Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Wie was ook alweer die CEO die zei dat je elk jaar de 10% van het personeel met de slechtste perfomance moet ontslaan?
Hmm hoe gaan ze cgi dan runnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
erinaceus schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:35:
[...]

Hmm hoe gaan ze cgi dan runnen ?
Met een stuk minder overhead neem ik aan. Maar als de Mumbers zichzelf verkopen is die overhead eigenlijk alleen maar slecht voor je PPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, vanaf vandaag weet ik dus zeker dat CGI geen bedrijf is waar ik wil blijven werken. Zelden zo'n onthutsende kortzichtige bullshit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:12:
[...]

Waarom zo'n sarcastische opmerking retour? Ik heb hier een serieus en fair punt. Als ik ongelijk heb leg mij dan liever uit waarom. Ik zou graag willen weten hoe dit zomaar kan wat CGI doet.

Misschien ben ik iets te direct dat CGI de wet overtreedt en roept dat weerstand op, maar ik baseer mij op wetsartikelen en die zijn vrij duidelijk. Formuleer het hoe je wilt, maar het komt hier op neer.
Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren omdat de toon zo vaak aanvallend is en er bijzonder weinig ruimte was voor een echte discussie.Verder leek het hier vooral te gaan over het ventileren van de verontwaardiging, woede en aanverwante emoties. Dat moet ieder voor zich weten maar ik ben daar niet bij nodig.

Blijkbaar heb je dat zelf ook wel een beetje door dat je toon niet prettig was want hierboven matig je je eigen reactie ook enigszins. Uiteraard is de OR niet willens en wetens akkoord gegaan met iets waarvan zij wist dat het illegaal is.

Uitbetalen van wettelijke dagen is niet toegestaan, dat klopt. (vind ik vreemd maar goed) Voor zover mij persoonlijk bekend is onze registratie niet altijd even goed in het onderscheid tussen wettelijk en bovenwettelijke dagen. Verder heeft de OR bij de besluitvorming mee genomen dat er een enorme hoeveelheid dagen nog op de balans drukten. Bij de eerste set nieuwe arbeidsvoorwaarden werden flinke stukken in een keer afgekocht. Daar waren we niet heel gelukkig mee en veel collega's ook niet. Daarom is die afkoop in de 2e versie verspreid over een aantal jaren zodat mensen ook in de gelegenheid zin om die dagen op te nemen. Het aanbieden van afkoop van een tegoed aan bovenwettelijke dagen is op zich legaal, het koppelen hiervan aan de nieuwe voorwaarden kun je als discutabel bestempelen maar er staat nergens dat het niet mag.
Verder speelt een verschuiving van de toekenning van dagen mee, da's vrij technisch en dat staat in het protocol en de FAQ vrij aardig uitgelegd.

Als iemand van mening is dat er bij het aanbod van afkoop ook wettelijke dagen worden afgekocht dan moet die collega dat aangeven middels optie 2 op het welbekende formulier en vervolgens even geduld hebben tot de overwerkte HR afdeling aan het formulier toe komt. CGI is echt niet bezig willens en wetens de wet te overtreden.

Dat ik hier postte in de eerste plaats kwam toen ik mijn kado's uitpakte thuis en even terug dacht aan wat iemand hier naar mijn hoofd slingerde over zelf beter worden van de hele kwestie. Nou moet ik wel zeggen, het is een mooie fles whisky en die pen is ook best leuk maar iets met Eheim op de doos was ook welkom geweest. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 23-10-2013 23:16 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhmm CGI is wettelijk verplicht om de vakantiedagen administratie goed bij te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Absoluut. Realiteit is echter dat de meeste bedrijven dat niet op orde hebben en meestal is dat ook geen probleem.

Alleen als je een voorstel voor afkoop doet en beide partijen komen er niet echt uit, dan wordt het lastig ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vraag me oprecht af of er al sprake is van het stadium "beide partijen komen er niet echt uit". Ik heb een vermoeden (maar ook niet meer dan dat) dat ook deze kwestie het dialoog stadium nog niet bereikt heeft.

FF wat heel anders, ik vraag me af of ik nog gebeld ga worden of en wanneer ik ga tekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
ByeByeCGI schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:42:
Ik denk eerder dat het gesprek een soort van afschrikmiddel is om de twijfelende collega die niet zo sterk in de schoenen staat alsnog over de rand te duwen.
Al van veel collega's vernomen dat ze gewoon tekenen omdat ze van het hele gezeik af willen. 1-0 voor HR.
Ik heb ook getekend: Mijn ontslagbrief. Ben ik ook van het hele gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Wijnands schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:30:
Zo vandaag officieel OR afscheid. Voor de alu hoedjes afdeling: 1 fles prosecco, 1 pen namens cgi. Verder was de rest van de raad was met de pet rond gegaan en had een fles whisky gekocht.
Ik zal het werk echt enorm missen!
Bedank voor je tomeloze inzet, Jeroen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Jeroen bedankt! Je stak/steekt inderdaad ruim boven het maaiveld uit. Vergis je niet, dat werd/wordt echt wel gewaardeerd.

Succes !

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Rudolphus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:38:
[...]
Bedank voor je tomeloze inzet, Jeroen! d:)b
peter00 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 05:36:
Jeroen bedankt! Je stak/steekt inderdaad ruim boven het maaiveld uit. Vergis je niet, dat werd/wordt echt wel gewaardeerd.
Succes !
Hear! Hear! Daar stem ik 100% mee in! Bedankt Jeroen! Ook voor alle informatie buiten het Forum om, zowel via DM's als via de interne CGI mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:26:
Wie was ook alweer die CEO die zei dat je elk jaar de 10% van het personeel met de slechtste perfomance moet ontslaan? Dat dat model ooit serieus (in iets gewijzigde vorm) naar Europa zou komen had toch niemand kunnen denken he?
Jack Welsch. Het tweede deel van zijn boodschap was dat je de top 10% in een gouden kooi moet zetten.

[ Voor 63% gewijzigd door t_captain op 24-10-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 05:36:

Succes !
Dat is met de lengte van Wijnands ook niet echt moeilijk (Phun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van de HR wel een hele vriendelijke bevestigingsmail gekregen van optie3, hebben ze weer een nieuwe strategie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik hoop dat die is eerst netjes de 1 en 2 afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp niet dat mensen om van het gezeur af te zijn voor optie 1 kiezen, je kan met optie 3 minimaal je ongenoegen duidelijk maken en later alsnog tekenen of niet.
nee heb je ja kan je krijgen..... en je TL is ook maar een mumber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vergeet niet dat er ook mensen best blij worden van deze voorwaarden en daarom tekenen. Over het algemeen vind je hier de boze en verontwaardigde members, de tevreden collega's hebben hier weinig te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:41:
ik begrijp niet dat mensen om van het gezeur af te zijn voor optie 1 kiezen, je kan met optie 3 minimaal je ongenoegen duidelijk maken en later alsnog tekenen of niet.
nee heb je ja kan je krijgen..... en je TL is ook maar een mumber
Ik snap het ook niet... ik loop me al bijna twee maanden druk te maken, en een ander denkt: "Ach, wat kan het me ook schelen, ik teken wel gewoon".
Heeft iemand een tip hoe ik er ook wat makkelijker over kan denken, en alsnog genoegen kan nemen met een achteruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fles whisky van Wijnands kan je helpen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Drinkt hij alleen op!!

Verdiend, en hij is ouder dan 18 8)

[ Voor 13% gewijzigd door erinaceus op 24-10-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Step away from the bottle and nobody gets hurt!

@Lurker1: Nee, helaas niet. Echter deze set is maar voor een kleine groep een achteruitgang. De mensen die neutral blijven of meer krijgen tekenen veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Wijnands schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:22:

@Lurker1: Nee, helaas niet. Echter deze set is maar voor een kleine groep een achteruitgang. De mensen die neutral blijven of meer krijgen tekenen veel makkelijker.
Toekomstige rechten en plichten veranderen:
- A-dagen
+ Pensioenkosten
Dus neutraal blijven op de LANGE termijn? Ik ga nog even narekenen voor welke groep dit zou kunnen gelden. Ik zie het nog niet. En ook een 5% salarisstijging dit jaar zegt niets over toekomstige rechten, behalve de bovengenoemde twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:42
Voor een kleine groep?

- Het wegvallen van de netto onkostenvergoeding wordt in veel gevallen gecompenseerd met een salarisverhoging die los zou moeten staan van de nieuwe arbeidsvoorwaarden
- Het wegvallen van het bestaande recht op vrije dagen wordt niet volledig vergoed
- Het wegvallen van het toekomstige recht op vrije dagen wordt niet vergoed
- Er wordt een pensioenbijdrage geintroduceerd die de member iedere 5 jaar meer gaat kosten, daarnaast is een salarisverhoging in de toekomst daardoor ook relatief minder waard

Enkel members die gecorrigeerd worden omdat ze onder het minimumsalaris van het level zaten gaan er op vooruit. Door het wegstrepen van de salarisverhoging en de onzekere PPP in de vergelijking lijkt het me sterk dat er veel members zijn die neutraal blijven gezien bovenstaande punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Wow.... gaan we nu de laatste 300 pagina's weer helemaal herhalen? :F

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou kunnen. Ik heb de cirkel al een keer of 7 gezien denk ik. Ik kan mijn mening delen en dan komen een paar andere ook weer langs. Gevolg, we herhalen onze meningen weer 's een keer en verder gebeurt er niets.

Alleen..ik had me voorgenomen dat niet meer te doen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 24-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

In tegenstelling tot velen hier, ga ik wel gewoon tekenen. Waarom? Ik ga er niet op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
En ik ga dus niet tekenen. Waarom? Ik ga er wel op achteruit.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Is het niet zo dat de grote klap voor CGI NL nog moet komen? Ik gok dat er nu tussen de 500 en 1000 niet zullen tekenen, maar een even zo grote groep tekent wel met de intentie om 1 jaar vooruit te gaan en in de tussentijd een nieuwe baan te vinden. Daartegen kan never gerecruteerd worden.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat je dat wel 's flink kan tegenvallen. Als straks de eerste PPP uitbetaald en mobiliteit mee valt en de mensen druk aan het werk zijn dan is die aandrang om te solliciteren niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Ik heb al getekend. Waarom? Ik ga er op achteruit. Maar kan wel 100 euro per maand missen zodat de aandeelhouders meer dividend ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:25
Ik hoor om mij heen dat bij aardig wat mensen de mobiliteit de grootste klap kan worden. Die gaan nu tekenen, dienen hun leasecontract uit en maken dan nog een keer de stand op. Kans is mijns inziens groot dat er toch een redelijke uitloop is die gelijk loopt met de leasecontracten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Is het niet zo dat de grote klap voor CGI NL nog moet komen?
Nee die is er al geweest. De relatie tussen werknemer en de top is volgens mij onherstelbaar beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 12:22

BvH

Ik heb besloten op te zeggen en in te gaan op een mooi aanbod van een concurrent. Het is erg jammer want het was niet de manier waarop ik wil vertrekken. Helaas blijkt de gehele management laag tot aan sake momenteel machteloos om ook maar iets te doen om mensen binnen te houden. Druppel voor mij is toch de gehele mobiliteit die hoe dan ook op de schop gaat en sterk achteruit zal gaan. En het feit dat er nog steeds geen antwoord is op de vraag hoe men met oude contracten omgaat waarin de leaseauto als primaire arbeidsvoorwaarde is vastgelegd zonder beperkingen van km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:03:
[...]

Ik snap het ook niet... ik loop me al bijna twee maanden druk te maken, en een ander denkt: "Ach, wat kan het me ook schelen, ik teken wel gewoon".
Heeft iemand een tip hoe ik er ook wat makkelijker over kan denken, en alsnog genoegen kan nemen met een achteruitgang?
Tip: Accepteer dat je in de ICT zit en dat het simpelweg bij je carrière-pad hoort om om de zoveel jaar over te stappen. Ja ik weet dat we in een crisis zitten, maar er zijn momenteel nog banen genoeg, en ja ook in de ICT.

Voor mij betekenen de nieuwe AV een kleine vooruitgang voor een jaar (Okt 2014), met de insteek dat ik dus nu een jaar de tijd heb om een nieuwe werkgever te zoeken die wel aan mijn verwachtingen voldoet en niet met kreten als member komt maar mij weer gewoon als werknemer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
BvH schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:06:
En het feit dat er nog steeds geen antwoord is op de vraag hoe men met oude contracten omgaat waarin de leaseauto als primaire arbeidsvoorwaarde is vastgelegd zonder beperkingen van km.
Die zit me ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit begrijp ik niet, waarom heeft bij de poll dan 80% nee gezegd,
en de nieuwe versie AV is echt niet veel beter....

en je zegt een klein groep, heeft de OR toegang tot deze statistische data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:16:
[...]

dit begrijp ik niet, waarom heeft bij de poll dan 80% nee gezegd,
en de nieuwe versie AV is echt niet veel beter....

en je zegt een klein groep, heeft de OR toegang tot deze statistische data?
Wishful thinking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semtex777
  • Laatst online: 20-12-2022
Precies ik teken ook omdat ik er aardig met salaris op vooruit ga. (gekoppeld aan promotie thats why)
Als er geen promotie was toegekend zag ik ook geen reden om te tekenen, dus ik begrijp het commentaar hier volledig. De secundaire arbeidsvoorwaarden worden uitgekleed en dat was nog juist dat beetje waarbij CGI/Logica nog onderscheidend was ten opzichte van de concurrenten.

Wat ik nu zie mbt de mobiliteit stemt mij niet gerust, de vergoeding komt niet in de buurt van de huidige regeling. Mijn leaseauto is mijn enige auto en na al die jaren een verworven recht. Of dit nu letterlijk in mijn contract staat of niet. Ook ik zal in 2014 de balans opmaken na de definitieve uitwerken van het mobiliteitsplan en mijn conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:21
Volgens mij is het heel makkelijk.
Als je niet wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je niet. Impliciet geef je dan aan dat de missie en visie en strategie van CGI niet die van jou is en dat zal betekenen dat je je op termijn niet meer happy voelt bij dit bedrijf. En dat zal elk jaar (of nu al) meer worden totdat je weg wil. Probleem kan alleen zijn dat je zo graag weg wil dat je tegen die tijd misschien een slechter bod accepteert dan je nu krijgt van CGI. En dan ga je weg. In de tussentijd groeien de collegae door, komen er nieuwe bij en dat zijn mensen die de nieuwe AV wel hebben en die meer passen in de CGI cultuur. En is iedereen jou vergeten.
Er zijn altijd mensen geweest die een bedrijf verlaten. En er zullen ook altijd mensen zijn die bij een bedrijf gaan werken. Ook bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:02:
Ik denk dat je dat wel 's flink kan tegenvallen. Als straks de eerste PPP uitbetaald en mobiliteit mee valt en de mensen druk aan het werk zijn dan is die aandrang om te solliciteren niet zo groot meer.
Maar de PPP-uitbetaling is niet meer dan een snoepje dat je in het eerste jaar krijgt (en dan ook nog eens uit eigen doos), en dat voor de toekomst niet gegarandeerd is. De meeste mensen zullen toch niet zo kortzichtig zijn dat ze dat als een wezenlijke vooruitgang zien?
En hoe groot is de kans dat mobiliteit mee gaat vallen? Mijn gevoel is dat de regeling grotendeels zal blijven zoals hij in eerste instantie gepresenteerd is. En ik kan niet zeggen dat dat mij meeviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
marcelmg2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:40:
Er zijn altijd mensen geweest die een bedrijf verlaten. En er zullen ook altijd mensen zijn die bij een bedrijf gaan werken. Ook bij CGI.
Het voordeel voor nieuwe mensen is inderdaad dat ze niet de oude AV gehad hebben, en dus niet de negatieve verandering meekrijgen. Dat maakt natuurlijk een wereld van verschil over hoe je tegen het bedrif aankijkt. De vraag is of CGI nog concurrerend genoeg is om talent binnen te halen. Ik ken de salaris schalen van CGI verder niet, maar ik verwacht vooral dat het straks na het versoberen van de mobiliteitsregling erg lastig word. Juist de mobiliteitsregeling is bij veel dienstverleners een van de voorwaarden waar mensen mee over de streep getrokken worden. Nu ook de andere secundaire voorwaarden versoberd zijn moet CGI dus meer op de primaire beloning gaan richten, maar daar bleven dienstverleners tot nog toe meestal iets achter bij de rest van de markt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Als je niet wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je niet.
Klop het is makkelijk, ook andersom:

Als je wel wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je wel.
Impliciet geef je dan aan dat de missie en visie en strategie van CGI niet die van jou is en dat zal betekenen dat je je op termijn niet meer happy voelt bij dit bedrijf. En dat zal elk jaar (of nu al) meer worden totdat je weg wil. Probleem kan alleen zijn dat je zo graag weg wil dat je tegen die tijd misschien een slechter bod accepteert dan je nu krijgt van CGI. En dan ga je weg. In de tussentijd groeien de collegae door, komen er nieuwe bij en dat zijn mensen die de nieuwe AV wel hebben en die meer passen in de CGI cultuur. En is iedereen jou vergeten.
Hoezo beinvloeden door mensen angst aan te jagen. (tegen die tijd misschien een slechter bod accepteert dan je nu krijgt van CGI)
Klinkt als "Zelfs bij CGI."

Trouwens typische management opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

sattertje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Klop het is makkelijk, ook andersom:

Als je wel wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je wel.

[...]

Hoezo beinvloeden door mensen angst aan te jagen. (tegen die tijd misschien een slechter bod accepteert dan je nu krijgt van CGI)
Ik kan je zeggen dat dit ook de precies de insteek zal zijn als je kiest voor een optie 3 gesprek. Vanuit CGI oogpunt is dit precies de waarheid.
Je hoeft niet te tekenen natuurlijk, maar je wordt een tweede rangs member.
[...]

Klinkt als "Zelfs bij CGI."

Lekker kortzichtig.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Vanuit CGI oogpunt is dit precies de waarheid.
U is lid van NL MT |:(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk het zo, momenteel is de arbeidsmarkt met name voor starters zeer beperkt. Daar willen bedrijven als CGI dankbaar gebruik van maken en ik gok dat de denkwijze is dat men het gat snel zal kunnen opvullen met schoolverlaters. Prima, er zullen vast wel enkele talenten tussen zitten maar je zult ook kennis en ervaring inleveren.

Dat er keuzes gemaakt zijn voor de huidige AV is puur omdat het momenteel de werkgever is die aan zet is. Dat is elke crisis nog zo geweest. Ze maken dankbaar misbruik van de zwakke positie van de werknemer. Totdat straks de crisis voorbij is en dan is ineens alles weer mogelijk. Ook CGI zal hier nog wel weer op terugkomen. Er gaat een behoorlijke leegloop komen, misschien niet gelijktijdig, maar gedurende het boekjaar 2014 zal er meer uit gaan dan dat ze kunnen opvangen met schoolverlaters.

Maar elke overige consultant met een aantal jaar ervaring / kennis in zijn portfolio bedenkt zich wel een aantal keren alvorens zij met CGI in zee zullen gaan. Mede door negatieve berichtgeving en/of door gesprekken met (ex)-werknemers. Een management staat over het algemeen niet bekend om hun lange-termijn visie (ze zitten er immers toch niet langer dan 2 jaar, en dan is het op naar een volgend bedrijf).

Ik snap overigens ook niet waarom mijn collega's op dit forum zo hun best doen om hun recht te halen. Wordt gewoon wakker en accepteer dat je niet meer dan een nummer bent binnen een grote organisatie. Jouw mening wordt niet gewaardeerd en als het je niet aanstaat dan is daar het gat van de deur, zo simpel ligt het. Na 2 voorstellen van aanpassingen in het huidige AV moet het toch wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Dat laatste is wat mij betreft geen probleem... de titel "member" is me sowieso een gruwel. Dus liever tweederangs dan eersterangs member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

hahaha... lol... nee, ik ben een eenvoudige level 2 software enigineer... 8)

Nee, het opzeggen van mijn arbeidscontract heeft me een ruime hoeveelheid relativeringsvermogen opgeleverd en de daarop volgende gesprekken met het hogere management (men accepteert feitelijk mijn ontslag niet) heeft me alvast een kijkje in de keuken opgeleverd als het gaat om de huidige managementopvattingen van CGI.

Nieuwe heren, nieuwe wetten. Het zure zit hem erin dat we hier met zijn allen niet voorgekozen hebben en op deze manier de nieuwe wetten opgedrongen krijgen. Dat is spijtig, maar helaas de realiteit. Helaas kan een groot deel hun boos- en verontwaardigheid hierover niet aan de kant zetten en kunnen ze dus ook niet van een afstandje naar de nieuwe situatie kijken.

Overigens ging ik er zelf in het nieuwe voorstel marginaal op achteruit en heeft mijn besluit tot het nemen van ontslag veel diepere oorzaken, hoewel het initiële voorstel wel de druppel geweest is.
Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten, ik breng 3 uur per dag in de leaseauto door en had hem dus mogen houden. Lucky me. :F

[ Voor 38% gewijzigd door avotar op 24-10-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
avotar schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:
[...]
Nee, het opzeggen van mijn arbeidscontract heeft me een ruime hoeveelheid relativeringsvermogen opgeleverd
Ik ben jaloers op je! Ik verheug me er nu al op om straks met een glimlach terug te kijken op mijn vervelende laatste maanden bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Dat laatste is wat mij betreft geen probleem... de titel "member" is me sowieso een gruwel. Dus liever tweederangs dan eersterangs member.
Dit moet je niet persoonlijk opvatten, maareh: die gruwel is één van de belangrijkste pijlers van de hele gedachte van onze nieuwe baas. Als je daar nu over valt, wat doe je hier dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
[...]

Ik kan je zeggen dat dit ook de precies de insteek zal zijn als je kiest voor een optie 3 gesprek. Vanuit CGI oogpunt is dit precies de waarheid.
Maar wel met betere arbeidsvoorwaarden.
Behoud van Lease wagen (in ieder geval met mijn contract) / onkostenvergoeding (min. tot 2015) / annuiteitendagen die ik voor 100% kan verkopen ipv 80% / geen eigen bijdrage pensioen, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Nieuw om het vuurtje op te stoken:
Inzake het afkopen van de stuwmeerdagen, wat is de waarde van zo'n dag? In http://www.penoactueel.nl...een-vakantiedag-1245755W/ lees ik, dat ook het werkgeversdeel pensioenpremie meegeteld moet worden bij het jaarloon. Bij wie is dat meegeteld in het voorstel?
Misschien moet ook de onkostenvergoeding meegeteld worden als loon, immers stopt de onkostenvergoeding bij langdurige ziekte.
Iedereen een optie 2 terugsturen!! De waarde van een vakantiedag is verkeerd berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
U is lid van NL MT |:(?
Ik begrijp dat de mening van een manager hier geen waarde kan hebben.
Omdat zij volgens de rest geen nadeel ondervinden van de nieuwe AV?
Alleen de mening van het zwaar onderbetaalde nog kaler te plukken werkvloervolk heeft waarde?

Bewaar de emotie lekker voor op het voetbalveld of voor een mooi concert.
Als het om je inkomen en toekomst gaat moet je gewoon rationeler denken en bij de cijfertjes blijven.
Komend jaar is leuk, maar kijk ook over 3-4-5 jaar. ook dan heb je kids, hypotheek, wil je op vakantie etc.
En volgens mij kan dat prima bij CGI. Met nieuwe of bestaande AV.
En dat kan zeker ook ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

sattertje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:27:
[...]

Maar wel met betere arbeidsvoorwaarden.
Behoud van Lease wagen (in ieder geval met mijn contract) / onkostenvergoeding (min. tot 2015) / annuiteitendagen die ik voor 100% kan verkopen ipv 80% / geen eigen bijdrage pensioen, etc..
Tja... klinkt inderdaad best goed.

Maar ik wil wel meedenken. Die leaseauto blijft behouden in je oude contract... maar volgens mij is je budget hier verder niet genoemd. Ik vraag me hardop af... hoe makkelijk kunnen ze het budget terugbrengen naar het niveau van een Volkswagen Lupo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Als je niet wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je niet. Impliciet geef je dan aan dat de missie en visie en strategie van CGI niet die van jou is en dat zal betekenen dat je je op termijn niet meer happy voelt bij dit bedrijf.
impliciet worden we gewoon bedreigd. lekkere keuzevrijheid
In de tussentijd groeien de collegae door, komen er nieuwe bij en dat zijn mensen die de nieuwe AV wel hebben en die meer passen in de CGI cultuur. En is iedereen jou vergeten.
Doorgroeien? van L1 naar L2 vakkenvuller naar cassiere. en als ancienniteitsbonus L3. Hou-nou-toch-op. Als ik als joiner ben ingewerkt, ga ik voor drie kwartjes per uur meer voor de buren werken, net als veel van onze Indiase leden. Ennuh, manager word je tegenwoordig alleen nog via horizontale instroom. Onder ons MT zit een kogelvrij glazen plafond. De deur van die verdieping opent alleen vanaf de golfbaan.
Als je accepteert dat je een produktiemiddel bent, ga je je er ook naar gedragen. Ik heb de eerste tekenen om me heen gezien. Amerikaans model. Met NUL hart voor de zaak. Waarbij het enige dat telt de hoeveelheid eelt op je ellebogen is, omdat je er alle niet klantgerelateerd werk op een weegschaaltje legt om te kijken wat je er persoonlijk mee opschiet. Financieel, that is.

for the record: ik ga denk ik ook tekenen. Maar alleen omdat mn leaseauto nog twee jaar loopt, ik nog even wil cashen, en ik tijd nodig heb om een werkgever te vinden die meer om zn medewerkers geeft dan om zn leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Woy schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:46:
[...]
De vraag is of CGI nog concurrerend genoeg is om talent binnen te halen. Ik ken de salaris schalen van CGI verder niet, maar ik verwacht vooral dat het straks na het versoberen van de mobiliteitsregling erg lastig word. Juist de mobiliteitsregeling is bij veel dienstverleners een van de voorwaarden waar mensen mee over de streep getrokken worden. Nu ook de andere secundaire voorwaarden versoberd zijn moet CGI dus meer op de primaire beloning gaan richten, maar daar bleven dienstverleners tot nog toe meestal iets achter bij de rest van de markt.
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:16:
Bekijk het zo, momenteel is de arbeidsmarkt met name voor starters zeer beperkt. Daar willen bedrijven als CGI dankbaar gebruik van maken en ik gok dat de denkwijze is dat men het gat snel zal kunnen opvullen met schoolverlaters. Prima, er zullen vast wel enkele talenten tussen zitten maar je zult ook kennis en ervaring inleveren.
Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben.

Het pijnlijke is dat je hier een scenario kunt zien ontvouwen waarin CGI afglijdt van het trotse oude CMG naar een soort Brunel wat zich vult met recente schoolverlaters, die allemaal na een paar jaar zijn overgestapt omwille van een flink beloningsverschil.

Een jaar of twee geleden zat ik aan de telefoon met een oude maat uit mijn LogicaCMG tijd. We zijn allebei op verschillende momenten voor onszelf begonnen en praten af en toe bij over de markt. Ik kan me herinneren dat in die tijd een paar van de "zwaardere" consultants waren opgestapt, allemaal onafhankelijk van elkaar, maar allemaal in de richting van zelfstandigheid of kleine dienstverleners. Toen was de beweging ook al zichtbaar, de grote detacheerders zijn niet meer perse de partijen met de beste en meest ervaren consultants. En klanten merken dat, waardoor de premie die wordt betaald voor een dure merknaam evenredig afneemt. Volgens mij was de toenmalige analyse correct en zijn we inmiddels een paar stappen verder op deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
Ik begrijp dat de mening van een manager hier geen waarde kan hebben.
Omdat zij volgens de rest geen nadeel ondervinden van de nieuwe AV?
Alleen de mening van het zwaar onderbetaalde nog kaler te plukken werkvloervolk heeft waarde?
Je interpreteert mijn reactie volkomen verkeerd.
Er wordt een uitspraak gedaan over hoe CGI om zal gaan met medewerkers die niet tekenen. Ik denk dat alleen leden van NL MT weten hoe CGI daar in de toekomst mee om wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:43:
[...]

Je interpreteert mijn reactie volkomen verkeerd.
Er wordt een uitspraak gedaan over hoe CGI om zal gaan met medewerkers die niet tekenen. Ik denk dat alleen leden van NL MT weten hoe CGI daar in de toekomst mee om wil gaan.
Ah ok, ik zie het nu.
Ik heb m inderdaad anders geinterpreteerd. Excuses!
Maar ik denk niet dat je lid van het NL MT hoeft het zijn om een inschatting te maken dat er straks verschil zal zijn
tussen AV Nieuw members en AV Oud medewerkers.
Als er wat leuks te verdelen is weet ik wel wie eerst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CGIanoniem schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:30:
Nieuw om het vuurtje op te stoken:
Inzake het afkopen van de stuwmeerdagen, wat is de waarde van zo'n dag? In http://www.penoactueel.nl...een-vakantiedag-1245755W/ lees ik, dat ook het werkgeversdeel pensioenpremie meegeteld moet worden bij het jaarloon. Bij wie is dat meegeteld in het voorstel?
Misschien moet ook de onkostenvergoeding meegeteld worden als loon, immers stopt de onkostenvergoeding bij langdurige ziekte.
Iedereen een optie 2 terugsturen!! De waarde van een vakantiedag is verkeerd berekend.
Met alle respect, maar deze post zie ik als het opstoken van de members.

Je kale dagloon is volgens de regels gelijk 1 / 21.75 je bruto maandsalaris. Daar moet je de vaste, primaire loonelementen bijtellen. In het geval van CGI is dat vakantiegeld a 8.33%. Dan kom je op 1.0833 / 21.75 = 4.98% van het bruto maandsalaris per dag.

CGI betaalt 1.0833 * 12 / 222 = 5.86%. Het verschil dekt een pensioenpremie (werkgeversdeel) van 19%. Veruit de meeste werknemers zitten lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Ah ok, ik zie het nu.
Ik heb m inderdaad anders geinterpreteerd. Excuses!
Maar ik denk niet dat je lid van het NL MT hoeft het zijn om een inschatting te maken dat er straks verschil zal zijn
tussen AV Nieuw members en AV Oud medewerkers.
Excuses aanvaard ;).
Ik vermoed dat, helaas, ook. Maar vooralsnog wordt dit door het lager management ontkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
marcelmg2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Als.......

Hoezo opstoken van members !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Tja... klinkt inderdaad best goed.

Maar ik wil wel meedenken. Die leaseauto blijft behouden in je oude contract... maar volgens mij is je budget hier verder niet genoemd. Ik vraag me hardop af... hoe makkelijk kunnen ze het budget terugbrengen naar het niveau van een Volkswagen Lupo? :X
Voor het level 2 bedrag kun je een compleet met alle beschikbare opties volgeladen Polo Bluemotion rijden met 50 euro negatieve eigen bijdrage, niks geen Lupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Je kale dagloon is volgens de regels gelijk 1 / 21.75 je bruto maandsalaris. Daar moet je de vaste, primaire loonelementen bijtellen. In het geval van CGI is dat vakantiegeld a 8.33%. Dan kom je op 1.0833 / 21.75 = 4.98% van het bruto maandsalaris per dag.

CGI betaalt 1.0833 * 12 / 222 = 5.86%. Het verschil dekt een pensioenpremie (werkgeversdeel) van 19%. Veruit de meeste werknemers zitten lager.
Je pensioenpremie wordt gewoon betaald, zonder rekening te houden met wel of geen opgenomen vakantie. Ik snap de redenatie van de rechter dan ook niet.

OT: CGI hanteert een vakantiegeld van 8.33%, maar in de voorbeeld berekening wordt consequent met 1/12 (is net wat meer ;) ) gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Voor het level 2 bedrag kun je een compleet met alle beschikbare opties volgeladen Polo Bluemotion rijden met 50 euro negatieve eigen bijdrage, niks geen Lupo.
Ik heb het niet over het huidige bedrag.... ;)

Daarbuiten zal dan niet het vervallen van de auto een rol spelen, maar ook het formaat van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Je pensioenpremie wordt gewoon betaald, zonder rekening te houden met wel of geen opgenomen vakantie. Ik snap de redenatie van de rechter dan ook niet.[...]
In feite is het uitbetalen van vakantiedagen een vorm van betaald overwerk. De vergoeding moet tenminste gelijk zijn aan je vaste primaire looncomponenten. Uurloon, vakantiegeld, eventuele vaste eindejaarsuitkering. En volgens de rechter dus ook werkgeverspremie voor pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Je pensioenpremie wordt gewoon betaald, zonder rekening te houden met wel of geen opgenomen vakantie. Ik snap de redenatie van de rechter dan ook niet.

OT: CGI hanteert een vakantiegeld van 8.33%, maar in de voorbeeld berekening wordt consequent met 1/12 (is net wat meer ;) ) gerekend.
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de uitspraak van de rechter betrekking heeft op de waarde van een vakantiedag bij het einde van je dienstverband.
Dat is dus een andere situatie dan die van CGI, want dat betreft afkoop van een vakantiedag tijdens je dienstverband. En dan betaalt CGI dus inderdaad gewoon de pensioenpremie ook door.
Oftewel ik denk niet dat het artikel van toepassing is op de situatie bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:33:
Voor de BER is wel een duidelijk verschil. In het oude contract staan wel de kilometer vergoedingen. In het nieuwe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de uitspraak van de rechter betrekking heeft op de waarde van een vakantiedag bij het einde van je dienstverband.
Dat is dus een andere situatie dan die van CGI, want dat betreft afkoop van een vakantiedag tijdens je dienstverband. En dan betaalt CGI dus inderdaad gewoon de pensioenpremie ook door.
Oftewel ik denk niet dat het artikel van toepassing is op de situatie bij CGI.
Ook dan geldt dat het vakantiedagen zijn die je op had 'moeten' maken (waar je al recht op had). Daar is dus al premie over betaald.

Overwerk is inderdaad iets heel anders, dat is bovenop datgene waar je regulier voor betaald wordt.
Als overwerk niet wordt uitbetaald, maar als extra verlofdagen op de balk komen dan moet daar (indien over dit soort zaken ook pensioen wordt opgebouwd!) wel pensioenpremie over worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 08:28

elsinga

=8-)

Kreeg vanochtend een mailtje vanuit mijn vestiging (Groningen) dat er wel heel weinig NNL medewerkers aan de mobiliteitspilot meededen. Is niet handig, want situatie in het noorden is toch wel anders dan in het westen, nietwaar? Dus ik heb me maar aangemeld, waar ze heel blij mee waren. ;)

Voor de lol eens ov9292 erbij gepakt om verschil OV en auto te bekijken: reistijd OV is 2x reistijd auto, zonder meegenomen risico van aansluiting missen (3x overstappen). Bekeken voor mijn huidige werkplek (Mandemaat Assen) en thuisadres. Nee, dat OV hier in het noorden is perfect. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

elsinga schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:32:
Kreeg vanochtend een mailtje vanuit mijn vestiging (Groningen) dat er wel heel weinig NNL medewerkers aan de mobiliteitspilot meededen. Is niet handig, want situatie in het noorden is toch wel anders dan in het westen, nietwaar? Dus ik heb me maar aangemeld, waar ze heel blij mee waren. ;)

Voor de lol eens ov9292 erbij gepakt om verschil OV en auto te bekijken: reistijd OV is 2x reistijd auto, zonder meegenomen risico van aansluiting missen (3x overstappen). Bekeken voor mijn huidige werkplek (Mandemaat Assen) en thuisadres. Nee, dat OV hier in het noorden is perfect. :)
Dat geldt vanuit Zeeland ook. Ik zou met het OV van 1:30 uur naar 2 uur 38 minuten gaan om net buiten Rotterdam te komen. En dan heb ik een halte voor de deur.

Plus de onzekerheid idd van de overstappen... 20 minuten wandelen naar het station -> trein -> tram -> metro -> bus

[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 24-10-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is in de randstad niet perse anders. Ik woon midden in de randstad, en zou naar mijn huidige werkplek met het OV zo'n 3 maal zo lang onderweg zijn ( 3 kwartier tegenover 2 uur en een kwartier ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
De crux van het probleem is natuurlijk de manier waarop CGI en haar klanten invulling geven aan het concept inhuur van arbeid.

In huize Rukapul werkt een consultant die met enige regelmaat op locatie bij een klant willekeurig ergens in NL moet zijn en een reguliere kantoorwerker die met enige regelmaat enige dagen naar het buitenland moet. De mobiliteitsoplossing daarvoor is gebaseerd op een flexibele mix van eigen voertuigen, OV en huurauto's en zelfs hybride vormen daarvan voor een enkele reis. Wanneer je daar eenmaal op ingesteld bent dan werkt het prima en je kunt daadwerkelijk per geval kiezen voor de beste oplossing ipv verplicht een auto te gebruiken.

En nee, dan heb je geen privegebruik voordeel van zo'n leaseauto, maar wel een hoger salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

dat worden lange dagen voor je tijdens die pilot, als je 8 uur moet volmaken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De waarde van een vakantiedag is verkeerd berekend.
Hij heeft wel degelijk een punt. Hoe de waarde van een vakantiedag wordt berekend staat in de Personeelsgids.

"De kosten worden per dag berekend door, uitgaande van een fulltime dienstverband, het bruto jaarsalaris te delen door 222."

Echter, in een vorige versie van de Personeelsgids staat het volgende:

"De kosten, verband houdende met part-time werken, het kopen en/of verkopen van vakantiedagen en de opname van ouderschapsverlof, een ander als bedoeld in respectievelijk artikel 2.7, 5.2 en 5.3 zal maandelijks met het full-time Salaris worden verrekend. Deze kosten bestaan uit het Salaris en de maandelijkse onkostenvergoeding alsmede, indien van toepassing, het maandelijkse normleasebedrag."

De CMG Personeelsgids is in 2000 ingevoerd. Bij versie 1.1 werd het LogicaCMG en bij versie 1.2 Logica. Ondertussen is ook de waarde van een vakantiedag stiekem gewijzigd. In de oude stijl leverde een vakantiedag meer op!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Even tussendoor, iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat HR tegenwoordig reageert? In hun autoreply staat een week maar uit ervaring wist ik gelijk al dat daar niets van klopt.
Waar moet ik op rekenen? Twee weken? Of meer een maand net als de vorige keer dat ik iets naar HR toe stuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Hm...

Ik vind CGI het allerleukste allerliefste allerbeste allerallerste bedrijf in heeeeel de wereld <3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
pagani:
Heb ik iets gemist? Waar kan ik bestellen?

Zeg jij ook tegen een sollicitant of een teamlid dat hij in 2014 met EUR 675 als norm een compleet met alle beschikbare opties volgeladen Polo Bluemotion, inclusief CO2 bijdrage, kan rijden met 50 euro negatieve eigen bijdrage?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Sleepkever schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:03:
Even tussendoor, iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat HR tegenwoordig reageert? In hun autoreply staat een week maar uit ervaring wist ik gelijk al dat daar niets van klopt.
Waar moet ik op rekenen? Twee weken? Of meer een maand net als de vorige keer dat ik iets naar HR toe stuurde?
Hangt af van de ingewikkeldheid van je vraag (/het antwoord). Vorige week 6 mailtjes gestuurd, op een wijzing op een typo in de FAQ kreeg ik binnen 2 uur antwoord, en op één nog geen antwoord gehad en alles daar tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ESPACE schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:21:
[...]

Heb ik iets gemist? Waar kan ik bestellen?

Zeg jij ook tegen een sollicitant of een teamlid dat hij in 2014 met EUR 675 als norm een compleet met alle beschikbare opties volgeladen Polo Bluemotion, inclusief CO2 bijdrage, kan rijden met 50 euro negatieve eigen bijdrage?
Tegen een sollicitant zal ik aangeven dat op het laatste moment (anderhalf jaar geleden) waarop de leasesite open stond de genoemde auto 575 euro aan totale leasekosten had. Qua CO2-bijdrage kan ik alleen gissen, maar die lijkt me voor de zuinigste auto's nul of nagenoeg nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 07:23
en is dat een diesel, benzine?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Als je niet wil tekenen (om welke reden dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen) dan teken je niet. Impliciet geef je dan aan dat de missie en visie en strategie van CGI niet die van jou is (...)
Ik begrijp je punt maar ik vind hem te plat. Voor degene die niet tekenen kan er eigenlijk alleen maar een financiele reden zijn. En als CGI wil bezuinigen dan zit er in de beloningsfeer mogelijkheden. Dus biedt CGI nieuwe AV voor diegene die wil (het kan immers ook gunstig uitpakken).
Als je de nieuwe AV niet accepteert, heeft dan eigenlijk ook alleen maar een financiele reden. De link met strategie en visie gaat m.i. te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat is de Polo BlueMotion, een 1.2TDi. Maar bijvoorbeeld een Clio is er ook voor een vergelijkbare prijs met vergelijkbare uitstoot, een Seat etc. en allemaal diesels.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 24-10-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:05:
Ik begrijp je punt maar ik vind hem te plat. Voor degene die niet tekenen kan er eigenlijk alleen maar een financiele reden zijn. En als CGI wil bezuinigen dan zit er in de beloningsfeer mogelijkheden. Dus biedt CGI nieuwe AV voor diegene die wil (het kan immers ook gunstig uitpakken).
Als je de nieuwe AV niet accepteert, heeft dan eigenlijk ook alleen maar een financiele reden. De link met strategie en visie gaat m.i. te ver.
Deze is te plat van jou. Het niet tekenen hoeft niet alleen vanwege financiele redenen te zijn. Als parttimer is het de verhouding tussen prive en werk heel anders gaat worden dan waarvoor ooit bewust gekozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023

Inderdaad, in de randstad niet anders. Ik zit relatief dicht bij de klant, 14 km en heb een bushalte op de hoek van de straat. Volgens OV9292 doe ik er vervolgens 1 uur en 15 minuten over om bij de klant te komen.
Met de auto doe ik er nu (buiten de spits) 15 minuten over tegen 30 minuten tijdens de spits.

Kortom met het OV wordt mijn werk/prive balans een stuk negatiever :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Logiecaan schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:10:
[...]

Inderdaad, in de randstad niet anders. Ik zit relatief dicht bij de klant, 14 km en heb een bushalte op de hoek van de straat. Volgens OV9292 doe ik er vervolgens 1 uur en 15 minuten over om bij de klant te komen.
Met de auto doe ik er nu (buiten de spits) 15 minuten over tegen 30 minuten tijdens de spits.

Kortom met het OV wordt mijn werk/prive balans een stuk negatiever :(
Scootertje zou hier ook een optie zijn natuurlijk ;)

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
LowLevel schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Scootertje zou hier ook een optie zijn natuurlijk ;)
8)7 Lekker in je regenpakje, laptopje achterop. En dan 's avonds met je scootertje en vrouw en kind achter op boodschappen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verschil in reistijd hadden ze toch al http://filewissel.nl/ ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:49:
In tegenstelling tot velen hier, ga ik wel gewoon tekenen. Waarom? Ik ga er niet op achteruit.
Heb jij op basis van je huidige contract geen recht op opbouw van a-dagen?

Indien je dat recht wel hebt ga je er nu misschien niet op achteruit, in de toekomst lever je wel degelijk in. Ik denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:24:
[...]
Heb jij op basis van je huidige contract geen recht op opbouw van a-dagen?

Indien je dat recht wel hebt ga je er nu misschien niet op achteruit, in de toekomst lever je wel degelijk in. Ik denk dat veel mensen dat over het hoofd zien.
Veel mensen die nog geen a-dagen hebben opgebouwd zijn zich hier wel van bewust, maar voelen het gewoon niet als een verlies.
Voor je gevoel is het erger als er iets van je wordt afgepakt dat je al had, dan wanneer je iets niet krijgt dat je nog niet had, maar dat je wel was toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Veel mensen die nog geen a-dagen hebben opgebouwd zijn zich hier wel van bewust, maar voelen het gewoon niet als een verlies.
Voor je gevoel is het erger als er iets van je wordt afgepakt dat je al had, dan wanneer je iets niet krijgt dat je nog niet had, maar dat je wel was toegezegd.
Ik merk dat ook in de discussies en persoonlijk vind ik dat een vreemd uitgangspunt. Misschien dat als je jong bent dat de vrije dagen minder hard wegen, maar persoonlijk is voor mij elke dag er eentje en heb ik meestal een chronisch tekort aan vrije dagen.
Als je het sec bekijkt scheelt het je met de maximale opbouw van a-dagen straks gewoon een halve maand per jaar. Ik vraag me af of de xPP regelingen daar straks wel tegenop wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Maar dat is heel erg koffiedik kijken of dat ooit ergens in de toekomst wel of niet gecompenseerd wordt door de mate van salarisverhogingen en xPP regelingen. Dan is het dus beter om nu te kiezen voor een vooruitgang. En als je in de toekomst merkt dat je niet genoeg dagen hebt en niet genoeg kan kopen dan kijk je dan of dat ergens anders wel te krijgen is.

Op dit moment meer geld vind ik in ieder geval prettiger dan over een aantal jaar een paar extra vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 08:28

elsinga

=8-)

peter00 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

dat worden lange dagen voor je tijdens die pilot, als je 8 uur moet volmaken :/
Ik doe wel mee met de pilot, maar onderdeel daarvan is volgens mij dat je per reis bekijkt wat gunstiger is qua kosten, tijd en co2 uitstoot. Met al een lease-auto voor de deur en al een uur enkele-reistijd kan de co2 me dus gestolen worden, tenzij CGI dat zo belangrijk vindt dat ik een code krijg waar ik (billable, ivm target) op kan schrijven. 8)

Zelfs van huis (vlakbij Heerenveen) naar Den Haag (JvS) is met de auto ruim anderhalf keer zo snel (en dan parkeer ik 15 minuten lopen verderop omdat dat gratis is, voor de deur parkeren is 2x zo snel).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Coocoocachoo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:35:

Op dit moment meer geld vind ik in ieder geval prettiger dan over een aantal jaar een paar extra vakantiedagen.
Voor mij geldt: Nu minder geld en over een aantal jaar minder vakantiedagen. Dat allemaal in het kader van: "Dubbelgenaaid houdt beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Ik merk dat ook in de discussies en persoonlijk vind ik dat een vreemd uitgangspunt. Misschien dat als je jong bent dat de vrije dagen minder hard wegen, maar persoonlijk is voor mij elke dag er eentje en heb ik meestal een chronisch tekort aan vrije dagen.
Als je het sec bekijkt scheelt het je met de maximale opbouw van a-dagen straks gewoon een halve maand per jaar. Ik vraag me af of de xPP regelingen daar straks wel tegenop wegen.
Daarbij zijn vrije dagen nou eenmaal geld waard. Als je afscheid neemt van het recht om a-dagen op te bouwen neem je ook afscheid van de waarde die ze vertegenwoordigen.

Dat dit voor sommige mensen niet als verlies voelt, veranderd niets aan het feit dat je inlevert of gaat inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mijn boerenverstand zegt mij dat bij directe verkoop van SPP je 1.5% van je jaarsalaris krijgt. Een dag is 1/222 van een jaarsalaris waard in de huidige berekening, dat is zo'n 0,45% van je jaarsalaris. De berekening is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar als je aan SPP meedoet en de aandelen direct weer verkoopt vertegenwoordigt dat grofweg de waarde van drie dagen plus de kosten voor de transactie.

Met andere woorden, alles is kwantificeerbaar, dus door te rekenen (al is het dan natuurlijk wel handig als je alle regels en cijfers hebt) Met een beetje goodwill van je TL/PL kun je dus weer drie dagen terugkopen van het door CGI bijgedragen SPP.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 24-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:41:
Mijn boerenverstand zegt mij dat bij directe verkoop van SPP je 1.5% van je jaarsalaris krijgt. Een dag is 1/222 van een jaarsalaris waard in de huidige berekening, dat is zo'n 0,45% van je jaarsalaris. De berekening is niet helemaal zuiver natuurlijk, maar als je aan SPP meedoet en de aandelen direct weer verkoopt vertegenwoordigt dat grofweg de waarde van drie dagen plus de kosten voor de transactie.

Met andere woorden, alles is kwantificeerbaar, dus door te rekenen (al is het dan natuurlijk wel handig als je alle regels en cijfers hebt)
Jammer alleen dat de opbouw van a-dagen (bij veel contracten) niet stopt bij 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maar voor je boven de 6 uitkomt ben je tien jaar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:41:

Met andere woorden, alles is kwantificeerbaar, dus door te rekenen (al is het dan natuurlijk wel handig als je alle regels en cijfers hebt) Met een beetje goodwill van je TL/PL kun je dus weer drie dagen terugkopen van het door CGI bijgedragen SPP.
De verkoop van de 1,5% die je "krijgt" van CGI is natuurlijk wel belastbaar tegen 42% / 52%. Dan is het ineens al minder .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:47:
Maar voor je boven de 6 uitkomt ben je tien jaar verder...
Na 5 jaar kom je al boven de 3 uit...

Goed, als dat de maximale duur is die je bij CGI wilt werken gaat het verhaal natuurlijk wel op.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 14:50 ]

Pagina: 1 ... 93 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.