Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
Vragen, vragen, vragen. Waar zijn de antwoorden?
Besparingen
'Budgettaire besparingen als gevolg van wijzigingen in de huidige mobiliteitsregelingen worden bepaald op 7% in het eerste jaar respectievelijk 9,5% in het tweede jaar (beide percentage ten opzichte van de kosten in 2013) waarin de nieuwe mobiliteitsregeling van kracht is.'
De hele AV was indertijd inclusief mobiliteit 'budgetneutraal'. Dat betekent dat de nu aangeboden nieuwe AV een flinke financiele (weliswaar tijdelijke) vooruitgang geeft? Is dat iemand opgevallen?

Voor deze berekening zal er met een volledige SPP en PPP worden gerekend, waarbij flexibel inkomen tenminste 1:1 wordt gelijkgesteld met vast inkomen. Voor een werknemer is dat natuurlijk een achteruitgang, maar het past wel bij de uitspraak dat de nieuwe AV niet goedkoper zijn dan de oude.
Overigens, de mobiliteit moet in 2015 9.5% goedkoper worden dan in 2013?
Volgens leaseplan zijn de autokosten incl brandstof sinds 1987 met zon 2.8% per jaar gestegen (
index 1987 = 100, index augustus 2013 = 206). Reeel gezien moet er dus 14% worden bezuinigd.
Hier komt de aap uit de mouw: gelukkig staat er een budgettaire besparing genoemd en geen besparing per werknemer. Hier helpt personeelsverloop ook om deze kostenpost te drukken, de achterblijvers kunnen misschien zelfs een klasse groter gaan rijden.

CO2 bijdrage
Hoe wordt dat berekend? Het kan toch niet waar zijn dat CGI daar winst op gaat maken?

Als de bijdrage hoger is dan 1 a 2 euro per maand, zit er wel degelijk winst op.
Leasetarief
De korting die CGI op leasetarieven nu in haar eigen zak steekt, zullen verdwijnen? Of gaan de 'bruto' bedragen omhoog voor de mumbers en het kortings% voor CGI ook?
Dat verhaal over kortingen die verdwijnen in de zak van CGI, heb ik vaker gehoord. Bevestiging is altijd uitgebleven, waardoor ik het als niet zeer betrouwbaar zie. Volgens mij is het volgende aan de hand: mensen rekenen een auto uit op een of andere internetsite en zien dat die goedkoper is dan dezelfde auto bij CGI. Bedenk wel dat de leasebedragen op internet meestal een eigen risico in de verzekering hebben, het brandstofvoorschot vaak vrij laag is, en je de BTW correctie voor privegebruik nog moet tellen. Daarmee verdwijnt het verschil als sneeuw voor de zon.
[
Voor 12% gewijzigd door
t_captain op 22-10-2013 14:11
]