Als je een goed review had zullen ze alles doen om je te behouden, heb je geen goed review dan moet je niet zeiken en mag je blij zijn dat je nog een baan hebt
(btw: de script = het script)
(btw: de script = het script)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Loonkosten zijn het probleem niet in Nederland en dat weet een Canadees bedrijf heel goed, recent voorbeeld. Heel grofweg kun je zeggen dat die in Nederland 50% lager zijn dan Noord Amerika, Zuid- en West Duitsland, UK, Ierland, Zwitserland en Scandinavie. De vraag is waarom CGI zo door blijft rommelen met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.Wijnands schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:52:
Welke filosofie? Canada heeft een paar hele simpele opdrachten gegeven. Voer PPP en SPP in en zorg dat je niet meer aan loonkosten uitgeeft dan nu.
[ Voor 98% gewijzigd door cftbl op 12-11-2013 10:40 ]
Verwijderd
Gewoon boeken op training, daar gaan ze hun vingers echt niet aan branden.cftbl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:40:
Mhhh, ik ziet net de mail van Ron de Mos binnenkomen over de mandatory security training van 45 minuten die iedereen moet volgen. Ik ben eerlijk dat ik het niet durf, maar bij mij jeuken de vingers om te antwoorden met de vraag waar deze uren op geboekt kunnen worden....
Verwijderd
0,75 uur op trainingcftbl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:40:
Mhhh, ik ziet net de mail van Ron de Mos binnenkomen over de mandatory security training van 45 minuten die iedereen moet volgen. Ik ben eerlijk dat ik het niet durf, maar bij mij jeuken de vingers om te antwoorden met de vraag waar deze uren op geboekt kunnen worden....
In het verleden had ik daar geen punt van gemaakt om in mijn eigen tijd door die dingetjes heen te klikken, maar da's inderdaad afgelopen: net als op de wallen: voor extra moet je betalen :-).Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:08:
[...]
Gewoon boeken op training, daar gaan ze hun vingers echt niet aan branden.
Als ze dat toch doen, vragen of ze dat per email of brief kunnen doen.
Veel succes met solliciteren! Als je rustig de tijd neemt, is er volgens mij genoeg mals gras te vinden.Montifaud schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:33:
Ik post hier nog eenmaal en dan is het mooi geweest. Ik kies optie 1 [...]
Dus: tekenen, korte termijn pluspunten pakken en met een frisse blik naar de toekomst kijken ;-)
Hoe bedoel je dat? De afgelopen tig jaar is het beleid geweest dat je trainingen in eigen tijd doet. Waarom zou CGI hier nu opeens van gaan afwijken? Omdat ze iets goed te maken hebben bij degenen die in de optie-1-val zijn getrapt?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:08:
[...]
Gewoon boeken op training, daar gaan ze hun vingers echt niet aan branden.
Ik heb dit nagetrokken en dit klopt dus totaal niet.K.123 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:16:
[...]
De UK top schijnt ook ontslagen te zijn na de AV transitie. Een te groot percentage bleef bij de oude voorwaarden.
Loonkosten zijn in zoverre het probleem dat elk bedrijf in de detachering constant in de spagaat zit tussen personeel wat inflatiecorrectie + extra wil en dat veel grote klanten juist minder willen betalen. Bij bedrijven van ons formaat is dat nog pijnlijker omdat we iets meer overhead hebben dan de kleintjes.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:13:
[...]
Loonkosten zijn het probleem niet in Nederland en dat weet een Canadees bedrijf heel goed, recent voorbeeld. Heel grofweg kun je zeggen dat die in Nederland 50% lager zijn dan Noord Amerika, Zuid- en West Duitsland, UK, Ierland, Zwitserland en Scandinavie. De vraag is waarom CGI zo door blijft rommelen met primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
[ Voor 59% gewijzigd door Wijnands op 12-11-2013 13:01 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Klopt! Je hebt helemaal gelijk en die trainingen waren vrijwillig. Volgens mij deze niet, dus dan wil ik gecompenseerd worden. Niks mis mee toch?Lurker1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:49:
[...]
Hoe bedoel je dat? De afgelopen tig jaar is het beleid geweest dat je trainingen in eigen tijd doet. Waarom zou CGI hier nu opeens van gaan afwijken? Omdat ze iets goed te maken hebben bij degenen die in de optie-1-val zijn getrapt?
Nu is het mijn beleid geworden, ondanks het feit dat ik niet getekend heb, om niks meer in eigen tijd te doen.Lurker1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:49:
[...]
Hoe bedoel je dat? De afgelopen tig jaar is het beleid geweest dat je trainingen in eigen tijd doet. Waarom zou CGI hier nu opeens van gaan afwijken? Omdat ze iets goed te maken hebben bij degenen die in de optie-1-val zijn getrapt?
[ Voor 3% gewijzigd door demonite op 12-11-2013 14:11 ]
Compenseert mooi de gratis tijd die ik al die jaren vrijwillig in deze club gestoken heb zonder er iets voor terug te vragen (en te krijgen).demonite schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:
maar wel GoTten in de baas z'n tijd? Lekker moeilijk doen om niets.. Tip: http://www.whomovedmycheese.com
Verwijderd
Ik heb vrij vandaag lutserdemonite schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:15:
maar wel GoTten in de baas z'n tijd? Lekker moeilijk doen om niets.. Tip: http://www.whomovedmycheese.com
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Perenor op 12-11-2013 14:48 ]
Verwijderd
Is deeltijd dan per definitie een dag in de week minder of is deeltijd minder uren in de week?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:29:
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom CL - het smeermiddel van de tijdregistratie - afgeschaft moet worden. Zolang de klant de gemaakte uren betaalt, geen punt lijkt me. Ook in de CGI time reports kun je prima wat uurtjes schuiven, zowel binnen de week als over weken hen. In het optie 3 gesprek gaf de PM ook aan dat ze hier geen probleem van zouden maken als ik voor 1 zou kiezen.
Helaas zeg FAQ 108 heel wat anders, nl. dat bijv. 4x9 in beginsel niet mogelijk blijft. Dat 'blijft' is overigens een leugen, want de logica gele gids vermeldt expliciet dat een combinatie van werken indeeltijd in combinatie met CL is toegestaan. It's all about transparency...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Voor de optie 3 members zou de Logica gele gids moeten blijven gelden..avotar schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:07:
[...]
En de Logica gele gids vervalt uiteraard. Anders wordt het ondoorzichtig.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Het begint steeds meer te stinken....ESPACE schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:42:
Als je niet akkoord gaat, kan het de moeite lonen dit snel en duidelijk kenbaar te maken. Inmiddels is gebleken dat na een ‘niet akkoord’ wel degelijk tekengeld wordt geboden om je over te halen alsnog akkoord te gaan of om niet te vertrekken. Het blijkt in de praktijk dat, op basis van de hardheidsclausule (laatste paragraaf) uit het arbeidsvoorwaardenprotocol, door CGI van deze mogelijkheid gebruik wordt gemaakt.
Een collega had in zijn optie 3 gesprek met de PL duidelijk aangegeven niet akkoord te gaan op financiële gronden en te overwegen CGI te verlaten. Nu kreeg hij van dezelfde PL een telefoontje met een aanbod voor een eenmalige financiële compensatie als hij akkoord gaat en blijft. Het geboden bedrag is niet gering!
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Deeltijd is minder uur in de week. Maar omdat je met de nieuwe AV geen 9 uur op een dag mag maken, moet je naar 4x8 om een dag minder in de week te kunnen werken.avotar schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:07:
[...]
Is deeltijd dan per definitie een dag in de week minder of is deeltijd minder uren in de week?
En de Logica gele gids vervalt uiteraard. Anders wordt het ondoorzichtig.
Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen! Werd er vooraf niet heel duidelijk gezegd dat er niet te onderhandelen viel?ESPACE schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:42:
Een collega had in zijn optie 3 gesprek met de PL duidelijk aangegeven niet akkoord te gaan op financiële gronden en te overwegen CGI te verlaten. Nu kreeg hij van dezelfde PL een telefoontje met een aanbod voor een eenmalige financiële compensatie als hij akkoord gaat en blijft. Het geboden bedrag is niet gering!
Ach. Algra rijdt ook niet een A-klasse auto (was dat niet verplicht?) met zn A7 3 liter 6 pitter.Donde schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:20:
Iemand de workspace van mobiliteit al gelezen? Staat een artikel waar Hermsen een interview heeft gegeven over de nieuwe mobiliteit. Lees dan ook even wat voor type auto hij rijdt...![]()
Neem dan gelijk ook even de sheets door van de webinar. Wellicht hebben we straks toch veel meer keuze uit verschillende automerken.
Marcel Hermsen is een externe ingehuurde consultant, die heeft niks te maken met CGI voorwaarden.Donde schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:20:
Iemand de workspace van mobiliteit al gelezen? Staat een artikel waar Hermsen een interview heeft gegeven over de nieuwe mobiliteit. Lees dan ook even wat voor type auto hij rijdt...![]()
Neem dan gelijk ook even de sheets door van de webinar. Wellicht hebben we straks toch veel meer keuze uit verschillende automerken.
[ Voor 14% gewijzigd door K.123 op 13-11-2013 07:43 ]
Maar dan gaat het verhaal van de CL ook weer niet op...bakkerl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:36:
[...]
Voor de optie 3 members zou de Logica gele gids moeten blijven gelden..
Verwijderd
Donde schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:20:
Nou, toch wel een beetje, hoor. Maar doe mij maar die A7 van SakeWijnands schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:24:
Komt bijna over of je jaloers bent op die BMW
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Perenor op 13-11-2013 08:33 ]
Ik weet dat Marcel extern is, maar ging om de 530d(kan ook wel met een uurtarief van 150) en in hetzelfde verhaal lezen over CO2 geneuzel.K.123 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:39:
[...]
Marcel Hermsen is een externe ingehuurde consultant, die heeft niks te maken met CGI voorwaarden.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Het is uiteindelijk verdraaid naar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en al die onzin verder, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de voorwaarden waar ze aan moeten voldoen voor bepaalde ISO certificeringen (die weer om dat MWO) gaan en die men dan (blijkbaar) nodig heeft voor overheidscontracten.Donde schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:45:
[...]
Ik weet dat Marcel extern is, maar ging om de 530d(kan ook wel met een uurtarief van 150) en in hetzelfde verhaal lezen over CO2 geneuzel.
een soort meta-member. of een Über-member. Lid der leden. Superlul...(?)K.123 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:39:
Marcel Hermsen is een externe ingehuurde consultant, die heeft niks te maken met CGI voorwaarden.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik zie BMW rijders ook altijd normaal rijdent_captain schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:47:
Een 530d is toch een relatief zuinige auto? Als je een beetje normaal rijdt dan haalt íe wel 1:15 ofzo.
Je ziet wel vaak dat ze problemen hebben met hun richtingaanwijzers... dat ze niet werken....MDiamond schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:40:
[...]
Ik zie BMW rijders ook altijd normaal rijden
[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 13-11-2013 10:45 ]
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Of aan blijven staan naar links, vooral als je wat harder rijdt. Vreemde electronicaavotar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:44:
[...]
Je ziet wel vaak dat ze problemen hebben met hun richtingaanwijzers... dat ze niet werken....
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb dat aanbod ook gehad. Maar wat heb ik aan een éénmalige financiële compensatie? Het is voor mij nogmaals het bewijs: kalf, put, verdrinken. Oftewel korte termijn tunnelvisie.ESPACE schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:42:
Verwijderd
En aan welke bedragen moet ik dan denken?waldkorn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:40:
[...]
Ik heb dat aanbod ook gehad. Maar wat heb ik aan een éénmalige financiële compensatie? Het is voor mij nogmaals het bewijs: kalf, put, verdrinken. Oftewel korte termijn tunnelvisie.
En om welke functies gaat het?Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:42:
[...]
En aan welke bedragen moet ik dan denken?
[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 13-11-2013 13:04 ]
Verwijderd
Dus die aangekondigde 45 minuten klopt?Wijnands schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:02:
Dat security training ding gaat echt tenenkrullend langzaam! Bij een vorige klant was het allemaal tekst en kon ik er veel sneller doorheen. En in welk kantoor werken al die knappe jonge vrouwen?
[ Voor 40% gewijzigd door Wijnands op 13-11-2013 16:11 ]
Oh jawel hoor, zo gauw de kosten van je laptop boven de 900 euro schieten, moeten drie managers voor je laptop goedkeuring geven!
Dan mag je mij zeggen waar dat nog staat, want de formulieren zijn allang weer aangepastPerenor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:57:
[...]
Oh jawel hoor, zo gauw de kosten van je laptop boven de 900 euro schieten, moeten drie managers voor je laptop goedkeuring geven!
[ Voor 13% gewijzigd door NeP2013 op 13-11-2013 19:46 ]
Hmmm... Nog geen maand geleden was dat wel nog zo. Zijn ze dan toch verstandig(er) geworden?NeP2013 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:33:
[...]
Dan mag je mij zeggen waar dat nog staat, want de formulieren zijn allang weer aangepast
Jep, was toch wat veel qua approversPerenor schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:32:
[...]
Hmmm... Nog geen maand geleden was dat wel nog zo. Zijn ze dan toch verstandig(er) geworden?
Wellicht komt dat nog, maar dat is nog niet zeker. Nu is er iig al meer keus dan er was "vroeger". USB toetsenborden zijn nu BT toetsenborden, makkelijker mee te nemen en hoeft het ook niet op een werkplek te blijven staan.Wijnands schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:18:
Waarom geen 14"model? Had er eentje van een klant en vond dat wel een ideaal maatje zeker als je de grote batterij erbij kan krijgen. Die ouwe USB toetsenborden weer terug in het assortiment zou ook niet slecht zijn trouwens
De nieuwe HP werkt wel erg lekker moet ik zeggen. Ik zal eens kijken wat ik kan doen mbt een alternatief hiernaast.Wijnands schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:57:
BT toetsenborden zijn van die flinterdunne dingen zonder aanslag. Ik kan daar nog geen 3 zinnen op doen zonder fouten
let the past be the past.
Thanks voor de feedback. Ik ga er even naar kijken. Die stands zijn niet leverbaar, dus tijdelijk eruit, er wordt zsm naar een oplossing gezocht.SPee schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:38:
Ja, waar zijn de ergonomische toetsenborden (of eigenlijk die hele kit, dus met stand) gebleven?
Die dunne toetsenborden zijn erger dan het toetsenbord op de laptop.
COSMOS bestaat ook niet meer. Je kan een mail sturen op dit moment en dan kan je de datum opvragen.VAnTurenhout schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:51:
Ben wel benieuwd hoe jullie aan die info komen voor de laptops. Vroegah was dat Cosmos toch? Die kan ik zo niet meer terugvinden in dat fijne Intranet
Helaas geen lange levertijd maar een lange doorloop tijd in PSAReneger schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:27:
Net als Wijnands mis ik ook net de tussenmaat. Maar wegens mijn werkzaamheden (Moet binnenkort veel met VM's stoeien), ben ik voor de stoeptegel+32GB ram gegaan. En volgens mij draait iets als CoD er ook nog wel leuk op
(Zit alleen aardig levertijd op volgens mij..)
Wat er leverbaar is? http://oneisnl/Portal/Index.aspx en dan "view our catalogue"VAnTurenhout schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:51:
Ben wel benieuwd hoe jullie aan die info komen voor de laptops. Vroegah was dat Cosmos toch? Die kan ik zo niet meer terugvinden in dat fijne Intranet
Hij was volgens mij geaccordeerd aan alle kanten, en kreeg de bevestiging. Helaas konden ze me geen ETA geven...NeP2013 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:30:
[...]
Helaas geen lange levertijd maar een lange doorloop tijd in PSA
Geaccodeerd of niet; in PSA zitten weer andere regels naast het reguliere proces waar we niet omheen kunnen helaas.Reneger schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:51:
[...]
Hij was volgens mij geaccordeerd aan alle kanten, en kreeg de bevestiging. Helaas konden ze me geen ETA geven...
Volgens Dell zou het in een week moeten lukken...
Die lijkt me ook interessant wegens de videokaart. maar dan mag je mij eens uitleggen hoe je denkt CoD te draaien zonder het erop te installeren (want dat mag niet) en zonder dat het encryptie gebeuren een installatie op een externe hd versleutelt waar je bij staat.Reneger schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:27:
Net als Wijnands mis ik ook net de tussenmaat. Maar wegens mijn werkzaamheden (Moet binnenkort veel met VM's stoeien), ben ik voor de stoeptegel+32GB ram gegaan. En volgens mij draait iets als CoD er ook nog wel leuk op
(Zit alleen aardig levertijd op volgens mij..)
[ Voor 15% gewijzigd door Vandaahl op 14-11-2013 20:17 ]
Ik heb destijds zelf de foto voor mijn toegangspas gemaakt en doorgestuurd naar logica.Vandaahl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:49:
Meen dat ergens gelezen te hebben, maar kan het nu niet terug vinden.
Kwam nog wel dit tegen:
Wij willen jullie laten weten dat er momenteel hard gewerkt wordt aan de Canvas Fotodoeken voor de verschillende CGI kantoren. Conform de wetgeving privacy in Nederland mogen jullie aangeven of je bezwaar hebt tegen het gebruik van je foto op deze doeken.
In dat geval kun je dit vóór 22 november a.s. kenbaar maken via NL Communicatie
Oftewel, als je het even gemist heb, stem je in!
Je kunt Symantec Endpoint Security openen via het icoontje in de tray. Vervolgens even inloggen en gaan naar de optie "User Choice", vervolgens kun je hier de encryptie uitzetten.Metaalhoofd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:38:
tja, vandaag versleutelde hij een jpegje die ik op mijn usbstick wilde zetten. dus geen idee hoe ze die versoepeling dan gedaan willen krijgen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq