Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

als je nu tekent, teken je ook voor toekomstige wijzigingen: dag auto O-)
Het is maar zeer de vraag of je dat zo simpel moet zien. Zou me niks verbazen als dat stuk gewoon wordt doorgezet en een ieder die meent op basis van oude afspraken recht te hebben op een auto dat recht maar bij de rechter moet halen.

Ik hoop echter dat ik ongelijk heb en dat het beleid dusdanig wordt dat het niet de nummer 1 ontslag oorzaak van 2014 wordt. :|

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip flame*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 20:03
franssie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:48:
Optie 2 zou er nu wel uit moeten zijn, als het echt fouten waren moeten die nu wel rechtgezet zijn.
Helaas, en daarom 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
@Wijnands: die procedure kan ook met een groep.
Scheelt in de kosten.

Ik denk dat de soep niet zo heet zal worden gegeten, wanneer CGI ziet hoe makkelijk de leavers elders werk vinden en hoe lastig het kan zijn om ze te vervangen. Zelfs nu al, in een fase van pril economisch herstel; en dat zal de komende tijd sterker worden. Kennelijk hebben de eerste consultants al een toezegging voor behoud van hun auto (las zoiets in het topic)?

Nu resteert de vraag of je dat soort relatie wel moet willen: op papier weinig rechten maar een soepele handhaving van het belei naar gelang de conjunctuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 12:22

BvH

Arbeidsvoorwaardengids 1.5 artikel 3.6 valt onder de mobiliteitsregeling en heeft ook de titel “Mobiliteitsregeling” in de index.
Waarom is deze niet uit de gids gehaald?

In de FAQ staat:
FAQ naar aanleiding van arbeidsvoorwaardenprotocol 2.1 & mail 11 oktober 2013

Mobiliteit is inderdaad uit het pakket aan arbeidsvoorwaardenwijzigingen gehaald.
Als je nu akkoord gaat met de voorstellen, stem je dus niet in met wijzigingen op het gebied van mobiliteit.
We gaan nu eerst van 1 oktober a.s. tot 1 januari 2014 een pilot met betrekking tot mobiliteit uitvoeren.
Ga je nu wel of niet akkoord met artikel 3.6 als je tekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10-2021
Was lastig deze week, maar toch, de eerste keer in al die jaren dat ik er werk, de uitnodiging voor het maandelijkse klant-account overleg afgeslagen. Normaal is dat een (pizza-)sessie van 1 a 2 uur in eigen tijd (na werktijd). Heb (beleefd) aangegeven dat dit gewoon tijdens werktijd gepland moet worden, wil men op mij kunnen rekenen. Ik kan de uren 's avonds nergens op schrijven. Als CGI zo op de centen is, dan ben ik het ook met mijn tijd (die ik liever met mijn kinderen doorbreng).

[ Voor 5% gewijzigd door cftbl op 30-10-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cftbl schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:57:
Was lastig deze week, maar toch, de eerste keer in al die jaren dat ik er werk, de uitnodiging voor het maandelijkse klant-account overleg afgeslagen. Normaal is dat een (pizza-)sessie van 1 a 2 uur in eigen tijd (na werktijd). Heb (beleefd) aangegeven dat dit gewoon tijdens werktijd gepland moet worden, wil men op mij kunnen rekenen. Ik kan de uren 's avonds nergens op schrijven. Als CGI zo op de centen is, dan ben ik het ook met mijn tijd (zie ik liever met mijn kinderen doorbreng).
Gelijk heb je. Doe ik allang niet meer!!

Optie 3 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
CSR-Nieuws (zie CGI-mail):

De totale CO2-emissie van CGI Nederland is in één jaar tijd met 21% afgenomen, de emissie per medewerker met 3%.

Dus: van 100% emissie met n medewerkers zijn we naar 79% emissie gegaan met m medewerkers.
De emissie per medewerker is van 100% naar 97% gegaan.

Hieruit volgt:
(79 / m) / (100 / n) = 97 / 100
(79 / m) x (n / 100) = 97 / 100
n / m = (97 / 100) x (100 / 79)
m / n = 79 / 97 = 81,4

We hebben nu dus nog maar 81,4% van het personeel dat we een jaar geleden hadden.
Dat gaat wel erg hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Lurker1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:28:
CSR-Nieuws (zie CGI-mail):

De totale CO2-emissie van CGI Nederland is in één jaar tijd met 21% afgenomen, de emissie per medewerker met 3%.

Dus: van 100% emissie met n medewerkers zijn we naar 79% emissie gegaan met m medewerkers.
De emissie per medewerker is van 100% naar 97% gegaan.

Hieruit volgt:
(79 / m) / (100 / n) = 97 / 100
(79 / m) x (n / 100) = 97 / 100
n / m = (97 / 100) x (100 / 79)
m / n = 79 / 97 = 81,4

We hebben nu dus nog maar 81,4% van het personeel dat we een jaar geleden hadden.
Dat gaat wel erg hard!
Er is dan ook, eind 2012, afscheid genomen van een aanzienlijk aantal (meestal non-billable) collega's.

Niet geheel onlogisch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Eddo-79 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Er is dan ook, eind 2012, afscheid genomen van een aanzienlijk aantal (meestal non-billable) collega's.

Nog even wachten dan lost CGI vanzelf op (binnen een paar jaar) - probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Eddo-79 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:34:
[...]
Maar dan hebben ze wel afscheid genomen van de verkeerde collega's. De grootste CO2-producenten zijn blijkbaar buiten schot gebleven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De a7 van sake bedoel je? Over het goede voorbeeld geven gesproken. Gewoon een blamage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
BvH schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:31:
Arbeidsvoorwaardengids 1.5 artikel 3.6 valt onder de mobiliteitsregeling en heeft ook de titel “Mobiliteitsregeling” in de index.
Waarom is deze niet uit de gids gehaald?

In de FAQ staat:

[...]

Ga je nu wel of niet akkoord met artikel 3.6 als je tekent?
Reken er maar op van wel, je tekent voor alle artikels uit de nieuwe arbeidsvoorwaardengids, dus ook voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:49:
De a7 van sake bedoel je? Over het goede voorbeeld geven gesproken. Gewoon een blamage.
Wat een geneuzel over die CO2. Ik heb wel eens een auto gehad met een hogere uitstoot dan een A7 ;)
Ik zou me eerder storen aan de scheefgroei dan aan die ene A7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
cftbl schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:57:
Was lastig deze week, maar toch, de eerste keer in al die jaren dat ik er werk, de uitnodiging voor het maandelijkse klant-account overleg afgeslagen. Normaal is dat een (pizza-)sessie van 1 a 2 uur in eigen tijd (na werktijd). Heb (beleefd) aangegeven dat dit gewoon tijdens werktijd gepland moet worden, wil men op mij kunnen rekenen. Ik kan de uren 's avonds nergens op schrijven. Als CGI zo op de centen is, dan ben ik het ook met mijn tijd (die ik liever met mijn kinderen doorbreng).
Ik vind het wel netjes dat je je keurig afmeld. Ik vind het triest om te zien hoeveel mensen het niet doen en hoeveel eten er dan weer weggegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Ik vind het wel netjes dat je je keurig afmeld. Ik vind het triest om te zien hoeveel mensen het niet doen en hoeveel eten er dan weer weggegooid wordt.
Helemaal eens. Neem aan dat dit via de hygiene in je performance wel wordt verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
[...]

Niks meer dan normaal zou je zeggen. En eten weggooien: weet je hoeveel CO2 het kost per maaltijd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:49:
Dan maar een Tesla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ron adviseerde wel om voor 1-nov te tekenen, want als je na 1-nov gaat tekenen dan krijg je in december een veel lagere loon omdat alles met terugwerkende kracht (lage onkosten, EB pensioen) moet worden verrekend.

Vandaag gaan de TL's weer iedereen bellen die nog geen beslissing heeft genomen. Het management begint het bovenin benauwd te krijgen. Iemand zuurstofmaskers?! :+

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goed punt hoor, alleen mag het beleid omtrent meetingen / bijeenkomsten ook eens aangepast worden? Waarom wordt er altijd standaard vanuit gegaan dat je komt? Waarom niet gewoon een uitnodiging versturen en alles wat zich niet aanmeld wordt ook niet meegerekend. Ik was laatst eens vergeten mij AF te melden voor een meeting omdat ik destijds ziek was, maar dan bestellen ze dus doodleuk eten voor je ondanks dat je je NIET hebt aangemeld.

Tegenwoordig is niet iedereen meer happig erop om in hun vrije tijd bij alle propaganda meetings aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zou tegen CGI willen zeggen: Put your money where your mouth is!

Hef de bestelstop op en stel een heel contingent consultants in staat om een CO2 arme, fiscaal vriendelijke (win/win) leaseauto te bestellen. Nu moet ik huren. Ik heb een 14% schone diesel aangevraagd. De verhuurder heeft deze in het wagenpark. Echter, die worden niet aan CGI beschikbaar gesteld. Dit omdat CGI dat contractueel anders heeft afgesproken.

Beloon goed gedrag op basis van zuinig brandstof verbruik.

Consultants met een leaseauto kunnen nu ook gebruik maken van openbaar vervoer. In de gepresenteerde plannen kan dat niet meer. Dit is een beleidswijziging die haaks staat op het CO2 beleid.

Nieuwe auto's worden steeds schoner. Leaseautos afpakken dwingt consultants een eigen auto aan te schaffen. Vaak wordt dit een 2e hands die niet zo CO2 arm is als een leaseauto.

Het heeft er alle schijn van dat CO2 als dekmantel gebruikt wordt om ordinair te kunnen bezuinigen. Of het milieu echt gediend is met alle voorgenomen maatregelen waag ik te betwijfelen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Belonen op basis van brandstofgebruik is mijns inziens onhaalbaar. Een consultant in het noorden van het land zal veelal over provinciale wegen rijden met 80km/u en dus extreem zuinig rijden, iemand in de Randstad staat continu in de file en er zijn consultants die >40k per jaar op de snelweg rijden met een 120-130km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Tegenwoordig is niet iedereen meer happig erop om in hun vrije tijd bij alle propaganda meetings aanwezig te zijn.
Echt wel, ben altijd benieuwd hoeveel consultants er weer billable ( :O ) ingezet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Goed punt hoor, alleen mag het beleid omtrent meetingen / bijeenkomsten ook eens aangepast worden? Waarom wordt er altijd standaard vanuit gegaan dat je komt? Waarom niet gewoon een uitnodiging versturen en alles wat zich niet aanmeld wordt ook niet meegerekend. Ik was laatst eens vergeten mij AF te melden voor een meeting omdat ik destijds ziek was, maar dan bestellen ze dus doodleuk eten voor je ondanks dat je je NIET hebt aangemeld.
Meetings waar ik de laatste tijd kom wordt een uitnodiging gemaild en als je niet op "ik kom" drukt wordt er ook geen eten besteld.

Co2 terzijde, ik vind het gewoon zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Plus, het is altijd fijn dat als je iets organiseert, dat je weet hoeveel mensen er gaan komen.
Maar dat is puur op persoonlijk vlak.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Donde schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:52:
Ron adviseerde wel om voor 1-nov te tekenen, want als je na 1-nov gaat tekenen dan krijg je in december een veel lagere loon omdat alles met terugwerkende kracht (lage onkosten, EB pensioen) moet worden verrekend.
Je krijgt toch ook loonsverhoging met terugwerkende kracht vanaf 1-7?

Als je netto vooruitgaat dan krijg je in december juist een leuke extra lijkt me. Ga je netto achteruit, dan krijg je in december een domper. In beide gevallen is het gewoon een uitvergroting van je maandelijkse situatie met een factor 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

ESPACE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:56:
Nieuwe auto's worden steeds schoner. Leaseautos afpakken dwingt consultants een eigen auto aan te schaffen. Vaak wordt dit een 2e hands die niet zo CO2 arm is als een leaseauto.
Eigen auto valt volgens mij niet onder CO2 uitstoot van het bedrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Als je netto vooruitgaat dan krijg je in december juist een leuke extra lijkt me. Ga je netto achteruit, dan krijg je in december een domper. In beide gevallen is het gewoon een uitvergroting van je maandelijkse situatie met een factor 6 ;)
zo bekijk ik het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

Reneger schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Jawel. Kijk maar in de PDF, pagina 9: "employee owned cars"
http://www.cginederland.n...2-rapportage-2013_4b2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Je kunt je afvragen of met boekhoudkundige oplossingen het milieu gediend is. Door de rekeninghouder te vervangen reduceer je geen CO2. Als die nieuwe rekeninghouder minder middelen beschikbaar heeft kan het zowel voor zakelijke en privé kilometers CO2 technisch negatief uitpakken. Dan is het een schijnoplossing waarmee men zich ontrekt aan verantwoordelijkheid die je maatschappelijk ONVERANTWOORD kunt noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Dan moet je wel een loonsverhoging krijgen om het het netto verlies van onkosten en EB pensioen per 1-10 te kunnen dekken... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen ... ik dacht: zonde ... konden ze beter investeren in een loonsverhoging:

http://visual8.nl/?portfolio=interieurvisualisatie-cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
ESPACE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:55:
Je kunt je afvragen of met boekhoudkundige oplossingen het milieu gediend is.
Welkom in de wereld van de consultancy: een code krijgen waar je veel kosten op kunt boeken is makkelijker dan weinig kosten maken maar dat niet kwijt kunnen. Beter veel CO2 en geregistreerd, dan weinig CO2 maar dat niet hard kunnen maken met cijfers... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:
Ik kwam dit tegen ... ik dacht: zonde ... konden ze beter investeren in een loonsverhoging:

Veel transparante collega's mumbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Donde schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Dan moet je wel een loonsverhoging krijgen om het het netto verlies van onkosten en EB pensioen per 1-10 te kunnen dekken... ;)
De terugwerkende kracht is dan ook het eerste onderdeel waar ik geen gebruik van wil maken.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Donde schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Ik vind het gewoon bijzonder dat Ron impliceert dat de nieuwe AV een netto achteruitgang is. Wat hij lijkt te zeggen is:

"Teken snel, want je gaat er netto op achteruit. En als je na 1-11 tekent krijg je in december je netto achteruitgang over zes maanden te verwerken"

De logica ontgaat me 8)7
(uit het CO2 rapport)
Per medewerker betekent dit een gemiddelde CO₂ emissie van 2,39tCO₂.
Nogmaals, hou nou eens op met dat ijsbeervriendelijke geneuzel. Een maatschappelijke schade van 10 euro per werknemer per jaar. Als je zoveel om ijsberen geeft, stort dan een euro per werknemer per maand in een CO2 compensatiefonds. Financiele dekking voor dit plan kun je vinden door te stoppen met CO2 rapportages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Ik vind het gewoon bijzonder dat Ron impliceert dat de nieuwe AV een netto achteruitgang is. Wat hij lijkt te zeggen is:

"Teken snel, want je gaat er netto op achteruit. En als je na 1-11 tekent krijg je in december je netto achteruitgang over zes maanden te verwerken"

De logica ontgaat me 8)7
Ik hoorde m ook. Ik heb er geen last van, want optie 3 en heb het dus voor kennisgeving aangenomen. Net als de rest van de call overigens. Maar ik ben bang dat collega's die wel tekenen in november en december met een fijne inhaalslag van 4 maanden te veel ontvangen onkostenvergoeding te maken krijgen. En ook gezellig nog even de pensioenpremie van oktober die nog verrekent moet worden |:(

Fijne feestdagen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Zo gek is het niet.
Je hebt het PPP en SPP nodig om netto erop vooruit te gaan.
Dat geven ze hiermee ook ruiterlijk toe.

PPP zal op zijn vroegst in december, maar blijkbaar januari uitkeren. Dus die compensatie mis je als je nu tekent. Ergo: puur kijkend naar wat CGI aan je zal overmaken, is het nu een achteruitgang.

Vanaf wanneer je vanuit hoofde van het SPP wat kan doen, weet ik eigenlijk niet eens.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoe komen ze dan aan zoveel handtekeningen voor optie 1? Het blijft een groot raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 17:25
Ben ik nou de enige die het niet vreemd vind dat Ron aangeeft dat mensen er rekening mee moeten houden dat terugwerkende kracht ook voor de negatieve punten geld (en dan vanaf oktober, terwijl salarisverhoging vanaf juli geld)?

Het is gewoon zonde als mensen verwachten dat dat niet met terugwerkende kracht meetelt en daardoor een lagere twt post hebben als datgene waarmee ze rekening hadden gehouden. Daar zit mijns inziens geen implicatie in dat iedereen er op achteruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 20:03
t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:21:
Hoe komen ze dan aan zoveel handtekeningen voor optie 1? Het blijft een groot raadsel..
Als je mensen hoort; optie 1 en dan vrij snel optie 4 als het niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het wordt gekker en gekker. Negatieve elementen (onkosten, pensioen) vanaf 1-10, dus 3 maanden terugwerkend in loonrol december. Salarisverhoging vanaf 1-7, 6 maanden terugwerkend.

Als je salarisverhoging over 6 maanden nog onvoldoende is om onkostenvergoeding en pensioenpremie over 3 maanden te herstellen, dan zou ik geen haast maken met tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed73 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Als je mensen hoort; optie 1 en dan vrij snel optie 4 als het niks is.
Helemaal correct, ik heb de berekening gemaakt en kom erop uit dat ik er voor de korte duur (lees circa 6 maanden) op vooruit ga. Nou tegen die tijd is er wel een nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
PPP is gegarandeerd, gisteren expliciet herhaald door Ron. Voor 2013 voor 100% (en de jaren daarna afgebouwd). Dat maakt dat je nu de rekensom kunt maken voor wat betreft de salarisverhoging (plus), eigen bijdrage pensioen (min), onkostenvergoeding (min) en PPP (plus) voor het komend jaar. Dat geeft toch wat tijd om de boel aan te kijken en, mocht het nodig zijn, een nieuwe werkgever te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

inderdaad....schiet mij maar lek...wat een volslagen boekhoudkundige kul dit. Volgens die redenering is de enige oplossing mumbers huisvesten in een onverwarmde caravan op de parkeerplaats van de klant.

en ontopic: enig idee hoeveel CH4 en SO2 ik uitstoot naar aanleiding van de door CGI beschikbaar gestelde broodjes? :$ Die gassen zijn een stuk schadelijker dan een beetje CO2. Wat voor blussers hangen dr in kantoor? toch geen CO2 he?

zucht. CO2 terrorisme.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:

Da's het herontwerp voor die demo ruimte die in A'veen stond.
Investeren in een showroom is zo vreemd niet, doen veel bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Slimme bedrijven investeren in hun personeel, zeker als daar de gehele omzet/ winst van afhankelijk is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kon niet zo gauw vinden hoe ze de CO2 uitstoot per kilometer van een priveauto bepalen. Moet je aangeven wat voor auto je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:12:
Ik kon niet zo gauw vinden hoe ze de CO2 uitstoot per kilometer van een priveauto bepalen. Moet je aangeven wat voor auto je rijdt?
Ik gok op een soort gemiddelde van een 5 jarige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
Mag SPP ook met terugwerkende kracht worden ingestapt? Geeft toch een stukje voorkennis over afgelopen maand :)
Dus is CGI koers afgelopen maand gestegen, dan nog instappen in SPP per 1-10. Zoniet, dan pas instappen per 1-11. En terugwerkende kracht kan georganiseerd worden tot de payroll van december, dus tekenen omstreeks 1-12 levert nog meer koersinformatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol, doe maar een half miljoen van die aandelenopties met "nakennis" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19

elsinga

=8-)

Had ik het net ook over met mijn PM. Je mag 1.5% van je jaarsalaris aankopen, zou dat ook over FY2013 nog mogen? Levert toch weer 0,75% op. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:12:
[...]

ik las gedeclareerde km's maal gemiddeld verbruik uit de lease. klopt dus geen reedt van met mijn virtuele V6 2.7 uit de G categorie waar ik voor bijleg omdat ik die beter vind rijden dan een Alto 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
peter00 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:34:
[...]

ik las gedeclareerde km's maal gemiddeld verbruik uit de lease. klopt dus geen reedt van met mijn virtuele V6 2.7 uit de G categorie waar ik voor bijleg omdat ik die beter vind rijden dan een Alto 1.0
Reedt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zucht. Knap kudt dat je dat niet begrijpt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Deze manier van boekhouden is best essentieel voor de toekomst van de mobiliteitsregeling.

Sinds ik geen leaseauto's meer rijd is mijn CO2 uitstoot per kilometer een procent of 30 toegenomen (*). Ik ben namelijk gestopt om nieuwe auto's te rijden omdat je voor hetzelfde geld een leukere auto tweedehands rijd. Nu is een dergelijke toename misschien incidenteel, maar het valt ook niet uit te sluiten dat meer mensen zo denken. De gemiddelde leaserijder is de afgelopen jaren in het stramien gedrukt door bijtelling te differentieren, als eigen rijder heb je iets meer vrijheid. Het zou me niet verbazen als veel mensen die zakelijk bv. een Focus Ecoboost rijden, als eigen rijder een tweedehands Mondeo zouden kiezen om het gezin mee te vervoeren.

Als je dit punt gaat onderzoeken en erachter komt dat er een factor tussen een leasekilometer en een eigen rijder kilometer moet, dan ligt dat zwaar op de maag van een HR manager die de leaseregeling kwijt wil.

offtopic:
(*) mijn totale CO2 uitstoot is overigens afgenomen omdat ik ook minder ben gaan rijden dan ik voor CGI deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik privé rijd juist een stuk minder co2 produceer ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 15:07 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

En ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik privé rijdt juist een stuk minder co2 produceer ;-)
Ik denk dat het ook geen kwaad kan als er stimulerende beloningsmaatregelen genomen zouden worden om de CO2 uitstoot te beperken. Werkt in de regel beter dan strafmaatregelen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
LowLevel schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat het ook geen kwaad kan als er stimulerende beloningsmaatregelen genomen zouden worden om de CO2 uitstoot te beperken. Werkt in de regel beter dan strafmaatregelen.
Maar dan wel marktconform budgetneutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
CGIanoniem schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Maar dan wel marktconform budgetneutraal..
De besparing heb je al direct op de teruggang in brandstof verbruik. Daar kan je een beloning vanuit bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik heb bij een klant een project gedaan waarbij de data uit in-vehicle monitoring systems (black-boxes) werd gebruikt om bestuurders te ranken. Hoe beter je reed, hoe meer punten je kreeg. Die punten werden dan weer omgezet in harde cash. Resultaat: Minder ongelukken, minder slijtage aan auto's, minder brandstof verbruik. En bestuurders van auto's die in de rij stonden om mee te doen. En dat werd bekostigd door de besparingen op brandstof, onderhoud en verzekeringspremies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wil je echt iets aan de CO2 doen, dan geef je iedere werknemer een elektrische auto. Levels 1 en 2 een Leaf, level 3 een i3 en levels 4-6 een Tesla ;)

En natuurlijk stop je met T&M werk, zodat het nieuwe werken meer wordt dan een holle frase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ja hallo, ik stap niet in een Leaf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zie het als een extra incentive om voor die promotie te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI laat medewerkers op 100-150 km van huis werken en dagelijks op en neer reizen. Over een hotel en treinkaartjes wordt vaak moeilijk gedaan. Bij CGI gaat economie altijd (logisch) voor het milieu. Maar dan is het wel een beetje hypocriet om de medewerkers op economische gronden lastig te vallen met zogenaamde milieudoelstellingen.

Het rapport is een opsomming van cijfers. Een soort jaarrekening. Het rapport bevat helaas geen duiding van de cijfers ten opzichte van een objectieve norm of benchmark met soortgelijke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ESPACE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:18:
CGI laat medewerkers op 100-150 km van huis werken en dagelijks op en neer reizen. Over een hotel en treinkaartjes wordt vaak moeilijk gedaan. Bij CGI gaat economie altijd (logisch) voor het milieu. Maar dan is het wel een beetje hypocriet om de medewerkers op economische gronden lastig te vallen met zogenaamde milieudoelstellingen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Maar dan is het wel een beetje hypocriet om de medewerkers op economische gronden lastig te vallen met zogenaamde milieudoelstellingen.
En daarom ligt er een mooie taak voor de OR om er voor te zorgen dat dit lastig vallen wordt vertaald naar een win-win situatie waarbij ook de medewerker profiteert van de gerealiseerde besparingen.
En dus niet gaan aankomen met een CO2 heffing op prive gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
ESPACE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:26:
Als je hoog inzet, door bijvoorbeeld een andere werkgever als serieuze optie te beschouwen, wil ik nog wel eens zien of er niets te onderhandelen valt.
Geloof me, er is 0,0 onderhandelingsruimte. De mobiliteitsregeling is uit de AV gehaald om medewerkers alsnog individueel een worst voor de te houden. Dat is de enige ruime die het MT heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Rudolphus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:37:
[...]
De mobiliteitsregeling is uit de AV gehaald om medewerkers alsnog individueel een worst voor de te houden.
Maar die worst komt dan toch een paar maanden te laat? Nú is immers het moment dat hij ingezet zou kunnen worden om optie-3-medewerkers alsnog over de streep te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[...]

Eens. Eten weggooien is m.i. zowel een milieudelict als een misdaad tegen de menselijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Wijnands schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Dat zou een nuttige investering zijn. Als je nu een CGI-kantoor binnen loopt heb je niet het idee dat je bij een vooraanstaande (*kuch*) automatiseerder bent, het lijkt meer op een troosteloze wachtruimte in een streekziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[...]

Reedt. +1 voor deze reaguurder oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:41:
[...]

Maar die worst komt dan toch een paar maanden te laat? Nú is immers het moment dat hij ingezet zou kunnen worden om optie-3-medewerkers alsnog over de streep te trekken?
Dan zou de huidige pilot geen nut meer hebben en lijdt iemand in het MT ernstig gezichtslverlies O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
CGI laat medewerkers op 100-150 km van huis werken en dagelijks op en neer reizen. Over een hotel en treinkaartjes wordt vaak moeilijk gedaan.
Treinreizen is onderdeel van je huidige arbeidsvoorwaarden voor zover ik weet, ook als je een leaseauto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Rudolphus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Dan zou de huidige pilot geen nut meer hebben en lijdt iemand in het MT ernstig gezichtslverlies O-)
Dieper kunnen ze niet meer zinken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Treinreizen is onderdeel van je huidige arbeidsvoorwaarden voor zover ik weet, ook als je een leaseauto hebt.
Klopt, maar desondanks wordt er vaak (penny-wise) moeilijk over gedaan. Toen mobiliteit nog in het AV voorstel zat werd duidelijk dat in de toekomst bij een leaseauto niet meer met de trein gereisd mag worden (werd toen ook bevestigd in de FAQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rudolphus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:54:
[...]
Dat zou een nuttige investering zijn. Als je nu een CGI-kantoor binnen loopt heb je niet het idee dat je bij een vooraanstaande (*kuch*) automatiseerder bent, het lijkt meer op een troosteloze wachtruimte in een streekziekenhuis.
Ja, we gaan op zich wel vooruit maar met kleine stapjes. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI laat medewerkers op 100-150 km van huis werken en dagelijks op en neer reizen.
In de praktijk doet CGI het zo slecht nog niet m.b.t. CO2. Ruim 42% van de huidige lease rijders rijdt nog geen 10.000 zakelijke kilometers per jaar. Toch wil men juist deze groep aanpakken. Als je CO2 wilt reduceren moet je juist bij die andere 58% zijn. De grootste winst valt te behalen door hen minder te laten rijden.

Smart working wordt moeilijker gemaakt door CL af te schaffen. In het eerste AV-voorstel is de bijdrage privégebruik CO2 uitstoot variabel per level?! Naast een leaseauto de trein gebruiken wil men ook niet meer.

Verder komen er steeds meer en steeds schonere auto's op de markt. Dat is pure CO2 winst! Maar die nieuwe schone innovatieve auto's mogen al heel lang niet besteld worden.

Ik kan het CO2 beleid nog niet helemaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Ik kan het CO2 beleid nog niet helemaal volgen.
Net als alle AV-wijzigingen is er maar één doel. Kostenreductie om de winst te vergroten. Het lukt MT niet om de omzet te vergroten, dan maar de uitgaven verlagen. En dat heeft het meeste effect bij de grootste groep medewerkers :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:37:
Geloof me, er is 0,0 onderhandelingsruimte. De mobiliteitsregeling is uit de AV gehaald om medewerkers alsnog individueel een worst voor de te houden. Dat is de enige ruime die het MT heeft.
Het is ook een van de grootste reden om voor optie 3 te gaan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huidige AV wordt niet onderhouden :), dat gebeurt al jaren niet volgens mij, laatste grote wijziging was de zkv bijdrage voor de partner minder maken

dus gewoon optie 3 en laat het MT maar verder sukkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ben wel benieuwd hoe de onkostenvergoeding voor de optie 3 stemmers uitpakt na 1-1-2015. Er moet dan door de werkgever meer belasting betaald worden over de onkostenvergoeding, maar dat is nog geen argument om de onkosten te verlagen. Dan kost de 91 euro netto voor de werkgever bruto gewoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Als ze het huidige pakket niet onderhouden dan gaat die onkostenvergoeding vast niet omlaag, dat betekent namelijk ......onderhoud :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

Smart working wordt moeilijker gemaakt door CL af te schaffen. In het eerste AV-voorstel is de bijdrage privégebruik CO2 uitstoot variabel per level?! Naast een leaseauto de trein gebruiken wil men ook niet meer.
Smart working wordt anders wel in de hand gewerkt door het tekort aan werkplekken, tenmiste in de regio noord-west. Hoofddorp kan je parkeren en zitten wel vergeten als je na 0900 komt. Parkeren onder het gebouw is vanaf volgende week helemaal niet meer toegestaan behalve voor management enzo.
Rotterdam zit de garage ook snel vol maar kan je wel altijd een buro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
80% van de billable populatie hoort toch bij klanten te zitten verspreid over het land en niet op een CGI kantoor?

[ Voor 13% gewijzigd door K.123 op 30-10-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:49:
[...]
Smart working wordt anders wel in de hand gewerkt door het tekort aan werkplekken, tenmiste in de regio noord-west. Hoofddorp kan je parkeren en zitten wel vergeten als je na 0900 komt. Parkeren onder het gebouw is vanaf volgende week helemaal niet meer toegestaan behalve voor management enzo.
Denkt 'ons' bedrijf nou echt dat we de oorlog gaan winnen door management te pamperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart working.. en dan geen vergoeding voor als je dan toch thuis werkt. Dus die stroom kosten zijn voor eigen rekening, die internet verbinding is ook geheel voor eigen rekening, die extra telefoonkosten omdat je niet de telefoon op kantoor kan gebruiken, ....

En dan moet de thuis plek wel voldoen aan de arbo normen....

Mocht ik idle komen te zitten, dan zorgen ze ook maar voor een plek.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

[...]

K.123 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:52:
80% van de billable populatie hoort toch bij klanten te zitten verspreid over het land en niet op een CGI kantoor?
Leuk als je je projecten in-house doet… |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:33:
[...]
Smart working.. en dan geen vergoeding voor als je dan toch thuis werkt. Dus die stroom kosten zijn voor eigen rekening, die internet verbinding is ook geheel voor eigen rekening, die extra telefoonkosten omdat je niet de telefoon op kantoor kan gebruiken, ....
Daar is de onkostenvergoeding dus voor bedoeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het kantoor in Rotterdam is een ideale treinlocatie (6x per uur intercity). Typisch een locatie waarvoor ik de leaseauto een dagje zou laten staan en met de trein ga reizen. De huidige regeling biedt die mogelijkheid. In de toekomst leaserijders de trein onthouden staat haaks op het CO2 beleid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Microkid schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:04:
[...]

Daar is de onkostenvergoeding dus voor bedoeld.
Ja, het is Belgie niet! Zelf heb ik helaas geen ruimte voor een thuis werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:44:
[...]

Ja, het is Belgie niet! Zelf heb ik helaas geen ruimte voor een thuis werkplek.
Als je een eettafel hebt kan je daar ook een werkplek van maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:19:
[...]

[...]

Leuk als je je projecten in-house doet… |:(
Inderdaad, geen werkplekken en parkeergelegenheid meer terwijl er van TM (buiten de deur) naar P&S (veelal in house) moet worden overgeschakeld. Dat wordt een knelpuntje. Net als het aantal aansluitpunten voor al die elektrische auto's straks. Managen is vooruitzien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:15:
Als je een eettafel hebt kan je daar ook een werkplek van maken :X
eens kijken wat de arbodienst daar van vindt. :z

(ik voel een lage rugpijn opkomen ;) )

gelukkig kan ik een goede stoel declareren aftrekken

[ Voor 10% gewijzigd door peter00 op 31-10-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er anders aan een eettafel dan de bureau's op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Sanderke schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:03:
Ben wel benieuwd hoe de onkostenvergoeding voor de optie 3 stemmers uitpakt na 1-1-2015. Er moet dan door de werkgever meer belasting betaald worden over de onkostenvergoeding, maar dat is nog geen argument om de onkosten te verlagen. Dan kost de 91 euro netto voor de werkgever bruto gewoon meer.
Met 1/1/'15 zijn de optie '3' stemmers allang weggepest door deze mooie droomfabriek of hebben ze eieren voor hun geld gekozen en zijn weg bij deze ballentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:23:
you tell me. Ben al een jaar of wat niet meer op kantoor geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Managen is vooruitzien 8)7
Nee managen is delegeren. Alleen beheerders doen aan vooruitzien, als ze er de tijd voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Ik weet niet hoe het is was in Amstelveen, maar de situatie rondom het parkeren in Rotterdam is hetzelfde als die is toen we het pand in gebruik genomen hebben.
Maar je hebt goede voorzieningen daar hoor. Je kan op een minuut of 10 lopen parkeren (uitrijkaart krijg je bij de receptie) en er rijden shuttle busjes.

En over managers gesproken.... in het begin (ik weet niet hoe het nu is) hadden managers én vrouwen voorrang met het mogen parkeren in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:23:
Stoelen en armleuningen die perfect instelbaar zijn, bureaus die in hoogte verstelbaar zijn.

Die zijn best goed in de Lotus moet ik zeggen (die ene keer in de zoveel maanden dat ik er kan zitten). Als je geen standaard lengte heb (zoals ik), zijn dat soort dingen erg belangrijk voor je spieren.

Pagina: 1 ... 98 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.