Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:14:
[...]

ik mag hopen dat de OR een proefpoces zal aanspannen om te kijken wat er wel en niet mag van de rechter
Dat zou me zeer verbazen. Is ook niet helemaal hun rol denk ik. Zelfs al spant iemand een proces aan en wint dat dan nog is het maar zeer de vraag of zo'n uitspraak meteen algemeen bindend is voor het hele bedrijf

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:54:
OR: het gras is niet groener.....
nee op dat soort berichten zit ik te wachten
En als ze het gras geen water geven gaat het ook niet groener worden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:34
Wijnands schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:37:
[...]

Dat zou me zeer verbazen. Is ook niet helemaal hun rol denk ik. Zelfs al spant iemand een proces aan en wint dat dan nog is het maar zeer de vraag of zo'n uitspraak meteen algemeen bindend is voor het hele bedrijf
Inderdaad is dat niet de rol van de OR. Maar de OR zou zich wel mogen (en mi moeten) afvragen hoe zij, in het belang van medewerkers en bedrijf, kan voorkomen dat elke individuele medewerker dit bij de rechter moet gaan uitvinden.

Gegeven de eerdere opmerkingen in dit forum en op het interne forum, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het nog niet zo een uitgemaakte zaak is dat de bestuurder de leaseauto mag ontzeggen bij minder dan 16.000 km.
Het is zeker geen uitgemaakte zaak (overigens mi beide kanten op niet).
Maar dat zou een OR dus des te meer reden moeten geven om dit, in het bedrijfsbelang, even goed uit te (laten) zoeken en tot een akkoord met bestuurder te komen die voorkomt dat elke individuele medewerker dit moet gaan uitzoeken.

Ik hoop van harte dat de OR deze, haar zeer passende rol, dan ook gaat oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Wijnands schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:37:
[...]

Bij mijn weten is een dergelijke zaak wel collectief te voeren met een aantal benadeelden, maar heeft de uitspraak slechts betrekking op deze mensen. Wel is het vonnis bruikbaar in vergelijkbare zaken van andere werknemers volgens het "stare decicis" principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hear hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Handiger is het om juist een vakbond dat proces namens haar leden te laten voeren.
Dan geldt het direct voor iedereen, en je staat bij je werkgever niet te kijk als iemand die meteen een rechtszaak tegen zijn baas begint.
Precies de reden waarom wij toendertijd ook de rechtszaak mbt onze pensioencompensatie( afgesproken tijdens de overgang en niet nagekomen door Logica) via de vakbonden hebben laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het standpunt van de OR mbt het bevriezen van de arbeidsvoorwaarden voor de optie 3 stemmers?
Volgens kan dat worden gezien als een collectieve maatregel en heeft de OR daar zeggenschap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:50:
Wat is het standpunt van de OR mbt het bevriezen van de arbeidsvoorwaarden voor de optie 3 stemmers?
Volgens kan dat worden gezien als een collectieve maatregel en heeft de OR daar zeggenschap over.
Rechtsbijstand heeft me verteld dat datgene wat CGI van plan is, wettelijk niet is toegestaan. Dus ik maak me nergens druk over! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb je aan je rechtsbijstand uitgelegd dat er geen sprake is van collectieve loonsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
t_captain schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:54:
Heb je aan je rechtsbijstand uitgelegd dat er geen sprake is van collectieve loonsverhogingen?
Loonsverhogingen zijn altijd al individueel geweest. Alleen is er nu wel een iets andere situatie. Er is namelijk een verhoging aangekondigd op basis van performance rating aan iedereen die akkoord gaat met de nieuwe AV. In dat verband kan aannemelijk worden gemaakt dat het hier om een collectieve verhoging gaat. Of uitsluiten van medewerkers die niet akkoord gaan met de nieuwe AV wettelijk is toegestaan in deze situatie is dan de vraag. Ik ben bang van wel, maar ben geen jurist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je punt is zeker steekhoudend, maar de situatie is wel weer anders dan hij was geweest als er in de oude AV een collectieve loonsverhoging had gestaan. In dat geval had je de "weigeraars" iets afgenomen waar ze reeds recht op hebben.
Dat is echter niet wat CGI lijkt te doen. Wat CGI lijkt te doen is om de "weigeraars" uit te sluiten van een collectieve voorziening die onderdeel uitmaakt van de AV die ze zelf hebben geweigerd.

Het lijkt zo op mijn oog net door de beugel te kunnen, mits je beugel flexibel genoeg is. Maar ik ben ook geen jurist. Zou wel benieuwd zijn naar het oordeel van een rechter over deze materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een jurist of rechter in zijn vriendenkring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
sattertje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:48:
Ongelofelijk dat ze op deze manier de mensen "breken".
Vraagje: Dus dit is waar de OR voor getekend heeft? Dit betekent: zorg om de medewerkers?
Inderdaad schrijnend om te zien dat mensen die weloverwogen voor optie 3 hebben gekozen, met wat dreigende taal eenvoudig richting optie 1 zijn te manoeuvreren.
Het sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging om aan optie 3 vast te houden. Mijn klantevaluaties zijn altijd heel goed geweest. Als CGI mij probeert weg te pesten door bijvoorbeeld geen loonsverhogingen meer te geven, maak ik me geen zorgen over mijn toekomst.
Vreemd om te zien dat sommige anderen het idee hebben dat ze voor hun levensonderhoud van CGI afhankelijk zijn. In werkelijkheid is het natuurlijk andersom: als de members gezamenlijk een vuist zouden maken door aan optie 3 vast te houden, heeft CGI geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Lurker1 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:44:
[...]

Inderdaad schrijnend om te zien dat mensen die weloverwogen voor optie 3 hebben gekozen, met wat dreigende taal eenvoudig richting optie 1 zijn te manoeuvreren.
Het sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging om aan optie 3 vast te houden. Mijn klantevaluaties zijn altijd heel goed geweest. Als CGI mij probeert weg te pesten door bijvoorbeeld geen loonsverhogingen meer te geven, maak ik me geen zorgen over mijn toekomst.
Vreemd om te zien dat sommige anderen het idee hebben dat ze voor hun levensonderhoud van CGI afhankelijk zijn. In werkelijkheid is het natuurlijk andersom: als de members gezamenlijk een vuist zouden maken door aan optie 3 vast te houden, heeft CGI geen poot om op te staan.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:53:
[...]

Rechtsbijstand heeft me verteld dat datgene wat CGI van plan is, wettelijk niet is toegestaan. Dus ik maak me nergens druk over! ;)
Welk deel is volgens je rechtsbijstand wettelijk niet toegestaan en waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wou ik ook net vragen, dit soort uitspraken zijn zonder motivatie niet heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsbijstand gaf aan dat de werkgever geen onderscheid mag maken tussen members die wel of niet akkoord zijn gegaan met de nieuwe set van arbeidsvoorwaarden. Stel dat er een loonsverhoging gegeven wordt op basis van performance review, dan hebben alle members die goed gepresteerd hebben recht op deze verhoging en niet alleen members met nieuwe arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is een interessant gegeven.

Natuurlijk speelt niet alleen performance mee, maar ook "salarispositie". Onder de oude AV zal iemand iets duurder zijn, dat is op zich wel een reden om een fractie minder te verhogen totdat kostenevenwicht is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:26:
Rechtsbijstand gaf aan dat de werkgever geen onderscheid mag maken tussen members die wel of niet akkoord zijn gegaan met de nieuwe set van arbeidsvoorwaarden. Stel dat er een loonsverhoging gegeven wordt op basis van performance review, dan hebben alle members die goed gepresteerd hebben recht op deze verhoging en niet alleen members met nieuwe arbeidsvoorwaarden.
Ik denk dat het in de praktijk lastig wordt om dit te handhaven, dat is altijd al lastig geweest. Want ook bij gelijke performance is het altijd al zo geweest, dat de ene wel een verhoging kreeg en de andere niet. Geheel subjectief.
Dat nu een hele groep vooraf wordt uitgesloten is dan wel wettelijk niet toegestaan, maar ja als hij het niet had gezegd dan hadden ze het in de praktijk nog steeds kunnen doen. Ik denk dat het in dit stadium met name wordt geroepen, om twijfelaars toch over de streep te halen. Echter ook met de nieuwe AV is het nog maar afwachten of je bij gelijke performance er iets bij krijgt.
Als er overigens tijdens een review tegen je wordt gezegd dat je geen verhoging krijgt wegens je oude AV, dan zou je je wel op de wet kunnen beroepen. Maar ja, de vraag is natuurlijk of dat dan zo letterlijk zal worden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:51
En dan krijg je er één Euro bij.
Dan heb je je verhoging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:26:
Dit is altijd al zo geweest.
Voorheen kregen (de meeste) collega's met een eindloon-pensioen regeling er ook nooit wat bij tijdens de rondes.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:32:
Niemand een jurist of rechter in zijn vriendenkring?
Het Juridisch Loket
Gratis.
Deskundig.
Persoonlijk.
Effe langslopen met je papperassen of op afspraak.
Gratis.
Kost je maar 30 minuten van je tijd!

Dankzij hun heb ik 20.000Euro meer overgehouden aan mijn ontslagvergoeding bij CGI! 20.000euro (bruto).
Dat na 15 hondstrouwe dienstjaren...ze proberen je te naaien waar je bij staat.

PS: voor allen...het gras is wel degelijk groener...en wordt langzaam overal sowieso nog groener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:58:
[...]

Tja, we zijn overgenomen door een investeringsmaatschappij met strakke financiële ratios, met weinig liefde voor het vak en nog minder voor de mensen die er werken. En zoals gebruikelijk met investeringsmaatschappijen investeert ook deze errug weinig. Met alleen een sigaar (SPP/PPP) uit eigen doos en versobering van mobiliteit nog te gaan ga je deze middengroep met de hoogste marge niet vasthouden. Zelfs voor mijzelf is het perspectief van zzp-schap inmiddels aantrekkelijker geworden dan hier stil te blijven staan in een leeglopende tent.
grappig. Eindelijk een bedrijf met gezonde financiële richtlijnen en bewezen resultaten en nu hebben ze geen 'liefde voor het vak'... Mag ik even overgeven aub. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:42:
Hmm net de mail van de OR gelezen. Net alsof ik een bericht van HR lees. :<
Hear hear. De OR van dit bedrijf is de naam niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:16:
Wat een sof, deze AV operatie. Tijd voor een nieuwe CGI-Nieuws (please oOo ).[/b]
Mark my words: Over 2 a 3 jaar is CGI niet meer dan een marginale detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:16:
Er wordt nu erg naar de percentages gekeken, maar de mensen die op korte termijn gaan vertrekken zullen ook optie 1 kiezen omdat ze dan nog een klein voordeel hebben binnen die periode (je kan bv. nog net even de PPP meepakken). Dus de kans is dat van die optie 1 stemmers een gedeelte toch nog zullen vertrekken.
Een deel van de mogelijke vertrekkers gaat er bij de nieuwe AV substantieel op achteruit en die zullen echt niet tekenen voor optie 1 omdat de achteruitgang ook met terugwerkende kracht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
avotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:23:
[...]

Vraag ik me af.
Krijgen de mensen die bv nu zo'n beetje opzeggen of opgezegd hebben nog een review? Geen review is geen ppp lijkt me.
Ik heb keurig een "optie 4 exitgesprek" met mijn TL gehad. xPP niet van toepassing want ik was sowieso voor optie 3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/3998/eqyw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

hahahaha! hij is leuk. meesterlijke reclame trouwens. is leuk en het produkt blijft je bij.

voor ons: van een leasebak naar lieslaarzen (voor op de scootah)

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zijn van x5 naar maserati of ferrari, voor MT
het gewone volk rijd geen x5
van golf5 naar lijn5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:34:
[...]

moet zijn van x5 naar maserati of ferrari, voor MT
het gewone volk rijd geen x5
van golf5 naar lijn5
Lol, een X5 met de leasebijdrage van CGI _/-\o_

Even rekenen...dat is dan een eigen bijdrage van 1400 euro ofzo. Met als voordeel dat je eigenlijk geen bijtelling betaalt; na aftrek van je eigen bijdrage blijft er geen belastbaar voordeel over. Elk nadeel heb zo z'n voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:57:
[...]

grappig. Eindelijk een bedrijf met gezonde financiële richtlijnen en bewezen resultaten en nu hebben ze geen 'liefde voor het vak'... Mag ik even overgeven aub. 8)7
Met gezond financieel management is niks mis. Alleen zou dat in mijn droom niet het doel zijn, maar ondersteunend aan het IT bedrijf dat goede producten en diensten wil leveren. De primaire doelstelling om in vijf jaar in omvang te verdubbelen vind ik dan ook een megalomaan idee.

Verder zijn de ervaringscijfers waarop CGI zich baseert zijn afkomstig uit Noord-Amerika in een periode waarin het nog een stuk kleiner was en minder divers. Vermoedelijk moet CGI nog leren dat nog loonkosten in West-Europa hoger liggen, werknemers hier meer belang hechten aan secondaire arbeidsvoorwaarden en dat exponentiële groei niet duurzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:33:
[...]

Met gezond financieel management is niks mis. Alleen zou dat in mijn droom niet het doel zijn, maar ondersteunend aan het IT bedrijf dat goede producten en diensten wil leveren. De primaire doelstelling om in vijf jaar in omvang te verdubbelen vind ik dan ook een megalomaan idee.

Verder zijn de ervaringscijfers waarop CGI zich baseert zijn afkomstig uit Noord-Amerika in een periode waarin het nog een stuk kleiner was en minder divers. Vermoedelijk moet CGI nog leren dat nog loonkosten in West-Europa hoger liggen, werknemers hier meer belang hechten aan secondaire arbeidsvoorwaarden en dat exponentiële groei niet duurzaam is.
yanken denken meestal niet verder dan hun eigen oost en west kust.
Gezien de onrust bij een groot deel van het personeel zal het bedrijf in Nederland eerder halveren dan verdubbelen. Misschien moeten we de verdubbeling wat ruimer zien, misschien is het de doelstelling om Europabreed een verdubbeling te realiseren. Dan maakt het niet zo veel uit dat het verlieslijdende of slechtdraaiende Nederlandse deel wat krimpt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:47:
[...]

yanken denken meestal niet verder dan hun eigen oost en west kust.
Gezien de onrust bij een groot deel van het personeel zal het bedrijf in Nederland eerder halveren dan verdubbelen. Maar de kans is groot dat de verdubbeling in de rest van Europa wel wordt gehaald.
Dit zijn geen Yanks, helaas. Dit zijn Canucks, die interesseren zich nog minder voor hun werknemers en daarnaast nog zijn het nog eens de arrogante Canucks (Franstalige).
Canadezen zijn geen tegenspraak gewend van hun werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:33:
[...]

In vijf jaar verdubbelen, dat betekent jaarlijks 15% groei. Gezien de focus op T&M schaalt de omzet evenredig met uurtarieven en aantal consultants.

Mijn prognose voor de uurtarieven gedurende de komende 5 jaar is dat het prijspijl +0...+10% zal stijgen (gesteund door toenemende loonkosten van interne werknerers en oplopende schaarste aan hoogopgeleide technici, maar gedrukt door toenemende concurrentie van zelfstandigen en kleine detacheerders).

Tel daarbij het feit dat CGI met de nieuwe AV keihard bezig is om de ervaren consultants van zich te vervreemden en voornamelijk de jongere werknemers weet te binden, dat heeft een negatieve invloed op het gemiddelde uurtarief. Al met al zal het voor CGI een hele kluif worden om de uurtarieven gelijk te houden.

Als de groei niet kan komen uit de tarieven, dan moet men tenminste 15% groeien in aantal werknemers. Ik denk dat we in de periode 11-2013 - eind 2014 zo'n 500 mensen (15%) zien vertrekken als gevolg van de nieuwe AV en daarbovenop een regulier verloop van 10%. Dan moet CGI dus in goed een jaar tijd 1350 nieuwe werknemers werven. Lijkt me inderdaad wat ambitieus.
[...] Vermoedelijk moet CGI nog leren dat nog loonkosten in West-Europa hoger liggen, [...]
Loonkosten hier hoger liggen? De totale werkgeverslasten die CGI hier betaalt voor bv een ervaren software engineer op level 2 bedragen hooguit een euro op 70.000 a 75.000. Ik weet niet zoveel van de IT markt in Canada, maar in de grote steden in de VS zou je alleen aan brutoloon al meer moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Average Salaries as of 11/7/2013 in CAD (voor euro's: CAD keer 0,71)

Software Developer $74,322
Confidence Level:High
Intermediate Software Developer $77,736
Senior Software Developer $85,291
Qa Tester $70,238
Software Tester $66,391
Software Technical Support Analyst $47,182
Software Engineer $76,489

Salary as of 11/7/2013 in CAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Salaris <> werkgeverslasten bij een werknemer.

werkgeverslasten is ook al het management erboven - of toch een groot deel daarvan.
kantoorruimte, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
izegrin schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:56:
Average Salaries as of 11/7/2013 in CAD (voor euro's: CAD keer 0,71)
Een senior developer verdient dus pakweg 80k CA$ = 56k Euro (qua koopkracht kun je daar een paar procent bij tellen).
Een level 2 in NL verdient zelden meer dan 50k euro per jaar bruto.

Daar staat tegenover dat de bijkomende kosten voor de werkgever in Canada waarschijnlijk wat lager liggen dan in NL.

Per saldo denk ik dat er niet veel overblijft van de stelling dat de loonkosten hier veel hoger liggen dan in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dit vergelijken met de koopkracht pariteits index (zie wikipedia purchasing power parity) van de OECD. Die is (t.o.v. USA op 100) voor Canada 123 en voor Nederland 119). Simpel gezegd is een Canadees 3 % duurder (123/119) uit voor zijn gezinsuitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking werkgevers- en werknemerslasten modaal inkomen CDN en NL:

directe secundaire benefits: CDN 10 %, NL 21% van brutoloon
sociale verzekeringen en labor related taxes (werkgever én werknemer): CDN 20%, NL 22% van bruto loon
Een modale Nederlander verdient bruto 8 % meer dan een modale Canadees, maar houdt er 57% van over terwijl de Canadees er 70 % van overhoudt.
(bron: US dept of labor/brurau of labor statistics, labor comparisons, country at a glance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een modale Canadees met vergelijkbaar werk uit 2012 voelt zich dus 10 % rijker dan een modale Nederlander ((100/108)*(0,70/,57)*(100/103)= 1,10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze de 13% verschil direct in mijn bruto salaris als verhoging erbij doen dan hebben ze een optie 1 erbij :)
dus niet als extraatje (zoals Marcel alles buiten je salaris noemt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:11:
[...]
...
Per saldo denk ik dat er niet veel overblijft van de stelling dat de loonkosten hier veel hoger liggen dan in Canada.
We hebben in Europa hogere loonkosten door hogere sociale premies en hogere belastingdruk die ervoor zorgt dat de werknemer netto minder overhoudt. Zie
http://epp.eurostat.ec.eu...hp/Wages_and_labour_costs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI schaft gratis koffie af

Voorburg, 5 januari 2017

Na een aangekondigde wijziging in het personeelsbeleid hebben werknemers van ICT-dienstverlener CGI massaal de barricaden beklommen. CGI verzoekt alle employees door het tekenen van een nieuw contract afstand te doen van het recht op door de baas betaalde koffie. Dit is velen van hen in het verkeerde keelgat geschoten.
Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland, heeft betere tijden gekend. In 2013 wist hij een groot deel van zijn personeel ervan te overtuigen dat het met versoberde arbeidsvoorwaarden beter af zou zijn. Het leverde hem de prestigieuze Pinokkio-award op. Nu, bij zijn zoveelste poging de door het Canadese hoofdkantoor van CGI opgelegde winstmarges te realiseren, ligt zijn beleid zwaar onder vuur.
Onze verslaggever zocht hem op in zijn riante villa in Voorburg.

Meneer de Mos, waarom wilt u de verstrekking van gratis koffie vanuit het bedrijf stoppen?
“Het is flexibel en modern: iedereen kan voortaan van huis de koffie meenemen die hij zelf het lekkerst vindt.”

Is dat werkelijk de reden?
“We verwachten uiteraard ook een positief effect van de mooie CGI-thermoskan die iedere nieuwe member voortaan bij indiensttreding krijgt. Het zal onze aantrekkelijkheid als werkgever ongetwijfeld vergroten.”

En verder?
“We hebben vanzelfsprekend ook goed geluisterd naar klachten die we kregen over het systeem van level-afhankelijke koffie.”

Dus er spelen geen financiële motieven een rol?
“Eh… natuurlijk, ook de wens om kosten te besparen is een deel van de rationaal erachter. Ik zal er niet omheen draaien: als commercieel bedrijf kunnen we het ons simpelweg niet veroorloven een deel van de winst in de vorm van koffie te laten wegvloeien.”

In 2013 werd mensen voorgespiegeld dat ze na ondertekening van het nieuwe arbeidsvoorwaardenprotocol een gouden toekomst tegemoet zouden gaan. Vier jaar later klaagt men steen en been over bevroren salarissen, groeiende pensioengaten en vertraagde treinen. Heeft u uw personeel destijds niet te veel beloofd?
“Je zult altijd een kleine groep van klagers houden, maar de meeste van onze members hebben voldoende realiteitsbesef om te snappen dat we ons nog even in de magere jaren bevinden. Omzet en winst staan nog altijd onder druk. Dat betekent dat we ons zowel zakelijk als privé even geen gekke uitspattingen kunnen permitteren. Ikzelf ben ook al vijf weken niet op vakantie geweest. Het zij zo.
Mede door de financiële crisis heeft de ICT-sector lange tijd op zijn gat gelegen, maar ik zie nu echt licht aan het eind van de tunnel. Mogelijk hebben we volgend jaar zelfs al wat ruimte voor loonsverhogingen. En anders misschien het jaar daarop.”

Veel van uw concurrenten doen het al enkele jaren aanzienlijk beter. Ze zien hun personeelsbestand en omzet groeien.
“Het is mij bekend dat enkele schaarse uitzonderingen als Capgemini, Accenture, Atos, Sogeti, Ordina, Cisco, SAP, Unit4, Deloitte, Centric, Chipsoft, Imtech, Unisys, Avanade, Simac, Informatica, Cimsolutions, Truston, Vosko, Altran, IT-Staffing, Qurius, Nspyre, Infor en AFAS betere resultaten behalen. Maar deze bedrijven bedienen zich van oneigenlijke wervingsmethoden. Zij hebben de afgelopen jaren veel van onze toppers weggelokt met boven-marktconforme salarissen. Voor dat soort oneerlijke praktijken heb ik geen goed woord over.”

Uw werknemers hebben sinds 2013 al tal van onprettige maatregelen doorgevoerd zien worden. Zo moeten zij bijdragen aan CGI’s milieudoelstellingen door werkdocumenten op hun privéprinter af te drukken, en hun zakelijke afval thuis in de kliko te gooien. Bent u niet bang dat men het afschaffen van de koffievoorziening een stap te ver vindt gaan?
“De gratis koffie stamt nog uit de tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het daardoor als de gewoonste zaak van de wereld zijn gaan zien. Maar goed beschouwd is het natuurlijk van de zotte om als bedrijf levensmiddelen aan je mensen te verschaffen. We moeten echt af van het idee van de werkgever als charitatieve instelling.”

Kunt u zich dan helemaal niet voorstellen dat mensen zich overvallen voelen door de zoveelste wijziging in de arbeidsvoorwaarden?
“Wat men heel goed moet beseffen, is dat dit niet met een big bang gaat gebeuren. We zullen altijd de weg van de geleidelijkheid kiezen. Bovendien hechten wij eraan om onze medewerkers keuzevrijheid te bieden. Een goed voorbeeld daarvan is de vervanging van onze fraudegevoelige toegangspassen door onderhuidse chips, nu een half jaar geleden. Ook dat hebben we aanvankelijk low-profile ingevoerd. Pas onlangs zijn we begonnen met het stapsgewijs uitrollen van de afluisterfunctionaliteit. En voor members die om wat voor reden dan ook niet gechipt willen worden, hebben we met de enkelband een volwaardig alternatief. Ook in ons koffiebeleid zinnen we op een dergelijke flexibiliteit.”

Wat gebeurt er met mensen die ervoor kiezen hun huidige arbeidsvoorwaarden te behouden?
“Deze mensen zullen gewoon toegang blijven houden tot de huidige koffieautomaten, en wij zullen hun keuze ten volle respecteren. Maar zij dienen zich wel te realiseren dat de automaten niet meer worden onderhouden.”

En de mensen die wel tekenen zullen hun persoonlijke uitgaven dus zien stijgen?
“Ja, maar voor dit soort zakelijke kosten kennen wij al jaren een netto onkostenvergoeding. De koffie moet daar ruimschoots uit kunnen worden betaald.”

Maar ik heb begrepen dat de onkostenvergoeding met onmiddellijke ingang wordt verlaagd van €30,- naar €15,-?
“Dat is correct. De verwachting is dat de koffieprijzen rond 2022 aanmerkelijk zullen dalen. Het is voor iedereen beter als onze nieuwe arbeidsvoorwaarden daar alvast op zijn voorbereid.”

Gerelateerde artikelen:
01 -12-2018: Ron de Mos komt met boek
28 -09-2018: Ron de Mos sluit laatste kantoor CGI
21 -09-2017: CGI heeft meest fitte medewerkers
28 -05-2016: CGI-topman wint jackpot
13 -04-2016: CGI bindt strijd aan tegen ziekteverzuim
06 -09-2015: CGI wint milieuprijs
16 -06-2015: Financiële strop voor CGI-baas
01 -11-2014: CGI breekt wereldrecord
08 -10-2014: RTL sluit inschrijving “Dubbeltje”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en daarna ging hij op een welverdiende vakantie, en besloot niet meer terug te keren, cgi wordt via zijn videoboodschappen bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@CGInieuws wederom erg leuk, dank je
@TheDan is je niet opgevallen dat het alleen maar conference calls zijn tegenwoordig? En one-way dus geeneens zeker of ze wel rechtstreeks zijn of opgenomen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMF
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:33:

CGI schaft gratis koffie af

Voorburg, 5 januari 2017

Uw werknemers hebben sinds 2013 al tal van onprettige maatregelen doorgevoerd zien worden. Zo moeten zij bijdragen aan CGI’s milieudoelstellingen door werkdocumenten op hun privéprinter af te drukken, en hun zakelijke afval thuis in de kliko te gooien. Bent u niet bang dat men het afschaffen van de koffievoorziening een stap te ver vindt gaan?
“De gratis koffie stamt nog uit de tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het daardoor als de gewoonste zaak van de wereld zijn gaan zien. Maar goed beschouwd is het natuurlijk van de zotte om als bedrijf levensmiddelen aan je mensen te verschaffen. We moeten echt af van het idee van de werkgever als charitatieve instelling.”
Ik herinner me een paar maanden geleden, we zijn net naar ons nieuwe kantoor verhuisd...waar zijn de prullenbakken? Antwoord van management "we zijn een paperless office, we hebben geen afval. Als je toch afval hebt dan komt het van huis en dan neem je het ook weer mee naar huis". We hebben ondertussen weer afvalbakken, maar uit zuinigheid een grote kliko per afdeling. Dan wel weer erg goede koffie automaten en goede lease regeling (nog wel).

Enne ik werk niet bij CGI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

d:)b Leuk stukje weer

OT: Ron gaat 2017 echt niet halen bij dit bedrijf hoor. Dat zou een trendbreuk met zijn verleden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:00:
d:)b Leuk stukje weer

OT: Ron gaat 2017 echt niet halen bij dit bedrijf hoor. Dat zou een trendbreuk met zijn verleden zijn.
Op een gegeven moment heeft het met kwaliteit te maken.
Je verwacht een sterke persoonlijkheid... niet iemand die stotterend een papiertje opleest...
franssie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:05:
@CGInieuws wederom erg leuk, dank je +1
@TheDan is je niet opgevallen dat het alleen maar conference calls zijn tegenwoordig? En one-way dus geeneens zeker of ze wel rechtstreeks zijn of opgenomen ;)
Ik neem aan dat als het opgenomen zou zijn, de euh eh eh heh eh heuh kwaliteit wel wat beter had geweest.. :P

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:12:
[...]

Echt geweldig. Wat een talent!
oOo oOo oOo oOo oOo CGI-Nieuws, je bent geweldig. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ze moeten je vragen om de HR en OR communicatie te verzorgen, dat gaat dan met sprongen vooruit (qua inhoud, toonzetting en stijl is achteruitgang trouwens niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Deze week ook mijn optie 3 gesprek gehad. Voelde me van te voren wel wat nerveus voor wat zou komen na alle berichten hier. Maar het was een heel fatsoenlijk gesprek. Ik voelde me geen enkel moment onder druk gezet.

Het ging twee kanten op en het gesprek was voornamelijk een toetsing of ik een aantal zaken wel goed heb begrepen. Helaas was dat toch wel het geval, het voorstel ziet er nog steeds niet geweldig uit wat mij betreft. Ik ga me bezinnen hoe nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaahl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:59:
Deze week ook mijn optie 3 gesprek gehad. Voelde me van te voren wel wat nerveus voor wat zou komen na alle berichten hier. Maar het was een heel fatsoenlijk gesprek. Ik voelde me geen enkel moment onder druk gezet.

Het ging twee kanten op en het gesprek was voornamelijk een toetsing of ik een aantal zaken wel goed heb begrepen. Helaas was dat toch wel het geval, het voorstel ziet er nog steeds niet geweldig uit wat mij betreft. Ik ga me bezinnen hoe nu verder...
je hebt 3 keuzes: weg gaan, blijven en tekenen, blijven en weggepest worden.
weggepest in de zin van geen salarisverhogingen en extra druk bij idleness.

Het valt me op dat de laatste tijd mensen langer op interne projecten worden gehouden.... Moeten de cijfertjes worden opgepoetst?!?!?!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:09:
[...]

Dan moet je zeker goed nadenken en wikken en wegen.
Weggaan doen je namelijk niet zo makkelijk als iedereen hier maar lijkt te roepen.
Het valt me op dat de laatste tijd mensen langer op interne projecten worden gehouden.... Moeten de cijfertjes worden opgepoetst?!?!?!??!
Lol, hoe kan je dat nou negatief uitleggen? Het lijkt mij erg prettig dat als je geen klus hebt, dat je jezelf lekker bezig houden met zo'n project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

vraagje : als je gebankwachterd wordt, en je na zes maanden extern mag / moet solliciteren, geldt dan dat relatiebeding nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:42:
vraagje : als je gebankwachterd wordt, en je na zes maanden extern mag / moet solliciteren, geldt dan dat relatiebeding nog?
Als je in die zes maanden geen zakelijk contact hebt met de partij waar je wilt solliciteren, zou het relatiebeding niet meer moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:52:
[...]

Als je in die zes maanden geen zakelijk contact hebt met de partij waar je wilt solliciteren, zou het relatiebeding niet meer moeten gelden.
Zelfs als je in de 6 maanden contacten hebt gehad .... je wordt gevraagd (eufemisme) weg te gaan, zou van de gekke zijn dat men je aan een relatiebeding kan houden. Denk ook niet dat dat juridisch stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Ik heb afgelopen week de call van onze vriend Ron niet gehoord en het valt mij op dat het weer bijzonder lang duurt voordat de call na te luisteren is. Vinden jullie dit ook niet storend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41187982,noline]avotar schreef op vrijdag 08 november 2013

Lol, hoe kan je dat nou negatief uitleggen? Het lijkt mij erg prettig dat als je geen klus hebt, dat je jezelf lekker bezig houden met zo'n project.
waar je over na moet denken is het waarom.
Is het om mensen bezig te houden of is het om te verdoezelen dat het niet zo goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mensen langer op een intern project houden betekent het verplaatsen van verliezen van de lijn (idleness) naar het project (budget overrun). Ik vermoed een relatie met senior management bonus targets;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Er wordt na 6 maanden niet aan je gevraagd om extern te solliciteren. Kan aan de AS liggen waar je zit, maar een collega zit al 7 maanden idle en hem is dat niet gevraagd.

@relatiebeding, volgens mij mag je 1 jaar lang niet werken voor de klant waar je het afgelopen half jaar bent ingezet.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@relatiebeding: interessant leesvoer: http://www.arbeidsrechter...s-schadeplichtig-geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

7 maanden idle... dat zou wel eens lekker zijn... 7 maanden een beetje zuurstof verbruiken, koffie drinken, trainingen volgen... wow :o

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Donde schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:40:
@relatiebeding, volgens mij mag je 1 jaar lang niet werken voor de klant waar je het afgelopen half jaar bent ingezet.
Je mag inderdaad 1 jaar lang niet werken voor klanten waarvoor je in het laatste half jaar van je dienstverband hebt gewerkt.
Dus: als je tot 1 januari 2014 bent ingezet bij een klant en je gaat direct daarna uit dienst, dan mag je pas op 1 januari 2015 bij die klant in dienst (je moet een volledig jaar wachten).
Maar als je vanaf 1 januari 2014 op de bank komt, of voor een andere klant aan de slag gaat, en je gaat pas op 1 juli 2014 uit dienst, dan mag je direct op 1 juli 2014 bij de klant beginnen (je hoeft geen jaar te wachten, omdat je het laatste half jaar niet voor die betreffende klant hebt gewerkt).

Als je bij je huidige klant in dienst wilt, kun je dus het beste even een half jaartje voor een andere klant gaan werken voordat je ontslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En ik kan je uit eigen (en nog steeds voortslepende) ervaring zeggen, ze houden je er echt aan.

Het geluk dat je moet hebben is dat de klant waar je naar overstapt je echt wil hebben en bereid is om hiervoor te betalen.

Meerdere details zijn via DM verkrijgbaar.... die zet ik (voorlopig nog) niet openbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:24:
[...]

waar je over na moet denken is het waarom.
Is het om mensen bezig te houden of is het om te verdoezelen dat het niet zo goed gaat
Beide redenen zijn eigenlijk ook positief richting de medewerkers uit te leggen:
- Bezigheidstherapie... heel goed.... ik doe liever wat ervaring op (ook al is dan op het droge), dan dat ik nog maar een CBTje doe of hoe dat tegenwoordig ook geregeld mogen zijn
- Verdoezelen is goed.. laat ze het maar doen, des te beter lijken de resultaten en des te meer budgetten etc komen er beschikbaar die aan ons besteed zouden kunnen worden. 8)

(geen uitspraak over de ethische kant, maar die boeit me ook niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
avotar schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:37:
En ik kan je uit eigen (en nog steeds voortslepende) ervaring zeggen, ze houden je er echt aan.
Het geluk dat je moet hebben is dat de klant waar je naar overstapt je echt wil hebben en bereid is om hiervoor te betalen.
En zelfs als je dat gelukt hebt, is CGI niet eens bereid met de klant over een eventuele overstap te praten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Motrax schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:03:
7 maanden idle... dat zou wel eens lekker zijn... 7 maanden een beetje zuurstof verbruiken, koffie drinken, trainingen volgen... wow :o
Na 2 weken heb je er alweer genoeg van. Alles daarna is al een hell....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
SithWarrior schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:04:
[...]
Na 2 weken heb je er alweer genoeg van. Alles daarna is al een hell....
Klopt, ik heb gelukkig nooit lang idle gezeten, maar voelde me altijd erg nutteloos. Maar het is inderdaad wel een ideale gelegenheid om wat kennis bij te spijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:40:
[...]

Beide redenen zijn eigenlijk ook positief richting de medewerkers uit te leggen:
- Bezigheidstherapie... heel goed.... ik doe liever wat ervaring op (ook al is dan op het droge), dan dat ik nog maar een CBTje doe of hoe dat tegenwoordig ook geregeld mogen zijn
- Verdoezelen is goed.. laat ze het maar doen, des te beter lijken de resultaten en des te meer budgetten etc komen er beschikbaar die aan ons besteed zouden kunnen worden. 8)

(geen uitspraak over de ethische kant, maar die boeit me ook niet zo)
het vervelende van verdoezelen is dat het probleem er nog wel is alleen niet zichtbaar.
Wie wordt er op lange termijn de dupe van het probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:45:
[...]

En zelfs als je dat gelukt hebt, is CGI niet eens bereid met de klant over een eventuele overstap te praten. :-(
Dat meen je niet.

Ik heb gelukkig accountmanagement dat inzag dat het niet praten van het practice deel van CGI met de klant zou betekenen dat er toch wel wat extra deelnemers voor die mooie interne projecten van Superlul zouden komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:09:
[...]

Keuze 4 = tekenen en de 'korte termijn' voordelen mee pakken, tegelijk gericht iets nieuws gaan zoeken, zonder weggepest te worden en uiteindelijk toch weg gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
graat schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:50:
[...]

Keuze 4 = tekenen en de 'korte termijn' voordelen mee pakken, tegelijk gericht iets nieuws gaan zoeken, zonder weggepest te worden en uiteindelijk toch weg gaan...
Waar komt dat "wegpesten" toch vandaan?
Hoe zien jullie dat voor je om zo'n 20-25% weg te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Ja hoor, dat menen we wel. CGI zegt overal gewoon NJET.

Ook niet zo gek als je de krimpgetallen in LARA ziet. Als overstappen zou worden toegestaan zouden we helemaal leeglopen. groei? _O- eerst weer aanvullen ben ik bang.

Ik zou me als schoolverlater nog wel twee drie vier keer achter de oren krabben, voor ik onder de huidige condities in de warmvleesverhuur zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 12:16
Man, man, man! Wat een ellende. Ook ik was ooit Logicaan (ik weiger member te zeggen)
Halverwege 2012 was ik mijn vertrek aan het plannen. Ik kreeg een andere manager en alle loopbaan afspraken waren daarmee geschrapt, ik zou daarnaast als BI Consultant gereskilled worden naar Java ontwikkelaar bij idleness van meer dan 2 weken.
Ik ben zelf in contact gekomen met een enorm leuk bedrijf wat ook mijn amortisatieregeling (9000,- bruto) zonder te mopperen heeft betaald. Met de geestige opmerking erbij: "Als dat het bedrag is om je uit z'n hoop ellende te trekken, dan doen we dat graag!"
Ik werk nu bij een bedrijf waar ze mij vragen hoe het met mij gaat, mijn salaris is marktconform en heb een leuke werksfeer.

Ik wil alle CGI'ers een hart onder de riem steken, als ik alle berichten zo hoor dan is het enorm verslechterd sinds ik weg ben gegaan. Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen, het gras is absoluut groener aan de andere kant!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sattertje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://transparent-aluminium.net/wp-content/uploads/2013/06/tin_foil_hat.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
peter00 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:54:
[...]

Ja hoor, dat menen we wel. CGI zegt overal gewoon NJET.

Ook niet zo gek als je de krimpgetallen in LARA ziet. Als overstappen zou worden toegestaan zouden we helemaal leeglopen. groei? _O- eerst weer aanvullen ben ik bang.
Kan ik die getallen ook zien als simpele meemaker? If so, hoe en waar kan ik dat vinden in LARA? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:53:
[...]

Als je de call van Ron terug luistert dan snap je het misschien wat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
In mijn aanbod staat een bedrag vermeld bij het afkopen van vakantiedagen. Echter werk ik nog net geen jaar binnen dit bedrijf en zijn alle vakantiedagen die ik tot nu toe gekregen heb, de 20 wettelijke vakantiedagen (+2 logica dagen). Hiermee zou er in mijn mening helemaal geen vakantiedagen af te kopen zijn?
We weten immers allemaal goed dat alleen bovenwettelijke vakantiedagen afgekocht kunnen worden of niet? Nope, antwoord van HR:
Het afkopen van vakantiedagen is onderdeel van het voorstel tot wijziging van arbeidsvoorwaarden dat wij je doen. We kunnen niet 1 onderdeel laten vallen, het is een totaalpakket.
Iemand nog adviezen voor goeie rechtsbijstand? Ik ga het nodig hebben schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Sleepkever schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:55:
Iemand nog adviezen voor goeie rechtsbijstand? Ik ga het nodig hebben schijnbaar.
Die heb jij nog niet? :?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:48:
[...]

Als je de call van Ron terug luistert dan snap je het misschien wat beter
Dat zijn puur "dreigementen" om zijn target te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik had niet verwacht het na een jaar werken al nodig te hebben. Vorig jaar pas afgestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:14:
[...]

Dat zijn puur "dreigementen" om zijn target te halen.
Iemand die dreigt verliest grond, al helemaal als je gaat dreigen met zaken die je niet waar kan maken omdat ze onwettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
http://www.intermediair.nl/weekblad/20131107/#3

Zie 2de artikel op deze pagina met 10 punten waarom je heen salaris of AV moet inleveren!

[ Voor 49% gewijzigd door chinook op 10-11-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de OR stond erbij en keek er naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we niet halve boekwerken gaan quoten om er vervolgens een smilie onder te zetten? :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:55:
En de OR stond erbij en keek er naar....
En wij ook vanaf de zijkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:23:
[...]

En wij ook vanaf de zijkant :+
helaas waar, meer rest me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:17:
[mbr]Zullen we niet halve boekwerken gaan quoten om er vervolgens een smilie onder te zetten? :)[/mbr]
Wat moet ik er dan onder zetten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets van zinnig commentaar? Dit forum kent ook gewoon regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Deze week met Ron gemaild en daarin werd het me toch wel heel duidelijk. Hij hoopte van harte dat ik nog voor optie 1 zou gaan, omdat hij toch graag met alle members verder wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:14:
[...]
Wat moet ik er dan onder zetten? 8)7
Wat je eronder zet is jouw keuze, maar als je in de quote de tekst vervangt door <> snappen mensen ook wat je wilde quoten, en anders klikken ze op de link die je quotte en zien ze de originele post.
[/tip]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Sanderke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:44:
Deze week met Ron gemaild en daarin werd het me toch wel heel duidelijk. Hij hoopte van harte dat ik nog voor optie 1 zou gaan, omdat hij toch graag met alle members verder wil...
Dus met optie-3-members wil hij niet door? Waarom hebben ze bij optie 3 op het formulier dan niet gezet "Ik wil niet meer door bij CGI"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanderke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:44:
Wat werd je precies heel duidelijk? wat heb je aan hem gevraagd of kenbaar gemaakt en wat was zijn reactie buiten dat hij met alle members verder wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:17:
[...]
Wat werd je precies heel duidelijk? wat heb je aan hem gevraagd of kenbaar gemaakt en wat was zijn reactie buiten dat hij met alle members verder wil?
Mijn vraag ging over optie 3 en salarisverhoging. Maar dat heeft hij in de call van dinsdag wel duidelijk gemaakt. De laatste zin in de email gaf voor mij duidelijk aan dat optie 3 geen optie is waarbij Ron met je verder wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet akkoord gaat met de nieuwe arbeidsvoorwaaden ben je dus een tweederangs medewerker en kan je beter de tent verlaten als ik je goed begrijp?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:22:
Als je niet akkoord gaat met de nieuwe arbeidsvoorwaaden ben je dus een tweederangs medewerker en kan je beter de tent verlaten als ik je goed begrijp?
Dat is ook hoe ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

An Sich is dat wel interessante munitie om bij de rechter met een advocaat iig je relatiebeding onderuit te halen, ook maar eens een mailtje sturen want dit is leuk.
tip: raak die mail niet kwijt!

Pagina: 1 ... 103 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.