Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:22:
Als je niet akkoord gaat met de nieuwe arbeidsvoorwaaden ben je dus een tweederangs medewerker en kan je beter de tent verlaten als ik je goed begrijp?
Ach, ik voelde me al jaren geen eersterangs medewerker meer. Het zal dus weinig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* nogmaals trollen levert een GoT-vakantie op

edit: bij deze dus

[ Voor 100% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanderke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:44:
Deze week met Ron gemaild en daarin werd het me toch wel heel duidelijk. Hij hoopte van harte dat ik nog voor optie 1 zou gaan, omdat hij toch graag met alle members verder wil...
WTF ?! Dat was zijn tekst? Dreigementen en chantage van het laagste soort.

Wel ironisch dat deze reactie er nog net voor de clone-ban uitgeperst is. Je kunt onder voorwaarden een unban aanvragen voor het eerste account. Zie de eerder ontvangen mail.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
*excessief quoten*

[ Voor 99% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Sanderke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:44:
Deze week met Ron gemaild en daarin werd het me toch wel heel duidelijk. Hij hoopte van harte dat ik nog voor optie 1 zou gaan, omdat hij toch graag met alle members verder wil...
En heb je nog inhoudelijk antwoord gekregen? Ik namelijk niet. Alleen het standaard verkoop praatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
bakkerl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:53:
En heb je nog inhoudelijk antwoord gekregen? Ik namelijk niet. Alleen het standaard verkoop praatje.
Zou je die per DM willen versturen? Ik ben erg benieuwd als optie 3 tekenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 18:11
bakkerl schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:53:
[...]

Zijn antwoord was dat mijn vraag over salaris 's avonds beantwoord zou worden in de call en dat was ook zo. Dus de vraag is prima afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Sanderke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:20:
[...]

Mijn vraag ging over optie 3 en salarisverhoging. Maar dat heeft hij in de call van dinsdag wel duidelijk gemaakt. De laatste zin in de email gaf voor mij duidelijk aan dat optie 3 geen optie is waarbij Ron met je verder wil...
Hij kan zich beter gaan afvragen of wij wel met hem verder willen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Sleepkever schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:55:
[...]

We weten immers allemaal goed dat alleen bovenwettelijke vakantiedagen afgekocht kunnen worden of niet? Nope, antwoord van HR:

[...]

Iemand nog adviezen voor goeie rechtsbijstand? Ik ga het nodig hebben schijnbaar.
Eh je kan toch gewoon HR mailen met de mededeling dat je verwacht dat ze zich aan de nederlandse wet houden en dat jij graag wilt dat jou aanbod gecorrigeerd word zodat deze aan de wet voldoet.
En anders optie 2, mijn aanbod bevat fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ja, dat heb ik ook al 's mensen voorgehouden

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Lurker1 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:19:
[...]

Klopt, ik heb gelukkig nooit lang idle gezeten, maar voelde me altijd erg nutteloos. Maar het is inderdaad wel een ideale gelegenheid om wat kennis bij te spijkeren.
Ik heb in de goede oude tijd een complete verbouwing gedaan in idle time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Was er niet een OR-kandidaat die zich sterk maakte voor gelijke behandeling M/V en GLBT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:22:
Als je niet akkoord gaat met de nieuwe arbeidsvoorwaaden ben je dus een tweederangs medewerker en kan je beter de tent verlaten als ik je goed begrijp?
Men kan sowieso beter de tent verlaten. Dit gekloot over AV en lease gaat nog wel even duren, met vervelende gevolgen voor sommige betrokkenen. Dit terwijl "buiten" de markt merkbaar aantrekt. Vlucht, nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

snelkeuze0017 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:04:
Zou je die per DM willen versturen? Ik ben erg benieuwd als optie 3 tekenaar.
Mail doorsturen is niet geheel netjes..

Maar de stekking is ongeveer dat een hoog mogelijk acceptatie van de (uitgebalanceerde) arbeidsvoorwaarden essentieel is voor integratie met CGI, je niet zo naar je persoonlijke situatie moet kijken, maar naar de kansen die CGI gaat bieden. En zonder CGI zouden we er als LCMG er waarschijnlijk niet meer zijn (..blablablabla).

Woei.. een heel lap tekst in 3 regels samengevat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:46

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:58:
[...]

Mail doorsturen is niet geheel netjes..

Maar de stekking is ongeveer dat een hoog mogelijk acceptatie van de (uitgebalanceerde) arbeidsvoorwaarden essentieel is voor integratie met CGI, je niet zo naar je persoonlijke situatie moet kijken, maar naar de kansen die CGI gaat bieden. En zonder CGI zouden we er als LCMG er waarschijnlijk niet meer zijn (..blablablabla).

Woei.. een heel lap tekst in 3 regels samengevat...
Dat verschilt dan niet van alle verdere argumenten die je sowieso als optie 3 instuurder.... of als ontslagnemer... voorgeschoteld krijgt.

En heel eerlijk, als het mogelijk is over je boosheid heen te stappen, en je gebruikt hier en daar het zoutvaatje.... is het allemaal zo gek nog niet.

Maar goed, eigenlijk is het probleem ook tweeledig... CGI doet je een aanbod wat in een aantal opzichten minder is dan wat je had... en het vertrouwen dat je in de organisatie hebt, is de laatste jaren door Logica(CMG) heel ver (in some cases unrepairable) aangetast...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rudolphus schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:20:
[...]
Was er niet een OR-kandidaat die zich sterk maakte voor gelijke behandeling M/V en GLBT?
Wat een vreselijke site om naar te linken dat intermediar! Dat er in ons bedrijf sprake is van ongelijke behandeling her en der wil ik best geloven maar is dat op basis van M/V en GLBT? Als je daar een concreet geval van weet kun je die ook wel naar Ron mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
bakkerl schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:58:
Maar de stekking is ongeveer dat een hoog mogelijk acceptatie van de (uitgebalanceerde) arbeidsvoorwaarden essentieel is voor integratie met CGI, je niet zo naar je persoonlijke situatie moet kijken, maar naar de kansen die CGI gaat bieden.
Mooie samenvatting. Dank je wel. Het bevestigt mijn optie 3 keus: mijn loyaliteit naar mijn wg loopt o.h.a. parallel aan de loyaliteit naar mijn gezin. En das ook logisch. Dat mes snijdt aan 2 kanten.
Nu vraagt mijn wg om onze relatie te herzien. Dat kan, vind ik ook geen probleem. Het betekent wel dat de loyaliteitsvraag nu een ander kantelpunt gaat krijgen. En dat moet dus gewaardeerd gaan worden. Ook geen probleem: optie 3 vangt dat mooi af.

Wat me wel stoort is de houding dat ik niet naar de consequenties voor mijn persoonlijke situtatie moet kijken maar naar de kansen die CGI gaat bieden. CGI (of misschien Ron zelf) gaat hiermee op de stoel zitten van de loyaliteitsrechter. En die stoel is al bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:14:
[...]
Wat een vreselijke site om naar te linken dat intermediar! Dat er in ons bedrijf sprake is van ongelijke behandeling her en der wil ik best geloven maar is dat op basis van M/V en GLBT? Als je daar een concreet geval van weet kun je die ook wel naar Ron mailen.
Ik denk (hoop) dat de link bedoeld was naar het artikel eronder, de 10 redenen om niet akkoord te gaan met een lager loon, snapte 'm eerst zelf ook niet in dit topic.
Edit: maar dat zag ik dus fout, al blijft het artikel daaronder interessanter in het kader van dit topic.
link was dus wel bedoeld voor het tweede artikel om niet in loon (of AV) achteruit te willen gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 09-11-2013 23:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
franssie schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:36:
[...]

Ik denk (hoop) dat de link bedoeld was naar het artikel eronder, de 10 redenen om niet akkoord te gaan met een lager loon, snapte 'm eerst zelf ook niet in dit topic.
Edit: maar dat zag ik dus fout, al blijft het artikel daaronder interessanter in het kader van dit topic.
Zo ook dit artikel:
http://mobiel.nuzakelijk....rs-bereid-loonoffer-.html

wanneer werknemers wordt voorgelegd of zij netto salaris willen inleveren in ruil voor betere secundaire arbeidsvoorwaarden

Vooral een inhoudelijk interessantere baan is een gewild doel. Meer dan 41 procent van de werknemers zou daarvoor zelfs 4,1 procent van hun netto salaris inleveren. En 38 procent van de ondervraagden zei genoegen te nemen met minder loon in ruil voor een pensioen dat later 10 procent hoger ligt.

Ook extra verlofdagen en een grotere, betere leaseauto zijn volgens het onderzoek in trek bij werknemers. Ruim een kwart wil toeleggen voor vijf extra vakantiedagen en 16,5 procent zou dat doen voor een mooiere leaseauto

Dan heeft CGI toch eigenlijk aparte werknemers;
Veel van hen leveren op den duur (na 1/2 jaar) loon in en krijgen slechtere arbeidsvoorwaarden daarvoor in de plaats.o.a.juist minder vrije dagen, kleinere of geen leaseauto......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geeft cgi een hoop bange werknemers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee van of de OR al mee ingestemd is:

Dit is de vraag geweest naar de hr tranformation:
"Mijn vraag is of dit nieuwe performance management proces onderdeel is van de arbeidsvoorwaarden transitie of dat dit hier los van staat."

Reactie:
De invoering gaat gelijk met de nieuwe arbeidsvoorwaarden. CGI heeft ook instemming van de OR om het in te voeren. Het zal dus op iedereen van toepassing zijn (ook als je niet tekent). CGI hoeft geen akkoord van de members om het in te voeren.

Voor de duidelijkheid, dit gaat dus over het performance review proces wat gaat wijzigen. Waarin je dus geen mogelijkheid meer hebt om je review af te keuren en bij onenigheid je manager beslist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Ron spring roept, vraagt de OR hoe hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nieuwe review proces is inderdaad goed gekeurd. Nieuwe promotie beleid was niet echt af en is terug getrokken. Die komt wel binnenkort bij de OR op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Met optie 3 ga ik er vanuit dat de oude regeling blijft omtrend de kilometervergoeding. Ook al wordt er nu hard geroepen dat deze voor iedereen gaat gelden. Niet meer onderhouden is niet meer onderhouden. Niet eenzijdig alleen wijzigen als het in voordeel van de bestuurder is.

Gister een overzicht gemaakt met de zakelijke kilometers van de afgelopen 4 jaar. Verschil met huidige regeling en voorgestelde regeling. In die 4 jaar zou er bijne 3500 euro niet vergoed worden. En met een prognose voor 2014 dat er een ruime 1300 euro aan zakelijke reiskosten niet vergoed gaan worden.

Mocht het doorgaan wordt het dus of een gang naar de rechter of de klant melden dat ik nog maar 10 werken dagen kan komen werken (en thuis werken doen we dan ook niet meer aan, wie gaat die stroomkosten en internet connectie kosten vergoeden.. die zijn prive, niet voor zakelijk gebruik, tenzij vergoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je least een Clio of Polo die je alleen zakelijk rijdt, dat zal dan ook het antwoord op je rechtsgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

pagani schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:36:
Of je least een Clio of Polo die je alleen zakelijk rijdt, dat zal dan ook het antwoord op je rechtsgang zijn.
Leasen gaat sowieso dan hogere kosten met zich mee brengen. En wordt er ook geen rekening gehouden met de reden waarom ik bewust een eigen rijder ben. Dus dat zal naar verwachting niet zomaar het antwoord zijn op de rechtsgang.

[ Voor 7% gewijzigd door bakkerl op 09-11-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kan leasen voor zakelijk verkeer van een Clio of Polo (ruim onder de leasenorm qua kosten) kosten met zich meebrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

pagani schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:34:
Hoe kan leasen voor zakelijk verkeer van een Clio of Polo (ruim onder de leasenorm qua kosten) kosten met zich meebrengen?
Omdat parttime. Dus van die leasenorm blijft er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
Wijnands schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:14:
[...]

}:O

Het ging me niet om het eerste maar het 2de artikel, directe link was niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:34:
Groot gezin dat er niet inpast, zodat je prive een grote auto moet aanschaffen met alle bijhorende kosten? Genoeg voorbeelden op te noemen waarom een Clio of Polo niet voldoet die uiteraard voor ieder persoonlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zelf heb ik een schoenlepel nodig om in dat soort auto's te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Rudolphus schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:22:
[...]
Men kan sowieso beter de tent verlaten. Dit gekloot over AV en lease gaat nog wel even duren, met vervelende gevolgen voor sommige betrokkenen. Dit terwijl "buiten" de markt merkbaar aantrekt. Vlucht, nu het nog kan.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Met name voor de mensen die buiten de Randstad wonen is dat een stuk lastiger, omdat de markt kleiner is. Ik heb het geprobeerd. Bij drie bedrijven tot nog toe. Met tot nog toe ook nog geen positief eindresultaat. En het is niet zo dat mijn CV niet goed is. Maar men is toch voorzichtig om mensen nu, tegen het eind van het jaar, aan te nemen (de alombekende eindejaarsdip). Ik heb vrijdag nog een vierde gesprek met een ex-AD gehad. Maar daar vond ik zelf de match op wat ze zochten niet goed passen. En laat nou die uitgesproken hebben dat hij van mening was dat ik een erg "dik" CV heb. En dat hij me graag binnen gehad had. Van mijn eigen kunnen ben ik zelf ook overtuigd. Bij alle drie bedrijven was ik voorbij de tweede en eentje de derde ronde. Twee daarvan willen mij in januari nog eens contacteren. Dus ik geef de hoop nog niet op. Maar zo makkelijk als het voorgespiegeld wordt, is het nog steeds niet. In Brabant, Groningen, Limburg en Gelderland is de markt nog steeds moeilijk. En er zijn helaas niet zo veel middelgrote partijen, als in de Randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Perenor schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:03:
In Brabant, Groningen, Limburg en Gelderland is de markt nog steeds moeilijk. En er zijn helaas niet zo veel middelgrote partijen, als in de Randstad.
Als je kiest voor optie 3 kun je toch rustig de tijd nemen om de ideale baan te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
bakkerl schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:51:
Mocht het doorgaan wordt het dus of een gang naar de rechter of de klant melden dat ik nog maar 10 werken dagen kan komen werken (en thuis werken doen we dan ook niet meer aan, wie gaat die stroomkosten en internet connectie kosten vergoeden.. die zijn prive, niet voor zakelijk gebruik, tenzij vergoed).
Nogmaals: daar is je onkostenvergoeding voor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Microkid schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:13:
[...]

Daar heb ik nog steeds geen specificatie van gezien hoe die 30 euro is opgebouwd. De huidige 90 zijn zeer duidelijk gespecificeerd.

Daarnaast. 24 euro (80% van 30) waarvan 10 (of mag ik al vanaf 8 per maand declareren, want naar ratio)voor parkeerkosten zijn.. blijft er 14 over om een arbo gespecificeerde plek te maken inclusief Internet toegang..

En daarnaast zal de klant het onwenselijk vinden dat ik niet op klant kantoor locatie aan het werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Microkid schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:13:
Bij de oude AV (€90) kan ik me daar wat bij voorstellen. Maar de €30 van de nieuwe AV is niet meer dan een pleister voor mobiele telefoonkosten en af en toe een parkeerkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Lurker1 schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:15:
[...]
Als je kiest voor optie 3 kun je toch rustig de tijd nemen om de ideale baan te vinden?
Ik kies liever voor optie 1. En laat mijn leasecontract contractueel met een jaar verlengen. Dat stelden ze laatst ook voor. Best kans dat ik, mocht ik optie 3 kiezen, ze mij die contractuele verlenging niet meer willen regelen. Met die contractuele verlenging heb ik inderdaad een jaar de tij. Officieel had ik overigens mijn leaseauto al lang moeten inleveren. En dan zou ik zonder auto zitten. Dat is geen optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 10-11-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graat
  • Laatst online: 13-05-2023
Kan volgens mij inderdaad via de optie 1 route ook: lease en onkostenvergoeding krijg je ook bij optie 3 gratis en voor niks door je str*t geduwd, daarvoor maakt je keuze niet uit. En dan tekenen voor optie 1, voordeel van gegarandeerde PPP en salarisverhoging meepakken en vervolgens gericht buiten de deur gaan kijken. Dan heb je nog even de tijd om iets te vinden, zonder het gezeur aan je kop ...

[ Voor 6% gewijzigd door graat op 10-11-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
graat schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:01:
Kan volgens mij inderdaad via de optie 1 route ook: lease en onkostenvergoeding krijg je ook bij optie 3 gratis en voor niks door je str*t geduwd
Lijkt me niet. Lease auto staat bij velen gegarandeerd in hun huidige contract.
En de onkostenvergoeding mogen ze niet zo maar verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
sattertje schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:49:
[...]
Lijkt me niet. Lease auto staat bij velen gegarandeerd in hun huidige contract.
En de onkostenvergoeding mogen ze niet zo maar verlagen.
En ga jij individueel daartegen in met een rechtszaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Heren en dames,

Bij deze een herhaalde oproep. Laten we collectief iets tegen de voorgenomen wijzigingen in de leaseregeling gaan doen. En wel in cooperatie met de Unie. Wie is hierin geïnteresseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Perenor schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:44:
Bij deze een herhaalde oproep. Laten we collectief iets tegen de voorgenomen wijzigingen in de leaseregeling gaan doen. En wel in cooperatie met de Unie. Wie is hierin geïnteresseerd?
  1. Deze vraag is al vaker gesteld en beantwoord.
  2. Je kunt geen stappen ondernemen als je niet weet hoe de regeling er uit gaat zien.
  3. Anonimiteit is ook wat waard, maar ik weet uit betrouwbare bron (i.e. direkte collega's) die dit Tweakers topic negeren vanwege de hoeveelheid bagger die er uitgekraamd wordt. We missen hier dus een flinke groep mensen.
  4. De OR gaat niet meespelen (verwacht ik).
De effectiefste manier lijkt me gewoon briefjes ophangen op elke verdieping bij de koffieautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verbaasd me overigens wel dat er nog geen Unie promotieteam heeft staan flyeren bij onze kantoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel me zojuist op dat in de nieuwe AV op één punt het management en de overige members wel gelijk zijn getrokken (i.t.t. PPP en straks lease). En wel in paragraaf 1.6 (waar "medewerker met een managementfunctie" één op één is vervangen door member).

Nu zeker optie 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op maandag 11 november 2013 @ 07:33:
En ga jij individueel daartegen in met een rechtszaak?
Mocht de nieuwe regeling een verslechtering zijn; JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:07:
Viel me zojuist op dat in de nieuwe AV op één punt het management en de overige members wel gelijk zijn getrokken (i.t.t. PPP en straks lease). En wel in paragraaf 1.6 (waar "medewerker met een managementfunctie" één op één is vervangen door member).
Bedoel je dat het concurrentiebeding algemeen wordt?

Kan CGI potentieel een boel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:51:
[...]

Bedoel je dat het concurrentiebeding algemeen wordt?

Kan CGI potentieel een boel geld kosten.
Nee, ik bedoel dat CGI je naar een andere plaats van arbeid of vennoot kan overplaatsen dan waar je bent aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:55:
[...]

Nee, ik bedoel dat CGI je naar een andere plaats van arbeid of vennoot kan overplaatsen dan waar je bent aangesteld.
Deze had ik nog niet gezien. Thanx. "It's all about transparency, performance and choices."
Inderdaad nog een sneaky aanpassing waarmee ze een machtsmiddel erbij krijgen naast de goedkeuring van vakantiedagen en lease-auto. Tewerkstelling in het buitenland behoorde al tot het arsenaal, maar dat kost ook wel centjes. En vanuit milieuoogpunt doen ze dat natuurlijk niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:07:
[...]

Deze had ik nog niet gezien. Thanx. "It's all about transparency, performance and choices."
Inderdaad nog een sneaky aanpassing waarmee ze een machtsmiddel erbij krijgen naast de goedkeuring van vakantiedagen en lease-auto. Tewerkstelling in het buitenland behoorde al tot het arsenaal, maar dat kost ook wel centjes. En vanuit milieuoogpunt doen ze dat natuurlijk niet ;-)
Dat is wel de tactiek die CGI in Belgie heeft toegepast bij de sluiting van het kantoor daar.

Iedereen krijgt ontslag (minimale opzegperiode 3 maanden) - maar moet die wel gaan uitdoen in Duitsland.
Dan mag het natuurlijk niet gezegd worden :X dat men hoopt dat de werknemer een tegenopzeg doet ... lees opzegperiode wordt zo gehalveerd (evenals de kosten voor het ontslag voor het bedrijf natuurlijk)

Als jullie contract/arbeidsreglement natuurlijk extra vergoedingen toekent bij tewerkstelling in het buitenland wordt het mogelijk minder interessant om deze tactiek toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:07:

Nu zeker optie 3
[aluhoedje]
Alle optie 1 members worden over geplaatst naar een nieuwe CGI vennootschap. Huidige opzet waar alleen optie 3 members inzitten, gaat failliet
[/aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

bakkerl schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:16:
[...]

[aluhoedje]
Alle optie 1 members worden over geplaatst naar een nieuwe CGI vennootschap. Huidige opzet waar alleen optie 3 members inzitten, gaat failliet
[/aluhoedje]
+1

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:16:
[...]

[aluhoedje]
[/aluhoedje]
Nou, dat zal niet zo makkelijk gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:22:
Nou, dat zal niet zo makkelijk gaan hoor.
[aluhoedje]
'niet zo makkelijk' klinkt als niet onmogelijk. En laat het een jaar (of 2) duren. In die tussentijd kijk je welke optie 3 members je eigenlijk toch wil houden, die geef je een persoonlijk offer dat ze niet willen weigeren.

optie 1 members die het toch slechter doen en toch te weinig opbrengen (of niet hoog genoeg springen bij een toekomstige wijziging, plaats je weer terug ;)
[/aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Dan heb je nog het probleem dat die optie 3-members niet voor de onvrijwillige herplaatsing hebben getekend en dus niet "zomaar" kunnen worden overgeplaatst.
En zou CGI dat tóch proberen, dan is dit voor een rechter hard te maken dat er een vies spelletje wordt gespeeld. Nee, dat is toch iets teveel doemdenken ;)

De tactiek van Belgie is inderdaad niet netjes. Maar met thuiswerken heb je die problemen niet. En anders de reistijd meer dan 1 uur als werktijd rekenen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

SPee schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:07:
De tactiek van Belgie is inderdaad niet netjes. Maar met thuiswerken heb je die problemen niet. En anders de reistijd meer dan 1 uur als werktijd rekenen.
Als dat toegestaan wordt, wordt het OV opeens een optie ;)
Denk dat de klant het er niet mee eens zal zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Jullie realiseren je wel dat je weer paranoide aan het doen bent over het onderwerp van vier weken geleden?
chime in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SPee schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:07:
Dan heb je nog het probleem dat die optie 3-members niet voor de onvrijwillige herplaatsing hebben getekend en dus niet "zomaar" kunnen worden overgeplaatst.
En zou CGI dat tóch proberen, dan is dit voor een rechter hard te maken dat er een vies spelletje wordt gespeeld. Nee, dat is toch iets teveel doemdenken ;)

En daarbij zijn veel belgische bedrijven voor sommigen aanzienlijk beter aan te rijden dan de Randstedelijke bedrijven... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Zojuist mijn optie 3 gesprek gehad. Alleen met de PM. Geen HR erbij, geen OR erbij, geen TL erbij, geen gezeik, geen druk. _/-\o_ Alleen een herhaling en bevestiging van mijn standpunt.
Met de keus om mijn punten nog bij Sake en/of Mark uit te leggen (waarvoor ik overigens bedankt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

snelkeuze0017 schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:53:
Zojuist mijn optie 3 gesprek gehad. Alleen met de PM. Geen HR erbij, geen OR erbij, geen TL erbij, geen gezeik, geen druk. _/-\o_ Alleen een herhaling en bevestiging van mijn standpunt.
Met de keus om mijn punten nog bij Sake en/of Mark uit te leggen (waarvoor ik overigens bedankt heb).
Uit nieuwsgierigheid... kwam de PM op bezoek of moest je ervoor naar kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
avotar schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:55:
Uit nieuwsgierigheid... kwam de PM op bezoek of moest je ervoor naar kantoor?
Ik zit op een internet project, in hetzelfde gebouw. Wel zo makkelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
snelkeuze0017 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:06:
[...]

Ik zit op een internet project, in hetzelfde gebouw. Wel zo makkelijk ;-)
internet project? Als in 'In Between Assignments'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Auctorial schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
internet project? Als in 'In Between Assignments'? ;)
Ik zie het al, elke klein typefoutje wordt hier meteen afgestraft ;)
Voor de goede orde: "intern project".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
snelkeuze0017 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:32:
[...]

Ik zie het al, elke klein typefoutje wordt hier meteen afgestraft ;)
Voor de goede orde: "intern project".
Intern => billable project? ;)
Idle projecten worden ook weleens intern genoemd.

Iemand nog iets gehoord van mobiliteit pilot?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:49

elsinga

=8-)

Ik heb zeker wat gehoord van de mobiliteit pilot, ik doe er namelijk aan mee. ;)

Laatste conference call was meer uitleg, maar ook gelegenheid om alvast suggesties te doen. Ik heb gevraagd of het ook mogelijk kan worden voor eigen rijders om kilometers boven de 16k als 0,19 per kilometer netto uit je bruto salaris uit te laten betalen. Schijnt salderen te heten en officieel te mogen, er gaat bekeken worden of dit bij CGI ook kan. Doen ze bij mijn vrouw op het werk met de eindejaarsuitkering, die wordt voor het nog te declareren stukje reiskosten op die manier uitbetaald. Wie weet is er iets mogelijk met het bog te definieren cafetariapotje. ;)

Verder inmiddels ervaring met de Reisbalans app en internet site, waarvoor ik ook al wat rariteiten en suggesties heb genoteerd. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zit ook in de pilot groep maar werk momenteel even buiten het bereik van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
elsinga schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:29:
Ik heb zeker wat gehoord van de mobiliteit pilot, ik doe er namelijk aan mee. ;)

Laatste conference call was meer uitleg, maar ook gelegenheid om alvast suggesties te doen. Ik heb gevraagd of het ook mogelijk kan worden voor eigen rijders om kilometers boven de 16k als 0,19 per kilometer netto uit je bruto salaris uit te laten betalen. Schijnt salderen te heten en officieel te mogen, er gaat bekeken worden of dit bij CGI ook kan.
Zit daar geen morele grens voor veel werknemers? Dat je eventueel salaris moet inleveren om voor de baas te mogen rijden?

Je hebt het over werknemers met een mobiele functie (als tegengestelde van mensen die ergens in dienst zijn en altijd op de locatie van hun eigen werkgever moeten wezen). 9 cent/km lijkt me in zo'n geval wel de ondergrens van de vergoeding, eigenlijk zou deze aanzienlijk hoger moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

t_captain schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:50:
[...]

Zit daar geen morele grens voor veel werknemers? Dat je eventueel salaris moet inleveren om voor de baas te mogen rijden?
Nou, nee. Het is niks meer dan een belastingtechnisch trucje. Aan je salaris verandert niks. Je betaalt alleen minder belasting. (dus ziet netto tenminste nog 42% van 19ct terug)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:29:
.... Ik heb gevraagd of het ook mogelijk kan worden voor eigen rijders om kilometers boven de 16k als 0,19 per kilometer netto uit je bruto salaris uit te laten betalen. Schijnt salderen te heten en officieel te mogen, er gaat bekeken worden of dit bij CGI ook kan. .....
Ik heb altijd begrepen dat in het eerste voorstel de km-vergoeding netto gemaakt kan worden tegen € 0,19 per km tot een maximum van de mobiliteitsvergoeding. Dus als L3, tussen 10-16K km rijdend en dus met de bijbehorende €450 mobiliteitsvergoeding kan je (12 x € 450) / 0,19 = ruim 28K km's per jaar rijden tegen netto € 0,19 (korter gezegd 12 x €450 = €5.400 netto ontvangen).

Voor CGI maakt het namelijk niets uit of ze je €5.400 netto of bruto betalen, het is slechts een verschil in verdeling werknemer/fiscus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Imho behoort een mobiliteitsbudget voor een mobiele functie tenminste dekkend te zijn om je zakelijke kilometers a 19 cent uit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:35:
[...]

Voor CGI maakt het namelijk niets uit of ze je €5.400 netto of bruto betalen, het is slechts een verschil in verdeling werknemer/fiscus :)
Jawel hoor, want in het netto geval steken zij de werkgeverslasten in hun zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de laatste call geluisterd. Ga uiteindelijk maar tekenen :F , dit gevecht wil ik niet aangaan :(.
Betekent wel dat ik met pijn in mijn hart afscheid heb genomen van dit bedrijf ;w.
Ron, bedankt _/-\o_ en geniet van je welverdiende vakantie die je kunt bekostigen van je bonus :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:41:
[...]
En dat is precies wat ze willen.
Vergelijken met de oorspronkelijke situatie en niet met eerste voorstel!
Het blijft optie 3 en verder onderhandelen. Als ze me willen houden, goed, maar dan wel op mijn voorwaarden.
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:03:
Net de laatste call geluisterd. Ga uiteindelijk maar tekenen :F , dit gevecht wil ik niet aangaan :(.
Betekent wel dat ik met pijn in mijn hart afscheid heb genomen van dit bedrijf ;w.
Ron, bedankt _/-\o_ en geniet van je welverdiende vakantie die je kunt bekostigen van je bonus :X
Helaas, wederom een vechter die het bijltje erbij neergooit.

Ben benieuwd hoe dat zo gaat met de nieuwe mobiliteitsregeling.
Als Ron/Marcel dit soort gevechten al winnen, wordt dat een eitje voor ze ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij die krijgt, met circa 70% optie 1 stemmers zal Canada niet tevreden zijn als ik het goed inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Alhoewel ik respect heb voor je beslissing vraag ik me wel af:
  1. Welk gevecht je bedoelt?
  2. Als optie 3 een gevecht is, optie 1 is dat ook, alleen van een andere soort ('s avonds op de bank zitten balen met het gevoel dat je gepiepeld bent. De problemen verdwijnen niet door voor optie 1 te gaan.
Maar laat je vooral niet door mij ompraten. Het is jouw beslissing, en de jouwe alleen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timag schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:20:
[...]

Jawel hoor, want in het netto geval steken zij de werkgeverslasten in hun zak...
Denk niet dat jij in geval van ontslag een WW-uitkering krijgt op basis van betaalde premies over een bruto-km-vergoeding hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
snelkeuze0017 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:20:
[...]

2. Als optie 3 een gevecht is, optie 1 is dat ook, alleen van een andere soort ('s avonds op de bank zitten balen met het gevoel dat je gepiepeld bent. De problemen verdwijnen niet door voor optie 1 te gaan.
Maar laat je vooral niet door mij ompraten. Het is jouw beslissing, en de jouwe alleen. _/-\o_
Denk dat hij gaat tekenen bij zijn volgende werkgever en CGI gewoon vaarwel zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:20:
[...]

Heb nog een tijdje de (ijdele) hoop gehad dat medewerkers gerespecteerd zouden worden, ongeacht hun keuze. Na de call is mij echter duidelijk geworden dat je als niet-meeloper (hé een nieuwe!) afgeschreven bent (hij zei gewoon letterlijk dat salarisverhoging er niet meer in zit :().
Ik teken, pik salarisverhoging en PPP mee en ben vervolgens pleite 8).

Ik zit er trouwens over te denken om onze 'vrienden' in Canada een mail te sturen. Ben namelijk wel erg benieuwd of dit ook hun filosofie is? Ik voel niet zo veel voor een collectieve stap naar de vakbond, maar vraag me wel hoe we de, m.i. toch echt grote groep van, ontevreden medewerkers een gezamenlijke spreekbuis richting het management kunnen geven. Misschien is een petitie een optie?

Ach wat maak ik mij eigenlijk nog druk .............................. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Welk gevecht? Na mijn optie-3 gesprek van drie weken geleden is door mijn manager op geen enkele wijze meer geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen. Ik heb allesbehalve het gevoel in een gevecht verwikkeld te zijn (behalve dan het mentale gevecht van afscheid nemen van het bedrijf waarvoor ik zoveel jaar zo mijn best heb gedaan).
Natuurlijk weet je als optie-3-member dat je kans op salarisverhoging kleiner is geworden, maar je houdt in ieder geval je (karige) oude pensioenregeling, onkostenvergoeding en anciënniteitsdagen. En, ook niet onbelangrijk: je trots.
Juist als je toch van plan bent om op te stappen, lijkt me dat er weinig reden is om voor optie 1 te gaan. Tenzij de versoberde arbeidsvoorwaarden in jouw geval toevallig goed uitpakken. Maar dat kan onmogelijk voor veel mensen het geval zijn, gezien het feit dat kostenbesparing het hoofddoel van het hele AV-traject is.
Dus als je voor optie 1 gaat omdat dat je vóór je overstap naar een ander bedrijf nog een extra zakcentje oplevert: doen! Maar als je het alleen doet om van het gezeur af te zijn: gun Ron niet de illusie van een klinkende overwinning en laat met optie 3 zien hoe je er werkelijk over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:59:
[...]

Maar als je het alleen doet om van het gezeur af te zijn: gun Ron niet de illusie van een klinkende overwinning en laat met optie 3 zien hoe je er werkelijk over denkt.
Die heeft toch een bord voor zijn kop, en anders draait hij het wel zo dat het toch in zijn voordeel uitpakt.
Zo niet, zitten we in 5 jaar tijd met de 5e CEO opgescheept, die zijn targets weer moet halen |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:54:

Ik zit er trouwens over te denken om onze 'vrienden' in Canada een mail te sturen. Ben namelijk wel erg benieuwd of dit ook hun filosofie is? Ik voel niet zo veel voor een collectieve stap naar de vakbond, maar vraag me wel hoe we de, m.i. toch echt grote groep van, ontevreden medewerkers een gezamenlijke spreekbuis richting het management kunnen geven. Misschien is een petitie een optie
Welke filosofie? Canada heeft een paar hele simpele opdrachten gegeven. Voer PPP en SPP in en zorg dat je niet meer aan loonkosten uitgeeft dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:52:
[...]

Welke filosofie? Canada heeft een paar hele simpele opdrachten gegeven. Voer PPP en SPP in en zorg dat je niet meer aan loonkosten uitgeeft dan nu.
De filosofie dat je medewerkers met dreigende taal kunt overtuigen van je gelijk.
Het moge toch duidelijk zijn dat er voor een groot aantal medewerkers inmiddels geen sprake meer is van een 'droom', maar wel een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
[...]

Simpele opdrachten zei je?

Ik zie het eerder als simplistische kortzichtige opdrachten, uit te voeren door het bange schoothondje genaamd De Mos die niet ver van het punt zit om jankend met de staart tussen de poten de tent uitgezet te worden.
Zo kwam hij althans in de laatste call op mij over. En maar herhalen en herhalen. Het was bijna aandoenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door waldkorn op 11-11-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]
Met nogal onprettige gevolgen, waaronder (not least) een groot deel van de fee earners die de balen hebben en aan het wegelopen zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat Canada voor de middelmaat wilde gaan, maar uiteindelijk is dat wel wat ze krijgen/overhouden.
Erg jammer en erg stom hoe de droom vermoord ipv verwoord is. En hoe constructied de OR (met name jij, waarvoor nog steeds dank) in de eerste ronde was, daar is nu niets meer van van te zien, jammer.
Dus die mail moeten we misschien met een aantal mensen schrijven, als gezamenlijk afscheidskado :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:34
[...]

Canada heeft een paar hele simpele opdrachten gegeven. Voer PPP en SPP in en zorg dat je niet meer aan loonkosten uitgeeft dan nu.
Dit is toch wel een interessante opmerking. Het illustreert namelijk de verhoudingen:
  • de OR voert een 'gehandicapte' belangenbehartiging onder verwijzing naar de WOR om de belangen van meerdere stakeholders te moeten dienen waaronder bedrijfsbelang
  • de bestuurder en raad van comissarissen van CGI Nederland NV/BV die blind de buitenlandse aandeelhouder (moederbedrijf CGI) zou volgen terwijl met name de RvC wettelijk verplicht is het bedrijfsbelang te dienen (de Nederlandse NV/BV)
franssie schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:48:
[...]

Met nogal onprettige gevolgen, waaronder (not least) een groot deel van de fee earners die de balen hebben en aan het wegelopen zijn.
Waarmee je dus kan betogen dat de RvC haar wettelijke taak verzaakt. (En de OR potentieel ook.)
Ik kan me niet voorstellen dat Canada voor de middelmaat wilde gaan, maar uiteindelijk is dat wel wat ze krijgen/overhouden.
Het lijkt me toch vrij evident dat CGI een bedrijf is dat kwantiteit boven kwaliteit stelt. Iets anders is eenvoudigweg niet mogelijk voor een multinationale dienstverlener met agressieve groeidoelstellingen zonder eigen productportfolio of andere unieke propositie of kwaliteit. Het soort bedrijf is niet schaalbaar!

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 11-11-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CGI heeft wel degelijk eigen product portfolios, zijn daar ook behoorlijk succesvol in. Het verbaast me juist dat ze de ervarener consultants die dat soort producten kunnen uitrollen van zich aan het vervreemden zijn. Misschien denken ze alle vanuit CA te kunnen verkopen en managen (succes dan).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 11-11-2013 22:07 . Reden: CN oops foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:34
Goed punt. Daar heb ik de vorige keer dan overheen gekeken op de CGI website. Wel 'services' toen gezien (wat m.i. weinig onderscheidend / schaalbaar overkomt), maar 'solutions' niet. Verder eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CGI heeft nog geen naam in NL (of het meeste van EU) maar hier staan er een paar bijvoorbeeld: http://www.cgi.com/en/our-solutions-by-alphabetically
En dat gaat om erg grote klanten, zijn ze goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Rukapul schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:14:
de OR voert een 'gehandicapte' belangenbehartiging onder verwijzing naar de WOR om de belangen van meerdere stakeholders te moeten dienen waaronder bedrijfsbelang
Het is mij niet gelukt dit in de WOR terug te vinden. Heb je daar een link/citaat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
waldkorn schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:37:
[...]

Ik zie het eerder als simplistische kortzichtige opdrachten, uit te voeren door het bange schoothondje genaamd De Mos die niet ver van het punt zit om jankend met de staart tussen de poten de tent uitgezet te worden.
Zo kwam hij althans in de laatste call op mij over. En maar herhalen en herhalen. Het was bijna aandoenlijk.
De UK top schijnt ook ontslagen te zijn na de AV transitie. Een te groot percentage bleef bij de oude voorwaarden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's niet wat ik gehoord heb maar ik moet bekennen dat na de overname ik in een klap een groot deel van mijn netwerk daar kwijt was.

Ik ga 's navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Lurker1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:59:
[...]

en laat met optie 3 zien hoe je er werkelijk over denkt.
...óf laat niks van je horen, dat is een nóg sterker signaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

K.123 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:16:
[...]

De UK top schijnt ook ontslagen te zijn na de AV transitie. Een te groot percentage bleef bij de oude voorwaarden. :F
Weet niet waar je dat vandaan hebt maar de CEO zit er nog hoor..

http://news.idg.no/cw/art...E28-BF04-C20BB137F9662090

http://www.cgi.com/en/management/tim-gregory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:21:
En dat gaat om erg grote klanten, zijn ze goed in.
daar denkt de amerikaanse overheid iets anders over....#obamacare website
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:45:
Zo niet, zitten we in 5 jaar tijd met de 5e CEO opgescheept, die zijn targets weer moet halen |:(.
ik heb hier een weddenschap lopen over Ron zn houdbaarheidsdatum, met een kratje bier ertussen. Over 5 jaar hebben we dr al weer twee van de golfbaan gehad hoor.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Via via in de wandelgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:10
Ik post hier nog eenmaal en dan is het mooi geweest. Ik kies optie 1 en laat me niet meer negatief beïnvloeden door CGI en haar managers. Ik accepteer dat CGI gewoon een vleesch-schuiver is en dat senior consultants daar niks te zoeken hebben. Het draait toch alleen om billable uren maken en men kijkt niet naar de perfecte match van ambitie, kennis/ervaring, reisafstand, motivatie etc. Nee: hop naar de klant en je moel houden is het devies.
Dat is leuk als je junior bent en nog veel hebt te leren, maar als je tweemaal onder je niveau wordt weggezet omdat er niks anders is dan denk je ook van....1+1+1+de volgende =

Dus: tekenen, korte termijn pluspunten pakken en met een frisse blik naar de toekomst kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:22:
[...]

...óf laat niks van je horen, dat is een nóg sterker signaal >:)
Da's alleen een sterker signaal dat je niet de beschaving op kan brengen om een antwoord te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Het kan ook zijn dat het niet duidelijk voor die mensen was om voor 1 november te reageren. Wanneer had jij je formulier ook alweer opgestuurd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:40:
Het kan ook zijn dat het niet duidelijk voor die mensen was om voor 1 november te reageren. Wanneer had jij je formulier ook alweer opgestuurd? ;)
_O-

Maar goed... zo hard is die 1 november nooit geweest.... ze waren in mijn optiek veel meer aan het hameren op 12 december (of was het 10 december): de sluiting van de payroll.
En ineens komen ze met het PPP konijn uit de hoge hoed dat iedereen die voor 1 november nog akkoord gaat in december de PPP uitkering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
wat heeft je review van 2012 met de AV transitie te maken?
ik heb het script gezien, en daarin staat dat de manager de review van 2012 bij de hand moet hebben,

helaas geen copy kunnen maken >:)
Pagina: 1 ... 104 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.