Ja, voor de zoveelste keer chagrijnig het weekend in... jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
Ik word hier zo boos van![]()
![]()
, en dat op de vrijdag middag.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja, voor de zoveelste keer chagrijnig het weekend in... jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
![]()
Verwijderd
ik heb uit betrouwbare bron dat het hoger mamagent voortaan de Volkswagen Up als leaseauto neemt en de OR zal zich voortaan verplaatsen met het OV.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:38:
[...]
![]()
Als de AV echt tot doel hebben om een loonoffer te vragen, dan voor IEDEREEN.
Dan ga je bepaalde groepen dus niet MEER geven.
Het lijkt erop of veel mensen al accepteren dat er ingeleverd moet worden door het voetvolk, omdat het slecht ZOU gaan.
Ze snappen ook wel dat ze daar niet mee wegkomen.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Daarnaast kan je als je als bedrijf echt in moeilijkheden zit, transparant communiceren en vragen om een loonoffer.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 15:00 ]
Je tekent dus niet alleen voor nieuwe AV, je geeft meteen ook al je rechten op.CGI kan bij een gerechtvaardigd belang besluiten één of meer bepalingen uit de CGI Arbeidsvoorwaardengids te wijzigen.
Dat klopt. Maar naar mijn idee zit de fout dus vooral in het communiceren van het upper management en niet zozeer in het onderhandelen van de OR.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:36:
[...]
Oftewel de communicatie had moeten zijn:
PPP en SPP moeten ingevoerd worden ivm de overname, echter dit zal wel gecompenseerd worden door dagen of loon in te leveren.
En dus niet een leuk verhaal opsteken dat we er bruto niet op achteruitgaan.
Maar als 40% niet tekent, is de OR toch dezelfde mening toegedaan als de 60% die weltekent?Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:46:
Ik heb geen enkel idee hoeveel mensen optie 3 zullen kiezen, maar ik vind wel dat als er 40% of meer niet tekent de OR z'n biezen moet pakken en plaats moet maken voor mensen die nog wel een beetje feeling met de rest van het personeel hebben
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Die zinsnede stond ook al in de Logica Gele Gids. Dat is dus niet nieuw.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:06:
Hebben jullie deze al gezien? 4e alinea nieuwe AV, Inleiding, 1e zin:
[...]
Je tekent dus niet alleen voor nieuwe AV, je geeft meteen ook al je rechten op.
Ik denk dat de OR zeker zijn inzet heeft getoond, zelfs hier op tweakers. Echter hadden ze als dat mogelijk was het management moeten laten inzien dat ze anders moeten gaan communiceren.Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
Dat klopt. Maar naar mijn idee zit de fout dus vooral in het communiceren van het upper management en niet zozeer in het onderhandelen van de OR.
Hetgene waar ik hier het meest over val zijn de mensen die continue de OR de grond in boren zonder dat ik enig idee hebben dat ze getracht hebben de OR te ondersteunen in het proces, noch dat ze inzicht hebben hoeveel beter het had gekund.
Verwijderd
als de OR een achterbanraadpleging had gedaan, zoals het moreel gezien ook hoort, had ik met alle liefde mijn stem gegeven en me ook neergelegd bij wat de meerderheid zou hebben gestemd (ik zou nog steeds niet getekend hebben)Door het niet bij de achterban te vragen heeft de OR zich vervreemd van de achterbanCoocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
Dat klopt. Maar naar mijn idee zit de fout dus vooral in het communiceren van het upper management en niet zozeer in het onderhandelen van de OR.
Of een loonoffer bedrijfsbreed moet zijn weet ik zo net niet. Als je bedrijf blijkbaar niet goed draaide moet je dat repareren (wat is gedaan met een transparant salarishuis waar ook mee gewerkt wordt). Het kan dat er bepaalde groepen dan wel in aanmerking komen voor een verhoging.
Ik ben alleen niet zo happig op het feit dat het mobiliteitsgedoe waarschijnlijk positief wordt voor hogere levels en negatief voor lagere levels. Maar aan de andere kant compenseert dat wel weer het idee dat lagere levels minder hard geraakt worden.
Ik heb helaas alleen inzicht in mijn eigen situatie en heb geen direct inzicht waar de hardste klappen vallen. Ik snap best dat er mensen zijn waar het onderhandelingsresultaat negatief is, maar die hebben mijns inziens een ongewijzigde situatie: je behoudt je huidige arbeidsvoorwaarden en deelt niet mee in het nieuwe stramien van CGI en zal dus minder aanspraak hebben op salarisverhoging.
Hetgene waar ik hier het meest over val zijn de mensen die continue de OR de grond in boren zonder dat ik enig idee hebben dat ze getracht hebben de OR te ondersteunen in het proces, noch dat ze inzicht hebben hoeveel beter het had gekund.
Het zal op sommigen hier wel weer super lullig overkomen, maar ik ben het hier wel mee eens.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:24:
[...]
als de OR een achterbanraadpleging had gedaan, zoals het moreel gezien ook hoort, had ik met alle liefde mijn stem gegeven en me ook neergelegd bij wat de meerderheid zou hebben gestemd (ik zou nog steeds niet getekend hebben)Door het niet bij de achterban te vragen heeft de OR zich vervreemd van de achterban
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Goeie vraag waarop we nog geen antwoord hebben. Ik geloof dat maar weinig mensen echt blij werden van een level gebonden budget. Zou me niets verbazen als dat sneuvelt.Reneger schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:07:
[...]
Daar heb ik 1 zorgpuntje; wat gaat er tegen die tijd over blijven van de uitspraak dat L2 consultants met een oud contact de oude leasevergoeding blijven houden.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Oh ja, het is niet zo dat dat nu niet kan.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:06:
Hebben jullie deze al gezien? 4e alinea nieuwe AV, Inleiding, 1e zin:
[...]
Je tekent dus niet alleen voor nieuwe AV, je geeft meteen ook al je rechten op.
Waar staat dat?sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Nadelen als Annuïteit dagen (20% verlies), Onkostenvergoeidng (-61 euro netto), parkeerkosten (-10 euro), Bijdrage pensioen (welke alleen nog maar gaat groeien) en voor vele de 16.000km die nu in hun contract komt (tov hun eerdere contract) worden maar gezien als enkele tientjes.....
Ik vermoed dat men denkt dat dat protocol 2.0 had geblokkeerd zodat of alles bij het oude bleef. Of dat er een 3.0 was gekomen waarmee we in een soort kibbutz werden veranderd en iedereen in polonaise door de gangen ging. Ofzo..waldkorn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:42:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen een tweede raadpleging had gewild?
[ Voor 60% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 15:50 ]
Ik zie het verlies van de anciënniteitsdagen eerlijk gezegd als een 100% verlies. Het is leuk dat je er nog wat geld voor terugkrijgt, maar de vrije dagen die je door de jaren heen bij elkaar gesprokkeld hebt, ben je voorgoed kwijt.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Nadelen als Annuïteit dagen (20% verlies),
Verwijderd
Ik snap wel waarom de OR getekend heeft. Heel simpel, als je een contract voorgelegd krijgt en tegelijkertijd een pistool tegen je hoofd, dan teken je wel. Ik denk dat de OR er uit gehaald heeft wat mogelijk was, en dat ze dus geen andere optie meer hadden. Of je moet de extremen opzoeken, zoals collectief aftreden als OR, of de werkgever voor de rechter dagen. Maar daarmee los je niet altijd de problemen op en teken je impliciet je eigen ondergang bij je bedrijf omdat je arbeidslrelatie onherstelbaar beschadigd is.LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:28:
[...]
Ik vind ook dat de OR er (nog steeds) niet in geslaagd is om uit te leggen waarom ze nu voor hebben gestemd. Als ik de eerste brief van niet-instemming langs het nieuwe voorstel leg dan zie ik maar weinig verbeteringen. Zeker niet genoeg om nu opeens wel akkoord te gaan, zeker zonder raadpleging.
Klopt, keuze maak je uiteindelijk zelf (of wordt je enigzins opgedrongen: anders wordt je salaris bevroren)waldkorn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:42:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen een tweede raadpleging had gewild? De enige reden die ik kan bedenken is om je keuze bevestigd te zien, maar dat voegt niets toe lijkt me. Uiteindelijk bepaal je zelf toch of je wel of niet tekent? Je laat je keuze toch niet afhangen van wat een ander kiest?
Verwijderd
het instemmen van de OR kan ook juridische gevolgen hebben, het is niet voor niets dat men graag wilde dat de OR zou instemmenwaldkorn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:42:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen een tweede raadpleging had gewild? De enige reden die ik kan bedenken is om je keuze bevestigd te zien, maar dat voegt niets toe lijkt me. Uiteindelijk bepaal je zelf toch of je wel of niet tekent? Je laat je keuze toch niet afhangen van wat een ander kiest?
Het feit dat het nu niet gebeurd is lijkt me alleen nadelig te zijn voor HR. Die hebben nu immers geen idee wat ze te wachten staat. Zoals het er nu naar uit ziet moet Sake een paar 100 keer gecloned om al die gesprekken er voor 1 november door heen te jassen
sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Nadelen als Annuïteit dagen (20% verlies), Onkostenvergoeidng (-61 euro netto), parkeerkosten (-10 euro), Bijdrage pensioen (welke alleen nog maar gaat groeien) en voor vele de 16.000km die nu in hun contract komt (tov hun eerdere contract) worden maar gezien als enkele tientjes.....
In de nieuwe Arbeidsvoorwaarden
Precies ofzo?Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:46:
[...]
Ik vermoed dat men denkt dat dat protocol 2.0 had geblokkeerd zodat of alles bij het oude bleef. Of dat er een 3.0 was gekomen waarmee we in een soort kibbutz werden veranderd en iedereen in polonaise door de gangen ging. Ofzo..
Verwijderd
nee dat denkt helemaal niemand, maar als dat je argumenten zijn om het handelen van de OR te verdedigen dan zegt het genoeg denk ikWijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:46:
[...]
Oh ja, het is niet zo dat dat nu niet kan.
[...]
Waar staat dat?
[...]
Ik vermoed dat men denkt dat dat protocol 2.0 had geblokkeerd zodat of alles bij het oude bleef. Of dat er een 3.0 was gekomen waarmee we in een soort kibbutz werden veranderd en iedereen in polonaise door de gangen ging. Ofzo..
Verwijderd
En punt 2 wordt met de dag positiever, gezien het aantal headhunters wat ik in mijn voicemail aantref.Lurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:37:
[...]
Een loonoffer vragen heeft alleen kans van slagen als:
(1) mensen hart voor het bedrijf hebben, of
(2) mensen het idee hebben dat ze niet zo gemakkelijk ergens anders aan de slag zullen komen.
Met punt 1 zit het op dit moment niet zo best bij CGI. Dus zullen alleen de mensen die je misschien liever kwijt zou zijn, mogelijk een loonoffer brengen.
Zo komen ze wel aan de 90%Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
ik heb vanmiddag deze mail gekregen:
Beste member,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van jouw akkoord op de wijziging van je arbeidsvoorwaarden per 1 oktober 2013. De wijzigingen worden door payroll verwerkt met de salarisbetaling van november. Let op: dit gebeurt met terugwerkende kracht tot 1 oktober jl. Dit geldt dus voor de pensioenpremie en de onkostenvergoeding. Een eventuele salarisverhoging is met terugwerkende kracht tot 1 juli jl.
Met vriendelijke groet,
HR Transformation team
En dat terwijl ik optie 3 had ingestuurd
Verwijderd
Goede stunt van HRVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
Beste member,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van jouw akkoord op de wijziging van je arbeidsvoorwaarden per 1 oktober 2013. De wijzigingen worden door payroll verwerkt met de salarisbetaling van november. Let op: dit gebeurt met terugwerkende kracht tot 1 oktober jl. Dit geldt dus voor de pensioenpremie en de onkostenvergoeding. Een eventuele salarisverhoging is met terugwerkende kracht tot 1 juli jl.
Met vriendelijke groet,
HR Transformation team
Hebben ze het door jou gezette kruisje gefotosjopt? Of blundert men op het HR SSC?Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
Beste member,
Met vriendelijke groet,
HR Transformation team
Verwijderd
Mijn formulier zat er niet bij. Ik heb dit maar geantwoord:Rudolphus schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:12:
[...]
Hebben ze het door jou gezette kruisje gefotosjopt? Of blundert men op het HR SSC?
Verwijderd
Maar alle bestaande probleemgevallen worden ontzien in deze AV (totdat ze worden ontslagen natuurlijk), en de mensen die niet in de top van de schaal zitten moeten nu ook inleveren. Vreemd.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:23:
[...]
Da's apart. Wat ik nogal 's zie is dat mensen die aan de top van 2 zitten en ook wel bij de top van level 3 salaris dat ze bij lange na niet 3x binnen brengen en sommige nog niet eens de 2 keer. Daar is het nieuwe salarisbeleid op gericht.
Verwijderd
ok, eens, genoeg over or en wijnand (maar dan ook ophouden de Av recht te praten). Hr vindt het natuurlijk prima dat we de or op de hak nemen/ namen.DeZaag schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:03:
Mijns inziens heeft het geen nut meer om het werk van de OR hier te bekritiseren. Spreek de OR daar persoonlijk op aan, maar anoniem bashen via een publiek forum lijkt me niet wenselijk.
Verwijderd
Close enough.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
even een vraagje is het de bedooeling dat we het oude formuliertje gebruiken, optie 3 aankruisen en mailen
Ik denk niet dat ik iets recht praat. Ik geef soms uitleg en soms mijn mening en die verschilt van een aantal mensen hier.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:26:
[...]
ok, eens, genoeg over or en wijnand (maar dan ook ophouden de Av recht te praten). Hr vindt het natuurlijk prima dat we de or op de hak nemen/ namen.
Sowiso kan wat ervaringen uitwisselen geen kwaad natuurlijk en ik hoop dat dat voorbeeld van hierboven een enkele fout is geweest.Het is nu de tijd on elkaar te informeren over hoe hr met de kleine lettertjes omgaat en vooral met optie 2 en 3 gevallen. Sake is met vakantie dus je krijgt stand in gesprekken.
Ja, dat wordt ook nog een kluif. Beetje jammer dat ik die niet meer mee maak als OR lid.Wel de or blijven informeren dat jullie meer steun verwachten bij de aanpassing leaseregeling want die hakt er pas goed in.
Daar kan ik me zeker in vinden. Er zijn hier ook veel waardevolle inzichten voorbij gekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:26:
[...]
Het is nu de tijd on elkaar te informeren over hoe hr met de kleine lettertjes omgaat en vooral met optie 2 en 3 gevallen.
Verwijderd
hr en managers mogen hier gerust (anoniem of niet) meediscussieren, maar wel graag je rol vermelden.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Ik denk niet dat ik iets recht praat. Ik geef soms uitleg en soms mijn mening en die verschilt van een aantal mensen hier.
HR, tenminste de mensen ik spreek, vinden het niet prima wat hier allemaal gebeurt. Ik trouwens ook niet maar daar heb ik het al eerder over gehad.
[...]
Sowiso kan wat ervaringen uitwisselen geen kwaad natuurlijk en ik hoop dat dat voorbeeld van hierboven een enkele fout is geweest.
[...]
Ja, dat wordt ook nog een kluif. Beetje jammer dat ik die niet meer mee maak als OR lid.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 20:06 ]
Voor de duidelijkheid: parkeerkosten vallen gewoon onder je onkostenvergoeding. Daar is deze vergoeding tenslotte voor bedoeld. Het is dus zeker goed verdedigbaar dat je de eerste 10 euro aan parkeerkosten zelf uit je onkostenvergoeding betaald. Dat in het verleden alle parkeerkosten gedeclareerd konden worden was fijn, echter naar de letter had zeker een deel hiervan eveneens uit die 91 euro betaald moeten worden. Dat wordt nu in de nieuwe regeling wat strakker getrokken. Vanuit CGI gezien best logisch. Waarom immers onkostenvergoeding betalen en ook nog eens parkeerkosten? Dat is dubbelop.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:22:
[...]
Nadelen als Annuïteit dagen (20% verlies), Onkostenvergoeidng (-61 euro netto), parkeerkosten (-10 euro),
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verhip ja, da's nog waar ook.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:31:
Ik kan me trouwens ook een tijd herinneren dat je met incidentele parkeerkosten onder een tientje echt niet aan hoefde te komen. Da's later pas veranderd
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:00:
Zie dat al helemaal voor me bij de volgende verkiezingen drie kandidaten die allemaal claimen superlul te zijn.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Dat was ook de tijd dat je overwerk niet schreef en minstens iedere maand op kantoor kwam. En met plezier!
Daarbij geldt deze €10 per maand en niet per keer (*). Dus in de parkeergarage parkeren omdat dan de ticketprijs boven de 10 uitkomt gaat je niet helpen.Microkid schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:22:
Voor de duidelijkheid: parkeerkosten vallen gewoon onder je onkostenvergoeding. Daar is deze vergoeding tenslotte voor bedoeld. Het is dus zeker goed verdedigbaar dat je de eerste 10 euro aan parkeerkosten zelf uit je onkostenvergoeding betaald.
Klopt, de bomen groeien de hemel niet meer in. Je kan wel proberen krampachtig vast te houden aan iets wat ooit was, maar je zal toch een keer moeten accepteren dat de wereld veranderd is en dat er aanpassingen nodig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:11:
[...]
Alles is inmiddels een ietsiepietsie anders...
Geen vergelijk dus.
Verwijderd
En dat klopt ook.Microkid schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:19:
[...]
Klopt, de bomen groeien de hemel niet meer in. Je kan wel proberen krampachtig vast te houden aan iets wat ooit was, maar je zal toch een keer moeten accepteren dat de wereld veranderd is en dat er aanpassingen nodig zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 22:54 ]
Van censuur lijkt me geen sprake daar er niets verwijderd lijkt.
Eén hele discussie met daarin twee omstreden posts is weg!Heb je de discussiesite bekeken? Dit lijkt meer op sabotage omdat het gaat om (geautomatiseerde?) kopieën van bestaande posts.
Verwijderd
klopt. Vind ik ook niet meer dan normaal, dat je lage bedragen incidenteel zelf dokt. niks mis mee. Doe ik nog steeds trouwens.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:31:
Ik kan me trouwens ook een tijd herinneren dat je met incidentele parkeerkosten onder een tientje echt niet aan hoefde te komen. Da's later pas veranderd
Ex-mumbers en afvalligen mogen hier gerust meediscussieren, maar wel graag je naam vermelden. Maakt nu toch niet meer uit.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:57:
hr en managers mogen hier gerust (anoniem of niet) meediscussieren, maar wel graag je rol vermelden.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Je krijgt van 1,5% van CGI, alleen steelt de belastingdienst daar 0,75% van.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:
Ik begrijp dat kostenneutraal niet meer:
5. Ikke 0.75% SPP krijgen als ik eerst 1,50% investeer en de koers stabiel is;
....Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:
[ Voor 70% gewijzigd door Wijnands op 19-10-2013 16:05 ]
Hier maak je dezelfde fout als de OR. De door de bestuurder gestelde kaders worden als gegeven aangenomen. Omdat er een grote reparatie van achterstallige salarissen moest plaatsvinden had de OR in beginsel al niet akkoord moeten gaan met budget neutraal. In feite ben je dan aan het herverdelen en is er door de besparing sprake van een bezuiniging.Maar ik ben wel benieuwd waar alle klagers over de OR dan het geld heen hadden geschoven om er een beter voorstel uit te krijgen. Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:41:
[...]
Hier maak je dezelfde fout als de OR. De door de bestuurder gestelde kaders worden als gegeven aangenomen. Omdat er een grote reparatie van achterstallige salarissen moest plaatsvinden had de OR in beginsel al niet akkoord moeten gaan met budget neutraal. In feite ben je dan aan het herverdelen en is er door de besparing sprake van een bezuiniging.
Het was veel transparanter geweest om de salarisronde te ontkoppelen van de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Nu wordt die koppeling zelfs gebruikt als chantage middel; Niet tekenen, geen verhoging. Een verhoging die je al lang geleden verdiende.
Toegegeven... normaal vind je erg wauwelen...ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:41:
[...]
Het was veel transparanter geweest om de salarisronde te ontkoppelen van de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Nu wordt die koppeling zelfs gebruikt als chantage middel; Niet tekenen, geen verhoging. Een verhoging die je al lang geleden verdiende.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Natuurlijk had ik die kaders liever niet gezien, natuurlijk was het beter geweest als er een échte salarisronde was geweest die losstond van de herverdeling van de arbeidsvoorwaarden. Maar verwacht je dat als de OR daarom had gevraagd/geeist dat het geld daarvoor dan uit Canada was gekomen?ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:41:
[...]
Hier maak je dezelfde fout als de OR. De door de bestuurder gestelde kaders worden als gegeven aangenomen. Omdat er een grote reparatie van achterstallige salarissen moest plaatsvinden had de OR in beginsel al niet akkoord moeten gaan met budget neutraal. In feite ben je dan aan het herverdelen en is er door de besparing sprake van een bezuiniging.
Tja, nu is het een vraag, en anders had je het geweten. Lijkt me duidelijk dat je er geen sprake kan zijn van onderhandelen als je van te voren de OR al geen enkele bewegingsruimte bied. Dan wordt het gewoon een poppenkast.Coocoocachoo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:23:
[...]
Natuurlijk had ik die kaders liever niet gezien, natuurlijk was het beter geweest als er een échte salarisronde was geweest die losstond van de herverdeling van de arbeidsvoorwaarden. Maar verwacht je dat als de OR daarom had gevraagd/geeist dat het geld daarvoor dan uit Canada was gekomen?
[ Voor 100% gewijzigd door Wijnands op 19-10-2013 16:05 ]
Dat is gebruikelijk in Nederland hoor. De mensen die nu het hardst staan te schreeuwen over de slechte regering zijn vaak dezelfde mensen die niet eens de moeite nemen om te stemmen. Stem je niet (regering, OR, whatever) dan heb je ook geen recht om commentaar te leveren. Je hebt de kans gehad om invloed uit te oefenen, die heb je voorbij laten gaan. Jammer dan.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:47:
Blijft overigens heel apart. "De OR dit, de OR dat... en toch maar 1 op de 5 mensen die uberhaupt stemt" als er wat te kiezen valt.
Verwijderd
Afscheid nemen van een grote groep mensen die al lang in dienst waren gaat pas over lange tijd winst opleveren. Ze hebben een flink bedrag meegekregen en droegen misschien (en in sommige gevallen meer dan zeker) toch ook nog bij aan het resultaat. Bovendien zijn ze niet in de ijle lucht verdwenen. Ze nemen nu voor een deel plaatsen in die wij dus niet meer kunnen vullen.ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:27:
Begin dit jaar is een grote groep collega's ontslagen. Dit waren veelal oudere, dure managers. Het heeft geleid tot een enorme besparing. Een klein deel van die besparing had aangewend kunnen worden om de reparatie van het achterstallig salarisonderhoud te bekostigen.
Misschien komt het ook wel omdat de enige kandidaat die zich een beetje heeft uit gesproken over dit AV-circus besloten heeft om CGI te verlaten. De rest heeft geen duidelijk standpunt durven in te nemen ingenomen.Microkid schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:52:
[...]
Dat is gebruikelijk in Nederland hoor. De mensen die nu het hardst staan te schreeuwen over de slechte regering zijn vaak dezelfde mensen die niet eens de moeite nemen om te stemmen. Stem je niet (regering, OR, whatever) dan heb je ook geen recht om commentaar te leveren. Je hebt de kans gehad om invloed uit te oefenen, die heb je voorbij laten gaan. Jammer dan.
Verwijderd
Hear hear. Dat de OR hiermee akkoord is gegaan beschouw ik als een vorm van verraad en misleiding.Het was veel transparanter geweest om de salarisronde te ontkoppelen van de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden. Nu wordt die koppeling zelfs gebruikt als chantage middel; Niet tekenen, geen verhoging. Een verhoging die je al lang geleden verdiende.
Wat een onzin. De OR zit er niet alleen voor ons, maar ook voor de klant en het bedrijf.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Hear hear. Dat de OR hiermee akkoord is gegaan beschouw ik als een vorm van verraad en misleiding.
Or leden kiezen is natuurlijk prima dat het kan maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een 1 partij stelsel dus waar praten we over.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:47:
We gaan 6 jaar Logica prutswerk repareren. Hmm, opeens is onze winstmarge nog maar 1,5%. Nou, geeft niet, even budget neutraal PPP/SPP erin. Oh, paar kleine puntjes corrigeren. Ach, 0,5% winst vind Canada vast niet erg want zo zijn we wel lief voor onze membertjes.
Zoiets?
Blijft overigens heel apart. "De OR dit, de OR dat... en toch maar 1 op de 5 mensen die uberhaupt stemt" als er wat te kiezen valt.
Kerel, enige nuance hier en daar zou je geloofwaardiger maken beter voor je bloeddruk en respectvoller naar de OR leden toe.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Hear hear. Dat de OR hiermee akkoord is gegaan beschouw ik als een vorm van verraad en misleiding.
Jullie hebben het inderdaad eerder gehoord.ESPACE schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:12:
De salarisronde van 1 juli aanstaande, met de beloning van de reviewperiode 2012, staat toch wel los van de nieuwe arbeidsvoorwaarden? O, OR, let op uw zaak!
Corporate heeft de kosten van de reorganisatie, net zoals een aantal afschrijvingen op rode projecten geheel voor haar rekening genomen. De reorganisatie leverde voor CGI NL vanaf dag 1 een hele grote besparing. Die besparing had voor een klein deel gebruikt kunnen worden om echt met een schone lei te beginnen. Men heeft gekozen voor een andere weg om door over de rug van het personeel een concurrentievoordeel te behalen.Afscheid nemen van een grote groep mensen die al lang in dienst waren gaat pas over lange tijd winst opleveren.
De enige manier waarop ik het had geweten was als ik in de OR had gezeten. Of heb jij wel beelden gezien waarbij management dat aangaf liggend op een stapel geld en de OR hun riem losmaakte en voorover boog?waldkorn schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
Tja, nu is het een vraag, en anders had je het geweten. Lijkt me duidelijk dat je er geen sprake kan zijn van onderhandelen als je van te voren de OR al geen enkele bewegingsruimte bied. Dan wordt het gewoon een poppenkast.
"Beste OR: We willen 5 procent besparing doorvoeren op personele kosten. Jullie mogen zelf kiezen hoe en waarop."
Verwijderd
Ze zullen hun geld uiteindelijk terug willen (en een beetje meer).ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Corporate heeft de kosten van de reorganisatie, net zoals een aantal afschrijvingen op rode projecten geheel voor haar rekening genomen. De reorganisatie leverde voor CGI NL vanaf dag 1 een hele grote besparing.
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan alleen stemmen voor een persoon uit mijn kiesdistrict, en als er niets te kiezen valt kan ik niet tegenstemmen. De overige leden stemmen vervolgens wel namens mij? Tja, dan heeft mijn stem veel waarde. In beginsel zou OR er voor de medewerkers moeten zijn, daar zie ik weinig van terug. Maar niet erg hoor, ik regel mijn zaakjes verder zelf wel en ga het gesprek in met de instelling dat 3 partijen mij zullen proberen te overtuigen. Als ik dezelfde ruimte krijg als de OR schijnbaar, wordt het een kort gesprek.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:47:
We gaan 6 jaar Logica prutswerk repareren. Hmm, opeens is onze winstmarge nog maar 1,5%. Nou, geeft niet, even budget neutraal PPP/SPP erin. Oh, paar kleine puntjes corrigeren. Ach, 0,5% winst vind Canada vast niet erg want zo zijn we wel lief voor onze membertjes.
Zoiets?
Kortom, de 12% winst van CGI NL is een kwestie van enigszins creatief boekhouden.ESPACE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Corporate heeft de kosten van de reorganisatie, net zoals een aantal afschrijvingen op rode projecten geheel voor haar rekening genomen.
Lange tenen, Wijands? Hoe hard wil jij het eigenlijk spelen? Ik heb hier al eerder verkondigd dat de enige manier om een fatsoenlijk resultaat voor de medewerkers te bedingen, keihard onderhandelen is. Omdat de bestuurder nergens anders gevoelig voor is, en dat de taal is die hij spreekt. En dat weet je zelf ook. Vanaf dag 1 is het duidelijk dat Marcel Hermsen een zeer gewiekste vent is en een duivels goed onderhandelaar. Ik vind het van een ongelooflijke naïviteit getuigen als je denkt dat Marcel er op uit is om voor ons allen (grosso modo) het beste te willen. En ik heb mijn argumenten persoonlijk bij de OR gebracht (en jij weet ook bij wie). En het tegenargument wat ik hoor is dat "we" zo bang voor de lage lonen landen zijn. En "we" dus wel moeten snijden.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:47:
Zoiets?
Eens... roerend....snelkeuze0017 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:27:
[...]
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ondanks mijn dankbaarheid voor het kneiterharde werken van de OR, vind ik het maar een mager resultaat. En de koppeling tussen een loonsverhoging en acceptatie van de nieuwe AV had nooit geaccepteerd moeten worden (wat ik al ergens in juni/juli aan de OR heb gemeld).
[ Voor 100% gewijzigd door Wijnands op 19-10-2013 16:05 ]
Wat een arrogantie...Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:42:
Nederland telt 16 miljoen bondscoaches
CGI telt 3200 OR leden
Bullshit. Ik ben helemaal niet boos. En al helemaal niet op de OR. Ik ben focking kritisch. En dat lijkt me logisch en terecht voor veranderingen op de werkplek. Daar waar ik meer tijd door breng dan samen met mijn kinderen.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:06:
Never mind. Ga maar lekker door met boos zijn, ik meng me er niet meer in.
Eens. Een publiek forum is daar echter niet het juiste platform voor. Daarmee wordt het bedrijf meer geschaad dan dat de boodschap over komt bij het OR.snelkeuze0017 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:22:
[...]
De OR heeft een deel van de mensen van zich ontvreemd. En het kan helemaal geen kwaad als de OR zich daarvan goed bewust is.
Verwijderd
Sorry hoor, maar de OR is meerdere malen hier en intern opgeroepen uit te leggen waarom er zonder achterbanraadpleging is voorgestemd. NUL reactie.DeZaag schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
Eens. Een publiek forum is daar echter niet het juiste platform voor. Daarmee wordt het bedrijf meer geschaad dan dat de boodschap over komt bij het OR.
+1Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:
1. A-dagen voor ca. 5xE200 naar mijn "potje" en ik werken voor 40xE85 (guess) naar hun "potje";
2. Ikke dit jaar 2% PPP vooruit, maar zij 18% PP vooruit;
3. Ikke E36 achteruit (gewennen), zij E36 vooruit terwijl die wet pas 1-1-2015 ingaat;
4. Het douceurtje dat ik mijn lease-auto nu fijn mag behouden tot einde contract is goedkoper dan afkopen en lease-budget invoeren;
Voor de 100e keer: hoezo nu kostenneutraal?
Vraag een offer/geste, maar loop me nu niet al 365 pagina's op dit forum in de zeik te nemen.
En met door blijven zagen op een publiek forum gaat die reactie er wel komen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Sorry hoor, maar de OR is meerdere malen hier en intern opgeroepen uit te leggen waarom er zonder achterbanraadpleging is voorgestemd. NUL reactie.
+1Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:
1. A-dagen voor ca. 5xE200 naar mijn "potje" en ik werken voor 40xE85 (guess) naar hun "potje";
2. Ikke dit jaar 2% PPP vooruit, maar zij 18% PP vooruit;
3. Ikke E36 achteruit (gewennen), zij E36 vooruit terwijl die wet pas 1-1-2015 ingaat;
4. Het douceurtje dat ik mijn lease-auto nu fijn mag behouden tot einde contract is goedkoper dan afkopen en lease-budget invoeren;
Voor de 100e keer: hoezo nu kostenneutraal?
"Stuwmeer" is inderdaad een ergerniswekkende term. Vroeger sprak je daarvan bij een medewerker die structureel te weinig vakantiedagen opnam en zijn voorraad verlofdagen jaar na jaar zag groeien. Tegenwoordig is het blijkbaar al not done om één dag mee te nemen naar het volgende vakantiejaar.Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:33:Financiële strop voor CGI-baas
(...)
Nu weet ik uit hoofde van mijn functie toevallig heel goed wat een stuwmeer is. Bij CGI gebruiken we die term voor de overtollige verlofdagen die een medewerker heeft. Hoeveel dagen dat zijn, is daarbij totaal onbelangrijk: bij een overschot van één luttele vakantiedag is er al sprake van een stuwmeer.
(...)
Als het bedrijf hier zo mee geschaad word dan zal er vanzelf van bovenaf wel een reactie komen dus dan heeft hij zijn doel gehaald.DeZaag schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
Eens. Een publiek forum is daar echter niet het juiste platform voor. Daarmee wordt het bedrijf meer geschaad dan dat de boodschap over komt bij het OR.
Vind het zeer spijtig dat je nu zo reageert en overal je reacties hebt weggehaald. Ook al ben je soms onterecht fel aangevallen, men heeft echter ook vaak spijt betuigt.Wijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:06:
Verwijderd
tja, als je geen argumenten hebt om je stelling te onderbouwen, kun je beter zwijgenWijnands schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:06:
Waarom neem je je eigen advies niet ter harte?Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:01:
[...]
tja, als je geen argumenten hebt om je stelling te onderbouwen, kun je beter zwijgen
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
je kunt mijn manier van discuseren bekritiseren of mij hard vinden. Maar ik heb al mijn kritiek op de OR altijd onderbouwd.Motrax schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:36:
[...]
Waarom neem je je eigen advies niet ter harte?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ha, dit is net zo duidelijk als de nieuwe AV.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:35:
ARBEIDSVOORWAARDENPROTOCOL versie 2.1
... OVERWEGENDE DAT:
A. zowel CGI als de Ondernemingsraad veel waarde hechten aan een groot draagvlak onder de werknemers ten aanzien van de arbeidsvoorwaardelijke regelingen.
Ik had mij voorgenomen om in het weekeinde de stukken door te nemen om zo een keuze te maken tussen optie 1, 2 en 3. De 1e overweging uit het arbeidsvoorwaardenprotocol gaf me de hoop dat de intentie van de werkgever en OR goed zijn. "veel waarde" en "groot draagvlak" zijn immers geen loze woorden. Met dit in het achterhoofd en worstelend door de vele details, is voor mij de keuze duidelijk.
Ik heb dit al eerder gehoord maar vraag me af waarop dit gebaseerd is. De overheid zelf heeft het alleen over het personeel: De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van het personeel in een onderneming. De OR mag ook meepraten over bedrijfseconomische beslissingen van de directie.avotar schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:02:
Wat een onzin. De OR zit er niet alleen voor ons, maar ook voor de klant en het bedrijf.
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Rukapul op 20-10-2013 21:34 ]
Verwijderd
klopt allemaal! Onze OR heeft de wijsheid in pacht( athans dat denken ze) en heeft daarom voor ons besloten onder het mom wij weten wat goed is voor het bedrijf en get personeelsnelkeuze0017 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:44:
[...]
Ik heb dit al eerder gehoord maar vraag me af waarop dit gebaseerd is. De overheid zelf heeft het alleen over het personeel: De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van het personeel in een onderneming. De OR mag ook meepraten over bedrijfseconomische beslissingen van de directie.
Ik heb de WOR vluchtig doorgekeken en daar zie ik geen mandaat. Als ik dit zo lees kan de OR best een kleinere broek aan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq