Zelfs kwa uiterlijk lijkt hij erop...grappigpeter00 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:32:
weet je van wie ik al een tijdje niet meer heb gehoord? Is ie overgestapt naar de RET ?
[afbeelding]
idd bonus now, later kijken, de economie trekt aan dus....Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:34:
[...]
Heeft niets met ruggengraat te maken. Ik zie mijn bedrijf nou eenmaal niet als een familie die ik nooit meer in de steek kan laten. Als je nu na 3 jaar nog niet doorhebt dat het gras toch echt niet groener gaat worden en even bruin zal blijven in de huidige situatie, dan verdien je het toch ook gewoon om hier dagelijks rond te blijven hangen en je te laten opjutten door niet-onderbouwde "feiten".
Ik pak deze korte-termijn vergoeding met 2 handen aan en zeg over een aantal maanden gewoon even goede vrienden en tot ziens. Ik onderhandel liever bij een nieuwe werkgever over mijn AV ipv dat ik mij nog druk ga maken om een bedrijf dat totaal geen interesse heeft of ik nu wel blijf of niet.
Verwijderd
Sterker nog, na tekenen voor optie 1, hoeft CGI toekomstige wijzigingen van de AV niet meer aan de individuele medewerkers voor te leggen (hoogsten nog aan de OR, in specifieke gevallen).snelkeuze0017 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Godverdorie, je hebt helemaal gelijk. Je tekent voor een wijziging in de arbeidsovereenkomst. Weer een instinker die ik niet gezien heb![]()
" (...) dat ik akkoord ga met de wijzigingen in mijn arbeidsovereenkomst (...)
Ik zal mijn vorige post(s) wijzigen voordat ik mensen het bos in stuur....
Ik heb wel getekend voor 1 Nov en ik hoop dat ze de salaris verwerking in de maand november ook in orde hebben voor de wel tekenaars. ik heb alleen maar getekend omdat starters beleid bij mij van toepassing is en ik de extra euro's hard nodig heb in deze tijd.
Verwijderd
Dat is jouw goed recht...MDiamond schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:56:
Ik heb wel getekend voor 1 Nov en ik hoop dat ze de salaris verwerking in de maand november ook in orde hebben voor de wel tekenaars. ik heb alleen maar getekend omdat starters beleid bij mij van toepassing is en ik de extra euro's hard nodig heb in deze tijd.
Montifaud, hier sta ik echt van te kijken ! Gesprek gehad met TL of PL?Montifaud schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:02:
ik heb er genoeg van, ik ga gewoon tekenen. ik ga er 50 euro netto op vooruit, daarvan kan ik die 20% bruto afname vakantiedagen ruimschoots goedmaken.
de mobiliteitspilot wacht ik wel af. Als ik niet kan rondkomen van de bonus om bij de klant te komen, dan kan ik gewoon niet naar de klant, punt uit.
maar...men moet niet van mij verwachten dat ik na werktijd nog bereid ben iets te doen. tenzij de zaken weer veranderen.
Had echt gedacht dat je voor 3 zou kiezen. Hoe zou dat komen ?, zie onderstaande opmerkingen.
Even goede collega's
Montifaud schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Zo zie ik het dus ook. Ik heb ook mijn eigen wensen, namelijk beloning/waardering voor mijn inzet. Die ik de afgelopen twee jaar niet heb gehad. Ik heb dit geaccepteerd vanwege mijn loyaliteit naar het bedrijf. Maar loyaliteit komt van twee kanten, het nieuwe aanbod is een schoffering, tijdens dat optie 3 gesprek kan men proberen deze schoffering goed te maken door mij een goed aanbod te doen.
Montifaud schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
Heb mijn TL ook gesproken en het was geen prettig gesprek. Heb aangegeven dat ik moeite heb met tekenen voor een achteruitgang na een paar jaar stilstand.
Montifaud schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:53:
[...]
Hoeveel ga ik horen tijdens het optie3 gesprek hahaha
Montifaud schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:39:
[...]
zo denk ik er ook over, en zit in dezelfde situatie. ik moet mijn optie3 nog inleveren.
Verwijderd
De uurtarieven liggen momenteel, voor zover ik dat gezien heb, zeker geen 20% lager, denk eerder aan 5 tot 10%. In absolute bedragen denk ik dat bedrijven zoals Logica veel grotere aderlatingen hebben moeten doen dan de kleinere jongens. Bij Logica heb ik tarieven van 120 p/u zien dalen naar 90 in vijf jaar tijd, vooral in de grote mantelcontracten, tenders e.d. Bij de kleinere bedrijven, die Logica destijds inhuurde om capaciteit op te vangen, waren die bedragen toen al flink lager, rond de 100 p/u, en die zie je nu rond de 85 hangen. Dat is 25 t.o.v. 15% daling. Wat ook scheelt is dat je bij de iets minder grote klanten veelal zonder de tussenhandel binnenkomt, want die doen minder aan mantelcontracten en veel meer ad-hoc inhuur. Dat scheelt minimaal 5 euro op het uurtarief. Ik weet precies wat mijn werkgever voor marge op mij heeft, en ik kan je garanderen dat die heel wat gezonder is dan wat CGI (intern dan) voor lage marges zegt te hebben.t_captain schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
Toch ontsnap je maar gedeeltelijk aan de squeeze in T&M uurtarieven. Een groot bedrijf als LogicaCMG kan van oudsher zo'n 50% van de omzet uitbetalen aan directe loonkosten. Door alle bezuinigingen en reorganisaties zal dat inmiddels wat hoger liggen, misschien 55 a 60%.
Een slanke, middelgrote detacheerder kan tot een procent of 65 gaan, of met een sterk geflexibiliseerde beloning misschien tot 70%. Als je uurtarieven vervolgens 20% lager liggen dan die van CGI, heb je eigenlijk geen loonruimte gewonnen.
Overigens, bij mij persoonlijk is de helft van de nettowinst te vinden in de betere secundaire voorwaarden, bijvoorbeeld dezelfde leaseauto is hier heel wat gunstiger dan destijds bij Logica: bij Logica netto 240, nu netto 160. Alles bij elkaar ben ik er netto ongeveer EUR 200 per maand op vooruit gegaan, wat neerkomt op ongeveer 10% bruto salarisverhoging (geen eerlijke vergelijking, dat weet ik, maar mensen rekenen helaas nog veel in bruto-loon). Dat zag ik bij Logica, ondanks vier jaar stilstand, nog niet gebeuren. En niet te vergeten een veel betere pensioenregeling, waar ik nu niet veel van zie, maar wel over een jaartje of 25.
yup, maar als er toch niks uit te slepen is.....anyway, ik heb nog niet getekend, twijfel twijfelsattertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:43:
[...]
Montifaud, hier sta ik echt van te kijken ! Gesprek gehad met TL of PL?
Had echt gedacht dat je voor 3 zou kiezen. Hoe zou dat komen ?, zie onderstaande opmerkingen.
Even goede collega's![]()
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
The 5 stages of grief:
1. denial
2. anger
3. bargaining
4. depression
5. acceptance
bron: Frasier, season 6
1. denial
2. anger
3. bargaining
4. depression
5. acceptance
Lol, als bron bij deze 5 stage of grief, Frasier ipv het Kübler-Ross model had ik nog niet eerder gehoord.ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:48:
The 5 stages of grief:
1. denial
2. anger
3. bargaining
4. depression
5. acceptance
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
---- Breaking news ----
Heb een gesprek met een zeer openhartige TL.
Het is dus echt opgedragen aan de TL om er voor te zorgen de mensen richting optie 1 te krijgen. Er is hier door de TL's tegengestribbeld, maar wel scripts uitgedeeld hoe men de mensen moet om krijgen.
Hij gaf zelf aan dat hij kon begrijpen dat mensen niet voor het flexibele loon (PPP en SPP) gingen.
Men wil hoe dan ook aan die 90% komen!
Men ziet een groot probleem als dit maar 60 of 70% wordt.
Dus blijf sterk in je schoenen staan als je echt ziet dat het voor jezelf een achteruitgang is.
Ik heb gehoord, door mijn TL, dat men het oude contract gewoon netjes gaat handhaven naast de nieuwe.
Dus alle bangmakerij is puur bedoelt om die 90% te halen.
Het is dus echt opgedragen aan de TL om er voor te zorgen de mensen richting optie 1 te krijgen. Er is hier door de TL's tegengestribbeld, maar wel scripts uitgedeeld hoe men de mensen moet om krijgen.
Hij gaf zelf aan dat hij kon begrijpen dat mensen niet voor het flexibele loon (PPP en SPP) gingen.
Dus blijf sterk in je schoenen staan als je echt ziet dat het voor jezelf een achteruitgang is.
Ik heb gehoord, door mijn TL, dat men het oude contract gewoon netjes gaat handhaven naast de nieuwe.
En wat is hier zo breaking aan?sattertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:53:
---- Breaking news ----
...breken van de wil van de medewerker..
Lijkt me overigens sterk dat TL tegengestribbeld hebben. Zeg nou zelf, zou jij tegenstribbelen als je een fikse bonus erbij krijgt..zelfs als dit over (en achter) de rug is van je minions.
nog 45 min en dan kunnen we weer genieten van het geleuter van onze grote lijder.
Die bonus geld overigens niet voor alle TLs (geen idee welk percentage)...
hoe "fiks" is die bonus dan ?ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:16:
[...]
...breken van de wil van de medewerker..
Lijkt me overigens sterk dat TL tegengestribbeld hebben. Zeg nou zelf, zou jij tegenstribbelen als je een fikse bonus erbij krijgt..zelfs als dit over (en achter) de rug is van je minions.
nog 45 min en dan kunnen we weer genieten van het geleuter van onze grote lijder.
Verwijderd
Zal donderdag wel worden. Meestal hebben ze ruim een werkdag nodig om de opnamen beschikbaar te maken.ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:16:
Helaas zijn loonsverhogingen geen onderdeel van je oude contract of AV. Er zijn in tegenstelling tot bv de overheid en veel CAO's die met het Hays beloningssysteem werken, geen periodieken of groeilijnen vastgelegd afhankelijk van je salaris en beoordeling. Ook wordt er geen overleg gevoegd met de werknemersvertegenwoordiging over collectieve loonsverhogingen of aanpassing van ijkpunten. Gevolg is dat "netjes handhaven" en "eewigdurende nullijn" in deze prima samengaan.sattertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:53:
Een uurtarief van 85 a 90 euro bij de oude kostenstructuur en AV stelt een salarisplafond van pakweg 3500 euro bruto. De kostenbesparingen in de overhead verleggen dat punt richting de 4000. Bij een kleinere detacheerder zal er nog een procent of 10, 15 extra in het vat zitten. Die knaken kun je besteden aan een duurdere leaseauto of een hoger brutoloon, maar het geeft de ordegrootte aan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
De uurtarieven liggen momenteel, voor zover ik dat gezien heb, zeker geen 20% lager, denk eerder aan 5 tot 10%. In absolute bedragen denk ik dat bedrijven zoals Logica veel grotere aderlatingen hebben moeten doen dan de kleinere jongens. Bij Logica heb ik tarieven van 120 p/u zien dalen naar 90 in vijf jaar tijd, vooral in de grote mantelcontracten, tenders e.d. Bij de kleinere bedrijven, die Logica destijds inhuurde om capaciteit op te vangen, waren die bedragen toen al flink lager, rond de 100 p/u, en die zie je nu rond de 85 hangen.
Inbellen met de headset op. Kan ik tenminste nog doorwerken. Het moet uiteraard niet ten koste gaan van de billabillity!
potverdorie, ik ben weer in fase 3 beland na wat gesprekken met collega's. Ga toch voor optie 3 en ga onderhandelen...ByeByeCGI schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:48:
The 5 stages of grief:
1. denial
2. anger
3. bargaining
4. depression
5. acceptance
Zelfde hier, oversized koptelefoon op m'n hoofd en gaan. Verwacht dat er zoals gewoonlijk wel vrij weinig gezegd zal worden inhoudelijk.Reneger schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:52:
Inbellen met de headset op. Kan ik tenminste nog doorwerken. Het moet uiteraard niet ten koste gaan van de billabillity!
Bandje wordt wel elke keer slechter zeg hee
[ Voor 6% gewijzigd door Sleepkever op 29-10-2013 16:56 ]
Die muziek is ook weer om over naar huis te schrijven...
nopeVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:00:
We hebben nog 10 minuten... Zou de eerste keer zijn dat we op tijd beginnen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:00:
We hebben nog 10 minuten... Zou de eerste keer zijn dat we op tijd beginnen.

Ik hoor net dat BT dat regelt, dat CGI er niks aan kan doen.. En dat ze standaard om :07 beginnen..
-edit- Of nog later... Goed voor de BT tikken natuurlijk...
-edit- Of nog later... Goed voor de BT tikken natuurlijk...
[ Voor 24% gewijzigd door Reneger op 29-10-2013 17:08 . Reden: Tijd verstreken ]
Verwijderd
Ik hoor het volgende Ron:"kgggggggggg stttt prrrrrrt" meest verstandige wat ik hem in tijden heb horen zeggen.
82% van 1300 inzendingen accoord? Dus 30% van consultants?
???Logiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:11:
82% van 1300 inzendingen accoord? Dus 30% van consultants?
Ron geeft aan dat er 1300 formulieren binnen zijn. 82% is optie 1, dus dat is dan 1066 consultants. We hebben iets meer dan 3000 consultants, dus dan kom ik op ongeveer 30%
30% vind ik eerlijk gezegd erg veel. Had ik niet verwacht!
Verbaasd me nog niet echt. De vraag is wel, hoeveel mensen die nu nog niet hebben teruggestuurd gaan er optie 3 terugsturen.Lurker1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:14:
30% vind ik eerlijk gezegd erg veel. Had ik niet verwacht!
Ik mag hopen de meesten...Logiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:15:
[...]
Verbaasd me nog niet echt. De vraag is wel, hoeveel mensen die nu nog niet hebben teruggestuurd gaan er optie 3 terugsturen.
Zou dat ook ECHT zo zijn ?Logiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:13:
[...]
Ron geeft aan dat er 1300 formulieren binnen zijn. 82% is optie 1, dus dat is dan 1066 consultants. We hebben iets meer dan 3000 consultants, dus dan kom ik op ongeveer 30%
Ik had 2 weken geleden begrepen dat er al 300 optie 3s waren.. wat is de waarheid he?
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Tsja, we kunnen natuurlijk wantrouwig zijn. Maar ik krijg de indruk dat met name een hoop consultants de de afgelopen 2 tot 3 bij het bedrijf zijn gekomen wel accoord zijn gegaan. Met name voor de mensen die na 1 juli 2012 zijn binnen gekomen zijn de nieuwe AV een grote vooruitgang
Verwijderd
Ja, ik denk inderdaad meer richting 30%, cijfers en rapporteren, daar kan je hele leuke dingen mee doen.
Nou, dat dacht ik ook, maar er zitten hier nog wat addertjes onder het gras... Ik kan ook adviseren mensen die tussen 1 juli 2012 en 1 juli 2013 op dit moment _NIET_ te tekenen. Ik ga eigenlijk uit van een fout en wil HR nog even de kans geven om dit te corrigeren dus ik zal de details nog even niet publiekelijk posten hier (DM altijd mogelijk), maar laat ik het er op houden dat alles wat beloofd is de afgelopen maanden gewoon niet van toepassing is op die groep schijnbaar.Logiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:18:
[...]
Tsja, we kunnen natuurlijk wantrouwig zijn. Maar ik krijg de indruk dat met name een hoop consultants de de afgelopen 2 tot 3 bij het bedrijf zijn gekomen wel accoord zijn gegaan. Met name voor de mensen die na 1 juli 2012 zijn binnen gekomen zijn de nieuwe AV een grote vooruitgang
Blij dat ik vanmiddag nog optie drie heb ingestuurd. Zit vast nog niet in de cijfers.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Als de nieuwe AV (op onderdelen) niet geldt voor mensen die in die periode hebben getekend, dan zijn er onder de optie 1 groep dus al weer 2 afwijkende groepen? Dat moet dan wel een fout zijn,Sleepkever schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:22:
[...]
Nou, dat dacht ik ook, maar er zitten hier nog wat addertjes onder het gras... Ik kan ook adviseren mensen die tussen 1 juli 2012 en 1 juli 2013 op dit moment _NIET_ te tekenen. Ik ga eigenlijk uit van een fout en wil HR nog even de kans geven om dit te corrigeren dus ik zal de details nog even niet publiekelijk posten hier (DM altijd mogelijk), maar laat ik het er op houden dat alles wat beloofd is de afgelopen maanden gewoon niet van toepassing is op die groep schijnbaar.
Verwijderd
Bij die 1300 zit 500 man overhead die optie 1 kiezen...
optie 3's zullen de kat uit de boom kijken dus ...
Waarom? Als je zeker bent van je optie 3, waarom dan niet direct insturen?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:25:
Ik heb mijn optie-3-gesprek inmiddels al achter de rug, dus ik ben lekker overal vanaf. Waarom zou je nog een maand wachten?
Ja, blijkbaar? De 3 alinea's die ik van HR gekregen heb als antwoord op mijn vragen kloppen van geen kant though. Maar schijnbaar worden wij duurder als het aangepast wordt dus is er besloten het niet te doen? Mooie is dat in mijn persoonlijke berekening dus stond dat het wel ging gebeuren, maar bij navraag over wat fouten daarin blijkt het dus weer niet door te gaan? Het wordt steeds meer een prachtverhaal.Logiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:24:
[...]
Als de nieuwe AV (op onderdelen) niet geldt voor mensen die in die periode hebben getekend, dan zijn er onder de optie 1 groep dus al weer 2 afwijkende groepen? Dat moet dan wel een fout zijn,
Maargoed, ik wacht nog steeds rustig reactie af van HR, laatste duurde 9 werkdagen dus het zal nog wel even duren.
Ze wachten altijd tot vrijdagmiddag laat met communiceren. Nu wacht ik tot het laatste moment met terugsturen.Lurker1 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:27:
[...]
Waarom? Als je zeker bent van je optie 3, waarom dan niet direct insturen?
Ik heb mijn optie-3-gesprek inmiddels al achter de rug, dus ik ben lekker overal vanaf. Waarom zou je nog een maand wachten?
Verwijderd
Er werd NIKS gezegd over het wel of niet doorgaan van de salarisverhoging voor optie 3 kiezers...
Niemand zegt ja en niemand zegt nee. Volgens mij hebben ze wettelijk gezien geen poot om op te staan, want de salarisverhoging is gebaseerd op prestatie, niet op contract?
edit:OR-SITE zegt: Wanneer je het nieuwe aanbod niet accepteert, behoudt je jouw oude arbeidsvoorwaardenpakket. Of in dat geval jouw salaris nog wordt aangepast is niet zeker.
Niemand zegt ja en niemand zegt nee. Volgens mij hebben ze wettelijk gezien geen poot om op te staan, want de salarisverhoging is gebaseerd op prestatie, niet op contract?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 17:33 ]
"Nieuwe pakket is het nieuwe hoofdpakket, dat betekend dat het oude voorwaarden pakket niet meer up-to-date gehouden wordt"
Noem me pessimistisch, maar ik hoor daar een "nee" in. Deze ronde sowieso niet, dat is al vaker benadrukt.
Noem me pessimistisch, maar ik hoor daar een "nee" in. Deze ronde sowieso niet, dat is al vaker benadrukt.
[ Voor 12% gewijzigd door Sleepkever op 29-10-2013 17:32 ]
kun je tijdens je optie3 gesprek vragen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:31:
Er werd NIKS gezegd over het wel of niet doorgaan van de salarisverhoging voor optie 3 kiezers...
OR-SITE zegt: Wanneer je het nieuwe aanbod niet accepteert, behoudt je jouw oude arbeidsvoorwaardenpakket. Of in dat geval jouw salaris nog wordt aangepast is niet zeker.
Niemand zegt ja en niemand zegt nee... Wat is het nu???
feit is wel dat ALS je niet tekent EN gewoon verhoging kunt krijgen, dat je (in ieder geval ik) weer wat harder zult gaan lopen voor CGI
Blijft hoe dan ook lullig als je voor je performance over de vorige periode geen geldeljjke schouderklop krijgt omdat je je niet laat chanteren...Montifaud schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:32:
[...]
kun je tijdens je optie3 gesprek vragen.
feit is wel dat ALS je niet tekent EN gewoon verhoging kunt krijgen, dat je (in ieder geval ik) weer wat harder zult gaan lopen voor CGI
Beter dan een achteruitgang en een echte schouderklop.Medione1210 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Blijft hoe dan ook lullig als je voor je performance over de vorige periode geen geldeljjke schouderklop krijgt omdat je je niet laat chanteren...
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Mijn rechtsbijstand zegt ja.Sleepkever schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:32:

dat klopt, het is of tekenen, of niet, of wegwezen. Niet tekenen betekent in ieder geval geen achteruitgang. Wegwezen betekent een mogelijke (waarschijnlijke vooruitgang)Medione1210 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Blijft hoe dan ook lullig als je voor je performance over de vorige periode geen geldeljjke schouderklop krijgt omdat je je niet laat chanteren...
Verwijderd
Ze zullen toch niet 2x de zelfde fout gaan maken door mensen die niet tekenen op 0 te laten staan.
Zoals wel vaker..Medione1210 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Maar ja.. waarom zouden ze je een beloning geven als je impliciet aangeeft niet in de dream (en daarmee het fundament van dit schitterende bedrijf) van de grote leider te geloven?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Reden op zich om voor optie drie te kiezen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:49:
Vraag aan HR: Als je voor optie 3 kiest, ben je dan een member of een medewerker?
HR redeneert alles recht wat krom is. Geen fatsoenlijke antwoorden, dientengevolge optie 3.Sleepkever schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:28:
[...]
Ja, blijkbaar? De 3 alinea's die ik van HR gekregen heb als antwoord op mijn vragen kloppen van geen kant though. Maar schijnbaar worden wij duurder als het aangepast wordt dus is er besloten het niet te doen? Mooie is dat in mijn persoonlijke berekening dus stond dat het wel ging gebeuren, maar bij navraag over wat fouten daarin blijkt het dus weer niet door te gaan? Het wordt steeds meer een prachtverhaal.
Maargoed, ik wacht nog steeds rustig reactie af van HR, laatste duurde 9 werkdagen dus het zal nog wel even duren.
hoezo arm? ze krijgen toch een bonus ?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:52:
Dat wordt weer bellen morgen door die arme tl's
Het is gewoon heel simpel, de ICT markt trekt aan, de afgelopen weken via LinkedIn wel 10 recruiters en bedrijven aan mijn virtuele deur gehad.
Als CGI ons wil houden dan moeten ze gewoon met een fatsoenlijk bod komen dat BETER is dan datgene wat we hadden.
Daarbij staan we al een paar jaar stil dus moet het bod SIGNIFICANT beter zijn, anders jammer dan.
Ik ga mijn gezinsdagen niet afstaan vanwege een dream die me door de strot geduwd wordt. oeps, in welke Frasier fase ben ik nu weer aanbeland.....
Als CGI ons wil houden dan moeten ze gewoon met een fatsoenlijk bod komen dat BETER is dan datgene wat we hadden.
Daarbij staan we al een paar jaar stil dus moet het bod SIGNIFICANT beter zijn, anders jammer dan.
Ik ga mijn gezinsdagen niet afstaan vanwege een dream die me door de strot geduwd wordt. oeps, in welke Frasier fase ben ik nu weer aanbeland.....
Montifaud schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:56:
Het is gewoon heel simpel, de ICT markt trekt aan, de afgelopen weken via LinkedIn wel 10 recruiters en bedrijven aan mijn virtuele deur gehad.
Verwijderd
Waar komt dat verhaal dat TL's een bonus krijgen als ze mensen over de streep trekken toch vandaan? Voor zover ik weet krijgen sommige TL's (level 3) een eenmalige compensatie omdat ze niet in aanmerking komen voor de level 4 PPP uitkering die andere TL's wel krijgen (die is 5% ipv 2% dacht ik). Daar lijkt me niks mis mee, die TL's krijgen verder niet meer of minder salaris of andere voorwaarden dan andere collega's. Een TL is ook "maar gewoon" een collega.
Verwijderd
Transparantie heet dat...Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:15:
Waar komt dat verhaal dat TL's een bonus krijgen als ze mensen over de streep trekken toch vandaan? Voor zover ik weet krijgen sommige TL's (level 3) een eenmalige compensatie omdat ze niet in aanmerking komen voor de level 4 PPP uitkering die andere TL's wel krijgen (die is 5% ipv 2% dacht ik). Daar lijkt me niks mis mee, die TL's krijgen verder niet meer of minder salaris of andere voorwaarden dan andere collega's. Een TL is ook "maar gewoon" een collega.

Verwijderd
Had Ron iedereen een mail moeten sturen hierover? Als een paar collega's een project bonus krijgen verwacht je dan ook dat dit in een HR communicatiemail gestuurd wordt?
Verwijderd
Die waardering krijg je als je tekent: members van de maand zijn de 83% van de 1300 ingestuurde formulieren.
Ben benieuwd hoe de optie 1 members gaan reageren als de optie 3 members wel in de komende jaren meegenomen worden in de salaris verhogingen en als de onkostenvergoeding veel beter wordt gecompenseerd vanaf 2015.
Bij optie 3 krijg je er dus geen geld bij, maar misschien kan je wel een tegenvoorstel doen.
In de trans van :
Logica ziet af van het concurentie en relatiebeding,
Logica geeft de medewerker toestemming tot nevenarbeid ongeacht wat dit is.
Logica accepteerd ten alle tijden de opzegtermijn van 1 maand voor de medewerker.
Kost ze niets en als ze zo overtuigd zijn van het bod dat ze doen hebben ze niets te vrezen,
Dus eigenlijk is er voor logica helemaal geen enkel bezwaar om met deze extra voorwaarden accoord te gaan. En jij kan gewoon overstappen naar je opdrachtgever zonder problemen
In de trans van :
Logica ziet af van het concurentie en relatiebeding,
Logica geeft de medewerker toestemming tot nevenarbeid ongeacht wat dit is.
Logica accepteerd ten alle tijden de opzegtermijn van 1 maand voor de medewerker.
Kost ze niets en als ze zo overtuigd zijn van het bod dat ze doen hebben ze niets te vrezen,
Dus eigenlijk is er voor logica helemaal geen enkel bezwaar om met deze extra voorwaarden accoord te gaan. En jij kan gewoon overstappen naar je opdrachtgever zonder problemen
Hoorde ik Ron nu echt zeggen dat "ALS de pool groot genoeg is en daar heb ik alle vertrouwen in" de ppp gewoon wordt uitgekeerd volgens de 100% garantie.
DUS
Pool NIET groot genoeg -> een pro-rata ppp.
DUS
Ik vond het een verhelderende call. Ron gaf naar mijn mening dit keer een meer eerlijk verhaal met daarin verschillende boodschappen.
Ten eerste maakte hij het niet mooier dan het is en probeert hij ons te overtuigen om optie 1 te kiezen. Maar, ik heb ook een duidelijke tweede boodschap gehoord. Hij zei het te zullen respecteren wanneer je niet tekent! Het behoud van mensen speelt daarbij een duidelijke rol. Mogelijk dat er te veel collega’s inmiddels een ontslagbrief hebben getekend. Ten derde, hij zei eerst dat er geen onderhandelingsruimte is maar kwam daar later op terug. Als je hoog inzet, door bijvoorbeeld een andere werkgever als serieuze optie te beschouwen, wil ik nog wel eens zien of er niets te onderhandelen valt.
De call heeft mijn gevoel gesterkt dat als je het waard bent je met de oude voorwaarden in de toekomst goed uit de voeten kunt bij CGI. Dat betekent ook salarisverhoging. Ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga niet akkoord. Maar als je nog twijfelt adviseer ik je niet akkoord te gaan en minimaal een jaar de kat uit de boom te kijken. Er is geen weg terug, maar akkoord gaan kan altijd alsnog.
Ten eerste maakte hij het niet mooier dan het is en probeert hij ons te overtuigen om optie 1 te kiezen. Maar, ik heb ook een duidelijke tweede boodschap gehoord. Hij zei het te zullen respecteren wanneer je niet tekent! Het behoud van mensen speelt daarbij een duidelijke rol. Mogelijk dat er te veel collega’s inmiddels een ontslagbrief hebben getekend. Ten derde, hij zei eerst dat er geen onderhandelingsruimte is maar kwam daar later op terug. Als je hoog inzet, door bijvoorbeeld een andere werkgever als serieuze optie te beschouwen, wil ik nog wel eens zien of er niets te onderhandelen valt.
De call heeft mijn gevoel gesterkt dat als je het waard bent je met de oude voorwaarden in de toekomst goed uit de voeten kunt bij CGI. Dat betekent ook salarisverhoging. Ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga niet akkoord. Maar als je nog twijfelt adviseer ik je niet akkoord te gaan en minimaal een jaar de kat uit de boom te kijken. Er is geen weg terug, maar akkoord gaan kan altijd alsnog.
It always seems impossible until it's done.
Dit is precies het scenario wat volgens mij het beste is voor werknemeners die kunnen onderbouwen dat ze met de huidige voorwaarden al uitstekend bijdragen aan de winst van CGI.ESPACE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:26:
<>Ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga niet akkoord. Maar als je nog twijfelt adviseer ik je niet akkoord te gaan en minimaal een jaar de kat uit de boom te kijken. Er is geen weg terug, maar akkoord gaan kan altijd alsnog.
Dat je als junior tekent om een achterstand te compenseren snap ik ook uitstekend, al is het jammer dat het daar gekoppeld is aan een nog slechter pensioen en onzekere mobiliteit.
En er zit een grote groep daar tussenin, daar is het minder makkelijk om op puur ratio een keuze te maken.
We zullen zien, ik teken ook nog niet, niet voor 1 Nov zeker, misschien in 2015 ergens (als ik er nog werk dan, of wellicht kom ik dan wel terug).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb het gevoel dat CGI zelf ook wat zit te twijfelen.
Aan de ene kant denk ik dat het doel was om iedereen in de nieuwe AV onder te brengen. Stukje flexibilisering van loonkosten waardoor CGI bedrijfsrisico verlegt zonder evenredig meer te betalen. En een stukje herverdeling van "oud en duur" naar "jong en lucratief". Natuurlijk gaat de eerste groep dwarsliggen, maar die faseer je gewoon uit.
En toen bleek dat CGI consultants niet naief zijn en best aardig kunnen rekenen. En dat ze ook niet zo makkelijk te vervangen zijn. Integendeel, juist de werkgever de uitwisselbare partij kan blijken. Als CGI zich milder begint op te stellen richting de kritische consultants, is mijn beste gok dat het aantal opzeggingen en optie 3 formulieren iets te hoog ligt.
Aan de ene kant denk ik dat het doel was om iedereen in de nieuwe AV onder te brengen. Stukje flexibilisering van loonkosten waardoor CGI bedrijfsrisico verlegt zonder evenredig meer te betalen. En een stukje herverdeling van "oud en duur" naar "jong en lucratief". Natuurlijk gaat de eerste groep dwarsliggen, maar die faseer je gewoon uit.
En toen bleek dat CGI consultants niet naief zijn en best aardig kunnen rekenen. En dat ze ook niet zo makkelijk te vervangen zijn. Integendeel, juist de werkgever de uitwisselbare partij kan blijken. Als CGI zich milder begint op te stellen richting de kritische consultants, is mijn beste gok dat het aantal opzeggingen en optie 3 formulieren iets te hoog ligt.
Nee dan krijg je 2% gegarandeerd, dat zei hij niet met zoveel woorden maar dat begreep ik wel duidelijk uit de antwoorden en FAQ van HR. Het kan méér worden dan 2% maar niet minder (dit jaar dan)Surpherman schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:26:
Hoorde ik Ron nu echt zeggen dat "ALS de pool groot genoeg is en daar heb ik alle vertrouwen in" de ppp gewoon wordt uitgekeerd volgens de 100% garantie.
DUS
Ik begreep: Sowieso de 2%. Mocht de pot groot genoeg zijn, wordt het aangepast naar OPR, maar sowieso 2%. (Mocht je bijvoorbeeld een 2 of een 3 hebben op je OPR, dat dan de beloning naar boven wordt geschaald)
Verwijderd
Ron heeft me nu echt overtuigd om voor optie 3 te gaan. Was ik nog een klein beetje aan de twijfel, ben ik nu zeker van mijn zaak en wordt het optie 3.
Verwijderd
Ik hoorde in de stem van Ron een combinatie van paniek en ingehouden dreigement.
"De oude AV worden niet onderhouden." Dit was toch wel de zin van de avond. Heerlijke vondst. Hoelang zouden ze hebben vergaderd over deze formulering?
"De oude AV worden niet onderhouden." Dit was toch wel de zin van de avond. Heerlijke vondst. Hoelang zouden ze hebben vergaderd over deze formulering?
Het belangrijkste argument om ze te behouden. Je ziet waar het onderhoud deze zomer toe heeft geleid. Beter kunnen ze het niet maken, wel slechter."De oude AV worden niet onderhouden."
It always seems impossible until it's done.
Want?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:48:
Ron heeft me nu echt overtuigd om voor optie 3 te gaan. Was ik nog een klein beetje aan de twijfel, ben ik nu zeker van mijn zaak en wordt het optie 3.
Verwijderd
en de nieuwe gaan ze wel onderhouden door uit te kleden,
met de oude krijg ik over 2 jaar weer 3 dagen erbij
met de oude krijg ik over 2 jaar weer 3 dagen erbij
da's met één k , slimmerikVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:41:
De anderen zijn de slimmerikken van het jaar

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dat klopt wel met wat ik verwachtte. Denk dat het uiteindelijke percentage met optie 1 wel op ong. 70% komt te liggenLogiecaan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:13:
[...]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Je bedoelt 70% voor optie 3? Optie 1 is nu 30%. Waarom zou de rest die nog geen antwoord heeft gegeven gaat zo lang wachten en alsnog voor optie 1 gaan? Het verhaal was op 11 oktober al duidelijk.Wijnands schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:
[...]
Dat klopt wel met wat ik verwachtte. Denk dat het uiteindelijke percentage met optie 1 wel op ong. 70% komt te liggen
[ Voor 6% gewijzigd door K.123 op 29-10-2013 20:28 ]
Omdat mensen druk bezig zijn billable te zijn
.
Ik heb ook pas vandaag ingediend. En ja, optie1.
Ik heb ook pas vandaag ingediend. En ja, optie1.
70% optie 1 lijkt me een opmerkelijke schatting, zo goed is het voorstel niet, zo onderscheidend is CGI nu ook even niet. 55, 60% lijkt me realistischer.
Edit:// @peter00 geen poll maar een pool dit keer?
Edit:// @peter00 geen poll maar een pool dit keer?
[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 29-10-2013 20:39 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
denk dat wijnands gelijk heeft, het wordt tegen de 60-70% , zo is ook mijn verwachting. Wel goed bedenken dat een groot deel van die 70% de mobiele kat nog even uit de boom kijkt, en gaat voor het korte termijn gewin - de 2 jaar horizon; dat is dus zolang je onder de streep meer krijgt en/of je leaseauto nog hebt.
60 / 70 % optie 1 ??? Yeah rightpeter00 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:37:
denk dat wijnands gelijk heeft, het wordt tegen de 60-70% , zo is ook mijn verwachting. Wel goed bedenken dat een groot deel van die 70% de mobiele kat nog even uit de boom kijkt, en gaat voor het korte termijn gewin - de 2 jaar horizon; dat is dus zolang je onder de streep meer krijgt en/of je leaseauto nog hebt.
Optie 3 is het voor mij. En ik ben er helemaal klaar mee! Had geen idee dat dit zo'n invloed op me zou hebben, maar blijkbaar heb ik toch te veel hart voor de zaak. Dat terwijl ik me totaal geen member voel.
Verwijderd
Eindelijk een duidelijke uitspraak dat bij optie 3, de oude voorwaarden, gerespecteerd blijven.
Verwijderd
als je nu tekent, teken je ook voor toekomstige wijzigingen: dag autopeter00 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:37:

Verwijderd
Vorige week was het 50% voor optie 1, nu opeens 82% (vd 1300) ?
Ik heb even zitten rekenen, maar dat betekent 2 dingen:
1. er waren vorige week max. +/- 400 inzendingen
2. indien er vorige week minimaal 300 inzendingen waren, dan heeft >91% van de aanvullende inzendingen voor optie 1 gekozen, bij 400 inzendingen ongeveer 96%
Gelooft u het?
Ik heb even zitten rekenen, maar dat betekent 2 dingen:
1. er waren vorige week max. +/- 400 inzendingen
2. indien er vorige week minimaal 300 inzendingen waren, dan heeft >91% van de aanvullende inzendingen voor optie 1 gekozen, bij 400 inzendingen ongeveer 96%
Gelooft u het?
jawel, maar ik heb nog 2.5 jaar een auto tegen de voorwaarden zoals 2 jaar geleden afgesproken. Dan hoef ik dus voorlopig alleen naar de voorwaarden te kijken zonder mobiliteit. kan ik nog ff zoeken naar wat anders.Zowel met de oude als de nieuwe voorwaarden kan ik het wel 2 jaar uitzingenVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:14:
als je nu tekent, teken je ook voor toekomstige wijzigingen: dag auto
Optie 2 zou er nu wel uit moeten zijn, als het echt fouten waren moeten die nu wel rechtgezet zijn.
Idem ditopeter00 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:48:
[...]
jawel, maar ik heb nog 2.5 jaar een auto tegen de voorwaarden zoals 2 jaar geleden afgesproken. Dan hoef ik dus voorlopig alleen naar de voorwaarden te kijken zonder mobiliteit. kan ik nog ff zoeken naar wat anders.Zowel met de oude als de nieuwe voorwaarden kan ik het wel 2 jaar uitzingen
Mooi even de kat uit de boom kijken wat betreft mobiliteit.
Verwijderd
60 a 70% voor optie 1 zou mooi voor CGI zijn, in Groningen hoorde ik wisselende geluiden vanmiddag en met name de mensen met langer dienstverband kiezen optie 3.
Mijn TL zei al dat alles vastligt en er geen onderhandelingsruimte is. Hooguit is er wat te repareren via performance rating 2013, arbeidsmarkt toeslag of level change wie echt onder z'n niveau zit.
Wordt straks interessant hoe de verdeling pms ratings zal zijn bij de groep die 1 gaat kiezen en wie 3 gaat kiezen. Zou zomaar kunnen dat 2-tjes en 3-tjes ofwel de (ver) boven verwachting met name in groep 1 zal vallen...
Ik herken argumentatie van peter00 en neig naar optie 1. voorlopig nog een auto, in 1e jaar ga ik er zeker op vooruit (snel die aandelen weer verkopen want beurs staat historisch hoog in VS!) en daarna zie ik wel verder.
Mijn TL zei al dat alles vastligt en er geen onderhandelingsruimte is. Hooguit is er wat te repareren via performance rating 2013, arbeidsmarkt toeslag of level change wie echt onder z'n niveau zit.
Wordt straks interessant hoe de verdeling pms ratings zal zijn bij de groep die 1 gaat kiezen en wie 3 gaat kiezen. Zou zomaar kunnen dat 2-tjes en 3-tjes ofwel de (ver) boven verwachting met name in groep 1 zal vallen...
Ik herken argumentatie van peter00 en neig naar optie 1. voorlopig nog een auto, in 1e jaar ga ik er zeker op vooruit (snel die aandelen weer verkopen want beurs staat historisch hoog in VS!) en daarna zie ik wel verder.
Verwijderd
Net als de Euro....Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:11:
Dit topic is gesloten.