Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
Huidige stand nieuwe AV:
  • 1832 optie 1 = 59.53%
  • 573 optie 2 = 18.21%
  • 700 optie 3 = 22.25%
  • 1832 optie 1 (+2?) = 59.53%
  • 573 optie 3 = 18.21%
  • 700 optie 4 (niet ingezonden) = 22.25%

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0800 doet het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
peter00 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:12:
[...]
  • 1832 optie 1 (+2?) = 59.53%
  • 573 optie 3 = 18.21%
  • 700 optie 4 (niet ingezonden) = 22.25%
Je hebt gelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

wie nog niet heeft gereageerd: contact je RBV maar....

resistance is futile. You will be assimilated....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok is gelukt met UK nummer en hoorde dit: "Claire you can close the call". Had die droeftoeter nog wat te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

PPP wordt 100+%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:14:
wie nog niet heeft gereageerd: contact je RBV maar....

resistance is futile. You will be assimilated....
Geen antwoord is "ja, ik wil". Wat is daarop uw antwoord? Kies 1 voor: "ja", kies 2 voor: "ja", om terug te gaan kies 3 ook voor: "ja".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27
Niet reageren is automatisch accoord per 29 november en je primaire arbeidsvoorwaarden (inclusief loon) worden bevroren als je niet accoord gaat. Beetje zoals verwacht dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
Niet reageren is automatisch accoord per 29 november en je primaire arbeidsvoorwaarden (inclusief loon) worden bevroren als je niet accoord gaat. Beetje zoals verwacht dus al.
Niet rechtsgeldig, dat gevecht ga ik wel aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
Huidige stand nieuwe AV:

[list]

En toch gaan ze er weer vanuit dat je akkoord gaat als je niet reageert. Is wettelijk niet toegestaan.
Juridisch kunnen er inderdaad vragen bij geplaatst worden. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Sleepkever schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
Triest dat je op deze manier je mensen moet overtuigen om voor versoberde arbeidsvoorwaarden te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:17:
[...]

Juridisch kunnen er inderdaad vragen bij geplaatst worden. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Heb ik al aan mijn TL en PL laten weten, lijkt me wel afdoende zo. En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
[...]
Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Dat dan weer wel. Overigens snap ik de aantallen nog niet helemaal. Want als ik de getallen pak die Ron net noemde kom ik op 3146 man. Ik dacht dat we tegen de 3500 zaten Daarnaast had hij het over 573 collega's waarvoor er nog iets niet duidelijk was. Waarom niet gewoon expliciet melden welke aantallen welke optie hebben teruggemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie blijft vaag over salarisverhoging bij optie 3. Kan hij het soms niet hard maken om de optie 3 kiezers niets te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:23:
Ronnie blijft vaag over salarisverhoging bij optie 3. Kan hij het soms niet hard maken om de optie 3 kiezers niets te geven?
Wat is er vaag aan "We gaan de primaire arbeidsvoorwaarden, inclusief loon, van het oude pakket niet meer onderhouden."
Hij heeft ook nog iets over loonsverhoging genoemd dat dat er ook niet meer in zou zitten volgens mij maar daar weet ik de exacte verwoording zo niet van. Simpeler kan het niet in mijn mening hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik denk dat hij hier een slag om de arm wilt houden. De huidige verhoging wordt betaald uit de korting op onkosten en pensioensbijdrage. Mensen die voor optie drie gaan leveren niets in voor die verhoging.

Maar als ze je graag willen behouden zullen ze uiteindelijk hoe dan ook met pecunia moeten komen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Bijna 60% optie 1?

Volgens mij kan de pan met frituurvet voor de bitterballen wel vast aan voor de afscheidsreceptie van Ron en Marcel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:21:
Heb ik al aan mijn TL en PL laten weten, lijkt me wel afdoende zo. En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet.
TL + PL <> HR

"En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet." Dat klinkt als een verwijt, maar wat doe je zelf nu helemaal anders door niet te reageren op de aanbieding zoals gevraagd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:31:
Bijna 60% optie 1?

Volgens mij kan de pan met frituurvet voor de bitterballen wel vast aan voor de afscheidsreceptie van Ron en Marcel?
Alvast vooruitlopend op het vitaliteitsprogramma worden de bitterballen niet gefrituurd, maar met een heteluchtoven op temperatuur gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:31:
[...]

TL + PL <> HR

"En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet." Dat klinkt als een verwijt, maar wat doe je zelf nu helemaal anders door niet te reageren op de aanbieding zoals gevraagd is?
Niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Het lijkt mij in elk geval verstandig, als je niet van plan bent om akkoord te gaan, om in elk geval wel een optie 3 terug te sturen. Je voorkomt discussies, en ze kunnen je niet de nieuwe AV aansmeren. Ik ben bang dat t merendeel van de groep van 700 toch de strijd niet aan zal gaan en t gewoon gaat slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat hij hier een slag om de arm wilt houden. De huidige verhoging wordt betaald uit de korting op onkosten en pensioensbijdrage. Mensen die voor optie drie gaan leveren niets in voor die verhoging.

Maar als ze je graag willen behouden zullen ze uiteindelijk hoe dan ook met pecunia moeten komen.
Wellicht kan hij het geld van de PPP hiervoor gebruiken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:36:
Het lijkt mij in elk geval verstandig, als je niet van plan bent om akkoord te gaan, om in elk geval wel een optie 3 terug te sturen. Je voorkomt discussies, en ze kunnen je niet de nieuwe AV aansmeren. Ik ben bang dat t merendeel van de groep van 700 toch de strijd niet aan zal gaan en t gewoon gaat slikken.
Opvallend dat er nog zoveel mensen niet gereageerd hebben. Meer optie 3 inzendingen lijkt me juist een duidelijk signaal richting de bestuurder en Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
Mja, of ze reageren niet om andere redenen. Ik heb persoonlijk nog niets ingestuurd omdat het tot gisteravond voor mij niet duidelijk was wat de arbeidsvoorwaarden zouden gaan betekenen. Bij navraag kreeg ik na 2 weken nog meer rotzooi terug dan dat er in mijn aanbod stond en het strookte allebei compleet niet met wat er in de arbeidsvoorwaarden protocol stond. Maar, ik heb nu een aantal dingen zwart op wit hard staan, dus ik ga nu maar eens nitpicken over de dingen die nog niet kloppen in mijn aanbod (afkopen van wettelijke vakantiedagen enzo) en dan ga ik wel mijn brief insturen.

Zal binnenkort wel een persoonlijke excuusbrief naar Ron op moeten stellen dat ik toch echt zelf eerst helder wilde hebben wat het nou zou betekenen voor mij ipv blind tekenen. Want hij pakte het wel heel zwaar op schijnbaar.... /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
DeZaag schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:51:
[...]

Opvallend dat er nog zoveel mensen niet gereageerd hebben. Meer optie 3 inzendingen lijkt me juist een duidelijk signaal richting de bestuurder en Canada.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm ook nog niet opgestuurd heb. :$ Glad vergeten!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Wijnands schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:07:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm ook nog niet opgestuurd heb. :$ Glad vergeten!
Optie 3 toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
[...]

Hoezo vragen? Je kan als CGI zijne niet éénzijdig akkoord met nieuwe AV als de member geen reactie heeft gestuurd. De member moet expliciet voor tekenen, zo niet dan behoud hij zijn huidige pakket gewoon. Hoe Ron nu ineens dreigt met onwettige maatregelen is niet netjes. Als CGI dat eenzijdig aanpast kan je bij de rechter je gelijk gaan halen. CGI zal dan wel aangeven dat ze meerdere keren je erop gewezen hebben te reageren en niks van je gehoord hebben. De rechter zal erom lachen. Wel een signaal dat zoveel mensen nog niks hebben laten horen. Die nieuwe AV zijn gewoon niet aantrekkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door K.123 op 05-11-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:14:
[...]

Hoezo vragen? Je kan als CGI zijne niet éénzijdig akkoord met nieuwe AV als de member geen reactie heeft gestuurd. De member moet expliciet voor tekenen, zo niet dan behoud hij zijn huidige pakket gewoon. Hoe Ron nu ineens dreigt met onwettige maatregelen is niet netjes. Als CGI dat eenzijdig aanpast kan je bij de rechter je gelijk gaan halen. CGI zal dan wel aangeven dat ze meerdere keren je erop gewezen hebben te reageren en niks van je gehoord hebben. De rechter zal erom lachen. Wel een signaal dat zoveel mensen nog niks hebben laten horen. Die nieuwe AV zijn gewoon niet aantrekkelijk.
Wat kost meer moeite? Naderhand via juridische weg je gelijk halen of nu een mailtje naar HR sturen met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het voorstel? Principes zijn leuk, maar je moet ook een beetje pragmatisch kunnen zijn natuurlijk.
t_captain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:46:
@DeZaag: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. ALs een lucratieve consultant dreigt te vertrekken uit onvrede, dan zal zijn manager wel wat harder willen lopen om een handtekening te scoren voor een leaseauto.

Daarmee verwordt de leaseauto van een vaste arbeidsvoorwaarde tot een die naar believen wordt uitgedeeld; voor de consultant is dat de volgende flexibilisering van zijn arbeidsvoorwaarden.
Als je pas een stapje harder gaat lopen voor je goede meemakers als ze aangeven dat ze zich aan het orienteren zijn op de arbeidsmarkt kun je te laat zijn om ze te behouden. Lijkt me niet handig om je goede mensen op die manier weg te jagen terwijl je juist wil groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:14:
[...]
Ik zou gewoon optie 3 terugsturen als je niet akkoord gaat. De rest regelen komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Persoonlijk zou ik uit goed fatsoen een reactie geven. Het zegt ook wel iets over de mensen die niks hebben laten horen. Als iemand een vraag stelt hoor je al consultant gewoon antwoord te geven. Het aantal is echter zo groot dat het wel iets zegt over het proces.

[ Voor 3% gewijzigd door K.123 op 05-11-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Persoonlijk zou ik ook praktisch boven principieel plaatsen. Een vinkje en een handtekening is toch geen moeite? Als zo'n klein teken van medewerking al teveel moeite is, moet je ernstig bij jezelf te rade of je het nog wel drie maanden gaat uithouden bij CGI, laat staan een jaar.

Aan de andere kant, principieel deugt er niets van. Het feit dat men dit soort fratsen probeert om de statistieken te polijsten, zegt veel over de kwaliteit van het aanbod en nog meer iver de mentaliteit van de directie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Ze weten toch wie nog geen reactie gestuurd heeft, waarom dan niet een belletje van de TL of PL met de vraag om hun keuze door te geven? Tenzij van die 700 een groot deel nog niet weet wat ze gaan kiezen óf besloten hebben weg te gaan. Een optie 4 staat niet op het formulier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:57:
Ze weten toch wie nog geen reactie gestuurd heeft, waarom dan niet een belletje van de TL of PL met de vraag om hun keuze door te geven? Tenzij van die 700 een groot deel nog niet weet wat ze gaan kiezen óf besloten hebben weg te gaan. Een optie 4 staat niet op het formulier :)
Ze hebben alle TL's laten bellen. Dus ze moeten een beeld hebben van wie wel en wie niet akkoord gaat. De groep die dus nog niet heeft gereageerd hopen ze zo over de streep te halen. Dus iedereen moet nu even kleur bekennen, beter voor de consultant, beter (of niet) voor het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Het komt op mij niet sterk over als je met iets dreigt wat wettelijk niet is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus 1800 optie 1, 500 optie 3 en 700 hoogstwaarschijnlijk optie 3
dan is het aandeel dat niet tekent wel erg groot.....
Wat gaat de OR voor die mensen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik nou goed dat er NUL mensen voor optie 2 hebben gekozen? Of mis ik iets?
Zoals ik al eerder schreef: er klopt simpelweg iets niet aan die genoemde cijfers.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Die zijn voor het gemak bij optie 1 opgeteld. Fouten worden namelijk herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:28
Ik kreeg een unheimisch gevoel bij de call van vanmiddag. Als je om valide redenen niet akkoord wil gaan, wordt je als tweederangs behandeld. Gezien de uitlatingen is het dan ook niet meer nodig om wat dan ook voor CGI te doen, want het levert toch niks op. Ze krijgen het nog druk met werven als die 700 besluiten om dan CGI maar te verlaten; respect dient wederzijds te zijn, vanuit CGI lijkt dit dus niet te gebeuren, ondanks dat ze zeggen dat dit wel zo is. Ook het automatisch omzetten in optie 1 indien niet gereageerd wordt (even los van het feit dat het wel netjes is om te reageren), getuigt niet van respect, ook is de datum 2 weken naar voren geschoven (29 november ipv uiterlijk 10 december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed73 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:43:
Ik kreeg een unheimisch gevoel bij de call van vanmiddag. Als je om valide redenen niet akkoord wil gaan, wordt je als tweederangs behandeld. Gezien de uitlatingen is het dan ook niet meer nodig om wat dan ook voor CGI te doen, want het levert toch niks op.
Eens.

Ik hoor een zekere mate van paniek in de stem van Ron. Te lage percentages optie 1, te veel non-responders, de tijd om mensen te """"overtuigen"""" wordt krap.

Vreemde opmerking over PPP dat er >100% wordt uitgekeerd, terwijl de omvang van het budget voor PPP nog onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Ik ben benieuwd of ik de 15e ook een herinnering final warning krijg. Heb optie 2 ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:49:
[...]

Vreemde opmerking over PPP dat er >100% wordt uitgekeerd, terwijl de omvang van het budget voor PPP nog onbekend is.
Wil best tekenen als ik 100% van mijn maandsalaris uitbetaald krijg als PPP! Het was zelfs meer dan 100% zei Ron meende ik. Valt me niet tegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
Misschien zat je in een andere call, maar in de mijne was de beste man compleet duidelijk: je krijgt geen salarisverhoging bij optie 3.

edit:typo

[ Voor 3% gewijzigd door Johri op 06-11-2013 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zei de beste man niet dacht ik. Hij zei volgens mij: " als je niet tekent is een salarisverhoging niet vanzelfsprekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:49:
Dat zei de beste man niet dacht ik. Hij zei volgens mij: " als je niet tekent is een salarisverhoging niet vanzelfsprekend"
Ronduit vertellen dat je niets meer krijgt is gevaarlijk. Hij zegt dan eigenlijk dat je geen toekomst bij het bedrijf hebt. En dat is juridisch misschien gevaarlijk, maar je maakt er ook geen vrienden mee. En stiekem hoopt ie dat je dan alsnog gaat tekenen. Maar reken maar van yes dat je geen salarisverhoging meer gaat krijgen. Ook niet als je meer dan genoeg per uur binnenbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:49:
Het was een combinatie van: niks nul nada erbij nooit meer !!!..... behalve dan voor sommigen waarvoor we de deur op een kier moeten houden want er zijn blijkbaar nog mensen die optie 3 kiezen en die CGI eigenlijk misschien toch liever niet kwijt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij willen ze niemand kwijt, want zijn opdracht is ook om te groeien. Als je aan de achterkant mensen zo laat lopen is het dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:49:
[...]
Ik hoor een zekere mate van paniek in de stem van Ron. Te lage percentages optie 1, te veel non-responders, de tijd om mensen te """"overtuigen"""" wordt krap.
Ik vond m ook minder zeker klinken. Hij vergiste zich ook bij het voorlezen van zijn verhaaltje. Quote: Oh nee, dat lees ik verkeerd." maar ik dacht dat t aan mij lag. Misschien wilde ik dat wel zo horen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

En met de bevesting dat optie 3 mumbers er geen salaris meer op vooruit gaan, kunnen we voor deze groep ook de reviews stoppen. Het maakt namelijk geheel niet meer uit wat voor beoordeling je gaat krijgen.

Je beoordeling is niet meer belangrijk voor salaris verhoging, niet meer belangrijk om PPP te bepalen..

Kan iemand zeggen, waarom ik als mumber nog een review zou moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een "onder verwachting" (of slechter) krijgen en richting uitgang worden gedirigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:24:

Kan iemand zeggen, waarom ik als mumber nog een review zou moeten krijgen?
Om in dialoog te blijven met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
MDiamond schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:34:
[...]

ik denk dat er al heel veel mensen hebben gekozen om De CGI familie te verlaten dus is het forum ook niet meer zo interessant voor ze ;)
Yep O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
DeZaag schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:21:
[...]

Een consultant die CGI voldoende winst oplevert, wordt echt z'n leaseauto niet uitgejaagd.
Pssst.... Eiffeltoren kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:22:
[...]
Daarnaast had hij het over 573 collega's waarvoor er nog iets niet duidelijk was.
Oh... Die hebben kennelijk voor optie 4 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:13:
[...]

Maar reken maar van yes dat je geen salarisverhoging meer gaat krijgen. Ook niet als je meer dan genoeg per uur binnenbrengt
Daar zou ik maar niet van uit gaan (hoewel de optie 1 kiezers daar natuurlijk wel op hopen). Krijg zelfs dit jaar als optie 3 kiezer salarisverhoging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:13:
[...]

Het was een combinatie van: niks nul nada erbij nooit meer !!!..... behalve dan voor sommigen waarvoor we de deur op een kier moeten houden want er zijn blijkbaar nog mensen die optie 3 kiezen en die CGI eigenlijk misschien toch liever niet kwijt wilt.
Er staat op intranet een samenvatting. Daarin staat dat bij een definitief NEE je primaire arbeidsvoorwaarden bevroren worden en een salarisaanpassing niet voor de hand ligt.
En ook redelijk duidelijk dat als je vanwege de "dreigende" mobiliteitsaanpassing NEE zegt, dat je dan pech hebt, omdat dat voor alle collega's gaat gelden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:06:
En ook redelijk duidelijk dat als je vanwege de "dreigende" mobiliteitsaanpassing NEE zegt, dat je dan pech hebt, omdat dat voor alle collega's gaat gelden.
Niet perse. Ik heb 19 ct/km in mijn arbeidsvoorwaarden staan. Sommigen willen de leaseauto niet uit, maar ik wil de lease auto niet in ;-) Dus door niet te tekenen kan ik mijn eigen auto houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Ik heb de call van gisteren middag niet gehoord maar als ik zo hoor wat er verteld is schrik ik er wel van. Ik heb er voor gekozen om wel te tekenen ( optie 1) maar dat betekend niet dat ik stil blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
MDiamond schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:37:
Ik heb de call van gisteren middag niet gehoord maar als ik zo hoor wat er verteld is schrik ik er wel van. Ik heb er voor gekozen om wel te tekenen ( optie 1) maar dat betekend niet dat ik stil blijf zitten.
Had je al voor optie 1 gekozen, of voel je jezelf nu gedwongen om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:06:
[...]

Ik heb het gevoel dat CGI zich nogal rijk rekent m.b.t. haar positie op de arbeidsmarkt. Als je de leaseauto uit de arbeidsvoorwaarden haalt (harde handhaving van de regels betekent de facto dat je geen leaseauto maar een projectauto aanbiedt), blijft er nauwelijks een concurrerent pakket over.

Ik denk dat we langzaam maar zeker kunnen concluderen dat de nieuwe AV voor een flink aantal consultants aanleiding zijn om te vertrekken. Een aantal is al weg, en ik weet dat er ook mensen in gesprekken met andere werkgevers zitten. Nu hoeft een stukje verjonging van de organisatie geen ramp te zijn voor het bedrijf, maar hoe ga je een paar honderd "optie 4 stemmers" vervangen, plus het reguliere verloop, plus de groeidoelstelling? In totaal zal de recruitment target 2014 rond of iets boven de 1000 medewerkers liggen. Om 1000 goede mensen te werven moet je wel met een dijk van een aanbod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:15:
Volgens mij willen ze niemand kwijt, want zijn opdracht is ook om te groeien. Als je aan de achterkant mensen zo laat lopen is het dweilen met de kraan open.
Ik hoorde van mijn TL dat CGI tussen de 400 en 500 mensen gaat werven, grotendeels 'ter vervanging' (bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).
Dat is dus een verwacht leegloop verloop van >15% :w

Iedereen die erop vooruit gaat, heeft getekend. :)
Degenen die moeten inleveren, tekenen niet. :*)
Dat is echt niet kostenneutraal. 8)7

En tel daar maar eens de vervangingskosten (mee-makertjuuuuuussss!!!) bij op
+ de aderlating aan kennis/ ervaring/ senioriteit
+ slechte naam bij blijvers/ vertrekkers/ klanten/ niet-nieuwkomers
+ verziekte sfeer = meer ziektedagen.

Wat een sof, deze AV operatie. Tijd voor een nieuwe CGI-Nieuws (please oOo ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Logiecaan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:57:
[...]

Had je al voor optie 1 gekozen, of voel je jezelf nu gedwongen om dat te doen?
Dat had ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:13:
[...]

Ik heb het gevoel dat CGI zich nogal rijk rekent m.b.t. haar positie op de arbeidsmarkt. Als je de leaseauto uit de arbeidsvoorwaarden haalt (harde handhaving van de regels betekent de facto dat je geen leaseauto maar een projectauto aanbiedt), blijft er nauwelijks een concurrerent pakket over.
Nee, het is toch wel iets genuanceerder dan dat hoor. Het klopt natuurlijk dat als je structureel dichtbij je klus woont, je geen auto meer hebt, maar meer dan de helft zal ook in de toekomst zijn auto houden.
Ik denk dat CGI de eerste is, maar zeker niet de laatste.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:16:
[...]

Ik hoorde van mijn TL dat CGI tussen de 400 en 500 mensen gaat werven, grotendeels 'ter vervanging' (bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).
Dat is dus een verwacht leegloop verloop van >15% :w
Volgens mijn compleet ongefundeerde inschatting gaan er ongeveer 500 mensen weg als gevolg van de nieuwe AV en manier waarop dit wordt uitgerold. Tel daarbij een normaal verloop van 10% = 300 per jaar. Als je 400 a 500 mensen werft, dan kies je voor een krimp van 10%. De daad lijkt strijdig met het woord dat CGI wil groeien.
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:21:
[...]

Nee, het is toch wel iets genuanceerder dan dat hoor. Het klopt natuurlijk dat als je structureel dichtbij je klus woont, je geen auto meer hebt, maar meer dan de helft zal ook in de toekomst zijn auto houden.
Ik denk dat CGI de eerste is, maar zeker niet de laatste.
Vroeger had je de auto als zekerheid. In de toekomst wordt het een gunst die afhangt van je woon-werk afstand. In mijn vocabulaire heet dat een "projectauto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:16:
[...]

(bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).
Je omschrijft jezelf als Java goeroe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Iemand die echt op "goeroe" niveau zit, heeft arbeidsvoorwaardelijk niet veel in ons land te zoeken. Het is heel moeilijk om meer dan 60 a 70k bruto per jaar te verdienen in een functie als developer.

Overigens vind ik een gat van "slechts" 500 euro niet erg groot.

Ik heb zelf tot twee keer toe een aanbod gehad. Het eerste lag qua vaste arbeidsvoorwaarden bijna on par met mijn Logica AV en voegde een bonusregeling met een realistische verwachting van 10k per jaar toe. Het tweede aanbod had me gestript van leaseauto en onkostenvergoeding, maar lag primair 50% boven Logica.

[ Voor 48% gewijzigd door t_captain op 06-11-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms moet je eerst krimpen om daarna weer (flink) te groeien. Ik zie dit niet als een slechte ontwikkeling voor CGI. Snap heel goed dat voornamelijk de oudere generaties binnen het bedrijf flink worden geraakt en dat die niet blij zijn. Ik zou het heel lastig vinden om de afweging te moeten maken tussen wel of niet tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:52:
Soms moet je eerst krimpen om daarna weer (flink) te groeien. Ik zie dit niet als een slechte ontwikkeling voor CGI. Snap heel goed dat voornamelijk de oudere generaties binnen het bedrijf flink worden geraakt en dat die niet blij zijn. Ik zou het heel lastig vinden om de afweging te moeten maken tussen wel of niet tekenen.
Ik ben het in zoverre met je eens dat een verjonging van de organisatie gunstig zou zijn voor de business; je sluit dan beter aan bij de (T&M) markt.
Maar waarom zou "eerst krimpen, daarna groeien", dus een bepaalde tijd tussen verloop en vervanging laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:54
Nou Mike Roach, ik heb mijn huurauto van het weekend gewassen, omdat ik hem na 2 maanden toch te vies vond om in gezien te worden.

Hiermee heb ik je stelling ontkracht en gaat er een wereld open mbt het wel/niet aandelen kopen van CGI

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Metaalhoofd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:01:
Nou Mike Roach, ik heb mijn huurauto van het weekend gewassen, omdat ik hem na 2 maanden toch te vies vond om in gezien te worden.

Hiermee heb ik je stelling ontkracht en gaat er een wereld open mbt het wel/niet aandelen kopen van CGI
Auto wassen, dat was toch helemaal niet nodig met de regen van de afgelopen periode?
Even ter geruststelling, mijn priveauto is veel viezer dan mijn leaseauto.

Ik kan me nog herinneren toen ik voor het eerst (jaren geleden, ander bedrijf) een leaseauto kreeg:

Manager: Behandel hem alsof die van jou is.
Ik: Dat wil je helemaal niet.
Manger: Hoe zo.
Ik: grijns

Weten jullie meteen hoe ik in het wel/niet aandelen kopen sta. >:)

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Metaalhoofd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:01:

Ik was mijn lease auto elke week, al sinds dat ik hem heb. Gewoonte overgenomen van eigen auto rijden (ik kan niet tegen vieze ramen).

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
SithWarrior schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:11:
[...]

Ik was mijn lease auto elke week, al sinds dat ik hem heb. Gewoonte overgenomen van eigen auto rijden (ik kan niet tegen vieze ramen).
En terecht. Ik stofzuig hem overigens ook, heb een hekel aan vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik denk dat veel collega's die voorheen niet wilden gaan tekenen voor de nieuwe AV, dat nu opeens zullen gaan doen. Gewoon onder druk van de organisatie. Want dat is wat ze doen, iedereen onder druk zetten om toch die handtekening te zetten. Diep triest vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:59:
[...]

Ik ben het in zoverre met je eens dat een verjonging van de organisatie gunstig zou zijn voor de business; je sluit dan beter aan bij de (T&M) markt.
Verjonging van de populatie goed voor de business? ik neem aan dat je bedoelt qua ancienniteit en niet vwb absolute leeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik quote een paar pagina's geleden:
1832 optie 1 (+2?) = 59.53%
573 optie 3 = 18.21%
700 optie 4 (niet ingezonden) = 22.25%
Je hebt kennelijk een ja/nee ratio van 1832 / 573 = 76% ja / 24% nee. Als ik zie hoe men probeert om het "ja" percentage op te krikken, dan vermoed ik dat alle optie 2 wel in de "ja" zitten geteld. In de praktijk zal het dus geen 76/24% worden maar ergens tussen 70/30 en 75/25.

Nu is men aan het aandringen om de nog niet ingezonden formulieren bij de "ja's" te krijgen. Als het helemaal lukt om alle optie 2 en nog niet ingezonden formulieren bij optie 1 te krijgen, kan het percentage meestemmers 81.5% worden. Daarmee is wellict 1 van de bonus targets gehaald :?

Maar het is geen realistische insteek. Bij optie 4 zitten in ieder geval geen mensen die heel erg enthousiast werden van het aanbod, anders hadden ze inmiddels wel ingestemd. Er zitten waarschijnlijk wel veel mensen bij, die eigenlijk nee willen zeggen maar de confrontatie nog even ontlopen. En mensen die de moeite niet meer willen doen omdat ze actief aan het solliciteren zijn en uitzicht hebben op een aanbod buiten de deur.

Tijd voor wat ongefundeerd rekenwerk :) Stel nou dat er van die groep van 700 mensen, 200 tot de vertrekkers behoren. Dan blijven er nog 500 over die "ja" of "nee" gaan stemmen. Erg enthousiast zijn deze 500 niet, de groep bestaat uit mensen die onverschillig zijn, de confrontatie mijden, en een handvol mensen die principieel weigert om iets te tekenen om hun huidige AV te behouden. Veel succes om meer dan 50% a 60% van zo'n groep om te lullen.

Stel dat je 60% haalt in deze groep. Dan wordt de uiteindelijke verhouding:

* 1832 "heeft al ja gezegd" (includief alle optie 2?)
* 573 "heeft al nee gezegd"
* 300 "gaat ja zeggen"
* 200 "gaat nee zeggen"
* (200 gaan uit dienst)

Verhouding wordt dan 2132 / 773 = 73% / 27%.

Ik beschouw dat eigenlijk al als een erg optimistische inschatting. Je moet immers alle optie 2 en 60% van de uitstellers voor optie 1 winnen.
peter00 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:56:
[...]

Verjonging van de populatie goed voor de business? ik neem aan dat je bedoelt qua ancienniteit en niet vwb absolute leeftijd...
Als je naar je marge kijkt, doet een consultant met 5 jaar ervaring een een loon van nog geen 3k het beter dan een consultant met 20 jaar ervaring en een loon van tenminste 4 a 4.5k. De tarieven in de T&M markt ontlopen elkaar percentueel minder dan de loonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt nu erg naar de percentages gekeken, maar de mensen die op korte termijn gaan vertrekken zullen ook optie 1 kiezen omdat ze dan nog een klein voordeel hebben binnen die periode (je kan bv. nog net even de PPP meepakken). Dus de kans is dat van die optie 1 stemmers een gedeelte toch nog zullen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:16:
Er wordt nu erg naar de percentages gekeken, maar de mensen die op korte termijn gaan vertrekken zullen ook optie 1 kiezen omdat ze dan nog een klein voordeel hebben binnen die periode (je kan bv. nog net even de PPP meepakken). Dus de kans is dat van die optie 1 stemmers een gedeelte toch nog zullen vertrekken.
Vraag ik me af.
Krijgen de mensen die bv nu zo'n beetje opzeggen of opgezegd hebben nog een review? Geen review is geen ppp lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
De vraag is of de uitkering van PPP groot genoeg is om een paar maanden verminderde onkostenvergoeding en extra te betalen pensioenpremie af te dekken. Dat is nog maar de vraag, aangezien de hoogte van de pool van geld nog onbekend is. Theoretisch zou de pool nog € 0,- kunnen worden. Waar dan wel meer dan 100% van wordt uitbetaald natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Er zijn inderdaad optie 1 kiezers (zoals ik) die om precies die reden hebben getekend.

Kijkende naar mijn eigen situatie biedt het mij
  • Onder de streep een paar euro netto
  • Uitkering PPP
  • Een verbeterde onderhandelingspositie voor wat betreft brutosalaris bij potentiële nieuwe werkgever
  • Einde aan het voortdurende gedram vanuit TL/PL en all staff calls
Verder wil dat niet zeggen dat ik enthousiast ben over de AV, laat staan over het proces waarmee ze tot stand zijn gekomen. Helaas kon je dat gevoel bij het aankruisen van de betreffende optie niet aangeven op het formulier. Ik voel mij ondanks mijn keuze voor optie 1 niet verbonden aan de door Ron genoemde enthousiastelingen die 'mee zijn gegaan' in de nieuwe AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoeld Ron nu met oude contract onderhouden, je kan toch sowieso niets eenzijdig aanpassen, zonder instemming cq handtekening
en bij een nieuwe contract is salarisverhoging ook niet vanzelfsprekend

en die laatste mailtje van OR vindt ik respectloos voor de niet tekenaars

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Even heel erg veralgemeniserend en volstrekt ongefundeerd.
1. Mensen die er op vooruit gaan tekenen.
2. Mensen die er op achteruit gaan tekenen niet.
3. Het hele verhaal moet kosten neutraal.

De mensen die er op achteruit gaan moeten dus de vooruitgang van de mensen die er op vooruit gaan ophoesten. Helaas weigeren deze mensen het om dat te doen. Heel asociaal natuurlijk, maar begrijpelijk.
Er is dus niet voldoende budget om de vernieuwde arbeidsvoorwaarden te bekostigen. Hierdoor worden deze niet budgetneutraal en gaat CGI-NL zijn target niet halen.
Er komen bonussen in gevaar.

Snappen jullie nu de ondertoon van paniek in Ron zijn stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:23:
[...]

Vraag ik me af.
Krijgen de mensen die bv nu zo'n beetje opzeggen of opgezegd hebben nog een review? Geen review is geen ppp lijkt me.
Review is toch meestal in februari? Opzeggen in november is vertrekken per 31-1. In dat geval zou je geen review hebben en bijgevolg ook geen PPP over 2013 kunnen krijgen.

A propos: staat er ergens in de regels dat je op een bepaalde peildatum nog in dienst moet zijn om in aanmerking te komen? Of wordt die regel op iets minder transparante manier via de reviewdatum geintroduceerd?
Auctorial schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:28:
[...]

Er zijn inderdaad optie 1 kiezers (zoals ik) die om precies die reden hebben getekend.

Kijkende naar mijn eigen situatie biedt het mij
  • Onder de streep een paar euro netto
  • Uitkering PPP
    • Een verbeterde onderhandelingspositie voor wat betreft brutosalaris bij potentiële nieuwe werkgever
  • Einde aan het voortdurende gedram vanuit TL/PL en all staff calls
[...]
Deze motivatie had ik nog niet eerder gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Hmm net de mail van de OR gelezen. Net alsof ik een bericht van HR lees. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:35:
[...]

Review is toch meestal in februari? Opzeggen in november is vertrekken per 31-1. In dat geval zou je geen review hebben en bijgevolg ook geen PPP over 2013 kunnen krijgen.

A propos: staat er ergens in de regels dat je op een bepaalde peildatum nog in dienst moet zijn om in aanmerking te komen? Of wordt die regel op iets minder transparante manier via de reviewdatum geintroduceerd?
Nee, niet meer. Omdat het jaar loopt van oktober tot oktober, moeten de reviews (normaliter) ook voor oktober gedaan zijn.
Alleen nu is het allemaal wat aan het uitlopen zoals ik nu lees.

Je moet in dienst zijn op het moment dat het PPP uitgekeerd wordt, waarbij het moment van uitkering eigenlijk niet vast staat. Er staat letterlijk "normaliter in december of januari". (ken je die grap van die billability bonus nog :F )
Medione1210 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:42:
Hmm net de mail van de OR gelezen. Net alsof ik een bericht van HR lees. :<
Omdat ze elkaar niet tegenspreken voor de verandering? 8)

[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 06-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ben trouwens ook aan het overwegen om toch maar te gaan tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OR: het gras is niet groener.....
nee op dat soort berichten zit ik te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Hoeft ook niet groener te zijn. Gewoon groen is al goed inplaats van geel/bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:05:
...
Als je naar je marge kijkt, doet een consultant met 5 jaar ervaring een een loon van nog geen 3k het beter dan een consultant met 20 jaar ervaring en een loon van tenminste 4 a 4.5k. De tarieven in de T&M markt ontlopen elkaar percentueel minder dan de loonkosten.
Tja, we zijn overgenomen door een investeringsmaatschappij met strakke financiële ratios, met weinig liefde voor het vak en nog minder voor de mensen die er werken. En zoals gebruikelijk met investeringsmaatschappijen investeert ook deze errug weinig. Met alleen een sigaar (SPP/PPP) uit eigen doos en versobering van mobiliteit nog te gaan ga je deze middengroep met de hoogste marge niet vasthouden. Zelfs voor mijzelf is het perspectief van zzp-schap inmiddels aantrekkelijker geworden dan hier stil te blijven staan in een leeglopende tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat een vreemde uitspraak voor een OR :?
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:43:
[...]

Je moet in dienst zijn op het moment dat het PPP uitgekeerd wordt, waarbij het moment van uitkering eigenlijk niet vast staat. Er staat letterlijk "normaliter in december of januari". (ken je die grap van die billability bonus nog :F )
[...]
Die ken ik nog goed. Heb ik twee keer een leuk bedrag aan overgehouden (500 a 600 bruto per periode van twee maanden). Daarna heeft men geevalueerd en tot de conclusie gekomen dat het uitkeren van leuke bedragen aan consultants geld kost. Einde pilot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:12:
Die ken ik nog goed. Heb ik twee keer een leuk bedrag aan overgehouden (500 a 600 bruto per periode van twee maanden). Daarna heeft men geevalueerd en tot de conclusie gekomen dat het uitkeren van leuke bedragen aan consultants geld kost. Einde pilot O-)
Dat was BB bonus v1. Denk dat gerefereerd werd aan BB bonus v2 die na de pilotfase definitief werd ingevoerd, om vervolgens vlak voor het eind van het jaar weer definitief stopgezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:50:
Ben trouwens ook aan het overwegen om toch maar te gaan tekenen...
Optie 3 toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij. Ingegeven is ook het feit dat ik vrees dat ze degenen die optie 1 getekend hebben (zeker als het percentage laag blijkt te zijn) binnen wat wettelijk mogelijk is, het leven moeilijk gaan maken. Denk bijvoorbeeld ook aan bankwachter. En er moet toch brood op de plank blijven komen...

[ Voor 40% gewijzigd door Perenor op 06-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:17:
Ik denk dat veel collega's die voorheen niet wilden gaan tekenen voor de nieuwe AV, dat nu opeens zullen gaan doen. Gewoon onder druk van de organisatie. Want dat is wat ze doen, iedereen onder druk zetten om toch die handtekening te zetten. Diep triest vind ik het.
Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:38:
[...]
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij. Ingegeven is ook het feit dat ik vrees dat ze degenen die optie 1 getekend hebben (zeker als het percentage laag blijkt te zijn) binnen wat wettelijk mogelijk is, het leven moeilijk gaan maken. Denk bijvoorbeeld ook aan bankwachter. En er moet toch brood op de plank blijven komen...
Ongelofelijk dat ze op deze manier de mensen "breken".
Vraagje: Dus dit is waar de OR voor getekend heeft? Dit betekent: zorg om de medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Overigens is wat mij betreft de strijd omtrent de leaseauto nog niet gestreden. En ben ik bereid om collectief te proberen hier iets aan te doen. Wie nog?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
sattertje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:48:
Ongelofelijk dat ze op deze manier de mensen "breken".
Vraagje: Dus dit is waar de OR voor getekend heeft? Dit betekent: zorg om de medewerkers?
Zo voel ik het persoonlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:38:
[...]
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij.
Het staat een ieder vrij om zelf een afweging en keuze te maken. Ik vind dat optie 1 net zoveel gerespecteerd dient te worden als optie 3.

Ik zou me echter niet gek laten maken door de mogelijke gevolgen van optie 3. CGI snijdt zichzelf enorm in de vingers als ze oude-AV-members "apart" zetten. Mind you: een hoop van deze mensen ziet volgens mij best toekomst in het bedrijf, echter voelt weinig voor de nieuwe AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:54:
Overigens is wat mij betreft de strijd omtrent de leaseauto nog niet gestreden. En ben ik bereid om collectief te proberen hier iets aan te doen. Wie nog?????
ik.

voor mij is de mobiliteitsregeling een breekpunt, net als voor velen bij mij in de buurt.

Het ontbreken van een leaseregeling wordt bij de meeste bedrijven in deze branche gecompenseerd met een hoger salaris. Die auto is een (door het management) onderschatte incentive om je van hot naar her te laten sturen. Projectauto gaat niet gebeuren. Ik heb geen ruimte voor twee auto's voor de deur. Ik wil 1 auto waar ik mn gezin (veilig) in kan vervoeren. Met trekhaak.

Geen goede regeling ==> exit Peter00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
peter00 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:01:
[...]

Hetzelfde voor Sanderke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:01:
[...]

ik.

voor mij is de mobiliteitsregeling een breekpunt, net als voor velen bij mij in de buurt.

Het ontbreken van een leaseregeling wordt bij de meeste bedrijven in deze branche gecompenseerd met een hoger salaris. Die auto is een (door het management) onderschatte incentive om je van hot naar her te laten sturen. Projectauto gaat niet gebeuren. Ik heb geen ruimte voor twee auto's voor de deur. Ik wil 1 auto waar ik mn gezin (veilig) in kan vervoeren. Met trekhaak.

ik mag hopen dat de OR een proefpoces zal aanspannen om te kijken wat er wel en niet mag van de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:54:
Als er een reeele mogelijkheid is, zou ik 'm zeker aangrijpen.
Echter verwacht ik dat niet.

Bij de nieuwe AV heb je nog een keuze om te tekenen of niet.
Bij het mobiliteitsstuk heb je geen keuze. Die wordt gemaakt door CGI, waarbij de OR er wellicht iets van mag zeggen (maar of we daar veel aan hebben.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Als een OR over dit onderwerp er al stevig in gaat zitten, déze OR is het zeker niet :-(
Heb een boze email naar de OR gestuurd m.b.t. de nare bijsmaak die ik kreeg van hun email van gisteren.
Pagina: 1 ... 102 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.