Dat heb ik afgelopen weekend gedaan. Een uitgebreide email gestuurd met concrete punten waarvan ik vind dat de OR principieel de plank heeft misgeslagen:DeZaag schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:29:
En met door blijven zagen op een publiek forum gaat die reactie er wel komen?
Spreek de OR er persoonlijk op aan
- Koppeling loonsverhoging aan acceptatie AV
- De OR is te dicht tegen de bestuurder aangekropen. In de zin van: we hebben een gezamelijk probleem en dat moeten we gezamelijk oplossen
- Het ondermijnen van de rechtspositie van een grote groep medewerkers door vóór te stemmen (het eerste wat een advocaat/vakbond/rechter gaat vragen is: "Maar wat vind de OR ervan?")
- De te grote broek van de OR (De OR behartigt alleen de belangen van het personeel.)
- De acceptatie van de bandbreedte van budget-neutraal (ok. deze is wellicht wat minder principieel)
Wel een u-i-t-g-e-b-r-e-i-d-e email met daarin de motivatie van de OR om tot acceptatie over te gaan. Maar dát wisten we al. Want daarover heeft de OR uitgebreid geïnformeerd.
Met een afsluiting van 3 zinnen waarin ik werd aangespoord om toch vooral te handelen naar mijn persoonlijke situatie.
Laat ik het zo zeggen: iets met proof of the pudding met gebakken peren...