Als hij een zak geld mee denkt te krijgen dan
Je hebt trouwens niet eens persé een sollicitatiebrief nodig. Maak gebruik van je netwerk. Ex-collega's bijvoorbeeld die al naar andere (middelgrote) bedrijven over zijn gestapt. Laat hun je introduceren, via je CV (gewoon uit je CGI CV de logo's en dergelijke weghalen), en klaar is kees. Een omgekeerde friends@work als het wareDonde schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:08:
[...]
Mijn sollicitatiebrief ligt klaar. Ik heb alleen nog een (mail)adres of website nodig...

Begin me niet over respectvol! Respect is bij een aantal mensen hier al tijden heel ver te zoeken!franssie schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:14:
[...]
Precies, en als een oud OR man dat wij-zij gevoel dan nog eens zo aanzet, .... Inderdaad niet echt respectvol (of heel dom verwoord), iets anders kan ik er ook niet van maken.
Anyway het is wat ik denk dat er zal gaan gebeuren, wil niet zeggen wat ik daar van vind.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
wat gij niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander nietWijnands schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:04:
[...]
Begin me niet over respectvol! Respect is bij een aantal mensen hier al tijden heel ver te zoeken!
Anyway het is wat ik denk dat er zal gaan gebeuren, wil niet zeggen wat ik daar van vind.
Verwijderd
Ik vrees overigens wel dat wijnands gelijk heeft in dit geval. Vat dit niet op als een persoonlijke aanval, maar hier had de OR gewoon iets voor moeten regelen.
Naar schatting zal ongeveer een kwart tot een vijfde niet tekenen. Dat is best veel. Er zijn ook veel mensen die tekenen omdat ze gewoon bang zijn om hun baantje te verliezen,ook die mensen staan eigenlijk in de kou.
cgi zal wellicht over een aantal jaar winst draaien, maar met zo'n dure toplaag zal het geld niet terecht komen bij de mensen die het verdienen
Naar schatting zal ongeveer een kwart tot een vijfde niet tekenen. Dat is best veel. Er zijn ook veel mensen die tekenen omdat ze gewoon bang zijn om hun baantje te verliezen,ook die mensen staan eigenlijk in de kou.
cgi zal wellicht over een aantal jaar winst draaien, maar met zo'n dure toplaag zal het geld niet terecht komen bij de mensen die het verdienen
Met die nuancering snap ik het, ik haalde dat niet zo uit je bericht.Wijnands schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:04:
[...]
Begin me niet over respectvol! Respect is bij een aantal mensen hier al tijden heel ver te zoeken!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@Superlul. Complimenten voor je manier van reageren. Dit is heel wat prettiger dan de oude toon in
veel posts. Serieus.
veel posts. Serieus.
Met uitspraken die ik zelf te horen heb gekregen, en ook van anderen al opgevangen heb, dat als je niet tekent of twijfelt over PPP/SPP (als onzekere factoren), dat je dan niet in CGI gelooft, dan ben ik bang dat je inderdaad gelijk gaat krijgen, Wijnands.Wijnands schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:04:
[...]
Ik zeg wel wat ik daar van vind - ik vind dat regelrechte intimidatie, tegen het onethische aan. En wat ze een jaar geleden vertelden, dat ze zo veel belang hechten aan hun members, daar geloof ik al lang niet meer in. Zo hebben ze in Canada hun regels, en die heb je te slikken, en als je dat niet doet, dan kun je moven. Typisch Noord-Amerikaanse hiërarchische bureaucratie. Ik kan daar legio voorbeelden van noemen die ik al gezien of al over gehoord heb, maar ik ga dat hier niet doen. En ik vind dat absoluut geen goede ontwikkeling.
Verwijderd
+1Perenor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:35:
[...]
Ik zeg wel wat ik daar van vind - ik vind dat regelrechte intimidatie, tegen het onethische aan. En wat ze een jaar geleden vertelden, dat ze zo veel belang hechten aan hun members, daar geloof ik al lang niet meer in. Zo hebben ze in Canada hun regels, en die heb je te slikken, en als je dat niet doet, dan kun je moven. Typisch Noord-Amerikaanse hiërarchische bureaucratie. Ik kan daar legio voorbeelden van noemen die ik al gezien of al over gehoord heb, maar ik ga dat hier niet doen. En ik vind dat absoluut geen goede ontwikkeling.
Dat doe ik toch ook...Perenor schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:56:
[...]
Ex-collega's bijvoorbeeld die al naar andere (middelgrote) bedrijven over zijn gestapt.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
en als economie aantrekt krijgen ze echt wel verhogingVerwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:28:
[...]
Waarom zou je spijt krijgen? Als je voor optie 3 gaat is dat een bewuste keuze en weet je wat geen recht op hebt en waar wel op. Niet iedereen die voor optie kiest is het om geld te doen. Veel van de optie 3 kiezers zitten al over de 100% van hun ijkpunt en krijgen er dus toch geen geld bij. Vaak hebben ze veel extra vrije dagen opgebouwd die ze belangrijk vinden. Daar kan het PPP en SPP niet tegenop.

CGI wordt op Southpark indirect te kijk gezet (nu op Comedy Central)
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 03-11-2013 21:56 ]
Verwijderd
Heb getekend, pak even mijn salarisverhoging en wandel dan de deur uit.
Gesprekken zijn al gaande.
Had geen zin in een gesprek met dit incompetente management want je kan lullen als brugman maar er komt toch niets uit.
Had geen zin in een gesprek met dit incompetente management want je kan lullen als brugman maar er komt toch niets uit.
"gesprekken zijn gaande"Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:41:
Heb getekend, pak even mijn salarisverhoging en wandel dan de deur uit.
ehm......huid, beer, schieten, verkopen....
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Er is toch geen ontslag genomen. Er wordt nu gekeken naar de opties( gesprekken zijn gaande). En ondertussen pakken wat je pakken kan door optie 1.peter00 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:11:
[...]
"gesprekken zijn gaande"
ehm......huid, beer, schieten, verkopen....
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
gras, groen, buren... 
Succes met de gesprekken!
Succes met de gesprekken!
[ Voor 37% gewijzigd door waldkorn op 04-11-2013 09:31 ]
Hou er wel rekening mee dat je een groot deel van je verlofdagen stuwmeer kwijt raakt, als je tekent. Want dan worden je dagen verkocht. En door het tekenen van de AV geef je daar toestemming toe. Dus mocht je nog aan het eind van het jaar vakantie gepland hebben, dan zou dat wel eens niet zo maar meer kunnen. Omdat je je net verkochte dagen, tot het vastgestelde maximum, en met goedkeuring van je manager, moet terugkopen. Zie daarvoor het AV protokol document!!! Daarin staan de regels uitgelegd v.w.b. de verkoop van je stuwmeer. Het protocol document staat op de OR en HR site.
klopt, maar dat merken de meesten pas volgend jaar Juli, als de echte vakantieperiode begint. Vanaf oktober gaat t af van je jaarsaldo. Mocht je in die tussentijd vertrekken, merk je het bij de verrekening van je salaris.Perenor schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:39:
Hou er wel rekening mee dat je een groot deel van je verlofdagen stuwmeer kwijt raakt, als je tekent. Want dan worden je dagen verkocht. En door het tekenen van de AV geef je daar toestemming toe. Dus mocht je nog aan het eind van het jaar vakantie gepland hebben, dan zou dat wel eens niet zo maar meer kunnen. Omdat je je net verkochte dagen, tot het vastgestelde maximum, en met goedkeuring van je manager, moet terugkopen. Zie daarvoor het AV protokol document!!! Daarin staan de regels uitgelegd v.w.b. de verkoop van je stuwmeer. Het protocol document staat op de OR en HR site.
en als je in de tussentijd vertrekt, zou je het ook al merken in eventuele vakantieplannen die je al gepland hebt in de maand december en januari, omdat je minder verlofdagen overhoudt dan. Je stuwmeer wordt overigens ook minder als je tekent. Omdat het laatste kwartaal niet meer meetelt in de berekening. En ancienniteitsdagen nu al relatief berekend worden naar rato waar je in het jaar zit (het voorstel dat begin dit jaar door de OR goedgekeurd is). En voor het laatste kwartaal zo minder verlofdagen over blijven, a.g.v. de nieuwe regeling.peter00 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:45:
[...]
klopt, maar dat merken de meesten pas volgend jaar Juli, als de echte vakantieperiode begint. Vanaf oktober gaat t af van je jaarsaldo. Mocht je in die tussentijd vertrekken, merk je het bij de verrekening van je salaris.
Verwijderd
Heeft niets met gras groener enz te maken maar meer met eigen ontwikkeling na een stilstand van meer dan 3 jaar, financieel is niet echt boeiend vind waardering een stuk belangrijker.
Elke keer valse beloftes dat houdt gewoon een keer op, zit mijn tijd uit totdat er een nieuwe baan is en dan ben ik weg.
Ben niet boos, ben er gewoon klaar mee, ik zoek wat anders en ga daar lekker aan de slag
Elke keer valse beloftes dat houdt gewoon een keer op, zit mijn tijd uit totdat er een nieuwe baan is en dan ben ik weg.
Ben niet boos, ben er gewoon klaar mee, ik zoek wat anders en ga daar lekker aan de slag
Ik bedoel het niet verkeerd over dat gras. Het gras is soms écht groener, niet omdat het ander gras is, maar omdat CGI al jaren verzuimd heeft het gras te sproeien. Wat dat betreft zit ik op één lijn met jouw afwegingen.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:02:
Heeft niets met gras groener enz te maken maar meer met eigen ontwikkeling na een stilstand van meer dan 3 jaar, financieel is niet echt boeiend vind waardering een stuk belangrijker.
Nee, want de dagen in je stuwmeer mag je nog gewoon opnemen. Stel dat je 10 stuwmeerdagen hebt, dan worden die in 2 jaar afgekocht, 5 per jaar. Neem je in 2014 bijv. 4 meer dagen op dan dat je opbouwt (dus 4 uit je stuwmeer) dan zal er in FY2014 slechts 1 dag afgekocht worden. Zie FAQ #44.Perenor schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:39:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dagen worden dus in 1 jaar afgekocht in bovenstaand voorbeeld; op basis van stand 30/09/2013 en 30/09/2014.Microkid schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:21:
[...]
Nee, want de dagen in je stuwmeer mag je nog gewoon opnemen. Stel dat je 10 stuwmeerdagen hebt, dan worden die in 2 jaar afgekocht, 5 per jaar. Neem je in 2014 bijv. 4 meer dagen op dan dat je opbouwt (dus 4 uit je stuwmeer) dan zal er in FY2014 slechts 1 dag afgekocht worden. Zie FAQ #44.
Die faq ga ik dan nog eens goed lezen.Microkid schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:21:
[...]
Nee, want de dagen in je stuwmeer mag je nog gewoon opnemen. Stel dat je 10 stuwmeerdagen hebt, dan worden die in 2 jaar afgekocht, 5 per jaar. Neem je in 2014 bijv. 4 meer dagen op dan dat je opbouwt (dus 4 uit je stuwmeer) dan zal er in FY2014 slechts 1 dag afgekocht worden. Zie FAQ #44.
Maar hoe zit dat dan. Bestaat je stuwmeer niet uit de dagen waar je tot 30-9 recht op hebt? Ik heb nu een bepaald aantal dagen over. Maar daar zitten toch ook de ancienniteits- en verlofdagen in waar ik pas recht op had in de maanden oktober t/m december?
Verwijderd
Volgens mij zit het zo. Stel hebt 5 A-dagen. Dan heb je per 1-1-2013 recht op 25+5 = 30 dagen. Op 1 oktober 2013 is dat 3/4 x 30 = 22,5 dag. Als je vanuit 2012 10 dagen heb meegenomen (eindstand 31.12.2012) dan is dat samen 22,5 + 10 = 32,5. Stel je hebt tot 1 oktober heb 22.5 dag opgenomen dan is je stuwmeer 10 dagen (32,5 - 22,5) en wordt er op 1 oktober 5 (10/2) afgekocht en volgend jaar 1 oktober de andere 5 dagen. Als je met kerst 4 dagen al gepland hebt weet ik niet of ze 5 gaan afkopen, of 10-4 = 6 en die 6 dan delen door 2 is 3 dagen afkoop. Iemand daar een idee over?
Die letterlijke vraag heb ik net aan HR gesteld en kreeg daarop het volgende supertransparante antwoord:Perenor schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:25:
Maar hoe zit dat dan. Bestaat je stuwmeer niet uit de dagen waar je tot 30-9 recht op hebt? Ik heb nu een bepaald aantal dagen over. Maar daar zitten toch ook de ancienniteits- en verlofdagen in waar ik pas recht op had in de maanden oktober t/m december?
Door te tekenen voor de nieuwe AV ga je akkoord met verkoop van het deel van het stuwmeer (peildatum 1 okt) Ook al is de peildatum 1 okt, de dagen verlopen pas op 1 januari. Dus je verkoopt ze, maar je hebt er toch recht op, het is nog steeds in lijn met de wet, maar je bent ze wel kwijt

Ik heb maar niet verder gevraagd. Ik wil niet het risico lopen dat ik met al die moeilijke vragen een HR'er aan het huilen breng: "Ik begrijp het niehiehiet...."
Nee, 1 tot 15 dagen in 2 jaar, op november 2013 en november 2014.ed73 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:24:
[...]
Dagen worden dus in 1 jaar afgekocht in bovenstaand voorbeeld; op basis van stand 30/09/2013 en 30/09/2014.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ze kopen 5-4=1 af in dat jaar. Het volgend jaar staan er weer 5 (tenzij je dat jaar weer wat extra opneemt).Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:34:
Volgens mij zit het zo. Stel hebt 5 A-dagen. Dan heb je per 1-1-2013 recht op 25+5 = 30 dagen. Op 1 oktober 2013 is dat 3/4 x 30 = 22,5 dag. Als je vanuit 2012 10 dagen heb meegenomen (eindstand 31.12.2012) dan is dat samen 22,5 + 10 = 32,5. Stel je hebt tot 1 oktober heb 22.5 dag opgenomen dan is je stuwmeer 10 dagen (32,5 - 22,5) en wordt er op 1 oktober 5 (10/2) afgekocht en volgend jaar 1 oktober de andere 5 dagen. Als je met kerst 4 dagen al gepland hebt weet ik niet of ze 5 gaan afkopen, of 10-4 = 6 en die 6 dan delen door 2 is 3 dagen afkoop. Iemand daar een idee over?
Verwijderd
Ok en stel dat je stuwmeer 5 dagen is en je neemt met kerst 4 dagen vrij? Kopen ze dan volgend jaar 1 dag af?
Verwijderd
In de FAQ lees ik dat een geplande vakantie geen invloed heeft op afkoop stuwmeer
"Ik heb voor het eind van 2013 nog een vakantie gepland. Kan ik deze nog opnemen? Wat heeft dit voor invloed op de afkoop van mijn stuwmeer?( 11 oktober 2013) Ja, deze vakantie kan je gewoon opnemen. Een reeds in 2013 geplande vakantie kan gewoon doorgaan. Deze dagen zullen in mindering worden gebracht op je verlofsaldo over het vakantiejaar dat loopt van 1 oktober 2013 tot en met 30 september 2014. Het heeft verder geen invloed op de afkoop van jouw stuwmeer in november 2013. Daarvoor is het saldo per 30 september 2013 van belang"
"Ik heb voor het eind van 2013 nog een vakantie gepland. Kan ik deze nog opnemen? Wat heeft dit voor invloed op de afkoop van mijn stuwmeer?( 11 oktober 2013) Ja, deze vakantie kan je gewoon opnemen. Een reeds in 2013 geplande vakantie kan gewoon doorgaan. Deze dagen zullen in mindering worden gebracht op je verlofsaldo over het vakantiejaar dat loopt van 1 oktober 2013 tot en met 30 september 2014. Het heeft verder geen invloed op de afkoop van jouw stuwmeer in november 2013. Daarvoor is het saldo per 30 september 2013 van belang"
Weer een mee-maker mail. Kunnen ze alsjeblieft met deze onzin stoppen? Ik heb mijn vrienden lief.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Er is paniek in de tentLowLevel schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:34:
Weer een mee-maker mail. Kunnen ze alsjeblieft met deze onzin stoppen? Ik heb mijn vrienden lief.
Zou je denken?
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Zouden ze nu werkelijk denken dat de misselijkmakende term "mee-makers" als een magneet op potentiële members gaat werken?
Ik betrap mezelf erop dat ik hartstochtelijk hoop dat de hele wervingsactie een groot fiasco wordt.
Zou dat betekenen dat mijn binding met CGI wat voorzichtige barstjes begint te vertonen?
Ik betrap mezelf erop dat ik hartstochtelijk hoop dat de hele wervingsactie een groot fiasco wordt.
Zou dat betekenen dat mijn binding met CGI wat voorzichtige barstjes begint te vertonen?
WTF - de CGI Truck. Proef ik daar een enigszins Amerikaans gekleurde PR aanpak? Coca Cola, anyone?
Zit je in AS3? De mail is namelijk naar de AS3 mailing list gegaan.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:10:
Hebben jullie voor optie 1 gestemd? Ik heb geen mail gehad over meemakers vandaag
En die is ook naar medewerkers gegaan die voor optie drie kozen.Perenor schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:12:
[...]
Zit je in AS3? De mail is namelijk naar de AS3 mailing list gegaan.
Die mail is bij mij gelijk naar /dev/null gegaan.
Verwijderd
Mumbers,
Kan even niet bij de FAQ op het intranet komen.
Blijft de PPP uitkering die in de individuele uitwerking is berekend ook voor > FY2014 gelden?
Kan even niet bij de FAQ op het intranet komen.
Blijft de PPP uitkering die in de individuele uitwerking is berekend ook voor > FY2014 gelden?
Dit.LowLevel schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:34:
Ik krijg echt een sik van deze verkoopmails in deze tijd
Verwijderd
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:55:
Nee, dan is de garantie 1.5% en geen 2%
Mocht je om wat voor reden dan ook je objective "Billability" niet halen, dan kan het dus zo maar 0% zijn?
Verwijderd
Ja dat kan, de garantie is er alleen als je performance rating hebt van 1 t/m 4 (althans, dat is de inentie liet HR in een mail weten, een keiharde garantie heb je daar ook niet)
Fijn om nogmaals bevestigd te hebben dat mijn definitie van "gegarandeerd" of "garantie op" anders is dan die van HR / management.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:02:
Ja dat kan, de garantie is er alleen als je performance rating hebt van 1 t/m 4 (althans, dat is de inentie liet HR in een mail weten, een keiharde garantie heb je daar ook niet)
Verwijderd
Ron had het vorige week over een 100% garantie vanwege een compensatie. Zoiets staat ook op de FAQ. Het blijft allemaal vaag en iedereen denkt er weer anders over.
Verwijderd
OK, dan wanneer ik *PP weglaat en daarbij ook nog verlies A-dagen is het geheel een vrij pijnlijk verhaal voor de portemonnee!
Verwijderd
F2014 = okt'13-sep'14Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:57:
F2014 - Q1
ze leven in de toekomst, of hebben die numbers () een ander betekenis
Q1 = okt-dec
Ze leven dus in het heden
Nou peter00, volgens mij is je klacht mbt het arbeidsvoorwaarden potje gehoord gezien de mail die ik net lees.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Inderdaad. Dan kan t flink zeer doen.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:07:
OK, dan wanneer ik *PP weglaat en daarbij ook nog verlies A-dagen is het geheel een vrij pijnlijk verhaal voor de portemonnee!
F = Fiscal. Het fiscale jaar van CGI loopt van 1 oktober tot 30 september. Fiscaal jaar 2014 is dus net begonnen, we zitten dus in het eerste kwartaal.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:57:
F2014 - Q1
ze leven in de toekomst, of hebben die numbers () een ander betekenis
Met uiteraard het obligate "happy new year" grapje van management hier

Erwindus gaat ervandoor met de snelheids-award.
[ Voor 6% gewijzigd door n1els op 04-11-2013 17:11 ]
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
Het sterft hier aardig uit, de meesten toch voor optie 1 gegaan inmiddels?
HahahahaReneger schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:35:
Die mail is bij mij gelijk naar /dev/null gegaan.
Heb mijn formulier nog niet teruggestuurd.K.123 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:06:
Verwijderd
Iederen met een 3 heeft alleen nog maar een bevestiging gekregen dat de optie 3 verwerkt is en dat er iemand nog contact opneemt om er nog over te gaan praten.K.123 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:06:
Wachten tot de gesprekken beginnen de de details daaruit naar buiten gaan komen...
ik denk t ook.Janoz schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:13:
Nou peter00, volgens mij is je klacht mbt het arbeidsvoorwaarden potje gehoord gezien de mail die ik net lees.

heb t ook via andere kanalen geventileerd, dus t zal wel ergens komen bovendrijven. Mijn PL en TL zijn ook erg actief, en pikken signalen uitstekend op, en wellicht hebben de mails aan HR ook geholpen.
Verwijderd
het gesprek loopt volgens een script, er zijn mensen die een gesprek hebben gehadVerwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:50:
[...]
Iederen met een 3 heeft alleen nog maar een bevestiging gekregen dat de optie 3 verwerkt is en dat er iemand nog contact opneemt om er nog over te gaan praten.
Wachten tot de gesprekken beginnen de de details daaruit naar buiten gaan komen...
Verwijderd
nee, optie 4K.123 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:06:

Verwijderd
wie heeft die script?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:19:
[...]
het gesprek loopt volgens een script, er zijn mensen die een gesprek hebben gehad
mijn TL en PL die laten het ook afweten...
ik denk dat er al heel veel mensen hebben gekozen om De CGI familie te verlaten dus is het forum ook niet meer zo interessant voor zeK.123 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:06:
boosheid en verontwaardiging zakken weg op een gegeven moment he.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik heb mijn gesprek al een paar weken achter de rug. Er wordt wat op je gemoed gespeeld ("het is geen keuze voor je individuele voorwaarden, maar voor de richting waar CGI op wil"), maar er wordt ook niet overdreven lang aangedrongen om te tekenen. Althans, bij mij niet.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:50:
[...]
Iederen met een 3 heeft alleen nog maar een bevestiging gekregen dat de optie 3 verwerkt is en dat er iemand nog contact opneemt om er nog over te gaan praten.
Ja, dat zeggen ze inderdaad. Maar bij mij wil het nog niet echt zakken. Ik heb alleen ietsje minder inspiratie om hier te reageren. Alles wat er over de nieuwe arbeidsvoorwaarden te zeggen valt, is hier intussen al tienmaal gezegd.avotar schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:51:
boosheid en verontwaardiging zakken weg op een gegeven moment he.
Maar de boosheid en verontwaardiging zullen echt nog wel een tijdje blijven.
dat is hard nodig als ik LARA mag geloven...LowLevel schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:34:
Verwijderd
waar is de CAO dan? het zijn en blijven individuele voorwaarden,Lurker1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:02:
[...]
Ik heb mijn gesprek al een paar weken achter de rug. Er wordt wat op je gemoed gespeeld ("het is geen keuze voor je individuele voorwaarden, maar voor de richting waar CGI op wil"), maar er wordt ook niet overdreven lang aangedrongen om te tekenen. Althans, bij mij niet.
anders moeten ze maar met een CAO komen als ze daar geen zin in hebben
http://www.telegraaf.nl/m...etere_voorwaarden___.html
nieuwe aanbod:
- minder loon
- kleinere lease auto
- minder bijdrage pensioen
- minder verlof dagen
- het werk blijft het zelfde
Waar gaat het mis?
nieuwe aanbod:
- minder loon
- kleinere lease auto
- minder verlof dagen
Waar gaat het mis?
- Meer winst ....nieuwe aanbod:
- minder loon
- kleinere lease auto
- minder verlof dagen
Meer dromen.bakkerl schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:39:
http://www.telegraaf.nl/m...etere_voorwaarden___.html
nieuwe aanbod:
- minder loon
- kleinere lease auto
- minder verlof dagen
Waar gaat het mis?
Mooier bedrijf.
Meer Winst om te delen.
"Alles is beter of wordt zeer spoedig beter." (aldus het "script")
[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 05-11-2013 09:56 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Vorige week optie 3 ingeleverd. Aanbod betekent netto geen vooruitgang, wel lagere onkostenvergoeding eigen bijdrage pensioenpremie en vakantiedagen inleveren.
Ik vroeg me nog wel het volgende af. Een kleine drie jaar geleden ben ik (zoals alle deelnemers) overgegaan van de ex-CMG eindloonregeling naar de Logica beschikbare premieregeling. We zijn toen afgekocht met een maandelijkse bruto vergoeding gedurende 8 jaar om het verschil tussen de betere eindloonregeling en de sobere premieregeling te compenseren.
In de afkoopregeling wordt verwezen naar de Logica regeling ZONDER eigen bijdrage. Nu CGI voorstelt om een eigen bijdrage in te voeren, lijkt het mij redelijk dat de afkoopregeling verhoogd wordt met eenzelfde bedrag. In dat geval wil ik wel akkoord gaan. Heeft deze redenatie ook enige arbeidsrechtelijke grond?
Ik vroeg me nog wel het volgende af. Een kleine drie jaar geleden ben ik (zoals alle deelnemers) overgegaan van de ex-CMG eindloonregeling naar de Logica beschikbare premieregeling. We zijn toen afgekocht met een maandelijkse bruto vergoeding gedurende 8 jaar om het verschil tussen de betere eindloonregeling en de sobere premieregeling te compenseren.
In de afkoopregeling wordt verwezen naar de Logica regeling ZONDER eigen bijdrage. Nu CGI voorstelt om een eigen bijdrage in te voeren, lijkt het mij redelijk dat de afkoopregeling verhoogd wordt met eenzelfde bedrag. In dat geval wil ik wel akkoord gaan. Heeft deze redenatie ook enige arbeidsrechtelijke grond?
Drie jaar geleden ben je afgekocht voor de overgang van regening CMG naar regeling LCMG. Daarmee is je huidige situatie dat je een LCMG pensioen hebt (zoals de meesten). Daarnaast ontvang je een compensatie voor de versobering.
Nu krijg je een aanbod voor omzetting LCMG naar CGI. Dat is dezelfde situatie die voor de meeste ex LCMG-ers geldt. Compensatie voor de verdere versobering moet je (net als iedereen) zoeken in de bijbehorende loonsverhoging.
Ik zie geen reden waarom je oude pensioencompensatie herzien zou moeten worden als je optie 1 tekent. Natuurlijk moet CGI wel de compensatiebetalingen voor je oude CMG pensioen voortzetten tot de 8 jaar voorbij zijn.
Nu krijg je een aanbod voor omzetting LCMG naar CGI. Dat is dezelfde situatie die voor de meeste ex LCMG-ers geldt. Compensatie voor de verdere versobering moet je (net als iedereen) zoeken in de bijbehorende loonsverhoging.
Ik zie geen reden waarom je oude pensioencompensatie herzien zou moeten worden als je optie 1 tekent. Natuurlijk moet CGI wel de compensatiebetalingen voor je oude CMG pensioen voortzetten tot de 8 jaar voorbij zijn.
Staat me bij dat er in de FAQ ook wat over gezegd wordt. Daar al gekeken?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:26:
Beste Members,
De iNStApp*, de App die treinreizigers voorziet van real-time informatie over de drukte in de trein per coupé en de samenstelling van de trein, staat momenteel in de top 10 voor de Accenture Innovation Award. We willen jullie allemaal vragen om je stem uit te brengen zodat we een kans maken om winnaar te worden.
Is het niet een beetje triest dat je als bedrijf massaal op jezelf moet gaan stemmen om kans te maken op een award? Als de App écht goed is moet hij toch op eigen kracht kunnen winnen?
De iNStApp*, de App die treinreizigers voorziet van real-time informatie over de drukte in de trein per coupé en de samenstelling van de trein, staat momenteel in de top 10 voor de Accenture Innovation Award. We willen jullie allemaal vragen om je stem uit te brengen zodat we een kans maken om winnaar te worden.
Is het niet een beetje triest dat je als bedrijf massaal op jezelf moet gaan stemmen om kans te maken op een award? Als de App écht goed is moet hij toch op eigen kracht kunnen winnen?
Geeft even goed weer waar we op de virtuele apenrots van deze beroepsgroep zitten. Anders had het wel de CGI award geheten.Lurker1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:58:
De iNStApp*, de App die treinreizigers voorziet van real-time informatie over de drukte in de trein per coupé en de samenstelling van de trein, staat momenteel in de top 10 voor de Accenture Innovation Award.
aan de andere kant, dan was het weer iets met wc-eend geweest.
Nee, het is goed dat ze de stemming onder de aandacht brengen en laten weten dat we ook meedoen met een app.Lurker1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:58:
Beste Members,
"Triest" had het geweest als je al weken dagelijks gespamd zou worden met de vraag of je wilde stemmen.
Verwijderd
Tja, kan iemand de spelregels: http://www.accenture.com/...lregels-publieksprijs.pdf zo interpreteren zodat het bovenstaande eigenlijk niet mag? Beetje oneerlijk toch? CGI heeft namelijk 5000 4000 veel medewerkersLurker1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:58:
Beste Members,
Ja dat is heel erg triest.Lurker1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:58:
Beste Members,
Ja, het is niet zo dat gerenomeerde instanties en bedrijven dat doen.[b][message=41167175,noline]
*kuch* plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar'
Verwijderd
Er staat dat de afkoop van de eindloonregeling hier buiten staat en gerespecteerd wordt.Wijnands schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:49:
[...]
Staat me bij dat er in de FAQ ook wat over gezegd wordt. Daar al gekeken?
Ik vind niet dat ie er buiten staat en ook niet dat ie gerespecteerd wordt.
Stel je voor. Je spreekt met iemand af dat je een vette Audi A6 gaat krijgen als beloning voor je werk. Na een tijdje zegt diegene: "helaas, een Audi gaat niet lukken, het wordt een Golfje en ter compensatie krijg je een tijdje 25,- in de maand, kun je zelf nog wat bijsparen." Je vind het een redelijk voorstel en komt dit overeen.
Nu krijg je eenzijdig te horen: "we zijn weliswaar 25,- in de maand overeengekomen, maar ik vind het toch wat veel, ik maak er 20,- van."
Wel ff tekenen dat je vrijwillig akkoord gaat...
Tweakers vraagt onder hun gebruikers om te stemmen.Wijnands schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:45:
[...]
Ja, het is niet zo dat gerenomeerde instanties en bedrijven dat doen.
*kuch* plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar'
Dat is het verschil.
Verwijderd
Mumbers,
Gisteren mijn "optie-3-gesprek" gehad met PL; uiteindelijk werd mijn keuze na hoor en
wederhoor - in een goede sfeer trouwens - naar mijn gevoel respectvol aanvaard.
Ik wens eenieder die het gesprek nog moet voeren veel succes; blijf vooral kalm en
overtuig de "tegenpartij" met jouw persoonlijke en feitelijke informatie.
Mooier kun je het niet maken, wel duidelijker door het e.e.a. toe te lichten.
Gisteren mijn "optie-3-gesprek" gehad met PL; uiteindelijk werd mijn keuze na hoor en
Ik wens eenieder die het gesprek nog moet voeren veel succes; blijf vooral kalm en
Waarom moet ik iemand overtuigen? Dan is kennelijk het doel van het gesprek niet goed afgebakend. Heb je gevraagd wat het doel van het gesprek is? Ik moet mijn optie 3 gesprek nog krijgen, maar ik ga er in met het standpunt dat ik mijn huidige AV na lang wikken en wegen heb besloten te houden. En dat ik het niet tof vind dat in een gesprek van een half uur ik overgehaald moet worden om alsnog te tekenen. Het gesprek is principieel een monoloog, geen dialoog.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:16:
... en overtuig de "tegenpartij" met jouw persoonlijke en feitelijke informatie.
Verwijderd
Bij mij was het een dialoog, vandaar mijn opmerking betreffende "overtuigen".snelkeuze0017 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:38:
[...]
Waarom moet ik iemand overtuigen? Dan is kennelijk het doel van het gesprek niet goed afgebakend. Heb je gevraagd wat het doel van het gesprek is? Ik moet mijn optie 3 gesprek nog krijgen, maar ik ga er in met het standpunt dat ik mijn huidige AV na lang wikken en wegen heb besloten te houden. En dat ik het niet tof vind dat in een gesprek van een half uur ik overgehaald moet worden om alsnog te tekenen. Het gesprek is principieel een monoloog, geen dialoog.
Bedoel je met monoloog vanuit jou zijde uit?
Verwijderd
dat is ook precies hoe ik er in zit, in de FAQ staat duidelijk dat behouden van je huidige AV een optie is (na het gesprek).Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:16:
Mumbers,
Ik zie het anders.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:45:
[...]
Er staat dat de afkoop van de eindloonregeling hier buiten staat en gerespecteerd wordt.
Ik vind niet dat ie er buiten staat en ook niet dat ie gerespecteerd wordt.
Stel je voor. Je spreekt met iemand af dat je een vette Audi A6 gaat krijgen als beloning voor je werk. Na een tijdje zegt diegene: "helaas, een Audi gaat niet lukken, het wordt een Golfje en ter compensatie krijg je een tijdje 25,- in de maand, kun je zelf nog wat bijsparen." Je vind het een redelijk voorstel en komt dit overeen.
Nu krijg je eenzijdig te horen: "we zijn weliswaar 25,- in de maand overeengekomen, maar ik vind het toch wat veel, ik maak er 20,- van."
* tot 2010 had je een A6.
* sinds 2013 heb je een Golf
* van 2010 tot 2018 ontvang je compensatie voor het omschakelen van A6 naar Golf
* in 2013 bied CGI je een Polo aan, in combinatie met andere wijzigingen en (hopelijk) een loonsverhoging om je compenseren voor de omschakeling van deze AV.
De loonsverhoging 2013 dient je in dit voorbeeld te compenseren voor de omschakeling van Golf naar Polo. De stap van A6 naar Golf is al gecompenseerd in je maandelijkse compensatie 2010-2018.
Verwijderd
Een Up is ook een leuk wagentjet_captain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:18:
[...]
Ik zie het anders.
* van 2010 tot 2018 ontvang je compensatie voor het omschakelen van A6 naar Golf
* in 2013 bied CGI je een Polo aan, in combinatie met andere wijzigingen en (hopelijk) een loonsverhoging om je compenseren voor de omschakeling van deze AV.
De loonsverhoging 2013 dient je in dit voorbeeld te compenseren voor de omschakeling van Golf naar Polo. De stap van A6 naar Golf is al gecompenseerd in je maandelijkse compensatie 2010-2018.
Uiteraard.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:42:
Bij mij was het een dialoog, vandaar mijn opmerking betreffende "overtuigen".
Bedoel je met monoloog vanuit jou zijde uit?
Verwijderd
Mmmm.... Ik denk dat je gelijk hebt.t_captain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:18:
[...]
Ik zie het anders.
Daar zit je dan, in je Polo (die vanzelf verder degradeert tot Up).
vanaf volgend jaar heb je ook geen Up meer maar een electrische scooter. Of een Vut-fiets.
Een consultant die CGI voldoende winst oplevert, wordt echt z'n leaseauto niet uitgejaagd.peter00 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:43:
vanaf volgend jaar heb je ook geen Up meer maar een electrische scooter. Of een Vut-fiets.
@DeZaag: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. ALs een lucratieve consultant dreigt te vertrekken uit onvrede, dan zal zijn manager wel wat harder willen lopen om een handtekening te scoren voor een leaseauto.
Daarmee verwordt de leaseauto van een vaste arbeidsvoorwaarde tot een die naar believen wordt uitgedeeld; voor de consultant is dat de volgende flexibilisering van zijn arbeidsvoorwaarden.
Daarmee verwordt de leaseauto van een vaste arbeidsvoorwaarde tot een die naar believen wordt uitgedeeld; voor de consultant is dat de volgende flexibilisering van zijn arbeidsvoorwaarden.
Huidige stand nieuwe AV:
En toch gaan ze er weer vanuit dat je akkoord gaat als je niet reageert. Is wettelijk niet toegestaan.
- 1832 optie 1 = 59.53%
- 573 optie 2 = 18.21%
- 700 optie 3 = 22.25%
En toch gaan ze er weer vanuit dat je akkoord gaat als je niet reageert. Is wettelijk niet toegestaan.
Ik denk dat het andersom gehanteerd wordt: bij de niet lucratieve consultants zal er scherper gekeken worden.t_captain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:46:
@DeZaag: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. ALs een lucratieve consultant dreigt te vertrekken uit onvrede, dan zal zijn manager wel wat harder willen lopen om een handtekening te scoren voor een leaseauto.
Verwijderd
Gaat iemand nog allstaff beluisteren, om even te lachen?
Buitenlandsnummer doet het iig neit.
Hier wel.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
Dit topic is gesloten.