vriendelijke groet,
HR Transformation team
Ik heb m ook net binnen. Waarschijnlijk is het te veel werk om iedereen met optie 3 persoonlijk een mail te sturen. Best goed nieuws dusVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:14:
[...]
Het e-mailbericht is ook verstuurd naar een mailinglijst en niet op persoonlijke naam geadresseerd.
Ik kreeg dezelfde standaardmail toen ik mijn optie 3 twee weken geleden verstuurde. En toen waren er nog helemaal niet veel opties 3 binnen (tot dinsdagavond had maar 18% niet voor optie 1 gekozen).Logiecaan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:31:
[...]
Ik heb m ook net binnen. Waarschijnlijk is het te veel werk om iedereen met optie 3 persoonlijk een mail te sturen. Best goed nieuws dus
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 16:51 ]
Zoals ik in een eerdere post al aangaf. De mensen die de nieuwe AV wel willen zullen voor het overgrote deel al wel gereageerd hebben. Als je het wil, dan ook liefst zo snel mogelijk, toch? Dus er zullen nog wel wat opties 2 en 3 terugmoeten.Lurker1 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Ik kreeg dezelfde standaardmail toen ik mijn optie 3 twee weken geleden verstuurde. En toen waren er nog helemaal niet veel opties 3 binnen (tot dinsdagavond had maar 18% niet voor optie 1 gekozen).
Ik vind het wel goed om hier te horen dat veel mensen nu alsnog hun optie 3 indienen. Het versterkt mijn vertrouwen dat ik de goede beslissing heb genomen.
Verwijderd
Montifaud schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:53:
ik sprak vandaag nog iemand die helemaal niks gaat opsturen.
Zolang ik nog in hetzelfde mailtje tegenstrijdige antwoorden van HR terug krijg zal ik voorlopig ook vrij weinig terug sturen. En aangezien het volgende antwoord ook wel weer 2 weken zal duren zal dat ook voorlopig wel even zo blijven.Montifaud schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:53:
ik sprak vandaag nog iemand die helemaal niks gaat opsturen.
Verwijderd
Stuur ook nog niets op, wilde optie 3 kiezen, maar ik ga wel zeker onderdelen uit het nieuwe arbeidsvoorwaarde pakket claimen, omdat dat namelijk kan. Als je optie 3 kiest neem je daar namelijk ook afstand van.Sleepkever schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:23:
[...]
Zolang ik nog in hetzelfde mailtje tegenstrijdige antwoorden van HR terug krijg zal ik voorlopig ook vrij weinig terug sturen. En aangezien het volgende antwoord ook wel weer 2 weken zal duren zal dat ook voorlopig wel even zo blijven.
Dus hij is niet de enige
Dus jij zegt dat je bij het oude AV pakket blijft maar wel PPP en SPP kan claimen?Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:27:
[...]
Stuur ook nog niets op, wilde optie 3 kiezen, maar ik ga wel zeker onderdelen uit het nieuwe arbeidsvoorwaarde pakket claimen, omdat dat namelijk kan. Als je optie 3 kiest neem je daar namelijk ook afstand van.
Verwijderd
Geen idee, uiteindelijk naar de rechter misschien, dit is mij ook maar geadviseerd door iemand die wel verstand van arbeidsrecht heeft. Ik vind het sowieso vreemd dat het er expliciet in staat dat je afstand doet. Ik wil daar nog helemaal geen afstand van doen:) Ik betaal teken helemaal nergens meer voor!sattertje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Dus jij zegt dat je bij het oude AV pakket blijft maar wel PPP en SPP kan claimen?
Hoe?
Verwijderd
of optie 3 kiezen en de tekst daarachter verwijderenVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:49:
[...]
Geen idee, uiteindelijk naar de rechter misschien, dit is mij ook maar geadviseerd door iemand die wel verstand van arbeidsrecht heeft. Ik vind het sowieso vreemd dat het er expliciet in staat dat je afstand doet. Ik wil daar nog helemaal geen afstand van doen:) Ik betaal teken helemaal nergens meer voor!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 19:13 ]
Of je eerdere optie 3 opnieuw insturen met een paar wijzigingen. Zijn ze zelf ook goed inVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
of optie 3 kiezen en de tekst daarachter verwijderen, want wie zwijgt, stemt toe
Verwijderd
zonder versienred73 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:14:
[...]
Of je eerdere optie 3 opnieuw insturen met een paar wijzigingen. Zijn ze zelf ook goed in
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:11:
Zo, formulier teruggestuurd, met een extra optie 4 toegevoegd (en aangekruist) die zegt: "Member gaat akkoord met een jaarlijkse salarisverhoging van 10%, tot einde dienstverband."
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Kleine leugens, grote leugens, politiek, statistiek.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:30:
Geweldig zeg die 82%. Hahaha!!
Het lijkt wel of we door een Russisch staatsbedrijf overgenomen zijn.
Waarom een zwaktebod? Elke gefundeerde keuze is een goede keuze. Je nachtrust is ook heel veel waard.Bimmeralso25 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:35:
Wellicht zwaktebod, maar geeft ook veel rust me nu neergelegd te hebben bij het besluit deze toko te zullen gaan verlaten!!
Verwijderd
Ook een manier om er tegenaan te kijkenBarturion schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:17:
Optie 3 ingevuld en opgestuurd.
Ik ga simpelweg niet akkoord voor iets waar ik niet geheel achter sta.
Als ik kijk naar mijn oude AV en zou solliciteren bij een ander bedrijf en ik zou de nieuwe AV voorgeschoteld krijgen zou ik het ook niet akkoord gaan.
Grootste struikelblok zijn voor mij de A-dagen en de eenzijdige harmonisatie van de pensionsregeling.
Mijn PM dreigt niet, ook mijn TL niet. Hoogstens bevestigden ze mijn idee dat niet-tekenaars ook geen loonsverhoging meer gaan krijgen.sattertje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Optie 1 ???
Dan ben ik toch wel erg benieuwd waar jouw PM mee gedreigd heeft, als ik onderstaande lees:
[...]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Geen extra dagen. weinig pensioenbijdrage: klinkt alsof je aan het begin van je loopbaan staat. Dan is "redelijk gelijk blijven qua loon" geen erg ambiteuze insteek. Je zou tenminste een procent of 3 omhoog moeten voor inflatie en lastenverzwaringen en daarbovenop zou je ook nog wel vooruit willen boeren lijkt meGehakt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:41:
Ik heb ook optie 1 ingediend. Mijn lease auto behoud ik nog een tijdje en door mijn loonsverhoging blijf ik netto redelijk gelijk qua loon op dit moment. Extra dagen had ik al niet en pensioenbijdrage is nog vrij laag.
Alternatief is uitbetaling en belastingaftrek binnen jaarruimte?peter00 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:26:
optie 2 ingestuurd. Ik wil mijn a-dagen en stuwmeerdagen dit jaar nog BRUTO in mn pensioen hebben zoals ik al 2500 keer heb aangegeven bij de betrokkenen, en niet wachten tot dat mandje ooit eens beschikbaar komt. Ik ben geen bank van lening.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, HR, salrisadministratie, filippijnse servicedesk en weer terug. Op mijn overzicht staat dat ze worden uitbetaald a 48%. Dachutnie
dat opperde een collega ook al, echter, dan betaal ik nog steeds veelteveel belasting:t_captain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:39:
Alternatief is uitbetaling en belastingaftrek binnen jaarruimte?
Zelfde als dat ze het uiteindelijk mogelijk willen maken om je PPP maandelijks uit te laten keren.ed73 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:56:
Het laat weer zien dat ze alles on-af willen invoeren. Ze hebben genoeg tijd gehad.....
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat klopt niet.peter00 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:54:
[...]
dat opperde een collega ook al, echter, dan betaal ik nog steeds veelteveel belasting:
jaarsalaris / 222 --> ~250 euro --> uitbetaald -->125 euro
125 euro aftrekken van de belasting in die jaarruimte levert me hooguit 60 euro teruggave op ipv 125 in het eerste geval....
ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.vogelliefhebber schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:01:
Dat klopt niet.
Je moet namelijk pensioen aankopen voor 250 euro.
Die mag je dan aftrekken van je inkomen, en krijg je dus weer 125 Euro van de belasting terug.
De 125 Euro die je netto gehad hebt leg je daarbij, en dat dekt dus samen je pensioenstorting van 250 euro
Conclusie--> geen verschil
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq