Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:47:
[...]

De verkoop van de 1,5% die je "krijgt" van CGI is natuurlijk wel belastbaar tegen 42% / 52%. Dan is het ineens al minder .........
Als jij in je cafetariamodeltool bruto naar bruto schuift heb je hier als het goed is toch geen last van?
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Na 5 jaar kom je al boven de 3 uit...
Je behoudt de drie die je eventueel al had...

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 24-10-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Als jij in je cafetariamodeltool bruto naar bruto schuift heb je hier als het goed is toch geen last van?
Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Al bedenk ik me nu dat je echt de aandelen krijgt en dus direct bij aankoop de belasting moet afdragen. Dan nog blijft mijn punt: Het is kwantificeerbaar, dus kun je voor jezelf narekenen wat de effecten zijn en of je hiermee akkoord gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 24-10-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:41:
Met een beetje goodwill van je TL/PL kun je dus weer drie dagen terugkopen van het door CGI bijgedragen SPP.
Maar het is uiteraard niet de bedoeling van CGI dat iedereen zijn verloren dagen weer gaat terugkopen. CGI wil immers de productiviteit verhogen. Of je die goodwill krijgt is dus maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:48:
Je behoudt de drie die je eventueel al had...
Maar je verliest de extra dagen die je volgens het huidige contract nog gaat opbouwen. En mensen die nu al boven de 3 a-dagen zitten worden niet volledig gecompenseerd.

Voorbeeld: iemand die nu 3 a-dagen heeft en vanaf komend jaar 5 volgens huidig contract, verliest vanaf het eerste nieuwe jaar al 2 dagen per jaar zolang deze persoon bij CGI werkt. Daarbij komen de nog op te bouwen dagen na 10, 15, 20 en 25 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

Voorbeeld: iemand die nu 3 a-dagen heeft en vanaf komend jaar 5 volgens huidig contract, verliest vanaf het eerste nieuwe jaar al 2 dagen per jaar zolang deze persoon bij CGI werkt. Daarbij komen de nog op te bouwen dagen na 10, 15, 20 en 25 jaar.
Iemand die per 1 januari 2014 recht heeft op 5 a-dagen heeft er nu al 4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
Iemand die per 1 januari 2014 recht heeft op 5 a-dagen heeft er nu al 4. ;)
Je hebt helemaal gelijk!

Aangepast voorbeeld: iemand die nu 3 a-dagen heeft en vanaf komend jaar 4 (volgens huidig contract), verliest vanaf het eerste nieuwe jaar al 1 dag per jaar zolang deze persoon bij CGI werkt. Daarbij komen de nog op te bouwen dagen na 5, 10, 15, 20 en 25 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Triodefreak schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:03:
Ik heb al getekend. Waarom? Ik ga er op achteruit. Maar kan wel 100 euro per maand missen zodat de aandeelhouders meer dividend ontvangen.
Man... What have you been smoking? Can I have some too?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Maar het is uiteraard niet de bedoeling van CGI dat iedereen zijn verloren dagen weer gaat terugkopen. CGI wil immers de productiviteit verhogen. Of je die goodwill krijgt is dus maar de vraag.
het kan ook alleen indien men het ppp volledig uitkeert, resultaten uit het verleden geven een goede indicatie van de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Voor het level 2 bedrag kun je een compleet met alle beschikbare opties volgeladen Polo Bluemotion rijden met 50 euro negatieve eigen bijdrage, niks geen Lupo.
Zie je me gaan? Met vrouw, drie boomlange pubers en een kampeeruitrusting in een Polo op vakantie naar Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
snelkeuze0017 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Ik begrijp je punt maar ik vind hem te plat. Voor degene die niet tekenen kan er eigenlijk alleen maar een financiele reden zijn. En als CGI wil bezuinigen dan zit er in de beloningsfeer mogelijkheden. Dus biedt CGI nieuwe AV voor diegene die wil (het kan immers ook gunstig uitpakken).
Als je de nieuwe AV niet accepteert, heeft dan eigenlijk ook alleen maar een financiele reden. De link met strategie en visie gaat m.i. te ver.
Dat is niet waar. De financiële component van de nieuwe AV was voor mij zeker niet de primaire reden om mijn ontslag in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:36:
Zie je me gaan? Met vrouw, drie boomlange pubers en een kampeeruitrusting in een Polo op vakantie naar Spanje?
Een auto uitzoeken voor gebruik tijdens de piek momenten, terwijl de over 98% van de tijd de auto leeg is er er maximaal 1 persoon in zit...

Voor die paar vakantie weken huur je dan een grotere auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:41:
Mijn boerenverstand zegt mij dat bij directe verkoop van SPP je 1.5% van je jaarsalaris krijgt. Een dag is 1/222 van een jaarsalaris waard in de huidige berekening, dat is zo'n 0,45% van je jaarsalaris. De berekening is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar als je aan SPP meedoet en de aandelen direct weer verkoopt vertegenwoordigt dat grofweg de waarde van drie dagen plus de kosten voor de transactie.
Je vergeet de transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Tegen een sollicitant zal ik aangeven dat op het laatste moment (anderhalf jaar geleden) waarop de leasesite open stond de genoemde auto 575 euro aan totale leasekosten had. Qua CO2-bijdrage kan ik alleen gissen, maar die lijkt me voor de zuinigste auto's nul of nagenoeg nul.
De kunst van het toepassen van halve waarheden heb je als manager snel geleerd. ;)

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Een auto uitzoeken voor gebruik tijdens de piek momenten, terwijl de over 98% van de tijd de auto leeg is er er maximaal 1 persoon in zit...

Door de manier waarop auto's tot de leasestop werden toegekend was de leaseauto gewoon een salariscomponent. Je kreeg m, ongeacht de kilometers per jaar. Enige invloed van het bedrijf op je keuze was wel/geen diesel verplichting.

Dat salariscomponent wordt nu gewoon afgenomen en niet volledig gecompenseerd. Iedereen heeft nog steeds dezelfde norm van ongeveer 780 euro. Dat is een bruto bedrag dat CGI als werkgever nu aan je besteedt. En dat is gewoon straks weg. Een level 3 (zoals ik) krijgt daar maximaal 350 voor terug. Level 2 en 1 nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[...]

Het is iets meer dan 98% want ik heb een vreeeeselijk groot stuwmeer aan vakantiedagen :N Verder krijg je me met geen stok in een Polo of een andere Duits barrel. Een heer van stand rijdt een Fransche Limousine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Rudolphus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:51:
[...]
Het is iets meer dan 98% want ik heb een vreeeeselijk groot stuwmeer aan vakantiedagen :N Verder krijg je me met geen stok in een Polo of een andere Duits barrel. Een heer van stand rijdt een Fransche Limousine :)
Ik zou mn Fransche Limousine zo inruilen voor het Duitse barrel van Sake. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Mijn boerenverstand zegt mij dat bij directe verkoop van SPP je 1.5% van je jaarsalaris krijgt. Een dag is 1/222 van een jaarsalaris waard in de huidige berekening, dat is zo'n 0,45% van je jaarsalaris. De berekening is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar als je aan SPP meedoet en de aandelen direct weer verkoopt vertegenwoordigt dat grofweg de waarde van drie dagen plus de kosten voor de transactie.

Met andere woorden, alles is kwantificeerbaar, dus door te rekenen (al is het dan natuurlijk wel handig als je alle regels en cijfers hebt) Met een beetje goodwill van je TL/PL kun je dus weer drie dagen terugkopen van het door CGI bijgedragen SPP.
Het is kwantificeerbaar
Jouw boerenverstand misleidt ons. Ik heb het even op een kladje voor je nagerekend. Met als uitgangspunt: Salaris EUR 4.200, kosten vakantiedag EUR 246.

Door SPP heb je netto per maand minder: EUR 103 = 68 (inleg spp) + 35 (loonbelasting spp gift)

Op je aandelenrekening wordt per maand bijgeschreven: EUR 136 = 68 + 68

Netto winst op jaarbasis: EUR 396 = (136 - 103) * 12

Met de SPP winst kun 1,6 vakantiedag kopen. Waarbij je eerst EUR 1.236 moet investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ESPACE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:03:

De CMG Personeelsgids is in 2000 ingevoerd. Bij versie 1.1 werd het LogicaCMG en bij versie 1.2 Logica. Ondertussen is ook de waarde van een vakantiedag stiekem gewijzigd. In de oude stijl leverde een vakantiedag meer op!
Nee, niet stiekum. Dit is door een OR geaccordeerd. Staat me bij dat het destijds nagerekend was, de verschillen niet heel groot en het gemak wel erg prettig was.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:09:
[...]

[...]

[...]

Jouw boerenverstand misleidt ons. Ik heb het even op een kladje voor je nagerekend. Met als uitgangspunt: Salaris EUR 4.200, kosten vakantiedag EUR 246.

Door SPP heb je netto per maand minder: EUR 103 = 68 (inleg spp) + 35 (loonbelasting spp gift)

Met de SPP winst kun 1,6 vakantiedag kopen. Waarbij je eerst EUR 1.236 moet investeren.
en die spp toeslag van cgi is gelimiteerd, terwijl adagen opbouwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Dat is wel de huidige realiteit voor heel veel van ons
Als dat betaalbaar is lijkt me dat een prima oplossing. Echter, op de normale huur markt moet je voor een Zafira oid al snel 650 euro per week neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet de winst te vermenigvuldigen met de 167% die op de Annual Tour werd genoemd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ESPACE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:49:
[...]

De kunst van het toepassen van halve waarheden heb je als manager snel geleerd. ;)
Leuke aanval op de man, maar wat is je redenatie? Wat de lease betreft zeg ik niets wat niet klopt en het spp-verhaal had ik zelf al gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Rudolphus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:43:
Dat is niet waar. De financiële component van de nieuwe AV was voor mij zeker niet de primaire reden om mijn ontslag in te dienen.
Je hebt gelijk. Assumption is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt de man die er (via de OR) voor had moeten zorgen dat daar wel heldere afspraken over waren gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
HR besloot mobiliteit terug te trekken, ik niet. Was er destijds witheet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:22:
[...]

Vergeet niet de winst te vermenigvuldigen met de 167% die op de Annual Tour werd genoemd :9~
Die 167% was wel exclusief de belasting die je betaald over het door CGI gegeven deel. En ... en dan moet je er wel 3 jaar van afblijven.

Het bovenstaande verhaal gaat over directe verkoop, met de megaresultaten die je noemt moet je en 3 jaar SPP voorfinancieren en 3 jaar de te kopen dagen "voorschieten". Da's me nogal een aanslag op je liquide middelen per maand :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het opzeggen van mijn arbeidscontract heeft me een ruime hoeveelheid relativeringsvermogen opgeleverd en de daarop volgende gesprekken met het hogere management (men accepteert feitelijk mijn ontslag niet) heeft me alvast een kijkje in de keuken opgeleverd als het gaat om de huidige managementopvattingen van CGI.
En toen heb je ze in hun gezicht uitgelachen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

Die 167% was wel exclusief de belasting die je betaald over het door CGI gegeven deel. En ... en dan moet je er wel 3 jaar van afblijven.

Het bovenstaande verhaal gaat over directe verkoop, met de megaresultaten die je noemt moet je en 3 jaar SPP voorfinancieren en 3 jaar de te kopen dagen "voorschieten". Da's me nogal een aanslag op je liquide middelen per maand :|
In 3 jaar wordt er dan dus 3 x 1236 EURO = 3708, EURO netto van je salaris ingehouden ? als je deelneemt aan dat SPP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

In 3 jaar wordt er dan dus 3 x 1236 EURO = 3708, EURO netto van je salaris ingehouden ? als je deelneemt aan dat SPP?
En dan maar hopen dat het aandeel niet gekelderd is. Iets met behaalde resultaten uit het verleden 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

Je kan natuurlijk iets met put opties doen op je eigen werkgever om dat risico af te dekken. sowieso is als je weinig vermogen hebt beleggen in je inkomstenbron een slecht idee, maar dat had ik al eerder geschreven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Wel als je er max in gaat bij dat salaris ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Even speurneus gespeeld en het wetboek er op nageslagen.
De wetgever kent alleen het verlopen van wettelijke vakantiedagen. De wettelijk vakantiedagen verlopen per kalenderjaar. Van de bovenwettelijke wordt alleen in het algemeen gezegd dat:
bij schriftelijke overeenkomst van de in lid 2 genoemde termijn (kan, sk0017) worden afgeweken ten nadele van de werknemer.
Dat wordt dus een dubbele boekhouding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

Is dat een probleem dan? Gewoon betalen met je ppp, want dat is een extraatje, toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Suckers Pay CEO's Profit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat kostenneutraal xpp invoeren is cgi vast ervan uitgegaan dat iedereen max spp inkoopt en dat cgi dus max moet bijleggen. Als de helft niet wil beleggen/ geen geld daarvoor heeft, steekt cgi dat vast in de dividenduitkering en niet in de mobiliteitspot.
Alle optie 4 gevallen worden vervangen door goedkope instroom zonder a-dagen compensatie en lage mobiliteitsverlaging.
Wie gaat die kostenneutrale operatie auditten namens de or/ jullie? ;) Er is vast een voor- en nacalculatie afspraak gemaakt door de or die abusievelijk ontbreekt in het protocol?
Net zoals de benchmark die nog steeds op de or of hr site ontbreekt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

Ik meende toch echt in de All Staff gehoord te hebben dat SPP vrijelijk opneembaar was.
Moet ik nu hier vernemen dat je die aandelen 3 jaar moet laten staan. Nice deal, top.

Ben blij dat de OR nu ook last heb van hun eigen onderhandelingsresultaat. Juist toen de bestuurder mobiliteit uit de onderhandelingen nam, hadden jullie nattigheid moeten voelen en aansturen op een nieuwe achterban raadpleging.

Wat hebben we hier moord en brand over geschreeuwd, en ja Jeroen ik heb gestemd, zelfs op jou en deze ronde op een ander.

GVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:30:
[...]

Ik meende toch echt in de All Staff gehoord te hebben dat SPP vrijelijk opneembaar was.
Moet ik nu hier vernemen dat je die aandelen 3 jaar moet laten staan. Nice deal, top.

GVD
Dat hoeft niet, je kan het elk moment opnemen, maar dan is je rendement niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Iig blij dat ik niet ga tekenen, ik zing het wel even uit zolang mijn project duurt en dan verder.
En voor de mensen die hebben aangegeven dat ze gaan tekenen en dat alsnog niet willen, de brief is slechts een intentieverklaring en elke komma in het uiteindelijke AV kan reden zijn daar vanaf te zien.
Ik heb rust gevonden dat ik nog een klein jaar mijn oude voorwaarden hou en zie dan wel weer. Ik ben voor nu tevreden (of iig even ontevreden als ik was voor deze CGI blamage).

edit:// optie 1 is best sterk geformuleerd,

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 24-10-2013 23:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
franssie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:39:
de brief is slechts een intentieverklaring en elke komma in het uiteindelijke AV kan reden zijn daar vanaf te zien.
Kan je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik vrees uiteindelijk dat ze linksom/rechtsom op de man gaan spelen als je niet tekent.

Tja de lease regeling wijzigt niet. Altijd al geweest 16K zakelijk en 13K5 privé. Waarom het vroegere CMG mgt dat toestond had alles te maken met een maximaal flexibele inzet. CGI gaat dat proberen te fixen met pool-auto's. Ik moet er niet aan denken.

Verder begrijp ik de vergelijking niet met privé km's. Denkt dan helemaal niemand meer na. Bla bla bla, die 19ct is veel minder dan je nu krijgt bla bla bla. OOIT NAGEDACHT WIE DE INVESTERING DOET?
Jij 30K NETTO geld of CGI 30K bedrijfskosten.

Verder doe je dus afstand van E790,= per maand,l terwijl in het gele boekje staat dat iedere consultant recht heeft op een lease auto, mits ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lijkt mij sterk dat een brief die inventariseert of je wilt gaat tekenen bindend is, als je daar over zou twijfelen en geen rechtsbijstand hebt oid, altijd 2 kiezen.
Maar tot je de letterlijke tekst van de AV en alle details hebt in een final lijkt het mij niet bindend, maar ik ben geen jurist en ik heb niet getekend.

Sowieso is dit hele proces nogal betreuringswaardig geregeld door HR, ze hebben zo vele steken laten liggen (en de OR ook) dat het me zou verbazen als hier iets dan ook overeind zou blijven wanneer dan ook.
edit:// en als je a 1 gedaan hebt (waarom zou je voor 1 november) dan zou ik snel een herstel brief schrijven ;) Je had iets gemist en verandert je mening. In een professionele organisatie moet dat kunnen :)

optie 1 is best sterk geformuleerd ... daar moet een jurist naar kijken als je al getekend hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 24-10-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:35:
In dat kostenneutraal xpp invoeren is cgi vast ervan uitgegaan dat iedereen max spp inkoopt en dat cgi dus max moet bijleggen. Als de helft niet wil beleggen/ geen geld daarvoor heeft, steekt cgi dat vast in de dividenduitkering en niet in de mobiliteitspot.
CGI keert geen dividend uit en heeft geen plannen om dividend uit te gaan keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:09:
[...]

Zegt de man die er (via de OR) voor had moeten zorgen dat daar wel heldere afspraken over waren gemaakt.
Kan, hypothetisch, de OR niet worden teruggefloten door de werknemers als ze duidelijk fouten/nadelige beslissingem hebben gemaakt. Dat de OR de medewerkers vertegenwoordigt ok, maar betekent dat een vrijbrief....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:09:
[...]

Niet zo boos op de OR. Die zijn net zo zeer een slachtoffer in dit traject geworden als de andere mumbers die geenszins van plan zijn te gaan tekenen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
K.123 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Dat hoeft niet, je kan het elk moment opnemen, maar dan is je rendement niet zo hoog.
Volgens mij is je rendement juist maximaal als je de werkgeversbijdrage zo snel mogelijk casht. Je legt een aandeel in, de werkgever doet er 1 bij, waarover jij inkomstenbelasting betaalt. Zodoende heb je twee aandelen voor de prijs van 1.5, een winst van pakweg 33%.

Als je die positie in een dag weet te sluiten telt dat op naar een fenomenaal jaarrendement. Als je de aandelen langer vasthoudt dan zakt je rendement geleidelijk omlaag naar het normale niveau.
DeZaag schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:42:
[...]

CGI keert geen dividend uit en heeft geen plannen om dividend uit te gaan keren.
CGI maakt winst maar keert geen dividend uit. Dat betekent dat ze slechts twee opties hebben m.b.t. de winst:

- andere manieren om uit te keren aan aandeelhouders, zoals inkoop eigen aandelen
- investeren in het bedrijf

Als je niets doet, komt de winst gewoon op de bankrekening terecht; daarmee trek je het gemiddelde rendement omlaag. Bovendien kun je het evengoed aan je aandeelhouders uitkeren, die hebben ook bankrekeningen. De investeringstheorie stelt dat je alleen moet investeren in je eigen bedrijf indien de nieuwe toevoeging aan het eigen vermogen een perspectief biedt op tenminste hetzelfde rendement als het huidige kapitaal.

Ik vraag me af wat de invulling van deze theorie voor CGI zal zijn. Autonome groei klinkt prettig maar het is de vraag of er voldoende investeringsmogelijkheden zullen zijn met uitzicht op voldoende rendement, om de hele ondernemingswinst uit te kunnen zetten. Gaan ze misschien opnieuw op overnamepad? Koop een matig draaiend bedrijf, doe een annual tour, een reorganisatie, bezuinig op de arbeidsvoorwaarden? Ordina, part of Groupe CGI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
t_captain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:00:
Als je niets doet, komt de winst gewoon op de bankrekening terecht;
De investeringstheorie stelt dat je alleen moet investeren in je eigen bedrijf indien de nieuwe toevoeging aan het eigen vermogen een perspectief biedt op tenminste hetzelfde rendement als het huidige kapitaal.

Ik vraag me af wat de invulling van deze theorie voor CGI zal zijn.
Dat hangt van de definitie van rendement af. Een flink gevulde bankrekening beschermt zeer goed tegen overnames. En dat kan voor Serge best een doel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vraag me af wat de invulling van deze theorie voor CGI zal zijn. Autonome groei klinkt prettig maar het is de vraag of er voldoende investeringsmogelijkheden zullen zijn met uitzicht op voldoende rendement, om de hele ondernemingswinst uit te kunnen zetten. Gaan ze misschien opnieuw op overnamepad?
:Y Dat is precies wat ze gaan doen. Ze hebben uitgesproken over een jaar of 5 weer te willen zijn verdubbeld. Dat houdt in dat je er een kleine 70.000 medewerkers bij moet zien te krijgen. Die krijg je er niet bij geworven.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Als dat geen ego tripje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@snelkeuze017
Juist niet. Je koopt een bedrijf bedrijf, verhoogt het rendement eigen vermogen door de liquide middelen te strippen en verkoopt het weer. Easy money, hedge funds houden ervan.

(de reden dat deze strip truc iets oplevert ligt in de fiscale discriminatie tussen rente en dividend. als er geen dergelijke verschillen waren zou een bedrijf met een sterke kaspositie gelijk gewaardeerd zijn met een bedrijf met minder kas + de liquide middelen apart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Volgens mij is je rendement juist maximaal als je de werkgeversbijdrage zo snel mogelijk casht. Je legt een aandeel in, de werkgever doet er 1 bij, waarover jij inkomstenbelasting betaalt. Zodoende heb je twee aandelen voor de prijs van 1.5, een winst van pakweg 33%.

Als je die positie in een dag weet te sluiten telt dat op naar een fenomenaal jaarrendement. Als je de aandelen langer vasthoudt dan zakt je rendement geleidelijk omlaag naar het normale niveau.
Is dat normale niveau zo? Wat als de koers stijgt en je maar 1 keer per maand mag kopen?
[...]

CGI maakt winst maar keert geen dividend uit. Dat betekent dat ze slechts twee opties hebben m.b.t. de winst:

- andere manieren om uit te keren aan aandeelhouders, zoals inkoop eigen aandelen
- investeren in het bedrijf
Aflossen van de schuld bij de bank? CGI heeft Logica deels met geleend geld gekocht.
Ik vraag me af wat de invulling van deze theorie voor CGI zal zijn. Autonome groei klinkt prettig maar het is de vraag of er voldoende investeringsmogelijkheden zullen zijn met uitzicht op voldoende rendement, om de hele ondernemingswinst uit te kunnen zetten. Gaan ze misschien opnieuw op overnamepad? Koop een matig draaiend bedrijf, doe een annual tour, een reorganisatie, bezuinig op de arbeidsvoorwaarden? Ordina, part of Groupe CGI?
Er wordt geinvesteerd in het bedrijf maar er gaan ongetwijfeld ook weer bedrijven gekocht worden, niet noodzakelijk in dit deel van de wereld.
Ordina... praat 's met een directielid van willekeurig een IT bedrijf groter dan een paar 100 man en vraag of 'ie Ordina wil kopen. Degenen die ik tot nu toe gesproken heb trekken alleen maar een vies gezicht. Ordina zal het denk ik niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
t_captain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:12:
(de reden dat deze strip truc iets oplevert ligt in de fiscale discriminatie tussen rente en dividend. als er geen dergelijke verschillen waren zou een bedrijf met een sterke kaspositie gelijk gewaardeerd zijn met een bedrijf met minder kas + de liquide middelen apart).
En precies daarom heb ik geen economie gestudeerd :D (waar héééft die vent het over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:23:
[...]

En precies daarom heb ik geen economie gestudeerd :D (waar héééft die vent het over? ;)
iets met stripclubs!?!?!?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI bindt strijd aan tegen ziekteverzuim

Rotterdam, 13 april 2016
Om de productiviteit van haar medewerkers verder te verhogen, heeft ICT-bedrijf CGI de pijlen gericht op terugdringing van het ziekteverzuim. Op het hoofdkantoor in Rotterdam werd onlangs een proef afgesloten met een speciale ziekenboeg, waar zieke medewerkers onder medische begeleiding hun normale werkzaamheden kunnen blijven verrichten.
Algemeen directeur Ron de Mos legt uit dat CGI Nederland geen andere mogelijkheid zag om de onder druk staande winstmarge op peil te houden: “Doordat de laatste jaren veel van onze members hun lidmaatschap hebben opgezegd, zijn onze overheadkosten relatief gegroeid. We hadden dit kunnen oplossen door als hoger management een loonoffer te brengen, maar we hebben unaniem besloten dat daarvan een verkeerd signaal zou zijn uitgegaan: we willen niet de indruk wekken dat het slecht gaat met onze organisatie. We verwachten nu elk moment de vruchten te kunnen gaan plukken van het aantrekkelijke arbeidsvoorwaardenpakket dat we in 2013 hebben geïntroduceerd.”
CGI-werknemers die door klanten betaald werk verrichten op het kantoor in Rotterdam, kunnen dit bij ziekte doen op een afdeling met extra luxe kantoormeubilair, waar speciaal geschoold personeel zorgt dat het hen aan niets ontbreekt. In zes maanden tijd hebben vele tientallen employees van deze mogelijkheid gebruikgemaakt.
De Mos toont zich verheugd over de resultaten van de pilot: “Iemand die zich niet helemaal topfit voelt blijkt nog prima te kunnen functioneren als er iemand is die af en toe zijn koude kompres vervangt of zijn emmertje met braaksel omspoelt. Ook onze medewerkers blijken erg enthousiast: deelname aan de proef was uiteraard vrijwillig, maar bijna niemand heeft gekozen voor het alternatief, het overslaan van de salarisronde van 2016. We willen dit concept de komende tijd dan ook snel gaan uitrollen naar onze overige vestigingen, en naar klantlocaties waar we met veel collega’s vertegenwoordigd zijn.”
De Mos zegt niet bang te zijn de gezondheid van zijn mensen in gevaar te brengen: “Als het niet verantwoord is, laten we iemand echt niet heel de dag achter zijn bureau zitten. Daarom zijn we nu bezig met het inrichten van een intensive care afdeling, waar mensen die er écht slecht aan toe zijn vanuit een lekker warm bed comfortabel verder kunnen werken.”
In weerwil van het rooskleurige verhaal van de CGI-baas worden er op openbare internetfora wel degelijk kritische geluiden gehoord vanuit de medewerkerspopulatie. Vooral het feit dat het nieuwe ziektebeleid alleen geldt voor billable medewerkers blijkt wrevel te wekken. De Mos wenst hierop niet in te gaan: “Als u me nu wilt excuseren… ik ben al heel de dag een beetje snotterig, dus ik ga vandaag wat eerder naar huis.”

Gerelateerde artikelen:
01 -12-2018: Ron de Mos komt met boek
28 -09-2018: Ron de Mos sluit laatste kantoor CGI
21 -09-2017: CGI heeft meest fitte medewerkers
28 -05-2016: CGI-topman wint jackpot
06 -09-2015: CGI wint milieuprijs
16 -06-2015: Financiële strop voor CGI-baas
01 -11-2014: CGI breekt wereldrecord
08 -10-2014: RTL sluit inschrijving “Dubbeltje”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:17:
[...]
(over rendement SPP)
Is dat normale niveau zo? Wat als de koers stijgt en je maar 1 keer per maand mag kopen?
Het gaat niet om hoe vaak je kunt kopen of verkopen, maar hoe snel je de koop/verkoop transacties kunt sluiten. Als je geen koersrisico wilt lopen moet je de verkoop direkt na de aankoop doen. Of jezelf met swaps of opties indekken.
[...]

Aflossen van de schuld bij de bank? CGI heeft Logica deels met geleend geld gekocht.
Daarmee verander je de verhouding tussen eigen vermogen en vreemd vermogen. Dat kan een goede keuze zijn, maar niet altijd.

In feite maak je je bedrijf stabieler met meer reserves en een minder volatiel rendement. Maar aan de andere kant ook een lager rendement; de rente op een lening is immers lager dan het verwachte rendement van aandelen en rente wordt ook nog eens ten laste gebracht van het bedrijfsresultaat voor de vennootschapsbelasting.
Als het belastingverschil tussen rente en dividend er niet was dan was de weegschaal aardig in balans, een stabieler rendement zou een hogere koers/winst rechtvaardigen en daardoor netjes opwegen tegen het lagere rendement. Dat noemen we het Miller-Modgliani theorema. Maar er is wel een fiscaal verschil, waardoor het aantrekkelijker is om een aardige hoeveelheid vreemd vermogen op de balans te houden.
[...]

Ordina... praat 's met een directielid van willekeurig een IT bedrijf groter dan een paar 100 man en vraag of 'ie Ordina wil kopen. Degenen die ik tot nu toe gesproken heb trekken alleen maar een vies gezicht. Ordina zal het denk ik niet worden.
Het was ook maar een willekeurig voordeel van een bedrijf wat het moeilijk heeft. De problemen lijken wel op die van Logica, plus een overweging van public en finance wat op dit moment ook niet ideaal is :)
(de dagelijkse satire)
We hadden dit kunnen oplossen door als hoger management een loonoffer te brengen, maar we hebben unaniem besloten dat daarvan een verkeerd signaal zou zijn uitgegaan: we willen niet de indruk wekken dat het slecht gaat met onze organisatie.
Lol, dit is de leukste zin tot nu toe :D

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 25-10-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI-nieuws for SVP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Het gaat niet om hoe vaak je kunt kopen of verkopen, maar hoe snel je de koop/verkoop transacties kunt sluiten. Als je geen koersrisico wilt lopen moet je de verkoop direkt na de aankoop doen. Of jezelf met swaps of opties indekken.
De kosten die door de deelnemende member betaald worden bij de verkoop van aandelen staan hieronder weergegeven:

Plan Administrator

For the moment, the only fees (subject to change without notice) that will be charged by the
SPP Administrator are the following:

Request made to obtain duplicate tax form/receipt
Previous tax year – CAD $35 non‐refundable
All prior years ‐ CAD $50 non‐refundable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:30:
[...]

De kosten die door de deelnemende member betaald worden bij de verkoop van aandelen staan hieronder weergegeven:

Plan Administrator

For the moment, the only fees (subject to change without notice) that will be charged by the
SPP Administrator are the following:

Request made to obtain duplicate tax form/receipt
Previous tax year – CAD $35 non‐refundable
All prior years ‐ CAD $50 non‐refundable
Duplicate .... dus het origineel niet kwijtraken dan maar. Denk ik. Heb me er namelijk niet in verdiept.

Gezien de posts mbt aankoop en directe verkoop en het aantal mensen dat dit overweegt te gaan doen als aanvulling op het inkomen denk ik dat de SPP admin het erg druk gaat krijgen. De strofe "subject to change without notice" kan wel eens zeer snel na de start van SPP alsnog tot aan-/verkoopkosten gaan leiden.

Wat je dan weer kunt ondervangen door in de eerste maand van aankoop NIET te verkopen. Daarna aan het eind van elke maand verkoop je alles om een mooie koerswinst te maken (want de rest die dit niet leest gaat dan de maandelijkse aankoop doen en dat drijft de prijs op) om daarna weer goedkoop in te kopen als de rest alles weer in de verkoop gooit (wat de prijs weer drukt). 't Is wel een tijdkritisch proces, maar dat houdt je van de straat (en je zit toch lang genoeg in de trein >:) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Duplicate .... dus het origineel niet kwijtraken dan maar. Denk ik. Heb me er namelijk niet in verdiept.
Jaaropgaves kwijt raken is nooit slim.
Gezien de posts mbt aankoop en directe verkoop en het aantal mensen dat dit overweegt te gaan doen als aanvulling op het inkomen denk ik dat de SPP admin het erg druk gaat krijgen. De strofe "subject to change without notice" kan wel eens zeer snel na de start van SPP alsnog tot aan-/verkoopkosten gaan leiden.
Ja... maarreh, SPP draait al best een aantal jaren en dit jaar is het voor vrijwel alle landen in Europa al actief gegaan. Ik snap dat je bevestiging zoekt voor het idee dat het bedrijf je stiekum nog meer wil naaien maar in deze gaat dat niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 25-10-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron Mos ... diegene die Getronics op precies dezelfde wijze 'stuk' heeft gemaakt. Wat nog 'gezond' was en wie wilde blijven, ging in dienst bij KPN.

CGI NL zal dezelfde ondergaan.

Langzaam wordt het bedrijf zogenaamd 'gezond' gemaakt.
Hoe komt het dan dat het bedrijf 'ongezond' is geworden? Mis-management?
En daar draaien wij voor op?

Hoeveel aandelen heeft Ome Ron gekregen van CGI Canada? Hoeveel winst mag hij, nadat de aandeelhouders en de beurs is uitgelegd dat de NL kosten zijn 'gedaald', in zijn zak steken? Ron, wat is jou volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Vannacht weer heel slecht geslapen. Ik weiger te tekenen voor een achteruitgang, maar ik weet ook dat ik daarmee kies voor een eeuwigdurende salary-freeze. Met plezier werken voor CGI wordt me in beide gevallen onmogelijk gemaakt.
Ik merk nu pas hoe belangrijk wederzijds vertrouwen en respect tussen werkgever en werknemer is voor je dagelijkse welbevinden.

Ik zie geen andere mogelijkheid dan uitkijken naar een andere werkgever. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

Jaaropgaves kwijt raken is nooit slim.

[...]

Ja... maarreh, SPP draait al best een aantal jaren en dit jaar is het voor vrijwel alle landen in Europa al actief gegaan. Ik snap dat je bevestiging zoekt voor het idee dat het bedrijf je stiekum nog meer wil naaien maar in deze gaat dat niet op.
Ik zoek helemaal geen bevestiging Jeroen, verkeerd opgevat. Ik heb ook niet het idee dat CGI me stiekem wil naaien (en dit moet je ook niet verkeerd opvatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:19:
[...]
Hoe komt het dan dat het bedrijf 'ongezond' is geworden? Mis-management?
En daar draaien wij voor op?
[...]
Ik vind je houding begrijpelijk, maar je gaat wel voorbij aan het feit dat je niet alles aan het management kunt verwijten. De markt is veranderd. Men heeft structureel hetzelfde of zelfs iets minder geld over voor dezelfde detacheringsdiensten dan in het jaar 2000. Intussen zijn de loonkosten wel 13 jaar verder.

Dit is niet iets wat een directeur zomaar even kan omkeren. Het enige dat een directeur kan doen is om het bedrijf bij te sturen zodat het beter gepositioneerd is in de veranderde markt.

Wat was jouw oplossing geweest om het beter te doen dan het "mismagement"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een auto uitzoeken voor gebruik tijdens de piek momenten, terwijl de over 98% van de tijd de auto leeg is en er maximaal 1 persoon in zit...

Aan de hand van dit goede idee direct even gaan kijken bij Rentalcars. Omdat Rudolphus geen drie lange slungels in een Lupo of Polo krijgt geprakt, maar direct gekeken naar een familieauto. Om in de VW stijl te blijven, maar de Golf Estate uitgekozen en wat schetst mijn verbazing: slechts €75 per dag. Die slungels willen naar Spanje, dus huppa 20 dagen een VW Golf en een slordige 4 à 5000km brandstof.

Dit allemaal voor het weggeefprijsje van slechts: € 2.000,= netto. , die je geheel in stijl kunt bekostigen uit de verkoop van ........ juist ja: vakantie dagen :).

BRILJANT! Nu nog het onderkomen erbij en hup.

Wie had er hier een probleem? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

t_captain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:35:

Wat was jouw oplossing geweest om het beter te doen dan het "mismagement"?
Volgens mij geef je het antwoord zelf al.
Het enige dat een directeur kan doen is om het bedrijf bij te sturen zodat het beter gepositioneerd is in de veranderde markt.
En dat is nou net te weinig gebeurd. Duidelijk mismanagement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:56:
[...]
Dit allemaal voor het weggeefprijsje van slechts: € 2.000,= netto. , die je geheel in stijl kunt bekostigen uit de verkoop van ........ juist ja: vakantie dagen :).
Bedankt voor dit inzicht, Sjaak59, de schellen vallen me opeens van de ogen:
Ik werk om geld te verdienen om in mijn vrije tijd leuke dingen te kunnen doen. Waar ik me steeds over heb opgewonden, is dat ik met de nieuwe arbeidsvoorwaarden minder geld overhoud. Maar dat is helemaal niet erg, want ik heb ook een stuk minder vrije tijd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Aan de hand van dit goede idee direct even gaan kijken bij Rentalcars. Omdat Rudolphus geen drie lange slungels in een Lupo of Polo krijgt geprakt, maar direct gekeken naar een familieauto. Om in de VW stijl te blijven, maar de Golf Estate uitgekozen en wat schetst mijn verbazing: slechts €75 per dag. Die slungels willen naar Spanje, dus huppa 20 dagen een VW Golf en een slordige 4 à 5000km brandstof.

BRILJANT! Nu nog het onderkomen erbij en hup.

Wie had er hier een probleem? :z
Dus dan ga je maar een leaseauto met 250+ euro eigen bijdrage én een flinke bak bijtelling rijden 12 maanden per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Vannacht weer heel slecht geslapen. Ik weiger te tekenen voor een achteruitgang, maar ik weet ook dat ik daarmee kies voor een eeuwigdurende salary-freeze. Met plezier werken voor CGI wordt me in beide gevallen onmogelijk gemaakt.
Ik merk nu pas hoe belangrijk wederzijds vertrouwen en respect tussen werkgever en werknemer is voor je dagelijkse welbevinden.

Ik speel met precies dezelfde gedachten.

Sprak vanmorgen een marketeer die me terloops vertelde dat het verloop binnen CGI NL op dit moment ca. 12% is. Ik dacht op dat moment twee dingen 1. Das verdomde hoog in deze markt en 2. Hoe weet jij dat? De vraag gesteld en het antwoord was ontluisterend: "ik word betaald om dat te weten". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vandaahl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Volgens mij geef je het antwoord zelf al.

[...]

En dat is nou net te weinig gebeurd. Duidelijk mismanagement!
Logica heeft indertijd gekozen om de overheadkosten met de kaasschaaf aan te pakken en sterker te focussen op T&M werk ten koste van producten, projecten etc. CGI gaat door met die strategie, alleen zetten ze wat grotere stappen in de kostenreductie: het lijkt deze keer niet slechts een kaasschaaf maar een echte reorganisatie van de managementstructuur.

Ik ben kritisch op de strategie, maar ik moet ze wel nageven dat het een plausibele strategie kan zijn. Het woord "mismanagement" gaat me dan ook wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Sprak vanmorgen een marketeer die me terloops vertelde dat het verloop binnen CGI NL op dit moment ca. 12% is. Ik dacht op dat moment twee dingen 1. Das verdomde hoog in deze markt en 2. Hoe weet jij dat? De vraag gesteld en het antwoord was ontluisterend: "ik word betaald om dat te weten". 8)7
In deze markt is 10% een normaal verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
pagani schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

Dus dan ga je maar een leaseauto met 250+ euro eigen bijdrage én een flinke bak bijtelling rijden 12 maanden per jaar?
Ford Focus station / Renault Megane station met 14% bijtelling kost geen 250+ Euro eigen bijdrage. Bijtelling stelt ook niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik ging uit van dezelfde auto, een Golf Estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:
Ik ging uit van dezelfde auto, een Golf Estate.
misschien is een andere insteek verhelderend.
Als ik naar een ander bedrijf waar men geen leaseautos's heeft overstap word ik gecompenseerd voor het verlies van mijn leaseauto...
het management (en de OR) vinden compensatie een vies woord..... Naar mijn mening dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die noemen het een extraatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee hoor, dat hoeft niet. Ik heb tijdens al mijn jaren bij Logica altijd fijne gezinsauto's kunnen rijden voor netto 200-250 euro per maand (dus inclusief bijtelling, en eventuele eigen bijdrage), gewoon door slim te kiezen: geen premiummerk, geen pimp-accessoires, benzine-uitvoering en/of <20%-bijtelling. Denk aan een Hyunday i30, Skoda Octavia, Renault Megane, alles in combi-model. Maar na de laatste lease-ronde ging dat niet meer wegens de idiote beperking van het aantal merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:35
[...]
  • Vakantie
  • Wekelijkse boodschappen
  • Familie bezoek (o.a. verjaardagen, etc)
  • Dagje uit
  • etc
Als je iedere keer dan een auto moet huren, ben je daar 1. veel geld aan kwijt en 2. veel tijd aan kwijt om dat te regelen.
Tel daarbij de kosten voor de kleine auto bij op, en een grote leaseauto is ineens aantrekkelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:49:
[...]
misschien is een andere insteek verhelderend.
Als ik naar een ander bedrijf waar men geen leaseautos's heeft overstap word ik gecompenseerd voor het verlies van mijn leaseauto...
het management (en de OR) vinden compensatie een vies woord..... Naar mijn mening dan
Inderdaad; het is 'gewoon' een loon component. Bij andere bedrijven verdien je dan zo €500 meer.
Dat kun (en volgens vele rechtzaken mag) je niet zomaar weghalen, zonder op een passende manier te compenseren.

Je houd nu je hand op en krijgt de sleutels van een auto (van jouw keuze). Ik heb geen problemen mee als dat cash zou zijn. Wel als dat enkel een schouderklopje zou zijn.

Daarbij; Toen ik laatst tegen een kennis zei hoeveel mijn auto kostte, zei hij: je wordt gen**id. Zijn station kostte hem minder dan mijn hatchback. Dus onze huidige regeling kan ook beter.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
[...]
Sprak vanmorgen een marketeer die me terloops vertelde dat het verloop binnen CGI NL op dit moment ca. 12% is.
Ik neem aan dat dat was vóór de grote leegloop die met de aankondiging van de nieuwe arbeidsvoorwaarden is gestart? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het verloop zo laag kan blijven met zo veel mensen die zich door CGI in de steek gelaten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De aankondiging was begin september. Als je op basis daarvan je ontslag in dient kun je er pas per december uit. Die 12 % lijkt me dus het verloop van de mensen die het voor de presentatie al niet zagen zitten. Het verloop van de mensen die zich in de steek gelaten voelen zal pas in december (voor de mensen die gelijk wat anders hadden) en begin 2014 (voor de mensen die iets langer hebben gezocht naar een neiwue functie ergens) plaatsvinden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SPee schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

Daarbij; Toen ik laatst tegen een kennis zei hoeveel mijn auto kostte, zei hij: je wordt gen**id. Zijn station kostte hem minder dan mijn hatchback. Dus onze huidige regeling kan ook beter.
Onze huidige regeling is met name erg duur vanwege de verzekering. Die is erg uitgebreid, geen eigen risico bv, en daar betaal je dan ook navenant voor.
Plus alles wordt vanuit die hoek geregeld door Kröller Boom. Die zijn goed in veel rekenen om 'eul erg weinig te doen. Daar zou ik privé echt never nooit niet wat afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met Avotar. Verzekeren van zakelijke auto's is sowieso vrij duur, maar bij Logica was de verzekeringscomponent in de leaseprijs wel behoorlijk hoog. 130 euro voor een middelklasser van 25k cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:46:
Met Avotar. Verzekeren van zakelijke auto's is sowieso vrij duur, maar bij Logica was de verzekeringscomponent in de leaseprijs wel behoorlijk hoog. 130 euro voor een middelklasser van 25k cataloguswaarde.
Waar kan ik PPP kroller-boom krijgen? :+

Kosten auto, kosten pensioen, kosten ziektekosten; kan dat niet wat goedkoper worden ingekocht? :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Met alle respect, maar in de huidige markt lijkt 12% me toch redelijk hoog. Verder ruilen deze mumbers hun vaste baan in voor een vaak tijdelijk contract van b.v. 6 of 12 maanden, zelden voor een nieuwe vaste aanstelling.

10% kan dan wel een normaal verloop zijn, maar wel in een normale markt. Dus die 12% in de huidige markt lijkt mij dus echt wel stevig. Verder is het me opgevallen dat CGI veel inspanning op het vlak van werving en selectie aan het ontplooien is. Ik zie meer dan gemiddeld mail m.b.t. Friend@Work en ook de uiteindelijke aanbrengbonus is niet misselijk.

Als ik deze indicatoren allemaal optel, krijg ik het gevoel dat CGI zichzelf in de voet heeft geschoten en dat er meer mumbers uit- dan instromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
pagani schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

10% per wat?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
[Dus dan ga je maar een leaseauto met 250+ euro eigen bijdrage én een flinke bak bijtelling rijden 12 maanden per jaar?
Ja, ja ... valt er binnenkort nog een (goedkope/dure) leaseauto te kiezen voor iedere consultant?

En wat voor jouw VW Polo geldt, geldt natuurlijk ook voor een VW Golf Variant.
http://volkswagen.century.nl/modellen/golf-7-variant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutaties per jaar. Dit is redelijk normaal taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[...]

[...]

[...]

Advocaat van de duivel modus aan:
Een dag ziek melden is veel minder gedoe.
Advocaat van de duivel modus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Advocaat van de duivel modus aan:
Een dag ziek melden is veel minder gedoe.
Advocaat van de duivel modus uit.
En dan schiet je meteen jezelf in je duivelse voet, want dan gaat je billability omlaag en tja dan heb je aan het einde van het jaar zeer waarschijnlijk niet aan je target voldaan (weg salarisverhoging, weg ppp etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:51:
Hear, hear.
En velen met u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[...]

Bij een managementtraining werd mij destijds verteld dat het historisch verloop binnen Logica al 10 jaar rond de 12% per jaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Ik neem aan dat dat was vóór de grote leegloop die met de aankondiging van de nieuwe arbeidsvoorwaarden is gestart? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het verloop zo laag kan blijven met zo veel mensen die zich door CGI in de steek gelaten voelen.
Men verwacht over geheel 2013 een verloop van ruim 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

En dan schiet je meteen jezelf in je duivelse voet, want dan gaat je billability omlaag en tja dan heb je aan het einde van het jaar zeer waarschijnlijk niet aan je target voldaan (weg salarisverhoging, weg ppp etc)
Dan maar weer net zoals op school: Spijbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoog verloop is precies wat CGI wil. Dat wil zeggen: onder de juiste categorie medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het nu net omgekeerd evenredig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:06:
[...]
Men verwacht over geheel 2013 een verloop van ruim 20%.
Wie is "men" dan? En waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
10% verloop in een stabiele situatie is heel normaal. Het betekent dat je personeel gemiddeld tien jaar blijft. Als je veel met jonge werknemers werkt, zit je vaak hoger. Met de leeftijdsopbouw van CGI zal 10% redelijk gemiddeld zijn.

Bij een groeiend bedrijf of krimpend bedrijf moet je de cijfers anders lezen. Dat komt omdat het verloop wordt gemeten aan de huidige omvang, terwijl het mensen uit een eerdere (kleinere of juist grotere) jaargang beterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een enemies@work regeling?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:07:
Is er ook een enemies@work regeling?
Hoezo, je wilt het hogere management uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die werken er toch al.... "keep your friends close but your enemies closer"

Is er voor SPP eigenlijk geen financiële bijsluiter nodig?
http://www.afm.nl/nl/cons.../wat/complex-product.aspx

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 23:49 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.