Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Je hebt gelijkpeter00 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:12:
[...]
- 1832 optie 1 (+2?) = 59.53%
- 573 optie 3 = 18.21%
- 700 optie 4 (niet ingezonden) = 22.25%
resistance is futile. You will be assimilated....
Verwijderd
Verwijderd
Geen antwoord is "ja, ik wil". Wat is daarop uw antwoord? Kies 1 voor: "ja", kies 2 voor: "ja", om terug te gaan kies 3 ook voor: "ja".peter00 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:14:
wie nog niet heeft gereageerd: contact je RBV maar....
resistance is futile. You will be assimilated....
Verwijderd
Niet rechtsgeldig, dat gevecht ga ik wel aan:)Sleepkever schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
Niet reageren is automatisch accoord per 29 november en je primaire arbeidsvoorwaarden (inclusief loon) worden bevroren als je niet accoord gaat. Beetje zoals verwacht dus al.
Juridisch kunnen er inderdaad vragen bij geplaatst worden. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
Huidige stand nieuwe AV:
[list]
En toch gaan ze er weer vanuit dat je akkoord gaat als je niet reageert. Is wettelijk niet toegestaan.
Triest dat je op deze manier je mensen moet overtuigen om voor versoberde arbeidsvoorwaarden te kiezen...Sleepkever schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:16:
Niet reageren is automatisch accoord per 29 november en je primaire arbeidsvoorwaarden (inclusief loon) worden bevroren als je niet accoord gaat. Beetje zoals verwacht dus al.
Verwijderd
Heb ik al aan mijn TL en PL laten weten, lijkt me wel afdoende zo. En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet.Eddo-79 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:17:
[...]
Juridisch kunnen er inderdaad vragen bij geplaatst worden. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Dat dan weer wel. Overigens snap ik de aantallen nog niet helemaal. Want als ik de getallen pak die Ron net noemde kom ik op 3146 man. Ik dacht dat we tegen de 3500 zaten Daarnaast had hij het over 573 collega's waarvoor er nog iets niet duidelijk was. Waarom niet gewoon expliciet melden welke aantallen welke optie hebben teruggemeld?Eddo-79 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:17:
[...]
Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Verwijderd
Wat is er vaag aan "We gaan de primaire arbeidsvoorwaarden, inclusief loon, van het oude pakket niet meer onderhouden."Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:23:
Ronnie blijft vaag over salarisverhoging bij optie 3. Kan hij het soms niet hard maken om de optie 3 kiezers niets te geven?
Hij heeft ook nog iets over loonsverhoging genoemd dat dat er ook niet meer in zou zitten volgens mij maar daar weet ik de exacte verwoording zo niet van. Simpeler kan het niet in mijn mening hoor?
Ik denk dat hij hier een slag om de arm wilt houden. De huidige verhoging wordt betaald uit de korting op onkosten en pensioensbijdrage. Mensen die voor optie drie gaan leveren niets in voor die verhoging.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:23:
Ronnie blijft vaag over salarisverhoging bij optie 3. Kan hij het soms niet hard maken om de optie 3 kiezers niets te geven?
Maar als ze je graag willen behouden zullen ze uiteindelijk hoe dan ook met pecunia moeten komen.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Volgens mij kan de pan met frituurvet voor de bitterballen wel vast aan voor de afscheidsreceptie van Ron en Marcel?
Verwijderd
TL + PL <> HRVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:21:
Heb ik al aan mijn TL en PL laten weten, lijkt me wel afdoende zo. En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet.
"En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet." Dat klinkt als een verwijt, maar wat doe je zelf nu helemaal anders door niet te reageren op de aanbieding zoals gevraagd is?
Verwijderd
Alvast vooruitlopend op het vitaliteitsprogramma worden de bitterballen niet gefrituurd, maar met een heteluchtoven op temperatuur gebrachtwaldkorn schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:31:
Bijna 60% optie 1?
Volgens mij kan de pan met frituurvet voor de bitterballen wel vast aan voor de afscheidsreceptie van Ron en Marcel?
Verwijderd
NietsVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:31:
[...]
TL + PL <> HR
"En zo netjes zijn ze bij CGI nou ook weer niet." Dat klinkt als een verwijt, maar wat doe je zelf nu helemaal anders door niet te reageren op de aanbieding zoals gevraagd is?
Verwijderd
Wellicht kan hij het geld van de PPP hiervoor gebruiken?LowLevel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:27:
[...]
Ik denk dat hij hier een slag om de arm wilt houden. De huidige verhoging wordt betaald uit de korting op onkosten en pensioensbijdrage. Mensen die voor optie drie gaan leveren niets in voor die verhoging.
Maar als ze je graag willen behouden zullen ze uiteindelijk hoe dan ook met pecunia moeten komen.

Opvallend dat er nog zoveel mensen niet gereageerd hebben. Meer optie 3 inzendingen lijkt me juist een duidelijk signaal richting de bestuurder en Canada.Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:36:
Het lijkt mij in elk geval verstandig, als je niet van plan bent om akkoord te gaan, om in elk geval wel een optie 3 terug te sturen. Je voorkomt discussies, en ze kunnen je niet de nieuwe AV aansmeren. Ik ben bang dat t merendeel van de groep van 700 toch de strijd niet aan zal gaan en t gewoon gaat slikken.
Zal binnenkort wel een persoonlijke excuusbrief naar Ron op moeten stellen dat ik toch echt zelf eerst helder wilde hebben wat het nou zou betekenen voor mij ipv blind tekenen. Want hij pakte het wel heel zwaar op schijnbaar.... /s
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm ook nog niet opgestuurd heb.DeZaag schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:51:
[...]
Opvallend dat er nog zoveel mensen niet gereageerd hebben. Meer optie 3 inzendingen lijkt me juist een duidelijk signaal richting de bestuurder en Canada.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Optie 3 tochWijnands schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:07:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 'm ook nog niet opgestuurd heb.Glad vergeten!
Hoezo vragen? Je kan als CGI zijne niet éénzijdig akkoord met nieuwe AV als de member geen reactie heeft gestuurd. De member moet expliciet voor tekenen, zo niet dan behoud hij zijn huidige pakket gewoon. Hoe Ron nu ineens dreigt met onwettige maatregelen is niet netjes. Als CGI dat eenzijdig aanpast kan je bij de rechter je gelijk gaan halen. CGI zal dan wel aangeven dat ze meerdere keren je erop gewezen hebben te reageren en niks van je gehoord hebben. De rechter zal erom lachen. Wel een signaal dat zoveel mensen nog niks hebben laten horen. Die nieuwe AV zijn gewoon niet aantrekkelijk.Eddo-79 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:17:
[...]
Juridisch kunnen er inderdaad vragen bij geplaatst worden. Aan de andere kant is het wel zo fatsoenlijk om gewoon netjes aan te geven wat je doet. Lijkt mij niet meer dan normaal.
[ Voor 9% gewijzigd door K.123 op 05-11-2013 18:15 ]
Wat kost meer moeite? Naderhand via juridische weg je gelijk halen of nu een mailtje naar HR sturen met de mededeling dat je niet akkoord gaat met het voorstel? Principes zijn leuk, maar je moet ook een beetje pragmatisch kunnen zijn natuurlijk.K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:14:
[...]
Hoezo vragen? Je kan als CGI zijne niet éénzijdig akkoord met nieuwe AV als de member geen reactie heeft gestuurd. De member moet expliciet voor tekenen, zo niet dan behoud hij zijn huidige pakket gewoon. Hoe Ron nu ineens dreigt met onwettige maatregelen is niet netjes. Als CGI dat eenzijdig aanpast kan je bij de rechter je gelijk gaan halen. CGI zal dan wel aangeven dat ze meerdere keren je erop gewezen hebben te reageren en niks van je gehoord hebben. De rechter zal erom lachen. Wel een signaal dat zoveel mensen nog niks hebben laten horen. Die nieuwe AV zijn gewoon niet aantrekkelijk.
Als je pas een stapje harder gaat lopen voor je goede meemakers als ze aangeven dat ze zich aan het orienteren zijn op de arbeidsmarkt kun je te laat zijn om ze te behouden. Lijkt me niet handig om je goede mensen op die manier weg te jagen terwijl je juist wil groeien.t_captain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:46:
@DeZaag: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. ALs een lucratieve consultant dreigt te vertrekken uit onvrede, dan zal zijn manager wel wat harder willen lopen om een handtekening te scoren voor een leaseauto.
Daarmee verwordt de leaseauto van een vaste arbeidsvoorwaarde tot een die naar believen wordt uitgedeeld; voor de consultant is dat de volgende flexibilisering van zijn arbeidsvoorwaarden.
Ik zou gewoon optie 3 terugsturen als je niet akkoord gaat. De rest regelen komt later wel.K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:14:
[...]
Hoezo vragen? Je kan als CGI zijne niet éénzijdig akkoord met nieuwe AV als de member geen reactie heeft gestuurd. De member moet expliciet voor tekenen, zo niet dan behoud hij zijn huidige pakket gewoon. Hoe Ron nu ineens dreigt met onwettige maatregelen is niet netjes. Als CGI dat eenzijdig aanpast kan je bij de rechter je gelijk gaan halen. CGI zal dan wel aangeven dat ze meerdere keren je erop gewezen hebben te reageren en niks van je gehoord hebben. De rechter zal erom lachen. Wel een signaal dat zoveel mensen nog niks hebben laten horen. Die nieuwe AV zijn gewoon niet aantrekkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door K.123 op 05-11-2013 18:41 ]
Aan de andere kant, principieel deugt er niets van. Het feit dat men dit soort fratsen probeert om de statistieken te polijsten, zegt veel over de kwaliteit van het aanbod en nog meer iver de mentaliteit van de directie.
Ze hebben alle TL's laten bellen. Dus ze moeten een beeld hebben van wie wel en wie niet akkoord gaat. De groep die dus nog niet heeft gereageerd hopen ze zo over de streep te halen. Dus iedereen moet nu even kleur bekennen, beter voor de consultant, beter (of niet) voor het bedrijf.K.123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:57:
Ze weten toch wie nog geen reactie gestuurd heeft, waarom dan niet een belletje van de TL of PL met de vraag om hun keuze door te geven? Tenzij van die 700 een groot deel nog niet weet wat ze gaan kiezen óf besloten hebben weg te gaan. Een optie 4 staat niet op het formulier
Verwijderd
dan is het aandeel dat niet tekent wel erg groot.....
Wat gaat de OR voor die mensen regelen?
Verwijderd
Zoals ik al eerder schreef: er klopt simpelweg iets niet aan die genoemde cijfers.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 19:28 ]
Verwijderd
Eens.ed73 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:43:
Ik kreeg een unheimisch gevoel bij de call van vanmiddag. Als je om valide redenen niet akkoord wil gaan, wordt je als tweederangs behandeld. Gezien de uitlatingen is het dan ook niet meer nodig om wat dan ook voor CGI te doen, want het levert toch niks op.
Ik hoor een zekere mate van paniek in de stem van Ron. Te lage percentages optie 1, te veel non-responders, de tijd om mensen te """"overtuigen"""" wordt krap.
Vreemde opmerking over PPP dat er >100% wordt uitgekeerd, terwijl de omvang van het budget voor PPP nog onbekend is.
Verwijderd
Wil best tekenen als ik 100% van mijn maandsalaris uitbetaald krijg als PPP! Het was zelfs meer dan 100% zei Ron meende ik. Valt me niet tegenVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:49:
[...]
Vreemde opmerking over PPP dat er >100% wordt uitgekeerd, terwijl de omvang van het budget voor PPP nog onbekend is.
Misschien zat je in een andere call, maar in de mijne was de beste man compleet duidelijk: je krijgt geen salarisverhoging bij optie 3.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:23:
edit:typo
[ Voor 3% gewijzigd door Johri op 06-11-2013 07:05 ]
Verwijderd
Ronduit vertellen dat je niets meer krijgt is gevaarlijk. Hij zegt dan eigenlijk dat je geen toekomst bij het bedrijf hebt. En dat is juridisch misschien gevaarlijk, maar je maakt er ook geen vrienden mee. En stiekem hoopt ie dat je dan alsnog gaat tekenen. Maar reken maar van yes dat je geen salarisverhoging meer gaat krijgen. Ook niet als je meer dan genoeg per uur binnenbrengtVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:49:
Dat zei de beste man niet dacht ik. Hij zei volgens mij: " als je niet tekent is een salarisverhoging niet vanzelfsprekend"
Verwijderd
Het was een combinatie van: niks nul nada erbij nooit meer !!!..... behalve dan voor sommigen waarvoor we de deur op een kier moeten houden want er zijn blijkbaar nog mensen die optie 3 kiezen en die CGI eigenlijk misschien toch liever niet kwijt wilt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:49:
Dat zei de beste man niet dacht ik. Hij zei volgens mij: " als je niet tekent is een salarisverhoging niet vanzelfsprekend"
Verwijderd
Ik vond m ook minder zeker klinken. Hij vergiste zich ook bij het voorlezen van zijn verhaaltje. Quote: Oh nee, dat lees ik verkeerd." maar ik dacht dat t aan mij lag. Misschien wilde ik dat wel zo horen ...Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:49:
[...]
Ik hoor een zekere mate van paniek in de stem van Ron. Te lage percentages optie 1, te veel non-responders, de tijd om mensen te """"overtuigen"""" wordt krap.
Je beoordeling is niet meer belangrijk voor salaris verhoging, niet meer belangrijk om PPP te bepalen..
Kan iemand zeggen, waarom ik als mumber nog een review zou moeten krijgen?
Verwijderd
Verwijderd
Om in dialoog te blijven met elkaarbakkerl schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:24:
Kan iemand zeggen, waarom ik als mumber nog een review zou moeten krijgen?
YepMDiamond schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:34:
[...]
ik denk dat er al heel veel mensen hebben gekozen om De CGI familie te verlaten dus is het forum ook niet meer zo interessant voor ze

Pssst.... Eiffeltoren kopen?DeZaag schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:21:
[...]
Een consultant die CGI voldoende winst oplevert, wordt echt z'n leaseauto niet uitgejaagd.
Oh... Die hebben kennelijk voor optie 4 gekozen.Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:22:
[...]
Daarnaast had hij het over 573 collega's waarvoor er nog iets niet duidelijk was.
Daar zou ik maar niet van uit gaan (hoewel de optie 1 kiezers daar natuurlijk wel op hopen). Krijg zelfs dit jaar als optie 3 kiezer salarisverhoging.Logiecaan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:13:
[...]
Maar reken maar van yes dat je geen salarisverhoging meer gaat krijgen. Ook niet als je meer dan genoeg per uur binnenbrengt
Er staat op intranet een samenvatting. Daarin staat dat bij een definitief NEE je primaire arbeidsvoorwaarden bevroren worden en een salarisaanpassing niet voor de hand ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:13:
[...]
Het was een combinatie van: niks nul nada erbij nooit meer !!!..... behalve dan voor sommigen waarvoor we de deur op een kier moeten houden want er zijn blijkbaar nog mensen die optie 3 kiezen en die CGI eigenlijk misschien toch liever niet kwijt wilt.
En ook redelijk duidelijk dat als je vanwege de "dreigende" mobiliteitsaanpassing NEE zegt, dat je dan pech hebt, omdat dat voor alle collega's gaat gelden.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Niet perse. Ik heb 19 ct/km in mijn arbeidsvoorwaarden staan. Sommigen willen de leaseauto niet uit, maar ik wil de lease auto niet in ;-) Dus door niet te tekenen kan ik mijn eigen auto houden.avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:06:
En ook redelijk duidelijk dat als je vanwege de "dreigende" mobiliteitsaanpassing NEE zegt, dat je dan pech hebt, omdat dat voor alle collega's gaat gelden.
Had je al voor optie 1 gekozen, of voel je jezelf nu gedwongen om dat te doen?MDiamond schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:37:
Ik heb de call van gisteren middag niet gehoord maar als ik zo hoor wat er verteld is schrik ik er wel van. Ik heb er voor gekozen om wel te tekenen ( optie 1) maar dat betekend niet dat ik stil blijf zitten.
Ik heb het gevoel dat CGI zich nogal rijk rekent m.b.t. haar positie op de arbeidsmarkt. Als je de leaseauto uit de arbeidsvoorwaarden haalt (harde handhaving van de regels betekent de facto dat je geen leaseauto maar een projectauto aanbiedt), blijft er nauwelijks een concurrerent pakket over.avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:06:
[...]
Ik denk dat we langzaam maar zeker kunnen concluderen dat de nieuwe AV voor een flink aantal consultants aanleiding zijn om te vertrekken. Een aantal is al weg, en ik weet dat er ook mensen in gesprekken met andere werkgevers zitten. Nu hoeft een stukje verjonging van de organisatie geen ramp te zijn voor het bedrijf, maar hoe ga je een paar honderd "optie 4 stemmers" vervangen, plus het reguliere verloop, plus de groeidoelstelling? In totaal zal de recruitment target 2014 rond of iets boven de 1000 medewerkers liggen. Om 1000 goede mensen te werven moet je wel met een dijk van een aanbod komen.
Verwijderd
Ik hoorde van mijn TL dat CGI tussen de 400 en 500 mensen gaat werven, grotendeels 'ter vervanging' (bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:15:
Volgens mij willen ze niemand kwijt, want zijn opdracht is ook om te groeien. Als je aan de achterkant mensen zo laat lopen is het dweilen met de kraan open.
Dat is dus een verwacht leegloop verloop van >15%

Iedereen die erop vooruit gaat, heeft getekend.
Degenen die moeten inleveren, tekenen niet.
Dat is echt niet kostenneutraal.

En tel daar maar eens de vervangingskosten (mee-makertjuuuuuussss!!!) bij op
+ de aderlating aan kennis/ ervaring/ senioriteit
+ slechte naam bij blijvers/ vertrekkers/ klanten/ niet-nieuwkomers
+ verziekte sfeer = meer ziektedagen.
Wat een sof, deze AV operatie. Tijd voor een nieuwe CGI-Nieuws (please

Dat had ik al gedaanLogiecaan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:57:
[...]
Had je al voor optie 1 gekozen, of voel je jezelf nu gedwongen om dat te doen?
Nee, het is toch wel iets genuanceerder dan dat hoor. Het klopt natuurlijk dat als je structureel dichtbij je klus woont, je geen auto meer hebt, maar meer dan de helft zal ook in de toekomst zijn auto houden.t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:13:
[...]
Ik heb het gevoel dat CGI zich nogal rijk rekent m.b.t. haar positie op de arbeidsmarkt. Als je de leaseauto uit de arbeidsvoorwaarden haalt (harde handhaving van de regels betekent de facto dat je geen leaseauto maar een projectauto aanbiedt), blijft er nauwelijks een concurrerent pakket over.
Ik denk dat CGI de eerste is, maar zeker niet de laatste.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Volgens mijn compleet ongefundeerde inschatting gaan er ongeveer 500 mensen weg als gevolg van de nieuwe AV en manier waarop dit wordt uitgerold. Tel daarbij een normaal verloop van 10% = 300 per jaar. Als je 400 a 500 mensen werft, dan kies je voor een krimp van 10%. De daad lijkt strijdig met het woord dat CGI wil groeien.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:16:
[...]
Ik hoorde van mijn TL dat CGI tussen de 400 en 500 mensen gaat werven, grotendeels 'ter vervanging' (bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).
Dat is dus een verwacht leegloop verloop van >15%
Vroeger had je de auto als zekerheid. In de toekomst wordt het een gunst die afhangt van je woon-werk afstand. In mijn vocabulaire heet dat een "projectauto".avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:21:
[...]
Nee, het is toch wel iets genuanceerder dan dat hoor. Het klopt natuurlijk dat als je structureel dichtbij je klus woont, je geen auto meer hebt, maar meer dan de helft zal ook in de toekomst zijn auto houden.
Ik denk dat CGI de eerste is, maar zeker niet de laatste.
Je omschrijft jezelf als Java goeroe?Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:16:
[...]
(bij mij klopt dat als ze tenminste een java goeroe/ architect kunnen vinden met de nieuwe av; elders vang ik 500 bruto meer).
Overigens vind ik een gat van "slechts" 500 euro niet erg groot.
Ik heb zelf tot twee keer toe een aanbod gehad. Het eerste lag qua vaste arbeidsvoorwaarden bijna on par met mijn Logica AV en voegde een bonusregeling met een realistische verwachting van 10k per jaar toe. Het tweede aanbod had me gestript van leaseauto en onkostenvergoeding, maar lag primair 50% boven Logica.
[ Voor 48% gewijzigd door t_captain op 06-11-2013 08:56 ]
Verwijderd
Ik ben het in zoverre met je eens dat een verjonging van de organisatie gunstig zou zijn voor de business; je sluit dan beter aan bij de (T&M) markt.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:52:
Soms moet je eerst krimpen om daarna weer (flink) te groeien. Ik zie dit niet als een slechte ontwikkeling voor CGI. Snap heel goed dat voornamelijk de oudere generaties binnen het bedrijf flink worden geraakt en dat die niet blij zijn. Ik zou het heel lastig vinden om de afweging te moeten maken tussen wel of niet tekenen.
Maar waarom zou "eerst krimpen, daarna groeien", dus een bepaalde tijd tussen verloop en vervanging laten?
Hiermee heb ik je stelling ontkracht en gaat er een wereld open mbt het wel/niet aandelen kopen van CGI
Auto wassen, dat was toch helemaal niet nodig met de regen van de afgelopen periode?Metaalhoofd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:01:
Nou Mike Roach, ik heb mijn huurauto van het weekend gewassen, omdat ik hem na 2 maanden toch te vies vond om in gezien te worden.
Hiermee heb ik je stelling ontkracht en gaat er een wereld open mbt het wel/niet aandelen kopen van CGI
Even ter geruststelling, mijn priveauto is veel viezer dan mijn leaseauto.
Ik kan me nog herinneren toen ik voor het eerst (jaren geleden, ander bedrijf) een leaseauto kreeg:
Manager: Behandel hem alsof die van jou is.
Ik: Dat wil je helemaal niet.
Manger: Hoe zo.
Ik: grijns
Weten jullie meteen hoe ik in het wel/niet aandelen kopen sta.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Ik was mijn lease auto elke week, al sinds dat ik hem heb. Gewoonte overgenomen van eigen auto rijden (ik kan niet tegen vieze ramen).Metaalhoofd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:01:
Nou Mike Roach, ik heb mijn huurauto van het weekend gewassen, omdat ik hem na 2 maanden toch te vies vond om in gezien te worden.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
En terecht. Ik stofzuig hem overigens ook, heb een hekel aan vuil.SithWarrior schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:11:
[...]
Ik was mijn lease auto elke week, al sinds dat ik hem heb. Gewoonte overgenomen van eigen auto rijden (ik kan niet tegen vieze ramen).
Verjonging van de populatie goed voor de business? ik neem aan dat je bedoelt qua ancienniteit en niet vwb absolute leeftijd...t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:59:
[...]
Ik ben het in zoverre met je eens dat een verjonging van de organisatie gunstig zou zijn voor de business; je sluit dan beter aan bij de (T&M) markt.
Je hebt kennelijk een ja/nee ratio van 1832 / 573 = 76% ja / 24% nee. Als ik zie hoe men probeert om het "ja" percentage op te krikken, dan vermoed ik dat alle optie 2 wel in de "ja" zitten geteld. In de praktijk zal het dus geen 76/24% worden maar ergens tussen 70/30 en 75/25.1832 optie 1 (+2?) = 59.53%
573 optie 3 = 18.21%
700 optie 4 (niet ingezonden) = 22.25%
Nu is men aan het aandringen om de nog niet ingezonden formulieren bij de "ja's" te krijgen. Als het helemaal lukt om alle optie 2 en nog niet ingezonden formulieren bij optie 1 te krijgen, kan het percentage meestemmers 81.5% worden. Daarmee is wellict 1 van de bonus targets gehaald
Maar het is geen realistische insteek. Bij optie 4 zitten in ieder geval geen mensen die heel erg enthousiast werden van het aanbod, anders hadden ze inmiddels wel ingestemd. Er zitten waarschijnlijk wel veel mensen bij, die eigenlijk nee willen zeggen maar de confrontatie nog even ontlopen. En mensen die de moeite niet meer willen doen omdat ze actief aan het solliciteren zijn en uitzicht hebben op een aanbod buiten de deur.
Tijd voor wat ongefundeerd rekenwerk
Stel dat je 60% haalt in deze groep. Dan wordt de uiteindelijke verhouding:
* 1832 "heeft al ja gezegd" (includief alle optie 2?)
* 573 "heeft al nee gezegd"
* 300 "gaat ja zeggen"
* 200 "gaat nee zeggen"
* (200 gaan uit dienst)
Verhouding wordt dan 2132 / 773 = 73% / 27%.
Ik beschouw dat eigenlijk al als een erg optimistische inschatting. Je moet immers alle optie 2 en 60% van de uitstellers voor optie 1 winnen.
Als je naar je marge kijkt, doet een consultant met 5 jaar ervaring een een loon van nog geen 3k het beter dan een consultant met 20 jaar ervaring en een loon van tenminste 4 a 4.5k. De tarieven in de T&M markt ontlopen elkaar percentueel minder dan de loonkosten.peter00 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:56:
[...]
Verjonging van de populatie goed voor de business? ik neem aan dat je bedoelt qua ancienniteit en niet vwb absolute leeftijd...
Verwijderd
Vraag ik me af.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:16:
Er wordt nu erg naar de percentages gekeken, maar de mensen die op korte termijn gaan vertrekken zullen ook optie 1 kiezen omdat ze dan nog een klein voordeel hebben binnen die periode (je kan bv. nog net even de PPP meepakken). Dus de kans is dat van die optie 1 stemmers een gedeelte toch nog zullen vertrekken.
Krijgen de mensen die bv nu zo'n beetje opzeggen of opgezegd hebben nog een review? Geen review is geen ppp lijkt me.
De vraag is of de uitkering van PPP groot genoeg is om een paar maanden verminderde onkostenvergoeding en extra te betalen pensioenpremie af te dekken. Dat is nog maar de vraag, aangezien de hoogte van de pool van geld nog onbekend is. Theoretisch zou de pool nog € 0,- kunnen worden. Waar dan wel meer dan 100% van wordt uitbetaald natuurlijk...Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:16:
Er wordt nu erg naar de percentages gekeken, maar de mensen die op korte termijn gaan vertrekken zullen ook optie 1 kiezen omdat ze dan nog een klein voordeel hebben binnen die periode (je kan bv. nog net even de PPP meepakken). Dus de kans is dat van die optie 1 stemmers een gedeelte toch nog zullen vertrekken.
Er zijn inderdaad optie 1 kiezers (zoals ik) die om precies die reden hebben getekend.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:16:
Kijkende naar mijn eigen situatie biedt het mij
- Onder de streep een paar euro netto
- Uitkering PPP
- Een verbeterde onderhandelingspositie voor wat betreft brutosalaris bij potentiële nieuwe werkgever
- Einde aan het voortdurende gedram vanuit TL/PL en all staff calls
Verwijderd
en bij een nieuwe contract is salarisverhoging ook niet vanzelfsprekend
en die laatste mailtje van OR vindt ik respectloos voor de niet tekenaars
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 10:34 ]
1. Mensen die er op vooruit gaan tekenen.
2. Mensen die er op achteruit gaan tekenen niet.
3. Het hele verhaal moet kosten neutraal.
De mensen die er op achteruit gaan moeten dus de vooruitgang van de mensen die er op vooruit gaan ophoesten. Helaas weigeren deze mensen het om dat te doen. Heel asociaal natuurlijk, maar begrijpelijk.
Er is dus niet voldoende budget om de vernieuwde arbeidsvoorwaarden te bekostigen. Hierdoor worden deze niet budgetneutraal en gaat CGI-NL zijn target niet halen.
Er komen bonussen in gevaar.
Snappen jullie nu de ondertoon van paniek in Ron zijn stem?
Review is toch meestal in februari? Opzeggen in november is vertrekken per 31-1. In dat geval zou je geen review hebben en bijgevolg ook geen PPP over 2013 kunnen krijgen.avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:23:
[...]
Vraag ik me af.
Krijgen de mensen die bv nu zo'n beetje opzeggen of opgezegd hebben nog een review? Geen review is geen ppp lijkt me.
A propos: staat er ergens in de regels dat je op een bepaalde peildatum nog in dienst moet zijn om in aanmerking te komen? Of wordt die regel op iets minder transparante manier via de reviewdatum geintroduceerd?
Deze motivatie had ik nog niet eerder gelezenAuctorial schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:28:
[...]
Er zijn inderdaad optie 1 kiezers (zoals ik) die om precies die reden hebben getekend.
Kijkende naar mijn eigen situatie biedt het mij[...]
- Onder de streep een paar euro netto
- Uitkering PPP
• Een verbeterde onderhandelingspositie voor wat betreft brutosalaris bij potentiële nieuwe werkgever- Einde aan het voortdurende gedram vanuit TL/PL en all staff calls
Nee, niet meer. Omdat het jaar loopt van oktober tot oktober, moeten de reviews (normaliter) ook voor oktober gedaan zijn.t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:35:
[...]
Review is toch meestal in februari? Opzeggen in november is vertrekken per 31-1. In dat geval zou je geen review hebben en bijgevolg ook geen PPP over 2013 kunnen krijgen.
A propos: staat er ergens in de regels dat je op een bepaalde peildatum nog in dienst moet zijn om in aanmerking te komen? Of wordt die regel op iets minder transparante manier via de reviewdatum geintroduceerd?
Alleen nu is het allemaal wat aan het uitlopen zoals ik nu lees.
Je moet in dienst zijn op het moment dat het PPP uitgekeerd wordt, waarbij het moment van uitkering eigenlijk niet vast staat. Er staat letterlijk "normaliter in december of januari". (ken je die grap van die billability bonus nog

Omdat ze elkaar niet tegenspreken voor de verandering?Medione1210 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:42:
Hmm net de mail van de OR gelezen. Net alsof ik een bericht van HR lees. :<
[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 06-11-2013 10:44 ]
Verwijderd
Tja, we zijn overgenomen door een investeringsmaatschappij met strakke financiële ratios, met weinig liefde voor het vak en nog minder voor de mensen die er werken. En zoals gebruikelijk met investeringsmaatschappijen investeert ook deze errug weinig. Met alleen een sigaar (SPP/PPP) uit eigen doos en versobering van mobiliteit nog te gaan ga je deze middengroep met de hoogste marge niet vasthouden. Zelfs voor mijzelf is het perspectief van zzp-schap inmiddels aantrekkelijker geworden dan hier stil te blijven staan in een leeglopende tent.t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:05:
...
Als je naar je marge kijkt, doet een consultant met 5 jaar ervaring een een loon van nog geen 3k het beter dan een consultant met 20 jaar ervaring en een loon van tenminste 4 a 4.5k. De tarieven in de T&M markt ontlopen elkaar percentueel minder dan de loonkosten.
Wat een vreemde uitspraak voor een ORVerwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:54:
OR: het gras is niet groener.....
Die ken ik nog goed. Heb ik twee keer een leuk bedrag aan overgehouden (500 a 600 bruto per periode van twee maanden). Daarna heeft men geevalueerd en tot de conclusie gekomen dat het uitkeren van leuke bedragen aan consultants geld kost. Einde pilotavotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:43:
[...]
Je moet in dienst zijn op het moment dat het PPP uitgekeerd wordt, waarbij het moment van uitkering eigenlijk niet vast staat. Er staat letterlijk "normaliter in december of januari". (ken je die grap van die billability bonus nog)
[...]

Verwijderd
Dat was BB bonus v1. Denk dat gerefereerd werd aan BB bonus v2 die na de pilotfase definitief werd ingevoerd, om vervolgens vlak voor het eind van het jaar weer definitief stopgezet te worden.t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:12:
Die ken ik nog goed. Heb ik twee keer een leuk bedrag aan overgehouden (500 a 600 bruto per periode van twee maanden). Daarna heeft men geevalueerd en tot de conclusie gekomen dat het uitkeren van leuke bedragen aan consultants geld kost. Einde pilot
Optie 3 toch wel?Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:50:
Ben trouwens ook aan het overwegen om toch maar te gaan tekenen...
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij. Ingegeven is ook het feit dat ik vrees dat ze degenen die optie 1 getekend hebben (zeker als het percentage laag blijkt te zijn) binnen wat wettelijk mogelijk is, het leven moeilijk gaan maken. Denk bijvoorbeeld ook aan bankwachter. En er moet toch brood op de plank blijven komen...
[ Voor 40% gewijzigd door Perenor op 06-11-2013 11:41 ]
Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:17:
Ik denk dat veel collega's die voorheen niet wilden gaan tekenen voor de nieuwe AV, dat nu opeens zullen gaan doen. Gewoon onder druk van de organisatie. Want dat is wat ze doen, iedereen onder druk zetten om toch die handtekening te zetten. Diep triest vind ik het.
Ongelofelijk dat ze op deze manier de mensen "breken".Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:38:
[...]
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij. Ingegeven is ook het feit dat ik vrees dat ze degenen die optie 1 getekend hebben (zeker als het percentage laag blijkt te zijn) binnen wat wettelijk mogelijk is, het leven moeilijk gaan maken. Denk bijvoorbeeld ook aan bankwachter. En er moet toch brood op de plank blijven komen...
Vraagje: Dus dit is waar de OR voor getekend heeft? Dit betekent: zorg om de medewerkers?
Zo voel ik het persoonlijk ook.sattertje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:48:
Ongelofelijk dat ze op deze manier de mensen "breken".
Vraagje: Dus dit is waar de OR voor getekend heeft? Dit betekent: zorg om de medewerkers?
Verwijderd
Het staat een ieder vrij om zelf een afweging en keuze te maken. Ik vind dat optie 1 net zoveel gerespecteerd dient te worden als optie 3.Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:38:
[...]
Optie 1. Door de All Staff Call van gisteren. En de mail van de OR van vandaag. En dat gaat niet van harte, geloof mij.
Ik zou me echter niet gek laten maken door de mogelijke gevolgen van optie 3. CGI snijdt zichzelf enorm in de vingers als ze oude-AV-members "apart" zetten. Mind you: een hoop van deze mensen ziet volgens mij best toekomst in het bedrijf, echter voelt weinig voor de nieuwe AV.
ik.Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:54:
Overigens is wat mij betreft de strijd omtrent de leaseauto nog niet gestreden. En ben ik bereid om collectief te proberen hier iets aan te doen. Wie nog?????
voor mij is de mobiliteitsregeling een breekpunt, net als voor velen bij mij in de buurt.
Het ontbreken van een leaseregeling wordt bij de meeste bedrijven in deze branche gecompenseerd met een hoger salaris. Die auto is een (door het management) onderschatte incentive om je van hot naar her te laten sturen. Projectauto gaat niet gebeuren. Ik heb geen ruimte voor twee auto's voor de deur. Ik wil 1 auto waar ik mn gezin (veilig) in kan vervoeren. Met trekhaak.
Geen goede regeling ==> exit Peter00
Verwijderd
ik mag hopen dat de OR een proefpoces zal aanspannen om te kijken wat er wel en niet mag van de rechterpeter00 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:01:
[...]
ik.
voor mij is de mobiliteitsregeling een breekpunt, net als voor velen bij mij in de buurt.
Het ontbreken van een leaseregeling wordt bij de meeste bedrijven in deze branche gecompenseerd met een hoger salaris. Die auto is een (door het management) onderschatte incentive om je van hot naar her te laten sturen. Projectauto gaat niet gebeuren. Ik heb geen ruimte voor twee auto's voor de deur. Ik wil 1 auto waar ik mn gezin (veilig) in kan vervoeren. Met trekhaak.
Geen goede regeling ==> exit Peter00
Als er een reeele mogelijkheid is, zou ik 'm zeker aangrijpen.Perenor schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:54:
Overigens is wat mij betreft de strijd omtrent de leaseauto nog niet gestreden. En ben ik bereid om collectief te proberen hier iets aan te doen. Wie nog?????
Echter verwacht ik dat niet.
Bij de nieuwe AV heb je nog een keuze om te tekenen of niet.
Bij het mobiliteitsstuk heb je geen keuze. Die wordt gemaakt door CGI, waarbij de OR er wellicht iets van mag zeggen (maar of we daar veel aan hebben.....)
Heb een boze email naar de OR gestuurd m.b.t. de nare bijsmaak die ik kreeg van hun email van gisteren.
Dit topic is gesloten.